Sunday, 18 September 2016

NAZRI AZIZ DIPERSILAKAN UNTUK LEBIH ANGKUH, SOMBONG DAN CAKAP BESAR


Tabik dan tahniah kepada Naib Ketua UMNO Bahagian Kota Raja, Selangor, Mohd Hamidi Abu Bakar yang akhirnya memutuskan keluar daripada parti itu sebagai menyahut cabaran Nazri Aziz terhadapnya.

Pada Mei lalu, Mohd Hamidi meluahkan rasa tidak senangnya terhadap penyingkiran Muhyiddin Yassin, Mukhriz Mahathir dan Shafie Apdal daripada UMNO dengan menyifatkan tindakan itu akan membawa bencana kepada parti.
Nazri Aziz, menteri yang selalu berwatak sombong, angkuh dan suka cakap besar sebaliknya menempelak kenyataan Mohd Hamidi itu dengan mencabarnya agar keluar meninggalkan UMNO bersama "tiga pemberontak" tersebut.

Dia boleh lihat sama ada ia boleh membawa bencana atau tidak, kata Nazri lagi.

Mohd Hamidi berkata, tindakannya keluar UMNO adalah selaras dengan cabaran Nazri sebelum ini yang seperti menghalaunya agar meninggalkan parti itu.

Untuk itu, Nazri dipersilakan untuk terus lebih angkuh dan sombong dalam kenyataan-kenyataannya. Beliau  juga harus mencabar lebih ramai pemimpin yang tidak sedia jadi "pak angguk" agar meninggalkan UMNO dengan segera.

Jika Mohd Hamidi sudah menyahut cabarannya, adalah "tidak jantan" jika Nazri hanya berdiam diri atau tidak berani  lagi mencabar sesiapa selepas ini. (SH 18/09/2016)

35 comments:

  1. Cabar lagi nazri cabar. Halau lagi nazri halau. Baguih lagu tu. Kalau boleh hang halau semua mua nya.

    Najib dgn zahid hamidi pun hang mesti halau sama.
    Depa berdua tu memang mata kail dalam daging.

    Hang memang terror nazri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Idris Haron cabar yg 50-50 juga mesti keluar dari UMNOdoh.

      Delete
    2. Keahlian umno hanya terbuka untuk yang sombong, bongkak, bongok, bodoh, samseng, penipu, pembelit. Kalau tak ada mana2 sifat ini, tak layak masuk umno. ahli umno yg tak ada sifat ni, keluar saja la... sekarang ni pun dah ada orang kata.. "nak jadi bodoh, jadilah ahli umno"....

      Delete
    3. Arwah dato Fadzil Noor termakbul dah doakan Madey lengok dopan mato diyo, diyo hilangkan fungsi ngajo, sodomy 1 dan 2 sumbek Nuar diyo punyo kojo jugak utk sonang Najib takbir tanpo gangguan Nuar.. elokla Madey tolong furnishkan Najib, dah Najib tak ikut perentah diyo ..Madey talipon2 Najib tak jawab su'uh buek jambatan bengkok dan lain2 ..tu yang diyo hangin satu bodan , ek ang semuo dulu, kan main lagi kato Madey bagai2 tak adil tak adil sumbekkan Nuar dlm penjaro la ni.. yo ang sokong lagi Madey & Nuar tu memang ea byk lah kroni. Yo un sokong lagi buek apo?????

      Delete
  2. Oiiii nazri mike halau sekali menteri besor perak tu. Kami orang orang pangkor cukup meluat kat dia

    ReplyDelete
  3. Cabar akar umbi umno nazri tgk bencana yg tak berencana tak umno.klu setakat kutua bole beli yg akar umbi tu bermaruah dan pejuang bangsa martabat diutamakan.fahammm nazri???

    ReplyDelete
  4. Oiiii ahli2 umno baik vateran putera dan puteri apa tunggu lagi chow...chow...chow..

    Ini umno NAZRI yg punya. Chow...Chow...Chow..

    Tak faham?

    Shoooh...Shoooohhh...Shooooohhhhhh. Nazri kata kau orang semua mau dedak saja. Tunggu dedak saja dalam umno.Shooooohhhhhh....shoooohhhhhh. pigi dahhhhhhhh...sebelum dia tendang

    ReplyDelete
  5. DULU.....Hebat
    KINI........Bongkak
    DAN SELAMANYA.....Berkubur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hebat apa nazri aziz tu kepala pun mcm belon.

      Delete
  6. Pastikan diri sebelum masuk PPBM adalah bukan seorang:

    1.Kleptokrasi
    2.Diktaktor
    3.Penabur&pemakan dedak
    4.Penari tonggeng punggung
    5.Bangang 3.85
    6.Penipu selambe
    7.Takot bini
    8.Katak sipelompat
    9.Takot istihar harta
    10. Scandal holder

    Kalau 10 perkara diatas bangsa melayu dapat elakkan maka majulah bangsa melayu berbanding bangsa kafir.Tuntutan agama boleh dipenuhi dengan suit tapi tuntutan peribadi dengan Allah tiada siapa dapat tunaikan melainkan tuan empunya badan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 11. dan bukan juga sekor ular sawa
      12. Kalau tengku mesti tengku yg sah. Bukan tengku pariah

      Delete
    2. PASTIKAN ADA TAPISAN YG KETAT UNTUK MENJADI AHLI PPMB. JANGAN TERIMA YG BERPENYAKIT KURAP NANTI BERJANGKIT KPD AHLI LAIN.

      Delete
  7. Nazri bakal jadi berok sumbang taklama lg.
    Umno mampus, nazri terpekik sekor2 atas pokok umno xde manusia melayan. Kekawan sesama berok pun masing2 cari mkn sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tahu lah...berok ke, babi ke, atau biawak lidah bisa

      Delete
  8. Pastikan diri sebelum masuk PPBM adalah bukan seorang:

    1.Kleptokrasi
    2.Diktaktor
    3.Penabur&pemakan dedak
    4.Penari tonggeng punggung
    5.Bangang 3.85
    6.Penipu selambe
    7.Takot bini
    8.Katak sipelompat
    9.Takot istihar harta
    10. Scandal holder

    Kalau 10 perkara diatas bangsa melayu dapat elakkan maka majulah bangsa melayu berbanding bangsa kafir.Tuntutan agama boleh dipenuhi dengan duit tapi tuntutan peribadi dengan Allah tiada siapa dapat tunaikan melainkan tuan empunya badan.

    ReplyDelete
  9. Jangan hairan satu hari nanti, spesis macam ini akan cuba masuk PPBM. Spesis ini boleh buat mcm2. Sekejap jadi beruk, samseng, ulamak, sesumpah.. janganlah percaya lagi spesis2 umno yg macam ini. Harap orang malaysia bersatu tolak mereka semua yg sekandang dgnnya.

    ReplyDelete
  10. Orang lain keluar umno, aku tak kisah. Tapi ahmad bashah dan ahmad maslan mesti kekal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 00:28 izinkan saya tambah sorang lagi.
      1. Phoooooooaaattttttt zakar shiit

      Delete
    2. tambah lagi sorang....si keruak Sabah....

      Delete
  11. Negara Singapura mencatatkan hutang negara tertinggi. Tiada pula rakyatnya mendesak PM negara tersebut berhenti. Sepatutnya rakyat Malaysia bersyukur negara kita ada PM yang baik hati dan penyayang. Rakyat yang mendesak DSN undur sepatutnya dah lama kena ISA.

    ReplyDelete
    Replies

    1. 02.46,

      Buat lawak ke?

      Hahahahaha


      Delete
    2. singapura da hasil ker???....Malaysia banyak hasil bumi...petroleum....balak...dan sebagainya...tak cukup-cukup lagi ker hasil sampai nak berhutang??

      berpada-pada laaaa....gaji kau 5000....belanja 6000 ke....belanja ikut gaji laa....

      Delete
    3. ...ada jugak orang bodoh msuk blog ni.

      rakyat desak najib brhrnti sbb dia pencuri. curi duit 1MDB brsama JLow US$3.5-5 billion. Masuk akaunvdia US$1.05 bilion.

      Kalau PM Sgpore buat macm tu, dh lama dia sendiri berhenti atau gantung diri kerana malau. Kalau PM spore pencuri duit rakyat, rakyat Spore yg bodoh mcam mu shj yg tak desak dia berhenti.

      Delete
    4. Setahu saya Negara lain yang ada hutang dengan Singapore

      Delete
    5. Kepada anon 02:46
      Dah bape kali aku bgtau, blog ni bukan Untuk Melayu No Otak. Logik la singapore hutang tinggi sebab dia xde ape2 hasil bumi nak disandarkn. TETAPI hutang singapore menurun setiap tahun manakala hutang malaysia MENINGKAT MENDADAK setiap tahun. Nak bg senang org2 benak mcm ko ni faham..camnilah..1 Sing Dollar = RM3 tu bukti yg ekonomi singapore jauh lbh baik drp malaysia. Ada faham? Lau contoh plg simple camni pun ko x bole nak hadam..aku xtau camne lg nak buang benak ko tu

      Delete
    6. Saya anon 02.46 tak kisah kalian nak kata apa. Cumanya kalian berfikirlah Singapura mengamalkan dasar diktator. Kalian seharusnya bersyukur kerana PM kita masih baik hati dan pemaaf walaupun didesak oleh pembangkang cina DAP. PM kita sudah banyak menabur bakti kepada rakyat tak kira pembangkang atau pun cina DAP komunis. Fikir-fikirkanlah..

      Delete
    7. Aku pun x kisah ko nak cakap benda2 benak ko tu. Yg "diktator" @ yg buruk tentang singapore tu ko nak ikut buat apa? Ikut la mana2 perkara yg baik. Isu cina komunis ni kalau ko sebut tahun 90an dulu maybe ramai yg terkesan hihihi. Yg menyamun duit rakyat & harta negara bukan ke ramai yg melayu yg kat "atas" tu. Camnilah..lau bapak ko mati pucuk..dia nak beli viagra tapi kena GST..bapak ko marah ke happy? Saje nak tanye, takut fitnah hihihi..

      Delete
  12. Tuan-tuan dan puan-puan, jangan lupa 19NOV ini, BERSIH 5,tunjukkan pada najib/nazri/hadi,rakyat semua kaum dah booooring dgn umno/bn.

    kali ini dijangka hebat orang2 melayu terutamanya pengikut2 setia drm,muhyidin akan bergerak sama dengan reformis,dipercayai orang2 kelantan diterajui oleh dato'husam akan gerakkan melayu2 pantai timor,saya sangat2 berharap kali ini melayu 70% akan joint bersih 5,seperti bersih 1 dulu.protes besar2besaran "spr" sedang main jahat sekarang ini.

    RAKYAT BERANI,MAJU RAKYAT,MAJU MALAYSIA.BERSATU TEGUH BERCERAI RAKYAT RUNTUH.

    ReplyDelete
  13. bila si erogan dan bangga diri menguasai sesuatu..apa beza dgn seorang murabbi tu yg kata si PAN akan melutut pada pas..sama ja dgn nazri..elok nazri lagi bagi aku sbb si nazri dah tentu salah mak pak dia masa didik dia dulu...niee!! nk kata salah mak ka..berserban dan berilmu tapi perangai dah mcm bongkak dgn pemberian Allah kpd nya..konsep nk berhemah dan berdakwah tak der langsung...bangun pagi kira nk hentam PAN..bkn nk ambik pot pasai PTPTN ker..budak melayu jadi hamba kapitalis ker..duit mara di songklap org seagama ker...yg dia tau PAN PAN PAN...tahniah PAN..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila nafsu riak dan dengki menguasai diri...tak kira laaa ulama no 2 dunia ke...bukannya malaikat...itu laaa ularmak akhir zaman...bila makan pulut potong dengan keris 2 depa....itulah jadinya....

      Delete
    2. Persatuan Ulamak Sedunia itu bermasalah dalaman. Hadi Awang itu ada pada puak Islamist yang berpaksikan ajaran Ibn Taymiyyah & Syed Qutb - jenis yang berpolitik radikal.

      Delete
  14. Cakap besar saja Si Nazri ni,patutlah anak pun perangai tak berapa elok.

    ReplyDelete
  15. kalo aku demo bersama Bersih, pada keesokkan harinya sejuta pelancong dari negeri cina akan berkunjung ke Malaysia lalu menyumbang $$$ kpd kantung negara. Kalo aku demo bersama baju merah, apa yang boleh aku dapat ah, mat tinju?

    Kalo nko demo bersama kami aku akan pastikan nko dapat goyangan x kurang daripada seribu punggung Baju Merah yang ditayangkan kat muka hang

    ReplyDelete
  16. Tahniah mohd hamidi kerana keluar umno buktikan kita bukan pemakan dedak macam siperasuah penyangak dan penyamun itu pastikan bn/umno dikuburkan dlm pru14 ini biarlah anjing2 terus menyalak

    ReplyDelete
  17. Tahniah mohd hamidi kerana keluar umno buktikan kita bukan pemakan dedak macam siperasuah penyangak dan penyamun itu pastikan bn/umno dikuburkan dlm pru14 ini biarlah anjing2 terus menyalak

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...