Tuesday, 6 September 2016

APA YANG BETUL UNTUK TUN M?


- Menegur dan mengkritik Najib Razak berhubung skandal 1MDB dan derma RM2,600 juta - SALAH.

- Menegur dan mengkritik pembaziran serta kemewahan Najib dan keluarganya - SALAH.

- Menolak pemberian BR1M kepada rakyat dan menganggap ia sebagai suatu bentuk rasuah - SALAH.

- Mendesak Najib berundur berikutan pelbagai kelemahan dan masalah yang dicetuskannya yang jelas merugikan negara - SALAH.

- Mendesak Najib berundur kerana skandal 1MDB dan terdapatnya wang sebanyak RM2,600 juta dalam akaun peribadinya - SALAH.

- Menyifatkan tidak sepatutnya seorang Perdana Menteri memiliki wang sebanyak RM2,600 juta - SALAH.

- Mendesak Najib berundur kerana bimbang UMNO dan BN kalah pilihanraya akan datang - SALAH.

- Keluar UMNO sebagai tanda protes terhadap Najib - SALAH.

- Terus menegur dan mengkritik Najib, seiring dengan kedudukannya bukan lagi sebagai ahli UMNO - SALAH.

- Menggerakkan Deklarasi Rakyat melalui kutipan tandatangan untuk menunjukkan rakyat menolak kepimpinan Najib - SALAH.

- Bekerjasama dengan pemimpin-pemimpin pembangkang bagi meneruskan usaha menyingkirkan Najib - SALAH.

- Menubuhkan parti BERSATU untuk menyertai pilihanraya akan datang bagi memastikan Najib dapat disingkirkan - SALAH.

- Memohon maaf kepada rakyat berikutan pindaan perlembagaan berkaitan kuasa Agong yang dilakukannya dahulu sehingga terbuka kepada pelbagai tafsiran yang akhirnya membuka ruang kepada Najib meluluskan Akta Majlis Keselamatan Negara - SALAH.

- Bersalam dan berbaik semula dengan Anwar Ibrahim - SALAH.

Sebagai bekas Perdana Menteri selama 22 tahun yang membina negara ini dengan penuh kehormatan dan sanjungan, tapi kini semakin merasakan detik-detik kehancuran, apa sebenarnya yang BETUL untuk Tun Mahathir lakukan?

Berdiam diri? Tidak peduli? Atau terus memuji-muji Perdana Menteri? (SH 06/09/2016).

53 comments:

  1. Actually they just want him dead. But Allah swt has other plans! Long live dear Tun. Perjuangan yang belum selesai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha suci Allah...Engkau Yang Maha Esa.
      Jika tidak kerana Tun Mahathir...kita semua tidak tahu lagi scandal 1mdb.
      Allah Maha Besar.

      Delete
  2. Patut najib mati dulu..harap satu hari nanti kuar berita M01 kena tembak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syoknya...barulah saya mau kibar jalur gemilang..MERDEKA!!!

      Delete
    2. Aku tak mintak najib atau sesiapa yg berkaitan mati sebelum sempat berubah,bertaubat dan kembali ke jalan yg benar...harapan aku ialah mereka sedar dan memperbaiki kerosakan jika mampu jika tidak letak jawatan dan hadapi hukuman bukan menuding jari sebagai kebiasaan...

      Delete
    3. Aku tak mintak najib atau sesiapa yg berkaitan mati sebelum sempat berubah,bertaubat dan kembali ke jalan yg benar...harapan aku ialah mereka sedar dan memperbaiki kerosakan jika mampu jika tidak letak jawatan dan hadapi hukuman bukan menuding jari sebagai kebiasaan...

      Delete
    4. Semua Tun Mahathir punya salah.
      Keling mabuk lalu kat tepi jalan tu pun salah Tun Mahathir juga.

      Delete
  3. Dalam Kanz al-'Umal dan ada juga dalam Futuh Misrwa Akhbaruha, bahwa Ibn 'Abd al-Hakam al Misri telah menceritakan sejarah pembukaan negeri Mesir, yang diriwayatkan oleh Anas Bin Malik r.a.(khadam kesayangan Rasulullah s.a.w.) bahawa seorang lelaki Mesir telah menghadap Saidina 'Umar al-Khattab r.a di Madinah. Lelaki itu berkata: "Wahai Amirul Mukminin! Aku meminta perlindunganmu dari kezaliman".
    Jawab 'Umar: "Baiklah, terangkan apakah perlindungan yang kamu mahukan itu."
    Kata lelaki itu: "Aku telah berlumba dengan anak gabenor Mesir (Muhammad bin 'Amr bin al-'As), dan aku menang dalam perlumbaan itu. Maka dia (anak gabenor itu) telah memukul aku dengan cemeti sambil berkata: "Aku adalah anak golongan yang mulia!"

    Setelah mendengar penjelasan lelaki itu, khalifah 'Umar al-Khattab pun menulis surat perintah kepada gabenor Mesir iaitu 'Amr bin al-'As meminta dia dan anaknya itu hadir ke Madinah. Apabila mereka sudah sampai, saidina 'Umar r.a. memanggil lelaki dari Mesir tersebut. Apabila lelaki itu telah hadir, Umar r.a. memberikan cemeti kepada dia sambil berkata: "Pukul lah dia!". Lelaki itu pun bermula memukul anak gabenor Mesir itu sedangkan Umar r.a. memujuk: "Pukul lah anak golongan yang mulia itu!"

    Anas bin Malik r.a. telah menyaksikan kejadian itu dan ia berkata: "Dia memukul dan kami reda pukulannya itu dan dia tidak berhenti sehingga kami pun harap dia berhenti."

    Kemudian Umar r.a. berkata kepadanya: "Sekarang letakkan cemeti itu ke atas kepala botak bapak nya (kepala Amr bin Al-'As)." Tapi lelaki itu menjawab: "Wahai Amirul Mukminin! Hanya anaknya sahaja yang memukul ku dan aku telah membalaskannya dan itu sudah memadai."

    Kemudian Umar r.a. berkata kepada 'Amr bin Al-'As gabenor Mesir itu: "Sejak bilakah engkau memperhambakan manusia sedangkan ibu-ibu mereka telah melahirkan mereka dalam keadaan merdeka?!"
    Jawab Gabenor Mesir 'Amru bin Al-'As r.a.: "Wahai amirul mukminin, sesungguhnya aku tidak tahu akan hal ini (hal yang berlaku antara anaknya dan lelaki mesir itu)."

    - Walaupun gabenor Mesir mengaku ia tidak tahu tindakan buruk anaknya sendiri itu, bukan kah tanggung jawab seorang ayah untuk mendidik anak kelahirannya kepada kesopan santunan terutamanya di tengah khalayak masyarakat awam? Apa yang dikira betul jikalau kita mengabaikan kebenaran?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kononnya tidak tahu wang siapa masuk akaun..tapi dibelanjakan sambil bermewah2..pemimpin apa camtu? Tak tahu malu!

      Delete
    2. A,kum.Terima kasih kerana berkongsi kisah yg menarik. Harap semua dpt pengajaran dari kisah itu.

      Delete
    3. Lebai Musang Berjanggut kata duit rm 2,600,000,000 tak ada 4saksi.

      Bukti cetakan transaksi bank tak boleh pakai.

      Dedak oh dedak, apa nak jadi dgn kau???

      Delete
    4. Lebaj keparat itu juga makan dedak.

      Delete
  4. Anon 21:11
    Itu la sesungguhnya sifat org yg takut pada Allah SWT, bukan terpekik terlolong kata takut Allah SWT tapi perangai ikut syaitan dan iblis

    ReplyDelete
  5. Diam macam pak lah - betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buat2 kayu Macam pak Lah - BETUL

      Swing kiri swing kanan Macam Ku li - BETUL

      Tulis buku merapu meroyan Macam musa hitam - BETUL

      Delete
    2. Pengubahan wang haram sebanyak RM15 juta untuk projeck buat buku bapanya juga BETUL.

      Bila SPRM tangkap Tan sri Dato seri
      Bank Yg terlibat dgn pengubahan wang haram sebanyak RM15 juta tu - SALAH.

      Sepupu dia shima bapuk auww...auww - BETUL

      Delete
    3. Lantik graduan form 3 jadi MB - betul.

      Derma untuk lawan ISIL yang masa tu belum wujud - betul.

      Jual aset negara pada China - betul


      Delete
  6. Hoii najib!! BN/UMNO ada berani ke buat survey terkini sokongan rakyat?? Ini setiap hari setakat tepis dengan kata-kata kosong menteri/setiausaha politik...lambatt. Nafi/bg kenyataan kosong takde isi, budak sekolah rendah pun boleh buat. Ini ke standard menteri?? Gaji dah lah puluh ribu sebulan. Kalau tak yakin dengan survey tempatan, pergi lantik firma antarabangsa. Haha..

    ReplyDelete
  7. Semakin hari najib jadi semakin penakut. Telur masuk dalam lagi claim pendekar. Berselindung di sebalik bodyguard. Bodyguard pulak dah macam maharaja cina. Kalah obama. Duit pdrm habis jaga najib. Membazir namanya. Orang kalau tak buat jahat tak perlu risau. Pergi mana2 pun orang suka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang betul pun...kata tak takut tapi? Cakap lain buat lain...

      Delete
    2. Memang betul pun...kata tak takut tapi? Cakap lain buat lain...

      Delete
    3. setiap perkataan najib ucapkan
      jgn percaya
      dia dah biasa bohong di parlimen
      bila dia kata dia tak takut
      sebenarnya dia takut
      bila dia kata ekonomi kukuh
      sebenarnya ekonomi merudum
      bila dia kata dia gentleman
      sebenarnya dia haramjadah
      bila dia kata malaysia negara maju berpendapatan tinggi
      sebenarnya malaysia dah terkebelakang dari thailand indonesia dll
      dan hanya dia anak pinak dia menteri2 dia saja yg berpendapatan tinggi
      balasan buruk menantimu najib

      Delete
  8. PM paling belacan : najib razak. Dia mati tersedak bijik durian ke, hilang kena culik makhluk asing ke, kena patuk ular ke...rakyat tak ambik peduli dah. Rakyat dah menyampah sampai tahap tak peduli. Yang rakyat risaukan, apa lagi kejahatan najib dah buat yg rakyat tak tau serta dirahsiakan. Jangan esok letak jawatan/mati baru terbongkar macam-macam hal. Rakyat jugak yg kena tanggung

    ReplyDelete
  9. kita talqin bn khususnya umno dlm pru 14 nanti. inilah janji aku dan keluarga ku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua rakyat malaysia mesti janji....tumbangkan pengkhianat negara.
      Siapa jadi pm...kumudian kita bincang.

      Delete
  10. NAJIB patut TAK DENGAR TEGURAN Tun sebab Tun tak ajar dia yg PEKARA YG BAIK tapi sebaliknya.
    Salah ke NAJIB pergunakan wang rakyat utk majukan diri dan anak anak nya serta isterinya.
    SALAH KE? Najib berbohong tentang DUIT DALAM AKAUNnya...sedangkan pencuri dan Perompak mencari peluang melaku kan pekara yg buruk terhadap keluargnya.
    JANGAN SALAH KAN NAJIB TAPI SALAH KAN RAKYAT YG BODOH MEMBISU TANPA ADA PERASAAN TERHADAP KEHEBATANNYA KUASAnya sebagai KETUA NEGARA YG TIDAK BERMORAL.

    ReplyDelete
  11. saya masih menunggu dgn penuh 'suspense' reaksi ds zahid terhadap peristiwa bersejarah 'hand shake' tun dgn anwar.

    sebelum ini beliau memberi gambaran yg jelas bahawa pemimpin sekarang perlu d sokong sahingga k tahap memberi maklumat yg amat mengelirukan eg penderma pak arab.

    saya amat yakin bahawa beliau mempunyai kekuatan sendiri utk bersemuka dgn najib/rosmah n dgn secra tanpa berselindung memaksa mereka turun drpd tahta.

    saya secara ihklas sudah menyarankan perkara ini kpd nya sejak bulan disember 2015 lagi.

    senang saja pandangan saya - jika beliau mahu kekal berkuasa, maka dia serta penyokong2 nya wajib berbuat sesuatu sekarang n menawarkan diri demi utk menyelamatkan UMNO.

    sungguh pun ia nya penuh dgn risiko, namun bercaya lah kelewatan bertindak akan menjerumus nya k dlm alam 'political wilderness' dlm masa kehadapan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia pernah jumpa penderma penderma arab. Habis cerita.

      Delete
    2. Ayatnya xhabis..

      "Saya jumpa penderma Arab tu.. dalam mimpi saya mlm td.. rasa2nya la.."

      Delete
    3. Penderma arab tu dah jadi pak mentua zahid.

      Poddahhhh zahid. Ko belajar agama tinggi untuk jadi penipu.

      Sedarkah 30 juta rakyat Malaysia ni yg ko tipu

      Delete
  12. Jangan terkejut kalu dalam sedikit masa lagi ada pemimpin akar umbi PKR keluar parti kerana "teramat sangatlah sedih dan kecewa" kerana anwar berbaik dengan Tun. Cash is king, ingat tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai najib ke?

      Delete
    2. Hang mabuk ketum ke apa ni? Ceroi nya komen..hâprak haha

      Delete
    3. 00.29 dia sarcastic tu...maksudnya mungkin ada orang PKR yang akan dibeli untuk memperlekehkan hubungan anwar-tun.

      Delete
    4. Satu peringatan yang betul dari 00.29. Boleh berlaku, lebih lebih lagi masa PRU. Dulu pun keluar tv cawangan PAS dan PKR bubar sana sini sebab 'terlalu kecewa' dengan pemimpin mereka, kononnya lah. Di era cash is king, kena berwaspada dengan taktik ni.

      Delete
    5. Cash is king itu khusus buat Najib Razak yang lain tak main duit begitu

      Delete
  13. Hamba duit yg menjadi kes sekarang adalah najib bukan Tun. Mengalihkan segala kesalahan pada Tun adalah tindakan bacul seorang yg bernama najib. Jlo subuh dan kamil tak perlu di cari ke? Khalid igp setuju jadi bahan bakar,so nak kata apa lagi? Ingatlah siksaan Allah Maha dasyat.
    Dlm kelompok binatang tiada manusia tetapi dlm kelompok manusia bersepah binatang. Dasar pengkhianat bangsa.

    ReplyDelete
  14. Najip kalau betul teror baik dia ada Bini lain dah.. Dah duit banyak kan..

    Tengok Macam nazri..

    Ni tarak.. Dok pikoi blue hippo kulu kilior..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah kena kontrol bro...walau dlm hati terlintas tapi jgn sampai terucap dan sampai ke telinga sorang tu...boleh jadi huru hara 1 Malaysia...

      Delete
    2. Dah kena kontrol bro...walau dlm hati terlintas tapi jgn sampai terucap dan sampai ke telinga sorang tu...boleh jadi huru hara 1 Malaysia...

      Delete
  15. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  16. Suatu hari nanti atau dah lama dah berlaku bahawa "rasuah" itu lebih elok disebut "rezeki".Apabila manusia gagal meletakkan suatu ditempatnya yang sepatutnya, melakukan lebih banyak kejahatan daripada kebaikkan yang cuma dibibir sahaja maka tidak hairanlah semakin lama semakin carcamabra dunia ini dibuatnya.

    Agama - Diperkuda untuk menipu

    Bangsa - Diperkuda untuk menyamun

    Kuasa - Diperkuda untuk menafikan

    Harta & jawatan - Diperkudakan untuk dedak

    Sama-sama kita menghayati kemungkaran dan sikap manusia-manusia yang munafik.

    ReplyDelete
  17. Saudara Budin

    Untuk melepas takut bini sbb itu selalu salahkan Tun. Masalah wang 1MDB yang di songlap oleh anak tiri dan jho low dan yang masuk ke akaun peribadi najib atas arah bini.

    Buat syarikat 1MDB untuk di seleweng dan di lencong ke seluruh dunia dan akhirnya singgah di akaun najib.

    Terima derma dari raja arab baru berpuluh juta dan duit 1MDB yang di curi 2.6b pun di katakan derma pak arab.

    SEMUA INI SALAH TUN MAHATHIR YANG MEMBERI NASIHAT KEPADA NAJIB SUPAYA MENCURI,MENIPU,RASUAH DAN TIDAK AMANAH.
    HAHAHAHA...HIHIHIHI

    ReplyDelete
  18. Buat salah, tak buat pun salah,semua jadi serba salah.Sabelum kesederan tentang kelentong along ini,Malaysia dilanda malapetaka yang tak pernah berlaku pada pemerentah yang lain.Tetapi apabila terbongkar semua putar belit ini maka mulalah tercirit dalam seluar terhadap perlaku dan mula memanggil ultraman yang bermacam-macam warna bagi membantu mereka.Malang sekali bagi rakyaat Malaysia akan menanggung beban mungkin lagi 50 tahun untuk bangun semula.Yang kais pagi makan pagi tiada ada apa-apa perubahan dalam dirinya tetapi yang berjaya membina hidup akan merana atas masa yang perlu dibetulkan semula.Mungkin juga Allah SWT sayang pada umat Malaysia di simpan nya orang tua berusia 92 tahun ini bagi menegur segala kerusakan yang sedang berlaku selepas orang tua itu membinanya untuk kemamoran dan kesenangan bangsa Malaysia.Seorang bapa membina/mencari kesenangan terhadap keluarga malangnya salah saorang dari anaknya menhancurkan kesenangan itu,bertapa hancurnya perasaan dan hati nya.

    ReplyDelete
  19. dajal2 sedang bergembira & ketawa kerana yakin plan mereka berjaya.... mereka lupa pd yg lebih berkuasa diatas sana...
    berapa lama mereka bole bersuka ria dgn duit yg bukan mmilik mereka..... sampai masa mereka2 itu kena berpijak dibumi nyata jua...
    ooohhh mesia ku!!!!

    ReplyDelete
  20. Madey SALAH kerana membuat fitnah terhadap najib, bukan kerana menegur.
    Madey SALAH kerana membuat fitnah terhadap anwar, bukan kerana salam dgn anwar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua Tun Mahathir salah bukan?

      Negara ni merdeka pun salah Tun Mahathir.

      Tangkap pengedar dadah dan mahkamah jatuhkan hukum gantung sampai mati pun salah Tun Mahathir.

      Mak bapak ko orang beranak ramai pun salah Tun Mahathir.

      Delete
    2. Ya betul tu. Butuh nazri tumbuh tanduk pun mahathir yg salah.

      Delete
  21. Saya lahir sebelum merdeka dan hidup dibawah semua PM. Sejujurnya saya yakin apa yang Mahathir buat itu adalah untuk kebaikan Malaysia.

    ReplyDelete
  22. Kenapalah pemikiran ahli dan pemimpin umno begitu hypkrit terhadap Tun dan apa yang dilakukan oleh Tun semua nya salah. Apakah ahli2 dan pemimpin2 umno begitu takut terhadap bayangan Tun?

    Setiap tindakan dan kritikan Tun dan pembangkang terhadap najib pasti akan menerima ejekan dan cemuhan daripada pemimpin umno yang bahalol macam salleh keruak dan penyokong umno yang bebal.

    Kalau tak ada pembangkang atau Tun yang perihatin terhadap permasalahan rakyat dan negara masa permerintahan najib. rakyat pasti lebih sengsara dengan pembaziran dan pemborosan yang dilakukan oleh najib dan rosmah.

    Ahli umno dan pemimpin umno hanya tahu bagaimana hendak menipu untuk mendapatkan duit melalui tender dan projek2 kerajaan yang boleh mengayakan mereka. Penyokong2, macai2 dan balaci pula hanya harapkan dedak daripada najib




    ReplyDelete
  23. Apa yang betul adalah suruh bijan tonggek & jilat jubur dia smpai berkilat.

    ReplyDelete
  24. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Miss vee....sudah sudah lah kamu mengacau disini...
      Kamu ini jenis muka tebal tak tahu malu...serupa pm jugak...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...