Monday 30 October 2017

MEMANGLAH TUN M MAHUKAN KUASA....

Kata Ketua Penerangan UMNO, Annuar Musa, agenda Tun Mahathir Mohamad mahu menjatuhkan Najib Razak bukan kerana bangsa atau negara, sebaliknya semata-mata disebabkan kuasa.

Kata beliau, agenda itu bermula pada 2013 iaitu setelah anaknya, Mukhriz Mahathir kalah dalam pemilihan untuk merebut jawatan Naib Presiden UMNO.

Bukan soal agama atau bangsa, tetapi disebabkan dia mahu kekal berkuasa, kata Annuar yang kes beliau berhubung dakwaan salah guna kuasa ketika menjadi Pengerusi MARA masih lagi tergantung keputusannya.

Beliau disiasat oleh SPRM dan Audit Dalaman MARA berkaitan penajaan oleh anak syarikat MARA kepada pasukan bolasepak Kelantan sehingga jawatannya sebagai Pengerusi MARA digantung, namun sehingga ini tidak diketahui apa keputusan siasatan terhadapnya.

Politik memang untuk mendapatkan kuasa kerana melalui kuasalah pelbagai usaha untuk agama, bangsa dan negara dapat dilaksanakan.

Apakah hanya Tun Mahathir berjuang untuk kuasa, manakala Najib tidak berjuang untuk kuasa?

Apa pula tujuan Annuar sendiri mempertahankan Najib kalau bukan mahu memberinya terus berkuasa sebagai Perdana Menteri?

Tidak perlu Annuar mempertikai atau meragui sejauh mana usaha Tun Mahathir untuk agama dan bangsa selama ini kerana semuanya terbentang di mata dan dalam pengetahuan kebanyakan daripada kita.

Dari segi agama, bukan saja dalam negara, bahkan Tun Mahathirlah antara pemimpin dunia yang lantang memperjuangkan nasib rakyat Palestin dan Bosnia.

Semuanya dapat beliau lakukan ketika berkuasa dahulu. Kali ini memang Tun Mahathir sebagai Pengerusi Pakatan Harapan mahu menjatuhkan Najib demi untuk mendapatkan kuasa.

Dengan kuasa, tidak saja lebih banyak agenda bangsa dan agama dapat dilakukannya, bahkan melalui kuasalah juga janji-janji Pakatan Harapan seperti menghapuskan GST dan tol, menubuhkan RCI untuk 1MDB dan Felda serta pelbagai agenda lain dapat dilaksanakan.

Dengan kuasa juga, Insya Allah Tun Mahathir dan Pakatan Harapan, akan membawa balik Jho Low untuk diadili serta semua yang terlibat dalam skandal 1MDB yang tidak mungkin dilakukan oleh Najib.

Itulah sebabnya Tun Mahathir memerlukan kuasa kerana tanpa kuasa semua itu tidak mungkin dapat dilakukan.

Maka, kalau Annuar mengatakan Tun Mahathir berjuang untuk kuasa, ia memanglah satu kebenaran sebenarnya.

Cuma, bagaimana Tun Mahathir menggunakan kuasa tidaklah sama seperti Najib yang terbukti lebih memperkayakan Jho Low, anak tirinya Riza Aziz dan memberi pelbagai keistimewaan kepada isterinya, Rosmah Mansor.

Dakwaan Annuar bahawa Tun Mahathir melakukannya berikutan kekalahan Mukhriz dalam pemilihan UMNO 2013 tidaklah tepat kerana bekas Perdana Menteri itu terbukti tidak pernah menaikkan, malah melarang anak-anaknya aktif dalam politik ketika beliau menjadi Perdana Menteri dahulu.

Bukankah lebih mudah Tun Mahathir menaikkan anak-anaknya ketika berkuasa dahulu berbanding setelah tiada kuasa, sama seperti beliau menjadikan Annuar sendiri sebagai menteri meskipun kalah dalam pilihanraya 1990?

Jadi, kalau ketika berkuasa pun Tun Mahathir tidak memberi kelebihan kepada anak-anaknya, di mana munasabahnya beliau mahu berkuasa semua untuk memastikan  kepentingan  mereka terpelihara?

Lagi pula, kalau Tun Mahathir mahu anak-anaknya selamat, lebih baik beliau mengampu dan membodek saja Najib serta menutup mata terhadap segala salah laku Perdana Menteri.

Kalau Tun Mahathir membodek dan mengampu Najib, ke mana terpinggir Annuar agaknya?

Malah kalau Tun Mahathir membodek dan mengampu Najib, bukan saja Annuar akan terpinggir, bahkan beliau bersama Puad Zarkashi, Salleh Said Keruak,  Jamal Md Yunos dan sederetan pengampu lain pun mungkin "mati kering" kerana kekurangan dedak untuk dimakan. (ShahbudinHusin 30/10/2017)

211 comments:

  1. yang xnak kuasa parti king maker je

    ReplyDelete
    Replies


    1. Ada otak ke rakyat malaysia yg sokong pas ni


      Setakat king maker atau queen maker atau bread maker utk kak mah ..apa ada

      Setiap.malam jumaat haji hadi pegi bca yasin umah najip


      Dapat laaaa berepa kupang tak byk pun..


      Delete
    2. 1620....otak Udang Kara....

      Delete
    3. Yang tak mau kuasa pas. Mereka nak jadi tuan penasihat jer. 20 persen. Tu pasal nak tanding 100, target menang 40. Lupa bahawa yang menang sekarang pun kurang 40, libat 1 vs 1. Blm lagi 3 penjuru, menang ke kalah?

      Delete
    4. Apa tengin tak derrr common sense.....kalo Tun M gila sangatkan kuasa.....dari dulu lagi dia tak payah lepaskan jawatan PM.

      Buat macam Fidel Castro yg jadi PM Cuba 1959-1976 dan Presiden Cuba 1976-2008......bayangkan berapa puloh tahun Castro pegang kuasa.....

      Tapi Tun M dengan rela hati lepaskan jawatan PM dengan tak der paksaan.

      Kalo Tun M gila kuasa lagi baik Tun bodek....kipasss laajuuu tak berenti dengan Pahlawan Marang Meraapuu Marang Sekeperrr.....

      Baik Tun M angguk, tutop mulot dan setuju maannjaanggg jerrr sumer benda yg diputuskan dan dibuat oleh Kassim Baba & Co tanpa sebarang protes.

      Dengan itu tentu anak beranak Tun M tak disentuh.....tak derrr sebarang serbuan atau gangguan.....dan kedudukan mereka sekeluarga terrrjaminnn.....

      Tun M pon tak diusik.....kemudahan polis pengiring, orang gaji, tukang masak, driver, pejabat sumer terrrjamiinnn dan tak ditarik balik.

      RCI Forex pon tak derrr.....sama macam 1MDB tak derrr RCI....suci lagi bersih.....halal toiyyiban patuh syarak Allah Taala.

      Gitu jugaaak dengan jawatan MB Kedah Mukhriz dan Mokhzani sebgai Pengerusi SIC F1 konpom selaamaattt....

      Kan ke lebih menguntongkan, mudah dan lebih selamat kalo Tun M anak beranak jadi tukang angguk dan tukang kiipaasss....???

      Tun M suami isteri boleh riilekkk bawak cucu melancong sana sini. Tun Siti pon boleh nyopping sakan beli barang penoh satu kargo kapalterbang.

      Anak-anaknya boleh berpolitik dan bebas berbisnes dengan tak derrr apa2 gangguan....

      Tapi cuba pikior yeoppp....ngape Tun M pilih jalan yg susah berpusin-pusin........sampei tergamak perjudikan masa depan anak beranaknya dan bisnes peroyok nasi anaknya.....?????

      Tak ke tengin namanye....tabor pasior dalam peroyok nasik sendiri...??

      Udaahhh giler ke Tun M ni......cari penyakit.....saja tolak senang cari susah.....??

      Kerana pikirkan sayangnya pada negara yg dimajukan bersama rakyat Msia selama 22 tahun nilah........maka Tun M buang kesenangan diri dan harong pahit getir semata tak mau Msia ni tergadai sikit demi sikit......tak nak hak rakyat diselewengkan dan rakyat dikhayalkan dengan gula2 politik yg ada udang sebalik batu......

      Guna common sense leerrrr........apa tengin bebenorrr acerrr pikor elok2 yeopppp...

      Delete
    5. ...CUKUP2 LER 22 TAHUN...TU PUN MASA MADEY NAK BERENTI...DOK NANGIS MACAM BUDAK2 KECIK...TAK TAHU MALU....

      Delete
    6. 1.apa yg Sy perhatikan komen dari blog upahan umnobn najib cuba mencelah atau penyedap hati sendiri Cuba membuatkan konon nya najib masih ada penyokong, padahal 90% komen ada lah pembangkang iaitu PAKATAN,
      2.Bloger upahan najib ni masih terhegeh hegeh bagi alasan yg sama,

      Delete
    7. ....ADA AKU KESAH.....

      Delete
  2. Susunkata budin memanglah tepat
    Mahathir bukanlah mabuk kuasa
    Pengaruh,nama dah pun dia dapat
    Takut najib gadai negara x bersisa



    Kah kahhhhh kahhhhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey mamak si tua kutuk masih tak sedor diri,kubur dah kata mai,dunia dah kata pi masih ke hulu-ke hilir memcerca dan mengumpat orang.

      Hasmah!,hang satu ngapa duk biorkan laki hang diusung orang kehulu-kehilir berceramah mengumpat orang...suruh laki hang duk kat umah jer,suruh muhasabah diri dan perbanyakkan amal ibadat supaya tak sesal dikemudian hari.

      Marina,mohzani,mirzan dan mukriz> hang semua pun satu hal,mengapa dibiorkan pak hang membebel mencerca orang,mungkin pok hang tak cukup duit kot..kasi pok hang duit atau ajok dia gi vacation kat luar negeri...hang semua kan banyak duit,harta berbilion2.

      Delete
    2. Najip.pempembunoh atatoya tak taubat lagi


      Dalam bajet sebut tabayun malayun tibaiyun haaayuuuuun


      Sebut pun salah nampak sgt pembunoh bersiri ni belum taubat

      Belum habis kes kapal.selam


      Najip hayun kes 1mbabi bersama jho chinabai


      Bila org tua rambut putih bibir merah ni nak taubat


      Rakyat dah muak dgn bugis

      Rakyat mau seorang doktor teraju negara... bukan budak taknhabis bljr di notingham.forest robin hood br1m..

      Delete
    3. KAMI MAHU KUASA!!
      BUKAN GILA KUASA!!
      KUASA UNTUK MENGHERET
      MANUSIA PUAKA
      SALAH KER?

      Delete
    4. AUTA SI BUDIN MEMANG AKU MELUAT
      MAMAK MADEY MEMANG MABUK KUASA
      PERANGAI MADEY ORANG DAH MELUAT
      DAH TUA BANGKA MASIH TAK MAU TAUBAT

      DAH 22 TAHUN TAK CUKUP2 LAGI KER....?????

      Delete
    5. Kahkahkah TERTEKANNN ANON1653
      NAMPAKNYER?♧♧♣♧

      Delete
    6. TERTEKAN ?....KIHKIHKIH....

      UDAH2 LER CAI2 BELAAN ANJING KURAP DAPIGS...TO' KONG PENANG PUN DAH GOYANG....

      Delete
    7. AYOH KITA TEKAN LAGI BIOR SAMPAI PENYEK LEPER REMPEKYEK TEMPEK....PADAN MUKA DIA...DIA YANG TAK SEDAAR DIRI...KATA KAT TUN M LAK

      Delete
    8. Si kepala mancis tu bila nak taubat?
      Tiap2 malam dok berniaga kat lorang chow kit
      Wak kojola kengkang lima kupang. Kau tu bunting....
      Sedarlah diri tu dulu kalau nak kata kat Tun.

      Delete
    9. Anon 16:19

      Ada dua jenis manusia di dunia ini ;

      Satu kerja sampai mati .

      Yang lagi satu mati tidak ada kerja .

      Nisbahnya .Yang kerja sampai mati tu selalunya berumor panjang serta Berjaya dalam hidup .

      Yang mati tiada kerja tu selalu umor pendek serta tidak menonjol dalam hidup .

      Tiada istilah pun dalam bekerja , kubur kata mari , dunia kata pergi . Apa kamu ingat amal ibadat tu hanya bolih di lakukan dalam rumah saja ke ?? Itu nasihat ustaz songsang adalah .

      Delete
    10. KIHKIHKIH...KALAU UMUR PANJANG TAK SEDAU DIRI BUAT APA....

      Delete
  3. Sipondan kejora amatlah bodoh
    Cuba berhujah tapi x berisi
    Dgn si Mas bapok ni x ada jodoh
    Sapa yg nak kat jantan kena kasi


    Kah kahhhhh kahhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies


    1. Kaah kaaah kaaaahhh terbaeeek !!!


      Mana bapok ni hilang, sekolah dah jadi tempat main lubang, habis pelajar main brg terlarang, semua salah kojola ahli umno terbuang

      Kiiiiikiiiiiikiiiiikiiiiii oo1oo !

      Delete
    2. Kuasa itu nikmat
      Yang dapat kuasa adalah ulul amri yaini yg berkuasa antara kita
      So salah ker kita nak kuasa
      Anuar musa?
      Hehe dah takut ker?
      Dasar penjilat
      Setia berkhidmat
      Dengan rejim penipu pebelit lahanat tunggu sakarat

      Delete
    3. SIBAPUK FUKATAN AMATLAH BINGAI
      CUBA BERHUJAH TAPI ISU DAH BASI
      BAPOK SAMA BAPOK PUN DIA NAK TIBAI
      APA LAGI DIA TIRU CARA NUAR ALJUBURI

      TING...TING...TING...
      RATK...EKELEH MAK KO BUNTING BABUN....
      KELUAR ADIK SERUPA PERANGAI SIAMANG...

      Delete
    4. Marah ker anon1702?
      Kawan peduli apa
      tak dapat jawab terbongekk
      Nak ejek ejek lak
      Mmuah kahkahkah
      UNDI PAKATAN

      Delete
    5. NAK EJEK-EJEK LAK...KIHKIHKIH...MACAM BUDAK2...AKIBAT BERKAWAN NGAN SIAMANG....

      TATAP UNDI BN....

      Delete
    6. Politik Kejora guna kita tak marah itu dia punya kebebasan
      Ulasan nya tak sah kalau tiada pas/umnobn punya sebaran
      Bila kita pertikai nanti mula lah banyak dia punya balasan
      Dalam blog TN Shahbudin ini seribu satu dia punya samaran

      Delete
    7. Orang macam Kejora memang susah diajak bebincang
      Benda yang sah sah sahih hitam dikatakan nya putih
      Contoh fakta nih, 80% banding 20% katanya seimbang
      Benarkah fakeh nya guru ini, dlm bidang matematik?

      Delete
    8. Wak kojola kengkag si sundal tua sampai bila nak berniaga bontot kat lorong chow kit tu.

      Delete
    9. 2217...TAHU LER AKU ...MAK KO TENGAH BUNTING NGAN JANTAN GOLOK...DENGAU HABAK...TENGAH MENGIDAM SUP TULANG BABI PLAK DAH....SAH LER NANTI ADIK KO KUAR NANTI SUKA MENYONDOL MACAM BABI DAPIGS...

      Delete
  4. Annuat musa ni dah biol ni...kalau tun yg perjuang nasib orang islam bosnia dan palestin nak dimusuhnya

    Yang bermain golf dgn ketua2 agen barat dan berselfie sana sini dgn agen barat pulak dipuja pujanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anuar musa nie adalah sampwh negara so untuk melestari kan alam sekitar dier boleh diberikan tugas menjilat stem di post office

      Delete
    2. RATK...SAMPAH MASYARAKAT..PENJILAT JUBOQ NUAT DAN LIM KIT SIAL....TUKANG LAP BONTOT MADEY MAHATAIK...KIHKIHKIH...

      Delete
    3. Kejora ini mmng patut kena tibai balun
      Tiada adap tiada adat dan budi pekerti
      Lagak lebai, tapi mulut suka meracun
      Cakap ikut sedap tidak sepadan realiti

      Delete
    4. Mr balun singh dok balun dia sampai bunting

      Delete
    5. Biarkan dier
      Kawan tau dier tertekan
      Sakarat nak sampai
      Kahkahkah

      Delete
    6. 2218..TAHU LER AKU MAK KO KENA BALUN DEK JANTAN GOLOK...TU SEBAB BUNTING SIAM PELAMIN...NAK HARAK BAPAK KO YG KINCIN TAK LURUS TU...TERHEGEH-HEGEH...KENA TERAJANG DEK MAK KO LER TU...SUKA LER KO TU DAPAT ADIK KEMBAU...KIHKIHKIH...

      Delete
  5. Pantun hamba tersangatlah kemas
    Sipondan tengok dah naik cemas
    Kena serangkap pun dia dah lemas
    Udah tu taik anjing pun dia ramas


    Kah kahhh kahhhhhhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies



    1. Kaaaah kaaaaaah kaaaaaaahhhh

      Delete
    2. PANTUN EDEN BOLEH LAH TAHAN
      SIBAPUK FUKATAN SIANG MALAM DOK MEROYAN
      MEROYAN PLAK MACAM BABUN DALAM HUTAN
      KU SANGKA KO ANJING RUPANYER BABI HUTAN

      TINGTONG...TINGTONG...

      Delete
    3. 1714..ape badak nak dildo

      Delete
    4. Ting..Ting telinga tikus wak kojola kengkang bunting walau pun monopos

      Delete
    5. Ting 3x Telinga tikus, Bini kau bunting kena tutuh Bangla sampai haus! kikikiokikikiokikkik...

      Delete
  6. Kejora pondan cai paling bodoh
    Sesuai jer ngan muka yg hodoh
    Dgn doktor phd dia nak jodoh?
    Sedarla diri tu sikit babi bodoh!


    Kah kahhhhh kahhhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies


    1. Kaaah kaaaah kaaaaaahhhhhhhjjj


      Mana telur najip masa jumpa trump... terkedu tak.macam tun m jumpa bush dgn makan.malam dan janji bush utk.buat majlis buka puaza d white house..

      Trump apa ada

      Delete


    2. Sejak.najip.jumpa trump.makin ramai.pelarian rohingya larii ke bangla cecah 1.8 juta org


      Makai ramai rohingya kena sembelih


      Macam ni ko.kata pembunoh atatuya hebat???

      Haaaak.ptuiiiiihhhhh

      Delete
  7. Annuar Musa antara yang akan dipenjarakan kerana kesalahan khianat kepada negara,apabila kerajaan BN Najib jatuh nanti.Undilah PH untuk ubah Malaysia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape diharap pada pemimpin yg harapkan pagar pagar pun kena curi
      Pas tu taja team bola mcam sheikh arab bagai
      Hehe apa ke lanchiao ini pemimpin
      Sampah negara

      Delete
  8. ALAMAK, SAYA TEMPAT KE-7 SAHAJA, TAPI INI SUDAH DIKIRA BAIK. HEHEHEHE.

    ReplyDelete
  9. SEDAP SAYA DENGAR KAWAN KITA KETAWA - KAHKAHKAHKAH.... HEHEHEHE. WALAU BAGAIMANAPUN, SAYA TABIK KERANA BELIAU MEMAHAMI APA-APA YANG TUAN BUDIN TULIS. SYABAS, TUAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KIHKIHKIH...MAHLIGAI ADAM NAK RUNTUH!!!!!

      SI MAK LAMPIR MEROYAN TAK KESUDAHAN....

      Delete
  10. Kalau hamba masuk ke gelanggang
    Pasti pondan jatuh terkangkang
    Selalu dia tertiarap dlm longkang
    Kena sumbat dildo celah kelangkang


    Kah kahhhhhhh kahhhhhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. KALAU EDEN MASUK GELANGGANG
      PASTI BAPUK FUKATAN JATUH MENGENGKANG
      AKU KAPIT BAWAH KELENGKANG
      TAK BANGKIT2 RUPANYER DAH BUNGKANG

      KAAHH KAAHH GENG MADEY MAHATAIK....TING...TONG..TING...TONG...

      Delete
  11. waduh waduh waduh ... tuan hamba 1548 pun sudah mahir berpantun /// Habislah hamba kali ni....

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasi hantam sama itu kejora pondan! Kikikikiki

      Delete
    2. Hahahahaha....kejora akal pendek,otak bingaiiiii dungguuuu ada ati nak masuk sini

      Aku rasa dok bertahan tu nak cover malu jer dgn anak bini dia.sb dok ngaku hebat kat anak dia hari2..

      Delete
    3. Semenjak kebelakangan ini Kejora sudah jatuh sakit
      Sakitnya agak parah hingga dlm pantun dia meracau
      Pada mas merah angau gelora nya tinggi membukit
      Nasib kau la Kejora cintan cintun ko ktoang tak kacau

      Delete
  12. Yg tak ada kuasa sekarang sebab dia dah serah kuasa pada yg boleh diharapkan, rupa2nya diharapkan itu lebih teruk perangai ibarat pagar makan padi...punah jahanam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha ketua penerangan ker?
      Tapi dilihat banyak aktiviti mengelap menggelap melesap menjilat jer nampak bab meng meng ni mmang tabiat musang berjanggut lahanat nie

      Delete
  13. Kemana peginya si GN kemaruk dildo
    Takkan petang petang pun dia tido
    Tau la pukulan hamba cam buah judo
    Dah serik ke korang geng geng bodo?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng najib ni jenis anjing bulldog..lepas makan di merengkok la bawah kangkang tuan dia si bijan..otak tahap budak tadika lagi nak menempek hujah cap ayam kat sini

      Delete
    2. Barang mau servis

      Paham paham.la.puteri umno..

      Kalau badan naik sampi 100 kilo sapa laaa nak jolok

      Perut bertemu perut sampai kiamat tak masuuuuk... jauh sgt lagi tuuu

      Delete
    3. GENG MAMAK MADEY BUAH KUNDUR KEPALA BANA KUTTY NI JENIS ANJING KURAP BELAAN DAPIGS...LEPAS MAKAN SUP TULANG BABI MENYONDOL LER BAWAH JUBOQ SI LIM KIT SIAL..OTAK TAHAP UDANG KARA LAGI TU PASAL DOK MEROYAN TAK TENTU HALA TUJUAN

      1618...KONEK BAPAK KO TU KONTOT...TU PASAL MAK KO CARI JANTAN GOLOK...SEKALI HAYUN TERUS BUNTING PELAMIN MAK KO...NAK HARAPKAN BAPAK KO...SAMPAI KETUA LER MAK KO TAK BUNTING...

      Delete
    4. Bila hujah kita beri, tepat mengena batang hidung nya
      Nanti dia mula alih tiang gol ubah topik perbincangan
      Dia tujah dia terjah namun kebenaran tetap kita punya
      Udah2 le Kejora, terima lah kenyataan BN ini bajingan

      Delete



  14. Geng najip dah kebulor

    Hampir semua rakyat malaysia tak sambut baik bajet bugis 2018

    Najip bugis yg kurang ajar sama orang lebih tua tun m ni patut d nyahkan

    Buat malu bangsa bugis

    Ada le najip kata tun m ni kerala mari

    Macam budak tadika geng najip dok mmegata orang

    ReplyDelete
    Replies
    1. GENG MAMAK MADEY DAH KEMALUAN

      RAKYAT MALAYSIA SAMBUT BAIK BAJET DSNR 2018

      MAMAK MADEY YANG DAH NYANYUK MULUT CELUPAR NI PATUT DINYAHKAN

      BUAT MALU KETURUNAN MAMAK JER

      MAMAK MADEY TERDIAM HINA

      MACAM BUDAK TERENCAT AKAL CAI2 MADEY DOK MENGATA ORANG

      Delete
    2. Jangan lah seperti dedalu si parasit
      Tapi jadi lah padi yg mengenyangkan
      Kejora, terima kenyataan memang pahit
      Tapi ia kan jadi ubat yang menyamankan

      Delete
  15. Dekat entry sblm ini, cai2 biol terasa perit
    Rupanya dia lari ke sini, melalak menjerit
    Serupa anjing gila yg terjatuh dalam parit
    Pantun dibuat berkecamuk mcm taik cirit

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aiiiii kene gulai lagi berani ek kau....


      Saja aku nak test itu kejora
      Dikepoh digebang hebat orangnya
      Tapi bingaiiii jugak itu kejora
      Bodoh macam najib juga orangnya


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
    2. Bangang punya anon1619
      Nak berpantun pun ikut suasana ini mcam hilang arah cam anak ayam hilang ibu jer menciapp ketakutan mak badak akan jadi ibu angkatnyer
      Kahkahkah

      Delete
    3. BANGANG DAN BINGAI PUNYER ANON 2017
      SUKA HATI DIA LER NAK PANTUN APA PUN KO APA HAL DAH HILANG AKAL MACAM ORANG TERENCAT AKAL KER....

      TING...TING...TING..
      MAK RATK BUNTNG PELAMIN
      KENA TUJAH DEK ORANG BERPENYAKIT KELAMIN...

      KIHKIHKIH...

      Delete
    4. Tertekan mampaknya minority dubuks nazak dah kot

      Delete
  16. Melihat pantun hamba, mata cai jadi putih
    Nampak seperti ketawa, tapi jiwa merintih
    Hamba faham, cai dah terok penat & letih
    Jgnlah lari laju, cai baru je belajar bertatih

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

    ReplyDelete
  17. Annuar sebenarnya menujukan kata katanya kpd orang kota belud dan mereka yg sekampung dengannya. Yg terpelajar macam kita tak perlu respons, sebaliknya terus tolong PH di kawasan umno totok macam felda.

    ReplyDelete
  18. Pasal pantun ini, tiada yg setanding Kejora
    Dulu, kinii dan selamanya akan tetap juara
    Walaupun dicuba oleh sekor cai anak kera
    Serabut serabai jadinya harubiru huruhara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantun kejora tahap kutu umno je layak..anuat musa jer sesuai baca pntun kau..


      Saja aku nak test itu kejora
      Dikepoh digebang hebat orangnya
      Tapi bingaiiii jugak itu kejora
      Bodoh macam najib juga orangnya


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
    2. Pantun hamba tersangatlah kemas
      Sipondan tengok dah naik cemas
      Kena serangkap pun dia dah lemas
      Udah tu taik anjing pun dia ramas


      Kah kahhh kahhhhhhhhhhhhhhhhh

      Delete
    3. Kejora pondan cai paling bodoh
      Sesuai jer ngan muka yg hodoh
      Dgn doktor phd dia nak jodoh?
      Sedarla diri tu sikit babi bodoh!


      Kah kahhhhh kahhhhhhhhhhhhhh

      Delete
    4. Sipondan kejora amatlah bodoh
      Cuba berhujah tapi x berisi
      Dgn si Mas bapok ni x ada jodoh
      Sapa yg nak kat jantan kena kasi


      Kah kahhhhh kahhhhhhhhhhhhh

      Delete
  19. Usah lah caii cuba mahu berpantun madah
    Buruk sgt hasilnya, kalau pakai main redah
    Pantun2 cai buat, jadii serupa haram jadah
    Tulis biasa ler cai, asal orang faham sudah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha ade lagi rupenyer...sedap betul maki hamun kau ni kejora sb tak melawan.

      Delete
    2. Ada lagi dia ni.tak serik dihwmpuk sana sini.apa la dia nak buktikan kat sini.berpantun dh la sumbang,rangkap merapu,isi kosong.elok la menuntut kat bro perak man,bro fan tun dulu.

      Delete
    3. Tak Abis2 lagi si gila kuasa dah nak nyanyok ni lagi nak rampas kuasa. Cukup2lah 22 tahun kuasa yg kau dah pegang tu, ranap negara kau kerjakannya..sekarang berangan nak sambung lagi ke? Patutnya kalau dah sampai umur mcm skrng, buat2lah bertobat banyak2..kau ingat dgn kuasa tu Mungkar nangkir tak balun kau kat dalam kubur ke..dia peduli apa, kau negarawan ke..gelaran Tun ke, hempuk tetap hempuk beb. Aku pun tak paham, apa lagilah yg Madey nak sangat kuasa ni, beri peluang utk org lebih muda dan berwibawa memerintah...akal masih cerah lagi, bkn mcm kau..cakap pun dah merapu, asyik ulang2 aje benda yg sama hari2...bosan pulak rakyat Msia mendengarnya. Madey ni takkan berenti selagi duit berbillion2 yg diparking kat tangan kroni2nya tu tak dapat diselamatkannya...dah jadi penyembah harta harta pulak jadiknya. Dah nak jadi mcm Firaun ke nak dikuburkan dgn harta2 tu bila mati nanti?

      Delete
    4. Kalo tun madey gila kuasa tun madey tak letak jawatan 15 tahun yg lalu...masa pak lah nak dijatuhkan oleh tun madey ko tak pertahankan pak lah...

      Tun madey tak merapu...ko yg kuat merapu...hehehe

      Tun madey nak tangkap perompak ko plak sibuk pertahankan ketua prompak berjemaah...kenape?...

      Konade bukti bilion2 duit tun madey parking kat kroni?....ko buat fitnah yeekm..

      Delete
    5. Haha akak geng najib
      firaun lah plak masuk je meraban mcam murai kena cabul rlaks tenang
      Firaun akak ko geng najib
      Takde kena mngena nk kubur bawak harta
      Akhirat jua akhir nya
      Tempat sebenarnya
      Ape akak nak mati bawa harta akak sekali?
      Tulis wasiat dulu ye?

      Delete
    6. Geng Najib......apa sekalipon aku, keluarga dan sedara mara sumer sepakat sebulat suara akan undi Pakatan Harapan.

      Turun temurun keluarga aku sejak zaman kapal layar sampai ke Dacing kami pangkah tak berenti.

      Tapi sekarang sorrriiii bebbb......no more BN.

      Cukople setakat ni ajeeerrrr.....

      Apa luuu mau kata itu luuu punya pasallah.......luu bebel sampai suboh pon apa kami ada kesaaahh.......kami sudaaahhh muktamad.

      Tak derr sape yg boleh ubah pendirian dan keputusan kami sumer....coming 14th GE......we'll vote Pakatan...period....!!!

      Delete
    7. KALAU BOLEH MAMAK MADEY NI NAK JADI PIEM SAMPAI DALAM KUBUR....BAWAK SEGALA HARTA DOK SAMA DALAM KUBOR....

      Tak derr sape yg boleh ubah pendirian dan keputusan kami sumer....coming 14th GE......we'll vote TETAP TAK BERUBAH KPD BARISAN NASIONAL...period....!!!

      Delete
    8. Hello Geng Najib ,

      Sebelah mata lihat kamu ni macam ustaz songsang .
      Sebelah mata lagi lihat kamu macam mungkar nangkir .

      Delete
  20. Mas dah pun bertanyakan abah dan mama
    Ibunya tak kisah pun bab harta dan agama
    Bila Mas tamat PhD, rasanya dah tak lama
    Si dia dan hamba ingin nak hidup bersama

    _________________________
    A. RAMLIE : HIDUP BERSAMA
    (https://www.youtube.com/watch?v=WNog5y18OF0)

    Ditepi pantai yang indah
    Ku duduk seorang diri
    Suasana…
    Sepi…

    Teringat dikau diwaktu malam
    Wajahmu selalu ku terbayang
    Kepadamu…
    Duhai sayang…

    Chorus:

    Aku meratap merayu
    Pada dewi puspita hatiku
    Ku tidak lupa akan janjiku
    Diwaktu pertemuan kita dahulu
    Hidup bersama…
    Disampingmu…

    _________________________
    Buat si dia yg ingin bersama ku,
    Salam rindu di angin nan lalu
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  21. Dia lupa dia merembat duit pprt dan mara,melalui kuasa le,kuasa sebg menteri dan pengerusi.....bangsat yg menganiaya anak bangsa....ramai anak melayu tak dpt biasiswa,dan peniaga kecil tak pinjaman,
    Anjing menyelamatkan anjing....

    ReplyDelete
  22. Orang kelantan tenguk muka anuar ni pun nak muntah,setakat ni tak ada apa pun sumbangan sebg mp di kelantan,menjahanamkan negara ada le.......menteri mcm ni yg disokong oleh geng najib....

    ReplyDelete
  23. Hehe rating topik budin kali nie slow msuk komen amat alergi si dubuk prebet hingga dubuk tiga calit untuk bermain dengan isu yg rumit nie hehehe
    BRING IT

    PAKATAN DI DEPAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAK ADA KEMANA NYER PAKATAN DIDEPAN....TAK LAMA LAGI KENA HUMBAN LER TEW.....HUMBAN DALAM JAMBAN....

      Delete
    2. Tertekan sungguh nampaknye

      Delete
  24. Tun yg dikutuk2 oleh geng najib inilah yg byk membangun dan memajukan negara,nampak bukti tersergamnya putrajaya depan mata,piem sekarang apa ada,adalah gst dan cite karut penderma pak arab...
    Bukan semua org msia bodoh mcm wanita umno berbaju merah tu,sama le dgn warna bendera cina merah...tanah dan harta negara pun dah byk tergadai...ke sana

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1708...LU APA CITER...SELUPA OLANG BODOH....

      Delete
    2. 22.10....LU APA CITER....SELUPA OLANG BIUL SEWEL....

      Delete
  25. Cakap anuar muso tak boleh di pakai lagi...Dia sendiri merompak wang Mara...Kassim baba terpaksa lucutkan jawatan pengerusi Mara untuk mengelakkan kemarahan orang melayu kpd umno...

    Kini anuar muso kena kuat bertempik untuk mengelakkan dari ditendang dari jawatan dlm umno...kecian anuar muso...

    ReplyDelete
  26. Kalo tun madey nak kekal berkuasa tak guna tun madey letak jawatan 15 tahun yg lalu...kalo kerana mukhriz tun madey tak perlu letak jawatan 15 tahun yg lalu...

    Kolo najib tak merompak tun madey tak boleh buat ape2 kerana nak jatuhkan najib....

    Masa tun madey nak jatuhkan pak lah kenape anuar muso tidak pertahankan pak lah?...pak lah tak merompak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. HIDUP KER MAMAK MADEY NI LAGI....

      Delete
    2. HIDUP KER BADAK NI LAGI.....

      Delete
  27. Takat merahau riang mencarut menggediks mengolok menganjing
    Merepeks kopipaste ke lanchiao
    Meraban baik tenang seperti ini kahkahkah
    Tanda mereka dah terrbongekkk
    Bajet bentang macam taik
    Ditambah lak cukai lahanat gst
    Ape kepepet nak sokong
    Pergi jahanam lorr

    UNDI PAKATAN
    MASA DEPAN ANAK CUCU KITA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bang, maju terus maju.
      Lawan ttp lawan.kita luruskan barisan kita bungkus UMNOBNPAS dan campak kelaut.imi kali PH mau pegang tampok pemerintahan.syabas.

      Delete
    2. Setuju....

      Selamatkan anak keturunan kita dari toyol dan baadaakkk belaan......

      Selamatkan anak generasi kita dari cara hidop yg penoh dengan rasuah, pecah amanah, penyelewengan dan penipuan.

      Delete
    3. AMAT SETUJU...

      SELAMATKAN ANAK KETURUNAN KITA DARI BAPAK LANUN (MAMAK MADEY) DAN KETUA TO' KONG DAPIGS......

      SELAMATKAN ANAK GENERASI KITA DARI KELENTONG MAMAK MADEY PUTAR ALAM YANG KELUARGA DAN KRONI NYER KAYA RAYA...
      BAK KATA SUARAM...YG AHLINYER PERNAH DITAHAN ISA SEMASA ERA PEMERINTAHAN MAHAZALIM DAN MAHAFIRAUN...MAMAK MADEY NI LAH SEGALANYER BAPAK KETUA LAUN M'SIA.....

      Delete
    4. AMAT SETUJU...

      SELAMATKAN ANAK KETURUNAN KITA DARI BAPAK LANUN PENYAMUN DAN BADAK TONG DRAM.

      SELAMATKAN ANAK GENERASI KITA DARI KELENTONG BAPAK LANUN RAJA PENYAMUN DAN BADAK TONG DRAM YANG KELUARGA DAN KRONI CINA NYER JHO LO KAYA RAYA...
      BAK KATA MEDIA SELURUH DUNIA.....ORANG2 INILA YG MENYAMUN BERBILION2 DUIT MSIA UNTUK BELI BERLIAN PERMATA........INILAH BAPAK KETUA LANUN MSIA.

      Delete
  28. NAJIB ADA KUASA Tapi rembat duit budget kementerian pendidikan untuk bayar interest hutang 1mdb..

    Kan aku dah cakap..wife aku cikgu"besau" budget sekolahnya 2017 yg banyat tu..rm5.7b..banyak yg tak sampai..umpanya buak2 yg volunteer hari kemerdekaan..di janjikan traing selama 2minggu termasuk di hari perarakkan dapat separuh..jerr..Puas nak memujuk budak2 itu.

    Bila hri lepas, Ramai artis2 seperti Zainal abidin dan hari ini adibah noor tak dapat bayaran selepas buat show di sea game....

    AKU dah agak dah Najib nak cekauuuuu duit kat mana,sekarang ni balance budget 2017 ade lagi tak?//aku sure,najib sekarang ni sedang tropong mana lagi kementrian yg akan jadi mangsa yg ada banlace..jika kementerian pendidikan ada lagi...siap duit dari kementerian ni akan di cilok..dUIT KEMENTERIAN BELIA DAN SUKAN DAH habis..kalau ada lagi dah lama dah dibayar.

    Kalau dibayar tahun dpan maknanya semua budget di semua kementerian sudah "lunyai"..sebab kena ambil bayar hutang..

    Ingat baru2 ni,bayaran interest hutang (along) IPIC lambat bayar..terpaksa minta along bayar lewat sikit..

    INILAH Masaalah nya berPM kan najib BERKUASA,KUASA yg dia ada cuma,membuat budget,tetapi budget itu tidak digunakan pada tempat...IANYA DIGUNAKAN UNTUK MEMBAYAR INTEREST HUTANG.jIKA NAJIB TAK BAYAR HUTANG ALONG..NANTI NEGARA KENA JUAL....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1712...LU APA CITER...MABUK TODI KE MABUK KETUM.....

      LU BUAT REPORT LER....BENGAP....

      Delete
    2. 22.23...LU APA CITER...MABUK TODI KE MABUK KETUM.....

      LU BUAT REPORT LER PASAL ITU PINK DIAMOND

      Delete
  29. Budget air liur jiban la kita jawabnyer...

    ReplyDelete
  30. Tak sedar2 lagi ke cai2 PH ni dah kena kelentong bulat2 dgn Madey Al Kutty dgn slogan selamatkan negar ni...DEklarasi rakyat kononnya berjuta T/Tangan...tapi sampai skrng tak de bukti pun, senyap begitu saja. Padan muka kena balun dgn Almarhum YDPA bila mengadapnya dulu...dengar khabar, menangis dia kena lecture dgn YDPA. Tu pun tak serik lagi..memang jenis yg tak makan nasihat orang punya malaon ni. Dia aje yg betul, org lain semuanya salah...memang patutlah Dragon LKS kata dia ni dah jadi liabiliti PH, bukan aset lagi. Suruh balik Kerala, taknak..buat menyebok aje kat negara tercinta ni. Agak2nya, bila nyawa dah sampai kat halkum, baru nak sedar kot..waktu tu dah terlambat beb! Semuanya dah tak berguna lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang macam kau ni cakaplah apa pasal najib...mesti tak nampak dia belasah duit rakyat.

      Kau pasti bermati-matian....Najib berkahwin dgn rosmah..Tun najib teruna tran-tang-tang,rosmah tu anak dara sunti..

      geng badak

      Delete
    2. Wei akak geng najib lu manyak bolo lor ini bajet bo luit punya olg bentang maa haiya kaniena lu kak talak tau jgn cakap lor

      Delete
    3. Gn ni badak gemuk keturunan oku

      Delete
    4. ..CUKUP2 LER 22 TAHUN...TU PUN MASA MADEY NAK BERENTI...DOK NANGIS MACAM BUDAK2 KECIK...TAK TAHU MALU....

      Delete
    5. Hello Geng Najib ,

      Kamu ni kalau bab membuat fitnah ni nombor satu .

      Oh ya ... pernahkah kamu ke Sulawesi ? Maksud saya sulsel , tempat asal usul Najib . Kalau kamu belum pernah pergi dan bercadang nak pergi , bolihlah saya perkenalkan kepada Pak Salim yang mahir selok belok daerah sulsel ke Toraja hinggalah ke Menado .

      Delete
  31. Bajet kpd kementerian nanti ade kena potong....mana najib umumkan sumber dan anggaran pendapatan untuk laksana bajet..

    Pemberian one off kpd jakitangan awam dan imam2 dan tok batin tak de dlm buku bajet...najib akan ambik wang kenaikan harga petrol...

    Minyak petrol takkan turun harga bawah 2 ringgit seliter...

    ReplyDelete
  32. Penulisan Tuan Shah kali ini tepat setepek kena kemuka hudoh siNuar.Padan dengan muka manusia tak mengenang budi ini.

    Dan saya amat pasti kalau diKelantan sibangang ni bertandinglah dimana pun tetap akan kalah.....PRU13 dia menang diKetereh disebabkan dia membohongi rakyat dengan pura2 menyokong Tun Mahathir dan menjadi pengurusi KAFA.Tetapi hari ini rakyat Kelantan sudah sedar yang siNuar ini adalah penipu besar yang patut dikatok kepala dengan pukulan KO!!...

    Oleh itu wahai saudara2 semua terutamanya rakyat Kelantan marilah kita bersatu hati dan kita jatuhkan sibangang ini walau dimana sekali pun dia bertanding!!....kita tendang sipenipu ini..

    ReplyDelete
  33. Geng najib..yg kena balun msh msh hidup sihat walafiat lg tp yg mmbalun dh arwah..kihkihkih..itupun klu btl cerita balun ko tu..tp aku fikir kau yg mbalun cerita dongeng nk goreng org..kahkahkah

    ReplyDelete
  34. NAJIB ada KUASAlah..

    Dia emnipu rakyat alam budgetnya..

    Pendapatan
    Perbelanjaan.

    Hidden dalam budget yg dia tak TULIS/BERITAHU..IALAH hutang nak kena bayar..
    Hutang 1mdb dan hutang felda..cara najib gunakan KUASA (OSA)

    bILA BERHUTANG DGN ALONG MCM ipc KENA BAYAR 20 THN ..sebelom bayar capitak pada thn ka 20,tiap2 tahun kena bayar interest,interest shj 2.5billion belom prinsiple..Duit dia bershopping/bercuti/nak kawin..

    INILAH PUNCANYA,kebanyakkan kementerian,walaupun budegtnya mencukupi,TAPI budeget mereka di Klepet dgn Mengunakan KUASA najib.

    Najib PM,isteri PM nak pergi shooping di OSTOLIA, macam mana nak klepet duit,Najib kena jumpa menteri keewangan,
    nanti menteri keewangan cari ,mana2 kementerian yg banyak tak pakai lagi,okay menteri keewangan kata okay,kita pakai budget menteri belia dan suka..

    Di sebabkan ketamakkan isteri pm berebelanja,habis duit kementerian pendidikan...

    Tak perasan menteri keewangan ah terpakai duit menteri belia dan sukann..Budegt tu sebenarnya nak bayar artis dan volunteer di sea game.

    Bila menteri keewangan tenguk budget kementerian belia dan sukan dah kering....TENGAH PENIN'kepala nak korek kat mana..masih lagi oct 2017..kalau tahun 2018, bolehlah klepet budget 2018...

    Sekarang NAJIB TENGAH PENIN,dgn artis 2DUIT belom dibayar..Mna nak KLEPET NI..SAYA AGAK SEKARANG NAJIB MESTI SEDANG KOWTIM DGN KEMENTERIAN YG MASIH ADA BALANCE BUDGET...kalau mereka dibayar dalam tahun ni,,Najib telah mengunakan KUASAnya memeras ugut kmenterin lain,untuk scrafice duit yg najib klepit dari kementerian belia dan sukan tadi.

    Inilah BAHANA nya Najib diberi KUASA,dia buta kementerian keewangan macam buku akaun bank dia shj.Untuk menutup perbuatannya,Beliau berhutang dan terus berhutang untuk membekalkan budgetnya.

    Masaalanya malaysia bukanlah negara tiada sumber pendapatan...Tidak,mlaysia kaya.TETAPI MALANYAN Malaysia mempunyai PM yg suka KLEPET..untuk memenuhi nafsu bininya..itu sahaja..

    Perbelanjaa tidak digunakkan pada tempat yg betul//
    Mostly...PEMBAZIRAN
    PENCURIAN
    PENIPUAN

    Kalau rakyat malaysia dapat GET RID dari kedua laki-bini dari "BERKUASA..Ketiga2 sifat tadi dapat dihapuskan...Malaysia dpat kembali seperti biasa.Tapi kalau kedua2 laki-bini masih berKUASA....hutang akan menimbun-timbun..Jika tak boleh bayar,,bermakna malaysia akan dijajah oleh si yg pemberi hutang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1758...KO NI MABUK TODI MABUK KETUM.....

      Delete
  35. Bang Shahbudin,pokok 60thn tu nak d tebang,dahan dahannya dah mereput,buah banyak yg busuk...x boleh pakai dah...cakap pun macam orang bingai.
    Lawan ttp lawan.
    Mara ttp mara.
    Maju terus maju.
    PH alternatifnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. RAMLY...ORDER BURGER KING SATU...TAK MAHU SALAD ..SOS KASI LEBIH CIKIT.....

      Delete
  36. Hai jasa mana top dog kowg??
    Huarrhghh ngantukk nyer
    Hehe gst?1mdb?all about insyallah bro pakatan suma beri
    So kawan nak tanya dubuk apakah pru tak lama lagi?

    ReplyDelete
  37. Bonus empat bulan gaji utk melawan guan eng bistari
    Tanda jiban lebih pandai
    Menguruskan ekonomi
    Kahkahkah

    ReplyDelete
  38. Peruntukan utk PERMATA naik?
    Syg abg jiban mmuah

    ReplyDelete
    Replies
    1. MEROYAN KER....NAK PUJUK HATI LER TEW...KIHKIHKIH....

      Delete
    2. RATK..Permata bini kau apa citer...OK ke ? kikikiokikikiokiikikik...

      Delete
  39. Mmg tak berguna, keliing tua Malabari
    Rosakkan Melayu utk kepentingan diri
    Anak dia kalah, tiada alasan nak dicari
    Maka dituduhnya D.Seri Najib mencuri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang bugis penyamun, badak pelahap

      Delete
    2. Pondan pantun penyeri blog! Kikikiki

      Delete
    3. SIDANG SUARAM BARU LEPAS TADI...DOK KATA...

      MAMAK MADEY NI LER BAPAK LANUN....

      KAHKAHKAH...CAI2 HAPRAK JER YG BUAT TAK TAHU....

      Delete
  40. Peruntukan agensi JASAnaik gak kan?
    Agensi udang nie boleh berenti dari propaganda meraban kita nk bayar gaji dia semua makan air mata rakyat jer
    UNDI PAKATAN

    HAPUSKAN.PENCABUL
    JUDISIARI DILACUR
    HARTA NEGARA SEMAKIN SUSUT
    ULAH PEMUPUS ITUBYANG NYATA

    ReplyDelete
  41. Annuar Musa musang berjanggut ... janggut sejemput macam bulu jembut... jembut badak yang macam busut ....tempat bijan selalu menyusup....sebab dia nak hirup sup...sup lendir yang hanyir busuk....tetap bijan rasa masih tak cukup...musang , isa, sahril dan terkini dzulkifli kp datang tolong kasi cukup...tapi tetap tak cukup cukup...sampailah BARISAN NASIONAL MELINGKOP...ke Sungai Buluh PAKATAN HARAPAN kasi cukup. TUTUP

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA?...TAK LAMA LAGI SI MAMAK MADEY TU NAK KESUNGAI BULUH....RINDU KAT SI NUAR AL JUBURI LER TEW....TAK APA...SAT LAGI KITAORANG SUMBAT MADEY DOK SAMA SEBELAH SEL NUAR AL JUBURI....

      Delete
  42. Mmg tidak sedar diri ini Kerala punya mamu
    Habis satu negara dia sekeluarga mau ramu
    Di pentas maya ini hamba & si Mas bertemu
    Dinda ku sayang, hatii abang hanya padamu

    ________________________
    QIARA: HANYA PADA MU
    (https://youtu.be/sGEDzB7DXdw)

    Hanya padamu
    Ku serahkan segalanya
    Kau bertakhta di nurani
    Anggun cintamu abadi

    Hanya padamu
    Pertama dan yang terakhir
    Pohon cinta ku merendang
    Disirami kasih suci

    Jiwa ku dipalu, gemersik tak terkira
    Hampir ku terlena, dalam belaianmu
    Cinta mu selembut sutera
    Menjadi saksi kasih ku
    Tiada dua hanyalah satu
    Kau yang ku cintai

    Chorus:

    Sekelumit cinta sekurun kerinduan
    Ku rempuhi ranjau duka
    Membara sehangat api
    Terhapus sepi di hatiku

    Seulas bibir mu kelu tidak berkata
    Namun ada sesuatu
    Nurbisa dari mata mu
    Terpancar cinta yang sejati

    Awan yang berarak, saujana membiru
    Cerahlah wajah mu, di rimba sendu ku
    Menjadi hamparan cinta suci

    _____________________
    Buat si dia hanya satu,
    Salam rindu di angin nan lalu.
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. badak sumatra?

      Delete
    2. Abang kejora kote kontot mcm ketuat! Mas dah ada yg punya! Jgnlah dok angau babi kat blog ni! Babi pun tau malu bang! Kih kih kih

      Delete
    3. Naluri sibabi mmg tak rasa malu
      Konek secubit belum tumbuh bulu
      Asal anak haram di kampung hulu
      Blum nikah, mak dia beranak dulu

      Delete
  43. Mak kejora dulu perempuan sundal
    Dgn jantan mmg dia cukup handal
    Singh, benggali, semua dia bedal
    Keluarlah kejora anak tak halal

    Kikikikikikikikikikikikikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu je?
      Hehehe... tak berkualiti
      Tapi kalau bab mencarut, menyumpah, menyeranah...no1.

      Delete
  44. oops operasi lalang..di padang TPCA kg baru jln aziz.

    kUMPULAN PEMUDA UMNO 20k,termasuk aku dan kawan aku berhimpun bersama ketua aku Najib dan mAT TAIB Mb selangor.

    Kami berhimpun untk berarak di chow kit..Mat taib annouce kat radio bawa pisau kupas lima,aku bawa pisau scout,kawan aku bawa parang alladin.

    penghasutan bermula,dipentas ketua pemuda najib..berapi-rapi..ayuhhhhhhhhhhhhhh cina jgn kurang ajar pada orng melayu,nak jawatan TPM,minta macam2..
    ayuhh kita berarakkkk...
    Pastu mat taibpun cakap benda yg sama..
    wowwwwwwwwwwww:aku ape lagi..berapi2 lerr,zamntu mana ade smartphone.



    Tapi si Badut dua orng,GEBANG AJERR LEBIH ,macam GN,BILA CUKUP PKL 5 PM...Muka,batang hidung entah kat mana..Kami terkrkinjai ibarat anak hilang bapa..geng aku kepong pemberita "niang yau siang pau"..pucat muka dia..entah macamana mungkin ALLAH selamatkan kami,benda tu tak terjadi,kalau tidak aku ada hare bunuh orng cina tu!!!SYUKUR ALLAHAMDULILLAH.

    SIMALAUN 2 EKOR TU ,Cabut..sorang pergi P.D yg sorang lagi balik cepat ka shah alam..

    Pada Adik2 umno/atau pencacai umno,ingatlah saya dah merasai semua itu!!pemuda umno lasak sabotage pas ceramah belasah..kerana semangat melayu.meluap2.setakat dedak tu tak hairan makan tak habis.

    TAPI INGAT PEMIMPIN KAMU TAK BOLEH DIPERCAYAI SERSEN PUN,Mereka tahu polis dah buat operasi,tapi mereka tak bagitahu pemuda2 umno yg masih berkumpul menunggu arahan dari mereka unutk mengamuk di chow-kit...Bayngkan kalau kami belasah pemberita cina tu..NAYAA..mEREKA CABUT DULU..

    Kalau adik disini,yg bersemangat melayu,teruskan,tapi pastikan jgn jadi bodo,pada orng yg sama yg buat kat saya,pastikan terima bayaran yg setimpal.

    Pasti tahu..Najib serahkan kepercaayan Duit Pada Habibur Rahaman.Dia pengerusi mas sekarang,nak tahu muka,type youtube Mas chairman.macam muka arab.Pastikan duit dapat takada kebocoran,PASTIKAN..

    rACIS TIDAK MENYELESAIKAN MAAALAH,AGAMA KITA SURUH BEKERJASAMA,BERBAIK2 TIADA PERMUSUHAN.

    ReplyDelete
  45. Inilah kisah keluarga babi kejora
    Kerja menyundal keluarga ni juara
    Adik, kakak, bapak semua tak kira
    Kabarnya telinga babi dia buat sira


    Kikikikikikikikikikikikikikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ishhhh! Ada jugak anak yg sanggup biarkan mak dia kena maki! Mmg dayus!!

      Delete
    2. Tulis biasa sudahlah cai, asal org faham sudah.
      Pantun kau mcm pantat.

      Delete
    3. Tak melawan kejora tuuuu....

      Delete
    4. Bini kau kena sontot dgn Bangla pun tak melawan ! kikikikikokikikikikik...

      Delete
  46. Dapat info dari sorang rakan kat Pontian. Petang tadi telah diadakan 1 himpunan oleh persatuan anak2 Bugis daerah tu, yg dihadiri oleh L/Kurang 2 ribu orang di dataran Pontian. Ucap utama oleh YDP anak2 Bugis Johor. Dia telah menyatakan kekesalannya yg amat sangat kerana keculaparan mulut takde insuran Si Tua kutuk Madey Al Kerala Al Kutty tu dan meminta malaon tu memohon maaf dgn kadar segera, tanpa tangguh. Dia juga menegaskan akan menghantar bbp orang hulubalang Bugis daerah itu utk bersemuka dgn Madey di Yayasan Perdana. Harapannya, jgn lah Madey menyorok lagi kerana takut berhadapan dgn mereka. YDP Bugis tersebut juga menyatakan jutaan T/Kasih di atas pembentangan bajet tempoh hari yg disifatkan oleh seluruh rakyat Johor sebagai yg terbaik pernah dibentangkan sejak negara merdeka. Keperihatinan DSNR terhadap warga Felda dan petani serta pekebun di Johor disambut baik oleh mereka, khususnya di Pontian dan di Felda Taib Andak, yg sebelum ini dikahabarkan oleh En Othaman Ahmad telah berjaya ditembusinya. Bayaran khas 1.5 ribu adalah manifestasi kerajaan utk menghargai PA dan Negeri di Johor, yg selama ini sentiasa mengundi BN dlm setiap PRU, tak terkecuali utk PRU14 ini. Dengar khabarnya, PA di Johor telah bersumpah setia utk terus memenangkan BN walau apa pun yg terjadi di negeri ini. Perhimpunan Bugis tersebut juga mendapat sokongan kuat dari wakil2 anak jawa dan Banjar di daerah tersebut. Himpunan diakhiri dgn laungan keramat hidup UMNO dan Ganyang Madey secukup2nya !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ganyang badak

      Delete
    2. Bleh blah la geromal ko tue geng najib
      Mat maselan boleh undur pas pru balik lubuk sipat tanam pisang kahkahkah ko ingat kat pontian takder bugis pakatan
      Jgn nk cong lah ini tmpat kawan lah geng najib lahanat

      Delete
    3. Kikiki org berduyun duyun kuar umno sana sini, mmg habisla najib! Sg buloh sdg menanti! Kikikikiki

      Delete
    4. Geng najib tak dapat info dari bugis sulawedi?...bugis sulawesi semua dah tahu kassim baba merompak...bugis sulawesi tak mahu terima kassim baba...surat khabar dan tv indon dah lame siarkan berita kassim baba ketua perompak berjamaah...

      Delete
    5. KAHKAHKAH BERDUYUN-DUYUN CAI CAP MUNGE KUAR PARTI...RAMAI YANG DAH JADI SAMPAH...YANG TINGGAL JUGAK ORANG DOK MENYAMPAH, MEMANG HABIS LER SI MAMAK MADEY BUAH KUNDUR KEPALA BANA KUTYY NI...KITAORANG KASI HUMBAN KAT SG. BULUH DOK SEL SEBELAH NUAR AL JUBURI...

      Delete
    6. Hello Geng Najib yang ngaku orang kampong . Kamu memang berotak baral .

      Sebelum adanya FGV , semua kebajikkan warga Felda di jaga dan terjaga olih Koperasi Peneroka Felda yang kaya . Ketika penubuhan FGV , KPF mempunyai simpanan sebanyak rm 5 billion yang ditelan olih FGV .

      Mengapa sekarang , kebajikkan warga Felda terpaksa di tanggong olih semua rakyat Malaysia ??

      Haramzadah punya PM ..... tu saya pinjam ayat yang keluar dari mulut Najib !

      Delete
  47. Lembaran terakhir kuberikan
    Tanda nya terpisah dua insan
    Tiada sanjungan kata mesra
    Hanyalah bisikan kelana
    Kau datang dengan harapan
    Cari teman seiring jalan
    Kunanti saat gemilang
    Agar tercapai tujuan

    Lagu dato ahmad jais
    Lembaran terakhir

    Hehe layannn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lirik tu silap

      "Kau datang dengan harapan" silap

      Sepatutnya begini

      "Ku pergi dengan harapan"

      Delete
    2. KAHKAHKAH....HARAPAN TINGGAL HARAPAN...

      MELEPAS LER LAGI....

      Delete
    3. Gini:
      kau belah lah pakatan harapan
      DAP teman seiring jalan
      kau nanti saat nak pulang
      tak kan tercapai tujuan...

      Delete
  48. Hello geng najib dan mr J
    Ambil le sikit masa utk baca blog A.Kadir Jasin yg terkini,agar hilang sifat superbodoh anda berdua...
    Buka sikit akal tu....dan belajarlah berfikir....
    Hidup jgn sombong,BODOH SOMBONG lagi le jangan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng najib dan mr Jebon kaki temberang sedunia...fua orang ni pon perompak jugak...hehehe...hanye perompak yg sokong prompak..

      Delete
    2. 21.30..Bapak kau pon perompak jugak..masih berjiran dgn Nuar kaki liwat kat dalam lagi , takkan kau lupa kot ! kikikiokikikiokikiokikikioki...

      Delete
    3. 2119...SI KADIQ...KRONI MAMAK MADEY TU...EKELEH...SELUPA SI ZAM-ZAM ALA KAZAM LER TEW....KO TU LAGI BAPAK BODOH SOMBONG....BAK KATA AHLI SUARAM...SI MAMAK MADEY TU LER BAPAK KETUA LANUN....

      Delete
    4. 21.19 bia Geng Najib dan Mr J tetap dalam kebodohannya. Kita di sini lebih sukakan dia orang tetap dalam keadaan macam tu.

      Delete
  49. KETUA PENGARAH SPRM INI ADA MARUAHKE
    Oleh Tamrin Tun Ghafar



    Saya tidaklah berminat sangat dgn Chua Soi Lek, mantan Presiden MCA dan Menteri Kesihatan ini tapi saya tabik juga dia walaupun perbuatan dia itu tidak bermaruah tapi dia ada maruah juga apabila dia tidak teragak2 mengaku bahawa lelaki dlm video sex itu adalah beliau dan tanpa berbelit2 dan tanpa menggunakan beberapa talian hayat beliau terus letak jawatan sebagai Ahli Kabinet . Itu tindakan bertanggong jawab seorang yg bukan Islam.

    Jika terdapat bangkai tikus yg busuk baunya dirumah kita , pasti kita akan cepat2 buang dan jika perlu kita akan spray dng wangi2an bagi menghindar bau bangkai tadi.

    Maka begitulah juga dgn KP SPRM ini...

    Apabila sehingga kini tidak berani menafikan sendiri hubongan beliau dng seorang suri rumah yg maseh bersuami ketika itu maka beliau dng sendirinya mengaku perbuatan keji dan jijik itu seperti yg terdapat dlm gambar2 dan video mereka di Bali.

    Adakah berzina terutama dgn isteri orang itu merupakan kegemaran beliau dan dibenarkan pula oleh Agama Islam yg maha suci?

    Saya bertanyakan ini kerana terlihat dlm video KP SPRM itu memegang chokmar berkhutubah dgn penoh semangat. Begitu juga ucapan2 dan bacaan sajak beliau yg diselitkan dgn unsur2 keagamaan.

    Apakah tindakan beliau ( berkhutubah dll) itu satu taktik yg sengaja dilakunkan bagi menutup aktiviti keji dan jijik beliau?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2132...TOK SAH DOK MEROYAN...REPORT JER KAT POLIS!!!!

      Delete
    2. 21.32 memang kumpulan penyamun tu jual agama Allah untuk jadi bahan jaga periuk nasi dia orang. Perhatikan dari yang di atas sampai bawah memang macam tu.

      Delete
  50. Anuar muso makin terpinggir dari arena politik negara....dengan memnuat tuduhan murahan beliau mahu memperlihatkan dirinye madih hidup dlm politik....

    Beliau juga munuduh PH didominasi oleh DAP....beliau mahu tunjukkan betapa bodoh tun madey....sedangkan semua tahu tun madey orang yg paling bijak di mesia...anuar tertonjol kebodohan diri sendiri kerana takut tertinggal dari arus politik negara yg sedang mengalami perubahan....anuar muso berpolitik cara lama...

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE..HE...HE...TAK SABAR NAK TENGOK MAMAK MADEY KENA KINCIN SAMA KETUA TO' KONG DAPIGS.....

      Delete
  51. Wan Azizah: Takkan Najib mahu semua rakyat pandu GRAB?
    Oct 30 2017 / Suara Keadilan
    Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail hari ini membidas Belanjawan 2018 yang memperuntukkan perbelanjaan pembangunan paling kecil dalam sejarah negara.

    Ahli Parlimen Permatang Pauh itu kesal kerana peruntukan belanjawan itu adalah yang paling besar sehingga hari ini tetapi hanya 17 peratus sahaja diperuntukkan untuk pembangunan.

    “Bajet 2018 yang dibahaskan pada hari ini merupakan peruntukan terbesar dalam sejarah belanjawan negara.

    “Namun demikian, mencatatkan nisbah peruntukan pembangunan yang paling rendah dalam sejarah. Hanya 17 peratus sahaja daripada peruntukan perbekalan ini dicadangkan untuk pembangunan,” katanya sewaktu membahaskan Belanjawan 2018 di Dewan Rakyat hari ini.

    Menurut Wan Azizah, berdasarkan penelitiannya, peruntukan pembangunan dalam belanjawan negara sudah semakin mengecil sejak 2010 lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SUARA KEADILAN...KIH...KH...KIH...

      KEADILAN UNTUK SI NUAT AL JUBURI...

      CAI2 HAPRAK BACA LER KITAB TU....

      Delete
  52. BACA — Kerajaan mansuhkan 4 tol di Selangor, Kedah dan Johor

    Antara 4 tol yang dimansuhkan dalam pengumuman oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ialah Tol EDL (Lebuhraya Penyebaran Timur) di Johor.

    Namun apa yang menimbulkan persoalan ialah — Menurut laman web rujukan terkenal, Wikipedia, Lebuhraya EDL sepanjang 8.1 km yang menghubungkan antara penghujung Lebuhraya Utara Selatan dan Bangunan Baru Kompleks Sultan Iskandar di pusat bandar Johor Bahru, sememangnya bebas tol.

    Sumber — Wikipedia

    Jadi apa maknanya Najib umumkan pemansuhan tol di lebuhraya yang sememangnya bebas atau tiada kutipan tol?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maknya ...Mak kau hijau ! kikikikikikikikiki..

      Delete
    2. 2152...ADA AKU KESAH....

      Delete
  53. Bajet 2018 pembentangan terakhir buat Najib?
    Posted By: Pentadbiron: October 30, 2017 Print Email
    Sehari selepas belanjawan negara dibentang Datuk Seri Najib Razak di Dewan Rakyat sekumpulan penyokong pembangkang berkumpul di majlis makan malam anjuran DAP di Sungai Siput, Perak semalam.
    Dengan bayaran RM100 seorang mereka menghadiri majlis itu yang diisi dengan ceramah beberapa tokoh parti.
    Mesej yang disampaikan adalah konsisten – bagaimana belanjawan tahun depan mengikut tafsiran mereka serta betapa ia meniru sejumlah dasar yang digariskan oleh Pakatan Harapan dua hari sebelum Najib membentangkan “ibu segala bajet” itu.
    Namun apa yang lebih mengujakan kira-kira 500 hadirin pada malam tadi ialah kenyataan Pengerusi DAP Perak Nga Kor Ming bahawa Bajet 2018 ialah yang terakhir buat Najib.
    “Tahun depan apabila kita mengubah kerajaan, dia (Najib) akan menjadi sama ada pemimpin pembangkang atau bercuti dalam (penjara) Sungai Buloh,” katanya di Dewan Orang Ramai Kampung Rimba Panjang itu.
    Kenyataan itu disambut dengan sorakan dan tepukan gemuruh peserta majlis makan malam berkenaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2202...BERANGAN JER LAH KO....SAH HARAP LER FUKATAN HAPRAK NAK PERINTAH M;SIA....

      Delete
  54. Anwar musa ingat Kelantan senang jatuh pada umno ketika Pas berperang dengan pakatan , sorry lah parti meka ni akan tenggelam dalam pru nanti sebab pengundi dah tahu perangai perlahap hingga hasil negeri punah ranah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dapat kekalkan PAS di Kelantan sgt baik. Asalkan jgn dapat kpd parti barua DAP sudahlah.

      Delete
  55. ya.kuasa..tp..anuar tu pun nk kuasa jugak..mmg dasar org jahat.mmg saitan nirrojim...semoga ph menang pru nanti.aaminn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 22.08..Memang betul Nuar kaki liwat tu nakkan kuasa..supaya bila dia jadi PM nanti, senanglah dia balas dendam balik pada Madey Al Kutty yg pitnahkan dia tu..dendam mesti dilunaskan beb !

      Delete
    2. 2208....HIDUP LAGI KAH KO.....
      INGAT DAH BUNGKAM....

      Delete


  56. Mahathir mahu kuasa bukan duit.
    Pemimpin UMNO seperti Anuar Musang mahu duit sebab itu perlu kan kuasa. Kalau setakat mahukan kuasa dan bukan duit dah lama berpuluh pemimpin UMNO bungkus.

    Beza kan antara Muhyiddin dan Shafie. Kedua-dua mereka tidak mahu duit tapi kuasa. Duit hanya untuk kepentingan sendiri.. Kuasa untuk menentukan masa depan negara..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila dah dapat kuasa nanti, senang nak sumbat orang dlm bilik akhir supaya dapat rasa masam manis dlm penjara

      Delete
    2. 22.32..Nanti kalau Piee Pedalmasuk dalam dgn Pizi Raja Pitnah tu, bolehlah kau temankan dia org..taklah dia org kesunyian ! kikikiokikiiikoikiooikk...

      Delete
    3. 2217...SEBAB MAMAK MADEY DAH BANYAK BUAT DUIT SEMASA 22 TAHUN MEMERINTAH..TU PASAL DIA TATAK HELAN...YANG BINGAI NYER CAI2 HAPRAK ......

      Delete

  57. Suburkan CAHAYA-Cinta diklangan generasi kita, krn CAHAYA-Cinta NYA itu ada ddlm diri kita semua..

    ..semangat CAHAYA-Cinta NYA yg "miracle-BERTENGA" itu akhirnya pasti akan mnjd milik kita bersama..

    Biarkan CAHAYA Menyuloh Jiwa mu
    CAHAYA-Terang kan Menyuloh Segala2nya
    Menyuloh yg GELAP, Yg DUNGU Tertipu
    Menyuloh ygKORUP yg Khianat Pendusta




    Lets dLIGHT-of-LUV stongly shine n owez owez OWEZ shine strongly in ur HEART, in ur MIND, in ur WORDs n in ur ACTION too my dearONE hu hu..


    Salam CAHAYA... utk Semua
    CAHAYA-Cinta NYA, mekar diJiwa
    CAHAYA-Cinta Nya, itulah 'Nyawa'
    CAHAYA-Cinta NYA, Syurrrga 'Bahagia'


    CAHAYA-Cinta NYA...Menyuloh Kalbu
    Menyuloh Semua, Menyuloh Generasi Ku
    CAHAYA-Cinta NYA.....Jgn di Ragu
    TIADA yg Lain...Yg seINDAH Itu

    "What u SAY-intently, u shall be" hi hi..

    ReplyDelete
  58. Muhyiddin kuat seks dgn Piee Pedal tu nakkan kuasa pasal duit dia org dah cukup banyak, kan dia org tu kaki rembat ..Muhiiddin masa jadi MB johor dulu, abis tanah melayu digadaikannya pada tokey2 Spore, sampai dikatakan kalau boleh, tanah kubur melayu pun nak dijualnya..Piee dah jadi milianir sapu duit KKLW, lepas tu masukkan dlm dana parti Warisan,tu yg buat modal jaja pitnah seluruh Sabah. Lagi banyak kuasa yg dia org dapat, lagi mudah lah dia menarah harta negara !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah sudahla tu kaki dildo! Satu kampung kat sini dah gali lubang kubur utk najib dan umno, siap ngan btg pisang sbgai simbolik nak kuburkan dorang lepas pru nanti! Tunggu jer lah!

      Delete
    2. Geng najib dildo kaki dusta
      Merapu macam org sakit kusta
      Harta 1mdb dah nak kena sita
      Cai taik jho lo jer mata buta

      Heh heh heh heh heh heh

      Delete
    3. 2254...SATU M'SIA DAH GALI LUBANG KUBUR UTK MAMAK MADEY DAN FUKATAN HAPRAK...TINGGAL NAK KAMBUS JER LAGI...KO SABAR JER LAH YER...JANGAN LUPA TABURKAN MUNGE ATAS PUSARA MAMAK MADEY NANTI....

      Delete
  59. ======= SYAIR AL-MALABARI =======

    Matdey manusia jenis tidak tahu sedar diri
    Belum puas jugak 22 tahun peluang diberi
    Dilempar fitnah berat kat perdana menteri
    Duit 1MDB tidak hilang tuduh PM mencuri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Tuduhan pun berdasar andaiian dan teori
    Rata2 dia jaja fitnah & tohmahan tiap hari
    Anak kalah, dekat najib dia menuding jari
    Tak berjaya taji Najib, alih pula Datin Seri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Namun Najib tak bersalah, tidak akan lari
    Apa nak risau, ada mahkamah & juga juri
    Matdey terus jugak dgn sikap penting diri
    Lalu ditubuhkan Bersatu puak haluan kiri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Sanggup lihat perpecahan bangsa sendiri
    Mungkin sbb dia bukan org Melayu yg ori
    Mmg Matdey ini, dulu nya asal lain negeri
    Asal usul dulu mamak tongkang Malabari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Dari benua India keluarga datang ke mari
    Tok nenek moyang dia dulu ini pakai sari
    Adik beradik dia ramai tokey rempah kari
    Ramai jugak berniaga roti capati tandoori

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Madey dulu singa tapi kini hanya lah biri2
    Kalu fitnah tiidak jalan, helah lain dia cari
    Rakyat takkan tertipu, mereka menyedari
    Dah tahu sangat Madey punya rentak tari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Bila Najib dikagumi, Matdey mula risau iri
    Najib memimpin negara cara bijak bistari
    Madey terus jadi resah gelisah tak terperi
    Hingga rela disembah jilat Nuat Al-Jubori

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Rasanya dia ni polis akan cekup kasi gari
    Elok berambus, dalam dagiing punya duri
    Dia gol, sekawan lembu kita buat kenduri
    Kita tambah pulak lagi dgn ayam satu lori

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. bUDAKK NI..TAK BALigh lagi.

      Delete
    2. 2304...SEDAP SUNGGUH SYAIR KO...TERHIBUR AKU...SAMPAI DOK MEROYAN CAI2 FUKATAN HAPRAK YANG TAK SEDAR DIRI.....

      Delete
    3. wow kejora..
      first class punya syair daa..
      tabik spring!

      Delete
  60. INILAH AKIBATNYA BILA NAJIB BERKUASA,LOBAI YG DULUNYA WARAQ...sekarang terpaksa berperang di mahkamah..


    EDITOR Sarawak Report Clare Rewcastle-Brown menamakan bekas Presiden Majlis Peguam Ambiga Sreenevasan sebagai pemberi sumber berhubung dakwaan pemimpin utama PAS menerima wang dari Perdana Menteri Najib Razak, lapor Malaysiakini hari ini. Menurut laporan itu, Rewcastle-Brown berkata beliau telah bercakap mengenai Najib, 1MDB, dan PAS dengan Pengerusi Bersih itu pada Julai 2016. "Ambiga beritahu kepada defendan bahawa sumbernya itu boleh dipercayai. Beliau juga menjangka jumlah yang telah dibayar sekitar RM90 juta," kata Rewcastle-Brown dalam dokumen mahkamah bertarikh 11 Oktober itu. Dokumen mahkamah itu telah difailkan berhubung saman fitnah Presiden PAS Abdul Hadi Awang itu terhadap Rewcastle-Brown pada April lalu. Hadi mendakwa beliau difitnah dalam rencana Sarawak Report bertajuk "As Najib denies all over 1MDB let's not forget his many other criminal connections" bertarikh 6 Ogos, 2016. Rencana itu mendakwa wang itu bertujuan untuk menyogok PAS untuk menyebelahi Barisan Nasional. Rewcastle-Brown berkata sebahagian perbualannya dengan Ambiga itu bertujuan baik, juga sebagai komentar politik yang berkaitan kepentingan awam. Tambahnya, kenyataannya itu bukan bersifat peribadi dan tidak ditujukan kepada Hadi mahupun sesiapa. Saman itu juga turut menuduh Najib menyaurkan lebih RM200 juta kepada bekas Timbalan Presiden PAS Nasharudin Mat Isa sejak 2014 untuk mendanai sekumpulan dalam PAS. Rewcastle-Brown berkata, bekas pemimpin itu dan pemimpin tinggi PAS lain telah membeli kereta baru, hartanah atau menambah isteri. Beliau turut menunjukkan senarai panjang jenis kenderaan yang dibeli oleh mereka. – 30 Oktober, 2017. Posted by fakhruddin yusoff at 8:51:00 PM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diharap Ambiga berhati-hati case ni case berat..

      Altantuya..diC4KAN.
      kHOJADI "dITEMBAK MATI..
      Morailes : dibakar dgn petrol dalam kereta..
      Pegawai kastam: ditembak dgn pembunuha upah mrngunakan motorcycle.

      semua yg mati,ada kena-mengena dgn case-case pasangan ini.

      Delete
    2. SARAWAK REPORT (SR)-SARAWAK ROKET....
      ANON 2312...KO AMALKAN LER BACA KITAB TU.....JANGAN OTAK KO JADI MERENG UDAH LER....

      Delete
  61. Cai2 biol dah tak daya lagi nak bertempur
    Masing2 terkulai, mcm ayam barak kapur
    Hamba pula, Mas tetap menjadi penglipur
    Dara Sarawak cintai jejaka Kuala Lumpur

    _____________________________
    Alleycats: Senyumlah Kuala Lumpur
    (https://www.youtube.com/watch?v=WT93w1nBuYQ)

    Kuala Lumpur senyumanmu
    Dipagi ini
    Sungguh bererti
    Kerna cinta bersemi lagi
    Setelah kemarau panjang

    Dilebuhraya
    Dipapan tanda
    Tergambar wajahmu
    Dengan kalimat
    Cinta untuk kita
    Semoga kekal selamanya

    Chorus:

    Bila ku bisikan puisi cinta
    Dan tugu peringatan negara
    Bagai tersenyum
    Dalam diam bergembira
    Memberi sokongan cinta
    Agar bersinar sentiasa

    Berganding tangan
    Kita berdua
    Menyusuri jalan
    Ditengah kota
    Sambil senandungkan lagu
    Lagu kisah cinta lama

    Terimakasih kuucapkan
    Oh kepadamu
    Kuala Lumpur
    Kerna kau telah temukan
    Cinta antara kami berdua...
    _____________________
    Buat si dia yg jauh dari ku,
    Salam rindu di angin nan lalu.
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian babi, mak dia kena maki mcm mcm pun buat pondan jer! Dah mak dia pun babi! Dayusssss!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...