Monday, 6 August 2018

DOA UNTUK MUHYIDDIN


Sejak menjalani pembedahan dan kini dalam proses pemulihan di sebuah hospital di Singapura, Presiden Bersatu, Muhyiddin Yassin tidak putus-putus menerima kunjungan mereka yang mengambil berat tentang kesihatannya.


Sehingga ini, antara yang melawat beliau ialah Sultan Johor, Sultan Ibrahim ibni Almarhum Sultan Iskandar, Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad dan isteri, Tun Siti Hasmah Mohd Ali, Timbalan Perdana Menteri, Dr. Wan Azizah Wan Ismail, Perdana Menteri Singapura, Lee Hsien Loong, beberapa menteri kabinet dan timbalan menteri serta sebilangan pemimpin Bersatu.


Sementara Muhyiddin sendiri dilihat semakin sihat dan menunjukkan proses pemulihan yang baik, semua yang melawat beliau tentunya berharap serta mendoakannya agar cepat pulih dan dapat  segera kembali menjalankan tugasnya seperti biasa demi negara.


Sebagai menteri kanan dan yang paling berpengalaman, selain Tun Mahathir dalam kabinet sekarang, ketiadaan Muhyiddin tentu saja amat dirasakan serta kembalinya beliau untuk menjalankan tugas sangat-sangat diharapkan.


Selain itu, sesuai dengan Bersatu yang akan mengadakan mesyuarat dan pemilihan buat kali pertama sebelum hujung tahun ini, tentu juga keberadaan beliau tidak kurang pentingnya demi memastikan segala-gala urusan parti berjalan dengan lancar.


Selain Tun Mahathir sebagai Pengerusi Bersatu yang dilihat tunjang utama, tunjang lain bagi Bersatu pasti saja Muhyiddin selaku Presiden dan salah seorang pengasasnya.


Di bahu beliaulah sebenarnya terletak banyak beban dan tanggungjawab mengenai perjalanan parti yang harus diurus dan diselesaikan dengan sebaik-baiknya.


Tambahan lagi dengan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri yang sibuk dengan pelbagai urusan negara,  pada Muhyiddinlah  harus diberikan kepercayaan serta sokongan yang sebaik-baiknya jika ingin melihat Bersatu benar-benar berjaya dan mampu menjadi parti untuk masa depan dalam negara ini.


Untuk itu, meskipun dalam keadaan kesihatannya yang tidak begitu mengizinkan sekarang, Muhyiddin tetap menzahirkan keprihatinan serta mengambil berat mengenai urusan parti.

Kepada beberapa pemimpin Bersatu yang melawatnya, beliau tetap tidak lupa bertanyakan mengenai hal-hal tertentu berkaitan parti kerana di hatinya tidak lain ialah mahu terus melihat Bersatu ini mampu berperanan dengan sebaiknya demi agama, bangsa dan negara.


Apa pun, sama-sama kita mendoakan agar Muhyiddin segera pulih seperti sediakala dan dapat kembali bertugas demi parti dan negara. (ShahbudinHusin 06/08/2018)

66 comments:

  1. Replies
    1. Semoga diberikan kesihatan dgn cepat kpd tsm..

      Delete
    2. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete
  2. Get well soon, TS. Allah bless u, family and loved ones.

    ReplyDelete
  3. Semoga bakal PM cepat sembuh.....InsyaALLAH....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bakal PM?
      Bukan Anwar ke bakal PM?
      Lps tu diikuti Azmin?

      Delete
    2. Cucuk lagi, saudara. Jangan putus asa buat kerja macam ini, ya. Teruskan. Semoga Allah menempatkan kamu di syurga atas cucukan kamu itu. Sila, sila...

      Delete
    3. Lepas Anwar, bukan Azmin lah.... tapi Pizi !!! Orang yang Anwar kata barua Tun tak layak jadi PM ...

      Delete
    4. mahligai seni...

      Sejak bila pulak Tonggeng jadi Nujum kaki temberang nih.....???

      Rasulullah SAW & para sahabat RA sendiri tak pernah meramal atau mewasiat pengganti mereka. Allah SWT jua tempat kita berserah kerana itu kepunyaan & haq mutlak Sang Yang Maha Kuasa.

      Sewel, bengong & songsang betul budak tonggeng nie, yer.....!!

      Ketahuilah Succession Plan adalah ciptaan barat.

      Delete
  4. Moga2 dia cepat sembuh supaya boleh cepat menyumbang terhadap kemajuan parti dan negara. Ameeen.

    ReplyDelete
  5. Ameen..Ameen semoga kembali
    Sihat pulih diberi Ilahi
    Pengalaman luas berguna sekali
    Sokong Klepto Tan Sri jauhi!

    Segera sembuh didoa Tan Sri
    Bantu Tun Perdana Menteri
    Jika adapun golongan yg iri
    Melayu,Islam kukuh berdiri!

    Tolong pastikan agama dan bangsa
    Tidak diugut,tidak dinista
    Tunjukkan Melayu masih berkuasa
    Dalam Pakatan boleh berkata!

    Tahniah kerana melawan Klepto
    Tan Sri jauhi kumpulan yg kotor
    'Tetap berjuang' sebagai motto
    Kini BERSATU baik baiklah atur..

    Dari mana saja rintangan
    Jangan kera kita susukan
    Agama dan bangsa tetap ditangan
    Jangan anak mati tak makan..

    Iktibar sudah di depan mata
    Masa berkuasa AmeNo dah buta
    Pemimpin sibuk mengaut harta
    Sudah Jatuh tak dapat berkata!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Fan Tat..Ramai kengkawan ku yang jadi ahli Bersatu mengtatakan patutnya TS Muhyiddin ni ambik cuti panjang dari aktif dalam politik. Kesihatannya nampak sangat tak mengizinkan untuk dia aktif macam dulu2. Serahkan aje jawatan Presiden Bersatu tu pada Mokrez.

      Baru lah nanti Bersatu ni jadi parti anak beranak maacm PKR tu. Lagi pun apa yang TSMY nak kejarkan sangat dalam politik Msia sekarang ni lagi....bukan dia boleh jadi PM pun. Buat penat dan membazir aje selama ni jadi balaci Tun M kan !!!

      Delete
    2. jgn sebut parti anak beranak bro... umno pas akn terasa sama. darah mngalir dlm kluarga.

      cuma yg herannya ayah ibu tok nenek sepupu semua aktif politik tk mnyamun.. tp yg sorang ni mnyamun.. keturunan mana tu

      Delete
  6. Sobat2 semua..Ayuuuuk!!!!...Pizi dah bersuara dan hentam Tun M. Dia mengaskan takde pun dalam manifesto PH yang mengatakan nak buat projek kereta Nasional 3.0. Selama ni PH memperjuangkan untuk menghapuskan cuaki eksais untuk turunkan harga kereta, bukan janji untuk buat projek nasional ke tiga. Rasanya Pizi ni dia bercakap bagi pihak Anwar kot untuk kenakan Tun M...

    Menteri Pembangunan Usahawan Mohd Redzuan Yusof, kelmarin berkata, kerajaan sedia melancarkan “projek kereta nasional 3.0” menjelang 2020 seperti dibayangkan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad. Redzuan berkata kerajaan percaya langkah itu akan mencergaskan kembali industri automotif negara dan berpotensi besar.

    Dalam kenyataan hari ini, Rafizi menegaskan, cukai eksais banyak dikaitkan dengan usaha melindungi kereta-kereta nasional yang akhirnya menyebabkan harga kereta lebih mahal berbanding negara-negara lain.

    Beliau justeru membangkitkan sama ada idea untuk menubuhkan perusahaan kereta nasional yang ketiga akan mendatangkan kesan kewangan yang besar kepada rakyat.

    Berikut tiga persoalan yang dibangkitkan Rafizi:

    Berapa pelaburan yang perlu dibuat menggunakan dana awam?

    Badan kerajaan mana yang akan mengambil tanggungjawab melaksanakan projek ini?

    Adakah kerajaan berhasrat menghapuskan cukai eksais untuk mengurangkan harga kereta, apabila kereta nasional ketiga dilancarkan?

    Rakyat Msia yang waras memohon agar Tun M dapat memberi jawapan yang munasabah kepada persoaln2 dari Pizi tu. Ada apa2 kepentingan kepada anak beranak dan kroni2 sampai tak sabar2 nak sangat dibuat projek tu??? Saja tanya..jangen mare yeeer!!!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Pizi bijak cucuk dulu nak tengok reaksi pembangang...pizi pon tahu tak ade dlm manipesto nak bina hospital dan sekolah...tapi kerajaan kena rancang dan bina jugak.....

      Delete
    2. KBB..Tak mananya Pizi tu nak cucuk2 sesapa pun, melainkan Tun M aje. Dari mula masa lantikan kabinet kayu reput fuckaatn Haprakan fasa 1.0 tu dia dah tibai Tun kerana mengbull dozekan menteri2 tu tanpa berunding dengan PKR terlebih dulu, seolah2 takut nanti PKR tak setuju dengan pilihan Tun yang melebihkan MP2 dari Bersatu.

      lpgik akal lah kan, ada ke patut Bersatu yang hanya ada MP2nya seramai 13 orang tu dapat kementerian2 kanan berbanding dengan PKR yang ada MP2 seramai 51 orang. Manalah PKR dan Anwar tak mengamuk sakan...dan Pizi nilah yang jadi jurucakapnya. Bila kena sound kaw2 dengan Pizi, baru lah Tun slow sikit dan tak berani membelakangkan lagi PKR dalam segala keputusan yang diambil oleh PH. Dalam satu hal, bagus juggak ada orang macam Pizi ni, mulut longkang takde insurans...main bantai semacam aje. Yang tak best tu..dia ni dari dulu sampai sekarang jadi balaci tegar Anwar. Semua kerja 2kotor Anwar, dia lah yang membuatnya. Jadi berbaloi lah bila dia ni diangkat oleh Anwar untuk lawan Azmin dalam jawatan Timbalan Presiden tu. Anwar dah tak caya kat Azmin lagi..kan dalam audio hari tu dia dah cakap Azmin ni barua pada Tun M !!

      Delete
    3. Dengar sini baik2 Tonggeng...

      The numbers don't tell the story. It's not Quantity but QUALITY that matters. Without Tun's presence, who would have led PH in PRU 14....??

      Without the brilliant Tun Mahathir, Najib would still be in power. 100% guaranteed.

      As I stressed many times, the opposition coalition since 1990 GE to 2013 GE led by Ku Li (Barisan Alternatif) and DSAI (Pakatan Rakyat) failed to topple the BN govt. Finally it took a 93 years Grand Old Statesman to lead the oppositions to kick out the mighty BN from Putrajaya - a unbelievable feat which stunned the entire world.

      Similary, history repeats itelf. The ancient famous story of the gallant 300 Spartans preventing the huge mighty Persians from passing through Thermopylae at the battle of Thermopylae, Greece.

      Also then The small Muhajirin group taking over the administration of Medinah over huge population of the Ansar & the Jews, which eventually made Islam appears in the history and World Map..

      Delete
  7. Kengkawan yang dikasihi sekelian....Tentu kau orang perasan benda ni kan !!!

    Lepas satu persatu gerakan dikalangan aktivis Pro Rejim Pakatan Hancing ni bangkit membuat desakan mencabar kedaulatan Islam di Malaysia.

    Jika sebelum ini, kedudukan institusi Islam seperti JAKIM, Jabatan Agama Islam Negeri serta yang berkaitan menjadi pertikaian mereka secara terbuka.

    Kemudian timbul pula kumpulan penyokong golongan LGBT yang menuntut Hak Sama Rata dengan memberikan alasan bahawa ianya sebahagian daripada Kebebasan Hak Manusia.

    Kali ini, perundangan Islam dalam bab status anak pula menjadi sasaran apabila kumpulan pendesak ini menggesa Rejim Pakatan meminda Enakmen Undang-Undang berhubung isu tersebut.

    Antara lain, mereka mendesak agar status seorang anak itu boleh tidak ditentukan oleh ibu atau bapa berdasarkan kepada keputusan mahkamah semata-mata.

    Sebaliknya, ia perlu mendapat persetujuan bersama jika ibu atau bapa anak itu tidak memeluk agama Islam seperti kes Indra Gandhi sebelum ini.

    Soalnya, apa pendirian Rejim Pakatan Hancing tu berkaitan perkara yang dibangkitkan? Adakah mereka akan menyokong desakan yang dibuat dan membiarkan maruah Islam dihina sedemikian rupa???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perasan tak mcm2 putarbelit pembangang di sg kandis....tapi kalah teruk jugak akhirnye...

      Sri setia dan balakong PH akan menang mudah...

      Delete
    2. KBB....

      Tepat sekali apa you katakan.

      Ularmak dunia Lebai2 Kulop berserban dgn Songkok2 Tinggi Kulop termasuk si Tonggeng dah menjaja murahan ugama dan mengapi-apikan sentimen perkauman sedangkan tanah, hutan balak, harta pusaka & perbendaharaan habis kering kontang disonglap mereka. Yang paling mudarat sekali, maruah & martabat negara jatuh terperosok dek Kerajaaan Klepetokrasi BN.

      Delete
  8. yg bermusuhan dahulunye semua sudah menjadi keluarga besar kerana Pakatan Harapan....semua boleh ketepikan perselisihan demi malaysia tercinta...

    Perompak dan penipu disisihkan ke pakatan pembangang..

    ReplyDelete
  9. Kumpulan Republikan: 'Usaha bertahun' di Malaysia berbaloi

    6 Ogs 2018, 5:55 petang (Dikemaskini 6 Ogs 2018, 6:36 petang)

    A A
    Presiden International Republican Institute (IRI) mendakwa usaha pertubuhannya untuk "mengukuhkan" parti pembangkang di Malaysia sudah berjalan sejak 2002.

    Dalam forum anjuran Centre for Strategic and International Studies (CSIS) pada 12 Julai lalu, Daniel Twining memberitahu hadirin bahawa pendekatan kerajaan baru Malaysia dalam urus niaga dengan China akan memberi manfaat kepada Amerika Syarikat (AS).

    "Salah satu daripada langkah awal kerajaan baru: Membekukan pelaburan infrastruktur kerana ia telah menemui banyak wang meragukan berlegar dalam sebuah sistem yang korup, tertutup dan tidak bertanggungjawab.

    "Ada pembersihan besar terhadap korupsi...ada juga pengaruh luar dalam negara.

    "Ia bukan negara pro-Amerika, dan ia mungkin tidak akan menjadi sekutu AS yang sebenar-benarnya. Tetapi (apa yang berlaku) akan memberi manfaat kepada kita. Ini adalah contoh 'usaha jangka panjang' (long game)," katanya.

    Twining juga mendakwa dia telah melawat Malaysia selepas pertukaran kerajaan dan meluangkan masa dalam "pejabat perdana menteri".

    "Saya melawat dan duduk di sana bersama ramai pemimpin baru kerajaan, kebanyakannya kita pernah bekerjasama sebelum ini.

    "Salah seorang yang paling senior memberitahu kami: IRI - anda tidak pernah berputus asa dengan kami di saat kami sedia untuk berputus asa dengan diri sendiri," kata Twining.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KBB ....Ini jawapan pada persoallan kau yang kat atas tu beb !!

      Hasanah seeking CIA help, but US State Dept helping PH?

      A letter sent by the former chief of Malaysia’s espionage agency, Datuk Hasanah Abdul Hamid to the US Central Intelligence Agency (CIA) prior to the election created much hue and cry by a lawyer, leaders, and youth leader aligned to the new government.

      Personally, it is uncalled for and rather stupid to put such views in writing. Have heard much of Hasanah's exploit and rumoured abuses but it is all now water under the bridge.

      But the letter is something else. More on that later.

      Revelation from a top US State Department funded body linked to the Republican admited working together with the then opposition.

      For few general elections, it is an open secret but the video acknowledged the covert operation between the US and opposition.

      Hasanah is now exposed as not being quite intelligent but is the collaboration with IRI not treason too?

      FMT reported:
      MONDAY, AUGUST 06, 2018

      Republican-linked US think tank tells of long ties with opposition to bring down BN

      FMT Reporters | August 6, 2018

      Top official of a US State Department-funded body tells of his meeting with top Pakatan Harapan leaders in the Prime Minister's Office following the coalition's polls victory.


      Daniel Twinning of the International Republican Institute (IRI). (Youtube screengrab)

      PETALING JAYA: An organisation heavily linked to senior Republican figures as well as former top US intelligence officers has been working with the Malaysian opposition since 2002, including the Pakatan Harapan coalition which took power in the May elections, a forum joined by top American think tanks was told recently.

      The International Republican Institute (IRI), a Washington-based outfit whose board of directors include Republican politicians such as John McCain as well as former National Security advisers and ex-military officers, said its efforts in Malaysia had finally paid off in the 14th general election, and benefitted the US in terms of its current rivalry with China.

      “I visited and I was sitting there with many of the new leaders of this new government, many of whom were our partners who we’ve been working with for 15 years, and one of the most senior of them who’s now one of the people running the government said to me, ‘Gosh, IRI, you never gave up on us even when we were ready to give up on ourselves’,” said IRI president Daniel Twinning in a forum organised by the Center for Strategic & International Studies last month.

      Twinning said during a meeting at the Prime Minister’s Office in the aftermath of the elections, he told senior PH leaders that credit was to them and “not to us”.

      His remarks are likely to further stir an ongoing debate over the role of US influence in the Malaysian democratic process, after it was revealed that a top intelligence officer under former prime minister Najib Razak had urged for support from Washington in the event of a narrow victory for Barisan Nasional (BN) in the recent polls.

      Police are currently investigating a letter written by Hasanah Ab Hamid to her counterpart in the Central Intelligence Agency, in which she said that the US was better off with Najib in charge rather than an “anti-semite” and “anti-West” Dr Mahathir Mohamad. PH leaders have meanwhile called for Hasanah to be charged with treason.

      A quick check on IRI’s website shows the body is funded by the US State Department and the National Endowment for Democracy (NED), an organisation whose declared aim is to “strengthen democratic institutions around the world” including trade unions and free market forces. Twinning told the forum that Washington had benefitted from the new government in Putrajaya from the very start.

      Delete
    2. “Guess what one of the first steps the new government took: it froze Chinese infrastructure investments because it had opened the book and discovered that there was a lot of funny money swishing around what had been this very corrupt, close, unaccountable system,” he said, in an apparent reference to reviews of several mega projects involving Chinese companies including the East Coast Rail Link (ECRL).

      Twinning admitted that there was little chance of Malaysia becoming a US ally, but said PH’s victory would work in Washington’s favour.

      As far as those claims against China, it has not been substantiated by the Minister of Finance who was merely raising such issues in Parliament to evade answering questions directly and was in a political propaganda mode to please voters political expectation than about governance.

      The revealed sales of Ayer Itam land in Penang require more information since simplifying it in a stand alone manner is ignoring the complexity the deals and transactions in the restructuring of 1MDB debt to bring down its debt level.

      If Hasanah is accused of treason and she refute it, IRI official openly admitted to dealing with the then opposition and met the new government leaders at the Prime Minister's Office.

      It looks like the PM's visit to Beijing on August will not go down well. Malaysia will continue to face the economic fallout from the China pullback and insistence to abide by the agreements.

      Tun Dr Mahathir has announced plan for another trip to Japan before the China visit.

      As much as PH should not bring in foreigners to participate in our politics, Hasanah should not have done the same and wrote to accuse Mahathir as pro-China.



      Other writers feel differently.

      Obviously she is wrong to assume Mahathir is pro-China since US Department of Justice went out of the way to help create the 1MDB issue to bring down BN government.

      A lawyer and former Special Branch agent was reported claiming it is a breach of protocol and treasonous. Her role is to gather information and not asking CIA to take side in a general election.

      More so, her former boss and former Prime Minister Dato Najib is not aware of such letter. Hasanah admitted Najib is not in the know and denied he knows. She claim no need to inform Najib.

      Nevertheless, did Hasanah commit as treasonous an act as the PH leader? You be the judge:









      Hasanah made a police report on the leak of this confidential letter, in which leaking the report is equally irresponsible. This is not the sort of stuff for political discussion in the public sphere.

      She claimed of the having the mandate of the MEIO to protect national security. The PM need not know of it. The contents of the letter were intelligence secrets which could not be turned into elements of public polemics.

      Delete
    3. Her lawyers issued a statement:

      Be it Hasanah or PH, foreigners have no business interfering in our politics.

      Delete
    4. Whatever it is, the luxurious super yatch, 'Equanimity' is on its way to Port Klang tomorrow.

      Thanks a lot to the generosity & co-operation of the Indonesian govt and the USA Dept of Justice .

      Delete
  10. Geng Najin boleh tolong bagi tau ini kerja sape?...

    Menteri: RM7.4 juta dana Iksim tak dapat dikesan

    Shakira Buang
    6 Ogs 2018, 8:20 malam (Dikemaskini 6 Ogs 2018, 8:54 malam)

    A A
    Audit dalaman terhadap Institut Kajian Strategik Islam Malaysia (Iksim) mendapati RM7.4 juta daripada RM7.6 juta jumlah peruntukan kepada badan itu tidak dapat dikesan perbelanjaannya, kata menteri agama Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa.

    Beliau berkata telah mengarahkan Majlis Agama Wilayah Persekutuan (MAIWP) menjalankan audit bagi perbelanjaannya, termasuk peruntukan yang diberikan kepada institut itu.

    "Daripada RM7.6 juta yang diberikan kepada mereka, RM7.4 juta tidak dimasukkan (unaccounted for). Kami tak dapat bukti ke mana ia dibelanjakan, apa yang dibelanjakan dan berapa jumlahnya.

    "Jumlah itu bukan kecil untuk institusi yang menamakan dirinya Iksim," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen hari ini.

    "Hanya RM0.2 juta sahaja yang boleh kami kira, yang ada resit dan bukti transaksi," kata Mujahid (gambar) lagi.

    ReplyDelete
  11. Ini kapal geng kpd Geng Najin di bawak balik...kalo ikut Geng najin ini tak ade bukti hak milik jho lo tapi jho lo bising2 bila kapal ni dirampas....atas kapal mewah ini geng2 prompak anak beranak bergambar..

    Berita
    Parlimen
    Pilihan Editor
    Sukan
    Seni & Hiburan
    Global
    Kolum
    Surat
    Laporan Khas
    Ulasan
    Wawancara
    Lensakini
    TV

    Kapal polis marin iringi kepulangan Equanimity
    6 Ogs 2018, 6:59 petang (Dikemaskini 6 Ogs 2018, 7:03 malam)

    A A
    Kapal persiaran Equanimity kembali ke perairan Malaysia buat kali pertamanya semenjak HARAPAN mengambil alih pentadbiran negara.

    Menurut laman penjejak kapal, Vessel Finder, Equanimity merentas sempadan di antara Indonesia dan Malaysia dari Batam di antara jam 5.21 ke 5.29 petang tadi.


    Dari Batam, kapal polis marin KPD Setia mengiringi Equanimity dan pada jam 6 petang tadi, kedua-dua kapal melabuhkan sauhnya kira-kira dua batu nautika di perairan Pengerang, Johor.

    Awal hari ini, dilaporkan Equanimity dikatakan akan tiba di pelabuhan Port Klang besok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba tengok gambar prompak anak beranak bergambar tang mana atas kapal.mrwah ni...

      Delete

  12. Fan Tat....Tentu kau dah dengar berita ni kan ????

    Setelah menerima kritikan keras daripada netizen, Marina Mahathir meredakan ketegangan dengan memberi penjelasan bahawa komuniti Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT) di negara ini hanya mahukan kesamarataan dari sudut hak asasi manusia yang terkandung dalam perlembagaan.

    Beliau berkata, dipetik Sinar Harian
    Apa saya maksudkan hak sama rata ialah hak di bawah perlembagaan kita. Mereka (komuniti LGBT) adalah rakyat Malaysia dan manusia juga. Hak asasi manusia seperti nak pergi ke sekolah, nak pergi hospital, takkan lah itu semua tak boleh?

    Mereka ketika ini hadapi diskriminasi dari segi kehidupan seharian. Orang yang menentang sangat, apa hak yang mereka nak ambil daripada golongan ini?

    Kalau mereka sakit takkan nak biarkan saja di tepi jalan? Kalau mereka didera atau dipukul, bukankah mereka ada hak untuk laporkan kepada polis dan dapat tindakan daripada polis seperti kita semua? Itu saja yang mereka minta, bukan lebih daripada itu.

    Adakah undang-undang kita membenarkan kita dengan tak pasal-pasal nak pergi pukul orang atau menghalang orang daripada bekerja tanpa ada alasan yang baik. Jadi kita kenalah ikut undang-undang.

    Ada yang kata hak sama rata yang dituntut itu seperti membenarkan golongan lelaki kahwin dengan lelaki misalnya. Mana ada ini semua. Di Malaysia tak ada sebab undang-undang kita tak benarkan, dan mereka tak minta perkara itu langsung.

    Kononnya mereka nak cabar undang-undang? Mungkin perkara itu tak akan jadi langsung. Mereka hanya minta hak mengikut undang-undang dan perlembagaan kita sekarang, itu saja.
    Kita faham Marina Mahathir cuba untuk meredakan ketegangan dengan isu sensitif yang cuba beliau bangkitkan. Persoalannya, sejak bila golongan LGBT dinafikan sebagai hak berdasarkan perlembagaan.

    Adakah mereka dilarang bersekolah, bekerja, mendapatkan perubatan di mana-mana fasiliti Kerajaan, mengumpul kekayaan atau mendapatkan perlindungan polis sekiranya berlaku jenayah ke atas mereka?

    Rakyat Malaysia masih bertamadun tidak sesuka hati untuk memukul dan mencederakan golongan ini seperti mana yang berlaku di Russia.

    Tahukah Marina Mahathir, Nur Sajat, salah seorang golongan LGBT merupakan ahli perniagaan yang berjaya dan merupakan seorang jutawan. Hak apa lagi yang Marina Mahathir mahukan untuk golongan ini?

    Ya, memang kita tidak nafikan mereka juga Rakyat Malaysia dan manusia juga. Tetapi apabila mereka mohon masuk sekolah, pergi hospital, pergi balai polis, adakah dalam borang ada ke soalan “Adakah kamu seorang LGBT?”

    Apa benda lah Marina Mahathir cakap ni..agak2lah kan bila nak bukak mulut tu, jangan main langgar semacam aje!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bekas menteri umno yg tuttttt.... Apa khabar agaknya ye? Dia tak nak komen ke? Senyap je pasal isu ni.
      Kikikikiki...

      Delete
    2. Adekah lgbt tiada hak dibawah perlembagaan?...dinmalaysia ni orang hanye kenal.pondan sebsgai lgbt..

      Delete
  13. Geng najib haramjadah
    APA YANG KAU MERAPU NI
    SIAPA DI SINI YANG KASIH KAN KAU?
    SIAPA DISINI YANG KAU PANGGIL SOBAT?
    APA LAGI TEMBERANG YANG KAU NAK JAJA KAT SINI?
    SORILAH, TEMBERANG KAU TAK LAKU KAT SINI
    SEPULOH KAU CAKAP, SEBELAS AKU TAK PERCAYA
    MUNGKIN MELAYU UMNO PERCAYALAH
    TAPI KAT SINI, SORI LAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. melayutakberkhatan...berita ni aku dapat dari KL Chronicle. Kalau kau ada rasa kasih dan cinta pada bangsa melayu, dah tentu kau akan termenung dan memikirkannya secara mendalam bhai !!

      Untung jadi non-bumi kat Malaysia ni. Tweet je apa-apa rasa tak puas hati.... 3-4 menteri terkinja-kinja tawar diri nak tunjuk hero selesaikan masalah.

      Eh, apa cina india je ke yang CGPA 3.92 4A tak dapat course apa dia nak dalam Malaysia ni?? Bukannya dia tak dapat sambung belajar kat universiti awam langsung.

      Dia DITAWARKAN sambung belajar di USM, salah satu universiti APEX! Cuma course undang-undang dia minta tu tak dapat.

      Zaman sekarang ni tak heran la ko 100A pun. Kokurikulum ko aktif tak? Siapa ko semua orang nak kena puaskan hati ko je?? Sikit-sikit ko nak main “kad bangsa” ko tu.

      Adik bongsu aku, 11A SPM laaaaa. Aktif pulak tu macam-macam aktiviti lagi. SEMUA universiti dalam Malaysia yang dia minta ni reject dia sebab course dia minta tu kursus-kursus kritikal. Last-last, dia minta MASCOM kat UKM je.

      Sekarang sambil belajar pun dah buat duit puluh ribu shooting video, photo and many side projects. Ni kisah orang MELAYU yang tak banyak cengkadak!! Usaha la wehhh!! Ko tak dapat apa ko nak bukan sebab ko cina atau india!!

      Melayu berjaya pun bukan sebab kita ni MELAYU. TAPI SEBAB KITA USAHA DAN TAK COMPLAINT MENYALAHKAN SEMUA BENDA!!

      Kalau cina bercakap macam ni dikira “fighting for his/her rights”. Kalau melayu cakap itu racist. Puih!

      Macam la melayu ni bangsat sgt masuk universiti semua sebab quota!

      Tambah sikit: bila dia pegi mohon UITM dgn UIAM tu je dah menunjukkan dia ni memang tak layak ambik law studies. Basic research pun tak reti nak buat. Patut la tak dapat 4 flat.

      Sumber : https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10156522427659868&id=828224867&set=p.10156522427659868

      Delete
  14. Geng najin tentu setuju mp pembangang memang bangang..

    Tajuddin diberi masa 24 jam tarik balik kenyataan ‘Putrajaya dikuasai Kristian’

    Pada 6 Ogos 2018
    oleh RoketKini

    Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Tajuddin Abdul Rahman digesa supaya menarik balik tuduhan jahat tidak berasas terhadap DAP dan kerajaan dalam masa 24 jam ekoran keceluparannya sewaktu berkempen dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Sg Kandis baru-baru ini.
    Gesaan oleh Ahli Parlimen Kepong, Lim Lip Eng ini dibuat berdasarkan dakwaan jahat pemimpin UMNO itu kononnya ‘Orang Kristian sudah mengambil alih kuasa di Putrajaya’.
    “Saya menuntut Tajuddin sebagai pemimpin nasional Umno, untuk menarik balik tuduhan tidak berasas dan berniat jahat terhadap DAP dan pemimpinnya dalam masa 24 jam, atau UMNO mengambil tindakan tatatertib terhadap Tajuddin kerana menggalakkan politik bangsa dan agama berdasarkan pembohongan.
    “Sekiranya Tajuddin enggan dan memilih untuk berdegil dalam menyebarkan politik pembohongan terhadap DAP, saya tidak mempunyai pilihan selain meminta pihak berkuasa mengambil tindakan jenayah terhadapnya,” katanya.
    Lip Eng berkata, Tajuddin seharusnya menyertakan bukti-bukti sekiranya tuduhan celupar itu ternyata mempunyai sebarang unsur kebenaran.
    “Sebagai seorang Ahli Parlimen kanan, Tajuddin tidak sepatutnya berbohong dan cuba menanamkan semangat kebencian antara masyarakat pelbagai kaum di Malaysia,” katanya.
    Mengulas kemenangan Pakatan Harapan di Sungai Kandis, Setiausaha DAP Wilayah Persekutuan itu berkata ia merupakan kemenangan moral kepada parti pemerintah.

    ReplyDelete
  15. Geng Najin tak teruja ker mcm mat sabu nak naik kapal mewah 250 juta USD?...

    KUALA LUMPUR: Menteri Pertahanan, Mohamad Sabu berasa teruja apabila kerajaan Indonesia memutuskan untuk menyerahkan kapal layar mewah “Equanimity” yang dikaitkan dengan skandal 1MDB kepada kerajaan Malaysia.

    Mohamad berkata, beliau tidak menolak kemungkinan merasai pengalaman menaiki kapal dianggarkan bernilai AS$250 juta, yang ditahan di Bali, Indonesia pada awal tahun ini.

    “Ya, saya sangat berbangga harta 1MDB akan kembali semula ke Malaysia dan saya harap polis dan pihak berkuasa akan mengambil tindakan mengikut undang-undang negara.

    “Saya juga mahu merasai pengalaman berada di atasnya kerana saya tidak memiliki kapal mewah, jadi saya mahu ke sana (kapal),” katanya sewaktu ditemui pemberita di Parlimen, hari ini.



    Sebelum ini, Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengucapkan terima kasih kepada kerajaan Indonesia, pimpinan Joko Widodo atas keputusan republik berkenaan menyerahkan kapal berkenaan kepada pihak berkuasa Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KBB...Kalau Mat Syabu naik kapal tu, agak2 kau lah ke mana yang nak ditujunya dulu eeerk??? Dah tentu lah ke dapur kapal tu..nak masak kari kepala ikan, buat kuih samperit dan teh tarik. Lepas tu...berselfie ngan waitress kat situ dan beri nombor HP dia... Betul tak bhai ???

      keh..keh..keh...harrk ...Tuii..kioikhkiokioikihki!!

      Delete
    2. Itu jer yg Geng Najin tahu nak komen...ko tak rasa betapa sialnye najib pakat rompak wang rakyat billion2 hingga mewah cina kapir jho lo...geng najib terpaksa menyamar jadi peladang demi sesuap dedak..

      Delete
    3. Betape bodohnye akal melayu Geng najin..

      Delete
    4. Kalau Mat Sabu naik, aku berani naik. Tp kalau bekas PM naik, aku cepat2 turun sebab takut layarnya dikembang dan sauhnya dilabuhkan. Tak pasal2 kapal tu tenggelam mcm yg berlaku pada 9 mei lalu.

      Kikikiki... Harkkkkk tuihhhh.

      Delete
    5. KBB...Aku rasa tentu kau dah tau berita ni, tapi takpe lah aku tularkanj sekali lagi untuk hadaman otak kau yang dah senget tu beb !!

      KUALA LUMPUR, 6 Ogos – Tiada bukti untuk menyokong dakwaan bahawa Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi memilik aset bernilai RM230 juta.

      Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Liew Vui Keong berkata Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan menyiasat jika ada unsur salah laku di bawah bidang kuasanya terhadap bekas timbalan perdana menteri itu.

      "Tiada pernyataan atau bukti yang menyokong kewujudan wang tersebut.

      "SPRM akan menyiasat jika terdapat maklumat atau bukti kukuh," kata Liew dalam jawapan bertulis kepada Ramkarpal Singh (PH-Bukit Gelugor).

      Ramkarpal bertanya sama ada kerajaan akan menyiasat tuduhan ke atas aset bernilai RM230 juta yang dikatakan dimiliki Ahmad Zahid.

      Pada Ogos tahun lepas, Ahmad Zahid yang juga Ahli Parlimen Bagan Datuk menawarkan dirinya untuk disiasat SPRM atas tuduhan beliau mempunyai RM230 juta ketika menerajui Pemuda Umno.

      Dakwaan itu didedahkan pertama kali oleh Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

      Tak heran lah kan, macam kau cakap tu, kalau sepuluh yang Tun cakap..sebelas pun kita tak boleh caya bhai !!!

      keh..keh..keh..Harrk...Tuiii..kokoikhkikioikhkikik!!

      Delete
    6. Tonggeng-tonggeng..

      Apa ler ker malangnya emak bapak kamu melahirkan kamu asyik2 tak reti bahasa walau dibalun cukup2 - masih jugak nyasar-nyonsang dari topik perbincangan, "DOA UNTUK MUHYIDDIN".
      Dah tuu, berludah kahak 'harrk Tuiii' pulak tuu sebiji macam apek2 tongkang berseluar pendek tak berbaju duduk mencangkung. Takder class langsung budak tak abis sekolah nih...!!

      Patut ler BN hari itu rebah tersungkur di GE 14 sebab ada pencacai BN tolol seperti kamu yg tidak membantu langsung, malah menambah benci meluap-luap dek dakyah bodoh & jijik kamu itu.

      Terima kasih ler kerana membantu kami, PAKATAN HARAPAN menerajang keluar Bini Najib (BN) & Umnongok keluar dari Putrajaya.

      Delete
  16. TongGeng dulu di Tanjung Rambutan
    Tujuh tahun dia ditahan
    Terlalu liar pernah dirotan
    Otak kecik akal perlahan!

    Lepas bebas dia pun kerja
    Kebun Cina menaruh baja
    Diberhenti kerja seminggu saja
    Nampak amoi menggigil teruja!

    Bila menganggur lepak Chow Kit
    Jalan kaki ketiak pun hangit
    Di bangunan AmeNo berehat sedikit
    Ditawar kerja bersorak bingit!

    Upah dedak dia pun setuju
    Kunan ingat si TongGeng lembu
    Diberi dedak makannya laju
    Sokong Kakmah seperti ibu!

    Kakmah dan suami wajib disokong
    Walau kentut berbau pekong
    Pencuri, pengkhianat tetap didokong
    walau teruk kena pelangkong!

    Kini konon 'Juara Melayu'
    China komunis "I love you"
    Yahudi Amerika dipujuk rayu
    Mintak sokongan dalam PRU!

    ReplyDelete
  17. Fan Tat...Macam tak caya pulak kan. Apa sudah jadi dengan berita sensasi di bawah ni ?????

    Konsultan dan Jurutera yang terlibat dengan skandal penyelewengan KKLW RM1.5b dilantik sebagai Pengarah JANS.Apakah ini pembayaran Shafie Apdal kerana menutup kes sebagai saksi SPRM? Surat Pelantikan dari Suruhanjaya Perkhidmatan Negeri Apa sudah jadi dengan Kerajaan Warisan pimpinan Shafie Apdal ini?

    Dari Ketua Menteri haram hingga pegawai semua kaki songlap dan tidak berintegriti. Amarjit Singh Setiausaha Warisan Putatan yang terlibat dengan skandal rasuah RM1.5 bilion KKLW dalam Projek Naik Taraf Loji Air Sungai Intan Semporna kos RM47 juta sebagai konsultan projek dilantik secara kontrak sebagai Pengarah Jabatan Air Negeri Sabah, Jurutera Gred J54 berkuatkuasa 10 Ogos 2018 dengan gaji permulaan RM 7,779.

    Tidak pernah menjadi penjawat awam tetapi dilantik secara kontrak. Mahirkah beliau pekeliling, peraturan dan urusan penjawat awam?

    Jabatan Air Negeri Sabah yang kontroversi disiasat SPRM tahun lalu apabila 170 projek bekalan air (BALB) peruntukan KKLW lesap berbilion kini dipimpin oleh salah seorang yang jurutera yang terlibat dalam kes rasuah itu. Apa akan jadi kepada Jabatan Air Negeri Sabah ?? kau pikir lah sendiri Labu...malas lah nak cakap banyak2 lagi !!

    ReplyDelete
  18. Fan Tat..Kita patut mengucapkan tahniah kepada Zunar... KARTUNIS penyokong kuat Pakatan Harapan (PH) ni lah...

    Zunar mula menunjukkan kritikan terhadap Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad melalui kartunnya yang tersebar hari ini di media sosial.

    Kartun tersebut menggambarkan Mahathir melencong dari jalan “Malaysia baharu” dan menuju ke arah mempertahankan dan membina legasinya, termasuk Formula 1, jambatan bengkok, Khazanah dan “Proton 2.0”

    Kartunis politik yang pernah ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) semasa Mahathir memerintah telah mula menunjukkan kritikan keras terhadap PH.

    Sebelum ini, Zunar mengkritik Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik yang disifatkan mengutamakan hal-hal kecil seperti kasut hitam berbanding reformasi pendidikan yang lebih utama.

    Zunar menjadi musuh ketat Mahathir sejak era reformasi bermula 1998 apabila beliau menjadi penyokong kuat Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Beliau juga menerbitkan banyak buku kartun bertema kritikan terhadap Mahathir, antaranya Lagak Pak Mahat.

    Banyak kritikan melalui karikatur dibuat sepanjang tempoh pertembungan sengit PKR dengan Mahathir dan UMNO.

    Antara kartun beliau yang paling diingati berkenaan Mahathir ialah menggambarkan bentuk litar Sepang menyerupai bentuk muka Mahathir.

    Zunar juga menimbulkan kontroversi melalui beberapa kartunnya yang dianggap melampaui batas termasuk menghina agama dan peribadi pemimpin-pemimpin negara. – Mynewshub.tv

    Diharapkan agar lebih ramai lagi cai2 PH yang akan membuka mata dan kembali ke pangkal jalan !!



    ReplyDelete
  19. Fan Tat dan KBB....Kita pun tersangat2 setuju bahawa...Bukan sesuatu yang baru bagi kerajaan dan penyokongnya obses terhadap bekas isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor sejak dari mereka pembangkang lagi.

    Apa sahaja tuduhan yang tidak pernah dilontarkan kepada sosok tubuh wanita ini? Dari cincin, berlian, anting-anting, gelang dan segala jenis barang kemas, tetapi tidak satu pun pernah didakwa di mana-mana mahkamah.

    Hinggalah baru-baru ini beliau disaman oleh syarikat emas dari Lubnan sebanyak hampir RM60 juta kerana barang kemas dibawah jagaan beliau dirampas oleh pihak polis Malaysia yang sekaligus menjawab semua tohmahan bahawa semua barang kemas tersebut bukanlah dibeli oleh beliau. Ia bukanlah milik Datin Seri Rosmah.

    Walaupun DS Rosmah bukan lagi isteri kepada Perdana Menteri, obsesi kerajaan dan penyokong terhadapnya tidak berhenti begitu sahaja. Kali ini coli emas yang dikatakan milik DS Rosmah pula menjadi kegilaan mereka.

    Coli emas ini dikatakan telah dirampas oleh pihak polis di satu serbuan dan akan dilelong pada esok hari.

    Namun setelah diperiksa melalui carian https://reverse.photos, gambar coli emas tersebut sebenarnya diambil di satu Kongres Emas China yang diadakan di Beijing pada 25 Julai lalu.

    Rujuk: http://www.chinadaily.com.cn dan http://english.china.com

    Coli emas tersebut tidak pernah dirampas oleh pihak polis dan ia tidak pernah berada di Malaysia sama sekali.

    Inilah sikap kerajaan dan penyokongnya yang terlalu obses dengan bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib, isteri dan keluarganya hinggakan cerita-cerita fitnah begitu mudah disebarkan kepada umum.

    Apa lah yang nak diherankan...Fitnah, spin, bohong dan hasutan dengan PH ni ..berpisah tiada, macam isi dengan kuku..aur dengan tebing..cagu dalam sepatu bhai !!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmm...tak abis2 melalut dgn kutipan bahan sampah entah dari mana yg langsung tak kait dgn topik.

      Kenapa ler sewel tonggeng nie menjadi-jadi....??

      Delete
    2. Aku pon tak pernah jumpa dlm mana2 portal berita mengenai coli emas dan seluar dlm emas...

      Rosmah tak didakwa kerana tiada cerita rosmah merompak...najib yg telah didakwa kerana merompak....

      Kenapa Geng Najin bertambah bodooh?..

      Delete
  20. Ameen ameen ameen..
    Moga cepat sembuh ya TSMY..
    Hidup PPBM..
    Hidup Bersatu..
    Hidup TSMY..
    Hidup PAKATAN HARAPAN..

    ReplyDelete
  21. Wak Suman penjual Tempek bacin untuk seluruh Msia dan Spre...Cuba Wak baca berita di bawah ni. Tentu Wak yang menjadi balaci tegar Madey tak percaya yang dia tu rupanya kaki kelentong dan penipu yang terhebat dalam sejarah negara ni kan !!!

    Datuk Seri Jamal Yunos meminta masyarakat menunggu video oleh Presiden Indonesia, Joko Widodo atau Jokowi yang mendedahkan kisah sebenar penahanannya di Indonesia sebelum ini.

    Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar itu berkata, dalam video tersebut, Jokowi sebenarnya dimaklumkan beliau perlu ditahan dan dibawa balik ke Malaysia kerana merupakan suspek utama dengan skandal 1 Malaysia Development Berhad (1MDB).

    Jelas beliau, arahan itu datang daripada Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang berkunjung ke republik itu bertemu Jokowi pada hujung Jun lalu.

    “Menteri Dalam Negeri, Tan Sri Muhyiddin Yassin telah memaklumkan kepada pihak berkuasa Indonesia supaya membantu Polis Diraja Malaysia menjejaki saya di Indonesia pada 2 Jun lalu.


    “Namun permintaan itu tidak dilayan oleh polis Indonesia kerana enggan melayan kes saya yang dianggap kecil buat mereka.

    “Namun apabila Mahathir datang ke sana dan bertemu Jokowi, saya ditahan pada 2 Julai. Tindakan segera menahan saya itu apabila Mahathir berkata saya adalah suspek utama dalam kes 1MDB.

    “Video Jokowi yang membuat pendedahan itu akan muncul tidak lama lagi untuk memberitahu cerita yang sebenarnya,” katanya.

    Beliau ditemui pada majlis pembukaan Butik AD Scarves di Ampang di sini hari ini.

    Jamal mendakwa, Jokowi kini menerima serangan media Indonesia kerana membazir wang yang banyak untuk memburu beliau apabila keputusan mahkamah hanya menjatuhkan denda RM400 dan ditahan dipenjara selama 27 hari sebelum dibebaskan minggu lalu.

    Pada masa sama, Pengerusi Gabungan NGO Malaysia turut hairan dengan layanan istimewa yang diterimanya ketika ditahan oleh polis Indonesia.

    “Bayangkan ketika saya ditahan, seramai 150 pegawai polis Indonesia selain 20 kakitangan Unit Tindakan Khas terlibat.

    “Ketika ditahan pula, bilik saya begitu selesa dan disediakan dua doktor khas serta makanan diperiksa sebelum diberikan kepada saya.

    “Malah pada hari saya dihantar pulang ke Malaysia, saya dihantar hingga ke dalam pesawat dan sepanjang perjalanan ke lapangan terbang diiringi ramai polis dan kenderaan pengiring,” katanya.

    Dalam pada itu, Jamal menegaskan, ‘kehilangan’ dari Hospital Pakar Ampang Puteri hanya berpunca daripada salah faham antara beliau, pihak peguam dan hospital.

    Namun jelas beliau, tindakannya melarikan diri Indonesia kerana terdapat kisah di sebaliknya yang akan didedahkan kemudian. – MalaysiaGazette

    Amacam Wak Suman penjual tempek bacin..sedap tak bila dah kena kincin dengan Madey sampai basah lencun haah !!! Cuba Wak cium badan Wak tu..takkan lah takde perbezaan bau kot ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atas ape pon alasan Jamal ditangkap tak penting...yg penting jamal ditangkap dan dibawak balik kerana ade kes jenayah....samsing umno paling penakut dlm dunia..

      Kenape Jamal menipu pegi ambik wang di TH jakarta?...geng najin boleh tolong jelaskan...biasanye Geng Najin akan bisu...hihihiji

      Delete
    2. KBB...Kalau kita jadi Jokowi pun kita pasti akan melenting setinggimEverest bila kena perdajalkan oleh Madey macam tu.

      kalau Madey kelentongkan rakyat Msia, khususnya cai2 PH yang melambak2 kat blog ni, kita faham lah..tapi Jokowi pun nak diaotanya..memang tak patut betul. Mana tak bengang si jokowi tu..atas nama!MDB dia telah mebazirkan Indonesian tax payers money untuk tangkap DS Jamal.

      jokowi ingat mesti DSJ kena hukuman kaw2 punya di Msia..tapi bila dengar denda ciput macam tu..apa lagi, berasap lah depa semua.

      Apa2 pun..kita tunggu aje lah pendedahan rasmi berkaitan is tu dari Jokowi. Aku percaya DSJ ni...dia bukannya orang yang suka berbohong dan menipu macam Madey tu beb !!

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Tonggeng-tonggeng..

      Apa ler ker malangnya emak bapak kamu melahirkan anak gampang seperti kamu asyik2 tak reti bahasa walau dibalun cukup2 - masih jugak nyasar-nyonsang dari topik perbincangan, "DOA UNTUK MUHYIDDIN".

      Auta temberang Takder class langsung budak budak hingusan - takkan dia buta & pekak tak tahu the luxurious super yatch, 'Equanimity' is on its way to Port Klang today.

      Thanks a lot to the generosity & co-operation of Presiden Jokowi & the Indonesian govt affirming their trust & cohesiveness towards Tun Mahathir..

      Oleh sebab kebiadapan & sikap kurang ajarnya terhadap saya & TDM yg jauh lebih usia, dia memang patut dimaki hamun 'pukimak harahmjadah'...!!

      Patut ler BN hari itu rebah tersungkur di GE 14 sebab ada pencacai BN tolol seperti kamu yg tidak membantu langsung, malah menambah benci meluap-luap dek dakyah bodoh & jijik kamu itu.

      Terima kasih ler kerana membantu kami selama ini sampai2 PAKATAN HARAPAN dapat menerajang keluar Bini Najib (BN) & Umnongok keluar dari Putrajaya.

      Delete
  22. Sudah tertangkap masih nak gebang
    Borak dia ikan pun terbang
    Dua 'doktor' menjaganya sorang
    Biliknya mewah tak pernah bimbang!

    Mungkin tinggal di istana Presiden
    Rasa glamer ramai cameramen
    Dikunjungi selalu Gubernur dan Raden
    Konon hebat.. temberang kemain!

    Dapat pulak si tukang canang
    Dulu petani 'mewah dan senang'
    Klepto kalah airmata berlinang
    Kini dah jadi nang butinang!

    Bekas petani kini dah pencen
    Cium Klepto walaupun bacin
    Makan dedak dan ambil persen
    Jilat badak walaupun masin!

    Kepalanya benjol masuk ke sini
    Diluku diketuk setiap hari
    Bau hancing minum pacitani
    Taik jibbo dianggap kari!

    Itulah dia TongGeng malaon
    Mengaku 'mewah' sepanjang tahun
    Dedak banyak nak apa, 'on'
    Kini K.O, merangkak nak bangun!





    ReplyDelete
  23. Geng Najin .. RUU 355 Pas adalah wayang umno dan Pas ...hampir pru14 Pas pakat dgn umno dorok RUU 355...perkara islam pon jadi alat Pas dan umno..cuba baca cadangan perkasa mahkamah syariah oleh menteri PH yg bukan main wayang...

    K'jaan ambil pendekatan holistik perkasa mahkamah syariah

    Kow Gah Chie
    6 Ogs 2018, 10:45 malam (Dikemaskini 6 Ogs 2018, 10:49 malam)

    A A
    PARLIMEN | Kerajaan akan mengambil pendekatan menyeluruh bagi memperkasa mahkamah syariah, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Mujahid Yusof Rawa hari ini.

    Beliau berkata demikian di Dewan Rakyat sewaktu menggulung perbahasan titah Yang di-Pertuan Agong selepas Datuk Takiyuddin Hassan (PAS-Kota Bharu) mencelah meminta jaminan daripada menteri bahawa pindaan Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau Akta 355 sebagaimana usul (yang dibawa presiden PAS) diterima Dewan Rakyat.

    Mujahid berkata usul Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak sesuai bagi kerangka mahkamah syariah dan tidak holistik (bersifat menyeluruh).

    Menurutnya, sebelum melihat isu meningkatkan hukuman syariah, pihak kerajaan perlu melihat isu kecekapan hakim dan pendakwa raya mahkamah syariah

    "Kami akan cuba terapkan, kami lebih lihat isu pemerkasaan mahkamah syariah secara holistic," katanya, sambil menambah sistem mahkamah syariah tidak memiliki infrastruktur untuk mengendalikan peningkatan jumlah hukuman itu.

    Oleh itu, Mujahid berkata kerajaan akan mengkaji cadangan untuk memperbaiki bidang kuasa mahkamah syariah.

    AMANAH cadang 3 RUU

    Pada bulan Oktober tahun lepas, AMANAH dalam konvensyen parti itu untuk membentang tiga rang undang-undang anggota persendirian, iaitu RUU Jenayah Kebencian Kaum dan Agama, RUU Kesaksamaan dan RUU Suruhanjaya Keharmonian Nasional

    ReplyDelete
  24. Ini pendirian yang menyenangkan hati sedikit, tapi di harap selepas 5 tahun kajian, di dapati mengiktiraf UEC ada lah melanggar Perkara 152 Perlembagaan negara berkenaan Bahasa Malaysia.

    Du laporan berikut, komen saya ada dalam brackets di penghujung perenggan yang berkenaan:

    Ada masa 5 tahun untuk kaji, iktiraf UEC, kata Maszlee

    Kata Maszlee, kementerian beliau akan menjalankan kajian dan mengambil kira kepentingan bahasa Melayu dan keharmonian antara kaum. (Sokong amat sangat - mengiktiraf UEC tentu akan menjejas keharmonian antara kaum).

    Maszlee berkata, perkara itu tidak perlu disegerakan kerana ia bukanlah salah satu janji yang akan dilaksanakan dalam tempoh 100 hari. (Well said, sir).

    KUALA LUMPUR: Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik berkata, kementerian beliau mempunyai masa 5 tahun untuk memutuskan sama ada mahu mengiktiraf Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC) sekolah persendirian Cina selepas menjalankan kajian menyeluruh ke atasnya.

    Beliau berkata, Kementerian Pendidikan mengambil maklum bahawa pengiktirafan UEC sebagai syarat masuk ke universiti tempatan merupakan sebahagian daripada manifesto Pakatan Harapan.

    Bagaimanapun kata beliau, perkara itu tidak perlu disegerakan kerana ia bukanlah salah satu janji yang akan dilaksanakan dalam tempoh 100 hari.

    “Kementerian akan menjalankan kajian dan mendapatkan maklum balas daripada pelbagai pihak dengan mengambil kira kepentingan bahasa Melayu dan keharmonian antara kaum,” katanya ketika menjawab soalan di Parlimen hari ini.

    Beliau juga berkata, kementerian mahu memastikan langkah mengiktiraf UEC tidak akan menggugat perpaduan dan keharmonian negara. (Ini amat penting. Mungkin baik Kerajaan adakan poll atau survey pendapat rakyat tetapi soalan2 yang di ajukan, kapada siapa yang di ajukan mesti lah memuaskan).

    Lau juga bertanya sama ada sekolah persendirian Cina akan menerima dana kerajaan, yang dijawab oleh Maszlee bahawa sekolah berkenaan bukan sebahagian daripada sistem pendidikan kebangsaan. (Paling tepat dan sesuai jawapan Menteri itu. Syabas.)

    ReplyDelete
  25. Geng Najin geng bangang....ini memang kerja orang bangang..

    '1MDB diurus teruk, jadi kenapa bayar Arul RM5 juta'
    Annabelle Lee
    6 Ogs 2018, 9:43 malam (Dikemaskini 6 Ogs 2018, 9:49 malam)

    A A
    Laporan awal audit terhadap 1MDB menunjukkan kelemahan besar dalam tadbir urus korporat syarikat itu, kata Menteri Kewangan Lim Guan Eng hari ini.

    Justeri beliau mempersoalkan tindakan kerajaan BN dulu yang memberikan bonus RM5 juta, selain gaji asasnya, kepada bekas Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB Arul Kanda Kandasamy.

    "Kami terkejut melihat laporan audit awal 1MDB yang dibuat Pricewaterhousecoopers (PWC). Ia menunjukkan kegagalan pengurusan terdahulu untuk mematuhi amalan tadbir urus baik yang asas.

    "Dan ia menimbulkan persoalan - mengapa Arul Kanda dibayar RM5 juta untuk enam bulan? Untuk tidak melakukan apa yang seorang CEO patut lakukan?" soalnya ketika sidang media di lobi Parlimen hari ini.

    Beliau menggesa bekas perdana menteri dan pengerusi 1MDB Datuk Seri Najib Razak untuk menjelaskan pembayaran itu.

    ReplyDelete
  26. Geng Najin geng bangang....ini memang kerja orang bangang..

    '1MDB diurus teruk, jadi kenapa bayar Arul RM5 juta'
    Annabelle Lee
    6 Ogs 2018, 9:43 malam (Dikemaskini 6 Ogs 2018, 9:49 malam)

    A A
    Laporan awal audit terhadap 1MDB menunjukkan kelemahan besar dalam tadbir urus korporat syarikat itu, kata Menteri Kewangan Lim Guan Eng hari ini.

    Justeri beliau mempersoalkan tindakan kerajaan BN dulu yang memberikan bonus RM5 juta, selain gaji asasnya, kepada bekas Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB Arul Kanda Kandasamy.

    "Kami terkejut melihat laporan audit awal 1MDB yang dibuat Pricewaterhousecoopers (PWC). Ia menunjukkan kegagalan pengurusan terdahulu untuk mematuhi amalan tadbir urus baik yang asas.

    "Dan ia menimbulkan persoalan - mengapa Arul Kanda dibayar RM5 juta untuk enam bulan? Untuk tidak melakukan apa yang seorang CEO patut lakukan?" soalnya ketika sidang media di lobi Parlimen hari ini.

    Beliau menggesa bekas perdana menteri dan pengerusi 1MDB Datuk Seri Najib Razak untuk menjelaskan pembayaran itu.

    ReplyDelete
  27. Geng Najin geng bangang....ini memang kerja orang bangang..

    '1MDB diurus teruk, jadi kenapa bayar Arul RM5 juta'
    Annabelle Lee
    6 Ogs 2018, 9:43 malam (Dikemaskini 6 Ogs 2018, 9:49 malam)

    A A
    Laporan awal audit terhadap 1MDB menunjukkan kelemahan besar dalam tadbir urus korporat syarikat itu, kata Menteri Kewangan Lim Guan Eng hari ini.

    Justeri beliau mempersoalkan tindakan kerajaan BN dulu yang memberikan bonus RM5 juta, selain gaji asasnya, kepada bekas Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB Arul Kanda Kandasamy.

    "Kami terkejut melihat laporan audit awal 1MDB yang dibuat Pricewaterhousecoopers (PWC). Ia menunjukkan kegagalan pengurusan terdahulu untuk mematuhi amalan tadbir urus baik yang asas.

    "Dan ia menimbulkan persoalan - mengapa Arul Kanda dibayar RM5 juta untuk enam bulan? Untuk tidak melakukan apa yang seorang CEO patut lakukan?" soalnya ketika sidang media di lobi Parlimen hari ini.

    Beliau menggesa bekas perdana menteri dan pengerusi 1MDB Datuk Seri Najib Razak untuk menjelaskan pembayaran itu.

    ReplyDelete
  28. KBB dan Fan Tat...Memang betul lah cakap2 yang mengatakan Rafizi ni balaci Anwar paling tegar. Sanggup buat apa saja agar Anwar tetap akan jadi PM walaupun ternyata dia tidak menjadi pilihan utama rakyat untuk menggantikan mahathir.Tapi biasalah kan..orang macam Anwar ni mana ada perasaan macam tu, orang suka ke tak suka..tetap dia menebengkan mukanya yang tak tau malu tu !!!

    Kem Rafizi: Reformasi takkan sempurna selagi Anwar belum jadi PM

    August 7, 2018 Raggie Jessy

    Tun Carlos

    Dalam kempen pemilihan Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Ampang, Rafizi Ramli dan Johari Abdul mahu pejuang-pejuang lama zaman Reformasi mengimbau semula apa yang telah berlaku pada 1998.

    Rafizi mengingatkan pada 2018 ini telah genap 20 tahun barisan-barisan pejuang PKR berjuang untuk Anwar. Sekarang PKR sudah menjadi kerajaan dan menjatuhkan BN. Tetapi pejuangan ini belum berakhir kerana Anwar Ibrahim masih belum jadi Perdana Menteri.


    Rafizi dan Johari Abdul mengimbas semula tentang apa yang berlaku ketika 1998 kerana ramai yang tak tahu cerita mengenai apa sebenarnya yang berlaku di rumah Anwar pada malam 1 hari selepas beliau dipecat dari jawatan TPM.

    Pada masa itu Kerajaan di bawah Tun Mahathir bertindak dengan sangat kejam. Mereka telah potong bekalan air dan elektrik di kediaman Anwar. Malam itu juga kalimah “Reformasi” telah lahir. Tak lama lepas itu beratus-ratus anggota FRU dan Unit Tindak Khas datang untuk memberkas Anwar.

    Kata Johari Abdul “Bukan sahaja Anwar ditangkap dan dihumban, malah dipukul dengan mata lebam. Ramai kawan-kawan di dalam dewan ini juga menerima nasib yang sama kerana ramai yang ditangkap untuk seketika waktu dan ada yang merengkok selama 2 tahun.”

    Rafizi juga mengingatkan lagi agar Kerajaan PH tidak boleh sesuka hati bertindak kejam seperti Kerajaan Mahathir pada 1998 dahulu. Teguran Rafizi ini difahamkan merujuk kepada tindakan Kerajaan baru-baru ini yang bertindak kejam menahan bekas Perdana Menteri tanpa ada bukti kesalahan dan membekukan kesemua akaun termasuk milik keluarga dan cucu beliau.

    Ucapan Rafizi Ramli dengan jelas menunjukkan pertembungan beliau dengan Azmin Ali.

    “Anwar Ibrahim mesti mempunyai 1 pasukan kepimpinan parti yang 100% bersama-sama (setia) dengan Anwar Ibrahim” kata Rafizi Ramli yang difahamkan membayangkan lawannya Azmin Ali adalah pro-Mahathir.

    Rafizi juga mengingatkan agar semua patuh kepada keputusan Presiden Parti.

    “Jangan setuju di depan, di belakang lain saudara saudari.” sindir Rafizi sambil mendapat sorakan ramai para hadirin.

    Rafizi juga mengatakan beliau tidak kisah jika beliau dilabel sebagai “boneka Anwar” ataupun “budak Anwar”.

    “Jangan ingat kalau kita tidak berhati-hati, kita akan kekal dalam kemenangan. Hampir semua kerajaan-kerajaan di dunia yang ditumpaskan selepas mencengkam kuasa selama puluh-puluh tahun, lepas mereka tewas akhirnya mereka kembali selepas 1 penggal.” tegur Rafizi.

    Rafizi Ramli mengesahkan akan bertanding dengan Azmi Ali untuk jawatan Naib Presiden PKR.

    Ucaapn rafizi tu juga dilihat sebagai pengisytiahaarn perang terhadap Mahathir yang dilihatnya sebagai cubaan campur tangan dalam PKR bila memberi sokongan terbuka kepada Azmin dalam merebut jawatan dalam parti tu .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aper ker tebiat budak kuat tonggeng ini menciplak bahan sampah dari sumber tak berkredibiliti yg bernama 'Tundun Hilang Kereta' (Tun Car Lost).

      Dah nak mampos ker, Tonggeng.......???

      Delete
  29. Pakatan Harapan’s future may hinge on Mahathir’s Japan trip

    August 6, 2018 Raggie Jessy

    Dr Mahathir Mohamad requested Japanese premier Shinzo Abe to extend Malaysia a ¥1 trillion loan.
    The request was communicated by Mahathir himself to Abe during the former’s working visit to Japan in June.
    Should Abe deny the loan, Daim will force the local banking scene to consolidate debts incurred by Felda settlers and contractors whose projects were cancelled by the Government of Malaysia (GoM).

    He will then introduce a series of rationalisation schemes that will afford him control of certain banking institutions by proxy.

    There is an air of desperation creeping into the Pakatan Harapan administration.

    It’s lord and master, Dr Mahathir Mohamad, is out on a limb hoping that Japan will extend to Malaysia one trillion in yen credit before the end of this fiscal year.

    A request for that credit was communicated by Mahathir himself to Japanese premier Shinzo Abe during the former’s working visit to Japan a month after his swearing in as Malaysia’s seventh premier. Should Abe refuse the loan, our palm oil industry will suffer a blow so hard that it will weaken Pakatan Harapan’s grip on the Felda vote for good.


    Wait. Did you say one trillion yen?

    Yes, but there’s no cause for alarm here.

    One Malaysian Ringgit, or RM1, is worth ¥27.31 by today’s exchange rate. Do the math, and you will see that ¥1 trillion is worth only RM36,662,599,594.87, which, on a cross-border trade scale, appears moderate when compared to the value of a blanket agreement Daim Zainuddin was supposed to have sealed off with China’s State Council.

    What sort of agreement?

    Well, on the 18th of July 2018, Daim was scheduled to meet Chinese Foreign Minister Wang Yi to discuss the creation and expansion of infrastructure and energy related projects in Malaysia, said to be worth some RM200 billion or so. But the discussion never took off.

    Moments before the scheduled meeting, the MACC was instructed by its head, Dato’ Seri Mohd Shukri Abdull, to conduct two raids on offices linked to a Chinese state-owned firm that the DAP’s Tony Pua informed Shukri was linked to 1MDB.

    So Pua’s info wasn’t accurate?

    Of course not. But the damage was done.

    The raids infuriated Wang to such a degree that he warned Daim “never to cross the diplomatic line” ever again. Despite the good words he eventually spared Mahathir during his recent stopover at Putrajaya, Wang triggered a ‘temporary’ ban on the signing of new deals with Malaysia and convinced Chinese premier Li Keqiang to cut down drastically on China’s purchase of Malaysian palm oil.

    The move is set to impact close to a million Felda settlers nationwide who, prior to the 14th general election (GE14), were told by Mahathir to reject Najib at all cost.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Why? Did Najib not do well for the palm oil industry?
      You kidding me?

      Just five years into his administration, in 2014 alone, Malaysia exported 2.13 million tonnes of bleached and deodorised red (RBD) palm olein and 0.48 million tonnes of RBD palm stearin to China. These products accounted for 92% of the total exports of palm oil products to China and generated over RM 9 billion in revenue for the country.

      Four years later, on the 2nd of February 2018, Chinese Ambassador to Malaysia Bai Tian went on record to state that China would set no limits on imports of palm oil and palm oil based products from Malaysia.

      Did Bai Tian keep his promise?

      Well, technically, he did.

      Although, one must remember that his promise was made to Najib, not Mahathir. The minute Mahathir took over government, relations between Malaysia and China went straight down from being “outstandingly spectacular” to pot. No thanks to him, China is doing the exact opposite of what Bai Tian promised and has absolutely no regard for the Malaysian administration.

      The Third Force is made to understand that the Chinese government may consider foregoing Malaysia altogether and depend solely upon Indonesia to fulfil its palm olein needs.

      Is Palm Oil the only commodity affected?
      No.

      The Third Force is also made to understand that the Chinese government brought to a standstill the import of durians and bird nests from Malaysia. A quick check revealed that the freeze badly affected thousands upon thousands of durian planters and nest farmers who are already facing problems servicing their loans.

      It is only a matter of time before these farmers and planters are served bankruptcy notices unless the Government of Malaysia (GoM) steps in to rationalise their debts.

      Will the government ever do that?

      Well, it depends a lot on Abe’s willingness to extend Malaysia the ¥1 trillion loan.

      A rationalisation exercise on a national scale would involve Felda settlers and even contractors whose projects were deliberately cancelled by the GoM. These groups are likely to incur the GoM hundreds upon billions of ringgit if at all the mission is to prevent them from going bankrupt.

      But the GoM itself will be forced to hoard a lot of those billions should Abe deny Malaysia the loan.

      Under the circumstances, the local banking scene would be forced to consolidate those debts through rationalisation schemes that Daim has already contrived. Should history serve us well, some of those schemes will involve the consolidation of certain financial institutions that Daim will not hesitate to control using proxy and nominee companies.



      And the Malaysian economy?

      That was never on the books.

      Mahathir is 93 going 94. He really doesn’t give a damn how badly the economy suffers as his biological clock could soon tick its last tock. What concerns him most is the opportunity for him to feather a nest for his kids before the time comes for him to meet his creator.

      Daim’s visit to China was supposed to present him that opportunity but ended on a very tangy note. With the opportunity gone bust, Mahathir now realises that the Prime Minister of Japan may be his only hope to sign billion dollar deals his kids could ‘administer’ upon his death.

      So the country is finally going to the dogs?

      We’re right about there, yes.

      Oooo...Gitu rupa2nya. Baru lah rakyat tau kenapa Tun M ni tak sabar2 nak melawat ke Jepun dalam jangkamasa tak sampai pun 3 bulan sejak memerintah. Tu lah dulu eksyen dan cakap besar sangat dengan negara Chona..sekarang kan dah terduduk kena tindak balas mereka. Itu baru sikit aje...kalau dilakukannya macam dengan US, takke nyanya kes tu??

      Tun M , anak beranak dan kroni2nya tak terkesan sangat dengan retaliation dari China tu..tapi kita rakyat marhaein ni yang teruk menanggung akibatnya bhai !!

      Delete
    2. Keep on spinning with thrashes from incredible & unreliable sources - to be specific Kacang putih Sos.....!!

      Asyik 'auta keling pusing keliling', dah tuu gegabah tergesa-gesa gopoh menyondol macam badak Rosmah pulak tuu....!!

      Why not wail till TDM completes his second visit to Japan and his subsequent visit to China, bloody fool.....?

      I.m pretty sure both The Japanese & The Chinese govt will not underestimate the intelligence of Tun Mahathir - and definitely TDM will see through as to whether they really eager to serve and work together with Malaysiad as for China, TDM will check any wrongdoings & hanky panky in previous contracts.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...