Monday 12 December 2016

KJ CAKAP TAK SERUPA BIKIN?


Pada 6 November lalu, Khairy Jamaluddin menggesa kerajaan bertindak pantas dalam menjawab sebarang dakwaan dan tuduhan pihak pembangkang bagi mengelakkan wujudnya persepsi negatif.

Beliau berkata, sebarang dakwaan jangan dibiarkan tidak dijawab dalam tempoh yang lama dan ia perlu dijawab oleh pihak berwajib selewat-lewatnya dua hari selepas sesuatu isu itu ditimbulkan.
Memang baik dan tepat saranan KJ itu, lebih-lebih dalam era teknologi maklumat, zaman media sosial dan telefon pintar yang sentiasa  dalam genggaman sekarang ini, tidak ada sebab sesuatu isu itu perlu mengambil masa yang lama untuk dijelaskan kepada rakyat.

Waima di mana pun berada,  seseorang yang berjawatan dalam kerajaan sebenarnya tidak terpisah daripada menerima maklumat dan mustahil juga tiada ruang sama-sekali untuk menjawab sebarang persoalan yang timbul.

Tambahan lagi, dengan kedudukan sebagai pemimpin, mereka juga tentunya mempunyai puluhan setiausaha dan pegawai khas yang bila-bila masa saja boleh dihubungi dan diarahkan untuk memberi penjelasan.

Tetapi, bagaimana dengan KJ sendiri?

Mengapa beliau sendiri tidak mengamalkan apa yang disarankannya itu?

Bila agaknya beliau mahu menjawab dakwaan Mukhriz Mahathir mengenai dakwaan pertemuan sulitnya dengan bekas Menteri Besar Kedah itu dan meluahkan ketidakpercayaan tentang penjelasan Najib Razak berkenaan 1MDB?
Benarkah beliau sudah menghantar surat perletakan jawatan kepada Najib, tetapi kemudian menarik baliknya setelah dipujuk oleh Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi?

Di mana agaknya KJ berada sekarang ini?

Mengapa sampai sekarang dakwaan yang ditimbulkan oleh Mukhriz itu masih tidak berjawab?

Apakah beliau berada di luar lingkungan dunia yang tidak mempunyai jangkauan telefon dan internet sehingga bukan saja dakwaan Mukhriz itu tidak diketahuinya dan tidak dapat juga memberi arahan kepada setiausaha serta pegawainya untuk membuat kenyataan akhbar?

Mungkinkan KJ tertinggal telefon pintarnya dan keluar tidak membawa sebarang alat gajet?

Dah lebih dua hari ni, bro? (SH 12/12/2016).

57 comments:

  1. cucu tok selampit12 December 2016 at 14:40

    HIDUP NAJIB, MATI UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang hidup Najib... samada hidup dalam buangan atau hidup dalam penjara.

      Mati UMNO... betul tu, UMNO mati sebab sekongkol dengan perompak duit rakyat. Hati ahli UMNO dah mati disebabkan kekayaan dunia.

      Delete
    2. Dia ni nak kuasa, bodek memanjang, dia kan budak tkt 4, yg control duit rakyat zaman pak lah...jambatan bengkok tak jadi dari pengaruh dia jugak, dia byk geng kat spore tu

      Delete
  2. 2 hari kalau dalam dunia binatang, darab 7 tahun....

    ReplyDelete
  3. Din
    kj tengah pikiaq lagi cam na nak pusing ayat and cam na nak tipu rakyat lagi. he' s too busy thinking how to show his support towards pencuri no 1 najib harami.
    Sembang dlm pau macam guruh bunyi...tapi kat luaq, habuk pun tak ada.
    macam najib bangsat kata nak saman hari Selasa jugak lah....
    Kj, ada teloq ?

    ReplyDelete
  4. Banyak persoalan yg tidak dijawab. Bukan oleh KJ saja tapi juga dari pihak kerajaan. Soalan dari Dato Husni di Parlimen pun tak jawab. Soalan kpd TPM tentang status siasatan 1MDB pun tak jawab. Jho Low, Riza Aziz dam MO1 pun tiada lapuran siasatan. Hutang dgn China dn apa aset negara yg dah di jual pun tak diumumkan. Apa nk jadi dgn intergriti kerajaan yg tidak telus ini. Poyo dan tersengih2 saja. Lepas tu sindir rakyat suruh buat 2 kerja, suruh makan kangkung, suruh bangun lebih awal elak jam, suruh jgn makan ayam, suruh budak U masak sendiri nk jimat. Memang bangsat idea ni. Paling bangsat, ahli2 masih terkinja2 sokong pembohongan pencuri2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Subuh yasin dan nik faisal.....pun tak berjawab...mana hilang?
      Bukan pelik diorg ni....bangang

      Delete
    2. Mesti di ingat sampai GE14....Sharol, Jho Lo....semua ada kes pun senyap jer si Lanun M01....dari pada statement temberang tahap mega LANUN M01 yang Jho Lo tak terlibat, tak ada jawatan dalam 1MDB.....sekarang kes GOOSTAR pun BNM, PACarimakan tolong nak sembunyikan....nak terang macam mana lagi rakyat Malaysia nih supaya terajang penyamun nih semua di GE14?

      Delete
  5. Dua hari tu ialah isnin, selasa..........mcm selalu dengar le selasa ni..hmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang putih panggil jenis ni:
      "TALK COCK SING SONG"

      Delete
    2. Perompak hanya merompak bank
      Pm pula merompak negara dan jadi robin hood kpd menteri2nya.
      Mana jamil khir baharum yg dulu sering keluar ceramah agama di forum perdana tv1?

      Delete
    3. Jamil Khir? Ustad tu? Buat lawak pandai sungguh

      Delete
  6. bikin lain...cakap lain...mentaliti pemimpin umno.
    Kita humban mereka PRU 14 nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sori bro.. pembangkang sembang boleh la.. cuba boleh. UMNO takkan terkalahkan.

      Menangislah sampai terkeluar jubur sekalipun, UMNO tetap menang punya.

      Delete
    2. Ooohhhhhhhhh....

      Delete
    3. Lagu tu kaaaaa.....hang pandai buat lawak.

      Delete
    4. 18.38 saya setuju dgn kamu.
      Kalau BN boleh kalah dlm pilihanraya, dah lama pilihanraya di haramkan. Cer pikiaq betoi betoi..

      Delete
  7. Najib tu boleh kita letak dalam iron maiden nanti

    Rosmah tak boleh

    Peti tu tak muat

    ReplyDelete
  8. "Jelas, sudah ada perkembangan positif dalam meleraikan kemelut. Namun, Pemuda berharap agar usaha-usaha tidak terhenti, sebaliknya diteruskan hingga mencapai noktah penyelesaian yang hakiki. Isu 1MDB bukan hanya menuntut pengurangan hutang yang ditanggung tetapi sama penting adalah keyakinan rakyat bahawa tiada penyelewengan yang berlaku. Defisit keyakinan di kalangan rakyat perlu ditangani".

    Sesedutan ucapan berdegar-degar Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin, daripada ucapannya di perasmian perhimpunan Pemuda, PAU 2015.

    Klik https://youtu.be/IEqeB7bjfjI

    Omputih kata ucapan kat PAU2015 tu sublime. Tapi madah kat PAU2016 tu hampeh dalam perbandingan, kalau nak puji pun ada hanya sedikit baik daripada nyanyian Sha-la-la-la la.

    Pujukan apa tu KJ? MT ke?

    ReplyDelete
  9. itu belum jawab soalan yang secara spontan atau berdepan.. nak jawab soalan dua hari tu pun tunggu dapat senyum dan gabra hilang.. dah lebih tiga hari....jadi kalau nafikan pun jawapannya ada serah kan lah dan ditarik balik dengan berdedak ler.

    ReplyDelete
  10. Persoalan sekarang samada nak selamatkan Najib atau selamatkan negara.
    Jika UMNO menjadi benteng Najib maka sewajarnya UMNO dikuborkan utk menyelamatkan negara.

    ReplyDelete
  11. Ckp tak pikir dulu,ingat diri dia bersih..kena batang hidung sendiri menyorok dlm kain rosmah ko.

    ReplyDelete
  12. Kami sekeluarga tidak akan mengundi bn lagi pada pru14 ini sekiranya najib kekal perdana menteri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu bukan kau sekeluarga tak nak undi anwar pemain bontot tegar dan kuncu-kuncu nya sampai kiamat?

      Delete
    2. aku pun, family aku and ramai kawan kawan aku dah tetap yg kami tak akan pangkah umnobn lagi dah...
      umnobn parti pencuri duit rakyat dan menyusahkan rakyat.
      ahli umno sama tahap dng ahli pas...bahalol and makan dedak fr najib pencuri.
      nomore umnobn !!!

      Delete
    3. Me too...whole family ngan sedara mara terdekat...50 undi ada la kot pindah ke ABU

      Delete
    4. family aku 99 orang akan tetap UNDI UMNO, hidup rosmah bakal PM koarang....hahahahaha

      Delete
    5. Aku dan seluruh keluarga akan ubah kepada pembangkang. Tak kira simbol parti apa, asal pembangkang kami pangkah.

      Delete
    6. Saudara mara saya di Johor Bahru pun ramai dah tak sokong UMNO Najib lagi.

      Delete
    7. Najib saja yg dok syok sendiri sebab dia bela puaka

      Delete
  13. semua pemimpin cilanat negara nie kaki wayang, auta dan dayus.

    ReplyDelete
  14. Hidup DAP!!!! Cinabeng the best!!!

    ReplyDelete
  15. Kj dah tak ingat apa dia cakap dulu sbb leka patuk dedak ibabbijan. Sekali sekala panggung kepala mintak dedak. Dedak dah nak habis kena sekat bekalan. Pinjam dedak kat china kata pelaburan. Rupa2nya hutang kat along. Dah tak cukup duit nak bayaq utang.
    Ada ayam dok syok mkn dedak kata bn tak akan kalah. Mcm penganalisis pelacur kata ekonomi pulih awal thn ni. Ringgit tak naik lbh rm4.2 satu usd. Apa dah jd?
    Najib tu melayu atau bugis. Tp dia mengaku bugis. Bugis tak mencuri senyap2. Depa balun depan2. Mungkin dia bugis tersisih. Mengaku bugis tp lembik dgn cina bulat. Ada ka minta wala'. Merayu sbb terdesak. Kesian

    ReplyDelete
  16. Nak pikiaq..mcmana nak putaq alam..
    Ha5
    Kj2

    ReplyDelete
  17. Takkanlah KBS atau Pemuda Umno tak ada program bulan ni? Wartawan pakat pergi ambush la KJ kat mana-mana program dan tanya soalan cepu cemas tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiiiii...KJ duit KBS lebih drp RM100 juta masuk ke akaun peribadi ker.

      Delete
  18. Tak akan hilang cina didunia! Melayu belum tentu lagi .... :)

    ReplyDelete
  19. Jawap tak jawap siapa sebenarnya yang kisah?
    Mungkin ramai lagi yang berkata dibelakang atau lebih tepat bersuara tapi tak berani secara berhadapan.

    Kuasa DSN masih lagi berkuasa PM dan Presiden UMNO.

    Tiada lagi berani bersuara selepas TSMY, DSSA dan DSMM dikenakan tindakan 'dibuang' atau disisihkan . Datuk Husni Hanazlah melepaskan jawatan secara sukarela..... yang lebih tepat berundur dan berlapang dada sekarang.

    Kita dah lihat bagaimana jerih Datuk Rahman Dahlan, Datuk SSK, Datuk Johari malah DSZH dikritik hanya kerana tidak mampu menerangkan 'bisnes' 1MDB.

    Cuba TSMY pulak jika tidak memetah DSN dah tentu ditugaskan untuk menjawab juga!

    Dah nampak apa yang diterima wakil PM bila orang dah tak boleh terima. Bila Si KJ ni memetah Tun M semasa keynotenya di PAU 16, jadi tak hairan beliau kini terima akan tulah 'panas' dipanggang seteru.











    ReplyDelete
  20. Kokok berdegar degar. Taik lekat celah gelegar. Ituler cara KJ. Menantu abah dollah hadhari wal tiduri. Tidur pulak dgn jean gedebab. Hihihi. Mesti syok punyer. Kj jelas takut nk lwn najib. Siapo sokong mesti dapat dedak. Dollah dapat jadi pengerusi Ikim n penasihat petronas. Aku agak leh dapat rm100k sebln. Apo mau bising. Yg penting poket penoh. Hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dollah tu apalah yg dia tahu

      Delete
  21. Mgkn juga kj pi uzlah bertapo di gua rembau. Ehh ado ko gua rembau?? Hihihi. Aku raso kalo kj lwn samdol debat rebut pemuda umno mesti samdol menang. Sbb samdol pandai jual ayat quran mcm lebai hadi marangi. Ako tengok kj ni bila quran dio telor/pelat sikit. Maklom ler lulus oxford. Mano belajor quran. Huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eddie Ah Wang al Marangi...patutlah rangi semacam jer

      Delete
  22. Insyallah...amin..ppbm harapan..menang..pru14

    ReplyDelete
  23. Soalan simple pun belum tentu mereka boleh memjawab..cuba tanya menteri2 yang ada sekarang.siapa jho low,terbelit lidag nak memjawab

    ReplyDelete
  24. KJ nak mintak di pecat...boleh join PH, ada harapan menang PRU kalau jadi calon...ha.ha.ha...tapi Jibby dah pegang teloq dia, KBS 100 juta...

    ReplyDelete
  25. Jangan lupa jawab sekali dakwaan Dato Azimi Daim tangan beliau diikat ketika pertandingan Naib K/P UMNO 2004.

    ReplyDelete
  26. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    ReplyDelete
  27. Hai teman-teman. Nama saya Asep Darjat. Saya adalah warga negara Indonesia
    Saya sangat senang dan sangat berterima kasih kepada Bunda Deborah Avant. Saya baru saja mendapatkan pinjaman saya dan cepat dan aman Anda bisa mendapatkan pinjaman Anda juga. Kirim email kepadanya jika Anda memerlukan pinjaman dalam bentuk apa pun melalui
    email: avantloanson@gmail.com
    WhatsApp: +6281334785906

    ReplyDelete
  28. Selamat siang untuk semua, nama saya Steven Nesty Binti, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini sehingga semua pencari pinjaman akan berhati-hati tentang pemberi pinjaman di internet

    Setelah beberapa waktu mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online tetapi saya ditipu dan kehilangan Rp 10,7 juta, untuk seorang pria di Afrika.

    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya Ny. Tieka Melawati (tiemelaw@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Deborah, Manajer Kantor Pinjaman AVANT, jadi teman saya meminta saya untuk memproses pinjaman saya dengan Bu Debora. Jadi saya menghubungi Ibu Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) dan juga di WhatsApp: +6281334785906

    Saya mengajukan pinjaman sebesar IDR 380 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman itu disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk transfer pinjaman, Saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam, uang pinjaman saya dimasukkan ke dalam rekening bank saya.

    Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan IDR380 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan telah menjawab doa saya dan dia telah memberi saya keinginan hati saya.

    Semoga Tuhan memberkati Mrs. Deborah untuk memberikan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) atau melalui WhatsApp: +6281334785906 untuk pinjaman Anda

    Akhirnya, saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nestybintisteven@gmail.com) Salam

    ReplyDelete
  29. Halo, saya Ryan Ceanic, pemberi pinjaman yang memberikan pinjaman kesempatan seumur hidup. Apakah Anda memerlukan pinjaman mendesak untuk menghapus hutang Anda atau Anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan bisnis Anda? Kami membantu orang dalam kesulitan keuangan yang telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? tidak perlu mencari lagi karena kami di sini untuk menjadikan semua masalah keuangan Anda sebagai masa lalu. Kami meminjamkan dana kepada individu yang membutuhkan bantuan keuangan dengan tingkat bunga 1%. kami memberikan bantuan yang dapat diandalkan dan penerima. Untuk aplikasi dan informasi lebih lanjut, kirim balasan ke yang berikut ini
    Alamat email: ryanceanicloanfm@protonmail.ch
    Whatsapps: +4915772501298

    ReplyDelete
  30. BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN SAYA
    Saya Abdullah Nofia yang tinggal di Papua, saya di sini untuk memberi kesaksian seorang Lender Pinjaman yang baik yang menunjukkan cahaya kepada saya setelah ditipu 3 kali berbeda di Internet oleh beberapa pemberi pinjaman yang tidak lain adalah palsu,
    Mereka semua berjanji untuk memberi saya pinjaman setelah membuat saya membayar banyak kepada mereka sebagai biaya yang tidak menghasilkan apa-apa dan sebesar tidak ada hasil positif. saya kehilangan uang hasil kerja keras saya dan itu sangat membuat frustrasi.

    Suatu hari ketika menelusuri internet saya menemukan kesaksian seorang wanita yang juga ditipu dan akhirnya dikaitkan dengan perusahaan pinjaman yang sah, ONE BILLION RISING FUND  dan di mana dia akhirnya mendapatkan pinjamannya, saya memutuskan untuk menghubungi dia dan menjelaskan tekanan keuangan saya. kepadanya dan jika dia bisa membantu saya untuk berbicara dengan perusahaan,

     Saya kemudian menceritakan kepada mereka kisah saya tentang bagaimana saya ditipu oleh 3 pemberi pinjaman yang berbeda yang tidak melakukan apa pun selain merampok uang saya. Saya menjelaskan kepada perusahaan melalui surat dan semua yang mereka katakan kepada saya adalah untuk tidak menangis lagi karena saya akan mendapatkan pinjaman saya di perusahaan mereka dan saya juga telah membuat pilihan yang tepat dengan menghubungi mereka. Saya mengisi formulir permohonan pinjaman dan melanjutkan dengan semua yang diperlukan dari saya dan saya terkejut, saya diberi pinjaman sebesar Rp 200 juta oleh perusahaan besar ini, ONE BILLION RISING FUND, semua berkat JAMES (direktur transfer), seorang yang takut akan Tuhan. pria dan mentor dan di sini saya hari ini bahagia karena perusahaan ini telah memberi saya pinjaman jadi saya bersumpah pada diri sendiri bahwa saya akan terus bersaksi tentang pekerjaan baik mereka dalam hidup saya tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya.
     Jika Anda mencari cara mendapatkan pinjaman, silakan hubungi

    NAMA ::ONE BILLION RISING FUNDGmail ::: onebillionrisingfund@gmail.com

                                              HUBUNGI SAYA

    Namaku ::::::::: Abdullah Nofia
    Gmail::::::::::::::abdullahnofia@gmail.com
    Instagram::::::::Abdullah_Nofia
    Facebook:::::::::Abdullah Nofia

    Bijaksanalah saat Anda mencari pinjaman online

    semoga harimu menyenangkan

    ReplyDelete
  31. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete
  32. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

    Data pribadi
    negara: Indonesia
    Nama: Queen Jamillah
    Alamat: Nusa Lembongan
    Telepon:+62 856-9328-4991
    WhatsApp:+62 856-9328-4991
    https://twitter.com/queen_jamillah
    e_mail: queenjamillah09@gmail.com
    Sudah dua tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam Rp.700 juta dari Perusahaan Pinjaman Iskandar Lestari dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipu online saya dapat membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan pemberi pinjaman yang curang. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis saya lebih lanjut sehingga saya menyerahkan Rp.2,7 miliar setelah melalui proses hukum saya transaksi telah disetujui oleh otoritas dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia saya dicapai dengan mudah. Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena Ms. Iskandar dan tim Manajemen dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi Pemberi Pinjaman ISKANDAR hari ini
    e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

    ReplyDelete
  33. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...