Monday, 12 September 2016

JOM KITA KELUAR UMNO...


Sempena Hari Raya Aidil Adha dan diiringi dengan semangat korban, bermula hari ini, saya secara rasminya bukan lagi merupakan ahli UMNO.

Pemakluman bersurat mengenai perkara itu kepada ibu pejabat UMNO sudah pun dihantar melalui pos biasa sebentar tadi.

Dalam usaha menunjukkan penolakan terhadap Najib Razak, saya merasakan ahli-ahli UMNO yang tidak setuju dengan Najib tidak sekadar perlu mengundi selain BN dalam PRU akan datang, tetapi juga harus memberikan isyarat yang lebih jelas mulai sekarang lagi.
Keluar beramai-ramai meninggalkan UMNO adalah cara terbaik untuk menunjukkan kepada Najib jalan keluar sudah terbentang luas untuknya. 

Mengecutkan kedudukan UMNO di mata umum bersama berbaiknya Tun Mahathir dengan Anwar serta kedudukan parti-parti pembangkang yang semakin senada untuk sama-sama menumbangkan BN, adalah pilihan yang tidak seharusnya diabaikan.

Lebih ramai yang sedia menghantar isyarat itu, bermakna lebih cerahlah perubahan yang ingin dilakukan itu.

Saya sepatutnya sudah lama meninggalkan UMNO, namun disebabkan sejak 2011 lagi bila mana pada tahun tersebut, saya menerbitkan dua buah buku, Najib Perdana Menteri Terakhir dan Kesilapan-Kesilapan Najib, nama saya telah dicadangkan oleh UMNO Bahagian Wangsa Maju kepada ibu pejabat parti  untuk dipecat, maka saya mahu menunggu tindakan itu terlebih dahulu.

Saya merasakan jika saya keluar UMNO di ketika nama saya sedang dicadangkan untuk dipecat, maka saya akan dianggap penakut dan tidak berani berhadapan dengan Jawatankuasa Disiplin parti.

Saya tidak tahu mengapa sehingga sekarang saya tidak dipanggil untuk mengadap Jawatankuasa Disiplin, meskipun secara keseluruhannya saya telah menulis dan menerbitkan enam buah buku yang mengkritik serta menegur Najib.

Selain itu, sejak 2012, saya juga berterusan mengkritik, menegur dan kadang-kadang "membelasah"  Najib melalui blog ini yang jumlahnya sudah melebihi 1000 artikel.

Tunggu punya tunggu tidak ada juga sebarang tindakan diambil terhadap saya dan kebetulan setelah tertubuhnya PPBM baru-baru ini, saya merasakan ketika ini adalah kemuncaknya untuk rakyat harus menunjukkan lebih penolakan terhadap Najib menjelang detik-detik PRU 14 akan datang.

Pendirian saya sudah difahami oleh ramai orang - Najib, UMNO dan BN tidak harus lagi diberi ruang memimpin negara ini. Sistem dua parti dan kerajaan yang boleh bertukar ganti adalah pilihan terbaik untuk mengelakkan rakyat terus dibuli dan dibeli.

Sebagaimana saya menulis, menerbitkan buku, memblog dan hari ini meninggalkan UMNO, harapannya tidak lain - perubahan yang menjadi impian mudah-mudahan akan menjadi kenyataan. (SH 12/09/2016).

85 comments:

  1. SH ada 3 biji telor...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cehhh tak perlu nak hantar surat berhenti pun kpd ular sawa sombong bongkak seperti adnan mansor tu. Buat rugi duit setem saja.
      Manusia seperti dia tu tak perlu dihormat pun.

      Delete
    2. Haha...elok la tu saudara budin. Sy da stop sokong umno start tahun 2000 lg. Alaf baru kata nya..tapi bukan semakin bmaju @ bagus...pemimpin2 tertinggi semakin ligat & rakus menyamun harta negara & menindas rakyat. Kira nya sy ni golongan yg da insaf awal dari saudara Budin hehe. Tapi apa2 pun...apa jua tindakan kpd perkara yg lbh baik adlh sgt dialu2 kan tak kira lambat ataupun cepat.

      Delete
    3. Betul tu Din.
      Saya dah lama dah

      Delete
    4. Tahniah Din, satu langkah yang TEPAT !!!

      Yang lain apa lagi nak tunggu? Ayuh bertindak sebelum negara tergadai oleh kerakusan kuasa, pangkat dan ketamakan wang ringgit.

      Delete
    5. Bagus tindakan itu. Harap lebih ramai lagi yang tinggalkan Umno.

      Saya bukan ahli tapi menyokong Umno sejak umur dewasa.

      Dah melampau Umno di bawah pimpinan Najib nih. Tak lagi pertahankan hak dan majukan kepentigan Melayu. Pertahankan hak dan majukan kepentingan Najib sendiri saja. Mana boleh.

      Delete

    6. Nak tiru surat..


      Delete
    7. Setakat sejak tertubuh ppbm tak dengar pun dimedia2 gelombang sunami ahli2 keluar umno cuma yang digembur2kan 3-4 kerat atau lebih ahli yang ada jawatan sikit dalam parti atau yang ada masaalah displin..borang ahli belum cetak lagi ke..atau seperti kata ibrahim dimana arah tuju ppbm samada bersekongkol dengan dapigs yang menjadi musuh besar melayu umno..mungkin lagi ramai ahli pas yang sertai pan..keluar masuk ahli adalah perkara biasa..

      Delete
    8. 9.30 Umno pernah audit bil ahli terkini? 3 juta? Yakin ke 3 juta tu aktif atau setakat mintak salinan ic & bayarkan yuran mereka? Buat survey pandangan terkini rakyat dan pengundi khususnya pun terkial2..program peringkat bahagian & cawangan pun takde peruntukkan..lg sembang lebih. Di sesetengah negeri, org umno segan nak mengaku umno. Di saat begini siapa bela nasib rakyat? Pemimpin akar umbi umno?? Hahaha...masing2 penakut. Semuanya lembam..tak berani bersuara. Jaga badan. Khakkk thuiii kat muka org umno.

      Delete
    9. Maaf kerana spam message ni, tapi ini mustahak.. Salam saudara Shahbudin Hussin, saya rasa elok kalau saudara edit balik post surat tu.. Buang maklumat sensitif seperti alamat rumah dan no kad pengenalan.. Bahaya dedahkan maklumat sensitif sebegitu kepada umum..

      Delete
    10. Arwah dato Fadzil Noor termakbul dah doakan Madey lengok dopan mato diyo, diyo hilangkan fungsi ngajo, sodomy 1 dan 2 sumbek Nuar diyo punyo kojo jugak utk sonang Najib takbir tanpo gangguan Nuar.. elokla Madey tolong furnishkan Najib, dah Najib tak ikut perentah diyo ..Madey talipon2 Najib tak jawab su'uh buek jambatan bengkok dan lain2 ..tu yang diyo hangin satu bodan , ek ang semuo dulu, kan main lagi kato Madey bagai2 tak adil tak adil sumbekkan Nuar dlm penjaro la ni.. yo ang sokong lagi Madey & Nuar tu memang ea byk lah kroni. Yo un sokong lagi buek apo?????

      Delete
  2. Tahniah!Rakyat lebih ramai daripada Raja-Raja Melayu,menteri-menteri,dan ahli-ahli politik.Oleh itu,hanya rakyat lah yang boleh membentuk dan mengubah negara ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Raja2 ni melingkup duit rakyat ja. Ramai sgt melayu haramjadah dok bertenggek dgn raja. Sbb tu raja jadi lagi haramjadah.

      Berhentilah membodoh2kan melayu. Raja2 ni, buatlah kerja sendiri. Menoreh getah ka.. tanam padi ka.. lebih baik dari tunggu duit pau drpd rakyat. Jijik sangat la hidup anak beranak kedarah duit rakyat gini.

      Delete
    2. Anonymous 19:21....setuju sangatlah. Melayu ni dah lama sangat beku kepala otak jiwa hambanya. Sampai 9...ditanggung anak bini nya dan turun temurun..

      Delete
    3. Budin, tlg tapis sikit komen yg berlebihan. Jgn beri mereka alasan utk sekat blog ni.

      Delete
    4. mr syed albudin..
      malaisa rosak sbb pemimpin..
      amno rosak sbb pimpinan..
      mlayu rosak sbb amno...
      islam rosak sbb ulamak..
      ulamak rosak sbb duit dan burit..
      pemimpin rosak sbb duit dan burit..
      sedari muda sampe toabangka kalu buleh sampe mampuih kerja kumpoi duit dan burit...
      tak cukop-cukop tak pueh-pueh sampe mampuih...
      wang besag..wang besag...

      Delete
    5. anon 19:21 teman setuju dgn mike..
      olang biasa-biasa jd bapak-bapak..
      bkn olang biasa jd palak bapak atau bapak haramjadah...
      poak depa bkn lg mlayu tulen..
      depa bangga dgn keturonan depa saja
      sbbtu mlayu jd bangsat dtanahair sendiri..

      Delete
    6. Raja melayu hanya minat kawasan balak saja.....rakyat nak hidup mesti usaha sendiri.
      ......rakyat hamba raja....

      Delete
  3. Replies
    1. Tahniah kpd adnan bin mansor bin hj baba.

      Asal kampong baru kuala lumpur kerana diberi anugerah Tieu Ngia Seng yg membawa gelaran tengku aka tengku adnan Tieu Ngia Seng

      Delete
    2. Tepat sekali komen tu bro, kah kah kah

      Delete
  4. Orang bodoh dan orang gila shj yg nak jadi ahli Umno sekarang. Sbb: Presidennya Najib curi duit rakyat dlam 1MDB berjumlah US$3.5-5bilion bersama JLow.

    Orang bodoh dan orang gila shj yg sanggup berketuakan seorang pencuri melainkan orang tu sama2 kaki pencuri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rosmah shopping sakan. US6 million dibelanjakan untuk beli beg tangan, kasut, batu permata dan lain2.

      Kaya kaya cukup kaya bila sekian lama dah dok sapu duit rakyat.

      Delete
    2. Haha...bukan stakat saka rambut kembang je yg kaya raya. Ramai lg kepimpinan2 tertinggi & bekas kepimpinan2 tertinggi yg kaya raya menyamun duit rakyat & harta negara. Tetapi sesungguhnya belum ada lg yg berjaya memecahkn rekod menyamun duit rakyat sampai 7 keturunan hidup senang ahli keluarganya beserta adik beradiknya. Beliau ialah TAIB MAHMUD! Masih anda semua kenal?

      Delete
    3. anon 18.00 otak tu tolong servis sikit..nampak macam sewel sikit merapu2 macam orang kurang siuman..

      Delete
    4. Anon 8.58 ramai yang memberontak, marah, keji umno dan najib bukan hanya pembangkang..kami pernah masuk umno dulu. Disebabkan parti dapat pemimpin laknat dan celaka macam najib, kami terpaksa cari cara lain. Sebab kami bukan hipokrit macam kamu..ada faham?

      Delete
  5. Tahniah.i follow..

    ReplyDelete
  6. Saya ni nama saja ahli umno tetapi tak penah bayar yuran tak pernah undi bn umno tak tahu pun nambor ahli tak minat langsung dgn umno kerana perangai ketua bahagian dari dulu lagi jadi masa ini amat sesuai utk tinggalkan umno biarlah pemakan dedak jadi ahlinya

    ReplyDelete
  7. Saya ni nama saja ahli umno tetapi tak penah bayar yuran tak pernah undi bn umno tak tahu pun nambor ahli tak minat langsung dgn umno kerana perangai ketua bahagian dari dulu lagi jadi masa ini amat sesuai utk tinggalkan umno biarlah pemakan dedak jadi ahlinya

    ReplyDelete
  8. UMNO adalah parti berat d atas(top heavy).

    ahli d bawah hanya ikut ikutan. nak galakkan mereka berminat menghadiri mesyuarat, pihak penganjur perlu menyediakan bermacam insentive termasuk cabuatan no bertuah.

    ini lah apa yg terjadi dgn mes tahunan bah kelana jaya baru ini yg d adakan d kelab saya KGNS.

    yg penting sekarang ia lah utk mengrekrut relawan sebanyak mingkin utk membantu ppbm dlm 'MEMBERSHIP DRIVE' nya.

    selamat menjadi ahli parti baru !!!

    ReplyDelete
  9. Tahniah...keputusan tepat. Ni kalu keputusan SPM ; 10A!

    ReplyDelete
  10. Hahaha ..bang din syabas. Saya pun dah ikut. Masuk umno dari tahun 80an. Kita hijrah sama2 bang. Korbankan umno dan kita berjuang habis2 rejim Najib Razak

    ReplyDelete
  11. Dah tak tercover kesalahan najib dan rosmah..terlalu banyak. Nanti ramai lagi macai yang kena stroke. Bila rosmah enjoy shopping berjuta dgn duit rakyat, rizal mansor tukang angkat beg rosmah yg disuruh jawab. Tak ke keje gila namanya??...menteri kewangan ke 2 boleh tak diberitahu tentang penubuhan 1mdb. Inikan pulak menteri2 lain. Kalau tak tahu, buat apa menteri2 pandai2 jwb kes 1mdb?? Najib harus bertanggungjawab 100% ke atas kes songlap tersebut. Pasangan syaitan ni betul2 bawa kehancuran pada negara. Jilake!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pangan syaitan inilah yg menghancur negara kita. Puak puak nya memberi sokongan dari belakang.
      Jadi kita nak biarkan mereka membuat sesuka hati lagi kepada negara kita?..JANGAN KAWAN..BUAT LAH DUA RAKAAT SOLAT HAJAT ATAU MINTA LAH PADA ALLAH MENGHAPUSKAN PUAK PUAK INI.
      Marilah kita beramai ramai bawa pengikut kita keluar dari UMNO YG TELAH MEROSAKKAN NEGARA KITA.

      Allah hu akbar...

      Delete
    2. anon 07.41 nak buat solat hajat boleh takut nanti kalau tak benar kau akan disumpah jadi monyet..cakap merapu2..

      Delete
  12. in shaa Allah .. UMNO akan terus kekal sebagai lambang bangsa melayu yg masih tahu bersyukur ... hehe

    teringat di waktu lahirnya semangat 46 atau pkr .. ribut juga waktu itu .. akhirnya yg haq tetap bertahan .. sementara yg bathil hampir menemui noktahnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO akan terus kekal sebagai lambang bangsa melayu yg masih suka dicukur ... hehe

      Delete
    2. Masih ramai melayu suka jadi tolol.. Suka sangat bertenggek dgn raja2, kaki bodek nak mampos, malas berpikir, suka dgn gelaran2 datuk tan sri yg merosakkan bangsa sendiri.

      Usaha sendiri, itulah yg takat mampu berusaha. Akhirnya semua melayu x mampu berdikari. Buat apa pun, sumer jadi taik. Sbb apa? Sbb masih ada melayu tolol.

      Hentikanlah ketololan ini. Binalah bangsa yg mampu hidup berdikari. Bukan bertenggek atas gelaran dan keturunan. Lingkup masa depan anak2 pertiwi jika kita terus begini.

      Belum pernah berjumpa datuk tan sri ini berjenis sikik. Hampir semuanya pelingkup bangsa. Kita masih selesa menjadi tolol. Mengharapkan bantuan bangsawan bergelar utk teruskan hidup.

      Jadilah pemberani. Ayuh bangunkan anak2 pertiwi, mahukah kita menutup mata dgn anak cucu hidup menyembah manusia bergelar itu ini??

      Hentikan.. hentikan.. jangan diteruskan.. manusia2 bergelar inilah telah lama merosakkan bangsa kita.

      Delete
    3. jangan cemburu wahai sahabat .. nikmatku punyai berkah .. nikmatmu membawa rintihan

      bijaknya manusia dinilai pada sifat syukurnya.
      ilmunya manusia berharga andai mahu bersykur.

      Delete
    4. Haha...yg HAQ? Bangang tu tolong simpan dlm laci sket..jgn tunjuk semua atas meja. Malu kalau anak ko nampak td. Lau da semua bdn berkuasa x bebas & dibawah telunjuk umno..ade ke kemungkinan yg spr & pilihanraya tu telus? Lu org mng bkn sbb anak jantan tp sbb main taktik kotor!

      Delete
    5. anon 22:34
      hang duaekog saja tak cemburu dan pandai besukog dan bijak..puii..
      hang kerabat manasatu...
      maksud aku hang kerabat mentri atau kerabat raja atau blakang sapa hang dok kerabat...

      Delete
  13. Ahli umno mati ttp nama masih juga jd ahli. Sama juga lah yg keluar atau berhenti.. sebab itu ahli umno semakin ramai atas kertas utk tunjuk kuat konon.

    ReplyDelete
  14. Anon 20:18 menteri2 skrng ni semuanya kerbau belaka.
    Tak tahu pun berlagak mcm tahu.
    Mcm adnan mansor tengku penipu tu jugalah.
    Dia ni bukan saja penipu tapi ular sawa besar dlm umno.
    Cukup kuat makan rasuah sampai jadi gemok mcm badak.
    Kononnya ramai bekas ahli2 umno merayu rayu kpdnya minta untuk diterima balik sebagai ahli umno.Tapi bila diminta buktikan list nama bekas ahli2 tersebut dia hanya mampu berkata nanti dia akan bagi list tersebut.
    Nanti bila? Nanti sampai hari selasa. Mcm kes nak saman WSJ juga. Tunggu nak saman hari selasa.
    Dah berapa byk hari selasa dah ni.
    Dah berapa bulan dah dok sebut hari selasa tapi tak saman2 saman juga.
    Lancaulah adnan mansor

    ReplyDelete
  15. Budin!!! Tahniah.....Salute spring dari gua!!

    ReplyDelete
  16. Bukan setakat keluar daripada Umno,tetapi pastikan usah beri undi kepada parti Najib dalam PRU 14.

    ReplyDelete
  17. asalkan bukan amno
    jangan terus jadi boddo

    ReplyDelete
  18. Saya pun ahli dah hampir 20 tahun.
    Saya akan keluar dari umno secara senyap dan tak perlu nak memaklumkan pada ibu pejabat umno.

    Saya sedar,saya hanyalah orang kebanyakan yang diperlukan pada musim pilihanraya.Lepas musim pilihanraya wakil rakyat pun hilang.janji pilihan raya entah kemana.


    Saya rasa ramai lagi ahli umno yg seperti saya yang akan keluar umno secara senyap.

    ReplyDelete
  19. Punya bangsat nye otak melayu baru nak keluar UMNO.Siang, malam rakyat yang terinaya berdoa untuk peminpin Umno, penyokong Umno,Balaci Umno termasuklah semua yang masih ada naluri membantu dalam petadbiran kerajaan yang kufur lagi menjijikan ini agar dilakhanat oleh Allah.Banyak banyak lah bertaubat PENGINAYAAN YANG BERLAKU OLEH KERAJAAN TERHADAP RAKYAT adalah terus menerus kpd anak,cucu,cicit hingga ke jenerasi seterusnye.Walaupun tidak nampak akan berlaku nye saperti Turki yang mana ramai ahli politik ramai kakitangan kerajaan tertinggi yang berkuasa akan ditangkap tetapi kita yakin dgn doa kita Allah akan membantu.Sepatut pihak pambangkang harus berani memainkan peranan saperti yang berlaku diTurki. Malaysia boleh mendapat perubahan serta maju untuk rakyat nye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu saudara. Apa guna kalau stakat mng PRU14 tapi x disiasat asal usul semua harta2 yg ada pada menteri umno & bekas menteri2 umno? Diorg ni kalau umno skalipun apa diorg risau...da kaya raya. Sebab tu kena rampas semua harta2 menteri yg korup & pulangkn pd rakyat semula. Barula betul hukuman nya & secara x langsung memberi pengajaran & peringatan pd kepimpinan terbaru nnt.

      Delete
    2. Jgn lupa ya raja2 pun sama menibai projek dan harta rakyat. Sbb tu raja2 buat x endah je kes2 UMNO merembat duit rakyat. Raja2 lagi kaya pelik mcm tuhan.

      Asal rakyat soal ja.. ada kutu yg bertenggek dgn raja cepat2 cover. Sbb raja sudah suci dari dosa dan rakyat menyembah mereka mcm tuhan, dah jadi mcm patung bernyawa.

      Delete
  20. Dulu kalau bergaji bulanan RM1,800 sebulan cukup makan lagi.

    Walaupun susah tetapi masih boleh bagi makan anak bini lagi.
    Sekarang kalau gaji RM1,800 kalau nak hidup di kl mesti kena buat 2 kerja.

    Habis waktu kerja bawa teksi pada waktu malam.

    Sabtu Ahad ambil upah buat car wash. Isteri aku ambil upah jaga anak orang. Seksanya hidup hanya tuhan saja yg tahu. Segala galanya mahal hanya air hujan saja yg free. Aku tebalkan muka merayu agar dapat duit zakat. Tapi tak layak.

    Nak undi umno lagi? Aku taubat dah. Kalau nak menyesal pun tak guna. Salah aku juga sebab termakan janji yg indah indah.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy rm1000 je.lagi serabut kepala,

      Delete
    2. Sy rm1000 je.lagi serabut kepala,

      Delete
    3. Sy rm1000 je.lagi serabut kepala,

      Delete
  21. Teuku bogus nan asal kg baru adalah dari keturunan mamak.. NOKHTA

    ReplyDelete
    Replies
    1. But baik perpada-pada; buat jahat jangan sekalipun!

      Tapi Jibby dan Jungkies tak habis habisan bantai wang baitul mal dan terus menganiayai mereka yang tidak berdosa. Jahannam!

      Delete
  22. Sepatutnya sesiapa yg masih ahli Umno mesti BERANI keluar dari PARTI UMNO dgn memuat video pengakuan bersama kad ahli Umno Menyatakan ketidak puasan hati macam BUDAK yg suruh NAJIB letak jawatan di sebabkan tak mapu perbarui lesen motonya.
    Orang Kuat Najib panggil budak ni BEBAL tapi sebebal budak ni dia ada KEBERANIAN sebagai perjuang haknya sebagai penggundi.
    Kalau tunjuk surat aje rasa macam nak pecaya atau tidak...mungkin surat tak ada suara itu sebab boleh di perggunakan sebagai luahan isi hati.
    Bak kata NAN ramai orang merayu rayu nak masuk Umno dan Nazei kata sesiapa yg keluar UMNO dah tiada kepentingan lagi dalam UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi ada UMNO dan raja, selagi itulah melayu x boleh bergerak ke mana2.

      UMNO dan raja adalah punca rosaknya negara kita. Jgn kita berpura tidak tahu atau masih sayang UMNO dan raja itu ini. Walhal satu sen pun raja tak kasi masuk poket kita. Sokong apa lagi perosak2 negara ini.

      Delete
  23. Tuan Shahbudin selamat kerohaniannya (dunya & akhirat) dengan berpisah diri dari UMNO - Untuk Mappadulung Nepotisme Okay

    ReplyDelete
  24. Tindakan Budin keluar Umno membuktikan Budin seorang blogger yg berprinsip dlm perjuangan.

    Semoga berjaya.

    Umno sekarang dah jadi mcm syarikat perniagaan komersial. Pemimpin2 dari bawah sampai ke atas mengutamakan kekayaan diri sendiri.

    Sudah tiada lagi perjuangan utk agama, bangsa dan negara. Hanya di bibir shj dan penuh hipokrasi.

    Bukan Umno tidak berjasa. Tapi bila dah terlalu lama memerintah inilah jadinya.

    ReplyDelete
  25. Baguslah tu nak Budin ooi...
    Nenek pun dah keluar dari perti UMNGOK tu semenjak awal Julai lepas. Surat berhenti tu nenek serah tangan dgn Ketua Wanita Bahagian yg juga adik nenek sendiri (nama beliau biarlah rahsia). Pada firasat nenek tak lama lagi adik nenek ini pasti akan join group 'enemy of the state'...

    ReplyDelete
  26. Kita dengar hanya najib dan anaktirirosmah yg kebas duit 1mdb,sekarangni wsj pula buka rahsia rosmah bershopping sakan usd6million.sekarang dah jadi lakibinianakberanak dah jadi bapa segala penyamun.cuba bayangkan jika rosmah sekarangni berada di philiphine atau di thailand dah lama dah kena perambat/halau keluar malaysia.kenapa jadi begini,salah satunya ialah raja2/kerabat2 kat malaysia terima gaji dari najib dan dibantu oleh idiots ahli2 umno yg superbangang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu sumber dari yahudi ngok..yang kau percaya 100% pasal apa..

      Delete
    2. abis nak percaya surat kabar mesia?

      Delete
    3. ngok 906 saman le...

      Delete
    4. Yahudi abah kau..Pagi baca utusan, malam tengok tv3. Cukup bulan...jadi gila. Kahkahkah..hitler dan komunis pun tak propaganda rakyatnya macam umno buat. Parti penuh saka, puaka dan hantu raya.

      Delete
    5. yahudi mmg haramjadah..tapi depa jaga bangsa depa dgn baik..depa tak ado negara..depa usaha sampe dpt negara..raja arab juai tanah palestin pada yahudi..yahudi bwat penempatan dan pangil bangsa yahudi yg merempat dseluroh donia balik...
      lepastu depa ubah sempadan dan sembelih rakyat palestin..raja arab bwat bodoh saja takmau tolong rakyat palestin..
      bangsa amno mmg haramjadah ..bwat penempatan dlm bandar bg pd kapir..
      tanah mlayu kepunyaan raja mlayu..
      depa pusing ckp ..mlayu malas suka juai tanah pd kapir.. mmg bapak haramjadah...bangsa mlayu jd pelingkop mlayu..sokong lg amno..

      Delete
  27. Rosmah sbnrnya suami najib

    ReplyDelete
  28. Jadi Din hari ini anda telah berhijrah dari parti najib keparti lain, Alhamdulilah diatas kesederaan ini.Marilah kita semua yang telah berhijrah mengembling tenaga bagi kejayaan parti baru yang kita cheburi.

    ReplyDelete
  29. Yong sangat setuju dengan pandangan tuan admin.

    Walaupun Yong bukan ahli UMNO, tetapi Yong ada beberapa rakan dan sedara yang baik (jujur) masih dalam UMNO.

    Dulu mereka sibuk nak tarik Yong menjadi ahli UMNO untuk bantu baiki UMNO dari dalam. Tetapi tenyata rakan dan sedara yang baik dan dah berpuluh tahun jadi ahli UMNO itu tak berjaya. Inikan pula Yong.

    Sekarang Yong sarankan:

    JOM KELUAR UMNO.

    ReplyDelete
  30. Well done bro. I dumped umno in 98.
    Alhamdullillah semua berjln lancar. I retired this year. My daughters are govt. servants though.
    Kita,x matipun kalau x join umno provided one is willing to move around in a small car called
    kancil.

    ReplyDelete
  31. Salam. Jadikan iktibar atau janji bahawa Hari Raya Korban kali ini sebagai wadah perjuangan untuk mengorbankan kepimpinan Najib serta barisan kabinet BN atau UMNO untuk tahun tahun mendatang demi kemaslahatan Bangsa dan Agama serta Tanah Air.Jadikan "SATU" sebagai ikonnya Perubahan.

    ReplyDelete
  32. Salam. Jadikan iktibar atau janji bahawa Hari Raya Korban kali ini sebagai wadah perjuangan untuk mengorbankan kepimpinan Najib serta barisan kabinet BN atau UMNO untuk tahun tahun mendatang demi kemaslahatan Bangsa dan Agama serta Tanah Air.Jadikan "SATU" sebagai ikonnya Perubahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh ke ..yakin ke..pembangkang pun tak bersatu berkecamuk macamana nak menang..pas pun dah cerai..ujud lagi 2 parti melayu lagi hancur..parti2 copy paste celup tak akan kemana..

      Delete
    2. 9.12 tak payah cakap pasal melayu la...loya tekak. Sembang melayu, rembat duit. Sembang cina, pau duit taukeh cina. Umno dah parah tu..pegi nasihat kulop2 umno yang lain, jgn jadikan parti anda macam mesin ATM. Umno dah jentai..wahaha

      Delete
  33. Tahniah,
    Saya juga dah keluar umno.
    Setakat kesalahan najib saya boleh terima lagi, sebab yang buat salah itu najib dan bukan umno.
    TETAPI apabila seluruh pemimpin umno mempertahankan najib tanpa mendesak najib bercuti atau berundur atau sisatan terperinci dilakkukan, maka perasaan benci saya pada umno meluap-luap.
    Malah terlalu banyak kenyataan menteri umno yabg seolah-olah rakyat macam kita ini terlalu bodoh sampai tak boleh nak fikir mana baik mana tidak.
    MAKANYA SELAMAT TINGGAL UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marilah kita beramai ramai berhijrah...Hijrah itu perpaduan

      Delete
  34. TAHNIAH..TAHNIAH yang meninggalkan UMNO.......nak tengok dia LINGKUP..LINGKUP..... Memang patut LINGKUP pun....

    ReplyDelete
  35. UMNO elok tukar nama kpd POK (parti orang kampung). Bubarkan je bahagian dan cawangan dalam bandar..hidup segan mati tak mahu. Yang sokong pun tinggal orang tua-tua.

    ReplyDelete
  36. Syabas & Tahniah Saudaraku Shahbudin di atas tindakkan ANDA...!!!! Welcome to the club....!!! BERSATU

    ReplyDelete
  37. Salam saudara Shahbudin Hussin, saya rasa elok kalau saudara edit balik post surat tu.. Buang maklumat sensitif seperti alamat rumah dan no kad pengenalan.. Bahaya dedahkan maklumat sensitif sebegitu kepada umum..

    ReplyDelete
  38. Maaf kerana spam message ni, tapi this is urgent.. Salam saudara Shahbudin Hussin, saya rasa elok kalau saudara edit balik post surat tu.. Buang maklumat sensitif seperti alamat rumah dan no kad pengenalan.. Bahaya dedahkan maklumat sensitif sebegitu kepada umum..

    ReplyDelete
  39. UMNO = Untuk Macai Najib Only. Siapa yang masih berada dalam UMNO selepas ini adalah macai najib. Sekiranya wakil rakyat tidak apa. Tetapi jika rakyat biasa yang tidak mendapat habuan sebagaimana pak menteri, Maka memang bodohlah namanya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...