Wednesday, 7 December 2016

NAJIB TERUS DIMALUKAN!!

Malaysia yang dipimpin oleh Najib Razak ternyata semakin lembab dan seakan-akan hilang punca dalam mengurus hubungannya yang kian  menegang dengan Myanmar.

Setelah lebih 24 jam masa berlalu dan sehingga ini belum ada penjelasan rasmi, sama ada oleh Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri mahupun Kementerian Pertahanan berhubung pertemuan Panglima Angkatan Tentera, Jenderal Zulkifeli Mohd Zain dengan Presiden Myanmar, U Htin Kyaw dan Ketua Angkatan Tenteranya, Min Aung Hlain di Yangoon yang didakwa untuk memulihkan hubungan, terbaru ini negara itu mengambil langkah lebih ke depan dengan serta-merta menghentikan penghantaran pekerjanya ke Malaysia.

Langkah itu diambil sebagai bantahan kerana kecaman Najib ke atas Aung San Suu Kyi dalam ucapan Solidariti Rohingya di Stadium Taman Tasik Titiwangsa, Ahad lalu.

Lebih terbaru, Duta Besar Malaysia di Myanmar, Mohd Haniff Abd Rahman juga dipanggil oleh Menteri Hal Ehwal Luar Myanmar,  U Kyaw Tin bagi melahirkan rasa kesal ke atas Najib.

Myanmar bukan saja kesal dengan kehadiran Najib dalam himpunan solidariti Rohingya itu, tetapi juga terhadap ucapan Perdana Menteri yang dianggap tidak bertanggungjawab.

Tidakkah kedua-dua tindakan Myanmar itu memalukan Malaysia?
Bukankah kita yang sepatutnya terlebih dahulu menghentikan pengambilan pekerja Myanmar serta lebih awal lagi memanggil duta Myanmar untuk menyampaikan nota bantahan atas kekejaman yang dilakukan kepada etnik Islam Rohingya?

Kenapa Najib begitu perlahan dan terhegeh-hegeh mahu bertindak sebagai tanda pembelaan serta sokongan kepada umat Islam Rohingya?

Di mana keberanian Najib? 

Mengapa tidak berbuat apa-apa sebagai tanda sokongan yang nyata kepada etnik Rohingya yang hidup mereka bergelumang darah dan airmata?

Apa yang sudah Malaysia lakukan setakat ini selain menjerit dan melolong?

Kosong dan tidak ada apa-apa. Dan seperti sangkaan sejak awal lagi, sandiwaranya himpunan solidariti itu semakin jelas dan nyata.

Jika semalam, beradanya Jenderal Zulkifeli di Yangoon yang didakwa untuk memulihkan hubungan Malaysia-Myanmar berikutan perhimpunan solidariti Rohingya sudah dianggap memalukan kerana ia berlaku hanya dua hari setelah Najib berikrar untuk berjuang habis-habisan sambil menyatakan "enough is enough", dua tindakan terbaru mereka ini sebenarnya lebih memalukan lagi.

Myanmar seperti sedang mengajar Najib bagaimana untuk menguruskan negara. Negara itu jelas nampak lebih berani dan ke depan dalam bertindak, meskipun banyak kesalahan terbeban kepada mereka manakala negara kita yang dipimpin Najib, terus diperlekeh dan dimalukan.

Bayangkan apa berlaku kepada Myanmar jika Malaysia ketika ini diterajui oleh Tun Mahathir? (SH 07/12/2016).

115 comments:

  1. Bagus la , hantar la mereka yg berlambak kat sini
    Kah kah inilah satu tindakan bijan yg paling suci dan bermanfaat kepada rakyat malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oiiii tv3 suku kenapa korang tak siarkan cerita ni.
      Ini cerita benarrrrr..
      Utusan yg dah nak bankrupt tu pun tak tulis cerita ni. Bukankah cerita ini benar.
      Mana awang selamat? Dah takut tak selamat lagi ker.
      Pariahhh punya manusia

      Delete
    2. Dah nak bankrupt pun masih nak buat fitnah lagi.
      Dah berapa bulan tak dapat gaji?
      Itu pun masih tak sedar sedar diri lagi.
      Sampai bila nak minta pinjam duit kat kawan kawan nak beli beras?

      Delete
    3. Utusan ni buat lap najis boleh la, untuk baca ? Ptuihhh !

      Delete
    4. Wahai rakyat Malaysia 30 juta orang beranilah bertindak menyingkirkan Najib. Kalau tidak bukan saja Utusan bengkrap banyak lagi yang akan bengkrap malah Malaysia pun boleh bengkrap...

      Delete
  2. Ini pun malu jugak,..
    https://telcogila.wordpress.com/2016/12/05/celcom-lost-80000-customers-in-the-last-3-months/

    Celcom hilang 80,000 pelanggan sejak 3 bulan lepas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana tak hilang ... skang dah jadi kapitalis babi.

      pakej tukar ikut suka hati. promo bukan main free la apa lancau la.

      babi punya celcom.

      Delete
    2. Celcom tu org melayu kakitgnnya, cari rezeki org Melanie disitu, bukan UMNO punya jgn sampai benci UMNO korang kaitkan dgn UMNO. Bahalol punya org kalu syarikat glc tumbg korg ingat najib dan UMNO akan rugi? Pekerja dan org melayu yg rugi. Cina yg suka bila syarikat yg melayu 90% staff nya bungkus. Nak kata bodoh nanti marah. Melainkan lu ni memang cina rasist.

      Delete
  3. Elok lah tu...kalo nak tunggu najib yg ambik tindakan, ntah bila tak tahu...yg dia tahu berdemo..itu aje, malu memang malu tapi pada yg muka tebal dengan skandal, takde hal punyalah...satu lg bukti kepincangan barisan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat cakap bertempik-tempik, terpekik-pekik boleh la.

      Delete
  4. Ahli ahli umno yang budiman tak rasa malu kah?, jika tak malu pada orang lain sebab kamu rasa hebat, malulah pada diri sendiri apa yg parti kamu sudah buat.

    ReplyDelete
  5. Bersama dapat berpegang tangan dgn Hadi ketika ini lebih dari segala gala nye..Hadi mungkin rasa janggal kalau najib secara tiba2 cal ajak minum kopi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak malu apa dah sebab dah cukup terdesak sehinggakan cakap Eddie Ah Wang pun najib percaya.

      Eddie Ah Awang ajak dia terjun ke dalam lombong taik pun dia ikut.

      Delete
  6. Bersama dapat berpegang tangan dgn Hadi ketika ini lebih dari segala gala nye..Hadi mungkin rasa janggal kalau najib secara tiba2 cal ajak minum kopi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu langkah nak menangkan hati lebai pas. Salah satu strategi nak menang PRU, nak pertahankan kuasa.

      Delete
  7. Aku rasa la....kalau orang rohingya tu bagi duit....laju aje dia buat kerja...

    ReplyDelete
  8. hahhaha
    najib dah jadi international laughing stock
    buat apa pun serba tak menjadi
    bayangkan perasaan kakmah dgn najib yg begitu gila glamour nak tunjuk kat org dia selalu rub shoulders dgn obama dan trump konon golf buddies

    ReplyDelete
  9. Orang dah x respek dgn dia budin...semua dah tau dia penyamun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menyamun tu pun rezeki.

      Delete
  10. Tun...you are the best.Makin nertambah kasih sayang dan rasa hormat kepada Tun!!....padan dengan muka Najib yang terlalu bongot,Najib dah tak boleh berfikir apa2 dah ,cuma ikut saja apa yang diarah oleh punahsihat2 yang berada dikeliling beliau ,kesian Najib dikhianati oleh orang2 yang beliau harapkan.

    ReplyDelete
  11. Bila laa agaknya binatang bernama najib ni nak ditangkap ?
    Bosan tengok muka dia !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi.. ko duduk kat tikar sejadah.. berdoalah sehingga berbuih mulut tu. InsyaAllah Najib akan ditangkap.

      Sapa nak tangkap? Malaikat? Jawapannya, kalo rakyat yg dok menganga siang malam, sampai kiamat pun Najib terus selamat. Malah semakin menindas.

      Sbb dia ada kuasa. Rakyat ada apa? Sembang ja besaq, mcm ada power keramat la. Sekali Najib kentut ja, trus rakyat terbirit2.

      Delete
    2. Rakyat dapat BRIM senyap sajalah. Tahun depan BRIM meningkat RM1,200
      Lagi melayu melayu tonyok ni sokong.
      Halal haram tolak ke tepi itu kerajaan tanggung kata mereka.
      Janji dapat duit.

      Delete
    3. Harapkan BRIM yg tak seberapa. Padahal duit GST yang kita bayar tiap kali beli barang tu kalau dicampurkan semua GST dalam setahun tu lebih dari duit BRIM yang dibagi. Tapi biasalah orang kita ni mana reti mengira. Tu sebab mudah tertipu.

      Delete
    4. Yg dapat BRIM sorang je dlm 1 keluarga..yang kena bayar Gst satu keluarga...bagi 1 tarik balik 10....

      Delete
    5. Tau tak pe. Tolong peringat sikit kat makcik2 dan pakcik2 kita yang kat kampung tu.

      Delete
  12. UMNGOK ni semua tau melalak dan bergaduh jer tapi hakikatnya x pandai dab x berani. Jaguh kampung pun tidak. Pondanndan MakNyah lagi berani. Mereka ni dalamn Parlimen dan Dun pengecut nak berbahas secara sistematik dan bijaksana dgn fakta. Ketua dia pun lari ponteng. Haahaa.. Mcm mana nak pertahankan maruah negara sbb berani tengking maki hamun org2 yg lemah dan x de kuasa.
    bila kena challenge mcm sonyap terus telor termasuk ke dalam. Tengoklah ketua dia joget kepit kaki mcm nak tahan kencing.
    Haaahaa...saya ingat pru14 ni bungkuslah dia org ni lari luar negara...

    ReplyDelete
  13. sekali lagi juga tun m dimalukan!

    http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2016/12/07/invites-for-dr-m-siti-hasmah-to-royal-ceremony-retracted/

    "Invites for Dr M, Siti Hasmah to royal ceremony retracted"

    nampaknya raja-raja melayu pun dah menyampah ngan tun m! kenapa ya tuan budin?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun tak ada kepentingan pun. Dia nak hairan apa.
      Yg bodoh tu najib
      Dah tahu yg Tun dah bukan ahli umno lagi.
      Duduk di luar kerajaan yg dia dijemput buat apa?
      Mungkin dia marah sebab Tun tak mau datang.
      Tu lah bodoh namanya. Dulu dia juga yg tarik balik segala kemudahan yg kerajaan bagi kat Tun.
      Polis pengiring dan tukang masak Tun pun dia tarik balik.
      Skrang nak undang Tun pula? Gila sungguh orang2 umno ni.
      Mcmlah Tun tu kemaruk sgt.

      Delete
    2. Aku tak mahulah kata anon 19:40 tu bodoh sebab dia bukan reti melayu pun.
      Dia tulis bukan pakai fikiran yg Allah Taala bagi. Tapi secara membabi buta.
      Entah2 dia pun tak tahu membabi buta tu apa.
      Anon 19:40 dgn rizal mansor tu sama saja standard mereka. Sama2 membabi buta.

      Delete
    3. Malu??? Apa peduli sebab Tun Mahathir dah lama keluar dari kerajaan. Nak malu apa, rugi pun tidak.

      Kerja Tun Mahathir selama 22 tahun memimpin Malaysia ni dah lama tamat. Selama 22 tahun tu Malaysia dihormati dunia. 22 tahun nama baik Malaysia dijaga hingga pemimpin negara besar pun segan dengan kita.

      Kalau nak kira malu, lebih malu lagi perompak penyamun yang jadi bualan serata dunia. Liputan berita, akhbar dan media elektronik luar negara asyik sebut hal korupsi terbesar dunia. Sampai jadi sindiran ucapan pemimpin dunia. Sampai wartawan asing asyik tanya benda yang sama saja - korupsi. Tu belum kira lagi siasatan dari beberapa negara asing. Ada negara asing yang ditolak permintaannya untuk dapatkan kerjasama dalam siasatan. Perrrgghhh malu malu.

      Majalah Time letak Malaysia (negara Islam) sebagai yg ke2 tinggi rasuah. Dulu 22 tahun zaman Tun Mahathir kita tak pernah dapat title terhormat macam ni. Wow, hebat hebat.

      Anon 19.40 berbanggalah anda dengan Malaysia masa kini.

      Delete
    4. 19.40 aku tengok risau betul ko ye kalo Tun M tak rasa apa2 sebab tak dapat hadir dalam majlis tu. Sebenarnya ko happy kalo Tun M rasa malu kan??

      Ko sedar tak ko bercakap pasal orang yang pernah mentadbir Malaysia sampai Malaysia ni jadi pesat membangun dan moden?? Spesis macam ko boleh le lupa dgn jasa orang.......tapi aku pasti ramai rakyat Malaysia masih ingat lagi jasa Tun M. Aku jugak yakin banyak pemimpin dunia yang tahu jasa Tun M dan macam mana Tun naikkan Malaysia ni jadi maju.

      Oklah sebab kesiankan ko ni aku nak bagitau ko Tun M baru kejap call aku bagitau sebenarnya Tun dah tercirit 20 kali. Sampaikan dah tak terlarat nak flush air toilet tu. Tak dapat makan.....minum pun baru 3 tikitk air jer. Tun Siti pulak duk termenung panjang, mandi tak, makan tak, tidor pun tak. Ni semua sebab gara2 tak dapat nak masuk majlis. Harap ko puas hati dgn laporan terkini ni hokay......harap ko dapat tidor nyenyak malam ni. Sekian.

      Delete
    5. Zzzzzzz. .....zzzzzzzzzz. :)

      Delete
    6. marah sampai nak putus urat kentot, macam mana nak tidor nyenyak! hahahahahaha

      Delete
    7. 21.42 anak biul siapa yang sesat kat blog ni hahahahahaha

      Delete
    8. Anak haram bini kau, masa muda dulu kuat main ngan bangla sampai dapat anak luar nikah. Hahahaha

      Delete
    9. Sori aku tak ada bini. Jadi mesti anak haram kau main dengan china doll atau dengan bohsia.
      Hahshahahahahahahaha

      Delete
    10. Tuan Shahbudin,
      Dari perhatian dan rumusan saya, Anon 07.03, 00.03, 21.38 (oramg yang sama) ialah orang yang tak berpelajaran dan tidak mempunyai didikan agama. Cuba perhatikan komennya tidak berfakta. Setiap komen yang dihantarnya pendek dan disertai dengan provokasi kata lucah mencarut-carut.

      Orang yang ada didikan agama tidak sekali-kali akan mencarut dan sebut kata-kata lucah yang mengaibkan.

      Kata-kata itu terbit dari fikiran dan itulah kayu pengukur didikan agama yang ada dalam diri manusia.

      Kalau keji dan lucah bahasanya keji jugalah peradaban, fikiran, sikap peribadi dan tingkah-laku dirinya.

      Harap Tuan Shahbudin padamkan komen biadap dan provokasi lucahnya dari blog ini di masa akan datang.

      Terima kasih.

      Delete
    11. Anon 7/12 @ 19:40

      Najib & kuncu2nya memang pengecut tak berani bersemuka dgn Tun Mahathir. Itulah sebab sebenarnya puak mereka menghasut supaya mereka dapat mengelak atau melarikan diri dari Tun Mahathir. Jelas sekali Najib dan puak2nya hanya berani cakap besar di belakang atau ketiadaan Tun Mahathir.

      Selain itu, Najib & puak2nya jealous & khuatir mereka tak dapat perhatian di majlis itu nanti kerana VVIP & Wartawan2 pasti lebih berminat & mengerumuni Tun Mahathir yang lebih menonjol & dihormati ketokohannya.

      Delete
  14. Nama Najib semakin busok disebabkan cuba nak berbaik2 dengan Haji Hadi.Kononnya bersolidariti!..umpama ayam terlepas tangan bau taik!!...ALLAH itu maha adil dan maha mengetahui....ALLAH tahu apakah niat sebenar yg ada dihati Najib dan Hadi,mereka berdua tidak ada niat yang ikhlas nak menolomg orang2 Rohingya ni ,tetapi sebaliknya sekadar berpura2 nak tunjuk kepada dunia yang meteka bedua ni sangat ambil berat....nah sekarang padan dengan muka siNajib!!....Haji Hadi juga yg untung,semakin disanjung oleh puak2 yg taksub dengan beliau kerana telah berjaya mengencing Najib.....hehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau ni best friend ALLAH ke? semua ALLAH tahu kau pun tahu! ;)

      Delete
  15. Anon 19.40..Tu M dan Tun Siti tak kesah pun dengan benda2 yang remeh2 seperti itu.Tun berdua telah melalui saat2 hebat lebih dari itu sejak sekian lama....apalah sangat benda yang hanya dipandang Tun degan sebelah mata je tu....tak menjadi kudis gatal pun!!....tapi ingat, raja adil raja disembah!!...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok teruskan dengan persembahan kau tu, tun m dan tun siti bagi tahu kat kau ke diorang tak kesah? apa melalut sampai ke kudis gatal? kalau badan banyak kudis gatal gi jumpa doktor k!

      Delete
    2. Tak jadi kudis pun kpd Tun tetapi tetap menjadi tungau kpd anon 20:01
      Sebab totot dia gatal kena gigit tungau. Tu yg tak habis2 dok goncang sampai melecet..

      Delete
    3. Percubaan untuk alihkan malu perompak kepada Tun Mahathir. Sama le macam alihkan tiang gol.

      Delete
    4. tu tungau puki bini gemok kau yang busuk tak cuci, bagi kat paria bangla pun tolak! hahahahaha

      Delete
    5. raja2 melayu pun dah menyampah! lanun bugis score lagi!

      Delete
    6. hahahahahaha, hiburan lanun bugis vs tun mamak

      Delete
    7. lebih baik buat kerja lain yg produktif dari dok melangut tgk upacara pertabalan berjam jam

      Delete
    8. "betul tu", kata2 terpancul dari bibir bakal tun rosmah. hahahahahaha

      Delete
  16. Dah lah bola sepak pun kalah..

    Aku ingat Malaysia tak ada duta di Myanmar sampai kena hantar Se orang Tentera yang bermaruah pergi settle ...

    ATM sepatutnya pergi berperang bukan pergi bersembang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teh Tarik kat Myanmar lagi sedap agaknya

      Delete
  17. Amin..rahmat allah beri HARAPAN menang pru14..

    ReplyDelete
  18. terukir tenyum dibibir "bakal" tun rosmah.

    ReplyDelete
  19. Dah ku bilang , Najib ni suka cakap 000,000,000 dua puloh enam kali .

    Bila kena sentak , gelabah nah cari Jho Low minta nasihat . Malangnya Jho Low ni macam halimunan .. so lambat nak 'locate' lokasi dia . Itu yang membuat Najib teragak agak tindakan susulan apa yang harus di ambil terhadap Myanmar ....

    ReplyDelete
  20. pengaruh Malaysia bukan kecil, ia diakui oleh dunia. OIC bakal mengadakan sidang menteri luar untuk membela saudaranya di Myanmar - doakan sahaja Allahswt bakal mencampak perasaan gentar dan takut ke dalam hati2 si kafir harbi itu.

    Malang sekali si jahil tidak mampu membezakan diantara urusan fardhu kifayah berbanding politik. Kamu hanya memperolok agamamu sendiri, hey, memang sifatnya demikian bagi golongan yang jahil itu bukan.

    Maha Suci Allahswt - si kafir itu sendiri telah "menempah" kesukaran akibat kejahatannya sendiri -

    menghentikan penghantaran tenaga kerja ke Malaysia menutup rezeki buat rakyat si kafir itu - bukan rakyat Malaysia yang berkelana ke Myanmar untuk mencari sesuap nasi.

    Hadirnya Panglima ATM adalah di atas urusan negara berhubung krisis di Myanmar - kamu boleh terus mengadu domba dan mengadun fitnah seperti biasa tanpa mengetahui perkara sebenar.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu unknown, pengaruh malaysia bukan kecil. Satu dunia bercakap tentang wang yang dicuri dari rakyat malaysia nih.

      Delete
    2. Pengaruh besar?OIC hidup segan mati tak mau...sebelum najib berpidato dengan pas dah beribu2 rohingya dibunuh...bila myanmar bertindakbalas hantar panglima perang berunding dengan myanmar...ingat nak hantar tentera lawan askar myanmar...hi3...besar pengaruh najib....myanmar pun tahu najib penakut...

      Delete
    3. Wahai si jahil - tidak mengapa sekiranya si kafir itu yang menghinakan kemampuan umat Islam tetapi amat malang sekiranya umat Islam itu sendiri yg menjadi anak panahnya.

      OIC sebuah pertubuhan yg dianggotai oleh majoriti negara Islam yang akidahnya Ahlul Sunnah Waljamaah - biar selemah mana pun ia pada waktu ini - Janji Allahswt tetap benar dan akan tiba apabila umat Islam kembali menguasai ilmu - akan lahir generasi Islam yg bakal menjadi penguasa ilmu dengan "bersatunya" umat Islam melalui OIC pada waktu ini.

      Soalku kepada kamu - dimana duduknya kamu sebagai umat Islam ?? bahkan kamu mencela penyatuan umat Islam melalui OIC.

      Kisah penghapusan etnik Rohingya bermula ratusan tahun lalu -

      Maha Suci Allahswt etnik ini tidak pernah terhapus bahkan bertambah dengan jalan yg penuh misteri - bahkan Allahswt yang menghidup dan mematikan sesuatu kaum itu.

      dan kini Malaysia menjadi pencetus pembelaan di atas kehendak Allahswt

      - siapakah kamu wahai si jahil yang terus memperolok dan tidak pernah padam rasa benci.

      - siapakah kamu wahai si jahil yang merasa si kafir itu berjaya memperoleh kemenangan dan keuntungan - sedangkan mereka berusaha menghapuskan terus bangsa Rohingya dari bumi Allahswt selama ratusan tahun dengan pelbagai cara.

      Simpan sahaja sendaan mu dengan mengait pada tuduhan 1MDB - pertuduhan yang tuan2 kamu tidak pernah membawakannya hatta kepada makamah si kafir sekalipun.

      Semoga kamu sedar sebelum terlambat.

      Delete
    4. setuju bro, hujah yang bernas, tidak dapat dipintas. hahahahaha

      Delete
    5. Apa bodoh lu, bukan orang tak sokong rohingya tapi yang orang tak sokong ialah setakat berdemo tapi tak berani nak bertindak lebih, itu yang orang pertikaikan, bodoh. Apa tindakan lanjutan yang berkesan yang telah dibuat untuk protes kezaliman atas Rohingya ni? Cuba kau beritahu?

      Delete
    6. 23.21 n unknown masuk lif tekan sendiri makcik.

      Delete
    7. nasib baik dia tak tertekan bijik kelentit bini kau, LOL

      Delete
    8. Sial gampang suruh bangla tekan bijik kelentit bini kau la dah kau asik sibuk masuk sini jeh. LOL

      Delete
    9. Tak payah cakap agama la.woii..orang bukannya hentam myanmar bunuh rohinya..yg org menyampah kat sini sbb najib si penyangak perompak konon nak tunjukla dia ni backup org yg ditindas..padahal propa je..ko.ni benda mcm.ni pun bangang sgt nak paham

      Delete
    10. Unknown 23:18:

      Kalau tak tahu hal ehwal politik dan diplomasi tak payah lah nak serkap jarang. Buat nampak mcm tak cerdik. Panglima ATM tiada urusan dalam hal ehwal negara berkaitan krisis di Myanmar. Panglima AT bukan utusan diplomatik atau kerjanya berdiplomasi. Tujuan dia pergi ke Myanmar tu terhegeh hegeh nak mengucapkan selamat tinggal kerana bersara. Kalau betul2 Malaysia rasa tercabar dengan kata nista pegawai di istana Presiden Myanmar, tak payahlah Panglima ATM nak mengadap.

      Delete
  21. Najib mana ada rasa malu. Dia ni malu proof. Diakan ada muka selamba. Cakaplah apa nak cakap. Dia akan buat taktau je. Satu dunia tau dia ni penyangak. Itu pun dia tak peduli.

    ReplyDelete
  22. si empunya blog menyampaikan satu lagi adu domba -reverse impact psikologi berhubung tindakan negara sikafir itu menghentikan penghantaran tenaga kerja rakyatnya ke Malaysia.

    Urusan ini dipermudahkan Allahswt atas kehendak Nya - bukankah kalian yang memperleceh betapa baculnya kerajaan Malaysia yang Perdana Menterinya turut terpekik "membela" nasib saudara seagama hanya melalui sebuah perhimpunan yang berhawa dingin.

    Bukankah kini rantaian dari perhimpunan yang diketuai oleh Perdana Menteri telah memberikan kesan.

    Cukup-cukuplah kalian bertuhankan nafsu

    -sejujurnya kalian bersama kerajaan didalam urusan fardhu kifayah yg sangat mendesak ini.
    -sudah matikah belas ehsan kalian terhadap kezaliman yg ditimpakan terhadap saudara seagama di sana ??

    Nauzubillah .. aku berlindung dari menjadi sebahagian dari kalangan kamu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Unknown ko yg tak tau malu masuk blog ni pastu nak marahkan admin blog. Ada ke Shahbudin jemput ko masuk sini?? Ko yg terhegeh-hegeh hari2 tiap saat masuk sini tapi dgn tak de segan silu nak komen tuan punya blog.......ko pegilah join blog2 yg puji memuji tuan ko.

      Sape suruh menyemak masuk sini.....pegilah ko ke sinuuuun.....muka tak malu dijemput tidak dilawa pon tidak.

      Delete
    2. Kesan selepas najib memekik rohingya ditembak...macai unknown patut mintak najib hantar pejuang islam bukan memekak...sementara OIC dan pBB bersidang ramai lagi rohingya di bunuh...itu macai unknown nak bangga dengan kebodohan tuan politik perompak...

      Delete
    3. gua 101% setuju dengan anon 22.48. hahahahaha

      Delete
    4. suka hati mak bapak dia nak masuk sini lah, kau cacai admin blog ke? hahahahahaha

      Delete
    5. ya benar aku masuk tidak dijemput,

      lalu apakah kamu sangat senang hanya untuk terus bersama kelompokmu ?

      lalu apakah kamu sangat senang untuk terus mendengar dan mempercayai pada apa yang kamu suka ?

      Aku "mengusik" si admin agar dia tidak terus menjadi biang keladi dengan membawa khabar yg bercampur baur diantara yg benar dan fitnah.

      Apakah kamu merasa benci atau takut kepada sesuatu yang tidak kamu sukai ??

      Delete
    6. 23.17, 23.20 dan unknown ialah orang yang sama aka nakhoda kapal korek dulu tu.

      Tajul mesti tahu nak hidu ko orang yang sama.
      Kesian angkat diri sendiri. Masuk lif tekan sendiri.

      Kahkahkahkah
      hihihihihi

      Delete
    7. Meluat cara ko suruh org sokong penyamun. Sokong duit rakyat disamun.

      Delete
    8. anon 23:25, semua tu mak kau doh, hahahahahahahaha

      Delete
    9. 23.57 mak kau yang beranakkan gampang kan hahahahahahahaha

      Delete
    10. Betul la tu anon 2325

      Purak2 pakai mcm2 nama

      Padahal sendiri taip

      Dah terdesak maka itulah rupa tindakannya

      Nakhoda sewel umpama org gila talak kena lempang dengan cawat

      Delete
  23. Kaki kuat klentong mana ada rasa malu...macai2 umno mana ada malu berketuakan kepala rompak kuat klentong

    ReplyDelete
  24. Next- aku jangka kan petronas kena halau dari myanmar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku juga mendoakan perkara yang sama dan lebih manis sekiranya negara si kafir itu yang memutuskan perkara ini.

      Hey, si jahil bukan Malaysia yang bergantung kepada negara si kafir itu .. bahkan si kafir itu yg bergantung pada Malaysia.

      Kamu merasa ia adalah kemenangan buat si kafir .. tetapi aku merasa ia adalah sebahagian azab dari Allahswt terhadap kebejatan negara kafir itu.

      Delete
    2. Engkau tak faham ekonomi, baik dok diam diam. Isu rohingya pun kau tak faham. Kalu nak komen, study la dulu topik. Malu la sikit kalu ilmu tak ada tapi nak buka mulut.

      Delete
    3. Komen 23.38 tu aku tuju untuk nakhoda a.k.a. unknown....unknown for her knowledge, but known for talking trash.

      Delete
    4. Bodoh 23.28 orang tak sokong kezaliman rohingya tapi orang pertikaikan apa setakat berdemo saja? Mana tindakan yang berkesan sebagai protes? Setakat cakap terpekik kat mikrofon saja cukupkah bahalol?

      Delete
    5. 23.41 Bro, whatever is said to her....she will never can get out of her shell n thus, she'll keep on posting trashes. That's it.

      Delete
    6. Indon dan brunei lagi bijak dalam hal rohingya, tak bising2, tapi guna saluran diplomatik. Kalu petronas out, indon sure happy habis, dia org boleh take over. Laut andaman kaya minyak. Lain kali pakai otak, bukan pakai mikrofon jerit2.

      Delete
    7. wahai si jahil, apabila ketua sesebuah kerajaan mengetuai sesuatu perhimpunan ia bukan bersifat demontrasi ia adalah sifat tindakan sesebuah negara.

      Kini rantaian darinya mula kelihatan apabila OIC akan mengadakan sidang tergempar menteri-menteri luar.

      Bahkan si kafir itu sendiri "memulakan" kerugian untuknya dengan menahan rakyatnya dari terus mencari rezeki di Malaysia - hey si jahil berkata ia adalah "memalukan" dan kemenangan moral buat si kafir.

      Benarlah janji Allahswt - dibiarkan golongan yang jahil itu terus didalam kesesatan yang nyata - dada mereka dipenuhi prasangka buruk, tiada belas ehsan.

      Si jahil itu melihat si kafir itu sebagai sebaik2 pencatur - apakah kesan ekonomi yang menekan Malaysia hasil dari penahanan sumber tenaga kerja buruh dari Myanmar ?

      si jahil itu seringkali diperbodoh betapa susahnya hidup di Malaysia - kini si jahil itu baru mengetahui betapa banyaknya manusia yg berhijrah ke Malaysia dari negara luar untuk mengambil peluang meneruskan hidup.

      Setiap sesuatu itu ada hikmahnya ..

      Delete
    8. Unknown 00.02...kan org dah cakap, ilmu kau cetek. Isunya ialah, kita demo, lepas tu hantar panglima angkatan tentera pi jumpa pemimpin myanmar. Dia pi sana buat apa? Dan hasilnya? Myanmar tahan pekerja ke msia. Myanmar panggil duta kita di yanggoon sampaikan nota bantahan diplomatik. Kau paham tak apa maksudnya?

      Delete
    9. bantahan diplomatik juga bagus wahai sahabat .. telah aku katakan apabila ketua kerajaan mengetuai sesuatu perhimpunan ia bukan bersifat demontrasi ia adalah tindakan kerajaan.

      Soalnya si kafir itu menahan rezeki rakyatnya dari datang ke Malaysia -

      apakah kamu fikir mereka datang sebagai eksekutif ? Bahkan mereka datang memenuhi pekerjaan yang kamu jelik untuk memenuhinya - kemudian kamu berkata betapa susahnya hidup di Malaysia - hmm, kamu mahu bersyukur ?.

      Penghantaran Panglima ATM ke Myanmar melebihi dari sekadar bantahan diplomatik -sekiranya kamu melihat dan memahami. Sifat tentera bukanlah sifat ahli politik.

      Delete
    10. PETIKAN DARI BERITA HARIAN ONLINE
      5 DISEMBER 2017

      KUALA LUMPUR: Panglima Angkatan Tentera Malaysia, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin, mengadakan pertemuan dengan Presiden Myanmar, Htin Kyaw, di kediaman presiden di Naypyitaw, Myanmar, hari ini. Pertemuan berkenaan adalah sebahagian daripada lawatan sempena persaraan Zulkifeli. Beliau akan menamatkan tugas sebagai pemimpin tertinggi Angkatan Tentera Malaysia (ATM) pertengahan bulan ini. Yang hadir sama pada pertemuan itu, ketua tentera Myanmar, Jeneral Min Aung Hlaing. Sebelum ini, Zulkifeli sudah melawat Arab Saudi, Emiriah Arab Bersatu (UAE), Lubnan, Qatar, Myanmar dan meneruskan lawatan ke Thailand untuk bertemu dengan semua ketua tentera negara terbabit. Lawatan Zulkifeli ke Myanmar jelas menunjukkan Htin menghormati ATM sebagai rakan pertahanan Myanmar.

      SOALAN: Apa cerita tindakan atau protes ke atas kezaliman Rohingya??

      Delete
    11. Nak bela dan protes kezaliman ke atas Rohingya ni jangan setakat berdemo saja.

      Apa kata putuskan hubungan diplomatik dengan Myanmar. Panggil balik duta Msia ke Myanmar dan tutup kedutaan Myanmar di Malaysia.
      Ada berani??

      Delete
  25. Nanti ada la Macai umngok ckp..'myamar telah faham Dan berhenti kan penghantaran warganya atas desakan najib'...akan ada Kenyataan merapu oleh pemimpin umngok.
    Dah nampak daya kepimpinan Negara mana lebih tegas dlm mempertahankan Segala tindakan.
    Tersipu malu oiiiiii...duduk bersimpuh lagi la tok jibby

    ReplyDelete
  26. mengelupur kepanasan? hahahahaha, rasakan libasan bakal tun rosmah. hahahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang sendiri yang kepanasan. Orang ok jek.

      Delete
  27. Jibo dah terperangkap sendiri. Terlajak kata dah tak boleh undur...

    1. Ngo Islam Myanmmar kata ini bukan isu ugama tapi etnik pendatang.
    2. Kofi Anan yg dilantik oleh Suki utk memantau keadaan berkata tiada pembersihan kaum tetapi pergaduhan antara etnik.
    3. Kerajaan tentera Myanmmar berkata, gilalah kami jika membunuh etnik yg sedang dipantau oleh masyarakat antarabangsa.

    Kerajaan Myanmmar sangat marah dengan tuduhan yg dibuat oleh jibo. Seperti negara lain sepatutnya bincang secara tertutup. Nasi dah jadi bubur. Tanggung sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini pergaduhan antara etnik, bukan jenayah dirancang pemerintah. Jiran terdekat myanmar, bangladesh yg merupakan negara islam, di mana rakyat rohingya berakar umbi dari nya...pun tak bising secara terbuka.

      Saya percaya negara2 OIC juga tidak akan bising2...ang saan syu kii boleh hentam balik ke atas negara2 islam; spt saudi menyerang dan membunuh beribu rakyat yamen, puak minoriti sunni berkuasa dan menidakkan hak 70% puak syiah di bahrain, penderaan dan pembunuhan penyokong morsi di mesir oleh tentera mesir, pembunuhan berterusan turki terhadap puak kurdish, brunei tidak mengiktiraf etnik cina sebagai warga negara, tiada satu pun negara arab yg mempunyai kerajaan yg dipilih secara demokrasi, kekejaman tentera indonesia terhadap warga kristian timur leste semasa perang sebelum kemerdekaan timur leste...macam macam lagi. Suu kyi ni tokoh bertahap global, apa dia cakap jadi berita tahap global. Dia boleh malukan banyak negara islam.

      Delete
    2. Lupa nak tambah...isu org asli gua musang akan ke tahap global kalau suu kyii buka mulut.

      Delete
    3. NGO Islam yang mana berkata ini isu pendatang haram ??

      cukuplah jika kamu sendiri mahu menjadi anak panah untuk kaum kafir itu - memang sudah menjadi tugas golongan yg jahil.

      Apabila masjid-masjid dibakar, rumah dimusnahkan, tanah dirampas, para lelaki,orang tua dan kanak-kanak dibunuh, para perempuannya dirogol - ia adalah penghapusan etnik.

      Erm, ada juga si Syiah yg menyelit hehe, tak apa adapun si Syiah itu bukanlah tergolong dari kalangan umat Islam.

      Memang benar umat Islam generasi ini merupakan tak lebih dari sekadar buih2 di lautan -

      kiblatnya bergantung pada redha kaum kafir hatta selemah-lemah kafir di Myanmar mendatangkan keresahan didalam hati golongan yang jahil dan gemar mengadu domba.

      Malaysia jauh lebih berilmu dari Myanmar - maka wahai si jahil hilangkan resahmu - ingatlah Allahswt merupakan Penguasa Sekelian Alam.

      Satu pesanku - berdiam diri lebih baik untuk kamu daripada kamu menjadi anak-anak panah untuk kaum kafir.

      Tindakan Malaysia memberi kesan positif agar ia diteladani negara2 islam yang lain.

      Delete
  28. Unknown,
    Fikiran kamu hanyut spt kapas ditiup angin. Kamu seorang perempuan dg gaya tulisan kamu.
    Atau kamu pondan.
    Kamu banyak menyamar saperti penyokong pas dan ada kala penyokong najib.

    Siang jadi ular, malam jadi manusia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong Bro 01.54.
      Dia spesis 2 alam tu bro.

      Delete
    2. Macam azalina tu ke?

      Huhu..

      Delete
  29. Khas buat najib razak...
    Lagu rhoma irama :

    Gali-gali-gali-gali-gali lobang
    Gali-gali-gali-gali-gali lobang

    Lobang digali menggali lobang
    Untuk menutup lobang
    Tertutup sudah lobang yang lama
    Lobang baru terbuka

    Gali lobang tutup lobang
    Pinjam uang bayar hutang
    Gali lobang tutup lobang
    Pinjam uang bayar hutang

    Gali-gali-gali-gali-gali lobang
    Gali-gali-gali-gali-gali lobang
    Gali-gali-gali-gali-gali

    Walau makan sederhana
    (Makan nasi sambal lalap)
    Walau baju sederhana
    (Asal menutup aurat)
    Walau makan sederhana
    Walau baju sederhana
    Walau serba sederhana
    Asal sehat jiwa raga
    Dan juga hutang tak punya
    Itulah orang yang kaya (hi-hu)

    Walau gajinya pas-pasan
    (Enggak lebih engga kurang)
    Walau hidupnya pas-pasan
    (Asal cukup kebutuhan)
    Walaupun gajinya pas-pasan
    Walau hidupnya pas-pasan
    Walaupun serba pas-pasan
    Hidup ‘kan merasa terang
    Asal tak dikejar hutang
    Enak tidur enak makan (hi-hu)

    Gali lobang tutup lobang
    Menggali buat menutup
    Gali lobang tutup lobang
    Sana rata sini lobang
    Gali lobang tutup lobang
    Tetap saja ada lobang
    Gali lobang tutup lobang
    Lobangnya tak pernah hilang

    Gali lobang tutup lobang
    Pinjam uang bayar hutang
    Gali lobang tutup lobang
    Sana lunas sini hutang
    Gali lobang tutup lobang
    Tetap saja ada hutang
    Gali lobang tutup lobang
    Hutangnya tak pernah hilang

    Gali lobang tutup lobang
    Pinjam uang bayar hutang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiba masanya lancarkan kempen satu malaysia BOIKOT perniagaan berkaitan keluarga najib dan sepupunya hishamuddin. Cimb dan talibarut sorok duit 1mdb..Ambank. Jihad ekonomi lagi bagus..banyak kesan kita boleh dapat lihat. Biar mati perniagaan keluarga penipu.

      Delete
    2. 3.35 gua suka sama itu lagu bro.

      Delete
  30. Alasan berita hairan mengenai PAT ATM bjalan2 sempena nak pencen langsung xmasuk akal

    Xpernah dibuat dek mana2 PAT sebelum ni

    Pegi la tanya mana2 askar kalau xpcaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gua pon rasa pelik gak bro. Semacam je bunyinya. Setuju bro....tak penah dibuat org.

      Tapi dalam Malaysia ni macam2 ada bro. Duit magic tetiba masuk akaun pon ada. Duit tetiba lesap pon ada. Issshhhh........macam2 cerita dongeng nak cover line ada bro Tajul.

      Welcome to Bolehland.

      Delete
  31. Perang berlaku kerana pemimpin, perang berlaku kerana mulut terbit daripada jiwa yang kotor. Perang terhasil daripada penyakit-penyakit hati..dendam, benci, iri hati, tamak, bongkak, sombong. Mari kita berlaku bijak mengelak perang, sanjungi keamanan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika demokrasi sudah ditolak tepi, kita berhadepan dg perang. Jika takut perang jangan bermain api, jangan jadi batu api yg boleh membakar diri dan keluarga.

      Delete
    2. Perang berlaku pasai manusia tak berakal sok9ng cina Taek Low

      Delete
    3. Sokong 8.59.

      Delete
  32. Bertambah celaru dan caca marba dengan pemikiran ahli2 pemerintah Malaysia buat masa kini.Hantar doktor pakar psiako bagi meneliti mentel mereka2 ini.bertambah parah.

    ReplyDelete
  33. Org melayu ni berpecah sbb adanya kaum2 "tahi cicak"
    Duanya pembelit
    Patut halau ja "tahi2 cicak ni" dr Tnh Melayu ni.

    ReplyDelete
  34. 904 maksudkan kaum Taek Jho Cicak Low kan? Syabas diatas kesedaran jitu anda

    ReplyDelete
  35. Salam tuan admin.

    Saya tak bersetuju dengan tajuk dan komen tuan Budin kali ini sebab dari pengamatan saya Najib sudah lama putus urat malunya.

    Bagaimana orang yang tidak lagi ada rasa malu akan terasa dimalukan di atas apa alasan sekalipun?

    Betoi tak?

    Shalalala, shalala in the morning...

    ReplyDelete
  36. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...