Thursday, 1 September 2016

AYUH NAJIB, JADILAH MALAYSIAN OFFICIAL 1 YANG BENAR2 JANTAN!!


Walaupun ura-ura saman Najib Razak terhadap The Wall Street Journal atau WSJ masih tidak diketahui bila akan menjadi menjadi kenyataan, beliau kini dicabar pula untuk mengambil tindakan undang-undang oleh bekas timbalannya sendiri, Muhyiddin Yassin.

Beliau mencabar Najib agar menyamannya jika dakwaan rasuah melibatkan 1MDB yang dilontarkannya selama ini adalah tidak benar.

Jadilah anak jantan. Saya cabar Najib menyaman saya jika apa yang saya cakap tidak benar, tegas Muhyiddin.
Beberapa hari lalu, Muhyiddin mendedahkan bahawa beliau ditunjukkan bukti oleh bekas Peguam Negara, Abdul Gani Patail bahawa sudah terdapat wang sebanyak RM1,000 juta dalam akaun bank peribadi Najib sebelum kemasukan RM2,600 juta yang menjadi bualan hangat di seluruh dunia sejak lebih setahun yang lalu.

Berikutan itu, Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi mahukan Muhyiddin menunjukkan bukti berhubung dakwaannya serta mengingatkan Presiden penaja parti BERSATU itu agar tidak membuat tuduhan berdasarkan khabar-khabar angin.

Blog ini pada 29 0gos lalu kemudiannya menyarankan agar Muhyiddin disaman, sama ada oleh Najib atau Zahid Hamidi, jika ingin benar dakwaan berkaitan wang tersebut diketahui kebenarannya.

Ini kerana  Muhyiddin terikat dengan akta Bafia jika mendedahkan mengenai akaun bank orang lain secara terbuka. Hanya dengan perintah mahkamah atau melalui kebenaran mahkamah saja, akaun seseorang boleh didedahkan kepada umum tanpa dikenakan apa-apa tindakan.

Bola kini di kaki Najib. Terpulang kepada beliau untuk mengambil tindakan seterusnya. Muhyiddin nampaknya bukan saja tidak berganjak daripada dakwaannya berkaitan rasuah 1MDB yang melibatkan Najib, bahkan juga seperti tidak gentar berhubung tuduhan wang RM1,000 juta yang didakwanya itu.

Ayuh Najib, jadilah benar-benar jantan untuk kali ini!!
Muhyiddin sudah membuat cabaran terbuka sekarang. Apa lagi alasan untuk tidak menyaman Muhyiddin?

Berdebat dengan Tun Mahathir dan Khairuddin Abu Hassan pun takut, apakah menyaman Muhyiddin juga tidak berani?

Jika tidak berani menyaman Muhyiddin, sama seperti ketidakberaniaannya menyaman WSJ sebelum ini, Malaysian Official 1 apa sebenarnya yang kita ada? (SH 01/09/2016).

42 comments:

  1. Tunggu hari Rabu depan dia akan saman TSM agaknya. Hari Selasa tak boleh kerana telah direservekan untuk saman WSJ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. najib najib najib...mak bapak lu ajar lu jadi pencuri ke...
      malu la najib....engkau ni betul2 haram jadah
      memalukan melayu sahaja.
      dan nama negara pun dah busuk

      Delete
    2. haram jadah najib tak akan berani nak saman.

      Delete
    3. Jika benar Mahyudin berbohong dan membuat fitnah ke atas najib, dalam peruntukan undang² di Malaysia, pihak yang di fitnah boleh saman pihak yang buat fitnah. Sudah berapa banyak kes fitnah, pihak yang di fitnah menang dalam kes saman.

      Jadi rasanya tiada masalah bagi najib selaku PM Malaysia utk menyaman Mahyudin jika benar ianya adalah fitnah.

      Delete
    4. salam

      saya baik dia saman hari selasa...sbb bila sebut hari selasa sampai bila selasa pun kita tak tau macam yang katanya nak saman sr...

      gie7

      Delete
  2. Tunggu hari Rabu depan dia akan saman TSM agaknya. Hari Selasa tak boleh kerana telah direservekan untuk saman WSJ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mol Madpudullong Pembohong. Sotong yg tidak ada integriti

      Delete
  3. Raman dalan kata mo1 itu najib.

    Habis tu...yang sebelum ni apasal nafikan? Dasar penipu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm UMNO mana ada penipu? Sumer benar belaka.

      Tgk TV, Utusan, menteri2, bini dan anak pinak.. semuanya mereka saja yg betul.

      Delete
    2. Betul tu. Yang bohong adalah pembangkang. UMNO dan juak²nya adalah maksum. Mungkin setaraf nabi. Semua ahlinya mungkin masuk syurga. Oleh itu, usahlah dipertikai akan UMNO serta sekutunya...

      Delete
  4. "Jika tidak berani menyaman Muhyiddin, sama seperti ketidakberaniaannya menyaman WSJ sebelum ini, Malaysian Official 1 apa sebenarnya yang kita ada?"

    Najib kepada Macai2: "Sekarang saya mahu ke mana? Apa perlu kita bohongkan? Mana con-sultan2 mahaaal aku?"

    ReplyDelete
    Replies
    1. 10 kali mati, 10 kali kiamat pun takkan dibuatnya.

      Delete
  5. Madpudullong ni hanya berani berlindung di belakang ummo/bn saja.
    Dia tidak berani keluar daripada kandang pun..
    Umno/bn adalah sebaik baik perisai yg dia ada.
    Menentang najib samalah dgn menentang umno/bn..
    Nak tumbangkan najib samalah dgn nak tumbangkan umno/bn
    Ini sajalah perisai terakhir najib
    Tanpa perisai ini najib ibaratkan gelandangan di bumi Malaysia ini.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  7. harap kuasa dan penyokong saja yang maseh setia melindungi

    ReplyDelete
  8. Mana Najib berani saman !!!!

    Jikalau dia ada niat nak saman dan dia yakin bolih menang walaupun peluang nipis , awal awal lagi ketua peguam dia , Datok Hampa rizan akan keluarkan "statement". Itu dah jadi modus operandi Najib Manyapu sedulang .

    Zahid pun sama . Apa dia nak saman TSMY ?? Dia ni pun awal awal lagi dah jadi penipu , pembohong . Kata dah jumpa penderma penderma arab . Arab Mana ???

    ReplyDelete
  9. Najib telah membuktikan beliau adalah seorang pemimpin yg kuat dan hebat. Kalau pemimpin lain berada di tempatnya memang dah lama letak jawatan.

    Dgn menggunakan taktik berdiam diri dan membiarkan pemimpin2 lain bercakap mempertahankannya dgn pelbagai hujah, beliau nampaknya sedikitpun tidak goyah.

    Dgn bantuan PAS betkemungkinan besar BN akan menang melebihi majoriti 2/3 dlm PRU14 nanti.Dah dekat sebulan, jadikah PAS nak saman SR?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh eleh. PAS pun terlibat. Apa punya bangang statement.

      Delete
    2. Surah Ya Sin ayat 3-10:

      Sesungguhnya engkau (wahai Muhammad adalah Rasul) dari Rasul-rasul yang telah diutus,

      Yang tetap di atas jalan yang lurus (agama yang hanifan musliman).

      Al-Quran itu, diturunkan oleh Allah Yang Maha Kuasa, lagi Maha Mengasihani,

      Supaya engkau (ya Muhammad) memberi peringatan dan amaran kepada kaum yang datuk neneknya telah lama tidak diberikan peringatan dan amaran; sebab itulah mereka lalai.

      Demi sesungguhnya, telah tetap hukuman seksa atas kebanyakan mereka, kerana mereka tidak mahu beriman.

      Sesungguhnya Kami jadikan (kesombongan dan keengganan mereka untuk tunduk kepada kebenaran sebagai) belenggu yang memberkas kedua tangan mereka ke batang leher mereka; (belenggu itu) sampai (menongkatkan) dagu mereka lalu menjadilah mereka terdongak.

      Dan Kami jadikan (sifat tamak dan kegilaan mereka kepada harta dan pangkat itu sebagai) sekatan (yang menghalang mereka daripada memandang kepada keburukan dan kesingkatan masa dunia yang ada) di hadapan mereka, dan pun sekatan (yang menghalang mereka daripada memikirkan azab yang ada) di belakang mereka (pada hari kiamat). Lalu Kami tutup pandangan mereka; maka dengan itu, mereka tidak akan dapat melihat (jalan yang benar).

      Dan (sebab itu) sama sahaja kepada mereka, engkau beri amaran atau engkau tidak beri amaran kepadanya - mereka tidak akan beriman.

      Delete
    3. 1. Kerana dia tahu begitu ramai kaki ampu dalam umno.

      2. Kerana dia tahu bahawa dia keras kepala.

      3. Kerana dia tahu, dia Tiada perasaan malu.

      4. Kerana dia tahu, rakyat Malaysia semuanya bodoh dari dia.

      5. Kerana dia tahu, dia lebih raja daripada raja.

      Delete
  10. Bijan telok tada pasal tu kepit2.mcm lion dance tahun baru cina tumtum chang tumtum chang lpas dpat angpow diam terus.woit hari selasa kiamat ka baru nak saman bijan oiiii

    ReplyDelete
  11. Pemimpin jenis bacul dan dayus mana berani nak saman.Celaka punya pemimpin macam ni

    ReplyDelete
  12. Menipu memang darah daging melayu sejak zaman berzaman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei, jangan salahkan Tuan Bendahara Tun Perak dan Hang Tuah ... ada perwira adalah pendusta juga macam si Temenggong yang dengki khianat itu ... dan macai2nya

      Delete
  13. Jangan mengharap jantan dayus tanpa "bola" untuk pertahankan kejantanan dan maruah dirinya. Dan jangan terus perbodohkan diri sendiri mengharapkan pemimpin dayus melakukan sesuatu yang baik dan positif kepada rakyat dan negara. Jika maruah diri sendiri pun gagal dipertahankan, bagaimana untuk yakin negara, bangsa dan agama dipertahankannya. Islam melarang kita memilih seorang yang bacul dan dayus untuk terus menjadi pemimpin apa tah lagi seorang yang terbukti tidak amanah, haloba dan munafik seperti mana yang telah ditontonkan oleh manusia bernama Najib Bin Razak ini.

    ReplyDelete
  14. gempar jgk sebab hingga sekarang pas pis pus belum jgk saman sarawak report.lebih menggemparkan pas pis pus belum mengaku terime suapan dedak rm 90 juta,kikiki. bile pru14 nanti pastikan jangan ade yg undi bn umno atau calon2 dari parti pas pis pus yg jadi penasihat musibat durjane najib razak itu.tiade bezanya jike anda tidak undi bn umno tapi masih undi pas pis pus yg terbukti condong dan sokong skandal 1mdb

    ReplyDelete
  15. Anon 23:25 UMNO mana yg di maksudkan. United Malays National Organisation atau United Machai Najib Organisation. Kalu yg belakang tu dah sah parti machai/balachi sebagaimana yg diakui oleh kj

    ReplyDelete
  16. TPM, dlm pertuduhan DOJ tak sebut pun nama Tok Arab penderma, Takkan tak nak cabar DOJ kok? Atau tunjuk bukti tok arab mana yg hang pi jumpa. Aku tak kata cuma, kalu saorang munafik tak layak memimpin. Dan tak blh kita angkat jadi pemimpin. Kalu kafir harbi pun ada maruah inikan pulak saorang Islam yg berlatar belakangkan pendidikan Islam. Jenis begini yg memburukan nama Islam.

    ReplyDelete
  17. Isu berkhaitan dgn 1 mdb ini tiada kesudahan nye.Sebaliknye ia menjadi bahan certa yang melakukan media.Pihak yang berkhaitan saperti najib ,riza dan jh low masih bebas mengunakan dana rakyat negara dgn tanpa sebarang tindakan.

    ReplyDelete
  18. Jenis begini memang kalu dengar bercakap takut kita. Tapi bila kena gempaq sikit kecut lari celah kankang B. Dok cakap dekat geng Baju putih kain merah tudung Merah boleh lah. Dapat lah tepukan gemuruh. Dapat nasi bungkus kain batik dan duit RM50 kira dah syok dah la. Tapi kalu tanya pasal perkembangan politik semasa jawapan standard saja "kalu cina memerintah, kita semua habis lah". Habis pasal apa hampa biaq depa memerintah. Lingkup umno bukan umno tak bagus tapi lanie dipimpin oleh pemimpin2 korup. Salah siapa, salah hampa semua lah. jangan salahkan penyamun, memang kerja dia. Tapi yg hampa dok lindung dia buat apa. Kerja kita nasihat dia, kalu dia tak mau dengaq juga bagi pernerajang saja. Bukan dok sokong lagi.

    ReplyDelete
  19. Najib...Kamu PENCURI!
    Rosmah...anak kamu PENCURI!

    Zahid...kamu PENIPU...mana putra arab yang ko jumpa?..mana dalang Lahad Datu? Kue iku Goblok!

    Sekali lagi kita laungkan bersama!

    NAJIB PENCURI!
    ANAK ROSMAH PENCURI!
    ZAHID HAMIDI PENIPU!

    Ape?...tak betul ke?....Samanlah!

    ReplyDelete
  20. Pik jib bersalah
    Tangkap pok jib
    Penjara pok jib
    Seksa dan dera pok jib

    Aku ada loan keta bulanan rm860
    Lewat dua hari jadi rm930

    Ini lah bahana GST pok jib

    media prima asyik bodek umno
    Apa dia dapat?

    Guling bn ni
    Tutup company media prima ni
    Berlagak
    Takbur
    Riak
    KERIS

    ReplyDelete
  21. Bodohnya manusia ini tak kan TSMY bercakap hanya dgn mendengar kabar angin TS dulu makan garam jadi TPM yg lain tu baru saja cap jari pun belum kering lagi dah bak cavar TSMY ha ha ha yg lagi sorang tu sampai sekarang menyorok dlm kain takut nak mengaku walaupun satu dunia dah tahu klu muka tebal ty sampai bila2 pun macam itu lah dia hai lah umno bn pru14 out u go

    ReplyDelete
  22. DS Najib akan menggunakan cara lain untuk lenyapkan scandal ini dengan mengganggugugat orang perseorangan atau mana mana kumpulan lain dengan pelbagai cara....ugutan halus....ugut keluarga...menggunakan undang undang untuk dapatkan leverage agar "pengacau" didiamkan"....banyak cara....tetapi saya harap janganlah kita kata...biarkan...nanti di hadapan Allah SWT dia akan dapat habuannya....dunia sekarang mahukan hukuman dunia jangan tunggu bila dah mati....porak peranda anak cucu kita....baru negara bangsa akan dapat balik MARUAH YANG HILANG!!!

    ReplyDelete
  23. Patutlah Zahid dipilih oleh Tok Jib. Kan kedua-dua depa tu kawaq (pencuri). Hanya "Jauhari yang kenal manickam".
    Bila ... Bila ... Bila ... lagi Melayu nak merdeka mindanya??? Tak payah salahkan kaum lain. APa kata sekali sekala kita lihat pada diri kita sendiri? Adakah jahanamnya k]kita disebabkan oleh DAP, PKR, ... atau kerana diri kita sendiri?
    Lagi kerap kita menuding jari kepada orang lain, lagi nampak dengan jelas betapa jelik, betapa bodoh, betapa jahil, ... nya kita ni.

    ReplyDelete
  24. Bodohnya manusia ini tak kan TSMY bercakap hanya dgn mendengar kabar angin TS dulu makan garam jadi TPM yg lain tu baru saja cap jari pun belum kering lagi dah bak cavar TSMY ha ha ha yg lagi sorang tu sampai sekarang menyorok dlm kain takut nak mengaku walaupun satu dunia dah tahu klu muka tebal ty sampai bila2 pun macam itu lah dia hai lah umno bn pru14 out u go

    ReplyDelete
  25. Muhyideen cabar Najib buat apa??? Umum mengetahui bahawa Najib sedia dan 'ever ready' ikut arahan atau perintah Rosmah.

    Muhyideed patut cabar Rosmah dgn mengatakan, " suruhlah jantan kau saman aku kalau apa aku ckp tak betul." Kalau Rosmah ckp, Najib, pi saman, barulah Najib berani nk saman.

    Tentang saman WSJ, najib tunggu greenlight dari Rosmah. Tapi dgn saman yg difailkan olih DoJ, Rosmah tak kan bagi greenlight. Dia pun celaru sbb harta2 yg ditaroh atas nama Reza, pembelian dari duit curi 1MDB akan dirampas.

    ReplyDelete
  26. Pencuri mana ada telor. Telor bini simpan celah p*k* dia.

    ReplyDelete
  27. Saudara Budin
    Kan setiausaha peribadi naijb dh kata bahawa muhydin cuba untuk mengalihkan perhatian rakyat dari skandal dengan isteri orang dan sebab itu beliau cuba membuat tuduhan bahawa dalam akaun najib ada rm1 billion sebelum kemasukan wang rm2.6 billion dalam akaun peribadi najib seperti yang di beritahu oleh bekas peguam negara yang di pecat TS Ghani phatail.

    Sedangkan najib lebih teruk jika di bandingkan dengan TS Muhydin. Kenapa setiausaha Najib tidak atau sengaja membodohkan diri bahawa bos dia ambil isteri orang lain.

    Lebih baik setiausaha peribadi najib diam daripada bercakap macam budak sekolah tahun 6.

    ReplyDelete
  28. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  29. Pagi tadi kat gerai mamak ramai orang pesan "roti Najib". Bila aku tanya apa tu "roti Najib", mamak jawab "roti takda telur". Kah! Kah! Kah!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...