Monday 13 August 2018

ADAKAH PERTANDINGAN RAFIZI/AZMIN AKAN BERTUKAR MENJADI PERTEMBUNGAN ANWAR/MAHATHIR?


Kempen bagi pertandingan merebut jawatan timbalan presiden PKR, walaupun boleh dikata masih di peringkat awal, tetapi telah menunjukkan tanda-tanda menuju episod yang tidak sihat dan merbahaya kepada perpaduan Pakatan Harapan.


Ia berikutan kem Rafizi Ramli, calon yang akan mencabar Azmin Ali, bukan saja berkempen dengan cara menyerang lawannya dengan pelbagai andaian  dan kemungkinan yang belum tentu betul, malah turut membabitkan nama pihak luar parti itu iaitu Tun Mahathir Mohamad dan Tun Daim Zainuddin.


Mungkin boleh diterima jika mereka berkempen dalam ruang lingkup perjuangan PKR semata-mata atau menggunakan nama Anwar Ibrahim bagi tujuan menarik undi sesama sendiri, namun dengan melibatkan nama Tun Mahathir dan Tun Daim, ia jelas suatu perkembangan yang tidak baik serta tidak sihat.


Seorang penyokong kuat Rafizi yang juga merupakan Ahli Parlimen Kapar, Abdullah Sani dalam kempennya mendakwa, Tun Daim adalah di belakang gerakan untuk menghalang Anwar mengambil alih jawatan Perdana Menteri daripada Tun Mahathir.

Sambil mendakwa Tun Mahathir dan Tun Daim adalah di belakang Azmin, beliau seterusnya menegaskan, hanya dengan meletakkan Rafizi sebagai Timbalan Presiden PKR saja satu-satunya jalan untuk memastikan Anwar dapat menjadi Perdana Menteri.


Kenapa dilibatkan nama Tun Mahathir dan Tun Daim dalam kempen perebutan jawatan timbalan presiden PKR?


Bukankah Tun Mahathir sudah menjelaskan lama sebelum ini bahawa beliau tidak terlibat, malah tiada keperluan untuk melibatkan diri dalam politik dalaman PKR?


Apakah terdapat bukti-bukti mengenai penglibatan Tun Mahathir dan Tun Daim untuk menghalang Anwar daripada menjadi Perdana Menteri atau ia sekadar strategi untuk menarik undi semata-mata?


Meskipun demikian, jika kem Rafizi berterusan menggunakan taktik mengaitkan nama Tun Mahathir dan Tun Daim untuk memenangi pertandingan, harus disedari bahawa ia bukan saja tidak menguntungkan PKR, bahkan memungkinkan hancurnya perpaduan dalam Pakatan Harapan.

Tidak mustahil akibat daripadanya akan menyebabkan PKR terbelah dua - tidak kira sama ada jika Azmin berjaya mengekalkan jawatannya atau beliau dikalahkan oleh Rafizi.


Andai kata selepas pemilihan nanti PKR akan terbelah dua, bagaimanakah Anwar mampu menjadi Perdana Menteri kemudiannya?


Lebih daripada itu, dengan pecahnya PKR juga akan menyebabkan perpaduan dalam Pakatan Harapan menjadi goyang dan sekaligus akan menipiskan lagi peluang gabungan itu untuk terus kekal berkuasa selepas pilihanraya akan datang.


Dalam hal ini, untuk apa PKR membiarkan partinya berpecah yang akhirnya tidak saja merugikan dirinya sendiri, masa depan Pakatan Harapan, tetapi mungkin juga mengakibatkan Anwar gagal menjadi Perdana Menteri?


Sebagai jalan selamat dan jika Anwar benar-benar mahu menjadi Perdana Menteri, beliau sebaiknya mesti mengarahkan kem Rafizi menghentikan dengan segera kempen-kempen tidak sihat dan tidak melibatkan pihak lain dalam usahanya memenangi pertandingan, khususnya nama Tun Mahathir dan Tun Daim.

Selain tidak harus dilupakan usaha gigih Tun Mahathir dan Tun Daim dalam tempoh kempen PRU14 yang lalu sehingga BN dapat ditumbangkan, mengapakah terlalu dibimbangkan sama ada Anwar dapat menjadi Perdana Menteri atau sebaliknya, sedangkan Presiden PKR itu menyatakan sudah ada perjanjian bertulis mengenainya?


Menurut Anwar, perjanjian bertulis mengenai peralihan kuasa itu, selain antara beliau dengan Tun Mahathir, ia juga turut disepakati oleh semua parti dalam Pakatan Harapan.


Jika demikian, apa lagi yang dibimbangkan sangat sama ada Anwar dapat jadi Perdana Menteri atau tidak?


Atau Anwar sememangnya sengaja mahu menghalang dirinya sendiri daripada menjadi Perdana Menteri? 


Dan Anwar seharusnya ingat, jika beliau gagal kali ini, ia adalah kegagalannya buat kali yang kedua, sedangkan Tun Mahathir sudah dua kali merasa duduk sebagai Perdana Menteri. (ShahbudinHusin 13/08/2018).

157 comments:

  1. Kalau penyokong Rafizi berkempen dengan mengatakan kononnya hanya dengan kemenangan Rafizi sahaja Anwar boleh menjadi PM, maka kalau Rafizi tewas bermakna Anwar tak bolehlah nak jadi PM. Begitukah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Surat Terbuka Untuk Dato` Dr. Mujahid : Isu Transgender



      Assalamualaikum YB Dato`.

      Saya tahu masa Dato` amat padat. Oleh itu , surat terbuka ini akan menjadi surat terbuka yang ringkas dan terus kepada kandungan. Saya juga seorang yang terus kepada fakta. Tidak pandai bahasa berbunga.

      Saya ingin merujukkan YB Dato` kepada Sidang Media yang diadakan oleh Dato` baru-baru ini dengan Encik Nisha Ayub.

      Antara kenyataan Dato` di dalam sidang media tersebut ialah :

      " The most important thing I want to say here that these people, the transgender ,especially..can not be discriminate in their workplace..from Nisha, we had a lot of information out that that the public still discriminate them"

      YB Dato` meneruskan kenyataan selanjutnya :

      " They[ the transgender ) are ordinary citizen…They want to go to school..education and even ibadah..and they want to go to public place..saya dalam pertemuan ini banyak memahami walaupun dalam masa 40 minute..memahami banyak isu yang perlu di bela.."
      Kenyataan Dato ini dapat di lihat di dalam video di link ini :

      https://www.youtube.com/watch?v=uaEjEXeXqXk




      Saya meneliti kenyataan Dato` yang saya anggap sangat rasmi tersebut . Apa jua alasan Dato untuk memberikan kenyataan sedemikian saya percaya kenyataan Dato` itu sepatutnya tidak dijadikan sebagai press conference kerana kenyatan Dato` kelihatan tidak cermat dan tanpa kajian teliti :

      1. Sumber daripada Encik Nisha sahaja

      Dato` kerap kali menyebut pertemuan 40 minit Dato dengan Nisha serta timbalan Dato sambil menikmati pasambur . Dato cakap Nisha telah mendedahkan Dato` dengan output bahawa golongan transgender ini telah didiskriminasikan oleh masyarakat.

      Tiada pula Dato` dedahkan adakah maklumat yang diberikan oleh NIsha disokong oleh satu kajian terperinci atau sekurang-kurangnya statistik laporan polis berhubung kejadian diskriminasi ke atas golongan Mak Nyah.

      Delete

    2. Kes katak lompat orang Umno -

      Tun Dr Mahathir Mohamad dengan nada sinis mengucapkan tahniah kepada Umno, atas pulangnya bekas menteri besar Selangor Tan Sri Muhammad Muhammad Taib ke pangkuan parti itu.

      “Saya amat gembira kerana Tan Sri Mat Taib lompat balik ke bawah tempurung Umno. Dia lompat masuk PAS, kemudian PKR…Sekarang kaki masih kuat, dia lompat masuk bawah tempurung (semula).

      Hahaha, "kaki masih kuat, dia lompat masuk bawah tempurung (semula)," kata Tun.

      Delete
    3. 2. Bentuk Diskriminasi

      Sudah banyak rakyat perbahaskan persoalan ini : Bentuk diskriminasi bagaimanakah yang mahu diperjuangkan oleh golongan transgender ini ? Adakah mereka di sisih daripada mendapat pendidikan, pekerjaan atau kesihatan? Sekiranya ya , dimanakah statistik laporan Kementerian yang mengatakan sedemikian? Walaupun Malaysia ini majoriti adalah umat Islam , setakat yang saya perhatikan Dato`, golongan Mak Nyah berjalan bebas tanpa kekangan. Pergi salon pun nak masuk bilik muslimah, Dato!

      3. Kenyataan yang terlalu am daripada Dato` membuka penindasan ke atas wanita normal seperti saya.

      Di dalam minit-minit terakhir kenyataan Dato di persidangan media tersebut , Dato menyatakan mereka ada hak untuk pergi kepada "public places" dan tempat ibadah.

      Ini adalah kenyataan rasmi yang cuai pada pandangan saya ,Dato`.

      "Public places" adalah termasuk tandas wanita.

      Saya tidak pasti samada Dato` terfikir yang golongan transgender ini patut mengunakan tandas awam wanita?

      Dalam erti kata lain , akibat kenyataan Dato` tersebut seolah - olah mengesa kami wanita normal untuk berkongsi tempat awam seperti tandas awam dengan lelaki berpakaian wanita.

      Dato`, YB Hannah Yeoh telah pun dedahkan statistik gangguan seksual di Malaysia ke atas wanita di parlimen baru-baru ini Dato`. Kenyataan Dato` itu sebenarnya memberi peluang kepada mana-mana lelaki untuk menyamar jadi transgender dan masuk ke dalam tandas wanita , tempat mandi wanita, kolam wanita, locker wanita atau ruang solat wanita.

      Cukup cukuplah statistik gangguan seksual ke atas kami , Dato`. Kami tidak ingin mendengar trend terbaru dirogol dalam tandas wanita oleh lelaki mengaku transgender pula!

      Saya terfikir juga kenapalah Dato tak cadangkan transgender ini gunakan sahaja tandas lelaki. Kurang sikit isunya. Orang lelaki tak kisah sangat. Pengkid nak masuk tandas mereka , mereka okay.

      Tetapi yang menanggung beban hasil daripada kenyatan Dato `tersebut adalah kami wanita terutama Muslimah yang perlu jaga auratnya.

      Apatah lagi ditempat ibadah seperti masjid dan surau.

      Apakah maksud Dato` mereka ada hak di rumah ibadah. Adakah mereka ini akan di letakkan di tempat solat lelaki? Kalau itu maksud Dato` tafadal! Saya sokong.

      Tetapi tolong jangan bebankan kami kaum wanita untuk menerima mereka bersama-sama kami di tempat awam yang perlukan privacy tanpa ganguan lelaki.

      4. Hak Transgender adalah bukan isu untuk Dato` perjuangkan.

      Dakwah kepada mereka untuk kembali kepada fitrah asal saya setuju. Tetapi bukan tanggungjawab besar Dato` untuk membela hak golongan ini supaya dapat lebih daripada apa yang mereka ada sekarang ini. Ada ramai MP dalam parlimen yang pro kepada transgender dan LGBT. Let them pursue their agenda. Not you Dato`. This is not your fight.

      Delete
    4. “Takkan kita sudah lupa atau buat-buat lupa bahawa 1MDB membeli tanah daripada kerajaan untuk TRX (Tun Razak Exchange) di bawah harga pasaran?”

      Demikian bidasan bekas pengarang Mingguan Malaysia, Ku Seman Ku Hussain.

      Beliau berkata, membuat perkara lumrah yang pernah dilakukan oleh syarikat pelaburan negara sarat hutang, 1Malaysia Development Berhad (1MDB) apabila membeli tanah daripada kerajaan dengan harga yang terlalu rendah.

      “1MDB membeli sebidang tanah 28 ekar daripada kerajaan dengan harga RM194 juta kemudian menjual 1.5 ekar kepada Tabung Haji dengan harga RM188.5 juta atau harga RM2,734 satu kaki persegi.

      “Cuba bayangkan begini: 28 ekar harga (belian)nya RM194 juta. Hanya jual 1.56 ekar daripada keluasan itu sudah dapat RM188.5 juta. Tidakkah 1MDB membeli tanah itu daripada kerajaan dengan harga yang sangat murah?” soalnya dalam status Facebook beliau semalam.

      Menurutnya, potongan harga yang digelar sebagai “gila babi” kepada 1MDB itu menyedut duit rakyat melalui pelbagai cukai dikenakan.

      “Tidakkah kita terfikir bahawa penguasa membeli sesuatu di bawah harga pasaran adalah suatu yang ‘lumrah’? Kalau tidak lumrah, sudah tentu Umno yang mendukung slogan ‘Demi agama, bangsa dan negara’ menentang habis-habisan taktik 1MDB membeli tanah di bawah harga pasaran,” tegasnya dalam status di media sosial itu.

      Delete
    5. Najib cabar Guan Eng turunkan harga minyak
      RAZIATUL HANUM A.RAJAK 13 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore3.4K
      Najib
      Najib Tun Razak. Foto - Bernama
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA LUMPUR - Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mencabar Menteri Kewangan, Lim Guan Eng menurunkan harga minyak seperti dijanjikan.

      Menurut Najib, Guan Eng perlu membuktikan beliau benar-benar mahu membantu golongan B40 di negara ini.


      "Guan Eng perlu buktikan bahawa dia benar-benar mahu membantu golongan B40 dan bukan hanya mahu menolong golongan kaya, peniaga dan ekonomi gelap untuk mengelakkan cukai atau membantu pengaliran dana haram ke luar negara.

      "Dia patut turunkan harga petrol seperti mereka janjikan, hapuskan tol, turunkan harga elektrik dan gas bukan dinaikkan sebagaimana berlaku bulan lepas, naikkan gaji penjawat awam dan bayaran BR1M seperti kerajaan BN dahulu," katanya dalam satu kenyataan, malam tadi.

      Semalam, Guan Eng menegaskan kerajaan terus membantu golongan B40 melalui penstabilan harga petrol dan pemberian BSH.

      Menurut Najib, Guan Eng juga mesti menjamin tiada kenaikan harga barang selepas mengembalikan Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) bulan depan.

      "(Guan Eng juga perlu) menjamin bahawa bantuan serta bayaran bonus kepada peneroka, petani dan nelayan tidak akan dibatalkan.

      "Saya sedia mengaku saya tersalah sangka jika Guan Eng boleh membuat demikian," katanya.

      Beliau akui terkejut dengan kenyataan Guan Eng sebelum ini yang menyebut PH mempertahankan golongan miskin melalui Bantuan Sara Hidup dan penetapan harga petrol.

      "BSH itu sebenarnya BR1M yang kerajaan saya luluskan dalam Bajet 2018. Ia hanya ditukar nama namun hakikatnya ia adalah cetusan inisiatif kerajaan BN. Malahan, jika BN menang bayaran ini sepatutnya RM800.

      "Alasan kedua yang Guan Eng bagi ialah harga petrol tetap RM2.20 satu liter walaupun harga minyak dunia sudah naik ke tahap US$70 (RM290) satu tong.

      "Pada September 2013, apabila harga petrol RON95 dinaikkan 20 sen kepada harga RM2.10, harga minyak dunia ketika itu setinggi US$120 (RM400 masa itu) satu tong.

      "Ketika itu, Guan Eng pernah menjerit harga petrol RM2.10 terlalu tinggi dan menuduh kerajaan saya zalim biarpun harga minyak dunia pada masa itu jauh lebih tinggi dari sekarang," katanya.

      Tambahnya, "tetapi saya pelik mengapa harga petrol pada tahap RM2.10 pada ketika harga minyak dunia ialah RM400 satu tong dianggap tindakan kejam tetapi harga petrol RM2.20 hari ini pada ketika harga minyak RM290 satu tong tidak zalim pula?".

      Delete
    6. Panas !! Ahli Umno Mengamuk Selepas Kepala Bapak Najib Disebut Mp3 Download
      Choose and download Panas !! Ahli Umno Mengamuk Selepas Kepala Bapak Najib Disebut mp3 for free.

      PANAS !! Ahli UMNO mengamuk selepas kepala bapak Najib disebut
      PANAS !! Ahli UMNO Mengamuk Selepas Kepala Bapak Najib Disebut
      size: 6.55 MB - Duration: 05:58 - Bitrate: 192 Kbps - FileType: mp3
      download
      Gara-gara 'kepala bapak', Dewan Rakyat hampir kecoh
      Gara-gara 'kepala Bapak', Dewan Rakyat Hampir Kecoh
      size: 6.28 MB - Duration: 05:36 - Bitrate: 192 Kbps - FileType: mp3
      download
      Kepala Bapak Kau- Noh Omar maki Ahli Parlimen Jelutong
      Kepala Bapak Kau- Noh Omar Maki Ahli Parlimen Jelutong
      size: 6.4 MB - Duration: 05:08 - Bitrate: 192 Kbps - FileType: mp3
      download
      KEPALA BAPAK bikin panas dewan di sidang parlimen hari ini
      KEPALA BAPAK Bikin Panas Dewan Di Sidang Parlimen Hari Ini
      size: 6.38 MB - Duration: 05:34 - Bitrate: 192 Kbps - FileType: mp3
      download
      Umno Sudah Rosak - BN Sindir Dr Mahathir, Azmin Ali Balas Balik
      Umno Sudah Rosak

      Delete
    7. Kerajaan PH, Mula-mula diberi peranan untuk mengisi jawatan kabinet penting yang pegang wang negara kepada bukan Islam (walau pun kes rasuahnya di mahkamah masih tergantung). Sedangkan sudah berabad-abad jawatan itu dipegang oleh orang Islam. Lepas itu mereka dapat pula Peguam Negara, lepas itu.Ketua Hakim Negara (asal jawatannya Ketua Hakim Borneo, melangkahi Ketua Hakim Malaya, yang kebiasaannya secara autometik naik ke jawatan tersebut). Apa nak diharap kepada mereka untuk memperkasa undang-undang Islam dan mahkamah syariah?. Di peringkat negeri mereka dapat pegang speaker Selangor dan Perak...Speaker adalah ketua dalam ADUN setiap negeri. Semakin banyak jawatan yang mereka pegang sebagai ketua, sebab bilangan mereka lebih ramai...
      . .
      Mengenai bahasa, LGE telah memulakan penggunaan bahasa bukan Melayu (dalam upacara resmi?). Mahu mengiktiraf, apa dia UEC ?, mahu mengguggurkan syarat lulus subjek sejarah (Malaysia) dalam peperiksaan. Permasalahan peruntukan sekolah Cina berbanding dengan peruntukan sekolah-sekolah kebangsaan. Dalam hal agama, rasanya RUU355 tak akan diangkat walau pun ada permohonan dari ahli parlimen PAS, sebaliknya akan ada undang-undang lain iaitu undang-undang keluarga Islam yang lebih mesra PH. Nasib Jabatan-jabatan yang berkait dengan Islam khususnya JAKIM masih tergantung dan menjadi teka-teki Pengaruh Islam LIberal yang semakin subur. Kerajaan PH melalui menteri Agama bersedia menjaga agama-agama lain sebagaimana menjaga agama Islam (hifz al-din). Kedudukan Agong/raja juga sudah tidak selamat kerana sudah ada suara-suara yang mahu menghapuskan institusi tersebut supaya menjadi negara Republik. .

      Itu baru dua tiga bulan memerintah. Bayangkan kalau dua tiga penggal !!!!!

      Apa pendirian pejuang-pejuang Islam khususnya PAS dan orang Islam umumnya? Saya secara peribadi lebih sayangkan BN berbanding PH, kerana pendokong utama BN ialah orang Islam (walau pun ada yang korup), manakala pendokong utama PH adalah Kristian (yang mempunyai agendanya tersendiri). Mana yang lebih dekat di hati orang Islam? Kalau di zaman Rasulullah dulu orang Islam lebih dekat hatinya kepada orang Kristian (Nasrani) berbanding dengan orang penyembah api, Majusi. Mana satu, BN atau PH kah yang lebih dekat dengan Islam? .Tuan-tuan fikirkan sendiri.

      "Nasi lebih senang menjadi bubur daripada bubur menjadi nasi"
      ..

      Surtahman Kastin Hassan . .


      : Kita tunggu selepas 100 hari lihat apa yang PH nak 'buat alasan'....

      Delete
    8. Allah jadikan manusia berbagai jenis rupa gaya. Allah jua mengangkat darjat manusia setingginya(Rasul kita Muhammad) dan merendahkan darjat menusia itu setaraf ANJING KURAP.
      Ada juga mnusia itu sudah ditakdirkan dia boleh jadi baik bila hidup dalam kurungan kerana dia tidak dapat mengawal otak sendiri.
      Dunia ini pentas sandiwara untuk pelakon yg terpilih dan kita rakyat penonton nya.

      Delete
    9. Terengganu Belanja RM80 Juta Untuk kebajikan Rakyat



      Kerajaan negeri memperuntukkan hampir RM80 juta bagi memperkasakan kebajikan rakyat melalui Portfolio Kebajikan, Pembangunan Wanita, Keluarga dan Perpaduan Nasional Negeri.

      Pengerusinya, Hanafiah Mat berkata, perbelanjaaan itu diagihkan kepada beberapa agensi iaitu Jabatan Kebajikan Masyarakat(JKM) sebanyak RM56 juta, Tabung Darul Iman (TDI) (RM10 juta), RM8 juta bagi Yayasan Pembangunan Keluarga(YPK) dan bantuan-bantuan am lain sebanyak RM5 juta.

      Menurutnya, sebanyak RM800,000 setiap bulan dibelanjakan untuk Tabung Darul Iman bagi menyalurkan bantuan kepada rakyat di bawah beberapa kategori meliputi bantuan sara diri tahunan, bantuan peralatan perubatan, bantian implan, bantuan susu dan lampin pakai buang dan bantuan musibah bagi meringankan penderitaan rakyat yang memerlukan perhatian segera terutama mereka yang berdepan musibah dan penyakit kritikal.

      “Pihak kami juga telah memperkasakan kebajikan dengan beberapa pindaan bagi menyenangkan pihak yang berurusan seperti Tabung Darul Iman atau Tabung Kronik tidak lagi memerlukan tandatangan sokongan daripada Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan Kampung (JKKK) untuk sebarang urusan permohonan bantuan daripada kerajaan negeri.

      “Sebarang permohonan termasuk borang-borang yang berkaitan dengan permohonan yang dibuat hanya perlu diisi oleh pemohon tanpa tandatangan JKKK dan boleh dihantar terus kepada agensi berkaitan,” katanya ketika ditemui Urusetia Penerangan Darul Iman (UPDI), di pejabat beliau, di Wisma Darul Iman, hari ini.

      Sementara itu, untuk memperkasakan lagi portfolio beliau, Hanafiah berkata pihaknya juga bercadang untuk melantik pegawai dari kalangan bukan Melayu iaitu dari kaum Tionghua dan India bagi melancarkan lagi perjalanan pihak mereka dalam menjaga kebajikan rakyat yang terdiro daripada pelbagai bangsa di negeri ini.

      “Setakat ini, kita suah ada calon nama untuk menjadi wakil kaum India iaitu Dr, Balachandran dan masih menunggu nama dari kaum Tionghua. Ini termasuklah melantik seorang pegawai khas wanita supaya dapat melicinkan lagi peranan jawatankuasa ini,”ujarnya


      : Terengganu tak perlu janji 100 hari. Kini dah lebih 6 manifesto telah dilaksana.....

      Delete

    10. Najib ditanya berkaitan dakwaan Low bahawa pemfailan saman sivil pelucuthakan oleh Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat (AS) masih tidak membuktikan apa-apa.

      “Saya tidak mahu cakap apa-apa pasal dia. Terpulang pada dia kerana kita semua tidak terlibat sama sekali, dengan kapal layar itu,” katanya.

      DOJ percaya sekurang-kurangnya AS$4.5 bilion (RM18.42 bilion pada kadar semasa) disalah guna dari 1MDB dan dicuci melalui sistem kewangan antarabangsa, termasuk AS.

      Wang itu didakwa telah digunakan untuk mendapatkan pelbagai aset di pelbagai negara, dengan kebanyakannya di AS.

      Kerajaan Malaysia bergantung kepada siasatan DOJ dalam rampasan Equanimity.

      Equanimity yang dianggarkan bernilai RM1 bilion pada mulanya dirampas Indonesia di perairan Bali hasil kerjasama dengan Biro Siasatan Persekutuan (FBI), AS.

      Indonesia menyerahkan kapal itu kepada Malaysia minggu lepas.

      Mengulas laporan Malaysiakini, Khairy di Twitter semalam meminta Jho Low pulang berdepan pihak berkuasa Malaysia.

      “Jika kamu tidak salah, berhenti sembunyi. Selagi kamu terus lari dan kes mahkamah (SRC) masih tidak habis, parti saya tidak dapat bergerak melampaui isu 1MDB dan dibina semula,” tulisnya dalam bahasa Inggeris.

      Delete
    11. Gerai burger usang tempat berteduh dua beranak



      MELAKA: Pihak berkuasa menemui seorang ibu dan anak lelakinya yang berusia tujuh tahun, tidur di sebuah gerai burger usang.

      Difahamkan mereka tidur dan menjadikannya sebagai 'rumah' di dalam ruang kecil itu selama dua bulan.

      'Kediaman' mereka itu terletak di Balai Panjang di sini.

      Kanak-kanak itu disedari pasukan The Star semasa melakukan tugasan di kawasan itu, sebelum memaklumkan perkara tersebut kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kesidang, Allex Seah.

      Dia kemudian dibawa oleh pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dan ditempatkan di sebuah rumah.

      Budak lelaki itu dari keluarga yang bercerai, tinggal bersama ibunya yang berusia 33 tahun.

      Bapanya disabitkan kesalahan mencuri tiga tahun lalu.

      Kanak-kanak tersebut yang tidak bersekolah, mempunyai empat lagi adik-beradik yang ketika ini ditempatkan di rumah perlindungan di bawah JKM.

      Pegawai penguat kuasa Agensi Antidadah Kebangsaan (AADK) Melaka yang turut serta dalam kunjungan Seah, mendapati ibu kanak-kanak itu positif dadah.

      AADK kemudian membawa wanita berkenaan yang mengandung tujuh bulan, untuk pemulihan.

      : Sebelum kalau isu Kelantan, heboh machai PH serang kerajaan PAS Kelantan. Hari ini kerajaan PH perlu perihatin untuk mendapat maklumat kadang kala ada rakyat terbiar yang kita terpandang

      Delete
    12. UMNO memang Gergasi
      Tumbang olih Pakatan
      Dek disebabkan olih seekor Badut yg tidak bertanggung Jawab yg bernama Najib
      Begitu juga bila Anwar tersingkir , beliau membina Parti sendiri PKR
      Tun , demi menyelamatkan Malaysia dari di Baham Badut
      Tun terpaksa menubuhkan Parti untuk tumpaskan Najib yg dinamakan PRIBUMI
      Hujungnya kaum Melayu menuju pada perbelahan
      Orang Melayu Malaysia Di antara
      Di Telan Mati Ibu
      Di buang Mati Ayah
      Jadi Sekarang orang Melayu terpaksa komor komor
      Telan tidak , Buang pun tidak
      Tapi sampai bila ?

      Delete
    13. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete
  2. Guan Eng kena jual pegawai kerajaan



    Fatimah Jasmin komen di FB:

    Only in Malaysia yang kena rompak melolong RM18 bil dirompak. Yang (dituduh) merompak pula buat lapuran polis kerana merompak... Adoi

    Pelik-pelik Malaysia baru....

    Jika yang dituduh merompak begitu yakin hjngga sendiri buat laporan polis, bukanlah merompak.

    Sepatutnya Menteri Kewangan, Lim Guan Eng segera buat laporan polis. Baru tahu, dia masih menyiasat. Eloklah jawatannya diberi jenama baru sebagai Menteri Propaganda Kewangan.

    Husin syak Guan Eng tidak tahu dia dipekena penjawat awam. Dia dan Tony Pua terlalu angkuh untuk terima nasihat, mudah melenting dan asyik nak putarbelit lalu dibiar belit diri sendiri.

    Mereka hanya diamkan dengan diberi maklumat tanpa penjelasan penuh. Orang ingat dah pandai tak guna dinasihat. Otak asyik nak spin mesti terus nak main serang.

    Kenyataan penjelasan dari Ketua Pengarah Kastam hampir senada dan seiring dengan kenyataan-kenyataan mantan KSP dan Menteri-Menteri yang faham.

    Wow! Sah Guan Eng kena jual

    ReplyDelete
    Replies

    1. “Tahniah saya ucapkan kepada Umno. Ada orang macam Mat Taib menjamin Umno akan kalah dalam pilihan raya,” katanya menerusi rakaman video yang dimuat naik di laman Facebook Parti Pribumi Bersatu Malaysia.

      Pengumuman kemasukan semula Muhammad, atau lebih dikenali dengan panggilan Mat Taib, dibuat Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak dalam sidang media di ibu pejabat parti itu, dan turut dihadiri pemimpin utama lain.

      Ia disindir ramai pihak, termasuk pemimpin HARAPAN, apatah lagi selepas pelbagai spekulasi muncul sepanjang hari berhubung pengumuman yang bakal dibuat Najib.

      Dr Mahathir juga hairan mengapa Najib dan timbalannya Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menganggap perkembangan itu sebagai peristiwa besar.

      “Sehingga ada sidang media khusus. Ini menunjukkan memang benar Najib membawa kembali kawan-kawannya (kembali ke Umno). Ini kawan dia (dahulu).

      Dr Mahathir turut membangkitkan semula insiden ‘beg berisi wang tunai’ yang menjadi punca peletakan jawatan Mat Taib sebagai menteri besar Selangor pada 1997.

      “Saya masih ingat kes Mat Taib bawa beg penuh duit, kena tangkap di Australia.

      Alasan yang dia beri ialah tak faham bahasa Inggeris, sebab itu dia langgar undang-undang…Tetapi saya tahu dia boleh berbahasa Inggeris.


      Beliau merujuk penahanan Mat Taib di lapangan terbang Brisbane kerana membawa wang tunai dalam mata wang Singapura, Malaysia dan New Zealand bernilai AS$1 juta, berdasarkan nilai mata wang ketika itu.

      Delete
    2. Cadangan :

      Saya percaya Dato` tidak diberikan input yang jelas berkenaan kes-kes dan situasi yang telah berlaku di luar negara apabila golongan ini menjadi terlampau agresif dan dominant dalam bersuara. Oleh itu saya berharap dapat berjumpa dengan Dato` at your most convenient time untuk saya bentangkan pula pandangan kami wanita-wanita normal yang telah pun didiskriminisasikan daripada hak privasi dan keamanan untuk mengunakan tempat awam seperti tandas wanita .

      Kalau Dato` boleh berjumpa dengan Nisha, apa salahnya mendengar pandangan saya pula walaupun saya bukan selebriti.

      Cadangan kedua- saya pohon Dato` keluarkan kenyataan sekali lagi berkenaan isu ini tetapi lebih jelas berhubung "public places".

      Saya pohon dengan rendah diri Dato` menyatakan bahawa golongan transgender boleh mengunakan public places yang dikhususkan untuk lelaki sahaja. Kalau tandas - guna tandas lelaki. Kalau ruang solat- sila solat di ruang lelaki.

      Barulah kami tidak bising. Selagi Dato` tidak memperbaiki kenyataan Dato`, selagi itulah kami wanita normal terpaksa mempertahankan hak kami. Dan Dato` kami tidak ragu-ragu untuk mengunakan proses Mahkamah sekiranya kenyataan Dato` itu telah menyebabkan peningkatan penggunaan oleh golongan transgender di ruang awam untuk wanita .

      Terima kasih di atas masa Dato` membaca email ini. Mudahan mendapat perhatian Dato` sewajarnya.

      Yang benar,

      Nurhidayaty Maidin
      Peguambela & Peguamcara
      Tetuan Nur Maidin & Co

      Email to : parlimenparitbuntar@gmail.com, mujahidrawa64@gmail.com


      : Susah manusia sebelum jadi pemimpin banyak sangat kritik orang, bila tuhan berikan kuasa mula tak tahu cara nak selesaikan dengan bijaksana....

      Delete


    3. SEJAK kebelakangan ini, Perdana Menteri Najib Razak dan jentera Umno menghabiskan banyak masa untuk memusnahkan dan memadamkan legasi seorang tokoh.

      Akan tetapi tokoh itu sedikit pun tidak hairan malahan terus menjadi tajuk utama berita, baik yang positif mahupun negatif.

      Apakah Dr Mahathir Mohamad peduli dengan apa yang bekas anak buahnya dan pemimpin Umno katakan tentang beliau?

      “Saya tak peduli. Memang ada orang yang benci saya, dia terus benci. Tapi majoriti saya ingat tak (benci),” kata Dr Mahathir.

      Jika serangan Najib dan sekutunya bertujuan untuk melemahkan semangat dan menutup mulut lelaki berusia 92 tahun itu, mereka mungkin gagal.

      Delete
    4. JANGAN BIARKAN KAFIR PERINTAH NEGARA


      Kebencian terhadap wanita Muslim di Britain meningkat
      13 OGOS 2018
      Kebencian terhadap wanita Muslim meningkat di Britain
      Kebencian terhadap wanita Muslim meningkat di Britain
      LONDON - ENGLAND. Sebuah badan pemantauan terhadap jenayah kebencian di Britain telah mengumumkan bahawa beberapa wanita Islam telah diserang sejak awal minggu ini, selepas bekas Menteri Luar Boris Johnson menulis artikel kontroversi apabila membandingkan wanita memakai burqa sebagai peti surat dan perompak bank.

      Tell Mama berkata pada Ahad bahawa sekurang-kurangnya lima wanita telah berdepan penghinaan Islamofobia di London dan Luton sejak Johnson mencetuskan perdebatan awam mengenai pemakaian burqa dalam Daily Telegraph pada 5 Ogos.

      Badan pemantau itu mengatakan semua wanita yang telah dihina memakai niqab.

      Ia berkata serangan lisan secara langsung dikaitkan dengan keterangan Johnson dalam artikel wanita memakai burqa, sebagai peti surat.

      Satu serangan sedemikian berlaku pada 8 Ogos di London sebelum dua wanita disasarkan keesokan harinya di ibu negara.

      Seorang lagi wanita mengalami penderaan lisan kerana memakai niqab pada hari Jumaat sementara terdapat satu lagi kejadian pada 9 Ogos di Luton, sebuah bandar sekitar 50 kilometer dari London.

      Salah seorang mangsa berkata dia telah dipanggil peti surat ketika menaiki kereta api di kawasan kejiranan Tower Hamlets di London.

      Johnson enggan memohon maaf di atas kenyataan negatifnya terhadap pemakaian burka.

      Johnson dalam kenyataannya berkata, pemakaian burka tidak wajar diharamkan tetapi ia kelihatan teruk.

      Pengerusi Parti Konservatif telah menuntut Johnson memohon maaf, malah Perdana Menteri Britain, Theresa May berkata, kenyataan Johnson itu jelas satu kesalahan.

      Sumber yang rapat berkata, Johnson enggan memohon maaf kerana berpendapat adalah tidak masuk akal untuk menyerang pandangannya.

      Kenyataan Johnson mendapat kritikan daripada beberapa kumpulan Islam, ahli-ahli Parlimen dan parti pembangkang.

      Pengasas Forum Muslim Konservatif berkata, kenyataan itu boleh menjejaskan hubungan komuniti.

      Pengerusi Parti Konservatif, Brandon Lewis bersetuju dengan Menteri Pejabat Luar, Alistair Burt yang berkata, kenyataan Johnson merupakan satu kesalahan dan mahu bekas Datuk Bandar London itu memohon maaf. - Press TV

      Delete

    5. Umno is dead, says Dr Mahathir

      the party that now exists is not Umno but 'Najib Razak’s party'.

      Dr Mahathir Mohamad yesterday hit out at his one-time party, saying the Umno that now exists is no longer Umno but merely a “Najib Razak” party.

      Mahathir, who was once Umno president, said the party which he had been part of for many years was dead, and had deviated far from its original goal of struggling for the country.

      The Pakatan Harapan (PH) chairman said parties were set up not because people wanted positions, but because they wanted to do something good for the country.

      “I wish to admit this. We live in strange times. I was once Umno president, now I am criticising Umno. Why? Because Umno is already dead. What exists is not Umno, but a Najib party.

      “Umno no longer fights for the country. It fights for Najib.

      2.3k 5 2
      Umno is dead, says Dr Mahathir
      Melissa Darlyne Chow | March 30, 2018
      The former prime minister says the party that now exists is not Umno but 'Najib Razak’s party'.
      VIDEO INSIDE

      Pakatan Harapan chairman Dr Mahathir Mohamad addressing the crowd in Guar Chempedak at the ‘Jelajah Pakatan Harapan’ ceramah last night.

      ALOR SETAR: Former prime minister Dr Mahathir Mohamad yesterday hit out at his one-time party, saying the Umno that now exists is no longer Umno but merely a “Najib Razak” party.

      Mahathir, who was once Umno president, said the party which he had been part of for many years was dead, and had deviated far from its original goal of struggling for the country.

      The Pakatan Harapan (PH) chairman said parties were set up not because people wanted positions, but because they wanted to do something good for the country.

      “I wish to admit this. We live in strange times. I was once Umno president, now I am criticising Umno. Why? Because Umno is already dead. What exists is not Umno, but a Najib party.

      “Umno no longer fights for the country. It fights for Najib.

      Delete
    6. KURIKULUM UEC

      Kebanyakkan kurikulum atau sukatan pelajaran yang diaplikasikan dalam aliran UEC diambil daripada sistem-sistem pendidikan dari Hong Kong, Singapore dan China. Tidak dinafikan mereka juga menggunakan sedikit daripada sistem kurikulum di Malaysia tetapi hanya sebahagian tertentu yang dirasakan cukup sekadar untuk meraikan sistem pendidikan kebangsaan. Apa yang penting disini ialah golongan ini tidak menggunakan kurikulum kebangsaan sepenuhnya seperti mana yang dikehendaki oleh kerajaan.

      PENGIKTIRAFAN UEC

      Sekiranya kerajaan baharu mengiktiraf UEC ini, perkara ini dilihat sebagai satu ketidakadilan kepada mereka yang belajar menggunakan sistem pendidikan kebangsaan terutamanya kepada anak-anak Malaysia yang berbangsa cina sendiri. Perkara utama yang dapat dilihat sekiranya UEC diiktiraf ialah UEC ini akan merampas hak anak-anak cina yang setia dengan sistem pendidikan kebangsaan. Sistem kuota akan terjejas dan pengiktirafan UEC akan membuka jalan mudah kepada golongan UEC ini untuk melanjutkan pelajaran di peringkat tinggi.

      Golongan UEC ini yang tidak bersama dengan sistem bersama dengan sistem pendidikan seharusnya kekal dengan cara mereka yang sedia ada. Ramai lagi mereka yang terus setia dan yakin dengan sistem pendidikan kebangsaan dan golongan inilah yang pelu dijaga oleh kerajaan. Pengiktirafan UEC dapat diumpamakan sebagai kera dihutan disusukan, anak di rumah mati kelaparan.

      UEC, MANIFESTO & SOLUSI

      Pengiktirafan UEC seharusnya tidak boleh berada di dalam manifesto kerajaan pakatan langsung. Sekiranya isu ini hanya digunakan hanya untuk meraih kemenangan dalam PRU ke-14, ketahuilah kerajaan hanya menang bersorak, kampung tergadai. Pengiktirafan UEC ini akan meyebabkan kita tersasar daripada akta pendidikan kebangsaan itu sendiri yang mengkehendaki bahasa melayu sebagai bahasa pengantar utama dalam pendidikan.

      Kerajaan terdahulu pernah menawarkan sistem UEC untuk berada sekali dengan sistem pendidikan negara tetapi tidak ramai yang ikut serta dan masih berdegil untuk terus tetap berada dalam aliran persendirian UEC. Golongan UEC ini tahu natijah dan akibat yang bakal ditempuh sekiranya mereka berada di luar sistem dan perkara inilah yang perlu mereka korbankan semenjak mereka memilih untuk bersendiri.

      Tuntutan pengiktirafan UEC ini merupakan satu tuntutan yang mementingkan diri dan hanya ingin mengaut untung disepanjang jalan pendidikan di Malaysia. Konklusinya, UEC tiada tempat dalam aliran pendidikan di negara ini.

      ABU DZAR AL-GHIFFARI BIN SYAKIRIN
      INSPIRASI VARSITI
      UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA

      Sumber:
      https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=902124776638970&id=430665967118189
      TEMUBUAL DENGAN Prof Dato’ Dr. Teo Kok Seong.

      : Api yang dimainkan oleh pemain politik yang ada kepentingan diri dan kumpulan mereka tanpa mengira masa depan anak bangsa....

      Delete

    7. Umno sudah dibenci, dipandang jijik: Dr Mahathir

      Umno sudah dibenci, dipandang jijik: Dr Mahathir

      Teka-teki berhubung gambar pertemuan antara Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dan Pemangku Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang tular semalam terjawab.

      Dr Mahathir menjelaskan bahawa Ahmad Zahid bertemunya untuk mendapatkan nasihat berhubung apa yang berlaku dalam Umno sehingga parti itu ditolak dalam PRU14 baru-baru ini.

      “Dia nak tahu cara macam mana nak uruskan Umno. Jadi saya berterus terang bahawa Umno sudah mengkhianati orang Melayu. Saya ingatkan kepadanya, kita tubuh Umno untuk tolong orang Melayu tetapi kini Umno berubah dan mengutamakan kekayaan diri.

      “Sebab itu Umno dibenci sekarang ini. Umno nak pulih susah. Dulu dipandang mulia sekarang dipandang jijik,” katanya dalam sesi wawancara khas bersama Sinar Harian di Yayasan Kepimpinan Perdana, semalam.

      Delete
    8. Reputasi S'ngor terjejas dakwaan kronisme, kata MP PKR
      Alyaa Alhadjri | Diterbitkan 29 Jul 2018, 9:32 malam | Dikemaskini 29 Jul 2018, 9:33 malam

      A+ A-
      Pemimpin kanan PKR mendesak kepimpinan di Selangor menyiasat dakwaan kronisme dan nepotisme di dalam parti kerana ia berpotensi untuk menjejaskan reputasi kerajaan negeri.

      MP Sungai Petani Datuk Johari Abdul berkata walaupun beliau tiada maklumat mengenai dakwaan yang dibuat pemimpin AMK Selangor yang meletak jawatan daripada parti itu, namun terdapat asas bagi kepimpinan negeri untuk menyiasat perkara berkenaan.

      "Saya tidak ada maklumat tapi mengikut apa yang mereka kata, saya harap kerajaan Selangor siasat sebab tuduhan disebut agak serious.

      "Ia melibatkan bukan sahaja masalah imej tapi mungkin juga salah laku kewangan dan sebagainya," kata Johari kepada pemberita selepas suatu majlis di Ampang yang mengumumkan pasukan Rafizi Ramli dalam pemilihan PKR akan datang ini.


      Johari berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai peletakan jawatan Setiausaha Angkatan Muda Keadilan (AMK) Selangor Syed Badli Shah Syed Osman dan Ketua AMK Sabak Bernam Abdul Mutalib Ahmad kerana tidak berpuas hati dengan kepimpinan kepimpinan negeri.

      Semalam, Mutalib, menyatakan kekesalan kerana mendakwa tiada seorang pun belia dari Sabak Bernam dilantik sebagai ahli majlis tempatan dan mendakwa "taktik kotor dan kronisme telah menjadi kanser di parti" dan oleh itu memutuskan untuk meletak jawatan daripada PKR.

      Terdahulu semasa majlis itu, Johari diumumkan Rafizi sebagai pesaing untuk jawatan naib presiden PKR.

      Delete
    9. Lim berkata jumlah kekurangan sebenar dana dalam Tabung Bayaran Balik GST yang sebelum ini didakwa diseleweng oleh kerajaan pentadbiran BN ialah lebih besar daripada yang didedahkannya sebelum ini iaitu sebanyak RM19.248 dan bukannya RM17.911 bilion.

      "Tunggakan bayaran balik adalah disebabkan kelemahan aliran tunai kerajaan persekutuan akibat kekurangan disiplin fiskal, pembaziran yang berleluasa dan pertambahan hutang yang besar.

      "Sebenarnya, apa yang dilakukan oleh pentadbiran lama merupakan pemalsuan akaun dan penyelewengan tunggakan bayaran balik cukai untuk kegunaan lain atau untuk menutup defisit supaya mereka dapat menunjukkan keadaan lebihan," katanya.

      Sebelum ini, Lim mendedahkan bahawa RM19.397 bilion bayaran balik GST seharusnya dibayar sejak 2015 namun hanya ada RM1.486 bilion dalam tabung amanah bayaran balik berkenaan.

      Itu bererti kekurangan sebanyak RM17.911 bilion.

      Bagaimanapun, dalam penjelasan terbaru Lim berkata angka untuk baki yang sedia ada dalam Tabung Bayaran Balik adalah sekitar RM148.6 juta sahaja, dan bukannya RM1,486 juta seperti yang diumumkan minggu lalu.

      Itu bererti kekurangan sebenar adalah sebanyak RM19.248 bilion.

      Delete
    10. Pramugari terpaksa buka tudung demi sara keluarga



      KUALA LUMPUR: Seorang wakil rakyat PAS mendakwa ada pramugari Islam yang terpaksa membuka tudung ketika bekerja demi menyara kehidupan keluarga.

      Siti Zailah Mohd Yusoff (PAS-Rantau Panjang) menggesa kerajaan Pakatan Harapan (PH) mengambil tindakan tegas untuk melindungi hak pekerja wanita, khasnya dalam isu etika pakaian.

      “Ada pekerja wanita mengadu mereka tak boleh berpakaian menutup aurat kerana halangan majikan, sebagai contoh pramugari.

      “Secara peribadi, saya pernah bercakap dengan mereka, mereka kata terpaksa buka tudung apabila bekerja untuk sara mak dan anak,” katanya ketika membahaskan titah Yang di-Pertuan Agong di Dewan Rakyat hari ini.

      Zailah turut menegur pemimpin yang lantang memperjuangkan Islam, tetapi kini mendiamkan diri selepas mendapat jawatan.

      “Apa jadi kepada negara kita, di mana suara-suara menteri yang sebelum ini hebat mempertahankan Islam? Adakah kerana mereka sudah dapat kedudukan (maka mereka) senyap? Kalau betul nak laksana Islam, laksana sebagaimana diperintah agama.

      Beliau berharap Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Mujahid Yusof Rawa akan memandang serius dan bertindak terhadap isu etika pakaian serta masalah lain yang dihadapi pekerja beragama Islam.

      “Saya berharap menteri agama ambil berat perkara ini, kalau betul-betul nak jaga agama, nombor 1 jaga agama Islam sebagai agama rasmi.

      “Kita tidak mahu rakyat kita ada tak dapat keluar solat Jumaat, ada juga suara NGO mencadangkan sembahyang Jumaat dibuat pada Sabtu.”

      : Ramai pimpinan Islam dalam PH kini mulut tersumbat dedak kerana tak mampu bersuara...

      Delete
    11. Sememangnya Najib menghancurkan UMNO
      Sama ada UMNO menang di PRU UMNO akan tumbang di tangan Najib sendiri
      Pergolakan lain pula akan berlaku jika Najib sifat sebergini
      Bila Kalah memanglah UMNO tutup Kedai
      Satu perubahan besar di Malaysia
      Semua angkatan UMNO dari bawah hingga Menteri akan di bubar
      Di saluti dengan angkatan baru
      Begitu juga PAKATAN yg terpaksa membersihkan najis Najib
      Menguruskan hutang piutang yg di berak olih Najib
      Ini satu kenyataan
      Begitu juga Najib bersama setongkol beliau yg telah merosakan nama baik Malaysia .Akan di hadapkan ke muka Pengadilan
      Ini juga satu kenyataan juga
      Malaysia kena pastikan Najib tidak Kabur Lari

      Delete
  3. ramai geng tun mahathir tak mau dsai jadi pm.
    dari awal lagi mereka menyerang dsai.
    kita pun tak tahu apa isi hati tun.lihat dari apa yg terjadi sekarang seolah2 akan kembali sepeti dulu.

    lihat kerajaan selangor janji bonus 4 bln sekiranya menang pru.lepas menang bonus hanya di beri 1 bulan sahaja sedangkan 2017 bonus 3 bulan.jika harapan tak menang mungkin bonus di beri 4 bln.cuma ingin tahu siapa penasihat di belakang azmin ali.

    mungkir janji dah jadi perkara biasa sebab janji atau manifesto bukan kitab suci.jadi boleh cakap bohong.

    semoga Allah swt selamatkan malaysia daripada orang yg ingin menaikan kebatilan.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Tidak boleh dipercayai

      Mat Taib didakwa kerana gagal mematuhi undang-undang Australia yang mewajibkan sesiapa yang membawa wang tunai melebihi A$5,000 untuk mengisytiharkannya kepada pihak imigresen, namun kemudian dibebaskan.

      Ketika itu, Mat Taib berkata beliau tidak mahir dalam bahasa Inggeris, maka tidak memahami undang-undang negara itu.

      Selepas meletakkan jawatannya, beliau kekal dalam Umno dan dilantik sebagai senator pada 2006 sehingga 2009.

      Pada April 2013, Mat Taib keluar Umno dan menyertai PAS. Beliau menyertai PKR dua tahun kemudian.

      Mahathir berkata, insiden itu membuktikan Mat Taib bukanlah seorang pemimpin yang boleh dipercayai dan menyingkirnya daripada jawatan yang dipegang ketika itu.

      “Kalau dia bawa beg kita kena periksa, ada duit ataupun tidak. Apatah lagi (sekarang) dekat dengan Najib,” katanya lagi.

      Delete
    2. Surat lelaki Pula Kepada Marina: Golongan Luar Tabie Tak Pernah Dilabel Rakyat Kelas Dua



      Amaran: Bacaan ini ada banyak perkataan ^%&$.

      Begini wahai Datin Paduka Marina Mahathir,

      1. Fakta pertama yang perlu Datin tahu adalah, tiada gay atau lesbian yang dlayan seperti rakyat kelas kedua di Malaysia. Belum pernah lagi saya mendengar, mana-mana sekolah, atau ipt, atau syarikat atau agensi bertanyakan orientasi seks seseorang.

      Tiada satu pun ruang dalam borang bertanyakan hal itu. Yang ada hanya gender, male or female. Jika mahu juga hak LGBT di borang, kena ada satu ruang, shemale.




      2. Fakta kedua, tiada sekatan dari mana-mana pihak menghalang kelompok transgender atau transeksual menonjolkan diri di khalayak. Saya tak pernah dengar lagi pihak berkuasa tempatan atau pihak polis atau jabatan agama menurunkan atau menggunting wajah Safiey Ilias yang terpampang di billboard jalanraya, sama seperti wajah Tun Mahathir yang digunting ketika pilihanraya lepas.


      Sajat, Safiey Ilias, Riz Ulala dan lain-lain bebas mengiklankan produk mereka di mana-mana yang mereka mahu.

      3. Saya membaca laporan Malaysiakini dengan penuh berhati-hati, khuatir salah membuat penilaian dalam mengeluarkan pendapat. Yalah, tajuknya kemain kontroversi, namun kontennya biasa-biasa sahaja.

      Oleh yang demikian, saya dengar terus rakaman video penuh berdurasi 4 minit di Youtube, temubual Datin bersama wartawan Malaysiakini.

      4. Saya sependapat dengan Datin dalam hal LGBT di Malaysia tak sama macam di luar negara. Mereka taklah sampai tahap nak berkahwin sama jantina.

      5. Namun, Datin juga haruslah sedar punca-punca LGBT di Malaysia sedikit berbeza berbanding dengan negara barat. Saya dan rakan-rakan (Zeeda Aziz, Mohd Fadhli) bagai nak mati menyelamatkan anak-anak muda di luar sana dari terjebak dengan isu ini.

      6. Datin tanyalah kepada rakan-rakan LGBT yang Datin kenal. Tanya mereka, apa punca sebenar mereka jadi sedemikian rupa. Adakah sebab menceduk 100% idea dari barat atau masing-masing ada pengalaman silam yang menyakitkan.

      7. Datin, mari saya senaraikan beberapa kes yang saya handle. Semua kisah ini merupakan permulaan kepada pengenalan manusia normal kepada sisi gelap LGBT.

      8. Saya pernah berjumpa seorang remaja lelaki berusia 15 tahun. Dibuang dari salah satu sekolah berprestij di Malaysia. Kantoi bersama rakan-rakan dalam asrama. Mereka sedang asyik memegang kemaluan rakannya yang lain dan mengonanikannya.

      Punca, terjebak dengan pornografi gay sejak berusia 13 tahun. Bayangkan jika pihak sekolah tak sedar akan kes ini, siapa remaja ni 5 ke 10 tahun akan datang. Sudah bersedap-sedap dengan dunianya, disamping Datin berusaha memperjuangkan hak mereka.

      9. Saya pernah berprogram bersama pelajar Darjah 6. Namun ada 6 orang kanak-kanak lelaki darjah 5 yang bersama, duduk paling hadapan. Selepas habis program, saya minta izin untuk bertemu dengan mereka semua. Cikgu masukkan mereka dalam program sebab kantoi melukis gambar lucah aksi sama jantina, serta ada seorang pelajar yang menggeselkan kemaluan pada buntut rakan lelakinya yang lain.

      Akhirnya, saya temui kisah yang sebenar. 4 orang ikut-ikut sahaja, sambil 2 orang lagi pernah diliwat. Seorang diliwat oleh pelajar lelaki Tingkatan 4 semasa usianya 10 tahun, seorang lagi diliwat oleh abang kandung sendiri yang berusia 14 tahun. Saya menangis masa mendengar kisah mereka.

      Kalaulah tiada siapa yang tahu dan bantu mulai sekarang, siapalah mereka 10 ke 15 tahun akan datang. Pasti bersedap-sedap dengan lelaki lain disamping Datin berusaha memperjuangkan hak mereka.

      Delete


    3. Dr Mahathir cukup bersemangat sepanjang wawancara berjalan dan mengakui sokongan orang ramai “melegakan hatinya.”

      “Saya pi mana-mana macam di restoran, di Pavilion (Kuala Lumpur), orang datang bersalam. Melayu, Cina, India (datang) bersalam. Dia kata terima kasih. Saya tanya pasal apa terima kasih? Dia kata kerana apa yang (Tun) sudah buat untuk negara ini.

      “Orang ini semua, saya tak suruh, saya tak bayar duit. Najib kena bayar duit baru orang datang. Saya tak bayar duit. Orang datang kerana mereka hargai. Itu saja melegakan hati saya. Orang nak kata yang lain tu, dia katalah,” katanya.

      Delete
    4. Berhenti main politik’
      MOHD FIRDAUS YON 13 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore89
      Rasman Ithnain
      Rasman Ithnain
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      ISKANDAR PUTERI - Adun Bebas, Rasman Ithnain mengingatkan kerajaan negeri PH supaya berhenti bermain politik kerana mereka bukan lagi pembangkang.

      Menurutnya, adalah wajar gabungan tersebut memberi fokus membangunkan Johor selepas bergelar pemerintah.


      “Biarpun ada yang berpendapat PH menang kerana persepsi yang dimainkan, hakikatnya yang menang tetap menang dan kalah tetap kalah.

      “Wajar apabila sudah menang, segala janji ditawarkan sebelum ini ditunaikan kerana rakyat sudah memilih dan memberi kepercayaan kepada pimpinan kerajaan negeri yang baharu,” katanya ketika mem­bacakan ucapan menjunjung kasih titah Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar di sidang Dun Johor ke-14, di sini, semalam.

      Dalam pada itu, Rasman turut mem­bang­kitkan isu-isu setempat di kawasan Dun Sedili antaranya masalah air di gugusan Felda Waha membabitkan Felda Bukit Easter, Felda Bukit Waha dan Felda Waha.

      Katanya, masalah air di kawasan ber­kenaan amat kritikal dan sudah berlanjutan lebih 20 tahun.

      “Apabila berlaku masalah air, ia akan membabitkan kira-kira 15,000 penduduk di gugusan berkenaan.

      “Saya mohon supaya kerajaan negeri dan pihak terlibat dapat membina tangki air seperti yang ada di taman perumahan agar air dapat disa­lurkan terus kepada itu penduduk di tiga kawasan apabila berlaku masalah air,” katanya.

      Selain itu, beliau juga turut membang­kitkan isu Jalan Kota Tinggi-Mersing di kawasan Bukit Samsu yang kerap berlaku kemalangan dan dinaiki air apabila hujan lebat.

      Malah, Rasman juga meminta kerajaan negeri memberi tumpuan kepada sektor pelancongan di Dun Sedili.

      Delete

    5. “Similarly, PAS is also changing, to the point that their leaders are running away from the party,” Mahathir told a crowd of a few thousand gathered in Guar Chempedak last night for the “Jelajah Pakatan Harapan” ceramah.

      Mahathir said he was pleasantly surprised by the turnout, as many had attended the gathering in spite of the rain. He said he had only expected a few hundred, or at the most 1,000.

      Mahathir, who is also PPBM chairman, said change, whether good or bad, was inevitable in politics. However, he added that the change currently taking place in the federal government was not good.

      Referring to the bulldozing of the Election Commission’s (EC) redelineation report in the Dewan Rakyat on Wednesday, Mahathir said Parliament was now only a show.

      “We believe we must have a Parliament where MPs can debate, discuss and scrutinise laws.

      “Now there is no more Parliament. There is just a show. Imagine, something as important as a redelineation debate lasted just two hours when in actual fact it was something that should take weeks.

      “What is the point of having a meeting then? Just ask the speaker to pass it. End of story.”

      Mahathir claimed the report was rushed through not because the government was smart, but because it was greedy.

      “The reason why they want to carry out the changes to the electoral boundaries is because they want mayhem in the 14th general election (GE14).

      “Najib believes that by changing these boundaries, the Malays will be with the Malays, and the Chinese will be separated from the Malays.

      “He thinks Malays are dumb. He thinks that he can just give them a bit of money, and they will vote for Barisan Nasional.”

      Mahathir added however that the people were not so easy to buy off.

      “We are Malays with brains, and we can make our own judgment.”

      Delete
    6. Polis: Himpunan Ummah di KL contoh baik perhimpunan aman
      Bernama | July 29, 2018
      Timbalan Ketua Polis Negara, Noor Rashid Ibrahim berkata pihaknya dapat menjalankan tugas dengan baik dan mendapat kerjasama peserta perhimpunan yang hadir.

      Himpunan Kebangkitan Ummah yang diadakan di padang Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru, semalam bertujuan mempertahankan kepentingan dan hak orang Melayu serta Islam.

      JOHOR BAHRU: Polis berharap Himpunan Kebangkitan Ummah yang diadakan di padang Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru, Kuala Lumpur, semalam menjadi contoh baik kepada penganjuran perhimpunan aman oleh badan bukan kerajaan.

      Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Noor Rashid Ibrahim berkata ini kerana pihaknya dapat menjalankan tugas dengan baik dan mendapat kerjasama peserta perhimpunan yang hadir.

      “Himpunan semalam berjalan dengan lancar, orang ramai yang hadir juga memberi kerjasama yang baik kepada polis. Kehadiran kami jangka dalam 3,500 hingga 4,000 orang awam terlibat dan semuanya berjalan mengikut peraturan.

      “Kami berharap perhimpunan seperti ini dapat dijadikan contoh baik bagi memudahkan tugas PDRM. Kami juga berharap peserta perhimpunan patuh pada peraturan dan tidak mengganggu orang ramai,” katanya selepas menghadiri Majlis Penganugerahan Pingat Jasa Pahlawan Negara kepada 400 pesara polis oleh Menteri Besar Johor, Datuk Osman Sapian di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Johor, hari ini.



      Rashid berkata, antara yang hadir ke himpunan itu adalah bekas penasihat sosio budaya kerajaan, Tan Sri Rais Yatim dan bekas pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Tan Sri Zaman Khan Rahim Khan.

      Menurutnya, penganjur perhimpunan turut memaklumkan polis program berkenaan dan polis mengambil langkah sesuai bagi memastikan perjalanan trafik sepanjang program berkenaan lancar.

      Sementara itu, Rashid berkata, penganugerahan PJPN merupakan istiadat amat penting dalam PDRM bagi menghargai jasa dan pengorbanan anggota serta pegawai kepada tanah air.

      Beliau berkata, di Johor sahaja, sehingga hari ini terdapat lebih kurang 8,000 pesara polis menetap di negeri ini.

      “Ada dalam kalangan pesara ini telah pencen lebih 30 tahun, yang kita raikan pada hari ini bagi memberi pengiktirafan kepada pengorbanan mereka, terutamanya pada zaman darurat dan kedatangan komunis suatu ketika dahulu.

      “Hari ini, kami meraikan 400 pesara yang 100 daripada mereka ini masih berkhidmat dalam jabatan, manakala selebihnya akan kami sampaikan secara berperingkat.”

      Delete

    7. [ARTIKEL BERKAITAN: Ahmad Zahid jumpa Mahathir]

      Pertemuan itu merupakan pertemuan rasmi pertama antara Ahmad Zahid dan Dr Mahathir selepas BN mengalami kekalahan dalam PRU14 lalu.

      Dr Mahathir ketika ditanya apakah nasihat yang diberikan kepada Ahmad Zahid berhubung pertemuan itu, beliau hanya berkata; “Saya kata dia fikir sajalah apa yang saya katakan”.

      Ditanya apakah Ahmad Zahid berjumpa dengan beliau untuk menyertai Pakatan Harapan, Dr Mahathir hanya ketawa.

      “Kita tidak pandang sesiapapun nak masuk Pakatan Harapan terutamanya Bersatu. Kalau orang itu orang politik, dia perlu putus hubungan dengan partinya, menjadi bebas dan ikrar sokong kerajaan,” katanya.

      Pada PRU14 lalu, BN memenangi 79 kerusi Parlimen daripada 222 kerusi dipertandingkan.

      Delete
    8. AMARAN SUPAYA KEMBALI KEPADA HUKUM ALLAH


      Gempar bunyi kuat di Puchong
      NUR FARHANA ABDUL MANAN 1 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore2.2K
      Gempar bunyi kuat di Puchong
      Tular gambar objek misteri yang dikaitkan dengan bunyi kuat menggemparkan penduduk Puchong malam tadi
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      PUCHONG - Ribuan penduduk Puchong semalam gempar dan cemas apabila merasai gegaran dan mendengar bunyi guruh kuat dalam tempoh lama kira-kira jam 8 malam semalam.

      Gegaran turut dirasai penduduk sekitar Cyberjaya dan Putrajaya malah perkara itu dikongsi netizen di media sosial.


      Turut mengejutkan apabila tular rakaman objek misteri bersama kilat seolah-olah membentuk cahaya menuju ke langit.

      Penduduk mendakwa ketika bunyi guruh luar biasa itu, alat penggera kenderaan kebanyakkan kereta berbunyi tanpa henti dalam insiden berlaku ketika hujan lebat malam tadi.

      Netizen, Sarah Alveorr dalam status dimuatnaik dalam akaun Facebook miliknya berkata terdengar bunyi dentuman kuat seolah-olah pintu digegarkan.

      “Bunyi dentuman kuat…bergegar-gegar pintu rumah dan tingkap…apa benda tu…,”muatnaiknya.

      Fizzi Zain pula berkata, keadaan turut dirasai di Seri Kembangan.

      “Sama la kat (dekat) Seri Kembangan ni…ternampak cahaya terang…pastu (lepas itu) bunyi guruh panjang…saya suspek meteor kecik (kecil) terbakar kat langit sebelum terhempas,”katanya.

      Norhayati Abu ATie pula berkata, kilat masuk hingga ke ruangan dapur rumahnya.

      “SubhanaAllah…ye kat P14E1 pun macam tu…kilat macam nak masuk kat dapur tengah nak masak…kuat gila bunyinya…bergegar satu rumah…telinga rasa berdengung,”katanya.

      Dalam pada itu, Jabatan Bomba dan Penyelamat yang dihubungi memaklumkan tidak menerima sebarang laporan gempa bumi malam tadi

      Delete
    9. Kerajaan Pakatan Harapan (HARAPAN) sudah menangguhkan 278 projek dan membatalkan sebuah projek dengan kesemuanya melibatkan peruntukan bernilai RM1.772 bilion, kata Menteri Hal Ehwal Ekonomi Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.

      Azmin dalam jawapan bertulis parlimennya, menambah bahawa 4,667 projek lagi yang bernilai RM44.8 bilion yang mendapat peruntukan daripada perbelanjaan pembangunan akan diteruskan.

      Jelas Azmin, projek yang memberi manfaat terus kepada rakyat akan diteruskan manakala projek yang dibatalkan pula adalah projek mega kerana kemudahan sedia ada masih dapat memenuhi keperluan rakyat.

      Delete
    10. Malaysia hanya suruh Najib undur bukan suruh Najib Kabur Lari
      Ini satu kenyataan juga

      Dimana inilah yg merisaukan Najib
      Itu sebab Najib memperbelajakan duit lagi
      Bagi menyogok , membeli hati Rakyat
      Sedangkan Tun Mahathir yg berusia 93 tahun
      Masih bersusah payah , sibuk beliau berberapa bulan kini kesana kesini
      Berjuang demi Menyelamatkan Malaysia

      Ini nya bezanya Najib & Tun Mahathir
      Kita sendiri yg lihat
      Bertapa bezanya erti perjuangan Tun untuk Negara
      Sedangkan Najib masih ambil lewa

      Delete
  4. Anwar sedang menggunakan TV3 untuk mempopularkan Rafizi.

    Dia buat perangai lama balik......gopoh.....

    ReplyDelete
    Replies

    1. Di MCKK, orang yang heboh ke sana sini dengan tak menentu itu digelar "cengkurik".

      Dia orang MCKK, dia tahu itu. Tapi buat jugak. Makna nya "born cengkurik" ler.

      Delete
    2. Tapi kalo dia buat itu dalam konteks nak melemahkan Azmin dan "barisan Tun Dr Mahathir", kot itu ada nama lain bagi nya.

      Machiavelli. The end justifies the means. Betui ke gitu?

      Aku nakkan Tun Mahathir jadi PM sekurang kurang nya 5 tahun. Banyak kerja nak mengatasi masalah, nak baikki Malaysia yang Najib punah.

      Delete
    3. 10. Seorang ibu mahu saya bertemu dengan kedua orang anak lelakinya. Seorang berusia 5 tahun dan seorang lagi 7 tahun. Kata si ibu, anaknya ini telah diliwat oleh sepupu lelaki (13 tahun) ketika balik kampung. Saya bertemu sendiri dengan si mangsa. Mereka telah diajar oleh abang sepupu menonton video lucah gay. Yang 7 tahun diliwat 5 kali, yang 5 tahun, diliwat sekali.

      Datin tahu apa jadi kemudiannya? Bila yang 7 tahun teringat memori itu, beliau buat dengan adiknya pula, dalam bilik, dalam tandas dan di ruang tamu. Katanya, zakar adik kecil, tak sakit. Zakar abang sepupu besar, sebab dia dah bersunat. Sakit buntutnya. Datin bayangkan jika tiada sesiapa yang tahu apa yang telah terjadi kepada 2 orang budak ini. Rasa-rasa 10 ke 15 tahun akan datang siapa mereka?

      Apa yang bakal dilakukan oleh mereka? Dan adakah Datin seperti biasa, memperjuangkan hak mereka?

      11. Allah, saya yang menulis ni pun sebak. Jiwa seperti disiat-siat. Sampai bila kita mahu semua ini berterusan. Itu belum lagi saya kongsikan kenapa ada perempuan jadi lesbian dan pengkid. Maaf cakap, banyak kes bermula dari pencabulan masa kecil, oleh ayah, abang, bapak saudara, datuk.

      Jika tak trauma, jalan homoseksuallah yang mereka pilih. Baginya, tiada lelaki yang boleh dipercayai di dunia.

      12. Yang jadi transgender atau terus buang alat kelamin hingga jadi transeksual, Datin pernah ke terfikir kenapa mereka jadi begitu? Saya bagi jawapanlah ya. Kebanyakkan mereka ini lahir dengan perwatakan lembut. Masuk sekolah rendah, kerapkali diejek kawan sebagai sotong, maknyah, pondan dan bapuk. Datin kenal tak ‘adik-adik’ yang sedang meningkat naik, si Faiz Roslan?

      Apakata Datin tanya dia, berapa ramai kawan-kawan di sekolah yang kutuk beliau sebagai nyah. Bila Datin dapat jawapannya, pasti Datin maklum yang tukar jantina ni bukan saja-saja, bahkan pernah menjadi mangsa buli mental dan emosi. Ia satu trauma dalaman yang wajib diubati sejak dari awal.

      Persoalannya adalah, siapa yang sudi bantu mereka?




      13. Seorang sahabat saya yang lembut berkongsi, kelompok LGBT ni mahu diri mereka diakui keberadaannya oleh orang lain. Puncanya adalah, confident level yang sangat rendah. Ya lah, dari kecil sudah dibuli serta diejek lembut. Maka tak hairan, mereka berusaha lebih gigih berbanding orang lain. Kemudian, buat sesuatu yang bodoh bagi orang lain nampak. Contoh paling mudah, video-video pelik si Faiz Roslan.

      Mereka nak diri mereka dihargai oleh orang sebenarnya. Jiwa rapuh dan kosong. Tiada orang yang hulurkan tangan ketika mereka memerlukan dahulu. Bila sudah berseronok dalam dunia LGBT, ketika itulah mereka perolehi kasih sayang melalui hubungan seks songsang. Bila kembali sedar, ternyata ia sudah terlambat. Seolah-olah tiada lagi jalan pulang. Jadilah seperti Sajat, Safiey Illias dan lain-lain.

      14. Datin Paduka Marina yang baik hati, saya yakin Datin pun maklum kes jangkitan HIV yang pertama berlaku di dunia. Faktanya adalah, ia bermula dari budaya homoseksual, di Chicago. Rujuklah data dari KKM yang terkini, bagaimana cepatnya golongan homoseksual mengatasi jumlah jangkitan HIV, melangkaui seks bebas dan pertukaran jarum. Dalam tempoh 10 tahun, mencanak-canak statistiknya naik.

      15. Salah satu hujah gay yang popular adalah, seronok tusuk ke dubur, sebab ketat, tak sama macam faraj. Juga tak payah fikir pasangannya nak mengandung atau tak. Pancut sahaja sperm ke lubang tahi itu. Rasa-rasa mereka pakai kondom tak? Itulah permulaan merebaknya virus HIV serta mikrob yang akan menyebabkan STD/I (penyakit kelamin).

      Hujah dubur ketat inilah yang membuatkan gay bercerai berai dengan isteri bila nikmat berjimak rasa lain bila zakar dimasukkan ke dalam vagina. Ini spesis biseksual bingai!

      Delete
    4. 16. Saya harap post saya ni tak perlulah di report kepada pihak fb. Nanti jadi macam kes posting Dr Nur Ilyani Mohamed Nawawi dari Kelantan tu pula. Apa yang saya cuba ketengahkan adalah, bantulah kelompok LGBT ini dari awal, sedari kanak-kanak dan usia remaja.

      Itu belum lagi kes kanak-kanak dan remaja yang dicabul oleh guru di sekolah. Macam-macam Datin.

      Saya dan rakan-rakan sampai tahap mahu Kementerian Pendidikan Malaysia tubuhkan satu Badan Siasatan Bebas, dalam membantu ibubapa yang anaknya dicabul oleh guru.

      17. Tiada seorang manusia di muka bumi ni pun nak jadi LGBT. Baik ibubapanya, bahkan individu itu sendiri. Semuanya berpunca dari pengalaman silam yang menjadikan mereka sedemikian rupa kini.

      18. Kenapa mereka perjuangkan hak mereka bila dah dewasa? Senang je jawapannya. Sebab masa kanak-kanak dan remaja tiada sesiapa yang perjuangkan hak mangsa cabul, mengadu pada mak ayah takut, jika mak ayah tahu pun, didiamkan sahaja. Langsung tak buat laporan polis.

      Sekarang aku dah besar, biar aku sendiri yang perjuangkan hakku sendiri! Ia salah satu bentuk protes!

      19. Apakata, suatu hari nanti, Datin jumpa kawan-kawan LGBT, beri mereka sehelai kertas A4, pen dan cermin. Minta mereka menulis dan merancang siapa mereka dan apa mereka nak jadi dalam tempoh 5 ke 40 tahun akan datang. Saya nak tengok, adakah semasa berusia 60 tahun, LGBT ini masih nekad nak teruskan perjuangan ini.

      Cermin itu pula minta diletakkan di depan muka mereka. Suruh mereka tenung matanya sendiri dan berkata, “aku sayang, cinta dan rindu diriku yang sebenarnya.”

      Jika Datin masih memegang premis ‘memperjuangkan’ hak LGBT tanpa merawat puncanya, bersedialah untuk berjuang mengangkat kelompok Paedophile pula, sama seperti yang berlaku di barat sekarang ni.

      Terima kasih sudi baca hingga ke perenggan ini. Jemput share dan tag rakan-rakan ya. Niat saya hanya mahu berkongsi, tak lebih dari itu.

      Kerana saya adalah,

      Akhi Fairuz Al-Jengkawi
      #TukangCeramahBudakSekolah
      Sumber Asal : FB Akhi Fairuz Al Jengkawi (LINK)

      Delete

    5. Dr Mahathir menyedari serangan terhadapnya meningkat terutamanya selepas dilantik sebagai pengerusi Pakatan Harapan (PH) pada 14 Julai lalu.

      Sesetengah serangan terhadapnya menggambarkan seolah-olah Dr Mahathir langsung tidak berjasa kepada Malaysia.

      “Dia boleh kata (saya tak buat apa-apa untuk negara). Itulah yang saya kata, bukan saya buat (kemudahan pengangkutan awam) tapi pekerja yang buat. Kalau orang kata saya tak buat apa, boleh katalah,” katanya sinis.

      “Dia (media) di bawah kawalan Najib. Saya biasa… masa Pak Lah (Abdullah Badawi) dulu pun, Utusan hentam saya. Tapi tak teruk macam hari ni.

      “Lepas tu Pak Lah jatuh naik Najib, mereka (Utusan) merasa bebas dan minta maaf kat saya.

      “Dia kata kami bukan nak kata macam tu, kami dipaksa. Sekarang ini dipaksa sekali lagi. Lagi teruk daripada itu.”

      Delete
    6. PH membayar hampir RM1 juta untuk posting mengenai Mahathir dan DAP



      Walaupun tak mampu tunaikan janji mansuhkan tol, ptptn dan hutang felda, kerajaan PH mampu membayar sehingga RM12 ribu untuk 1 posting article dan propaganda Tun Mahathir di FB Page Siakap Keli.

      Video-Video Tun Mahathir pula dicadang dikeluarkan oleh pihak DAP. Kos untuk produksi dan pembikinan video adalah tidak diketahui lagi nilai peruntukannya.

      Kerajaan PH juga memperuntukkan sehingga RM300ribu untuk google search, email dan iklan di youtube.

      Kerajaan juga memperunukkan sebanyak RM558 ribu untuk FB Pages DAP dalam Bahasa Melayu dan Cina.

      Jumlah keseluruhan hampir RM1juta. Job untuk media sosial ini nampaknya banyak dapat kepada DAP.


      -Tun Carlos
      https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=205195256813679&id=170782270254978


      : PH berjaya manipulasi semua pihak demi kepentingan politik masing-masing. Sekarang mereka dapat kuasa.. rakyat dapat apa?....

      Delete

    7. Mahathir says Umno members can join PH

      PH receives 1,000s of applications a day, including from Umno members, says the PH chairman.

      Delete
    8. Kenapa “kenyataan media” Menteri Pendidikan hanya dalam Bahasa Cina?



      Menurut rakan-rakan media, Menteri Pendidikan YB Dr. Maszlee hanya mengeluarkan kenyataan media yang menyentuh isu “peruntukan kerajaan untuk sekolan persendirian Cina” dalam Bahasa Cina sahaja, sebagai tambahan kepada jawapan bertulis pertanyaan lisan saya di Dewan Rakyat. Keadaan ini sangat menakjubkan!

      Sebagai seorang Menteri, Dr. Maszlee tidak seharusnya mengeluarkan kenyataan media berbahasa Cina sahaja memandangkan ianya bersangkut-paut dengan urusan parlimen.

      Kenapa perlu berbuat demikian?

      Ini adalah perkara serius yang merupakan penjelasan kepada jawapan asal di Parlimen di mana penjelasannya membawa maksud yang bercanggah dengan jawapan asal yang dibentangkan.

      Tindakan sebegini tidak selaras dengan polisi untuk memartabatkan Bahasa Kebangsanan, malahan ianya juga disifatkan sebagai tidak menghormati Bahasa Malaysia yang merupakan bahasa rasmi kerajaan.

      Yang peliknya kenapa YB Menteri Pendidikan tidak berani membuat kenyataan rasmi dalam Bahasa Malaysia atau memperbetulkan jawapan di parlimen melalui kaedah terbaik iaitu mengemukakan Pernyataan Menteri “Minister’s Statement” dalam Bahasa Malaysia di Dewan Rakyat?


      : Pakatan Harapan merosak negara apabila terpaksa membayar balik budi kepada masyarakat Cina

      Delete
    9. Tun Dr Mahathir Mohamad elaborated today that acting Umno president Datuk Seri Zahid Hamidi wanted to express support for the new Pakatan Harapan government during a meeting yesterday.

      The prime minister said Zahid — who has since replaced Datuk Seri Naji Razak as the leader of the battered Barisan Nasional coalition — had called and asked for the meeting in Putrajaya yesterday.



      “He is interested in supporting the government,” Dr Mahathir told a news conference in the federal administrative capital after chairing a Cabinet meeting.

      He then added: “He is welcome to support or oppose the government.”

      Hahaha, witty, sarcastic old man!

      Delete
    10. Cubaan Anwar Singkirkan Azmin menggunakan Rafizi?



      Sementara Azmin Ali masih menimbang-nimbang dan belum lagi membuat keputusan jawatan mana yang mahu ditandinginya, Rafizi Ramli sebaliknya lebih dulu mengumumkan pengesahannya akan bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR pada pemilihan September ini.

      Dengan perkembangan ini, jika Azmin mahu mengekalkan jawatan Timbalan Presiden PKR yang sedang disandangnya, bermakna pertandingan akan menyaksikan pertembungannya dengan Rafizi yang sekarang merupakan Naib Presiden PKR.

      Sebaliknya, kalau Azmin memutuskan untuk bertanding jawatan Presiden, beliau akan berhadapan dengan Anwar Ibrahim yang kini sudah sah mengumumkan bertanding jawatan tersebut.

      Apakah pilihan Azmin?



      Walaupun Anwar masih merupakan tokoh yang dhormati dalam PKR, apatah lagi kedudukannya sebagai bakal Perdana Menteri menggantikan Tun Mahathir Mohamad, hasrat beliau untuk menduduki kerusi Presiden PKR yang selama ini dipegang oleh isterinya, Dr. Wan Azizah Wan Ismail ialah tidak lain untuk mengukuhkan lagi cengkamannya dalam parti itu.

      Ikut logik, jika beliau kekal sebagai Ketua Umum PKR sekali pun dan dalam masa yang sama sebagai Ketua Umum Pakatan Harapan, ia sama sekali tidak menggugat kedudukannya sebagai bakal pengganti kepada Tun Mahathir untuk jawatan Perdana Menteri.

      Namun, dengan tiba-tiba Anwar mahu mengisi kerusi Presiden PKR, gambarannya ialah beliau ada sedikit kecurigaan terhadap kesetiaan atau ketakutan kepada kemungkinan Azmin akan menggugatnya di masa-masa depan.

      Lebih-lebih lagi Azmin kini adalah Menteri Hal Ehwal Ekonomi, suatu jawatan kanan dalam kerajaan dan bukan lagi sebagai Menteri Besar Selangor.

      Diberitakan bahawa dalam susunan kabinet baru-baru ini, nama Azmin tidak disenaraikan langsung oleh PKR sebagai salah seorang calon menteri kabinet atas kefahaman beliau sudah pun memegang jawatan sebagai Menteri Besar Selangor.

      Meskipun perlantikannya mengejutkan PKR, tetapi ia dalam waktu yang sama menunjukkan keyakinan Tun Mahathir terhadap kewibawaan Azmin dalam mentadbir Selangor selama ini serta mahu bakatnya diperluaskan lagi di perintkat Pusat.

      Yang turut mengejutkan juga, Azmin difahamkan tidak berunding sama sekali mengenai perlantikan itu dengan Anwar, sebaliknya beliau terus saja menerima tawaran jawatan yang dibuat oleh Tun Mahathir itu.

      Dengan itu, Anwar difahamkan ada berasa sedikit terguris hati dengan Azmin.

      Dengan Anwar sudah sah bertanding jawatan Presiden PKR dan menyusul pula Rafizi mengumumkan akan bertanding jawatan Timbalan Presiden, Azmin kini seolah-olah sedang diasak untuk diketepikan berikutan kecurigaan yang kian bercambah terhadapnya.

      Dalam hal ini, pilihan terbaik bagi Azmin ialah mengekalkan jawatan Timbalan Presiden yang sedang disandangnya kerana berdasarkan reputasi dan kedudukannya dalam kerajaan sekarang, peluangnya memenangi jawatan itu jauh lebih baik berbanding Rafizi.

      Azmin hanya mungkin tergugat untuk mengekalkan jawatannya jika Anwar bersungguh-sungguh dan secara terbuka menyokong Rafizi.

      Tetapi, tindakan itu bukan saja merbahaya kepada Anwar, malah memungkinkan berlakunya perpecahan yang berpanjangan dalam PKR selepas ini.

      Sebaliknya, jika dengan pengumuman lebih awal oleh Rafizi bertanding jawatan Timbalan Presiden itu membuatkan Azmin memutuskan bertanding jawatan Presiden PKR, sebenarnya itulah yang ditunggu-tunggu oleh Anwar dan kumpulannya.

      Ia bukan saja akan menyaksikan serangan habisan-habisan oleh Anwar dan kumpulannya untuk mengenepikan Azmin, malah mungkin akan disusuli dengan pelbagai serangan lain yang lagi.

      Logiknya juga, terlalu sukar buat Azmin untuk mencabar Anwar bagi kerusi Presiden PKR itu.

      Namun, jika itu yang berlaku, yang pasti akhirnya Rafizi akan menang percuma sebagai Timbalan Presiden PKR.

      Sudahnya nanti, Anwar dan kumpulannya akan menguasai sepenuhnya PKR.

      Maka, bertahan di kedudukan nombor dua dalam parti adalah pilihan terbaik buat Azmin demi masa depannya.

      Shahbudin Husin

      : Anwar nak singkir Azmin, silap besar..Silap-silap Anwar akan tersungkur kali kedua...

      Delete
    11. Anwar akan tersungkur kali kedua...?

      Maklumt menarik, itu.

      Delete
    12. Ong Boon Piow dan Dr Maszlee “main wayang”



      Dua wakil rakyat DAP membidas Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik kerana tidak memberikan peruntukan kewangan kepada Sekolah Menengah Persendirian Cina (SMPC).

      Ini selepas Maszlee, dalam jawapan bertulis kepada Datuk Seri Wee Ka Siong (BN-Ayer Hitam) di parlimen, mengatakan sekolah-sekolah berkenaan tidak termasuk dalam sistem pendidikan kebangsaan dan tidak akan menerima peruntukan kementerian.

      "KPM tidak menyediakan peruntukan bagi sekolah dan murid yang belajar di Sekolah Menengah Persendirian Cina (SMPC) kerana SMPC tidak digolong di bawah mana-mana kategori institusi pendidikan dalam sistem pendidikan nasional," kata Maszlee.

      Anggota Parlimen Ipoh Timor Wong Kah Woh mengingatkan Maszlee bahawa kerajaan Pakatan Harapan menyokong SMPC dan mengiktiraf Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC).

      "Segala jawapan yang diberikan oleh menteri sepatutnya memaparkan kesediaan Kementerian Pendidikan untuk merealisasikan pembaharuan ini dan bukannya bergantung semata-mata kepada jawapan-standard-ala-BN," kata ketua Pemuda Sosialis DAP itu dalam satu kenyataan.

      Wong berkata walaupun SMPC bukan sebahagian daripada sistem pendidikan negara, sekolah itu memainkan peranan dalam mendidik pelajar dan ia harus diiktiraf.

      Turut sependapat dengan Wong ialah Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bercham, Ong Boon Piow yang mengkritik Maszlee kerana lebih mendengar desakan "ibu bapa tertentu" untuk menukar warna kasut sekolah berbanding menjaga kebajikan sekolah Cina.

      Dalam satu kenyataan, Ong berkata ramai ibu bapa daripada kaum Melayu dan India menghantar anak-anak mereka ke SMPC, manakala UEC diiktiraf secara meluas di peringkat antarabangsa.

      "Menteri pendidikan dari HARAPAN tetapi jawapannya merosakkan dan tidak menghormati sekutu HARAPAN. (Langkah ini) mesti dikritik dalam HARAPAN," katanya.

      Beliau menggesa Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad agar meneliti semula sama ada Maszlee sesuai untuk terus memegang jawatan sebagai menteri pendidikan.


      : Setiap tindak tanduk PH perlu diteliti kerana banyak sangat main wayang dan kencing kepada rakyat....

      Delete
    13. Najib melahirkan GST untuk menutup pekungnya yg sudah bernanah
      Tanah beliau sudah tidak bolih permainkan lagi
      Sudah ketahuan ramai
      Maka beliau terpaksa menubuhkan GST untuk membayar hutang piutang Negara
      Atas Kegagalan beliau yg membebankan Negara

      Jadi , Jib
      Tak payahlah nak tipu saya , saya ni pun penipu
      Jangan tipu si penipu
      Makcik Makcik , Pak Chik PakChik bolih lah awak temberang

      Saya berharap kedepan
      Kerajaan yg Berdisplin
      Lebih buat dari Lagak
      Lebih simpan dari membazir

      Delete
    14. My message to this Son of a Bitch Tonggeng is loud & clear...

      Tuan Bidin baru jolok sikit pasal pertandingan rafizi/amin - ewah..ewahh bukan mainnn lagi dia main loktang & bukak kuntau cucuk jarum adu domba.

      Toksah main wayang opera Cina ler Tonggeng. Memang sah2 kamu nie MakNyah Jalang malam & siang manadah nonggeng mencari makan.

      Tonggeng:
      Wawwwwwww......., bang non, besarnya abang punya.

      Bang Non:
      Diamlah.....ini bukan 'wau', ini 'alif', kamu tak abis belajar ker.....??

      Delete
  5. "penyokong kuat Rafizi .. Abdullah Sani dalam kempennya mendakwa, Tun Daim adalah di belakang gerakan untuk menghalang Anwar mengambil alih jawatan Perdana Menteri daripada Tun Mahathir."

    Oooo, "ada gerakan menghalang Anwar mengambil alih jawatan Perdana Menteri" ye? Bagus lah. Moga2 berjaya. Sebab Anwar tak boleh di percaya.

    Macam mana nak percaya dia pegang jawatan PM, dia bekas banduan. Memang, sudah di ampun dek Agong, "total .. absolute .." dan lain lain apekebendenye. Tapi, hakikat nya, Bang ....... panjang kalo nak di cerita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada sesiapa bekas banduan jadi PM di mana mana di dunia?

      Ingin nak tahu.

      Delete
    2. Isu Equanimity: Tindakan tepat jual
      SARINAH MAT KASIM 12 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore284
      Isu Equanimity: Tindakan tepat jual
      Aminuddin (enam, kiri) pada program Half Marathon di Seremban 2 tadi.
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SEREMBAN - Keputusan menjual kapal mewah Equanimity adalah tindakan tepat dilakukan oleh Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

      Menteri Besar, Aminuddin Harun berkata, kos penyelengaraan kapal tersebut yang mencecah sehingga RM3 juta sebulan itu tidak sepatutnya dibebankan kepada kerajaan.


      Menurutnya, lebih baik kerajaan menjual kapal mewah itu daripada membazir duit menanggung penyelengaraan kapal tersebut yang dianggap sebagai satu pembaziran terbesar.

      "Saya secara peribadi menyokong tindakan PM untuk menjual kapal mewah itu, ia merupakan tindakan yang tepat dan terbaik, jika tidak menjualnya segera kerajaan pula yang terpaksa menanggung kos penyelengaraan sehingga RM3 juta sebulan.

      "Adalah lebih baik kapal itu dijual, hasilnya nanti dapatlah membantu mengurangkan beban kerajaan sekarang ini.

      "Walaupun itu adalah bahan kes jika dibenarkan mahkamah kita boleh lupuskan segera dengan menjualnya dengan harga yang lebih tinggi, bergantung kepada tindakan mahkamah nanti," katanya.

      Jelasnya, sekiranya kapal mewah itu adalah sebahagian daripada hasil wang rakyat, maka kerajaan perlu memulangkan semula kepada rakyat.

      Katanya, beliau berharap ada pembeli yang sudi membeli kapal mewah itu dengan harga yang lebih tinggi daripada yang ditawarkan.

      "Hasil daripada penjualan itu nanti dapatlah membantu kerajaan memulihkan semula ekonomi negara, sekali gus membantu meningkatkan keperluan rakyat," katanya.

      Selasa lalu, kapal tersebut selamat berlabuh di Terminal Boustead Cruise Center, Pelabuhan Klang kira-kira jam 1 petang.

      Kapal itu sebelum ini ditahan oleh pihak berkuasa Indonesia berhubung siasatan oleh Jabatan Keadilan (DoJ) Amerika Syarikat.

      Kerajaan Indonesia menyerahkan kapal berkenaan kepada kerajaan Malaysia atas permintaan PM semasa kunjungannya ke negara berkenaan Jun lalu.

      Delete
    3. Tak masuk kira Nelson Mandela.

      Dia dipenjarakan di zaman kolonial.

      Tahanan politik. Di akui begitu di seluruh dunia.

      Delete
    4. Pas tunggu peluang bahas RUU355 di Parlimen
      12 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore1.4K
      RUU355
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KOTA BHARU - Pas tidak akan berputus asa untuk mencari peluang membahaskan kembali Rang Undang-Undang Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 (RUU355) di Parlimen di sebalik langkah kerajaan Persekutuan yang sedang mencari formula penyelesaian lebih holistik untuk memperkasakan Mahkamah Syariah.

      Ketua Dewan Ulama Pas Kelantan, Datuk Hassan Mohamood berkata walaupun parti itu bersetuju dengan langkah Kerajaan Persekutuan dalam mencari penyelesaian terbaik berhubung perkara tersebut namun dalam masa yang sama Pas yakin hanya RUU355 dapat menyelesaikan masalah sosial yang melanda umat Islam ketika ini.


      “Kita setuju memperkasa (Mahkamah Syariah secara holistik) tapi dalam memperkasa pun, RUU355 ini mesti diutamakan sebab matlamat kita nak perkasa Mahkamah Syariah ini supaya masalah-masalah yang berbangkit seperti gejala sosial dapat dikurangkan seterusnya dapat dihapuskan.

      “Salah satu caranya (menghapuskan gejala sosial) adalah menerusi pelaksanaan RUU355,” katanya ketika ditemui di Kompleks Kota Darul Naim di sini, hari ini.

      [ARTIKEL BERKAITAN: RUU355 tidak perlu jawatankuasa baharu]

      Rabu lepas, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa dilaporkan berkata jawatankuasa yang ditubuhkan antara pentadbiran kerajaan Persekutuan terdahulu dan kerajaan negeri dalam membincangkan RUU 355 kini tidak lagi berfungsi.

      Mujahid dipetik sebagai berkata dasar kerajaan baharu melihat Mahkamah Syariah dalam kerangka yang lebih holisitik dan lebih melihat kepada intipati dari segi hakim, penguatkuasaan, infrastruktur dan lain-lain.- Bernama

      Delete

    5. isa3 & zenda....

      Anwar kalau tak dapat (harap tak dapat) jadi PM bukan kerana salah orang lain, tapi kegopohan dia yang membuat dia gagal.

      Inilah perangai Mat Gopoh sejak dulu...kini dan selamanya

      Malaysiakini juga beliau gunakan untuk mempromosi Rafizi. Inilah cara yang beliau lakukan dulu untuk jatuhkan Tun M.

      Lebih baik berPMkan Najib daripada Anwar........dan harap bukan lah antara mereka berdua.....cukup-cukuplah....


      Delete
    6. Pasangan lesbian didenda, disebat
      RUBIAH OMAR 12 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore4.8K
      mahkamah
      Gambar hiasan.
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA TERENGGANU - Sepasang kekasih 'songsang' dihukum denda RM3,300 dan enam sebatan oleh Mahkamah Tinggi Syariah Terengganu, hari ini, kerana cuba melakukan hubungan sejenis ketika ditahan dalam sebuah kereta, di Dungun, pada April lalu.

      Bukan itu sahaja, kedua-dua wanita berusia 32 dan 22 tahun itu turut berdepan hukuman empat bulan penjara sekiranya gagal menjelaskan denda berkenaan.


      Keputusan dibuat Hakim Syarie Kamalruazmi Ismail selepas pasangan itu mengaku salah terhadap pertuduhan mengikut Seksyen 30 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) (Terengganu) 2001 yang dibaca bersama Seksyen 59 (1) enakmen yang sama kerana musahaqah.

      Terdahulu, dalam penghakimannya, Kamalruazmi berkata, kesalahan yang dilakukan adalah sangat serius dan bertentangan dengan fitrah yang ditentukan Allah.

      "Hukuman setimpal perlu dikenakan bagi memberi peringatan dan pengajaran kepada kamu berdua serta masyarakat umum hari ini," katanya.

      Mengikut pertuduhan, mereka didakwa cuba melakukan perhubungan seks di dalam sebuah kereta di Dataran Arena Square, Dungun, jam 1.50 tengah hari, pada 8 April lalu.

      Bagi kesalahan itu, tertuduh berdepan hukuman denda sehingga RM5,000 atau penjara sehingga tiga tahun atau disebat tidak melebihi enam sebatan atau dihukum dengan mana-mana kombinasi hukuman berkenaan, jika sabit kesalahan.

      Pendakwaan dijalankan Pendakwa Syarie Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu, Mohd Khasmizan Abdullah.

      Bagaimanapun, Kamalruazmi menetapkan 28 Ogos depan sebagai tarikh pelaksanaan hukuman sebat dan kedua-dua tertuduh dilepaskan dengan jaminan RM1,500 dengan dua penjamin setiap seorang sementara menunggu pelaksanaan hukuman sebat.

      Sinar Harian sebelum ini ada melaporkan dua wanita disyaki pasangan lesbian dicekup ketika sedang asyik berasmara di dalam sebuah kereta di Arena Merdeka, Dungun.

      Pasangan berusia 32 dan 22 tahun itu ditahan dalam serbuan kira-kira jam 1.50 petang oleh sepasukan Penguatkuasa Syariah Daerah Dungun.

      Pasangan itu mengaku memilih melakukan hubungan kelamin sejenis kerana merasa lebih selamat berbanding melakukan hubungan dengan lelaki, malah mereka turut mengaku sudah kerap 'terlanjur'.

      Dalam serbuan itu juga, penguat kuasa turut menemui satu alat kelamin lelaki tiruan yang disorokkan di bawah kerusi pemandu dipercayai untuk memuaskan nafsu.

      Delete

    7. kahkahkah.......

      Merasakan kedudukan orang Melayu dan agama Islam kian diancam selepas PRU ke-14, Tan Sri Annuar Musa berkata hanya Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mampu memulihkan keadaan itu.

      "Negara lebih memerlukan beliau kini. Islam, Melayu, Raja-raja Melayu dan bahasa (Melayu) banyak dikompromikan.

      "Ini kerana pimpinan (kerajaan) datang dari parti yang terlalu lemah dan terlalu bergantung kepada sokongan orang lain," katanya dalam satu hantaran Facebook, semalam.


      UMNO sedang cucuk......

      Delete

    8. fauziasmara13 August 2018 at 10:01,

      Setuju sesangat pendapat Sdr. Anwar tak boleh jadi PM.

      Penuh LBGT dan macam macam lain di buat nya.

      Delete
    9. Pemimpin, rakyat perlu terbuka terima teguran
      ROSHILA MURNI ROSLI 12 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore105
      Pemimpin, rakyat perlu terbuka terima teguran
      Mahfuz (tengah) bergambar bersama barisan pentadbiran SK Convent setelah selesai majlis Anugerah Kecemerlangan.
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      ALOR SETAR - Pemimpin dan orang ramai perlu mengamalkan sikap keterbukaan dalam menyatakan pandangan masing-masing berhubung sesuatu isu yang dibangkitkan.

      Timbalan Menteri Sumber Manusia, Datuk Mahfuz Omar berkata, kedua-dua pihak sama ada rakyat atau pemimpin berhak mengetengahkan pandangan masing-masing.


      Katanya, jika pemimpin mempunyai pendapat dan pandangan yang tersendiri, rakyat juga berhak untuk beri pandangan berkaitan kelemahan yang ada pada pemimpin.

      "Bagi saya rakyat dan pemimpin ini perlu menjadi cermin antara satu sama lain, iaitu rakyat cermin kepada pemimpin dan pemimpin cermin kepada rakyat.

      "Saya ambil pendekatan cermin sebab cermin tak pernah berbohong, sebab itu sebagai rakyat kita tak boleh berkata bohong di hadapan pemimpin dan begitu juga sebaliknya," katanya,ketika ditemui di Majlis Anugerah Kecemerlangan SK Convent 2018 di Auditorium Perbadanan Perpustakaan Awam Negeri Kedah.

      Beliau yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena berkata, pemimpin seharusnya berani menegur kesalahan yang dilakukan rakyat.

      "Sekiranya ada tindakan mereka yang tidak betul, kita harus menegur dengan cara yang terbaik.

      "Saya sendiri kadang-kadang kalau ada yang saya nampak tak kena, saya akan tegur,sebab semua orang ada hak untuk bersuara,"katanya.

      Semalam, Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengingatkan jemaah menteri agar lebih sensitif terhadap pandangan orang ramai.

      Delete

    10. Selepas “berpisah” dengan Umno, stesen penyiaran berkait kerajaan dan akhbar arus perdana menyerang skandal kewangan yang dikatakan berlaku semasa 22 tahun pemerintahnya.

      “Tetapi kenyataannya, orang tak baca dah suratkhabar New StraitsTimes, Utusan Malaysia. TV3 orang maki, tutup terus… dia pergi ke saluran lain.

      “Saya tak fikir majoriti rakyat terima. Dia marah lagi ada, yang marah bila Najib kata kononnya saya tak buat apa-apa. Dia (Najib) duduk dalam rumah yang saya buat. Dia kerja dalam pejabat yang saya buat.”

      Dr Mahathir bagaimanapun mengalu-alukan serangan terhadapnya kerana ia “sebahagian daripada politik” tetapi membandingkan sekurang-kurangnya musuh beliau sebelum ini mengakui sumbangannya.

      Delete
    11. Kerajaan PH sensasikan skandal tanpa siasat?





      KUALA LUMPUR: Kerajaan digesa menangani skandal berkaitan penyelewengan atau salah urus tadbir secara realiti dan berfakta, bukan dengan mainan tuduhan mengaibkan, tegur Awang Hashim (PAS – Pendang) di Parlimen, di sini.

      Tegasnya, segala tuduhan berkaitan memerlukan ketelusan yang mesti disiasat, didakwa dan dihadapkan ke muka pengadilan, bukan sekadar berlegar di portal, surat khabar dan dibawa ke luar negara, dibiar menyebar ke pemikiran rakyat menimbulkan persepsi.

      Beliau membangkitkan kemusykilan terhadap isu 1MDB yang terus diputar belit dan dimanipulasikan pihak tertentu ketika membahas Titah DiRaja pada Sidang Dewan Rakyat, kelmarin.

      Menurutnya, Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) telah melanggan bon terbitan 1MDB sebanyak RM200 juta, manakala Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP) RM900 juta yang merupakan wang rakyat.

      Pinta Awang, semua pinjaman tersebut perlu diperincikan khususnya oleh pihak Kementerian Kewangan kerana ia melibatkan hutang, perbelanjaan dan pembiayaan projek yang dibangunkan oleh 1MDB.

      “Saya sebut masalah KWSP dan KWAP ini adalah duit simpanan rakyat. Jadi perlu didedahkan, kerana kita nak melihat pinjaman ini untuk apa, projek apa, dan juga penjadualan balik pinjaman-pinjaman ini. Kerana KWSP dan KWAP ini wang rakyat.

      “Sekarang kita kita tak tahu status 1MDB sama ada dibekukan ataupun boleh digerakkan aktiviti perniagaannya? Kalau ada aktiviti perniagaan, maka penjadualan pembayaran balik wang rakyat yang dipinjamkan.

      “Tetapi kalau sekiranya tindakan diambil untuk membekukan siapakah yang akan membayar balik hutang-hutang wang rakyat ini? Sekarang semua maklumat ini ada kepada pihak kerajaan. Mana lagi berbillion-billion yang diuar-uarkan sebelum ini sebelum PRU ke 14?

      “Kalau ada (bukti) silakan. Kita akan sokong kerana ini wang rakyat, salah urus tadbir yang menyebabkan negara kerugian rakyat terpaksa membayar hutang-hutang ini. Kita nak bukti sekarang,” aju beliau.

      Selain isu 1MDB katanya, Kerajaan PH yang melaungkan keadilan dan reformasi juga perlu menyiasat isu BMF, Perwaja, Memali dan skandal lain diangkat demi keadilan sebenar dapat diterjemahkan. - HARAKAHDAILY 28/7/2018


      : mencari populis bukan menyelesaikan masalah....

      Delete

    12. Surat terbuka Tun Dr Mahathir buat ahli UMNO seluruh Malaysia

      “Sokongan saudara-saudari kepada Najib akan memburukkan lagi keadaan negara tercinta ini. Takkanlah saudara-saudari tidak sedar bahawa dari sebuah negara yang dikagumi dunia, Malaysia sudah jadi negara rasuah pimpinan penjenayah yang diketawakan dunia.”

      Demikian petikan surat terbukan Pengerusi Pakatan Harapan, merangkap mantan perdana menteri keempat Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad kepada ahli-ahli UMNO seluruh Malaysia.

      Baca dan sebarkan kepada rakan-rakan yang masih tegar menyokong kepimpinan kleptokratik UMNO-BN.

      Delete
    13. Himpunan Desak Ramasamy Letak Jawatan



      Sahabat NGO Islam di sekitar Pulau Pinang hadir memberikan sokongan tanpa mengira fahaman politik & agama kepada Himpunan Desak Ramasamy letak jawatan. Dianggar sekitar 7000 berhimpunan sepanjang jalan untuk himpunan ini.




      Ramasamy didukung mereka yang Pro-LTTE di Malaysia dan Ramasamy menyanjung tinggi pengganas seperti pengasas LTTE iaitu Prabakharan.

      Kita tidak mahu mana-mana ekstrimis berleluasa di Malaysia tanpa mengira apa jua agama, bangsa dan parti politiknya.



      Pihak NGO Islam sempat menyampaikan memorudum kepada wakil kerajaan Pualau Pinang.










      : Tahniah NGO Islam dan ada bukan Islam di Pulau Pinang priihatin tentang kedaulatan negara kita..

      Delete

    14. Najib, where does Umno get all this money?

      Doesn’t Umno have faith in our banks for the money to be safely kept in the bank to earn interest?

      Umno seems to be wallowing in millions of ringgit. Nobody seems to know where this gargantuan sum of money comes from.

      Suddenly, we discover 35 bags containing RM114m lying around in an unoccupied apartment!

      And now, we discover that on 9 May, there was RM3.5m left lying around in the Prime Minister’s Office. The money was not locked up in a safe. Perhaps there was no more space in the safe then!

      Delete
    15. Kerajaan akan haram perkawinan bawah umur walaupun pun Islam (Allah) benar kata Mujahid



      Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Mujahid Yusof Rawa berkata, meskipun Islam membenarkan perkahwinan bawah umur, namun kerajaan melihat kepada maslahat (keperluan) yang lebih besar.

      Menurut menteri agama, berdasarkan siasah syar'iyyah, kerajaan mahu mengharamkan perkahwinan bawah umur bagi mengelak berlakunya eksploitasi golongan itu.

      "Kalau kita ketatkan (kawalan), ia bersifat sementara sahaja. Isu perkahwinan kanak-kanak ini adalah untuk melindungi kanak-kanak bawah umur.

      "Kita kena ambil satu sikap, biarpun dia (Datuk Mohd Amar Nik Abdullah) kata dalam Islam (Allah) dibenarkan.

      "Perkara itu boleh, tapi kita kena faham maslahat kepentingan awam yang lebih besar terutama pelindungan pada kanak-kanak dan banyak kes perkahwinan bawah umur ini lebih kepada eksploitasi," katanya.

      Beliau berkata demikian pada pemberita di lobi parlimen hari ini.

      Ia sebagai mengulas soalan pemberita berhubung kenyataan Mohd Amar, timbalan menteri besar Kelantan, yang tidak setuju pengharaman perkahwinan kanak-kanak dilaksanakan atas alasan “dari segi agama ia tidak salah”.

      Komentar:

      Mohon saya kongsikan sedikit keindahan agama Islam dengan saudara. Dalam Islam, anak gadis tidak boleh berkahwin kecuali dengan izin wali yang sah (kebiasaan ibu bapa). Tak kira lah anak gadis tersebut dah umur berapa sekali pon.

      Dan apa itu syarat umum menjadi wali dalam perkahwinan? Wali wajib seseorang yang baligh, berakal, merdeka, laki2, islam, adil dan tidak dalam haji/umrah. Sekiranya wali tidak menepati syarat tersebut, perkahwinan dianggap tidak sah. Sekiranya perkahwinan tersebut merugikan anak gadis, adakah wali tersebut boleh dianggap adil?

      Islam telah memberi jawapan isu perkahwinan bawah umur ini 1400 tahun dahulu, sedangkan Malaysia masih mencari penyelesaian pada tahun 2018. Begitulah indahnya ajaran Islam. Tepat dan terpakai sepanjang zaman. - Abdullah Sadzik

      : Pakatan Harapan cuba Mengharamkan yang halal dan peliknya yang haram dihalalkan pula. Rosak pimpinan yang langgar baiah dengan Allah dan lari daripada PAS atas alasan kononnya PAS tak terbuka....

      Delete

    16. The difference of intentions
      Between Tun Mahathir and the call we just call Najib

      What is Tun doing at this age ?
      Najib query 92yr old man want to be PM ?
      Well the answer is very clear
      92 yr old is more fit than Najib
      Najib is Fat , Bald , his eye brow so whitish like those Chinese Opera Apek
      Tun , Slim & Fit even if this 2 jogs , I bet 2.6 billion
      Tun Mahathir will lead
      Age is not a matter , its just a figure
      Even if were to choose a 10 yr old boy between Najib as the PM of Malaysia
      I will still choose the 10 yr old boy
      How can I allow a Monster , A Clown , A Mascot of Malaysia to be our PM ?


      Delete

  6. Pengumuman -

    Sori semua orang, kopipes dan aoa lain di buat justice league yang tak ikut tajuk pos ada lah di balas begitu jugak.

    Ini undang undang JUST LICK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'Saya berdosa jika...': Najib
      RAZIATUL HANUM A.RAJAK 12 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore8.6K
      'Saya berdosa jika...': Najib
      Datuk Seri Najib Tun Razak. Foto - Bernama
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA LUMPUR - Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan bantuan kerajaan terdahulu kepada rakyat bukan pemberian wang percuma.

      Sebaliknya Najib berkata, ia pemberian balik kerajaan kepada rakyat susulan peningkatan pendapatan kerajaan melalui kutipan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).


      “Oleh kerana pendapatan kerajaan meningkat, maka kita pulangkan kembali untuk menolong rakyat yang memerlukan.

      “Ia bukan wang percuma namun jika tindakan saya mengagihkan wang dari ekonomi gelap, golongan kaya dan yang mengelak cukai untuk menolong rakyat yang memerlukan adalah suatu perbuatan haram, maka saya sudah berdosa,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

      Hari ini, Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, pentadbiran sebelum ini menjadikan rakyat bersikap suka berharap duit percuma sedangkan kerajaan sekarang kekurangan duit ekoran membayar balik hutang kerajaan terdahulu.

      Najib menambah, keadaan kerajaan sekarang semakin teruk apabila menetapkan kadar sifar GST, Jun lalu.

      “Penelitian saya dari laporan di laman BNM terkini menunjukkan walaupun harga minyak global masih tinggi berbanding tahun-tahun sebelum ini, pendapatan kerajaan untuk bulan Jun 2018 adalah RM14.1 bilion jauh lebih rendah dari RM20.9 bilion pada bulan Mei 2018 akibat GST disifarkan.

      “Keadaan bertambah teruk kerana kerajaan PH tidak menjangkakan peningkatan mendadak tuntutan balik GST yang perlu dibayar sebaik ia disifarkan kerana peniaga kini boleh menuntut kesemua cukai input GST bahan mentah mereka serta merta sama ada mereka membuat jualan atau sebaliknya,” katanya.

      Menyentuh soal GST, Najib berkata pendapatan negara di bawah pemerintahannya dulu meningkat setiap tahun hasil kutipan GST yang merupakan antara kadar terendah di dunia.

      “Sebagai contoh, GST berjaya mengutip RM27 bilion pada tahun 2015 dan meningkat kepada RM44 bilion tahun lepas. Peningkatan kutipan ini ialah kerana ekonomi dan pendapatan rakyat semakin meningkat. Bila rakyat ada pendapatan yang lebih, kemampuan untuk belanja juga meningkat.

      “Di bawah GST, ahli perniagaan kaya dan ekonomi gelap tidak lagi dapat mengelak dan melarikan diri dari cukai atau terlibat dalam pengeluaran kapital dari Malaysia secara haram seperti yang mereka lakukan di bawah SST.

      “Pada masa yang sama, kita telah berjaya mengutip banyak wang dari orang kaya yang berbelanja lebih di bawah GST berbanding dengan orang miskin kerana terdapat banyak pengecualian kerana itulah kutipan GST lebih berbanding SST,” katanya.

      Delete

    2. Bekas perdana menteri itu juga menangkis dakwaan beliau memperalatkan Umno untuk kepentingan peribadinya.

      “Kalau saya guna Umno, apa benda tak baik yang saya buat? Sebenarnya, orang Melayu yang memperalatkan saya,” katanya mengulas dakwaan Zahid minggu lalu.

      Dalam ucapannya semasa menutup mesyuarat Umno Bahagian Kelana Jaya minggu lalu, Zahid menuduh Dr Mahathir hanya memperalatkan parti itu semasa 22 tahun pemerintahannya untuk kepentingan peribadi sambil membabitkan soal keturunan Dr Mahathir dari India dan menyebut nama asalnya sebagai Mahathir a/l Iskandar Kutty.

      Berikut adalah sedutan wawancara tersebut:

      Soalan: Adakah Tun terkejut dengan serangan baru-baru ini oleh timbalan perdana menteri?

      Dr Mahathir: Saya tau dia ni, anti sayalah. Dia juga antara orang yang cuba nak jatuhkan saya. Dia (Zahid) ingat dia boleh pujuk Najib untuk berhenti lepas tu dia naik jadi perdana menteri.

      Saya kata kat dia, kalau pun Najib berhenti, tak semestinya dia naik jadi perdana menteri, kerana Umno ada hak untuk memilih siapa yang nak ganti Najib.

      Soalan: Minggu lalu, Zahid mempertikaikan keturunan Tun, mengatakan “Mahathir anak lelaki Iskandar Kutty.” Komen Tun?

      Dr Mahathir: Inilah contoh pemimpin berkualiti rendah. Bila berkuasa, mereka akan sokong saudara. Bila saudara tidak berkuasa, dia akan sokong orang lain dan hentam saudara.

      (Umno) yang pilih saya, bukan saya yang pilih dia. Saya ahli biasa Umno, saya bukan daripada keturunan elit.

      Tetapi saya dipilih Tun Razak. Tun Hussein dinasihatkan Tun Razak (untuk memilih Dr Mahathir sebagai timbalannya). Saya tak boleh pilih Umno, Umno yang pilih saya.

      Delete
    3. Soalan: Bagaimana Tun boleh tahan dengan serangan demi serangan sekarang?

      Dr Mahathir: Daripada dulu, masa saya jadi perdana menteri, orang panggil saya Mahazalim, Mahafiraun. Bagi saya itu politik. You have to demonize your opponents. You tak boleh kata opponent you ini baik. Jadi ini politiklah. Bagi saya, percubaan untuk memburukkan imej saya ini datang daripada musuh. Kalau ada orang nak percaya dia percayalah, tapi majoriti orang tak percaya saya tak buat apa pun (untuk negara).

      Ternampak depan mata apa yang saya dah buat. Dia nak kata saya tak buat. Ada bukti, daripada dulu lagi. Majalah Time terbit (laporan tentang saya) “The Great Builder”.

      Jadi saya build something-lah kot. Sebab itu masuk (majalah)… Time magazine bukan kawan saya. Tapi dia tulis jugak. Banyak laporan lain juga. (Majalah mingguan Time, pada Disember 1996 melalui rencana fokusnya, mengiktiraf Dr Mahathir sebagai “master planner” atas peranannya membangunkan Malaysia.)

      Saya tak fikir majoriti rakyat terima. Dia marah lagi ada, yang marah bila Najib kata kononnya saya tak buat apa-apa. Dia (Najib) duduk dalam rumah yang saya buat. Dia kerja dalam pejabat yang saya buat.

      Delete
    4. Dr Mahathir juga termasuk dalam ’60 tahun BN’, kata Khairy
      Nurul Azwa Aris | July 29, 2018
      Pemimpin Umno itu berkata, PH hanya menggunakan frasa itu sebagai alasan untuk menutup kegagalan memenuhi janji pilihan raya mereka.
      VIDEO INSIDE

      Khairy berkata, PH menggunakan BN sebagai alasan untuk menutup kegagalan mereka sendiri.

      KELANG: Pakatan Harapan menggunakan alasan “mereka perlu membetulkan kelemahan BN selama 60 tahun” bagi menutup kegagalan mereka memenuhi janji manifesto pilihan raya yang dibuat, kata bekas menteri Khairy Jamaluddin.

      Beliau berkata, PH kerap menggunakan alasan itu, misalnya apabila ia gagal menyelesaikan isu Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) seperti digariskan dalam manifestonya.

      Telah tiba masanya kerajaan baru berhenti bersembunyi di sebalik frasa “membetulkan kelemahan BN selama 60 tahun”, malah sebaliknya mengambil tanggungjawab mentadbir negara ini. Banyak orang kini mula meminta kerajaan berhenti mencari salah dan memberi tumpuan kepada kerja mereka, katanya.

      “PH berkata sukar baginya mahu membetulkan perbuatan BN, tetapi mereka tidak harus lupa bahawa 22 tahun daripada pemerintahan BN itu adalah di bawah Dr Mahathir sebagai perdana menteri,” katanya ketika berkempen sempena pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Sungai Kandis, 4 Ogos depan.



      Dr Mahathir Mohamad, yang merupakan presiden Umno dari 1981 hingga 2003, meninggalkan parti itu 2 tahun lepas untuk menubuhkan PPBM dan kemudiannya memimpin PH memenangi pilihan raya umum ke-14 dan dilantik sebagai perdana menteri Mei lepas.



      PH mendakwa ia mewarisi sebuah kerajaan yang bankrap, tetapi Malaysia merupakan antara negara yang dipuji oleh agensi antarabangsa seperti Bank Dunia dan Forum Ekonomi Dunia,” kata Khairy, “dan kesemua itu dicapai di bawah pemerintahan BN.”

      Khairy yang merupakan Ahli Parlimen Rembau, adalah menteri beliau dan sukan di bawah kerajaan sebelum ini.

      Beliau berkata, adalah munasabah sekiranya kerajaan PH mahu mengkritik skandal 1MDB yang berlaku dalam 2 ke 3 tahun kebelakangan ini, tetapi “janganlah bercakap seolah-olah BN dan Umno tidak pernah melakukan apa-apa kebaikan sepanjang 60 tahun lalu,” katanya

      Delete

    5. Why should the Umno president enjoy access to millions of ringgit without being accountable? Is it proper and legal under the law for so much money to be in the possession of an individual?

      What does the Umno constitution say regarding the control and proper management of party funds? Does it allow the party president to be the sole Umno official to operate the accounts of the party? What is the role of the treasurer then?

      As far as we are aware, party funds must be kept in a bank and operated by at least two officials, sometimes by three. Payment can only be made for any big expenditure incurred following a decision of the Umno supreme council. No party constitution gives absolute authority or discretion to the party president to use so much money as and when they think without being accountable.

      There will also be a provision in the constitution for a small amount of petty cash to be kept by the party treasurer. What is the amount allowed for under the Umno constitution?

      Delete
    6. Yang Allah tak suka, mudah sangat mereka lulus



      SHAH ALAM – Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) menaikkan had umur minimum untuk wanita Islam dan pasangannya bernikah dari usia minimum 16 kepada 18 tahun.

      Pengerusi MAIS, Datuk Mohammed Khusrin Munawi berkata, peraturan tersebut dibuat setelah perbincangan diadakan dengan Jabatan Kehakiman Syariah Selangor (JAKESS) dan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) pada 19 hingga 20 Julai lalu.

      “Menjunjung titah Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor berhubung isu perkahwinan antara lelaki berusia 41 tahun dan kanak-kanak berusia 11 tahun baru-baru ini di Selatan Thailand, pihak MAIS telah mengadakan pertemuan dengan beberapa pihak.

      “Pihak MAIS, JAKESS, JAIS dan wakil jabatan Kerajaan termasuk pakar perubatan, universiti, dan badan bukan kerajaan (NGO) telah bertemu untuk berbincang mengenai isu tersebut secara mendalam,” katanya dalam satu kenyataan, di sini hari ini.

      Mohammed Khusrin berkata, hasil perbincangan tersebut semua pihak bersetuju untuk meminda Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam (Negeri Selangor) 2003 yang melibatkan had umur minimum bagi perkahwinan di bawah umur bagi lelaki dan wanita Islam.

      Katanya, cadangan kepada pindaan Enakmen tersebut akan dibawa kepada Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor secepat mungkin.

      : Konsep wali dan tanggungjawab wali serta syarat sah wali telah menjawab perseolan kahwin usia muda, tapi kenapa ada yang membuta tuli dalam hal ini?....

      Delete

    7. Tun is our Hero
      He dos things for Malaysia
      No one can argue nor doubt Tun intentions

      Najib he did it for himself
      He is an afraid man today
      He can say a thousand nice words, but his deeds tells he did it for himself
      Not for UMNO not for Malaysia
      He is too much afraid , once his down
      He knows he will be dealt with
      This we see . We are not Blind

      The only strength Najib hsa now is UMNO
      UMNO had its strength
      This strength could be broken to at its weakest link
      Najib is the weakest link holding the strong chain

      Aboves all
      Its about Kicking Najib not UMNO
      But it goes in a bag

      We Malaysia prefer picking a 10 yr boy
      Than A Fat Monstering Clown like Najib

      Delete
    8. bro JL....

      I totally agree with you.

      On the hand, I've got this message to this Son of a Bitch Tonggeng...

      Tuan Bidin baru jolok sikit pasal pertandingan rafizi/amin - ewah..ewahh bukan mainnn lagi dia main loktang & bukak kuntau cucuk jarum adu domba.

      Toksah main wayang opera Cina ler Tonggeng. Memang sah2 kamu nie MakNyah Jalang malam & siang manadah nonggeng mencari makan.

      Tonggeng:
      Wawwwwwww......., bang non, besarnya abang punya.

      Bang Non:
      Diamlah.....ini bukan 'wau', ini 'alif', kamu tak abis belajar ker.....??

      Delete
  7. USAH DIUSIK KEDUDUKAN ISTIMEWA ORANG MELAYU DAN AGAMA ISLAM - SULTAN KEDAH

    ALOR SETAR 13 Ogos - Sultan Kedah Sultan Sallehuddin Ibni Almarhum Sultan Badlishah hari ini mahu agar unsur-unsur tradisi dalam Perlembagaan Persekutuan 1957 tidak diusik bagi memastikan keharmonian dan keamanan dapat dikekalkan.

    Baginda bertitah ia termasuklah kewujudan institusi diraja, kedudukan istimewa orang Melayu dan Islam sebagai agama rasmi.

    "Beta perhatikan sejak akhir-akhir ini wujud kecenderungan untuk mengganggu gugat perpaduan kita. Isu nostalgia bangsa, sensitiviti kaum, agama dan kepercayaan ditimbulkan secara sengaja," titah baginda ketika merasmikan Mesyuarat Kedua Penggal Pertama Sidang Dewan Undangan Negeri Kedah hari ini.

    Baginda bertitah walaupun dilakukan atas dasar liberalisme, keterbukaan serta kebebasan bersuara, namun perlembagaan sedia ada perlulah dihormati dan diberi keutamaan.

    "Permuafakatan telah pun dimeterai kemas dan kemudian telah membentuk kandungan perlembagaan kita. Pakatan murni yang dipersetujui adalah cerminan sikap tolak ansur pribumi terhadap pelbagai kaum yang lain dan telah diterima sebagai sebuah kontrak sosial," titahnya. - BERNAMA

    ReplyDelete
  8. PH SEMAKIN PORAK PERANDA

    GENG2 DARI KEM PAK NON - PIJI MAKIN GARANG MENYERANG KEM TOK DET - JEMIN...

    HAAH TEPUUKK...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini komen budak kecik.

      Delete
    2. Tak ada beza jawapan menteri BN dan menteri PH... tak tahu



      Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik berkata beliau tidak mempunyai maklumat berkaitan arahan kementeriannya agar sekolah, universiti, kolej dan institusi lain di bawah bidang kuasanya untuk berhenti melanggan akhbar milik Umno, Utusan Malaysia.

      Maszlee berkata beliau perlu memeriksa berkaitan memo yang dikeluarkan oleh penasihat khasnya, Wan Saiful Wan Jan berhubung perkara itu.

      "Saya kena tanya Wan Saiful Wan Jan dulu sebab sekarang kita dalam langkah berjimat-cermat. Surat khabar pun boleh baca online," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini.

      Sementara itu, Maszlee turut mengelak untuk menjawab apabila ditanya mengenai sama ada akhbar lain turut mengalami nasib yang sama.

      Maszlee berkata demikian ketika ditanya berkaitan memo yang dikeluarkan Wan Saiful berhubung pemberhentian langganan Utusan kepada sekolah universiti, kolej dan institusi lain di bawah bidang kementerian pendidikan.

      Memo bertarikh 18 Julai itu ditujukan kepada Ketua Setiausaha Kementerian Pendidikan Malaysia Mohd Ghazali Abas.


      : Cara Maszlee Malik menjawab soalan wartawan sebenar "Seriously he destroying pakatan image"....

      Delete
    3. "he destroying pakatan image"?

      Kmu nak ikut Pegawai kanan Polis berkursus Bahasa Inggeris mcm bahru saja di umumkan?

      Delete
    4. Slow Slow Tipu



      Secara umumnya, menipu adalah suatu perbuatan yang tidak baik dan amat ditegah dalam amalan seharian kita. Walau bagaimanapun, dalam bidang psikologi, terdapat satu teknik yang menggalakkan anda untuk menipu dan perbuatan 'menipu' dalam konteks ini bukan sahaja tidak mendatangkan kemudaratan, malah mendatangkan manfaat bergantung kepada tujuan anda menggunakan teknik ini.

      Teknik yang diperkatakan ini dinamakan "self-fulfilling prophecy" (SFP) atau dalam bahasa Melayu, ia dinamakan sebagai "ramalan kebenaran kendiri". SFP sebenarnya berfungsi dengan menggunakan hanya satu mekanisme iaitu menipu diri sendiri. Yang menariknya, 'penipuan' ini boleh dilakukan secara sedar ataupun berlaku tanpa kita sedari – maksudnya kadangkala kita sendiri tidak tahu bahawa kita sedang menipu diri sendiri!

      Contoh terbaik dalam menipu diri sendiri ialah mereka yang mengundi PAKATAN HARAPAN bagi mendapat suatu kebaikan dengan menjatuhkan Najib. Sedangkan diri mereka sedar Najib itu anak murib Mahathir. Ini disahkan oleh Mat Sabu.

      Tapi demi SFP
      Semuanya menjadi bodoh menipu diri sendiri.

      : SST anak beranak (bukan adik beradik seperti kata Mahathir) Nak bodohkan diri sendiri bersama Pakatan Harapan....

      Delete
    5. PRIBUMi, PKR , PAS juga DAP bolih mohon AG Swiss supaya dapat balik duit 1MDB yg Swiss ingin kembalikan . Dengan ini Tamparan bagi Najib juga kesemua rahsia Najib akan terbongkar.Ini Hak dan Kehendak Rakyat jika UMNO , Najib tak mampu minta balik .Pembangkang juga ada hak mewakili Malaysia.
      Ini duit Halal, Duit 1 Malaysia .Tak perlu Takut .Lainlah duit Najib curi.Itu duit Haram
      Yg Haram perlu takut .Inikan lagi duit Halal , duit kita bersama .Apa nak Takut ? Betul tak Pak Uztad ?

      Delete
  9. Rafizi gopoh...blm masa untuk pegang timbalan presiden...

    Ramalan invoke di kelantan dan terengganu jauh tersasar...rafizi blm cukup matang dlm politik nasional..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hindu kaum pertama Malaysia, Melayu sebenarnya pendatang - Kula



      TRANSKRIP video dalam Bahasa Melayu:
      Kebanyakan orang telah lupa. Orang Hindu mula mula jejak negara ini 2,500 tahun dulu.

      Apa buktinya? Sekiranya anda pergi ke Lembah Bujang, kesemua bukti terdapat di sana. Terdapat banyak kuil lama yang ditemui di sana.

      Apabila kitalah yang berada di negara ini terlebih dahulu, maka merekalah (Melayu) yang sebenarnya pendatang!

      Kita dan Melayu adalah setaraf.

      Tapi hari ini, semua ini sudah dilupakan.

      Tanyalah kepada anak-anak kita yang bersekolah tentang sejarah asal usul kita; mereka akan berkata Guru di sekolah telah ajar yang orang Hindu menetap di sini 100 tahun yang dahulu.

      Kita mesti mengetuk kepala guru-guru yang ajar sejarah salah yang sebegini!

      Pergi beritahu kepada semua, kenyataan ini keluar dari mulut saya. Hindu, kaum pertama di Malaysia, 2,500 tahun yang lepas.

      Kita seharusnya perlu sebarkan kepada semua supaya hak kita tidak akan tertindas. Ini adalah tanah air kita. 2,500 tahun dahulu kita sudah menetap di sini. Kita mempunyai semua hak untuk berada di tanah ini.

      Ini Tanahair kita
      (KULA bercakap pada satu program di Nilai, Negeri Sembilan minggu lepas.)



      Patutkah seorang menteri mengeluarkan kenyataan seperti ini? Apa komen anda? Jika anda pengundi Pakatan Harapan, adakah anda rasa berbaloi mengundi PH pada PRU-14 lalu setelah anda banyak kali dikhianati?

      : Mana nak letak muka orang Islam yang sanggup undi DAP.. terutama parti Amanah dan IKRAM....

      Delete

    2. Normally, the funds of a society are managed by the treasurer. In Umno’s case, we rarely hear of the party treasurer. It has always been the party president.

      In the latest episode involving the RM3.5m that was stolen by the security guards entrusted to look after the office, we need to ask why Najib was in possession of this money in his office.

      Najib’s startling statement that the RM114m that was seized by the police – after the money was transferred to a private apartment the day after the election – was meant to be eventually transferred to the new Umno president is baffling. Is the president given such authority to be in possession of such a colossal sum of money?

      Remarkably, at that point in time, no succession was ever contemplated, as Najib appeared to be in full control despite the disastrous defeat of the party.

      How does an incoming president of Umno inherit so much wealth without being accountable for it? It is not the personal wealth of the outgoing president to hand over the money to his successor. Who keeps the books? Who submits the accounts and to whom?

      Don’t the Umno members query this practice? Doesn’t Umno have faith in our banks for the money to be safely kept in the bank to earn interest? What is the responsibility of the treasurer? Does he play any role at all? Is anyone entrusted with the responsibility to ensure that the amount of money handed over is the exact amount?

      With so much money floating around, it is so much easier to dip your hand in the till. Nobody will be the wiser!

      It would appear that we have perfected corruption so well that it can take place unnoticed and undetected!

      Delete
    3. Azmin sebenarnya ialah satu lagi sebab kenapa Anwar mahu mengambil alih jawatan presiden daripada isterinya.

      Boleh dikatakan pertembungan kali ini dalam PKR ialah antara Azmin dengan Anwar, yang kedua-duanya mahu menjadi perdana menteri.

      Selama Anwar di penjara, Azmin sudah mengukuhkan kuasanya dalam PKR. Pengaruhnya sangat kuat hingga beliau boleh memilih siapa yang mahu diletakkan sebagai menteri besar Selangor menggantikannya.

      Ini menunjukkan Azmin masih menguasai pentadbiran negeri Selangor, negeri kubu kuat dan lubuk bagi PKR, pada masa yang sama beliau menjadi menteri dalam Kabinet Mahathir.

      Anwar masih berpengaruh tetapi tidak boleh menyamai pengaruh Azmin, lebih-lebih lagi dalam keadaan sekarang di mana PKR sudah menjadi sebahagian kerajaan persekutuan.

      Bagi ramai pemimpin PKR, Azmin ialah masa depan manakala Anwar ialah masa lalu yang semakin kelam.

      Pemimpin-pemimpin kem Azmin juga merupakan pemimpin berpengaruh dalam PKR, yang semuanya sudah diletakkan di jawatan strategik.

      Ini bermakna kuasa politik, wang dan jentera parti berada dalam genggaman Azmin, walaupun Azizah berjawatan presiden dan Anwar sebagai ketua umum.

      Kalau Anwar berjaya menggantikan Azizah sebagai presiden, maka kuasa Anwar akan mengatasi Azmin dalam parti, tetapi Azmin tidak akan berdiam diri.

      Kedua-dua pemimpin ini sedar mereka akhirnya perlu bersaing antara satu sama lain dalam PKR dan dalam kerajaan persekutuan sekiranya Anwar menjadi perdana menteri.

      Dalam parti, sekiranya Anwar dicabar oleh Azmin untuk jawatan presiden, jalannya menuju kerusi presiden mungkin sukar kerana pengaruh Azmin yang kuat dalam parti.

      Azmin boleh dihalang dengan cara “silap mata” seperti yang pernah dilakukan oleh anwar sebelum ini semasa hendak menghalang Azmin mencabar Wan Azizah.

      Tetapi kalau Azmin tidak bertanding jawatan presiden, ada kemungkinan beliau dicabar sebagai timbalan presiden oleh orang Anwar.

      Semua masih berteka-teki dalam menentukan siapa akan bertanding, tetapi ada kemungkinan pertempuran dahsyat berlaku.

      Azmin sudah menyampaikan amaran supaya Anwar tidak menyokong mana-mana pihak mencabarnya bagi jawatan timbalan presiden.

      Apa yang jelas ialah pengaruh Azmin tetap kukuh dalam parti walaupun beliau tidak menduduki kerusi presiden parti.

      Setakat ini, Azmin sudah mendahului di depan kerana sudah berada dalam kabinet dan menguasai sebuah negeri, manakala Anwar masih belum pasti kedudukan sebagai presiden parti dan perdana menteri. – Mynewshub.tv


      : PKR ni dah nak jadi macam UMNO, dulu gaduh lari tak ada kuasa orang tak nampak.. tapi kini gaduh dan lari berebut kuasa semua mata lihat, yang kecil dan besar busuk semua orang dah viral....

      Delete
    4. To UMNO Member concerns
      Those protecting Najib for the wrong reasons
      Does not & will never help to furnish any good image for UMNO
      Indeed their protecting Najib wrong doings will Tarnish UMNO more severe
      It already shown today

      Even in Pribumi
      They cannot salvage the image of any wrong doers
      If Tun Mahathir did wrong
      He has to face his own music
      Shielding his wrong doings will just tarnish & destroy his own Party Pribumi
      Every Man will pay & be punish for his own wrong doings, his own deeds
      No man will be punish for another man sins though they are Twins

      Delete
    5. PERHATIAN SEMUA.....!!

      Ewah..ewahh..baru saja Tuan Budin jolok sikit dgn topik 'pertandingan rafii-azmin', budak musibat tonggeng bukan kemainnn lagi dia punya 'loktang-kuntaw' cucuk jarum.

      Mari kita kaji Budak Tonggeng tabur racun merata-rata dgn pelbagai samaran.....

      samprong samperiit at 09:14:
      ramai geng tun mahathir tak mau dsai jadi pm.
      dari awal lagi mereka menyerang dsai.
      kita pun tak tahu apa isi hati tun.lihat dari apa yg terjadi sekarang seolah2 akan kembali sepeti dulu.

      lihat kerajaan selangor janji bonus 4 bln sekiranya menang pru.lepas menang bonus hanya di beri 1 bulan sahaja sedangkan 2017 bonus 3 bulan.jika harapan tak menang mungkin bonus di beri 4 bln.cuma ingin tahu siapa penasihat di belakang azmin ali.

      mungkir janji dah jadi perkara biasa sebab janji atau manifesto bukan kitab suci.jadi boleh cakap bohong.

      semoga Allah swt selamatkan malaysia daripada orang yg ingin menaikan kebatilan.


      Anonymous at 11:55:
      PH SEMAKIN PORAK PERANDA

      GENG2 DARI KEM PAK NON - PIJI MAKIN GARANG MENYERANG KEM TOK DET - JEMIN...

      HAAH TEPUUKK...


      justice league at 12:14:
      Cubaan Anwar Singkirkan Azmin menggunakan Rafizi?
      Anwar nak singkir Azmin, silap besar..Silap-silap Anwar akan tersungkur kali kedua...


      justice league at 14:27:
      Azmin sebenarnya ialah satu lagi sebab kenapa Anwar mahu mengambil alih jawatan presiden daripada isterinya.

      Boleh dikatakan pertembungan kali ini dalam PKR ialah antara Azmin dengan Anwar, yang kedua-duanya mahu menjadi perdana menteri.

      Selama Anwar di penjara, Azmin sudah mengukuhkan kuasanya dalam PKR. Pengaruhnya sangat kuat hingga beliau boleh memilih siapa yang mahu diletakkan sebagai menteri besar Selangor menggantikannya.
      -------------------------------------------------------------

      RUMUSAN & KESIMPULAN SAYA:
      Memang sah2 dia nie MakNyah Jalang malam & siang manadah nonggeng mencari makan.

      Tonggeng:
      Wawwwwwww......., bang non, besarnya abang punya.

      Bang Non:
      Diamlah.....ini bukan 'wau', ini 'alif', kamu tak abis belajar ker.....??


      Delete
  10. Kelemahan melayu bila yakin dah cukup kuat lupa untuk muafakat...bila tersembam tuduh orang lain yg jatuhkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. UEC adalah Api dalam sekam kata Prof Dato’ Dr. Teo Kok Seong



      SEJARAH

      Pada tahun 1975, Unified Examinantion Certificate (UEC) telah diwujudkan oleh dua persatuan cina iaitu Gabungan Persatuan Guru-Guru Sekolah Cina Malaysia ( Jiao Zong) dan Persatuan Gabungan Jawatankuasa Sekolah Cina Malaysia (Dong Zong). Berikutan daripada pelancaran UEC ini, kedua-dua pemimpin daripada Jiao Zong dan Dong Zong telah dipanggil ke parlimen oleh Menteri Pendidikan pada ketika itu iaitu tidak lain dan tidak bukan Perdana Menteri ke-7 kita, Tun Dr Mahathir sendiri.

      Beliau meminta kedua-dua orang pemimpin tersebut untuk membatalkan pelaksanaan UEC. Ironinya, sudah 43 tahun UEC bersarang didalam aliran pendidikan di Malaysia dan menjadi satu isu yang tenggelam timbul. Sekali lagi isu UEC ini dibangkitkan apabila UEC ini menjadi salah satu daripada manifesto dalam PRU ke-14 kerajaan Malaysia yang baharu ini.

      JIAO ZONG & DONG ZONG

      Kedua-dua persatuan ini wujud pada tahun 1952 sebagai tindak balas kepada Ordinan Pendidikan 1952. Ordinan ini mengangkat Laporan Pendidikan Barnes. Barnes, seorang pegawai British diamanahkan untuk mengetuai jawatankuasa pendidikan pada tahun 1950 untuk mengkaji tentang pendidikan aliran melayu.

      Antara saranan Barnes dalam laporan beliau yang diangkat oleh Ordinan Pendidikan 1952 ialah beliau meminta untuk sekolah vernakular melayu, cina dan india dihapuskan dan mewujudkan sekolah kebangsaan berasaskan satu aliran sahaja sama ada menggunakan Bahasa Inggeris atau Bahasa Melayu.

      Berikutan perkara ini, Jiao Zong dan Dong Zong mengambil langkah untuk mempromosikan pendidikan dalam aliran Bahasa Mandarin supaya setaraf dengan Bahasa Melayu. Kedua-dua pertubuhan ini telah bergabung dan menukar nama kepada Dong Jiao Zong.

      UEC vs SISTEM PENDIDKAN KEBANGSAAN

      Mereka yang memilih untuk meneruskan pendidikan di sekolah menengah jenis kebangsaan cina yang menawarkan aliran UEC boleh disifatkan sebagai taksub dengan bahasa cina/mandarin. Kerajaan memberi kelonggaran pada peringkat pendidikan rendah untuk mereka yang ingin bersekolah di sekolah jenis kebangsaan cina. Tetapi, selepas menyelesaikan pendidikan di peringkat rendah, ada segolongan mereka yang tidak mahu untuk ke sekolah menengah aliran kebangsaan dan memilih untuk ke sekolah persendirian cina yang menawarkan UEC walaupun sudah berada dalam aliran vernakular peringkat rendah selama 6 tahun. Apakah sistem pendidikan negara begitu rendah nilainya di mata golongan-golongan ini ?

      Delete

    2. Adakah para pemimpin Umno ikhlas inginkan

      Sikap para pemimpin Umno yang ada kini masih sama seperti dahulu, yang suka berlagak seperti “warlord” dalam parti.

      Dalam pilihan raya umum yang lalu, Umno dan gabungannya, Barisan Nasional (BN), kalah teruk sehinggakan terpaksa menyerahkan tampuk pemerintahannya kepada Pakatan Harapan (PH) sekaligus menamatkan era kekuasaannya di Putrajaya selama lebih 60 tahun.

      Ramai yang bergembira seketika apabila dikhabarkan Umno dan BN telah hilang majoriti dan tidak dapat membentuk kerajaan di peringkat pusat dan beberapa buah negeri yang dikuasainya selama ini.

      Namun demikian, walaupun Umno telah kalah, kami selaku pendukung demokrasi sejagat juga tidak ingin melihat Umno berkubur dengan begitu sahaja setelah mengalami kekalahan tersebut. Sebaliknya, kami ingin melihat Umno menjadi sebuah parti pembangkang yang berwibawa dengan membawa bersamanya peranan semak dan imbang (checks and balances) terhadap kerajaan baru yang kini diterajui oleh PH.

      Untuk itu, bagi membolehkannya bangkit semula untuk memulakan peranan yang baru sebagai sebuah parti pembangkang, Umno dan para pemimpinnya perlu berani berhadapan dengan kenyataan yang mereka kini berada di dalam barisan pembangkang. Para pemimpin Umno yang menduduki jawatan di dalam kerajaan BN yang lalu seharusnya faham dan mengundurkan diri mereka dan memberikan peluang kepada barisan pemuda di dalam parti tersebut untuk mara ke hadapan bagi mengisi semua jawatan di dalam majlis tertinggi Umno.


      Delete
    3. Perebutan dalam PKR makin Parah, hanya tunggu masa untuk pecah



      Menjelang pemilihan parti bulan depan, Setiausaha Pemuda PKR Selangor Syed Badli Shah Syed Osman mengumumkan peletakan jawatan selepas mendakwa berlaku amalan kronisme dan nepotisme di kalangan pimpinan parti di negeri itu.

      Syed Badli mendakwa sikap mementingkan kroni semakin parah apabila hanya 'pengikut kabilah' tertentu diberikan habuan dari segi jawatan lantikan politik.

      "Saya menyelar sikap segelintir pemimpin PKR Selangor yang menjadikan habuan jawatan lantikan politik sebagai usaha untuk mengekalkan pengaruh dan kuasa.

      "Secara jelas jawatan- jawatan lantikan politik hanya diberikan kepada mereka yang menunjukkan taat setia kepada kabilah tertentu dan tidak lagi menerusi merit," dakwanya dalam satu kenyataan media.

      Syed Badli mendakwa dalam penentuan jawatan ahli majlis misalnya nama-nama mereka yang dicadang daripada peringkat cabang diketepikan walaupun sudah 'berjuang sekian lama' dalam parti itu.

      "Sikap kuku besi terserlah dengan tidak meraikan perbezaan pendapat dan dianggap menderhakai kepimpinan negeri.

      "Budaya tegur-menegur tidak lagi subur dalam Keadilan (PKR) Selangor akibat dari sikap angkuh dan sombong segelintir kepimpinan negeri.

      "Mereka lebih gemar kepada ahli yang hanya tunduk dan patuh tanpa mengeluarkan sebarang pendapat yang bercanggah," dakwanya.

      Justeru itu, Syed Badli berkata beliau meletakkan jawatan berkuat-kuasa serta merta sebagai setiausaha AMK Selangor kerana menganggap demokrasi telah mati dalam PKR Selangor.

      "Saya juga menggesa kepimpinan utama Parti Keadilan Rakyat untuk campur tangan dalam isu pembahagian jawatan lantikan politik di Selangor yang jelas kelihatan berat sebelah," katanya.

      : PKR ni berasal daripada UMNO, dulu keluar UMNO tak dapat kuasa, bila dapat kuasa perangai menjadi UMNOlah....

      Delete
    4. Rule of Law
      None should be above the Law

      But is seems here in Malaysia
      Najib is above the Law
      A sign of very very not right and Malaysia is in The Danger Zone

      None can be above The Law
      Not Najib not Sultan nor Agong not Imam nor Priests nor Nobody

      Malaysia is in The Danger Zone
      Consenting PM above The Law
      Is consenting Malaysian narrowing to be Barbaric
      It involves all The Police , The AG , The relevant Authority which consented & abetting to Najib Wrong Doings
      These will be dealt with when the New Healthy Govt is Formed
      Every each of them

      Delete
    5. PERHATIAN SEMUA.....!!

      Ewah..ewahh..baru saja Tuan Budin jolok sikit dgn topik 'pertandingan rafii-azmin', budak musibat tonggeng bukan kemainnn lagi dia punya 'loktang-kuntaw' cucuk jarum.

      Mari kita kaji Budak Tonggeng tabur racun merata-rata dgn pelbagai samaran.....
      --------------------------------------------------------------

      samprong samperiit at 09:14:
      ramai geng tun mahathir tak mau dsai jadi pm.
      dari awal lagi mereka menyerang dsai.
      kita pun tak tahu apa isi hati tun.lihat dari apa yg terjadi sekarang seolah2 akan kembali sepeti dulu.

      lihat kerajaan selangor janji bonus 4 bln sekiranya menang pru.lepas menang bonus hanya di beri 1 bulan sahaja sedangkan 2017 bonus 3 bulan.jika harapan tak menang mungkin bonus di beri 4 bln.cuma ingin tahu siapa penasihat di belakang azmin ali.

      mungkir janji dah jadi perkara biasa sebab janji atau manifesto bukan kitab suci.jadi boleh cakap bohong.

      semoga Allah swt selamatkan malaysia daripada orang yg ingin menaikan kebatilan.


      Anonymous at 11:55:
      PH SEMAKIN PORAK PERANDA

      GENG2 DARI KEM PAK NON - PIJI MAKIN GARANG MENYERANG KEM TOK DET - JEMIN...

      HAAH TEPUUKK...


      justice league at 12:14:
      Cubaan Anwar Singkirkan Azmin menggunakan Rafizi?
      Anwar nak singkir Azmin, silap besar..Silap-silap Anwar akan tersungkur kali kedua...


      justice league at 14:27:
      Azmin sebenarnya ialah satu lagi sebab kenapa Anwar mahu mengambil alih jawatan presiden daripada isterinya.

      Boleh dikatakan pertembungan kali ini dalam PKR ialah antara Azmin dengan Anwar, yang kedua-duanya mahu menjadi perdana menteri.

      Selama Anwar di penjara, Azmin sudah mengukuhkan kuasanya dalam PKR. Pengaruhnya sangat kuat hingga beliau boleh memilih siapa yang mahu diletakkan sebagai menteri besar Selangor menggantikannya.



      justice league13 August 2018 at 14:28

      Perebutan dalam PKR makin Parah, hanya tunggu masa untuk pecah
      -------------------------------------------------------------

      RUMUSAN & KESIMPULAN SAYA:
      Memang sah2 dia nie MakNyah Jalang malam & siang manadah nonggeng mencari makan.

      Tonggeng:
      Wawwwwwww......., bang non, besarnya abang punya.

      Bang Non:
      Diamlah.....ini bukan 'wau', ini 'alif', kamu tak abis belajar ker.....??

      Delete
  11. Memang sudah dijangkakan dari sebelum PRU14 lagi, kerajaan caca merba lintang pukang ini tidak akan kekal lama.

    Puak2 kafir dan munafiq dalam gerombolan ini hanya bersatu hati dalam nak menjatuhkan BN sahaja tapi dalam hati masing tersimpan niat & hasrat tersendiri yang tersembunyi.

    Ada satu pihak dengan tujuan membalas dendam terhadap Najib.

    Ada satu pihak lagi pula kerana ketuanya begitu kemarukkan jawatan perdana menteri.

    Ada pula pihak dalam gerombolan ini memang tidak mahu kerajaan didominasi oleh parti Melayu.

    Kata-kata sepakat mereka nak 'menyelamatkan Malaysia' hanyalah dusta dan sandiwara belaka.

    Perang saudara kecil sudah bermula...tak lama lagi akan meletus perang besar...dan hancuurrr...

    Haah... tepuukkk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa tepuk tepuk kepala bapak kau kuat2...kikiki

      Delete

    2. Persoalannya di sini adalah, kenapa perlu Ahmad Zahid Hamidi, bekas timbalan perdana menteri di dalam kerajaan BN yang lalu masih enggan mengundurkan diri dan memberikan peluang kepada barisan pelapis muda yang baru untuk menerajui parti yang kini di ambang kemusnahan akibat perbuatan mereka sendiri? Begitu juga dengan bekas-bekas menteri kerajaan BN yang lalu.

      Adakah mereka ini masih tidak sedar bahawa Umno telah ditolak rakyat di dalam pilihanraya umum yang lalu oleh kerana perbuatan mereka sendiri dan langsung tidak berasa salah; sekaligus menggambarkan ketidakinginan mereka untuk memberikan peluang kepada barisan pelapis muda dalam parti untuk mengambil-alih? Sikap para pemimpin Umno yang ada kini masih sama seperti dahulu, yang suka berlagak seperti “warlord” dalam parti.

      Jika dibandingkan dengan kebanyakan negara, di mana, apabila parti-parti memerintah yang kalah di dalam pilihanraya, para pemimpin parti tersebut akan dengan sukarelanya meletakkan jawatan mereka dan berundur terus daripada politik, memberikan peluang kepada pelapis baru untuk menerajui parti tersebut.

      Kami ingin menasihati para pemimpin dari golongan konservatif Umno, parti tersebut kalah teruk adalah kerana akibat perbuatan mereka. Bertanggungjawablah ke atas segala kekurangan dan kesilapan sendiri dan jangan membawa parti tersebut ke ambang tyang tidak dapat diselamatkan lagi.

      Era perkauman dan agama sudah ketinggalan zaman dan tidak praktikal lagi; era merendah-rendahkan kaum hawa di dalam Parlimen juga tidak praktikal lagi; begitu juga dengan era samseng yang selama ini dipelopori golongan konservatif Umno kini sudah tidak ada ruang lagi di dalam politik Malaysia baru.

      Delete
    3. Mana bantuan kerajaan?'
      AMMAR MUBASSYIR 1 OGOS 2018
      'Mana bantuan kerajaan?'
      Abd Nasir (tengah) meninjau keadaan jalan tersebut
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      BALING - Adun Bayu, menuntut pihak berwajib memberikan perhatian kepada jalan runtuh sepanjang 20 meter di Kampung Padang Sadan.

      Abdul Nasir Idris berkata,masalah itu berlaku sebelum November tahun lalu namun sehingga kini tiada tindakan.


      Menurutnya, penduduk telah menyerahkan surat permohonan pembinaan titi kepada Ahli Parlimen pada 20 November tahun lepas.

      "Sebanyak 10 buah rumah terjejas akibat masalah ini, dalam masa ramai penduduk kampung lain turut menggunakan jalan ini untuk ke kebun.

      "Daripada sudut keselamatan, ia sepatutnya jadi keutamaan. Jalan yang runtuh itu hanya dapat digunakan penunggang motosikal sahaja,"katanya kepada Sinar Harian di Pejabat Pusat Khidmat Dun Bayu.

      Terdahulu, Abd Nasir dan dua pegawai Dun Bayu, Mohd Zaid Abdul Mukti serta Fakhrurazi Ahmad bertemu penduduk dan meninjau keadaan jalan tersebut.

      Beliau berkata, penduduk yang mempunyai kereta terpaksa meletakkan kenderaan hampir 50 meter dari jarak rumah.

      "Mereka kemudiannya terpaksa berjalan kaki ke rumah. Dari sudut lain, kita risau keselamatan kenderaan yang diparkir jauh itu, boleh berlaku kecurian atau pecah kereta," katanya.

      Abd Nasir berkata, paling dibimbangi apabila berlaku kes kematian atau masalah kesihatan dalam kalangan penduduk di situ.

      "Nak bawa keranda pun tidak boleh di kawasan tu, jika ada kematian, mayat terpaksa diusung. Seorang di depan, seorang di belakang.

      "Struktur bawah jalan juga tidak kukuh, ia boleh runtuh bila-bila masa,"katanya.

      Beliau berkata tindakan kerajaan hari ini menguruskan peruntukkan bagi membaiki jalan tersebut turut dipersoal.

      "Sudah hampir 100 hari pemerintahan, apakah masalah peruntukan masih belum selesai?

      "Jangan hingga berlaku kecelakaan baru tuding jari mencari kesalahan pihak lain. Kerajaan tidak boleh kata tidak ada peruntukan, itu memalukan,"katanya.

      Sementara, penduduk, Darus Yahman,64, berkata, mereka berharap kerajaan negeri dapat memberikan perhatian kepada jalan tersebut.

      "Jalan ni jika tidak diperbaiki sangat bahaya dan berisiko terhadap keselamatan pengguna,"katanya.

      Delete
    4. I mean how can them representing the Law under Oath
      Did not know what & where to stand regardless of their Superior
      even The PM nor any Agong ?
      This topics should be on The Opposition Forum now & then in the Media
      So as to keep the people update & to send a stern massage Justice is above all

      No wonder Malaysia under Najib
      Was never at Ease nor Peace
      We heard today Malaysia have increase in Crimes , Brutal Crimes Tremendously
      Lots of illegal groups , Illegal Assembly , Illegal Money Laundering is spreading its Wings ,Crimes rates at its purge , murder , gang fight ,robbery snatch , kidnapping , prostitution ,Scams rooted in Malaysia and many many more .The best this illegals can buy over the Police

      Najib Please just read this
      Yr Stupid incapable unprofessional decision to abolish ISA
      You are one Stupid Idiotic Prime Minister of The World
      Your True character has in a way Mould yr Nation today into a disturbing Nation today . Your Act is widely known today . Shame on you

      Delete
    5. PERHATIAN SEMUA.....!!

      Ewah..ewahh..baru saja Tuan Budin jolok sikit dgn topik 'pertandingan rafii-azmin', budak musibat tonggeng bukan kemainnn lagi dia punya 'loktang-kuntaw' cucuk jarum.

      Mari kita kaji Budak Tonggeng tabur racun merata-rata dgn pelbagai samaran.....
      --------------------------------------------------------------

      samprong samperiit at 09:14:
      ramai geng tun mahathir tak mau dsai jadi pm.
      dari awal lagi mereka menyerang dsai.
      kita pun tak tahu apa isi hati tun.lihat dari apa yg terjadi sekarang seolah2 akan kembali sepeti dulu.
      lihat kerajaan selangor janji bonus 4 bln sekiranya menang pru.lepas menang bonus hanya di beri 1 bulan sahaja sedangkan 2017 bonus 3 bulan.jika harapan tak menang mungkin bonus di beri 4 bln.cuma ingin tahu siapa penasihat di belakang azmin ali.
      mungkir janji dah jadi perkara biasa sebab janji atau manifesto bukan kitab suci.jadi boleh cakap bohong.
      semoga Allah swt selamatkan malaysia daripada orang yg ingin menaikan kebatilan.

      Anonymous at 11:55:
      PH SEMAKIN PORAK PERANDA
      GENG2 DARI KEM PAK NON - PIJI MAKIN GARANG MENYERANG KEM TOK DET - JEMIN...
      HAAH TEPUUKK...

      justice league at 12:14:
      Cubaan Anwar Singkirkan Azmin menggunakan Rafizi?
      Anwar nak singkir Azmin, silap besar..Silap-silap Anwar akan tersungkur kali kedua...

      justice league at 14:27:
      Azmin sebenarnya ialah satu lagi sebab kenapa Anwar mahu mengambil alih jawatan presiden daripada isterinya.
      Boleh dikatakan pertembungan kali ini dalam PKR ialah antara Azmin dengan Anwar, yang kedua-duanya mahu menjadi perdana menteri.
      Selama Anwar di penjara, Azmin sudah mengukuhkan kuasanya dalam PKR. Pengaruhnya sangat kuat hingga beliau boleh memilih siapa yang mahu diletakkan sebagai menteri besar Selangor menggantikannya.

      justice league at 14:28:
      Perebutan dalam PKR makin Parah, hanya tunggu masa untuk pecah

      Anonymous at 12:18:
      Memang sudah dijangkakan dari sebelum PRU14 lagi, kerajaan caca merba lintang pukang ini tidak akan kekal lama.
      Puak2 kafir dan munafiq dalam gerombolan ini hanya bersatu hati dalam nak menjatuhkan BN sahaja tapi dalam hati masing tersimpan niat & hasrat tersendiri yang tersembunyi.
      Ada satu pihak dengan tujuan membalas dendam terhadap Najib.
      Ada satu pihak lagi pula kerana ketuanya begitu kemarukkan jawatan perdana menteri.
      Ada pula pihak dalam gerombolan ini memang tidak mahu kerajaan didominasi oleh parti Melayu.
      Kata-kata sepakat mereka nak 'menyelamatkan Malaysia' hanyalah dusta dan sandiwara belaka.
      Perang saudara kecil sudah bermula...tak lama lagi akan meletus perang besar...dan hancuurrr...
      Haah... tepuukkk...
      -------------------------------------------------------------

      RUMUSAN & KESIMPULAN SAYA:
      Memang sah2 dia nie MakNyah Jalang malam & siang manadah nonggeng mencari makan.

      Tonggeng:
      Wawwwwwww......., bang non, besarnya abang punya.

      Bang Non:
      Diamlah.....ini bukan 'wau', ini 'alif', kamu tak abis belajar ker.....??

      Delete
  12. ALLAH TA'ALA MULA NAK TUNJUK SEDIKIT DEMI SEDIKIT SIFAT SEBENAR PUAK-PUAK MUNAFIQ YANG MEMERINTAH.

    BEGITU JUGA TELAH DITUNJUKKAN SIFAT DAN SIKAP JAHAT PUAK2 KAFIRUN.

    TAK AKAN DAPAT KEKAL LAMA PENYATUAN KUASA AL-MUNAFIQUN & AL-KAFIRUN INI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai puak Umno yang bersifat dan bersikap jahat tabiat kafirun. Najib mencui, merompak tabiat penjenayah.

      Begitu juga ada beberapa di PAS. Di kata kan dapat RM90 juta, pakai kereta mewah. Ahli2 biasa ternganga.

      Delete
    2. Kay Kim kirim soalan sejarah kepada Timbalan Menteri KPM



      SHAH ALAM - Kenyataan Timbalan Menteri Pendidikan, Teo Nie Ching mengenai mata pelajaran sejarah tidak akan dimasukkan dalam pengiktirafan Sijil Pendidikan Bersepadu (UEC) disifatkan sebagai tidak berasas.

      Pakar sejarah, Profesor Emeritus Tan Sri Dr Khoo Kay Kim berkata, subjek tersebut perlu ada dalam setiap peperiksaan ataupun sijil bagi memastikan rakyat tidak lupa sejarah penting yang pernah berlaku di negara ini.

      Malah, kenyataan tersebut amat mengecewakan kerana sejarah perlu sentiasa diangkat bukan dipinggirkan.



      “Kalau kita tak tahu sejarah, kita tak tahu bagaimana negara ini berkembang dan kemudian menjadi negara bangsa.

      “Sejarah sangat penting untuk kita faham tentang diri sendiri. Setiap orang pun ada sejarah keluarga dan sejarah mereka sendiri. Setiap kaum di negara ni pun ada sejarah. Jadi, kenapa sejarah tidak penting dalam pengiktirafan sijil tersebut,” katanya.

      Semalam, Nie Cheng menyatakan syarat lulus mata pelajaran Sejarah tidak akan dimasukkan dalam pengiktirafan UEC selaras dengan manifesto PH yang mewajibkan hanya mata pelajaran Bahasa Melayu perlu mendapat kredit (kepujian).

      Sementara itu, Kay kim turut mengirim soalan sejarah untuk dijawab oleh Nie Ching.

      “Awak (wartawan) tanya beliau tentang kesultanan di negara ini. Bagaimana sistem itu bermula? Contohnya sejarah Raja Lumut sekitar tahun 1730 yang menjadi pemerintah di Selangor pada waktu itu selama 20 tahun. Tetapi tidak gunakan gelaran sultan.

      “Kemudian, pada tahun 1766, beliau belayar ke Kota Lumut di Perak dan ditabalkan sebagai Sultan dan Yang Dipertuan Selangor oleh sultan Perak, Sultan Mahmud (atau Raja Kimas) dengan gelaran Sultan Salehuddin dan menamakan jajahan takluk pemerintahannya Selangor. Selepas itu barulah baginda gunakan gelaran sultan itu. Kenapa? biar timbalan menteri pendidikan jawab soalan ini,” katanya.


      : Dulu zaman penjajah mereka seleweng sejarah negara dan pejuang negara, kini ada usaha nak padam sejarah negara dengan harapan orang Melayu Islam boleh dipinggirkan...

      Delete

    3. Najib sudah jadi Kebencian Rakyat
      Najib dan anggota UMNO sendiri sila buat survey akan kenyataan Najib sudah jadi kebencian Rakyat
      Lihat saja di media kini.Tidak ada komen yg sukan beliau.UMNO pun akan ikut Najib kecundang
      Najib akan hidup dalam dilema ini
      Bapa tubuh UMNO
      Aku Najib Razak Kubur UMNO
      AG , Menteri , anggota UMNO yg bersubahat
      Masa menanti anda
      Anda semua akan di hisap satu per satu

      Delete
  13. Begitulah jadinya bila perjuangan tidak berlandaskan niat suci dan penuh dengan helah tipu dusta. Lebih2 lagi bila perjuangan itu lebih bersifat peribadi dan merugikan umat Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih2 lagi yang ambil RM90 juta, pakai kereta mewah.

      Delete
    2. Khazanah: Isu baju dalam hanya mahu malukan Azman
      NOR AINNA HAMZAH 1 OGOS 2018
      Khairy Jamaluddin
      Khairy Jamaluddin - Foto Sinar Harian SHARIFUDIN ABDUL RAHIM
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - Tindakan kerajaan memfokuskan kepada kerugian Khazanah Nasional Berhad (Khazanah) melalui sebuah syarikat borong atas talian yang menjual baju dalam wanita disifatkan hanyalah untuk memalukan ahli lembaga pengarah termasuk Pengarah Urusannya, Tan Sri Azman Mokhtar.

      Bekas Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin dalam laman sosial facebooknya menyatakan, tumpuan kepada kerugian kecil berkenaan adalah bagi mengalih perhatian terhadap kejayaan di bawah legasi Azman.


      Menurutnya, Khazanah berjaya mencatatkan peningkatan nilai aset dari RM65 bilion pada tahun 2004 kepada RM157 bilion pada penghujung tahun lalu.

      “Nilai bersih yang diselaraskan (tanggungan liabiliti dan dividen yang dibayar kepada Kerajaan) adalah RM47 bilion pada tahun 2004. Pada akhir tahun lalu, nilai bersih yang diselaraskan adalah RM115.6 bilion.

      “Inilah warisan yang ditinggalkan Azman menerusi kepimpinannya dalam Khazanah. Bukan kerugian yang lebih kecil yang telah ditonjolkan (kerajaan PH) untuk memburukkan reputasi Azman,” katanya.

      [ ARTIKEL BERKAITAN: Khazanah melabur di syarikat baju dalam ]

      Khairy berkata, selain warisan pertambahan aset Khazanah, Azman juga berjaya membuat perancangan legasi bagi menggantikannya dengan melantik dua timbalan menteri yang mana salah seorangnya mampu menyambung legasi kepimpinannya sebaik tamat kontrak.

      Menurutnya, Azman sangat berharap agar kedua-dua yang dilantik itu akan dapat mengambil alih kepimpinan syarikat berkenaan bagi memastikan kesinambungan dalam melaksanakan mandat Khazanah sebagai dana kekayaan negara.

      “Seperti yang telah saya katakan sebelum ini, kejayaan Khazanah bermula dengan pelantikan Azman pada tahun 2004. Kita harus mengawasi sebarang cubaan memecahkan legasi kejayaan kepimpinan ini dan cubaan menggantikannya dengan kapitalisme kroni 1990-an.

      “Khazanah telah menjadi entiti pemegang saham kepada pelabur strategik bagi mencari peluang serta merealisasikan pulangan yang lebih tinggi, selain mempromosikan ekonomi dan korporat Malaysia.

      “Menurutnya, legasi Azman telah berjaya membentuk kumpulan sumber manusia pengurusan dan eksekutif yang berbakat,” katanya.

      Dalam pada itu Khairy menegaskan, pembangkang akan memantau dengan teliti langkah yang diambil kerajaan PH dalam isu Khazanah berkenaan.

      Menyentuh mengenai peletakan jawatan Azman serta ahli lembaga pengarah Khazanah, Khairy menegaskan, Azman serta barisan ahli lembaga pengarah tidak diberi peluang untuk bertemu serta berbincang dengan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad lebih dua bulan.

      Menurutnya, kegagalan untuk bertemu dengan Perdana Menteri telah menyebabkan Khazanah tidak dapat mengadakan mesyuarat.

      “Mesej (tidak berpeluang bertemu PM) itu difahami oleh lembaga Khazanah dan akhirnya mereka menawarkan peletakan jawatan,” katanya.

      Bagaimanapun menurutnya, berlaku keganjilan apabila lembaga baharu menggantikan Khazanah diumumkan melalui Pejabat Perdana Menteri.

      “Khazanah hampir sepenuhnya di bawah pemilikan Menteri Kewangan Diperbadankan dan seharusnya sebarang pelantikan lembaga pengarah mesti ditandatangani dan diumumkan oleh Menteri Kewangan, bukan Perdana Menteri. Tetapi ini tidak dilakukan.

      Delete

    3. Saya menaruh harapan pada Kerajaan yg bolih mempertahankan
      1.Hak Anak Bumi
      2.Mempertahankan Maruah Islam yg sudah digugat , di fitnah ,di hina , di zalimi

      1.Hak Anak bumi
      Hak Anak bumi sudah jauh ketinggalan
      Orang melayu memang Pemalas . Betul juga kata Tun
      Nak senang tanpa Usaha
      Ini nampak ketara dalam Pentakbiran Najib juga Sultan yg mengadai dan mempertarung Tanah untuk dapat kesenangan
      Kita seharusnya mengunakan , berusaha akan Tanah untuk dapat Hasil atau Kesenangan .Dengan Bersawah padi , berkebun ,berternak , membangunkan Mall sewakan bagaimana Bukan dengan menjual tanah untuk dapat kesenangan yg sementara.
      Biar kita Malu Miskin , Jangan kita Malu Berlagak Kaya
      Berjimatlah semasa Berada .Sudah takada , tidak ada apa yg nak dijimatkan lagi
      Begitu juga urusan Tanah , tanah dah takda nak simpan apa eh ?

      Delete
  14. Saya kira adalah tidak adil sekirannya pakatan harapan cuba menghalang DSAI dari menjadi PM, tidak kira siapa pun dalang di belakang. Ini sudah menjadi janji dan telah disepakatkan sebelum TDM diterima masuk dalam pakatan harapan. Mana boleh bersikap 'seperti Belanda diberi tanah...'

    Harus diingat bahawa PPBM hanyalah 'pendatang' dalam 'pakatan'. Dalam PRU yang lepas pun mereka bertanding dengan menumpang bendera PKR. Tapi mereka dah jadi 'ulat bulu naik daun', yang mana daun yang mereka tumpang buat sarang, mereka nak makan habis. Bukan sahaja ianya tidak adil, tetapi sudah mungkir janji.

    Ayuh ahli2 PKR, mari kita beramai-ramai beri sokongan kepada Rafizi dan singkirkan si tanggang Azimin yang semakin lupa daratan. Kita perlu ingat asas perjuangan kita dahulu...REFORMASI...

    HIDUP REFORMASI!
    HIDUP RAFIZI!!
    HIDUP ANWAR !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaahaha..bro
      Hidup Azmin Ali!!

      Delete
    2. Sokong Sdr Ramli kata

      Hidup Azmin Ali!!

      Dia tak ada baggage.

      Telah membukti kebolehan memimpin negeri Selangor.

      Delete
    3. Harussani dukacita jika UEC diiktiraf



      KUALA LUMPUR – Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berpendapat tindakan kerajaan mahu mengiktiraf Sijil Peperiksaan Bersama (UEC) akan merosakkan dasar pendidikan sedia ada.

      Jelas beliau, Dasar Pendidikan Kebangsaan kini sudah terbukti mampu memacu pembangunan negara ke arah kebaikan selaras dengan sistem pendidikan negara yang berasaskan perpaduan kaum dan pembinaan negara bangsa.

      “Pengiktirafan UEC akan merungkai asas perpaduan kaum yang berpaksikan Bahasa Melayu sebagai bahasa pengantar dalam Dasar Pendidikan Kebangsaan.

      “Adalah amat mendukacitakan sama sekali sekiranya UEC diiktiraf, ini kerana ia membuka ruang yang cukup besar kepada kaum lain dengan menimbulkan semangat perkauman, sekali gus boleh merosakkan suasana harmoni yang sudah sekian lama wujud di negara ini,” katanya dalam satu kenyataannya di sini hari ini.

      Ahad lalu, Menteri Besar Perak, Ahmad Faizal Azumu dilaporkan berkata, kerajaan negeri sedia mengiktiraf UEC sebagai kelayakan menyertai perkhidmatan awam dengan syarat pemohon mendapat kredit dalam Bahasa Melayu.

      Beliau dipetik sebagai berkata, ia selaras dengan janji dalam Manifesto Pakatan Harapan (PH) untuk Pilihan Raya Umum Ke-14.

      Harussani berkata, Penyata Razak 1956 dan Laporan Rahman Talib 1960 adalah antara dasar terbaik yang sudah digubal dengan mengambil kira semangat perpaduan kaum bagi memastikan sistem pendidikan negara mampu memelihara perpaduan nasional dan manfaatnya sudah dirasai rakyat sekarang.

      Jelasnya, pengorbanan negarawan seperti Tunku Abdul Rahman, Tun Tan Cheng Lok dan Tun Tan Siew Sin daripada MCA yang menghalang UEC pada zaman mereka adalah semangat perpaduan kaum yang sangat tinggi.

      “Mutakhir ini bidang pendidikan yang diharmonikan dengan perpaduan kaum sedang dirosakkan oleh desakan pihak tertentu yang semakin berani menggugat Dasar Pendidikan Kebangsaan sedia ada.

      “Bahasa Melayu sudah diiktiraf secara jelas sebagai bahasa kebangsaan sebagaimana yang diperuntukkan dalam Perkara 152 Perlembagaan Persekutuan. Tambahan pula, Dasar Pendidikan Kebangsaan mengangkat Bahasa Melayu sebagai bahasa pengantar,” katanya. – MalaysiaGazette

      : Untuk membentuk negara Malaysia dalam berbilangan kaum mesti ada satu pengikatnya. Bahasa Melayu adalah ikatan yang terbina lebih 60 tahu tapi kini dilonggarkan oleh mereka yang berkepentingan politik....

      Delete
    4. https://www.thestar.com.my/news/nation/2018/03/07/wolf-of-wall-street-producer-to-pay-us60mil-in-1mdb-case/

      The corrupted Mak Badak Hippo’s previous marriage son going to pay $60 million to US govt….not sure from where his corrupted thief stepfather will rob this money!

      Delete
    5. PERHATIAN SEMUA.....!!

      Ewah..ewahh..baru saja Tuan Budin jolok sikit dgn topik 'pertandingan rafii-azmin', budak musibat tonggeng bukan kemainnn lagi dia punya 'loktang-kuntaw' cucuk jarum.

      Mari kita kaji Budak Tonggeng tabur racun merata-rata dgn pelbagai samaran.....
      --------------------------------------------------------------

      samprong samperiit at 09:14:
      ramai geng tun mahathir tak mau dsai jadi pm.
      dari awal lagi mereka menyerang dsai.
      kita pun tak tahu apa isi hati tun.lihat dari apa yg terjadi sekarang seolah2 akan kembali sepeti dulu.
      lihat kerajaan selangor janji bonus 4 bln sekiranya menang pru.lepas menang bonus hanya di beri 1 bulan sahaja sedangkan 2017 bonus 3 bulan.jika harapan tak menang mungkin bonus di beri 4 bln.cuma ingin tahu siapa penasihat di belakang azmin ali.
      mungkir janji dah jadi perkara biasa sebab janji atau manifesto bukan kitab suci.jadi boleh cakap bohong.
      semoga Allah swt selamatkan malaysia daripada orang yg ingin menaikan kebatilan.

      Anonymous at 11:55:
      PH SEMAKIN PORAK PERANDA
      GENG2 DARI KEM PAK NON - PIJI MAKIN GARANG MENYERANG KEM TOK DET - JEMIN...
      HAAH TEPUUKK...

      justice league at 12:14:
      Cubaan Anwar Singkirkan Azmin menggunakan Rafizi?
      Anwar nak singkir Azmin, silap besar..Silap-silap Anwar akan tersungkur kali kedua...

      justice league at 14:27:
      Azmin sebenarnya ialah satu lagi sebab kenapa Anwar mahu mengambil alih jawatan presiden daripada isterinya.
      Boleh dikatakan pertembungan kali ini dalam PKR ialah antara Azmin dengan Anwar, yang kedua-duanya mahu menjadi perdana menteri.
      Selama Anwar di penjara, Azmin sudah mengukuhkan kuasanya dalam PKR. Pengaruhnya sangat kuat hingga beliau boleh memilih siapa yang mahu diletakkan sebagai menteri besar Selangor menggantikannya.

      justice league at 14:28:
      Perebutan dalam PKR makin Parah, hanya tunggu masa untuk pecah

      Anonymous at 12:18:
      Memang sudah dijangkakan dari sebelum PRU14 lagi, kerajaan caca merba lintang pukang ini tidak akan kekal lama.
      Puak2 kafir dan munafiq dalam gerombolan ini hanya bersatu hati dalam nak menjatuhkan BN sahaja tapi dalam hati masing tersimpan niat & hasrat tersendiri yang tersembunyi.
      Ada satu pihak dengan tujuan membalas dendam terhadap Najib.
      Ada satu pihak lagi pula kerana ketuanya begitu kemarukkan jawatan perdana menteri.
      Ada pula pihak dalam gerombolan ini memang tidak mahu kerajaan didominasi oleh parti Melayu.
      Kata-kata sepakat mereka nak 'menyelamatkan Malaysia' hanyalah dusta dan sandiwara belaka.
      Perang saudara kecil sudah bermula...tak lama lagi akan meletus perang besar...dan hancuurrr...
      Haah... tepuukkk...

      Anonymous at 12:56:
      Saya kira adalah tidak adil sekirannya pakatan harapan cuba menghalang DSAI dari menjadi PM, tidak kira siapa pun dalang di belakang. Ini sudah menjadi janji dan telah disepakatkan sebelum TDM diterima masuk dalam pakatan harapan. Mana boleh bersikap 'seperti Belanda diberi tanah...'
      Harus diingat bahawa PPBM hanyalah 'pendatang' dalam 'pakatan'. Dalam PRU yang lepas pun mereka bertanding dengan menumpang bendera PKR. Tapi mereka dah jadi 'ulat bulu naik daun', yang mana daun yang mereka tumpang buat sarang, mereka nak makan habis. Bukan sahaja ianya tidak adil, tetapi sudah mungkir janji.
      Ayuh ahli2 PKR, mari kita beramai-ramai beri sokongan kepada Rafizi dan singkirkan si tanggang Azimin yang semakin lupa daratan. Kita perlu ingat asas perjuangan kita dahulu...REFORMASI...
      HIDUP REFORMASI!
      HIDUP RAFIZI!!
      HIDUP ANWAR !!!
      -------------------------------------------------------------

      RUMUSAN & KESIMPULAN SAYA:
      Memang sah2 dia nie MakNyah Jalang malam & siang manadah nonggeng mencari makan.

      Tonggeng:
      Wawwwwwww......., bang non, besarnya abang punya.

      Bang Non:
      Diamlah.....ini bukan 'wau', ini 'alif', kamu tak abis belajar ker.....??

      Delete
  15. Ingatlah rakan2 ahli PKR, kenapa boleh wujud parti PKR. Ianya bermula dengan pembelaan ke atas DSAI yang telah difitnah dan dianiaya, sehingga tercetusnya Reformasi 1998. DSAI telah diperdajal, dirampas kedudukannya dengan begitu zalim sekali.

    20 tahun yang lalu, penganiayaan dibuat dengan fitnah dan kezaliman...kini penganiayaan hendak dibuat lagi ke atas beliau dengan penipuan. Orang luar yang berpengaruh sudah masuk jarum ke dalam PKR agar DSAI tersingkir lagi.

    Sedarlah ahli2 PKR, jangan biarkan diri kita terus tertipu. Kita perlu pastikan agar DSAI dan Rafizi berada di tampuk takhta kepimpinan PKR bagi membolehkan DSAI mendapat kembali jawatannya yang dicuri dahulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan "penganiayaan dibuat dengan fitnah dan kezaliman". Penjaraan itu sebab ada bukti, ada saksi.

      Siapa kata "..kini penganiayaan hendak dibuat lagi ke atas beliau dengan penipuan"? Kamu sahaja yang kata begitu. Orang lain tidak.

      Delete
    2. Aktivis Gay Tidak Dibenar Berucap



      SINGAPURA – Aktivis gay Singapura, dilarang memberikan ucapan TEDx di sekolah berprestij, mencetuskan kritikan baru mengenai tindak tanduk konservatif terhadap homoseksual di republik itu.

      Penyelidik dan pengarah sokongan Rangkaian Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender Antara-Universiti, Rachel Yeo. memberitahu beliau dijemput berucap di majlis TEDx anjuran Institut St Joseph minggu lalu.

      Majlis TEDx dianjur secara bebas dengan lesen daripada TED Talks, yang menonjolkan syarahan daripada tokoh berpengaruh dari seluruh dunia yang disiarkan secara meluas atas talian.

      Penceramah TED termasuk bekas Presiden Bill Clinton dan pakar astrofizik Britain, mendiang Stephen Hawking.

      Namun sehari sebelum majlis di sekolah persendirian Katolik itu, pelajar berusia 23 tahun berkenaan berkata beliau dihubungi penganjur memaklumkan tidak lagi boleh mengambil bahagian disebabkan peraturan Kementerian Pendidikan.

      Kementerian, bagaimanapun menafikan ia terbabit dalam keputusan itu.

      Walaupun Singapura maju dalam banyak keadaan, pengkritik berkata tindak tanduk terhadap gaya hidup homoseksual masih konservatif.

      Sekolah berkenaan berkata, pencerahan dipilih pelajar dan guru bertanggungjawab tidak membuat pemeriksaan sebelum senarai dimuktamadkan. – AFP

      : Yang pelik diluar negara tak terima gay, di Malaysia Gay semacam disanjung...

      Delete
    3. Najib kalau kasi dedak atau jagung ke
      Kena Baca Bismillah , rebus masak betul betul
      Lepas tu Bedal je lah
      Kita Berak kan Najib balik
      Tak undi BN

      Jika kita undi BN kerana di beri Dedak
      Serupalah kita macam Ayam Inject
      Kita Ayam Kampung Dusun
      Kita Ayam ada Ego & Moral

      Delete
    4. Toksah main wayang opera Cina ler Tonggeng. Memang sah2 kamu nie MakNyah Jalang malam & siang manadah nonggeng mencari makan.

      Tonggeng:
      Wawwwwwww......., bang non, besarnya abang punya.

      Bang Non:
      Diamlah.....ini bukan 'wau', ini 'alif', kamu tak abis belajar ker.....??

      Delete
  16. Ingatlah ahli2 PKR, mereka yang baru sehari dua menumpang kita dalam Pakatan, kini dah mula masuk jarum dan mahu menguasai kita. Bukan sahaja PKR menjadi kucar-kacir, bahkan kestabilan PH juga akan turut terjejas.

    Mereka itu perlu disingkir.. dan satu sahaja cara untuk singkirkan mereka, iaitu dengan menaikkan DSAI menjadi PM. Ayuh kita beri sokongan kepada gabungan DSAI-Rafizi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup Azmin Ali!
      Hidup Azmin Ali!
      Hidup Azmin Ali!!

      Delete
    2. Kewibawaan terserlah..kemampuan terserlah..politikingnya terserlah..jiwa rakyatnya
      terserlah..
      Sgor dlm pentadbiran terserlah..
      Best MB terserlah..

      SMART SELANGOR TERSERLAH

      Delete
    3. Wahai Anonymous13 August 2018 at 13:19,

      Bukan menumpang. Bersama dalam Pakatan. Dengan ikhsan semua parti2 komponen lain. Dan telah membolehkan PH menang Pru14.

      Delete
    4. Mufti Pahang sambut baik cadangan cuti Jumaat, Sabtu
      AIMAN SADIQ ABDULLAH 1 OGOS 2018
      Mufti Pahang sambut baik cadangan cuti Jumaat, Sabtu
      ABDUL RAHMAN
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUANTAN - Mufti Pahang, Datuk Seri Abdul Rahman Osman, menyambut baik cadangan mengubah cuti hujung minggu kepada Jumaat dan Sabtu di negeri ini yang memberi manfaat besar buat umat Islam untuk beribadah.

      Abdul Rahman berkata jika cadangan tersebut dilaksanakan, ia memberi banyak fadilat kepada orang Islam supaya dapat hadir awal ke masjid pada Jumaat dan fokus beribadah tanpa memikirkan urusan duniawi seperti perlu menyelesaikan pekerjaan.

      Menurutnya, cuti pada hari Jumaat sangat digalakkan dalam Islam dan kebanyakan negara Islam telah melaksanakan perkara tersebut yang mengutamakan hari Jumaat yang memberi kelebihan buat Muslimin menunaikan solat Jumaat.

      "Pada pandangan peribadi, saya menyambut baik pelaksanaan cuti pada Jumaat dan Sabtu kerana mempunyai banyak fadilat untuk umat Islam beribadah dan digalakkan untuk datang awal ke Masjid.

      "Bagaimanapun, terpulang kepada kuasa Tuanku (Sultan Ahmad Shah) dan Pemangku Raja Pahang (Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah) yang juga pemerintah tertinggi berkaitan hal ehwal agama Islam negeri untuk menentukan perkara itu," katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di sini, semalam.

      Pada sidang Dun Pahang minggu lalu, Adun Tanjung Lumpur, Rosli Abdul Jabar, membentangkan usul mengubah cuti hujung minggu negeri ini kepada Jumaat dan Sabtu.

      Rosli yang juga Pesuruhjaya Pas Pahang, membuat cadangan itu atas alasan majoriti penduduk negeri ini adalah beragama Islam dan cuti pada Jumaat akan membolehkan pekerja tidak tergesa-gesa bersiap untuk ke masjid.

      Usul itu mendapat pelbagai reaksi ramai Adun, termasuk Chow Yu Hui (PH-DAP Tras) yang berpendapat tiada keperluan untuk menukar pelaksanaan cuti pada Sabtu dan Ahad ketika ini.

      Manakala bekas menteri besar, Datuk Seri Adnan Yaakob (BN-Pelangai) berpendapat beliau tidak melihat cuti Jumaat sebagai keperluan.

      Dalam pada itu, Abdul Rahman berkata, untuk pelaksanaan cadangan tersebut bagaimanapun memerlukan kajian mendalam dari pelbagai sudut khususnya pada sektor ekonomi dan pentadbiran kerajaan negeri.

      Delete
    5. Najib gunakan banyak wang Negara , wang Rakyat
      Untuk memancing Undi
      Serupa Najib mementingkan diri sendiri
      Mengambil Kesempatan Duit Rakyat
      Yg seharusnya bolih di peruntukan untuk Ketenteraan , Kebajikan , Persekolahan dan pelbagai lagi . Daripada duit ini dibuang begitu saja hanya untuk kepentingan Najib

      Lainlah kalau duit ini duit Bapa Najib
      Bolihlah kita sendiri tahu menghargai nya
      Ini duit kita punya , kita kasi dia 10 ringgit dia kasi kita balik 20c
      Ini serupa Sapi punya susu , Lembu punya nama

      UMNO tidak seharusnya membiarkan Najib berterusan begini
      Ini tanggung jawab UMNO sekerluarga
      Jika ada yg Busuk , Harus di singkirkan
      Jika tidak kesemuanya akan Busuk
      Kentut Najib sudah kedengaran dan berbau satu Dunia
      Cuma khairan AG Apandi masih asik menghidunya
      macam Mad Gian

      Delete
    6. Toksah main wayang opera Cina ler Tonggeng. Memang sah2 kamu nie MakNyah Jalang malam & siang manadah nonggeng mencari makan.

      Tonggeng:
      Wawwwwwww......., bang non, besarnya abang punya.

      Bang Non:
      Diamlah.....ini bukan 'wau', ini 'alif', kamu tak abis belajar ker.....??

      Delete
  17. Adalh amalan biasa dlm perebutan kuasa tertinggi bg ahli menyandangnya..dlm orgnisasi apa pun..berpuak berpuaka ambil pendekatan kepentingan diri hinggs x boleh bertoleransi..konon akulh lebih hebat berserta puak yg ada sekeliingku aku..
    kalo dah x suka benci..udah x sekata besar hati..adu domba pasti..kawan lawan kasi ketepi..tiada kompromi..
    Lagak sombong besar hati..mau nya ko kecundang nanti wahai rafizi..
    Benarnya pkr serpihan umno..bezanya berlandaskan menegakkan keadilan serta reformasi..lauangan bergema setiap inci bumi..
    ketika kuasa kini dlm tangan..cerita kronism nepotism udah kedengaran kini..tiadalh jauhya karekto dn gelagat tebiat seperti parti puak sakahantu puaka udah stroke setengah mati..
    Keh keh keh slamat semua ahli ketka pemilihan nanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kelantan tolak UEC



      KOTA BHARU: Kerajaan Kelantan menolak pengiktirafan Sijil Peperiksaan Bersama (UEC) sebagai kelayakan menyertai perkhidmatan awam, demi mengekalkan kedaulatan bahasa dan bangsa Melayu.

      Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob, berkata malah pihaknya turut menyokong penuh kenyataan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria yang tidak bersetuju UEC diiktiraf kerana hanya akan merosakkan Dasar Pendidikan Kebangsaan.

      "Kita mesti berhati-hati kerana ia membabitkan ketuanan Melayu dan bahasa Melayu. Bagus untuk pihak tertentu memberi pandangan seperti ini (menolak UEC) sebelum perkara itu berlaku.

      "Semoga kedaulatan bahasa dan bangsa Melayu dikekalkan. Pengiktirafan UEC dilihat membolehkan seseorang mudah berada dalam perkhidmatan awam tanpa memiliki kemahiran dan kebudayaan bahasa Melayu yang baik," katanya.

      Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas Majlis Penyerahan Infaq: Asnaf dan Anak Yatim di Masjid Kota Darul Naim, di sini, hari ini.

      Media sebelum ini melaporkan kenyataan Harussani yang tidak bersetuju dengan pandangan Menteri Besar Perak, Ahmad Faizal Azumu mahu mengiktiraf UEC.

      Harussani dipetik sebagai berkata, dasar pendidikan sedia ada sudah terbukti mampu memacu pembangunan Malaysia ke arah kebaikan selaras sistem pendidikan berasaskan perpaduan kaum dan pembinaan negara bangsa.

      "Mutakhir ini, bidang pendidikan yang diharmonikan dengan perpaduan kaum, sedang dirosakkan oleh desakan pihak tertentu semakin berani menggugat Dasar Pendidikan Kebangsaan.

      "Bahasa Melayu sudah diiktiraf secara jelas sebagai bahasa kebangsaan sebagaimana diperuntukkan dalam Perkara 152 Perlembagaan Persekutuan," kata Harussani.

      UEC dikeluarkan oleh sekolah persendirian Cina yang sukatan pelajarannya diambil dari Taiwan dan tidak selari silibus ditetapkan Kementerian Pendidikan.

      Terdahulu, Ahmad Faizal dilaporkan sebagai berkata, kerajaan Perak sedia mengiktiraf UEC sebagai kelayakan menyertai perkhidmatan awam dengan syarat pemohon memperoleh kredit dalam Bahasa Melayu, selaras janji dalam Manifesto Pakatan Harapan (PH) pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).


      : UEC adalah titik pemisah perpaduan kaum di Malaysia....

      Delete
    2. Pandangan Ikhlas saya
      Demi Ummah , Demi Bangsa , Demi Malaysia

      Jika Bolih
      Semua kembali ke pangkal UMNO
      PKR dibubarkan , Pribumi di bubarkan
      Semua ahli UMNO termasuk Anwar , Mahathir ,Mukhliz , Rafizi , Muhideen kesemua
      Dari atasan hingga bawahan juga yg bekas alhi UMNO atau bukan bekas pun
      Kembali pada UMNO

      Najib juga siapa sekali pun yg terlibat mengadaikan Malaysia
      Yang ambil Kesempatan Tanah juga 1 MDB
      Kesemuanya mesti di hadap ke muka Keadilan Negara

      Bermakna ini Tugas Anggota UMNO sekarang yg perlu menyinkir dan membuang benda yg busuk
      UMNO akan Berlafas baru
      Dengan Perlantikan semula President , juga jawatan selanjutnya
      Bermakna Anwar , Mahathir , Muhideen atau siapa pun berhak bertanding

      Sebenarnya masalah Malaysia bukan lah UMNO
      Sebagaimana Tun sendiri telah berucap berkali kali
      Najib must Go .Bukan saja tak amanah malah Najib tidak berkebolihan

      Jangan kerana nyamuk se ekor , kita bakar satu kelambu

      Jika anggota UMNO sekarang gagal memulihkan UMNO dengan menyinkir Najib
      Maka PKR , PRIBUMI terpaksa Bergabung dan Bertanding
      Besok akan Tiba
      Maka perlu kita lebih pada Positive Rational Decision dari lebih pada Emotional Decision

      Kan Bagus kesemuanya kita masukan 1 Bilik
      Kita sesama memperjuangkan nasib kita yg sangat kebelakang
      Demi Ummah , Demi Bangsa , Demi Malaysia

      Delete
  18. Parti PKR tak akan dapat dieksploitasi dan didominasi oleh pihak luar sekiranya kita balik kepada asas perjuangan kita, Parti Keadilan Rakyat.

    Kita sepatutnya jadi nakhoda kapal yang sudah lama kita bina, tetapi ada penumpang yang baru masuk kapal ini nak kuasai kapal & menjadi nakhoda...

    Apakah kita rela biarkan nakhoda kapal kita terus ditolak ke tepi menjadi kelasi?

    Mari kita terus perjuangkan kapal reformasi kita sehingga DSAI berjaya menjadi ketua negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biarkan Tun Mahathir jadi PM sekurang kurang nya satu penggal penuh 5 tahun.

      Amat banyak perlu di buat membaikki keadaan yang di punahkan Najib.

      Banyak yang Anwar tak sesuai atau tak boleh lakukan dengan jaya. Contoh nya, menentukan tidak akan ada sehingga 2.8 juta rakyat Cina kominis masuk Johor beli kediaman mewah di Forest City, di beri taraf penduduk tetap, selepas 10 tahun layak mohon kerakyatan.

      Projek itu ada bau istana dan Anwar baik dengan istana, takkan dapat mengatasi masalah itu.

      Delete
    2. Royalti minyak: Terengganu pertahan mahu 5 peratus
      NORADILA MAHAMAD 1 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore47
      Royalti minyak: Terengganu pertahan mahu 5 peratus
      Ahmad Samsuri ketika ditanya pemberita mengenai royalti minyak selepas Mesyuarat Exco Kerajaan Negeri, semalam.
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA TERENGGANU – Terengganu konsisten mahukan pembayaran wang royalti minyak sebanyak lima peratus daripada hasil pengeluaran seperti yang telah dipersetujui sebelum ini.

      Menteri Besar, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar berkata, pembayaran wang royalti minyak perlu diikut kepada apa yang telah dipersetujui bersama melalui perjanjian yang menjelaskan penerimaan sebelum ini iaitu sebanyak lima peratus.


      Menurutnya, kalau ada sebarang usaha untuk mengkaji samada bagi memenuhi keperluan manifesto yang dicadangkan PH, itu boleh dibuat oleh mereka kerana mereka adalah sebagai sebuah kerajaan di peringkat pusat.

      “Bagaimanapun, tempoh masa nak kaji itu terpulang kepada mereka tetapi apa pun kerajaan negeri rasa dan yakin komitmen yang sebetulnya pada peringkat ini ialah apa yang telah dipersetujui itu haruslah ditunaikan.

      “Dalam kes ini, kita jangka penerimaan bagi wang royalti yang akan datang ini sepatutnya pada bulan September dan kita menunggu penerimaan itu berdasarkan jumlah daripada pengeluaran,” katanya kepada pemberita selepas selesai mempengerusikan Mesyuarat Exco Kerajaan Negeri, di sini.

      Ahmad Samsuri berkata,pihaknya juga telah mengadakan perbincangan dengan negeri-negeri pengeluar minyak lain seperti Sabah, Sarawak dan Kelantan, dan keputusan mereka adalah sama untuk menerima wang royalti berdasarkan pengeluaran cecair itu.

      Delete
    3. Najib will pull BN down together with him
      Its the price the BN members have agreed upon when consenting Najib as Presiden
      BN members today must know that Najib is not able to sustain their position
      Its the Truth , The Honor that will sustains their seats
      Najib Go They also Go
      Najib already lose his face in Public domestically & internationally
      The Ball is On BN members Court

      It is their every duty to put matters right
      Not to play charades no more, nor Hide & Seek
      Today Voters are more Pleasant even in Kampung Rural Areas
      This is not the era of Dang Anom

      Delete
    4. My message to this Son of a Bitch
      Tonggeng is...

      Tuan Bidin baru jolok sikit pasal pertandingan rafizi/amin - ewah..ewahh bukan mainnn lagi dia main loktang & bukak kuntau cucuk jarum adu domba.

      Toksah main wayang opera Cina ler Tonggeng. Memang sah2 kamu nie MakNyah Jalang malam & siang manadah nonggeng mencari makan.

      Tonggeng:
      Wawwwwwww......., bang non, besarnya abang punya.

      Bang Non:
      Diamlah.....ini bukan 'wau', ini 'alif', kamu tak abis belajar ker.....??

      Delete
  19. Retak menanti belah
    Rapuh menanti patah
    Goyah menanti pecah
    Serabut menanti pokah

    Kah kah kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan kamu terus melakah lakah

      sebagai budak mentah.

      Delete
    2. PH jangan prejudis terhadap media
      1 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore
      PH jangan prejudis terhadap media
      Foto: Awani
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SEREMBAN – Hubungan pengamal media dengan kerajaan yang memerintah perlu saling lengkap melengkapi dan tidak sepatutnya wujud sikap prejudis bahawa anggota media adalah propembangkang.

      Penganalisis politik, Prof Madya Mohd Izani Mohd Zain dari Fakulti Ekologi Manusia Universiti Putra Malaysia (UPM) berkata, kebanyakan anggota media hari ini berkhidmat kepada kerajaan semasa yang ditadbir PH hasil gabungan Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP, Parti Amanah dan Bersatu.


      "Ini kerana peranan media amat penting bukan sahaja dalam melaporkan program yang dilaksanakan kerajaan bahkan aktiviti parti-parti berkenaan," katanya di sini.

      Usaha mendapatkan pandangan beliau terbit berikutan keadaan kelam kabut yang dialami petugas media di negeri ini yang mahu melaporkan proses pencalonan bagi pemilihan pucuk pimpinan PKR negeri Sembilan, baru-baru ini.

      Keadaan ini menimbulkan rasa tidak puas hati di kalangan pengamal media kerana walaupun PKR kini mentadbir negeri ini namun masih menganggap mereka parti pembangkang.

      Ada pengamal media yang mendakwa mereka telah diminta untuk beredar dari lokasi oleh urusetia parti setelah menunggu beberapa jam, malah ada di kalangan petugas media yang terpinga-pinga memandangkan tiada individu yang dapat berperanan sebagai pemudah cara untuk membolehkan mereka mendapatkan sebarang maklumat mengenai calon yang menawarkan diri.

      Menurut seorang pengamal media, meskipun mereka tidak dijemput, prapemilihan PKR di negeri ini sudah tentu menjadi tumpuan bukan sahaja di kalangan media bahkan masyarakat apatah lagi ia melibatkan pencalonan daripada menteri besar yang juga Pengerusi PKR Negeri Sembilan, Aminuddin Harun.

      Justeru, dalam hal ini perlulah wujud keadaan ‘menang-menang’ baik kepada parti politik dan juga media agar saling lengkap melengkapi.

      Selaku parti yang membentuk kerajaan di Negeri Sembilan bersama-sama dengan komponen parti dalam PH, proses pencalonan bagi pemilihan PKR sudah semestinya mempunyai nilai berita yang menarik untuk disajikan kepada masyarakat.

      Sehubungan itu, Mohd Izani berkata atas semangat Malaysia baharu, PKR Negeri Sembilan tidak boleh lagi bersikap prejudis bahawa media yang ada hari ini adalah media propembangkang.

      “Ini kerana kebanyakan media hari ini berkhidmat kepada kerajaan semasa. Peranan media ini amat penting bukan sahaja dalam melaporkan aktiviti yang dilaksanakan kerajaan bahkan juga membantu menaikkan imej parti.

      "Jika liputan yang baik dapat diberikan oleh media kepada parti ekoran kerjasama yang diberikan, maka sudah tentu kredibiliti dan imej parti akan meningkat.

      “Pemimpin dan anggota akar umbi harus mempercayai dan mempunyai hubungan baik dengan media arus perdana yang lebih berkredibiliti berbanding media sosial. Pemimpin parti juga perlu sedar bahawa sebelum PRU14 mereka adalah pembangkang tetapi sekarang ini mereka adalah kerajaan,” katanya.

      Beliau berkata selagi laporan itu tidak memberi kemudaratan dan ancaman, media seharusnya diberi peluang seluasnya untuk melaporkan apa yang berlaku.

      ”Pucuk pimpinan dan anggota parti perlulah segera mengubah cara pendekatan dan pemikiran supaya dilihat lebih mesra media,” katanya.

      Delete
    3. Secara jujur bukan ikut ikutan
      Najib bukan Pemimpin juga bukan ahli ekonomist
      Saya yakin jika Najib disuruh menguruskan kedai makan atau
      apa niaga pun Najib akan gagal

      Sifat Najib adalah pemboros
      Lebih gaya dari berjaya
      Istilah Najib lebih malu tidak bergaya dari malu miskin
      Biarlah kita Malu Miskin dari malu berlagak Kaya
      Inilah sifat Najib yg telah menyundang beliau pada kegagalan

      Sifat nak senang tanpa usaha
      Typical Malay Character
      Jahanam Malaysia , Habislah Tanah Pusaka

      Delete
    4. My message to this Son of a Bitch Tonggeng is loud & clear...

      Tuan Bidin baru jolok sikit pasal pertandingan rafizi/amin - ewah..ewahh bukan mainnn lagi dia main loktang & bukak kuntau cucuk jarum adu domba.

      Toksah main wayang opera Cina ler Tonggeng. Memang sah2 kamu nie MakNyah Jalang malam & siang manadah nonggeng mencari makan.

      Tonggeng:
      Wawwwwwww......., bang non, besarnya abang punya.

      Bang Non:
      Diamlah.....ini bukan 'wau', ini 'alif', kamu tak abis belajar ker.....??

      Delete
    5. Tn Hj Labu Tempe cuba buat lawak bodoh tapi tiada sambutan. Biar aku tolong sambut lawak bingai Tn Hj bebal dungu ini...

      Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah ...

      Delete
    6. My message to this Son of a Bitch Tonggeng is loud & clear...

      Tuan Bidin baru jolok sikit pasal pertandingan rafizi/amin - ewah..ewahh bukan mainnn lagi dia main loktang & bukak kuntau cucuk jarum adu domba.

      Toksah main wayang opera Cina ler Tonggeng. Memang sah2 kamu nie MakNyah Jalang malam & siang manadah nonggeng mencari makan.

      Tonggeng:
      Wawwwwwww......., bang non, besarnya abang punya.

      Bang Non:
      Diamlah.....ini bukan 'wau', ini 'alif', kamu tak abis belajar ker.....??

      Delete
    7. Tn Hj Labu Tempe cuba buat lawak bodoh tapi tiada sambutan. Biar aku tolong sambut lawak bingai Tn Hj bebal dungu ini...

      Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah ...

      Delete
    8. My message to this Son of a Bitch Tonggeng is loud & clear...

      Tuan Bidin baru jolok sikit pasal pertandingan rafizi/amin - ewah..ewahh bukan mainnn lagi dia main loktang & bukak kuntau cucuk jarum adu domba.

      Toksah main wayang opera Cina ler Tonggeng. Memang sah2 kamu nie MakNyah Jalang malam & siang manadah nonggeng mencari makan.

      Tonggeng:
      Wawwwwwww......., bang non, besarnya abang punya.

      Bang Non:
      Diamlah.....ini bukan 'wau', ini 'alif', kamu tak abis belajar ker.....??

      Delete
    9. PERHATIKAN SEMUA RACUN YG DITABUR SEPAH TONGGENG DI LAMAN BLOG INI.....!!

      Ewah..ewahh..baru saja Tuan Budin jolok sikit dgn topik 'pertandingan rafii-azmin', budak musibat tonggeng bukan kemainnn lagi dia punya 'loktang-kuntaw' cucuk jarum.

      Mari kita kaji Budak Tonggeng tabur racun merata-rata dgn pelbagai samaran.....
      --------------------------------------------------------------

      samprong samperiit at 09:14:
      ramai geng tun mahathir tak mau dsai jadi pm.
      dari awal lagi mereka menyerang dsai.
      kita pun tak tahu apa isi hati tun.lihat dari apa yg terjadi sekarang seolah2 akan kembali sepeti dulu.
      lihat kerajaan selangor janji bonus 4 bln sekiranya menang pru.lepas menang bonus hanya di beri 1 bulan sahaja sedangkan 2017 bonus 3 bulan.jika harapan tak menang mungkin bonus di beri 4 bln.cuma ingin tahu siapa penasihat di belakang azmin ali.
      mungkir janji dah jadi perkara biasa sebab janji atau manifesto bukan kitab suci.jadi boleh cakap bohong.
      semoga Allah swt selamatkan malaysia daripada orang yg ingin menaikan kebatilan.

      Anonymous at 11:55:
      PH SEMAKIN PORAK PERANDA
      GENG2 DARI KEM PAK NON - PIJI MAKIN GARANG MENYERANG KEM TOK DET - JEMIN...
      HAAH TEPUUKK...

      justice league at 12:14:
      Cubaan Anwar Singkirkan Azmin menggunakan Rafizi?
      Anwar nak singkir Azmin, silap besar..Silap-silap Anwar akan tersungkur kali kedua...

      justice league at 14:27:
      Azmin sebenarnya ialah satu lagi sebab kenapa Anwar mahu mengambil alih jawatan presiden daripada isterinya.
      Boleh dikatakan pertembungan kali ini dalam PKR ialah antara Azmin dengan Anwar, yang kedua-duanya mahu menjadi perdana menteri.
      Selama Anwar di penjara, Azmin sudah mengukuhkan kuasanya dalam PKR. Pengaruhnya sangat kuat hingga beliau boleh memilih siapa yang mahu diletakkan sebagai menteri besar Selangor menggantikannya.

      justice league at 14:28:
      Perebutan dalam PKR makin Parah, hanya tunggu masa untuk pecah

      Anonymous at 12:18:
      Memang sudah dijangkakan dari sebelum PRU14 lagi, kerajaan caca merba lintang pukang ini tidak akan kekal lama.
      Puak2 kafir dan munafiq dalam gerombolan ini hanya bersatu hati dalam nak menjatuhkan BN sahaja tapi dalam hati masing tersimpan niat & hasrat tersendiri yang tersembunyi.
      Ada satu pihak dengan tujuan membalas dendam terhadap Najib.
      Ada satu pihak lagi pula kerana ketuanya begitu kemarukkan jawatan perdana menteri.
      Ada pula pihak dalam gerombolan ini memang tidak mahu kerajaan didominasi oleh parti Melayu.
      Kata-kata sepakat mereka nak 'menyelamatkan Malaysia' hanyalah dusta dan sandiwara belaka.
      Perang saudara kecil sudah bermula...tak lama lagi akan meletus perang besar...dan hancuurrr...
      Haah... tepuukkk...

      Anonymous at 12:56:
      Saya kira adalah tidak adil sekirannya pakatan harapan cuba menghalang DSAI dari menjadi PM, tidak kira siapa pun dalang di belakang. Ini sudah menjadi janji dan telah disepakatkan sebelum TDM diterima masuk dalam pakatan harapan. Mana boleh bersikap 'seperti Belanda diberi tanah...'
      Harus diingat bahawa PPBM hanyalah 'pendatang' dalam 'pakatan'. Dalam PRU yang lepas pun mereka bertanding dengan menumpang bendera PKR. Tapi mereka dah jadi 'ulat bulu naik daun', yang mana daun yang mereka tumpang buat sarang, mereka nak makan habis. Bukan sahaja ianya tidak adil, tetapi sudah mungkir janji.
      Ayuh ahli2 PKR, mari kita beramai-ramai beri sokongan kepada Rafizi dan singkirkan si tanggang Azimin yang semakin lupa daratan. Kita perlu ingat asas perjuangan kita dahulu...REFORMASI...
      HIDUP REFORMASI!
      HIDUP RAFIZI!!
      HIDUP ANWAR !!!

      Delete
  20. All of my family vote for TDM thru PH to get rid of NR. If AI want to be PM let peoples vote. REFORMATION is not in Malaysian DNA. BTW REFORM TO WHAT.. Once started you have to go ALL the way. Be very careful because they will be no stopping. Otherwise,we will all be joking.
    THE BIG Question in are we willing to change the constitution..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Indeks Ekonomi Menjunam, Indeks Keharmonian Menuju Bala



      ALLAH TELAH BERI APA YG KALIAN HENDAK:
      SETELAH KALIAN MENOLAK MANIFESTO ULAMA,
      KALIAN PILIH MANIFESTO DUSTA,
      HARI INI KALIAN MENUAI APA YANG DITANAM.

      Tulisan ini merumuskan apa yang terkandung dalam akhbar, media eletronik dan media sosial yang lain. Berita, maklumat dan kenyataan dari para pemimpin, rakyat biasa serta isu-isu yang berlaku mutakhir ini menjurus kepada suatu situasi yang akan mengundang malapetaka dari segi ekonomi dan keharmonian rakyat keseluruhannya.

      Penulis mengingatkan kerajaan PH agar memperbetulkan keadaan sebelum menjadi lebih parah. Apabila pemimpin gagal melaksanakan mandat dengan baik, akan timbul kekalutan dan kegagalan demi kegagalan. Keresahan hidup rakyat dibiarkan. Menteri dan pemimpin politik masih terus menyuapkan fakta yang memperbodohkan rakyat dan diri sendiri. Nasib rakyat tidak berubah dan terbela.

      Gangguan dan ugutan kepada ketua-ketua jabatan dan para lembaga pengarah GLC menyebabkan mereka tidak dapat melaksanakan khidmat dengan kondusif. Timbul perasaan tawar hati,ketidaktentuan perasaan dan peletakan jawatan. Apabila tenaga-tenaga penting ini tidak berfungsi dengan lancar maka terencatlah pelaksanaan dasar kerajaan.

      Perlu diakui bahawa Malaysia kini berhadapan masalah dengan China dalam kerjasama ekonomi. Tindak-tanduk Mahathir dan kerajaan PH yang agresif membeku dan membatalkan projek-projek syarikat China mengundang tindak balas yang memberi kesan kepada ekonomi rakyat dan Negara.

      Pasaran saham merudum dan nilai mata wang kian merosot. Pelabur menjauhkan diri. Begitu juga kos-kos projek yang diunjurkan oleh Menteri Kewangan yang meningkat berbilion-bilion. Bagaimana terjadi perbezaan kos yang besar ketika di zaman BN dengan di era PH? Apa justifikasi dan motif Lim Guan Eng sebenarnya?

      SST yang akan dilaksanakan semula pastinya akan menyebabkan sekali lagi harga barang meningkat. Di atas kertas, Menteri boleh kata tidak berlaku, tetapi di lapangan…..? Jelas, dari sudut ekonomi , indeksnya menjunam.

      Suatu aspek lagi ialah keharmonian. Nampaknya, kuasa yang ada pada DAP/PH hari ini menyebabkan kaum Cina dan India naik tocang. Desakan untuk hak masing-masing disuarakan tanpa mengira sensitiviti pribumi yang majoriti. Unsur-unsur penghinaan terhadap pribumi meliputi tulisan dan ucapan di media sosial terhadap institusi kesultanan, institusi ulama dan agama dan hak-hak keistimewaan orang Melayu berleluasa. Malangnya, pihak keselamatan tidak bergerak pantas sebagaimana sewajarnya.

      Mereka harus sedar budaya Melayu ada keras dalam lembutnya. Ada baran dalam santunnya. Apakah apabila Melayu mula bertindak, Melayu pula dipersalahkan dan dimangsakan? Kenapa pihak keselamatan tak melakukan apa-apa yang diungkapkan ‘prevention is better than cure’? Kenapa penghina Sultan, agama dan ulama dengan kata-kata nista yang cukup menghiris perasaan tidak ditangkap dan diadili segera? Di mana SOSMA? Di mana POCA? Adakah SOSMA dan POCA direkacipta untuk daesh Melayu sahaja?

      Petang ini diadakan satu perhimpunan bantahan terhadap Timbalan Ketua Menteri PulauPinang, Dr Ramasamy yang didakwa terlibat dengan pertubuhan pengganas LTTE. Kalaulah pihak keselamatan bertindak awal tentulah perhimpunan itu tidak perlu. Dan tidaklah menimbulkan kekecohan atau sesuatu yang besar laratnya. Rakyat sangsi pihak keselamatan tiada maklumat tentang Dr. Ramasamy.

      Entahlah. Apalah sangat tulisan penulis kampung begini? Namun penulis akan terus memberi sumbangan untuk Islam dan keharmonian dalam Negara.Sekurang-kurangnya aku adalah pipit yang cuba memadamkan api yang marak ‘membakar’ Ibrahim.

      #NekadBersamaIslam
      #PRU15UntukPAS

      BayangDiAir,
      27/7/2018


      : Satu pertanyaan bermain dalam fikiran rakyat sekarang mana lebih mudarat Kerajaan BN atau Kerajaan PH?....

      Delete
    2. Rakyat sudah jawab lah, bodoh.

      Pru14, BN tersungkur.

      Delete
    3. ‘This is Malay land’, Tajuddin beritahu wakil rakyat DAP
      Faiz Zainudin | July 25, 2018
      Ahli Parlimen Pasir Salak berkata demikian selepas Khoo Poay Tiong meminta dia belajar sejarah sebelum bercakap mengenai Malaysian Malaysia.
      DEWAN RAKYAT


      KUALA LUMPUR: Dewan Rakyat gamat apabila Khoo Poay Tiong (PH-Kota Melaka) meminta Datuk Tajuddin Abdul Rahman (BN-Pasir Salak) belajar sejarah sebelum bercakap mengenai konsep Malaysian Malaysia.

      “Sejarah? Ini tanah Melayu tahu. Kamu cakap soal sejarah, ‘this is Malay land’,” katanya ketika membahaskan titah Agong hari ini.

      Terdahulu, Tajuddin dalam ucapannya menyeru semua wakil rakyat menghormati institusi raja-raja dan hak orang Melayu, namun RSN Rayer (PH-Jelutong) tidak berpuas hati kerana merasakan ia ditujukan kepada Pakatan Harapan.





      Tajuddin berkata gesaannya untuk semua pihak. “Kita mesti tunjukkan kesetiaan kepada raja-raja Melayu. Raja penting kepada kita, sebagai ketua agama Islam. Kalau kamu hina raja, kamu hina orang Melayu.”

      Beliau menjelaskan gesaannya mahu mempertahankan institusi raja-raja, yang bertanggungjawab menjaga hak dan keistimewaan Bumiputera dan Islam.

      “Tapi ada orang mewujudkan persepsi perkauman. Kalau kita orang Melayu-Islam pertahan hak kita bukan bermakna kita rasis,” katanya.

      Tajuddin sempat membidas idea kesamarataan dalam konsep Malaysian Malaysia yang dikaitkan dengan DAP.

      “Itu bukan keadilan. Kita beri pertolongan kepada yang memerlukan. Kita beri pada Orang India, Melayu, Cina dan lain-lain yang perlukan pertolongan. Tidak ada perkauman,” katanya.

      Kata-kata Tajuddin itu mengundang reaksi Khoo, yang bangun mencelah dan berkata Malaysian Malaysia yang dilaungkan DAP itu untuk menjaga hak semua kaum.

      Tajuddin bagaimanapun mempertikaikan jawapan Khoo. “Jangan cakap sahaja. Di mulut lain, di hati lain. Kita tahu agenda kamu.”

      Khoo membalas dakwaan itu dengan meminta Tajuddin mempelajari sejarah, di mana ia dijawab dengan berkata “this is Malay land”.

      Keadaan semakin tegang apabila Willie Mongin (PH-Puncak Borneo) bangun dan mencelah. “Ini tanah Malaysia, bukan tanah Melayu”.

      “Kalau awak nak berdebat dengan saya kita boleh berdebat di luar,” kata Tajuddin pula.

      Keadaan kembali tenang apabila Timbalan Speaker Dewan Rakyat, Datuk Mohd Rashid Hasnon meminta Khoo dan Willie berhenti mengganggu Tajuddin.

      Tanah Melayu atau nama Inggerisnya, Malaya, adalah kumpulan negeri-negeri di Malaysia Barat, dan dirujuk seperti itu dalam dokumen rasmi kerajaan seperti Perintah Perlembagaan Persekutuan dan jawatan seperti Hakim Besar Malaya.

      Tanah Melayu bergabung dengan Sarawak, Borneo Utara (sekarang Sabah) dan Singapura untuk membentuk Malaysia pada 1963.

      Delete
    4. Ingin difahamkan
      Malaysia bukan milik UMNO , bukan Najib punya
      Bukan kepunyaan Raja Raja pun
      Ia kepunyaan Constituency yg merangkumi
      Parti yg dipilih sebagai Pemimpin
      Kesultanan , Pembangkang juga rakyat jelata
      Jadi tidak ada siapa yg berhak memutuskannya tanpa constituency ini

      Maka Perlu
      Malaysia punyai Chemistry
      Kerajaan yg Bijaksana seperti yg telah di buktikan Tun Mahathir bukan Najib
      KeSultanan yg berwibawa , berakhlak mulia bukan suka suka hati mereka
      Ini bukan zaman Dang Anom ,fasal Nangka seulas bolih di tebuk perutnya
      Kita menyuarakan suara rakyat demi kepentingan Malaysia
      Membetulkan apa yg tidak betul
      Rakyat madmuk yg bersatu padu , tidak kira tua ,muda bangsa atau agama

      Negara ku , Malaysia

      Delete
  21. Dr M: Buktikan ada pakatan halang Anwar ganti saya

    Tun Dr Mahathir Mohamad meminta pihak yang mendakwa terdapat usaha menghalang Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi penggantinya tampil mengemukakan bukti.

    “Saya rasa pihak itu patut berikan bukti. Saya malah tidak pernah cakap dengan sesiapa pun berkaitan perkara ini.

    “Saya menjarakkan diri. Saya tiada urusan dengan hal ehwal dalaman parti lain,” kata perdana menteri dalam sidang media di Putrajaya hari ini.

    Ini kali kedua Mahathir menjawab dakwaan hampir sama dalam 20 tahun.

    Beliau berdepan soalan sama ketika di ambang krisis pertama kali beliau dengan Anwar pada 1998.

    Anggota parlimen Kapar Abdullah Sani Abdul Hamid hari ini mempertahankan dakwaannya berhubung rancangan menghalang Anwar menjadi perdana menteri menggantikan Mahathir.

    Abdullah berkata beliau benar-benar yakin Timbalan Presiden Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berpakat dengan Tun Daim Zainuddin - bekas menteri kewangan dan penasihat Mahathir - untuk menghalang pelan peralihan kuasa yang telah dipersetujui Pakatan Harapan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini laporan Malaysiakini. Maklumat tamahan itu perlu ke?

      Betul ke orang kata M'kini antara yang di guna Anwar bagi tujuan politik nya?

      Delete
    2. Setia Ingatan Wangi...

      Yang pasti, M'kini kepunyaan RPK (Raja Putar Klentong), si anak Raja cap-ceng murtad Melayu, yg kini hidup dalam buangan di UK.

      Di lubuk inilah juga si Tonggeng kutip untuk dijadikan Sos putar belitnya memburuk-burukkan Tun M, Bersatu & PH.

      Delete
    3. Tn Hj Labu Tempe dah mula meroyan...
      Ki kik kik...

      Delete

  22. Ini berita baik, menambah kutipan wang bagi menampong jumlah yang di sebat Najig & gang -

    Jet Jho Low akan dibawa pulang secepat mungkin - Dr M
    2018-08-13 18:24:22
    Kerajaan sedang berusaha secepat mungkin bagi mendapatkan semula jet persendirian milik ahli perniagaan kontroversi Jho Low, kata Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Singapura dilaporkan merampas jet Bombardier Global 5000 berharga AS$ 5 juta pada Februari lalu.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...