Friday 10 August 2018

APA LAGI SELEPAS INI? ATAU LEBIH BAIK NAJIB KELUAR UMNO?


Ada yang minta agar Najib disingkirkan daripada UMNO....


Ada pula yang mahu Najib digantung keahliannya....


Bermakna, desakan terhadap Najib tidak lagi sekadar mengatakannya sudah jadi sejarah, beban yang tidak sepatutnya ditanggung oleh UMNO atau parti perlu menjarakkan diri daripadanya, malah lebih daripada itu.


Apa lagi selepas ini?


Atau lebih terpuji jika Najib Razak sekarang ini segera mengambil keputusan keluar terus daripada UMNO? (ShahbudinHusin 10/08/2018)

94 comments:

  1. Replies
    1. Tindakan “cerdik” Mat Sabu dalam isu keselamatan negara



      Termasuk semalam, sudah dua kali Menteri Pertahanan Malaysia, Mohamad Sabu mendedahkan secara terang-terang tanpa berselindung tentang kelemahan pasukan pertahanan kita yakni Angkatan Tentera Malaysia.

      Tidaklah diketahui apa sebab dan musababnya Mat Sabu mendedahkan perkara itu untuk pengetahuan umum, mungkin untuk menunjukkan yang kerajaan Pakatan Harapan ini lebih telus dari kerajaan dahulu iaitu Barisan Nasional atau Mat Sabu ada sebab lain.

      Kali pertama, Mat Sabu dedahkan di dalam dewan parlimen yang mana pesawat pejuang Sukhoi SU-30MKM TUDM hanya empat buah sahaja yang boleh terbang, bagi pihak Pakatan Harapan, mereka sudah boleh gelak basar menunjukkan kepada rakyat yang Barisan Nasional tidak mampu menjaga aset-aset pertahanan udara negara, tetapi sedarkah Mat Sabu, di sebalik gelak besar PH itu, ada mata-mata di luar sana sudah mula mencongak-congak tentang kekuatan pertahanan udara negara kita?

      Semalam sekali lagi Mat Sabu membuat pendedahan kononnya pertahanan negara lemah berbanding negara Asean yang lain, satu kenyataan yang dilihat cukup tidak adil dan tidak masuk akal, adakah benar pertahanan negara kita cukup lemah?

      Benarkah pertahanan negara lemah? peruntukan untuk pertahanan sebanyak RM.17.0 Billion untuk tahun 2018, RM.15.1 Billion (2017) RM.17.3 Billion (2016) dan RM.17.7 Billion (2015) dengan peruntukan sebegitu banyak, adakah adil untuk Mat Sabu mengatakan pertahanan negara kita atara yang terlemah di rantau Asean ini? Laos, Cambodia, Philippines dan Myanmar lebih hebat dari Malaysia?

      Malah kita masih ingat lagi, beberapa rakan Mat Sabu ketika itu memperlekehkan aset-aset pertahanan kita seperti mengatakan kapal selam Scorpene milik TLDM tidak boleh menyelam dan ada suara-suara sumbang mereka-mereka yang kini telah menjadi kerajaan dulu mengatakan "buat apa beli senjata canggih-canggih, kita bukannya nak perang pun...!! baik guna wang rakyat tu untuk bina sekolah, rumah, hospital.." dan "alah beli senjata perang canggih-canggih tapi tak guna pun, kita bukan ada musuh, bukan nak perang pun..." itu adalah sekelumit psyche di kalangan pemimpin pembangkang kini mereka sudah pun menjadi kerajaan.

      Dengan keceluparan mulut-mulut sahabat Mat Sabu itu dulu, sudah tentu membantutkan usaha kerajaan ketika itu Barisan Nasional untuk memperkasakan ATM, bayangkan ketika Najib Razak membentangkan Bajet Pertahanan, cakap-cakap yang menyakitkan hati pastinya akan keluar dari mulut rakan-rakan Menhan Mat Sabu, pernah sampai satu tahap, rakan-rakan Mat Sabu mempertikaikan peranan ATM yang berkhidmat dibawah panji-paji PBB dan mempersoalkan latihan-latihan ketenteraan yang dibuat oleh ATM di dalam mahupun di luar negara, pembaziran kata mereka.

      Jadi, kenyataan Mat Sabu yang mengatakan pertahanan negara kita lemah boleh mengundang petaka buat negara kita, pelabur boleh menarik pelaburan mereka dari negara ini, pelabur tidak yakin untuk melabur di sesebuah negara yang mana pertahanan negara itu lemah dan di akui sendiri oleh Menteri Pertahanan negara itu, bolehkah kita anggap Mat Sabu cuba mensabotaj ekonomi negara?


      : Jangan marah dia sedang 'ghairah'....

      Delete
    2. Memang pun pertahanan negara kita di bawah pantatberak Najib nyata LEMAH SHYAHWAT....!!

      Apa ker tidaknyer Lemah Syahwat - Menteri Pertahanan Najib kaki rembat komisyen, mark-up harga, beli peralatan tak tanpa spareparts, tak cukup spesifikasi, dia yg lebih2 pulak dgn Razak Baginda yg buat tempahan/pembelian bukan pakar2/pegawai tertinggi anggota keselamatan kita.

      Bayangkan, pejuang2 Sulu yg bersenjata ringgan hanya naik bot pancung boleh bebas & begitu mudah ceroboh wilayah kita di Sabah hingga 6 orang anggota keselamatan terkorban.
      Duit negara dah dibelanjakan berbilyon, tapi kelengkapan pertahan negara masih purbakala. Ini didedahkan oleh bekas Jenderal sewaktu ceramah sedikit hari dulu. Si Jahid Komidi semua tahu dia pun kaki rembat & bersekongkol dgn Najib. Adik sepupu sepipit Si Hisaputing pulak yg menggantikan tempat Jahid Komidi langsung tak ada jiwa seorang perwira, asyik amaran..amaran..amaran..habuk pun tarak & tunduk ikut cakap Najib jer.

      Delete
    3. Anwar Jangan Nampak Terlalu Gelojoh & Jangan Pula Terlalu Perlahan, Kalau Tak Melepas



      Dalam pc anwar hari ni dia ada sebut utk berbincang dgn mahathir utk beri ruang kpd nya utk sertai parlimen dan 'memulakan proses reform parlimen'...ayat ini agak menarik utk diperkatakan...

      anwar ni seorang yg amat berhati-hati dalam ucapan dan semua perkataan dia diucapkan dgn teratur...itu yg menjadikan ucapan dia penuh karismatik...apabila dia sebut 'memulakan proses reform parlimen', ia menandakan bahawa proses perubahan yang dikehendaki melalui kemenangan ph belum bermula...jadi apa yg dibuat oleh ahli2 parlimen ph sekarang ini???...

      ayat ini secara tak langsung membawa persoalan apakah semua tindakan yg dilakukan oleh mahathir dan anggota kabinetnya sekarang ini masih tidak boleh dianggap satu proses 'reform' sehingga anwar terpaksa menyertai parlimen utk melakukannya???...

      Kesimpulannya aku boleh katakan bahawa anwar sebenarnya tidak berpuas hati dgn perjalanan kerajaan dan parlimen yg dikepalai oleh mahathir...tp buat masa skrg, dia tidak boleh bertindak sewenang-wenangnya kerana silap langkah, buruk padahnya kpd dirinya sendiri dan pkr...apatah lagi skrg ni parti2 komponen ph iaitu pan dan dap sudah boleh dianggap berada dalam kem mahathir...

      Dalam bab ni mahathir mmg cerdik...dia bagi banyak kuasa kpd ahli parlimen dap dan pan walaupun pkr mendominasi jumlah kerusi...puak2 dap dan pan yg sejak puluhan tahun berjuang mmg dok mengidam nak jadi kerajaan atau nak jadi menteri...so depa sama sekali tidak akan sanggup lepaskan kedudukan depa yg ada hari ini demi anwar....dgn kata lain, seandainya permusuhan anwar dan mahathir kembali berputik...puak2 dap dan pan tidak lagi akan menyebelahi anwar kerana tidak sanggup kehilangan peluang yg depa dok idam lama dah....

      Kita tengok bagaimana dgn mudahnya mahathir berjaya menyahkan anwar sebagai calon PM ph sebelum PRU 14 hari tu tanpa banyak tentangan...padahal sebelum penyertaan mahathir dalam kem pembangkang dahulu, jangan boleh ada nama lain dicadangkan sebagai PM walaupun nama yg dicadangkan mempunyai kelayakan...dan kemudian kita boleh tengok bagaimana pemimpin2 dap dan pan menjadi backup kpd mahathir walaupun bbrp kenyataan mahathir mutakhir ini boleh dianggap penuh kontroversi...

      Justeru, anwar perlu lebih berhati-hati dalam tindakannya... Tidak boleh dinampak terlalu gelojoh, tapi tidak boleh terlalu perlahan....takut tak sempat merasa kerusi PM....

      alfaqir ilallah ppk


      : Perang dingin Anwar-Mahathir yang nasib Anwar baik Mahathir hanya ada 13....

      Delete

    4. JUST LICK,

      Amat bodoh lah kamu tidak memikirkan bahawa Mt Sabu ada penasihat2 nya di Kementerian Pertahanan - civilian dan military.

      Otak kau bangang tak memikirkan tiap pa yang di sebut nya telah di bincang dengan penasihat2 itu.

      Apa tujuan, contoh nya, dia menyatakan kelemahan tentera Malaysia? Otak kamu buntu tak boleh mikirkan bahawa dia mahu dapatkan peruntukan perbelanjaan yang besar untuk tentera dari Kerajaan?

      JUST LICK,

      If you do not wish to lick Najib's wounds, do lick whatever else of him that you want.

      It'd desist you from copypasting and getting whacked every time as uncivilized, uneducated, unschooled, uncultured, unlettered, ill-mannered, no upbringing bastard.

      Delete
    5. Rompak GST: Alasan PH tak laksana janji manifesto
      NOR AINNA HAMZAH 10 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore1.5K
      Najib Tun Razak
      Najib Tun Razak
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyelar Menteri Kewangan, Lim Guan Eng yang dilihat sekali lagi memberikan kenyataan politik yang tidak benar berhubung tuduhan BN merompak RM18 bilion daripada wang tuntutan cukai barang dan perkhidmatan (GST).

      Najib menerusi kenyataan di laman sosial Facebooknya menegaskan tuduhan Guan Eng itu tidak berasas sama sekali.


      Menurutnya, apa yang mungkin terjadi ialah, apabila kerajaan PH mensifarkan GST pada 1 Jun lalu, perniagaan boleh menuntut kesemua cukai input GST mereka serta merta menyebabkan semua peniaga-peniaga meluru untuk membuat tuntutan cukai input GST, sama ada mereka membuat jualan atau sebaliknya.

      ”Oleh kerana kerajaan PH kehilangan pendapatan bagi tiga bulan apabila GST disifarkan dan SST belum lagi dilaksanakan, kerajaan PH mungkin sudah membelanjakan wang dalam akaun Kumpulan Wang Amanah Disatukan yang sepatutnya digunakan untuk disalurkan kepada akaun amanah tuntutan GST bagi menampung perbelanjaan bulanan kerajaan,” katanya.

      Najib berkata, sebagai akibatnya, kerajaan PH mengalami kesukaran untuk membayar tuntutan-tuntutan GST yang begitu banyak dan dibuat sekaligus dan memerlukan seseorang untuk dipersalahkan.

      ”Sebagaimana biasa, kesalahan itu dituding ke arah kerajaan BN walaupun ia adalah kesilapan kerajaan PH sendiri,” katanya.

      Menurutnya, dakwaan kononnya BN ‘merompak’ RM18 bilion wang GST mungkin dapat dimasukkan sekali dengan ‘hutang negara RM1 trilion’ yang digunakan sebagai alasan PH untuk tidak melaksanakan janji manifesto mereka, membatalkan atau mengurangkan bantuan kepada rakyat atau membayar tuntutan GST kepada pemilik perniagaan.

      ”Memandangkan laporan polis dan SPRM sudah dibuat dan PAC menyatakan akan membuat siasatan terhadap dakwaan ‘rompakan’ RM18 bilion ini, saya bersedia memberi kerjasama sepenuhnya sebagai bekas Menteri Kewangan agar kebenaran dapat didedahkan,” katanya.

      Najib berkata, jika dakwaan berkenaan didapati tidak benar, maka Guan Eng telah memperdaya Parlimen ketika beliau membuat tuduhan serius itu.

      “Apabila itu berlaku, saya amat berharap Speaker Dewan Rakyat tidak lagi melindungi Lim Guan Eng kerana dewan yang mulia itu bukanlah tempat atau ruang bagi membuat dakwaan tidak berasas dan tuduhan yang bermotifkan politik.

      Sikap Guan Eng yang terus membisu dan tidak berani memberi jawapan kepada syarikat paip gas milik kerajaan China yang membuat kenyataan global bahawa Guan Eng dan Tony Pua menipu dan cuba memfitnah mereka dengan mendakwa syarikat itu berpakat dengan kerajaan BN dalam ‘penggubahan wang haram’ juga dipersoalkan oleh Najib.

      “Sebagaimana kutipan cukai dan pendapatan lain, kesemua kutipan GST dibayar terus ke dalam Kumpulan Wang Amanah Disatukan kerajaan. Dari situ, dana dibayar ke dalam akaun amanah tuntutan GST setiap bulan bagi memenuhi keperluan pembayaran tuntutan secara berterusan.

      “Ini dibenarkan oleh undang-undang dan memenuhi peruntukan Akta GST 2014, yang dibentangkan di Parlimen di mana pemimpin PH juga hadir termasuk Guan Eng sendiri, maka sudah tentu beliau tahu,” katanya.

      Najib berkata, atas dasar itu, tiada wang atau dana ‘dirompak’ kerana kutipan wang GST semua dimasukkan ke dalam akaun Kumpulan Wang Amanah Disatukan.

      [ARTIKEL BERKAITAN:Rompak GST: Bekas KSU Perbendaharaan buat laporan SPRM]

      [ARTIKEL BERKAITAN:Bekas KSU Perbendaharaan nafi kerajaan BN rompak RM18b]

      Menurutnya, di bawah sistem GST, pemilik perniagaan boleh menuntut cukai input GST mereka apabila mereka membuat jualan, mengutip GST daripada pengguna akhir dan membayar GST yang dikutip kepada kerajaan.

      Delete
    6. Hahaahaha macaiii ko ingat ada org percaya kata idola kau tu? Dulu dia kata kalau dia menyamun mustahil dia nak masukkan duit tu dalam akaun peribadi dia. Kau tentu tau apa yg jadi lepas tu macaii?? Dah tu kau nak orang percaya lagi kata kata penyamun tarbuss?? hahahaahaha

      Delete
    7. Askar kita ketinggalan upenyer...dulu sepupu pencuri kecoh tentera kita hebat. Ditipunya rakyat malaysia hidup2

      Delete
    8. Pas teruskan projek 'membazir' kerajaan BN
      MOHD AZLIM ZAINURY 10 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore4.5K
      Pas teruskan projek 'membazir' kerajaan BN
      Kerajaan Pas Terengganu akan meneruskan projek pelancongan zon bebas cukai di Tasik Kenyir. (GAMBAR KECIL;Ariffin Deraman)
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      MARANG - Kerajaan Pas Terengganu akan meneruskan projek pelancongan kerajaan terdahulu yang pernah didakwa parti itu sebagai membazir kerana menelan belanja besar termasuk zon bebas cukai di Tasik Kenyir.

      Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Kebudayaan dan Teknologi Maklumat negeri, Ariffin Deraman berkata, ada beberapa isu yang dilihat berlakunya pembaziran pernah ditimbulkan Pas sebelum menjadi kerajaan.


      Menurutnya, apabila peralihan kuasa berlaku, Pas melihat projek-projek perlancongan antaranya Taman Tamadun Islam perlu diteruskan memandangkan ia telah siap dibina melalui peruntukan yang agak besar.

      "Mereka telah membina Taman Tamadun Islam dengan jumlah kosnya lebih RM240 juta... Jadi dengan perbelanjaan besar tidak bijaklah kerajaan negeri untuk menutup Taman Tamadun Islam.

      "Di atas konsep kita mahu menjadikan Terengganu sebagai destinasi Mesra Muslim, Taman Tamadun Islam adalah tempat terbaik untuk kita jadikan hab pelancongan muslim, kita akan teruskan," katanya.

      Bagi projek zon bebas Tasik Kenyir, katanya, pihak kerajaan negeri sedang menilai semula adakah ia akan diteruskan atau dihentikan memandangkan jumlah kos pembinaannya menelan belanja ratusan juta.

      Menurutnya, kerajaan negeri tidak akan menghentikan pembinaan sedang berjalan sebaliknya menyiapkannya terlebih dahulu sebelum penilaian semula dibuat bergantung kepada kemudahan disediakan.

      "Contohnya, Pulau Bayas (di Tasik Kenyir), kerajaan telah menghabiskan ratusan juta....Pembinaan di Pulau Bayas sekarang ini sudah dalam 70 peratus siap dari segi pembinaan dan tinggal lagi 30 peratus.

      "Adakah bijak kalau kita tinggalkan sahaja terbiar projek ratusan juta dengan tinggal sekitar dalam RM60 juta lagi pembangunan Pulau Bayas untuk diselesaikan? Apabila siap kita akan nilaikan semula," katanya.

      Kerajaan negeri akan menilai semua sama ada untuk meneruskannya sebagai pulau bebas cukai atau membuat projek baharu bersesuaian dengan suasana, keadaan dan nilai telah dibelanjakan itu.

      Beliau juga melawat ke Zoo Kemaman di Bukit Takar sebelum ini, bagi meninjau pembangunan terbaharu zoo berkenaan dan mendapati pembinaan fasa kedua tinggal hanya lima peratus untuk diselesaikan.

      Beliau berkata, banyak haiwan 'rare' ditempatkan di zoo berkenaan dan kerja kerja pemindahan haiwan dari Zoo Melaka secara percuma turut dilakukan bagi memastikan lebih banyak haiwan dapat dipamerkan.

      "Pada kita, kita tidak akan tutup Zoo Kemaman ini cuma kita akan bincang bagaimana kita hendak uruskan. Sekarang ini Pejabat Daerah Kemaman, Majlis Daerah Kemaman uruskan dengan belanja besar.

      "Jadi kerajaan negeri akan bantu mereka, macam mana kita hendak selesaikan dari segi perbelanjaan mengurus dan macam mana pastikan pengunjung pengunjung akan hadir (melawat)," katanya.

      Beliau juga berkata, kerajaan negeri akan terus menilai perkembangan zoo berkenaan dari masa ke masa bagi memastikan kemudahan itu menjadi tarikan kepada pengunjung dan memberi manfaat kepada rakyat.

      Delete
    9. ALQURAN MENDAHULUI SAINS DAN TEKNOLOGI : TIDAK SEPERTI INJIL/GEREJA YANG TIDAK RELEVAN MENYEBABKAN BARAT MEMBERONTAK DAN LAHIRNYA LIBERALISME/PLURALISME/SEKULARISME


      1. PLURALISME/LIBERALISME/SEKULARISME LAHIR AKIBAT PEMBERONTAKAN BARAT TERHADAP BIBLE/GEREJA YANG MENOLAK SAINS DAN TEKNOLOGI YANG BERKEMBANG BEGITU PESAT DARI DUNIA ISLAM KETIKA ITU..BERIKUT ADALAH KEMAJUAN-KEMAJUAN SAINS/TEKNOLOGI DICAPAI OLEH SAINTIS ISLAM YANG TELAH MENGUBAH DUNIA SEPERTI YANG KITA NIKMATI HARI INI…

      2. NABI MUHAMMAD SAW MERUPAKAN INSAN PERTAMA MENGGUNAKAN KAYU SUGI DARIPADA POKOK MISWAK SEBAGAI BERUS GIGI UNTUK MENYEGARKAN NAFAS…IA MENJADI ASAS KEPADA PENCIPTAAN BERUS GIGI…EKSTRAK DARIPADA MISWAK DIBUKTIKAN 20 KALI GANDA LEBIH BERKESAN DARIPADA PUDINA BIASA...KITA DIAJAR PENJAJAH MENGGOSOK GIGI 2 KALI SEHARI SEDANGKAN BAGINDA MENGGOSOK BEGITU KERAP…OLEH ITU MUSLIM SEPATUTNYA MENGGOSOK GIGI SEKURANG-KURANGNYA 5 KALI SEHARI SETIAP KALI SEBELUM MENUNAIKAN SOLAT…

      3. AL KHINDI DALAM RISALAHNYA YANG BERTAJUK “ SEBUAH MANUSKRIP DALAM MENTAFSIR MESEJ KRIPTOGRAFHI”MENERANGKAN BAGAIMANA PEMBACAAN TULISAN RAHSIA DILAKUKAN…BELIAU MERUPAKAN ORANG PERTAMA MEMBERIKAN PENERANGAN BERKENAAN KRIPTOGRAFI..DALAM RISALAH ITU BELIAU JUGA MENGHURAIKAN KAEDAH ANALISA KEKERAPAN YANG PERTAMA DI DUNIA…


      4. AL KHAWRIZMI MERUPAKAN AHLI MATEMATIK ISLAM PERTAMA SEKALI MENCIPTA ALGEBRA…BELIAU JUGA TERKENAL DI SELURUH DUNIA MEMBERI IDEA PENGGUNAAN NOMBOR..SELAIN ITU AL KHAYYAM DAN SHARAF AT DIN AT TUSI JUGA MENYUMBANGKAN DALAM BIDANG MATEMATIK DENGAN MEMPERKENALKAN GEOMETRI ALGEBRA DAN MENYELESAIKAN PERSAMAAN KUBIK…SUMBANGAN MEREKA TIDAK TERHENTI SETAKAT ITU SAHAJA DENGAN MEMPERKENALKAN SISTEM PERNOMBORAN BERANGKA OLEH AL KHAWRIZMI DAN AL KHINDI..

      5. PAKAR PERUBATAN DARI GREEK ADALAH ORANG PERTAMA YANG MENGKAJI PEREDARAN DARAH DARI KANAN KE VENTIKEL KIRA JANTUNG MELALUI LALUAN SEPTUM….NAMUN TEORI INI TELAH DIBUKTIKAN OLEH AHLI PERUBATAN SYRIA,,IBNU AN NAFIS DENGAN RAMALANNYA YANG TEPAT MENGATAKAN BAHAWA DARAH BERGERAK DARI KANAN KE VENTRIKEL KIRI MELALUI PARU-PARU…TAMBAH BELIAU LAGI,,,DARAH YANG MELALUI PARU-PARU ITU DICUCI UNTUK DIGUNAKAN KEMBALI OLEH BADAN….TEORI OLEH IBNU AN NAFIS TIDAK DIBERI PERHATIAN SEHINGGALAH ABAD KE 20..

      6. SAINTIS PERTAMA YANG MEMPERKENALKAN PROSES PENAPISAN YANG MEMISAHKAN BEBERAPA JENIS CECAIR MERUPAKAN AHLI KIMIA ISLAM TERKEMUKA DAN DIBERI GELARAN “BAPA KIMIA” IAITU JABBIR BIN HAYYAN…PROSES PENAPISAN ALKEMI YANG SANGAT BERGUNA DAN DIGUNAKAN SECARA MELUAS SEHINGGA KE HARI INI SEPERTI PENYEJATAN,,,PENAPISAN,,,PENULENAN,,,PENGOKSIDAAN,,,DAN PENGHABLURAN OLEH BELIAU…


      7. KETIKA DALAM PEMERINTAHAN EMPAYAR OTTOMAN,,IBRAHIM EFENDI SEORANG ARKITEK ISLAM TELAH MENCIPTA KAPAL SELAM PERTAMA DI DUNIA YANG DIBERI NAMA “TAHTELBAHIR” PADA TAHUN 1720M…SEORANG BERNAMA HUMAYUN IAITU PENULIS OTTOMAN MEMBANDINGKAN KAPAL SELAM INI DENGAN SEEKOR BUAYA DALAM BENTUK MESIN YANG BOLEH TENGGELAM DALAM AIR DAN MEREKA YANG BERADA DI DALAMNYA BERNAFAS MELALUI PAIP…

      8. AL ZAHRAWI MERUPAKAN SEORANG PAKAR BEDAH ISLAM YANG TELAH MEMPERKENALKAN PEMBEDAHAN KEPADA DUNIA…DI GELAR SEBAGAI BAPA PEMBEDAHAN,,,DOKTOR HEBAT INI TELAH MENCIPTA BERATUS-RATUS PERALATAN BEDAH YANG ANTARANYA MASIH KEKAL DIGUNAKAN SEHINGGA KINI DALAM PEMBEDAHAN MODEN SEPERTI GUNTING TEPAT,,,JARUM,,,GERGAJI TULANG DAN BANYAK LAGI…BUKU PERUBATAN YANG SANGAT TERKENAL DAN BERPENGARUH DALAM BIDANG PERUBATAN IAITU KITAB AL TASRIF YANG MERANGKUMI RAWATAN BERATUS-RATUS PENYAKIT DAN PELBAGAI KAEDAH PEMBEDAHAN DITULIS OLEH SAINTIS ISLAM INI….

      Delete
    10. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete
  2. Belum pun didakwa lagi.
    Jgn pula lupa, ada yg sampai merengkok dlm penjara kerana mahkamah dah buktikan bersalah.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Ini GENG NAJIB nih.

      Bangang tak tahu bahawa Najib sudah didakwa dengan 7 tuduhan.

      Bangang lagi mengata "mahkamah dah buktikan bersalah"

      Delete
    2. Sdra Isa3...

      Memang pun sejak dulu2 lagi, si Tonggeng Sewel nie dgn riak tapi bengap memekak melolong - kenapa tak tangkap & dakwa Najib jika ada bukti dia bersalah.

      Macam mana nak tangkap & dakwa Najib kalau Ketua Polis Negara, AG & Ketua SPRM dah mamai & khayal disumbat dgn dedak lumayan tak terhingga ketika Najib & Rosmah berkuasa.

      Malah orang yg buat laporan polis & pihak berkuasa lain pulak sebaliknya dipecat, ditangkap, masuk jel, dipencenkan, ditukar jabatan - dan sampai2 ada yg simenkan dalam tong & ditembak mati.

      Delete
    3. . Kerajaan mahu swastakan kesihatan?



      “We are thinking of minimum coverage of between RM10,000 and RM20,000 per family with annual premium of below RM1,000. That is something workable,” he said, adding that the government would subsidise those who could not afford the premium.“For those who feel the coverage amount is not enough, they can still top up on their own or even buy private health insurance,” he noted.Dr Lee said if everyone is covered by insurance, hospitals can charge according to cost.
      -Petikan dari laporan Malay Mail.
      Ini adalah sesuatu cara di mana kerajaan menswastakan kos penjagaan kesihatan (healthcare). Dan ini adalah masih tahap market testing. Sebenarnya, saya faham bahawa insurans ini akan membantu rakyat dengan membayar kos hospital dan perubatan, namun mereka terpaksa membayar RM1,000 setahun.

      Disebabkan oleh harga kos ubat yang sangat mahal oleh syarikat pharmaceutical dan juga harga kos rawatan yang dicaj oleh hospital swasta, ini diwujudkan untuk memberi satu solusi jangka pendek. Maksud saya adalah kerajaan tidak dapat memberi insentif kepada rakyat dengan menaiktarafkan hospital kerajaan dan memberi lebih banyak manfaat , tetapi insurans ini seumpama menyerah kalah kepada kos rawatan yang sangat tinggi. Ia tidak memperbetulkan masalah secara akarnya, tetapi secara luarannya. Cuba bayangkan jika ada insurans ini, bagaimana hospital swasta dan syarikat ubat akan menaikkan harga lagi?

      Idea ini bukan baru, ia adalah idea meniru NHS dan BN pernah mencadangkan implementasi ini di sini seperti 1Care. Walaupun begitu, ditolak oleh masyarakat disebabkan 10% daripada gaji akan digunakan untuk ini dan badan baru akan dicipta untuk ini yang mungkin mendatangkan masalah. Adakah PH menggunakan idea ini? Saya tidak tahu.

      NHS ini walaupun ada kebaikannya, tetapi amat berbahaya di dalam tangan seorang neoliberal di mana peruntukan tidak akan diberi atau dikurangkan, dan ia akan menjejaskan servis hospital dan pekerjanya.

      Salah satu cadangan saya adalah menaikkan subsidi, membina lebih hospital kerajaan , membawa ubat generic , memeriksa hospital swasta yang mengecaj harga yang sangat tinggi dan
      mengurangkannya kepada sesuatu yang lebih berpatutan, memajukan kualiti hospital kerajaan dan membina lebih banyak klinik dan memperbanyakkan pemeriksaan percuma di merata negara kita.
      Pada pendapat saya , jika rakyat ada kebolehaksesan kepada hospital kerajaan dan ubat yang berkualiti dengan harga murah, pihak insurans akan kurang relevan dan hospital swasta dan ubat mahal akan self-regulate(pengendalian sendiri) disebabkan persaingan hospital kerajaan.

      Segalanya berpunca daripada ketakutan dan stereotaip kita terhadap hospital kerajaan. Agak buntu untuk kita lihat projek pembinaan hospital kerajaan pada masa kini dengan kerajaan baru dengan alasan “hutang”. Hospital kerajaan dan ubat generic akan mengurangkan bisnes hospital swasta dan ubat pharmaceutical, di mana hospital swasta dan ubat mahal terpaksa self-regulate(mengendalikan sendiri) kerana kekurangan pelanggan(demand). Kerajaan neoliberal akan mengurangkan kebergantungan rakyat pada kerajaan, dan akan menaikkan kapasiti kapitalis dengan memberi safety net yang tidak seberapa kepada rakyat. Ini adalah falsafah mereka.

      Ini pernah berlaku dulu :
      “The Malaysian government in 1983 under then-prime minister Dr Mahathir Mohamad introduced privatisation policies which allow the private sector to play a greater role in taking away the government’s responsibilities in both healthcare and education. Healthcare has exhibited ever increasing costs since then.

      Delete
    4. JUST LICK,

      If you do not wish to lick Najib's wounds, do lick whatever else of him that you want.

      It'd desist you from copypasting and getting whacked every time as uncivilized, uneducated, unschooled, uncultured, unlettered, ill-mannered, no upbringing bastard.

      Ha nya pendpat, tarak fakta dan data di keluarkan. Itu membikin penulisan panjang lebar di atas itu hampeh saja.

      Delete
    5. Saya meminjam nukilan 'sdra A New Dawn for Malaysia'.....

      Anggaplah suara-suara sumbang dalam blog ni seumpama bunyi tin milo kosong.. hanya bising aje, tapi takde "substance"... mereka ni masih tak sedar bahawa rakyat majoriti telah memilih PH.. biarkan aje perangai mundur mereka tu, maklumlah masih mentah lagi jadi pembangkang... belum cukup lagi 100hari tu...

      bila mereka dah bertahun jadi pembangkang (macam kita dulu), mungkin lepas tu barulah mereka akan sedar bahawa hujahan tak ikut topik dan hujahan "trivial" nih takde sapa nak layan dan takkan diambil serius... buek mengabihkan boreh yo...

      Delete
    6. Dr Asri ajak Siti Kasim berdialog isu LGBT
      NURUL RIDUAN NOR ASHAHA 10 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore1.7K
      Dr Mohd Asri Zainul Abidin
      Dr Mohd Asri Zainul Abidin - Foto Sinar Harian oleh SHARIFUDIN ABDUL RAHIM
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin sekali lagi mempelawa peguam sensasi, Siti Zabedah Kasim atau lebih dikenali sebagai Siti Kasim untuk berdialog secara terbuka berkaitan isu golongan Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT).

      Mohd Asri berkata, sebelum ini Siti Kasim pernah dijemput untuk majlis dialog terbuka berkaitan isu Islam di Malaysia tetapi ditolak dengan pelbagai alasan.


      Kali ini Mohd Asri berkata, Siti Kasim wajar dipelawa sekali lagi untuk berdialog berkenaan LGBT memandangkan suaranya lantang dalam isu berkenaan.

      “Hari ini beliau bising lagi pasal LBGT, seakan-akan undi beliau dan golongan LGBT sahaja yang menyebabkan kerajaan hari ini memerintah. Sangat tidak matang cara bahasa dan gaya yang dipertontonkan.

      “Apatah lagi jika mahu diukur dari nilai budaya Timur dan Nusantara kita yang santun dan berbudi bahasa. Sangat janggal. Bimbang jika watak seperti itu dilihat oleh anak-anak kita yang masih mentah,” katanya melalui kenyataan di Facebooknya, hari ini.

      Mohd Asri berkata, beliau membuka peluang kepada sesiapa sahaja yang bersedia untuk menjadi penganjur bagi dialog bersama Siti.

      Jika tiada, Mohd Asri menegaskan, Perlis akan menjemput beliau untuk dialog tersebut secara terbuka dan adil.

      “Saya harap ada pihak yang boleh menganjurkan dialog itu. Saya percaya, terdapat ramai tokoh ataupun aktivis masyarakat yang boleh dipilih untuk mewakili suara majoriti rakyat yang tidak menerima LGBT,” katanya.

      Delete
    7. Cube chek kat rumah mat sabu, mane tau ade simpan juta2 hasil jual engine jet yg hilang dulu, tak pun duit upah hasil jual beli kapal selam, tak pun ade terselit gambar tgh date dgn Altantuya ke. Tapi yg aku betul2 sure Mat Sabu ni tak pernah nampak dia kepit kaki dlm ape juga keadaan. Dulu ade satu lagu kumpulan ape tak ingat, tajuk lagu pun tak ingat, ade lirik dia, kalau org tak suka tak apa. Elok la bagi org tu dengar, sekurangnya kena la dgn suasana yg dia alami skang ni. Aku hanya la bekas PM saja, namun aku ada harga diri, walaupun diri ini,. .. Bla bla bla. Tak ingat... Mau meleleh air hidung mamber bila layan lagu ni. Sorry, bergurau, wartawan banyak, nanti dia kata zahid nak tanding 20 tahun lagi. Insyaalah saya akan berhenti sebelum 93.kih kih kih. Nak tulis, idea takde, tu yg melalut, layan penat baru habis keje. Jemput la semua sambung sembang, tapi pada macai bekas pm yg setia, pegi jauh2. Borak dgn dinding ke, dgn peti ais ke, peti mayat ke, kalo ko aku dah benci, tulisan ko pun aku tak suka, pergi ko dari sini. blog tuan budin pun ko jgn masuk. Ade mcm nyonya mansur tak. 😊😊😊😊

      Delete
    8. Penyokong Najib tidak puas hati
      MUHAMMAD AFHAM RAMLI 10 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore1.3K
      Penyokong Najib tidak puas hati
      Sekumpulan penyokong Najib menyuarakan kekecewaan mereka kerana tidak dibenarkan masuk ke Kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA LUMPUR - Penyokong bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menyatakan kekecewaan mereka susulan tidak dibenarkan masuk ke pekarangan Kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, di sini, hari ini.

      Kehadiran mereka sejak jam 8 pagi itu turut disertai pengarah dan pelakon terkenal Ellie Suriati.


      Menurut Ellie, kehadiran mereka semua hari ini adalah sebagai tanda sokongan kepada bekas Presiden Umno itu.

      “Kami tidak dibenarkan masuk, malah ada diletakkan papan amaran yang tidak membenarkan kami masuk. Jadi, kami ini hanya penyokong sahaja, tiada masalah dan bukan dalam Akta Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pun.

      “Najib adalah seorang reformis di mana dia membubarkan ISA dan mewujudkan Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (Sosma). Itulah suara sebagai sebuah negara demokrasi,” katanya ketika ditemui di sini.

      Tambah Ellie, jadi, mengapa ada sekatan untuk penyokong seperti mereka?

      Katanya, dia bersama penyokong lain amat tidak berpuas hati dengan sekatan ini dan diharap sekatan ini tidak dibuat pada masa yang lain.

      “Jika benda sekecil ini pun tidak boleh, apatah lagi rule of law di dalam sana (mahkamah),” katanya.

      Hari ini pihak pembelaan Najib yang diketuai oleh Peguam, Tan Sri Shafee Abdullah akan berhujah berhubung permohonan mereka untuk mendapatkan perintah tegahan ataupun gag order bagi menghalang perbicaraan awam berhubung merit terhadap tujuh pertuduhan yang dikemukakan oleh pendakwaraya terhadap Najib.

      Delete

    9. 9. TEKNIK INOKULASI ATAU VAKSINASI YANG DIKATAKAN TELAH DICIPTA OLEH EDWARD JENNNER DAN LOUIS PASTEUR ADALAH TIDAK BENAR….IA SEBENARNYA TELAH DICIPTA OLEH SAINTIS ISLAM UNTUK MERAWAT PENYAKIT CACAR DI TURKI YANG DIPERKENALKAN KE EROPAH OLEH ORANG TURKI…CACAR LEMBU DIGUNAKAN UNTUK MEMVAKSIN KANAK-KANAK DI TURKI BAGI MERAWAT PENYAKIT CACAR 50 TAHUN SEBELUM BARAT MENEMUKAN TEKNIK ITU….SAINTIS ISLAM JUGA MEMPERKENALKAN PROSES AWAL MENGGUNAKAN TUMBUHAN SEBAGAI UBATAN UNTUK MENYEMBUHKAN PENYAKIT…IBNU SINA SEORANG SAINTIS TERKEMUKA ISLAM TELAH MEMBERIKAN SUMBANGAN YANG SANGAT BESAR DALAM BIDANG PERUBATAN DENGAN BUKUNYA “AL QANUN FII TIB” YANG MENERANGKAN BEBERAPA KAEDAH FARMAKOLOGI SERTA BERATUS-RATUS JENIS UBAT…SAINTIS ISLAM JUGA MENCIPTA MERKURIK KLORIDA YANG DIGUNAKAN UNTUK MENYEMBUH LUKA….

      10. ANTARA SUMBANGAN LAIN SAINTIS ISLAM DALAM BIDANG MATEMATIK MERUPAKAN PERSAMAAN KUADRATIK YANG DICIPTA OLEH AHLI METAMATIK PARSI IAITU ABDUL WAFA BUZJANI…BELIAU JUGA BANYAK MEMBANGUNKAN PERSAMAAN QUADRATIK LAIN DAN BANYAK DARIPADANYA MASIH DIGUNAKAN SEHINGGA KINI…ILMU MATEMATIKNYA SANGAT HEBAT BELIAU DAPAT MENYELESAIKAN 13 BENTUK PERSAMAAN KUBIK…..


      11. AHLI FIZIK ISLAM IBNU SAHAL MERUPAKAN ORANG YANG BERTANGGUNG JAWAB MENCIPTA HUKUM SNELL YANG DIGUNAKAN UNTUK MENCARI HUBUNGAN ANTARA SUDUT TUJU DAN PEMBIASAN…BELIAU MEMBENTANGKAN PELBAGAI JENIS BENTUK KANTA YANG MENUMPUKAN CAHAYA TANPA PENYIMPANGAN GEOMETRI DALAM NASKAHNYA “ON BURNING MIRRORS AND LENSES”…BELIAU JUGA ADALAH PENCIPTA KANTA ASFERA….

      12. JIKA ANDA MENGAMBIL GAMBAR ATAU BERSELFIE,,,ANDA PATUT BERTERIMA KASIH KEPADA AHLI SAINS ARAB YANG BERNAMA IBNU AL HAYTAM…BELIAU BUKAN SAHAJA MENYUMBANG DALAM BIDANG MATEMATIK,,,,ASTRONOMI DAN FIZIK,,,BELIAU MALAH TELAH MEMBERIKAN PERUBAHAN KEPADA BIDANG OPTIK….KAMERA PINHOLE ( KAMERA DENGAN APERTURE PINHOLE TANPA KANTA ) DICIPTA OLEH BELIAU MENGGUNAKAN TEKNIK YANG BELIAU TEMUI KETIKA MEMBUAT KAJIAN MENGGUNAKAN CAHAYA YANG DIPANCARKAN MELALUI LUBANG PADA TINGKAPNYA DAN MEMBUAT KESIMPULAN BAHAWA SINAR CAHAYA AKAN MENJADI SEMAKIN TAJAM JIKA LUBANG ITU SEMAKIN KECIL….BELIAU JUGA MEMBUKTIKAN BAHAWA SINAR CAHAYA BUKAN MENINGGALKAN MATA SEBALIKNYA MASUK KE DALAM MATA…


      13. ORANG PERTAMA YANG MENCIPTA BEKAS KACA DAN KANTA PEMBESAR ADALAH SAINTIS ISLAM BERNAMA ABBAS IBNU FIRNIS DAN DENGAN KANTA TERSEBUT BELIAU MENCIPTA CERMIN MATA…CERMIN JUGA DICIPTA OLEH ORANG ISLAM YANG KEMUDIANNYA DIPERLAJARI OLEH ORANG ITALI AKAN TEKNIK PEMBUATANNYA PADA ABAD KE 9 DAN KE 10.

      14. DUA ORANG AHLI KIMIA ARAB IAITU JABIR IBNU HAYYAN DAN ALKINDI ADALAH ORANG PERTAMA YANG MEMBANGUNKAN INDUSTRI MINYAK WANGI MANAKALA ALKINDI PULA MENGGABUNGKAN BEBERAPA JENIS TUMBUHAN DAN HERBA UNTUK MENGHASILKAN PELBAGAI JENIS BAU DAN WANGIAN…


      15. KESIMPULANNYA IALAH NEGARA BARAT MENJADI MAJU KERANA MENINGGALKAN BIBLE/GEREJA MANAKALA SEBALIKNYA EMPAYAR ISLAM MENJADI MAJU KERANA MENJUNJUNG TINGGI ALQURAN DAN AL HADIS….

      Delete
  3. Siapa kata rakyat benci Najib? Kat sini ada beberapa ekor yg sangat sayangkan ex pm itu sehingga sanggup membodohkan diri sendiri.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Satu orang aje, Bang -

      Geng Najib, jusice league, Anonymous, lebaimodern (sekarang tengah rehat), dan lain2.

      Satu orang tapi pakai banyak nama. Bedebah dia.

      Delete
    2. Beberapa hari lepas, dia jelmakan dirinya sebagai 'ntahle ntah'.

      Hisssyy...aper nak jadi tonggeng nih, yer....!!

      Delete
    3. Bekas KSU Perbendaharaan Lapor SPRM, Gesa Siasat Tuduhan Lim Guan Eng



      PUTRAJAYA – Bekas ketua setiausaha perbendaharaan, Tan Sri Irwan Serigar Abdullah hari ini membuat laporan di Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan kehilangan RM18 bilion dalam dana amanah pembayaran balik cukai barang dan perkhidmatan (GST).

      Chevrolet hitam yang dipandu Irwan memasuki kawasan SPRM kira-kira 9.30 pagi tadi, sebelum keluar semula 2 jam kemudian.

      Ditanya wartawan mengenai laporan itu, Irwan berkata, ia bertujuan mendapatkan kebenaran kerana dakwaan kehilangan RM18 bilion itu tidak berasas.

      “Petang ni saya akan buat laporan polis. SPRM beri jaminan akan siasat. Benda (duit) itu tidak hilang tetapi masuk dalam consolidated fund,” katanya.

      Ditanya sama ada beliau memberikan sebarang dokumen kepada SPRM, Irwan berkata, semua dokumen berkaitan ada dengan Kementerian Kewangan.

      Rabu lalu, Menteri Kewangan, Lim Guan Eng mendedahkan kekurangan RM18 bilion dalam dana amanah pembayaran balik GST.

      Irwan kemudian menafikan dakwaan itu. – BERNAMA


      : Rakyat sebenar dikaburi dengan berita persepsi dan manipulasi. Pasal kerajaan tak bersungguh nak benteras berita palsu....

      Delete
    4. Sapa hentam RM18 bilion kalau tak Najib sebab berlaku di zaman pemerintahan nya.

      Dan si Keling masuk Islam Irwan Srigar apanama nya itu yang in charge di Perbendaharaan, megapa dia tak buat laporan ke SPRM pronto - apabila saja kes ini di becah beritakan?

      Ada udang di sebalik senyap ke, ada tulang yang isi nya dah kena makan ke?

      JUST LICK,

      If you do not wish to lick Najib's wounds, do lick whatever else of him that you want.

      It'd desist you from copypasting and getting whacked every time as uncivilized, uneducated, unschooled, uncultured, unlettered, ill-mannered, no upbringing bastard.

      Delete
    5. Cybertropper PH sebar “Kabinet Pembangkang” untuk alih isu janji manifesto



      PETALING JAYA: Pembangkang hari ini menafikan poster “Kabinet bayangan” Umno-PAS yang tersebar di laman sosial, memaparkan gandingan pimpinan parti Melayu dan parti Islam memegang portfolio kerajaan.

      Poster tersebut memaparkan semua bernaung bawah Datuk Seri Zahid Hamidi selaku ketua pembangkang.

      Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang pula bertanggungjawab untuk pertahanan, portfolio yang disandang Presiden Amanah, Mohamad Sabu.

      Hal ehwal ekonomi diserahkan kepada Datuk Ahmad Maslan, untuk berdepan Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Azmin Ali.

      Pembikin poster itu menyerahkan Lim Guan Eng, yang memegang portfolio kewangan, kepada Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Wee Ka Siong.

      Tiada pemimpin Umno atau PAS diberi portfolio keselamatan dalam negeri, yang disandang Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

      Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata poster itu kerja “tentera siber” yang mahu melaga-lagakan parti-parti pembangkang.

      “Tidak perlu layan ‘cybertrooper’,” katanya.

      Naib Presiden Umno, Datuk Seri Ismail Sabri berkata tiada Kabinet bayangan sekarang ini.

      “Tidak betul. Tidak ada Kabinet bayangan,” katanya.

      Pemimpin lain, seperti Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz dari PAS diletakkan di posisi belia dan sukan, Datuk Bung Moktar Radin sebagai menteri pertanian dan Datuk Mohd Khairuddin Aman Razali sebagai menteri komunikasi.


      : Fitnah itu adalah cara Pakatan Harapan mendapat sokong, tak hairan bila pimpinan Amanah pun pandai buat fitnah sekarang ini...

      Delete
    6. ADAKAH ANDA PERCAYA BERASAL DARI BERUK : JIKA TIDAK ANDA SEBENARNYA TELAH MENOLAK FAHAM LIBERALISME/PLURALISME/SEKULARISME/LGBT


      1. FAHAMAN LIBERALISME/SEKULARISME/PLURALISME/LGBT ADALAH BERTUNJANG KEPADA FAHAMAN MANUSIA BERASAL DARI BERUK….ADAKAH BENAR SEPERTI YANG DIDAKWA OLEH MEREKA??...JIKA ANDA SELIDIKI TIADA SATUPUN BUKU YANG BERTAJUK FACT OF EVOLUSION…SEMUA BUKU BERTAJUK THEORY OF EVOLUSION….INI MENUNJUKKAN TEORI MANUSIA BERASAL DARI BERUK BUKANLAH FAKTA SEBENARNYA…ALQURAN DAN HADIS SEBAGAI FAKTA MENYEBUTKAN BAHAWA MANUSIA BERASAL DARI ADAM AS..

      2. DALAM BUKU DARWIN “THE ORIGIN OF SPECIES” DICERITAKAN KETIKA CHARLES DARWIN BELAYAR KE PULAU KALATROPIS DENGAN MENAIKI KAPAL HMS BEAGLE,,,DI SANA DIA MELIHAT BURUNG LUBANG KAYU,,,BERGANTUNG KEPADA LUBANG YANG DIPATUK,,,PARUHNYA MENJADI PANJANG DAN PENDEK…KAJIAN INI DIBUAT PADA SPESIES YANG SAMA BUKAN PADA SPESIES BERLAINAN….CHARLES DARWIN MENULIS SURAT KEPADA TEMANNYA THOMAS THOMTON PADA TAHUN 1861…BELIAU MENGATAKAN AKU TIDAK PERCAYA KEPADA NATURAL SELECTION SEBAB TIADA BUKTI,,,AKU HANYA GUNAKANNYA UNTUK MEMBANTUKU DALAM KLASIFIKASI EMBRIOLOGI,,,MORFOLOGI DAN RUDIMENTARY ORGAN…CHARLES DARWIN SENDIRI MENGATAKAN ADA MATA RANTAI YANG HILANG ( MISSING LINK ) ANTARA TAHAP-TAHAP EVOLUSI DARI LUCY,,,HOMO SAPIEN,,,NEO NAENDRATA DAN CRO MAGNON….CHARLES DARWIN JUGA TIDAK SETUJU DENGAN TEORI TERSEBUT…


      3. ALASAN TEORI INI DIKEMBANGKAN KEPADA SELURUH DUNIA DENGAN MANIPULASI SEBAGAI FAKTA SAINS ADALAH KERANA JIKA ANDA BUAT ANALISA,,,GEREJA TELAH MENENTANG SAINS SEBELUMNYA DAN MENGHUKUM MATI GALILEO KERANA IA MEMBUAT PERNYATAAN MENGENAI ASTRONOMY DAN LAIN-LAIN YANG BERCANGGAH DENGAN BIBLE…MAKA KERANA ITU POPE SEKARANG TELAH MEMINTA MAAF…JADI KETIKA CHARLES DARWIN DATANG DENGAN TEORI YANG MENOLAK BIBLE MEREKA TIDAK MEMERLUKAN BUKTI YANG CUKUP,,,”THE ENEMY OF MY ENEMY IS MY FRIEND”…JADI MEREKA YANG MENDOKONG TEORI INI ADALAH KERANA SEMATA-MATA IA BERCANGGAH DENGAN BIBLE/GEREJA BUKANLAH KERANA IA FAKTA/BENAR…

      4. TERDAPAT RATUSAN SAINTIS DAN PENERIMA HADIAH NOBEL YANG MENENTANG TEORI EVOLUSI…DI KALANGAN MEREKA ADA YANG MENULIS BUKU YANG KHUSUS….ANTARA MEREKA ITU IALAH P.P GRASE,,,1971 KETUA KAJIAN EVOLUSI,,,UNIVERSITI SAJERIO,,,PARIS,,,,,SIR ALBERT GEORGE PENERIMA HADIAH NOBEL ATAS PENEMUAN VITAMIN C,,,,,SIR FRED HOYLE DENGAN KARYANYA,,,,RUPERT ALBERT MENULIS SEBUAH TEORI BARU MENENTANG TEORI EVOLUSI…SIR FRANK SALISBURY,,,SIR WHITEMEAT AHLI BIOLOGI DENGAN KARYANYA,,,,


      5. PENYOKONG-PENYOKONG TEORI EVOLUSI MENGGUNAKAN ALASAN ADA BUKTI PADA TINGKAT LEBIH RENDAH IAITU AMEOBA DAPAT BERUBAH MENJADI PAREMISHIA…ALQURAN TIDAK MENGATAKAN AMEOBA TIDAK BOLEH BERUBAH MENJADI PAREMISHIA NAMUN SEBENARNYA TIADAPUN BUKTI PERKARA TERSEBUT…

      6. JIKA ANDA LAKUKAN PERBANDINGAN PROBABILITY DARI SATU BENTUK DNA,,DARI KERA KE MANUSIA KEBARANGKALIANNYA ADALAH NULL ( ZERO ),,,BERMAKNA TEORI EVOLUSI ADALAH PALSU…


      7. PENYOKONG TEORI DARWIN TELAH MENGEMBANGKAN TEORI TERSEBUT KEPADA HOMOSEKSUALITAS ADALAH GENETIK…SETELAH DISELIDIK TERNYATA MANIPULATORNYA ADALAH SEORANG HOMOSEKSUAL….DI MALAYSIA LGBT HANYALAH MEWAKILI 0.01% RAKYAT MALAYSIA DAN MERUPAKAN PENYUMBANG PENYAKIT KELAMIN DAN HIV…APAKAH ADA AGENDA TERSEMBUNYI DISEBALIK MEREKA YANG MENGEMBAR-GEMBURKAN EXTRIMIS INI?


      Delete
  4. Pada aku, yang itu tak penting, dia sudah jadi "gone case in politics", Umno pun dah nak lingkup.

    Kalau lah dapat cepatkan proses dia masuk penjara. Macam kata Rahim Thamby Chik bekas Ketua Menteri Melaka ke siapa - ramai orang Umno pun dah bencikan dia.

    Kalo dia masuk penjara cepat, boleh dapat "closure" atau penyelesaian kes dia ni dan 1MDB cepat.

    Boleh alihkan perhatian tumpukan masa dan usaha kepada hal2 pembangunan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Termasuk kes mak badak sekali. Tak selesai kes 1MDB kalo mak badak belom masuk penjara jugak.

      Bukan kah mak badak yang mula dengan Jho Taek rancangkan sekim godam duit gomen melalui 1MDB bersama anak dia.

      Berbilion Ringgit di sebat depa. Celaka = bawak malang kpd kita.

      Delete
    2. Malang nya proses undang2 tuh makan masa. Bagus jugak Peguam Negara dah kenakan 7 tuduhan ke atas Najib. Ada lagi tuduhan, aku rasa, sebab amat luas jenayah nya, termasuk di US, kapal Jho Taek baru saja dapat dari Indonesia.

      Tapi belom dengar apa tuduhan pun di kenakan keatas mak badak.

      Kekadang terfikir Najib tak merana seperti sekarang jika dia tidak bersama mak badak. Ramai yang kata masalah Najib berpunca dari mak badak.

      Jadi, apa lagi selepas ini, tanya Budin kita. Tentu lah Najib di bicara satu lepas satu, kemudian mak badak pula. Mati Najib punya politik tak penting, Beb. Dia dan mak badak di penjarakan, amat penting.

      Delete
    3. Satu dunia geleng kepala menyaksikan di Internet Mak Badak buat 'innovasi' rice cooker untuk solekan rambutnya yang gerbang tuuu.

      Malunyer kita rakyat Malaysia punya 'First Lady of Malaysia (Flom)' jadi bahan lawak seantero dunia......!!

      Delete

    4. Bagus, memang dah di jangka (kalau tidak seperti berikut, saya sedih) -

      Mahkamah tolak permohonan larang media ulas kes Najib

      Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Mohd Nazlan Mohd Ghazali menolak permohonan Datuk Seri Najib Razak untuk mendapatkan perintah melarang media dan orang awam daripada membincangkan merit kesnya.

      "Permohonan ditolak dan melanggar kebebasan bersuara. Justeru, permohonan itu ditolak, katanya.

      Delete
    5. Indrana...

      Syukur Alhamdulillah - The Truth this time shall prevail ultimately.....!!

      Delete
    6. Sdra Isa3...

      Kisah Najib & Rosmah mengingatkan saya zaman persekolahan dulu2 tahun 60an tentang kisah buku sastera 'Macbeth' - Scotland war, and Story of Macbeth's rise to power, and the terrible consequences of his witchy wife's ambition, (Lady Macbeth).

      Delete
    7. Media Kerajaan Kaburi ekonomi negara



      Buka Minda..Mari telusuri tulisan ini.. kemudian berfikir lah...
      Arahkan kotak fikir supaya lain Kali bertindak sesuatu mesti untungkan agama, bangsa dan rakyat...

      Sebenarnya aku malas nak menulis ttg politik beberape mnggu ni. Malas bukan disebabkan x minat tp, aku sedang jd cctv sambil ketawa dgn gelagat pemimpin ph yg x ubah spt badut2 umno dulu.

      Walau berganti kerajaan rupanya x berganti pun persembahan badut politik cma namanya je berbeza.

      Media ttp kekang berita pembangkang, mengagung2kan pemerintah walaupun terlalu byk konar baring yg lucu.

      Dah hampir seratus hari perintah tiada perubahan apa pun yg ph lakukan. Gst sifar je tu pun bakal diganti dgn sst yg pastinya akan naikkn harga barang malah lebih tinggi dr pemerintahan lama.

      Negara pun ttp terus membuat hutang baru walaupun kononnya membatalkan projek mega. Buktinya pengeluaran bon2 bernilai 22bilion kerajaan ph.

      Tutup la bangkai busuk tu dgn tabung harapan ttp juga terhidu.

      Dasar pendidikan negara pula jd semakin huruhara dgn pengumuman utk pengiktirafan sijil uec yg tak diiktiraf pun oleh negara luar kecuali taiwan.

      Yg peliknya sijil ni bukan berteraskan sistem pendidikan nasional tp sistem yg direka oleh pelampau rasis dong zong. Siapa dong zong ni, mulia sgt ke mereka hingga khadam melayu yg x tahu apa2 sokong sgt sistem pendidikan yg diasaskan oleh golongan pelampau rasis ni.

      Malah ikut kajian apa yg dibawa oleh dong zong ni la punca keharmonian nasional beratakan.

      Kemudianya islam dijaga oleh golongan songsang agama dgn menyatakan Allah suruh jaga agama lain. Ayat mana dia takwilkan pun x tahu la sedangkan Allah sgt mengutuk dan memberi ancaman keras kpd kekafiran.

      Pertanian juga jd bahan lawak, tomato, ikan kembung mmg win. Terbaru ladang ternakan lembu yg jumlahnya x sampai 100 ekor purata utk ladang2 yg beribu hektar mmg menghiburkan utk dijadikan bahan gelak.

      Dr sudut ekonomi lg la cacamerba. Janji menifesto tinggal sbg janji yg x tertunai, dosanya kerajaan tanggung lak tu. Jom tepuk tangan pd lawak ni. 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

      Kos sara hidup rakyat x de satu pun menunjukkn penurunan. Barang semakin mahal, hidup rakyat mmg terhimpit.

      Delete
    8. Sdr Othaman,

      Nasib Sdr lah dapat belajar 'Macbeth' - Scotland war, and Story of Macbeth's rise to power, and the terrible consequences of his witchy wife's ambition, (Lady Macbeth)" itu.

      Saya ha nya tahu sedikit sebanyak sahaja. Tapi saya tahu the wily, bitchy and witchy ambitions of mak badak in this country. The insatiability of the woman's desires, the extent she'd go to get what she wants .. the times going under the plastic surgeon scalpel (they don't use scalpel these days) .. boy or boy .. nothing like it or her in this country .. the scheming and machinations with the pipi boyot bloke, ending up in the downfall of the husband who is now in anguish, deemed a total failure.

      The one who never takes no for an answer, Who never has enough .. who gallivants and goes for adventurism. One such adventure, I heard, got her compromised by her own husband in a Rome hotel some time before becoming mak badak.

      Me no bother when it did not involve the rakyat's money. But when it did, with 1MDB, goodness gracious, how I long to see her in prison. (Am sounding desperate, eh?)

      Serious longing, bro.

      Psst, if anybody accuses me of libel - I haven't mentioned any name, innit? hehe

      Delete
    9. Tuan Hakim menolak gag order bicara CBT dan rasuah Najib simbolik tamatnya persepsi cengkaman trio Shafee-Najib-Hafarizam tak pernah kalah.

      Diera dulu, semua kes2 keatas Najib dan 1MDB gagal melepasi level sebutan kes. Semua org peraku kehebatan Hafarizam dan Shafee mengawal Najib dari disabitkan apa2.

      Malah Shafee sbg peguam peribadi Najib dilantik khas Special AG utk kes rayuan DSAI dibebaskan tuduhan Sodomy. Umum tahu Shafee dilihat bersama2 Najib dan Saiful diawal penglibatan Saiful dlm Team DSAI, menguatkan teori konspirasi kes ini. Shafee menang mempenjarakan DSAI overturn keputusan awal.

      Berbalik kpd gag order ini, Tuan Hakim telah mengaitkan kebebasan bersuara. Malah Najiblah yg paling lantang membuat bermacam tuduhan dan fitnah kpd Kerajaan sambil membela diri dia tak bersalah. Tengok saja masa kempen PRK Sg. Kandis.

      Pemghakiman ini natural justice kerana semasa Najib berkuasa, no mercy utk TDM dan DSAI kerana non-stop character assassination and trial by media utk lumpohkan PH.

      Delete
    10. Ekonomi Negara Terus Merudum Di Bawah PH



      Bank Negara Malaysia (BNM) menyuntik sebanyak RM66 billion semenjak dua bulan lalu bagi menyelamatkan Ringgit Malaysia agar tidak terus merosot menjadi RM4.50 berbanding USD 1.

      Demikian ditegaskan oleh Gabenor BNM, Nor Shamsiah Mohd Yunus.

      Ini bermakna kerajaan Pakatan Harapan (PH) telah memperjudikan wang rakyat di pasaran matawang antarabangsa di mana BNM menjadi salah satu pedagangnya.

      Kenyataan Shamsiah tersebut mengingatkan saya pada kenyataan mantan Gabenor BNM, Tan Sri Dr. Zeti Akhtar Aziz bahawa BNM juga mengalami kerugian sebanyak RM35.009 billion sepanjang 1988-1994.

      Kedua-dua kerugian terbesar dalam sejarah kewangan negara tersebut berlaku di era pentadbiran Perdana Menteri Malaysia Keempat dan Ketujuh, Dr. Mahathir Mohamed.


      Suntikan sebanyak RM66 billion bagi menyelamatkan Ringgit Malaysia jauh lebih besar dari sebelumnya, malah ringgit terus merudum dan tidak mendapat kepercayaan masyarakat perdagangan antarabangsa SEMENJAK KERAJAAN PAKATAN HARAPAN MENTADBIR MALAYSIA.

      Apakah Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri, Menteri Kewangan dan Menteri Hal Ehwal Ekonomi tidak tahu mengurus ekonomi dan kewangan negara?

      Apakah peranan dan tanggungjawab yang telah dimainkan oleh jemaah kabinet dalam perkara ini?

      Apakah RAKYAT MALAYSIA harus terus berpeluk tubuh dan menanti sehingga lima tahun lagi untuk menukar kerajaan?


      : Pakatan Harapan nampak cantik tapi berulat, apataknya PKR dulu UMNO, BERSATU sah memang UMNO, DAP kita tahu dah lama Cina yang tak bersyukur dan AMANAH semua juga tahu pengkhianat perjuangan Islam. Serah negara kepada PH maknanya serah kepada penyangat juga lah....

      Delete
    11. Semua di atas itu ha nya pendapat, takda fakta dan data, jadi tidak ada makna itu semua.

      JUST LICK,

      If you do not wish to lick Najib's wounds, do lick whatever else of him that you want.

      It'd desist you from copypasting and getting whacked every time as uncivilized, uneducated, unschooled, uncultured, unlettered, ill-mannered, no upbringing bastard.

      Delete
    12. Apa itu kisah “The Equanimity?”



      Jom saya terangkan dalam bahasa kampung jer. Supaya semua rakyat pelbagai peringkat faham.

      BAB 1
      The EQUAMINITY adalah sebuah kapal mewah yang disita secara tidak sah oleh kerajaan Indonesia. Namun apabila peguam2 empunya kapal tersebut iaitu EQUAMINITY (Cayman) Ltd. membantah penyitaan tersebut sebagai tidak sah dan ianya tiada kaitan dengan 1MDB , maka Mahkamah Daerah Jakarta Selatan Indonesia, melepaskan penyitaan atas alasan kukuh ianya memang tiada kaitan dengan 1MDB, faham tak setakat ini? 🤔.

      Namun usaha gigih KERAjaan Puunah Harapan cuba mengaitkan bahawa kapal itu dipunyai oleh Jho Low dan dibeli dengan wang 1MDB. Maka bertungkus lumus lah para pemimpin dan mahamacai Puunah Harapan mencipta reka cerita fitnah tanpa fakta agar rakyat yang kelas bangang percaya bahawa ianya milik Jho Low dan dibeli dengan wang 1MDB. Bukan setakat itu sahaja, usaha keras mahacai pemfitnah tersebut untuk mengaitkan Jho Low dengan DS Najib.

      BAB 2
      Bertahun-tahun lamanya mereka berusaha dan cuba kaitkan Jho Low dengan DS Najib. Yang kelakarnya ayahnda Jho Low adalah kroni rapat kepada PM ke 4 dan PM ke 7. Ayahnda kepada Jho Low telah mengumpul kekayaan sejak zaman PM ke 4 lagi.

      Faham tak setakat ini? 😅😅

      BAB 3
      Persoalannya Bagaimana kapal mewah THE EQUAMINITY boleh dibawa ke Malaysia oleh PM ke 7? Sedangkan ianya telah diisytihar oleh Mahkamah Selatan Jakarta bahawa kapal tersebut adalah kepunyaan sebuah syarikat luar negara iaitu EQUAMUNITY (Cayman) Ltd dan tidak ada kena mengena dengan 1MDB. Penjelasan paling logik adalah jika PM ke 7 adalah pemilik syarikat EQUAMUNITY (Cayman) Ltd.

      BAB 4
      Persoalan seterusnya Mengapa pula setelah dibawa ke Malaysia baharu hendak siasat siapa Tuanpunya kapal ni? Kalau tidak tahu Tuanpunya kapal ni, mengapa pulak di bawa ke Malaysia? Kenapa tak bawa ke United Nation ke? Bermakna reka cerita yang mengatakan ianya kepunyaan Jho Low yang dibeli dengan wang 1MDB adalah fitnah semata-mata ke?

      Kenapa nak siasat sampai 6-9 bulan hanya untuk nak tahu empunya kapal?
      Yg ni lagi pelik erk🤔. Dalam dunia berteknologi tinggi yg mana capaian data hanya dihujung jari, perlukah 6-9 bulan?

      BAB 5
      Apakah harta yg disita oleh kerajaan, menjadi tanggungjawab kerajaan menangung kos selenggaraan. Tak logikkan? Adakah kereta anda yang disita oleh JPJ atau PDRM ditanggung kos selenggarannya oleh kerajaan? Adakah kapal ini perlu diselenggara? Siapa yang nak gunakannya? Setahu saya telah banyak kapal yang disita oleh kerajaan dan ianya menjadi besi buruk di dockyard di mana ia di simpan.

      Terlalu banyak misteri yang disorokkan oleh KERA jaan Puunah Harapan😏 yang telus mulus tentang EQUAMINITY

      Dah faham? 🤣. Tepuk lah👏🏻👏🏻

      Kapt Azizan Adam (B)


      : Sebenarnya Mahathir nak jadikan kapal ini macam "TILAM" Anwar untuk Najib dalam pembicaraan nanti....

      Delete
    13. Tepuk - nak ketuk & letuk kepala kamu adalah...!!

      Aper ker jadahnyer kamu merepek bukan2 yg tak ada kait langsung dgn topik kali ini. Cerita Mat tongkang ngaku2 jadi kapitan konon, tak hal bahan sampah dikopipesnya 100% dari Facebook Pas Kawasan Kluang & Raja Putar Klentong, si Melayu Murtad.

      Dah ker tebiat nak mamposss ker, Tonggeng...!!

      Delete
    14. KENAPAKAH ALQURAN MELARANG ORANG BERIMAN DARI MEMBERI KEPERCAYAAN KEPADA ORANG KAFIR/MUNAFIK


      1. MUSLIMS ARE THE MOST HYGIENIC PERSONS IN THE WORLD….MEREKA BUKAN SAHAJA BERSIH DARI SEGI BADAN DAN PAKAIAN BAHKAN SEMUA KEHIDUPAN HIDUP MEREKA…KEBERSIHAN PALING UTAMA IALAH KEBERSIHAN AKIDAH ATAUPUN PEGANGAN HATI/PEGANGAN HIDUP….IAITU TAUHID DENGAN MENGESAKAN ALLAH TUHAN YANG SATU…ALLAHLAH SATUNYA-SATUNYA TEMPAT TUMPUAN SELURUH MAKHLUK…TIDAK BERANAK DAN TIDAK PULA DIPERANAKKAN…DAN TIADA SUATUPUN YANG BOLEH DIBANDINGKAN DENGANNYA….

      2. BAIK MACAM MANAPUN SEKALIPUN SESEORANG ITU JIKA DIA MENSYIRIKKAN ALLAH MAKA SUDAH TENTU ADA TIDAK KENA DENGAN PERJALANAN HIDUPNYA….KATALAH DIA BERBUAT BAIK DENGAN MASYARAKAT TAPI DIA TIDAK SETIA PADA BIG BOSS TENTULAH ADA MASALAH BESAR….KATALAH SI A,,,BERKHIDMAT DENGAN SYARIKAT ZZZ TAPI IA TIDAK MENJALANKAN AMANAH DENGAN SEBAIKNYA DENGAN TIDAK PATUH KEPADA ATURAN PEJABAT SEPERTI TIDAK HADIR KERJA SEBAGAIMANA DI TUNTUT TAPI DALAM MASA SAMA DIA BEKERJA DENGAN SYARIKAT YYY…DIA MENDAPAT GAJI DARI KEDUA-DUA SYARIKAT TERSEBUT…DIA MALAH BERKELAKUAN BAIK DENGAN KAWAN DAN MASYARAKAT DENGAN MEMBERI DERMA DAN BERBELANJA….BEGITULAH KEADAAN SEORANG ITU BILA DIA MENDUAKAN ALLAH…DALAM KEADAAN PERCAYA PERCAYA KEPADA ALLAH TAPI DIA JUGA MENYEMBAH PATUNG DAN DEWA….ASSOCIATE PARTNER WITH ALLAH INILAH YANG TIDAK DITERIMA OLEH ALLAH DI AKHIRAT BESOK WALAUPUN DIA SEORANG YANG BAIK TINGKAHLAKUNYA SEMASA DI DUNIA…..


      3. SYIRIK ADALAH NAJIS/CEMAR/KOTOR DALAM AKIDAH/TAUHID….JIKA DENGAN ALLAH DIA SUDAH BERLAKU CURANG APALAGI DENGAN MANUSIA TENTU TIADA LAGI MASALAH BAGINYA….HANYA ORANG MEMBUTA-TULI SAHAJA BOLEH MENERIMA PAGANISME SEPERTI ITU….KAFIR MUSYRIKIN MENDAKWA MEREKA JUGA MENERIMA KONSEP SATU TUHAN TAPI PADA PRAKTIKALNYA TIDAK BEGITU….

      4. JIKA SUDAH KOTOR DALAM AKIDAH/PEGANGAN HATI TENTU JUGA AKAN KOTOR DALAM CARA HIDUPNYA….MINUM ARAK,,,BERJUDI,,,,ADALAH MAINAN BIASA KEHIDUPAN MEREKA…MEREKA TIDAK SEDAR ARAK/DADAH ADALAH AMALAN YANG MENGOTORKAN AKAL/FIKIRAN MEREKA YANG WARAS….BERJUDI JUGA MENGOTORKAN PENDAPATAN/HARTA MEREKA…BABI JUGA DIHARAMKAN KERANA KOTOR KERANA BABI ADALAH OMNIVOUR YANG MAKAN SERBA-SERBI TERMASUK KEKOTORAN SELAIN MERUPAKAN VEKTOR KEPADA VIRUS/PARASITE…


      5. ORANG YANG BERFIKIRAN KOTOR DAN MENGAMALKAN CARA HIDUP KOTOR….KALAU SUDAH TANPA SEGAN SILU MENSYIRIKKAN ALLAH,,,MERASAKAN DIA TIDAK DIPERHATIKAN OLEH ALLAH DALAM KEHIDUPAN SEHARIANNYA,,,,TENTU IA JUGA TIDAK AKAN TAKUT MELAKUKAN KESALAHAN DAN JENAYAH JIKA DAPAT MELEPASKAN DIRI DARI MATA/UNDANG-UNDANG MANUSIA….

      6. HIDUP MUSYRIKIN BERGELUMANG DENGAN NAJIS SYIRIK DENGAN MENYEMBAH BATU,,,KAYU,,,LOGAM DAN BINATANG….MEREKA JUGA MENYEMBAH DEWA ( MANUSIA SEPARA TUHAN )…KETURUNAN MEREKA JUGA NAJIS BERZURIATKAN ZINA DAN SEKS BEBAS…DIERA DNA SEKARANG MASYARAKAT MEREKA MAKIN BERKECAMUK SETELAH UJIAN MENGESAHKAN ANAK MEREKA BUKAN DARI BENIH MEREKA KERANA KECURANGAN PASANGAN MEREKA…MEMAKAN NAJIS BANGKAI….TIDAK TAHU CEMAR ATAU CUCI YANG SEBENARNYA…FIKIRAN DAN CARA MEREKA BERFIKIR JUGA NAJIS KERANA MINUM AIR KENCING SYAITAN ( ARAK )..


      7. KERANA ITULAH ALQURAN MELARANG KAFIR DARIPADA MEMASUKI TANAH HARAM MAKKAH..KERANA MEREKA HAKIKATNYA NAJIS/KOTOR BATIN DAN ZAHIR…

      8. ALQURAN JUGA MEMBERI AMARAN ORANG KAFIR LEBIH MEMPERCAYAI SESAMA MEREKA ..JADI MENGAPA PULA ORANG ISLAM BERIA-IA BENAR MEMPERAYAI ORANG KAFIR….TIDAK LAIN DAN TIDAK BUKAN MELAINKAN KERANA MEREKA MEMPUNYAI PENYAKIT NIFAQ ( MUNAFIK ) DALAM HATI….


      9. JIKA KITA ANALISA,,,ANTARA PUNCA KEJATUHAN EMPAYAR ISLAM APABILA MEREKA MULA MENARUH KEPERCAYAAN KEPADA KAFIR…LORD ALLENBY( KAFIR )/LAWRENCE OF ARABIA( MUNAFIK ) ADALAH NAMA YANG TIDAK ASING LAGI MENYUMBANG KEPADA KEJATUHAN EMPAYAR UTHMANIAH DENGAN BERSUBAHAT DENGAN PEMUKA ARAB/WAHABI…BEGITU JUGA KOTA MELAKA ROBOH KERANA PEMUKA MELAYU BERSUBAHAT DENGAN KAFIR PORTUGIS DAN MENYERANG DARI BELAKANG…

      Delete
  5. Dgn taqdir Illahi, tak sampai 100 hari 3 PRK terjadi.

    Saya yakin, Sang Maha Kuasa nak mengesahkan Kemenangan PH di GE 14 adalah benar2 mutlak & bukti rakyat Malaysia dgn suara majoriti telah menolak Najib, BN-Umno & Pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brim yg dulunya dpt dirasai rakyat kini cuma dpt dirasai oleh beberape kerat je. Yg peliknya warga mee segera hasil projek ic mahathir dulu yg dpt manafaatnya.

      Hasil pertanian semakin surut. Sawit dah nak jatuh bawah rm300 setan. Kena pekebun yg hasilkan sawit cuma setan nak mkn apa? Belum lagi pesawah, penoreh getah yg sekarang btl2 terhimpit. Elaun utk nelayan pun ada yg mansuh. Ni la nasib baik yg diterima rakyat hasil usaha kerajaan ph.

      Bila disebut je ttg kesusahan melayu dgn laju nya dituduh rasis. Ini negara malaysia la bukan milik org melayu, ada yg claim milik india.

      Bila disebut pula perkara berkaitan agama dgn cepat dituduhnya militan, pelampau agama, sedangkan agama lain begitu bebas utk membicarakan ttg agama mereka.

      Kristian bebas dgn evengelistnya memurtadkan org islam, dibuka pula ruang utk murtad dr segi perundangan. Nak bergantung kpd perlembagaan negara dah berape kali dlanggar sewenangnya oleh ph. Undang2 x lg dpt melindungi org islam. Perlantikan menteri, peguam negara, malah ketua hakim negara dikalangan kafir membuktikan.

      Mara yg satu2 nya menjaga kepentingan melayu kini dkuasai oleh india. Hoi x leh ckp mcm tu, rasis la kau ni. Oooo x leh eeh kalau mcm tu apa kata dong zong letakkn pengerusinya org melayu, atau dap lantik rara jd setiausaha agong. X rasis ke mereka ni.

      Tu belum sentuh kroni pm dpt habuan. Apa kepentingan daim ke china, kenapa ujudkan kementrian bertindan spt menteri ekonomi dgn menteri kewangan hingga menteri ekonomi pun x tahu bidang tugasnya.

      Kenapa pula sekolah menengah cina persendirian diberikan bantuan tp x pula sekolah2 persendirian islam.

      Ptptn pula mendpt berita gembira kerana yg beria2 sokong ph adalah golngan yg hidup dgn hutang ptptn. Mereka dpt hadiah istemewa bila hutang ptptn x kan dihapus, hutang ttp kena bayar dgn bunga, lebih besar lg hadiah merka akan didakwa dimahkamah hingga boleh diistihar bangkrup, terbaikkn hadiah dr ph ni.

      Idris Hassan


      : Apa nak jadi dengan negara kita bila masuk dah dalam mulut buaya setelah terselamat daripada mulut harimau....

      Delete
    2. WOI BANGGANG!
      SAPA KATA PTPTN NAK DI HAPUSKAN,
      PENGHUTANG KENA BAYAR BILA GAJI RM4000 KELAK

      KO MEMANG BANGGANG !!!

      Delete

    3. Siapa dia idris Hassan, Mamat wei. Tk pernah dengar pun nama dia. Jadi, apa yang dia kata itu takda bermakna. Maklumat dan pendapat yang kkeluar dari bntt dia.

      JUST LICK,

      If you do not wish to lick Najib's wounds, do lick whatever else of him that you want.

      It'd desist you from copypasting and getting whacked every time as uncivilized, uneducated, unschooled, uncultured, unlettered, ill-mannered, no upbringing bastard.

      Delete
    4. Puluhan ribu Melayu akan muflis dalam tempoh enam bulan



      Melihat kepada perkembangan semasa melalui arus pemerintahan kerajaan baru iaitu Kerajaan Pakatan Harapan, kebajikan rakyat nampaknya bukanlah menjadi keutamaan. Keutamaan mereka adalah mencari kesalahan dan menunding jari kepada pihak lain. Tujuannya adalah untuk mengalihkan perhatian rakyat dari kegagalan mereka mentadbir urus Negara ini dengan lebih baik dari kerajaan terdahulu. Mereka terbukti gagal untuk memenuhi janji 100 Hari Manifesto Pakatan Harapan yang akan tamat tempoh 100 hari pada 18hb Ogos 2018 ini.

      Kemelut ekonomi berlansung secara berterusan. Puluhan billion Ringgit di bawa keluar oleh para pelabur akibat ketidakyakinan terhadap pimpinan Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir Mohammad mentadbir urus ekonomi Negara. Kegagalan di dalam memperbaharui rundingan perniagaan dengan China menerusi agen kerajaan iaitu Tun Daim menambahkan lagi kekalutan ekonomi.

      Terkini bangsa Melayu pula akan menjadi mangsa seterusnya. Puluhan ribu bangsa Melayu akan di isytihar muflis dalam tempoh enam bulan dari sekarang. Kenapa? Geliga Naga di maklumkan bahawa ratusan ribu pekerja bertaraf kontrak yang bertugas di Jabatan Kerajaan, GLC Kerajaan telahpun ditamatkan kontrak. Dengan kata lain mangsa-mangsa ini diberhentikan kerja. Tindakan memberhentikan kerja bukan setakat pekerja bertaraf kontrak sahaja tetapi ianya juga melibatkan semua jawatan lantikan politik termasuklah Duta-duta Malaysia di luar Negara.

      Kumpulan-kumpulan yang disebutkan di atas ada membuat pinjaman kewangan dari institusi perbankkan melalui pinjaman kenderaan, kad kredit, pinjaman perumahan, pinjaman peribadi dan sebagainya. Bagaimana mereka mampu untuk membuat bayaran semula sedangkan mereka kini tidak mempunyai pendapatan ekoran penamatan kontrak pekerjaan. Maknanya mereka akan menghadapi tindakan mahkamah menerusi bank-bank berkenaan dan akhirnya mereka akan diisytiharkan muflis.

      Selain dari mangsa-mangsa di atas, para petani yang membuat pinjaman menerusi institusi kewangan turut menghadapi risiko yang sama. Mereka membuat pinjaman untuk menjalankan pertanian tanaman semula sawit, ladang durian, program pertanian burung walit dan program-program pertanian yang lain, yang melibatkan pinjaman kewangan. Kesemua modul pertanian yang disebutkan di atas kini tidak mempunyai nilai pasaran. Oleh yang demikian pembayaran pinjaman gagal dibuat. Di jangkakan kumpulan ini akan menghadapi tindakan mahkamah ekoran dari kegagalan pembayaran ansuran pinjaman pada Disember 2018 atau Januari 2019. Maka bertambahlah jumlah bangsa Melayu yang akan diisytihar muflis.

      Kesemua golongan yang disebutkan di atas adalah bangsa Melayu. Jika kerajaan Pakatan Harapan yang diterajui oleh Tun Dr Mahathir peka dan prihatin pastinya semua ini tidak berlaku. Bangsa Melayu menjadi mangsa sekali lagi. Bukan setakat ditipu di dalam janji Manifesto 100 Hari Pakatan Harapan tetapi keadaannya lebih parah dengan penambahan jumlah individu yang akan di isytiharkan muflis pada akhir 2018 atau awal 2019. Soalnya apakah “harapan” yang boleh diharapkan oleh rakyat terhadap kerajaan Pakatan Harapan terutamanya menentukan masa depan bangsa Melayu di Negara ini.

      Geliga Naga


      : Cara ekonomi yang dilakukan oleh PH adalah untuk menyusu kera di hutan....

      Delete
    5. LIBERALISME ADALAH FAHAMAN YANG EKSTRIM



      1. LIBERALISME ADALAH FAHAMAN YANG DIIMPORT DARI BARAT/KRISTIAN YANG TIDAK ADA KENA MENGENAPUN DENGAN MANA-MANA AGAMA DAN BANGSA DI MALAYSIA…..TAPI KENAPA PULA KEBELAKANGAN INI RAMAI RAKYAT MALAYSIA BERIA-BERIA BENAR MEMPERTAHANKAN ISME TERSEBUT?

      2. LIBERALISME BERMULA APABILA BARAT MENENTANG AGAMA KRISTIAN YANG KETINGGALAN ZAMAN BERCANGGAH DENGAN FAKTA SAINS…DI SAAT DUNIA ISLAM CEMERLANG DAN GAH DENGAN KEMAJUAN SAINS DAN TEKNOLOGI,,,KETIKA ITU KELUAR TOKOH-TOKOH ISLAM YANG HEBAT SEPERTI ALBIRUNI,,,ALKHAWARIZMI,,,ALFARABI,,DAN BEGITU RAMAI FIGURA YANG HEBAT….SAINS DAN MATEMATIK DI ASASKAN OLEH ISLAM BESERTA CIPTAAN SAINS YANG HEBAT…DI INDIA BARAT KETIKA ITU DI BAWAH PEMERINTAHAN ISLAM DI BANDAR AGRA ,,,,TAJ MAHAL PADA PUNCAKNYA SAINTIS ISLAM MELETAK BERLIAN/INTAN DI MANA PADA MALAM HARI BANDAR AGRA TERANG BENDERANG KERANA PANTULAN CAHAYA..ITULAH BETAPA HEBATNYA SAINTIS ISLAM….( SETELAH BRITISH MENJAJAH INTAN ITU TELAH DIBAWA PULANG KE BRITIAN )….. BARAT KETIKA ITU DI ZAMAN GELAP (DARK AGE)….GEREJA KRISTIAN TELAH MENYIKSA SEBAHAGIAN SAINTIS BARAT DAN ADA YANG DIBUNUH…SAINTIS BARAT YANG MULA MENERIMA ILMU DARI BAGHDAD,, KOTA ILMU KETIKA ITU KERANA TIDAK SEHALUAN DENGAN FAHAMAN GEREJA….


      3. LIBERALISME LAHIR EKORAN FAHAMAN SEKULARISME YANG MENOLAK AGAMA KRISTIAN DARI PEMERINTAHAN/POLITIK…MEMBOLEHKAN SESUATU TINDAKAN ATAU AMALAN BEBAS DARIPADA KETENTUAN AGAMA…FAHAMAN INI TERUS MENJALAR DAN MELARAT KEPADA ISLAM AGAMA SUCI/TAUHID YANG TIADA KENA MENGENA DENGAN AGAMA-AGAMA PENGANUT BERHALA DAN DEWA (PAGANISME)

      4. JUARA/PEMUKA LIBERALISME ADALAH YAHUDI/KAFIR LAKNATULLAH….MEREKA IALAH DARI SCOTLAND DAVID HUME,,,ADAM SMITH,,,,IMMANUEL KANT ( JERMAN ),,,DARI PERANCIS IALAH VOLTAIRE DAN JEAN-JACQUES ROUSSEAU…MEREKA MEMPERSOALKAN KUASA GEREJA SEMASA ZAMAN RENAISSANCE DAN REVOLUSI GEMILANG DI GREAT BRITAIN….LIBERALISME SECARA UMUMNYA MENENTANG PERATURAN-PERATURAN KERAJAAN DI DALAM,,KESUSTERAAN,,,SENI,,,AKADEMIK,,,PERJUDIAN,,,SEKS,,,PELACURAN,,,PENGUGURAN KANDUNGAN,,PENGUNAAN PENGAWALAN PENGANDUNGAN,,,KESAKITAN MUKTAMAD,,,ARAK,,,GANJA DAN BARANG-BARANG KAWALAN YANG LAIN,,,TERMASUK JUGA MENJATUHKAN KUASA RAJA DARI SEGI POLITIK

      5. DENGAN FAHAMAN INILAH, MAKA LAHIRNYA IDEOLOGI PANCASILA DI INDONESIA…DARINYA JUGA,,,PENGANUT FAHAMAN LIBERAL MENYERU AGAR DIBENAR PERKAHWINAN CAMPUR ANTARA AGAMA KERANA SEMUA AGAMA ADALAH BENAR DAN BETUL DAN PERKAHWINAN SEBEGINI SEMEMANGNYA TELAH DIAMALKAN DI INDONESIA MENUNJUKKAN KEJAYAAN BESAR GOLONGAN ISLAM LIBERAL DI SANA….DI MALAYSIA,,,PENULARAN FAHAMAN PLURALISME DAPAT DILIHAT DALAM KES-KES SEPERTI :- A) SAMBUTAN KONGSI RAYA,,,,B) BEBERAPA MENTERI MUSLIM DAN SEBUAH NGO MUSLIM ( SIS ) TELAH MENYOKONG PENUBUHAN INTER FAITH COUNCIL (IFC) SEBAGAIMANA DICADANGKAN OLEH MAJLIS KRISTIAN,,,BUDDHA,,,HINDU DAN SIKH MALAYSIA….C) MENDESAK AGAR DIBERIKAN HAK KEBEBESAN MURTAD UNTUK PENGANUT ISLAM DI MALAYSIA..D) AYAT-AYAT ALQURAN PERLU DITAFSIR SEMULA AGAR SELARI DENGAN PEREDARAN ZAMAN….E) MEMPERTIKAI SYARIAT ALLAH DAN HUKUM-HAKAM FIQH….F) MENOLAK PENGUATKUASAAN UNDANG-UNDANG MORAL AGAMA..

      6. JIKALAU BENAR SEMUA AGAMA ADALAH BENAR DAN BETUL,,,,MASUK SAHAJA KE DALAM AGAMA ISLAM KERANA ITU DI SEBUT DALAM SEMUA KITAB-KITAB SUCI….KENAPA MEREKA ENGGAN??...TIADA LAIN KERANA INI SEMUA AGENDA IBLIS/LUCIFER/ILLUMINITI/FREEMASON….MEREKA TIDAK SEDAR MEREKA SEDANG DIPERALATKAN UNTUK MENJADI HABUAN NERAKA BERSAMA IBLIS LAKNATULLAH…..

      Delete
  6. Disebabkan luar biasa jahat dan kurang ajar, Najib telah mengajar pembesar2 UmNo untuk menghina Tun M selain Najib sendiri penuh dengan caci makinya kepada Tun.

    Kini Najib sedang dihina oleh orang-orang yang dulunya membodeknya tahap gaban sampai sanggup menghina Tun M.

    Lebih dahsyat lagi orang-orang yang sekarang membuatkan Najib rasa terhina adalah orang-orang yang langsung tidak menerima apa-apa arahan daripada Tun M untuk berbuat demikian.

    Sedar atau tidak di dunia maya ada dua orang pembodek Najib yang telah menghina Tun M dengan luar biasa sekali.

    Seorang itu sering menulis laknatullah di belakang nama Tun seolah-olah ia telah berbicara dengan Allah dan Allah yang telah memberitahunya tentang laknat itu.

    Seorang lagi telah menghina Tun M dengan berkata selepas Tun M meninggal ia akan menjadi babi.

    Kedua-dua orang ini telah melampaui batas di dalam menghina Tun M.

    Bagi kedua-dua manusia ini, bersedialah untuk ditimpa apa yang kalian sumpahkan ke atas Tun.

    Sekiranya ia berlaku maka manusia akan berkata "sesungguhnya Allah tidak menganiayai si fulan itu sedikitpun tetapi si fulan itulah yang telah menganiayai dirinya sendiri."

    Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shafee dakwa pihak pendakwaan tidak mempunyai dokemen lengkap



      Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak dijangka membuat permohonan di mahkamah esok untuk mendapatkan dokumen perbicaraan di bawah Seksyen 51A Kanun Prosedur Jenayah.

      Dokumen berkenaan sebelum ini diserahkan kepada pihak pendakwaan dalam bentuk cakera padat (CD).

      Sumber berkata, pasukan peguam bela melihat perkara itu secara serius apabila mereka hanya dibekalkan CD yang didakwa mengandungi dokumen perbicaraan semalam.

      Mereka berkata demikian selepas pasukan pendakwaan yang diketuai Ketua Unit Perbicaraan dan Rayuan Jabatan Peguam Negara, Mohd Hanafiah Zakaria memberikan "alasan" di mahkamah bahawa dokumen berkenaan belum siap.

      "Seorang anggota pasukan pendakwaan telah menyerahkan CD yang ditandakan dengan huruf 'A' kepada pasukan peguam bela semalam.

      "Terdahulu di mahkamah, mereka mendakwa dokumen itu belum siap," kata.

      Sumber terbabit juga menyatakan penyerahan dokumen dalam bentuk CD itu bukan amalan biasa dan jelas adalah 'salah'.

      "Ia sepatutnya dalam bentuk dokumen yang mesti disediakan mengikut indeks yang mesti ditandatangani oleh penerima. Dokumen mestilah dalam bentuk hard copy," katanya sambil menambah Najib juga bingung dengan penyerahan CD berkenaan.

      Sumber itu berkata pasukan peguam bela yang diketuai Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah bimbang dokumen-dokumen dalam CD itu mungkin tidak lengkap dan akan melambatkan persediaan mereka.

      "Mereka perlu melihat dokumen-dokumen lengkap supaya mereka dapat menilai betapa kuatnya kes ini, dan ini termasuk melihat bagaimana saksi-saksi itu boleh dipercayai."

      Sumber itu menambah pasukan itu mungkin kesuntukan waktu kerana mereka perlu melakukan "bedah siasat" pada dokumen tersebut sebelum perbicaraan bermula yang dijangkakan pada bulan November.

      "Kenapa mereka (pasukan pendakwa) melakukan ini kepada pasukan peguam bela? Adakah mereka mempunyai niat jahat untuk sengaja memperlambat pasukan pembelaan?" soalnya.

      : Tak apa tak ada bukti pun, bawa kapal mewah yang diragui untuk dijaja macam tilam zaman Anwar tu kira ok, rakyat nanti terbodoh pula kali kedua....

      Delete

    2. JUST LICK,

      If you do not wish to lick Najib's wounds, do lick whatever else of him that you want.

      It'd desist you from copypasting and getting whacked every time as uncivilized, uneducated, unschooled, uncultured, unlettered, ill-mannered, no upbringing bastard.

      Apa nak sibukkan si Mamak Shafee hebohkan itu ini pada hal dia kalah jugak di kes melarang media komentar kes Najib.

      Delete
    3. Menjelang 100 Hari Pemerintahan Pakatan Harapan



      Sebenarnya aku malas nak menulis ttg politik beberape mnggu ni. Malas bukan disebabkan x minat tp, aku sedang jd cctv sambil ketawa dgn gelagat pemimpin ph yg x ubah spt badut2 umno dulu.
      Walau berganti kerajaan rupanya x berganti pun persembahan badut politik cma namanya je berbeza.
      Media ttp kekang berita pembangkang, mengagung2kan pemerintah walaupun terlalu byk konar baring yg lucu.

      Dah hampir seratus hari perintah tiada perubahan apa pun yg ph lakukan. Gst sifar je tu pun bakal diganti dgn sst yg pastinya akan naikkn harga barang malah lebih tinggi dr pemerintahan lama.
      Negara pun ttp terus membuat hutang baru walaupun kononnya membatalkan projek mega. Buktinya pengeluaran bon2 bernilai 22bilion kerajaan ph. Tutup la bangkai busuk tu dgn tabung harapan ttp juga terhidu.

      Dasar pendidikan negara pula jd semakin huruhara dgn pengumuman utk pengiktirafan sijil uec yg tak diiktiraf pun oleh negara luar kecuali taiwan. Yg peliknya sijil ni bukan berteraskan sistem pendidikan nasional tp sistem yg direka oleh pelampau rasis dong zong. Siapa dong zong ni, mulia sgt ke mereka hingga khadam melayu yg x tahu apa2 sokong sgt sistem pendidikan yg diasaskan oleh golongan pelampau rasis ni.

      Malah ikut kajian apa yg dibawa oleh dong zong ni la punca keharmonian nasional beratakan.

      Kemudianya islam dijaga oleh golongan songsang agama dgn menyatakan Allah suruh jaga agama lain. Ayat mana dia takwilkan pun x tahu la sedangkan Allah sgt mengutuk dan memberi ancaman keras kpd kekafiran.

      Pertanian juga jd bahan lawak, tomato, ikan kembung mmg win. Terbaru ladang ternakan lembu yg jumlahnya x sampai 100 ekor purata utk ladang2 yg beribu hektar mmg menghiburkan utk dijadikan bahan gelak.

      Dr sudut ekonomi lg la cacamerba. Janji menifesto tinggal sbg janji yg x tertunai, dosanya kerajaan tanggung lak tu. Jom tepuk tangan pd lawak ni. 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

      Kos sara hidup rakyat x de satu pun menunjukkn penurunan. Barang semakin mahal, hidup rakyat mmg terhimpit. Brim yg dulunya dpt dirasai rakyat kini cuma dpt dirasai oleh beberape kerat je. Yg peliknya warga mee segera hasil projek ic mahathir dulu yg dpt manafaatnya.

      Hasil pertanian semakin surut. Sawit dah nak jatuh bawah rm300 setan. Kena pekebun yg hasilkan sawit cuma setan nak mkn apa? Belum lagi pesawah, penoreh getah yg sekarang btl2 terhimpit. Elaun utk nelayan pun ada yg mansuh. Ni la nasib baik yg diterima rakyat hasil usaha kerajaan ph.

      Bila disebut je ttg kesusahan melayu dgn laju nya dituduh rasis. Ini negara malaysia la bukan milik org melayu, ada yg claim milik india.

      Bila disebut pula perkara berkaitan agama dgn cepat dituduhnya militan, pelampau agama, sedangkan agama lain begitu bebas utk membicarakan ttg agama mereka. Kristian bebas dgn evengelistnya memurtadkan org islam, dibuka pula ruang utk murtad dr segi perundangan. Nak bergantung kpd perlembagaan negara dah berape kali dlanggar sewenangnya oleh ph. Undang2 x lg dpt melindungi org islam. Perlantikan menteri, peguam negara, malah ketua hakim negara dikalangan kafir membuktikan.

      Mara yg satu2 nya menjaga kepentingan melayu kini dkuasai oleh india. Hoi x leh ckp mcm tu, rasis la kau ni. Oooo x leh eeh kalau mcm tu apa kata dong zong letakkn pengerusinya org melayu, atau dap lantik rara jd setiausaha agong. X rasis ke mereka ni.

      Tu belum sentuh kroni pm dpt habuan. Apa kepentingan daim ke china, kenapa ujudkan kementrian bertindan spt menteri ekonomi dgn menteri kewangan hingga menteri ekonomi pun x tahu bidang tugasnya.

      Kenapa pula sekolah menengah cina persendirian diberikan bantuan tp x pula sekolah2 persendirian islam.

      Ptptn pula mendpt berita gembira kerana yg beria2 sokong ph adalah golngan yg hidup dgn hutang ptptn. Mereka dpt hadiah istemewa bila hutang ptptn x kan dihapus, hutang ttp kena bayar dgn bunga, lebih besar lg hadiah merka akan didakwa dimahkamah hingga boleh diistihar bangkrup, terbaikkn hadiah dr ph ni.

      Paling win kita ada menteri penganas tamil tau. Haa apa lagi. Tepukkk l

      Delete
    4. APA HEBATNYA ISLAM


      1. ALLAH MENEGASKAN DALAM ALQURAN BAHAWA HANYA ADDIN/AGAMA/CARA HIDUP SATU-SATUNYA DITERIMA OLEH ALLAH DARI DULU,,,,KINI DAN SELAMA-SELAMANYA IALAH ISLAM…ISLAM YANG DIANUTI OLEH MANUSIA PERTAMA ADAM AS SEHINGGALAH SELURUH PARA NABI DAN RASUL SEPANJANG ZAMAN MENGAJAK MANUSIA KEPADA KEBENARAN SEHINGGALAH PENUTUP SEGALA RASUL IAITU NABI MUHAMMAD SAW.

      2. JIKA ADAM AS DISEBUT ABUL INSAN ( BAPA MANUSIA )…MEMBAWA SYARIAT ADAM… MAKA IBRAHIM AS DISEBUT ABUL ANBIYAA ( BAPA PARA NABI )…MEMBAWA SYARIAT IBRAHIM KERANA DARIPADA BAGINDA TERBIT SEGALA NABI-NABI SELEPAS BAGINDA,,,RAJA-RAJA SERTA SERTA PEMIMPIN UMAT-UMAT KEMUDIAN,,,JUGA PECAHAN BANGSA-BANGSA ARAB ( DARIPADA ISTERI SITI SARAH ),,,BANI ISRAEL YANG TURUT BERSAUDARA DENGAN BANGSA-BANGSA ATAUPUN EROPAH ( DARI SITI SARAH )…DAN BANGSA JAWI ( DARI ISTERI KETIGA ; SITI BATTURAH ) YANG TIDAK SEMUA ORANG TAHU KEWUJUDANNYA….


      3. MAKA ITU,,,JIKA DITELITI KITAB-KITAB MELAYU LAMA,,,,AGAMA YANG ADA DISEBUT WUJUD SEBELUM KEMUNCULAN NABI MUHAMMAD SAW ADALAH SYARIAT NABI IBRAHIM AS IAITU AGAMA ISLAM JUGA…..WUJUD SATU ISTILAH UNTUK MEMANGGIL PENGIKUT AJARAN NABI IBRAHIM AS SEBAGAI SEBAGAI ORANG-ORANG HANIFIAH IAITU MEREKA YANG LURUS…..APAPUN HAKIKATNYA ORANG HANIFIAH ADALAH ORANG ISLAM KERANA MEREKA MENGIKUT JALAN YANG LURUS DALAM PENYERAHAN KEPADA ALLAH SWT….BUKANKAH NABI MUHAMMAD SAW SENDIRI MENGAMALKAN SYARIAT NABI IBRAHIM SEBELUM BAGINDA MENDAPAT WAHYU DAN MENJADI RASUL?..BUKANKAH BAGINDA SERING MELAKUKAN SOLAT DUA RAKAAT SEPERTI DIAMALKAN NENEK MOYANGNYA?...

      4. NABI YANG TIDAK KURANG PENTINGNYA IALAH NABI ZULKIFLI AS LAHIR LEBIH KURANG 600 TAHUN SEBELUM NABI ISA AS ATAU LEBIH LAMA LAGI…DALAM ALQURAN ADA DISEBUT DUA ORANG LAGI TOKOH DENGAN BERMULA PANGKAL NAMA ZU/ZUL IAITU ZULQARNAIN DAN ZUNNUN (NABI YUNUS AS)…NABI ZULKIFLI DINISBAHKAN KEPADA KIFLI DI MANA DALAM BAHASA ARAB BERMAKSUD TANGGUNGAN…TIADA TANGGUNGAN PALING BESAR MELAINKAN SEBAGAI PEMERINTAH/RAJA….BAGINDA ZULKIFLI ADALAH RAJA DI ZAMANNYA….BAGINDALAH SEBENARNYA NAMA AGUNG DISEBUT SEBAGAI SIDARTHA GAUTAMA…DALAM KITAB BUDHA ADA DISEBUTKAN BAGINDA MEMIMPIN PERANG MELAWAN TENTERA BERGAJAH….ALQURAN 95 : 1 – 3 DEMI TIN DAN ZAITUN,,DEMI TUR SINA ( BUKIT SINAI ),,,DEMI NEGERI ( MEKAH ) YANG AMAN INI……NABI ZULKIFLI DILAHIRKAN DI KIFLI ( SELATAN BAGHDAD DI TEPI SUNGAI EUFRAT )…DISEBUT DALAM KITAB BUDHA BAHAWA SIDHARTA ADALAH SINONIM DENGAN POKOK TIN/FIG/BODHI DI MANA JIKA DIKAJI ASAL POKOK TIN ADALAH DARI TIMUR TENGAH….ZAITUN ADALAH ISYARAT KEPADA NABI ISA AS….TUR SINA KEPADA NABI MUSA AS DAN MEKAH IALAH MUHAMMAD SAW..KITAB BUDDHA JUGA MENYEBUT KEDATANGAN MAITREYA IAITU NABI AKHIR/PENUTUP MEMBAWA RAHMAT KEPADA SEKELIAN ALAM BERSIFAT UNIVERSAL/ALAMI…JIKA DITELITI KESEMUA CIRI-CIRI YANG DISEBUTKAN TIDAK LAIN DAN TIDAK BUKAN NABI MUHAMMAD SAW….NABI-NABI SEBELUM MUHAMMAD SAW BERSIFAT NATION/LOCAL PADA BANGSA MASING-MASING…SEBAB ITULAH DALAM KESEMUA KITAB-KITAB SUCI DISEBUTKAN DENGAN KEDATANGAN NABI AKHIR ZAMAN YANG BERSIFAT UNIVERSAL SUPAYA SEMUA PENGANUT KITAB-KITAB TERSEBUT MENERIMA MAITREYA/KALKI AVTAR BILA BAGINDA DIUTUSKAN..

      5. ALQURAN MENEGASKAN BAHAWA BARANGSIAPA YANG MENCARI ADDIN/AGAMA/WAY OF LIFE SELAIN ISLAM MAKA IA TIDAK DITERIMA….DI AKHIRAT KELAK TERMASUK DI KALANGAN ORANG YANG RUGI

      Delete
  7. MEROYAN LAH SI BERTIH(JUSTICE) SAMPE 2023

    KAH.....KAH.....KAH....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aper ler jenis makhluk si Tonggeng nie, masih jugak lontar selerak laman orang dgn cerita sampah tak berkait langsung dgn topik?

      Tak serik2 & tebal betul muka dia kena balun sana sini, mana harga diri & maruah dia, yer......??

      Delete
    2. Timbalan Menteri & Roketkini (DAP) disaman kerana fitnah Felcra



      KUALA LUMPUR: Felcra Berhad memfailkan saman fitnah terhadap Timbalan Menteri Belia dan Sukan Steven Sim Chee Keong dan editor Roketkini.com berhubung penerbitan sebuah artikel yang mendakwa wujudnya urus niaga haram dalam penjualan minyak sawit.

      Felcra, selaku plaintif memfailkan saman fitnah itu pada 6 Jun lepas menerusi Tetuan Omar Ismail Hazman & Co dengan menamakan Sim, yang juga ahli parlimen Bukit Mertajam dan editor akhbar dalam talian itu selaku defendan pertama dan ke-2.

      Peguam Norja Abdul Razak, yang mewakili Felcra ketika ditemui pemberita berkata hari ini ditetapkan untuk pengurusan kes di dalam kamar Pesuruhjaya Kehakiman Mahkamah Tinggi Datuk Faizah Jamaludin.

      “Mahkamah menetapkan 13 September untuk pengurusan kes selanjutnya dan mahkamah mengarahkan plaintif memasukkan afidavit jawapan kepada pembelaan sebelum atau pada 16 Ogos,” katanya.

      Dalam pernyataan tuntutan, Felcra mendakwa defendan ke-2 menerbitkan artikel berjudul “Peserta Felcra rugi RM600 juta setahun akibat urus niaga haram?” di Roketkini.com pada 12 Mac lepas, berdasarkan kenyataan Sim.

      Dakwa plaintif, artikel itu membawa maksud syarikatnya menjalankan urus niaga haram dengan pihak ke-3 sehingga menyebabkan kerugian kepada peserta Felcra selain mendakwa Felcra melanggar peraturan menjual minyak sawit dengan kadar perahan minyak sawit (OER) yang jauh lebih rendah daripada kadar minimum yang ditetapkan oleh undang-undang.

      Syarikat itu turut mendakwa semua urus niaga yang dijalankan mematuhi peraturan perolehan syarikat dan penerbitan artikel berkenaan menyebabkan reputasi plaintif terjejas selaku organisasi yang ditubuhkan sejak 1966 bagi membangunkan sektor luar bandar.

      Oleh itu, Felcra menuntut ganti rugi am dan teladan serta memohon perintah injunksi untuk menghalang defendan menerbitkan artikel serupa serta menuntut defendan membuat permohonan maaf secara terbuka di dalam akhbar tempatan dan media sosial.

      : Kalau usaha saman dibuat secara teratur dan sistematik bagi setiap fitnah yang dikeluarkan oleh PAKATAN HARAPAN rasanya tak lama berita-berita buruk di media massa akan berkurangan....

      Delete
  8. Wak Suman penjual Tempek dan Terisak3...kalau kau berdua perasan lah kan, menteri2 Fuckatan Haprak ni cukup2 badi dengan Siti Kassim.

    Boleh dikatakan saban hari Si Siti Kasim tu bersuara membuat tuntutan yang jelas bertentangan dengan hukum syariat Islam. Habis semua orang dia balun.

    Malah sampai tahap Menteri dan Timbalan Menteri Rejim Pakatan Haprak tu juga turut dijadikan mangsa kritikan Si Siti Kasim dilaman Facebook peribadinya.

    Malangnya, tidak ada seorang pun pemimpin dikalangan puak Rejim Pakatan Haprak tu yang berani bersuara menentang tindakan Si Siti Kasim secara terbuka.

    Bersatu, Amanah mahu pun pemimpin Islam dalam PKR...yang dalam DAP toksah citer lah, dah kena manderam kaw2 dengan Tokong Kit Sial dan Ah Beng kini dilihat seolah-olah hilang suara nak berdepan dengan provokasi yang dicetuskan oleh Si Siti Kasim ni.

    Sebaliknya, Rejim Pakatan Haprak tu lebih sibuk nak memburukkan Kerajaan Barisan Nasional sehingga sanggup mengabaikan soal akidah serta kesucian agama Islam.

    Tiada sebarang tindakan pun diambil terhadap perlakuan yang dipamerkan seolah-olah dia mendapat sokongan dari Rejim Pakatan. Adakah mereka dah jadi Syaitan Bisu yang sanggup bersekongkol dengan kemungkaran yang dilakukan aktivis LGBT tu??? Ntah2 Wak Suman ni pun salah sorang penyokong kuat gerakan ni tak...saja tanye, jangan mare yeer!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA HEBATNYA ALHADIS AN NABAWI : PENGIKUT SYIAH DIMINTA KEMBALI KE PANGKAL JALAN



      1. JIKA ADA ORANG YANG MENENTANG HADIS NABI MUHAMMAD SAW BERITAHU MEREKA,,, SEBELUM MEREKA MENGKRITIK HADIS TERSEBUT BUAT GESAAN SUPAYA FAKULTI-FAKULTI SEJARAH DI MANA-MANA UNIVERSITI DI TUTUP TERLEBIH DAHULU….INI ADALAH KERANA SEHEBAT MANAPUN CERITA SEJARAH TIDAK BOLEH MENANDINGI SELEMAH-SELEMAH HADIS.

      2. AL HADIS ADALAH SUMBER KEDUA ISLAM SETELAH ALQURAN BERDASARKAN BANYAK SEKALI AYAT-AYAT ALQURAN SUPAYA MENTAATI ALLAH DAN RASULNYA….SESORANG MUNGKIN TIDAK DAPAT MENUNAIKAN SOLAT,,,ZAKAT,,,DSB NYA DENGAN PRAKTIKAL TANPA ADANYA HADIS NABI SAW…

      3. HADIS-HADIS NABI DINILAI BERDASARKAN RIWAYAH DAN DIRAYAH….RIWAYAH IALAH SANAD TURUN TEMURUN DARI BAGINDA NABI SAW SEHINGGA SAMPAI KEPADA PERAWI YANG AKHIR….DIRAYAH PULA IALAH INTISARI FAKTA KEBENARAN DALAM HADIS TERSEBUT…


      4. JIKA PERAWI THIQAH (DIPERCAYAI) SETIAP PERINGKAT ADALAH RAMAI MAKA HADIS ITU SAMPAI KE PERINGKAT TAWATIR IAITU AUTHENTIC TANPA DIPERTIKAIKAN LAGI DAN MENJADI PEGANGAN AKIDAH…PERAWI-PERAWI DIKRITIK TAHAP KEKUATAN INGATAN DAN INTEGRITI MEREKA DALAM CABANG PENGKHUSUSAN RIJALUL HADIS.

      5. ALQURAN DITULIS DAN DIBUKUKAN SEJAK NABI SAW HIDUP LAGI…NABI MELARANG MENULIS HADIS KETIKA PENULISAN ALQURAN DIBUAT TAKUT NANTI MENGELIRUKAN PEMBUKUAN ALQURAN…AL HADIS DI TULIS SETELAH PEMBUKUAN ALQURAN TELAH LENGKAP….


      6. HADIS-HADIS DIKLASIFIKASIKAN KEPADA SAHIH,,HASAN,,,DHAIF DAN SEBAGAINYA BERDASARKAN TAHAP STANDARD SPESIFIKASI YANG DITETAPKAN OLEH ULAMA ISLAM...ILMU BERKENAAN DENGAN KLASIFIKASI INI DIBAHAS DENGAN PANJANG LEBAR DALAM MUSTALAHUL HADIS….BERDASARKAN PENILAIAN TERSEBUT HADIS-HADIS PALSU DAPAT DIBERSIHKAN DARI PENGKALAN HADIS…HADIS-HADIS YANG DIBUKUKAN IALAH BUKHARI,,,MUSLIM,,,TARMIZI,,,ABU DAUD,,,,AN NASAI,,,IBNU MAJAH DLL…

      7. PENGIKUT SYIAH/ANTI HADIS DIMINTA KEMBALI KEPADA AJARAN SUNNAH YANG SEBENARNYA DENGAN MENINGGALKAN HADIS PALSU KARANGAN ALKULAINI…KAJIAN YANG DIBUAT MENUNJUKKAN BAHAWA PENDUKUNG MEREKA BERLATAR BELAKANGKAN FAKULTI SEJARAH TULEN…MEREKA HENDAKLAH SEDARLAH SEDAR,,,BILA BERHADAPAN INTEGRITI ALHADIS YANG MEGA DAN GAGAH PERKASA MEREKA ADALAH IBARAT KUMAN.




      Delete
  9. Wak Suman Tempek...Wak tentu perasan benda ni kan !!!

    Hari tu bukan main handal lagi Menteri DAPigs ni buat tuduhan terhadap Kerajaan Barisan Nasional yang didakwa telah "MEROMPAK" hasil kutipan GST.

    Bila Ahli Parlimen Rembau, YB @khairykj soal sama ada tuduhan itu mempunyai bukti yang kukuh, Guan Eng dengan angkuh mendakwa dia boleh membuktikannya.

    Tapi, bila berjumpa dengan pihak media diluar dewan Parlimen, Menteri Kewangan Rejim Pakatan Hancing tak berani pulak ulang tuduhan yang telah dibuat.

    Sebaliknya, Guan Eng menjadikan bekas Ketua Setiausaha Perbendaharaan Negara, Tan Sri Mohd Irwan Serigar sebagai mangsa dan menjadikannya sebagai satu persoalan.

    Apa yang jelas, tindakan Menteri Kewangan Rejim Pakatan Hancing itu hanya menunjukkan sikap prejudis yang sarat dengan kebencian terhadap Kerajaan BN terdahulu. Bukannya didokongi dengan rasa tanggungjawab dia kepada amanah yang telah diberikan oleh rakyat!!!

    Si Ah Beng ni memang dilantik oleh Madey jadi menterimkewangan khusus untuk fitnah, spin dan tuduh orang aje..tapi bila dimintak untuk tunjukkan bukti, terus menikus..menyorok bawah kerandut Madey tu bhai, sebijik macam Wak kan !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA HEBATNYA ALQURAN


      1. JIKA ANDA KUMPULKAN SELURUH KITAB-KITAB SUCI YANG ADA DI MUKA BUMI INI DAN BUAT UJIAN FAKTA-FAKTA SAINS DALAMNYA SEMUA KITAB-KITAB SUCI TADI GAGAL KECUALI ALQURAN SAHAJA YANG MELEPASI TAPISAN TERSEBUT.


      2. ALBERT EINSTEIN ADA MENYEBUTKAN “SCIENCE WITHOUT RELIGION IS LAME….RELIGION WITHOUT SCIENCE IS BLIND…..

      3. ALQURAN ADALAH BOOK OF SIGNS NOT BOOK OF SCIENCE…PUN BEGITU BANYAK TERDAPAT FAKTA-FAKTA SCIENCE DALAM ALQURAN.


      4. ALQURAN 21 :30 MENYEBUTKAN PASAL BIG BANG…ALQURAN 79 : 30 BERKENAAN BUMI BULAT….ALQURAN 21 : 61 BERKENAAN CAHAYA BULAN BERASAL DARI MATAHARI….ALQURAN 21 :33 PASAL MATAHARI BERPUSING PADA PAKSI.

      5. ALQURAN BERCAKAP BERKENAAN BOTANI,,,BIOLOGI,,,ZOOLOGI,,,EMBRIOLOGI,,,,GENETIKA DAN LAIN-LAIN LAGI…..THE ONLY RELIGIOUS SCRIPTURE THAT PASSES THE TEST IS GLORIOUS ALQURAN..


      6. CUBA KITA RENUNGKAN,,,,BAGAIMANA MUNGKIN MUHAMMMAD SAW YANG HIDUP 1400 TAHUN YANG LAMPAU BOLEH BERCERITA BERKENAAN SEMUA ITU SEDANG BELIAU TINGGAL DI PADANG PASIR DAN TIDAK TAHU MENULIS DAN MEMBACA,,,SEDANG FAKTA SEJARAH TERSEBUT BAHARU SAHAJA DAPAT DIBUKTI DALAM 2 HINGGA 3 ABAD BARU-BARU INI….TIDAK LAIN TIDAK BUKAN KERANA BAGINDA MENDAPAT WAHYU DARI ALLAH SWT….INI MEMBUKTIKAN ALQURAN ADALAH SATU-SATUNYA KITAB SUCI YANG MASIH MENGEKALKAN KEASLIANNYA SEBAGAIMANA IA MULA DITURUNKAN….

      7. PENGIKUT SYIAH DIMINTA BERTAUBAT DARI AJARAN MEREKA YANG MENGATAKAN ALQURAN TIDAK LENGKAP..

      Delete
  10. Wak Suman penjual Tempek Bacin...Dah tentu Wak akan menyokong benda ni kan !!!

    Pulau Pinang sedia mempertimbangkan cadangan untuk membenarkan pameran berkaitan aktiviti lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) secara terbuka.

    EXCO Pembangunan Wanita, Keluarga, Keterangkuman Gender dan Agama Selain Islam negeri itu berkata, bagaimanapun ia perlu menitikberatkan pelbagai kemungkinan dan sensitiviti.

    Kenyataan itu dibuat bagi mengulas pameran mempromosikan LGBT di Festival Georgetown yang sedang berlangsung di Dewan Sri Pinang di Georgetown, sehingga 2 September depan.

    Ia mempamerkan poster pejuang dan aktivis LGBT membabitkan Siti Kassim, Nisha Ayub dan Pang Khee Teik yang dipilih sebagai ikon dalam pameran yang diadakan sempena Hari Kemerdekaan.

    Pameran itu bagaimanapun mengundang reaksi kurang senang pelbagai pihak yang menyifatkannya sebagai bertentangan dengan Perlembagaan yang menjelaskan Islam sebagai agama rasmi.

    ADUN DAPigs Padang Lalang itu juga menegaskan, tiada keperluan bagi mereka untuk mengarahkan supaya potret ikon LGBT itu diturunkan dengan alasan ianya perkara asas dalam Kebebasan Hak Asasi Manusia.

    Wak Suman Tempek bacin....agak2 wak lah, wak nak sertai program tu keer...mesti nak punya kan !!!!

    keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii...kokokhikikikiokikik!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ISLAM DAN INDIA BARAT



      1. INDIA TERBAHAGI KEPADA DUA IAITU INDIA BARAT DAN INDIA TIMUR….INDIA BARAT ADALAH INDIA YANG KITA FAHAMI SEPERTI HARI INI…INDIA TIMUR IALAH ALAM/DUNIA MELAYU YANG KITA KURANG PENGETAHUAN TENTANGNYA…SEJARAH MELAYU BERMULA SEMASA HIDUP NABI IBRAHIM AS DI MANA BAGINDA TELAH MEMERINTAHKAN ANAK-ANAK BAGINDA SUPAYA BERHIJRAH KE KAWASAN EMPAYAR MELAYU PADA ZAMAN DAHULU….SEJARAH EMPAYAR MELAYU DIRAKAMKAN SEAWAL KELAHIRAN NABI ISA AS BERMULA DI FUNAN DAN CHAMPA IAITU APA YANG KITA KENALI HARI INI SEBAGAI INDOCHINA.


      2. TAMADUN INDIA BARAT DI KATAKAN BERMULA DENGAN BANGSA CAMPURAN ARYA DAN DRAVIDA…INDIA DIBERI NAMA SECARA RASMI OLEH PENJAJAH INGGERIS..KENAPA INGGERIS DATANG MENJAJAH?? SEBABNYA IALAH MEREKA DATANG DENGAN SEMANGAT PERANG SALIB…INDIA BARAT TERMASUK SALAH SATU JAJAHAN DI BAWAH EMPAYAR ISLAM…SEJARAH INDIA BARAT DAN INDIA TIMUR LEBIH KURANG SAMA DARI SEGI MULA MENJAJAH DAN KEMERDERKAAN…


      3. AGAMA HINDU TIDAK SEPERTI AGAMA-AGAMA LAIN KERANA TIDAK DAPAT DIKETAHUI SECARA PASTI SIAPA PEMBAWA PERTAMA AJARAN-AJARANNYA….INI MERUPAKAN SALAH SATU KESULITAN DALAM MEMPELAJARI DALAM MEMPELAJARI AGAMA HINDU…NAMA HINDU YANG SEKARANG LAZIM DIKENAL DAN TELAH DIPERGUNAKAN SECARA UMUM SELURUH DUNIA,,,MERUPAKAN NAMA ASING KERANA NAMA ITU DIBERIKAN OLEH ORANG BUKAN HINDU…NAMA INDIA DIJELASKAN DARI NAMA SUNGAI SINDHU,,,,YANG MENGAIRI DAERAH BARAT INDIA..BANGSA PERSIA MENYEBUT SUNGAI ITU SUNGAI HINDU…KEMUDIAN NAMA INI DIAMBIL ALIH OLEH ORANG YUNANI,,,SEHINGGA NAMA ITULAH YANG TERKENAL DI DUNIA BARAT.


      4. LEBIH KURANG SERATUS TAHUN SELEPAS KEWAFATAN BAGINDA NABI MUHAMMAD SAW,,,,,PEDAGANG-PEDAGANG ISLAM DARI ASIA BARAT DATANG KE INDIA…INDIA BERLINDUNG DENGAN PEMERINTAH ISLAM KERANA MEREKA PADA MASA ITU MENGHADAPI SERANGAN BERTALU-TALU DARI BANGSA PARSI DAN MONGOL,,PENGARUH AGAMA DAN KEBUDAYAAN ISLAM MELUAS KE SELURUH INDIA DAN PADA ABAD KE 12 BERDIRILAH KESULTANAN DELHI YANG MELAHIRKAN SUATU DINASTI ISLAM DI INDIA SELAMA BEBERAPA ABAD LAMANYA…DI SINI BERMULALAH SEJARAH GEMILANG DAN KEMUNCAKNYA TAMADUN INDIA…HINGGA SEKARANG MASIH TAMPAK DENGAN JELAS PENINGGALAN-PENINGGALAN ISLAM DI INDIA DENGAN TERDAPATNYA MASJID-MASJID DAN MAKAM-MAKAM ISLAM DI SELURUH INDIA SEPERTI TAJ MAHAL DAN LAIN SEBAGAINYA..DI SAAT-SAAT KEMUNDURAN INDIA LAHIRLAH AGAMA-AGAMA BARU SEPERTI SIKH DAN SELEPAS ITU QADIANI…SEHINGGA DIRAMPAS PENJAJAH KAFIR.


      5. PANGGILAN KEPADA PENGANUT HINDU TIDAK TERSEBUT DI DALAM VEDA DAN UPANISHAD. JIKA MERUJUK KEPADA VEDA PENGANUTNYA DIPANGGIL VEDANTIS…JADI HINDU SEBENARNYA BUKAN MERUJUK KEPADA AGAMA TAPI SEBENARNYA BANGSA HINDU YANG MENETAP DI KAWASAN TERSEBUT TANPA MENGIRA AGAMA..JIKA KITA MENGKAJI KITAB-KITAB TERSEBUT KITA AKAN JELAS BAHAWA TERDAPAT AJARAN MENGESAKAN TUHAN DAN TERDAPAT AJARAN-AJARAN YANG MENYAMAI AJARAN ALQURAN. BEGITU JUGA DALAM KITAB TERSEBUT TERDAPAT RAMALAN KEDATANGAN NABI AKHIR/PENUTUP…SEBAGAI CONTOH NAMA AYAHNDA NABI SAW ADALAH VISHNU YASH ( HAMBA ALLAH ) JIKA DITERJEMAH KEPADA BAHASA ARAB MENJADI ABDULLAH….IBUNDA NABI SAW BERNAMA SUMATHI ( PEACE AND SERENITY ) JIKA DITERJEMAH MENJADI AMINAH..DAN LAIN-LAIN CIRI PENGECAMAN BAGINDA SEPERI 4 SAHABAT YANG HEBAT IAITU ABU BAKAR, OMAR, OTHMAN DAN ALI RA.

      6. BERDASARKAN KETERANGAN DI ATAS TIDAK SYAK LAGI BAHAWA KITAB HINDU YANG ADA PADA HARI INI ASALNYA ADALAH DI BAWA OLEH BANGSA ARYA…..KITAB ITU SEBELUM BERLAKU PERUBAHAN/PINDAAN/PAGANISME ADALAH LEMBARAN/SUHUF YANG TERAWAL NABI IBRAHIM DAN MUSA AS SEBAGAIMANA TERAKAM OLEH ALQURAN 87 : 18 - 19



      Delete

  11. Wak Suman Tempek Bacin...Wak tentu dah terbaca berita yang ditularkan oleh JKDM ni kan. Ia adalah kenyataan rasmi dari KP KDRM berkaitan tuduhan SI Ah Beng pasal duit GST tu.

    Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) mengesahkan tuntutan bayaran balik GST sebanyak RM82.9 bilion tidak dibayar sepenuhnya. Sebaliknya, kata ketua pengarahnya, T Subromaniam, dari April 2015 hingga penghujung Mei 2018, hanya RM63.9 bilion bayaran yang telah dipindahkan. Kata beliau,

    JKDM ada menuntut RM82.9 bilion daripada Mesyuarat Tabung Amanah Bulanan ini untuk tujuan pembayaran balik GST dalam tempoh 1 April 2015 sehingga 31 Mei 2018 tetapi jumlah penuh tidak dipindahkan kepada Tabung Amanah.

    Oleh itu, pada 31 Mei 2018, Tabung Amanah masih memerlukan dan mengalami kekurangan untuk membayar tunggakan bayaran balik cukai GST sebanyak RM19.4 bilion.

    Daripada surat yang ditularkan tu, pihak JKDM telah menuntut dari pihak Kerajaan untuk membayar balik tuntuan GST itu untuk tempoh 1/4/2015 - 31/5/2018.

    Apakah maknanya ini? Di dalam Akaun Amanah memang sejak azali tiada duit sebab duit GST telah dipindahkan masuk ke dalam Kumpulan Wang Disatukan.

    Bila hendak buat tuntuan, JKDM akan meminta dari Kerajaan dan Kerajaan akan bayar melalui duit dalam Kumpulan Wang Disatukan masuk dalam Akaun Amanah. Kemudian barulah JKDM bayar kepada peniaga. Apa yang benak sangat Menteri Kewangan nak faham?

    Menteri Kewangan menuduh hasil kutipan GST yang masuk ke dalam Kumpulan Wang Disatukan adalah satu rompakan oleh Kerajaan Barisan Nasional sebelum ini.

    Lim Guan Eng tidak faham Perlembagaan Persekutuan. Perkara 97 Perlembagaan Persekutuan menetapkan bahawa semua hasil atau pendapatan kerajaan tidak kira bagaimana jua cara mesti dimasukkan ke dalam Kumpulan Wang Disatukan atau 'consolidated fund'.

    Pelik betul lah ye Wak...macam mana Madey boleh lantik orang macam ni pegang menteri kewangan, nampak sangat dia ni tak abis ngaji lagi. Ini lah akibatnya jika dalam hati tu penuh hasad dengki dan nak mendedahkan aib orang aje, kan tak pasal2 dah bertepek2 kena kat batang hidung sendiri. Rasanya Wak Sukan tempek Bacin pun setuju kan ???

    keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii...kokokhikikikiokikik!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PERKATAAN WALI DALAM ALQURAN


      1. APABILA DISEBUT SAHAJA PERKATAAN WALI RAMAI YANG MEMAHAMI WALI NIKAH ATAU WALI ALLAH YANG MEMPUNYAI KERAMAT DAN PERKARA LUAR BIASA YANG BERLAKU KE ATASNYA. SEBENARNYA PERKATAAN WALI YANG DIGUNAKAN OLEH ALQURAN ADALAH LEBIH LUAS DARIPADA ITU.

      2. TERLEBIH DAHULU SAUDARA DIPERINGATKAN SUPAYA TIDAK PERLU PERCAYA KEPADA MANA-MANA TOKOH AGAMA KERANA MEREKA TIDAK KEBAL DARIPADA API NERAKA APALAGI HENDAK MENYELAMATKAN ANDA DARI AZAB TERSEBUT. PELAJARI DAN KAJI SENDIRI SUPAYA ANDA DAPAT SELAMATKAN DIRI DARIPADA ANCAMAN TERSEBUT.


      3. ALQURAN DITURUNKAN DALAM BAHASA ARAB YANG MEMPUNYAI KEPELBAGAIAN SENI…DI ANTARANYA ISTILAH YANG DIGUNAKAN BERSIFAT MELUAS PENGGUNAANNYA….WALI ADALAH BERMAKSUD AMAT DEKAT KEPADA SI POLAN,,,MENGIKUTINYA,,,MELINDUNGI TANPA BATAS,,,MENOLONGNYA,,,MENGASIHANINYA,,,MENGUASAI NEGERI,,,MENJADI WALI SATU NEGERI,,,PEMERINTAH,,,GABENOR…..WALI JUGA ADALAH NAMA BAGI TUHAN.

      4. SATU LAGI ISTILAH YANG DIGUNAKAN OLEH ALQURAN IALAH WALIJAH IA BERMAKSUD KAWAN ATAU SEKUTU.


      5. ALQURAN 4 : 44 – 45 MENGINGATKAN KITA SUPAYA BERWASPADA DENGAN PARA ILMUAN YANG MEMAHAMI KITAB SUCI TAPI MEMBELI KESESATAN DAN BERMAKSUD MENYESATKAN ORANG RAMAI DARI JALAN YANG BENAR…ALLAH MAHA TAHU MUSUH-MUSUH KAMU…CUKUPLAH ALLAH SEBAGAI WALI DAN CUKUPLAH ALLAH SEBAGAI PEMBANTU.

      6. AL QURAN 8 : 88 MENEGUR ORANG BERIMAN BAGAIMANA MEREKA BOLEH BERPECAH DUA BILA BERHADAPAN DENGAN GOLONGAN MUNAFIK SEDANGKAN ALLAH TELAH KEMBALIKAN MEREKA KEPADA KEKAFIRAN AKIBAT PERBUATAN MEREKA…ADAKAH KAMU BERMAKSUD MEMBERI PETUNJUK KEPADA MEREKA YANG ALLAH TELAH SESATKAN??...BARANGSIAPA YANG DISESAT OLEH ALLAH KAMU TIDAK LAGI DAPAT MENEMUI JALAN PETUNJUK UNTUKNYA….OLEH ITU JANGANLAH KAMU LANTIK DI KALANGAN MEREKA ITU SEBAGAI WALI,,,,,

      7. ALQURAN 9 : 55 – 57 MENEGASKAN BAHAWA HANYA YANG LAYAK MENJADI WALI IALAH ALLAH,,,RASULNYA DAN ORANG BERIMAN YANG MENDIRIKAN SOLAT,,,MENGELUARKAN ZAKAT DALAM KEADAAN TUNDUK KEPADA ALLAH….ALLAH MEMBERI JAMINAN KEMENANGAN KEPADA MEREKA..


      8. ALQURAN 8 : 72 SESUNGGUHNYA ORANG YANG BERIMAN,,,BERHJRAH,,,BERJIHAD DENGAN HARTA DAN NYAWA MEREKA PADA JALAN ALLAH,,,MEMBERI PERLINDUNGAN DAN MEMBELA…MEREKA INILAH YANG MENJADI WALI SESAMA MEREKA..

      9. ALQURAN 8 : 73 ORANG KAFIR ITU ADALAH WALI SESAMA MEREKA…JIKA KAMU TIDAK MEMBANTU SESAMA ORANG BERIMAN PASTI AKAN TERJADI FITNAH DI MUKA BUMI DAN KEROSAKAN YANG BESAR..


      10. ALQURAN 46 : 32 BARANG SIAPA YANG TIDAK MENYAHUT SERUAN MAKA DIA BUKANLAH DAPAT MELEMAHKAN ALLAH DI MUKA BUMI DAN TIADA SELAIN ALLAH WALI BAGINYA.

      11, ALQURAN 2 : 28 JANGANLAH ORANG BERIMAN MENGAMBIL ORANG KAFIR SEBAGAI WALI DENGAN MEMBELAKANGKAN ORANG BERIMAN….BARANG SIAPA MELAKUKANNYA IA TIDAK MENDAPAT PERTOLONGAN ALLAH.


      12. AL QURAN 9 : 23 WAHAI ORANG BERIMAN JANGANLAH KAMU MENGAMBIL AYAH DAN SAUDARA KAMU SEBAGAI WALI SEKIRANYA MEREKA LEBIH MENYINTAI KUFUR DARIPADA IMAN….BARANG SIAPA DI KALANGAN KAMU MENGAMBIL MEREKA SEBAGAI WALI MAKA MEREKA INI ORANG YANG ZALIM..


      13. AL QURAN 4 : 138-139 BERILAH KHABAR GEMBIRA KEPADA PARA MUNAFIK BAHAWA MEREKA LAYAK MENDAPAT AZAB YANG PEDIH IAITU MEREKA YANG MELANTIK ORANG-ORANG KAFIR SEBAGAI WALI DENGAN MENINGGALKAN ORANG BERIMAN….ADAKAH MEREKA INGINKAN KEMULIAAN DI SISI ORANG KAFIR ITU….SESUNGGUHNYA SEMUA KEMULIAAN ITU MILIK ALLAH..


      Delete
  12. Wak Suman Penjual Tempek Bacin yang tersohor di Msia....Wak dah baca tak kenyataan rasmi oleh KP UMNO ni. Kalau belum lagi, saay turunkan untuk Wak Hadamkan dalam benak Wak yang dah sewel dan senget sesangat tu !!!!

    Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia (Pemuda UMNO) amat terkejut dan memandang serius kenyataan yang dibuat oleh Menteri Kewangan, Lim Guan Eng sewaktu perbahasan Rang Undang-Undang berkaitan Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) di Dewan Rakyat baru2 ni, kata ketuanya, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki .

    Jelasnya, Menteri Kewangan mendakwa Kerajaan BN sebelum ini telah berkomplot merompak sejumlah RM19. 4 billion dari tabung “Input Tax Credit” GST yang bakal dikembalikan kepada perniagaan sejak tiga tahun pelaksanaan GST.

    “Tuduhan rompakan atau ketirisan ini adalah suatu perkara yang amat serius kerana ia bukan sahaja melibatkan wang rakyat bahkan membabitkan integriti dan kompetensi ribuan kakitangan awam dan profesional di dalam pelbagai agensi Kerajaan Persekutuan sebagaimana dakwaan YB Menteri termasuklah Kementerian Kewangan (MOF), Jabatan Kastam Diraja Malaysia (KDRM), Jabatan Akauntan Negara Malaysia (ANM) dan Audit Negara.

    “Sehubungan dengan itu, Pemuda UMNO meminta agar pihak Kerajaan Pakatan Harapan (PH) untuk segera memohon perkenan DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong untuk menubuhkan Suruhanjaya Siasatan DiRaja bagi menyiasat dakwaan ini dengan kadar segera dan secara telus tanpa prejudis.”

    Katanya, Pemuda UMNO percaya penubuhan Suruhanjaya Siasatan DiRaja ini amat penting kerana tuduhan ini dibuat oleh seorang anggota pentadbiran tertinggi Kerajaan dan melibatkan pelbagai kementerian dan agensi yang boleh menjejaskan imej negara di peringkat antarabangsa.

    “Rakyat juga berhak untuk mengetahui kebenaran mengenai perkara ini secara terbuka dan adil,” tegasnya lagi dalam satu kenyataan media hari ini.

    Persoalannya Wak..Berani ke Si Ah Beng dan kerajaan Fuckatan Haprakan ni menubuhkan RCI berkaitan isu ni...mana pulak nak cari bukti kukuh untuk menguatkan dakwaan Ah Beng tu kan kalau hanya berasaskan pada fitnah dan spin semata2...betul tak Wak Suman Tempek bacin Oooooi????

    ReplyDelete
    Replies
    1. MELAYU YANG PELINGKUP MELAYU

      NI YANG AKU SEDIH......

      SEKARANG CINA NAK PEBETOL KEADAAN

      GENG PENYAMUN NAIK ANGIN!

      KAH.....KAH.....KAH....

      mana si kejora nih...
      asyik guna nama lain je....
      takut kat pak man kot...

      Delete
    2. Najib: K'jaan HARAPAN mungkin dah belanja wang GST RM18 bilion
      Diterbitkan 10 Ogs 2018, 4:39 petang | Dikemaskini 10 Ogs 2018, 5:11 petang

      A+ A-

      Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak mendakwa kerajaan Pakatan Harapan (HARAPAN) mungkin sudah membelanjakan RM18 bilion wang pembayaran balik Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).

      Najib berkata, dakwaan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng bahawa BN merompak wang tuntutan GST adalah tidak berasas sama sekali.

      Ini kerana katanya, seperti kutipan cukai dan pendapatan lain, kesemua kutipan GST dibayar terus ke dalam Kumpulan Wang Amanah Disatukan kerajaan.

      Dari situ, katanya, dana dibayar ke akaun amanah tuntutan GST setiap bulan bagi memenuhi keperluan pembayaran tuntutan secara berterusan.

      "Ini dibenarkan oleh undang-undang dan memenuhi peruntukan Akta GST 2014, yang dibentangkan di Parlimen di mana pemimpin HARAPAN juga hadir termasuk Guan Eng sendiri, maka sudah tentu beliau tahu," kata Najib dalam satu kenyataan hari ini.

      Justeru, kata Najib tiada wang atau dana ‘dirompak’ kerana kesemua kutipan GST dimasukkan ke dalam akaun Kumpulan Wang Amanah Disatukan.

      "Oleh kerana kerajaan HARAPAN kehilangan pendapatan bagi tiga bulan apabila GST disifarkan dan SST belum lagi dilaksanakan, kerajaan HARAPAN mungkin sudah membelanjakan wang dalam akaun Kumpulan Wang Amanah Disatukan yang sepatutnya digunakan untuk disalurkan kepada akaun amanah tuntutan GST bagi menampung perbelanjaan bulanan kerajaan.

      "Akibatnya, kerajaan HARAPAN mengalami kesukaran untuk membayar tuntutan-tuntutan GST yang begitu banyak dan dibuat sekali gus dan memerlukan seseorang untuk dipersalahkan.

      "Sebagaimana biasa, kesalahan itu dituding ke arah kerajaan BN walaupun ia adalah kesilapan kerajaan HARAPAN sendiri," katanya.

      Bagaimanapun Najib berkata beliau bersedia memberikan kerjasama sepenuhnya kepada polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) selaku bekas Menteri Kewangan.

      "Jika dakwaan ini didapati tidak benar, maka Lim Guan Eng telah memperdaya Parlimen ketika beliau membuat tuduhan serius itu.

      "Apabila itu berlaku, saya amat berharap Speaker Dewan Rakyat tidak lagi melindungi Lim Guan Eng kerana dewan yang mulia itu bukanlah tempat atau ruang bagi membuat dakwaan tidak berasas dan tuduhan yang bermotifkan politik," katanya.

      Ketika membentangkan RUU Akta Cukai Barangan dan Perkhidmatan (Mansuh) 2018 Selasa lalu, Lim mendedahkan audit dalaman Jabatan Kastam mendapati tabung bayaran balik GST kekurangan hampir RM18 bilion.


      Baca: 'Audit dedah salah guna RM18 bilion tabung bayar balik GST'

      Beliau mendakwa kerajaan BN memalsukan akaun dan menyalahgunakan dana dalam akaun bayaran balik GST untuk menutup defisit dasar kewangan kerajaan.

      Bagaimanapun, Lim enggan mengaitkan perkara itu dengan Najib, sebaliknya berkata bekas setiausaha perbendaharaan, Tan Sri Irwan Serigar Abdullah pasti "tahu" mengenainya.

      Irwan menafikan dakwaan bahawa kerajaan BN telah merompak bayaran balik GST dan membuat laporan kepada SPRM pagi ini.

      Delete
    3. SAMBUNGAN PERKATAAN WALI DALAM ALQURAN


      14. BERDASARKAN AYAT-AYAT DI ATAS KITA BOLEH FAHAMI BAHAWA MELANTIK ORANG KAFIR MENJADI WALI MEMBUATKAN SESEORANG ITU BERSIFAT MUNAFIK,,,TIDAK PERLU MENJADIKAN ILMUAN YANG MENJUAL AGAMA MENJADI WALI,,,,,JANGAN MELANTIK MEREKA YANG MENYEBABKAN PERPECAHAN DI KALANGAN UMAT ISLAM MENJADI WALI KERANA MENGHADAPI GOLONGAN MUNAFIK,,,,,ORANG BERIMAN WAJIB MELANTIK SESAMA ORANG BERIMAN YANG MENUNAIKAN SOLAT DAN ZAKAT SERTA BERHIJARAH,,BERJIHAD DENGAN HARTA DAN NYAWA,,,,MEMBERI PERLINDUNGAN DAN MEMBELA SESAMA ORANG BERIMAN…..ORANG KAFIR ADALAH WALI SESAMA MEREKA JADI KENAPA ORANG BERIMAN BERSUSAH PAYAH HENDAK MELANTIK MEREKA….MEREKA YANG MELANTIK ORANG KAFIR TIDAK MENDAPAT PERTOLONGAN ALLAH….HATTA SAUDARA TERDEKAT PUN TIDAK BOLEH DILANTIK JIKA MEREKA LEBIH SAYANG KEPADA KEKUFURAN APALAGI YANG TIADA PERKAITAN KELUARGA….

      15. APA PULA PERKAITAN PERKATAAN WALI DENGAN NAMA ALLAH,,,,INI ADALAH KERANA JIKA SILAP MEMILIH KAFIR SEHINGGA MEMBELAKANG HUKUM ALLAH IA AKAN SAMPAI MENUHANKAN MEREKA…SYIRIK BUKAN SAHAJA DENGAN MENYEMBAH TOKONG TAPI BERSEKUTU DALAM MEMBUAT PERUNDANGAN DENGAN MENOLAK HUKUM ALLAH.


      16. CUBA PERHATIKAN NEGARA SEPERTI SYRIA DIPERINTAH OLEH SYIAH KAFIR PARTI BA`ATH,,,WALAUPUN PUN PADA MULA PEMERINTAHAN HAFIZ ALASAD TELAH MENURUNKAN HARGA BARANGAN KEPADA 15% DAN SEMUA RAKYAT BERGEMBIRA TAPI LIHATLAH APA KESUDAHANNYA….DENDAM KESUMAT YANG TIDAK KUNJUNG HABIS…LIHAT PULA APA TERJADI PADA MYAMMAR HABIS DILANYAKNYA UMAT ISLAM…DIBUNUH,,,DIPERKOSA,,,,DIRAMPAS HARTA MEREKA….LIHAT PULA APA JADI DULU PADA SEPANYOL DIPAKSA UMAT ISLAM TUKAR AGAMA….MANA-MANA YANG TIDAK SEMPAT LARI HABIS SEMUA MATI DIBUNUH…PERKARA YANG SAMA BERLAKU DI FILIPINA…….INILAH AKIBATNYA JIKA DIBIARKAN KAFIR MEMERINTAH,,,ALLAH TELAH MEMBERI PERINGATAN BAHAWA MANUSIA YANG PALING BERMUSUH KEPADA KAMU IALAH YAHUDI DAN MUSYRIKIN ( PENYEMBAH BERHALA DAN DEWA )…

      Delete
  13. Wak Suman Tempek Bacin dan Terisak3...Mat Syanbu ni memang memalukan kompani aje lah kan. Cakap main sedap mulut aje, taknak langsung bertanya pada pegawai2 tertinggi dalam ATM terlebih dulu. Sekaqrang ni dah jadi bahan lelucon di media sosial aje !!!!

    Menteri Pertahanan Mohamad Sabu, ketika menjawab soalan Danyal Balagopal Abdullah ( MP Port Dickson) di Dewan Rakyat, mendedahkan kekuatan tentera Malaysia kini paling lemah di Asia Tenggara. Kata beliau,

    Kedudukan laut, udara dan sebagainya, di Asia Tenggara, kita berada di tempat yang paling bawah. Vietnam jauh ke hadapan, Indonesia nombor satu. Malu kita, kalau kita pergi ke peringkat antarabangsa. Saya akan berusaha menjadikan Malaysia hebat kembali, nombor satu semula.

    Rakyat nak tanya lah...dari mana pulak Mat Syabu memperolehi senarai kedudukan yang meletakkan Malaysia di tangga paling bawah di dalam kekuatan ketenteraan negara-negara serantau?

    Ranking Malaysia di dalam senarai Global Firepower, meletakkan Malaysia di tangga ke 5 dengan kedudukan penuhnya seperti berikut:

    1. Indonesia

    2. Vietnam

    3. Thailand

    4. Myanmar

    5. Malaysia

    6. Philippines

    7. Singapore

    8. Cambodia

    9. Laos

    Kadangkala terfikir jugak kenapa lah Menteri Pertahanan Kulinari sendiri menghina Kementerian Pertahanan sebagai paling lemah di rantau ini. Inilah hadiah kepada tentera-tentera Malaysia kerana mengundi PH. Sekurang-kurangnya Menteri Pertahanan Kulinari akan menaikkan mertabat tentera dengan kawad 'goose steps'....ataupun menjadikan kari kapla ikan, kuih samperit dan teh tarik sebagai menu wajib ATM...Tak gitu Wak Suman Tempek Bacin..kan..kan...!!!!!

    keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii...kokokhikikikiokikik!!!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Syabu ni semuanya deah dibuatnya...Naik kapal perang sudah, naik karibu sudah, naik jet sudah, cuma satu yang belum naik kapal selam.

      Eloklah jemput Mat Syabu ni naik kapal selam tu, pada kedalaman 200 meter lepaskan dari kapal selam, rakyat nak tengok skill Mat Sabu berenang pulak...he..he. just joking!!!!!

      keh..keh..keh...Harrrk..Tuiii...kokokhikikikiokikik!!!

      Delete
    2. MEROYAN LAH KO GN(KEJORA)
      ko...ingat akau tak tahu..
      kah...kah....kah.....

      SAMPE 2023

      TAHUN NI BOLEH SEMBANG LAGI

      TAHUN DEPAN KEMARAU UMNO MAKIN TEROK

      PASAL PAIP DAN STOP!

      LOPEH TU HILANG DARI RADAR POLITIK..

      AYUH GN, MASUK PPBM

      TAKUT KERING,MACAM SAYUR KERING

      KAH...KAH....KAH..

      Delete
    3. PUTRA IKANGORENG...Kesian betul lah aku kat kau ni. Salah tembak beb !!!

      Aku tak kenal pun sapa KEJORA, Justice League, Lebai Modern dll tu. Kami bukan orang tang sama..cuma persamaannya ialh kami mempunyai political wavelength yang sama...iaitu menegakkan kebenaran dan menghapuskan kebatilan. Perjuangan kami ialah semata2 untuk membela nasib rakyat marhaein yang tertindas , khususnya Bani Melayu di negara tercinta ni. Dah tak sanggup melihat bagaimana rakayt jelata terus dizalimi oleh kerajaan Fuckatan Haprakan ni. Itu saja bhai..tak lebih dan tak kurang !!!

      Delete
    4. Xkenal pon xkisah...sama dungu jer semua macai2 rosmah tu.

      Delete
    5. Askar kita ketinggalan upenyer...dulu sepupu pencuri kecoh tentera kita hebat. Ditipunya rakyat malaysia hidup2

      Delete
    6. Penyokong Najib tidak puas hati
      MUHAMMAD AFHAM RAMLI 10 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore1.3K
      Penyokong Najib tidak puas hati
      Sekumpulan penyokong Najib menyuarakan kekecewaan mereka kerana tidak dibenarkan masuk ke Kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      KUALA LUMPUR - Penyokong bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menyatakan kekecewaan mereka susulan tidak dibenarkan masuk ke pekarangan Kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, di sini, hari ini.

      Kehadiran mereka sejak jam 8 pagi itu turut disertai pengarah dan pelakon terkenal Ellie Suriati.


      Menurut Ellie, kehadiran mereka semua hari ini adalah sebagai tanda sokongan kepada bekas Presiden Umno itu.

      “Kami tidak dibenarkan masuk, malah ada diletakkan papan amaran yang tidak membenarkan kami masuk. Jadi, kami ini hanya penyokong sahaja, tiada masalah dan bukan dalam Akta Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pun.

      “Najib adalah seorang reformis di mana dia membubarkan ISA dan mewujudkan Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (Sosma). Itulah suara sebagai sebuah negara demokrasi,” katanya ketika ditemui di sini.

      Tambah Ellie, jadi, mengapa ada sekatan untuk penyokong seperti mereka?

      Katanya, dia bersama penyokong lain amat tidak berpuas hati dengan sekatan ini dan diharap sekatan ini tidak dibuat pada masa yang lain.

      “Jika benda sekecil ini pun tidak boleh, apatah lagi rule of law di dalam sana (mahkamah),” katanya.

      Hari ini pihak pembelaan Najib yang diketuai oleh Peguam, Tan Sri Shafee Abdullah akan berhujah berhubung permohonan mereka untuk mendapatkan perintah tegahan ataupun gag order bagi menghalang perbicaraan awam berhubung merit terhadap tujuh pertuduhan yang dikemukakan oleh pendakwaraya terhadap Najib.

      Delete
  14. Wak Suman Tempek bacin...Fuhhh..bukan main lagi mulut longkang takde insuran si Pizi ni kan. Sedap mulut dia aje nak tegur menteri2 Fuckatan Haprakan yang berlumba2 nak dapat anugerah Badut terbaik dalam sidang Parlimen tu kan !!!!

    Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli menegur menteri dan Ahli Parlimen kerajaan supaya tidak terlalu kerap menyindir, mengkritik dan membuat pembongkaran kesalahan kepemimpinan Barisan Nasional (BN).

    Sebaliknya, pengasas INVOKE Malaysia itu menasihatkan pihak berkenaan supaya lebih memberi tumpuan terhadap pelaksanaan janji dalam manifesto Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) yang lalu.

    Beliau bimbang jika tidak dikawal, ia boleh menghakis kepercayaan rakyat terhadap kerajaan Pakatan Harapan (PH).
    “Saya faham menteri dan penyokong kerajaan di Dewan Rakyat menyampah dengan tindak tanduk pembangkang dalam kalangan BN yang berlagak suci seolah-olah mereka tidak ada kena mengena dengan isu yang dibangkitkan atau masalah yang ditinggalkan kerajaan terdahulu.

    “Seolah-olah mereka tidak berdosa dan itu sebab timbul kritikan, sindiran, serangan serta macam-macam pembongkaran dan sebagainya.

    “Kalau pun hendak menegur, biarlah 20 peratus saja manakala 80 peratus ditumpukan kepada rancangan kita dan apa yang mahu kerajaan laksanakan.

    “Saya pasti rakyat faham kerana banyak tinggalan kerajaan terdahulu perlu diselesaikan kerajaan hari ini dan mereka boleh memberi masa kepada kerajaan menyelesaikannya. Namun, kalau rakyat melihat (kerajaan) tidak ada kerja lain, asyik tumpu kepada pembongkaran dan menyerang pembangkang maka kesabaran rakyat akan terhakis dengan lebih cepat,” katanya.

    Beliau berkata demikian dalam wawancara khas bersama NSTP sempena pemilihan PKR di pejabatnya di sini, hari ini.

    Beliau diminta mengulas tindak tanduk kerajaan yang dilihat banyak menumpukan pembongkaran kesilapan kerajaan terdahulu seperti isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) berbanding fokus melaksanakan janji manifesto pilihan raya.

    Sambil mengakui perkara itu berlaku, Rafizi yang juga bekas Ahli Parlimen Pandan berkata, beliau sendiri ada mengemukakan teguran itu kepada kepemimpinan parti.

    Katanya, sudah sampai masanya kerajaan menumpukan kepada apa yang hendak dibuat seperti isu kenaikan harga barang, menurunkan harga minyak dan mengukuhkan kedudukan ekonomi negara.

    “Biarkan pembangkang melaksanakan tugas mereka untuk mengorek kesalahan kerajaan. Kita perlukan pembangkang yang baik untuk menegur dan menilai prestasi kerajaan,” katanya.

    Rafizi percaya teguran beliau itu mungkin menyebabkan ramai yang tidak berpuas hati tetapi yakin ketegasannya itu supaya menteri dan penyokong kerajaan tidak terbawa-bawa dengan budaya peninggalan kerajaan BN yang seronok menjadi kerajaan sehingga melupakan tanggungjawab untuk berkhidmat kepada rakyat.

    Beliau turut mempertikaikan tindakan beberapa Ahli Parlimen yang mengejek dan mengganggu perbahasan wakil rakyat pembangkang di Dewan Rakyat.

    “Saya tidak puas hati dengan tindakan Ahli Parlimen Jelutong (RSN Rayer) mengejek-ejek dan bertalu-talu mengaitkan isu 1MDB dan Najib (Datuk Seri Najib Razak). Sudah-sudahlah, Najib pun sudah didakwa di mahkamah… BN pun sudah dihukum dalam pilihan raya.

    “Dalam isu 1MDB, bukan semua pemimpin BN terbabit kerana peringkat keterlibatan mereka itu berbeza. Sebagai Ahli Parlimen biasa mereka tiada dalam Kabinet sudah tentu tiada keterlibatan dan itupun sudah dihukum apabila BN kalah.

    “(Namun) setiap kali berbahas mereka dikacau dan diejek-ejek, berilah ruang untuk mereka menjadi pembangkang yang baik,” katanya. – BH ONLINE

    Patutlah Madey tak nak lantik dia jadi ahli kabinet..nak buat apa simpan orang macam ni dalam kerajaan, buat nyemakkan kepala otak Madey aje..betul tak Wak ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Askar kita ketinggalan upenyer...dulu sepupu pencuri kecoh tentera kita hebat. Ditipunya rakyat malaysia hidup2

      Delete
    2. Tak wajar guna alasan tiada dana
      ROSLINDA HASHIM 10 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore187
      Tak wajar guna alasan tiada dana
      Mahfuz (kanan) ketika meninjau wad Violet Zone yang belum beroperasi.
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      ALOR SETAR - Kerajaan pusat tidak wajar menggunakan alasan kekurangan peruntukan sebagai kekangan menaik taraf kemudahan kesihatan.

      Timbalan Menteri Sumber Manusia, Datuk Mahfuz Omar berkata, ini kerana infrastruktur yang tidak sempurna serta kekurangan pegawai perubatan akan memberi kesan terhadap perkhidmatan selain aspek keselamatan dan nyawa pesakit. Menurutnya, kebanyakan hospital mengalami masalah sama, terutama kekurangan doktor pakar dan pegawai perubatan di wad kecemasan serta kesesakan pesakit dalam wad.


      “Kerajaan perlu penuhi permintaan pihak hospital seperti tambahan pegawai perubatan dan doktor pakar, kekangan kewangan tidak boleh dijadikan alasan,” katanya ketika meninjau bangunan baharu wad kecemasan Violet, di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB).

      Mahfuz berkata, HSB antara hospital yang berdepan masalah kekurangan pegawai perubatan, di mana jumlah doktor bertugas di wad kecemasan adalah 29 orang untuk 24 jam, dibandingkan keperluan untuk beroperasi 24 jam adalah 60 doktor.

      “Apabila jumlah doktor kurang, pesakit kes ringan terpaksa menunggu lama. Keutamaan rawatan adalah untuk pesakit kritikal, kemalangan dan serangan yang serius,” katanya.

      Ahli Parlimen Pokok Sena itu berkata, wad kecemasan juga sentiasa sesak dengan pesakit kerana pesakit kes ringan enggan ke klinik sebagai pilihan.

      “Walaupun ada rungutan tempoh menunggu lama, kadang sehingga tiga jam sebelum dirawat, namun tidak dapat elak kerana pesakit yang alami sakit biasa pun datang sini. Sedangkan mereka ada pilihan ke klinik menyebabkan berlaku kesesakan,” katanya.

      Sehubungan itu, Mahfuz berharap orang ramai harus peka peranan wad kecemasan yang perlu diberikan keutamaan kepada pesakit kritikal.

      “Ada pesakit sanggup tunggu berjam-jam namun ia agak membuang masa. Jika pilih klinik, rawatan pun sama. Masyaralat harus tahu pilihan yang ada, manakala Jabatan Kesihatan negeri perlu uarkan maklumat lebih meluas mengenai kewujudan klinik sekitar kawasan,” katanya.

      Menurutnya, sekiranya masalah ini berlarutan antara opsyen adalah dengan menetapkan peraturan lebih ketat seperti hanya pesakit kritikal diterima di wad kecemasan.

      “Namun perlu diadakan hebahan atau kempen terlebih dahulu berkaitan peranan wad kecemasan dan pilihan rawatan di klinik,” katanya.

      Mengulas mengenai tambahan bangunan baharu menempatkan pesakit wad kecemasan yang dikenali sebagai Violet Zone, katanya, ia antara usaha baik mengurangkan kesesakan pesakit.

      “Wad kecemasan tambahan ini dikhususkan kepada penyakit mudah berjangkit, dikuarantin selepas pulang dari luar negara seperti Makkah atau alami jangkitan lain. Tempat sudah siap namun peralatan belum lengkap, hanya menempatkan katil lama tanpa tilam,” katanya.

      Mahfuz berharap, Kementerian Kesihatan menyediakan peruntukan untuk melengkapkan kemudahan di wad berkenaan agar dapat beroperasi segera

      Delete
    3. APA HEBATNYA HUDUD

      1. SEMUA ORANG KECUT PERUT BILA DENGAR PERKATAAN HUDUD.. ,,BELUM LAGI DILAKSANAKAN....KALAU SUDAH DILAKSANAKAN TENTULAH IA AKAN MEMBERI KESAN MAKSIMA KEPADA PENURUNAN JENAYAH...

      2. ANDA MENYALAHKAN ORANG LAIN KERANA TIDAK MELAKSANAKAN HUDUD SEDANGKAN APA PERANAN ANDA SEBAGAI SEORANG MUSLIM/BERIMAN.,, JIKA ANDA MENGATAKAN HUDUD TIDAK DAPAT DILAKSANAKAN KERANA PERLUKAN SOKONGAN MAJORITI. MAKA ANDA BERUSHALAH BIAR DAPAT MAJORITI.,, MAHATHIR JADI PM PUN BUKAN DARI PARTI MAJORITI.. BILA ANDA KATA TIDAK SESUAI KERANA ADA KAUM DAN AGAMA LAIN DI MALAYSIA MAKA UNDANG-UNDANG LORD REID LEBIH TIDAK SESUAI DILAKSANAKAN KERANA TIDAK ADA KENA MENGENA PUN DENGAN MANA-MANA UGAMA DAN BANGSA DI MALAYSIA.

      3. HUKUM HUDUD BUKANLAH BARU DIPERKENALKAN OLEH ALQURAN TETAPI TELAH DIPERKENALKAN LAMA DULU OLEH TAURAT/INJIL LAGI.,,,SILA RUJUK SEBAGAI CONTOH HUKUMAN POTONG TANGAN DISEBUT OLEH BIBLE : MARKUS 5:29-30 & 9:43-48, HUKUMAN REJAM/MATI UNTUK PENZINA : DEUTERONOMY 22:22-24,, LEVITICIUS 20:10.. HUKUMAN REJAM DALAM TANAKH YAHUDI : ULANGAN : 17 : 2-17

      4. DI MALAYSIA SENDIRI PERNAH DILAKSANAKAN UNDANG-UNDANG MELAKA PADA ABAD 15 SEHINGGA AWAL ABAD 16...ANTARA LAIN HUKUMAN TERSEBUT IALAH HUKUM BUNUH KE ATAS MUHSAN YANG BERZINA ( FASAL 2 ),,,QISAS: BUNUH DI BALAS BUNUH ( FASAL 5 ),,,POTONG TANGAN KERANA MENCURI ( FASAL 7 ),,,,EKONOMI HARAM AMBIL RIBA ( FASAL 30 ),,,,HUKUMAN MURTAD JIKA TIDAK TAUBAT DIBUNUH ( FASAL 36 ).

      6. HUDUD DARI SEGI BAHASA BERMAKNA BATASAN/HAD/LIMITATION. ISTILAH HUDUD DIGUNAKAN ALQURAN UNTUK HUKUM YANG BERKAITAN DENGAN NIKAH KAHWIN,,FARAID DAN PENGGUNAAN ISTILAH HUDUD JUGA DIGUNAKAN SECARA UMUM KEPADA SEMUA HUKUM-HAKAM LAIN..DAN AHKIRNYA PENGGUNAAN ISTILAH HUDUD DIKENALI UMUM SEBAGAI HUKUM JENAYAH YANG MELIBATKAN ROGOL, MENCURI DAN SEBAGAINYA.

      7. SEBABNYA HUDUD DINAMAKAN HAD/BATASAN/LIMITATION IALAH KERANA HUKUM ISLAM MEMPUNYAI 3 LAPISAN/LEVEL HUKUM IAITU HUDUD,,,QISAS DAN TA'ZIR...BERBEZA DENGAN UNDANG-UNDANG SIVIL YANG HANYA MEMPUNYAI SATU LAPISAN SAHAJA...

      8. IA BERMAKSUD UNDANG-UNDANG SIVIL TIDAK KEBAL DARI DICEROBOHI OLEH TANGAN-TANGAN MANUSIA...AKAN ADA PEMIMPIN YANG MENGATASI UNDANG-UNDANG YANG MEREKA KUAT-KUASAKAN..PEMIMPIN INI HAKIKATNYA TELAH MENJADI TUHAN SELAIN ALLLAH SWT.

      9. DALAM UNDANG-UNDANG ISLAM,, DUA LAPISAN ATAS IAITU HUDUD DAN QISAS TIDAK ADA CAMPUR TANGAN MANUSIA SAMA SEKALI HATTA SETINGGI MANAPUN KEDUDUKAN PEMIMPIN ITU...HANYA LAPISAN KETIGA IAITU TA'ZIR SAHAJA YANG DIBENARKAN DIPUTUSKAN OLEH DEWAN RAKYAT/NEGARA.

      10, DALAM ALQURAN ADA DISEBUTKAN BAHAWA ORANG-ORANG KAFIR MENGAMBIL PENDETA/PADERI MEREKA SEBAGAI TUHAN SELAIN ALLAH SWT... INI ADALAH KERANA PADERI/RAHIB MEREKA TELAH MENJADI TUHAN DENGAN MENGUBAH UNDANG-UNDANG ASAL YANG DITURUNKAN OLEH ALLAH SWT... BARANG SIAPA YANG SETUJU DENGAN UNDANG-UNDANG CIPTAAN MANUSIA TERSEBUT TELAH TERKELUAR DARI IMAN/ISLAM KERANA MELAKUKAN KESYIRIKAN.

      11. OLEH KERANA KITAB-KITAB SUCI SEBELUM ALQURAN TELAH DINODAI DAN DIUBAH OLEH TANGAN-TANGAN PADERI/RAHIB/SAMI/PEMUKA AGAMA MAKA ALLAH MENURUNKAN ALQURAN DENGAN JAMINAN TIADA LAGI PENGUBAHAN OLEH TANGAN-TANGAN MANUSIA UNTUK DIDAULATKAN DI MUKA BUMI….


      Delete
  15. TUN ADALAH ANUGERAH UNTUK RAKYAT MALAYSIA

    APA PENDAPAT KAMU GN?

    JADILAH SEORANG YANG PATRIOTISME GN?

    AYUH.....KITA BANTU BINA NEGARA!

    DARI MENJADI PENONGKAT PENYAMUN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak dapat dinafikan Tun ni adalah anugerah untuk rakyat Msia..yeee..anugerah untuk menyambung legasi perjuangan lamanya yang tak selesai tu untuk terus merampok dan menjarah harta rakyat dan negara sejak jadi PM ke 4 dulu.

      Kini kerja2 suci murninya tu disambung oleh PM ke 7 yang telah melantik dirinya sendiri sebagai Pengerusi khazanah, lubuk emas negara.

      Memang tepatlah kata2nya dulu ..Perjuangan yang belum selesai selagi anak beranak dan kroni2 tak mengeringkan perbendaharaan negara selicin2nya...setuju tak bhai ???

      Delete
    2. Apa kau merepek ni GN... udah udah la tu..buang masa dan kudrat kau terjerit terlolong, memaki, menyumpah dgn komen2/copipies zero facts and zilch value tu pd Tun M dan PH serta Tuan Budin dan para2 pejuang/penyokong Pakatan kat sini
      Najib Jebob tu lah yg gasak wang negara dan susahkan rakyat marhaen bukan Tun M,PH, LGE atau DAP pun.

      Tuan2 Budiman semua, wasting time melayan GN, Justice dan ntah apa2 nama samaran Wak Kengkang ni.. he is definitely in Denial Syndrome just like his Klepto Boss. And "Just Lick" this Justice is unable to lick Najib's wound, i tell ya he will only lick Najib's butt" clean till he ain't got nothing to lick anymore hehehehehehe... just ask Isa3, GN also has been licking Mak Badak's armpit uuuuuwwweeekkkkkk .... GN, Kejora, Lebai Moden, Justice along with Najib, Mak Badak and rest of umno's goons/penjilat2 tegar got no ethics and dignity at all..just bunch of shameless inmoral creatures. Worst they are traitors to the Malays/islam, the nation and the rakyat. I just pity them ish ish ish..kasihan huhuhuhu. May Allah have mercy on their life and souls..moga makhluk2 ini insaf dan dibukakan ruang taubat utk mereka sblum malaikat Izrail datang menjemput mereka... Aamin

      Delete
  16. Bro..orang ahli umno dah bosan dgn najib punya karenah..dorang mau ketepikan dia serta sisihkan dia jauh2..kelibatnya pun dorng x mau tengok..ko x dengar ke bergema satu malaysia..usah jd geng najiblh..dia dah hancuss beb hancuss!!..geng ko jd geng zombi pulak..k
    7 kes dah msk mahkamah..lg..lg kes akn menyusul..maka terpahatlh suatu nama dlm sejarah kita..najib bersiong dr buluhpekan..hahahahaakehkehkehhehhampeh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramly penjual burger tak laku...ini aku bawakan kau satu berita yang pastinya akan mengaibkan Mat Syabu dan cai2 macam kau ni . Senang2 aje kata pertahanan negara paling corot di rantau ni !!!!

      10 OGOS: Pengiktirafan pasukan Komando VAT 69 yang diraih di peringkat antarabangsa membuktikan Malaysia masih mempunyai kualiti dalam menjaga benteng keselamatan negara.

      Komander Unit VAT 69 Komando, Datuk Fisol Salleh berkata, dunia mengetahui dan mengiktiraf keupayaan Malaysia sebagai satu-satunya negara di dunia yang berjaya menangani ancaman komunis antaranya menerusi VAT 69.

      Ini terbukti apabila pihak beliau diminta mewakili Malaysia menghadiri satu persidangan bersama Filipina dan Colombia bagi membincangkan hal ehwal keselamatan serta kaedah menangani ancaman komunis di Hawaii, Amerika Syarikat tahun lepas.

      “Permintaan itu satu pengiktirafan kerana Malaysia diakui di seluruh dunia sebagai satu-satunya negara berjaya menangani ancaman komunis sehingga komunis menyerah diri pada 1989,” katanya kepada pemberita selepas majlis Penutup Kursus Asas Taktikal Para Bebas (Payung Terjun) di Padang Terbang Tekah hari ini.

      Fisol mengulas kenyataan Menteri Pertahanan Mohamad Sabu baru-baru ini yang menyatakan kekuatan benteng pertahanan negara adalah paling lemah di Asia Tenggara.

      Menurut Fisol, pihaknya menyifatkan komen Mohamad itu lebih merujuk kepada aspek ketenteraan di bawah kerangka Kementerian Pertahanan dan bukan mencakupi kesemua agensi keselamatan negara dari lain-lain kementerian.

      Fisol berkata, tahun ini pihaknya berjaya melahirkan 24 anggota baharu berbanding tahun lepas hanya 18 orang dan pihaknya masih memerlukan tambahan sekurang-kurangnya 80 anggota bagi memperkuatkan pasukan.

      Sementara itu, seorang peserta kursus, Lans Koperal Muhamad Shukri Mat Daud, 26, berkata, semua penerjun mempunyai perasaan bimbang sekiranya perkara buruk berlaku ketika melakukan penerjunan, namun sesudah payung terjun kembang dan terapung itulah keseronokan sebenar.

      Katanya, pengalaman melakukan penerjunan dari ketinggian 5,000 sehingga 12,000 kaki cukup mencabar mental serta fizikal namun berbekalkan ilmu yang diajar, perasaan takut dapat diatasi dan tugas dilaksanakan dengan sempurna.

      “Sebelum memulakan penerjunan, bagi penerjun beragama Islam pasti kami membaca ayat-ayat suci Al-Quran memohon kepada Allah melancarkan tugasan dan tanggungjawab kami serta mengelakkan kejadian tidak diingini,” katanya.

      Muhamad Syukri yang telah tiga tahun menyertai skuad itu berkata setiap penerjun akan menanggung berat beban sekitar 35 kilogram termasuk beg payung terjun serta kelengkapan seperti senjata dan makanan.

      Delete
    2. Pendirian Najib berjiwa besar: Annuar
      NOR AINNA HAMZAH 10 OGOS 2018
      FacebookTwitterWhatsAppEmailMore664
      Pendirian Najib berjiwa besar: Annuar
      A-A+ (Ubah saiz teks)
      SHAH ALAM - Pendirian bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak supaya Umno tidak lagi perlu mempertahankannya lagi terhadap fitnah yang dilemparkan ke atasnya dilihat sangat berjiwa besar.

      Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Annuar Musa menerusi laman sosial facebooknya berkata, bekas perdana menteri berkenaan sangat konsisten mengulangi pendirian Umno tidak patut menanggung beban mempertahankannya lagi.


      “Ramai pemimpin yang menggunakan partinya untuk pertahan mehnah (ujian atau cabaran)… sangat peribadi sifatnya tapi Datuk Seri Najib tidak begitu..Kalau ini difahami, kenyataan saya tidak perlu dicuba untuk disalah mengertikan.

      “Sebagai sebuah parti, kita harus terus bergerak ke hadapan menjunjung amanah dan menjulang perjuangan,” katanya.

      Annuar menegaskan seperti mana kata Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, pemimpin lama perlu dihormati.

      Menurutnya, dalam isu Datuk Seri Najib, sewajarnya bukan hanya perlu dihormati, malah harus menuntu agar proses keadilan yang seadil-adilnya wajib di berikan pada bekas perdana menteri berkenaan.

      [ ARTIKEL BERKAITAN: ‘Umno tak perlu pertahankan saya lagi’, luah Najib ]

      Semalam, pemimpin dan ahli Umno dinasihat tidak berterusan mengkritik pemimpin sendiri sebaliknya meneladani parti lawan yang sentiasa mempertahankan pemimpinnya daripada difitnah.

      Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Lokman Noor Adam menggesa pimpinan dan ahli Umno supaya memberi peluang kepada Najib mempertahankan dirinya kerana beliau difitnah.

      [ ARTIKEL BERKAITAN: Jangan pandang rendah kepada Najib ]

      Kelmarin, Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menasihati bekas Menteri Kewangan II, Datuk Seri Johari Abdul Ghani agar tidak memandang rendah terhadap Najib.

      Zahid yang juga Ketua Pembangkang berkata, Johari tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan yang meremehkan peranan Najib.

      Kelmarin memetik laporan Malaysiakini Johari mempersoalkan kewajaran Najib turun berkempen di PRK Sungai Kandis sedangkan banyak persepsi negatif dilemparkan terhadap beliau sepanjang terpalit dengan beberapa kes yang masih dalam siasatan.

      [ ARTIKEL BERKAITAN: Umno harus henti kritik pemimpin sendiri ]

      Semalam, Najib menyuarakan supaya Umno tidak lagi perlu mempertahankannya lagi terhadap fitnah yang dilemparkan ke atasnya.

      Najib menerusi perkongsiannya dalam laman sosial facebooknya berkata, melalui perbicaraan yang adil, beliau yakin dapat mempertahankan dirinya sendiri.

      Delete
    3. KENAPA INSTITUSI ISLAM WAJIB DIPERTAHANKAN


      1. ALQURAN SATU-SATUNYA KITAB SUCI DI DUNIA INI YANG MASIH TINGGAL SEPERTI ASAL KEASLIANNYA.


      2. ALQURAN TERBUKTI PERKATAAN TUHAN YANG TULEN 100% BERDASARKAN KAJIAN SAINTIFIK.

      3. ANTARA LAIN MUKJIZAT ALQURAN ADALAH KITAB INI DIHAFAL SEPENUHNYA OLEH JUTAAN PENGANUTNYA. TIDAK ADA MANA-MANA KITAB LAIN YANG SANGGUP DIHAFAL.

      4. AIR ZAM ZAM ADALAH AIR YANG TIDAK PERNAH KERING DAN PUTUS WALAUPUN MEMBERI KEHIDUPAN KEPADA BERJUTA-JUTA UMAT DALAM KEADAAN TANAH PASIR YANG KERING DAN GERSANG. BEGITU JUGA LAH ALQURAN DAN ALHADIS YANG TIDAK KERING PENGAJARAN DAN IKTIBAR SERTA MENCABAR MANUSIA DARI SUDUT SAINTIFIK.

      5. SAYA SALIN KATA-KATA MORGAN FREEMAN : ‘”ONE OF THE MOST HAUNTING AND BEAUTIFUL SOUND IN THE WORLD IS THE MUSLIM CALL FOR PRAYER”””…. SAUDARA SEKELIAN KAJILAH SENDIRI BERAPA RAMAI MEREKA YANG REVERT TO ISLAM ADALAH MEREKA YANG HANYA PADA MULANYA TERTARIK DENGAN SUARA AZAN….MENGAPA MEREKA TERTARIK..BECAUSE THE VOICE IS CALLING YOU TO ENTER THE PARADISE…

      5. ISLAM ADALAH AGAMA MANUSIA PERTAMA ADAM A.S. MUSLIM BERMAKSUD MANUSIA AMAN YANG MENYERAHKAN JIWA RAGA KEPADA ALLAH. DALAM BIBLE ( VERSI JAMES : YOHANNES : 5 : 30 )…SENDIRI MENYEBUTKAN ISA A.S ADALAH SEORANG YANG MENYERAHKAN DIRINYA KEPADA ALLAH SWT. JADI ISA A.S ADALAH SEORANG MUSLIM. KERANA PERKATAAN KRISTIAN TIDAK WUJUD DALAM BIBLE….. SEBAGAI CONTOH SILA RUJUK BIBLE VERSI JAMES : YOHANNES : 5 : 30 ….JADI SELURUH PADA NABI SEHINGGA MUHAMMAD SAW ADALAH MUSLIM KESEMUANYA.

      5. PERSAMAAN ALQURAN DENGAN KITAB-KITAB LAIN ADALAH : I) HANYA SATU TUHAN YANG ESA. TIDAK BOLEH DIGAMBARKAN, DIPATUNGKAN DAN DIBUAT APA SAHAJA RUPA BENTUK. II) RAMALAN KEDATANGAN NABI AKHIR ZAMAN DAN PENYUDAH SEKELIAN NABI IAITU NABI MUHAMMAD SAW. JIKA SEMUA PENGIKUT AGAMA-AGAMA LAIN TERIMA DUA HAKIKAT TERSEBUT KITA SEMUA AKAN BERSATU DAN MENJADI MUSLIM.

      6. SEBAGAI CONTOH UNTUK PERKARA I) DI ATAS RUJUKAN KITAB HINDU SEPERTI BERIKUT : YAJURVEDA 32:3, BHAGAVAD GITA 7:20. UNTUK PERKARA II) KITAB BUDHA CHAKKAVANI SINHNAD SUTTARTA 116:76, SACRED BOOK OF EAST VOL 35 PAGE 225, VOL 11 PG 36, VOL 11 PG 97, MAHA PARINIBBANA SUTTA VOL 2 VERSE 32, GOSPEL BUDDHA PG 217-218..BIBLE VERSI JAMES : YOHANNES : 16 : 12 – 14,,,,17

      7. SAUDARA SEKELIAN JANGAN PERCAYA KEPADA MANA-MANA TOKOH AGAMA. KAJI SENDIRI SEGALA KITAB-KITAB SUCI. JIKA TERDAPAT KESAMARAN DAN KETIDAKPASTIAN BARULAH BERTANYA KEPADA MEREKA.

      Delete
  17. Ramly Burger tak laku..Yakin lah bahawa DS Najib adalah mangsa fitnah jijik kerajaan PH didalangi si tua bangka mahafitnah dan kerajaa Fuckatan Haprakannya..

    DS Najib mahu kes dicepatkan bukan terpekik terlolong bila kena tuduh hingga rakyat dihasut turun ke jalan raya.. akhirnya rakyat yg termakan hasutan ada yg buta.. hilang kerja.. hilang pengajian dan di penjara.

    Tangguh beratus ratus penangguhan di mahkamah dulu ada yang menyorok belakang hakim bila disuruh ke mahkamah... tak ingat... tak tahu...dah tua..lupa... jawapan si bacul tua bangka sang fitnah..

    Najib mahu kes cepat selesai.. kami pun redha sekiranya Najib didapati bersalah atau tidak. Yang penting Najib tegas dengan prinsip..... berani kerana benar pengecut kerana bersalah..

    Tahniah DS Najib.. UMNO perlu dibersihkan dari barua barua bermuka muka macam DS Johari Ghani ni..

    Kalah menang cuma istilah sahaja tapi maruah, iman dan akidah jangan tergadai bhai !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. FAKTA EKONOMI : ANTARA MAHATHIR DAN NAJIB

      1. SAUDARA SEKELIAN JANGAN PERCAYA SESIAPA KERANA MEREKA ADALAH HIPOKRIT TERUTAMA ORANG POLITIK.

      2. HANYA PERCAYA KEPADA FAKTA DAN ANGKA.

      3. KETIKA MAHATHIR-1.0 AMBIL KUASA NEGARA, RINGGIT MALAYSIA ADALAH RM2.50 BERBANDING USD. KETIKA EKONOMI MALAYSIA SETEGUH SINGAPURA. RINGGIT JATUH TERGOLEK SEHINGGA TERPAKSA DIIKAT. KETIKA MAHATHIR TINGGALKAN JAWATAN KETIKA ITU RINGGIT DITAMBAT RM3.80. INI BERMAKNA RINGGIT TELAH JATUH SEBANYAK 52%.

      4. SESIAPA YANG BIASA DENGAN BURSA SAHAM TENTU FAHAM KENAPA NILAI PASARAN JATUH. INI BERMAKNA THE DROP OF INTRINSIC VALUE. KENAPA JADI BEGITU?. INI ADALAH KERANA TERDAPAT KEBOCORAN BESAR ATAUPUN HUGE CORRUPTION...KEADAAN INI SETERUSNYA MENYEBABKAN INFLASI AND AS A RESULT OF INFLATION, THE PURCHASING POWER OF A UNIT CURRENCY FALLS.

      4. KETIKA NAJIB TINGGALKAN KUASA,,, RINGGIT JATUH RM3.90.... INI BERMAKNA RINGGIT JATUH HANYA 2% DIMASA NAJIB.

      5. JANGAN TERPEDAYA RINGGIT PERNAH JATUH SEHINGGA RM4.40 KERANA KETIKA ERA MAHATHIR JUGA RINGGIT PERNAH JATUH SEBANYAK ITU TAPI DITAMBAT RM3.80.

      6. EKONOMI ERA NAJIB ADALAH LEBIH TEGUH BERBANDING MAHATHIR KERANA HANYA JATUH 2% DALAM KEADAAN RINGGIT DIAPUNGKAN. INI BERMAKNA NAJIB LEBIH GENTLEMAN SEMENTARA MAHATHIR PENGECUT.

      7. ANGKA DI ATAS MENGGAMBARKAN SKANDAL KEWANGAN DI MASA MAHATHIR ADALAH JAUH LEBIH BESAR DIBANDINGKAN DI ERA NAJIB.

      8. BAGAIMANA PULA DENGAN HUTANG NEGARA?. PAKAR EKONOMI BERPENDAPAT ADALAH TIDAK BAIK BAGI SESEBUAH NEGARA JIKA TIADA HUTANG LANGSUNG KERANA TIADA APA-APA AKTIVITI EKONOMI DALAM NEGARA TERSEBUT.

      9. BAGAIMANA PULA DENGAN JUMLAH HUTANG NEGARA? JIKA A MEMPUNYAI HUTANG RM6,000 TAPI PENDAPATAN RM3,000, TENTU HUTANG ITU TIDAK SIHAT. TAPI JIKA B MEMPUNYAI HUTANG RM10,000 TAPI MEMPUNYAI PENDAPATAN RM15,000 TENTU HUTANG ITU TIADA MASALAH BAGINYA. JADI JUMLAH HUTANG TIDAK PENTING YANG PENTIING BAGI NEGARA HASIL PENDAPATAN YANG DIKENALI SEBAGAI GDP.

      10. KETIKA NAJIB TINGGALKAN TAMPUK NEGARA HUTANG NEGARA ADALAH 50.8% TAPI DI ERA MAHATHIR 1986 HUTANG NEGARA PERNAH MENCECAH 103%. JADI SAUDARA SEKELIAN BOLEH MENILAI SENDIRI SIAPAKAH LEBIH TERUK MENGURUS EKONOMI NEGARA.

      11. APA ERTINYA MATA WANG JATUH 52%,,,,,,IA BERMAKNA RAKYAT MALAYSIA MENJADI MISKIN KERANA TELAH KEHILANGAN LEBIH SEPARUH HARTA MEREKA AKIBAT DI CURI TANPA DISEDARI.

      12. KAJIAN INI BUKANLAH BERTUJUAN MENYOKONG NAJIB/MAHATHIR KERANA KEDUANYA DALAM DOKONGAN SEKULAR/KAPITALIS YANG SAMA DAN TIDAK MEMPUNYAI ILMU/AMAL ISLAMI YANG MANTAP.

      Delete
  18. Ramly Burger tak laku..kau perasan tak benda ni haah ???

    Lepas dibawa kapal EquaniKutty ke Malaysia dan kes hilang 18 billion dari kutipan GST. Kini Muncul pula langau2 politik yang mendesak dan menekan DSNR.

    Ini semacam satu perancangan bagi menutup KEMALUAN kera jaan yg makin terdedah kerana Janji Manis 100 hari dah terkantoi. Harapan mereka agar rakyat akan lupa dan sibuk bercakap tentang kes tersebut dan tak lagi menuntut janji2 dalam manifestomato tu ditunaikan oleh kerajaan..

    Ini cara Atok93 divert isu utama mereka. Kita jangan terpedaya lagi. DSNR nak kata, biar beliau sendiri selesaikan masalahnya, UMNO teruskan kerja lain yg lebih penting.

    Jangan ada di dalam parti yg bertindak cuba memecah belahkan lagi kita. Insaflah, wahai para pemimpin UMNO.... Atok93 sedang menanti peluang untuk menyambar mana2 MP UMNO yang sedang melawan arus untuk menguatkan parti Cap Bunga tu...yang hanya ada 13 orang MP aje dalam parlimen bhai !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. KOS SARA HIDUP ISU UTAMA PRU14 : BERDASARKAN FAKTA DAN ANGKA

      1. TUJUAN KAJIAN INI ADALAH UNTUK MENENTUKAN PIHAK MANAKAH YANG PATUT DIPERSALAHKAN BERHUBUNG KENAIKAN KOS SARA HIDUP DI MALAYSIA. SEKALI LAGI DI INGATKAN,,, SAHABAT SEKALIAN TIDAK PERLU PERCAYA KEPADA SESIAPA KERANA MEREKA ADALAH HIPOKRIT TERUTAMA ORANG POLITIK. PERCAYALAH KEPADA FAKTA DAN ANGKA... FIGURES NEVER LIE.

      2. ASAS KEHIDUPAN MANUSIA IALAH MAKANAN, PAKAIAN DAN TEMPAT TINGGAL. KAJIAN INI BERDASARKAN FAKTA DAN ANGKA UNTUK MENUNJUKKAN FAKTOR KENAIKAN KOS SARA HIDUP. KAJIAN INI JUGA TERTUMPU KEPADA NEGERI YANG PALING MAJU DI MALAYSIA IAITU NEGERI SELANGOR DAN PULAU PINANG.

      3. KAJIAN SEBELUM INI TELAH MENUNJUKKAN BAHAWA ERA MAHATHIR,,,PENURUNAN NILAI MATA WANG RINGGIT IALAH SEBANYAK 52% BERBANDING ERA NAJIB 2%. KAJIAN DITERUSKAN LAGI DENGAN MEMBANDINGKAN INFLASI INDEKS HARGA PENGGUNA (IHP) DENGAN KOS SARA HIDUP BERDASARKAN LAPORAN OLEH BANK NEGARA MALAYSIA DI MANA KADAR INFLASI TERTINGGI IALAH 3,9% PADA TAHUN 2016. BERBANDING IHP PADA 2015 IALAH 3.6%...INI MENUNJUKKAN IMPAK GST TELAH MEMBERI KESAN SEBANYAK 0.3% TERHADAP INFLASI BERDASARKAN TARIKH EFEKTIF GST PADA 1 APRIL 2015.

      4. HARGA HARTANAH TELAH NAIK MENDADAK SEMENJAK TAHUN 2008 AKIBAT KENAIKAN HARGA PREMIUM TANAH KEPADA PEMAJU YANG DIKUAT KUASAKAN OLEH PAKATAN HARAPAN DI NEGERI SELANGOR DAN PULAU PINANG. DI SELANGOR KENAIKAN HARGA PREMIUM TANAH TELAH NAIK SEBANYAK 400% DAN PULAU PINANG SEBANYAK 1800%. FAKTOR INI MENYEBABKAN HARGA HARTANAH NAIK MELAMBUNG DAN KESUKARAN MEMILIKI RUMAH OLEH MAJORITI RAKYAT MALAYSIA….DATA DARIPADA KWSP MENDAPATI 90% RAKYAT MALAYSIA BERPENDAPATAN BULANAN TIDAK LEBIH RM5000….INI BERMAKNA KEDIAMAN YANG MAMPU DIMILIKI MEREKA TIDAK LEBIH DARIPADA RM180,000…HARGA PREMIUM YANG TINGGI INILAH SEBABNYA KENAPA SEJAK 2008 TIADA RUMAH KOS RENDAH,,,,KOS SEDERHANA RENDAH,,,,DAN KOS SEDERHANA…

      5. BERDASARKAN ANGKA-ANGKA DI ATAS BOLEH DISIMPULKAN BAHAWA PENYUMBANG TERBESAR KOS SARA HIDUP RAKYAT YANG TINGGI IALAH KERANA KUASA BELI TELAH MENURUN AKIBAT DARI NIILAI RINGGIT YANG TELAH JATUH LEBIH DARI SEPARUH. SEMENTARA KENAIKAN KOS TEMPAT TINGGAL TERUTAMA DI LEMBAH KELANG TELAH DISUMBANGKAN OLEH KADAR PREMIUM TANAH YANG TINGGI.


      Delete
  19. Apa kau merepek ni GN... udah udah la tu..buang masa dan kudrat kau terjerit terlolong, memaki, menyumpah dgn komen2/copipies zero facts and zilch value tu pd Tun M dan PH serta Tuan Budin dan para2 pejuang/penyokong Pakatan kat sini
    Najib Jebob tu lah yg gasak wang negara dan susahkan rakyat marhaen bukan Tun M,PH, LGE atau DAP pun.

    Tuan2 Budiman semua, wasting time melayan GN, Justice dan ntah apa2 nama samaran Wak Kengkang ni.. he is definitely in Denail Syndrome jsut like his Klepto Boss. And "Just Lick" this Justice is unable to lick Najib's wound, i tell ya he will only lick Najib's butt" clean till he ain't got nothing to lick anymore hehehehehehe... just ask Isa3, GN also has been licking Mak Badak's armpit uuuuuwwweeekkkkkk .... GN, Kejora, Lebai Moden, Justice along with Najib, Mak Badak and rest of umno's goons/penjilat2 tegar got no ethics and dignity at all..just bunch of shameless inmoral creatures. Worst they are traitors to the Malays/islam, the nation and the rakyat. I just pity them ish ish ish..kasihan huhuhuhu. May Allah have mercy on their life and souls..moga makhluk2 ini insaf dan dibukakan ruang taubat utk mereka sblum malaikat Izrail datang menjemput mereka... Aamin

    ReplyDelete
    Replies
    1. KENAPA EKONOMI ISLAM MESTI DIPERTAHANKAN

      1. DALAM DUNIA INI TERDAPAT TIGA KATEGORI EKONOMI IAITU SOSIALIS, KAPITALIS DAN ISLAM.

      2. SOSIALIS DAN KAPITALIS DI CIPTA OLEH KARL MARK SI YAHUDI LAKNAT.

      2. KAPITALIS IALAH SISTEM KAUM PEMODAL YANG MENGUTAMAKAN UNTUNG SEBESAR MUNGKIN DENGAN MODAL SEKECIL MUNGKIN. CIRI UTAMA KAPITALIS IALAH RIBA DAN MEMBOLOT KEKAYAAAN NEGARA OLEH GOLONGAN TERTENTU... DALAM DUNIA SEKARANG KAPITALIS ADALAH DOMINAN DI MANA HANYA 60 ORANG SAHAJA MENGUASAI KEKAYAAAN DUNIA. DI MALAYSIA MEREKA INI DINAMAKAN SEBAGAI PROKSI YANG MEMBOLOT KEKAYAAN NEGARA. MEREKA MENGUASAI EKONOMI MELALUI SISTEM MONOPOLI DAN MENYOROT BARANG BERTUJUAN MENGAWAL HARGA BARANGAN,,,,SEDANG KEDUA PERKARA INI DILARANG OLEH ISLAM KERANA BILA HARGA MURAH RAKYAT KEBANYAKAN DAPAT MENIKMATI KEHIDUPAN MEREKA.

      3. SISTEM EKONOMI ISLAM BERADA DI TENGAH-TENGAH KEDUA SISTEM DI ATAS YANG MELAMPAU ( EKSTREM )..

      4. DALAM SISTEM KAPITALIS,,,BANK-BANK RIBA ADALAH TERAS KEPADA SISTEM INI DI MANA BANK-BANK INI MEMCIPTA WANG DENGAN MENGENAKAN INTEREST KEPADA PEMINJAM…ISLAM MELARANG RIBA DAN MENGHALALKAN PERNIAGAAN/PELABURAN….JADI SISTEM SEBENARNYA YANG PERLU DIJALANKAN IALAH BANK MENJANA KEUNTUGAN DENGAN PELABURAN BUKANNYA MENJADI CETI MODEN…SIAPA SAHAJA YANG MENGAMALKAN AJARAN ISLAM PASTI AKAN BERJAYA DI DUNIA TIDAK KIRA WALAU IA KAFIR….CONTOH SEPERTI WARREN BUFFET IALAH SEORANG FUND MANAGER DI MANA RAMAI PELABOR YAKIN DENGAN KEBOLEHANNYA MELABURKAN WANG MEREKA…BELIAU ADALAH FUNDAMENTAL INVESTOR DI MANA TERAS SESUATU SYARIKAT AKAN DINILAI SEBELUM PELABURAN DIBUAT….SYARAT-SYARAT SEPERI EPS/PE/ROI/ROE AKAN DIBERIKAN SYARAT KETAT SELAIN PERKARA LAIN SEPERTI SESEBUAH SYARIKAT ITU MESTI KUKUH BEROPERASI SEKURANG-KURANGNYA 10 TAHUN…DAN SEBUAH SYARIKAT ITU MESTILAH DIFAHAMI CARA KERJANYA…

      5. JADI ORANG SEPERTI WARREN BUFFET INILAH CONTOH PELABUR YANG BIJAK DAN SEBENARNYA DIA ADALAH BANKER YANG SEBENAR…..OLEH ITU BANK YANG PATUT DIWUJUDKAN IALAH INVESTMENT BANK DAN BUKANNYA INTEREST BANK SEPERTI YANG ADA HARI INI DI NEGERA-NEGARA ORANG ISLAM KHUSUSNYA…..INVESTMENT BANK AKAN MEMBERIKAN PULANGAN YANG TINGGI MENGIKUT KEUNTUNGAN BERBANDING INTEREST BANK YANG HANYA MAMPU MEMBERIKAN HANYA 3% HINGGA 4% SAHAJA… ITUPUN BAGI FD….

      6. DENGAN CARA BEGINI EKONOMI AKAN MENJADI BERTAMBAH MAJU DENGAN MENGGALAKKAN SYARIKAT-SYARIKAT BERLUMBA-LUMBA MENUNJUKKAN PRESTASI TINGGI DAN PELABOR AKAN MENJADI KAYA-RAYA SETERUSNYA ISLAM MEMASTIKAN SEBAHAGIAN KEKAYAAAN TERSEBUT KEMBALI KEPADA MASYARAKAT YANG KURANG BERNASIB BAIK…

      7. EKONOMI BERASASKAN RIBA PADA SATU CYCLE AKAN MENGALAMI KEBUNTUAN DAN KETEPUAN DAN MENYEBABKAN KEMELESETAN EKONOMI…KERANA KEKAYAAN NEGARA TIDAK BERKITAR DAN BERKISAR SEPERTI YANG SEPATUTNYA…KERANA SISTEM INI LEBIH MEMBERI PELUANG KEPADA HANYA ORANG YANG KAYA…

      8. JIKA DITINJAU TERDAPAT LEBIH KURANG 20 NEGARA-NEGARA DI DUNIA YANG MENGAMALKAN 0% INTEREST RATE MANAKALA LEBIH KURANG 10 BUAH NEGARA LAIN YANG MENGENAKAN LEBIH ATAU KURANG 0% INTEREST RATE DAN MERUPAKAN NEGARA YANG THE BEST COUNTRIES TO LIVE IN.

      9. SEBABNYA ISLAM MELARANG DIKENAKAN INTEREST KERANA PASARAN HENDAKLAH DIBIARKAN BEBAS MENENTUKAN NILAINYA... DENGAN MEMAINKAN KADAR TERSEBUT AKAN MEMBUATKAN EKONOMI TIDAK STABIL... KITA BOLEH LIHAT APA YANG TERJADI PADA USA.

      10. ISLAM MAHU HARTA NEGARA DIKITARKAN DARI SI KAYA KEPADA SI MISKIN. JIKA HARTA KEKAYAAAN NEGARA DI KITARKAN SESAMA SANG KAYA MAKA AKAN MEWUJUDKAN JURANG EKONOMI ANTARA MASYARAKAT YANG MENYEBABKAN BERLAKU CLASS HATRED DAN AKHIRNYA CLASS WAR... AKHIR SEKALI NEGARA AKAN HANCUR KE LEMBAH PEPERANGAN... OLEH KERANA ITU RIBA DI ANCAM OLEH ALQURAN DENGAN PERANG OLEH ALLAH DAN RASULNYA.



      Delete
  20. Apakah Anda mencari pinjaman? Atau Anda telah ditolak pinjaman oleh bank atau lembaga keuangan lainnya untuk satu atau lebih alasan? Anda berada di tempat yang tepat untuk solusi pinjaman Anda! Anthony Yuliana Lender memberikan pinjaman kepada perusahaan dan individu dengan suku bunga rendah dan terjangkau sebesar 2%. Silakan hubungi kami melalui e-mail hari ini melalui enquiry018@gmail.com (Whatsapp number: +18638259414)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...