Tuesday, 27 September 2016

MEMANG DAH "NAMPAK BODOH" PUN!!


Pemuda UMNO akhirnya membuat keputusan membatalkan hasrat untuk membuat laporan polis terhadap dua "tauke Cina" yang didakwa terlibat membiayai gerakan mahu menyingkirkan Perdana Menteri, Najib Razak yang ditunjangi oleh Tun Mahathir Mohamad.

Pembatalan dibuat dikatakan untuk mengelakkan Pemuda UMNO nampak "bodoh" berikutan maklumat mengenai perkara itu didapati tidak sahih.

Pemuda UMNO juga mengesahkan maklumat yang diterima sebelum ini adalah  berdasarkan "dokumen palsu".
Kehkehkeh...kesian Pemuda UMNO!!

Semalam lagi blog telah menulis selitan cerita "dua tauke" berkenaan yang terangkum dalam kisah kononnya Tun Mahathir  mahu berdamai dengan Najib, adalah semata-mata dongeng murahan yang berpunca daripada dedak berkualiti rendah.

Malangnya, hanya setelah hampir 24 jam, Pemuda UMNO yang semalam gegak gempita mahu membuat laporan polis, baru  sedar  maklumat yang diterima adalah tidak sahih dan palsu.

Kenapa lambat sangat untuk kenal beza antara kaca dengan permata?

Kalau terjumpa antara kaca dengan permata di tengah-tengah jalan, apakah Pemuda UMNO memerlukan masa hampir 24 jam juga untuk mengesahkan kesahihannya?

Jika hari ini Pemuda UMNO mengatakan mereka membatalkan laporan polis itu untuk mengelak kelihatan "bodoh",  sejak semalam lagi apabila ada pemimpinnya "begitu cepat melompat dan berlari-lari ke kedai emas"  semata-mara kerana terlihat benda berkilau di tengah-tengah jalan, Pemuda UMNO sebenarnya sudah pun "nampak bodoh" di mata umum.

Asal ternampak bersinar dan berkilau saja, terus ingat ianya adalah permata. Seharusnya pemimpin Pemuda UMNO sedar, kalau pun ingin mempertahan dan mengampu Najib, bukanlah semua perkara yang didengar mesti dibuat laporan polis dengan sesegera yang boleh.

Berfikir dan dan bertindaklah dengan waras. Fikir dan selidik terlebih dahulu. Sekurang-kurangnya untuk tempoh hampir 24 jam pada hari semalam, "kebodohan" telah melekat pada Pemuda UMNO kerana ada pemimpinnya terlalu ghairah sehingga gagal menilai antara kebenaran dengan kepalsuan, antara kaca dengan permata.

Kesian KJ ada barisan Exco seperti ini!! (SH 27/09/2016).

68 comments:

  1. aik baru sekarang sedar UMNO tu penuh ngan orang2 BODOH ke? LOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama jerr,pemuda umno dan pemuda pas,yg diketuai nik bedoh

      Delete
    2. Pemuda umno ini bukan saka bodoh tetapi masih tergila gilakan tergila gilakan dedak.

      Delete
    3. Betul bro. Umno suprisingly penuh dgn org2 3/4.
      Sedih tapi fakta.

      Delete
    4. Betul bro. Umno suprisingly penuh dgn org2 3/4.
      Sedih tapi fakta.

      Delete
    5. Tak payah komen banyak2.puak2 ni baik maki saja....tengok muka budak umno ni naik menyampah.MELUAT!!!!!!!

      Delete
    6. Korang x rs bersalah ke fitnah ahli UNNO? Apa yg korang x puas hati lg dgn UMNO? BR1M sudah diberi...minyak sudah diturunkan harga...semua sudah diberi...Apa lg yg kamu mahu wahai pembangkang...melayu mudah lupa...

      Delete
    7. 03.20 ....x rasa bersalah. Bukan fitnah pon

      Delete
    8. saya ibu irma seorang TKI DI SINGAPURA
      pengen pulang ke indo tapi gak ada ongkos
      sempat saya putus asah apalagi dengan keadaan susah
      gaji suami itupun buat makan sedangkan hutang banyak
      kebetulan saya buka-bukan internet mendapatkan
      nomor MBAH SERO katanya bisa bantu orang melunasi hutang
      melalui jalan TOGEL dengan keadaan susah terpaksa saya
      hubungi dan minta angka bocoran SINGAPURA
      angka yang kemarin di berikan 4D yaitu 6377 TGL 01-09-2016
      ternyata betul-betul tembus 100% alhamdulillah dapat Rp.250.juta
      bagi saudarah-saudara di indo mau di luar negeri
      apabila punya masalah hutang sudah lama belum lunas
      jangan putus asah beliau bisa membantu meringankan masalah
      ini nomor hp -> (-082-370-357-999-) MBAH SERO
      demikian kisah nyata dari saya tampah rekayasa
      atau silahkan buktikan sendiri..

      Delete
    9. Kepada Irma, pergi mamposlah kau. Mat najip jd kaya xbeli nombor ekor pun.

      Anon 0320, sahla kau ni BODOH:

      1) brim

      Dapat 800-1200 tapi kena sembelih dek GST setidak2nya 1500. Tu kau kata nak kena bersyukur? Brim bukan semua Org dpt pulak tu tp gst semua Org kena. Tu dah nampak keBODOHan kau yg pertama.

      2) Minyak murah

      Kononnya untung mat najip set harga minyak kat 1.70 skg ni. Banyak subsidi najip bagi kononnya. Kepala bu*o. Kau check la dgn mana2 Org oil & gas semuanya tau yg sejak minyak jatuh drp last year sebenarnya Ron 95 dalam 1.20-1.30 je. So skg ni Siapa subsidi Siapa? Tu dia keBODOHan kau yg kedua.

      3) Semua dah dapat

      Yg ni aku dh xlarat nk ulang point2 Org yg dh cerdik yg dh dok disebut berulangkali dlm ni. Tp biasalah Org BODOH mcm kau mmg xakan paham

      4) Apa kami nak?

      Dulu kami nak najip turun. Skg kami nak najip, semua menteri kabinet dapur najip, senang cerita semua org2 bpangkat & bjawatan dlm amno tmasuk pemakan dedak Macam kau turun n dok diam2. Plus najip tu kami nak dia didakwa dan dihukum atas kesalahan2nya. Nasib baik ke jel. Nasib tak baik ke tali. Sekali dgn Rosmah.

      Tu yg kami nak. Ok?

      Delete
    10. Tajul, abih tu. Kalau nak orang UMNO turun, takkan sanggup gadaikn negara kt cina DAP? Jawab cpt...

      Delete
  2. Kan org UMNO skrg ni memang BODOH belaka.....dari PM , Menteri kabinet smpai ler org yg menokong NAjib..........Klu tak BODOH, takdanya keluar kenyataan yg bodoh nak mampus.......Akui shj UMNO skrg dikerumuni org2 bodoh.....

    ReplyDelete
  3. Baru sedar?
    Sebenarnya dari dulu lagi kelihatan bodoh.Apa punya la sayap kanan umno ni.
    Buat malu je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Napa Raja Repot Polis x buat report yek?

      Delete
    2. Rani kulop dah join tabligh agaknya

      Delete
  4. yang keluar tu dah tak dapat lagi nak menimbunkan harta, tu pasal depa menyalak siang malam pagi potang macam setan hey mano poyi mesin buat duit aku, tu sobab kono cantas/tendang keluwau. hangpa tak tahu lagi ka hanya sdr shahbudin tahu kisah sebenar benarnya. tu pasal fed-up lalu pakat2 keluwau.

    ReplyDelete
  5. Haaaa haaaaa haaaa inilah barisan KJ..ha ha ha...lawak sungguh

    ReplyDelete
  6. Sebenarnya media mengenai pemuda UMNO menarik balik adalah rekaan dan provokasi ultrakiasu malaysiakini yg dibiayai sepenuhnya oleh parti komunis china. Ini bertujuan utk memperbodohkn UNNO. Cmne nitizen leh terpengaruh dgn media komunis ea...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pendedak nak buat cover-up..... jangan salahkan cina... salahkan diri sendiri.

      Delete
    2. mcm di iran syiah minoriti jadi pentakbir, yahudi minoriti menakbir dunia, elokla di malaysia asal pendatang tak lamo lagi memerintah melayu, yo la Cino memang pandai dan jangan ko sesali kemudian hari. elok la

      Delete
    3. Anon 15.50, kamu jangan tunjuk bodoh sangat ler...Apsal ko benci sangat cina DAP? Abih cina MCA GERAKAN perfect sangat ke?

      Delete
    4. mat sabu sdg rancak nak groomkan dap ganti bn, mat sabu cakap hangpa napa nak takut dgn cina hanya 25% manakan logik boleh jadi pm. hangpa tak tahu ka di timur tgh syiah minoriti jadi penguasa zalim, elok la korang sokong mat sabu tu.

      Delete
    5. anon 16.26, biar lah adil sikit. Jgn hipokrit. MCA GERAKAN main isu kaum kamu takpe. Ape ni...MCA GERAKAN DAP tu sama je ler...cer kalo MCA GERAKAN tu bkn komponen korang, berani x sentuh??

      Delete
    6. kalu ppbm ganti bn boleh jugak dari dap, pkr la ni pan tapi soklannya apakah ppbm mampu, sebab nak jadi kukuh parti ambil byk tahun. tak tahu lah kalu ppbm boleh tarik ketu m serta ribuan ranting menang pru14 dan rebrand semula umno terbaru. pokoknya masih umno cuma dapat nyahkan Najib dan naikkan boboi.

      Delete
    7. kalu ppbm ganti bn boleh jugak dari dap, pkr la ni pan tapi soklannya apakah ppbm mampu, sebab nak jadi kukuh parti ambil byk tahun. tak tahu lah kalu ppbm boleh tarik ketua m serta ribuan ranting menang pru14 dan rebrand semula umno terbaru. pokoknya masih umno cuma dapat nyahkan Najib dan naikkan boboi.

      Delete
    8. Biasa laaa, dah tinggal nyawa nyawa ikan. Kena la main isu perkauman nak dapatkan melayu punya support. Satu dunia dah tau pasal skandal 1mdb ni, mana nak sorok muka? Melayu berpendidikan tak support dah kat umno. Panik dahhhh

      Delete
    9. Siapa nak support penipu2 dan pencuri2 lahanat tu.

      Semua tu penagih penagih dedak belaka.

      Tiap tiap hari duduk di lobby lobby hotel 5 bintang. Berlagak macam businessman tapi commission agent sahaja.

      Itu lah umno dan pemuda umno hari ni. Muka tak tau malu langsung!!!

      Sebab tu tiap tiap hari merayau rayau kat lobby lobby hotel cari mangsa untuk dapat minum atau lunch free.

      Delete
    10. Kalu cerita ini hanya rekaan malaysiakini.. Apa lagi samanla malaysiakini..

      Delete
  7. " Pemuda Umno batal lapor polis elak dilihat 'bodoh'".

    Betul2 perasan budak2 Umo ni. Semua org nampak dan lihat pemuda Umno memang bodoh sejak isu 1MDB timbul dan sejak didapati Najib menyamun duit 1MDB.

    Buat rpot atau tak buat repot..tak de bezanya. Pemuda Umno memang bodoh..sbb berketuakan seorang pencuri dan penyamun global.

    ReplyDelete
  8. Ketua Pemuda Khairy pun bodoh..apa nak ckp dgn anak buahnya.

    Orang bodoh atau orang kurang siuman shj yg menyokong penyamun jadi Presiden parti mereka. Kalau parti lain diMsia ni, dh kena tendang penyamun ni. Apatah lagi diseluruh dunia kecuali diAfrica kot...

    ReplyDelete
  9. Pemuda umno memang telah dibangsat dan dibodoh sejak najib ambil alih, sedang dibangsat dan dibodoh dan akan dibangsat dan dibodohkan untuk selama-lamanya oleh najib

    ReplyDelete
  10. Kalau begitulah, maka buatlah pilihan nak jadi bodoh atau pintar.Kalau nak jadi bodoh buatlah selalu Dan kalau nak jadi pintar berubahlah.

    ReplyDelete
  11. Semenjak Ketua Pemuda Lembik yang menjunjung Keris tu mengadap Presiden Tido..Pemuda UMNO memang hampeh!...Ketua Pemuda kini...datang dari tingkat 4 kabinet tido...pernah dituduh menabur dedak...so? apo nak dikato!...

    Bak kata Tun M...The stupid will only appoint the more stupid to be his successor so that he looks very clever....Yesss Bossss...bullshit!

    Stupid...Stupider and the stupidest.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalu ppbm ganti bn boleh jugak daripada gabungan dap, pkr la ni pan (pakatan harapan) & (barisan rakyat hanya impian boboi sebab bolayan dek barisan harapan) tapi soklannya apakah ppbm mampu, sebab nak jadi kukuh parti ambil byk tahun. tak tahu lah kalu ppbm boleh tarik ketua m serta ribuan ranting menang pru14 dan rebrand semula umno terbaru. pokoknya masih umno cuma dapat nyahkan Najib dan naikkan boboi.

      Reply

      Delete
    2. kalu ppbm ganti bn boleh jugak daripada gabungan dap, pkr la ni pan (pakatan harapan) & (barisan rakyat hanya impian boboi sebab bolayan dek PAKATAN harapan) tapi soklannya apakah ppbm mampu, sebab nak jadi kukuh parti ambil byk tahun. tak tahu lah kalu ppbm boleh tarik ketua m serta ribuan ranting menang pru14 dan rebrand semula umno terbaru. pokoknya masih umno cuma dapat nyahkan Najib dan naikkan boboi.

      Delete
    3. Tak payahla nak utarakan soalan mampu atau tidak sedangkan soalan betul atau tak mat najip kapor duit melalui wan emdibi pun kau xmampu nak jawab dengan fakta yg kau jawab hanyalah dengan cara alih tiang gol, semuanya fitnah dan last sekali jual je la isu perkauman tu je la kau mampu buat

      Delete
  12. Memang kalu nak dedak gred A1 kena lah buat kerja ,tapi sayang kerja yg di buat sia sia,Nampak nya episode kebodohan Azwan Bro baru baru ni berulang lagi.

    ReplyDelete
  13. pd saya,zaman kecermelangan pemuda UMNO adalah semasa dato harun peneraju nya. kita dpt rasakan yg semangat perjuangan kumpulan nya selari dgn aspirasi melayu/bumi terbanyak.

    zaman tersebut sudah berlalu n tidak akan kembali.

    sedih!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman yg paling sial adalah zaman shima auww..auww tu.

      Delete
  14. Bn dah dedak prof kajian darul ehsan kata masa mengundi bn naik 15 peratus
    Propaganda.

    Nyatanya itu semua sogokan wang pok jib

    Rakyat sebenarnya memihak pembangkang

    ReplyDelete
  15. ngan kepada BN mampu memuncak sehingga 15 peratus ketika musim pilihan raya.

    Timbalan Pengerusi Institut Darul Ehsan (IDE), Profesor Datuk Mohammad Redzuan Othman berkata, ini berdasarkan pelbagai strategi yang digunakan BN sepanjang tempoh pilihan raya.


    Semua ni propaganda bn dedak umno bn

    Keris pahang

    ReplyDelete
  16. Sesiapa yang mempunyi kawan dalam Astro tolong bawa lah mereka-mereka ini pi uji bakat,mungkin layak untuk menunjulkan diri sebagai pelawak,bukn dalam arena politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Astro pun tak mau. Depa takut rating jatuh menjunam

      Delete
  17. Ni nak nasihat skit kat pmuda amengok ni, lain kali Tabayyun...jgn jadi mangkuk hayun...kan dah malu..

    ReplyDelete
  18. Cuba nengok betoi2 muka budak armand ni. Kan muka bebal tu. Cakap main lepas je. Eloklah kadi macam ni. Biar dia sedar yg dia ni bodoh dan bangang betoi. Kita doalah dia boleh ubah diri dia ni.

    ReplyDelete
  19. bukan saja bodo tapi jahat pulak tu
    macam hantu tak cukup makan

    ReplyDelete
  20. banyak mentekedarah dan kumpui harta dari sumber yg haram..kelaku jd haramjadah..
    sanggup jd barua ..penipu.. peligkop mlayu..demi duit dan burit..
    amno dan barisan nasiolnal..peligkop mlayu dari dulu kini dan selamanya..
    wang besag d dahulukan burit besag d utamakan..bangsa mlayu d bangsatkan.

    ReplyDelete
  21. Habih tembelang jadi agen Penjilat Kahak no 1 dah pecah.
    Terima arahan jgn buat report
    Budak djh 6 pun tahu dia orang kuat Perkasa
    Sapa Towkay PERKASA....
    Orang bodoh je yg tak faham wayang cina ini
    Bodoh macam Anina tu...padan muka kena bayar kos saman
    2ekor berok...malu aja kes ditolak...eh..eh...ditarik balik saman[ditolak malu nanti]
    Hbih, dah dekat 2 thn semua plan punah ranah.....
    Kita hanya bolih merancang,yg menentukan ALLAH
    Kalau niat tidak baik dan ikhlas,menuduh tanpa bukti,mengutuk tanpa alasan konkrit macam mana nak dapat restu....Wallahualam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kes anina tu lain bro...dia tarik balik saman tu sebab dah dibuang dari umno. Tak ada lagi local standi untuk saman. Kalau dia tak di buang, masih lagi ahli umno, saya yakin kes terus berjalan.

      Delete
    2. Betul cakap bro. Bila dah tak jadi ahli memang takde locus. Buang masa je pasal kompen kena strike out.

      Delete
  22. Patut laaa professional muda mudi melayu tak join umno. Gini rupanya kaliber pemimpin umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa nak joint parti cekik darah tu.
      Ada duit mahu lah depa tolong kita. Tak ada duit pandang muka kita pun tidak.
      Setakat hi hi bye bye saja.

      Delete
  23. Ketika ini, melayu berjaya menjauhi umno. Bukan apa, bila ada jawatan besar, businez bagus, rumah besar, kereta mewah.....takut orang kata, patut la kaya, orang umno.

    ReplyDelete
  24. Benar tuan..kaya dgn rasuah.

    ReplyDelete
  25. UMNO-BN menjadi pilihan rakyat Selangor kerana mereka sudah jemu dengan politik pembangkang. Begitu juga GERAKAN-BN dijangka akan merampas semula Pulau Pinang. MCA-BN akan menang majoriti di Kedah. Sabah Sarawak tetap memilih BN. Gudbye ler pembangkang....gudbye ler madey...gudbye ler moidin....gudbye ler nuor al-juburi....gudbye ler cina DAP komunis....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minum ketum yerrr awal pagi ni?

      Delete
    2. Bukan mabuk ketum anon 0252. Mabuk dedak basi. Dedak kalau dah basi jadi ler mcm tuak. Tu yg mabuk tu. Bodoh nyer 0229..

      Delete
    3. Tu je la sisa2 terakhir usaha pemakan dedak sbb dh xada idea apa nk goreng lg dlm ni

      Delete
  26. Anon02:29
    Awak jangan babitkan sarawak.rakyat Sarawak bukan pilih parti umno dan najib. Yang orang sarawak pilih adalah parti anak sarawak yang berani mempertahankan hak2 sarawak dan memastikan MA1963 di dilaksanakan oleh malaya untuk kepentingan rakyat dan negeri sarawak supaya pembangunan dapat diberi sama dengan negeri2 di semenanjung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila masa sy babitkan Sarawak ngan UMNO? Masa pilihanraya negeri hr tu sape menang? BN jugak kan...BN tetap menjd pilihan...

      Delete
    2. Ini bukan Ali Tinju. Ni namanya Anon Gusti. Penggemar tuak dedak...

      Delete
    3. 02:29 & 12:24
      Aaaa.. May..mang ei hamba setuju 100%, balik2 muko diyo jo nak nentukan Malaysia, patut ei dah bersara tu duduk ontok2 layan cucu mcm Paklah. Takdo kojo asik nak jaga suku sakat diyo jo lopeh tu nak suruh boboi ambik alih, mahu sampai 2040 kroni2 diyo jo. 1mdb tu contoh sykt bosa yang bernaug dibawahnya jenis2 perniagaan utk rakyat M'sia keuntungannya lbh krg mcm Petronas kan milik rakyat M'sia khas utk bumiputra. Tak tahu la mangkok2 sokong berasaskan kebencian. Tak kemana2 lengok je la apo jadi pada Nuar dianiaya dan skrg bergabung semula sebab nak jaga diri jo, rakyat dah lamo di julapkan mamtan. Woi bangun la. Jgn ikut je buat la kajian mentelaah baca kisah2 yang lalu. Dulu bukan main kato Nuar itu ini last2 berpeluk balik. Apo la siol politik murahan.

      Delete
    4. Anon 1331 ni dulu pakai nama "waghih" tapi dah kenyang kena kutuk maki seranah maka dh xada telor la nk pakai nama tu lagi.

      Haritu lama senyap ni dh bkokok balik dedak dah habis la tu

      Delete
  27. Tompi Sabah Sarawak ikut Najib kan kan, jgn marah.

    ReplyDelete
  28. Another Jamal Ikan Bakar & Ali Tinju in the making..

    ReplyDelete
  29. Another Jamal Ikan Bakar & Ali Tinju in the making..

    ReplyDelete
  30. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haritu miss vee jual puki

      Skg Irma jual mapiau pulak

      Setan betul

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...