Friday, 2 December 2016

MAKANLAH DUIT HARAM ITU...ADUHHH...BISANYA!!

Tidak menunggu lama, Tun Mahathir Mohamad pantas menjawab sebahagian kritikan dan serangan yang ditujukan terhadapnya sepanjang Perhimpunan Agung UMNO yang sedang berlangsung sekarang.

Menulis di blognya, sambil menyifatkan Melayu UMNO sebagai kelompok yang mudah lupa, mereka kata beliau, sudah lupa kepada perjuangan untuk agama, bangsa dan negara kerana terlalu menyembah kepada duit.

"Dengan kata lain, ahli UMNO yang terus menyokong Najib Razak adalah bersubahat dalam melesapkan berbilion-bilion ringgit wang kerajaan.

"Makanlah duit haram hasil menjual agama, bangsa dan negara itu," kata Tun Mahathir yang baru kembali dari luar negara, malam semalam.

Aduhh...bisanya serangan balas Tun Mahathir kali ini. 

Tak terasa apa-apakah mereka apabila mengetahui sumber haram sedang mengalir dalam darah daging dan kemudian dikongsi makan pula bersama anak, isteri, cucu dan saudara-mara?

Ikuti tulisan penuh Tun Mahathir seperti di bawah ini. (SH 02/12/2016).

1. Kita lihat banyak negara-negara yang mencapai kemerdekaan setelah dijajah, memilih sistem demokrasi. Malaysia juga demikian. Tetapi sementara di Malaysia pilihanraya dapat menentukan parti yang akan mendiri Kerajaan, di kebanyakan negara lain pilihanraya hanya menghasilkan Kerajaan otokratik.

2. Sebabnya ialah banyak penipuan berlaku dalam pilihanraya sehingga keputusan dipertikai oleh pihak yang kalah. Kadang-kadang rusuhan berlaku, bahkan adakalanya perang saudara berlaku.

3. Sebenarnya penipuan mudah diperlakukan dalam pilihanraya. Diantaranya ialah dengan memindah pengundi dari kawasan yang tetap dimenangi kepada kawasan yang parti kalah dengan jumlah undi yang sedikit sahaja.

4. Dengan tambahan sedikit sahaja pengundi dari kawasan kubu kepada kawasan kalah, kemenangan mudah dicapai.

5. Sogokan wang dan barangan juga boleh menentu kemenangan. Biasanya dibuat secara rahsia kerana ia menyalahi undang-undang, tetapi jika Kerajaan boleh menghalang segala tindakan undang-undang terhadapnya, sogokan boleh dibuat secara terbuka oleh parti Kerajaan. Jika ada laporan dan dakwaan bahawa sogokan telah berlaku, ketua polis dan pendakwa raya boleh mengenepi atau menutup dakwaan itu. Mahkamah tidak akan dapat mendengar kes itu.

6. Mungkin juga orang yang membuat laporan dimasuk dalam tahanan dan dihadapkan ke mahkamah. Setelah ini berlaku tiada akan ada lagi sesiapa yang akan membuat laporan.

7. Orang asing juga boleh diguna untuk mengundi parti yang berkuasa. Katakanlah terdapat ramai orang asing yang berada dalam negara kerana sebab-sebab tertentu, mereka ini boleh diberi kad pengenalan warganegara dan didaftar sebagai pengundi. Sudah pun dikesan orang asing yang memiliki pasport negara lain tetapi mempunyai kad pengenalan Malaysia.

8. Dengan sogokan juga pegawai dan kakitangan boleh mengambil bahagian dalam penipuan ini. Pekerja dalam pengurusan pilihanraya boleh juga disogok supaya bekerjasama dan tidak melapor penyelewengan yang berlaku. Jumlah undi pun boleh ditipu semasa dikira.

9. Mereka yang bersubahat seperti ini boleh dilindungi oleh pihak yang berkuasa. Mereka tidak akan didakwa.

10. Apabila diisytihar keputusan pihak yang tidak puas hati boleh membantah. Mereka boleh berdemo.

11. Tetapi selagi ketua pihak penguatkuasa undang-undang dan pendakwaraya menolak segala dakwaan penipuan dan bantahan oleh rakyat sia-sia sahajalah usaha yang dibuat.

12. Parti yang menang secara penipuan akan dirikan Kerajaan dan akan terus menipu dan melesapkan duit rakyat. Ini sudah pun berlaku.

13. Demokrasi memang sistem yang terbaik tetapi demokrasi boleh disalahguna dan salahlaku sehingga wujud diktator demokratik – atau lebih tepat lagi kleptokratik. Demikianlah wang boleh menghapuskan semangat sayang kepada bangsa, negara dan agama.

14. Untuk mengelak semua ini berlaku terdapat hanya satu cara sahaja. Rakyat sebagai pengundi, kakitangan dan pegawai mestilah menolak dengan sekeras-kerasnya RASUAH dalam apa bentuk sekalipun.

15. Apa juga yang diterima dan boleh ditakrif sebagai rasuah adalah haram – haram di dunia dan haram di akhirat. Islam, agama-agama lain dan masyarakat mengutuk rasuah. Percayalah rasuah tetap akan memburukkan nasib semua dari kita termasuk dan lebih-lebih lagi mereka yang menerima rasuah. 

16. Janganlah sesiapa berkata oleh kerana rasuah tidak termasuk dalam hukum hudud, dianya akan dibalas hanya di akhirat sahaja. Dia tidak menjadi kesalahan di dunia. Oleh itu terimalah rasuah sebagai rezeki.

17. Sebenarnya balasan di dunia akan dirasai oleh semua kerana rasuah, selain dari menjadi beban kepada masyarakat tetap akan menghancurkan negara.

18. Melayu UMNO mudah lupa, seperti saya nyatakan dalam perhimpunan Agung UMNO dahulu. Kali ini mereka lupa sayang kepada bangsa, negara dan agama seperti perjuangan UMNO di waktu ia ditubuh. Yang mereka ingat hanyalah duit itu raja. Dan mereka teruslah menyembah duit. Pilihanraya kali ini akan memperlihat duit-duit yang dicuri dikongsi bersama oleh mereka yang terus menyokong Najib. Dengan perkataan lain ahli UMNO yang terus sokong Najib bersubahat dengannya dalam melesapkan duit Kerajaan (duit rakyat) berbilion-bilion Ringgit.

19. Makanlah duit haram ini, duit dari menjual bangsa, agama dan tanahair.

65 comments:

  1. Ssk tak dpt komen, ibunya meninggal dunia hari ini....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salleh Keruak puasa komen dua atau tiga hari. Kalau tak selang satu jam Mahathir tulis tup tup dah ada reply kat blog dia. Cekap menteri propa Najib..

      Delete
    2. Tuan Punasihat Lebai Musang Berjanggut kata kalau tak ada 4 saksi duit tu tak jadi haram, boleh terima sebagai sedekoh....

      Ke guaner Din Ayam n Nicky Buduh?

      Delete
    3. Ahli2 UMNO yg menyokong Najib,kamu ada dua pilihan saja, terus sokong Najib atau bertaubat. Klu terus sokong, kebesan kamu akan putus salepas PU14. Tapi klu bertaubat, bebas selama2 nya.

      Delete
    4. Assalamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang Pengusaha Butik yg Sukses, kini saya gulung tikar akibat di tipu teman sendiri, ditengah tagihan utang yg menumpuk, Suami pun meninggalkan saya, dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini, saya coba buka internet untuk cari lowongan kerja dan secara tdk sengaja sy liat situs pesugihan AKI SYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsug hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari, Alhamdulilah benar benar terbukti dan semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir Tuhan, Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita semua, cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya, Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui Ritual Penarikan Dana Hibah AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses, Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyak Dikenal Oleh Kalangan Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia, jika anda ingin seperti saya silahkan Lihat No Tlp Aki Di website/internet ~>KLIK DISINI<~ Wassalam

      Delete
  2. Lobai2 sokong umno bermakna sokong dan redha apa yg dilakukan pada rakyat.
    Jadi...apakah kita sebagai pengundi akan mengundi parti lobai yg berperangai macam ini.
    Kalau yg menerima rasuah itu dosa..apakah yg memberi rasuah itu tidak berdosa?
    Jika kehidupan rakyat tertekan akibat dr perbuatan umno-Bn..apakah bila parti lobai terus memberi sokongan pada umno-Bn..maka..kita mahu lagi memberi sokongan pada parti lobai?
    Bila parti lobai berkerjasama dgn umbo..maka..secara tak langsung parti lobai merestui tekanan kehidupan yg rakyat hadapi sekarang.
    TOLAK PARTI LOBAI
    TOLAK PARTI UMNO-BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Msia bertambah aman dan makmur tanpa Pas parti lobai jual Islam dgn Umno parti penyamun jual Melayu.

      Delete
  3. perkataan dedak, ramai tak paham. Duit haram...paham la kot

    ReplyDelete
  4. cucu tok selampit2 December 2016 at 19:19

    HIDUP NAJIB, MATI UMNO

    ReplyDelete
  5. Mari kita semua pakat2 berdoa, supaya siapa2 yg makan rasuah kerajaan BN utk membantu BN menang PRU 14 ni, akan terkena penyakit kronik serta merta,,

    ReplyDelete
  6. Rasanya PARTY LOBAI takkan bersekongkol dengan
    umno lagi. No more bersedondon kerana Najib sudah
    rampas RUU355 dari tangan Haji Hadi. Apa yang tinggal
    untuk dipejuangkan oleh PAS............?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik Minah ooii..ade pak-pak lebai malang tu kesah..janji dapat parsen dah ler..boleh beli kete sport tak berbumbung baru rock..kasi ekor serban melayang-layang ditiup angin..baru ade kelasss..

      Delete
  7. Lobai hadi dh jd dungu sbb suka sangat minum air kencing umno...
    Manakala walaun2tanya du gu sbb selalu sangat kena air kencing umno.

    ReplyDelete
  8. PAU 2016..PAU yg defensif...

    ReplyDelete
  9. Mereka ni dah terbiasa 'makan'duit panas,sebab tu cakap dah tak tentu hala,busuk hati dan hati dah jadi hitam.Nampak luaran mereka ni macam girang gembira tetapi hati selalu dalam kegelisahan.Duit tak berkat,senangnya sekejab saja.

    Nantikan balasannya wahai PM yang tidak amanah serta menipu.,begitu juga mereka yang bersubahat.

    ReplyDelete
  10. Mana la depa kisah haram ka halal masa ni. Sedap mentekedarah dedak. Bila dah nazak nak mati baru kering kerongkong dan bibir mulut merekah mcm tanah musim kemarau baru nak sedaq. Ulama yg menjual agama atau pelacur agama lagi la hebat.
    Babijan sedang berseronok dengan kawan2nya. Tapi keseronokan sementara waktu. BABIJAN BAPA KEMUSNAHAN NEGARA!

    ReplyDelete
  11. Mana hati tak keras..
    Duit songlap pun dikatakan duit derma.
    Mmg dasar penyamun.

    ReplyDelete
  12. Lobai hadi dah jadi ularmak terompah kayu macam setan bisu.

    ReplyDelete
  13. Ugama lebai hadi ni hudud saja....
    Bab lain belambak lambak...dia buat pekak ja....janji orang bodo nampak lebai hadi hebat. Quran hadis penoh mulut....tapi ngampu pencuri.....

    ReplyDelete
  14. Torbaik tun m.....
    KERIS

    ReplyDelete
  15. Pada mereka duit itu tuhan dan tak kira duit itu halal atau haram yg penting kuasa dgn kuasa semua boleh dapat dan seorg cina bernama jho low adalah sahabat dan tak tak seorg pun org umno berani bercakap bangang punya melayu umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. burit busuk petanda kuat makan duit haram! :)

      Delete
  16. Duit haram punca pemimpin jadi haram jadah!! Hidup Tun M!!!

    ReplyDelete
  17. Tinggi tinggi si matahari
    Anak kerebau mati tertambat
    Bohong tipu mega mencuri
    Itu namanya pemimpin musibat

    Pulau Pandan jauh ke tengah
    Gunung Daik bercabang tiga
    Gigil badan nafas pun mengah
    Satu dunia namanya dijaja

    Buah cempedak diluar pagar
    Ambil galah tolong jolokkan
    Pemakan dedak cakap berdegar
    100 juta hilang boleh diamkan?

    Pisang emas dibawa belayar
    Masak sebiji diatas peti
    Hutang billion rakyat yang bayar
    Laki bini buat tak reti

    Kalau ada sumur diladang
    Boleh kita menumpang mandi
    Jika rakyat sudah meradang
    Pemimpin khianat tak dapat undi

    Gelas dibaling masakan pecah
    Kata menteri yang suka glamour
    Tun Mahathir janganlah susah
    Rakyat menyokong selama lama..


    ReplyDelete
  18. TUDUHAN MME SEDAP DI DENGAR... SELAGI TIADA TUDUHAH DI MAHKAMAH MAKA SESORANG BRLJM DISAHKAN BERSALAH..
    PADA ANON YG EMO DIATAS....TOLONG BUKTIKAN DAN TAHHKAN TUN MAMAK NI BERSIFAT ADU DOMBA... BERSIFAT MAHA MEGA BATU API TAHAP DEWA...?
    FAKTA DU BAWAH KRNAPA TUN DIA GGAP SI BATUAPI TAHAP DEWA...
    1. MEMBATUAPIKAN WSJ...SR...SWISS..SPORK YG TERKENAL MEMUSUHI MALAYSIA... DNG HARAPAN NAJIB SAMAN SR..WSJ...SWISS DLL... CUKUP LICIK ADU DOMBA TUN... SAMPAI BARUA2 MINTA CABAR NAJIB SAMAN.... NAJIB NNPKBUKAN EMO DNG GAME TUN ... TUN KUCIWA
    2. ADU DOMBA KAN PULA DOJ DAN FBI DNG MEMBAYAR PULUHAN JUTA KE DOJ MELALUI MATTHIAS CHANG DAN KHAIRUDDIN PERGI KE USA UTK SAMAN...SITA...RAMPAS... PELIK DUIT DAH HANGUS TIBA2 DOJ TARIK BALIK SAMAN...
    3. BILA DOJ TARIK BALIK SAMAN TUN MAMAK MAHA BATU API KUCIWA LAGI
    4. MENGADU DOMBAKAN 3 TAN SRI DENGAN 1MDB...MAKA TERKINJA KINJA TAN SRI LANTIK PEGUAM MASING DI SEBABKAN ADU DOMBA TUN MAMAK
    5. AKHIRNYA SEMUA JALAN DAH ABIS HASUT RAKYAT BERSIH 5 .. ADU DOMBA DAN BATU APIKAN RAKYAT KE JALANAN...DARI 500 RIBU BERSIH 1..2..3..4 TINGGAL 15 K AJER
    6. YG OELIK KENAPA TUN MAMAK SRNDIRI YG PETGI KE MAHKAMAH SAMAN NAJIB... KAN SENANG.... KENAPA TUN MAMAK TAKUT KE MAHKAMAH KEMUKAKAN SEMUA BUKTI....SEBAB MUDAH TUN MAMAK HANYA DENGAR 'HEARSAY' SEMATA MATA....BUKTI LIBATKAN NAJIB TIADA..... SKG RAKYAT KENA CABAR TUN MAMAK YG SAMAN SENDIRI TAK PERLU ADU DOMBA DAN JADI BATU API.... TUN SMPI SKG SONYAP BANGANG.....
    AWASI SI BATU API SI KITOL MORDEN INI.....SKG TUN MAMAK MAHA MEGA BATU API GILIRAN TUN PULA YG SAMAN NAJIB DAN 1MDB.... ADA BRANIII...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamat 22.54 ni org yg sama merapu kat blog zamkata.

      Delete
    2. Tuduhan mahkamah kepala bapak engkau,kalau dah siasatan pun awal2 lagi dah kena sekat, pertuduhan mana nak dibicarakan?. Kalau ya pun nak komen pakai la kepala otak, banyak itu pun tak boleh pikir.

      Delete
    3. 23.59
      Jgn nak alih tiang goll...... mamak mega batu api dah saman ka blomm.... skg giliran dia saman.... tak payah membatuapikan org lain

      Delete
    4. Kalau tun boleh batu apikan switzerland dan spore, dan boleh adu domba fbi dan doj; maknanya tun cukup hebat! Anon 22.54 ada otak tak?

      Delete
    5. Tak ada sapa alih tiang gol. Kau main la sorang2 23.59. Kau merapu sampai pagi pun org tak kisah.

      Delete
    6. Kepada anon mabok todi 2254,

      Ingat tenyeh komen guna caps lock tu orang takut ke?

      Nampak macam kau je yg gelabah putih

      Nak gertak konon

      Nanti berkicap idung macam jamal jamban baru berakal lari tak cukup tanah

      Delete
    7. Tajul terbaikkk..

      Delete
  19. Memang benar apa yang Tun Mahathir kata.. "makan lah duit haram ini" ...sebab kalau di lihat betul2.... sememang nya amat ketara fizikal orang2 umno sejak kebelakangan ini ..ramai yg. semakin membesar macam badak dan berjalan mengengkang dan senget benget,, dah tk boleh jalan betul2 lurus...

    ReplyDelete
  20. SELAGI TIADA PERTUDUHAN DI MAHKAMAH SESORANG TAK DIANGGAP BERSALAH.....SEKARANG GILIRAN TUN MAMAK MAHA MEGA BATU API .... GILIRAN TIN PULAK YG SAMAN NAJIB DAN 1MDB..... ADA BRANI....

    ReplyDelete
  21. apa mahathir tak makan duit haram sampai duit yg diberi oleh kerajaan jepun untk tentera tanah me;ayu yg disiksa sebagai ganti rugi pun mamak cilaka ini sapu bagi anak dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan kencing lah - grand pembayaran akibat kejam tentera Jepun berbentuk 2 bijik Kapal di serah kepada MISC pada zaman Tun Hussain Onn. Banyak makan duit dedak hati jadi hitam tau bawa bertaubat

      Delete
    2. Jangan kencing lah - grand pembayaran akibat kejam tentera Jepun berbentuk 2 bijik Kapal di serah kepada MISC pada zaman Tun Hussain Onn. Banyak makan duit dedak hati jadi hitam tau bawa bertaubat

      Delete
  22. http://kedahku.blogspot.my/2016/12/perwakilan-kedah-tak-dak-akai-sanggup.html

    LINK DIATAS KEDAH DIHINA PAU 2016..... INI PUN FAKTA.... FAKTA SEJARAH PASAL KEDAH
    1. PULAUINANG SERAH BUTA2 PADA FRANCIS LIGHT SBB SIAM SERANG KEDAH.... SEDANGKAN SIAM DAN INGGRIS DAH PAKAT KENAKAN KERABAT KEDAH.... FREE BAGI PULAU PINANG
    KERABAT NI JUGAK YG SEDEKAH SINGAPORK KE LEE KWAN U.... YG KERABAT JOHOR(SELATAN) DAPAT PULAU BATU PUTIH TIMBUL TENGGRKAM DI ICJ DULU PUN BATU PUTIH PUN KALAH...HAPRAK PM KEDAH NI...
    2. TUN DOL ZZZZZ...zzzZz.. DENGAN SLOGAN HADHARI 5 NEGERI TUMBANG INI DISEBABKAN ADU DOMBA TUN MAHA MEGA BATUAPI...NEGERI KELAHIRAN PM NI PUN JATUH KE PEMBANGKANG IAITU NEGERI KEDAH LAMA (PPINANG)
    3. TUN MAMAK.... NNPK ADA OTAK SKET... 3 NEGERI KE PEMBANGKANG TERMASIK NEGERI KELAHIRANNYA... SLOGAN FUNDEMANTALIST ISLAMIC STATE... AKHIR HAYAT BERSATU DNG PUAK LGBT GAY DAP EVANGLISTA
    4. PEMIMPIN BESO PEMBANGKANG DULU DLM KJAAN... ANWAR ALJUBOORI... DNG ISLAM MADANI AKHIRNYA PEJUANG LGBT..GAY..DAN PLURALIST MURTAD .. SLOGAN LUNAK PASAL ISLAM TAPI MELACURKAN KESUCUAN ISLAM DNG PLURALISMA...
    5. PAN... PARTI SYIAH MAT SABU DARI KEDAH LAMA YG MENGERAKAN SYIAH YG SESAT...
    TUN RAZAK...TUN HUSSAIN ONN DARI SELATAN SEMUANEGERI DLM KJAAN UMNO/BN.... NAJIB MEWARISI PIMPINAN UTARA KEDAH LAMA DARI 5 NEGERI YG JATUH PEMBANGKANG 2 NEGERI KE KJAAN UMNO/BN... PRU14 MUNGKIN BESAR SGOR...KLTAN KEMBALI KE KJAAN/BN ...MUNGKIN P PINANG PUN KEMBALI KE BN INSYALLAH
    ?..TUN DOLZZZzzzZz DAN TUN MAMAK PEMIMPIN SELATAN YG SUPPORT ...KLU TAK JGN HARAP 22 TAHUN JADI PM..

    FAKTA DI ATAS NYATA PEMIMPIN UTARA KEDAH LAMA TAK LAYAK DILANTIK JADI PM SELEPAS INI..... CIRI CIRI PENGKHIANAT DAN JADI BARUA PENJAJAH BANYAK DARI NEGERI KEDAH LAMA INI...PM PERLU DILANTIK DARI SELATAN SELEPAS INI....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa derma rm2.6b?

      Delete
    2. Sapa derma ka apa ke... mintak tun mamak maha mega batu api tu sendirisaman 1mdb.... ada brani.....

      Delete
    3. Macam ni cara macai umno 23.29 berhujah....tak payah la nak bagi undi kat bn.

      Delete
    4. Selagi tak ada sesiapa yang saman selagi itu lah Tun bebas buat tuduhan.

      Undang-undang mempertahankan orang dari di fitnah bukan mengalakkan orang buat fitnah.

      Dalam mahkamah Najib kena batalkan kerahsiaan dokumen 1MDB ! Bukan Mahathir yang bawa ke mahkanah tapi Najib kena dedahkan 1MDB untuk membuktikan dia di pihak yang benar.

      Delete
    5. Anon 23.29...are you ok?

      Delete
    6. Mana nak oknya si mabok 2329 tu

      Tulis komen macam orang sakit jiwa

      Nak ganti said keruak la konon tu

      Delete
  23. Orang utara mme x layak jadi PM terutama dari kedah lama.... slogan jer cantik pelingkup islam iman dan melayu..... Fakta beb...... fakta sejarah utu rujukan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya bagi sugestion - kalau ada masa guna duit dedak tu pi jalan kat Thailand especially di Ranong atau Victoria Point Myanmar - boleh belajar empayar Kedah lama.
      Kalau orang Kedah tu tak layar macam mana empayarnya sampai ke seluruh segenting Kra dibawa Kedah lana

      Delete
  24. Selagi tiada pertuduhan di mahkamah maka sesorang tidak boleh dianggap bersalah.... oleh yg demikian....sila giliran mamak batuapi dudomba ni yg saman 1mdb.....its so simple.... mamak mega batu api gilkran kamu pulak yv saman.....its so simple.... mamak sila saman....NOW....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 0019
      Apa bezanya dedak dengan duit haram???

      Delete
    2. Wahai anon 0019
      Kalu berani mari kita bawa najib dan tun kemahkamah....Tun dh setuju dan najib bila lagi????

      Delete
  25. Lupakan parti lobai.
    Parti yg takda pendirian
    Menggunakan agama utk politik lobai2

    ReplyDelete
  26. Jika Mahathir ada buat kesalahan, dedahkan lah.

    Tetapi tidak seperti Anwar Ibrqhin, perwakilan UMNO akan sindir dan kiaskan akhlak Anwar Ibrahim dengan tuduhan liwat.

    Akhirnya UMNO dedah satu, Tun akan dedah satu. Tun bila-bila masa mahu UMNO di lenyap kan. Itu yang pemimpin UMNO tidak berani bangkitkan kesalahan Tun yang lalu.

    Nak reka cipta tuduhan ? Sebelum ini tuduh Mahathir mahu Mukhriz jadi PM tapi selepas itu ??

    Pengkhianat .. mudah lupa ..

    UMNO sepatutnya buat lapuran sebab Mahathir menggalakkan rasuah. Tapi ingat dalam parti UMNO bukan rasuah tapi dedak.

    Kah. Kah. Kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu google sendiri "Senarai kejahatan Mahathir" tak kan makan nak bersuap.

      Delete
  27. Boboi camno nak jadi PM setiap kali bertanding boboi kalah... perwakilan kedah sendiri pun tolak masa mengundi.... kalah dlm parti cmno nak jadi PM.... hujah dng fakta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fakta yerr? Siapa derma rm2.6b?

      Delete
    2. Boboi Nak jd pm? Siapa yg cakap? Ohhh pemakan duit haram rupanya...

      Delete
  28. Sebelum boboi jadi PM kenapa boboi tak jadi mb smpi bila bila.... boboi gi dubai sllu yeer....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayat dari pemikiran kau itu adalah bukti jelas yang kau adalah spesis yang kekal tidak ada kesedaran tentang negara dan permasalahannya.

      Delete
  29. alahai orang2 melayu dalam UMNO dari dulu lagi kuat makan duit haram, sebab tu keterunana melayu rata2 bingai dan BODOH macam koarang semua. HIDUP DAP, bila lah nak dapat cina jadi PM, asyik melayu/mamak je, 2 x 5, akal keling kuat!

    ReplyDelete
  30. Diri sendiri terima (makan) duit haram
    = jadilah haramjadah.
    Kalau dikongsi bersama keluarga.
    Ayah = haramjadah.
    Ibu = haramjadah.
    Isteri = haramjadah.
    Suami = haramjadah.
    Anak = haramjadah
    Menantu = haramjadah.
    Cucu = haramjadah.
    Cicit = haramjadah.
    Kalau sudah jadi haramjadah,
    apalah ertinya hidup.
    Kah... kah... kah...

    ReplyDelete
  31. Bijak. Tun M memang bijak.
    Semua kena termasuk ularmak Hadi,
    pembentang usul RUU355...

    ReplyDelete
  32. Duit haram..semua bermula dari Mahathir..melayu mudah lupa!!!.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi,halal ke duit haram si Najib itu hanya kerana "semua bermula dari Mahathir"?Wahai 07:02,inilah jadinya bila kau menganut agama ciptaan tok guru dan arab jahiliah.Allah memperingatkan kita supaya membaca Al-Quran dengan teliti.

      Delete
  33. Aku nampak suasana perhimpunan agung umno tahun ni mcm suasana kat kelab private org kaya jer..pergaulan bebas, sembang bedegar degar, ketawa berdekah dekah...mcm negara dan rakyatnya dlm keadaan okay aje...takde terpikir ke kat otak pemimpin umno yg rakyat sengsara dengan segala macam kenaikan kos sara hidup akibat kelemahan pemimpin...apakah dengan memberi mandat pemerintahan kepada org begini dapat meringankan beban rakyat..mereka wajib diberi pengajaran dan diturunkan pada PRU akan datang..

    ReplyDelete
  34. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...