Thursday, 8 September 2016

JADI KE AMERIKA NAK BUNUH MELAYU?


Semalam, semasa berlangsungnya Sidang Kemuncak ASEAN di Laos, Najib Razak bersama isterinya, Rosmah Mansor turut berkesempatan berbual mesra dengan Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama ketika majlis makan malam diadakan.

Najib sendiri memuat naik gambar pertemuan itu di laman sosial miliknya.

Agaknya, jadi atau tidak Amerika nak bunuh Melayu seperti yang digembar-gemburkan oleh Ketua Menteri Melaka, Idris Haron selepas pertemuan Najib - Obama itu? (SH 08/09/2016).

55 comments:

  1. Ni contoh ahli UMNO yg " BODOH PIANG" .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adalah satu kebiasaan dan kehendak protokol untuk tetamu seperti Presiden AS untuk bertemu dan bertegur sapa dengan SEMUA pemimpin negara "tuan rumah" (ini persidangan ASEAN).

      Dari riak muka Presiden Obama langsung tidak kelihatan yang dia "please" (gembira atau suka) dalam pertemuan dengan pemimpin Malaysia. Cuba bandingkan dengan gambar semasa dia bertemu dengan pemimpin Negara lain (selain Filipina yang memaki hamun beliau beberapa hari sebelum persidangan).

      Delete
    2. Woiii ldris Haron Kalau US nak bunuh Melayu apa ada kena mengena dgn bugis?

      Malaysia ada Regiment Askar Melayu Diraja dan ramai lagi anak anak Melayu yg sanggup mati kerana tanah air ini.

      Melayu tak makan dedak. Bugis makan dedak


      Delete
    3. 50 billion cukup dah bg membunuh kita semua kalau proses penyamunan tidak ditamatkan... pasnie projek ape pulak la nak keroje kan...

      Delete
    4. Dude 9:47, he has already started again.....Taman Tugu 650 million RM!

      My take even @ 120 million is way overpriced yet OSTB only asked for 50 million to complete the project! And, the filthy, despicable Bugis-Pirate is throwing 650 million karipap?

      Prior to this, the Rail Project Singapore-KL?

      Man, this seasoned corruptor has to be stopped and sooner rather than later!

      Delete
  2. US ni pura-pura je baik ngan najib. Sebenarnya dia cuba hendak memporak perandakan Malaysia. Madey yang sebenarnya berpakat secara rahsia dengan US.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai macai! Dah makan dedak nampaknya

      Delete
    2. Ni lah DEDAKMAN yang bangang . Statement yang memalukan . Budak tadika lagi cerdik.
      DEDAK Najib memang POWER . Sesiapa makan pasti jadi BANGANG .

      Delete
    3. Aiseh 19:03
      Saya nak percaya awak ni suka cakap twrbalik..
      Kalau tak cakap terbalik, memang awak dah tertelan dedak power

      Delete
    4. Anon 19:03 anak menantu najib.

      Delete
    5. Dah buat cerita pulak Madey terlibat ada konspirasi...

      Anon..anon 19.13
      udah..udah le tu

      Delete
    6. Macai, belum dapat dedak lg dr najib ke? Menyalaklah kuat lagi barulah big bos perasaan. He he he.

      Delete
    7. Anon 19.03,
      2.6b masuk dalam akaun peribadi tu konspirasi madey....

      Yang bayar duit milion milion kat company ciplak pun konspirasi madey ....

      Yang tandatangan buta tak baca apa pun konspirasi madey....

      Yang dulu nak saman WSJ hari Selasa tapi tak saman2 pun konspirasi madey........

      Yang shopping barang2 mewah kat overseas pun konspirasi madey.....

      Berbilion bilion duit rakyat lesap pun konspirasi madey.....

      Yang bagi rakyat GST pun konspirasi madey jugak......

      Nampaknya ada orang yang teramat suci lagi bersih....halal toiyyiban....maksum....tak macam madey satu jasa pun tak ada.

      Zaman madey satu benda pun tak buat....memang madey makan gaji buta je.

      KLIA, Twin Tower, Menara KL, lebuhraya-lebuhraya, Putrajaya, Universiti2, IJN dan banyak lagi semuanya terrrrrtegak dengan sendirinya....bukan jasa madey pun.

      Delete
    8. anon 19:03 , Bijak sungguh membuat andaian . Jangan jadi terlampau bijak sudahlah .... macam Ahmad Maslan CGPA 3.85 !! Apa jadi dengan dia sekarang ??? Bisu seribu bahasa ..

      Delete
    9. Kau jilat najis nampak....!!!!

      Delete
    10. Anon 1903 bapak ko buntingkan mak ko pun konspirasi madey juga kan?

      Delete
    11. Kepada anon 19:03...andaikata si bijan maksum & suci lg menyucikn yg lain skalipn...andaikata najib mmg x terpalit dgn isu rasuah, pengubahan wang haram, menyamun duit rakyat & salah guna kuasa...TETAPI si bijan wajib undur diri dari jd PM sbb nye TELAH TERBUKTI YG HUTANG NEGARA SEMAKIN MENIMBUN BERPULUH KALI GANDA SEJAK DIA MEMERINTAH!!! Ini adlh bukti kelemahan dia sbg pemerintah & TIDAK LAYAK sama skali utk kekal jadi PM.

      Delete
    12. Hai 19:03.....pil bodoh yang kamu telan cukup mujarab...terserlah bodoh kamu tahap 2.6 billion! Wow! Satu rekod cakrawala!

      Delete
  3. Najib siap cium mulut dgn Obama..balik Malaysia dpn org kampung/felda riuh terpekik terlolong..US nk bunuh org melayu..dan disambut dgn laungan hidup najib .
    Begitu lah permainan UMNO dulu,kini dan selamanya menggunakan faktor ketakutan untuk mendapatkan sokongan melayu..

    ReplyDelete
  4. Bunuh...? Itu bahasa kiasan barangkali drpd ketua menteri melaka tu. Tapi amerika adalah dalang utama disebalik kematian ratusan jiwa rakyat Malaysia melalui mh370 dan mh17. Memang amerika akan berusaha dgn pelbagai cara utk memastikan malaysia kekal mundur. Ada kalanya mereka pergunakan kerajaan yg memerintah utk menjayakan agenda mereka, dan ada kalanya memperalatkan pembangkang pula. Ini yg berlaku di negara kita. Sekarang, amerika guna pembangkang yg dikepalai Dap utk perjatuhkan kerajaan yg diterajui umno. Sebelum ini amerika bantu umno supaya pas tidak boleh perintah malaysia. Sekarang pas sudah tiada dlm pembangkang, maka amerika bantu pembangkang yg didominasi Dap kafir hari utk menjatuhkan umno yg masih lagi ahlussunnah waljamaah. Dalam pembangkang ada pan yg terdiri drpd syiah mat sabu,irc yg gila kuasa dan kedua-dua syiah dan irc jim adalah pecacai Dap, maka amerika sangat setuju dgn ph. Ph adalah alat menjahanamkan melayu islam di malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 19:30

      Ko punya teori tu sebijik mcm tahik je ku tengok...kah kah kah

      Banyak sangat makan tahik pokeMO1 ko ni...!!! Cuci sikit mulut tu...busuk!! Kah kah kah

      Delete
    2. "umno yg masih lagi ahlussunnah waljamaah."

      Nak tanya sikit
      1) Bagi DEDAK dan MAKAN DEDAK itu ikut ahlussunnah waljamaah ?
      2) Samun harta dan tanah rakyat via IMDB itu ahlussunnah waljamaah ?
      3) Isteri Lanun Bugis tak bertudung itu ahlussunnah waljamaah ?
      4) Puteri UMNO bergelek2 untuk ditonton kaum lelaki itu ahlussunnah waljamaah ?
      Banyak lagi .........

      Delete
    3. tak payah guna dap
      guna najib aje dah porak peranda negara kita
      najib kat starstruck dgn obama

      Delete
    4. Gua nak tanya sket kat lu.....ahli sunnah waljammaah yang lu cakap tu kompom ke semuanya masuk syurga sedara! Orang macam lu ni pulak gamaknya masuk syurga ke duk mengata orang sededap mulut tanpa bukti masuk syurga ke!! Kene ingat Islam tu bukannya agama marah tapi agama ramah.....Satu lagi gua nak tanya lu cakap pembangkang nak jatuhkan kerajaan betul ke!?? Jatuhkan kerajaan lain manakala desakan tukar PM tak jatuhkan kerajaan sedara! Rasanya sedara ni kena minum air penerang hati biar fikiran tak bebal sebegini!!!

      Delete
    5. Masa amerika tolong umno ok
      Masa amerika tolong pembangkang tak ok plak

      Mana maklumat dpt ni.. Tabayun dulu

      Delete
    6. Adoi...gelak guling2 aku baca statement "kiasan" ni. Ermmm dik...lau amerika nk jatuhkn malaysia dgn isu 1mdb...x perlu ade 8 lg negara yg turut serta siasat ttg 1mdb ni. Adik ingat malaysia ni power sgt ke smpi 9 negara termasuk amerika kena bergabung nk jatuhkn malaysia. Dik...fikir logik je dik..x perlu amik Master @ PHD utk memahami isu ni.

      Delete
  5. amarika suka amno sebab ikut cakap penjajah
    kalau tidak dah lama dah amno tepelanting
    tak payah penin penin
    itu dah terang benderang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu UMNO yang di pimpin ketua penyamun bugis je .

      Masa UMNO di pimpin olih Mahathir , Amerika tak layan .. sebab tu Mahathir pandang ke timur . Tidak pula UMNO terpelanting . Bukan macam UMNO hari ini ... terkontang kanting .

      Delete
    2. Memang Malaysia tak lama lagi di kawal oleh US...kenapa? Hutang2 1MDB...Najib sanggup jadi pak turut dari lepaskan jawatan...tungguuuu....

      Delete
    3. Memang Malaysia tak lama lagi di kawal oleh US...kenapa? Hutang2 1MDB...Najib sanggup jadi pak turut dari lepaskan jawatan...tungguuuu....

      Delete
  6. Saya tak paham apa yg difikirkan sehingga sanggup keluar statement mcm tu, saya Rasa mak mertua Dan arwah bapa Saya yg hidup mati umno pun tak tergamak nak cakap Mcm tu, dah tu ada juga yg support. Lagi saya tak faham apa yg ada dipemikiran dia org. Takpe la, nak buat lagu mana, Dan tu pilihan masing2.

    ReplyDelete
  7. Tak jadilah bang din. Bukan najib tapi rosmah yg dah slow talk dgn obama masa jumpa kat summit semalam. Kalau tak jadi tu bang din macam cakap deris juling. Syukurlah kita ada kak long rosmah. Kalau tidak ..taktaulah nasib kita ni.

    ReplyDelete
  8. Jika kita lihat gambar perjumpaan diantara US, pemimpin Asean dll jemputan di laos di internet, susah kita nak lihat gambar najib dg pemimpin lain. Mengapa begitu??? Mungkin cai cai boleh jawab??? Mungkin mata saya kelabu dan dah tak nampak najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai akan cari dan taruk gambo2 lama najib bersama ketua negara asean yg lain...

      Cai biasa buat cengitu...kihkihkih

      Delete
  9. Parti pok jib hancur la
    BERSATU
    cepat borang
    KERIS pahang

    ReplyDelete
  10. Lain macam je air muka masing2 dlm gambar tu. They look tensed.

    ReplyDelete
  11. Banganglah org ameraka tu nak bunuh melayu tak untung apa dan tak rugi apa pun yg bangang org melayu beragama islam kerja makan dedak rasuah dan menipu itu saja kehebatan org melayu org amerka pun tak kenal melayu

    ReplyDelete
  12. Banganglah org ameraka tu nak bunuh melayu tak untung apa dan tak rugi apa pun yg bangang org melayu beragama islam kerja makan dedak rasuah dan menipu itu saja kehebatan org melayu org amerka pun tak kenal melayu

    ReplyDelete
  13. Bangunan bank negara sampai hari ni belum cat lagi....salah madey jugak

    ReplyDelete
  14. Mana berani us serang kita...presiden dia tak boleh letak pen di celah jari kaki macam pemimpin kita....obama tak hebat

    ReplyDelete
  15. 3 sahaja kemungkinan;

    1. AS nak bunuh melayu.
    2. AS nak bunuh umno.
    3. AS nak tolong umno.

    Idris Haron sahaja yg tahu jawapan

    ReplyDelete
  16. idris harun tak salah hanya ayat nya tak penuh.

    USA sedang bersama2 sekutu nya sedang membunuh melayu islam yg membuat keputusan utk 'berjhad' dgn berperang bersama sama ISIS.

    mengikut maklumat seramai lebih kurang 40 tlh gugur dgn kepercayaan yg mereka tlh mati shahid.

    apa pun Alfathifah utk arwah2 ini.

    ReplyDelete
  17. Melayu bodoh ialah melayu yang menuduh amerika nak bunuh melayu.statement us bunuh melayu adalah statement paling bodoh pada abad ini.tiada nilai ekonomi mahupun nilai strategis kepada kedudukan bangsa melayu didunia ini.Kebodohan terdedak umpama mati sendiri tanpa musuh datang menyerang.

    ReplyDelete
  18. MB melaka yg memperbodohkan rakyat.

    Hmmm....siapalah penyokong mb ni?
    Agaknya 2x5 bodohnya dgn mb ni.

    ReplyDelete
  19. MB ni dia risaukan org amerika bunuh melayu tapi x kisah kalo melayu bunuh melayu.. Pelik sungguh..MB ni org apa yer..

    ReplyDelete
  20. Idris Haruan ni kucing dia mati pun dia salahkan Tun Mahathir..

    ReplyDelete
  21. Yg kna bunuh mgkin melayu bawahan je .. yg ada byk dedak boleh jadi kawan baik

    ReplyDelete
  22. Dah mati semua orang melayu kat Malaysia ni..yang duk ada skrang ni hantu raya,hantu bungkus,langsuir yang diketuai oleh toyol yang suka mencuri

    ReplyDelete
  23. Kali ini Melaka roboh bukan sebab ditawani AS tapi kerana MBnya merapu setelah kenyang makan dedak.

    ReplyDelete
  24. Saudara Budin

    Melayu umno mati bukan di bunuh oleh US ttap mati kena tipu si pahlawan bugis dan ketua menteri melaka.

    Melayu yang bukan ahli umno tak kan mati di bumi malaysia ini melainkan mati sakit tua atau memang dah ditadir oleh tuhan untuk mati. setiap benda yang hidup atau bernyawa pasti akan mati. Bila dan masa tuhan yang menentukan takdir kita.

    Tapi ahli umno mati kena tipu orang melayu umno sendiri kerana bodoh terlalu percaya kepada pemimpin mereka yang tidak ada integriti, rasuah, menyamun dan salah guna kuasa semasa memerintah.

    Rakyat malaysia tak akan mati samada nya bangsa melayu, cina, india, iban , kadazan dan bangsa2 lain yang ada di malaysia jika umno tumbang di pru14 nanti.

    Yang membunuh rakyat adalah melayu umno dengan pernarikan subsidi ke atas brangan tertentu, GST dan syarikat 1MDB dimana rakyat terpaksa membayar hutang 1MDB dan gst.

    ReplyDelete
  25. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  26. betul malaysia sdh jadi target pembunuhan amerika

    ReplyDelete
  27. lebih dahulu indonesia yang akan di suriahkan oleh amerika

    ReplyDelete
  28. negara islam perlu waspada akan ancaman negara non islam

    ReplyDelete
  29. Terbukti amerika akan bunuh melayu dengan hasil pertemuan najib & Obama.. Dan rasanya, najib terlibat sekali dalam komplot itu..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...