Saturday, 10 September 2016

JIKA PAK LAH PM TERBAIK, KENAPA MASA DILANTIK TPM, ZAHID JUMPA TUN M?


Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi hari ini memberi penghormatan kepada  bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Badawi dengan menyifatkannya sebagai "Perdana Menteri yang terbaik" dalam sejarah Malaysia.

Kesian dengan Pak Lah, hanya setelah lebih tujuh tahun meninggalkan jawatannya, barulah penghormatan itu datang kepadanya.
Malah, lebih kesian kerana penghormatan oleh Zahid Hamidi itu hanya hadir setelah lebih setahun beliau menduduki kerusi Timbalan Perdana Menteri.

Yang paling kesian lagi, walaupun  beliau mengatakan Pak Lah merupakan Perdana Menteri terbaik dalam sejarah Malaysia, tetapi ketika dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri pada 28 Julai 2015 lalu, beberapa hari kemudiannya, pemimpin yang dikunjunginya untuk meminta nasihat dan pandangan ialah Tun Mahathir Mohamad.

Mengapa ketika itu tidak mengunjungi Pak Lah untuk meminta panduan dan nasihat?

Kalau hari ini Tun Mahathir tidak berbeza pendapat dengan Najib, tidak meninggalkan UMNO dan tidak menubuhkan parti baru, agak-agak siapa yang Zahid puji dan beri penghormatan?

Tun Mahathir atau Pak Lah?

Akhir sekali, kesian dengan Zahid Hamidi....(SH 10/09/2016).

47 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. huh, tak habis habis your gataling kat blog nie Ms Vee.. U mmg degil laa.. John, give her a nice pump maaaahn..

      Delete
    2. Budin tolong block miss vee sundal ni. Bisnes jual puki. Indon memang sial

      Delete
    3. Hi Ms Vee.. meh menyundal lagi kat sini.. gua pun lama dah x dpt berjimak ni. Alang2 muka tembok.. biaq sampai berlengaih la.

      Delete
  2. Zahid komedi..buat lawak mega....

    Jawa bodoh & korup mcm ni pun bolih jadi TPM. Sbb menyokong penyamun 1MDB. Kan bodoh namanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak semua jawa sama dengan zahid komidi,Malaysia akan musnah jika di perintah oleh bangsa asing seperti TPM yang dok ada sekarang

      Delete
    2. Zahid Hamidi biasa dapat title dari Tun sebagai "Mat Pizza" jika di pandang memang tak ada tokoh sama sekali untuk jadi TPM........!!!

      Delete
    3. Aku pun Jawa. Tapi tidaklah sebodoh zahid goblok. Semata² jawatan,pangkat,kejayaan sanggup jadi balaci. Memalukan jawa sahaja

      Delete
  3. Zahid komedi dh memangnya reputasi diketahui.. Masyarakat boleh baca tahap pemikiran beliau di tahap mana. Kebodohan + kaki kencing melebihi kepandaian yg tinggal sisa2. 1st TPM yg tiada krebiliti untuk jwtn TPM.. Memalukan

    ReplyDelete
  4. Biasalah tu nak alih perhatian. 2 orang pemimpin bahagian keluar parti, mana tak cuak..

    ReplyDelete
  5. Bolih percaya ke kat manusia seorang ni ???

    Bila di naikkan jadi TPM , terus cakap menipu .... kata dia dah pergi berjumpa dengan pak Arab pak Arab yang bagi derma kat Najib . Pak Arab apanye ? Siapa nye ? Tipu punya Zahid . Mana bolih percaya dengan manusia seorang ni !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan aje dia cakap dia dah jumpa pak arab; dia cakap dia dah jumpa beberapa orang pak-pak arab (donors); Najib pulak cakap yang bagi kat dia dua ribu enam ratus juta ringgit tu sorang aje pak arab, dah ninggal pun.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Walau pun si zahid ini berkelulusan universiti dan ada phd,namun kualiti yang ada pada dia tak sampai pun tahap seorang guru yang berdedikasi.Hanya dalam politik bangang sahaja geng mangkuk hayun boleh naik jadi menteri bangang.Najib adalah Bapak Bangang 1 Malaysia.

      Delete
    4. Berpendidikan agama. Cucu kiyai. Tapi penipu besar. Pendusta agama. Makan rasuah

      Delete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Ya semua org tahu jahid selalu cakap benar jadi butoh la pak lalat tu peem terbaik satu malaysia jdi najis mcm man?

    ReplyDelete
  8. Mwlayu yahudi lakhanatullah pengkhianat durjana anak bangsa

    ReplyDelete
  9. Jika awal awal lagi dudah jadi pembohong...nak percaya lagi pada zahid?...good byeumno.

    ReplyDelete
  10. Dalam keresahan berpolitik kita jangan lupa selain daripada najib ada dua lagi orang yang perlu kita kenang sebagai pengkhianat. Mereka itu adalah ketua polis negara dan juga peguam negara.

    Kedua-dua mereka ini adalah punca ketidak kesetabilan politik dan ekonomi negara kerana mereka tidak menjalankan tugas dan amanah yang telah diberikan kepada mereka.

    Sepatutnya mereka telah menahan menangkap dan mendakwa najib di mahkamah tapi tindakan itu tidak berlaku malah mereka mengada ngada kan cerita yang pelik dan lucu sebagai meremehkan harapan rakyat yang mahukan maruah negara dipulihkan.

    Kelakuan mereka jelas mempamerkan sebagai pemakan dedak. Keadaan negara tidak akan berubah selagi mereka mempertahankan najib sebagai rasuah sedunia.

    Oleh yang demikian setiap kali kita menyebut najib maka kita juga tidak boleh lupa nama khalid dan apandi sebagai orang yang bersubahat dan mereka ini mesti dibawa bersama ke kandang pendakwaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju 2.6 Billion %!!!Sebaik sahaja keputusan PRU 14 nanti diumumkan dan jatuhnya kerajaan Najib,pastikan pencuri,perompak serta semua yang bersubahat ditangkap serta merta.Kawal pergerakkan semua ahli politik,menteri kabinet dan semua sekali yang membantu rompakan ini.Awasi mereka di pintu sempadan keluar,darat,laut dan udara.

      Delete
    2. Ermm..memang panjang senarai menteri2 yg ade skrang beserta bekas2 menteri yg WAJIB disiasat asal usul harta mereka. Andaikata ade sket je terpalit dgn rasuah...rampas ke semua harta mereka & salurkn utk kemudahan & kesenangan rakyat. Persoalannya...SIAPA yg akan menyiasat asal usul harta2 menteri2 & juga bekas2 menteri?

      Delete
  11. ramai lagi jiwa tak medeka maseh dijajah amno
    takut nak berubah
    orang yang medeka berjiwa berani
    bukan pengecut
    ini akibatnya sanggup terima perintah bersyarat dari penjajah
    jiwa rakyat pun maseh tak merdeka
    sodihnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayahanda Tun M tak perlukan puji-pujian. Tun tak makan bodek dan ampu. Tak mudah nak gula2kan Tun.

      Rakyat tahu menilai jasa. Org yg waras pasti tahu nak menilai yg berjasa dgn yg menipu. Hanya yg hidup dgn makan dedak saja yg akal pendek tak tau menilai. Hidup macam lalang di mana angin bawa habuk dedak bertiup di situlah dia jatuh meliuk.

      Delete
  12. ahmad bashah is best ever kedah mb.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa, best ever ???
      umno kedah akan bungkuih next election...and semua kaki ampu and kaki sokong najib pencuri akan bungkuih sama...
      confirm umno bn tak akan menang punya...
      mb tak ada capable and intergriti...naik cara ikut pintu belakang.

      Delete
  13. Ahmad maslan cooked the best ever nasi goreng

    ReplyDelete
    Replies
    1. NGAM = Nasi Goreng Ahmad Maslan. Sedap belum pasti tetapi 100% bebas GST. Trademark nye dihiasi disekeliling nasi goreng dgn timun & cili padi beserta tangkai nya ^_^

      Delete
  14. Sudah dasar pengampu. Mengampu utk survival politik. Sudah tiada lagi pemimpin berintergriti dalam umno. Yang tinggal hanyalah macai spt kata hishamudin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ishh..ape yg nk pelik nye.
      UMN0 = Untuk Macai Najib Only
      &
      UMN0 = Untuk Melayu No Otak

      Delete
  15. Pak lah tido je tau dlm mimpi jumpa Jin.(Jean bini muda)

    ReplyDelete
  16. takut pak lah joIn bersatu lah tu...

    ReplyDelete
  17. Seumur hidup aku,...tidak pernah sekali pun aku melihat si zahid ni sebagai seorang pemimpin,seorang yang amanah,seorang pejuang bangsa,seorang yang bijaksana,dan seorang yang berkata benar.

    ReplyDelete
  18. Zahid Hamidi hanyalah seorang Jawa TOTOK. Perhatikan betul² tiap kali ditanya wartawan, Jawa TOTOK ni tak berani pandang kamera pun. Cakap berbelitsimpul muka hala ke bawah. Itulah posture org PEMBELIT.

    ReplyDelete
  19. Nak puji TDM tak boleh lagi sebab dia menjadi keluar Umno dan sebok dengan parti baru.Bukankah sekiranya sesiapa yang berbaik-baik dengan parti baru ini akan ditendang dari umno.Dalam umno mana ada orang yang boleh dijadikan contoh hanya yang tinggal Pak Lah seorang saja,maka terpaksalah hemoi muka untuk berderama.

    ReplyDelete
  20. Kadang2 org yg dikatakan mempunyai latarvelakang agama ini pun mempunyai perangai yg buruk lidah biawak cakap lain buat lain agama itu hanya wayang saja nak tunjukkan alim ada org bberagama islam tapi penuh dgn rasuah penipu penyamun maka agama itu hanya wayang jadi jangan hairanlah manusia2 haiwan ini

    ReplyDelete
  21. En Budin...agaknya ada yg tersirat kut. Mungkin dia nak bgtau yg almarhum Tun Razak pun tak best...demikianlah juga dengan anaknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju...saya pun rasa ada maksud lain di sebalik kenyataannya. Dia juga mungkin nak bagi tau kat naib yg sorang lagi tu yang arwah bapanya, pm ketiga pun tak bagua sangat..

      Delete
  22. Ape pulak kesian kat zahid hamidi!!!Kesian kat Pak Lah le bhai...Mesti Pak Lah sekarang ni masih dok terpinga-pinga.Si Zahid ni puji aku ke perli nih???Pak Lah pun tau dia level mana bhai...

    ReplyDelete
  23. Baik?
    Baik ada makna tu!

    ReplyDelete
  24. barang d ingat bahawa pak lah adalah pemimpin yg membawa zahid balik n d berikan peranan dlm cabinet nya.

    rasa terhutang budi nya sudah tentu d kenang. sungguh pun pak lah tidak begitu menyerlah sebagai pemimpin, namun akhlak nya tidak terjejas n masih utuh sampai sekarang.

    dengan berjumpa tun m, zahid secara tidak langsung mengakui kehebatan serta dynamism pentadbiran tun.

    yg saya sendiri kurang bersetuju adalah cara beliau mempertahan kan najib yg jelas sudah tertangkap tangan menipu n menyeleweng.

    beliau wajib mengembalikan kebolihpercayaan warga terhadap nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy setuju dgn en rahman bab pak lah akhlak nya tidak terjejas & masih utuh sampai skrang. Tapi sy langsung x setuju yg si zahid ni layak memegang ape2 jawatan tertinggi pun. Pada sy dia layak hanya sbg ketua cawangan saje. Jd menteri ape2 portfolio x layak..jd TPM lg la x layak..nk jd PM...terus telungkup malaysia.

      Delete
  25. Apakah motivasi Zahid untuk berkata Pak Lah is the best?

    Ada kah Pak Lah berpengaruh untuk menentukan masa depan politiknya setelah kita sedia maklum bahawa Pak Lah bukan lah orang yang kuat dalam hal itu.

    Kenyataannya bahawa Pak Lah is the best tu pun agak pelik. Seolah-olah kenyataan yang datang dari budak sekolah yang baru masuk tingkatan satu: (beees punya, sambil mencanak kedua-dua ibu jari!).

    Kalau lah kita bukan budak tingkatan satu, iaitu orang yang berumur dan semestinyalah dah matang, maka istilah "orang itu best" adalah mengikut selera masing-masing: subjektif. Tiap-tiap Perdana Menteri ada bestnya dan sudah pasti lah ada kalanya tidak best pula.

    Untuk berkata Pak Lah the best, seolah-olah dalam nada mutlak, maka Zahid ni sebenarbya adalah tidak lebih daripada budak sekolah menengah tingkatan 1: naive lurus bendoi.

    Atau pun dia ni adalah cerminan kepada baka Jawa totoknya: tak boleh lari dan mahu tak mahu kadang-kadang tanpa kesedaran, ciri-ciri feudal Jawanya tersembul keluar?

    ReplyDelete
  26. Pak Lah the best ever....

    Zzzzzzzzzz.....

    ReplyDelete
  27. tuan admin,

    sorry, nak tukar topik 100% sikit. Boleh tak tuan admin jelaskan mengapa setengah komen di delete kan? contohnya...komen ini di delete kerana promote minuman berasakan air ketum.

    So kita tahulah yang komen tak di delete kerana berlainan pendapat.

    decaf guest

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya selalu delete iklan ms vee sebab ia iklan lucah dan jual barang2 seks. Komen lain jarang saya delete kecuali bahasanya terlalu lucah dan menjengkelkan. Saya meraikan perbezaan pendapat, asalkan berkaitan dengan tajuk.

      Sebenarnya ada dua, bila delete oleh blog administrator, itu maknanya saya yang delete, bila delete oleh author, itu maknanya orang yang komen itu sendiri delete tulisannya. Terima kasih.

      Delete
  28. Sdr.Budin,
    Zahid memuji Pak Lah krn bapa dan bapa saudaranya pernah berguru dgn datuk Pak Lah iaitu Abdullah Fahim. Bukan rahsia lg Pak Lah juga yg menaikkan Zahid ke dlm Kabinet atas status anak kpd murid datuknya. Cuba tanya keluarga Zahid di Bagan Datuk benar atau tidak berita ini.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...