Monday, 5 September 2016

SIAPA YANG DOAKAN ZAHID HAMIDI TU, ORANG UMNO ATAU DAP?


Mungkin disebabkan terlalu letih kerana baru kembali daripada New York kerana menghadiri persidangan PBB dan kemudian disusuli dengan merasmikan banyak mesyuarat UMNO,  lalu Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi menghadapi sedikit masalah kesihatan diri.

Berikutan itu, tersebar pelbagai berita palsu mengenai keadaan kesihatannya, termasuk kononnya diserang sakit jantung dan mengalami strok.
Menyedari banyaknya spekulasi yang menjadi viral itu, ketika merasmikan mesyuarat perwakilan UMNO Subang semalam, dalam keadaan suaranya yang serak dan tidak dapat berucap panjang, Zahid secara bergurau berkata, "ramai betul yang mendoakannya agar cepat padam."

Namun, Zahid meminta semua pihak agar memaafkan mereka yang membuat sebaran berita palsu mengenai dirinya itu.

Siapa agaknya yang banyak menyebarkan berita palsu dan mendoakan perkara tidak baik mengenai Zahid itu?

Orang UMNO sendiri atau orang DAP?

Antara kelompok tertentu dalam UMNO dengan orang DAP, PKR atau lain-lain parti pembangkang, siapa gerangannya yang lebih tidak mahu atau takut jika Zahid jadi Perdana Menteri? (SH 05/09/2016).

31 comments:

  1. Gang umno yang doa zahid komidei padam
    Lagi cepat lagi selamat malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang UMNO ini nampak sahaja sehat dan kuat, tapi iman, jiwa dan raga mereka dah lama mati, semuanya akibat tamakkan wang dan berebut kuasa sama sendiri. Musuh2 BN tak payah susah2, orang UMNO sendiri akan bergaduh dan berbunuh sama sendiri terus berkuasa dan mendapat kontrak

      Delete
    2. Zahid Humidity rasa kurang selesa kerana cuaca politik kini amat tidak menentu. Paling mersaukan ialah wabak Zika yang boleh merencatkan otak. Kemunkinan Hisham memotong queu juga boleh menggangu pemikiran.

      Delete
    3. Alaa...suruh la komedi ni mintak tlg kat penderma keluarga arab yg dia jumpa tu utk doakn dia pjg umur. Mana la tau kn doa2 pak arab ni mustajab. Saje nk bgtau..jgn marah hehe

      Delete
  2. Sdr Budin,
    Cerita cerita hal zahid komedi ini terutama yang mahu beliau padam sudah tentu dari dalam umno ini semua orang tahu dan boleh agak ,kerana umno terlalu terkenal dengan sikap berebut kuasa dan membunuh pesaing politik.

    Bagi pembangkang maupun rakyat yang benci regim najib dan menteri menteri yang beriman dengan nya semua mereka ini termasuk lah si zahid komedi ini tiada langsung membawa faedah kepada negara dan bangsa serta agama islam bak kata orang "ada tak ada sama aja" tiada faedah. Tapi bagi syaitan syaitan dalam umno terutama pemimpin atasan menjadi keutamaan kalau zahid ini padam kerana dedak semakin terasa bagus.

    Jadi kesimpulan nya si Zahid komedi serta pemimpin macam hishamuddin dan KJ tak payah la nak keluarkan statement yang berunsur sentimen dan apa saja kenyataan yang boleh dirasakan ada keuntungan politik kerana anda adalah pemimpin lemah dan bermasalah yang tiada faedah pada bangsa ,agama dan negara. wallah hua'alam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tak bersetuju dgn pendapat " ada tak ada sama aja". Bagi saya, adanya Zahid and Menteri2 Umno tak ada faedah langsung bg negara dan rakyat ni. Kalau tak ada Zahid dn Menteri2 Umno in akan membawa rahmat buat rakyat & Msia'.

      Delete
    2. Meh bg list turutan mengikut sususan teratas. 1. Nazri gangster, 2. Ahmad GST, 3. Salleh kerak keruk, 4. Hasan Malek Ayam, 5. Ijat Lembu. Anda semua bole terus sambungkn list ni lg. Sy tau masih pjg lg senarai ni sepatutnya. Mmg 85% menteri2 yg ada skrang ni termasuk la TPM & PM tidak membawa apa2 faedah kepada negara & rakyat. Pemimpin2 ini semua bukan menjadi ASET tetapi menjadi LIABILITi kepada negara & rakyat khususnya.

      Delete
  3. Dari Abu Sa’id Al Khudri r.a., Nabi sallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda:

    أَفْضَلُ الْجِهَادِ كَلِمَةُ عَدْلٍ عِنْدَ سُلْطَانٍ جَائِر

    “Jihad yang paling utama ialah mengatakan kebenaran (berkata yang baik) di hadapan penguasa yang zalim.”

    (HR. Abu Daud no. 4344, Tirmidzi no. 2174, Ibnu Majah no. 4011).

    ReplyDelete
  4. Kalu zahid bantah jualan aset negara kepada China, dia akan jadi hero. Pasal dia pernah jumpa dermawan pak arab pon orang boleh buat dek.

    ReplyDelete
  5. selaku anak kelahiran Pekan, saya tidak segan utk mengakui bahawa saya adalah d antara insan yg sungguh berharap agar najib akan berjaya memikul tanggong jawab selaku PM.

    ekoran drpd keghairahan nya dlm mencuri wang rakyat n tindak tanduk nya yg tidak langsung mencerminkan ciri2 kenegarawan (statesman), maka saya tlh membuat keputusan utk menentang nya secara terbuka. namun hasrat saya utk membogel kan kebobrokan nya kpd penduduk Pekan masih lagi saya usahakan. (menunggu platform).

    saya selalu juga bertukar pendapat dgn ds zahid tentang penting nya UMNO d selamat kan.

    respon yg saya terima drpd nya amat mengecewakan sekali.

    mulai drpd tarikh 12 dis 2015 saya tlh mula membuat rayuan kpd beliau saperti berikut - "Salam yab. PAU sudah selesai. can I humbly appeal 2 u 2 always tell d truth. I know sometimes as a politician it is difficult 2 do. however u need 2 do it 4 king n country".

    pada tarikh 15 dis 2015 saya tlh menghantar mesej saperti berikut " salam yab. 4 whatever it is worth, I hv withdrawn my support towards najib bcos of d way he treated tun m in d last PAU. I m pekan born n wil do what I can in Pahang 2 make known my stand.
    yab, 2 me u r d most influential 'war lord' in UMNO now but I get angry when people make jokes abt u eg 'jaguh kampong jawa' n 'pembersih najis najib'. yab, d malays especially r restless. it is a matter of time b4 umno bcomes irrelevant.
    pls do something so that at least yr wife's dignity will b regained against d 'evil' woman.(I hope yab understand d message). pls do it utk bangsa, agama n Tanah air. wassallam. Rahman".

    banyak lagi mesej yg bolih saya kongsi. pd 29 feb n 1 mac saya dgn tanpa berselindung merayu agar beliau bersama 'like minded UMNO lords take over from najib olih kerana najib tlh terang2 menyonglap wang rakyat n tlh d tangkap tangan (caught red handed)

    respon yg saya terima amat mengecewakan sekali.
    saya tidak tahu sama ada beliau sedang merancang sesuatu secara diam2.

    tetapi berdasarkan jawapan balas kpd saya ds zahid masih setia kpd kepimpinan sekarang.

    bak kata bahasa inggeris beliau sudah membuat keputusan utk 'swing n sink' dgn najib.

    sungguh pun beliau tlh menunjukan kesetiaan, namun saya dpt maklumat gerak geri nya d pantau 24/7.

    mari lah kita berdoa agar semua kocakan yg berlaku sekarang akan akhir nya membawa kpd kebaikan utk kesejahteraan rakyat. amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Al hamdu lillah Pak Rahman, anda telah berjihad fi sabilillah!

      Delete
    2. kpd 'bijak' sila berinteraksi secara dewasa. jika tidak bersetuju dgn pendapat saya sila jelaskan dgn berhemah.

      saya bersedia melayan anda.

      mengikut fahaman saya 'ptuii' adalah serupa
      dgn perbuatan meludah yg amat kurang sopan.

      interaksi saya dgn rosmah n zahid tidak pernah mereka menggunakan unkapan tersebut.

      'we can agree 2 disagree in a civilsed manner'. salam.

      Delete
    3. 14:23,
      luahan bijak hehehe macam cecair otak mu tercampur air ludah ku hehehe

      Delete
    4. "bijak" ckpt 'ptuiiii'..sbb Najib tak sumbat dia dgn dedak tapi dgn taik Rosmah. Tu sbb ckp 'ptuiii'. Kalau dedak disumbat mesti dia ckp .. ' wowooooo'.....

      Tk kan nak layan En Rahman spesis jenis ni????

      Delete
    5. pada 15.09.

      saya bersedia melayan sesiapa saja agar pencerahan yg d beri mungkin akan dpt menjernihkan keadaan.

      membawa insan kpd jalan yg benar adalah usaha 'jihad kecil'. dlm perang saraf (psy war) fakta kebenaran amat membantu k arah kejayaan.

      Delete
    6. Entahla En Rahman.

      Kalau iyela zahid ni nk takeover post mat najip tu, dh lama dia senasib dgn muhyidin, mukhriz, shapie apdal dll. Tapi dia masih di takhtanya skg ptanda dia masih lg 'pet dog' najip yg loyal (at least the way people sees it). 24/7 monitoring tu biasalah sbb memang semua pak menteri dalam radar najip.

      Dlm erti kata lain, selagi dia 'peluk' mat najip, selagi itulah Org akan tolak dia juga. Org masih belum lupa cerita 'jujur' dia btemu pak Arab yg 'baik gila khinzir' derma duit kat najip tu.

      Wassalam.

      Delete
  6. Perkara yg paling keji yg mereka buat selama ini adalah memperbodoh bodohkan rakyat.

    Mereka nak rakyat terima dan telan bulat bulat penjelasan mereka.

    Macam zahid katakan dulu dia dah berjumpa tok arab yg menderma RM2.6 billion tu. Itu adalah satu pembohongan yg paling besar. Cukup keji perbuatan zahid ni. Dia bukan orang sebarangan. Dia berpendidikan agama yg cukup kuat. Kerana wang ringgit dia sanggup tipu rakyat. Tuhan pun dia sanggup tipu. Ada kah hari ini zahid bertuhankan najib??

    Apa jadah manusia mcm ni.

    Ini kah wajah seorang pemimpin yg berpendidikan agama?

    Tak payahlah zahid nak cari publicity murahan dgn berkata ramai orang mendoakan dia cepat padam.

    Wahai zahid hamidi. Hidup ini bukan kerana doa. Mati pun bukan kerana sumpah. Janganlah menjadi gila sebelum ditakdirkan.

    Ingat zahid. Rakyat tak pernah meminta gula kopi daripada kau lah pun. Melainkan kau saja yg mengambil dan makan hak rakyat.

    Itulah manfaatnya jadi pemimpin negara bukan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...Syaitan lebeh tahu jugak bab agama..Zahid dgn pembohongan tu adalah jugak syaitan dari kaum manusia.
      Kan Allah bgtahu kita dlm surah An Nas mengenai dua jenis syaitan. Satu kalangan Jin dan satu kalangan manusia.

      Nk berurusan dgn Zahid supaya tak ditiou hidup2, senang aje. Baca surah An Nas bila berdepan dgn dia dgn ingatan dia ni adalah setan jenis manusia.

      Delete
  7. MARILAH kita sama2 berdoa agar Zahid Hamidi ditempatkan bersama2 orang2 yg beriman dan soleh serta dicucuri rahmat, maka dptlah beliau membantu Perdana Menteri yang dikasihi YAB Dato' Sri Haji Mohamad Najib bin Tun Haji Abdul Razak yg begitu istiqamah dan berazam utk terus berbakti kpd rakyat dgn ikhlas, jujur dan amanah.

    MARILAH kita sama2 berdoa agar Zahid Hamidi dpt terus membantu PM memimpin negara ke jalan yg lurus dan diberkati Allah.

    MARILAH kita sama2 berdoa agar Zahid Hamidi dpt terus membantu PM menaikkan GST kpd 10% tetapi harga barang turun dan tak naik2. Harga hartanah menjunam jatuh kerana bank tiada cukup Dana nak beri pinjaman. Maka adalah mekanisme ciptaan bersama Najib Zahid membolehkan golongan sederhana dan rendah mampu membelinya.

    MARILAH kita sama2 berdoa agar Zahid dpt menemani PM berjalan kaki di waktu malam utk melihat sendiri kesusahan rakyat lalu mengetuk pintu rumah orang miskin spt yg pernah dilakukan Saiyidina Umar di zaman Khalifah ar Rashidin. Bagi rakyat yg tiada rumah tiada pintu yg dpt diketuk.

    Maka dptlah PM dan TPM secara spontan menghulur bantuan sewajarnya kpd mereka yg memerlukan. Sambil memeluk erat nenek2 yg berusia 80 tahun dan ke atas. Walaubagaimanapun Najib dan Zahid tidak digalakkan memeluk nenek2 berusia 30an, 40an dan 50an kerana ditakuti akan menimbulkan fitnah. Apatah lagi kehadiran mereka turut ditemani jurugambar dan wartawan TV3 dan Utusan Malaysia.

    MARILAH kita sama2 berdoa agar Zahid akan terus memasukkan unsur2 komedi di dlm pentadbirannya. Maka rakyat bukan saja hidup rukun dan damai, tetapi juga terhibur dgn persembahan lawak jenaka dlm bagi mengurangkan tekanan menjalani kehidupan seharian.

    Ameeen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takdapt la tok adi jd pe-em

      Delete
    2. Hadi Awang dah berangan2 Nak jd menteri di jabatan Perdana menteri.

      Jamil Khir balik main golf di Kedah je la lps ni huhu

      Delete
  8. Lazumnya no 2 selalu doa no 1 mati cepat.

    ReplyDelete
  9. Lazumnya no 2 selalu doa no 1 mati cepat.

    ReplyDelete
  10. Zahid dgn sikap dan perangainya serta sokongannya kpd penyamun negara, Najib akan memusnahkan Msia mcm Najib jugak kalau jadi pemimpin megara ni.

    Aku berdoa kpd Allah swt supaya Zahid dan pemimpin2 Umno yg ada sekarang dikuborkan dan tidak dibenarkan olih Allah memimpin negara ni.

    ReplyDelete
  11. Oic tahu pula ada doakan dia supaya cepat mati..
    Dah tahu macam itu ada baiknya dalam masa terdekat ni muhasabah diri.
    Cari apa yang salah dan silap yang ada dalam diri yang membuatkan orang lain benci sampai doakan cepat mati.

    ReplyDelete
  12. Syabas umno memilih anak pendatang menjadi pemimpin kanan dlm parti dan negara..Dulu jadi alat peliwat nak jatuhkan TDM..TDM bogel kan dia terpaksa balik ikut exit belakang..masi h ingat Joe Harry ? Tahu kah berapa bnyk kekayaan yg di kumpul nya dan juga yg di pindah ke tanah seberang bapak nya? Semua nya diperolehi dgn umno..hidup melayu !!!

    ReplyDelete
  13. Kaya lagi najib...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaya lagi anwar dan madey

      Delete
    2. Mana ade pemimpin umno yg x kaya raya. Madey mmg x nmpk sgt la tp harus di ingat..anak2nya kaya tahap dewa2 atas tiket cable bsr bapak PM. Anwar pn kaya..lau x kaya x ramai la yg nk impit wlupn da digulingkn. Si bijan...satu dunia da tau dia ni BILLIONAIRE. Jawatan plg kecil dlm umno pn idup kaya raya...yg atas2 ni toksah cite la mmg x terjangkau dek akal kekayaan nya. Bagi satu je nama pemimpin umno dari dulu hingga sekarang yg x kaya. Umno & Rasua berpisah tiada...Dulu,Kini & Selamanya

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...