Friday, 9 September 2016

TANDA MB PAHANG LEBIH TIDAK SIHAT


Untuk membuktikan dirinya  sihat, Menteri Besar Pahang, Adnan Yaakob mencipta rekod yang tidak pernah dibuat oleh mana-mana pemimpin iaitu menanggalkan kasut, mengangkat kaki ke muka dan kemudian meletakkan pen di celah-celah jari kakinya.

Melakukan aksi tersebut sambil duduk di persidsngan Dewan Undangan Negeri Pahang,  Adnan yang sudah 18 tahun menjadi Menteri Besar dan 30 tahun sebagai ADUN, turut bertanya jika ada mana-mana wakil rakyat lain boleh melakukan aksi sepertinya.
Merujuk aksinya itu, Adnan berkata ia sebagai membuktikan dirinya benar-benar sihat dan untuk menepis dakwaan yang tersebar mengenai masalah kesihatannya.

Perlakuan Adnan ini bukan saja janggal dan pelik dalam konteks Malaysia, malah juga tidak pernah dilakukan olen mana-mana pemimpin lain di dunia ini.

Untuk apa Adnan mempamerkan aksi sedemikian untuk membuktikan dirinya benar-benar  sihat?

Apakah tidak ada cara lain lagi untuk memperlihatkan kesihatan dan segar tubuh badannya?

Pemimpin yang sihat tubuh badan dan tiada gangguan kejiwaan, pasti tidak sanggup berbuat aksi seperti itu. Budak-budak sekolah rendah yang nakal juga belum tentu sampai ke tahap itu perlakuannya.

Dalam hal ini, mungkin Adnan kelihatan sihat dari segi fizikal, tetapi dalamannya jelas ada masalah.

Dengan perlakuan sedemikian, beliau secara langsung telah menunjukkan kepada umum ketidaklayakannya untuk terus menjadi pemimpin.

Rakyat dan pengundi Pahang, dengan yang demikian, punya asas yang lebih kukuh untuk menolak beliau dan kerajaan yang dipimpinnya. (SH 09/09/2016).

57 comments:

  1. Ha ha ha....lawak pagi jumaat.

    Semua pemimpin umno/bn dah jadi mereng otak akibat terlebih makan dedak+nasikangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya...mmg majoriti pemimpin umno mmg mkn dedak termasuk la abg kita yg "sihat" kat atas ni yg boleh kepit pen celah kaki. Tetapi harus di ingat..MB pahang ni bukan la champion bab mkn dedak & menyamun duit rakyat. Masih tiada lagi yg mampu MEMECAHKAN REKOD bekas MB sarawak..taib mahmud!!! Masihkah anda semua ingat dgn si polan ini? Kekayaan beliau merangkumi keluarga serta adik beradik beliau adlh tahap sepatutnya layak masuk senarai top 10 terkaya di dunia. Tetapi masih ramai rakyat malaysia yg xtau ttg fakta ini. Si taib mahmud da rembat duit rakyat, hutan & balak di sarawak sehingga sampai cucu cicit taib mahmud pun akan kekal sbg BILLIONAIRE!

      Delete
  2. Buang tabiat kut mangkuk tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau bab saman depa dah book ari selasa...
      dia ni kena 2-3 jumaat... adalah jemputan tahlil ni nanti

      Delete
    2. Jasmani mungkin dia sihat tapi mental nya ada kurang sihat nampaknya kerana mentekedarah banyak dedak

      Delete
  3. alamat nak pegi tak balik2, kalau macam ni takut nak naik kereta dgn dia nanti masuk gaung, kesian pemimpin umno makin sehari semakin kurus tido tak lena, duit byk pulak tapi hati tak cenang

    ReplyDelete
  4. Cacat otak dia ni. boleh buat wasiat siap2 la dedak yang ada tu. takut nnt dah goal, orang ramai tau harta merompak berlambak kat rumah.

    ReplyDelete
  5. Tak terkejut ehhhh....orang umnoooo....biasa la

    ReplyDelete
  6. Malu habissssss....biawak pon tak buat kerja tak senonoh cam ni....pahang oh pahang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo aku bukan orang Pahang pun rasa malu, tak upaya lah aku nak bayangkan tahap kemaluan orang Pahang sekarang.

      Delete
  7. En. Shahbudin,

    Kenapa kata :

    'Rakyat dan pengundi Pahang, dengan yang demikian, punya asas yang lebih kukuh untuk menolak beliau dan kerajaan yang dipimpinnya'.

    Berkesankah ungkapan tersebut kepada MAJORITI Rakyat Pahang ? Selain ketagih (kesukaan) makan ikan patin, Depa (majoriti) dah ketagih dan bergantung makan dedak UMNO. Mana tak ketagih, bukan takat ketagih dedak UMNO Negeri shj (Tok Nan) malah dedak UMNO Kebangsaan (Tok Jib) pun depa dok kena sumbat(dah lama dah). Dan terbaru depa dikesan ketagih 'bauksaik' juga........

    ReplyDelete
  8. MB Pahang bakal di berhentikan oleh Najib sebab tidak sihat. Adnan telah mendapat klu sebelum ini.

    ReplyDelete
  9. Bukankah adnan bekas guru besar?
    Bolehlah dikatakan bgini. Adnan kencing berdiri, ahli kencing dalam seluar tiap hari.

    ReplyDelete
  10. Ni perkara normal dalam umno. Dulu ada mamat goreng nasi siap hias dengan timun dalam kuali (orang lain hias dalam pinggan), menteri pernah cadang penjawat awam masak kat ofis, seru rakyat guna barang second hand, kata rakyat malaysia tak suka high speed internet, demo Bersih popularkan negara sebagai destinasi pelancongan, amerika nak bunuh melayu, tutup mata masa majlis bukan tido tapi hayati ucapan Tuanku, gaji ahli parlimen bukan dibayar rakyat, tak pernah bincang pasal bela lembu dengan suami walau tidur satu katil, gst tak beban rakyat, kursus kahwin di paris tu ok, kapal naik layar tapi turun sauh, ....apa nak heran letak pen celah jari kaki nak tunjuk sihat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tambah lagi..kalau ayam mahal jangan makan ayam,kalau minyak/tol naik pakai basikal,kalau barangan makanan mahal jangan makan,kalau pakaian mahal jangan pakai pakaian...ni menteri samada IQ kosong,lidah tak boleh kawal atau masalah jiwa rosak macam Tok kita tu

      Delete
    2. Tambah lagi....keluar rumah awal pagi ke pejabat kalu tak nak bayar tol, derma arab lawan isis yang masa tu belum wujud, ekonomi kita bertambah mantap, madey tak pernah peduli pasal pengangkutan awam, sain surat tak bererti perlu bertanggungjawab atas kandungan surat tu.....

      Delete
  11. hahahahaha hadoi la tok nan oi....in desparate time ....people do desperate things but a few of this kind.....hahaha....please...please do behave tok

    ReplyDelete
  12. Pelik, jelak, dungu, bingai, jijik, biul, jahil adalah nama kedua para pemimpin Regim. Ada antara mereka berBIN dan berBINTIkannya. Dan para pemuja pula tidak malu pada hakikat mereka berketuakan samdol. Ini kerana mereka (pemimpin dan pemuja) sudah terhapus kemaluannya (sifat malu pada Tuhan dalam diri)

    ReplyDelete
  13. Itu tandanya Denan ni dah monopouse...hihi

    ReplyDelete
  14. Kita boleh tipu rakyat tetapi kita tidak boleh tipu diri kita dan allah mana ada org gila kata dia gila cuba pergi ke Tg Rambutan maka banyak2lah bertaubat jika allah nak ambil nyawa kita tidak lewat sesaat dan tak lebih sesaat fikir2kanlah

    ReplyDelete
  15. Kita boleh tipu rakyat tetapi kita tidak boleh tipu diri kita dan allah mana ada org gila kata dia gila cuba pergi ke Tg Rambutan maka banyak2lah bertaubat jika allah nak ambil nyawa kita tidak lewat sesaat dan tak lebih sesaat fikir2kanlah

    ReplyDelete
  16. Hahaha....
    Nak cipta kelainan perlu bertindak atau berfikir d luar kotak.

    ReplyDelete
  17. Hahaha....
    Nak cipta kelainan perlu bertindak atau berfikir d luar kotak.

    ReplyDelete
  18. Ini lebih teruk dpd perangai kebudak-budakan. Takkan sampai begitu menjatuhkan maruah diri untuk buktikan sihat tubuh badan. Apa guna jika sihat jasmani sahaja?

    Saya rasa dah sampai masanya PM fikirkan pengganti MB ini sekarang sebelum maruah parti secara langsung terus merudum.

    ReplyDelete
  19. Ini lebih teruk dpd perangai kebudak-budakan. Takkan sampai begitu menjatuhkan maruah diri untuk buktikan sihat tubuh badan. Apa guna jika sihat jasmani sahaja?

    Saya rasa dah sampai masanya PM fikirkan pengganti MB ini sekarang sebelum maruah parti secara langsung terus merudum.

    ReplyDelete
  20. Kerajaan Negeri Pahang patut hantar Adnan ke hospital 'for observation' selama 1 bulan. Dari gayanya ada screw dikepalanya longgar..

    ReplyDelete
  21. Kesian adnan..
    Ni namanya sindrom tekanan dedak ..sesuai makan pil std ni..

    ReplyDelete
  22. Si amang pun malu nak mengaku sedara. What a disgrace katanya. Berapa Selasa agaknya dia ni akan jalan

    ReplyDelete
  23. Sebenornya kehebatan dia lebih daripada itu. Dia upaya memasukkan keseluruhan kakinya ke dalam mulut.

    Dulu sebelum jadi MB dia adalah orang sarkas. Itu lah sebabnya S.Shamsuddin pada 60an dulu kata urutan abjad jawi alif-mim-nun-wuo itu ialah ejaan bagi perkataan sarkas.

    Dah dua orang MB berperangai macam orang sarkas.

    Giliran mana MB pulak lepas ini?

    ReplyDelete
  24. Orang umngok..tak hairanlah, lepaih nih angkat pen pakai batang berjuntai ka kepit pen pakai teloq ka, tarian pen ataih pungkoq lantak la.badan sehat tapi akai sehat ada ka.

    ReplyDelete
  25. Apabila jutaan rakyat Malaysia lafaz, "Tidak akan aku redhai walaupun satu sen wang 1MDB yang dicuri" maka kita lihat sahaja lah hasilnya.

    Sesiapa yang makan dedak secara langsung atau tidak, berwaspadalah. Giliran anda akan tiba.

    ReplyDelete
  26. Subahanallah bro. Melayu je dia ni?
    Org Melayu yg saya kenal berhemah dan sopan.
    Tak malu kah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otak MB Pahang ni terjangkit virus nyamok mappadulung . . . dah terjatuh miring. Tunggu seketika, nanti adnan mahu menghisap jari kakinya hehehehe

      Delete
  27. Subahanallah bro. Melayu je dia ni?
    Org Melayu yg saya kenal berhemah dan sopan.
    Tak malu kah?

    ReplyDelete
  28. ini lah satu 'skill' yg amat berguna semasa sudah bersara nanti.

    saya saran kan semua pemimpin UMNO d semua peringkat utk mengikut contoh MB Pahang agar sudah mempunyai perkerjaan 'alternative'.

    ReplyDelete
  29. Bila tiap2 hari kena maki hamun dengan rakyat, gini lah jadi nya.

    ReplyDelete
  30. Ini lah bila Allah nk tunjukkan aib seseorg dan dia tunjukkan supaya org tau macam mana sifat org yg perangai pelik

    ReplyDelete
  31. A,kum, pernah Tgk katun shin Chan, (ala yg katun budak nakal tu) pada yg tak tau.Dia berebut ape Brg tah Ngan kawan Dia, last2 Dia kepit Brg tu dgn punggung Dia. Kawan Dia punya terperanjat terus terlepas Brg tu, Jadi kesimpulan cerita Saya, nasib baik Dia tak tiru cara shin Chan. Kalau tak Mau muntah hijau org Kat parlimen. Penuh la hospital pahang Pasal pengundi demam kerana tersalah pangkah. Ape nak dikata, Redha je la. Jgn marah org pahang. Lawak jumaat ptg sabtu.

    ReplyDelete
  32. Tak apa. Itu baru intro. Sikit hari lagi dia buat tiger show pulak. Nak tunjuk kata masih power. Segala yang tidak bermoral jadi halal bila orang UMNO yang buat. Tiada jenayah dilakukan. Orang selain UMNO tak boleh buat nanti kena tahan di bawah pelbagai undang2. Alim ulama akan bagi fatwa mengikut kesesuaian keadaan. Dedak oh dedak.....

    ReplyDelete
  33. Tubuh badan je sihat....mental tak.

    ReplyDelete
  34. tidak ada janggalnya dengan berkelakuan demikian yang penting beliau ikhlas menunjukkan yang beliau memang sihat dibandingkan dengan jiwa-jiwa yang tidak tenteram yang gemar untuk mencari kesalahan orang lain dan berasa gelisah sekiranya tidak mampu memfitnah seseorang dalam sehari..biar apa orang lain katakan sebab yang penting beliau adalah seorang yang dihormati sebagai seorang pemimpin oleh rakyat Pahang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah..btol cakap saudara. Sbg seorang pemimpin yg "dihormati"...kita mmg perlu tunjuk jari tgh @ isyarat fuck pd org seperti yg dibuat oleh pemimpin pahang tersebut. Pandai saudara menilai orang & sangat patut saudara hormati beliau.

      Delete
    2. Setuju dengan 18.27....satu jari untuk pemimpin, 2 jari tengah kedua dua tangan untuk penyokong dia....ngam sangat.

      Delete
  35. Salah satu sebab kenapa ahli umno perlu keluar parti beramai2..

    ReplyDelete
  36. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puki mak punya lndon.muka tak tahu malu. Datang malaysia mau jual puki

      Delete
  37. Qualities sebenar pemimpin UMNO...

    ReplyDelete
  38. apa dah jadi kat orang amno lani
    tu pun ada ynag duk tengok
    piraun lagi sehat tak penah sakit
    las las mampuih dalam laut
    jangan sombong sangat jangan angkuh sangat
    nanti kena strok kaki bengkok

    ReplyDelete
  39. Kpd:
    Adnan a/k Yakob
    Pemangku Menteri Besak Pahang.

    Tuan,
    Sehubungan dengan cerita dan kelakuan tersebut tempoh hari,pihak kami belum yakin Tuan sehat tubuh badan serta otak pikiran sehinggalah pihak Tuan dapat menunjukan kemaluan@kote Tuan itu masih berdaya dibangunkan.Teramat sukacitalah sekiranya pihak Tuan dapat membuktikannya pada sidang DUN yg akan datang.
    Sekali lagi pihak kami amatlah berharap pihak Tuan dapat membuktikan nya.
    Sekian.
    Yang Betoi,
    Rakyat Tanah Melayu

    ReplyDelete
  40. Saudara Budin

    Mungkin tok denan ni sihat ari segi fizikal tapi sakit dari segi mental.

    Hendak membuktikan diri sendiri sihat bukan meletakan pen kat telunjuk kaki atau jari. Tapi perlukan pengesahan dari doktor untuk membuktikan seseorang itu sihat dan cerdas dari segi fizikal dan juga mental.

    Mungkin ini tanda2 karier tok adnan sebagai seorang pemimpin umno dah nak sampai ke penghujung hayat setelah Parti PERIBUMI BERSATU di luluskan dan akan menghancurkan parti umno pada pru14 yang akan datang.

    ReplyDelete
  41. Too Nan tak makan ubat lagi tu. Itu yg sewel, sampai letak kaki atas meja masa majlis. Agak² orang normal, sihat akan buat tak???

    ReplyDelete
  42. Udah-udah ler tu penyokong madey oi...tak ubah mcm cina komunis Dap. Gambar tu terang-terangan bukan Datuk Adnan Yaakob. Jangan ler fitnah macam tu. Nak fitnah pun berpada-pada ler. Tak kan lah MB berkelakuan macam tu. Kalau cina komunis dap jilat jari kaki tu boleh jugak percaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Korek je bijik mata kau kasi anjing makan.

      Kami tak buta macam kau.

      Bodoh sungguh anon 2311 ni.

      Delete
  43. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, jadi Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com


    Asa loan lending company are ready to loan you any amount you need to start up your personal business. we give out loan at 3% interest rate, so Kindly apply for agricultural farming loan. if you need loan contact our email:asaloantransfer@gmail.com, you can also contact this email:finance_institute2015@outlook.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...