Monday 5 December 2016

KALAU UMNO KALAH, TIADA APA2 YANG BERUBAH, KECUALI NAJIB YANG GELABAH


Momokan Najib Razak tentang DAP akan menguasai kerajaan semakin disedari bahawa ia semata-mata untuk menakut-nakutkan pengundi Melayu agar terus mengekalkan kuasa UMNO yang selanjutnya memastikan beliau kekal lagi sebagai Perdana Menteri.

Hakikatnya, Najib sedar penolakan rakyat semakin membuak-buak dan mereka hanya menunggu masa saja untuk merealisasikannya di peti-peti undi.

Untuk itu, beliau terpaksa bermain dengan sentimen perkauman yang melampau dengan harapan pengundi Melayu akan takut tentang ancaman kepada masa depan mereka.

Bagi yang celik hati dan akalnya, mereka dengan mudah menolak momokan Najib itu kerana DAP hanya bertanding 51 kerusi Parlimen saja dan lawan mereka dalam pilihanraya pula adalah MCA, MIC atau Gerakan yang juga merupakan parti bukan Melayu.
Selain di mana logiknya 51 kerusi mampu menguasai 222 kerusi, tentulah lebih tidak masuk akal jika orang Melayu harus berasa bimbang tentang siapa kalah atau menang di kerusi-kerusi tersebut.

DAP tidak bertanding di kawasan Melayu seperti Pekan, Bagan Datoh, Pagoh dan sebagainya. Di kerusi-kerusi Melayu di mana UMNO bertanding, lawannya tetap Melayu juga sama ada daripada PPBM, PKR, Amanah atau Pas.

Jadi, tiada jalan untuk DAP mengambil hak orang-orang Melayu. Di mana calon Melayu UMNO yang kalah, pemenangnya tetap Melayu juga.

Maka, sesuai dengan kedudukan Melayu sebagai bangsa majoriti, bukan saja Melayu akan terus menguasai kerajaan jika UMNO dan BN dapat dikalahkan, malah calon Perdana Menteri juga tetap Melayu.

Presiden PPBM, Muhyiddin Yassin telah mendapatkan perakuan hasil pertemuannya dengan DAP bahawa parti itu bersetuju calon Perdana Menteri Pakatan Harapan kiranya memenangi pilihnaraya adalah Melayu dan bukan daripada DAP.

Justeru, tambah Muhyiddin, tiada sebab untuk orang Melayu berasa bimbang atau terancam jika UMNO kalah dalam pilihanraya akan datang.

Lim Guan Eng turut mengesahkan bahawa DAP tidak pernah meminta seorang Cina untuk menjadi Perdana Menteri dan tidak juga berhasrat untuk menguasai kerajaan.

Kami tidak akan menguasai kerajaan jika BN dapat dikalahkan, tetapi akan menjadi rakan kongsi yang adil dan bertanggungjawab, jelas Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang.

Pendirian DAP itu tentunya atas kesedaran sebenar tentang negara ini dan komposisi kaum yang meletakkan Melayu sebagai majoriti.

Yang tersingkir jika UMNO kalah hanyalah Najib dan barisan kabinetnya saja. Yang lain-lain semuanya akan kekal seperti biasa.

Islam sebagai agama Persekutuan, Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan dan hak istimewa orang-orang Melayu akan kekal sebagaimana yang telah termaktub dalam Perlembagaan.
Kedudukan Raja-Raja Melayu juga kekal di takhta yang sama dengan penggiliran Yang Dipertuan Agong setiap lima tahun tidak berubah seperti sedia ada.

Masjid Negara, Masjid Putrajaya dan seluruh masjid di negeri-negeri akan turut kekal dengan laungan azan sebagaimana biasa.

Jawatan Ketua Setiausaha Negara, Ketua Setiausaha kementerian dan Setiausaha Kerajaan Negeri dan lain-lain jawatan utama, semuanya akan kekal sama.

Malah, jika mahu dihitung satu persatu, semua yang ada sekarang bukan saja akan terus ada, ia mungkin juga ditambah baik lagi oleh kerajaan baru nanti.

Sekali lagi, yang ingin ditukar dan dibuang setelah UMNO dikalahkan hanyalah Najib sebagai Perdana Menteri yang sebab-sebabnya sudah pun difahami oleh kita semua serta barisan kabinet yang majoritinya jelas tidak berguna, jauh sekali untuk memberi kesejahteraan kepada rakyat dan negara.

Yang mahu diganti ialah Perdana Menteri yang tidak baik kepada Perdana Menteri Melayu lain yang lebih baik. Tidak mungkin penggantinya nanti begitu mudah mahu melakukan sesuatu yang tidak baik dan melampau kerana sedar kuasa rakyat lebih mudah menurunkannya selepas itu.

Maka, orang Melayu jangan takut apa-apa dengan kalahnya UMNO dalam pilihanraya, bahkan seharusnya menjadi lebih gembira.

Biarkan saja Najib dengan gelabahnya, lagi pun dalam akaun banknya sudah ada wang ribu-ribu juta banyaknya. (SH 05/12/2016).

48 comments:

  1. Najib mana pandai guna lojik sebab tu 1MDB rugi berbilion bilion

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi masih ramai melayu masih percaya retorik dia...serius tak paham

      Delete
    2. Anon 8:17 betul tu..

      Pertempuran yg hakiki bukannya dipeti undi, melainkan ia adalah dihati penggundi and pejuangan yg mutlak bukan sangat menjatuhkan Najib tetapi meruntuhkan tembok minda kuno, feudal & penghambaan pada kebanyakan bangsa Melayu.

      Najib pandai, Melayu bodoh;
      Melayu pandai, Najib jatuh.

      \Ybhg Tun Tan Sri Dato Dr Hj Hamba bin Abdi, Felda Kelapa Sawit.

      Delete
    3. The DAP is “stupid” to have made an enemy of PAS since it will likely result in Pakatan Harapan, the coalition to which they belong, losing seats that the Islamist party helped them win in previous general elections.


      In an interview with FMT, state Reform party president Lina Soo said, “By going at loggerheads with PAS, Pakatan (Harapan) will lose seats where DAP had been dependent upon the goodwill of PAS members to win.”

      She also said Umno was courting PAS because the ruling party knew it was the latter that could provide the “numerical support the Pakatan political machinery needed” to win

      “This is why the opposition all along needed PAS to win Putrajaya. DAP is stupid to have made an enemy out of PAS.




      “In the past they (DAP) were able to co-operate with PAS, saying Islamic laws were only meant for Muslims. Once DAP got a bit of the taste of power, they turned around and buang (threw) PAS out, saying they’re against hudud (Islamic law),” Soo said.

      “They are now slapping themselves. The reality is, without PAS and the seats they bring to the table, the opposition cannot take over Putrajaya. With the latest political developments with Umno, the opposition now can eat their hearts out,” she said, of Umno’s friendly ties with PAS.

      Soo also told FMT the opposition was in disarray and would not be able to mount a serious challenge to Umno rule.

      “The opposition has lost the golden opportunity of a lifetime. When Umno was at its weakest, they decided to go against one another.”

      Soo added that voters in Sabah and Sarawak were also less enamoured with national parties, claiming local parties were favoured instead.

      In the 2013 election, there were 125 rural seats and 54 semi-urban ones, of a total of 222.

      PAS won 21 seats, but seven MPs have since left, mostly to form Parti Amanah Negara. Out of the 133 seats won by BN, Umno controls 88.

      Delete
    4. Tun Mahathir mempunyai pemikiran politik yang jarang ada pada orang-orang Melayu, mungkin kerana dia bukan Melayu Asli (bukan orang asli). Cara pemikiran politik banyak dipengaruhi oleh buku "The 48 Laws of Power".

      Saya kemukakan 7 daripada 48 yang anda boleh fikir.
      1. Never put too much trust in friends, learn how to use enemies,
      2. Conceal your intentions.
      3. Get others to do the work for you.
      4. Make people come to you - use bait if necessary.
      5. Win through your actions, never through argument.
      6. When asking for help, appeal to people's self interest, never to their
      mercy.
      7. Use selective honesty and generosity to disarm your victim

      Tun Mahathir belajar menggunakan musuh tradisi 22 tahun, DAP (learn how to use enemies) untuk kepentingan dirinya dan membunyikan niat (Conceal your intentions). Dia akan menggunakan PKR, DAP dan PAN untuk parti barunya BERSATU (Get others to do the work for you). Dia menjanjikan sumbangan 500 juta untuk PRU-14 nanti (Make people come to you - use bait if necessary) .

      Dia turun dalam majlis Pakatan Harapan (Win through your actions) atas tujuan menguasai keadaan dan massa dengan menunjukkan sikap bahawa dia prihatin kepada rakyat (When asking for help, appeal to people's self interest, never to their mercy).

      Mahathir dulu boleh menagis dalam perhimpunan UMNO, kini dia boleh menunjukkan usaha murninya walaupun tua atas kepentingan rakyat (Use selective honesty and generosity to disarm your victim) dia sanggup turun dan abaikan kesihatan.

      HEBAT LAKUNAN ORANG TUA INI. Itu baru 7 belum 48. Kalau 48 berjela-jelas artikel ini.

      KENA INGAT MAHATHIR INI "KARAT" UMNO dulu keluar UMNO masuk semula. Kini dia keluar UMNO, anda percaya? Anda percaya dia benci UMNO?

      Ingat Laws of Power - Conceal your intentions.
      Jika anda ingat pemikiran Mahathir maka anda tahu bahawa dia SEDANG MENJAHANAMKAN PAKATAN HARAPAN.

      Hanya PAS SAHAJA yang tidak boleh ditipu oleh MAHATHIR kerana PAS parti Islam yang bersikap jujur dan amanah dalam perjuangannya.

      Ok Balik kepada DAP.

      Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkata Shamsher mempunyai hak meninggalkan parti itu jika tidak bersetuju dengan pakatan politik yang baru ditubuhkan tetapi pendirian beliau tidak mewakili ahli parti lain.

      Lim Guan Eng minta Shamsher menarik balik kata-katanya kepada Tun Mahathir. Shamsher ditegur oleh Guan Eng dan diminta menarik balik perkataan ‘ular’ dan ‘bapa ayam’ yang ditujukan kepada Dr Mahathir.

      Tapi Shamsher tidak mengedah. Lalu Guan Eng menghalau Shamsger.

      “Beliau (Shamsher) mempunyai hak berbuat demikian (keluar parti)" katanya.

      Shamsher tengah hari ini mengeluarkan kenyataan akhbar mengumumkan peletakan jawatannya daripada DAP, memetik kehilangan keyakinan terhadap pemimpin parti, terutama Lim Kit Siang.

      “Daripada apa yang saya lihat, sama ada Kit Siang berbohong mengenai Dr Mahathir dan (bekas timbalan perdana menteri) Tan Sri Muhyiddin (Yassin), atau beliau tidak mempunyai masalah bekerjsama dengan orang yang menyalahgunakan kuasa mereka dan rasuah pada masa lalu."
      “Mana-mana pandangan yang diguna, perkara yang ingin saya buktikan adalah Kit Siang kehilangan kredibilitinya,” kata Shamsher dalam satu kenyataan akhbar.

      Julai 2016 lalu Shamsher Singh Thind dan beberapa kumpulan India dalam DAP telah menggesa Guan Eng melepaskan jawatan dan perlu berundur dari jawatannya sehingga kes mahkamahnya ketika Lim Guan Eng didakwa oleh SPRM.

      Ada sekelumpulan penyokong kuat Shamsher mahu Guan Eng mengambil cuti daripada jawatannya secara sukarela dan kembali semula ke pejabatnya apabila namanya dibersihkan.

      Sikap penguasaan Lim Guan Eng kepada DAP membuatkan ada sekumpulan yang tak setuju dengan Lim anak beranak. Mereka kini sedang mencari peluang untuk menjatuhkan kepimpinan Lim anak beranak.

      AKHIRNYA DAP, parti pakatan terakahir KENA DIPERBODOHKAN oleh MAHATHIR.

      Delete
    5. Jadi, adakah UMNO the answer to all the human prayer......?????
      KIHKIHKIH..........much prefer the old Mchiavelli rather than the stupid joker, Najib.
      At least he fight to the last of his dying breadth macam Tuan Guru Nik Aziz.
      Najib............?????
      Sentiasa lariiiiiiiii
      Ayoh lari, kudaku lari.
      Jika kau lari kencang,
      Tinggalkan semua orang,
      Kau dapat derma terbanggggggg.......
      Bolehlah kau enjoy sorang.

      Delete
    6. Anon 10:14,
      Tak perlu lah kamu menjual ubat kat blog ini. Ubat kamu sudah tak laku.
      Kamu menjual 'ubat kurap', sedangkan badan kamu penuh dengan kurap?
      Professor Kangkung, senang tumbuh tapi tak ada qualiti.
      Jika kamu orang melayu, tolong ingat pepatah melayu: Jangan jadi anjing kurap,,,,,pergi dipelusuk/ceruk rantau manapun di Malaysia, disumpah orang dan dibenci orang.
      Cuma syok sendiri sahaja dikalangan kumpulan sendiri.
      Itu pun mungkin ada musuh dalam selimut dikalangan kumpulan sendiri.

      Delete
    7. Hadi awang tu bini najib

      Delete
    8. Spot on 13.41 about 10.14!

      Delete
  2. Yg percaya cakap najib hanya lebai2 jual agama dlm Pas. Dedak punya pasal.

    ReplyDelete
  3. kata mat salleh 'najib is like a dead man walking'

    ReplyDelete
  4. Indeed he najib is a dead man walking.

    ReplyDelete
  5. Bagus le tu....melayu hentam melayu. Sikap hasad dengki orang melayu tak pernah padam...dah jadi darah daging! Deen, aku tak nak undi parti haprak. Aku undi PAS, sebuah parti yang aku rasa lebih baik dari kau orang semua. ALLAHU AKBAR!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PARTI AJARAN SESAT,sukahati ko lah.Ini parti kuat mkn dedak,90juta tak saman2 lagi,komission 10juta lombong.

      Pemimpin2 parti pas sekarang majoritynya hipokrit.Hanya pentingkan Perut dan Bawah Perut sahaja.

      Delete
    2. Tak rela undi PAS.
      Asyik pasal hukuman jer.
      Tuhan pun Maha Pengampun.
      Biarla Tuhan yang tentukan tahap keMusliman seseorang.
      Manusia mana tau klu takat luaran jo.
      Tuhan yang tahu segalanya.

      Peace

      Delete
    3. Ruu 355 pun tak dibentangkan. Penipu saja.
      Tak habis2 buat U Turn
      Pemalas punya ular..ma
      Langsung tak tau nak buat kerja
      Yg dia pandai cakap besar saja.

      Delete
    4. Sariblues oiii!

      "...melayu hentam melayu, hasad dengki bagai..."

      Otak kamu pendek ke yang mengkafirkan sesama muslim siapa ekk?

      Yang buat huru hara sembelih si dia HARAM, suami isteri adik beradik bapak anak bertelagah akibat bertentangan fahaman politik PASampah, kubur pun nak di asingkan, malah sembahyang di masjid pun dah terjadi DUA IMAM....

      Berapa jengkal otak kamu ekkk?

      Dalam waktu sekarang PASampah ke dUMNO ke, sama jer menjahanamkan orang melayu dan melacurkan agama.....

      Delete
    5. Biarlah si sary biul tu biul sendirian

      Delete
  6. Bila dapigs menang lebih byk kerusi berbanding parti lain dalam PH tentulah suaranya lebih vokal dan demandingnya lebih besar...contohnya kalau Nuar diangkat jadi pm,dia akan tunduk kpd kemahuan dapigs..jika diminta dhapus keistimewaan bumiputera,minta dihapus tanah rezab melayu,minta dilonggarkan kelulusan ladang ternak babi,minta dperbanyakkan lessen judi dan rumah pelacuran dan sebagainya.....mungkin dia akan menurutnya kerana dapigs lebih berpengaruh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAPIGS dan BABI NASIONAL (BN) sama..dua keturunan BABI..HARAMJADAH...laknatlah kau orang di dunia lagi, penipu UMAT !!!!

      Delete
    2. 10.15 ni sah hanya baca utusan dan tengok tv3

      Delete
    3. Mana ada Keistimewaan bumiputera wahai Penipu Umat, semestinya dari UMNOngok, buka mata dan celikkan minda. Kalau kau rasa istemewa sangat, kau mungkin kaum kerabat kaum kerabat Menteri, MP dari UMNO, Sultan dan taukeh China2 yang menjadi Anjing yang hidup dalam rumah UMNO.

      90% Melayu, Dayak dan Kadazan masih lagi tercicir dan tidak berpelajaran. Hidup miskin, kerja kuli dan kais pagi, makan pagi.

      Kau pergi buat kajian di Pasir Salak, Sekinchan, Benut, Jerantut, Manong, Baling, Jeli dan Marang yang penduduk Melayunya 99%.

      Cuba cari, berapa ramai mereka yang berasal dari sana yang Berjaya menjadi Engineer, Doctor, IT Specialist, Pilot dll.

      Yang Berjaya menjadi Guru, Nurse, Kerani, Posmen pun tak sampai 1%. Hampir 99% hidup dalam kemiskinan, berkerja sebagai Buruh Kilang, Petani, Nelayan, Pemandu Teksi, Jaga dan Pemandu Lori.

      Kenapa jadi begitu? Siapa yang fuck-up? Melayu yang pemalas atau UMNO yang gagal merealisasi dasar keistemewaan Melayu selama satu dekad.

      Delete
    4. Ada Babi kat sini rupanya. Hanya Babi shj yang suka memanggil orang lain Babi.
      Satu jari kita tuju kat orang lain, jangan lupa tiga jari lagi tuju kepada kita sendiri. Dapig sekali Babi ... saryblues 3 x Babi. Benarkah ini????

      Delete
    5. Babi lebih MULIA dari Manusia yang MENYAMUN !

      Najis Babi jadi suci kalau dicuci dengan air yang dicampur dengan Tanah.

      Manusia yang bernajis sebab dosa MENYAMUN, tidak boleh disucikan dengan air dan Tanah, dosa mereka mesti dicuci dengan API NERAKA.

      Jangan ingat Allah SWT boleh mengampun dosa MENYAMUN dengan doa dan taubat. Kalau Adam AS berbuat dosa kecil kerana sahaja memakan buah, terus ditendang dari Syurga, mustahil bagi Manusia yang makan duit haram2 hari2 boleh masuk syurga tanpa kena cuci dengan APi neraka ?


      Delete
    6. BN = Babi negara.

      Delete
    7. Otak pendek oi 10:15

      si Laun Bugis yang hapuskan DEB, transformasi kerajaan kearah meminggir orang melayu.

      si Penyamun sang M01 lah sengat duit rakyat 2.6 Billion dan 42 million SRC Intl!

      si Penyangak Bugis yang hentikan biasiswa bajet untuk ke college dan university....

      si Penyonglap juga yang memotong bajet pelajar pelajar di luar negara...

      si kaki GADAI Bugis yang melelong tanah peruntukan bumiputera.....!

      Oiii bangang (Najib yang kata ok), si Bugis Pirate lah pemusnah melayu-bumiputera....tak perlu DAP pun.......bodoh piang!

      Delete
  7. PARTI AJARAN SESAT, setuju nama itu diberi kepada parti presiden yang gila kuasa sampai kini tak saman2 pun sarawak report. Dia tahu dia tak kan menang sebab perkara itu benar. Ulama apa cakap berbelit2 ni, bohong pula tu. Sekarang sokong setan yang samun dana rakyat, dalam akaun ada RM2.6 billion. Cuma PN yang dah dibeli saja kata najib tak bersalah. Dosa dah dapat, najib bukan tuhan, kamu tetap p kenereka. PASTI!!!!!. Ingat tu, umur dah hampir senja. UMNO kalah kamu sekali dengan najib serta kabinet dia akan dibicarakan. Jika didapat bersalah akan dimasukkan kepenjara. Itu baru hukuman dunia. Rakyat dah meluat cuma macai umno saja bermati2an sokong najib. Dengan kuasa ALLAH kemungkaran aka pasti tewas, baru tahu tinggi rendah langit dari bumi. AMIN INSYALLAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ALLAH MAHA BESAR. KEPADANYA KITA BERGANTUNG HARAP MENYELESAIKAN MASAALAH KITA SEKARANG INI.

      Delete
  8. Rm90 juta...bila mau saman sarawak report?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana orang2 parti ajaran sesat tahu pasal saman menyaman ni.

      Cakap bab agama yg tak pandai pun boleh memandai mandai

      Dah dapat RM90 juta tu dia orang telan sajalah

      Haram bagi kita tetapi asalkan duit halal bagi mereka.

      Delete
  9. Geli hati tgk penyokong PAS (or UMNO?) menjustifikasikan kepentingan menyokong mereka dengan mengutuk DAP and Mahathir. Walhal, menyokong mereka tak membantu apa pun..RUU tah kemana...Saman SR tak kunjung tiba...Tibai orang asli lagi ada...Sedarlah oiii penyokong pas...jkoranglah makhluk manusia yang memberi gambaran buruk kepada islam. Islam itu indah... tidak keterlaluan, orang pas yang buta kayu ni yang merosakkan segalanya...terutamanya tuan presideng dan konco2nya.

    ReplyDelete
  10. Cita cita nak kalahkan UMNO sekali lg akan gagal kalau BERSATU gagal fhm seperti mana PKR gagal fhm org melayu masih terlalu ramai menolak DAP kerana DAP tak pernah berubah polisi dan perlembagaannya chauvinism cina melampau. Mindset org lama pun masih kekal menolak DAP sbb kita ada berbaki jatidiri melayu. Meluat mmg meluat dgn UMNO tp meluat lg kita dgn DAP.
    Cubalah cara kita mengalahakn UMNO cara melayu cara bermaruah.
    Bersatu dgn PAS dan target kerusi UMNO kita rampas . MCA Gerakan dah pasti memilih yg menang.
    DAP ni kita anggap rakan yg boleh dan tak boleh dipercayai sgt. Mrk pun akan pilih yg menguntungkkan struggle mrk je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS, tu boleh PERCAYA ka..selalu U-TURN Pusing-pusing roundabout yg tak berkesudahan.CAKAP tak serupa BIKIN.sELALU KATA ORANG pigs,lAST-LAT ALLAH BALAS CASH.

      Pas Ikatan Gagagasan Sejahtera.Diri sendiri dah jadi PIGS.Setuju dgn ant-itnah,hanya babi,yg suka mengelarkan orang lain babi.

      Delete
    2. Rm90 juta, apa citer?

      Delete
    3. 12:04

      Benci PASampah dengan dUMNO sampai Nik Ajis boleh tiup lilin birthday cake dihantar orang DAP.....tak gitu?

      Tak da bidaah ke kafir DAP ke...PASampah steady jer waktu dalam 'bercinta' dengan DAP. Itu kamu kena faham!

      Sekarang dengan dUMNO yang dorang dulu 'kafirkan' dah di MUSLIMkan kembali???

      Matlamat UTAMA dUMNO-BN mesti ditamatkan bagi MENYELAMATKAN NEGARA...thats the main motive!

      Secondly, To RECTIFY what has gone so very WRONG caused by one bloody M01 such as,

      1-Thieving on a MEGA SCALE!

      2-LYING like duck to water (what pride Malaysian has with a CHRONIC LIAR PM?)

      3-CORRUPTION, opening flood gate of corruption BAPAK tiri kata DERMA, ANAK PUNGUT pun kata sama jer DERMA...tuh yang jadi kaya sekelip mata!

      4-on CORRUPTION juga....tabur duit macam mak bapak dia punya Ketua Bahagian, Haji, Umrah...habis agama pun boleh jadi halal pakai duit rompak, tak gila? Najib sebut wei 1200 jemaah setahun, banyak tuh duit HARAM 'disucikan' dengan ke Mekah???

      5-ABUSE of POWER...salah guna kuasa PECAT, TUKAR, PENCEN, UGUT, PINDAH di samping MEMEGANG TALI-ANJING kepada PACarimakan, AGC, BNM-surat SULIT GOODSTAR punyai Fatboy Jho Lo, PDRM-Ketua Polis Najib dll?

      6-
      7-
      8-

      Banyak lagi list yang belum kehabisan....

      Delete
  11. Such a.waste of time trying to.influence the willfully ignorant...lets vote other than BN :)

    ReplyDelete
  12. Ini agak tersasar dari topik diatas. TETAPI ini amat penting untuk diselesaikan segera. Saya sudah nak muntah dengan gelagat orang PAS yang tak habis-habis cakap berbelit-belit!

    Tolong jelaskan pendirian parti dengan kadar segera...sama ada mahu 'tidur' dengan UMNO atau tidak. Jangan sampai nanti orang panggil parti kamu 'parti haramjadah' pulak.

    ReplyDelete
  13. maka si jahil tu terus diperbodohkan-

    "Tiada perubahan!!",kata si tuan.

    Tiadalah si tuan itu mampu memperbodoh melainkan kepada si marhean yg jahil dan sombong.

    Dengan sifat yg mengikat diatas dasar sama rata total -

    tuan2 kamu tidak memberikan bai'ah diantara mereka bahkan mereka akan berkhianat didalam diam -

    Maha Suci Allahswt yg memperlihatkan betapa rakus dan laparnya tuan2 kamu bagaikan sekawan serigala.

    Disini aku "memperingatkan" kepada kamu wahai golongan yg jahil lagi menyombong diri secebis kisah benar yg menjadi cermin kebejatan tuan2 kamu dalam usaha mereka menjadi DOMINAN di atas sifat sama rata total.

    1. kisah aib penyingkiran bekas MB Selangor - diskripsinya bermula sebagai rancangan sulit PKR kemudian disertai oleh DAP yg ditentang oleh PAS - diatas sifat sama rata total, nyata PAS adalah "serigala" yg mengkhianati rancangan PKR yg dipersetujui DAP, hey konsesusnya 2 serigala berbanding 1 serigala. Langkah Kajang akhirnya menjadi Langkah Kangkang yg membawa hanyir.

    2. Snap Election Penang - bermula sebagai rancangan sulit DAP disokong sepenuhnya oleh parti yg dilahirkan DAP kemudian ditentang oleh PKR (didalam proses "berunding" banyak kisah silam pengkhianatan yg dibuka oleh tuan2 ini) - akhirnya Snap Election Penang berlalu pergi.

    inilah diantara pelbagai "warna" yg melakar hubungan tuan2 kamu - penuh pengkhianatan, ugutan, pakatan rahsia, kerana diatas sifat sama rata total untuk menjadi DOMINAN tiada jalan yg benar atau salah.

    Maka aku menanti penuh minat sekiranya dimasukkan seekor lagi serigala yg dinamakan sebagai PPBM ke dalam kandang baru - yg didalamnya sudah berhimpun 3 ekor serigala.

    Bagaimana kiranya hasil konsesus terhadap sesuatu isu kelak membawa keputusan 2 ekor serigala berbanding 2 ekor serigala yg bertentangan ?

    Erm, pasti menarik bukan - apakah kandang itu bakal runtuh lagi seperti yg berlaku sebelumnya ??

    dan yang lebih menarik - dimana duduknya golongan yang jahil dan sombong itu ?? 😇😘😂

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan hantar pecacai dan pendedak jenis spm tak pass macam unknown 15:04...
      Suruh dia baca semula apa yang dia tulis, dia sendiri tak faham.. Nak berkias pun macam haprak biawak masuk kampung..

      Panggillah pecacai taraf general masuk ke blog ini, hujah jangan pakai buku lali..

      Delete
    2. 15.05 ni cerita apa ko tulis ni?

      Delete
    3. Masuk kandang Serigala lebih baik dari Masuk Kandang BN (Babi Nasional)

      Delete
    4. lalu si jahil itu tanpa sedar dan kemudian ia mengakui sifat tuannya bagaikan kawanan serigala -

      erm,apakah aku mendatangkan fitnah kepada tuan2 kamu, sesudah kamu mengakuinya ?

      khabarkan kepadaku siapa pemegang kuasa pemutus dari kalangan tuan2 kamu.

      Khabarkan kepadaku dengan jalan apa segala kekayaan dan kemewahan turut mengulit tuan2 kamu ?

      khabarkan kepadaku apakah tuan2 kamu itu tiada dihurung aib yg biasanya akan saling dibuka sesama mereka ?

      Khabarkan kepadaku, mahu "selamatkan Malaysia" dari apa ?

      Sedangkan selama puluhan tahun kamu wahai si jahil yg sombong,melata di seluruh pelusuk tanah Melayu tanpa segan dan lelah menadah tangan dan mengerjakan sesuatu untuk diri dan kaum kerabat.

      tiada mana-mana marhean yg dizalimi pemerintahnya dalam dunia yang paling "bertuah" berbanding dengan keadaan kamu.

      diwaktu mereka diluar sana mempertahankan nyawa, kamu di sini begitu sibuk mencongak masa depan (seolah-olah kamu akan hidup untuk selamanya).

      Diwaktu mereka diluar sana bergelut untuk mencari rezeki untuk sehari, kamu disini merintih diatas rezeki yg khabarnya "wajib" untuk kamu perolehi.

      di waktu mereka diluar sana mencari ilmu bagaikan mendulang emas, sedangkan kamu begitu angkuh dan sombong menuntut ilmu harus datang kepada kamu secara gratis (percuma).

      lalu aku terfikir "kezaliman" bagaimana yg sedang ditimpakan kepada kalian ??

      sehingga kamu begitu senang diperbodoh berulang-ulang, dan begitu bencinya kamu kepada sipemerintah ?? 😂😂

      Delete
    5. PAS pelacur agama.

      Utk.Melayu.No.Otak

      Delete
    6. Woi!! Dubok bangkai 15:04/18:14. Laungan dUMNO Hidup melayu! Hidup melayu! Hidup Jho Low! Ehh Jho Low melayu kah? Alamak cina tapi dia pun ikut kebas. Mengapa dUMNO semua diam. Oh kawan klepet. Oh sama sama klepet.
      Ini barulah laungan hidup melayu oleh dUMNO kan? Dubok barua 15:04/18:14 jawap,jangan tidak jawap. Kenapa hidup melayu hidup melayu tapi cina, yahudi, arab pula yang kenyang. Melayu kampung elekpochik. Ini kah pembelaan dUMNO untuk melayu.
      Kamu satu daripada barua dedak dUMNO yang mengambil kesempatan dari kesempitan melayu.
      Woi Dubok barua 15:04/18:14 dubok dubok barua barua pengkhianat bangsa dan negara.
      Apa perasaan bila dibalas dengan pangilan binatang. Rasa pedas atau marah nak mampus.

      Delete
  14. 15:04/18:14 adalah species bangkai, takada otak
    Dia ni lah contoh terbaik jenis Melayu bingai- terperasan warak dan intelek. Walhal otak dipenuhi Taek Low

    ReplyDelete
  15. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...