Sunday, 25 September 2016

JANGAN TAK TAHU, NAJIB PUN NAK MERASA JADI PERDANA MENTERI 22 TAHUN JUGAK!!


Satu demi satu pemimpin UMNO tampil membidas cadangan Mukhriz Mahathir berkenaan tempoh perkhidmatan Perdana Menteri hanya untuk dua penggal saja.

Mula-mula Hishammuddin Hussein membangkitkan persoalan mengapa Mukhriz tidak melontarkan idea itu ketika bapanya sedang berkuasa dahulu, tanpa beliau sedar bahawa bekas Menteri Besar Kedah itu sebenarnya hanya aktif dalam politik setelah Tun Mahathir berundur sebagai Perdana Menteri.
Memang "ke laut"  hujah sepupu Najib Razak itu.

Hari ini, Ketua Penerangan UMNO, Annuar Musa pula mengatakan cadangan itu hanya untuk meraih sokongan semata-mata dan tidak berhak dipaksa kepada parti-parti lain.

Lagi "ke laut"  kata-kata Annuar ini.
Kesian Annuar Musa...agaknya beliau tak cukup faham dengan intipati sebenar apa yang diperkatakan oleh Mukhriz itu.

Mukhriz dengan jelas menyebut bahawa cadangan dua penggal tempoh perkhidmatan Perdana Menteri itu akan dilaksanakan sekiranya PPBM bersama Pakatan Harapan dapat mengambil alih pentadbiran negara dalam PRU 14 akan datang.

Maka, ia memang tidak ada kena mengena dengan UMNO dan BN atau mana-mana parti lain. Tidak ada dicadangkan sama sekali oleh Mukhriz agar UMNO turut melaksanakan peraturan tersebut.

Kalau cadangan itu hanya untuk PPBM dan Pakatan Harapan, kenapa Annuar mesti terasa hati?
Ohhh...rupa-rupanya Najib pun ada hati nak jadi Perdana Menteri selama 22 tahun juga!!

Patutlah tak setuju!!

Maknanya, Hishammuddin dan Annuar  tidak setuju dan awal-awal meluahkan serangan terhadap Mukhriz berikutan cadangan itu kerana ingin memenuhi impian Najib memerintah negara selama 22 tahun.

Kalau S Nallakaruppan kata, 10 tahun lagi Najib boleh jadi seperti Mahatma Ghandi, jadi apa pula agaknya jika diberi peluang sehingga 22 tahun?  (SH 25/09/2016).

76 comments:

  1. Din,
    Kalau 22 tahun dia pegang , rasanya habis semua dia kebas. Si Kurappan ni dah hilang akal kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam 22 tahun tu agak2 berapa GST masa tu ye? Berapa hutang negara masa tu? Berapa baki duit simpanan negara agaknya?

      Delete
    2. Kalo 10 tahun dah jadi Mahatma Gandhi. 22 tahun boleh jadi Rasulullah kot. Ini tanya Nik Abduh ngan Tontonwi.

      Delete
  2. By Anon 2:55 PTG. Aku kopi pes dari blog putra merdeka.. Menarik bangat.. Esp pd yg rajin kutuk Tun M..

    Maki-hamun & memfitnah Dr. M, tidak akan menampakkan Najib tidak bersalah atau mengembalikan kepercayaan Rakyat kepadanya.
    Percaya lah.

    Dr.M tegas, tidak benarkan anak-anak masuk Politik ketika dia jadi PM. Muhkriz masuk politik pada 2013, selepas Dr.M bersara.

    Ya... dulu, Dr.M banyak kroni. Hari ini... beribu-ribu Rakyat boleh 'cari-makan' dengan Kroni-kroni Dr.M.
    Kerajaan juga boleh kutip cukai... beratus-juta dari empayar bisness & kekayaan kroni-kroni beliau.

    Tapi... dengan Kroni-kroni Najib, seperti; Razak Baginda, Deepak Carpet & Jho Low... berapa ribu Rakyat, 'cari-makan' dengan mereka?
    Berapa banyak cukai yang Kerajaan boleh kutip dari kroni-kroni Najib?
    Cuba citer!
    Bukankah... Kerajaan... Rakyat la tuh... rugi berBillion-Billion, bayar komisen secara sah atau sebaliknya... kepada mereka?

    - Deepak Carpet... dapat pinjaman RM30 Juta, tanpa-faedah dari Bank Rakyat... ya... Bank milik Kerajaan @ Rakyat, satu sen pu tak dapat untung. Cuba bayangkan... kalau diberi pinjaman pada bumiputera bukan-Melayu miskin, di Sabah & Sarawak, misalnya... pinjaman 1/2 Juta tanpa faedah seorang.... boleh bantu 60 orang jadi jutawan. Simpan kat ASB... guna duit dividen pun, dah boleh bayar-balik pinjaman tanpa-faedah.

    - Bahana Razak Baginda... dah lebih 14 tahun, UMNO/BN masih menanggung beban biawak-hidup ni... banyak belanja, bayar blogger nak tepis tuduhan... sekarang dari Ostolia pula. Setiap kali menjelang PRU, DAP & Pembangkang boleh guna... Altantuya untuk berkempen, memburuk-burukan Najib & UMNO.

    - Sekarang... Jho low, TIA & 1MDB pula... tak payah cerita lah. Masih hangat macam taik-lembu.

    Anak Dr.M berniaga di Luar Negara. Langsung tak berebut peluang perniagaan dengan Rakyat.
    Mengapa Pak Lah dan Najib tak heret anak-anak Dr.M ke Mahkamah... jika betul mereka klepet WANG Rakyat?

    Cuba ko buka mata luas-luas.
    Semasa menjadi PM... bila masa dan ketika, Anak-anak dia kawin pun, Rakyat tak tahu. Pernah kamu dengar bini Dr.M... bercuti, berlayar dalam yacht-mewah dan bershopping-sakan di Negara-Kafir, seluruh dunia?
    Najib... ‘Rakyat diDahulukan’????. Jangan buat lawak la.

    Kalau saya jadi Najib, saya akan paksa Rosmah shopping di Arcade atau Komplek MARA je... Kalau tak ada barangan berjenama-mewah di Komplek MARA, saya heret Rosmah, shopping kat Bukit Bintang je. Sekurang-kurangnya Negara boleh jimat pertukaran WANG-Asing.

    Disamping membantu peniagaan Bumiputra dan Rakyat dalam-Negara sendiri, boleh juga jimat kegunaan asset & pembelanjaan Negara. Kamu ingat murah ke?... nak parking Kapal-terbang, kos minyak, gaji/elaun crew-pesawat dan kos penginapan dihotel paling esklusif di New York & Switzerland?

    Setakat tukar nama jalan ke 'Jalan MARA'... langsung tidak membantu Bumiputera atau Rakyat. Buat bukan-bumi lebih menyampah... adalah. Lagi mereka boikot apa-apa yang ada kaitan dengan MARA. Sebaliknya mereka buka kedai alat-tulis dan lain-lain, di kawasan Melayu dan namakan kedai mereka... contohnya... my MARA atau Mac-MARA. Perkataan my & Mac... sekecil yang mungkin. Dari jauh, orang nampak MARA je.

    Berhentilah tabiat suka memaki-hamun dan memfitnah demi membela Najib & Kerajaan Kleptocray beliau. Rule by thieves. Itu lah hakikat sebenarnya, kerajaan yang kamu sokong, hari ini.

    Harap Maklum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nur Barzakh...kamu tu yg tak leh bc lg permainan pembelit anak kutty. Dia x bg anak dia msuk politik supaya menyembunyikan kejahatan dia...dia ni kaki spin dan pusing..heran...cmne org leh pecaya kat dia...

      Delete
    2. Anon 00:02 lu cakap seolah2 Tun M tu jahat! Ada beza tegas dgn jahat, tapi pada gua kalau sejahat mana sekali pun Tun M... dia takdelah klepet duit negara macam lu punya MO1 Pencuri!!! Satu lagi gua nak cakap apa tindakan balaci macai ali tinju dan jamal ikan bakar ke atas J Lhow dan Riza Aziz.....Ni semua malaun todi yang bawak oetaka pada Malaysia!!! Suruh lu ounya MIO1 Pencuri oertahankan diri atas apa yang dikatakan DOJ Amerika!! Jangan duk berbicara pasal agama dan nasihat sedangkan diri melakukan kemungkaran!!!!Seingat aku takde sekor pun dari geng UMNO songkok tinggi yang dapat memberikan hujah2 bernas menafikan apa dikatakan DOJ, yang ada hanya kaki2 penjilat dan ayam2 daging duk mempertahankan lu punya MO1 Pencuri! Maka lahirlah gurkha2 bingai seperti ali tinju dan jamal ikan bakar dengan tindakan membodohkan diri dan cuba untuk memperbodohkan rakyat! Patutnya lu pikir dalam keadaan sekarang ni, adakah macai dan penjilat2 UMNO ni adakah mereka memoertahankan UMNO atau mempertahankan MO1 Pencuri!!!! Udah2 lah nak memperbodohkan bangsa sendiri!!!

      Delete
    3. Anon 0002,

      Kalau saya tjumpa awak di tgh jalan, nescaya pelempang saya akan hinggap di muka awak.

      Mudah2an pelempang saya tu akan mencerdikkan awak balik

      Atau setidak2nya menghamburkan keluar dedak yg dh tsangkut kat tembolok awak..

      Delete
    4. Encik Tajul, kalau sy jumpa mamat 0002 ni, sy terajang sampai pengsan then sy ikat dia. Sy bungkus dia dgn kain putih. Lepas tu sy campak dlm kolam buaya..

      Delete
  3. Tinggi sungguh cita2 toyol negara ni.
    Nak klepet telaga minyak pula ker

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam 22 tahun tu berapa banyak yang boleh dirembat pastu bagi rakyat cerita pak pandir yang tak boleh diterima akal. Bagi bukti cakap mulut je. Tah ada ke tidak bukti sahih pun tak tahu.

      Apa pun kita paham, itu sajalah 'talian hayat' yang ada untuk mengelak dari sebarang soalan, dakwaan dan tagkapan.

      Tak gitu yop??

      Delete
    2. Aaa Maymang ea kwn2 ese byk pembangkang skrg ni dah fed-up yg ketara amacam Madey boleh Nuar layan sesudah sodomy 1 dan 2 angkara diyo tapi sodomy 2 korang nak twistkan angkara Najib sebab salah jwb tapi pokoknya proses dakwaan adalah Madey. dibuat supaya Nuar tak boleh ganggu pentakbiran Najib, tak sangka rupa hujan di tgh hari, Najib tak mahu sambungkan talian hayat kroni Madey tu yang hangin satu badan maka jajakan !mdb dan ungkit balik Altantuya. La ni nak berdamai bagi boboi jadi Menteri Kewangan supaya 1mdb tutup kes. Biasanya dari dulu dari Menteri Kewangan laluan menjadi Pm. Madey memang otak bergeliga. Korang pikir Najib terkesima, mimpi je la apa2 hal hanya undi perwakilan dan pru14 menentukan nasib masing2.

      Delete
    3. Anon 2341,

      Kalau kau baca balik la apa yg kau dah taip, tak ke kau rasa 'karangan' kau tu saling tak ubah macam ayat keling mabuk todi yg tgh tgolek kat bus stop pukul 3 pagi?

      Delete
    4. Mahatir punya legasi membuat lubang supaya orang selepasnya besar kan lubang lagi.
      Tampar Mahatir tu kaki belit, dia lah yg mulakan

      Delete
    5. 23.41 kroni penyamun. Pada dia chief of penyamun gak yang bersih lagi suci.....hmmmmm......ye la labuuuuu.....

      Delete
  4. Saya sokong penulisan tuan Shah 1000%.Bijak....bijak....

    ReplyDelete
  5. Nalla buat patung jadi tuhan dia kalu najib perintah 22 tahun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum, lu Jgn buat gile bro. Disumpah dek dewa murugan nanti si Nalakarupan nanti.

      Delete
    2. Nala nak celen anantha Krishna.

      Dia nak buat patung Najib sama besar n Tinggi patung kat batu caves tu n nk letak betul2 sebelah patung tu

      Senang masa thaipusam dia nak letak bunga malai

      Delete
  6. Salah tu bang din .. bukan nak perintah tapi kena penjara 22 tahun dengan sebatan kalau didapati salah mencuri duit rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takkan berpuluh billion pun, jel 22 tahun ja? Ada yg pau ngan klepet duit budak sekolah 50 sen ja, kene 6 bulan jel.

      Takat 22 tahun, baik aku yg sebat ja.. kluaq jel, kayos rayos..beli selori arak, baling ke dinding 30 tahun baki hidup pun, x abes dgn 2600 juta tu..

      Delete
  7. Melayu di Malaysia ni tak berani mencuba sesuatu yang baru. Itulah masalahnya... Cer bagi DAP sepenggal... Kalau tak suka, tak payah ler bagi 2 penggal. Itu pun tak boleh nak fikir...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu Semenanjung terlalu kolot dgn feudalistik. Dari Perlis ke Johor, sumer sebok sembah sultan dan tok mufti.

      Budaya feudal ini merebak hingga kepada majikan dan yg berkuasa seolah2 mereka2 ini berupaya memberi rezeki kpd yg menghormati mereka.

      Di pejabat, boss2 jadi dewa. Kaki bodek ni bukan org2 biasa, sumer kaki yg dok melangut dpn tok2 guru bila ada ceramah.

      Umat islam yg beragama, bukan saja korup dgn tatakelola kewangan saja.. dgn agama sendiri pun korup. Haramjadah sungguh.

      Lagikan pulak yg taksub pemimpin UMNO. Bangsat mcm Nazri ngan Noh Omar pun, masih ada yg menyokong. Inikan pulak Najib yg menabur dedak sbg rezeki. Sembah sampai sagat muka kat tar pun xper.

      Delete
  8. Alaa...Mukris jeles ar tu takut DSN lebey lama drp bapak madey kutty dia. Mukris ni ckp x serupa bikin. Mcm DAP komunis. Bapak dia boleh plak perintah lama2. Siap penggal lagi sape yang nak potong dia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 23:56 walau lama pun Tun M memerintah takde kedengaran pun macam apa yang dikatakan DOJ Amerika seperti yang dihadapi oleh lu punya MO1 Pencuri!!!! Zaman Tun M lama memerintah pun gua tak oernah dengar istilah kleptocracy....Pada gua lama atau kejap menjadi PM itu perkara nombor 2, tapi yang penting sejauh mana seseorang PM itu dapat memakmurkan negara dan rakyatnta, bukan macam sekarang memakmurjan J Lhow, Riza Aziz dan paling menariknya memalukan negara!!!!

      Delete
    2. Anon 2356 tu pun makmur juga dek dedak najip

      Delete
    3. 23.56 Jo Low dan Riza Aziz yg DOJ sebut tu kroni madey ke??

      Delete
    4. kesian macai dedak ni
      dia aje yg cuba beri komen bangang kat sini ye
      nak kenai senang je
      guna perkataan spt madey la kutty la
      hang under mad maslan ke
      hujah tahap 3.85 aje
      kesian sbb pasaran kerja dah kurang terpaksa kerja jadi macai

      Delete
  9. Manusia jenis spesis lidah biawak dan putar alam pun boleh dapat gelaran Tan Sri???. Tapi apa nak pelik kan, kepala penyamun sarankan kepala putar belit agar dapat anugerah. Sebab tu kebelakangan ni ramai jenis jenis VVIP ni kena tangkap terlibat dengan program program haram money games. Berlambak program program haram mnoney games atau money laundring dipasaran Malaysia yang berselindung atas nama MLM dengan segala mak nenek ROI dan pemain utama dibelakangn ya adalah golongan golongan VVIP inilah yang semacam direstui kegiatan mereka. MAsa aku di Thailand dulu, pernah TV Thai siarkan pembabitan salah seorang anak PM Najib dalam program haram money games. Korang boleh tanya penduduk Thailand kalau nak kepastian. Bila naka beranak diatas pun melencong dan banyak buat tak betul, jangan harap yang bawah bawah ni akan buat dengan betul. Percayalah bahawa PM malaon sekarang ni akan buat apa saja untuk kekal lama atau tinggalkan pengganti yang boleh dipercayai demi menutup sopak, kurap dan panau yang membaluti tubuhnya selama ini. MALAYSIA BOLEH LAND! MALAYSIA BODOH! MALAYSIA BENGAP!

    ReplyDelete
  10. Jangan pinjam ptptn
    Lintah darat tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko kayo pakai duit abah

      Delete
  11. Adakah Mukhriz hanya cerita untuk parti ppbm? Atau saja sorakkan bn atau memang Mukhriz yang buat pada Najib.

    ReplyDelete
  12. Tahniah shafie afdal
    Bajet karut 2017
    Sabar je tun m
    Raja raja dah tak melayu
    Gst suap ke ros jib je
    Mh370 ape cer?
    Keris pahang

    ReplyDelete
  13. Aku memang setuju bangkit lah anak melayu jangan biarkan negara Kita Di kuasai oleh cina DAP....kita lihat sahaja di bandar semua kedai dan banggunan perniagaan di monopli oleh bangsa cina DAP.. Sedangkan orang UMNO sendiri berbelanja di kedai Cina DAP . ingat lah Kita bukan racist...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 00:35 hujah lu kelaut dan dangkal:-
      - Bangsa Cina secara tradisi dari dulu menjalankan perniagaan. Sebab tu banyak negara di dunia bangsa cina menjalankan perniagaan.
      - Apa nak dimegah dan diharapkan pada parti UMNO ketika ini di dalam keadaan ketuanya bergelumang dgn masalah 1mdb
      - Betulke semua bangunan dan perniagaan dimonopoli cina DAP?? Sedar ke sedara selama ni tanah rezab melayu makin kurang disebabkan cina DAP ke walhal yang memerintah tu sapa?
      - Allah itu maha adil dan tidak menjadikan sesuatu bangsa itu bangsa yang jahat
      - Dalam isu negara skrg ni, nampak gaya pemimpin melayu yang LAYUKAN bangsa melayu sendiri!!

      Delete
    2. Apsal dgn DAP je UMNO ni bising? MCA , GERAKAN tu bukan cina komunis gak ke? Ak bukan sokong DAP ea. Tp adil lah sikit. Tak yah nk hipokrit ler UNNO..

      Delete
    3. Setuju ngan anon 0116. Kalau DAP hina Islam dan Melayu bukan main bising lg UMNO. Cer kalo MCA GERAKAN hina...diam je...

      Delete
    4. Nak rezab Melayu adalah sikit lagi.
      Tanah wakaf rasanya dah tak ada lagi.
      Dah habis kena jual oleh kerajaan

      Delete
  14. Kemudian sekalian si jahil yg sombong akan berdiam diri tatkala dibukakan tanda jelas kebodohannya.

    saman sivil yg difailkan oleh politikus berhati serigala digugurkan oleh makamah US -

    hujahnya -
    1. belum pernah ada dalam sejarah di US si polan atau sekumpulan kecil memulakan saman bagi pihak rakyat US di dalam negara.

    2. belum pernah terjadi dalam sejarah si polan atau sekumpulan kecil memulakan saman sivil bagi pihak rakyat sesebuah negara di makamah negara yg lain.

    3. Makamah di US tiada kuasa untuk menghakimi saman sivil bagi pihak "rakyat" dari negara luar.

    Maka tertolak saman sivil yg cuba dilaksanakan oleh politikus berhati serigala.

    apa yg kalian belajar selain dari kekal diperbodoh oleh sekalian politikus berhati serigala ?

    Lucunya politikus berhati serigala itu kekal berdusta dengan berjanji akan "memulakan" saman sivil setelah DOJ selesai dengan kesnya.

    Apakah keputusan (hujah penghakiman) makamah US itu tidak memberikan kenyataan yg jelas lagi terang kepada mereka ?



    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah

      Ada lagi nakhoda mangkok ni..

      Tak yah karang cerita pepanjang la bengong

      Xada sapa yg terpengaruh pun

      Lgpun dedak sama je banyaknya kau dapat dengan mangkuk2 lain yg tulis pendek2 tu

      Toksah sebut pasal serigala kalau tikus lalu bawah kaki pun kau dah lompat naik atas meja

      Delete
    2. Sang nakhoda serigala!! Baik duk diam2, sian gua baca statement lu, terserlah kebodohan diri, menonjol antara oemakan dedak !!!

      Delete
    3. Nakhoda ni mat 3 suku..........!!
      24 jam merapu dan meroyan yang bukan-bukan

      Delete
    4. erm, aku tersenyum sendirian tatkala membaca komen kalian..

      andainya segala celaan kamu kepadaku mampu ditukar pada emas dan wang ringgit, maka aku mungkin sudah bergelar "orang kaya".

      hehe, bukankah kamu merupakan "pejuang".. dan sedang berjuang untuk menegakkan keadilan .. kemudian aku tanyakan siapa ketua@nakhodamu .. kamu hanya mampu mencela aku sebagai jawap balas.

      Kemudian aku tunjukkan betapa kamu hanya golongan yg didustakan oleh politikus berhati serigala.. lalu kalian terus mencela aku.

      aku juga memberikan peringatan bahawa sedikitpun aku tidak memperoleh keuntungan atau kerugian atas kebodohan kalian.

      Erm, masih tertunggu-tunggu pengumuman akan hadirnya sang Nakhoda di dalam bahtera Pakatan Harapan ?



      Delete
    5. Woi nakhoda, kebodohan kau dah tahap gegar....saman sivil oleh husam bukan digugurkan oleh mahkamah US laaa bodoh...saman itu ditarik balik oleh husam dan matthias cheng, setelah red granite bersetuju untuk mengasingkan keuntungan masa hadapan dari filem syarikat itu. Peruntukan itu adalah bersandarkan saman DoJ terhadap red granite.

      Husam bertindak demikian mengambil kira perkembangan terbaru ini. Saman baru husam akan dimulakan selepas amendment dibuat berdasarkan situasi terbaru red granit. Kau tak tau baca english, kau tertipu oleh orang lain yang menipu engkau dalam kes ni, kebodohan kau terbukti. Malu la wehhhh, pi basuh mulut kau kat mangkuk jamban.

      Delete
    6. Kah kah kah tak tau hujung pangkal pasal class action suit oleh husam musa dan matthias chang di US, tapi nak komen. Komen pula tersasar jauh....jauhhhhh sangat. Bodoh sangat kau ni nakhoda, patut pun kau dicela tiap tiap hari. Kesian kat mak bapak kau dapat anak bodoh tak boleh di ajar.

      Delete
    7. Sasterawan Nakhoda bangang otak cetek sejengkal nak ulas tak kena tempat. Tak de pengetahuan tapi ada hati nak ulas panjang2. Tak tau ujung pangkal tapi berlagak macam tau sangat cerita sebenar.

      Cerita sebenarnya A tapi bila sampai kat nakhoda lanun ni dah jadi cerita B. Ditukarnya cerita saman Husam tu ke lain.
      Kahkahkah.
      Apa pun terima kasih atas lawak bodoh engkau cukup menghiburkan. Hihihi.

      Delete
    8. selamat pagi sahabat,

      Sekali lagi aku hanya mampu tersenyum melihatkan betapa kalian umpama kerbau yg tertambat di tiang seri.

      Kisahnya penarikan saman oleh politikus berhati serigala setelah Makamah US memberi hujah pengguguran kes.

      Red Granit respon atas persetujuan DOJ membatalkan saman sivil keatasnya.Ia sama sekali tidak berkait pada kes saman sivil yg di buat oleh politikus berhati serigala.

      Hehe.. apakah kamu sangka aku tidak mengetahui "pembelaan" yg diberi oleh politikus berhati serigala itu?

      maka mereka "berjanji" lagi kepada sekalian pentaasubnya yg jahil, bahawa mereka akan memfailkan semula saman sivil bagi mewakili seluruh rakyat Malaysia ?

      Dan kemudian kamu akan mendapati ia bakal menjadi sebagaimana kisahnya kes sepina dari makamah Perancis.

      Lucu sekali bagaimana pentaasub begitu mudah diperbodoh berkali-kali.

      Pokoknya - belum pernah dibuat orang - saman dari individu yg mendakwa mewakili seluruh rakyat di sebuah negara terhadap pihak lain.

      Asasnya - belum pernah dalam sejarah - makamah mengendalikan kes yg difailkan individu yg mendakwa mewakili seluruh rakyat sebuah negara asing, di luar negaranya sendiri.

      Hanya satu hujah mampu mematahkan kebodohan tindakan politikus berhati serigala -

      "buktikan yg kamu mewakili seluruh rakyat Malaysia"

      Maka itulah hujah utama mengapa politikus berhati serigala menarik balik saman sivil.

      Hmm, aku anjurkan supaya politikus berhati serigala memulakan saman sivil terbaru secepat mungkin ... mungkin ke makamah timbang tara antarabangsa, kerana makamah paling berkuasa pun telah menolak kes yg cuba difailkan.

      Satu mintaku,jangan kamu menyangka pula Najib telah memberi Dedak kepada makamah US, supaya menolak kes yg cuba dibawa oleh politikus berhati serigala.








      Delete
    9. Mat "Nakhoda"

      I janji yg takkan sekali2 "berhati serigala" dgn mak Mat Nakhoda.

      Malam ni mak u free tak?

      Delete
    10. Nakhoda sewel berkokok Lagi..

      Mana taknya layar ditebar sauh dilabuh sudahnya layar patah kapal pun karam maka meroyanla dia mcm Org gila talak

      Delete
  15. pernah suatu ketika di saat hangatnya bahang kempen PRU ke 13 yg telah lalu.

    Presiden jemaah berlabel Islam ditanya siapakah yg bakal dilantik sebagai Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat memperoleh kuasa pemerintahan.

    maka jawap Presiden jemaah berlabel agama ini - berikan kami kuasa pemerintahan terlebih dahulu, baru akan dibincangkan siapa menjadi PM.

    Lihatlah betapa hanya dengan sinar harapan pada kuasa yg disangka akan digapai .. membuatkan politikus berhati serigala sanggup kekal didalam pendustaan.

    akhirnya kisah sebenar tersingkap betapa "perbincangan" siapa yg bakal dilantik menjadi PM menemui jalan buntu, sehingga ahli parlimen gua musang dijemput untuk menjadi PM sementara menunggu Anwar bin Ibrahim keluar dari penjara.

    Maha Suci Allah .. menghinakan seluruh politikus berhati serigala sehingga mereka tidak sanggup untuk melantik seorang Perdana Menteri dari kalangan mereka.

    Dan mereka kekal berkiblatkan seseorang yg telah disabit pada jenayah liwat.

    inilah kamu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian Mak dan bapa si nakhoda
      Punah harapan ke dua dua mereka
      Dapat anak sanjungan keluarga
      Rupanya bodoooo tak boleh diajar

      Delete
    2. Lain kali kalau bodoh jgn berlagak pandai. Kalau tak baca orang putih (white man...you know?), pi tanya orang.

      Delete
    3. Kepada saudara nakhoda, you have the rights to remain stupid. Whatever you say can be and will be used against you in the court of public opinion. Now, dok diam diam, buat bodooo selamba lebih baik dari buat buat pandai tak bertempat.

      Delete
    4. Erm, it seems you was very educated while you always post a comment in "bahasa Inggeris". And know what, it good for you.

      Can i ask you something my friend ?

      Can you tell me where and who was a "Nakhoda@leader" in Pakatan Harapan ?

      That was a major question ..
      Thas was a Million dollar question.

      Maybe i'm stupid .. but i dont think you more stupid than me.

      Anyway .. please answer in Malay.

      Delete
    5. Nakhoda...you have admitted that you are stupid, thank you. Stupid enough not to understand the nature of civil suit wthdrawal by hussam, and yet stupid tahap gaban to create your own reasons as to why the suit is withdrawn.

      ....and yes you are right when you said "but i dont think you more stupid than me". I can confirm that nobody here is more stupid than you.

      Enough said. Tak ada sapa perlu layan orang yang ngaku dia bodo, dan ngaku tak ada orang lain yang lebih bodo dari dia. Konpem bodo.

      Delete
    6. erm, lupakan seketika mengenai saya wahai sahabat.

      Tolong jawap pada pertanyaanku terlebih dahulu ..

      Golongan yg cerdik ia pasti mengetahui siapa ketuanya..

      Hatta seganas-ganas kawanan serigala ia punya dominan.

      Dan selincah-lincah kawanan pemakan rumput ia membina hearaki yg dipandu sang ketua.

      Dan kamu semulia2 kejadian dan dengan sombong mengakui mengikut kepada golongan yg benar .. tetapi tiada mengenali siapa ketua kalian ?

      Maka sesungguhnya kamu jauh lebih "ganas" dari kawanan serigala

      Dan lebih "lincah" dari kawanan yg memakan rumput dan tumbuhan.

      Delete
    7. Nakhoda lanun english lu tonggang terbalik. Lu ingat english lu betul ke? Rupanya nakhoda karam ni tak reti cakap proper english. Pi sekolah balik sebelum nak sekolahkan orang. Chief of lanun mata satu lu bole tolong ajar.

      Lu peduli apa sape yang kita oramg sokong. Suka hati orangla nak sokong sapa. Apa nenek lu susah ker kalu kita orang tak sokong chief lanun mata satu lu haaa???

      Bangang datang blog ni menyemak nak soal sape nakhoda. Kita orang punya pasal la siapa pun. Lu susah sangat pasal apa?

      Lu bole pi blah la dgn nakhoda lanun mata satu lu. Lagi baik lu habiskan masa tolong chief lu pi rembat duit lagi dari lu menyemak kat sini hari2 sebok duk tanya orang siapa nakhoda.

      Weiiii nanti kami lantik bapak lu jadi timbalan nakhoda mata satu lu. Amacam senang hati lu??

      Delete
    8. erm, bilamana kamu tiada berketua, kenapa sanggup bermimpi melepasi tujuh lapisan langit ?

      ke mana akal mu ?
      di mana ilmu kalian ?
      sudah rosak kah iman ?

      Menulis tiada selain dari celaan, adu domba dan fitnah.

      Angan-angan membelah bumi.
      Nafsu sedalam lautan.
      Akhirnya sekadar sebagai tunggangan

      hmm .. sedih melihat keadaan kalian



      Delete
    9. Kahkahkah...KANTOI BODOH yg Mat "Nakhoda" tak tau english rupanya @ english setakat form 3 je.

      "It seems you WAS very educated"...ayat 1st pun dah tunggang langgang. Ayat yg seterusnya memang ke laut.

      Mat "Nakhoda"...takyah lah komen bab kehakiman US kalau english setakat form 3. Malu mak bapak ko tau.

      Apa2 pun i masih segia dgn mak u Mat "Nakhoda"

      Delete
    10. erm, takpe "broken engglish" .. apakah sudah kamu ketemu pokok pada persoalan yg aku tanyakan ?

      Nahu bahasa Inggeris sememangnya tiada tempat di dalam dadaku.

      Mungkin empunya blog mahu membantu?

      Apakah kamu sangka dapat berlepas diri hanya dengan berselindung di sebalik kata2 celaan?

      begitu bersemangat mengikut pada kehendak politikus berhati serigala lucunya tidak ketemu siapa ketuanya.

      Mungkinkah PPMB?
      Atau DAP?
      PKR?
      PAN?

      Atau kalian akan melata bagaikan lembu sedang meragut rumput.

      aku membawakan berita yg tidak diviralkan oleh lidah si kafir dan sekutunya... bahawa makamah US sudah menggugurkan tanpa memulakan pendengaran kes yg mahu dibawa oleh politikus berhati serigala.

      kemudian kamu "dijanjikan" lagi mereka akan memfailkan semula ?

      Masih ingatkah lagi akan kebodohan kalian yg menanti pada "sepina" nun jauh di negara Perancis.

      respon Red Granit adalah sebagai memenuhi persetujuan penarikan saman sivil DOJ atas perintah makamah.

      saudara, hujah makamah US benar2 mencuit hati dan Nurani.

      Politikus berhati serigala akan kekal didalam lipatan sejarah perundangan.

      "Bertindak mewakili seluruh rakyat Malaysia" ??








      Delete
    11. Kahkahkah...semakin seronok layan Mat "Nakhoda" ni. Dah terkantoi bodoh pun masih ulas pjg2.

      Mat "Nakhoda" cakap yg "nahu bahasa inggeris tiada di dalam dada", tetapi kenapa ko men tentang saman DOJ & saman husam?

      Ni mesti baca suratkhabar utusan melayu kan? Sebab suratkhabar tu sebangsa & seakidah dgn kita kahkahkah.

      Aku tak tau apa yg ko faham laporan asal yg dikeluarkan oleh DOJ.

      Ini jawapan aku utk soalan ko yg berulang byk kali. Pembangkang menang nanti mesti akan ada yg jadi PM @ Nakhoda. Negara mustahil tiada PM walaupun pembangkang menang!!!

      Apa2 pun aku pun macam ko, berulang kali aku ingatkan. I takkan "berhati serigala" dgn mak u Mat "Nakhoda", PERCAYALAH!!!

      Delete
    12. This comment has been removed by the author.

      Delete
    13. Nakhoda sewel ni sebok menanya persoalan mcm2 la kununnya seolah2 dia tu profesor serba tau sedangkan sebenarnya baik dia Tanya diri dia knp dia kenyang kena maki hamun Org keliling.

      Tau tak maksud "check & balance"?

      Anyway it's pretty useless to ask u such question since your English is as good as a kindergarten kid - or maybe worse.

      Tapi biasalah, Org bodoh memang bangga dengan kebodohannya. Dedak punya pasal..

      Delete
    14. selamat pagi, aku datang lalu kemudian melihat kepada kalian yg begitu riuh rendah dengan segala dakwaan dan celaan, semangat yang disulam amarah, tekad sekeras besi waja.

      Tiada lain pertanyaanku kepada kalian sejak awal lagi selain dari persoalan -

      siapa ketua Pakatan Harapan ?

      Aku juga "menceritakan" kisah yg tersimpan kemas di dalam lipatan sejarah yg jelas menunjukkan betapa kalian hanya diperbodoh dan ditunggang semahunya oleh politikus berhati serigala.

      bukan untuk kamu menyesali diri, tetapi agar kamu tidak jatuh kembali ke dalam lubang yg sama.

      Malangnya kalian terlalu sombong dan masih mengejar janji yg ditabur politikus berhati serigala.

      Kemudian datang seseorang dari kalangan kamu yg "berani" menjawap secara jujur bahawa ketuanya adalah TUN M dan menerima andai "sahabat" yg turut bersamanya memilih salah seorang dari ketua2 puak serigala sebagai nakhodanya.

      Dan siapa yg bakal menjadi nakhoda Pakatan Harapan adalah bergantung pada berapa besar kuasa yg bakal diperolehi melalui PRU yg akan datang.

      Bukankah si polan itu sendiri yg membuka aib kalian dengan "pengakuan" nya itu.

      sesungguhnya sifat keadaan kamu bukan atas dasar yg disyariatkan.

      ia adalah hukum rimba - fitrah yg mengikat alam haiwan.

      hmm, bukankah akhirnya sesuatu yg Haq pasti menenggelamkan yg BATHIL.

      semoga kalian sempat sedar.

      berkait soal saman politikus berhati serigala yg kamu sangka akan difailkan semula kelak.

      sila rujuk pada kenyataan makamah US. dan kamu akan mengetahui betapa kamu hanya akan diperbodoh sekali lagi.

      Ia akan berlalu seperti kisahnya SEPINA dari makamah Perancis.


      Delete
    15. Uish...english form 3 boleh komen tentang saman DOJ.


      Sekarang dah pandai bahasa perancis pulak? Nak komen isu sepina dari mahkamah perancis.

      Dah jawab soalan tapi masih ulang2 soalan siapa nakhoda. Sekurang2nya i ada jawab tau.

      U tak jawab pun soalan i. Malam ni mak u free tak?

      Delete
    16. Selamat sore kepada bapak nakhoda berkepala serigala!!! Persoalannya di sini bukannya siapakah ketua bagi pakatan harapan itu yang utama, kelak pakatan harapan sedang dan ke arah mengembleng bersama sama puak BN yang diketuai oleh orang disayangi oleh sang nakhoda berkepala serigala! Merujuk kepada sebutan hak dan bathil, adakah sang nakhoda berkepala serigala cuma sekadar tahu menyebut atau mendalami akan maksud haq dan bathil???? Bagaimana pula kiranya hak dan bathil itu ditujukan kepada isu negara seperti 1mdb??Justeru apa pandangan sang nakhoda berkepala serigala......Cuma mau diperingatkan ramai di sini yang dapat membezakan atas dasar individu memanfaatkan agama secara ikhlas dengan menggunakan agama untuk menjuarai kepentingan diri sendiri! Aku juga teramat yakin bahawa janji Allah itu benar, balasan Allah itu benar!! Setelah semakin banyak bukti berkaitan penyelewengan 1mdb didedahkan, adakah masih sang nakhoda berkepala serigala masih lagi mahu menyalak bukit!!! Cuma aku pesan kepadamu wahai sang nakhoda berkepala serigala, menyalaklah engkau semau2 nya tapi bukit itu tetap tidak akan runtuh, utuh berdiri dengan sifatnya.....dan juga aku peringatkan kepadamu wahai sang nakhoda berkepala serigala, ular yang menyusur akar bisanya tidak akan hilang!!!Sungguh ku harap sang nakhoda begitu faham akan kiasan memandangkan sang nakhoda berkepala serigala begitu sinonim dengan bahasa yang berbunga-bunga!Ku doakan juga buat sang nakhoda berkepala serigala selamat berjuang seadanya........!!!!Salam perkenalan buat saudara sang nakhoda berkepala serigala, jangan cuba diperbodohkan bangsamu sendiri lantaran dek sebab sedikit dedak yang diterima, belum ketahuan pula dedaknya dari sumber halal ataupun haram!!!!

      Delete
    17. Selamat malam sahabat, bagaimana bisa kamu meletakkan urusan pokok ketepi lalu kamu bermimpi untuk meraih buahnya?

      bukankah kalian sudah dipelawa menaiki 2 buah bahtera yg tiada bernakhoda yg sarat dengan impian yg membuai nafsu dan kehendak.

      Akhirnya ia karam dan membuka pelbagai kisah pengkhianatan diantara politikus berhati serigala. dan sekalian pentaasub yg jahil dan menyombong diri menghalakan segala celaan, adu domba dan fitnah tanpa haluan, hatta kepada rakan "tahalufnya" sendiri.

      kini kamu sekali lagi berbondong-bondong menaiki bahtera baru yg dibina mengikut acuan songsang pendustaan yg serupa.

      begitu yakin si jahil pada khabar dari lidah si kafir dan sekutunya berkait 1MDB, Najib, UMNO serta sipemerintah.

      lalu dengan sekian banyak "pembuktian" yg disiarkan, dan memakan masa bertahun-tahun, tiada seorang dari politikus berhati serigala yg berani memulakan prosiding jenayah keatas najib.

      sehinggakan kamu berlutut kepada kuasa si kafir hanya untuk memulakan saman sivil keatas "anak buah" Najib di US.

      Kemudian terbang ke sana politikus berhati serigala melakukan sesuatu yg tidak masuk akal

      1. memfailkan saman sivil dengan meletakkan "seluruh rakyat Malaysia" sebagai plaintif.

      Akhirnya makamah US menggugurkan kes tanpa meneruskan pendengaran.

      1. Tiada pernah dalam sejarah individu@sekumpulan kecil memfailkan prosiding sebagai "mewakili" seluruh rakyat sesebuah negara.

      2. belum pernah dalam sejarah makamah mengendalikan kes sedemikian rupa.

      3. Makamah tiada kuasa untuk menjalankan prosiding dalam kes yg sangat unik (paling gila dalam sejarah perundangan dunia).

      4. writ saman pemula tidak pernah sampai kepada semua defendan.

      5. peguam pendakwa hanya ada jalan untuk mengugurkan saman.

      6. respon Red Granit adalah kepada DOJ atas perintah makamah yg menolak permohonan DOJ untuk membekukan aset Red Granit.

      tahukah kamu politikus berhati serigala sudah mengetahui duduk sebenar keadaan, tetapi mereka kekal memperbodohkan para pentaasub dan kekal berdusta akan memfailkan semula saman sivil, sedangkan mereka mengetahui tiada peruntukan dalam undang-undang yg membenarkan individu@kumpulan kecil memfailkan saman atas dasar mewakili seluruh rakyat sesebuah negara.

      Jika kamu mahu menyifatkan pemberian BRIM sebagai dedak, sanggupkah kamu turut mensifatkan segala hak kamu yg ditunaikan pemerintah dalam urusan fardhu kifayah yg lain juga sebagai dedak?

      Ingatlah sebagai muslim kamu diajar pada iktiqad bahawa setiap sesuatu terikat pada asbab (tidak berlaku secara tiba-tiba secara tunggal)

      lalu dengan setiap rahmat dan nikmat yg masih ada buat kamu, anak isteri kamu, sanak saudara kamu , sahabat handai kamu.. apakah kamu mendapat nya secara tiba-tiba ?

      1.Kamu dapat menimba segala macam ilmu -

      asbabnya adalah atas usahamu,kedua org tuamu,guru2mu,sahabat2mu dan jangan lupa ia bersangkut juga asbabnya atas pemerintah mu.

      cuma kebarangkalian asbab yg paling utama berbeza pada setiap individu.

      lalu aku mengingatkan kalian atas sifat akidah dan bangsa yg sama, jagalah lisanmu, bermuhasabah diri selalu.

      Jangan mengigit tangan yg memberi
      Jangan bermegah mendongak langit
      Jangan ibarat berteriak tanpa ilmu,akal dan iman.









      Delete
    18. Mat Nakhoda...try elaborate in english. Maybe i can understand

      Delete
  16. Najib, pencuri paling dasyat dlm dunia hanya layak jadi penghuni Sg Buloh selama 22 tahun. Manusia yg paling jijik dan hina dlm dunia. Duit rakyat dia sapu dan !MDB dia buat mcm akaun simpanan emak bapak dia( ni ckp DoJ..aku tambah sikit shj).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini kaum Taigor Mappadulung hanya mampu menyiksakan kita dan keturunan kite sampai masuk ke lubang kehinaan dan kepapaan.

      Delete
  17. Salam Tuan Budin,,kalau dapat anda block ini Nakhoda giler punya komen sebab merapu sangat sangat,sekian Wassalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu si tiger kucing kurap yang berhati tikus

      Delete
  18. Sepatutnya annuar sokongan cdangan itu sbb pluang dia nak jadi PM cerah,barangkali dia nak d bwh ketiak najib seumur hidup mka dia tak stuju atau dia hnya mahu dedak saja....

    ReplyDelete
  19. Sepatutnya annuar sokongan cdangan itu sbb pluang dia nak jadi PM cerah,barangkali dia nak d bwh ketiak najib seumur hidup mka dia tak stuju atau dia hnya mahu dedak saja....

    ReplyDelete
  20. simple calculations, nalakaruppan kata kalu 10 thn lagi najib spt Ghandi, 22 thn jadilah tuhan, tohan najib. nala kau sembahlah tohan najib kau tu sampai kiamat....

    ReplyDelete
  21. Boboi lead Ansara lobih 22 tahun, saja bagi sobab tak boleh bagi calun undi ganti diyo alasan mudah yang nak dicalunkan tu geng Khairy ... tu tak dikatakan cakap tak serupa bikin.

    ReplyDelete
  22. Aaa ... May..mang ei betul tu wahai Nakhoda,
    Balik2 muko diyo jo nak nentukan Malaysia, patut ei dah bersara tu duduk ontok2 layan cucu mcm Paklah. Takdo kojo lain asik2 nak jaga suku sakat diyo jo lopeh tu nak suruh boboi ambik alih, mahu sampai 2040 kroni2 diyo jo. 1mdb tu contoh sykt bosa yang bernaug dibawahnya jenis2 perniagaan utk rakyat M'sia keuntungannya lbh krg mcm Petronas kan milik rakyat M'sia khas utk bumiputra. Tak tahu la mangkok2 sokong berasaskan kebencian. Tak kemana2 lengok je la apo jadi pada Nuar dianiaya dan skrg bergabung semula sebab nak jaga diri jo, rakyat dah lamo di julapkan mantan. Woi bangun la. Jgn ikut je buat la kajian mentelaah baca kisah2 yang lalu. Dulu bukan main kato Nuar itu ini last2 berpeluk balik dan yg masih bangkang asal bangkang tu la menjadi hobi korang dari azali, dulu sokong Nuar dulu kato Mahazalim la Mahafiraun la. Patut ei mantan ni la korang patut meluat. Apo toh skrg korang kono gula2 dek diyo lagi ko. Apo la siol politik murahan.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...