Sunday, 5 August 2018

SETELAH ORANG PAS TAK TERGAMAK NAK MENGUNDI DACING DI SG KANDIS, APAKAH ORANG UMNO SUDI UNDI BULAN DI SERI SETIA?


Bertujuan untuk melihat sejauh mana idea kerjasama dengan UMNO boleh diterima oleh penyokongnya, Pas dilaporkan telah mempertaruhkan air muka para pemimpinnya bagi tujuan itu.


Dan mereka menjadikan pilihanraya kecil Sungai Kandis sebagai eksperimen untuk melihat sejauh mana ia dapat dijayakan.


Menurut seorang pemimpin Pemuda Pas, pimpinan Pas telah memperjudikan air muka mereka dengan memberikan arahan secara langsung dan tidak langsung supaya kira-kira 7,000 pengundi Pas di kawasan itu mengundi calon BN.


"Namun demikian, berdasarkan keputusan pilihanraya semalam, ia jelas memperlihatkan uji kaji tersebut tidak berjaya.


"Ternyata orang yang mengundi Pas dalam pilihanraya umum lalu, tangan mereka masih tak tergamak untuk mengundi calon UMNO," kata Ahmad Fadhil Shaari, Naib Ketua Pemuda Pas Pusat.

Soalnya, mengapa pimpinan Pas sedia mempertaruhkan air muka mereka demi mahu menyelamatkan UMNO?


Apakah slogan Pas sudah bertukar daripada mahu lawan UMNO kepada nak berkawan dengan UMNO?


Selain itu, di sebalik keputusan di Sungai Kandis yang menunjukkan orang Pas masih tak tergamak mahu mengundi dacing, apakah pula sikap pengundi UMNO dalam pilihanraya kecil Seri Setia tidak lama lagi?


Adakah pengundi UMNO juga sama tidak sudi untuk mengundi lambang bulan?


Jika tidak tergamak mengundi dacing dibalas dengan tidak sudi memangkah bulan, apa terjadi seterusnya kepada hubungan UMNO dan Pas?


Masihkah mereka mahu bekerjasama lagi atau hubungan akan berakhir selepas pilihanraya kecil Seri Setia nanti?


Berikutan Pas sedia memberi laluan kepada UMNO bertanding di Sungai Kandis untuk berdepan satu lawan satu dengan PH, UMNO seterusnya membalas budi baik itu dengan memberi laluan pula kepada Pas bertanding di Seri Setia.


UMNO awal-awal membuat pengumuman memberi laluan itu dengan harapan pengundi Pas akan mengundi calon BN di Sungai Kandis, malangnya semua itu tidak menjadi kenyataan akhirnya.


Ia kini menjadikan hubungan UMNO dan Pas hanyalah mesra di peringkat pimpinan atasan saja, manakala di peringkat akar umbi masih ternampak jarak yang sukar untuk mencantumkan kedua-duanya. (ShahbudinHusin 05/08/2018)

71 comments:

  1. pas pun pening...gabung je la dgn umngok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete
  2. Aku cuma nak cakap. Pas sokong 71 kes. 1mdb . Jibi 1b. Guna duit rakyat 7b bayar 1mdb dan arul. Nfc felda etc...

    ReplyDelete
  3. Pas memilih untuk berkecuali, tak mengundi dacing, tak juga mengundi mata satu. Lebih 7 ribu undi tersia-sia.

    Kalau Pas mahu undi dacing, BN akan dapat 17 ribu undi & PKR bungkus di Sg Kandis.

    PH perlu berterima kasih kpd Pas yg telah menyelamatkan maruah mereka di Sg Kandis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berterima kasih kpd pas parti kapiaq? Cehhhhhh!!!!!!
      Maruah?
      Pas ada maruah ka?
      Agama pun tak ada.

      Delete
    2. Anon 21:16. Kamu ni makan pil kuda kah. Suruh lah PASpispussy kamu cepat bersanding dgn Umngok. Itu yang best.
      Kah kah kah

      Delete
    3. Golongan Al Munafikun dan golongan Al Dajjal ada lah spesis jahat.
      Waspada lah terhadap golongan ini.
      Golongan hati yang sudah dibutakan oleh Tuhan akibat kuat menipu.

      Delete
    4. Nampaknya isu agama mainan umno langsung tak memikat hati pengundi di sana. Tak lama lagi berkuburlah parti keris kontot.

      Delete
    5. Hahahaha tak sedar2 lagi macai umno sekor ni. Parti umno sudah diludah oleh rakyat..

      Delete
    6. Berkecuali apa..Level pemimpin yabg dapat duit dari Umno semua suruh sokong undi Umno. Cuma ahli sahaja yg masih bersih hati nurani degil tak nak undi.

      Delete
    7. Tonggeng..tonggeng..

      Tak pernah dibuat orang menggoreng ronggeng sambil menonggeng seperti kamu - nampak bodoh tau....!!

      The real fact evidently proven is - di PRU 14, BN/Umno + Pas dapat 18,091 undi. Kok kok kenapa keputusan semalam hanya dapat 9,585 undi saja. Kemana hilangnya 8,506 undi itu walau dah berseKUTU satu kepala, haaaa....??

      Bukankah pemimpin Lebai2 Berseban & Songkok2 Tinggi baru2 ini dah buat PENGISTIHARAN RASMI untuk berseKUTU-seKEPALA.

      Aper kamu Pekak Badak & Buta ker.....??

      Delete
  4. Pru 14 pas dan umno dapat lebih 19 ribu undi...prk pasa dan umno hanye dapat lebih 9 ribu....hilang 10 ribu... Undi kurang dari separuh..

    PKR dapat lebih 23 ribu ...kali ni PKR raih lebih 15 ribu...hilang 8 ribu 8 ribu...

    Sokongan kpd umno dan pas merudum lebih teruk dari PKR yg masih mampu raih lebih separuh dari pru lepas...

    Pengundi umno sendiri ramai yg tak sokong umno..
    Pengundi pas ramai yg tak mao undi umno...umno musuh pas..ingkar perintah lobai...

    Pas blm berani buat keputusan tanding di sri setia walopun umno sudah izinkan....umno sudah perit...

    ReplyDelete
  5. Air muka pemimpin jadi taruhan PAS di Sg Kandis

    Anne Muhammad
    5 Ogs 2018, 4:18 petang (Dikemaskini 5 Ogs 2018, 4:26 petang)


    A A
    PAS menjadikan pilihan raya kecil (PRK) di Sungai Kandis untuk menjadi medan parti itu melaksanakan eksperimen, kata Naib Ketua Pemuda PAS Pusat Ahmad Fadhli Shaari.

    Katanya langkah itu dibuat bagi membolehkan PAS melihat sejauh mana anggota parti itu mampu menerima idea bekerjasama dengan Umno.

    Pada masa sama katanya PAS juga membuktikan kejujurannya dalam usaha parti-parti pembangkang mendedahkan kelemahan yang ada pada Pakatan Harapan (HARAPAN).

    “PRK tempat buat kajian, dan kita tunjukkan kejujuran kita, kesungguhan kita.

    "Pimpinan PAS memperjudikan air muka mereka untuk memberikan arahan secara langsung atau tak langsung supaya kira-kira 7,000 pengundi PAS (pada PRU lalu) untuk mengundi BN agar HARAPAN kalah," katanya.

    Bagaimanapun berdasarkan keputusan PRK yang diumumkan malam tadi Ahmad Fadhli mengakui uji kaji tersebut tidak berjaya.

    "Ternyata orang yang mengundi PAS itu, tangan mereka tak tergamak nak undi Umno,” katanya semasa menyampaikan ucapan perasmian Muktamar Tahunan Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan di Wisma Sejarah, Kuala Lumpur hari ini.

    Beri laluan kepada PAS

    Semalam dalam pertembungan tiga penjuru di Sungai Kandis, calon HARAPAN Mohd Zawawi Ahmad Mughni memperolehi 15,427 undi sekali gus menewaskan calon BN Datuk Lokman Noor Adam (9,585 undi) dan calon bebas K Murthy (97 undi).

    Menghadapi PRK berkenaan PAS bermula dengan berkias-kias mengenai sikap mereka berdepan dengan HARAPAN. Bagaimanapun semakin hampir dengan tarikh mengundi beberapa pemimpin kanan parti itu menyatakan secara terbuka meminta penyokong PAS memberikan sokongan kepada Lokman.

    Bendahari Dewan Ulama Pusat PAS, Datuk Dr Khairuddin Aman Razali misalnya secara terang-terangan meminta pengundi PAS di Sungai Kandis memilih Lokman atas alasan kerajaan HARAPAN tidak menegakkan serta menjaga Islam.

    ReplyDelete
  6. Silap besar lah Azmin tak bertanding jawatan presiden tu. Penat2 aje kartel dia dah melobi dan berkempen untuk dia , tiba2 tak bertanding pulak jawatan tu. Kalau bertanding, konpom boleh menang punya..sokongan terhadapnya di peringkat akar umbi semakin kuat.

    Mesti Anwar menarik nafas lega...kalau tak, dah tentu tak tidur malam lah jawabnya. Kesian jugak pada Tun M, rancangannya untuk jatuhkan Anwar tak kesampaian. Azmin ni pun satu hal, buat malu kat Tun dan pemimpin2 tertinggi DAP dan Amanah yang telah memberi sokongan dan restu yang kuat kepadanya untuk lawan Anwar. Nampak sangat Azmin ni menolak tuah...orang dah nak jadikan dia PM ke 8 in waiting, ditolaknya pulak.

    Tapi, jangan risau..dah tentu Tun ada back up plan untuk pastikan Anwar takkan jadi PM dalam masa yang terdekat ni. Jangan ingat jika Anwar jadi presiden, Tun akan mengalah begitu senang padanya. Kalau dulu, dia boleh dajalkan Anwar senang2, takkan lah sekarang ni tak boleh...kacang aje beb!!...dah pasti rasa benci dan meluat pada Anwar akan bertambah2.

    Takde apa yang nak dibanggakan oleh Anwar jika menang tak bertanding..tak gentleman . Kira macam syok sendiri aje. Samapi bial2 pun dia tak akan dapt mengagak sejauh manakah sokongan ahli2 akar umbi kepadanya. Seolah2 kemenangan tanpa bertanding ni adalah kemenangan yang tak bermaruah.

    Hanyan satu aje pesanan ikhlas untuk Pizi...sepatutnya diamni menarik diri aje dari bertanding jawatan Timbalan presiden tu..dah tentu kau kena baham dengan Azmin aje lah. kau tak setaraf dengan Azmin, tau tak ???


    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul sangat bro...saya ni non partisan...kahkahkah ptuih...

      Delete
    2. HBM....Kau sebaagi cai tegar dan kipas susah mati PH dan PKR , dah tentu perasan kenyataan yang dikeluarkan oleh Saipudin Nasution ni. Agak2 kau ia ditujukan kepada sapa eerk ??

      SIAPA DALAM PKR YANG NAK BINA "EMPAYAR PERIBADI" NI???

      Kalau sekali baca, kenyataan yang dibuat oleh Setiausaha Agung PKR ni merujuk secara menyeluruh. Bukan ditujukan kepada individu tertentu sahaja.

      Sebab kalau dilihat secara keseluruhan, kebanyakkan pemimpin PKR tu semuanya berjuang demi nak membina Empayar Peribadi masing - masing.

      Sindiran Setiausaha Agung PKR tu boleh ditujukan kepada Anwar yang wujudkan PKR dulu sebab dia kemaruk tak tentu arah nak jadi Perdana Menteri.

      Maka sebab itu PKR sehingga ke hari ini dikuasai sepenuhnya oleh keluarga Si Ketua Penipu tu serta didokongi kroni-kroni dia. Isteri jadi Presiden, anak jadi Naib.

      Malah kalau nak kata sindiran itu ditujulan kepada Timbalan Presiden PKR pun boleh memandangkan Azmin Ali sekarang tengah mabuk kuasa dan sedang berjuang demi kepentingan peribadi sendiri.

      Pokok pangkalnya, PKR ni dipenuhi dengan pemimpin yang berjuang atas dasar nak membina Empayar Peribadi mereka semata-mata. Bukannya diorang berjuang untuk menjaga kebajikan rakyat!!! Dah tentu lah bakal presidennya tu yang sedang mengembangkan empayar peribadinya untuk mengimbangi empayar Tun M...mana boleh nak mengalah dalam hal ni. Fuhh..kita kena tabik lah pada Si Pudin ni kerana begitu berani menemplak bakal presidennya sendiri...tak takut ke kena tindakan nanti !!

      Delete
    3. Hahahaha tak sedar2 lagi macai umno sekor ni. Parti umno sudah diludah oleh rakyat..

      Delete
    4. GN batu api pi main jauh2.

      Delete

    5. GENG NAJIB AL JIBO,

      Selagi kamu tak mengkopipes seluruh laporan berita dll tak habis habis di sini, macam kamu buat di atas nama just league (yang di gelar JUST LICK), kamu tidak akan di maki, di carut, di caci dengan kata2 kusut, di hamput, di pelangkong dan sebagai nya.

      Kami penyokong PH beri kamu "the right of dissent" selagi di tulis dengan cara munasabah dan berpatutan, tidak melampau dan memfitnah, di dalam blog pro-PH ini.

      Kami akan patahkan hujah2 kamu yang tidak melampau, counter dan songsangkan pemikiran kamu dengan kata2 yang biasa.

      Kita boleh "blogging with decorum and decency" selagi kamu buat begitu.

      Sekian di maklomkan.


      Delete

    6. GENG NAJIB 5 August 2018 at 22:54,

      Empayar peribadi ada di mana2 parti politik.

      Malang nya NAJIB AL JIBO dah jahanam empayar nya. Dia terkontang kanting keseorangan sejak di guling di Pru14. Lama takda siapa pun mengkunjungi nya di rumah nya di Taman Duta.

      Lama lama ada 1-2 yang pergi rumah nya senyap senyap. Takut di ketahui pemunya empayar2 lain dalam Umno, takut di pulaukan sebab coba "berkhalwat" dengan NAJIB AL JIBO yang di keji amat sangat sebagai punca kekalahan Umno/Bn akibat tingkah laku nya yang bikin pengundi bosan dan humban Umno/Bn.

      Aneh pulak sepupu dia Hishamuddin tidak langsung kedengaran hingga sekarang. Dia mesti muram, meradang keseorangan tak habis habis. Nak marah NAJIB AL JIBO tak boleh, sebab sepupu dia. Nanti di marah tak cakap sebelum lingkup, walau pun Muhyiddin dan Shafie Afdal cakap tapi kena singkir.

      Delete
  7. air muka tak penting......yang penting adalah dedak@fulusssss

    ReplyDelete
  8. kengkawan semua....Tentu kau orang tau dan perasan bahawa DAPigs hari ini hidup dalam keadaan yang penuh penghinaan apabila mereka kemaluan nak guna logo sendiri untuk bertanding dalam PRK Balakong nanti.

    DAPigs sedar bahawa logo parti itu melambangkan sifat Cauvanist yang sarat dalam agenda perjuangan mereka sejak dari awal ianya ditubuhkan hingga lah sekaarng ni.

    Maka atas dasar itu, DAPigs terpaksa mengambil tindakan yang tidak bermaruah, mengubah taktik dengan tidak mengibarkan logo mereka dalam PRK Balakong tu bagi mengelirukan rakyat.

    Mungkin DAPigs boleh guna taktik itu untuk memperbodohkan Pendedak Rejim Pakatan Hancing pada bila-bila masa. Tapi parti itu tidak dapat membohongi rakyat Malaysia secara keseluruhannya.

    DAPigs ingat kalau diorang pakai baju Melayu dan berhenti berucap sewaktu azan berkumandang sudah menjadikan diorang Islam sedangkan hakikatnya, akhirat kelak diorang tetap akan jadi kayu api yang dibakar dalam Neraka!!! Naauzubillah himin zalik ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha tak sedar2 lagi macai umno sekor ni. Parti umno sudah diludah oleh rakyat..

      Delete
    2. Ini bukan masalah malu. Ini taktik nak menang.

      Delete
    3. Geng najib tak berkemaluan kerana masih sokong prompak....umno mca dan mic bertanding pakai logo sendiri tak pakai dacing?...tenberang jer lebih Geng Najin

      Delete

    4. GENG NJIB AL JIBO,

      Mengata "DAPigs" itu juga melanggar perinsip "blogging with decorum and decency". Itu menjemput penyokong PH memberi kamu "a taste of your own medicine". Contoh nya, mengata kamu ini binatang.

      "tidak mengibarkan logo mereka dalam PRK Balakong tu bagi mengelirukan rakyat"? Hah, kena di kelirukan kamu semua ye? Tentu ramai pembaca yang sorkkan kamu menulis begitu. Jawab nya: padan muka.

      "akhirat kelak diorang tetap akan jadi kayu api yang dibakar dalam Neraka!!! "? Mengapa kamu pergi ke situ, GENG NAJIB AL JIBO? kamu sudah ketanndusan hujah ke? Amat bodoh kamu ini.



      Delete
  9. Geng najib haramjadah, suka tak kalau aku cakap dap ni memang jahat. Curi duit rakyat, rompak harta negara, bini lim kit siang ada 600++ beg berjenama hasil dari duit samunan. Lim guan eng pulak penyangak yang tulis surat kepada cia atau dia kawan baik cia. Nak bunuh semua orang melayu atau nak tukar agama islam kepada kristian. Ampu bodek dengan trump dan baik dengan cina kominis.
    JAHAT BETUL CINA DAP NI YA GENG NAJIB

    Mari kita tengok pendekar bugis sanjungan kau. Dapat masok kaabah. Lagi dapat masok makam nabi lagi.
    Jahat sungguh orang ph ni ye memburuk buruk kan nabi najib dan tuhan rosmah ni ye!
    SUNGGUH TAK PATUT YE GENG NAJIBHARAMJADAH
    SUNGGUH TAK PATUT
    NANGIS LA KAU SORANG SORANG PETANI MISKIN JIWA

    ReplyDelete
  10. Sobat2 yang dikasihi....Tentu kita semua sula membaca Al Quran, Kalammullah tu. Bukan setakat membacanya saja, tapi yang lebih penting ialah mengambil iktibar dari kisah2 para Anbiyya di dalamnya.

    Didalam Al-Qur'an, Allah S.W.T menceritakan bagaimana keadaan kaum Nabi Luth a.s yang jelas, terang dan nyata engkar kepada tuntutan agama dengan melakukan hubungan sejenis sesama sendiri.

    Malah dalam Al-Qur'an, Kitabullah itu juga menerangkan bagaimana Allah S.W.T telah menghapuskan golongan songsang ini dari muka bumi kerana perbuatan mungkar mereka itu.

    Tapi malangnya hari ini, ada pulak orang yang nak memperjuangkan nasib golongan yang mengamalkan Seks Songsang ini atas nama Hak Kebebasan Manusia kononnya.

    Ternyata, orang yang sedemikian secara terang, jelas dan nyata juga engkar dengan apa yang menjadi tuntutan Allah S.W.T didalam kitab suci Al-Qur'an.

    Soalnya bukan Hak yang sepatut diberikan kepada golongan songsang ini. Sebaliknya kaum yang mengamalkan gaya hidup luar tabiee serta penyokong mereka perlu diberikan didikan, pengajaran dan penjelasan tentang azab Neraka yang telah dijanjikan Allah kepada mereka diakhirat kelak!!!

    Rakyat ingatkan setelah kerajaan Era Baru ni memewrintah, dah tentu lah ada perubahan besar dalam memerangi puak2 LGBT yang dah semakin bertapak kukuh di negaar tercinta ni. Apa tah lagi dah ada menteri agama anak ulamak besar...tapi rupa2nya tindak tanduknya sehingga kini masih boleh dipertikaikan. Kalau macam ni lah caranya, hancur lah harapan kita untuk melihat agar kerajaan baru ni betul2 berusaha untuk mengekang pergerakan kaum ini dari terus bermaharaja lela dan berkembang subur di negara ni. Selagi ada pemimpin2 dari parti2 komponen yang memberi sokongan dan dorongan kepada puak2 ni, selagi tu lah gerakan ini akan terus bernafas dan melebarkan sayap mereka !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha tak sedar2 lagi macai umno sekor ni. Parti umno sudah diludah oleh rakyat..

      Delete
    2. Geng najin perjuang nasib prompak...ayat quran yg mana satu Genh Najin pakai?...

      Delete

    3. GENG NAJIB AL JIBO,

      Kmu kata, "Tapi malangnya hari ini, ada pulak orang yang nak memperjuangkan nasib golongan yang mengamalkan Seks Songsang ini atas nama Hak Kebebasan Manusia kononnya."

      Heboh saja kamu cakap. Tapi kamu semua sokong seks rambang. Macam peristiwa di hotel Port Dickson yang di senyapkan Isa Samad, MB NS di masa itu. Berkaitan dengan bos kamu.

      Delete
    4. Si Tonggeng sendiri tiap2 hari pagi petang siang malam 'sok sek sok sek' mendedahkan dirinya sebagai pengamal seks gay dgn menadah nonggeng bontotnya mencari pelanggan untuk cari makan dgn kutipan kopipes bahan sampah luar topik.

      Delete
  11. Kengkawan sekelian...Aku telah berpeluang untuk menonton satu video di media sosial berkaitan pengakuan NGO Asing yang telah membantu pembangkang untuk menjatuhkan kerajaan BN yangs sah sejak dari 2002 lagi.

    Pengakuan berani itu telah dibuat oleh salah seorang panelis ,Daniel Twining dalam sebuah forum bertajuk " Supporting Democracies in challenging Times" yang diadakan di CSIS, sebuah panel pemikir (think thank) terkenal di Amerika Syarikat bulan lepas.

    Wakil International Republican Institute (IRI) ini menceritakan bantuan yang mereka berikan kepada pembangkang di Malaysia sejak tahun 2002.

    "We have been working with the opposition parties for the past 15 years."

    Kata beliau, mereka terus membantu pembangkang untuk menjatuhkan Kerajaan dengan dana dari NED. Beliau menceritakan pertemuan dengan pemimpin-pemimpin kanan Pakatan Harapan (PH) di Pejabat Perdana Menteri selepas PH menang pilihan raya 9 Mei lepas. PH dikatakan berterima kasih kepada IRI kerana membantu mereka secara langsung dan tidak langsung dalam memenangi PRU14 lepas.

    "Sitting in the Prime Minister Office and the new government was thanking us for our assistance."

    Campurtangan asing di dalam menjatuhkan sebuah Kerajaan yang sah? Baru2 ni, negara dihebohkan dengan berita surat yang kononnya ditulis oleh Dato Hasanah , KP MEIO kepada CIA dan terus beliau dilabelkan dan dituduh sebagai pengkhianat negara.

    Dalam video tersebut, dah ada pengakuan dari panelis dan ahli NGO yang terang2 meengaku membantu pembangkang untuk menjatuhakan kerajaan BN yang sah sejak 2002. Apa citer pulak tu???

    Kengkawan semua... fikirlah sendiri dengan minda dan mata hati yang terbuka kerana secara tak langsung kita ada sahamnya dalam menyokong peranan NGO asing tu dengan memberi undi kepada calon2 PH dalam PRU yang lepas bhai !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha tak sedar2 lagi macai umno sekor ni. Parti umno sudah diludah oleh rakyat..

      Delete
    2. Kau baca ke atau hanya andaian dan persepsi kau.

      Delete
    3. Ini bukan bantuan kominis...umno dapat bantuan CIA...

      Delete

    4. GENG NAJIB AL JIBO,

      "Wakil International Republican Institute (IRI) ini menceritakan bantuan yang mereka berikan kepada pembangkang di Malaysia sejak tahun 2002." -

      Siapa mahu percaya apa kamu cakap? Kamu tidak beri punca maklumat atau link kpd video itu.

      Kamu bohong sahaja. Propaganda semata. Berdasarkan fitnah. Yang kamu rekakan. Bedebah kamu.


      Delete
    5. Dah mula dah si tonggeng menadah nonggeng bontot buat cerita songsang karut lari dari tajuk.

      Saya amat setuju dgn nukilan GENG NAJIS, mana punca maklumat atau link kpd video itu....??

      Betul2 musibat, bedebah & sialan si tonggeng nih.....!!

      Delete
  12. Geng najibharami
    Apa masaalah kau dengan puak lbgt?
    Atau kau mempunyai sikap HOLIER THAN THOU?
    ADAKAH PUAK LBGT TU BUKAN MAKHLUK TUHAN YANG SAFU KE?
    ATAU TUHAN ROSMAH PUNYA CIPTAAN?
    KESIAN KAU NI BERJIWA MISKIN

    ReplyDelete
    Replies
    1. melayutakberkhatan....Tentunya sehingga sekarang ni kita semua termasuklah aku dan aku, masih bersedih apabila Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainal Abidin sebak apabila Perdana Menteri menangis seraya berkata:

      "Kita sudah tiada jalan lain untuk menjadi Umat Islam yang berjaya melainkan kena baca Al Quran."

      Malangnya...Beberapa hari kemudian, anak Perdana Menteri, Marina Tun Mahathir mengesa agar golongan LGBT di negara ini diberikan hak yang sama seperti manusia normal.

      Kita tidak pasti sama ada hak yang diminta oleh Marina Tun Mahathir tentang sama rata meliputi hak nikah kahwin, hak bercerai, hak nafkah, hak penjagaan anak (kalau golongan ini boleh nendapatkan zuriat), hak penggunaan kemudahan awam dan sebagainya.

      Kita ni bukannya ustaz dan juga bukan hafiz. Namun, kita amat pasti tiada di dalam Al Quran waima satu ayat pun yang mengiktiraf golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).

      Malah Allah s.w.t telah ceritakan dalam Al Quran tentang bala yang menimpa kaum Nabi Luth a.s dulu akibat dari amalan gaya hidup mereka yang songsang dan berlawanan dengan tabiee manusia biasa yang normal dan beriman. Tidak kah kita semua mengambil iktibar dan pengajaran dari kisah yang telah ditunjukkan tersebut??? Wallahualam....Semoga Allah memberi kita taufik dan Hidayah serta kekuatan untuk menjalani kehidupan kita yang sementara ni dengan berpegang teguh kepada Al Quran dan Assunnah serta kembali kepadaNya dengan penuh keredhaanNya...InsyaAllah..Aminnn !!!!

      Delete
    2. Hahahaha tak sedar2 lagi macai umno sekor ni. Parti umno sudah diludah oleh rakyat..

      Delete
    3. Tak serik2 macai mempermainkan isu agama...tak belajar agama ke ko ni

      Delete
    4. Dengan mengata "melayutakberkhatan" itu, kamu melanggar perinsip "blogging with decorum and decency". Itu perkataan yang menyakitkan hati orang Melayu, menjejas maruah bangsa Melayu. Kamu perlu di maki kerana itu.

      KEPALA BAPAK KAU. Bila kamu buat lagi, kamu akan di carut.

      Ingat lah bahawa ada banyak masalah lain selain dari LBGT di negara ini. Seks rambang atau di luar tabiee satu daripada nya.

      Peristiwa di hotel Port Dickson (yang di senyapkan dengan bantuan Isa Samad, MB NS di masa itu) ada lah contoh nya.

      Delete
  13. Sobat2 sekelian....kalau kau orang ingatlah...hari tu, Menteri Ekonomi ketika berceramah di kempen Pilihan Raya Kecil Sungai Kandis ada berkata:

    Kami janji 10 perkara dalam 100 hari, 8 perkara sudah ditunaikan.
    Ternyata Azmin Ali telah tersilap fakta. Sebenarnya bukan 8 perkara sudah ditunaikan tetapi kesemua 10 janji Manifesto Pakatan Harapan telah berjaya ditunaikan dalam masa tidak sampai 100 hari beb !!!

    1. Hapuskan GST

    Kerajaan berjaya menghapuskan GST. Hasilnya Rakyat tidak lagi nampak cukai GST di atas resit pembelian. Perlaksanaan cukai SST berbula September hadapan, walaupun akan meningkatkan harga barang, tetapi Rakyat tidak perlu bimbang kerana ianya tidak tertera dalam resit.

    2. Subsidi petrol bersasar

    Kerajaan bukan sahaja berjaya memberi subsidi petrol untuk Rakyat bersasar sahaja malah Kerajaan berjaya menanggung subsidi untuk kesemua Rakyat termasuk Rakyat kaya yang berkemampuan dan warga asing serta jiran negara tetangga.p

    Rakyat tidak lagi melihat harga minyak turun naik. Jika harga minyak naik, Kerajaan akan tampung subsidi. Jika harga minyak turun, Rakyat akan bayar lebih, bakinya Kerajaan ambil.

    3. Hapuskan hutang peneroka Felda

    Peneroka Felda tidak lagi mendapat bayaran bulanan kerana hutang mereka dihapuskan dengan penghapusan bayaran bulanan.

    4. KWSP untuk surirumah

    Kerajaan berjaya menyediakan KWSP untuk surirumah di mana caruman KWSP surirumah diambil dari caruman KWSP suami.

    5. Menyamaratakan gaji minimum

    Kerajaan telah berjaya menyamaratakan gaji minimum dan perlaksanaannya akan bermula selepas 5 tahun sebagaimana didakwa Menteri Sumber Manusia.

    6. Menangguhkan bayaran PTPTN

    Kerajaan berjaya menangguhkan bayaran PTPTN di mana peminjam tetap diwajibkan membayar pinjaman. Penangguhan bayaran PTPTN telah berjaya ditangguhkan.

    7. Menyiasat skandal 1MDB

    Kerajaan telah menyiasat skandal 1MDB dan sehingga kini kerajaan masih lagi menyiasat. Cuma bukti skandal penyelewengan sahaja masih belum ditemui.

    8. Mengembalikan status Sabah Sarawak

    20% janji royalti minyak kepada Sabah Sarawak berjaya ditunaikan seperti yang dijanjikan. Cuma ianya bukan 20% dari hasil bumi melainkan 20% keuntungan selepas ditolak cukai dan kos.

    Walaupun jumlah wang yang diterima 20% perkongsian keuntungan ini lebih rendah dari 5% royalti hasil bumi seperti yang diamalkan sejak dulu, tetapi Rakyat Sabah Sarawak bergembira kerana angka 20% adalah lebih besar dari 5%.

    9. Skim Peduli Sihat

    Skim Peduli Sihat telah berjaya dilaksanakan dengan jayanya. Sebelum ini Rakyat dipaksa membayar RM1 untuk rawatan pesakit di Klinik 1Malaysia, kini Rakyat tidak lagi dipaksa membayar RM1 apabila rakyat terpaksa membayar lebihan baki sebanyak RM30 ke RM70 di klinik swasta.

    10. Kaji semula projek mega

    Kerajaan telah berjaya mengkaji semula projek mega. Hasil selepas kajian dijalankan, kerajaan akan meneruskan projek mega dengan kos yang lebih tinggi.

    Rakyat nak ucapkan setinggi2 tahniah lah kepada kerajaan era baru ni di atas keperihatinan mereka untuk menunaikan segala janji2 tu dalam masa 89 hari saja. Semoga kerajaan ni dapat terus bertahan sehingga PRU 15 nanti !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha tak sedar2 lagi macai umno sekor ni. Parti umno sudah diludah oleh rakyat..

      Delete
    2. Semoga doa kau pada para terakhir dimakbulkanNya. Aamiiin

      Delete


    3. GENG NAJIB AL JIBO,

      Selagi kamu tak mengkopipes seluruh laporan berita dll tak habis habis di sini, macam kamu buat di atas nama just league (yang di gelar JUST LICK), kamu tidak akan di maki, di carut, di caci dengan kata2 kusut, di hamput, di pelangkong dan sebagai nya.

      Kami penyokong PH beri kamu "the right of dissent" selagi di tulis dengan cara munasabah dan berpatutan di dalam blog pro-PH ini.

      Kami akan patahkan hujah2 kamu yang tidak melampau, counter dan songsangkan pemikiran kamu dengan kata2 yang biasa.

      Kita boleh "blogging with decorum and decency" selagi kamu buat begitu.

      Sekian di maklomkan.


      Delete
    4. Dah banyak kempen Geng Najin untuk menangkan prompak tapi sia2 kerana Geng najin kaki temberang..

      Delete
  14. 'Elok PAS dan BN lupakan PRK Balakong, Seri Setia'

    5 Ogs 2018, 2:32 tengahari (Dikemaskini 5 Ogs 2018, 2:39 tengahari)

    A A
    Kemenangan Pakatan Harapan (HARAPAN) pada di Sungai Kandis, Selangor semalam membuktikan rakyat terus memberi kepercayaan kepada gabungan tersebut untuk memerintah, kata Timbalan Menteri Sumber Manusia Datuk Mahfuz Omar.

    Beliau berkata hasil kemenangan itu pembangkang - terdiri daripada PAS dan BN disaran tidak perlu bertanding pada pilihan raya kecil (PRK) Balakong dan Seri Setia, sebaliknya memberi fokus kepada rakyat di kawasan yang telah dimenangi mereka.

    "Kemenangan semalam sudah diduga dan jumlah yang keluar mengundi rendah itu juga sudah dijangka, tetapi itu tidak menjejaskan pencapaian dan keyakinan rakyat terhadap HARAPAN.

    "Ini juga menunjukkan rakyat tidak mempunyai pilihan lain kecuali memilih HARAPAN.

    "Negara kita mengamalkan demokrasi jadi sesiapa pun boleh bertanding tetapi pembangkang (PAS, BN) tak payah bertandinglah.

    "Daripada habiskan duit untuk PRK, baik mereka fokus pada kawasan mereka untuk pastikan mereka boleh jadi pembangkang yang konstruktif," katanya mengulas keputusan PRK Sungai Kandis.

    Terdahulu, Mahfuz yang juga naib presiden Parti Amanah Negara merasmikan majlis penganugerahan Puncak Kecemerlangan 2018 di Dewan Sri Tanjung, Sekolah Kebangsaan Langgar di Alor Setar hari ini.

    ReplyDelete
  15. Di Seri Setia, peratus komposisi kaum Melayu lebih ramai berbanding di Sg Kandis.

    Kalau di Sg Kandis pun lebih 8 ribu pengundi PH boikot PRK dan undi Undi BN pula tidak berkurang sebanyak mana, maka tak mustahil satu kejutan yg lebih besar akan berlaku di Seri Setia.

    Bunga2 kebangkitan Melayu menentang rejim PH makin menguntum dan berputik... Melayu semakin cerdik selepas PRU14...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa cakap "di Sg Kandis pun lebih 8 ribu pengundi PH boikot PRK"?

      Itu korang cakap, kita orang cakap depa boikot Najib sebab dah meluat dengan tidak tanduk dia asyik nak menanduk rakyat aje.

      Curi duit 1MDB dll, rasuah sana rasuah sini hingga budak peon pun dah pandai rasuah, mintak duit bagi meletakkan fail di bahagian atas kumupulan fail2 di atas meja bos.

      Celaka Najib - bawak malang kpd rakyat.

      Delete
  16. Analisa PRK Sg Kandis:

    Lebih dari 7 ribu pengundi2 Pas pada PRU14 dahulu memilih untuk berkecuali pada PRK Sg Kandis 4 Ogos. Mereka seperti berdegil untuk tidak mahu menyokong Umno walaupun mereka juga memusuhi PH.

    Hampir 2 ribu pengundi2 BN pada PRU14 dahulu tidak mengundi pada PRK Sg Kandis 4 Ogos. Mereka mungkin merasa tiada keyakinan untuk BN menang.

    Apa yg mengejutkan ialah ebih dari 8 ribu pengundi2 PH pada PRU14 dahulu memboikot PRK Sg Kandis 4 Ogos itu. Mereka ini adalah golongan dari kelompok kaum Melayu yg kecewa dan marah dgn sikap kerajaan PH. Mereka rasa sudah tertipu pada PRU14 dan tidak mahu terus tertipu lagi.

    PH hanya dapat 15 ribu lebih undi sahaja pada PRK Sg Kandis. Andaikata Pas mahu menyokong BN, undi pembangkang akan jadi 9 ribu lebih dari BN + 7 ribu lebih dari Pas, menjadikannya 17 ribu undi. Sah lah PH tumbang di Sg Kandis jika Pas mahu menyokong BN.

    PH tak usahlah bermegah walau pun menang di Sg Kandis. Kemenangan itu sebenarnya dibantu oleh Pas. Namun di masa hadapan, andaikata Pas tidak bersikap ego dan mahu berganding dgn BN, dah pasti PH akan menggigit jari...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang nak di analisa tak habis habis lagi, Mamat?

      Ini Mamat yang pakai nama GENG NAJIB dan justice league jugak, rasa nya. just league pakai nama Anon sebab malu asyik di suruh JUST LICK.

      Kau analisa lah ke zaman tondan, tak boleh lari dari hakikat bahaw pengundi dah fedap dengan tindak tanduk sombong arrogant si Najib dan mak badak, kaya atas titik pelu rakyat.

      The last straw was curi, rompak dan lanun berbilliin Ringgit duit rakyat di 1MDB dll.

      Delete
    2. Hadi Bawang dgn sewel sebelum ini mendabik dada konon2nya PAS penentu segalanya - Kingmaker.

      Kok-kok tau taunya, kenapa di PRU 14 & PRK Sg Kandis semalam dah jadi King burger, boleh dimamah lunyai hanya dengan nilai RM5.00 saja.

      Delete
  17. mengapa pimpinan Pas sedia mempertaruhkan air muka mereka demi mahu menyelamatkan UMNO?

    1. RM90 juta
    2. Tak kisah, depa bukan ada air muka
    3. Mengharap Umno tolong depa di PRK berikut nya

    Tapi malang, dua2 depa Umno & PAS kalah, di PRK Sg Kandis, di Balakong, dan yang satu lagi pong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila Lebai2 Berserban dah berseKUTU sekepala dgn si Songkok2 Tinggi, alamat kedua-dua parti lapok ini akan disesah-pelangkong di Balakong, apatah lagi di kawasan yg majoritinya pengundi kaum Cina.

      Delete
  18. Geng Najin tak minat nak baca laporan ni

    Laporan: Pemilik firma berlian Lubnan dedah detik perkenalan dengan Rosmah

    5 Ogs 2018, 10:51 malam (Dikemaskini 5 Ogs 2018, 10:59 malam)

    A A
    Peniaga berlian Lubnan Samer Halimeh berkata hubungannya dengan Datin Seri Rosmah Mansor bermula di sebuah acara sosial di Belgravia di London pada 2009.

    Menurut Free Malaysia Today, Ketua pegawai eksekutif Samer Halimeh New York itu berkata ketika itu, Rosmah meminta syarikatnya menaja dan mempamerkan barang kemas berlian di sebuah majlis amal di luar negara.

    Menurut kenyataan Samer yang dilaporkan Free Malaysia Today, dia berkata syarikatnya kemudian turut membekalkan "barang kemas VIP" untuk pelbagai acara yang dihadiri Rosmah dan Datuk Seri Najib Razak.

    Dia berkata acara itu berlangsung di London dan kota-kota lain.

    Hubungan mereka kemudian semakin rapat sehingga Samer diundang menghadiri majlis perkahwinan anak pasangan itu, Nooryana Najwa pada 2015, kata laporan itu lagi.

    "Sebab itulah pada 2018, kami amat mempercayai hubungan ini sehingga memberikan barang kemas bernilai 11.5 juta pound sterling kepada Rosmah atas dasar 'cuba sebelum beli'.

    "Saya rasa ia (barang kemas) dipesan dengan jangkaan pasangan itu memenangi pilihan raya umum 2018," katanya seperti dipetik.

    Justeru, kata Samer, dia sedih kerana terpaksa mengambil tindakan undang-undang terhadap Rosmah selepas barang kemas yang diberikannya itu telah dirampas oleh polis Malaysia dalam siasatan 1MDB.

    "Kami sangat kesal dan sedih kerana terpaksa mengambil tindakan mahkamah terhadap Rosmah dalam keadaan sebegini," katanya seperti dipetik.

    Bulan lalu, Samer melalui Global Royalty Trading SAL memfailkan saman terhadap Rosmah untuk mendapatkan semula barang kemas bernilai kira-kira RM60 juta.

    Global Royalty merupakan salah satu syarikat bawah Samer Halimeh New York.

    ReplyDelete
  19. Lebih lapan ribu penyokong tegar PH memboikot PRK di Sg Kandis sebagai protes tidak puas hati dgn pentadbiran kerajaan, terutamanya terhadap Islam dan orang2 Melayu. Ini adalah suatu yg boleh dibanggakan oleh rakyat Melayu yg beragama Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Protest kpd Najib lah, Mamat. Kau tak faham faham ke, depa semua dah bosan dan meluat dengan Najib dan mak badak - duit, handbag dan barang kemas simpan di rumah pun bernilai RM1 billion lebih.

      Sangat banyak tu, Mamat, pengundi Sg Kandis faham betapa banyak nya seribu juta Ringgit. Kau faham jugk, tapi tutup mata sebab setia cara buta kpd Najibo.

      Delete
    2. Isak isak isak... masih terisak-isak...

      Tak kah pengundi PH boikot PRK sbg protes kpd Najib?
      Cakap guna kepala otak, jangan pakai kepala lutut...

      Delete
    3. Tonggeng..tonggeng..

      Tak pernah dibuat orang menggoreng ronggeng sambil menonggeng seperti kamu - nampak bodoh tau....!!

      The real fact evidently proven is - di PRU 14, BN/Umno + Pas dapat 18,091 undi. Kok kok kenapa keputusan semalam hanya dapat 9,585 undi saja. Kemana hilangnya 8,506 undi itu walau dah berseKUTU satu kepala, haaaa....??

      Delete
    4. 10 ribu penyokong umno dan pas boikot umno dan pas di sungai kandis..ape tanda tu?..

      Delete

    5. Anonymous6 August 2018 at 08:31,

      Masalah nya ia lah kamu letak kepala kamu di lutut kamu.

      Jadi, kebanyakan yang kamu cakap, keluar nya dari lutut kamu.

      Yng lain keluar dari lubang bntt kamu. Amat busuk.

      Delete
  20. Secara tak rasmi Pas sudah bergabung dgn umno untuk kepentingan melayu islam umno dan Pas....cuma pas yg masih malu2 kucing nak mengaku....

    Annuar: Kerjasama Umno-PAS di Sg Kandis hanya peringkat awal

    5 Ogs 2018, 3:06 petang (Dikemaskini 5 Ogs 2018, 3:55 petang)

    A A
    Pilihan raya kecil (PRK) Sungai Kandis yang menyaksikan persefahaman antara BN dan PAS untuk meletakkan seorang calon bagi menentang calon Pakatan Harapan (HARAPAN) hanyalah gambaran "peringkat awal" kerjasama kedua-dua parti pembangkang itu, kata Tan Sri Annuar Musa.

    Melalui kenyataan medianya hari ini, setiausaha agung Umno itu berkata, ia bukanlah kayu pengukur yang boleh memberi gambaran potensi sebenar yang boleh dicapai sekiranya kedua-dua parti itu meneruskan kerjasama dengan lebih tersusun.

    "Sebenarnya kerjasama kedua-kedua parti masih di peringkat terlalu awal tetapi sangat penting. PRK Sungai Kandis bukan kayu pengukur kerjasama ini.

    "Ini kerana persetujuan hanya tercapai di peringkat persefahaman meletakkan satu calon, tetapi daripada segi gerakan, kempen dan lain-lain belum termeterai.

    "Malah pemimpin kedua-dua parti belum bersetuju untuk berkongsi pentas atau menyelaraskan jentera kempen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas bagus bergabung supaya umno boleh bantu kewangan pas...

      Tapi di kelantan terengganu dan kedah parti mana yg akan bertanding?...Pas tamak takkan akan bagi laluan kpd umno....

      Delete
    2. KBB...

      Ini dah taraf soalan cepumas.

      Keadaan ketika itu akan jadi haru biru berserabut walau geng Lebai2 Berserban dah berseKUTU sekepala dgn geng2 Songkok Tinggi.

      Delete
  21. Masa untuk lupakan PAS, kata Pemuda AMANAH

    6 Ogs 2018, 9:19 pagi (Dikemaskini 6 Ogs 2018, 9:23 pagi)

    A A
    Pemuda Parti Amanah Negara (AMANAH) percaya keputusan pilihan raya kecil Sungai Kandis pada 4 Ogos lalu menunjukkan anggota dan penyokong PAS menolak sikap parti itu yang kian lunak kepada BN.

    Ketuanya Mohd Sany Hamzan berkata sejak turun-temurun BN ialah musuh tradisi PAS namun pemimpin parti itu mengambil sikap bertentangan semasa pilihan raya kecil tersebut.

    Di sebalik pendirian pemimpin, kata Mohd Sany, rakyat - termasuk penyokong PAS - bijak membuat penilaian secara rasional sehingga membawa kepada kemenangan calon Pakatan Harapan (HARAPAN) Mohd Zawawi Ahmad Mughni.

    Mohd Sany yang juga anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Taman Temple berkata BN - dan PAS secara tidak langsung - akhirnya ditolak pengundi walaupun mereka melakukan pelbagai serangan untuk membina persepsi buruk terhadap HARAPAN.

    ReplyDelete
  22. Kehilangan lebih lapan ribu undi PH di Sg Kandis memberi satu tamparan hebat kpd kerajaan.
    Mungkin kerajaan makin sedar bahawa orang2 Melayu tak sepanjang masa boleh dicucuk hidung.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...