Sunday, 1 October 2017

UMNO DAN PAS, HANYA STIM SENDIRI!!

Dua minggu lalu, UMNO gah dengan pengumuman satu sidang media khas yang dihadiri Najib Razak dan semua pimpinan tertinggi parti.

Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi yang sedang melawat Perlis diminta memendekkan lawatan dan semua Menteri Besar dan Ketua Menteri turut dikerah hadir.

Alih-alih yang diumumkan hanyalah kemasukan Mat Taib ke dalam UMNO. 

Betul-betul potong stim punya cerita!!

Cerita Pas lebih kurang sama juga. Empat hari sebelum Himpunan Fastaqim 2.0 di Terengganu, Pas mengumumkan akan berlaku kejutan di mana dua atau tiga tokoh nasional didakwa akan menyertai parti tersebut.

Memetik laporan Harakahdaily, Ketua Penerangan Pas, Nasarudin Hassan dengan wajah tertawa berkata, di malam kemuncak Fasraqim 2.0 pada 30 September ada satu pengisytiharan dua atau tiga tokoh nasional yang sebelum ini berada di luar Pas akan menyertai parti itu.
Akhirnya apa yang terjadi? 

Tiada sesiapa pun diumumkan masuk Pas sehinggalah berakhirnya malam kemuncak himpunan Fastaqim 2.0, walaupun seorang lagi bekas Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim turut hadir.

Khalid sebaliknya berkata, beliau tidak berhasrat menyertai mana-mana parti. Dua bekas pegawai tinggi kerajaan yang hadir juga memberitahu tiada hasrat mahu menyertai Pas.

Juga potong stim punya cerita!!

UMNO dan Pas, macam adik-beradik pula jalan ceritanya. Mungkin itulah kejutannya. Sudahnya mereka hanya stim sendiri-sendiri saja. (ShahbudinHusin 01/10/2017).

322 comments:

  1. Tahniah Pas kerana berjaya menganjurkan Fastaqim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak miss lagi dapat emas

      Delete
    2. Lepas ni pas pun mungkin akan mengundang trump untuk mengunjungi terengganu atau kelate pula

      Delete
    3. Takziah Pas. Petir sabung menyabung sambil Sudin copong Tok Guru Tahfiz Awie Rock menipu daya.

      UG, 3 PENJURU, RUU355...PAS Guna ayat Allah untuk menipu manusia..PAS terus dapat cash daripada Allah. Bertaubatlah.

      Delete
  2. Aper lgi lawak sarkis lebai dan jiban prsmbahkan nie?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas xkan mnang bnyak kerusi pasal tamak dan semak
      Barisan plak dah bnyak lemak
      Ditmbah pula dengan ketagihan dedak
      Pak lebai pula penyakit pekak
      Kunci syurha simpan ditekak
      Pengikut taksub lebai ana nmpak
      Dubuk jiban mna ko lepak
      Maybe bawah kak ros punya ketiak
      Engkorang sudah xkisah hapak
      Asal korang mndapat dedak
      Agak kowg bermaruah ker idak?

      Delete
  3. morning mate.

    Kenapa pas,tak guna nama melayu,guna nama arab,dgn melayu di tukar ka arab.Menjangkakan mereka itu lebih islam dari islam.

    kenapa ajaran/amalan agama yg dibawa oleh nabi s.a.w,tak ikut?
    Dengar cerita,semasa ceramah ada kilat/guruh berlaku!!
    Amalan nabi s.a.w "amalan amal maaruf,nahi mungkar"adalah "FARDU SEGALA FARDU" Tak dibuat,kalau buatpun "berpilih"..

    kesihan pas,hanya berkokok,dgn orng kafir minum arak,islam ala pas islam yg suka menhukum demi kepentingan politik,bukan islam cara nabi,untuk "Rahmatullalamin" untuk umat akhir zaman.

    wallah'ualam.
































    'R

    ReplyDelete
  4. Itu adalah bukti gred A teramat kukuh bahawa PAS adalah anak butir taik UMNO, kah kah kah...

    ReplyDelete
  5. Hahahaaa... yg isytihar join pas budak2 sekolah ABG bekali... (ABG - Anak Bawah Gede)... underage..

    ReplyDelete
  6. Pas selalu syok sendiri...ulamak dan ostat berpolitik ikut cara orang biasa berpolitik nampak canggung...

    ReplyDelete
  7. Pimpinan pas bermimpi ade name besar nak masuk pas...pimpinan Pas tak boleh bezakan mimpi dan realiti...terus istihar ade tokoh besar akan masuk Pas...mimpi ulamak mesti betul...

    Pas jugak mimpi menang 5 negeri dan 40 kerusi parlimen....
    Pas dipimpin oleh ulamak...mimpi ulamak mesti betul...tuhan tak bagi mimpi karut kpd ulamak kerana pas perjuangkan islam...

    Islam 90 jota?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak silap Tontowi dah ajak Malaikat Jibril masuk Pas. Sebab itu tak ada orang nak masuk Pas!

      Kan ada cahaya petir kena Fastaqim? Nak panah iblis dan cucu-cicitnya lettew!

      Delete
    2. Belom apa2 dah melatah lebih2........baru dengar guruh di langit air tempayan dicurah.......tetiba ujan tak jadiiii......

      Delete
  8. Lebeh kurang macam cerita "musang berjanggut".apalah nasib mereka-mereka ini yang gila talak.

    ReplyDelete
  9. Lain dulu lain sekarang
    Dulu agama bukan sebarang
    Tok Guru menjaga mungkar dilarang
    Kini pandai bermain wayang!

    Lain dulu lain sekarang
    Soal hukum dijaga ditatang
    Mana yg buruk terus dilarang
    Kini rasuah senang dipandang!

    Lain dulu lain sekarang
    Parti yg satu wajib diserang
    Sebab kafir walaupun abang
    Kini 'si kafir' sedondon berpegang!

    Lain dulu lain sekarang
    Berserban,berjubah turun ke padang
    Kini coat, necktie tak larang
    Video lucah ada yang pandang!

    Lain dulu lain sekarang
    Tutur bicara, perlakuan seimbang
    Tok Guru tak mahu nampak gemilang
    Kini Q7 dipintu gerbang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro!

      Delete
    2. Terbaik bro fan tun..

      Lain dulu lain sekarang
      Dulu mereka ikhlas berjuang
      Sekarang semua itu tidak dipandang
      Hanya berjuang kerana wang..

      Lain dulu lain sekarang
      Proton didepan porsche dibelakang
      Serban dan lebai disimpan kat beg sandang
      Cuma dipakai waktu ceramah dan juga sembahyang..

      Lain dulu lain sekarang
      Dulu um..no,no dibenci sekarang disayang
      Berpelukan ibarat adik dan abang
      Elok benar kalau dikebumikan bersama pada PRU akan datang..



      Delete
    3. Beautiful recitations for beautiful Sunday.

      Another splendid repertoire...well done boys.....!!

      Delete
    4. Dua parti siasah yg bermain helah
      Untuk cover dowg bermuka
      Tinggal masa tunggu rebah
      Berleluasa membuat onar tanpa lelah
      Next pru lu olg bley blah
      Coz skang majoriti dh menyampah
      So kahkahkah u blm pernah?
      Jom kita ubah
      Pakatan tidak mahu lengah
      Jiban n lebai kita kakl sesah
      Supaya pakatan dapat majoriti mudah errr ayahanda jiban marahhh?

      Delete
    5. Terrrbaikkk Bros Fan Tun n Perak Man.

      Lepas ni Pas bolehla pegi jumpa Trump beli kapal laut pulaaakkk......dah kenalah tu kapalterbang dengan kapal laut.

      Delete
    6. Siang mlm usaha hina dan burukkan PAS dan UMNO. Lupa cerita ramai pengasas PPBM yg keluar parti? Kini parti parti 'Melayu' ini turut serta sokong Pesta Arak di Selangor. Yg menentang PAS dan UMNO. Bila nak sedar saudara dipihak yg batil? Menghina dan burukkan PAS dan UMNO ini tidak akan halalkan perbuatan menyokong kebatilan saudara. Bila nak sedar bahwa yg kuasai pembangkang itu Evengelis Cina DAP. Hasrat batil mereka mahu runtuhkan benteng benteng Islam dan palingkan Melayu dari Islam?

      Delete
    7. Hekelleh mr j ko tal citer evengelis ko tu kta owg dh hadam dah yang ko sokong cash is the king pehal?dasar mata duitan kaki pngampu mr j nie tak sedar ko brtuhankan duit syirik ko xsedar evengelis lar pulak

      Delete
    8. Zaman Tun Dol, Islam HADHARInya dimalu-HINDARkan ketika kunjungan Hari Raya Puasa oleh puak HINDRAF.

      Zaman Najib & Hadi Awang pulak...

      FAST TALQIN for UMNO & PAS, F A H A M M ...,??

      Delete
  10. Umno dan pas dua beradik tapi mak pak lain lain,
    Sorang kaparat sorang osatad,
    Tapi dua dua sama ja menipu memutar belit bukan main main,
    Patutlah banyak ahlinya dah jadi mortad,

    Astaghfirullah astaghfirullah

    ReplyDelete
  11. Pas cuma tak mau bersama PH punya team
    Dgn Umno pun, tak ada pula mereka kawtim
    Kenapa pula, tetiba admin kata depa ini stim
    Istilah tu utk lelaki-ppuan berhubungan intim

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni cai yg tak cedik langsung dengan derama Pas yg di taja oleh umno dengan kos 90 jota...
      Tiap mlm ketja ko tonggeng kepada bangla...

      Haha hahahaaa haahaahaahaaaa

      Delete
    2. Macam mana nak cerdik , Pagi2 dah kena DEDAK dan bijaN . STIM KODOK dibuatnya

      Delete
    3. Dua parti dh ggelabah puyuh nk mlingkup now hanya self pollution jer untuk mnambah resepi kempen mereka untuk kalah?

      Delete
  12. Dulu Pas menjadi pakatan punya keldai unta
    Masa itu, Pas lah jadi pakatan punya senjata
    Bila dah becerai, mcm2 dekat Pas depa kata
    Bahkan sampai buat fiitnah, sogokan 90 juta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang ko plak keldaikan pas...hihihi...lobai dah buat modal niaga derma 90 jota...ko masih tetcungap2...

      Ko niaga saloran kunyit hanye lima kupang sekali cucuk...hehehehr

      Delete
    2. Tak tau ler...

      Delete
    3. 07:23, betul kata..08:32. Kamu jgn byk batu api,bila berckp air liur meleleh..

      Kamu skrg keldaikan dan untakan Pas. Ahli2 Pas ada yang Ok(harum manis) In Shaa Allah mereka akan mengundi PH.

      Mana2 pemimpin/ahli Pas dan juga macai2 upahan..yang masih tidak mahu berfikir.. amaran
      Dari Allah SWT tentang petir/guruh dll, kamu golongan yang menyokong kemungkaran Najib the klepet.

      P/s: Sudah tidak lama dah..janji Allah SWT memang benar.

      Delete
    4. Pas ni takkan jadi ketua. Mana2 gabungan dia tetap jadi kaldai. Sekarang ni MCA, MIC dan Najib bergilir tunggang. Paling syok jika ternampak Rosmah tunggang. Kaldai terbaek wok...

      Delete
    5. PAS dah kembali ke prinsip Islam. PAS pernah sesat jln dulu dgn 'tahaluf siasi'. Tiada guna kemenangan untuk PAS kalau agama tergadai. Kini walau mempunyai wakil dlm MPK PAS tak dapat halang pesta arak kerana sekutu 'Melayu' mereka sama sama DAP sokong pesta tersebut. Hubungan PAS dgn UMNO adalah berdasar Islam kerana dilihat UMNO masih pertahan benteng Islam. Semoga hubungan ini diperkuatkan Allah dan mereka sama sama usaha tegakkan Islam dan perbaiki hidupan rakyat. Amiin.

      Delete
  13. Mungkin juga ke masukkan beberapa orang ke dalam PAS di gagalkan oleh geng Najib.

    Mana boleh Najib sahaja yang kena. Hadi pun mesti kena. Bila dah sedondon, langkah pun mesti sama dan nasib di potong stim pun biar lah serupa.

    Jika di kaji di renung semua perkara yang berlaku sebelum ini, kedua-dua parti ini akan di timpa musibah besar satu hari nanti..

    Najib mungkin tak stim sangat sebab Najib hanya mengikut rancangan di saat akhir. Jika Najib tahu tak jadi lebih awal, pasti Najib akan buat cara lain atau membatalkan terus pengumuman tersebut.

    Tetapi PAS umumkan kejutan 4 hari sebelum.. dan masih terus stim pada malam kemuncak walaupun mereka tahu tidak ada sesiapa yang masuk PAS mereka terus dengan stim..

    Apa beza stim Najib dengan stim PAS.?

    Stim Najib stim biasa.

    Stim PAS.. luar biasa. Sangat melampau. Sebab stim PAS bukan stim masuknya dua tiga orang ke parti PAS..

    Stim PAS ialah menipu ahli dan penyokong PAS.. Itu sebab sampai sekarang PAS masih stim..


    - TC. -

    ReplyDelete
    Replies
    1. `` FAST-TALKIN`` - ini lah frasa yg paling sesuai untuk PAS sekarang ni kerana telah menipu ahli / penyokong serta gagal mentarbiahkan salah seorang ahli / penyokonghya iaitu KOJOLA @ KEJORA @ si pelucah pantun tu.

      Delete
    2. FAKTA-STIM ATAU FASTAKIM?

      Delete
    3. Fastaqim 2.0 dah jadi Fuc*pukim** 2.0!

      Bila nak buat Fuc*pukim** 3.0? I baru nak join.

      Delete
    4. Correction.....

      It's FAST TALQIN for UMNO & PAS...!!

      Delete
    5. Ramai di sini tak sedar yg mereka sebenarnya ditipu DAP dan TDM. DAP sendiri korup dan begitu juga TDM yg lesapkan beratus billion duit rakyat. Mereka hendak Melayu yg dah tertutup akal dgn kebencian jadi 'kaldai' sokong agenda mereka. Walau agenda ini tiada kebaikan untuk agama, bangsa dan negara. Apakah saudara bangga jadi tunggangan?

      Delete
  14. Pas lahir dekat negeri Mekah punya serambi
    Mereka berjuang, demii quran & sunnah nabi
    Tak rela lagi dicucuk idung, dek DAPigs babi
    Bukan spt PKR, bersekongkol dgn kafir harbi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas rela dicuck idong oleh petompak...

      Kajolla rela dicucuk bangla...

      Hehehehehehe

      Delete
    2. Huhuhu...tetiba pula tubuh Pas kat Mekah.. Habis orang Arab kena kapir walaun Haji Hadi. Kuat lebongnya.

      Delete
    3. Mnuntut tpi xamal lgi besar sial pak lebai sure suey dtg mnjengah lmbt atau cpat itu kuasa allah

      Delete
    4. Sian 11.47, bengap dungu bingai...

      Bukan negeri Mekah le mangkok..
      Negeri yg jadi Mekah punya serambi..

      Ada sebab cai ni hamba mahu kilas
      Dia ini dulu, mesti sekolah pemalas
      Asyik saja didenda, bediri dlm kelas
      Teliinga dia pun, seriing cikgu pulas

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    5. Serambi mekah per serambi asobiyah aderlh yg mlahirkan tokoh jumud dogma n lagak pandai

      Delete
  15. Tak ada pun Pas tu, kat BN mereka gi loncat
    Tapi PH risau, kekuatan mereka kini terencat
    Muka dah jadi mcm hantu opera china pucat
    Mengelupor mcm pempuan kena gigit pacat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Undi Pas sama undi Umno. Umat Islam wajib hantar wakil rakyat yang tidak berkecuali... terutama pada cukai haram GST 6%!

      Delete
    2. Undi pas kna derma
      Undi barisan kena klepet
      Dua jibaok sudah bersama
      Kambing hitam si mata sepet

      Pegi jahanam lah
      Mmuah lizzy kahkahkah

      Delete
  16. Dengab penganjuran fastakim yabg separuh dihadiri oleh anak2 yang tak akan mengundi dalam pilihanraya ke 14 akan datang, PAS sudah bercita2 untuk bertanding di kesemua 222 kerusi parlimen. Tetapi disebabkan separuh pengunjung Fastakim adalah bawah umur maka PAS pun dengan rasa kagum dalam keliru, berangan2 nak letak calon kat 100 kerusi je! Lagi 122 kerusi kena tunggu budak2 kecik tu semua akil baligh dulu.

    Dengan bertanding hanya 100 kerusi parlimen, PAS dengan YAKIN dan dengan penuh angan2, akan dapat membentuk Kerajaan negeri kayangan yang duk ada dalam khayalan pemimpin2 PAS. Keyakinan untuk membentuk Kerajaan tu datang dengan kekuatan PAS merepek dan bercakap tak tentu hala tentang politik Mesia dan juga dengan keupayaan mereka menjadi Pasu Bunga yang berserban dan berjubah kat dalam Parlimen.

    100 kerusi Parlimen yang mereka tandingi itu akan menyebabkan PAS menang sebanyak 112 kerusi Parlimen(garu kepala) seperti yang dok diigaukan oleh para pemimpin PAS yang kurang faham dengan sistem demokrasi Malaysia dan lagi kurang alim tentang ilmu kira2. Nasruddin Tantawi dengan yakinnya telah mengishtiharkan kepada seluruh ahli2 PAS supaya bersedia menjadi kerajaan apabila PAS akan bertanding dalam 100 kerusi Parlimen dan berkemungkinan (angan2) menang dalam 40 kerusi sambil bertekad PAS tak akan duduk bersama dengan mana2 parti lain samada BN atau pun PH.

    Nasruddin mungkin berkeyakinan bahawa sebanyak 72 kerusi Parlimen akan turun dari langit (menyebabkan PAS ada 112 kerusi) dan terus dihantar guna lori 3 ton hingga sampai ke markas pusat PAS kat Jln Raja Laut. By the way this is a work of fiction and of course, most of PAS leader are "fiction leaders" or in other words, they are "Pasu Bunga"! Don't waste your vote. Pasu bunga's' belong outside the Parlimen, not inside!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oleh itu marilah ramai2 kita men ``TALKIN`` kan PAS pula sebagaiman kita telah mentalkinkan umno bn di dalam blog Shahbuddin.com ni semalam.

      Delete
    2. jika cukai haram GST 6% pun, ahli parlimen pas gagal undi tidak menyokong semasa diundi di parlimen... apa lagi benda2 haram lain?

      Delete
    3. Lebai kat parlimen bkn nk bela rkyat tntang isu kebajikan alih alih bentang law meraban xckup masak supaya dapat sebat bontot rakyat giler ahhh

      Delete
    4. 8:19...

      To be precise & concise....

      "FAST TALQIN for UMNO & PAS"...!!

      Delete
    5. Anon, yg haram itu sebenarnya Pesta Arak dan bukan gst. GST diamalkan dibanyak negara Islam dan adalah harus untuk pelihara kebajikan rakyat. GST ini diguna untuk bayar gaji kakitangan dan juga untuk BR1M. Bayaran ini memelihara kesejahteraan rakyat. Pesta Arak itu jelas haram dan tiada kebaikan. Namun saudara tetap bersama golongan yg dirikan kebatilan ini?

      Delete
  17. Perjuangan Pas, berdasar Islam punya lunas
    TGHH dah kasii kuar banyak hadis2 dan nas
    Pehal kata stim dgn Umno spt cacing panas
    He he...pantun hamba makin berisi & bernas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perjuangan pas menggunakan islam untuk kepentingan diri...

      Delete
    2. 20 Fatwa Terkenal Mursyidul Am PAS Yang Wajib Orang PAS Hafal


      1. "Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang, kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS, asalkan tidak mendirikan negara Islam."
      - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian 12 Mei 1999.

      2. "Bukan sahaja dalam menifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu."
      - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001.


      3. "Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir."
      - Ceramah Nik Aziz Nik Mat di Padang Tembak, Pengkalan Chepa, 3 Julai 1999.


      4. "Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid."
      - Kuliah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Kg Pulau Melaka.

      5. "Allah sendiri gunakan perkataan memaki, mencemuh atau mencarut, jadi manusia sendiri berpeluang menggunakan maki hamun, tapi terserahlah kepada manusia di mana tempatnya."
      - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 28 April 1999.

      6. "Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima."
      - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 24 Januari 1999.

      7. "Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara, menjadi kafir atau haram."
      - Hukum Dewan Ulama PAS Kelantan, Ogos 1963.

      8. "Islam tidak melarang umatnya mengeluarkan perkataan mencarut dan mencaci seseorang jika kena pada tempat dan masanya, kerana ia sudah menjadi salah satu naluri."
      - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 29 April 1999.

      9. "Kelantan menggunakan hasil cukai arak, lesen anjing dan sebagainya bagi menampung kos membuat jalan dan lain-lain projek pembangunan. Arak itu sendiri boleh diminum oleh bukan Islam, jadi bila diminum oleh mereka, maka untuk menjaga keselamatan, kerajaan mengambil duit dari mana?"
      - Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 26 November 1994.

      10. "PAS sedia gugur slogan negara Islam, jadi untuk mencari perdamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa..."
      - Nik Aziz Nik Mat, Berita Harian, 25 Jun 1999.

      Delete
    3. 11. "Menentang PAS adalah Haram mengikut Al-Quran."
      - Nik Aziz Nik Mat, Berita Minggu, 24 April 1994.

      12. "Saya di antara orang yang cukup kuat menyokong untuk meluaskan keahlian PAS ini kepada orang bukan Islam."
      - Nik Aziz Nik Mat, Kota Bharu, 1999.

      13. "Para imam hendaklah faham bahawa ada anak-anak mukim tidak mahu menuruti imam yang beraqidah politik suku, agama suku, kerana boleh menyebabkan sembahyang tidak sah."
      - Nik Aziz Nik Mat, Harakah, 4 Mac 2001.

      14. "Negara kita Malaysia belum merdeka lagi kerana perlembagaannya masih perlembagaan kafir."
      - Khutbah Nik Aziz Nik Mat di Masjid Pengadang Baru, Marang, Oktober 2001.


      15. "Memang ada lagi persefahaman antara PAS dengan Malaikat, sebab itulah APU (Angkatan Perpaduan Ummah) memerintah lagi (di Kelantan)."
      –Nik Aziz Nik Mat, Utusan Malaysia, 27 April 1995.

      16. "Kerajaan PAS Kelantan akan mengkaji kemungkinan melarang wanita bekerja. Tidak adil membiarkan wanita, kerana lelaki dari segi fitrahnya mempunyai tanggungjawab mencari nafkah bagi menanggung kehidupan keluarga."
      – Nik Aziz Nik Mat, 16 Mac 1999 di Kota Baharu.

      17. "Ya Allah, aku mohon butakan mata pengundi-pengundi hantu supaya mereka tidak nampak simbol lain kecuali simbol PAS."
      – Doa Nik Aziz Nik Mat pada 27 Mei 1999 diaminkan oleh kira-kira 3,000 penyokong beliau dalam satu majlis makan malam dan ceramah PAS di Sungai Bakut, Nibong Tebal.


      18. "Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO. Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka bumi tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar."
      – Nik Aziz Nik Mat, Rakaman Audio di Sidang Akhbar di Pulau Pinang pada 17 Ogos 2009.

      19. "Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasarkan perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka (undi PAS masuk Syurga)."
      – Ucapan Nik Aziz Nik Mat kepada pemberita di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) pada 17 Ogos 2009 selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Permatang Pasir.


      20. "Nabi Muhamad, masa kecilnya seperti Mat atau Mamat, setaraf budak-budak biasa di kampung-kampung, hanya mulia ketika berumur 40 tahun iaitu setelah menerima kerasulan, malah sambut Maulidur Rasul adalah kerja orang tak sudah."
      - jawapan Nik Aziz semasa menyokong Kerajaan Pulau Pinang mengharamkan perarakan Majlis Sambutan Maulidur Rasul.

      Delete
    4. Anon 7.45 ,

      Di atas itu ajaran ISlam ke ?

      Delete
    5. Bernas kakak kau lunas kemender pakai jubah spender xpakai ckap politik matang kahkahkah

      Delete
    6. RATK

      Ingat lagi tak les ahli PAS tengah pakai Spender

      PAS = Pakaikan Aku Spender

      Delete
    7. Hikhikhik pelan pelan anon 1217 lebai dngar kang

      Delete
  18. انا لله وانا اليه راجعون

    Dengan izin tuan blog,

    Saya telah melihat video ceramah PAS di Fastaqim yang si penceramah gunakan ayat-ayat AlQuran berkenaan perintah agar 'bertolong-tolongan di dalam perkara kebaikan dan taqwa dan jangan bertolong-tolongan di dalam perkara-perkara dosa dan permusuhan', dan tidak semena-mena kilat menyambar sehingga bekalan elektrik terputus. Allahu akbar, ia berlaku secara tiba-tiba.

    Saya pernah mengulas bahawa saya melihat kejadian ribut semasa perhimpunan PAS di Kedah yang juga muncul secara tiba-tiba dan membawa kemusnahan adalah satu 'peringatan' dari Allah. Allahu akbar.

    Saya juga pernah berkongsi pandangan saya bahawa saya melihat hujan lebat tiba-tiba dan selepas asar sekitar jam 5pm sehingga Kuala Lumpur menjadi gelap seperti Maghrib dan diselang-seli dengan kilat yang luar biasa adalah juga satu 'peringatan' atau 'perintah'.

    Ketiga-tiga kejadian ini dan beberapa kejadian lain daripada ribut dan banjir iaitu kejadian alam (act of God) menguatkan lagi keyakinan dan kepercayaan saya bahawa Allah sedang memberi PERINTAH melalui alam kepada mereka yang terlibat agar berhenti daripada berterusan menipu, mungkir, khianat dan memperdagangkan ayat-ayat Allah untuk berterusan melakukan tipu, mungkir dan khianat tersebut.

    Walaubagaimanapun bagi orang-orang yang tidak mahu mengambil peringatan dan bermuhasabah memikirkan kejadian alam yang luar dari sifat kebiasaan adalah sebagai peringatan dan/atau perintah Allah, mereka akan berkata itu hanyalah satu kejadian biasa. Lihat balik semua kejadian-kejadian ini, sungguh ianya luar biasa dan datang secara 'tiba-tiba'.

    Sifat 'tiba-tiba' ini sesungguhnya adalah sifat kebinasaan yang Allah turunkan akibat dosa besar yang sering dilupakan iaitulah 'merasa aman dari kemurkaan Allah'. Ia punya nas di dalam AlQuran :-

    "Dan ketika mereka melupakan peringatan yang diberikan, Kami bukakan kepada mereka pintu segala-galanya (daripada keriangan duniawi) sehingga mereka gembira dengan apa yang diberikan itu, dan kami datangkan (siksaan, kebinasaan) SECARA TIBA-TIBA (baghtatan - بغتة) sehingga mereka terdiam (dan putus asa). Al-An'am; 44.

    Sesetengah pendedak juga mengatakan saya pun menjual ayat-ayat AlQuran. Gunakan akal dan iman dan tanya diri sendiri sekiranya saya benar-benar 'menjual ayat-ayat AlQuran' adakah saya akan mampu dengan begitu yakin dan berani bersumpah laknat mengatakan sekiranya apa yang saya sampaikan tidak benar dan tidak mengikut disiplin ilmu yang betul maka saya akan ditimpa laknatNya. Berapa ramaikah atau berapa sedikitkah daripada ahli-ahli agama baik yang berjawatan rasmi seperti mufti, atau yang berada di dalam PAS (hatta mereka punya 'Dewan Ulamak' sendiri), mahupun yang di dalam UmNo yang berani bersumpah laknat apabila ia menyampaikan ayat-ayat Allah ataupun hukum2Nya?

    Sekali lagi saya bawakan ayat berikut di mana Allah telah memberitakan bahawa sebelum Dia mahu membinasakan sesebuah negeri itu ia terlebih dahulu 'memerintahkan' orang-orang besarnya supaya taat dan hanya selepas perintah itu dilanggar barulah negeri itu benar-benar dibinasakan. Persoalan; siapakah yang berani menyangkal mahupun menafikan bahawa kejadian-kejadian alam luar dari kebiasaan ini adalah cara Allah memberikan 'PERINTAH' supaya kembali taat tersebut.

    "Dan apabila Kami mahu membinasakan sesebuah negeri, KAMI PERINTAHKAN (amarna - امرنا) orang-orang besarnya (supaya taat dan tunduk), dan mereka berlaku fasiq di dalamnya (berterusan menipu, mungkir, khianat dan menjual ayat-ayat Allah), maka berhaklah ke atas negeri itu ketetapannya, dan Kami binasakan negeri itu sebinasa-binasanya" Al-Isra : 16.

    Tepuk dada dan tanya iman. Sesal kemudian tiada gunanya.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas tolong tegakkan prompak...

      Delete
    2. JazakalLLAHhukhairan khathira bro John Doe. Beruntunglah bagi mereka2 yang mahu mengambil PERINGATAN , bahawa senya mati itu adalah benar, soalan malaikat Mungkar dan Nakir di dalam kubur ini adalah benar, bangun dari kubur kemudian kita dihidupkan semula adalah benar, berkumpul dan berhimpun di Padang Mahsyar adalah benar, dihisab dan dikira segala amalan kamu adalah benar, minum di kolam air nabi adalah benar,meniti sirat menuju syurga atau neraka adalah benar.

      ALLAHhurobbi...SUBHANALLAH...

      Delete
    3. Bro John Doe,

      Tepat sekali.

      Janji-janji Allah SWT memang benar. Malangnya, mereka2.. golongan yang belajar, mengaji..Al-quran dan Hadis Nabi masih berlagak sombong! menggunakan ayat Al-quran dan Hadis Nabi sewenang2nya kepada puak yang lain sahaja..padahal, diri sendiri yang penuh dan banyak kecacatan..tidak mahu mereka muhasabah diri.

      Benarlah..apabila pemimpin Pas ini..semakin hari, semakin bangga diri..tidak mahu menginsafi diri dan konon2nya mereka sahaja yang terlebih Islamnya, Allah akan menghantar amaran melalui petir, guruh, api dan ribut.

      Adalah selepas ini..mereka2 itu akan berfikir..?

      Delete
    4. Biarlah dalam hal ini yang di maksudkan 'negeri' ialah parti.

      Kerana tidak ada negeri yang di perintah maka mereka tidak ambik sekelumit pengajaran pun dari peringatan tersebut.

      Malah mereka akan terus mempersoalkan mengapa kejadian 'tiba-tiba' ini tidak berlaku pada UMNO yang lebih buruk dari mereka.


      Mereka tidak mengaku mereka sama dengan UMNO tetapi mereka tidak sadar apabila dalam mencari jawapan tersebut mereka menyamakan parti mereka dengan UMNO.


      Tuhan hanya memberi peringatan kepada mereka yang berusaha untuk mengikut jalan yang benar. Apabila mereka mula tersesat, satu demi satu peringatan di beri sebelum mereka tersesat jauh.


      Peringatan ini bukan nya kerana Tuhan menghukum mereka tetapi percaya lah Allah cuba menyelamatkan mereka. Di tunjukkan dengan ayat Quran supaya mereka kembali kepada Quran selepas kejadian 'tiba-tiba' ..

      Orang yang mungkar dan orang yang tidak amanah tidak dapat peringatan seperti ini. Jangan lah mereka berbalik kepada golongan tersebut.


      Kembali lah kepada Islam yang menerima peringatan tersebut dan bukan Islam yang sombong sehingga peringatan tersebut adalah untuk orang bukan untuk kita.

      Wallahualam.


      - TC -

      Delete
    5. Sepatutnya PAS buat ceramah untuk sampaikan daawah ikut sunnah Nabi.

      PAS jangan terlampau sangat ikut langkah Syaitan dan Iblis dengan mengumpat, mencerca dan menghina orang.

      Kejadian Petir ini patut dijadikan pengajaran kepada orang PAS setelah kejadian ribut di Kedah yang habis meranapkan khemah.

      PAS juga sepatutnya tumpukan lebih kepada usaha untuk membantu rakyat Malaysia, bukan mengkafirkan orang.

      Orang PAS janganlah terlampau mengejar jawatan dan dunia sangat.

      Orang PAS perlu sedar bahawa nikmat dan jawatan dunia hanya sementara saja, akhirat juga yang akan kekal.

      Toyota Vellfire, Audi A7 dan kereta porshe tak boleh bawah ke dalam kubur, yang dibawa hanya dosa saja.


      Delete
    6. Bro orang seumpama ini sumpah dowg pkai untuk lariskan benda yg dowg jual

      Delete
  19. Program pakatan disokong rakyat program ampas semua mampos.da serik dgn sandiwara we want real change.bn has to go that's it.

    ReplyDelete
  20. Clare Rewcastle Brown a.k.a. Sarawak Report failed to file her defence to prove that Najib Razak paid Hadi Awang RM90 million at 4.00pm UK time yesterday, 30th August 2017. She asked the court for an extension of time but the judge rejected her application. The case will, therefore, proceed in October 2017.


    Mampuih hang mek ooi ... haji hadi dah marah nih....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak citer bln berape ni?...perbicaraan bulan oktober akan mula daa...gagal bagi pembelaan bukan makna pas dah diistiharkan menang...

      Kecian ko awang yg tak tahu sistem kehakiman..

      Delete
    2. ini Citer DEDAK dan bijaN

      Delete
  21. Perjuangan Pas ada lah berasas Fiisabilillah
    Dgn DAPigs, susah nak tegakkan syi'ar Allah
    Tak ada pun Pas ni, dgn Umno depa sebelah
    Tohmahan dibuat, PH gelisah PRU nak kalah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. 8:41, itu je yg mampu kau balas seloka kejora?
      Low class punya anjing suruhan DAP.

      Delete
    3. Anjing jho lo bapok kajolla tersentap bila aku pecah lobang....hahahahaha

      Delete
    4. Low class punya anjing suruhan DAP

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. HARAPAN berjuang tanpa kira penat dan lelah
      Kejora hanya berseloka.... menghilangkan resah
      PRU14 bukan saja PAS.... umno kita kasi kalah
      Rakyat berbahagia...... tiada lagi keluh kesah

      In sya ALLAH

      Delete
  22. Pas buat macam tu nak kasi ramai datang program Fastaqim Budin. Kalau tak buat macam tu nanti banyak kerusi pulak dari orang. Tak pasal pulak Fastaqim 2.0 bertukar jadi Talqin 2.0 kikikiki...

    ReplyDelete
  23. Tak kan PH udah mula terasa PRU nak kalah
    Kenapa mau diperdebat dan dibuat berbalah
    Kalu Pas kautim dgn Umno pun apa le salah
    Kan elok, kiita Islam-Melayu tak pecah belah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    وَٱعۡتَصِمُواْ بِحَبۡلِ ٱللَّهِ جَمِيعً۬ا وَلَا تَفَرَّقُواْ‌ۚ وَٱذۡكُرُواْ نِعۡمَتَ ٱللَّهِ عَلَيۡكُمۡ إِذۡ كُنتُمۡ أَعۡدَآءً۬ فَأَلَّفَ بَيۡنَ قُلُوبِكُمۡ فَأَصۡبَحۡتُم بِنِعۡمَتِهِۦۤ إِخۡوَٲنً۬ا وَكُنتُمۡ عَلَىٰ شَفَا حُفۡرَةٍ۬ مِّنَ ٱلنَّارِ فَأَنقَذَكُم مِّنۡہَا‌ۗ كَذَٲلِكَ يُبَيِّنُ ٱللَّهُ لَكُمۡ ءَايَـٰتِهِۦ لَعَلَّكُمۡ تَہۡتَدُونَ (١٠٣)

    Ayat 103, Surah Al-'Imran:

    Dan berpegang teguhlah kamu sekalian kepada tali Allah (agama Islam) dan janganlah kamu berpecah-belah dan kenanglah nikmat Allah kepada kamu ketika kamu bermusuh-musuhan (semasa jahiliah dahulu), lalu Allah menyatukan di antara hati kamu (sehingga kamu bersatu-padu dengan nikmat Islam), maka menjadilah kamu dengan nikmat Allah itu orang-orang Islam yang bersaudara dan kamu dahulu telah berada di tepi jurang Neraka (disebabkan kekufuran kamu semasa jahiliah), lalu Allah selamatkan kamu dari Neraka itu (disebabkan nikmat Islam juga). Demikianlah Allah menjelaskan kepada kamu ayat-ayat keteranganNya, supaya kamu mendapat petunjuk hidayatNya. (103)

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Smenjak kena rodok dgn tulang gear box terus insaf! Kikikiki baguslah, kurang satu bapok

      Delete
    4. "Kembali lah kepada Islam yang menerima peringatan tersebut dan bukan Islam yang sombong sehingga peringatan tersebut adalah untuk orang bukan untuk kita."

      Wallahualam.


      - TC -

      Delete
    5. Takkan hilang Negarawan Terbilang
      Akan dikenang sepanjang zaman
      Amanat songsang si Hadi Awang
      Masih terngiang dalam ingatan

      Delete
  24. Kejora, bila tuan keluarkan pantun seloka, barua-barua DAPigs lari masuk lubang biawak.
    Tapi ada seekor yg cuba berpantun standardnya darjah tiga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poorah...puji diri sendiri plak...hahahaha...taktik lapok kajolla bapuk...mlm tadi dapat berapa kupang?.......hehehehe

      Delete
    2. Kejora hantar pantun seloka, jawab lah dgn seloka. Jgn hantar pantun standad sekolah rendah.

      Bodoh punya anjing suruhan DAP.

      Delete
    3. Bapok dah insaf! Pakai tudung ler tew!

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. Kejolla, bila nak jadi cerdik ni? Suka sangat ke..jadi stupid?

      Sendiri tanya, sendiri jawab..siapa yang ajar kamu ni..?

      Hanya tinggal 6% shj tahap kedangkalan kamu.

      Berubahlah..selagi diberikan masa..

      Delete
    6. Kajolla syok dan stim sendiri....
      Hahahahahaaaa

      Delete
    7. Listen everybody....

      TRASH PANTUN AGAINT PROSE-RHYME:

      When rhyme occurs in prose, it usually serves to emphasize words in a sentence.
      Deliberate rhyme in prose is amusing like what Fan Tun & Perak Man exhibited.

      Trash pantun of that bloody idiot seems careless, the product of an idiot with a tin ear. In serious grave material, rhyming word play in general seems inappropriate and at least undignified, if not repellant.

      Delete
    8. Biawak pun biawak lh dro badak kahkahkah mmuah lizzy cutenyer xcm badak tenahak tekak..ayahanda jiban marahhh?

      Delete
  25. Pas talkin dilaporkan nebdapat sambutan hebat....dari 200000 yg disuruh hadir hanye sampai 50000... Yg lain2 terbabas ke pesta jom heboh...umno sabotaj Pastalkin?...

    Bapok kajolla punyer kerja ni..

    ReplyDelete
  26. Mlm pertama bila singa pas yg kuat auta nak berucap tetiba datang taufan melanda...hidayat kot..

    Jom heboh bersebelahan tak kena plak...

    Ade pendapat?...

    ReplyDelete
  27. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  28. Aku rasa Admin dah silap paham...pengumuman Pas tokoh besar sertai Pas sebenarnye sertai PASTALKIN.....bukan masuk Pas...

    ReplyDelete
  29. DAH TERUK SSGT BUDIN BLOGGER NI.. AKHIR NI CEMAS GELABAH TAK KERUAN SESAJA... BRLUM APA APA DAH TAKOOOT SEMACAM JER... PRU LAMBAT LAGI.... SEBELUM PRU NI LA BUAT DUIT DEDAK SKET... MAKLUM LA LEPAS PRU SEMUA PUAK PAKATAN MMAMAPOS KALAH TERUK...


    KIKIKIKIKI... BERAMBUSSSSS.. NEXT PEMBENIHAN AWAN DI PULAU PINANG.... GEOENGINEERING WARFARE WEATHER MODIFICATION ... SLOOGAN BARU PULAU PINANG...

    DAP MEMANG PULAU PINANG BERENANG....



    TUNGGUUUU.... HAARP...? YG TU UTK SINGAPORK


    BERAMBUSSSS BARUA SINGAPORK...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapok kajolla ketakutan PH dah dapat sambutan hebat di seluruh negara..

      Delete
    2. Gelabah puyuh lar tue jgn luper stndby ubat drah tnggi stroke kang

      Delete
    3. FAST TALQIN for UMNO & PAS...!!

      Delete
  30. Jawatan sbg chief anjing suruhan DAP sebelum ini dipegang oleh Pas.

    Kini jawatan chief anjing suruhan DAP telah disandang secara bergilir oleh PPBM, PAN dan PKR. Sehingga kini mereka berjaya memikul amanah tersebut dgn jayanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawatan anjing suruhan umno disandang oleh PAS...
      Jawatan anjing upahan jho lo di sandang oleh cai2 bodoos...

      Delete
    2. Selamat jho lo bebas hidup mewah kaye free...anjing dapat upah tak peduli lagi..

      Delete
    3. Dan juga..jawatan macai2, tikus jadian tidak berubah tangan. Still mainten..kejora dan kuncunya2.

      Delete
    4. Kahkahkah mmang kami brtnding nk mnang so lbai brtnding untuk kalah?snang nk kalah lebai sila gentel kote lu mujarabbb kahkahkah

      Delete
  31. PASWal Unta , tompang tanya skit,

    Dah buat repot polis pasal dipanah ribut petir masa pastalkin tu ari????

    ReplyDelete
  32. Kepada john doe....izinkan saya memberi sedikit keterangan atas penilaian saya sendiri..

    Setiap kejadian seperti ribut,hujan lebat dan sebagainya datang dari Nya, malah ianya sudahpun tertulis sejak di lauh mahfuz sahaja...so apa yang berlaku sekarang ini hanyalah mengikut skrip penceritaan yang telah sediada Allah buat dulu lagi...

    Bila berlaku suasana sedemikian, maka puak PAS pula beranggapan ianya merupakan dugaan dariNya manakala di puak yang tidak sebulu dengan PAS mengatakan balasan mahupun peringatan dari Allah..

    Jadi di sini kedua dua pihak mengambil pendekatan agama mengikut acuan masing masing demi menyokong fahaman yang didokong...pun begitu apa sebenarnya yang berlaku hanya DIA sahaja yang tahu...

    Cumanya bagi kita sebagai makhluk sedikit sebanyak dapat menilai atas apa jua kata kata yang keluar dari pihak PAS ini...contoh seperti isu kafir,pil kuda dan sebagainya adakah ianya mengikut acuan di dalam Islam..

    Makhluk yang benar2 mengenali Islam dan kenal akan TUANNYA pada saya tidak berpewatalan sebegitu....apa lagi diperhatikan kenyataan yang dikeluarkan di kalangan pemimpin mereka saling berlainan di antara satu sama lain..

    Saya amat begitu menyantuni dan bangga dengan PAS semasa zaman Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz, tetapi sekarang ini adalah sebaliknyaa....

    Salam petjuanangan buat john doe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pastalkin pon mengikut ketentuan tuhan dari azali jugak...pas zaman sekarang pas yg makan dedak...kemungkaran umno pas jadi bisu...

      Delete
    2. Fastaqim ader ker dlm daftar bhasa arab?kwan yg daif nie nk pencerahan mustaqim ader kot

      Delete
    3. FAST TALQIN for UMNO & PAS...!!

      Delete
  33. Dulu, Pas jadii satu dpd pakatan punya entiti
    Tapi Pas cabut lari sejak masuk Madey Kuty
    Tak nak terliibat dgn fahaman liberal & LGBT
    Takut nak dibawa kefasiqan, sampai ke mati

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas cabut kerana kelabu mata 90 jota..

      Delete
    2. Tuhan suruh tentang kemungkaran tapi pas bisu .... berdegar nak tegakkan islam....klentong pas ni...

      Delete
    3. Lebai melelong mcm moto tayar pancit
      Tinggal g ke parit

      Delete
  34. Tok Nik ko tu buat u turn smpi lam kubo...

    ReplyDelete
  35. semangat n roh 'PAS Hadhari' tlh berhijrah k Parti Amanah Negara (PAN) sekarang.

    mulai sekarang tok2 guru dlm pas bolihlah menyediakan diri utk terus hidup dgn membuka 'sekolah pondok' bagi ahli2 nya n sebahagian besar ahli2 UMNO olih kerana selepas pru14 nanti banyak drpd mereka akan kehilangan 'kerusi' n jawatan.

    selamat berdakwah n menyampaikan Ilmu dgn jujur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas training bukak pastakim dulu..

      Delete
    2. Bro tnya lebai fastaqim tue aper bahasa arab dusun ke urban kahkahkah ulama sedonialh katakan

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Freinds, Malaysian & Countrymen,
      Lend me your ear....

      Zaman Tun Dol, Islam HADHARInya dimalu-HINDARkan ketika kunjungan Hari Raya Puasa oleh puak HINDRAF.

      Zaman Najib & Hadi Awang pulak...

      FAST TALQIN for UMNO & PAS, got it ...??

      Delete
  36. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  37. Setinggi2 tahniah kpd PAS yg telah berjaya menganjurkan Fastaqim 2.0...berdiri bulu roma dan menggelegak semangat dgn kehadiran ratusan ribuan warga yg masih cintakan perjuangan islam di negara ini. Jgn dipedulikan kata2 nista dari tong2 kosong yg terpukul dgn perjuanagn menegakkan kerajaan berlandaskan syariah..hakikatnya, ini lah yg dihadapi oleh Rasullullah dahulu. Segala pengorbanan yg dicurahkan pasti ada habuannya di sisi Allah s.w.t. Takbir!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Little impact...tak ade penyataan yg jelas strategi untuk menentang umno...berkelah jee laah sambil mendengar ucapan..

      Delete
    2. Ala brtanding pun nk klah baik kita undi oku sukan para dpt gk pngat point tue kngkawan

      Delete
  38. PAS yg tak pernah pas(lulus) melalui apa jua cabaran dan perjuangan!!
    Segala2nya blurrrrr......
    Satu je sumbangan PAS ni,iaitu mengheret umno no sama2 tersungkur dgn penipuan dan keangkuhan serta bersekongkol dgn perkara2 SALAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS yg FAIL...tidak mengikut perintah tuhan supaya menentang kemungkaran....malah sama2 menegakkan kemungkaran...

      Delete
    2. Hidup pandalila rinong im truly yours biggest fan kahkahkah aper barang lebai

      Delete
  39. Ternyata PAS dan UMNO sedang meniti era kemelesetan. Menyertai PAS atau UMNO adalah langkah kebelakang. UMNO adalah parti yang sangat terpalit dengan pelbagai skandal dan dosa sementara PAS adalah parti politik yang tiada masa depan, hala tuju yang caca marba, kepimpinan yang tidak meyakinkan dan retorik mereka dalam memperjuangkan Islam hanyalah dibibir saja. Sedangkan tingkah laku serta perwatakan para pemimpinnya tidak menggambarkan apa yang dilaungkan. Para pemimpin PAS khususnya seperti Tuan Man, Iskandar dan Idris telah lama sedar dan maklum akan nasib yang bakal menimpa PAS. Namun gagal berbuat sesuatu kerana kelemahan sokongan dan sikap mementingkan diri berbanding parti. Pemimpin yang lain seperti Tontowi, Nik Abduh, Khairuddin Kuala Nerus, Zuhdi adalah pemimpin yang yang lebih mengharapkan habuan pilihanraya yang bakal diberikan UMNO dari memberi kemenangan kepada PAS. Jesteru menghimpunkan para penyokong PAS adalah sebuah sandiwara untuk memperlihatkan kepada UMNO bahawa PAS masih punya sokongan demi "pelaburan" yang telah diberikan. Cuma yang malang adalah para penyokong PAS kerana masih beranggapan kehadiran dan sokongan mereka demi jihad terhadap agama.


    ReplyDelete
  40. 10.09


    jon doe

    semangat idle dari PAS dah transfer ke PAN.... kah kah.. ape yg transfer tu...? Kah kah kah.. Pesta Beer dan iftar tokong bersama gay dan lgbt dah transfer kottt.... ini lah rahmatan fi alamin kepala tongong puak syiah dan pluralist murtad anjing suruhan tokong... semangat nak bejimak sesama jantan lagi ade le... rahmatan kepala tongong lagi ade.... kah kah.. kah...


    Kah kah.. kah... bodossss.. bodosss...

    ReplyDelete
  41. Apakah rakyat sebegitu bodoh di mata ahli-ahli politik?
    Apakah di mata ahli-ahli politik, rakyat sebegitu bodoh sehinggakan mereka sebegitu yakin bahawa mereka boleh mempersepsikan sekeping kertas hitam sebagai sekeping kertas putih dan rakyat tetap akan menerimanya bulat-bulat tanpa soal?
    Pada bulan April 2013, beberapa minggu sebelum Pilihan Raya Umum ke-13, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata begini terhadap penasihat DAP Lim Kit Siang.
    “Tuan-tuan, malam ini pun saya nak sebut dengan suara selantang mungkin bahawa Kit Siang adalah seorang rasis (ulang 2 kali), Kit Siang adalah seorang pelampau perkauman. Kita tidak takut nak tarik pergi mahkamah, tariklah tetapi kalau nak tutup mulut saya, mulut saya tidak boleh nak tutup,” katanya seperti dipetik menerusi laman sosial YouTube.
    Kini, 4 tahun kemudian, Dr Mahathir tetiba ‘sedar’ dan mengakui bahawa pandangan dulunya terhadap Kit Siang dan DAP adalah tidak tepat.
    “Kit Siang bukan anti-Melayu. Beliau berjuang untuk kaumnya seperti yang saya lakukan untuk kaum saya,” kata beliau semalam ketika melancarkan Pakatan Harapan peringkat Johor.
    Kalau betul tafsiran kenyataan Dr Mahathir ini, maka tidak timbul lagi soal tanggapan orang ramai tersilap faham terhadap perjuangan Kit Siang untuk kaumnya selama ini.
    ‘Kesedaran’ (ramai yang berkata U-turn) Dr Mahathir ini tidaklah mengejutkan memandangkan DAP ialah kuasa terbesar dalam Pakatan Harapan yang berselindung di sebalik kurangnya jawatan di peringkat Pakatan Harapan.
    Cuma sejauhmanakah rakyat biasa dapat menerima U-turn beliau selama ini.
    Kalau seseorang percaya apa yang dikatakan oleh Dr Mahathir hari ini adalah benar, ini bermaksud seseorang itu telah telah mengakui telah ditipu berdekad lamanya oleh beliau.
    Sebaliknya, jika seseorang itu tidak percaya apa yang dikatakan oleh Dr Mahathir sekarang adalah benar, ini bermaksud seseorang itu masih mempercayai apa yang disebut oleh Dr Mahathir dahulu kala sebagai benar.
    Pada malam tersebut, bukan sahaja imej Kit Siang yang cuba disucikan oleh Dr Mahathir, malah imej DAP secara keseluruhannya melalui kenyataan beliau ini:
    “Imej yang saya bina mengenai DAP tidak benar,” kata beliau sambil menambah, DAP bukanlah parti cauvinis Cina kerana mereka parti berbilang kaum.
    Apakah Dr Mahathir bermaksud, di dalam DAP, kaum mana yang menguasai DAP dan juga kerusi ketua menteri Pulau Pinang tidak penting bagi DAP? Sudah tentu Dr Mahathir tahu sejauh mana kebenarannya.
    Tapi oleh kerana ini politik, kebenaran bukanlah aspek penting di dalam kenyataan terbaru Dr Mahathir terhadap Kit Siang dan DAP. Yang penting hanyalah persepsi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macamlah dia nie 11"20 berilmu sangat.

      Apa yg boleh disandar & dipercayai pd orang kuat mencarut, pantun sampah, tidak bersopan & beradab pd orang tua2, cerita lucah dirinya gemar seks sonsang main bontot stor kunyit, kaki tiru kopipes bahan sampah...dan pengampu raja klepet/kleptokrasi Cash is King......??

      Delete
  42. sambungan.....
    Apakah rakyat sebegitu bodoh di mata ahli-ahli politik?
    Apakah di mata ahli-ahli politik, rakyat sebegitu bodoh sehinggakan mereka sebegitu yakin bahawa mereka boleh mempersepsikan sekeping kertas hitam sebagai sekeping kertas putih dan rakyat tetap akan menerimanya bulat-bulat tanpa soal?
    Kenyataan Dr Mahathir mendedahkan kepada kita semua betapa jijik dan bahayanya politik di Malaysia.
    Segala imej yang sedang dijual oleh para ahli politik kemungkinan besar adalah palsu belaka. Segalanya hanya disebut untuk meraih undi pada ketika ia disebutkan, dan ia sebenarnya jauh dari kebenaran. Di mana batas antara kebenaran dan kepalsuan yang direka-reka oleh para ahli politik? Malangnya, rakyat yang terpaksa mengundi berdasarkan kepalsuan yang direka tersebut.
    Contohnya, ada ahli politik yang berkata GST tidak baik untuk negara. Mungkinkah yang sebaliknya ialah benar, di mana tanpa GST negara sudah pun bankrap kerana terlalu bergantung kepada hasil minyak?
    Ada ahli politik yang berkata negara akan bertambah baik jika kerajaan bertukar tangan. Mungkinkah yang sebaliknya ialah benar di mana negara akan menjadi huru-hara?
    Ada ahli politik yang berkata kuasa sesetengah kaum akan terjejas jika kerajaan yang ada dijatuhkan. Mungkinkah yang sebaliknya ialah benar di mana kuasa itu bukan sahaja kekal malah akan bertambah?
    Ada ahli politik yang berkata ada parti Islam yang kalah teruk dalam peperangan 3 penjuru. Mungkinkah yang sebaliknya ialah benar di mana mereka yang kalah teruk dan bukannya parti Islam?
    Hari ini, imej yang cuba dibina Dr Mahathir terhadap Umno dan perdana menteri adalah sangat negatif. Apakah imej negatif terhadap Umno dan perdana menteri ini 1 kebenaran atau kepalsuan?
    Jika 1 hari ini nanti, Dr Mahathir berkata: “Rekod memilih saya tak baik. Saya tersilap pilih Pak Lah, tersilap pilih Najib dan tersilap pilih untuk bekerjasama dengan DAP.
    DAP bukan sebaik yang dijangka dan Najib dan Umno bukanlah seburuk yang saya gambarkan. Imej yang saya bina ini tidak betul. Umno masih ialah penyelamat bangsa, agama dan negara.” Pasti tiada siapa yang akan terkejut.
    Yang terkejut hanyalah renungan ini.
    Apakah di mata ahli-ahli politik, rakyat sebegitu bodoh sehinggakan mereka sebegitu yakin bahawa mereka boleh mempersepsikan sekeping kertas hitam sebagai sekeping kertas putih dan rakyat tetap akan menerimanya bulat-bulat tanpa soal?

    ReplyDelete
  43. Dua bekas pegawai kanan kerajaan sertai PAS
    FASTAQIM 2.0 mencatat sejarah apabila dua bekas pegawai kanan kerajaan diumumkan menyertai PAS.
    Mereka iaitu bekas Timbalan Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Seri Zakaria Jafar dan.bekas Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ)、 Datuk Abdul Rahim Che Daud.

    Zakaria berkata, PAS sebuah parti yang konsisten menentang rasuah.

    Katanya, PAS nampak serius menentang rasuah termasuk mewujudkan gagasan WINS sebagai kerangka yang jelas menentang gejala rasuah.

    "Ia dibuktikan pula di Kelantan sejak hampir 27 tahun ditadbir PAS tiada pemimpin yang didakwa atas kesalahan rasuah.

    "Saya percaya dan yakin penyokong PAS mampu memadam api rasuah,” katanya pada Fastaqim 2.0 di Pantai Tok Jembal malam ini.

    Pengumuman itu mengakhiri desas-desus siapa tokoh nasional yang akan menyertai PAS. Malam ini menjawab spekulasi itu.

    Zakaria juga presiden Yayasan Anti Rasuah Malaysia.

    Sebelum itu Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang melancarkan Wawasan Induk Negara Sejahtera.

    Selain itu ikrar jentera pilihan raya PAS pusat yang diketuai Pengarah Jabatan Pilihan Raya, Dr Ahmad Shamsury Mokhtar.

    ReplyDelete
  44. Fastaqim: Apa mesej PAS kepada rakyat Malaysia?
    DATUK DR MOHD KHAIRUDDIN AMAN RAZALI
    DUA hari ini 29 dan 30 september 2017 menyaksikan seramai 200,000 rakyat Malaysia dalam kalangan pendokong PAS berkampung di pantai Tok Jembal, Parlimen Kuala Nerus untuk menjayakan Himpunan Fastaqim 2.0. Ia berlaku pada saat negara di ambang PRU ke-14.

    Apa yang ingin disampaikan kepada rakyat menerusi himpunan ini ialah:

    1. Bahawa PAS mengajak rakyat untuk ISTIQAMAH dengan penyelesaian Islam bagi negara.

    2. Bahawa PAS bersedia untuk menggalas amanah menguruskan negara dengan tema "Sejahtera Bersama Islam".

    3. Bahawa negara ini perlu diselamatkan daripada pelbagai kemelut ekonomi, sosial dan pendidikan yang telah berakar umbi sejak berdekad dengan Islam.

    4. Bahawa pelbagai skandal kewangan negara yang berlaku sejak berdekad dengan pelbagai nama yang berbeza adalah kerana ia dipacu oleh tangan yang tidak amanah.

    5. Bahawa pengurusan kewangan negara dan negeri hanya boleh selamat sekiranya diuruskan oleh tangan dan jiwa yang amanah lagi berkemampuan yang meletakkan pertimbangan syurga dan neraka di hadapan.

    6. Bahawa gelombang kesedaran beragama di kalangan rakyat bakal memberikan kredit kepada PAS dalam PRU ke-14.

    7. Bahawa negara sedang berhadapan dengan kemelut ekonomi berpunca daripada pengurusan kewangan yang tidak cekap dan tidak amanah, boros dalam berbelanja.

    8. Bahawa kenaikan kos hidup tidak dapat dinafikan lagi berpunca daripada siatem percukaian GST yang bercanggah dengan Islam yang diperkenalkan oleh kerajaan. PAS pula bersedia menawarkan alternatif percukaian GST yang lebih adil dan tidak menekan rakyat marhaen sebagaimana didokumentasikan menerusi Dokumen Hijau PAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. 9. BAHAWA KELANTAN PALING TOP KES HIV POSITIF, DAN PAS GAGAL MENANGANI NYA....KAH KAH KAH KAH

      Delete
    2. Pluralist kakak ko anon bodoh x brrtebing pastu nk mnebeng ini dubuk blaja dulu bru hujah k

      Delete
    3. Owh kekuatan mksud fastaqim ana ingat pak lebai nk wat filem cm fast n furious tue tajuk fastaqim bley lumba kiu seven porsche n bagai bagai g hahaha lebai kan petrolhead

      Delete
  45. Fastaqim: Senjata kekuatan diri untuk berkuasa di bumi
    PARTI Islam Se-Malaysia (PAS) sejak awal penubuhannya dibangunkan diatas dasar menegakkan hukum dan tuntutan Allah. PAS telah berusaha untuk menjadikan Syariat Islam sebagai pegangan umat Islam di Malaysia. Dalam memperteguhkan Syariat Islam ini, PAS telah mengangkat Al-Quran, Al-Sunnah, Ijma’ dan Qiyas sebagai sumber rujukan dan sehingga kini PAS tidak pernah berganjak dalam memperjuangkannya.

    PAS sehingga kini telah menepati ciri-ciri yang ada pada Jama’ah Muslimin dan bertegas dengan dasar Islamnya serta bermatlamat hanya untuk memperolehi keredhaan Allah, sebagaimana termaktub dalam Perlembagaan PAS Fasal 5; Tujuan PAS ialah; “Memperjuangkan wujudnya di dalam negara ini sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredhaan Allah.”

    Jika diamati dan difahami apa yang terkandung dalam fasal 5 tersebut, bagi mencapai matlamat tertegaknya hukum Islam di seluruh negeri dan negara tentunya melalui kuasa pemerintahan. Realiti di negara kita, kuasa pemerintahan ditegakkan melalui sistem demokrasi secara pilihanraya. Oleh itu, PAS memilih saluran ini demi untuk membuat perubahan di Malaysia dengan memertabatkan tuntutan Allah. PAS juga berkehendak kepada kuasa, namun dalam ruang-lingkup yang diredhai Allah. Tiada guna kuasa tanpa kita meraih keredhaan Allah!

    Sesungguhnya PAS telah melalui pengalaman yang sangat lama dalam kancah politik dan telah mendepani pelbagai mehnah serta tribulasi tersendiri. Sehingga hari ini, PAS tidak pernah sunyi daripada ujian termasuklah ujian perpecahan yang dilakukan oleh bekas anggota PAS sendiri. Sehingga daripada kalangan mereka sanggup mendakwa perjuangan PAS sudah terpesong daripada dasar perjuangan Islam. Ini adalah tuduhan yang sangat tidak bertanggungjawab dan mempunyai agenda jahat terhadap PAS. Masyarakat menjadi keliru dengan perjuangan PAS disebabkan serangan saraf daripada pihak musuh politik dan ‘musuh dalam selimut’. Oleh yang demikian, PAS telah berkali-kali menjadikan Istiqamah sebagai tema bagi dihadamkan di seluruh peringkat, bermula pimpinan sehingga ke akar umbi. Beberapa program telah disusun termasuk taklimat, ceramah penerangan, Himpunan Fastaqim 1.0 di Kelantan dan terkini Himpunan Fastaqim 2.0 bermula hari ini bagi mengutuhkan jati diri anggota PAS.

    Jika kita menyoroti perjuangan sahabat PAS di Mesir iaitu Ikhwan Muslimin, setelah 79 tahun daripada tempoh Ikhwan Muslimin ditubuhkan iaitu pada 1928, pada tahun 2007 baharulah Ikhwan berjaya memenangi 88 kerusi Parlimen. Sementara pada tahun 2012, bermula era kejatuhan rejim Husni Mubarak dan pemerintahan di ambil alih oleh Dr Muhammad Mursi. Perjuangan PAS kita masih tidak sampai 77 tahun sebagaimana Ikhwan Muslimin, dalam pada itu Allah telah anugerahkan banyak kemenangan kepada kita. Baki lagi kita berusaha daripada sekarang untuk mengekalkan kemenangan di Negeri Kelantan dan mencapai kemenangan di negeri-negeri lain pada pilihan raya umum ke-14 nanti. Apa yang penting, agenda Fastaqim wajib meresapi ke seluruh diri anggota parti dan dipasakkan dengan utuh, insya-Allah kekuasaan di tanah air kita akan dikurniakan oleh Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas sentiasa berkhayal...

      Delete
  46. Firman Allah SWT:

    وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ

    Maksudnya: Dan Kami ingin memberikan pertolongan kepada golongan yang ditindas diatas muka bumi. Dan Kami ingin jadikan mereka sebagai pemimpin, serta pewaris kekuasaan dibumi. (Al-Qashas: 5)

    Dalam ayat tersebut, Allah menjanjikan kepada golongan Mustadh’afin iaitu golongan yang ditindas, dinafikan hak serta sentiasa ditentang dengan pelbagai serangan saraf dan fitnah akan berkuasa di muka bumi. Ayat ini membuktikan kepada kita bahawa kezaliman ada ajalnya dan kebenaran akan menyinsing fajarnya. Maka, sejarah ini perlu diteliti kembali, agar unsur-unsur kelemahan yang ada dalam perjuangan kita tidak berulang. Oleh itu, bermula sekarang kita bina kesepaduan kita dan bina kekuatan Islam dalam diri kita khususnya bagi menghadapi PRU-14 nanti, nescaya Allah membina bagi kita Negara Islam di bumi Malaysia suatu masa kelak.

    Persiaplah diri setiap kita untuk menghadapi jentera musuh politik semaksima mungkin dengan pelbagai persediaan yang kita ada. Dengan persediaan zahir dan batin, iaitu persediaan material dan ketinggian iman kita, insya-Allah, anugerah kekuasaan dan pemerintahan di izinkan jua. Renungilah Firman Allah SWT:

    وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَىٰ لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا ۚ يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا ۚ وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ

    Maksudnya: Allah telah menjanjikan kepada orang-orang yang beriman dan beramal soleh dari kalangan kamu bahawa Dia akan menjadikan mereka khalifah-khalifah yang memegang kuasa pemerintahan di muka bumi, sebagaimana Dia telah menjadikan orang-orang yang sebelum mereka, khalifah-khalifah yang berkuasa. Dan Dia akan memberi kekuasaan serta mengembangkan agama mereka (agama Islam) yang telah diredhai-Nya untuk mereka. Dan Dia juga akan menggantikan bagi mereka keamanan setelah mereka mengalami ketakutan (daripada ancaman musuh). Mereka terus beribadat kepada-Ku dengan tidak mempersekutukan sesuatu yang lain dengan-Ku. Dan (ingatlah) sesiapa yang kufur ingkar sesudah itu, maka mereka itulah orang-orang yang derhaka. ( Al-Nur : 55 )

    Ayat ini diturunkan bagi memberi perkhabaran gembira kepada umat islam bahawa mereka akan dikurniakan semula ‘khilafah’ yang telah dijatuhkan oleh musuh Islam. Khilafah dalam skala kecil ialah pemerintahan yang boleh dilaksanakan padanya agenda-agenda tuntutan Islam. Janji Allah ini pasti berlaku, cuma memerlukan kepada pra-syaratnya sahaja iaitu mestilah umat islam beriman dan beramal dengan amalan soleh.

    Sewajibnya para pejuang PAS yang mendaulatkan agama Allah mesti memenuhi pra-syarat tersebut baharulah Allah mengurniakan ‘Tamkin’ atau kekuasaan kepada mereka secara berterusan. Allah sahaja yang berkuasa menganugerahkan kerajaan serta meranapkannya. Apabila iman dan amal soleh mengatasi tindak-tanduk umat islam, maka pada ketika itu Allah akan kurniakan 'Nashrun' atau kemenangan kepada perjuangan Islam. Fastaqim Kama Umirta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. FASTAQIM PAS TALKIN UNTA KING HIV POSITIF KING

      Delete
    2. Rakyat ditindas oleh umno dan najib...pas bisu...

      Delete
  47. Tan Sri Khalid Ibrahim kekal bantu PAS
    TAN Sri Khalid Ibrahim mengumumkan kekal dengan situasi sekarang, bagi membantu menangani masalah kemiskinan rakyat bersama PAS.

    Katanya sudah sampai masanya PAS memfokuskan isu kemiskinan, ekonomi dan pendidikan bagi membantu rakyat menyelesaikan kemelut sekarang.

    “Sudah sampai masanya kita menerus langkah baru dan dapat dipertingkat bagi membantu rakyat miskin.

    “Saya sangat berterima kasih kepada PAS dan akan terus membantu bagi membela rakyat miskin.

    “Saya tidak sertai mana-mana parti politik buat masa ini namun terus membantu presiden PAS bagi membela rakyat,” ujarnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Temberang...khalid kekal bebas tak sokong mana2 parti...

      Delete
  48. Fastaqim 2.0: Capai matlamat, objektif dan sasaran
    ALHAMDULILLAH. Syukur kepada Allah swt atas petunjuk dan kekuatan yang dikurniakanNya kepada semua peserta FASTAQIM 2.0 yang datang dari segenap pelosok tanah air.

    Kawasan seluas 50 ekar di Pantai Tok Jembal Kuala Nerus itu dilimpahi oleh peserta FASTAQIM 2.0. Saya percaya bahawa sasaran 200K kehadiran adalah tercapai malah mungkin melebihi jumlah tersebut. (Jika satu ekar tanah boleh memuatkan 5K orang duduk rapat dalam satu masa, maka tapak seluas 50 ekar itu boleh menampung 250K orang dalam satu masa.)

    Kehadiran 200K peserta ini bukan sekadar berhimpun, tetapi mereka telah melafazkan ikrar untuk bekerja bagi menyebar luaskan dakwah Islam dan memenangkan PAS dalam pilihan raya umum kelak. Merekalah jentera PAS yang tegar dan penuh disiplin serta patuh pada arahan parti dan pimpinannya.

    Segala isu telah dijawab dan pelbagai fitnah telah disangkal. Motivasi perjuangan telah disuntik, amanah gerak kerja telah diberi, ikrar telah dilafazkan, semboyan telah dibunyikan, justeru 200K peserta FASTAQIM 2.0 dilepas pulang ke destinasi masing-masing untuk menumpukan 200 peratus perhatian kepada usaha memenangkan perjuangan Islam yang didukung oleh PAS.

    Masa tidak akan dibazirkan lagi untuk menjawab tohmahan dan fitnah murahan pihak desprado. Seluruh upaya dan kekuatan tenaga, wang ringgit dan masa adalah untuk memastikan kuasa politik ummat Islam akan dapat dikembalikan melalui kemenangan PAS dalam pilihan raya umum kelak.

    Saya ambil kesempatan di sini untuk menyampaikan setinggi-tinggi ucapan penghargaan kepada semua peserta FASTAQIM 2.0 yang terdiri dari saf kepimpinan PAS, rakan-rakan parti kompenan Gagasan Sejahtera, NGO, ahli PAS, penceramah undangan, selebriti, peserta pertandingan dan orang ramai.

    Tidak lupa kepada semua warga kerja FASTAQIM 2.0 yang terdiri dari kalangan AJK Induk dan Pelaksana FASTAQIM 2.0, termasuklah anggota Jabatan AMAL Malaysia, Skuad Keselamatan, Briged, Ameerah, Nusaibah, sukarelawan dan individu yang sangat gigih dan komited menjayakan himpunan ini secara langsung atau tidak.

    Terima kasih jua saya rakam buat semua pihak termasuk Kerajaan Negeri Terengganu, pihak berkuasa tempatan, PDRM dan semua agensi yang terlibat membenar dan membantu himpunan FASTAQIM 2.0 yang akhirnya berjaya dilangsungkan dengan gilang gemilang.

    Selamat berjuang saya ucapkan kepada semua. Fastaqim! Turning point maraknya Gelombang Kebangkitan Islam dan jangan lupa muat turun lagu rasmi FASTAQIM 2.0 dari facebook rasmi Fastaqim 2.0 untuk diulang dengar bagi membakar semangat kebangkitan.

    Hijau Menuju Kemenangan

    Nasrudin Hassan
    Pengerusi FASTAQIM 2.0

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas menuju kehancuran

      Delete
  49. Lautan manusia hadiri malam kemuncak
    TAPAK Fastaqim 2.0 malam terakhir semakin sendat dengan lautan manusia. Ternyata sasaran penganjur membuah hasil.

    Kelibat orang ramai seakan- akan seperti musim haji di Makkah. Arus manusia bertali arus memasuki lokasi Fastaqim di Pantai Tok Jembal.

    Kesesakan semakin ketara menjelang Maghrib. Malah untuk memasuki tandas pun terpaksa beratur panjang.

    Bagaimanapun orang ramai bernasib baik apabila Syarikat Air Terengganu menghantar bekalan air menggunakan lori tangki. Semalam ramai terpaksa berwuduk menggunakan air laut.

    Ratusan ribu yang hadir juga menunaikan solat hajat untuk memohon kemenangan Islam, sebaik usai solat jamak Maghrib dan Isyak.

    Kelibat orang ramai sayup mata memandang sehingga memenuhi ke jalan raya yang mencakupi kawasan seluas 50 ekar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PENGIDAP HIV POSITIF PUN DATANG

      Delete
    2. Kiu seven mnang tak itu hari?

      Delete
  50. rupanya ramai sungguh para komentar yang berfikiran kotor dan dengan rela hati melontarkan kata2 kotor melalui komen. sebenarnya komen2 begini sangat berguna untuk menilai betapa penyokong2 pembangkang ini sedang bekerja untuk menuju kerosakan. perbuatan kotor dan rosak bermula dengan pemikiran kotor dan rosak. apalah sebenarnya kegunaan kutukan, cacian, dan lebih teruk lagi fitnah kepada nilai perjuangan? adakah perbuatan2 begini mendapat redha Allah atau sebenarnya puak2 pembangkang ni sedang hanyut dalam ujian Allah? tak menjadi kuman kudis kepada pas dan umno yang sentiasa dikeji dihina kerana Allah sudah ada ketentuan apa yang akan berlaku. namun kita biasa dididik bahawa kesabaran akhirnya akan mendapat nikmat jua.

    ReplyDelete
  51. Fastaqim suntik kebersamaan rakyat dengan PAS

    Pantai Tok Jembal hantar isyarat kemenangan

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana ostad odi q7? dah beli kapal terbang ke?

      Delete
  52. Walau difitnah PAS tidak sendirian hadapi PRU 14
    MENJELANG Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU 14) PAS bakal berdepan dengan fitnah yang maha dahsyat.

    Ketua Pengarah Pilihan Raya PAS Pusat, Dr Ahmad Shamsury Ahmad berkata biarpun difitnah hebat PAS tidak bersendirian bagi menghadapi PRU tidak lama lagi.

    Katanya, ia dibuktikan dengan himpunan Fastaqim yang bukan sekadar himpunan politik.

    Sebaliknya kata beliau himpunan Fastaqim membuktikan PAS tidak bersendirian bagi menghadapi PRU.

    “PRU 14 akan tiba pada bila-bila masa dari sekarang. Fitnah yang maha dahsyat akan terus dilakukan terhadap PAS,” katanya himpunan malam akhir Fastaqim malam ini.

    Presiden Kongres Rakyat, Azmi Abdul Hamid pula berkata, PAS kekal menjadi pilihan rakyat kerana terus istiqamah dengan prinsip perjuangan.

    Katanya, prinsip PAS tidak pernah berubah biarpun pemimpin silih ganti.

    Naib Presiden PCM, Datuk Huan Chong Guan berkata, PAS lebih baik 1,000 peratus berbanding dengan DAP.

    Katanya, DAP terkenal sebagai parti yang suka membuli pihak lain

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas yg tak pass pass..fail je

      Delete
  53. Kaum Tionghua turut hadir Fastaqim
    KUALA NERUS: Sambutan Fastaqim 2.0 menjadi pilihan pelbagai kaum untuk hadir bersama bagi menyaksikan kekuatan pendokong PAS dari seluruh negara yang datang berkumpul sejak semalam.

    Antara pengunjung kaum Tionghua yang tidak melepaskan peluang menjadi salah seorang peserta Fastaqim 2.0 ialah Penghulu Tanpa Mukim; Ko Kim Siong dari Dun Bukit Panau, Tanah Merah.

    Beliau mengharapkan agar usaha mengeratkan hubungan antara kaum dalam PAS tanpa mengira sempadan bangsa bahkan semua perlu bersatu demi rakyat dan tanahair.

    Katanya, jangan terlalu ikutkan maklumat yang disebarkan terutama berita tidak sahih, bahkan perlu sentiasa memperolehi sumber maklumat benar.

    "Semestinya kita perlu bersama dengan Parti Islam Se-Malaysia (PAS) saya sebagai mewakil kaum bukan Islam harapannya boleh bersatu dan berpakat dalam mendepani PRU akan datang.

    "Perbalahan yang tidak memberikan keuntungan kepada rakyat wajar dijauhkan kerana ia hanya menghilangkan fokus sebenar dalam menghadapi PRU akan datang.

    "Kesepakatan ini mampu menatijahkan satu kekuatan pentadbiran PAS di Malaysia," ujarnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas pis pus..now every body can become lobai

      Delete
  54. Datang mereka mencurah bakti, pergi diingati
    HUJAN lebat dan petir berdentum malam tadi, tengok seorang mak cik tua tak berganjak dari lokasi ceramah pra Fastaqim. Hanya menutup kepalanya dengan sehelai kain. Bukan mak cik ini seorang. Malah sangat ramai lagi yang tak berganjak.

    Saya tak pandai membuat anggaran. Cukuplah kalau digambarkan bahawa kehadiran ceramah pra Fastaqim malam tadi sangat luar biasa. Memang realitinya himpunan semalam berjaya membentuk satu gelombang hijau yang hebat. Gelombang yang bakal bergerak ke arah kemenangan.

    Saya juga sangat menghargai tindakan pantas anggota Unit Kebajikan dan Kecemasan memberikan respons yang cepat dan berkesan ketika menangani situasi cemas ketika hujan dan petir malam tadi.

    Bukan mudah nak menangani situasi cemas yang berlaku secara tiba-tiba tanpa sebarang tanda amaran di tengah-tengah lautan manusia. Ini pengalaman mahal yang ditimba secara terus dari lapangan tugas.

    Sebahagian besar anggota Kor Medik Jabatan Amal dan petugas perubatan hanya dapat pulang ke tempat penginapan menjelang jam 3 pagi. Pagi ini jam 7 pagi, mereka kembali bersedia di medan untuk berkhidmat. Berbaris untuk mendengar arahan dan taklimat tugasan baru. Bersedia untuk menerima limpahan pengunjung yang berkali ganda dijangkakan lebih ramai hari ini terutama malam ceramah kemuncak nanti.

    Kesesakan teruk jalan raya menambah lagi cabaran petugas kecemasan. Untuk menghantar seorang pesakit ke HSNZ Kuala Terengganu, paling cepat 40 minit masa diperlukan.

    Saya bertuah menjadi salah seorang anggota Jabatan Amal untuk bertugas bersama-sama mereka. Mereka adalah hero yang tak didendang. Datang mereka mencurah bakti, pergi mereka diingati.

    Dr Azman Ibrahim
    Ketua Unit Kebajikan dan Kecemasan
    Fastaqim 2.0
    30 September 2017 -

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hasil kutipan tin milo berapa?

      Delete
    2. Owh i c anon kita orang berfikiran kotor....
      Yamg puak lebai ngan jiban dok wat mukah xktor? Dasar pemupus pkai jubah xpkai spender gebang jer lebih fastaqim bagai bunyikan arab kelaku yahudi mabuk wayang jer lebih

      Delete
    3. Lebih rsmai kat jom heboh dari pastakim...kecian orang pas syok sendiri..

      Delete
  55. FASTAQIM SEMALAM MENGESAHKAN BAHAWA KELANTAN BERADA DI CARTA TERATAS KES HIV POSITIF DI MALAYSIA. TAHNIAH KERAJAAN PAS KELANTAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gold medal lagi...tahniah

      Delete
  56. MAT SABU: DULU MAHATHIR BAPAK PEROMPAK, SEKARANG NEGARAWAN LA PULAK
    HIPOKRASI politik Mahathir sampai ke kemuncak bila dia mencari Mat Sabu untuk memanggilnya negarawan – gelaran yang dah lama hilang sejak Mahathir menjemput campur tangan asing nutuk menjatuhkan kerajaan. Ia adalah Mahathir yang mengundang campur tangan asing dalam soal 1MDB apabila menghantar orang-orangnya membuat laporan mengenai 1MDB ke 7 buah negara luar.

    Bila siasatan dijalankan, Mahathir berkata itu bukti Najib telah memalukan negara, padahal siasatan itu tidak akan berlaku kalau bukan orang Mahathir membuat laporan dulu. Sehingga kini, tak satu pun dari laporan tersebut yang dibawa ke Mahkamah kerana tidak ada bukti, hanya agak-agak dan persepsi.

    Kita tak seharusnya hairan kenapa Mat Sabu jadi pilihan Mahathir. Mulut Mat Sabu diketahui umum lebih fleksibel dari sesungut sotong. Dia boleh cakap hampir apa saja ikut kepentingan politiknya dan Mahathir tahu itu. Contoh banyak, pernah hari ni Mat Sabu panggil Anwar Sheikh Al Jubori, esok puja macam wali. Semalam panggil Mahathir Bapak perompak negara, hari ni dah negarawan pula.

    Betul kata pepatah, orang kalau dah terdesak, tahi hanyut pun boleh jadi pelampung. Dalam hal ini siapa tahi siapa pelampung, fikir sajalah.

    Persoalannya sampai bila rakyat harus terleka dengan hipokrasi tahap tertinggi ini? Kita tahu kerjasama di antara mereka hanya pura-pura kerana nak merampas kuasa untuk kepentingan sendiri semata-mata. Tiada langsung kepentingan rakyat termasuk dalam agenda mereka.

    Mat Sabu tidak pernah menarik gelaran bapa perompak yang dilemparnya terhadap Mahathir, Mahathir tidak pernah menarik balik semua bahasa buruk yang pernah digambarkannya mengenai Mat Sabu dan hari nii kita nak kena percaya mereka boleh bekerjasama begitu saja?

    Jangan ingat rakyat bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Macamlah mamat 12:09 nie berilmu sangat. Siapa tak kenal dia yg kaki kopipes bahan2 sampah....??

      Apalah yg boleh disandar & dipercayai pd orang kuat mencarut, pantun sampah, tidak bersopan & beradab pd orang tua2, cerita lucah dirinya gemar seks sonsang main bontot stor kunyit, kaki tiru kopipes bahan sampah...dan pengampu raja klepet/kleptokrasi Cash is King......??

      Delete
  57. DI MANA LAGI DIA MAHU LETAK MUKA…?
    Tidak dapat dinafikan bahawa dua warga emas yang dahulunya merupakan seteru politik utama, sudah membuat pusingan U. Keduanya bersekutu untuk satu tujuan yang sama iaitu menewaskan Barisan Nasional (BN) pada PRU ke-14 nanti.

    Tun Dr Mahathir Mohamad dan Lim Kit Siang juga tidak dapat dinafikan adalah dua ahli politik veteran yang sehingga kini masih belum meninggalkan dunia politik negara. Kedua-duanya sudah berusia lanjut namun masih tegar mengejar kuasa.

    Seorang sudah menjadi Perdana Menteri dan sudah meletak jawatan dengan alasan ‘dah lama dah’. Manakala yang seorang lagi dikatakan tidak bercita-cita untuk menjawat jawatan tersebut, namun khabarnya lebih selesa menjadi ‘De Facto’ kepada Perdana Menteri ‘boneka’ jika diberi peluang.

    Pada pandangan penulis, para pemerhati politik cukup arif dengan tindakan dan corak politik Mahathir. Bagi mereka yang hidup di zaman dia berkuasa, mereka akan tahu bagaimana dia menggunakan kuasa secukup ‘rasa’, ‘kuku besi’nya memang terkenal seantero dunia.

    Dulu memang dia dipandang tinggi. Jasanya memang banyak. Maklumlah, lebih dua dekad berkuasa sebagai Perdana Menteri paling lama memegang tampuk pemerintahan negara, maka sudah tentu banyak yang dia boleh lakukan, termasuk juga ‘onar’ dan ‘najis’ yang ditinggalkan untuk dibersihkan oleh Perdana Menteri selepasnya.

    Kredibiliti Mahathir sebenarnya sudah tercemar lama dahulu. Namun memandangkan ketika itu dia berkuasa, hampir semua media berada di bawah ‘cengkaman’nya. Ada segelintir di kalangan pembangkang yang berani menyerang, namun ke ‘Kamunting’lah kemudian jawabnya.

    Namun kini di era serba internet, kredibiliti Mahathir tercabar teruk. Malah jika diteliti, kredibilitinya terjejas akibat tindakannya sendiri, bukan orang lain. Dia sendiri yang meletakkan dirinya ke dalam ‘tong najis’, namun seperti biasa dia akan mendakwa dirinya betul dan orang lain yang berada di dalam ‘tong najis’.

    Berpuluh tahun Mahathir menegaskan DAP adalah sebuah parti yang rasis. Berpuluh tahun juga dia mengherdik pemimpin DAP dengan pelbagai kata nista dan tuduhan buruk. Namun kini tiba-tiba DAPlah parti yang paling ‘wangi’ baginya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERJA2 SYAITAN OLEH NAJIB TAK TERLUPAKAN:

      Projek yang paling gagal & menjatuhkan maruah Najib & negara ialah bila dia & Tok Pah bagai nak rak menjilat Obama & USA berkempen mendukung Perjanjian Syaitan TPPA hingga ditebarkan permaidani merah menyembah ke bawah duli Presiden Amerika.

      Apa kesudahannya...duit beratus juta dah ditaburkan tapi tidak mendapat keredhaan Illahi. Obama kemana...TPPA kemana...tapi duit rakyat tetap masuk poket Najib & handbag Rosmah berjuta-juta

      Delete
  58. Dia dulu mendakwa Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan penjenayah seks luar tabi’i, berzina, pemimpin yang tidak bermoral dan menyalah guna kuasa selain terpalit dengan pelbagai perlakuan rasuah. Begitu yakin dia memalukan Anwar di seluruh dunia.

    Namun kini, dia bagai ‘lupa’. Bekas Timbalannya yang dimalukan sehina-hina manusia itulah yang dia dokong sebagai pemimpin yang paling berpotensi menjadi Perdana Menteri. Sanggup dia ‘mengadap’ banduan dan berpelukan dengan lelaki yang dia katakan penzina dulu?

    Kini Mahathir menjadi Pengerusi Pakatan Harapan. Namun dia dikatakan bukan calon Perdana Menteri Pakatan Harapan, ‘orang lain’ katanya. Tidak disebut pula siapa, namun ramai yang dapat meneka siapa yang mahu angkat sebagai Perdana Menteri.

    Jika dilihat satu persatu segala gerak politiknya sejak berwatak ‘Raja Mendeliar’ itu, penulis yakin bahawa ramai yang akan setuju untuk mengatakan bahawa Mahathir tidak lagi mempunyai kredibiliti untuk dipercayai.

    Ada yang mengeluh dan menjerit ditipu ‘hidup-hidup’ selama lebih 22 tahun. Ada yang sudah hilang rasa hormat padanya. Ada yang kasihan dan ada pula yang terbahak-bahak melihat seorang yang dulu sangat berkuasa kini ‘menjilat berkilo-kilo kahaknya’.

    Agak memalukan, namun itulah dia imej terkini Mahathir di mata ramai. Penulis kesal, namun apakan daya, sudah itu kemahuannya. Dia sendiri yang meletakkan diri di tempat yang jijik, bukan?

    Bukannya tidak ada yang sayang dan cuba menasihatkan dia. Namun kita pun tahu bagaimana perangainya yang ‘perasan bagus’ dan ‘betul semua’, bukan saja dia tidak peduli, malah dia ‘sindir’ pula pihak yang sayang padanya.

    Apa pun, penulis tidak nafikan jasanya. Namun perkembangan terkini dirinya, penulis hanya mampu berdoa supaya dia diberi hidayah, memohon Allah selamatkan dirinya. Dia mahu selamatkan negara? Kita pun dapat meneka siapa yang cuba dia selamatkan, bukan?

    Justeru itu, usahlah lagi berlaku hipokrit. Kemas saja barang-barang dan terbanglah ke tanah suci bermastautin di sana. Tindakan itu pada penulis adalah lebih tepat dari terus memalukan diri menanti episod demi episod ‘melondehkan’ segala ‘noda’ masa silamnya…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macamlah mamat 12:12 nie berilmu sangat. Siapa tak kenal dia yg kaki kopipes bahan2 sampah....??

      Apalah yg boleh disandar & dipercayai pd orang kuat mencarut, pantun sampah, tidak bersopan & beradab pd orang tua2, cerita lucah dirinya gemar seks sonsang main bontot stor kunyit, kaki tiru kopipes bahan sampah...dan pengampu raja klepet/kleptokrasi Cash is King......??

      Delete
  59. PAS pernah ditegur oleh seorang Ilmuwan Terkemuka, Sheikh Imran Nazar Hussein kerana perbuatan syirik mereka menggunakan parti atas nama Islam untuk bertanding mendapatkan kuasa dalam sistem sekular/perlembagaan yg mengutamakan Undang2 ciptaan manusia.

    Menurut kajian Sheikh Imran semua parti2 politik atas nama Islam, sama ada di Timur Tengah, Afrika & Indonesia, hingga kini gagal & malah mencetuskan perpecahan sesama Muslim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi PAN, PPBM & PKR tu bukannya parti yg dianggotai oleh orang-orang Islam lah Pak kaduk Ooi.

      Yg PAN isytihar partinya 'Rahmatan Lil Aalamin' tu apabende Pak kadok Ooi?

      Pak kadok ni tak gosok gigi lagi ke?

      Delete
    2. say no to passpork/ amenopork

      Delete
    3. Pas ni partai kurafat..perasan lebih mcm ameno..konon anti arak la, judi la, tu yg jd EXcO dlm selangor tu buat pe..nape ko x nk tutup pusat judi..pas hipokrit..mcm blue hippo semah

      Delete
  60. Kesian cai2 anak kancil yg merasa diri gajah
    Beri komen semborono kotor, tiada isii hujah
    Agaknya sekolah rendah, enam punya darjah
    Mmg padanlah pun tn admin cantas & terjah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapok Kajolla yg perasan hebat dengan madah sampah...melalok siang mlm....bangla....bangla..

      Delete
    2. 12:31 sebagai anjing suruhan DAP,kau tak sepatutnya jawab mcm tu. Jawablah dgn hujah yg tidak memalukan tuan besar kau.

      Low class punya anjing suruhan DAP.

      Delete
    3. say no to passpork/ amenopork

      Delete
  61. Mukasurat ini datang daripado buku tulisan Mahathir sendiri yang bertajuk A Doctor in the House : The Memoirs of Tun Dr. Mahathir (2011). Untuk lobih khusus lagi, rujuk bab Anwar Challenge dalam buku ini.
    Antara tahun 2011 hinggo ke tahun 2017 sekarang ni, nuar tidak ponah sekali pun berusaha melakukan injunksi iaitu menghalang buku ini daripado diterbitkan dan juga menghalang ia daripado diedarkan melalui kuaso mahkamah.

    Mahkamah tidak boleh menghalang suara Mahathir menyatakan nuar seorang peliwat, tetapi bagaimano pula dengan tulisannya?

    Nuar berjayo melakukan injunksi terhadap buku 50 sebab mengapa Anwar tidak boleh menjadi Perdana Menteri tulisan Khalid Jafri dengan menggunokan kuaso mahkamah, mengapa nuar tidak melakukan pekara yang serupa terhadap buku Mahathir ini?

    Tuduhan meliwat adolah satu tuduhan yang amat bosa yang mengaibkan dan menjatuhkan maruah seorang insan normal yang merdeka. Tapi yang peliknya nuar tidak berani melakukan injunksi terhadap penerbitan buku Mahathir ini yang kini lobih kurang sudah 6 tahun berado dalam pasaran buku di peringkat tempatan dan juga global. Nak melakukan injunksi mungkin mustahil buat maso sekarang kerana Mahathir dah join pembangkang. Namun apsal nuar tidak melakukan injunksi terhadap buku Mahathir ini time ianya keluar diterbitkan awal-awal pado tahun 2011 dulu?
    Tidak cukup dengan itu, dalam bab Anwar Challenge ini juga, Mahathir turut menulis mengenai kes liwat ll nuar dengan Saiful Bukhari bagi menguatkan tuduhannya (iaitu liwat I) yang nuar ini memang seorang peliwat. Dalam bab ini, Mahathir juga menyatakan bahawa dio tidak boleh menerimo seorang peliwat menjadi Perdana Menteri Malaysia. Mahathir menulis dio buang nuar bukan sobab berlakunya perbezaan pandangan antara dio dengan nuar tentang isu ekonomi atau isu-isu lain mengenai negara tercinta ini. Mahathir dengan sejelas-jelasnya bagitahu dalam bab ini bahawo dio buang nuar sebagai Timbalan Perdana Menteri kerana NUAR SEORANG PELIWAT! Itu sahaja.

    Sebagai akhirnya dalam bab itu, Mahathir mengaku banyak melakukan kesilapan dalam hidup tetapi dio juga mengaku bahawa dio tak ponah tersilap menyingkirkan nuar (ofkoslah sebagai Timbalan Perdana Menteri).

    Ok ini part paling kelakar. Mahathir dan nuar kini buat electoral pact untuk menjatuhkan Najib. Dalam mereka bokojosamo, Mahathir tidak ponah tarik samo ado kata-kata atau tulisannya yang mengatakan nuar ini seorang peliwat. Bagi Mahathir, nuar kekal sebagai peliwat sampai bilo-bilo. Dan bagi pihak nuar pula, mereka tidak berusaha sedayo mungkin mendapatkan pengakuan Mahathir bahawa statementnya dulu sehinggo kini yang menyatakan nuar adolah seorang peliwat sebagai fitnah semato-mato. Sudahlah gitu, nuar cakap semuo ey ni sebagai luko kocik yor. Kelakar tak? (Yang ini lagi kelakar daripado buku Fattah Amin, kelakar kan?)
    Bilo melihat akan keadaan, situasi, persepsi, perspektif, kondisi atau apo sahajo yang mahu kau namokan tentang saat ini, ia merujuk bahawa nuar tidak kisah jadi peliwat di mato Mahathir asalkan Najib jatuh dan dio boleh jadi Perdana Menteri setelah dibebaskan dari Penjara Sungai Buloh kelak.

    Tapi bolehkah Mahathir menerimo seorang peliwat menjadi Perdana Menteri Malaysia?

    Dulu kau singkirkan nuar sebagai TPM kerana kau tuduh dio seorang peliwat dan tak mahu seorang peliwat menjadi Perdana Menteri Malaysia. Takkan kini kau nak naikkan seorang peliwat jadi PM semato-mato nak jatuhkan Najib?

    Den melihat kojosamo politik antara Mahathir-nuar sekarang adolah perhubungan luar tabie. Hubungan yang tak terjangkau oleh akal fikiran yang sihat. Hubungan yang tidak logik. Bolehkah para pengundi dan rakyat Malaysia bergantung harap pado hubungan yang tidak logik ini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menangkap prompak lebih penting dari urusan peribadi..

      Delete
    2. Kau kan chief anjing suruhan. Pergilah gigit perompak tu.
      Makan gaji buta ke?

      Delete
    3. menangkap perompak paling besar/kepala perompak/bapak kepada perompak/pengasas kepada ajaran ilmu merompak/dan yang sumpamanya lagi penting..

      Delete
    4. undi pas sama macm undi amno..so undi lah pakatan harapan..jom tukar

      Delete
  62. TNB kerugian US$115 juta untuk biayai pertemuan Mahathir dengan Bush
    ❎ Laporan lain yang mengatakan Mahathir telah membayar AS$1.2 juta untuk pertemuan tersebut manakala The Age of Australia pula mengatakan jumlahnya adalah $1.6 juta Australia.
    ❎ Sebenarnya Tenaga Nasional Berhad (TNB) terpaksa menanggungkan kos sebanyak AS$115 juta atau lebih kurang RM482 juta untuk pertemuan Mahathir dengan Bush.
    ❎ Tetapi mereka menyamarkannya seolah-olah ia adalah urusan perniagaan untuk menjadikannya ia kelihatan urusan biasa.
    ❎ Perjanjian dibuat antara syarikat kroni Malaysia dan PT Dasa Eka Jasatama (DEJ) dimana TNB telah diarahkan untuk membeli lombong arang batu Indonesia pada harga US$68 juta.
    ❎ TNB kemudian membayar deposit 10% atau AS$6.8 juta untuk lombong arang batu, dan baki 90% itu mereka mengambil pinjaman dari Standard Chartered Bank di London
    ❎ Pinjaman itu diperolehi dari sebuah bank di UK untuk memastikan butiran tersebut tidak dibocorkan kepada ahli-ahli pembangkang Malaysia, terutama orang-orang seperti Rafizi Ramli dan Tony Pua yang akan menyebarkannya kepada rakyat jelata.
    ❎ Pelobi Amerika dibayar dari keuntungan perjanjian jual beli lombong arang batu ini untuk mengaturkan pertemuan antara Mahathir dan Presiden Bush
    ❎ Semua orang di TNB tahu tentang skandal lombong arang batu Indonesia ini tetapi tidak ada yang akan berani bercakap secara terbuka kecuali sesama mereka sahaja
    ❎ Pada mulanya sesetengah pihak di dalam pengurusan TNB membantah tentang usaha untuk melabur dalam perniagaan yang mereka sendiri tidak mempunyai kepakaran
    ❎ Kemudian timbul isu harga (sama ada lombong-arang batu itu terlalu mahal) dan sama ada ia berdaya maju (sama ada terdapat arang batu untuk mengekalkan operasi). Daya maju dan pulangan pelaburan (ROI) perlu dikaji sebelum TNB melabur hampir mencecah RM1 bilion.
    ❎ Keputusan itu akhirnya akan menyebabkan TNB kerugian kira-kira setengah bilion ringgit dan apa yang Malaysia diterima sebagai balasan hanyalah pertemuan antara Mahathir dan Presiden Bush.
    It cost TNB US$115 million for Mahathir to meet Bush – Malaysia Today
    Mahathir mungkin telah memberitahu anda bahawa dia kadang-kadang terlupa apa yang dia telah lakukan atau dia tidak mengetahui apa yang dilakukan oleh orang bawahannya pada masa lalu. Tetapi dia pasti mengingati perjanjian lombong arang batu Indonesia ini kerana dia secara peribadi telah mengarahkan kroni kepercayaannya untuk menubuhkan sebuah syarikat untuk camouflage (penyamaran) perjanjian tersebut. Dan dia secara peribadi kenal proksi-proksi yang digunakan oleh syarikat ini dan dia secara peribadi telah mengarahkan Pengerusi TNB untuk membeli lombong arang batu sebanyak US$68 juta dan arahkan TNB untuk membayar deposit 10%.

    ReplyDelete
  63. Bro Perak Man lama menghilang
    Mungkin tugas jadi penghalang
    Kembali semula ke 'medan perang'
    Selagi upaya Klepto dihalang!

    Bro Othaman terbaeklah pantun
    Ada isi musuh terpegun
    Terkena ke muka terkedu si Katun
    Penangan otai kena melantun!

    Bros Pakatan yg saya hormati
    Tanpa dedak berjuang disini
    Kepada rakyat memberi erti
    Negara antara hidup dan mati!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Low class punya pantun drp chief anjing suruhan DAP.

      Delete
    2. say no to passpork/ amenopork

      Delete
    3. pas ngan ameno ni sama level..sorang penunggang agama..sorang perompak

      Delete
  64. Bila Mahathir kata saya lupa... nampak macam saya, kedengaran seperti saya.. tapi tak semestinya saya... dalam kes rakaman VK Linggam... pembangkang kecam ... Bn mengiyakan...

    Sekarang Mahathir jawab saya lupa... saya tak ingat... saya tak pasti... saya tak tahu dalam kes kerugian forex perniagaan haram Bank negara pembangkang puji... Bn keji

    Begitulah kebenaran bagi ahli politik Malaysia... ia akan benar jika menguntungkan dan akan salah jika ia merugikan

    ReplyDelete
    Replies
    1. say no to passpork/ amenopork

      Delete
    2. undi pass undi amno..nonono

      Delete
  65. Pas bimbang corak politik puak kafir yg keji
    Sbb itu Pas rancang semula & tukar strateji
    Lagi pula, kebanyakan ahli, pak lebai tok aji
    Dlm bab agama ni, mereka banyak mengaji

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas pis pus..say no to pass ngan ameno..keris dan bulan bergabunggg..Sailorpasemno

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...