Tuesday, 7 August 2018

BERANIKAH JHO LOW MENUNTUT KAPAL EQUANIMITY ATAU SELEPAS INI BELIAU AKAN MENYERAH DIRI?


Kapal layar mewah Equanimity milik Jho Low yang dipercayai dibeli dengan menggunakan dana 1MDB yang diselewengkan kini sudah pun diserahkan kepada negara kita.


Ia diserahkan oleh pihak berkuasa Indonesia kepada Malaysia dan menjelang  petang nanti, kapal itu dijangka akan berlabuh di Pelabuhan Kelang.


Buat sementara waktu, kapal bernilai RM1 bilion atau RM1,000 juta itu mungkin akan dipamerkan untuk tontotan rakyat sebelum tindakan seterusnya diambil.


Malah, jika Najib Razak dan Rosmah Mansor ada kelapangan, mereka berdua juga boleh meluangkan masa untuk melihat-lihat kapal yang pernah menjadi kebanggaan Jho Low itu.

Tidak dinafikan bahawa penyerahan kapal itu kepada negara kita merupakan satu kejayaan 'Malaysia Baru' pimpinan Tun Mahathir Mohamad hasil rundingan beliau dengan Presiden Indonesia, Jokowi sebelum ini serta bersandarkan keyakinan negara jiran tersebut terhadap kepimpinan negara kita sekarang.


Dengan kapal itu kini menjadi milik Malaysia, Tun Mahathir menegaskan, sesiapa juga termasuk Jho Low boleh menuntutnya jika dapat menunjukkan bukti tentang pembelian kapal itu dan daripada mana wang diperolehi untuk membelinya.


Beranikah Jho Low menuntut kapal tersebut?


Selain itu, dapatkah juga Jho Low menunjukkan bukti kapal itu dibeli bukan daripada wang seleweng 1MDB?

Bermakna, sementara Jho Low boleh berbangga dapat melarikan diri atau bersembunyi di mana-mana ketika ini, salah satu harta yang bernilai miliknya telah pun berjaya diambil atas kebijaksanaan Tun Mahathir menangani skandal 1MDB.


Atau adakah ini merupakan pancingan awal Tun Mahathir untuk Jho Low menyerah diri dan seterusnya bekerjasama dengan pihak berkuasa bagi merungkai keseluruhan skandal 1MDB yang selama ini mencemar nama baik negara?


Dalam perkembangan lain, kerajaan juga dijangka akan menjual kapal tersebut kepada pembida yang tertinggi kerana terus menyimpannya juga memerlukan kos penyelenggaraan yang tinggi.


Setidak-tidaknya, apabila dijual nanti, wang jualan itu dapat juga digunakan untuk menampung pembayaran hutang 1MDB yang mana selama ini pun kerajaan juga tolong membayarnya.


Apa perasaan Najib ketika ini agaknya? (ShahbudinHusin 07/08/2018)

68 comments:

  1. Replies
    1. Bro Budin, Najib mana ada perasaan.
      Perasaan dia sdah lama mati.

      Delete
    2. Babi buntal masih berleluasa,, haramjaddah betul.......!!!

      Delete
    3. Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.
      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.Shahbudin kena bersunat sampai ke telor semula.

      Delete
  2. Tak berani kut...tapi UMNO mungkin akan tuntut macam yang dibuat ke atas barangan rampasan serta wang tunai dari kediaman Najib dulu...umngok cakap harta itu semua bapak dia orang yang punya. Bila Polis cakap sila buat tuntutan rasmi dan jelaskan butiran terperinci untuk membuktikan duit tu umno punya, semua terdiam dan membisu termasuk Presidennya Raden Wak Jahid Pornorogo piut kepada Raden Inu Kartapati dari Mataram.

    Tak tahulah kalau-kalau ada bapok-bapok umno kat sini yang akan tuntut....

    ReplyDelete
  3. Bukankah kita mempunyai pasukan UTK yang sangat terlatih dalam bab-bab mencolek dan meletupkan orang. Soalan saya Tuan yang Dipertua: Mengapa Menteri Dalam Negeri tidak menghantar pasukan UTK kita untuk mencari dan memasukkan Jho Taek Low, seorang (dengan izin) "fugitive" untuk dibawa pulang ke Malaysia dan dibicarakan...?

    ReplyDelete
  4. Munkin Najib boleh gunakan tandas apabila beliau di beri penghurmatan semasa melakukan kunjungan ke kapal itu nanti.

    ReplyDelete
  5. Mungkin buat2 tak kenal dan tak pernah lihat kapal tu... Jom kita tgk ramai2 kapal termewah abad ini...

    ReplyDelete
  6. Rakan2 sekelian. Tentu kau orang perasan tindakan kerajaan Fuckatan sejak akhi2 ni dah kelihatan seperti hilang arah dan pedoman. Apa saja yang dilakukan oleh mereka dilihat telah backfire kepada mereka semula.

    Tentu kau orang setuju sesangat baahwa kerana gagal untuk mencari, mengektradisi dan menangkap orang yang paling dikehendaki oleh Kerajaan PH, Jho Low, nampak gayanya Kerajaan PH hanya berpuas hati dapat merampas aset individu berkenaan tanpa melalui lunas undang-undang.

    Menteri Kewangan, Lim Guan Eng@ Ah Beng telah mengumumkan bahawa kapal Equanimity yang akan tiba di Pelabuhan Klang hari ini... akan dipamerkan, dibida dan dijual kepada pembida tertinggi.

    Terdapat banyak kesalahan undang-undang di sini.

    Pertama, adakah terdapat arahan mahkamah di Malaysia untuk merampas kapal layar tersebut? Jika tidak ada dari mana kuasa merampas ini diperolehi oleh Kerajaan PH?

    Kedua, adakah Mahkamah Indonesia telah meluluskan perintah penghantaran barang rampasan ini? Atau adakah sekadar pakatan di antara Presiden Jokowi dan Tun Dr Mahathir? Adakah undang-undang antarabangsa membenarkan pencabulan seperti ini?

    Ketiga, mana-mana Kerajaan tidak boleh melelong apa-apa barang milik orang lain yang dirampas kecuali setelah dibuktikan jenayah telah dilakukan dan mendapat penghakiman Mahkamah untuk rampasan berkenaan.

    Kita tidak menentang sebarang usaha untuk merampas kapal layar terbabit jika ia terbukti hasil dari wang negara ini dicuri oleh Jho Low.

    Namun tindakan harus berlandaskan undang-undang bukan bertindak semberono. Malaysia bukan sebuah negara komunis atau autokrasi yang membuat keputusan sesuka hati dan melanggar undang-undang yang sedia ada.

    Rakyat melihat tindakan yang dilakuakn oleh Madey and the gang sejak berkuasa, bermula dari rampasan yang dilakukan di Pvillion dan Langgak Duta tu adalah semata2 atas dasar membalas dendam.Ini secara tak lanbsung merupakan satu ugutan agar DSNR mengaku penglibatannya dalam isu SRC dan 1 MDB tu. macam mana nak mengaku kalau tidak dilakukannya kan.

    Boleh lah kita buat kesimpulan bahawa tindakan kerajaan untuk menyita Equanimity tu seperti lanun dalam filem Piraes of the Carribean..cuma kita tuka sikit tajukanya....Pirates of the Mallacca Straits. Setuju tak kengkawan semua ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Indonesia Yang bersalah kerana serah kepada Malaysia, umno boleh tuntunt jika Ada bukti

      Delete
    2. Geng najib meroyan.....udah2 ler tu....cut n paste artikel sampah org lain.....guna akal ko tu yg bijaksana tu....

      Delete
    3. Sebelum ini PH sering mengecam pentadbirannya apabila memulakan projek Laluan Kereta Api Pantai Timur (ECRL) sepanjang 688 kilometer (km) yang didakwa terlalu mahal dan membazir sedangkan manfaatnya cukup besar untuk rakyat dan lima negeri terbabit.
      PH mendakwa harga RM55 bilion untuk 688 km iaitu RM80 juta satu km, terlalu mahal walaupun projek ini termasuk kos kereta api, kos membina 27 stesen serta pembinaan terowong sepanjang 50 km akan memberi manfaat kepada lima negeri yang selama ini ketinggalan dari segi pembangunan dan berjuta-juta rakyat Malaysia.
      Tetapi peliknya, apabila PH tegas untuk membuat projek mega seperti projek PIL-1 sepanjang 19.5 km yang dahulunya dianggarkan bernilai RM7.5 bilion (RM385 juta bagi setiap km) dan kini kos dikatakan sudah meningkat ke RM9 bilion (RM461 juta setiap km), walaupun dibantah penduduk Pulau Pinang kerana membabitkan kos terlalu tinggi dan tidak diperlukan - Najib

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. 'Tonggeng pukimak haramjadah' semalam dengan biadab melontar dakyah berikut......

      Wak Suman penjual Tempek bacin untuk seluruh Msia dan Spre...Cuba Wak baca berita di bawah ni. Tentu Wak yang menjadi balaci tegar Madey tak percaya yang dia tu rupanya kaki kelentong dan penipu yang terhebat dalam sejarah negara ni kan !!!

      Datuk Seri Jamal Yunos meminta masyarakat menunggu video oleh Presiden Indonesia, Joko Widodo atau Jokowi yang mendedahkan kisah sebenar penahanannya di Indonesia sebelum ini.

      Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar itu berkata, dalam video tersebut, Jokowi sebenarnya dimaklumkan beliau perlu ditahan dan dibawa balik ke Malaysia kerana merupakan suspek utama dengan skandal 1 Malaysia Development Berhad (1MDB).

      Jelas beliau, arahan itu datang daripada Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang berkunjung ke republik itu bertemu Jokowi pada hujung Jun lalu.

      Amacam Wak Suman penjual tempek bacin..sedap tak bila dah kena kincin dengan Madey sampai basah lencun haah !!! Cuba Wak cium badan Wak tu..takkan lah takde perbezaan bau kot ????
      ---------------------------------------------------

      Tonggeng-tonggeng

      Apa ler ker malangnya emak bapak kamu melahirkan anak gampang seperti kamu asyik2 tak reti bahasa walau dibalun cukup2 - masih jugak nyasar-nyonsang dari topik perbincangan, "DOA UNTUK MUHYIDDIN".

      Auta temberang Takder class langsung budak budak hingusan - takkan dia buta & pekak tak tahu the luxurious super yatch, 'Equanimity' is on its way to Port Klang today atas permintaan peribadi Tun Mahathir kpd Presiden Jokowi.

      Thanks a lot to the generosity & co-operation of Presiden Jokowi & the Indonesian govt affirming their trust & cohesiveness towards Tun Mahathir. Fahammmmm tak, bongok.....??

      Oleh sebab kebiadapan & sikap kurang ajarnya terhadap saya & TDM yg jauh lebih usia, dia memang patut dimaki hamun 'pukimak harahmjadah'...!!

      Patut ler BN hari itu rebah tersungkur di GE 14 sebab ada pencacai BN tolol seperti kamu yg tidak membantu langsung, malah menambah benci meluap-luap dek dakyah bodoh & jijik kamu itu.

      Terima kasih ler kerana membantu kami selama ini sampai2 PAKATAN HARAPAN dapat menerajang keluar Bini Najib (BN) & Umnongok keluar dari Putrajaya.

      Delete
    6. Mcm xtau undang2 je ckp? Adakah... adakah...sdr pun xsure. Kerajaan xblh lelong barang org lain? Sapa ckp...lg pun bukannya kerajaan nak lelong trus...in future kan.. ada le tu prosedurnya...

      Delete
  7. Hahaha, Budin menyindir, "Malah, jika Najib Razak dan Rosmah Mansor ada kelapangan, mereka berdua juga boleh meluangkan masa untuk melihat-lihat kapal yang pernah menjadi kebanggaan Jho Low itu."

    Bukan kah depa dah naik kapal itu, Bang? Bukan kah dulu, masa New York special design jeweller tunjukkan Rosie rantai berlian bernilai RM100 juta tuh, di buat di atas kapal itu?

    Btw, tarak dengar apa cerita rantai itu - tarak masuk dalam kautan yang PDRM atau SPRM buat.

    Drug smugglers ada yang masukkan dalam lobang bntt depa bila nak larikan dadah dari geledahan. Tak tahu lah jika Mak Badak sanggup buat ke tahap itu nak sembunyikan rantai berlian tersayang itu, hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Momentum ini harus diteruskan, bukan diberhentikan. Dalam tangan, ada 2 PRK menunggu – kesemuanya di kubu kuat Pakatan dan kesempatan ini harus digunakan sepenuhnya – bukan sangat untuk mencari kemenangan tapi untuk mendedahkan penipuan Pakatan kepada rakyat.

      Apatah lagi 2 PRK yang berikutnya ini, akan diadakan selepas SST diperkenalkan semula (kalau jadi) September nanti.
      Inilah peluang paling baik sekali untuk menunjukkan kepada rakyat bagaimana yang dikatakan mereka diperbodohkan dalam PRU yang lepas tu.

      Marah GST 6% kerana kononnya “memiskinkan rakyat”, tapi boleh pulak terima SST yang paling kurang kadarnya ialah 6% dan paling tinggi 10%.


      Kalau SST tak diteruskan sebaliknya ditukar kepada jumlah GST yang lebih rendah (seperti mana saranan ramai pakar ekonomi) sekalipun – BN tetap ada isu yang nak diperjuangkan – bukan untuk rakyat di kawasan itu saja tapi diseluruh negara. Pendek kata, dari segi isu, mana-mana pun kita ada kelebihannya.

      Delete
    2. Dia ni menjawab komen yang ada mengata "Tak tahu lah jika Mak Badak sanggup buat ke tahap itu (masukkan ke dalam lubang bntt) nak sembunyikan rantai berlian tersayang itu".

      Dia pulak mengata "Momentum ini harus diteruskan".

      Selalu ke Mak Badak buat begitu?

      Delete
    3. Semalam pun 'budak puaka pukimak haramjadah Tonggeng' melontar bahan2 sampah berikut....

      Mahathir is 93 going 94. He really doesn’t give a damn how badly the economy suffers as his biological clock could soon tick its last tock. What concerns him most is the opportunity for him to feather a nest for his kids before the time comes for him to meet his creator.

      Daim’s visit to China was supposed to present him that opportunity but ended on a very tangy note. With the opportunity gone bust, Mahathir now realises that the Prime Minister of Japan may be his only hope to sign billion dollar deals his kids could ‘administer’ upon his death.

      So the country is finally going to the dogs?

      We’re right about there, yes.

      Oooo...Gitu rupa2nya. Baru lah rakyat tau kenapa Tun M ni tak sabar2 nak melawat ke Jepun dalam jangkamasa tak sampai pun 3 bulan sejak memerintah. Tu lah dulu eksyen dan cakap besar sangat dengan negara Chona..sekarang kan dah terduduk kena tindak balas mereka. Itu baru sikit aje...kalau dilakukannya macam dengan US, takke nyanya kes tu??

      Tun M , anak beranak dan kroni2nya tak terkesan sangat dengan retaliation dari China tu..tapi kita rakyat marhaein ni yang teruk menanggung akibatnya bhai !!
      --------------------------------------------------------

      KOMEN BALAS SAYA:

      Keep on spinning with thrashes from incredible & unreliable sources - to be specific Kacang putih Sos.....!!

      Asyik 'auta keling pusing keliling', dah tuu gegabah tergesa-gesa gopoh menyondol macam badak Rosmah pulak tuu....!!

      Why not wail till TDM completes his second visit to Japan and his subsequent visit to China, bloody fool.....?

      I'm pretty sure both The Japanese & The Chinese govt will not underestimate the intelligence of Tun Mahathir - and definitely TDM will see through as to whether they really eager to serve and work together with Malaysia, particularly with China, TDM will check any wrongdoings & hanky panky in previous contracts.

      Delete
    4. Ha..ha..ha..Yabadabadooo, Kejora anak gampang tertangkap basah......!!

      Aper ker tebiat budak kuat tonggeng ini menciplak bahan2 sampah dari sumber tak berkredibiliti yg bernama 'Tundun Hilang Kereta' (Tun Car Lost).

      Dah nak mamposs ker, Tonggeng.......???

      Delete
  8. Sobat2 sekelian...Di pagi Isnin ni, mari lah kita muhasabah diri kita semua sebagai umat melayu Islam yang semakin terhimpit di Tanah Air sendiri.

    Jom kita hayati apa Wasiat Mat Kilau Pada Bangsa Melayu

    Allahyarham Mat Kilau berjuang bukan pasal nak dapat projek tau..seperti yang dibuat oleh pimpinan2 melayu dalam PH sekarang ni!!!

    Allahyarham Datuk Dol Said berjuang bukan pasal nak dapat komiyen beli SYABAS atau jual tanah kat Ijok tau!!!

    Allahyarham Tok Janggut berjuang bukan sebab nak menang PRU tau sampai sanggup menjadi balaci dan kuda tunggangan DAPigs!!!

    Macam tu juga pahlawan2 Melayu yg lain, mcm Allahyarham Tok Gajah, Allahyarham Datuk Bahaman dll tak pernah berjuang sebab kepentingan peribadi mcm nak buka balik Litar F1 Sepang ker, nak jadi pengerusi Khazanah ker...

    Sebab mereka berjuang kerana kesucian ugama Islam dan maruah bangsa Melayu TITIK...

    Perhatian Pada Bangsa Melayu Terutamanya cai2 Fuckatan !!!

    Jom kita imbas balik sejarah perjuangan pahlawan2 Melayu kita...

    Kalau kita imbas balik sejarah Kerajaan Islam Melayu dari Zaman Kesultanan Kedah Tua, Kerajaan Melayu Melaka, Kerajaan Acheh, Kerajaan Johor-Riau-Lingga-Pahang atau Kerajaan Mataram di Jawa sekalipun kerajaan tersebut tumbang bukanlah di sebabkan kekuatan armada tentera penjajah...

    Kerajaan tersebut tumbang kerana 'senjata makan tuan' iaitu budaya menikam dari belakang yang masih di amalkan orang Melayu hingga kini..

    Budaya 'api dalam sekam' yang menular dalam pemerintahan akhirnya menjadi 'musuh dalam selimut' yang masih sukar di bendung...

    Perang Naning 1 & 2 - Allahyarham Datuk Dol Said

    Allahyarham Datuk Dol Said di khianati oleh pengikutnya yang berpaling tadah pada penjajah setelah di beri ganjaran dengan hanya beberapa keping wang emas...

    Lihat sahaja kekalahan Dol Said di Naning pada tahun 1831..

    Dol Said bukanlah calang2 orangnya bukan sahaja hebat dari segi kepahlawanannya bertarung dengan Musuh...

    Tetapi ketinggian ilmu kerohanian agamanya...

    Beliau tewas bukanlah di sebabkan penjajah atau musuh itu lebih hebat ketika berperang...

    Tetapi tewas di sebabkan wujudnya orang2 yang se bangsa dan se agama yang menjadi 'talam dua muka' dan sanggup berpaling tadah terhadap perjuangan anak bangsa sendiri...

    Perjuangan Dan Pengorbanan Pahlawan2 Melayu Yang Lain

    Demikian juga masalah yang di hadapi oleh Dato Bahaman Orang Kaya Semantan, Mat Kilau dan Tok Gajah Imam Rasu yang pernah di serang penjajah di Tembeling hingga di katakan terpaksa berundur di sempadan Siam...

    Mereka berundur bukan kerana takut pada penjajah tetapi berundur kerana tidak mahu lebih ramai rakan2 menjadi korban akibat pengkhianatan orang Melayu itu sendiri...

    Mat Kilau di khianati segelintir orang Melayu yang memberitahu penjajah pegerakan dan persembunyian Mat Kilau di Tembeling, Jerantut, Pahang...

    Dan persembunyiannya di beberapa kubu penting hingga akhirnya beliau terpaksa berlindung dengan Tok Ku Paloh Terengganu...

    Orang Melayu Ini Seperti Buah Manggis - Kata Pahlawan Mat Kilau 1969

    Semasa kemunculan Mat Kilau pada tahun 1969, beliau pernah di tanya oleh beberapa kenalan yang sempat berjumpa dan berhadapan dengannya...

    Antara soalan yang di tanya pada Mat Kilau adalah tentang perjuangan bangsa Melayu menentang Penjajah...

    Mat Kilau menjawab :

    Orang Melayu ini seperti buah manggis...
    Di luarnya hitam...
    Di dalamnya putih...

    Maksudnya :

    Orang Melayu ini semangatnya hanya meluap2 semangatnya pada zahirnya sahaja sedangkan batinnya terlalu lembut...

    Kata Mat Kilau lagi :

    Buah Manggis bergetah sama seperti buah Bachang...
    Sayangnya...
    Getah manggis tidak berbisa seperti getah Bachang yang kalau di sentuh boleh berkudis...

    Maksudnya :

    Bangsa Melayu mudah di takutkan atau tidak berani melawan apabila terancam...

    Hanya segelintir sahaja yang sanggup berjuang hingga sanggup meninggalkan keluarga, harta benda, pangkat kekayaan, gelaran serta kampung halaman untuk satu perjuangan..














    ReplyDelete
    Replies
    1. Tambah Mat Kilau lagi :

      Orang Melayu juga ibarat buntut buah Manggis...
      Kalau buah bunganya kembang lima...
      Maka isinya juga lima...
      Kalau bunganya kembang enam...
      Isinya juga enam...

      Maksudnya:

      Orang Melayu di zamanya tidak boleh di harapkan untuk menyimpan rahsia2 penting mengenai strategi perjuangan sulit...

      Sebab itulah bangsa Melayu sering dan mudah di pergunakan...

      Jangan Lupa!!!

      Jatuhnya kerajaan Islam Melayu atas faktor :

      》Kezaliman diri mereka sendiri...

      》Budaya rasuah seperti mendapat ganjaran wang, pangkat, harta dan gelaran...

      》Fitnah dan budaya dengki sesama sendiri...

      》Pengkhianatan seperti tikam belakang dan berebut jawatan...

      Kesemuanya itu di sebabkan lemahnya akidah mereka untuk memperjuangkan ugama, negara dan anak bangsa...

      Persoalannya wujudkah lagi 'budaya talam dua muka' di kalangan bangsa Melayu sekarang ???

      Jawapannya :

      Ya!!!

      Ia masih tetap wujud!!!

      Perkara 160 (2) Perlembagaan Malaysia dengan jelas mengatakan untuk di iktiraf seseorang itu berbangsa Melayu, dia MESTILAH berugama Islam...

      Itu bermaksud tidak ada yang perpisahan antara perjuangan bangsa Melayu dengan perjuangan ugama Islam di Malaysia...

      Memperjuangkan bangsa Melayu bermaksud memperjuangkan ugama Islam...

      Begitu juga memperjuangkan ugama Islam bermaksud memperjuangkan bangsa Melayu...

      Bangsa Melayu sudah semakin tersepit...

      Ugama Islam.sudah semakin terhimpit...

      Ayuh kita buangkan perbezaan ideologi politik kita yang selama ini sudah banyak membawa pada perpecahan...

      Mari kita bersatu demi ugama, tanah air dan bangsa kita di bawah satu kalimah :

      لآ اِلَهَ اِلّا اللّهُ مُحَمَّدٌ رَسُوُل اللّهِ ...AMINNN !!!!

      Delete
    2. Jika ada kelapangan masa...cuba lah kita mainkan lagu WARISAN ( Anak kecil main Api) berkali2 secara full volume dan hayati setiap bait2 serta rangkap dalam lagu keramat tu, nescaya lah mata dan minda kita akan terbuka...hakikatna sejak PH memerintah, sedikit demi sedikit telah terkatup layu dek kerana dimanderam oleh DAPigs..khususnya Tokong Kit Siang dan Ah Beng tu !!

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Untuk kengkawan bani Melayu dan Islam yang terlupa lagu keramat ni...di bawah ni diurunka lirik lagu Anak kecil main Api. Mohon agar ambil yang tersurat aje..tapi hayati lah apa yang tersirat !!!

      Anak kecil main api
      Terbakar hatinya yang sepi
      Air mata darah bercampur keringat
      Bumi dipijak milik orang

      Nenek moyang kaya-raya
      Tergadai seluruh harta benda
      Akibat sengketa sesamalah kita
      Cinta lenyap di arus zaman

      Indahnya bumi kita ini
      Warisan berkurun lamanya
      Hasil mengalir ke tangan yang lain
      Peribumi merintih sendiri

      Masa depan sungguh kelam
      Kan lenyap peristiwa semalam
      Tertutuplah hati terkunci mati
      Maruah peribadi dah hilang

      Kini kita cuma tinggal kuasa
      Yang akan menentukan bangsa
      Bersatulah hati bersama berbakti
      Pulih kembali harga diri

      Kita sudah tiada masa
      Majulah dengan maha perkasa
      Janganlah terlalai teruskan usaha
      Melayu kan gagah di Nusantara

      Melayu kan gagah di Nusantara
      Melayu kan gagah di Nusantara

      Delete
    5. Bye bye Masa bercakap tentang pejuaang dah habis, lawan balik jika rakyat sokong kamu

      Delete
    6. Coba bolot ruang di blog ini se olah olah blog ini kepala bapak dia punya.

      Menjawab komen dia sendiri, tak cukup itu, tambah lagi komen kapada komen pertama dan ke dua dia.

      Ini lah kisah nya orang yang tidak bertamaddun. Tidak peduli langsung adat blogging. Emak bapak dia tidak bimbing dia masa kecil supaya ikut undang undang masyarakat atau social norms of behaviour.

      Delete
    7. Hoiiiiiii Tonggeng....

      Cerita ler pasal 'bot mewah' tuu, bangst. Jgn buang masa orang lain, bodoh......!!

      Delete
    8. Memang dah sasau ulo beso kepala 7 ni..hari nikan selasa..selasa biol bg macai ni mcm najib..selasa hari cilaka bg dorang..hilang pedoman..Going Nut tu bhai..
      Betul kata bro indrana..pendek kata x sedo diri..

      Delete
  9. Haha, saya yang tak pakai nama sendiri, tak ada jawatan apa2, tak terikat kapada apa2 parti atau puak, boleh komen apa saja asalkan "within the bounds of blogging decorum and decency", kekadang kasi yang degil dan melampau "doses of their own medicine", mengeluarkan pendapat2 bagi mencoba dapatkan "a reasonably decent society in this country."

    Sekarang nak jawab soalan Bang Budin, "Apa perasaan Najib ketika ini agaknya?

    Perasaan coba tak kisah, nak tunjukkan tak peduli sangat, muka cemek, konon nya sarcastic tapi bergolak dalam kepala, perut dan bntt dia rasa geram, meradang, malu, terlintas di fikiran dia bapak dia jeritkan kapada dia KEPALA BAPAK KAU.

    Ini jenis hampir takda conscience, tarak rasa salah, berpandukan kpd kepercayaan kuno dan feudal "Cash Is King" dan perinsip Machiavelli "the end justifies the means". Mak dia sendiri kata dia tak bagus kalo jadi PM.

    Pulak nya di goda dek mak badak bantut gemok gedempol yang pendirian nya hampir serupa walau pun berdiri sampai ha nya ke pusat laki nya. Mak badak, anak dia dan Jho Taek yang membikin Najib curi duit 1MDB dll. Kapal apekenamanya ia lah manifestasi pencurian itu. Bedebah.

    Well done, Tun. Sell the ship and recover some of the stolen money for the state. Jho Taek serah diri atau tak, belakang kira.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan dinasihatkan supaya tidak membebankan rakyat semata-mata untuk merealisasikan impian atau meneruskan legasi seseorang pemimpin dengan meneruskan projek yang akan menelan belanja yang banyak seperti projek kereta nasional ketiga.

      Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Wee Ka Siong berkata, berdasarkan kepada fakta dan statistik sedia ada, kerajaan sedia maklum bahawa bukan mudah bagi projek kereta nasional ketiga itu untuk berjaya dan sekiranya berjaya, ia akan menelan kos dan masa yang banyak.

      “Proton yang diperkenalkan sejak tahun 1983 hanya berjaya mencatat eksport sebanyak 20,000 hingga 30,000 buah. Mengikut laporan kewangan bagi tahun terakhir sebelum ia dinyahsenaraikan daripada Bursa Malaysia, Proton mencatat kerugian sebanyak RM88.2 juta, walaupun menerima bantuan kewangan secara berlanjutan daripada kerajaan.



      “Dengan meneliti statistik yang ada, saya tidak nampak apakah potensi industri automotif di negara ini, sebaliknya pelbagai subsidi dan perlindungan yang bakal diguna pakai oleh kerajaan bagi tujuan melindungi kereta nasional bakal membawa implikasi negatif kepada pembangunan industri automotif negara ini secara keseluruhannya.

      “Akibatnya, rakyat terpaksa membeli kereta luar negara dengan harga yang jauh lebih mahal daripada mana-mana negara di dunia ini, hanya kerana kereta luar negara dikatakan ‘mengancam’ kedudukan kereta nasional,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini. – UTUSAN ONLINE

      Delete
    2. We ka siong bimbang rancangan syarikat kominis nak pasarkan kete cina kominis akan tergendala bila tun buat proton 2...maca dan umno sahabat karib parti cina kominis....

      Ini geng najin tak nampak..

      Delete
    3. Kenapa ler tersangat lembah & bahlol si tonggeng nih.....??

      Hoiiiiiii Tonggeng....

      Cerita ler pasal 'bot mewah' tuu, bangsat. Jgn buang masa orang lain, bodoh......!!

      Delete
  10. Saya fikir Jho Lo tak berani nak menuntut kapal itu.

    Walau pun tuntutan boleh di buat oleh peguam bagi pihak nya, butiran peribadi nya perlu di keluarkan masa menuntut, termasuk alamat nya.

    Walau pun alamat nya boleh bertukar berkali kali, bila sampai ke mahkamah (tuntutan mesti berakhir di mahkamah), Peguam Negara sepatut nya boleh membuat sesuatu supaya Jho Lo terpaksa tunjukkan muka nya - saman dia sebagai saksi.

    Terkincit lah dia bila begitu.

    ReplyDelete
  11. Padan muka laki bini yg dibenci rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan saja di benci. Di caci, di maki, di belasah, di pelupuh, di pelangkong. Hari hari di blogs dan media sosial.

      Moga2 tiada lagi jenis binatang ini. Tiada maaf bagi nya. Ha nya penjara tempat nya.

      Delete
  12. UMNO membidas Pakatan Harapan (PH) yang menggunakan campur tangan asing menerusi International Republican Institute (IRI) bagi menjatuhkan Barisan Nasional (BN).

    Ketua Penerangan UMNO, Datuk Dr Shamsul Anuar Nasarah, berkata pihaknya memandang serius pendedahan Presiden IRI, Daniel Twining, mengenai ‘kerjasama dengan parti pembangkang sejak 2002’ itu.



    Menyifatkan kerjasama itu sebagai kegiatan khianat, kotor dan keji, Shamsul Anuar menggesa satu badan bebas ditubuhkan bagi menyiasat hubungan dan kerjasama IRI dengan parti komponen PH, khususnya DAP.

    “Ini pakatan jahat yang perlu disiasat oleh pihak berkecuali. Memandangkan pihak kehakiman dan pihak penguat kuasa lain sudah berada di bawah genggaman mereka, satu badan khas harus dibentuk untuk kes ini supaya siasatan yang adil dapat dilaksanakan.

    “Tidak ada gunanya lagi mereka mengambil pendekatan ‘one-way street’ iaitu menyiasat orang lain tetapi tidak mahu dirinya disiasat. Rakyat Malaysia perlu bangkit segera agar negara tidak tergadai terus.



    “Kami menggesa Majlis Raja-Raja mengambil pendirian dalam perkara ini secepat mungkin, dan bertindak bagi menyelamatkan rakyat dan negara daripada menjadi seperti Yaman, Libya, Iraq dan Syria, serta lebih utama membenarkan campur tangan asing terhadap negara ini,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

    Pada 17 Julai lalu, Twining mendedahkan, IRI bekerjasama untuk mengukuhkan parti pembangkang di Malaysia sejak 2002, menerusi dana National Endowment for Democracy (NED), dalam satu forum anjuran Center for Strategic and International Studies (CSIS).

    Twining berkata, selepas kemenangan PH pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14), beliau bertemu dengan pemimpin baharu Malaysia yang rata-ratanya pernah bekerjasama dengan IRI, manakala seorang pemimpin kanan yang berada dalam kerajaan memuji IRI yang tidak berputus asa terhadap mereka.

    IRI memiliki kaitan dengan Parti Republikan menerusi Senator Amerika Syarikat (AS), John McCain yang menjadi pengerusi sejak 25 tahun lalu, namun beliau melepaskan jawatan itu pada Jumaat lalu.

    Shamsul Anuar berkata, pendedahan Twining itu mengesahkan dakwaan beberapa pihak sebelum ini mengenai ‘kemewahan’ ejen media sosial PH menggunakan dana asing, selain menelanjangkan rupa sebenar DAP, khususnya pemimpin veterannya, Lim Kit Siang serta rakan ‘demokratiknya’.

    “UMNO mencabar Lim Kit Siang menafikan perkara ini secara terbuka, dan bersumpah kepada rakyat Malaysia bahawa apa yang dikatakan oleh Twining itu adalah bohong.

    “Gerakan yang menjual maruah negara ini sungguh menyedihkan kerana apa juga hasil kerjasama dengan agensi asing ini mencerminkan betapa Malaysia ‘mudah dibeli’ atas nama demokrasi.

    “Mereka yang melakukannya sangat tidak bertanggungjawab serta membelakangkan kedaulatan negara,” katanya.

    BH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat ini tiada siapa dapat membuktikan IRI kaut keuntungan dari malaysia...dasar malaysia tetap serupa yg tidak beri ape2 untung kpd mana2 negara asing..

      Delete
  13. udah ler tu geng najib cut and paste artikel org.....bodoh sgt ker ko ni......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dorang x bodoh bro..lg banyak korang lutu..beban menyinga korang akan bertambah seronok dorang..dorang mau korang layan dorang..tu kepuasan yg mereka idam2..sebenarnya dorang udah kecundang..harus konsisten dgn pendirian korang dan jgn dsesat oleh pertualng pengkhianat melayu ini..

      Delete
    2. Kalo bkn itu yg kami katakan..x percaya..kalian tanya geng najib ni..dah tumbuh ekor ke belum..

      Delete
  14. HAHAHAHAHAHA.... GENG NAJIB MEROYAN TAK TENTU PASAL!
    KAPAL DAH BAWAK BALIK KE MALAYSIA
    GENG NAJIS TUKAR TAJUK

    UNTUK PENGETAHUAN KAU, TAK DAK ORANG NAK BACA KOMEN SAMPAH YANG BERBAU BANGKAI TU KAT SINI

    ReplyDelete
  15. Geng najin mahukah ko bantu kerajaan tangkap jho lo?....ato geng najin tak setuju?

    ReplyDelete
  16. Setakat ini tiada komen dari umno dan pas mengenai rampasan kapal jho lo...

    Jho lo tak mungkin berani menuntut balik kapal ini...

    Jho lo takut pulang ke malaysia walhal tiada siapa akan tembak jho lo...sprm hanye mahu soal siasat....sprm tiada kuasa memenjarakan jhomlo..

    ReplyDelete
  17. Sijholok nak pijak tanah malaysia pun x sanggup x berani..pulak puak saka hantu puaka serta macai2nya pun melalak2 mengilai2 konon tiada kes..kes wanamdibi tonggeng bertebiat songsang kepala kat lutut macai adalh x sedar diri..
    Mai jholok tuntut kalo ada berani..
    Mai balik melaysia bkn jd pelari..
    Satu malaysia tunggu jgn bikin kita ternanti2..
    Apa lu bkn sekutu dlm kes wanamdibi..
    Hahahahaainicina cerdik mkn babi..macai mcm lembu ini jholok ikat idung kasi tarik sama tali..

    Bang Shah jual je kapal tu..apa peduli..kan nak cover duit yg habis dkopak sipuak kleptocrasi..

    ReplyDelete
  18. Kalau kita lelong kapal the Equanimity, mungkin boleh dapat 4-5 billion sebab di luar sana ada ramai orang kaya Eccentrik yang suka b uat koleksi benda-benda macam ni. Lebih-lebih lagi kapal ni ada reputasi yang menarik!!!!!
    Cuma, Kerajaan tak boileh buka kapal itu kepada orang ramai. Tengok dari jauh sudah - sebarkan gambar bahagian dalamnya melalui social media. Kalau biarkan orang masuk kapal itu, rasanya akan berlaku banyak kerosakan. Dan belanja baik pulih bukan murah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dan sokong pendapat di atas ini.

      Tapi RM4-5 bilion itu tak tahu lah. Sebab kapal itu bawa kaitan (association) dengan jenayah.

      Kot Mafia leader yang minat. Atau drugs lord. Tapi ada ke mereka duit sebanyak itu? Asyik berbunuh saja kot tak sampai peringkat berbilion dah kena bunuh.

      Delete
    2. Kamu tak tengok program golongan billioners di Amerika dan Eropah. Mereka sanggup belanja berbillion untuk mengatasi satu sama lain. Saya percaya, kalau di lelong, ramailah golongan ini akan masuk membida.

      Delete
    3. Kalau dapat dilelong pada harga 1 BILLION USD, dalam mata wangan kita dah RM4.15 billion!!!!!!
      Tak mustahil bagi orang-orang kaya eccentrik dari Eropah dan Amerika.

      Delete
    4. Di mana program itu? Minat nak tahu. TK.

      Delete
    5. Program pasal kehidupan billioner Eropah & Amerika ni biasanya disiarkan di ASTRO TLC 707. Program macam ni untuk satu season mungkin mengandungi 10-12 episode. Dia menceritakan gaya hidup billioner bertukar ganti kereta, kapallayar mewah, jet, rumah, intan berlian dan.......perempuan!
      Takat 1 billion USD cuma celah gigi diaorang je. Bayangkan kalau kapal ni berjaya dilelong ata usd1 billion, senang-senang kita berjaya dapat keuntungan rm3 billion!!!!!

      Delete
    6. Lg2 ada nilai scandal..ye x cik minah

      Delete
  19. Antara dapat kapal dan dapat penjara, tentu dia forfeitkan kapal itu.

    Dia tentu tak mahu keluarkan bukti kapal itu dia punya, jadi Tun boleh jual lah kapal itu kapada the highest bidder.

    Kurang miskin lah kita by RM1 billion.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib, Rosmah, Jho Low & Reza (mungkin juga termasuk Kejora tonggeng) dah tinggal nyawa2 ikan ler tuu. Tak lama lagi dah - SELAMAT MENINGGAL..!!

      Delete
    2. Rampas segala aset Jho Taek, Riza, Najib, Rosmah.

      Kurangkan hutang negara yang dah mencapai trilion.

      Delete
  20. Lawatan awam akan dibuka kpd awam untuknlawat kapal mewah yg dirompak oleh jho lo...cai tak ingin ker melawat tengok kapal yg hutangnye dibayar sama oleh cai?..






    ReplyDelete
    Replies
    1. KBB...

      Masih terngiang2 di telinga - Kejora Tonggeng bukan kemain melolong, 'mana kapal mewah itu, kenapa tak tangkap-2 lagi....??

      Apa dah jadi Tonggeng hoiiii.....??

      Delete
    2. Wak Suman penjual Tempek Bacin...kaalu Wak nak beli yacht tu dengan hasil dari keuntungan jualan tempek bacin Wak tu..mati hidup balik sepuluh kali pun tak merasa punya lah Wak !!

      Delete
    3. Ambil Perhatian Semua:

      Tepat jam 21:36 tgh tadi, kapal mewah kebanggaan Najib & Rosmah last2 dicekup bila sampai ke Pelabuhan Kelang dgn di hadhiri berpuluh-puluh wartawan tempatan serta antarabangsa.

      Pakai nampak semakin membusuk ler nama Pahlawan Lanun Bugis & Ratu Klepet terbilang tersebar meluas ke semua pelusuk dunia.

      Delete
  21. Dulu asyik dgn tabur fitnah...
    Kini rakus dgn salah guna kuasa...
    Ntah bila nak insaf puak2 munafiq ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah puas menonggeng menadah sampai bernanah - pun fitnah kerrrr.............???

      Delete
    2. Ano 1504 ckp pasai Geng Najib. Memang lah dia gitu.

      Delete
    3. Wak Suman penjual Tempek Bacin...kaalu Wak nak beli yacht tu dengan hasil dari keuntungan jualan tempek bacin Wak tu..mati hidup balik sepuluh kali pun tak merasa punya lah Wak !! kikihkioikioikihkioik!!

      Delete
  22. KBB...Kau tau tak benda ni....

    NEPOTISME DAN KRONISME HALAL BERKEMBANG BIAK DALAM PKR!!!

    Inilah bukti jelas contoh perjuangan Politik Retorik bertaraf Longkang yang dah menjadi amalan kebiasaan bagi PKR.

    Kalau dulu, sewaktu awal kewujudan parti itu, PKR menuduh Barisan Nasional mengamalkan Nepotisme dan Kronisme dalam pentadbiran.

    Tapi hari ini, PKR tanpa segan silu menjilat semula tuduhan yang telah dilemparkan terhadap Barisan Nasional sebelum. Hari ini, Kronisme dan Nepotisme berkembang mekar dalam PKR.

    Secara kesimpulannya, apa yang dilakukan oleh PKR itu membuktikan bahawa mereka juga merupakan golongan MUNAFIK yang suka Bercakap Tak Serupa Bikin!!! Betul2 lebih senduk dari kuah..

    ReplyDelete
  23. Wak Suman penjual Tempek Bacin....Takkan lah Wak tak perasan berita ni ...kan Wak ni penjilat tegar tolor madey !!

    Rejim Pakatan Hancing hari ini terpaksa mengakui secara terbuka bahawa mereka tidak ada bukti menunjukkan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi memiliki aset bernilai RM230 juta seperti yang didakwa oleh Tun Mahathir.

    “Tidak ada kenyataan atau bukti bagi menyokong kewujudan wang tunai tersebut,” kata Menteri Jabatan Ketua Rejim dalam satu kenyataan ringkas.

    Beliau menjawab pertanyaan ahli Parlimen DAPigs Bukit Gelugor sama ada pihak Rejim Pakatan akan menyiasat dakwaan Tun Mahathir terhadap Zahid yang didakwa memiliki aset sebanyak RM230 juta.

    Tun Mahathir, yang kini merupakan Ketua Rejim Pakatan Hancing (PH), mendakwa Zahid membuat perisytiharan aset sebanyak 9 angka pada tahun 1996 didepan Perdana Menteri ke-4, Dr. Mahathir Mohamed.

    Dalam erti kata mudahnya, kenyataan yang dibuat oleh Menteri JPM ini secara tidak lansung merupakan pengakuan terbuka bahawa Tun Mahathir telah menyebarkan fitnah terhadap pemimpin Barisan Nasional!!!

    Kalau bab memfitnah otrang ni memang kita tak boleh celen Madey..tersohor sejak Msia merdeka...setuju tak Wak ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. MALAYSIA DATELINE
      Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak, yang berdepan tiga pertuduhan pecah amanah (CBT) dan satu pertuduhan salah guna kuasa membabitkan dana berjumlah RM42 juta milik SRC International Sdn Bhd, dijangka didakwa di mahkamah esok atas tiga pertuduhan pengubahan wang haram.

      Menurut sumber daripada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Najib akan dibawa ke Mahkamah Sesyen di Kompleks Mahkamah Jalan Duta, untuk menghadapi tiga lagi pertuduhan membabitkan dana SRC mengikut Seksyen 4(1) Akta Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram 2001 (AMLATFA).

      “Beliau akan didakwa dengan tiga pertuduhan tambahan,” kata sumber itu seperti dilapor Bernama.

      Seksyen itu memperuntukkan denda maksimum RM5 juta atau penjara sehingga lima tahun atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

      Pada 4 Julai lepas, Najib, 65, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Tinggi di sini terhadap tiga pertuduhan CBT dan satu pertuduhan salah guna kuasa membabitkan dana SRC.

      Kes itu ditetapkan untuk pengurusan kes esok di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi Mohd Nazlan Mohd Ghazali.

      Pihak mahkamah juga telah meletakkan penghadang dan menyediakan kaunter pendaftaran bagi memudahkan media membuat liputan prosiding sebutan kes dan pendakwaan terhadap Najib.

      GN... Jangan lupa cari tin milo. Kalau tak jumpa, tempurung pun ok. Esok ada org dijangka memohon sumbangan derma.

      Delete
    2. Sdra Bulat Ken,

      Untuk pengetahuan sdra...

      Ha..ha..ha..Yabadabadooo, Kejora anak gampang tertangkap basah......!!

      Aper ker tebiat budak kuat tonggeng ini menciplak bahan2 sampah dari sumber tak berkredibiliti yg bernama 'Tundun Hilang Kereta' (Tun Car Lost).

      Dah nak mamposs ker, Tonggeng.......???

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...