Friday, 23 September 2016

AYO PA...AYO MA...



Ayo Pa...ini kali banyak tinggi Tan Sri angkat sama itu Najib Razak.

Ayo Ma...ini betul-betul "baeek"  punya angkat...10 tahun lagi bukan saja boleh lawan sama itu Tun Mahathir...sudah jadi macam Mahatma Ghandi jugak.

Jangan tinggi  sangatlah angkat Tan Sri...lagi tinggi, nanti jatuh kalu...lagi sakit. 

Lagi satu, jangan selalu angkat tinggi-tinggi sama Najib, nanti Salleh Said Keruak ada sikit "jealous"  sama Tan Sri.

Lagi kalu nanti semua orang cakap, mentang-mentang sudah dapat  title Tan Sri, hari-hari kerja tarak lain...bodek, ampu, kipas dan angkat sama Najib jugak.

Senator sudah dapat, title Tan Sri baru kasi...10 tahun lagi jadi Perdana Menteri, apa lagi Najib mau kasi?

Menteri ka?

Ayoyo Tan Sri...macam mana rakyat mau tengok ada Najib 10 tahun lagi? (SH 23/09/2016).

60 comments:

  1. Dey,lu punya otak ada senget ka? Najib curi juga tau,lain tarak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tentang otak senget..kena tanya pada si polan yg anugerahkn title tan sri. Negara islam tapi tokey Toto & Magnum bole dapat tan sri. Alahai negaraku...Malaysia Boleh!!! Semua pun BOLEHHH!

      Delete
    2. Adey aney !! itu kedai jual tin buruk , peper lama , besi buruk sama semua barang curi , aney sudah bolih dapat itu Tan sree . Ayooo yooo pa . Apa sudah jadi ini Negara ?? Itu Agong ada tengok ka sama ini orang ? malu , malu , malu !!!

      Itu judi punya wang sudah berapa juta kasi sama itu RM sama NR bolih bagi itu Tan Sree ??

      Itu parti India Aney punya satu bangku pun tara tapi bolih dapat Tan Sree . Besok juga saya buka meja Najib punya rumah depan juga , nanti Tun juga bolih kasi .

      Yen na dey .... pooodah !!!!

      Delete
    3. Senator Tan Sri Kurap Besar?? Mmg sesuai la dgn gelaran pun. Yg dpt Datuk Tan Sri ni sumer kaki penipu dan kaki bodek ja.

      Yg betul2 baguih punya takat seko dua ja. Tu pun, dpt title tapi xde fungsi mcm M Nasir, Chong Wei, Nicole David gitu2 ja. Lain2, gelaran2 ni cuma nak mencantikkan wajah yg hodoh dan mengharumkan perangai yg lebih teruk dari binatang.

      Delete
    4. Melayu Dunia Ketiga mmg suka dibodek. Tak kira apa kelulusan pun. Baik di kampung, baik di pondok, baik di pejabat, mahupun imam masjid. Lagikan tok-tok mufti, MP-MP, ADUN-ADUN, inikan menteri-menteri. Apatah lagi Sultan dan Raja, kena puji sama macam tuhan.

      Ada pangkat ja walaupun peon atau despatch pejabat UMNO, PAS, PKR pun, spesis kurang cerdik dan suka dipuji mcm tuhan dimana-mana. Terutama Dunia Ketiga.

      Puji dan bodek adalah rukun iman dan rukun Islam kpd spesis Melayu tolol dan goblok ni.

      Delete
  2. Pendapat untuk diri sendiri.seploh tahun akan datang dia akan nyanyuk Dan mengaku lupa APA yang dia cakap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi 10 tahun berapa pulak duit yang akan lesap kena rembat??????? 10 tahun lagi berapa persen pulak GST dikenakan atas kita??????

      Delete
    2. 10 tahun? Aku ingat 10 minit pun xde sapa dpt tatap muka najib melainkan isteri, kroni dan pemakan dedak..hahaha

      Delete
  3. Ayoyo Din,tara mau ini busuk punya cakap,mesti mau ingat satu nombor 4 digit lu sudah taroh,1st prize sudah naik apa macam lu tentu suka.Ini macam juga sama saya sikit up juga mana tau menteri punya pos sudah dapat roombu thanks.

    ReplyDelete
  4. Kadang-kadang kalau pujian yang diberi diluar jangkauan akal ..dia dah macam memerli orang yang sepatutnya menerima pujian tersebut...

    ReplyDelete
  5. Ayoyo... kalu Najib tarak Anwar PM, lu punya Tan Sri nanti Anwar tarik balik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kini, penerima Tan Sri sudah tidak bermakna lagi. Nampaknya, sesiapa pun boleh dapat terutama pembodek-pembodek. Silap-silap gaya Jamal@IkanTongkol dan Ali@BontotDance pun boleh dapat Tan Sri. Kalau tidak percaya, tunggu...

      Delete
  6. Terbukti bukan Tun M yang nyanyuk tapi Nalla yang nyanyuk.

    ReplyDelete
  7. status ane ini sama n setaraf dgn ramesh rao.

    jadi kan lah ia sebagai bahan penglipur lara - tiada nilai berita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wulluk lah mapelei

      Delete
    2. Nallaa , Nallaaa, Nalllaaaa , adey pa ...

      Itu kedai todi lagi ada ka , ini kapala sikit sudah tara betul ....

      Delete
    3. Satu tongkang...tu yg perangai menjilat sama je..janji dpt dedak..

      Delete
  8. Ini worang satu kapal dengan najib la..itu mahatma gandhi mana ada songlap billion sama dia punya rakyat..lagi tarak makan ada la..tapi ini najib dia atas sana main golf sama obama, itu rakyat banjir tarak makan ada la..boleh sama ka..ayoyo kardawalei...banyak bodo la ini worang...

    ReplyDelete
  9. Now u know why even samy vellu never trust him

    ReplyDelete
  10. ini worang lain tarakk.. dia punya otak mesti ada ingat sama itu kalingga jugak..

    ReplyDelete
  11. Dah dapat tan sri bang din oiiii ..nak dapat tun pulak ni. Politik sundal macam tulah bang din ...

    ReplyDelete
  12. Replies
    1. Sireh banyak lagi, itu pinang jerok sudah kurang, ini keling bila banyak makan pinang, dia pening serupa minum air ketung.

      Delete
  13. Dey tan sri...pleaze laaa, dont insult mahatma ghandhi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh betoi si nalla ni nak samakan najib dgn mahatma gandhi.
      gandhi sms mninggal hanya ada selipar dan bbrp brg yg lain
      najib mninggal nanti tggl harta berbillion2
      tak guna punya nallakarupan

      Delete
  14. Ciitttt...byk busuk punya worang. Pi tangkap biawaklah

    ReplyDelete
  15. HINDU PARIA NEEEEE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dey 0021 satu worang pya pasal lu hina satu kaum akai ada ka???najib pya pasal semua malayu pinsuri ka.hang pya otak layak jadi geng baju merah atau bontot dance group bkn level melayu pemikir mcm tun atau dsai.

      Delete
    2. Dey tambii 00.21, lu macai umno mau sabotaj ini blog kaaaa? Lu pi main jauh jauh la tambi. Sana kota belud pi jaga karabau laaa deyyy

      Delete
  16. hei dey,waluq..waluq..tani kanji elek..porahhhh, purcek.

    sivaji the hero.

    ReplyDelete
  17. Hehehe....sedih tengok orang melayu kita. Tak tahu bersyukur dengan apa yang UMNO dah berikan pada kita. Tahu tak? Sudah banyak sumbangan UMNO kepada kita. Tu pun tak bersyukur lagi. Kita tak ke Mekah tau tanpa ada Tabung Haji. Siapa yang bangunkan Tabung Haji kalau bukan UMNO. Kita tak boleh mendapat khidmat perubatan tau tanpa UMNO. Kos perubatan rendah. Selebihnya kerajaan sanggup banyar lebih. Begitu juga pelajaran dan biasiswa. Semuanya usaha UMNO. Nak harapkan PKR..Tak pasal-pasal kene lanyak dengan DAP komunis. Dulu arak diharamkan kat selangor. Kene sergah dengan DAP komunis, arak ada jual balik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dey awat tak cakap kalo ameno takda tak le pi surga.takda sape salahkan ameno bangang sya tabik dato onn jaafar,tunku,razak dan tun mahathir tetapi bkn badawi dan najib.klu mereka memimpin dgn adil tak akn umno hilang dari tanah melayu.mcm tun.m cakap saman fitnah tak pyah pusing cerita kitar semula ameno buat tu dan ini faham bahalol.

      Delete
    2. Dey badua 0108 org da meluat tgk sandiwara bijan dan bikmama.kmi sokong umno bkn najib bangang

      Delete
    3. Anon 0108, sy sokong awk. Setuju..org melayu tak th bersyukur. Org melayu mudah lupa. Madey sendiri ckp mende tu...last2 dia sendiri mudah lupa...

      Delete
    4. Ni mangkuk 0157 dari zaman batu ka?hang ingat orang melayu dulu dulu ka ni melayu alaf baru rasional dan realistik bukan ikut rentak umno bomplastik.klu ikan bakar hang ajak boleh tpi dlm blog ni jgn buang masa.

      Delete
    5. Jepun Umno perintah ke?
      Korea Umno perintah ke?
      Dua contoh negara maju.
      Anon 01:08 pergi mampus la lu.
      Puuuuiiii.....

      Delete
    6. Bersyukur tak bermaksud menerima salah laku pemimpin2 skang..aku pelik le dengan melayu umno ni, bila ditegur je, ckp kita mestilah bersyukur dengan apa yg ada..untuk rakyat bersyukur tapi untuk pemimpin apa? Pecah amanah, songlap duit...fikir le skit bro.m

      Delete
    7. Dia memangla tengah bersyukur sesangat sebab tgh dok melahap dedak

      Nanti dedak abis hilangle syukurnye tu datangle kufurnya pulak

      Delete
  18. Ini blog rakyat malaysia selama tun mahathir memerintah takda rasa kebencian antara kaum mcm skrg tpi sejak badawi dan najib negara hancuss.jgn jadi islam ic je tpi hidup lebih teruk dari org kafir.

    ReplyDelete
  19. Najib lah punca segala kemusnahan dari segi kejatuhan ekonomi,rasuah Berleluasa, nilai ringgit turun mendadak & kos sara hidup tinggi & sebagainya..!! Ini Tan Sri cakap najib lebih bagus dari Tun M, ini confirm mabuk todi ni.

    ReplyDelete
  20. Aiyo nalla 7 tahun je negara da lingkup hang nak bgi dia sepuluh tahun nak main yoyo ka dgn bola kepit najik??

    ReplyDelete
    Replies
    1. mari kita main yoyo di depan rumah si nalla pundek ni...

      Delete
  21. Tan Sri membodek secara kurang profesional. Nampak sangat satu gelagat mengampu yg keterlaluan yg akhirnya boleh membebankan Najib.

    Lain kali belajarlah dulu dari Salleh Said Keruak cara2 membodek yg betul. Barulah tak nampak sangat.

    ReplyDelete
  22. Apa lagi Nalla mau...hihi

    ReplyDelete
  23. Nalla punya angkat nampak (orang penang perkataan nalla tu besar). Nak puji ikut padan sudah lah. Nanti najib bagi dekat hang nalla punya dedak.Pak hang memang pandai bagi nama dekat hang. Sesuai sungguh.

    ReplyDelete
  24. Bak kata orang dahulu, "hanya jauhari mengenal manikam" tapi sekarang johari tidak kenal si maniam malah si Maniam pula terlebeh kenal Si johari.chiitt....podaah..

    ReplyDelete
  25. Punya bodoh sesiapa yang mengatakan Najib jauh lebih baik dari Tun Mahathir. Bangang punya ukuran yang di gunakan nya.

    Tun sudah kata, dia tak mencuri, tapi Najib songlap berbilion Ringgit masuk akaun nya, akaun anak tiri dia dll. Ini satu ukuran sahaja sudah cukup menunjukkan Najib takda bandingan langsung dengan Tun.

    Atau tiada ukuran apa apa pun di guna si pengampu Nalla - ha nya main kata aje. Kot dia mengharap dapat anugerah gelaran Tun pulak nanti. Macam macam pemikiran dan telatah politikus di Malaysia kebelakangan ini. Mengarut.

    Amat geli dan jelek membaca - apa tah lagi jika melihat - orang seperti itu.

    ReplyDelete
  26. Dengar kata , kawan kita ni baru dapat projek Kementerian Kesihatan 500 juta. Padan le bodek semacam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun ada dengar jugak

      Melopong terkulat2 la shahrir samad bila dapat tau dedak ane tu dpt 500 kali ganda dari dia dapat

      Delete
  27. Hang semua mudah lupa sejarah, sejarah pesanan datuk nenek hang sejak zaman berzaman: JIKA JUMPA KELING DAN ULAR, PUKUL KELING DAHULU BARU PUKUL ULAR.
    Hang pa dah lupa ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kawan orang India aku pun tahu jenis Nalla ini adalah penjelmaan dewa ular lidah bercabang jenis mama kasta!

      Delete
  28. Arwah dato Fadzil Noor termakbul dah doakan Madey lengok dopan mato diyo, diyo hilangkan fungsi ngajo, sodomy 1 dan 2 sumbek Nuar diyo punyo kojo jugak utk sonang Najib takbir tanpo gangguan Nuar.. elokla Madey tolong furnishkan Najib, dah Najib tak ikut perentah diyo ..Madey talipon2 Najib tak jawab su'uh buek jambatan bengkok dan lain2 ..tu yang diyo hangin satu bodan , ek ang semuo dulu, kan main lagi kato Madey bagai2 tak adil tak adil sumbekkan Nuar dlm penjaro la ni.. yo ang sokong lagi Madey & Nuar tu memang ea byk lah kroni. Yo un sokong lagi buek apo?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan jual nama orang dah arwah betulke dia pernah doa begitu? Kalau betul sahih awak dengar begitu makna memang makbul tetapi dia mungkin terlupa doa agar kepimpinan Pas tidak belot dan sekongkol dengan DAP dan pemimpin kes video besi la ni cakap tidak cukup 4 saksi sekongkol dan sedondon pulak dengan pemimpin yang terpalit dengan skandal rasuah,salah guna kuasa, penindasan serta pembunuhan.

      Delete
    2. Anon 1134,

      Kau ni la yg dulu guna nama "Waghih" kan?

      Dah kono band ko nick ekau tu? Sampai kono guno namo mat non yo?

      Kahkahkah

      Ingatkan ekau dah lamo nyopi jadi makin ceghodik

      Rupo eh bangang cam maghin yo

      Lupo lak, kang kot ekau dah ceghodik dah takdo la najip nak sumbek dodak dalam tembolok ekau laie kan? Ha toghuihkanla jadi bodoh camtu

      Delete
    3. tu la Arwah dulu Pas memang baguih Madey lah yang mengaja sambil nyolam minum ayer kronism, rasuah bagai sungupo la Nuar anak didik diyo tu pasal Arwah doakan supaya Madey panjang umur lengok sendiri kononnya Bn dirusakkan Najib, eh eh diyo la ngaja semuo ni sonang2 nak turunkan apo diyo tu hanya mamtan jo komem lobih krg dah la ini nak sampai nak naikkan boboi, korang kono tahu ni jo sobab ea melainkan Najib kato baik boss oden laksanakan hasrat tu.

      Delete
  29. Kalau dia ini beri minum air tuak dah cukup lagilah merapu dia ular lagi baik dari dia porah makan dirih lagi baik

    ReplyDelete
  30. Kalau dia ini beri minum air tuak dah cukup lagilah merapu dia ular lagi baik dari dia porah makan dirih lagi baik

    ReplyDelete
  31. Bintang, Pingat apa2 gelaran yg diberikan pada seseorg dulu dan sekarang tdk sama.
    Duit banyak dpt lah dok kiralah penyampu longkang.
    Tdk ada nilai langsung anugerah yg telah diberi pada seseorg.
    Mana dia maruah institusi Raja Perlembagaan.
    Org Melayu tipu Melayu.
    Melayu susah diberi BRIM.
    Bolehlah beli barang2 keperluan utk seminggu dua.
    Yg kaya tetap kaya.
    Kaki ampu berluluasa.
    Kaki bodek, kaki rasuah hidup bersenang lenang.
    Pemimpin Melayu bertelingkah utk bagi peluang Bangsa lain memerintah.
    Apabila nasi sudah menjadi bubur......menyesal jutaan kali pun sudah tdk berguna lagi.

    Bangsa lain kerahan utk daftar mengundi ada dimana2 tapi org melayu buat tidak kisah kerana BN masih memerintah.
    Org Melayu bernama Najib masih lagi jadi big bos.
    Apa yg akan berlaku PRU14 bukan masa nak fikir.
    Janji sekarang ini pemimpin melayu yg dok di atas tu hidup mewah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...