Friday, 30 September 2016

APA AGAKNYA KATA HATI "GEOBBELS KECIL" TERHADAP NOH OMAR?


Pada hari yang sama ketika Abdul Rahman Dahlan menyatakan bahawa rakyat Jerman tersinggung dengan tindakan Tun Mahathir Mohamad menyamakan menteri-menteri yang gemar mempertahankan Najib Razak dengan Joseph Geobbels, Menteri Propadanda era Hitler, seorang lagi menteri, Noh Omar terus keliru mengenai identiti sebenar Malaysian Official 1 atau MO1 yang disebut dalam kertas mahkamah Jabatan Kehakiman AS.
Selepas agak  "blur" dan terdiam seketika dengan soalan wartawan mengenai perkara itu sehingga pertanyaan diulang sekali lagi, Noh kemudian berkata, "Saya pun tak tahu siapa MO1, itu awak kena tanya Jabatan Kehakiman AS."

Sebelum ini, Abdul Rahman yang namanya turut disebut dalam blog Tun Mahathir sebagai antara "Geobbels kecil" dalam era kepimpinan Najib, pernah menyatakan bahawa hanya "orang bodoh" saja yang tidak kenal siapa MO1.

Dalam temubual dengan sebuah media antarabangsa kemudiannya,  Abdul Rahman secara terus-terang menyebut MO1 ialah Najib.
Apa agaknya kata hati Abdul Rahman terhadap Noh yang masih tidak pasti siapa MO1 itu?

Apakah beliau merasakan dirinya "lebih pandai" atau Noh Omar "lebih bodoh"  daripadanya, walaupun sama-sama memegang jawatan menteri di bawah Najib?  (SH 30/09/2016).

20 comments:

  1. ceghito basi dah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepada siapa yang menipu rakyat dan yang menyokong penipuan2 ini memang besar punya haram jadah��

      Delete
    2. 12:42, ko ni elok berdepan dgn Jamal Pak Tongkol ja. Baru tau langit tinggi rendah sebut haramjadah tu.

      Delete
    3. Elok jugak. Boleh Aku ludah je dia

      Delete
  2. Ceghito ni mano buleh basi jang ooii..dio samo dongan kari mamak tu hah..selagi tak solosai selagi tu la dipeghangat ateh dapor..dokek-dokek nak abih tambah lak kuah..yang buleh kasi solosai..wa'ang tanyo la kek Najib..tak dapek den nolong do!!

    ReplyDelete
  3. Bukan blur . Nyanyuk noh ni
    Mereng sewel biol.noh..ni

    ReplyDelete
  4. Saya suda terlepas cakap, sebenarnya semasa interview hari tu, saya mahu cakap MU1 bukan MO1 sbb Bos suka sama Man. United, fan No.1.bah...harap kau faham betul2 bah...

    ReplyDelete
  5. Ya Allah bila lah DOJ nak tangakap Najib ni?! Budin dan ramai pencacai di sini dah kering dah sebab pancut pra matang masa DOJ buat kenyataan media.

    Tup Tup Husam dan Mathias tarik balik saman! Kah kah Kah!
    Budin senyap aja bila saman ditarik balik. Kononya harap rakyat tak sedarlah. Macam Budin harap Rakyat akan terlupa dengan penipuan Data pribadi rakyat yang di beli untuk menambah jumlah surat deklarasi cacat otak. Jangan bimbang Budin, rakyat tak akan lupa dan rakyat sentiasa tahu apa yang sebenarnya sedang berlaku.

    Siap ada pencacai di sini yang syok sendiri kononya DOJ akan ambil tindakkan undang undag terhadap Najib. Wal hal sebut nama Najib pun mereka tak berani.

    Tunggulah tindakkan seterus DOJ. Please wait forever! KAH KAH KAH!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ..satu lagi goebbel kecil terlepas disini...

      Delete
    2. Ok khalid samad...sapa tok arab gila yg bagi 2.6 billion dan sapa pulak yg bagi 42 juta...kalau kau boleh bagi penerangan yg jelas...umno akan disokong dan kau tidak dipanggil pencacai makan dedak.

      Delete
    3. Khalid Samad you think that you are smart,let me tell you and your PM & all the ministers in the cabinet are worthless and also unwanted specimen.!!

      Delete
    4. Khalid ni mabuk todi dah

      Saja la tu untung2 Jamal blanje kembong Bakar (siakap mahal xboleh)

      Delete
  6. Semuanya bodoh tahap 5. Isu penting tak mahu jawab,so jawab la isu2 bangang.
    Bodoh punya menteri.

    ReplyDelete
  7. Adoohh..bodoh nya Noh ni. kan Rahman 'Goebbel kecil' ckp siapa yg tak tahu MO1 adalah orang bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. R. Dahlan: "Mu buat bodoh ke Noh?"

      Noh O.: "Saya memang kurang pintar man..."

      A. Maslan : "Aku tiga poin lapan lima...
      Kenyang, diam dan selamat."

      Delete
  8. Old macdonald had a farm
    Kota belud oooo
    And on his farm he had a cow
    Tanjong karang ooo
    And a moo moo here
    Moo moo there
    Ular sawa here hippo there biawak also here serigala over there arab auta pon ada
    E a e a ooooo

    ReplyDelete
  9. Tuan Shah atau Rahman jangan semudahnya anggap Noh tu bodoh. Tak patut sangat. Sebenarnya Noh ni bengap, baghal, bangang dan buta hati saja kerana cuba memperbodohkan rakyat yang cerdik dan celik hati mereka.

    ReplyDelete
  10. Duduk kat utan kalau x suka pilihanraya....

    ReplyDelete
  11. Ngapo tuan padamkan biar la diyo o'ang tertanya tanya bagi siap siaga keberangkali kita bertemu dimasa yg ditunggu2 tu. Usah dikira percaya atau pun idak.

    ReplyDelete
  12. Pak Noh, kalau tak thu psal MO1, duduk dalam hutan.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...