Friday 30 September 2016

MENYINGKIRKAN NAJIB SEBELUM PRU 14 TIDAK SEHARUSNYA DIBANGKITKAN LAGI


Sehari dua ini timbul kembali isu berkaitan penyingkiran Perdana Menteri sebelum PRU 14 dan kuasa Yang Dipertuan Agong berkaitan perkara tersebut.

Ia bermula apabila seorang peguam yang rapat dengan Tun Mahathir Mohamad, Hanif Khatri Abdulla dalam sebuah forum nenyatakan bahawa Agong mempunyai kuasa untuk berbuat demikian.

Beliau menyimpulkan bahawa sebagaimana Agong mempunyai kuasa untuk melantik, baginda juga berhak untuk memecat Perdana Menteri.

Hujah beliau bagaimanapun disanggah oleh Nazri Aziz yang mengatakan Agong tidak ada hak untuk memecat kerana pemecatan Perdana Menteri hanya boleh dilakukan oleh Parlimen.

Katanya, negara kita adalah sebuah negaa yang mengamalkan sistem Raja Berperlembagaan.

Bekas Peguam Negara, Abu Talib Othman juga sependapat dengan Nazri yang menyebut bahawa hanya Parlimen dan kehilangan majoriti di Dewan Rakyat saja yang boleh membuatkan Najib tersingkir daripada jawatannya.

Mengapa ditimbulkan kembali isu penyingkiran Najib melalui kuasa Agong sebelum PRU 14 ini?

Bukankah sekarang ini semua kumpulan penentang Najib sudah meninggalkan UMNO dan menubuhkan parti politik baru iaitu PPBM?

Untuk ada ditubuhkan PPBM jika berterusan bercakap mengenai penyingkiran Najib melalui kuasa Agong?

Tidakkah  Najib sendiri sudah berulangkali menyatakan bahawa beliau tidak sesekali akan berundur dan sedia menghadapi pencabarnya dalam pilihanraya?

Tidakkah juga dengan sudah menubuhkan PPBM dah menjalin kerjasama dengan parti-parti pembangkang, matlamat utama sekarang sudah berubah kepada menyingkirkan Najib dengan cara mengalahkan UMNO dan BN dalam pilihanraya?

Oleh itu, sedarlah bahawa hanya membuang masa dan menghabiskan air liur saja bercakap lagi mengenai kuasa Agong dan penyingkiran Najib melalui kuasa selain pilihanraya.

Dengan sudah menubuhkan parti baru dan menjalin kerjasama dengan parti-parti pembangkang, malah Tun Mahathir juga sudah banyak kali bercakap mengenai usaha mengalahkan UMNO dan BN dalam pilihanraya akan datang, isu penyingkiran Najib sebelum PRU 14 tidak seharusnya dibangkitkan lagi.

Apa yang perlu dilakukan ialah memperkemas jentera parti, memperkukuh kerjasama dengan parti-parti lain dan berterusan meyakinkan rakyat bahawa perubahan kerajaan adalah pilihan terbaik buat kesejahteraan mereka.

Lupakanlah terus cakap-cakap untuk menyingkirkan Najib melalui kuasa Agong atau sebelum PRU 14 ini, sebaliknya usaha serta kekuatan haruslah ditumpukan untuk menjelmakan kekustan baru ke arah perubahan serta reformasi menyeluruh dalam negara. (SH 30/09/2016).

81 comments:

  1. Bukankah sekarang ini semua kumpulan penentang Najib sudah meninggalkan UMNO dan menubuhkan parti politik baru iaitu PPBM?
    Duwo tigo kerat di dikatakan kumpulan, macamano tu,
    Walaubagaimana pun itu adalah signal dari Agung pepehal hanya di Parlimen & Pru14 je boleh berubah itu kalu taji PPBM boleh menebusi BN. Jadik sabau je le.
    Lain2 Oden tak minat cuma hanya PPBM bersaing dgn BN
    Pakatan Harapan dok main jauh2

    ReplyDelete
    Replies
    1. YDP Agong ni adalah talibarut UMNO. Dah tua, nak bawa telor sendiri pun dah tak larat, apalagi nak jaga rakyat. Tolonglah jangan bermimpi mamat ni nak tolong apa-apa kepada rakyat. Selama hidup beliau, beratus juta elaun dibayar, rakyat Kedah yg terhegeh2 cari duit sekupang dua pun tak terbela, harga getah dan miskin di Baling tak dipedulikan.. inikan pula nak bela satu Malaysia??? What a pathetic thinkers of all Malaysians are!!

      Ini persoalan paling basic dan bodoh pun, rakyat tak boleh pikir..

      #silameninggal

      Delete
    2. Apa lah punya otak bodoh...#silameninggal

      Nak salahkan Agong pulak...

      Otak kau yg kotor dan pemikiran kamu yang rosak, yg menyebabkan kamu tak tahu bersyukur hidup di Malaysia yang aman dan damai...Nak salahkan Agong pulak...
      Kau akan ditangkap kerana menghina Agong

      Delete
  2. Kalau tunggu parlimen, dah tak perlu kuasa agong untuk pecat lagi...secara kasarnya sudah terpecat dengan sendirinya...

    kalau Agong nak pecat, pecat sajalah...tu baru namanya Agong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. makno ea Madey anta signiture saja2 nak layan korang dan diyo tahu Agung tak leh wat ape2 cuma2 masa bersidang lbh krg hujung bulan besok boleh wat undi tidak percaya & dapek majoriti nyokong baru boleh turun Najib tu kalu tak Pru14 dan kalu Bn monang lum layi tunggu pulak perwakilan undi pilih Presiden baru Umno jam turun ko tak Oden tak pasti, manusia merencanakan dan Allah swt je menentukan. Sekali balik sabau je wa ang.

      Delete
    2. Sah dah kena nasi kang...g KakRos.

      Delete
    3. klu tak kena nasi kang...g kak rozi mesti dah kena suap dgn dedak

      Delete
    4. Setuju dgn 1512. Gunakn lah saluran yg betul kalaupun nk tukar krjaan. Bknnya dgn demonstrasi yg dibiayai oleh Yahudi Mossad. Yahudi mengambil peluang mainkn sentimen undur DSN. pihak cina dapigs untung. Maka, ini mmberi laluan Yahudi 'menguasai' Malaysia. Penyokong madey dn pembangkang hanya nmpk isu DSN sj. Mereka x nmpk kemudaratan lbh bsar jika DSN or UMNO kalah.

      Delete
    5. 17.30....
      Makan lah dedak banyak banyak sewaktu masa masih ada.
      Kenyang sangat biar buncit perut. Ular banyak dalam perut tu....

      Delete
    6. Pandangan DSN dari perspektif kaum.
      Melayu-harus disingkirkan bahkan UMNO harus ditukar dgn pembangkang agar kita mendpt kerajaan yg telus (konon2nya. Kalau pembangkang perintah, ye ke telus? Mcm mn kes penyelewengan azmin)

      Cina n Yahudi (US)-Ini peluang yg baik utk kita kuasai Malaysia. Dah. Beramboslah melayu. Beramboslah Islam.

      Delete
    7. Correction...
      UNMOPigs yg dok bagi dedak dan dok makan dedak.
      Yg SPRM dok tangkap skrng ni orang DAP ker?
      Knplah korang ni bodoh sgt.

      Delete
    8. 17.30...kau duduk felda mana? Atau dari kota belud. Pandangan kau ni tahap kampong betulllllll

      Delete
    9. Antara orang kafir yg adil dan orang Islam yg zalim, mana yg WAJIB dipilih..

      Dilemma Melayu Islam kampong..

      Delete
    10. Dilemma melayu islam kampong boleh diatasi dengan sumbangan beras, gula, duit raya, dan janji janji diselaputi sentimen keagamaan dan perkauman. Sure undi dacing punya.

      Delete
    11. Anon 2303. Dlm bab ni kita lebih baik mengambil pemimpin Islam yg zalim drp pemimpin kafir yg adil. Ini bab al-wala' wal bara' terhdp kaum kuffar. Saya bukan penyokong najip. Penyelewengan yg dilakukan oleh kerajaan seharusnya dpt ditgani dgn cr yg adil dan saksama. Sbg alternatif, PPBM dilihat lebih sesuai menjadi kerajaan apabila menang PRU 14 nnti.

      Delete
    12. Modal pecacai najip:

      Yahudi Cina madey

      Tu je pusing balik2. Bodoh nak mampos

      Delete
  3. Assalamualaikum, masa pak lah Jadi PM, umno menang besar, masa KM Sarawak bertukar, BN menang besar. Kebiasaan nya begitulah senario politik dimalaysia, pengundi Atas pagar mahu sesuatu yg baru. Jadi elok la dikekalkan PM sekarang agar sejarah yg sama Tidak berulang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaa ... May..mang ea hamba setuju lagi bosa majoriti Bn monang Duwo2 Prk & hampir 90% full swing pada Bn di Sarawak, kalu skrg Pru14 mahu majoriti pada Bn cuma kalah hanya di kerusi Dap & Pas di Kelantan. Tapi Najib boyi peluang supaya pembangkang Melayu selain copek2 siap siaga mulai dari maso kono locut keluwau dari Bn hari tu.

      Delete
    2. Anon 16.13
      Elok bercakap pasal repair basikal sudah lah. Tak payah lah bercakap pasal politik.

      Delete
    3. Tu Pomen duduk hulu. Aku ni Pomen dlm pekan. Kena ambik tau. Jgn pasal BR1M. Habis org melayu miskin Jadi pak turut. Lagi Pomen Baikal Tu level anak aku je. Aku Pomen prime mover.

      Delete
    4. Tu Pomen duduk hulu. Aku ni Pomen dlm pekan. Kena ambik tau. Jgn pasal BR1M. Habis org melayu miskin Jadi pak turut. Lagi Pomen Baikal Tu level anak aku je. Aku Pomen prime mover.

      Delete
    5. Encik pomen hang boleh ker tolong kami pi pomen pm (bukan prime mover tau). Kalau boleh tukar screw ka kot kot dia boleh jadi betoi sikit. ke

      Delete
    6. Pm skg dah total lost - xleh nk repair dah.

      Jual timbang kt keling besi buruk pun xlaku

      Delete
  4. Rakyat dan Pambangkang dalam negara amat lemah.Ini disebabkan sudah senang lenang habuan yang didapat. Berbeza dgn negara lain didunia.Rakyat dinegara luar jauh lebih matang dan akan bangkit menentang berterusan diatas salah laku pemerintah yang boleh sebagai Melayu YAHUDI Pengkhianat durjana lakhanatullah.Dari satu sudut pemerentah ini bukan saja sudah memberi dedak tetapi disebalik itu ugutan,ancaman saperti apa yang dilakukan oleh Yahudi yang diangagap oleh orang melayu kononye ia berbangsa melayu.Amat mentertawakan rupanye orang ini ia tidak kenal mana rupa orang mana melayu mana rupa jawa mana rupa mamak.Hindu masuk islam saja dia dah kira melayu.Punya bangsat nye otak melayu.Negara ini kalau tiada kesilapan dari awal CINA BALEK CHINA HINDU BALEK INDIA pasti akan baik negara ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. hamba percaya 16:58 adalah seorang Cina atau India rasis saja mahu kasi api

      Delete
  5. Sebenarnya, saya tak yakin PRU14 akan diadakan, lebih-lebih lagi bila tiba masa matangnya. Maklumlah, Najib sudah ambil tugas YDP Agong... istihar darurat. Dengan adanya Geng Baju-Merah dan ancaman Daesh... bukannya susah untuk 'mencari' atau 'mencipta' alasan istihar darurat yang secara otomatik, menyebabkan PRU... tertangguh.
    Najib kan... hero dalam bab tangguh-tangguh ni.

    Laporan Penyata Kewangan 1MDB 2013 & 2014 pun.. tertangguh lama dan keluar, hampir serentak. Lepas tu... bila DoJ umumkan dakwaan Civil, kedua-dua Penyata itu tidak lagi diperakui atau 'can no longer be relied upon'.
    Pada masa yang sama, Penyata KeWANGan 2015... masih tak nampak batang-hidung. Sekarang hampir hujung tahun 2016. Kalau tak silap... hari ini adalah hari terakhir, sepatutnya Penyata 2105 ... dibentangkan.
    Mungkin 1MDB belum jumpa penganti Deloitte. Maklumlah, mana ada JuruAudit bangang yang sanggup mencemarkan credibility & kewibawaan syarikat mereka dengan berkerja untuk menimbus taik 1MDB.

    PAU 2015 pun... Najib tangguh. Hujung tahun ini, tarikh matang 18 bulan yang ditangguh. kalau tertangguh lagi... mampus pi la. Bukannya ada yang berani lawan President Party. Dah pecat semua saingan, lepas tu cabar orang untuk lawan bertanding dalam PAU yang ditangguh... pondan tak ada telor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. si jahil yang gemar mencipta prasangka buruk dan adu domba, kemudian tatkala datang kebenaran yang membatalkan segala prasangka buruk dan adu domba, si jahil itu berdiam diri, sambil mengerjakan "sesuatu" yang baru.

      Tiada kesudahan untuk si jahil itu, melainkan ia akan terus dengan dunianya.

      Delete
    2. Anon 17.45...samalah seperti si jahil yang bising nak komen pasal DOJ dan saman husam. Bila terbongkar si jahil tu tak tau cakap omputih, tapi memandai mandai buat cerita pasal DoJ, kebenaran datang juga akhirnya, mengaku english dia broken habissss. Tapi si jahil tak tau malu, mula tebal setebal kulit hippo...kah kah kah. Siapa kah yang jahil nakhoda oiii?

      Delete
    3. 17.45...boleh komen sikit pasal penyata kewangan 1mdb yang tertangguh? Aku jahil tentang status laporan kewangan 1mdb. Kau kan pandai, komen laa sikit

      Delete
  6. Agong ni tunggul bernyawa, pelembagaan malaysia pun tak faham?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni dah kes hina agong..harap2 skmm kesan dan polis cari tanggap budak ni..org bodoh sj ingat kau tak blh di cekup walau nyorok dlm lubang cacing pun
      .

      Delete
  7. Masalah Abu Talib ialah dia tidak pernah baca Art. 160 Perlembagaan. Tu seksyen mengenai tafsiran perkataan2 yg diguna dlm Perlembagaan.

    Art. 160 dgn jelas memtafsirkan perkataan2 yg diguna dlm Perlembagaan termasuk merujuk kpd Jadual 11. Sesiapa yg mempunyai kuasa melantik juga mempunyai kuasa utk memecat atau menggantungkan.

    Dh Perlembagaan cko mcm tu. Tentang Nazri dia hanya tahu menyalak apabila disuruh olih Najib. Bab undang2 mana dia tahu. Otak pun mcm anak dia...2x5. Bab kahwin dia tahu lahhhhh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nazri tu kan nazi. Hail Hitler punya orang.
      Menutuh dia pandailah

      Delete
    2. poyi sogok Agung la .... la ni siapa jaga siapa mahu tahu ..tu ja ... jadi watpa nak pening2 .. Agung pun masa Madey dulu sama ja jaga tepi kain msg2 .. tu dah jadi adat ... baik hangpa berbaik dgn org yg boleh beri hangpa peluang meniaga ... hangpa nak bersih tu kerajaan ada sediakan byk peluang melalui skim bagai kasi bimbingan pun ada. Mana ada jalan pintas kaya ... tu duduk atas tu dah takdir diya jadi ketua, Madey dgn saing diya pun iktiar jugak sampai la ni kaya sakan .. diya dgn cara diya jugak la berpolitik.

      Delete
    3. Setakat ni je la pecacai najip mcm anon 1828 ni boleh buat.

      Ulasan pun macam puki je

      Delete
  8. PROMOSI MENARIK BULAN OKTOBER 2016.

    ------------------------------------
    ULTRA-150 PLUS RAISIN
    ------------------------------------

    Lihat...
    CEPAT....
    BERKESAN....
    MENAKJUBKAN....
    ................................................
    PRODUK KISMIS PARSI------TAWARAN MENARIK----------
    .................................................

    Dirumuskan dan diproses dengan cara semulajadi. Tanpa campuran bahan-bahan kimia sintetik atau pun bukan sintetik. Amat mujarab mengubat semua penyakit. Juga yang penting sekali AMAT MUJARAB MENGUBAT PENYAKIT BODOH bagi para pemakan dedak dan bertih jagung UMNO. Sudah terbukti lagi para pemakan dedak dari semua gred dari A, B dan C dapat sembuh.

    CEPAT...APA TUNGGU LAGI...AHMAD MASLAN...RAHMAN DAHLAN...NAZRI...KERUAK sudah melanggannya..

    BERMINAT...
    HUBUNGI 023121213123 (Whassapp sahaja tau!)

    ReplyDelete
  9. Undang undang mempunyai maksud dan definasi yang sangat luas dan tiada siapa yang betul dan tiada siapa yang salah tetapi akhirnya setiap kes yang dirujuk ke mahkamah akan diputuskan oleh hakim.

    Selagi ia tidak dirujuk ke mahkamah, bolehlah masing-masing menegak benang yang basah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Allah ya Tuhan ampuni la kami maka kami bersyukur akhirnya nanti bangsa Melayu dipilih menjadi pemimpin akhir zaman berdarah terus kepada raja segala raja manusia Adam ra dan dgn bertapa gembira kita2 semua bangsa yg takdirnya dipilih bagi membawa obor Islam sejagati umat manusia sebelum dikiamatkan dunia yg penuh kepurapuraan ke alam akhirat. Masa itu kemuncaknya M'sia benar2 gemilang seantara benua dan tiada lagi salah bersalahan bagi mereka yg akui itu la pemimpin wajib di ikuti.
      Amin ya rabbiul alamin.

      Delete
  10. Dalam politik apapun bisa terjadi, perlu pertimbangan yang matang

    ReplyDelete
  11. Agung pun boneka
    Keris pahang

    ReplyDelete
  12. beta berasa bangga burit burit binibini beta bedag-besag belaka..boom boom boom
    jamal jalan jalan jumpa jepun jolok jambu..jamal jerit jambu jatuh jambu jatuh..jeng jeng jeng

    ReplyDelete
  13. Eko melucah sgt la 23:52
    Eko kut nak sgt boom boom boom poyi la ngapek2 kat Jamal mano tahu kot ado jalan jalan cari mamam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak takut sgt kat Jamal ikan Bakar tu dia tu tuhan ke?

      Delete
  14. MO1 mendapat 3 pingat 2016,
    1)pembohong
    2)pencuri
    3)pengkhianat

    ReplyDelete
  15. Sebenarnya org melayu yg bodoh memilih pemimpin yg rasuah penyamun penyangak tidak mempunyai akhlak yg baik buruk perangai penipu perangai yg buruk jadi fikir2janlah wahai org melayu jangan sentiasa ditipu Parti DAP adalah lebih baik utk 5thn masa pru14

    ReplyDelete
  16. Sebenarnya org melayu yg bodoh memilih pemimpin yg rasuah penyamun penyangak tidak mempunyai akhlak yg baik buruk perangai penipu perangai yg buruk jadi fikir2janlah wahai org melayu jangan sentiasa ditipu Parti DAP adalah lebih baik utk 5thn masa pru14

    ReplyDelete
  17. Din, bagi aku depa nak cakap ka or tak nak cakap ka, yg penting, kita semua tendang keluaq najib bangsat, penyangak, and pencuri duit rakyat. umno and bn wajib kita sepak keluaq buang secepat yg mungkin.
    menteri and mt serta pemakan dedak drp najib bangsat juga patut kita terajang keluaq next election. sapa sapa yg dok sokong najib pencuri kita humban depa semua...
    kat kedah nie, confirm mat bashah and his pecacai akan tumbang punya.
    habuk pun tak ada...muafakat kepala otak depa !!!
    Hidup bersatu !!!

    ReplyDelete
  18. Salam najib,
    you keep 1MDB loot?
    Yes sir, yes sir,
    three bags full!

    One for the myself,
    One for my dame,
    one for the fatty jho low
    Who lives in overseas

    Salam najib,
    Whom you give 1MDB loot?
    Yes sir, yes sir,
    Three bags full...

    one for scumbag AG
    one for scumbag IGP
    and one for my Dame's son Riza
    who lives in New York

    Salam najib,
    How you share the loot?
    Yes sir, yes sir,
    Three bags full...

    One for scumbag DPM
    One for my scumbag ministers
    One for scumbag civil servants
    Who live beyond their means

    Salam najib,
    How you distribute your loot?
    Yes sir, yes sir,
    Three bags full...

    one for scumbag MTUs
    one for scumbag division heads
    one for scumbag branch heads
    who will do whatever i say

    Salam najib,
    Who else receive the loot?
    Yes sir, yes sir,
    Three bags full...

    RM2mil for scumbag 3.85
    RM1mil for scumbag BNBBC chairman
    50K for scumbag puteri head
    To buy their loyalty

    Salam najib,
    Are you happy with the loot?
    Yes sir, yes sir,
    Very very happy

    Need to borrow more
    Need to steal some more
    Need to get more scumbag help
    Before stepping down to retire

    Salam najib
    Why are you worried?
    Yes sir yes sir
    Very very worried

    Worry about mahathir
    Worry about muhyiddin
    Worry about umno members who leave for BERSATU

    ReplyDelete
    Replies
    1. We have a scumbag Politikus Mappadulung PM pretending about nusa agama dan bangsa who would be in jail by now in 90% of the world's countries!!!

      Delete
  19. Tunggu akan jadi katak puru akibat disumpah sebilangan besar rakyat.

    ReplyDelete
  20. Boto tu Din
    Tunggu la PRU nak terajang Najib
    Tap...tapi....malang nya mereka tak confident nak menang sobab tenggok kekecelaruan dalam PH,dan ini ditambah dgn satu lagi BERSATU.
    BERSATU ni pun tak tahu apa progress nya.Kata dah dapat 600,000 ahli...kalau lah betul dah meletop dah PC dibuat,tapi sunyi sepi aja...Penaja pun tak ada,Cwg dan Bahagian pun tak ada...tak kan nak dapat ahli buat promosi kat Shopping Mall atau Pasar Malam/Tani....mana TDM nak letak muka.
    Najib ni bukan bodoh..dan kita cakap dia tak bertelor...diamx dia semua plan TDM hancus,tak bertelor dia dia cantas MOO,MUKHRIZ dan Shafie Afdal...terkedu semua...yg pelik ahli akar umbi UMNO realax aja .
    Justeru itu baik perkemaskan jentera pilihanraya drpd malalak yg kadangx membuka pekong di dada terutama partix yg suka mendabik diri siapa yg kuat dan siapa yg layak jadi ketua
    ASWJ dan SR...Tak bolih dipercayai sangat...semua pernyataan tidak ada bukti kukuh..from realiable source,those familiar with the case,semua tidak bolih dipakai dalam makhamah,dan skrg kurang berita sikit kerana fulus dah kurangg diterima,
    DOJ...membuat berita sensasi mengharapkan reaksi Najib dan rakyat,tetapi Najib buat derk dan rakyat relax aja.Mereka menhharap demonstrasi nmacam std Arab Spring tapi hanya ciput yg hadir....la ni sepi aja
    PH mesti cari modal lain kerana 1MDB,GST dan Korupsi tidak mendatangg effect kepada rural dan semi urban saperti dibuktikan di PRK Sbk Bernam dan KK....and I mean fast.....Kalau tidak BN akan menang hand down

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dah tak peduli dah soal orang kampong, diarang nak jadi bijak ka, nak kekal bodoh ka, nak jadi keturunan subsidi selamanya ka, lantak pi lah. Aku dah buat terbaik di kampong aku....terus terang cakap, aku give up, dengan sedara pon aku dah muak.

      Delete
  21. September dah habis....ni dah october...tunggu DOJ dan FBI punya next move....teringat lagu Tragedi Octoberrrrrrr....life imitates art..ha ha

    ReplyDelete
  22. Tunggu PRU 14 ajerlah....

    Tak payah buang masa berpolitik bodoh...

    Pembangkang pun sekarang macam dalam tongkang nak pecah...tak ada kesatuan

    Syabas PAS kerana tak akan bekerjasama dengan DAP dan AMANAH....dua dua parti ni pengkhianat...

    Kepada sedara admin (Shahbudin)...elok ka ajak org sokong Bn daripada sokong pembangknag yang kapal dia dah nak pecah...Itupun kalau kau jujur nak bantu rakyat dan nak selamatkan Malaysia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tongkang nak pecah tu parti lebai penjual agama kaki lebong Pas.

      Dah tiba masa utk rakyat kuburkan parti jual agama Pas dan parti jual bangsa Umno.

      Dua2 parti ni telah byk menipu serta merosakkan umat Islam dan org Melayu.

      Delete
    2. Parti mana yg kamu sokong??

      DAP ? AMANAH? PKR? Atau PKBM?

      Gunalah otak bukan emosi...buat kerja rumah skit

      Delete
    3. Parti apa pun takpe, asalkan BUKAN Umno & Pas

      UMNO - Konon2 nya memperjuangkan hak2 melayu

      PAS - Konon2 nya memperjuangkan agama islam

      Dua2 sama haramjadahnya. Apa yg diperjuangkan..itu lah yg digadai & dijual!

      Delete
  23. Admin Shahbudin...kenapa kau sokong pembangkang??
    Kau sokong siapa ?? AMANAH, PPBM, DAP, PKR atau PAS dan gabungan dia??

    Kena ada prinsip perjuangan...bukan sekadar ikut ikut ...

    Nak tulis pun biarlah untuk mencari kebenaran dan bukannya mencipta maklumat palsu atau menyiarkan maklumat palsu atau maklumat yg memenuhi cita rasa walaupun salah...

    Hidup BN dan UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asalkan bukan parti penyamun Umno dan parti makan duit samun Pas.

      Undi Pas = Undi Umno

      Delete
    2. 12:02
      Sdr Shahbudin sediokan ruang utk kito bertarung, mano ko tahu diyo pangkah siapo maso buang undi.

      Delete
    3. 12.02 tak payah lerrr bising pasal "prinsip perjuangan". Kalau dapat dedak juta juta terbalik 180 degree.

      Delete
    4. Lucu...statement yg diulang ulang!!!
      Tak ada modal....tak habis dengan dedak.

      Kalau sebut ajer, semua org boleh buat.

      Report lah pada SPRM dan bagilah bukti.

      Kalau sekadar air liur ajer....rasanya mcm nak muntah baca

      Delete
    5. Anon 12.06...sanggup sokong DAP

      Dah termaakan fitnah...

      Otak dah korup...tak dpt nak berfikir.

      Org macam ni mudah diperbodoh...apa apa berita fitnah, mereka senang percaya

      Delete
    6. Setuju 1202. Hanya UMNO shj yg menentukan nasib melayu dan Islam. Kekuatan BN terletak pd UMNO. Kekuatan pembangkang terletak pd DAP...Kalau pembangkang menang PRU nnti, percayalah. Jadilah anjing tunggangan DAPigs..

      Delete
    7. Tulis sendiri lepas tu reply setuju sendiri, sebab tarak sapa mau layan....kah kah kah

      Delete
    8. 1455, bknnya reply sendiri. Otak mamat2 ni sama pikiaq nyer...

      Delete
    9. Makin banyak pulak beruk belaan najip melalak dalam ni.

      Delete
  24. Sapo yang hidup? Sapo yang enjoi sakan..masuk biliyun bilyun akaun sendiri ekau 12.02 terjorit-jorit dapeklah dodak ciput pigidah!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit tu kan dari Royal Saudi...

      Dh pulangkan dah...

      Tak salah sebab tak ada lagi Akta dana dan derma utk pilihanraya. Tu yang Paul Low tengah buat..

      BN /UMNO setuju...tapi tak tahulah DAP dan PKR??? sebab partu dpt dana yg byk dari yahudi dan asing sebelum PRU

      Delete
    2. Masalah orang kat Malaysia tak faham apa yg berlaku...

      SPRM tak ambil tindakan pada Najib sebab duit tu duit derma sebelum PRU...Dana politk....Masa ni kita memang tak ada Akta Sumbangan dan Dana politik...

      So, tak salah....PKR/DAP pun termasuk Anwar Ibrahim pun byk dpt dana dari NGO asing dan yahudi

      Delete
    3. Duit royal saudi? Kah kah kah....kau terlalu jauh ketinggalan.

      Delete
    4. 13.09 ....Cuba citer pernah tak keluarga diraja saudi buat pengumuman rasmi mengenai derma 2.6b? Kau jangan refer statement menteri luar saudi yang kononnya "mengesahkan" derma tu. Kalau kau tau baca english, menteri luar dia tak pernah mengesahkannya.

      Delete
    5. Kau lagi tak paham 13.15

      Delete
    6. Derma? Kepala Bapak kau

      Delete
  25. Anon 13.15,
    Kamu ingat pembaca blok ini tak sekolah?...kamu merapu apa disini?....kurang cerdik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan kurang cerdik...bodo

      Delete
    2. Bukan bodoh

      Tapi bodoh nak mampos

      Lepas tu ada hati nak memamposkan kita dgn kebodohan dia

      Delete
  26. Ako raso logik. Kalo agung berkuasa lantik pm. Maka dio juga kuasa pecat pm. Cuba tanya prof aziz bari, zaid ibrahim, salleh abas dll. Hahaha. Opppss dlm ni ramai jugak macai umno mcm jamal pak tongkol al bodohi. Kihkihkih

    ReplyDelete
  27. Ako raso logik. Kalo agung berkuasa lantik pm. Maka dio juga kuasa pecat pm. Cuba tanya prof aziz bari, zaid ibrahim, salleh abas dll. Hahaha. Opppss dlm ni ramai jugak macai umno mcm jamal pak tongkol al bodohi. Kihkihkih

    ReplyDelete
  28. Seeloknya biarkan saja Nagib kat kedudukannya sekarang sobab dia adalah kawan terbaik pembangkang buat masa ini sampai lah ke PRU 14. Dgn ada nya Nagib di kepala BN, maka lagi sonanglah tugas pembangkang memenangi hati dan undi rakyat.

    ReplyDelete
  29. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, jadi Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com


    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. we give out loan at 3% interest rate, so Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:asaloantransfer@gmail.com, you can also contact this email:finance_institute2015@outlook.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...