Thursday, 29 September 2016

PRU 14 DIAWALKAN?


Di Berlin semalam, menurut laporan agensi berita Reuters, Najib Razak dilapor menyatakan tiada perancangan untuk mengadakan pilihanraya lebih awal sehingga tarikh akhirnya pada 2018.

Katanya, sebarang keputusan untuk mengadakan pilihanraya tidak sepatutnya dibuat berdasarkan sesuatu faktor tertentu.

Bagaimanapun, beberapa jam kemudian, Najib membetulkan laporan tersebut yang dianggap tidak tepat.
Dalam penjelasannya kepada Bernama, Najib berkata, beliau tidak pernah menyatakan dengan pasti bahawa pilihanraya akan diadakan pada 2018 atau kemungkinan mengadakan pilihanraya lebih awal daripada itu.

"Saya tidak menyatakan bahawa pilihanraya akan diadakan pada 2018. Apa yang saya nyatakan pilihanraya tidak dijadual sehingga 2018, tetapi penentuan tarikh pilihanraya tidak bergantung kepada faktor tunggal, sebaliknya kepada beberapa faktor.

"Saya tidak menyatakan dengan pasti tarikh pilihanraya ialah pada 2018 dan tidak juga menyatakan kesediaan untuk mengadakan pilihanraya awal," jelasnya lagi.

Apakah makna penjelasan atau pembetulan laporan tersebut?

Mengapa Najib rasa begitu tidak selesa dengan laporan awal yang mengatakan beliau tidak perancangan untuk mengadakan pilihanraya lebih awal sehingga tarikh akhirnya pada 2018?

Apa perlunya dinyatakan semula bahawa beliau tidak menyatakan dengan pasti pilihanraya akan diadakan pada 2018 dan tidak juga lebih awal daripada itu?
Apakah ia bermaksud bahawa Najib memang ada perancangan untuk mengadakan pilihanraya lebjh awal atau secara mengejut di ketika parti-parti pembangkang belum ada kata sepakat mengenai pembahagian kerusi dan dalam masa yang sama pembentukan PPBM  juga masih belum tersusun rapi?

Jika tidak, kenapa Najib begitu pantas membetulkan laporan Reuters itu?  (SH 29/09/2016).

95 comments:

  1. Dengan rakyat pun Najib aka Rosmah dah banyak menipu ini pula nak bagi tarikh kepastian pilihanraya umum mana mau dia apa pun pihak pembangkang terutama sekali parti bersatu kena cepat dan bersedia untuk hadapi semua ini demi kebaikan rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Disebalik kebencian rata2 rakyat jelata dengan skandal demi skandal oleh rejim Najib, tak dapat disangkal Najib juga yang akan terus jadi PM selepas pilihanraya ke 14. Selagi tak mati, selagi itulah Najib wajib jadi PM.

      Tak ramai berani nafikan statement ini.

      Delete
    2. Saya setuju dengan 10.28. Bayangkan, yang ada akses internet pon masih ramai buta pasal skandal 1mdb, apatah lagi mereka di kampong, di felda, di pendalaman sabah dan sarawak?

      Talian hayat umno adalah di luar bandar. Di bandar, talian hayatnya ialah sebahagian dari 1.6 juta penjawat awam dan 400,000 di sektor GLC yang tidak perlu faham perkataan produktiviti, VSS, performance based rewards, dll.

      Delete
    3. Bro, bukan soal akses internet tapi rasa taksub segelintir pada umno.
      D Putatan baru baru ini ada seorg haji yg declare yg dia tetap sokong umno sampai mati.
      Haji tapi x ada hidayah untuk melawan kebatilan.

      Delete
    4. Hoi najib!hang nak bubar parlimen bila pun ada kami kisah...yang pasti majoriti pengundi dok tunggu masa nak terajang amno.dah tak sabaq sangat dah

      Delete
    5. Hj kat putatan tu takut tak dapat BRIM lagi dah

      Delete
    6. Kenape tarikh pru mesti ditentukan PM?tak boleh ubah ke kuasa menentukan pilihan raya oleh SPR?

      Delete
    7. Apakah yang dikatakan munafiq?

      (Q.S. An-Nisa’ [4]: 142)
      Sesungguhnya orang munafik itu hendak menipu Allah, tetapi Allah-lah yang menipu mereka. Apabila mereka berdiri untuk salat mereka lakukan dengan malas.

      (H.R. Al-Bukhari)
      Tanda-tanda orang munafik ada tiga, yaitu: 1) jika berbicara ia berdusta, 2) jika berjanji ia ingkar, dan 3) jika dipercaya ia berkhianat.

      Sudah termaktub di dalam Al-Quran dan hadis, maka dengan itu jangan letak apa2 harapan atas orang Munafiq.

      Delete
    8. MO1 ke maksud Tuan Hamba???
      😂😂😂😂😂

      Delete
  2. Ni semua dah perkara biasa di zaman najib, flip sana, flop sini....kejap sorang penderma, pas tu lebih dari satu penderma, macam macam lagi...orang dah lali dah.

    ReplyDelete
  3. Cuba saudara cari persamaan dalam perkataan perkataan ini...

    Penyamun Penipu Putarbelit Penakut Perdana Menteri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyamun Penipu Putarbelit Penakut Perdana Menteri = Pahlawan Bugis Najibmah

      Delete
  4. kalu pun genap2 5 tahun apo salah ea kan lobih elok apanama ppbm dan samada gabungan dgn pakatan harapan atau barisan rakyat diterima sebulat suara dan yang masih belum menentu sekurang kabinet bayangan dijermakan tanpa rebut2 jawatan baharu terlihat kewajaran poyi ke Putrajaya gantikan Bn itu pun kalu monang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apco tegoq najib pasai kalau lambat2 nanti ahli2 pas lari habih cuma tinggai sindikit hj hadi saja

      Delete
  5. "Waghih" dah berkokok lagi..

    Point kau yg mengatakan geng nak tumbangkan najip mestilah ada ketua yg jelas siap ada kabinet bayangan gurauan samalah BANGANGnya dengan seorang lelaki dan seorang perempuan mesti ada kata putus yang muktamad bkenaan nak anak berapa orang barulah so lelaki hantar rombongan meminang.

    Kalau ada banyak Org bengap bin dungu macam kau masa tahun 50an dulu alamat tak merdeka la Malaysia sampai sekarang. Bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpo lengok la dulu Najib boyi poluang ada maso berbaki lbh krg 2 tahun untuk menentukan kabinet bayangan aaa jangan rebut2 mcm Selangor dah tigo bulan baru boyi nama ngadap Sultan lopeh tu ganti Khalid sandiwara Kajang la ni Dap marah nak turunkan Azmin, apo la macam buek rumah pondok yo. Tu pasal pontingnya kabinet siapa pm siapo tpm siapo menteri kewangan siapo menteri penorangan.. tak gitu Encey Tajul

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Setakat tu je la yg kau tau "waghih" oi..

      Bila point merapu kau xlaku mulala nak alih tiang gol

      Sakai kenaboi pun tak bodoh macam kau

      Delete
  6. Aku ramal pilihanraya tidak akan daadakan langsung. Mereka akan isytihar darurat di bawah Akta baru yang mereka baru perosok membolosi Parliament tanpa persetujuan Agong. Bersedialah kita hidup dibawah pemerintahan kuku berlian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yo ko eea tersasar jauh wak ang.

      Delete
  7. Pada PH bersedia dan menangi dulu PRU14.
    Sesudah itu baru fikir dan tentukan siapa PM.
    Anwar atau Mahyuddin. Mereka memang layak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahu diyo lobih 3 bulan rebut2, tapi pepehal boto tu monang dulu, rebut2 kemudian cerita... soklannya boleh monang ko?

      Delete
    2. 11.43....tak boleh monang, sebab ramai yang masih dungu macam kau akan terus undi umno. Puas hati?

      Delete
    3. Anwar kono kurung habih camno tu, boyi mat sabu atau azmin dulu ko bincang dgn muhyideen, bila keluwau Anwar bincang semula, tak gitu ko.

      Delete
    4. Apo kono eh jang?? Den tengok moropu jo??

      Delete
    5. Dia merapu mengalahkan keling ladang linsum mabuk todi

      Ada hati tu nak jadi mb n9 tp alih2 tok mat hassan xjd najip turunkan. Maka meratap hiba je la dia

      Delete
  8. Banyak pertanyaan, kecaman dan protes kepada para politisi

    ReplyDelete
  9. apakata . tanggoh pru duatiga penggal lg.. kalu takpayah bwat langgsong lg baguih..lg cerah masadpn.. jawatan mentri kebinet buat mcm hartapusaka. turun temuron . pada keluarga dan ankcucu..
    kalu bapak mampuih turun kat anak dia.. lepas ankdia mampuih turun plak kat cucu dia..lpas cucudia mampuih turun pada cicitdia pulak dan seterusnya..
    rakyat takpayah nak gadoh-gadoh nk berebut-rebut..kalu nk begadoh poak depa sama sendiri rakyat tak tebabit langsong..malaisa amanmakmog bagunan betengkat-tengkat...
    baguih tak aku punya idea..heh heh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la dulu madey ngan Nuar dulu nak jadikan M'sia republik mcm Singapura sampai kiamat la anak cucu cicik oneng2 piut dan segalo suku sakat kroni diya perentah. Najib nak buek ko ... mahu kono boyi penondang dek ek ang semuo.

      Delete
    2. Ekau ni dah makan obat ke? Baik makan copek sebelum gilo ekau menjadi saka sehingga ke cucu cicit

      Delete
    3. Anon 12:09
      Siapakah yg nak tubuhkan Republic ini? TDM dg Annuar atau regim sekarang ni. Bukankah Zahid Humidity baru isytihar di PBB Bahawa bos beliau bergelar President of Malaysia?

      Delete
    4. boto la tu diyo maksudkan presiden umno alias pm
      eko tak tahu ceghita lamo Nuar & Madey dulu nak jadikan M'sia republik, boto tak poyi siasat balik ceghito lamo sejarah silam maso diyo berduwo momoncak-moncak tongak berkuaso mujur masa merdeka dulu Arwah Tunku dah buek perjanjian dan ngak boleh ubah lagi dong.

      Delete
    5. Toksah nak merapu meraban kat sini la bangang

      Belum segila tu lagi Mahathir & Anuar tu

      Ke kau yg dah naik gila nengok Mahathir - Anuar jd geng balik?

      Kahkahkah.. Dgr2 dedak kau dpt 3 ribu kan? Patutlah ulasan kau level2 budak mabuk gam je aku tgk.

      Delete
  10. BN Menang Rakyat senang...kah kah kah...gst tidak membebankan rakyat...kenaikan tambang lrt, kenaikan cukai klia2 sebenarnya menguntungkan rakyat...kah kah kah...BR1M membantu produktiviti golongan miskin ...kah kah kah...kerabau kota belud meroyan lagi. Ya, undilah BN, rakyat senang.

    ReplyDelete
  11. Ha ha ha ..

    Mari keta tenggok budget warna warni 2017 bulan October ni..Mari makan dedak ramai ramai lepas budget 2017... Jika ramai yang gumbira dgn Dedak budget...maybe pilihanraya dalam masa terdekat ...ha ha ha..

    ReplyDelete
  12. Saya pegawai kerajaan yang telah pencen dan pernah berkhidmat di Jabatan Perdana Menteri, tapi tanggan ini tak pernah memangkah dacing hingga sekarang. Pernah pangkah DAP di Johor dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paling bagus kalau Tuan pandai main gasing jom kita pangkah gasing ke kepala najip tu terus

      Delete
  13. BN tetap dihatiku,
    Mereka berjuang menentang komunis cina,
    Mereka berjuang menentang Malayan Union,
    Nama UMNO diabadikan jasamu

    Generasi muda,
    Kamu seharusnya bersyukur,
    Atas usaha UMNO mengangkat senjata,
    Menentang kekejaman cina komunis.

    Kini,
    jasa dan perjuangan UMNO tetap berjalan,
    usaha mereka memberi kesenangan rakyat dikenang,
    namun, mereka lupa,
    mereka dibasuhkan dengan propaganda cina komunis,
    agar benci kepada UMNO,
    benci kepada Melayu,
    benci kepada Islam.

    Mereka lupa,
    kerakusan pembangkang gilakan kuasa,
    memakan diri mereka,
    kerana politik murahan pembangkang,
    hak melayu tergadai,
    hak Islam dipijak,
    hak negara dijual.

    Tidak juga dilupakan,
    kita 'kehilangan' negarawan ulung,
    yang dilidahnya kedengaran 'Melayu Mudah Lupa',
    kini lafaznya itu tercermin pada dirinya.

    Kerna tamakkan kuasa, harta, pangkat dan dunia,
    Sanggup menggadaikan melayu.
    Melayu masih lupa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa jual aset negara pada komunis China?
      Sapa lidah bercabang kona kiri kona kanan pasal derma?
      Sapa ada billion billion pi shopping overseas, bukan shopping kat mydin macam si 12.58?
      Mana rumah PR1MA?
      Last sekali....sapa bodoooo?
      Mari mari undi BN, undi umno...maruah negara akan terus "melonjak" jika bn menang lagi..kih kih kih

      Delete
    2. 12.58...puisi tahap mat rempit

      Delete
    3. 13:24 adakah anda layah memohon cor baca dibawah

      APA YANG PERLU ANDA TAHU SEBELUM MEMOHON
      Sebelum memohon untuk membeli kediaman PR1MA, anda perlu melengkapkan pendaftaran secara online melalui laman web rasmi kami. Pastikan nombor telefon bimbit dan alamat emel anda yang didaftarkan adalah yang terkini serta aktif.
      Semua permohonan untuk membeli hanya boleh dilakukan melalui laman web rasmi PR1MA. Pihak PR1MA tidak pernah melantik sebarang ejen atau wakil untuk menjual atau membuat tempahan. PRIMA juga tidak menerima deposit atau bayaran pendahuluan untuk permohonan.
      Pemilik kediaman PRIMA haruslah mendiami kediaman PRIMA mereka dan akan dikenakan moratorium selama 10 tahun. Ini bermaksud pemilik tidak boleh menjual, menyewa atau menukar hak milik kediaman PR1MA selama 10 tahun dari tempoh pemilikan.
      Semua kandungan lukisan projek ini adalah berdasarkan tanggapan artis. Segala maklumat di dalam ini adalah tertakluk pada perubahan tanpa pemberitahuan awal jika sebarang perubahan dikehendaki oleh pihak berkaitan, arkitek pemaju atau ejen dilantik serta tidak boleh digunakan sebagai tawaran.

      Delete
    4. Mat Indera yg bakar hangus balai polis bukit kepong dan bunuh polis melayu dgn anak bini mereka tu cina ker?

      Delete
    5. Aaa ... May...mang ea, cor jawab jawab le.

      Delete
    6. Rashid mydin, abdullah cd tu cina yerr?

      Delete
    7. malaisa aku

      malaisa negeriku malaisa
      pusaka tingalan latuk ku
      negeri elok amno dokjaga... malayu marhaen habis amno gadai sumanya.
      coma tingai gusi dan lidah.
      sabab perbuwatan pimpinan amno haramjadah

      malayu jd sojar dan polismen
      cina pencen komeneh pula jd bisnesmen...
      malayu pencen sojar dan polismen jd kulibatak cinamen..sampe pencen jd olangmen..
      malaisa negara bedaulat..
      malayu mahaen tengok tekulat-kulat..
      semangat pandekag pemimpin amno.
      sabab kwat mentekedarah.. biag putih mata jgn putih tulang..


      Delete
    8. Aku tak paham si penulis puisi 12.58 ni...apa dia baca saban hari, apa persekitaran kehidupan dia, mana dia belajar, apa kerja dia....tak paham...dia tukang cuci kandang karabau di kota belud kot?

      Delete
    9. Anon 14.00, Rashid Maidin, Abdullah CD, Mat Indera walaupun dia bukan cina, tetapi dia terpengaruh dgn komunis. Melayu pembangkang yg sokong DAP adalah Rashid Maidin alaf baru...

      Delete
    10. 14.10...melayu yang jual aset pada komunis china tu apa pulak?

      Delete
    11. 13.36...berapa ratus ribu unit rumah PR1MA yang dah siap, boleh diduduki sekarang?

      Delete
    12. Anon 14.12, negara China tidak lagi mengamalkan dasar sosialis komunis masa sekarang. Mereka mengamalkan kapitalis. Sebab itulah negara berjual beli dengan China. Negara yg mengamalkan komunis adlh Korea Utara. Adakah Malaysia beli dgn negara tu?

      Delete
    13. 14.10...jadi melayu pulau pinang , kl dan selangor ni rashid maidin alaf baru yerrr? Bahlol biar bertempat, bukan di sini, pergi mykmu tu

      Delete
    14. 14.16 ..."china tidak lagi amalkan dasar komunis?". ..kah kah kah kah...ok tak pa, tak perlu layan orang macam kau lagi.

      Delete
    15. Anon 14.18, tak sume melayu di negeri tersebut rashid maidin alaf baru. Hanya melayu yang buta hati pangkah PeeGayR, PASMA adalah melayu yg bersekongkol dgn DAPigs. Pimpinan melayu bwh PeeGayR dan PASMA semuanya ditunggang oleh DAPigs.

      Delete
    16. Anon 1416, kalau China masih mengamalkan dasar komunis, adakah logik China menjadi proksi US? Sebabnya US menerima dasar kapitalis.

      Delete
    17. Anon 14.25...anda semakin merapu dah. Cukup lah

      Delete
    18. Susah ler nak bawak bincang dgn org2 yang mindanya dimasakkan oleh media proksi Yahudi-Israel spt Malaysiakini, Rakyat Post, Rafizi dll. Cuba ler buka sikit minda tu baca akhbar kerajaan spt Utusan Malaysia, Berita Harian. Org2 pembangkang ni mmg tak terbuka pemikirannya. Tak tahu dunia semasa..

      Delete
    19. Anon 14.00, Rashid Maidin, Abdullah CD, Mat Indera walaupun dia bukan cina, tetapi dia terpengaruh dgn komunis. Melayu pembangkang yg sokong DAP adalah Rashid Maidin alaf baru...
      14.10 ko jangan putar belit sejarah..melayu2 yg ko sebut itu asalnye bukan kominis tetapi pejuang melayu yg menentang inggeris bersama kominis..ko sebut pembangkang sokong DAP tapi ko ditipu pemimpin umno yg berpelukan mesra dengan DAP..ko tanya Nazri aziz..pemimpin ko tipu ko sebab ko bodoh..

      Delete
    20. 1400, tu ler...bila dikatakan sejarah Malaysia dikatakan sejarah hak UMNO. Jangan ler terpedaya dgn dakyah pembangkang. Mereka sanggup menukarkan bendera Malaysia. Mereka sudah melampaui batas. Menghina negara. Pembangkang negara lain tak de ler sampai pamerkan bendera terbalik.

      Delete
    21. Tu mca dlm bn komunis juga ker. Datuk lee chong wei pun komunis juga ker.
      Asal cina semua komunis ke
      Jgn jadi barua..wang mcm najib tu lah..
      Anon 1258 esok lusa kau jual anak bini kau pula termasuk mak dan mak mentua kau sekali

      Delete
    22. Dulu melayu mana yg jadi taukeh babi yg paling besar di negeri sembilan?
      Bukan orang umno ker?
      Kalau cina dap ternak babi dan makan babi tak menjadi kesalahan sebab itu mmg makanan mereka.
      Yg anon 12:58 pun makan babi juga tu kenapa?

      Delete
    23. Anon 12:58 tu kecewa sebab tak dapat makan dedak.
      Sebab tu dia makan babi
      Sebab dia nampak babi makan dedak

      Delete
    24. Anon 1258, ko kene bljr mantiq bagi betuikan sikit pemikiran ko tu. Lepas tu bljr sikit sejarah komunis Karl Marx. Apa kaitannya dgn bangsa cina. Kenapa bangsa cina memilih komunis? Selain itu, Soviet Union juga berfahaman komunis. Adakah Soviet Union itu cina?

      Delete
    25. Anon 1258 tu belajar setakat SRP saja. Mana dia tahu fahaman komunis tu apa.
      Yg dia tahu penganas komunis yg dulunya tinggal kat hutan di kampong dia

      Delete
    26. DAP itu komunis. Cina itu DAP. Maka,cina adalah komunis. Hahahaha..kelakor ler anon 1258 dan para penjilat najip yg over conservatif...

      Delete
    27. Kalau mcm tu dr. Ridhuan Tee dan kassim yee pun komunis jugalah kan. Sebab mereka pun cina.
      Bodoh sungguh anon 12:58 ni. Anak siapalah dia ni.

      Delete
    28. Tu lah....dulu suka berhutang sgt kat kedai cina.
      Dapat BRIM bawa girl friend pi tengok wayang.
      Bila tak boleh bayar balik hutang marah. Tuduh cina komunis lah bagai

      Delete
    29. Alaa...pembangkang pun ape kurangnya...benci sgt DSN. Br1M ambik jugak kan???

      Delete
    30. Aku tak ambik pun brim

      Tak kebulor

      Lainlah kau

      Dedak 2-3ploh hengget pun kebas

      Delete
  14. Tahap perbahasan penyokong umno makin karut. Malu kita nak dekati diaorang.

    ReplyDelete
  15. Di PBB, jawatan ketua negara kita dah tukar dari Perdana Menteri ke Presiden. Konspirasi yahudi ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib pakai penasihat yahudi APCO..lesen McD yg tanggong yahudi najib dan umno tak berani batalkan..umno main wayang bila marahkan yahudi..melayu masih bodoo..

      Delete
    2. Melayu kalau cedik tidak pertahankan kepala perompak sebagai presiden umno dan tak biarkan perompak bebas..hanya perompak bela perompak

      Delete
  16. selamat petang, maka sekalian manusia pembenci pemerintah itu memberi pelbagai "buah fikiran" yg membuka kepada kejahilannya sendiri.. erm hampir saja kelihatan jelmaan si khawarij.

    ada yang berkata (sebenarnya mengulangi kata-kata politikus berhati serigala), urusan melantik Perdana Menteri dan barisan kabinet adalah sekiranya memenangi PRU dan bergantung pada jumlah kerusi yg dimenangi oleh perahu2 kecil politikus berhati serigala kelak.
    Akibat dari tiadanya Nakhoda didalam bahtera besar mereka.

    Bukankah itu adalah sifat fitrah alam haiwan - Law of the Jungle -

    Hanya yang kuat akan menguasai.

    Maka dengan demikian, aku begitu teruja untuk melihat seni politik Tun M yg hadir bersama perahu kecilnya (BERSATU)..kerusi milik siapakah yg bakal dikorbankan secara rela atau khianat untuk ditandingi kelak.

    Satu sarananku, contohilah betapa "adil" dan "bermuafakat" nya dua orang penyamun di dalam filem Nujum Pak Belalang.

    dilakonkan oleh Allahyarham Aziz Sattar dan Allahyarham S.Shamsuddin.

    Mereka hanya "bertahaluf siasyi" atas niat untuk merompak dan kemudian berebut habuannya bagaikan dua ekor singa yg ganas.

    Bukankah akhirnya kedua-dua perompak itu saling mengkhianati dan tidak berhenti dari "membahagikan" harta rompakan tersebut.

    Walaupun ia disampaikan secara lelucon (satira yg mengundang gelak ketawa)

    tahukah kalian hatta di dalam pekerjaan yg Bathil juga memerlukan hadirnya kuasa pemutus (ketua).

    Dan sesungguhnya keadaan "tahaluf" dan "muafakat" yg dijalin politikus berhati serigala sesama mereka tiada beza dengan sifatnya keadaan dua penyamun didalam filem Nujum Pak Belalang.




    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaa ... May..mang ea, betul saperti dikabar tuan hamba 15:17 Timokasih atas nasihat yang diberi tu.
      Asik2 takdo ceghita lain rebut2 nak berkuasa tapi sudah senja.

      Delete
    2. Nakhoda dan pemuisi tempatan sudah mari...sama2 kita dengar dendangan seni sastera mereka...

      Delete
    3. Kahkahkah

      Nakhoda sewel dan waghih tak bernegeri dah mula nak bergabung

      Senang nak claim dedak la tu

      Delete
  17. Serigala, biri biri, politikus, karabau, hippo, singa, belalang...meriah dah. Tak lama lagi ada unta join.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panda Rosmah jangan lupa (yg kat zoo Negara tu bukan yg kat Sri Perdana tu)

      Delete
  18. Bila timbul satu2 isu memalukan pemimpin umno, maka berduyun la macai umno singgah blog ni. Bahagian cover malu. President najib razak? Really?? Tpm boleh tersasul sampai mcm tu sekali? Mungkin zahid layan ketum sebelum berucap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. boto la tu diyo maksudkan presiden umno alias pm
      eko tak tahu ceghita lamo Nuar & Madey dulu nak jadikan M'sia republik, boto ko tak poyi siasat balik ceghito lamo sejarah silam maso diyo berduwo momoncak-moncak tongak berkuaso mujur masa merdeka dulu Arwah Tunku dah buek perjanjian dan ngak boleh ubah lagi dong.

      Delete
    2. https://youtu.be/S3ucSOzCMcc

      Delete
    3. Dah tak ada modal nak jawab maka "waghih sosek birek" ni pun copy paste je la komen dia

      Kau bebaik suka2 hati buek kojo maleh kang kut dapek gambar dodak yo karang naik bulin bijik mato kau

      Delete
  19. Dulu kita selalu sajikan citer kebodohan pihak pembangkang. Namun, zaman sudah berubah. Pemimpin pembangkang sudah mula mengkritik dengan cara ilmiah sedikit demi sedikit. Era kebangkitan pembangkang semakin marak. Kebangkitan pembangkang semakin menjadi rancak dengan penipuan yang ketara kerajaan BN UMNO di era najib. Hujah-hujah dan kenyataan para pengikut BN UMNO tegar semakin hari semakin jelas menonjolkan kebodohan dan kesalahan mantik dalam berfikir. Saya sbg rakyat ada hak untuk memilih apa-apa parti. Mempromosi parti itu tugas ahli pimpinan parti. Jikalau ahli parti mempromosi parti dengan nilai2 ilmiah, maka rakyat akan sokong. Itu hak rakyat. Amat sedih sekali sambil bercampur baur perasaan geli-geleman apabila membaca post2 yang jelas menunjukkan taksub kpd BN UMNO sampai emas dengan plastik PVC pun tidak dapat dibeza. Dalam politik tiada budaya hipoktrit sepatutnya. Kenapa pengikut BN UMNO hari ini baru hendak bangkitkan budaya boikot cina? Apakah motif mereka? Berlaku adillah. Lihat juga rakan sekomponen iaitu MCA GERAKAN. Ya. Misi dan objektif parti DAP, MCA dan GERAKAN adlh berbeza sekali.DAP berideologikan haluan kiri. MCA GERAKAN pula berhaluan kanan. Tidak kira apa haluan pun. Kesemua mereka adalah parti non muslim. Matlamat mereka adalah tidak mahu Islam dimartabatkan tak kira DAP MCA GERAKAN. Kaum mereka tetap untung.

    (Sy bukan penyokong mana2 parti sama ada BN DAP GERAKAN UMNO PAS dsb. Sy hanya memilih kebenaran.)

    Yang benar
    Pena menulis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 16:55 pengamatan saya adalah Cina atau bangkali Melayu kicewa bangkali ppbm atau pkr tapi tak sebut plak, satu ja pembangkang dari dulu bangkang tak kira siapa ... dulu masa Madey sama ja, hang nak masuk bakul angkat sendiri ngaku pandai dah. Perasan ja pandai.

      Delete
    2. Dia xmengaku pandai

      Cuma kau yang semakin bodoh

      Delete
    3. 1845, apa bukti 1655 ni cina atau pembangkang? Ko paham ke tak apa 1655 ni tulih? Kalo x paham gi tidor...

      Delete
  20. 13.36...berapa ratus ribu rumah PR1MA yang dah siap, dan boleh diduduki sekarang?

    ReplyDelete
  21. Noh omar masih tidak tahu siapa MO1, malang nya rakan menteri pernah berkata sesiapa yg tidak tahu siapa MO1, sebanarnya adalah saorang IDIOT. Terjemahan idiot adalah bodoh atau kurang cerdik. Sayang sungguh negera ini sedang ditakbir oleh Idiots. Hairan orang yang jenis apa yg masih dok menyokong idiots. Agaknya hanya idiots sokong idiots dan cuba mengidiotkan orang lain pulak supaya menjadi idiot macam depa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terjemahan idiot ialah bahlol....ikut teori rahman dahlan, memang ramai bahlol dalam umno

      Delete
  22. Kena buat report polis zahid panggil najib presiden..ni kes hina agong. Malu satu dunia. Malaysia masih di bawah naungan Yang Dipertuan Agong. Atau..mungkin najib benar2 pegang kuasa umpama seorang presiden skrg ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najip nak jadi Maharaja Malaysia yang pertama di bawah dinasti Rosmah

      Delete
    2. Najip jadi Sultan Melaka.

      Delete
  23. I have not watched local TV for almost 2 years since 1MDB news started cracking.

    For as long as the faces of the thief, ball licking AG and yes sir twitter king appear on local TV, I have vowed never again to switch on local TV.

    In fact I do not mind the MP jokers' faces of kota berbelit, keruak bird, pencium tangan, gangster lawyer, heshe lawyer, macai boy, peninju lembik, ikan bakar hangus, 2 million nasi goreng gst, 1 million jb lawmaker, 50k puteri leader, confused MO1 bootlickers etc....BECAUSE THEY ARE CLOWNS WAITING TO BE DUMPED.


    ReplyDelete
  24. Nak tau awal ke tidak PRU14,,,tengok BAJET 2017...kalau penjawat awam diberi insentif bonus dalam BAJET 2017, maka PRU14 sahih tahun depan....kalau penjawat awam dapat bantuan khas kewangan sahaja,,,maka PRU14 sah dalam tahun 2018...sekian, jangan lupa tengok dan dengar BAJET 2017 jumaat minggu ketiga Oktober 2016...adios

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...