Monday 16 October 2017

AMBOIII...SAYANGNYA PAS PADA NAJIB!!!

"Mungkin kerana dia (Najib Razak) berasal daripada keturunan lanun Bugis. Entah macam mana dia sesat sampai ke Malaysia. Pergi baliklah ke Bugis."

Kata-kata di atas adalah antara yang disebut oleh Tun Mahathir Mohamad dalam ucapannya  di Himpunan Sayangi Malaysia, Hapuskan Kleptokrasi,  di Petaling Jaya, Sabtu lalu.

Tidak ada pemimpin atau ahli UMNO yang memberi reaksi atau terasa marah terhadap kata-kata Tun Mahathir itu kerana hakikatnya mereka sedar kenyataan seperti itu, apalagi jika dilafazkan dalam ucapan di hadapan beribu-ribu hadirin, ia adalah perkara biasa saja sebenarnya.

Tetapi, bagi Pas, kata-kata Tun Mahathir itu dianggap bersifat rasis, melampau dan kurang ajar.

Dengan yang demikian, kata seorang pemimpinnya, Pengerusi Pakatan Harapan itu perlu ditahan dan disiasat dibawah Akta Hasutan.

Amboiii...sayangnya Pas pada Najib!!!

Menuduh orang Islam lain  sebagai kafir, munafiq, taghut dan macam-macam lagi gelaran atau tuduhan tidak pula disedari sebagai melampau dan kurang ajar oleh Pas.

Apa pun, terbuktilah sudah rasa sayang Pas kepada Najib sekarang ini sudah melebihi rasa sayang pemimpin dan ahli UMNO sendiri.

Adakah ini tandanya cinta Pas kepada UMNO makin bersemi?

Memang menakjubkan rasa kasih dan cinta Pas kepada Najib kebelakangan ini. Ini kerana di ketika Tun Mahathir disindir sebagai berdarah keturunan India beberapa kali oleh Najib sendiri, malah sewaktu Zahid Hamidi tidak bercakap benar dengan mengatakan nama penuh bekas Perdana Menteri itu ialah Mahathir anak lelaki Iskandar Kutty, Pas sebaliknya hanya berdiam diri saja.

Mengapa tidak kedengaran Pas membidas Najib dan Zahid Hamidi ketika itu?

Bukankah semua itu juga rasis, melampau dan kurang ajar?

Namun, sebaik Tun Mahathir mengaitkan Najib dengan lanun Bugis, suatu dakwaan yang masih dalam kategori Melayu lagi dan meminta beliau balik ke negeri asalnya, bukan main melenting Pas dibuatnya.

Kenapa Pas begitu cepat melenting? Bukankah Najib sendiri mengakui beliau berketurunan Bugis?

Ehem...ehem...nampaknya rasa cinta, kasih dan sayang Pas terhadap Najib makin sukar untuk disembunyikan apabila semakin hampir tibanya tarikh pilihanraya. (ShahbudinHusin 16/10/2017).

238 comments:

  1. Biar le terus meracau,org ramai menilai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokong PAS ,yg lebih sayang pada sesama Islam berbanding DAPigs.Ada parti yg baru muncul tak dapat sokongan Melayu Islam ,terpaksa tunduk pada DAPigs,parti yg di ludahnya selama 22 tahun,demi mengejar kuasa.Ada maruah ke?.

      Bila arwah KA meninggal ,org lain susah nak di harap tapi org Pas jugalah yg bekerja keras utk menyelenggarakannya,itu tand Pas sayang pada sesama Islam.Kawan dia yg sama-sama berpandangan hadith perlu di nilai semula,entah datang entah tidak menziarahi.Tak dengar citer pun.Hanya mengaku kawan je yg ada.

      Delete
    2. Makin terpinggir warlord umno. Kabinet penuh menteri sabah sarawak, bakal diisi pulak geng lebai.

      Delete
    3. Kerjasama pas-umno tak ke mana. Mani lembu dengan mani kambing tak jd anak.

      Delete
    4. 17.21,
      Ada kah ksama DAPigs PPBM ,sama sama mani bab*, boleh jadi anak?Kalau mati cari lah DApigs ,jangan cari org Pas atau Umno yek.

      Delete
    5. Allah dah beri banyak tanda kemungkaran PAS!!!

      Doa PAN jahanam, PAS sendiri yang jahanam kena ribut!!!

      Baru je Exco Agama PAS Kelantan yang gagal pengajian Islam nak memfitnah dan menjual agama, terus berdentum kilat rosak peralatan IT PAS bernilai 90 ribu!!!

      Tuduh Mat Sabu Syiah, HAdi sendiri berpeluk dengan kafir syiah laknatullah pembunuh dan perogol umat Islam Syria!!!

      Tuduh sana-sini LGBT, kes HIV akibat gay meningkat di Kelantan!!!

      Banyaklah tanda Allah beri!!!

      Paling kelakar sekali, cakap DAPigs Allah sendiri memperdaya hati pimpinan PAS sebagai "BABI", PAS+Ikatan=Gagasan Sejahtera @PIGS!!!

      Memang bodoh walaon-walaon ni. berapa banyak benda yang halal, yang dicari "BABI"!!!!

      PAS is PIGS!!!

      Delete
    6. Apa kata Islam???

      1. "Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang zalim yang menyebabkan kamu disentuh api neraka, dan sekali-kali kamu tiada mempunyai seorang penolongpun selain daripada Allah, kemudian kamu tidak akan diberi pertolongan" (Hud: 113)

      Apa yang tak ada dalam negara kita???

      Pengasas AMbank kena bunuh!!!

      Kakitangan Jabatan Peguam Negara Morais kena simen dalam tong!!!

      Altantunya kena bom dengan C4!!!

      Felda satu ketika dahulu syarikat kedua terbesar negara, pegawai-pegawai atasan yang berwibawa MELAYU ISLAM yang selama ini menaikkan Felda dibuang atau diturunkan kuasa!!!

      Dengan GST dan cukai2 lain yang akan diperkenalkan oleh rejim Najib, menganiaya semua rakyat termasuk umat Islam!!!

      PAS PULA BERSAMA NAJIB MENGANIAYA TERMASUK ORANG ISLAM???

      ITUKAH YANG WALAUN CAKAP PAS LEBIH SAYANG KEPADA ORANG ISLAM???

      Islam adalah agama kebenaran walaupun daripada bukan Islam!!! Islam menentang kebatilan walaupun datang daripada orang Islam!!!

      Nabi bersabda, “Demi Allah yang jiwaku ada di tanganNya, seandainya Fatimah putri Muhammad mencuri niscaya aku memotong tangannya.” Diriwayatkan oleh al-Bukhari dan Muslim.

      Regim Najib buat zalim, PAS sokong regim Najib, kau pulak sokong PAS, memang bodoh kau ni!!!

      Eloklah kau duduk dalam PAS, exco agama Islam Kelantan PAS pun tak lulus pengajian ISlam!!!

      Kau tu bodoh eloklah duduk bersama mereka yang bodoh!!!

      Allah suruh lain, PAS buat lain, kau ikut PAS bukannya ikut Allah!!!

      “Tolonglah saudaramu yang zalim dan yang dizalimi.”

      Najib buat Zalim macam2, PAS bukan tolong tegah atau lawan supaya dia tak berlaku zalim, PAS siap sokong lagi Najib buat zalim!!!

      "the wolf of the wall street" bukan filem lucah yang dibiayai oleh duit rakyat Malaysia???

      PAS pulak sokong pengebas duit rakyat buat filem lucah!!!

      Patutlah PAS sekarang dah terpengaruh, tengok porno di Jerman ada, Ketua Dewan Ulama Negeri tunjuk kote dalam FB pun ada!!!

      Staf Harakah tuduh the Vocket buat iklan lucah apa jadi??? Rupa-rupanya kantoi Staff Harakah tengok blue!!!

      Patutlah Allah laknat PAS sebagai PIGS!!!

      PIGS maksudnya BABI!!!

      PAS is BABI!!!

      Delete
    7. Apa dah lupa ke macam mana Tun M dihina sampai ke cerita keturunannya dijaja......

      Nama lahir dalam surat betanak dan IC........Mahathir bin Mohamad tapi terang2 difitnah jadi Mahathir bin Iskandar Kutty.

      Sedangkan Iskandar tu datok bukan ayah Mahathir........apa punya bangaaang....mana belajar anak dibinkan Datoknya....??

      Cakap baling gelas tak pecah....orang tua nyanyoklah....macam2 yg keluar dari mulot haram.

      Sape yg mulakan dulu??? Bila orang balas balik tau pulak terasa. Habissss yg korang duk hina orang dulu tu tak perrr......

      Habis nak dihapuskan legasi Mahathir.....sampai padam gambar Tun.........macam orang tua tu tak penah buat satu jasa pon.

      Woooiii.....kami belom buta dan pekak lagi.....masih ada hotaakk masih waras. Masih ingat legasi dan jasa Tun M.

      Pegilah robohkan KLIA, KLCC, Petronas Twin Tower, Putrajaya, KL Tower, IJN, Highway2, universiti2, hospital2.......kemudian jang lupa hancurkan pembangunan Langkawi dan tukaarrkan Langkawi jadi kampong nelayan semula.

      Memang Msia ni jadi padang jarak padang terkukorlah kalo semua legasi Tun Mahathir dimusnah dan dihapuskan.

      Aku nak tanya apa jasa PAS pada seluroh Msia ni?? Tak payah pegi jauhlah Kelantan tu dah jadi negeri maju dan kaya lom???

      Delete
    8. Nobody, saudara hidup dalam dogeng gabungan Evengelis dan TDM. Janganlah pada hari hisab saudara baru sedar diri jahil dan menurut nafsu dan arahan mereka yg kafir fasiq. Tiada guna kesedaran ketika itu. Bukalah hati pada kebenaran. Isu 1MDB dah tiada 'pembeli'. Rakyat dah tunjuk muak dgn jumlah kehadiran yg memalukan TDM dan PH. Sudahlah dgn fitnah. Beralihlah keamalan yg dapat keredhaan.
      Phantom, begitulah satu gabungan yg tiada prinsip dan hanya menurut hawa nafsu mereka yg berkepentingan. Tuduhan rasis dilempar dgn mudah namun diri sendiri mengamal akhlak rasis bila suka.
      Perkataan buruk TDM ini akan makan diri. Rakyat rasa jelik pada perbuatan kurang sopannya yg membayangkan akhlak yg buruk. Mungkinkah ini tanda TDM dah malu dan desperate sampai perlu keluar kata kata sedemikian? Atau akhlak TDM sememangnya buruk?Hanya mereka yg taksub buta rasakan indah perbuatan buruk ini.

      Delete
    9. Mr j ko kata nobody dongeng evegelis?apekah ko nie tak reti baca apa yg saudara kita tulis ader hadis rasul ko kata dier evengelis owh bila ayat tue tak kena ngan citarasa kehendak ko ko tolak? Benar ayat quran pada surah ar rahman yg mnyebut nikmat allah mana lagi yg ingin kau dusta kan yang disebut berulang ulang dalam surah tersebut cukup mengambarkan orang orang seperti kamu mr j kamu semakin dekat ke lembah kufur iaini engkar!

      Delete
    10. Bodoh..bukan perhimpunan jadi ukuran. Pencapaian buruk najib pru 13 yg patut dibuat post mortem. Lagi bodoh dari dollah badawi

      Delete
    11. Mr Jebon tak hidup dlm kerjasama umno dengan mca dan pari evangelis borneo...

      Sekali mca dan evangelis borneo jerkah umno najib terus terdiam tak berani bentang Ruu Pas...mr Jebon masih hidup dlm khayalan...

      Delete
    12. Jebon.....kurang2 Nobody ada points......ko apa points yg ada selain dari spiiin gaasssiingg jerrr......lepas tu puutaarrr cakap orang......orang kata lain ko maksudkan lain....

      Ko spiiin cakap aku, John Doe, Bro Diny.....habiisss sumer ko belit.

      Memang dasar DNA Jack Sparrow.....

      Delete
    13. Mrjebon tak tahu 75 % yg hadir adalah melayu...cina dah biasa hadir himpunan bersih...yg tak hadir tengok live streamiing....himpunan untuk lembah kelang saje...

      Kalo rakyat dah muak dengan PH sila suruh najib bubar parlimen...hehehehe..

      Delete
    14. 20.24 apa lah nak sibukkan pasal nak bubarkan parlimen...tak payah nak ajar2 DSNR, tau lah dia jalankan tugas dia. Kan masa panjang lagi sampai tahun depan. DSNR ni sorang yg yg bertimbang rasa, dia tau PH sekarang sedang menghadapi konflik dalaman sesama pemimpin2nya yg kronik, jadi dia memberi ruang dan peluang utk mereka menyelesaikan isu2 dalaman tersebut. Jangan pulak nanti, dituduh Umno/BN bermain kotor dengan mengambil peluang utk menang dgn cara yg kotor...biar lah kita bertarung dlm PRU14 nanti secara gentleman dan di gelanggang yg adil. Baru lah kita dapat merasakan kemanisan kemenangan tu. Kalau mcm ni punya bertimbang rasa DSNR kpd PH , kau orang tak respek...tak tau nak cakap apa2 lagi lah !

      Delete
    15. Jiban ko nk kna ajar geng najib pasal bodoh xleh diajar pandai tak leh diikut sudah teran lgi bersuluh lh ko nie

      Delete
    16. lagi desak suruh cepatkan pru lagi nampak lah Najib gabra.

      kalau betul Najib baik.. ikut cara pemimpin lain yang umumkan tarikh pru lebih awal bukan umum di saat-saat akhir..

      Kalau Najib betul-betul bagus nya umumkan pru tidak akan di adakan pada tahun ini..

      Delete
    17. Saya tak hadir ke Padang Timur krn baru balik kerja,
      Kena rushing balik rumah,
      Jangan risau Tun, pru14 ni anjing anjing najib yg menyalak dalam blog ni akan terdiam tergigit lidah,
      Silap silap kena sawan babi semuanya,
      Bila lagi nak sedar penjilat najib umnobnpas ni,
      Bercium mulut pink dgn najib tanpa jemu,
      Mereka ni tin kosong yg tak ada otak,
      Sokong melulu mcm babi tunggal menyondol kubang najis,
      Sekian,

      Delete
    18. Zamihan,
      Kepala hunda rejim Taliban,
      Ulamak pukimak,
      Sial kau zamihan,
      Kenyataan yg membawa kepada tahap kebodohan yg paling memalu kan umat Islam,
      Kau tahu tak zamihan duit kertas adalah transaksi paling laju dlm dunia,
      Pada duit kertas seorang peniaga daging babi, ada percikan darah babi dan dlm beberapa transaksi duit itu terselit antara celahan duit dlm envelope upah kau berceramah di masjid atau surau,
      Sebagai tanggapan rezeki kau cium duit itu berkali kali, kebetulan
      Kuncup mulut pd Wang kertas yg terpercik darah babi tadi dan melekat di bibir kau,
      Kau nak kata apa lagi,
      Mmg dah itu lumrah dunia,
      Bercampur gaul dgn masyarakat,

      Delete
    19. Jangan risau DSNR, pru14 ni anjing anjing MAMAK MADEY BUAH KUNDUR KEPALA KUTTY yg menyalak dalam blog ni akan terdiam tergigit lidah,
      Silap silap kena sawan babi semuanya,
      Bila lagi nak sedar penjilat MAMAK MADEY BUAH KUNDUR KEPALA KUTTY CAP MUNGE/FUKATAN HAPRAK ni,
      Bercumbuan Lim Kit Sial dgn Mamak Madey Buah Kundur Kepala Kutty tanpa jemu,
      Mereka ni tin kosong yg tak ada otak,
      Sokong melulu mcm babi tunggal menyondol kubang najis,
      Sekian,

      Delete
  2. Tindak tanduk pas semakin condong kepada jiban nampaknya budin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas tak kuat, PAN lagi kuat dan ramai penyokong. Pdg PJ penuh dgn penyokong PAN.

      Muahaha....

      Delete
    2. pan hanya 1% ajo bro...

      Delete
    3. pas ada badak boleh jadi tuang presideng vila pasemno terbentuk

      Delete
    4. Bro RATK......tu memang dah kita jangkakan......Pas kan dah sedondon pimpin tangan dengan umno.

      Undi PAS - undi BN
      Undi BN - undi PAS

      Jaga2 yeoppp jangan silap pangkah.

      Delete
  3. Replies
    1. Dan makin menjadi si jiban bila pas dah start jilat

      Delete
    2. Dah makin gila cai PH bila terhegeh-hegeh ajak PAS join PH.

      Muahaha...

      Delete
    3. Pakatan ajak pas join pasal kesian tgok dier sowang sowang cam kera sumbang akan tetapi king maker lbih snang merendek bersama cash is the king nnti dah bunting jgn buang anak ko dlm tong sampah dah lar

      Delete
  4. kata je la apa yg nak di kata wahai ahli pas...kami semua boleh nilai sendiri...nt dlm parlimen ambil je sikap berkecuali

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muahaha...

      Sentap....gila janda

      Delete
    2. jandi ngan amno ke..tu lah nikah x nk kome ni, asik nk berkhalwat je, kang terbunting baru tau

      Delete
    3. Pas cikaro
      Umno menghidap STD

      Delete
  5. PAS wujud adalah untuk golongan munafik dan khawarij.PAS adalah satu agama ciptaan tok guru yang tiada kena mengena dengan apa yang Allah anjurkan di dalam Al-Quran.Dasar PAS adalah 'Pecah Tapi Tidak Perintah'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gila janda
      Muahaha....

      Delete
    2. Haha pecah tapi tak perintah mmg lawak anon1658
      Ni bukan dasar politik umno
      Tapi saling melengkapi
      Dua dua mmg kaki pecah
      Dasar pemupus

      Delete
  6. Parti yang mengaku berjuang dalam menegakkan islam namun dalam masa yang sama bergelumang dan bersekongkol dengan kemungkaran serta kemunafikan

    ReplyDelete
  7. Tuan Budin....boleh tak rehatkan apajua cerita tentang PAS ni. Tiap kali saya nampak tajuk PAS tertera, saya rasa mual nak baca dan juga terfikir tidak mahu tinjau blog Tuan Budin ni. Ini bukan ugutan ya! Tapi biarlah PAS dengan kapalnya...minta minta akan dipukul badai sehingga tenggelam terus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. En Anon 17:00,
      Mungkin Tn Shbuddin nampak kerap tonjolkan polemik mengenai sesebuah parti, namun hipokrasi adalah sesuatu
      yg bersifat sejagat dan melampau batasan masa.
      Dan ramai anak2 muda (dan sesetengah orang tua) yg perlu dipimpin cara2 mengenali dan menjawab satu2 buah fikiran yg
      dilontarkan. Kepetahan, ketangkasan berhujjah dgn isu2 yg masih segar adalah ciri2 yg setakat ini menarik dlm blog ini buat gue.

      Delete
  8. Mestilah sayang. RM90 juta dah bagi as deposit. Nanti ada habuan lagi menunggu...wang, pangkat, jawatan

    ...nudge nudge wink wink

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meroyan gila janda

      Muahaha...

      Delete
    2. ostad odi q7 dah beli plane ke?

      Delete
    3. ayoh boh pis bleh memaafkn si-jiban yg klepet duit rakyat .. "najib bleh kekal jike bertaubat.." inilah kate'2 kramat ayoh boh pis. pe kehal nie .. blum pe'2 agi dh bt kputusan sndri . die tu hakom ke tuhan?

      Delete
    4. Noname, apakah akhlak buruk hina dan fitnah orang itu diredhai Allah? Semakin kita cinta pada kafir evengelis semakin lunturlah Islam kita. Segala kata kata nista diraikan diblog ini seolah suatu amal yg salih. Jauh benar kita dah terpesung dari jalan Islam akibat taksub TDM dan evengelis....

      Delete
    5. Haha xyah jaja evengelis ko tue mr j ko mmg backing dewa cash is the king jiban al klepet tue kan

      Delete
    6. Mr Jebon tak cinta parti evangelis borneo?...sembang jer kencang tapi harapkan undi evangelus borneo...

      Delete
    7. Jebon....bila orang tak sokong BN maknanya Islam orang tu luntur ye...?? Mana ko belajar macam tuuu Jebon......

      Asal tak sokong BN jerrr....ko kata orang sokong evangelist.

      Di Arab Saudi dan negara2 Islam yang lain tak derrr PAS dan Umno..........jadi ada ke rakyat Islam tu sumer luntur Islamnya dan bermakna sokong evangelist..???

      Mana hadis dan nas yg ko guna pakai ni?? Ostad mana yg ajar ko macam tuuu..??

      Sebok dengan evangelist.......tapi duit Felda dan Mara lesaaappp jugaaakkk......padahal sekor Cina evangelist pon tak derrr dalam Felda dan Mara.......apahal duit boleh lessaaappp...???

      Delete
  9. Di mana “Klepto-Mahathir” Sembunyikan RM100 Bilionnya
    “Hari ini SPRM sangat rajin, pergi ke Sabah untuk menangkap beberapa individu. Tidak perlu mereka berbohong dan bertindak seolah-olah mereka akan membasmi kes rasuah apabila tidak ada sebarang siasatan terhadap wang dalam akaun Najib, “kata Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Sebenarnya itu tidak benar dan sama ada Mahathir sedang tidur ketika berita itu keluar atau dia cuba memperbodohkan rakyat Malaysia. Pada bulan Januari dan Februari 2015, Mahathir berkata RM42 bilion wang 1MDB telah hilang. Tetapi kemudian RM31.5 bilion pula wang Bank Negara telah hilang. Dan Mahathir mengatakan dia tidak menyedari perkara itu walaupun beliau menjadi Perdana Menteri pada masa itu.

    Hari ini, Mahathir tidak lagi bercakap tentang RM42 bilion yang hilang itu. Beliau hanya bercakap mengenai wang dalam akaun bank peribadi Perdana Menteri Najib Tun Razak. Pada mulanya Mahathir mahu Najib menjelaskan sumber wang itu. Najib kemudian melakukan seperti yang dimintanya: beliau menjelaskan sumber wang itu.

    Selepas Najib menjelaskan sumber wang tersebut, Mahathir berkata beliau tidak mempercayai penjelasan itu dan mengatakan bahawa Najib berbohong. Sekiranya Mahathir tidak percaya apa yang dikatakan oleh Najib maka mengapa beliau meminta Najib menjelaskan sumber wang itu? Anda meminta seseorang untuk menjelaskan sesuatu dan apabila dia berbuat sedemikian, anda tidak percaya apa yang dikatakan orang itu.

    Apa-apa pun, sekurang-kurangnya Najib memenuhi permintaan Mahathir itu. Walau bagaimanapun, Mahathir enggan memberi respons terhadap tuduhan yang dibuat terhadapnya. Sebagai contoh, lihat laporan di bawah, sehingga hari ini Mahathir enggan memberi respons kepadanya.
    Mahathir, kleptokrat kedua terkaya di dunia, dan Daim proksi beliau, memiliki lebih daripada 50 bank di seluruh dunia

    Tidak kira sama ada kekayaan Mubarak berjumlah AS$40 bilion, AS$70 bilion atau lebih, hakikatnya tetap bahawa untuk menjejaki wang itu adalah hampir mustahil, apatah lagi menuntutnya kembali kepada rakyat Mesir. Sekiranya kerajaan Filipina tidak dapat membawa balik berbilion ringgit yang telah dicuri oleh bekas diktator Marcos lebih daripada 20 tahun selepas kematiannya, apa lagi yang boleh dilakukan kerajaan baru Mesir untuk mendapatkannya semula dengan teknologi maklumat hari ini?

    Dengan menggunakan peraturan yang sama, Mubarak “memperoleh” kira-kira AS$1 bilion hingga AS$2 bilion setahun, kekayaan Mahathir dengan mudah mencapai AS$22 hingga AS$44 bilion untuk tempoh 22 tahun pemerintahannya. Bagaimanapun, Malaysia mempunyai lebih banyak sumber semula jadi daripada Mesir dan ekonomi Malaysia adalah lebih kaya. Oleh itu, Mahathir dengan mudah bernilai lebih daripada itu.

    Dari ‘Marcos, Mubarak & Mahathir – Who’s The Riches Man?’ (Finance Twitter, 14 Februari 2011)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hello skg siape yg berkuase? klau tuduhan tu bnr nape najib xkerah segale tok nenek penguatkuase yg die miliki bt mendakwe tun? kau sdr ke yg slame nie berbagai care najib nk kenekn tun tp xde kes .. lu pikir la sndri jike lu ade kuase , pe yg akan lu bt pd musuh utame lu?

      Delete
    2. no name...ape kata kita wakilkan 1710 report pd sprm sbb drp tulisannya terlalu bukti yg dia ade

      Delete
    3. aku rase 1710 rabun la .. fail'2 yg die kluarkn sbgai bukti tu sbnrnye bkn kpunyaan tun tp si-jiban isteri si-bosmas .. tau'2 ajelah cai ngn pm dkt'2 nk same taraf iq. pm pn mmg terbongok dlm dunie, ckp menipu pn xlepas .. nk kenekn tun tp kebodohan sndri yg tetlondeh.

      Delete
    4. Anon 2119 Takat bukti camnie ko nk wat bukti?bukti kakak ko yg 1mdb nie patut diutamakan berapa negara yg bukak file case siap money trail mmg lengkap dah apsal si apundi ag tolak swiss pnya ag nk kerjasama?at last dier kerjasama wonderpet ngan jiban smpai audit pun di OSAkan hebat hebat

      Delete
    5. Gebang jer lebih cai2 fukatan haprak ni.....habuk pun tarak...

      Delete
  10. Ahli utama kerajaan Malaysia, keluarga mereka, dan sekutu yang kaya adalah antara mereka yang memiliki syarikat luar pesisir rahsia di Singapura dan British Virgin Islands, menurut dokumen- dokumen yang bocor.

    Walaupun sesetengah syarikat luar pesisir itu menjalankan urus niaga yang sah, yang lainnya mungkin menjadi sebahagian daripada RM871.4 bilion (kira-kira $285 bilion) yang dianggarkan oleh pemantau kewangan yang berpusat di Washington, Global Financial Integrity (GFI) telah hilang melalui aliran keluar haram selama tempoh 10 tahun.

    Mirzan Mahathir, anak sulung Mahathir, juga termasuk dalam senarai ICIJ itu sebagai pengarah dan pemegang saham tiga syarikat luar pesisir. Syarikat komersil utama Mirzan di Malaysia ialah Crescent Capital Sdn Bhd, sebuah syarikat pelaburan dan firma nasihat kewangan dan strategik bebas. Beliau adalah pengerusi dan ketua pegawai eksekutif syarikat itu.

    Dari ‘Top Malaysian Politicians Use Offshore Secrecy’ (ICIJ, 8 April 2013)

    Sebagaimana yang diterangkan dalam buku Barry Wain, Malaysian Maverick: Mahathir Mohamad in Turbulent Times, – sekurang-kurangnya AS$100 bilion telah hilang semasa Mahathir menjadi Perdana Menteri dari 1981 hingga 2003. Kebanyakan wang yang hilang itu mungkin adalah perbezaan antara kos sebenar perolehan kerajaan , kontrak, tender, permit, konsesi, kuota, lesen dan sebagainya dan jumlah akhir yang mereka kenakan ke atas pembayar cukai iaitu dua, tiga atau bahkan sepuluh kali ganda jumlah sebenar.

    Mahathir & Co, seperti yang bekas Menteri Kewangan Tengku Razaleigh Hamzah pernah memberitahu hadirin di Australia tidak lama dahulu, telah memberikan kontrak kerajaan kepada mereka sendiri. Razaleigh kemudiannya dituduh oleh pentadbiran Mahathir sebagai “mengkhianati” negara itu dengan memburuk-burukkannya di luar negara. Nampaknya Mahathir adalah Malaysia dan Malaysia adalah Mahathir. Mahathir hanya boleh melakukan apa yang Razaleigh tuduhnya melakukan dengan mengambil wang kerajaan untuk dirinya sendiri melalui rangkaian penama, kroni, dan sebagainya

    Dari ‘So is Dr M the world’s 2nd richest ex-leader with $44 BILLION?’ (Hornbill Unleashed, 21 Disember 2012)

    Walaupun Mahathir terus menuntut Najib untuk menjelaskan ini dan itu (yang mana telah Najib lakukannya), Mahathir sendiri kekal berdiam diri tentang pendedahan mengenai beliau. Walau bagaimanapun, kita tidak mahu bercakap tentang bagaimana Mahathir mendapat wangnya yang berbilion itu. Ramai yang sudah menulis tentang nilai Mahathir dan keluarganya dan bagaimana mereka berjaya menjadi begitu kaya.

    Malah, Mahathir dikatakan sebagai pemimpin kleptokrat kedua terkaya di dunia yang masih hidup dan proksinya, Tun Daim Zainuddin, mempunyai kepentingan dalam lebih daripada 50 bank di seluruh dunia. Mari kita lihat di mana terletaknya RM100 bilion Mahathir, yang digabungkan dengan RM60 bilion Daim, yang kini dianggarkan bernilai RM200 bilion.
    Daim, yang bertindak untuk dirinya sendiri dan sebagai proksi Mahathir, adalah pemilik benefisial banyak bank yang berpusat di Afrika dan di beberapa bahagian di Eropah. Bank-bank (dan institusi kewangan bukan perbankan) ini dikatakan melebihi 50.

    Daim mengekalkan pemilikan bank-bank ini melalui rangkaian skim rentas yang kompleks yang melibatkan entiti proksi yang berpangkalan di Indonesia, Afrika, Switzerland, Panama dan Eropah. Susunan merentasi benua itu membolehkannya untuk kekal tidak dikenali dan menjadikannya sangat sukar bagi pihak berkuasa untuk mengesan kaitannya dengan mana-mana bank ini.

    Kebanyakan bank di Afrika yang dikaitkan dengan Daim ini mempunyai jejak kertas emas dan berlian yang disahkan, selalunya melalui pelaburan dalam entiti luar persisir dengan bantuan institusi kewangan di Switzerland, Arab Saudi dan UAE. Kebanyakan bank ini juga mengeluarkan bon kepada satu sama lain melalui skim gadai janji sebagai satu cara untuk memindahkan wang dari satu bank ke bank lain tanpa dikesan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunjukkan bukti, nescaya kata2 kamu akan dipercayai dan kamu kami hormati.

      Delete
    2. Anon, bila kena batang hidung sendiri menjerit minta bukti. Kalau tunjuk bukti pun tak terima. Begitu taksub buta. Kalau kes UMNO atau PAS asal ada air liur sudah memadai. Mcm kes 90 juta. Walau tiada satu zarrah pun bukti tetap jadi bahan tuduhan pendokong PH. Bila nak 'ubah'?

      Delete
    3. Takder satu zarah kakak ko mr j yg sr lebabai file case pun blum inquiry bru register kat court pentaksub lebabai melompat gumbira cam dah mnang kes dasar bangang sama mcm ko

      Delete
    4. Anak najib tak de ker?...hehehe

      Delete
  11. Mahathir Dan Kit Siang Beraksi “69”
    Pada dasarnya kedua-dua Mahathir dan Kit Siang mempunyai banyak kepentingan bersama. Selain dari kedua-dua mahu melihat Najib digulingkan, dalam fikiran kedua-duanya mempunyai kepentingan anak lelaki mereka. Kedua-duanya perlu menyelamatkan anak-anak mereka daripada pergi ke penjara. Dan juga kedua-duanya ingin mengekalkan dinasti politik mereka – dinasti Mahathir dan dinasti Lim. Jadi mereka bekerja bersama-sama dan bukannya bertentangan.
    “MCA sepatutnya membuat permintaan kepada mesyuarat Majlis Tertinggi Barisan Nasional untuk mendesak samada serangan propaganda UMNO / BN berkenaan: Mahathir adalah mangsa Lim Kit Siang atau Lim Kit Siang adalah mangsa Mahathir!” Kata Lim Kit Siang di dalamnya posting blog.

    Masalahnya dengan Kit Siang ialah dia melihat perkara-perkara dari perspektif Superman Hew Kuan Yew: sama ada Kit Siang skrew Mahathir atau Mahathir skrew Kit Siang. Ia tidak boleh bersama-sama. Ia mestilah sama ada satu atau yang lain. Dan kenapa tidak boleh bersama-sama? Kenapa mesti sama ada satu atau yang lain?

    Hakikatnya adalah Mahathir dan Kit Siang tidak bergilir-gilir untuk skrew antara satu sama lain, sepertimana mesej Kit Siang hantar kepada MCA – atau sebagaimana Superman Hew mahu orang Cina percaya. Mahathir dan Kit Siang melakukan ’69’. Oleh itu, tiada sesiapa yang skrew sesiapa. Kedua-duanya mendapat manfaat pada masa yang sama.
    Kit Siang menggunakan Mahathir untuk ‘skrew’ orang Melayu, kata Superman Hew, sedangkan mereka sebenarnya melakukan ’69’

    Jadi kenapa Kit Siang bertanya siapa mangsa siapa, siapa yang menggunakan siapa, atau siapa yang skrew siapa? Ia sebenarnya “sama-sama menikmati lah brader! Anda shiok, saya pun shiok”. Dan adakah anda perasan bahawa apa yang Kit Siang bimbang adalah sesiapa sahaja yang tidak menyokong DAP adalah ‘lalang’? Dunia dibahagikan kepada dua: mereka yang menyokong DAP dan mereka yang menjadi mangsa.

    Perkara ini bukan mengenai siapa untung dan siapa yang rugi. Ini berkisar kepentingan bersama. Mereka bersatu dengan objektif bersama dan tujuan umum sama-sama mahu Perdana Menteri Najib Tun Razak digulingkan dari jawatannya.

    Mahathir mahu Najib disingkirkan supaya dia dapat ‘membebaskan’ RM100 bilion dan membawa pulang wangnya. Mahathir, bersama Tun Daim Zainuddin, mempunyai gabungan RM160 bilion yang diletakkan di lebih daripada 50 bank di seluruh dunia (BACA DI SINI: Mahathir’s RM160 Billion Banking Empire). Yang dianggarkan kini bernilai kira-kira RM200 bilion tetapi wang itu tidak boleh dibawa kembali ke Malaysia selagi Najib masih Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan.
    Inilah yang dilaporkan oleh Finance Twitter pada 14 Februari 2011

    Kit Siang, sebaliknya, mahu Najib disingkirkan supaya dia boleh menjadi Perdana Menteri. Setelah Kit Siang menjadi Perdana Menteri maka Mahathir akan membuat perjanjian dengannya untuk membenarkan sejumlah wangnya dibawa balik ke Malaysia. Sudah tentu, ia akan menelan belanja berbilion lagi ‘wang di bawah meja’. Bagaimanapun, sejak Mahathir telah menyuap Kit Siang dengan RM1 bilion pertama, beberapa bilion lagi tidak akan menjadi masalah kerana Kit Siang telah terbukti dapat disuap.

    Oleh itu, tujuan asas yang ingin gulingkan Najib menjadikan mereka bekerjasama untuk mendapat keuntungan bersama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulis brjela jela citer skru baik ko btul kan skru kat otak ko yg longgar tu anon1720

      Delete
    2. satu jer aku nk tanye kau .. kalau mcm tu nape najib xdakwe tun sdangkn skg nie kuase ade di-tangan najib ..

      Delete
    3. Bro noname najib xdakwa tun pasal najib telor xder gegar jer lebih

      Delete
    4. Madey dan kit siang berjuang nak tangkap oerompak yg dilindongi oleh umno dan macai2 upahan..

      Delete
    5. 20.30...Nak tanyalah, abis sapa yg akan berjuang utk menangkap perompak yg membalun harta rakyat selama 22 tahun rejim otokkratiknya tu...yg ada hampir 100 billion yg kini diparking kat kroni2nya..yg menyogok LKS 1 billion utk jadi pengerusi PH...kau, Macy, RATK dan NOBODY ke ?

      Delete
  12. a perfect song for najib and gangs.

    "Unchained
    This cursed iron fate and put to their neck
    Unchained our minds from being controlled by them again
    Millions promises will be used to blind our eyes
    And they will keep confusing us by their lies
    For they can't let us know the truth
    A platform for their own benefits
    A thirst for the money and power
    A wanting for control has arise
    Skillful magician they have become
    I can see corruption spreads among us
    Poisoning civilization minds
    Through the net of mass media.
    So do the process manipulation the people
    Has already begin
    Through our daily life
    Where is our self-consciousness?
    Our generations will be doomed
    Our generations being manipulated
    Is this our destiny?
    I can see corruption spreads among us
    Poisoning civilization minds
    Through the net of mass media
    And they will keep improve their trick
    As a magician politician, must perfect

    We blindfolded, deaf ourselves to government transparency
    Rule by money and power
    As a magician politician, must perfect
    Why are we cutting our own tongue and
    Torturing our own eyes to bleed by their actions
    Bleed by their actions
    Screw your magic!
    I will break your Magic,
    Your filthy trick for the sake of my generation"

    credit to exhale my ozone, metal band from sarawak.

    keep it up, metal heads!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peace bro dad now i hear rage against the machine when online at budin site to make my mood stable haha

      Delete
    2. Geng2 metal ni bukannya betul sangat, serupa black metal...ada perjanjaian dgn Syoitan. Ini lah RATK suka sangat..patutlah otak pun tak berapa betul, merapu semacam org lalok, stim todi campur ketum !

      Delete
    3. ratk....\m/..\m/

      this excerpt from accept "balls to the wall" is an anthem for najib and gangs. it perfectly suits them.

      "You may screw their brains
      You may sacrifice them, too
      You may mortify their flesh
      You may rape them all
      One day the tortured stand up
      And revolt against the evil
      They make you drink your blood
      And tear yourself to pieces

      You better watch the damned (God bless ya)
      They're gonna break their chains
      You can't stop them (God bless ya)
      They're coming to get you and then

      You'll get your balls to the wall, man"

      spread the words, brother! they corrupt our money, they corrupt our mind, they corrupt everything under the sun.

      we may not win it today, we may not win it tomorrow, but we shall never surrender!

      credit to accept, germany.

      Delete
    4. ratk, don't give a shit to geng najib. at least it is better than those pussy licking pantun by those moronic najib anal lickers!

      pantun lucah, bukan penjanjian setan, dah memang setan!

      Delete
    5. Malaysian Cybertrooper16 October 2017 at 20:16

      I concur with you dad,
      I stopped giving a rat's ass to their comments because I don't want to be an idiot like them.

      The way I see it... When it comes to their moronic comments, I just skipped to the next intelligent comment.

      Delete
    6. dad ni lain macam pulak ye..pemuja tegar porno ke? melayu dah makin teruk sekarang, lagu2 yg karut marut dan tak bermenafaat dijadikan pedoman hidup..macam manalah nak dapat keberkatan, sia2 aje hidup. Patutnya Al quran dan Hadith dijadikan prinsip ..ini tak, lagu2 yg sesaaaaaaat lagi menyesatkan yg disanjung2. Tak paham betul lah...

      Delete
    7. Ko jgn merepek geng najib ko ingat metal jer puja setan aku semua genre aku layan yg ko tue layan lgu upin ipin kot tue yg terencat hehe bro dad lyn ratm battle at los angeles ker or evil empire time lyan komen budin kena btul ngan topik klepet nie haha guerilla radio my anthem lor teruskan perjuangan saudara ku
      UMDI PAKATAN
      TOLAK BARISAN SETAN
      DAN LEBAI GIAN

      Delete
    8. geng najib layan pantun lucah kojola tu...itu yg dia suka sangat tu.

      pantun lucah keluar dari otak lucah. otak lucah datang dari bimbingan lucah. bimbingan lucah datang dari sokongan lucah. sokongan lucah dari geng2 lucah. siapa geng2 lucah ni?

      sendiri tau la.

      Delete
    9. Haha geng najib entah tau ke tak band rage against the machine nie ko lh google ratm bio noevtrus tmbak owg puja setan skurang kirangnya gitaris dier tom morello tu lulusan yale daripada jiban yg meraban blm vokalis dier zack de larocha wei lebabai pun tak brani cam zack tue geng najib ko google bru ckap mi mcm patrick spongebob lak aku tgk ko

      Delete
    10. Geng Najibon at 20.19........porno-porno jangan sebut woiii.......teringat pulaakkk kesah wayang hollywood lucah tuuu......untong besar orang yg jual adegan lucah tu.......kaya raya hidop mewah aman sentosa.

      Rezeki woiiii.....rezeki.......berkat hasil doa sorang ibu yang solehah........diaminkan dan diendorsekan oleh ostad2 zuhud....

      Alhamdulillah....

      Delete
    11. RATK, dad...aku tak main lah lagu2 dari band2 yg songsang lagi menyongsangkan tu. Membazir masa kau aje. Baik aku layan lagu2 nasyid dan ketuhanan, ada faedahnya...menenangkan jiwa dan menginsafkan ..sekarang ni pun tengah dengar lagu kumpulan Raihan !

      Delete
    12. cantik geng najib. ko dengar nasyid tu semoga pikiran ko tu tenang dan terbuka. terbuka bukan bermaksud sampah pun masuk ye.

      kita ada otak, otak ni la filter sampah ke bukan. kalau nak tau sampah dah masuk...ko tengok hasil dia. salah satu contoh, otak klu dah masuk sampah, pantun pun pantun porno. buat filem pun filem porno.

      klu otak dah banyak sampah, filem porno pun ok. aku bukan cakap ko ek. adala filem porno satu tu.

      ko paham ke tidak bahasa england yang kat atas tu? ko paham betul2, lepas tu ko tengok muka jibon tu. menyampah ke tidak?

      kita belajar apa itu jahat bukan bermaksud, kita nak buat jahat. supaya kita tau, klu2 kita dah terbuat jahat.

      kita belajar klepet, bukan bermaksud kita nak klepet, supaya kita tau klu kita dah ter klepet.

      tapi itu la, manusia ni. macam2. dah terklepet, tapi alasan punya la banyak. lepas satu, satu. sebab tu org cakap, kalau dah bohong, akan bohong terus sebab nak tutop bohong yg first tadi tu.

      lagi satu, klu otak dah clear, ko cuba explain dgn aku. sebagai pegawai kerajaan (aku tak cakap sesiapa ye), terima derma ni, boleh ke tidak? setahu aku ada undang2 cakap tak boleh, nak terima hamper pun salah. ni yg aku musykil ni. kalau hati dah bersih, kena jujur ye geng, jadi jawab dengan jujur.

      Delete
    13. Eceh nasyid lah sangat ko geng najib suka raihan ekk aku pun suka raihan heliza helmi lgi aku suka lorr owh ko tak lyan pasal ko tak pham lirik lar tue kot nk dngar bunyi bingit kan tue lar xnak blajar bhasa asing terlungkup ko di bawah tempurung minda kelas pariah biar miskin harta jgn miskin ilmu dan nurani nie dah buta kayu tak tau batil dam hak
      MELIORA MALAYSIA
      VOTE PAKATAN

      Delete
    14. GEBANG JER LEBIH CAI-CAI FUKATAN HAPRAK NI....HABUK PUN TARAK....

      Delete
    15. Bab2 pasal penjawat awam ni terima derma, aku tak masuk campur. Aku kerja kampung aje..mana lah terdedah dgn benda2 ni. Tapi kalau mcm tu, kalau buat kenduri kahwin pun mereka ni tak boleh terima salam keruk lah, w/pun pemberian ikhlas orang takut2 dikatakan rasuah pulak. Cth di sekolah2 pulak, jika nak mengadakan sesuatu program, spt mauliddur rasul , kem motivasi pelajar, program2 persediaan menghadapi peperiksaan dll. jika ada pihak2 luar yg nak menyumbang utk sekolah, tak boleh terima jugak, takut rasuah. Di pejabat2 dan jabatan kerajaan, ada persatuan kebajikan utk ahli2...jadi mereka ni pun tak boleh terima apa2 sumbangan, dana atau derma dari mana2 pihak kerana dikhatiri rasuah...berat lah mcm tu, segala program utk kebaikan ahli2nya tak boleh dijalankan. Aku rasa sumbangan, derma . dana tu boleh diterima jika utk kepentingan ramai, selagi bukan bersifat keuntungan peribadi. Cuma lebih cantik kalau kita tak membuat sebarang tuduhan terhadap seseorang penjawat awam tanpa bukti yg kukuh, jgn sekali2 kita menjatuhkan hukum sebelum memberi mereka peluang utk membela diri dengan seadil2nya di mahkamah. Layakkah kita utk menjadi pendakwa raya dan hakim semata2 kerana menurutkan nafsu amarah dan kebencian yg membuak2 dalam jiwa. Everybody is innocent until proven guilty...jadi sediakan lah bukti2 yg kukuh, bukan setakat dari hearsay aje !

      Delete
    16. cantik geng. tapi si jibon tu ngaku ada duit derma masuk akaun sendiri. dia ada bagi ceramah tak boleh terima, dan tak boleh masuk akaun peribadi.

      macam mana tu? tu bukan pitnah ye geng, dia sendiri ngaku dalam akaun peribadi.

      itu yg jadi persoalan penting ni. you practice what you preach!

      Delete
  13. Apabila Kit Siang menjadi PM, Mahathir boleh ‘membebaskan’ RM100 bilion yang diletakkan di bawah proksi, penama dan kroni

    Pada dasarnya kedua-dua Mahathir dan Kit Siang mempunyai banyak kepentingan bersama. Selain dari kedua-dua mahu melihat Najib digulingkan, dalam fikiran kedua-duanya mempunyai kepentingan anak lelaki mereka. Kedua-duanya perlu menyelamatkan anak-anak mereka daripada pergi ke penjara. Dan juga kedua-duanya ingin mengekalkan dinasti politik mereka – dinasti Mahathir dan dinasti Lim. Jadi mereka bekerja bersama-sama dan bukannya bertentangan.

    Mahathir mempunyai wang dan dia mempunyai kehendak. Kit Siang mempunyai kuasa dan dia juga mempunyai keperluan. Maka Mahathir ‘menukar’ sejumlah wangnya untuk kuasa Kit Siang. Ia begitu mudah, ia adalah sangat mengejutkan bahawa Kit Siang tidak faham perkara ini: kerana mana-mana orang yang bercita-cita untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia harus dapat memahaminya.

    Tetapi Kit Siang tidak akan berkongsi kuasa dengan Mahathir melainkan Mahathir juga berkongsi sejumlah wangnya dengan Kit Siang. Malah, beliau tidak berkongsi kuasa dengan Mahathir begitu cepat dan begitu mudah. Dia membuatkan Mahathir ‘kowtow’ Anwar Ibrahim dan dapatkan sokongan Anwar terlebih dahulu. Ia harus menjadi ‘bertiga’ atau batalkan saja urusan. Mahathir terpaksa pergi menemui Anwar dan hanya apabila Anwar tersenyum, barulah Kit Siang bersetuju supaya PPBM boleh menyertai Pakatan Harapan dan untuk Mahathir menjadi Pengerusi pakatan dan tidak ‘menikam’ Mahathir di RCI yang menyiasat RM31.5 bilion bencana forex Bank Negara dan memberi Mukhriz kerusi yang selamat untuk bertanding dalam pilihan raya umum akan datang.
    Kit Siang akan memberikan Mukhriz kerusi yang selamat untuk bertanding pada pilihan raya umum yang akan datang di mana pengundi Cina boleh diarahkan untuk mengundinya

    Kit Siang menambah: “Ini adalah satu perbezaan asas antara Pakatan Harapan dan gabungan Barisan Nasional, di mana empat parti komponen dalam Pakatan Harapan, sama ada DAP, PKR, Amanah atau Pribumi Bersatu mengatakan perkara yang sama dan menyampaikan mesej yang sama tanpa mengira pendengar atau lokasi, sedangkan parti-parti komponen Barisan Nasional adalah benar-benar tidak jujur dan munafik, dengan UMNO mengatakan satu perkara kepada pendengar Melayu tetapi MCA mengatakan versi yang sama sekali berbeza kepada pendengar Cina. ”

    Kit Siang begitu kotor dengan najis yang dapat kita bau sepanjang perjalanan dari Manchester. Seperti yang mereka katakan di Amerika, beritahu kepada askar laut. Pleez! Pakatan berkata perkara yang sama dan menyampaikan mesej yang sama tanpa mengira khalayak atau lokasi? Mereka tidak boleh bersetuju sama ada undang-undang Syariah Islam harus dimansuhkan dan digantikan dengan undang-undang Sekular. DAP mengatakan Malaysia adalah Negara Sekular jadi undang-undang Syariah Islam tidak terpakai. Adakah PKR, PPBM dan PAN bersetuju dengan ini?

    Malah Anwar tidak berani mengatakan sama ada beliau menentang Hudud atau tidak. Ketika ditanya dia enggan mengatakan sama ada ‘ya saya menentang Hudud’ atau ‘tidak saya menyokong Hudud’. Jawapannya adalah terlalu awal untuk melaksanakan Hudud dan rakyat Malaysia perlu terlebih dahulu dididik mengenai Hudud dan selepas mereka dapat menerima Hudud maka undang-undang tersebut dilaksanakan.
    Malah Anwar enggan menyokong rancangan DAP untuk menghapuskan undang-undang Syariah dan menggantikannya dengan undang-undang Sekular

    Adakah itu tafsiran Kit Siang bahawa mereka bercakap dengan satu suara? Adakah Kit Siang juga mengatakan terlalu awal untuk melaksanakan hudud dan rakyat Malaysia perlu dididik terlebih dahulu mengenai hudud dan selepas mereka boleh menerima Hudud maka undang-undang itu dilaksanakan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kit siang tak klepet fullstop
      Jiban keje twist jer
      Lebabai keje meraban jer
      So kit siang xder apa apa nk klepet ko jer buruk sangka

      Delete
    2. Lebai pn dh pandai klepet skg nie .. nie la akibatnye berkawan dgn pengklepet tersohor!!

      Delete
    3. Negara malaysia diberi kemerdekaan untuk 3 kaum terbesar...orang melayu tidak boleh sesuka hati menukar sistem yg telah dipersetujui tanpa persetujuan kaum lain...umno pon tidak berani menukar undang2 yg ade kpd undang2' islam....

      Delete
    4. Hahaha...kenape tak repot polis?...polis bokeh siasat kroni..100 billion?....nak klentong tapi bodooo..

      Delete
  14. “Kenapa saya harus menjadi mangsa Mahathir? Saya telah dituduh menerima rasuah sebanyak RM1 bilion daripada Mahathir. Sekiranya saya mempunyai RM1 bilion, saya boleh menyediakan sejumlah jumlah wang untuk pembangunan perbandaran Kota Tinggi, Kulai, Kluang, Segamat, Muar, Batu Pahat dan Johor Baru untuk mewujudkan Kota Tinggi baru, Kulai baru, Kluang baru, Segamat baru, baru Muar, Batu Pahat baru dan baru Johor Baharu, “kata Kit Siang.

    Kenyataan ini adalah yang terbaik dari semuanya. Dengan RM1 bilion, Kit Siang mahu membangunkan Kota Tinggi, Kulai, Kluang, Segamat, Muar, Batu Pahat dan Johor Baru serta membina bandar baru bernama Bandar Baru Kota Tinggi, Bandar Baru Kulai, Bandar Baru Kluang, Bandar Baru Segamat, Bandar Baru Muar, Bandar Baru Batu Pahat dan Bandar Baru Johor Baru.

    Semua itu hanya dengan RM1 bilion?

    Kit Siang perlu membelanjakan keseluruhan RM1 bilion hanya untuk melakukan kajian ‘kebolehupayaan’ kerana mereka memerlukan lebih daripada RM300 juta untuk melakukan kajian ‘kebolehupayaan’ sebuah terowong bawah laut yang pendek di Pulau Pinang. RM1 bilion boleh membina kurang daripada 100 kilometer lebuh raya. Ia tidak boleh membina 14 bandar baru. Apa ‘tok kok’ semua ini? Macam ni ke nak jadi PM Malaysia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. So ko nk kata kit siang nk jdi pm anon1725?
      Kalo yang di pertuan agong ok why not tpi comfirm fatamorgana ko jer anon
      Jgn nk spiral isu bangsa

      Delete
    2. Kit siang sudah tawarkan 1000 kpd yg ade bukti beliau tetima 1 bilkion dari tun madey...sampai sekarang senyap...RPK tentu tau bank mana diluar negara ade akaun lim kit siang....nak temberang pon pon biarlah cedik cikit...hehehe

      Delete
    3. Owh gitu anon1856 kit siang tawarkan?1000ekk?utk bukti dier trima 1billion?dari tun ?
      Owh i c rpk tau bank dier?
      So bank tu dh tutup tak?
      Owner bank mati kna tmbak tak?
      Doj ader fail tak?
      Money laundering or misappropiated fund?
      KARI ACT tak?
      Swiss ag tau tak?
      Luxembourg ag tau tak?
      Uk ader fail tak?
      Ko g tanya rpk bukti ader bru ckap nnti mr j ckap ko fitnah lak anon

      Delete
    4. Apa punya bangaaaanggg puak haramjadah ni....

      Dari Tun M bagi 1 bilion pada Kit Siang.............baiklah Tun M rasuahkan 1 billion tu pada orang2 Umno atau parti2 komponen yg sewaktu dengannya untuk keluar dari BN..............supaya dengan itu BN akan dapat malu.

      Ada baiknya Tun M guna duit 1 bilion tu untuk palitkan malu pada parti lawan...........sebab jika ini terjadi tentunya ia akan bagi impak yg besar dan melemahkan pihak lawan.

      Kemudian dengan secara tak langsung apabila lawan lemah tentulah Pakatan akan jadi kuat.

      Apa kejadahnya Tun nak susah payah bagi Kit Siang 1 bilion.........sedangkan mereka dah pon bergabong dan Kit Siang sendiri memperakui kewibawaan Tun M dan menyokong Tun M termasok PPBM.

      Pasal nakkan jawatan dalam Pakatan maka 1 bilion dibelanjakan untuk Tun dapatkan jawatan.............apa Tun ada heran dengan setakat jawatan dalam Pakatan.........sedang dulu 22 tahun dia udah jadi PM Msia.

      Lagi pon kalo betol 1 bilion Tun bagi pada Kit Siang.......tentulah ada bank transactions.

      Woooiiii samdol......perbankan seluroh dunia sekarang ni bukan macam zaman lepas perang Nazi Hitler.

      Sekarang punya masa sumer transaksi duit keluar masok dibaca secara otomatik dan dicatit oleh komputer..........sumer dah computerised woiiii.....

      Apa tak jejak 1 billion tu macam money trail 1MDB yg WSJ tunjuk tuuuu....??? Bila nak buat.........hari Selasa kerrr....???

      Apa bahalol punya citerrrrlah..........tengin yg amat sampei tak boleh diajor........pelik teman mikio deme ni pakei kepala di ateh ke atau kepala yg dalam seluor tuuuuu....??

      Haramjadah....!!

      Delete
    5. Macaaaiii haram tolong baca komen di atas.

      Delete
    6. Tepat bro phantom dubuk dah kna sedas

      Delete
    7. Jangan risau..bukti2 transaction tu dah ada , cuma sekarang ni bukannya masa yg sesuai utk didedahkan kerana siasatan mendalam sedang giat dijalankan..dengar khabar yg sahih, salinan2 transaction tu dah ada kat tangan SPRM. Takkan lari gunung dikejar beb ! Tunggu episod selanjutnya...

      Delete
  15. RM32 Billion Tu Hilang Masuk Poket Soros Ka?
    7 April 2015, Mahathir mengakui berlaku kehilangan wang negara ketika beliau menjawat jawatan perdana menteri, namun menegaskan rakyat dan dunia tahu bagaimana wang itu hilang.
    Ya, Mahathir pun tahu Bank Negara rugi sampai RM32 billion. Bukan setahun rugi.
    Rugi RM35 bilion dalam masa 6 tahun. (1988,1989, 1991,1992,1993 dan 1994). Hal ini didedahkan sendiri oleh Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz, bekas Gabenor Bank Negara.
    Kerugian juga dilaporkan kepada Perdana Menteri ketika itu Mahathir oleh Anwar Ibrahim dan Tan Sri Clifford Francis Herbert.
    Mahadet kata tak apa. Kadang kadang rugi, kadang untung. Yang untung sekali sahaja RM2.47 billion pada tahun 1990. Hak lain rugi semuanya.
    Awat Mahadet tidoq ka masa tu? La ni hang mengaku duit hilang... hilang pi mana RM32 billion tu???
    Dulu kata 1MDB hutang sampai RM42 billion. 1MDB dah selesai dah pun semua hutang. Tuduh tok arab gila bagi RM2.6 billion. Duit tu pun dah bagi balik pada Tok Arab.
    Malah Tok Arab mai Malaysia bagi RM37 billion, lagi besar pelaburannya..
    Lagu mana Mahadet nak jawab rugi sampai RM32 billion ni... duit ni hilang pi mana? Masuk dalam poket Soros ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. donation arab gile 2.6b pe hal ... yg nie seluruh dunie tau n ade bukti jelas..

      Delete
    2. Hang adevbukti pi lah repot polis...hehehe...melalak...

      Delete
    3. Haha pak arab kakak dier noname
      Money trail tells every story
      Ngan geng bopiao (spongebob) boleh lah jiban cong

      Delete
    4. arab giler bkn abg ipor kau ? .. hihi

      Delete
  16. ` TUN RAZAK PASTI KECEWA `...

    Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah

    KUALA LUMPUR: "Andainya masih bernafas, Tun Abdul Razak pastinya akan kecewa dan ralat melihat empat senario yang sedang berlaku di dalam negara."

    Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah, bertitah demikian menerusi pengamatan baginda terhadap perkembangan semasa tanah air.

    senario pertama merujuk kepada perpaduan warga yang mana Abdul Razak menyatakan masa depan negara bergantung kepada perpaduan rakyat.

    Namun kini, titah baginda, dalam keghairahan mahu mendapat sokongan, parti politik kelihatan semakin cenderung memilih untuk menyalakan bara sensasi isu agama dan perkauman.
    ........................................
    senario ketiga yang akan dikesali Abdul Razak ialah pelbagai gelinciran daripada landasan sebenar pelaksanaan Dasar Ekonomi Baru (DEB), terutama penyalahgunaan peluang pembahagian kekayaan.

    Titah baginda, ia mengakibatkan berlaku ketirisan pegangan ekonomi Bumiputera secara besar-besaran yang bukan saja mencetuskan salah faham Bumiputera yang menganggapnya sebagai pilih kasih, malahan juga kemarahan kalangan bukan Bumiputera.
    ............................................
    "Keempat berkaitan rasuah dan integriti. Hati Tun Abdul Razak pasti luluh mengikuti pendedahan demi pendedahan, tangkapan demi tangkapan kerana rasuah yang berlaku secara besar-besaran, membabitkan penjawat tinggi dan individu terpelajar dengan jumlah yang banyak serta mencalar nama baik negara bangsa, " titah baginda.

    Sehubungan itu, Sultan Perak meminta rakyat menghayati wawasan dan semangat pengorbanan Abdul Razak.

    "Kepada Allah sama-sama kita berdoa supaya wawasan dan semangat pengorbanan Tun Abdul Razak tidak akan padam daripada minda dan hati rakyat.

    "Semoga wawasan dan nilai murni Tun Abdul Razak dikunjungi semula, dihayati, dihidupkan dan disemarakkan dalam minda dan jiwa setiap warga Malaysia," titah baginda.

    BERITA»Nasional
    Selasa, 29 Ogos 2017 | 3:48pm

    ReplyDelete
  17. Istighfarlah banyak-banyak Budin dan sekalian nya.
    Dah orang tak sudi dgn kita, biarlah. Tak baik kutuk janda sendiri.
    Nanti org kata kita gila talak, kita marah pulak.
    Kalau orang kata kita gila meroyan?
    Kalau orang kata kita gila babi?

    Muahaha...

    ReplyDelete
  18. KLEPTOKRASI DAH JADI KELEPEK-KASI... HIDUNG MAHATHIR DIJENTIK PENYOKONG SENDIRI!!!
    Salah seorang penceramah dalam Himpunan Anti Kleptokrasi di Padang Timur adalah Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman, bekas Pengerusi Suruhanjaya Pilihanraya. Abdul Rashid menjadi Pengerusi SPR dari 17 November 2000 sehingga 30 Disember 2008.

    Dengan kata lain, ketika dia melepaskan jawatan Pengerusi SPR, Najib Abdul Razak belum pun dilantik dan menerima tugas sebagai Perdana Menteri Malaysia!

    Dalam ucapannya, Rashid berkata, sebagai bekas Pengerusi, jangan terkejut dengan kehadirannya dalam himpunan tersebut kerana dia meluat dengan bosnya dahulu. Katanya lagi, bosnya dahulu menipu dan suka merompak dan menyamun.

    Menurutnya lagi, pelbagai penipuan telah dilakukan dalam pilihanraya. Oleh kerana itu, selagi dia terus berada di dalam Pakatan Harapan, dia tidak akan membiarkan perkara itu berlaku. Sebaliknya akan memastikan kerajaan sedia ada disepak keluar.

    Justeru, siapakah 'BOS' yang dimaksudkan oleh Abdul Rashid, memandangkan boss dia dahulu hanyalah Dr. Mahathir dan Abdullah Badawi. Kalau dia hendak mengatakan Abdullah Badawi sebagai penipu agak mustahil memandangkan Abdullah Badawi mengharungi PRU 2004 dalam keadaan yang sangat selesa sehingga berjaya memenangi PRU itu dengan kelebihan majoriti lebih dua pertiga. Bagaimanapun PRU 2008, Abdullah Badawi berhadapan dengan masalah sehingga akhirnya memaksa dia meletakkan jawatan dan menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada Najib Abdul Razak pada tahun 2009.

    Manakala Dr. Mahathir pula bergelut dengan pelbagai masalah untuk mengekalkan Kerajaannya dari tahun 1990 sehinggalah 1999. Pada tahun 1990, dengan jangkaan kemenangan akan berpihak kepada Semangat 46 yang mengetuai Angkatan Perpaduan Ummah dan Gagasan Rakyat, keputusan PRU 1990 menyaksikan UMNO-BN yang dipimpin oleh Mahathir berjaya menang dengan majoriti dua pertiga.

    Begitu juga pada tahun 1999 apabila gelombang kebangkitan rakyat yang dibuat oleh Anwar Ibrahim begitu besar dengan ratusan ribu orang keluar berarak dan berdemonstrasi di jaan-jalanraya di tengah-tengah Bandaraya Kuala Lumpur, Mahathir berjaya juga menang PRU walaupun jumlah kerusi UMNO merosot dengan teruk. Pada ketika itu, Anwar Ibrahim dan PKR membangkitkan persoalan tentang peranan yang dimainkan oleh SPR bagi mengekalkan kemenangan Barisan Nasional.

    Pertukaran Pengerusi SPR menyaksikan kemenangan BN merosot. Keterbukaan dan ketelusan yang menjadi dasar serta polisi kerajaan di bawah Najib Abdul Razak pula membolehkan SPR yang ketika pada zaman Mahathir merupakan badan yang tidak boleh disentuh dan dikritik, bergelut dengan beberapa prosiding mahkamah khususnya yang membabitkan pembahagian kawasan-kawasan pilihanraya.

    Justeru, ramai yang bertanya, apakah sebenarnya Abdul Rashid menyuarakan kebencian dan rasa meluatnya kepada Dr. Mahathir di hadapan batang hidung Mahathir sendiri?

    ReplyDelete
  19. Katalah apa saja kp PH,di mana2 dlm diam org ramai semakin menyokong mereka,cth adik saya penyokong tegar pas,baru2 mcm tak percaya pula,bila dia menyuruh kami adik beradik,jgn lagi menyokong umuno(kami adik beradik penyokong tegar umno) tapi sokonglah Bersatu...demi menyelamatkan negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Truskan menyokong pakatan anon1743 untuk masa depan generasi yang akan datang

      Delete
    2. Siapa TPM masa Rashid jadi pengerusi spr?...

      Delete
    3. 17.43..Aku rasa adik kau tu ada wayar kat otak dia dah short kot. PH yang dah nyawa2 ikan, terutamanya lepas program krepekbasi yang terbukti gagal dan terang2 ditolak rakyat yg waras itu yg jadi pilihan? Kau tak kesian ke kau dah gadaikan masa depan mereka dengan menyokong perjuangan yg sia2 dan langsung tak berfaedah utk generasi bani melayu akan datang...dah terang2 intan depan mata, yg kau suruh dia orang pungut kaca tepi longkang apasal ehhh?

      Delete
    4. Bubarlah lah parlimen...najib tengah panik....geng najib syok sendiri...

      Delete
    5. Geng najib bab melekehkan pakatan mmg handal tak sedar tgh syok meraban lupa zip suar kote nye pun trhangguk mengiakan apa yg dia rabankan
      Mmang kita pungut kaca pasal badut ko jamal dah pcahkan botol berpeti blum mabuk dah nk meroyan kalo tak pungut naya rakyat terpijak bleh kna tetanus lak owh kancing gigi lar xper anon 1743 saudara dan adik saudara itu mmg sayangkan negara tapi geng najib n puak dier nie pngkhianat rakyat tak sabar pas pru kawan nak karankan kotey dier tunggu

      Delete
    6. RATK..nak tanya lah, kau ni masih kat alam fantasi ke atau tak berpijak kat bumi yg nyata. Berangan2 memang syok, cuma tak kesampaian akhirnya. Takkan kau tak perasan, PH ni hanya memberi harapan dan janji palsu yg muluk2 pada kau aje..dah berkali2 PRU, cakap bukan main gebang , nak tawan putrajaya, tapi..abuk pun tarak. Konon ego kata setiap kali ceramah dapat sambutan hebat dari rakyat, terus buat kesimpulan Umno/BN akan dikalahkan...rupa2nya angan2 Mat Jenin aje gamaknya. Dah kalah, tak boleh terima hakikat, mcm2 alasan diputarkan...SPR menipu lah, pengundi hantu lah, gentleman ke cara mcm ni? Aku respek kat mantan KM penang, bekas Bos Gerakan, bila Penang jatuh ke tangan DAP, dia menerima dgn hati terbuka..siap ucap tahniah lagi pada LGE. Utk PH ni, aku ada 1 aje pesanan ikhlas.. puak2 ni ibarat si luncai terjun dgn labu2nya..biarkan..biarkan !

      Delete
  20. Pas pis pus..mcm kentut da

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas dan umno parti dinosaur sedia untuk dikecil kan menjadi miniature jgn bgi pupus sbab kita nk raikan demokrasi so selamat jdi pembangkang lsk nnti

      Delete
  21. Najib is on buying spree! Itu jer yg boleh disimpulkan. SS punya confession tidak berhenti stakat tu jer. Org kuat najib dlm pas mungkin sedang sibuk mencari siapa dan mana nak "derma" kepada yg boleh bagi good leverage kepada najib. Yg buat report tu pun org baru nak naik. There is a lot to gain by doing what he did. Ingat! Pas bukan islam dan islam bukan pas. Welcome to the real world!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa lah nak percaya mainan sandiwara Sadik Sigaraga ni..apa barang orang nak membazir 5 juta kat dia, sekupang pun takde nilai. Patutnya, dia ni diberikan anugerah pelakon terbaik air mata FFM tahun ni..padan muka nak kena saman dgn Dato Hamidah dan Aninna kerana mulut longkang, takde insuran tu. Mana nak cekau duit kalau kalah nanti..memang cari nahas lah. logik ke orang mcm ni yg oxford nak tawarkan sambung pengajian..rasanya International University tempat Boy Iman dapat Phd tu pun tak nak terima mamat ni. Nasib baik Madey dah takde anak pompuan lagi, kalau tak mesti dijadikan menantunya..senang sikit dikudakannya hingga akhir hayat !

      Delete
    2. Aku pun! Cash is king!

      Delete
    3. Saper lah yg berani saman saddiq...hehehe

      Delete
    4. aku lg percaye ..kn kn cash is kong. N backing si-jiban tu plok bkn calang'2 woi si-hipopotamus la. nk packing pn bleh !!

      Delete
  22. FELDA LINGKUP

    F.BOOK

    Zunar
    8 hrs ·
    Hotel di London: Felda rugi RM38 juta?
    Felda beli servis apartment Grand Plaza di London bernilai RM538 juta pada tahun 2013.
    Tapi mula rugi sejak 2014. Sekarang Felda nak jual dan menurut Rafizi, Felda bakal rugi RM38 juta. 110,000 peneroka kena tipu lagi. Kerajaan Najib manyak syok ooo

    Comment
    Share
    48Adam Jaddam, Aizul Hazriq and 46 others
    1 Share
    Comments
    Jamari Sungip
    Yg paling cantik felda yang beli tapi hak milik company Dari luar negara punya ..haram jadah punya pendek
    LikeShow more reactions · Reply · 1 · 8 hrs
    Manage
    Ismail Hj Noor
    Tapi itu hanya untuk kenangan...tanya lah flybaits!!!

    ReplyDelete
  23. FELDA LINGKUP

    F.BOOK

    Zunar
    8 hrs ·
    Hotel di London: Felda rugi RM38 juta?
    Felda beli servis apartment Grand Plaza di London bernilai RM538 juta pada tahun 2013.
    Tapi mula rugi sejak 2014. Sekarang Felda nak jual dan menurut Rafizi, Felda bakal rugi RM38 juta. 110,000 peneroka kena tipu lagi. Kerajaan Najib manyak syok ooo

    Comment
    Share
    48Adam Jaddam, Aizul Hazriq and 46 others
    1 Share
    Comments
    Jamari Sungip
    Yg paling cantik felda yang beli tapi hak milik company Dari luar negara punya ..haram jadah punya pendek
    LikeShow more reactions · Reply · 1 · 8 hrs
    Manage
    Ismail Hj Noor Tapi itu hanya untuk kenangan...tanya lah flybaits!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas tak pernah ambik tahu ape yg najib buat...

      Delete
    2. SPRM dah masuk. Jika benar ada penyelewengan kita harap mereka di hukum seberatnya. Ingat SPRM tangkap bekas pemimpin UMNO dan juga pemimpin PPBM. PPBM tak dapat basuh diri dari isu ini.
      Dlm pada itu kerugian(jika benar) transaksi ini hanyalah kuman banding penyelewengan sebesar gajah forex 100 billion nilai kini. Belum campur berbagai skandal lain. Apakah kuman seberang laut nampak dan gajah depan mata tak nampak?

      Delete
    3. Seperti kata anuar musa, itu cerita lama! Yg perlu di ambil kira apa yg sedang berlaku dan perlu diambil tindakan! Ko guano nuar?

      Delete
    4. Mr Jebon Sprm dah masuk tapi dah keluar...Isa senyum saje.....jebon main wayang...hehehehe...

      Delete
    5. Jebon ratib lagi 100 bilkion forex...ko ratib kat balai polis lagi baik jebon....tapi ko pegang celah kangkang dulu...rasa ade tulur me tidak.. Ato yg plastik jer...hehehehe..

      Delete
    6. Hari raya puasa yg lepas kawan ingat lgi jiban berucap smpena hari raya ucapan kawan mmg xhadap tpi last ader pantun
      KALAU ADER JARUM YANG PATAH
      JANGAN DI SIMPAN DI DALAM PETI
      KALAU ADA SILAP DAN SALAH
      SAMA SAMA KITA MEMAAFI

      So jiban mintak maaf dari hari raya puasa yg lepas lorrr
      Rakyat nk maafkan tak?
      Pd kawan of course jiban
      Tpi itu wang kasi pulang
      Lu duduk ini cell dalam
      Sehari semalam kotey lu wa karan kan
      So baru kosong kosong

      Delete
  24. Apa halnya tak marah. Apa hak Bersatu hendak menghina Najib sebegitu rupa?

    PAS marah karana baru saja Najib dah bagi lampu hijau untuk BN merisik PAS.

    PAS sekarang ini semakin molek dan menawan. Khabarnya DNA pun sekarang dah serupa.

    Apabila ada anasir yang cuba hendak menghina BN, sudah tentulah marah PAS.

    ReplyDelete
  25. Titah Sultan Yang Bernas: Pergi Duduk Dalam Gua

    Sultan Johor: Kalau semua tak boleh, lebih baik duduk dalam gua

    Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar bertitah menegur pelbagai amalan berasaskan agama yang kadangkalanya tidak praktikal, memaklumkan ia boleh menjadi tidak munasabah untuk hidup dalam masyarakat sedemikian.

    Baginda bertitah menjelaskan isu dobi mesra Muslim sahaja yang enggan menerima pelanggan bukan Islam dengan alasan 'kesucian'.

    "Saudara-saudara fikir lah sendiri. Bagaimana pula, dengan tempat duduk di tempat awam. Yang mungkin dijilat anjing, atau bantal dan selimut di hotel yang mungkin terkena najis.

    "Perkara ini tidak akan berakhir. Kalau semua sudah tak boleh, maka nasihat saya, lebih baik duduk seorang di dalam gua dan tak perlu hidup masyarakat," titah ucapan baginda dalam majlis konvokesyen ke 17 Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) di Batu Pahat semalam.

    Sebuah video titah ucapan baginda dimuat naik ke laman rasmi Facebook Sultan Ibrahim (sila rujuk di bawah)

    Titah Sultan Ibrahim lagi nota ringgit mungkin telah bersentuhan dengan para penjual arak dan daging khinzir.

    "Adakah kerajaan perlu mengeluarkan duit yang mesra Muslim?" Soal baginda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm kes syarahan ustad Taliban Zamihan Pas tak kedengaran langsung sebarang komen.....pas play safe?

      Delete
    2. Betul betul betul
      Kalo semua tak boleh
      Apa yg boleh
      Cam citer tiga abdul
      Nk duduk sini kna ikut undang undang hehe
      Ini undang undang nak bagi mati

      Sokong tuanku sultan johor

      Delete


  26. Terang-terang yang di maksudkan oleh Tun Mahathir ialah Bugis yang di beri nama Najib bukannya mana-mana kaum Bugis yang lain.

    Adakah keseluruhan ceramah yang di sampaikan oleh Tun Mahathir ada di sebut atau yang menyentuh isu yang berkaitan dengan dobi untuk Muslim sahaja atau kisah se orang budak kedi dengan se orang pemain golf.

    Niat jahat PAS ialah sengaja mengaitkan dengan Sultan Johor supaya Sultan Johor membenci Tun Mahathir.


    Adakah pemimpin PAS tersebut berketurunan Bugis ?

    Jika tidak mahu kaum sendiri di jadi bahan sendiran jangan lah guna dengan menyebut saya orang Bugis semasa bercakap hal politik.


    ReplyDelete
  27. PH parti orang tua tua 2 kali pru lg alguyub lah. Pimpinan semua tua tua geng muda muda tak minat kat parti orang tua tua parti tuperware. Semua orang kena sedar benda tu an jangan bohong pada diri sendiri bila lihat himpunan di padang timur pj orang tua tua yang konker.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bubar lah parlimen kalo konfiden sangat...hehehehe....kokok her kuat...hehehehe

      Delete
    2. UMNO guna Mat Rempit.

      PAS guna Mat Rock tauke pub..

      petanda apa lagi yang kamu mahu..?

      Delete
  28. BOMOH DASUNOJAYAPATY DAH RAMAL
    UMNO DAN PAS AKAN GABUNG LOPEH PRU
    ITUPUN KRANA DUA-DUA KALAH TRUK.

    ENTAH BENOR ENTAHKAN TIDAK!!

    DEN RASO-RASO EH,BABENOR
    SEKADAR RAMALAN CUACA

    ReplyDelete
    Replies
    1. kojolla pun ramal.
      dio kato, lokek calon

      kalu babenor, dio lah jdi ketua pembangkang
      lopeh pru. Kemain dio begayo..kah...kah


      >>>>bahasa campur krana aku perak
      bini lak naghori>>>>>>>>>

      Delete
    2. OPO DIO?????
      KOJOLLA LOKEK CALON?????

      YB TAHI AYAM????
      YB TAK BETELOR!!! KIH...KIH..PUIHHHHH
      TAK KE BULO TEMAN NAK UNDI!!!!

      Delete
    3. ihhh...ihhh Lobai Kojolla...

      Sembahyang pon dia nak tayang....
      Tahjud pon dia nak tayang...

      Ponggongnya bila nak tayang???...

      Delete
    4. Kau Perak, keturunan MB bawah pokok.
      Bini pulak nogori, keturunan minang, sama keturunan dgn Rosmah. Entah-entah bini kau sepupu Rosmah

      Delete
    5. Man singh dan bang sadar jer kenal kajolla kengkang 5 kupang...huhuhuuuu..

      Delete
  29. Kan dah ada tercatit dalam hadith Nabi s.a.w dengan jelasnya, takkan diiktiraf iman seseorang tu selagi dia tak mencintai saudara seislamnya spt dia mencintai dirinya sendiri. Perpatah Melayu pun dah tegaskan, kita semua umpama sebuah badan, cubit peha kiri, peha kanan pun sakit juga. Kenapa pulak kenyataan dari PAS tu menjadi isu pulak, takkan lah kita nak peluk tubuh aje jika saudara se islam kita dihina dan diaibkan. Klau dari non muslim, senang kita mengajarnya, tapi ni keluar dari mulut seagama..itu yg tambah memedihkan. Madey ni, kalau dgn LKS dan DAP bukan setakat berpeluk2an , siap berkucup lagi atas pentas. LKS suka aje, belakang tepuk tangan..ketawa berdekah2..betullah kata2 superman HEW DAP tu..kita gunakan melayu utk screw melayu..kata aje negarawan ulung, tapi mudah sangat masuk perangkap mereka. Aku tengok , makin lama makin merapu Madey ni..cakap pun dah tak betul lagi, berbalik2, kes sindrom nyanyok dah sampai tahap maksima beb! Yg lebih pelik, ramai pulak pemuja2nya..otak letak bawah telapak kaki ke ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mu.. tu ... deme kate kape....

      Delete
    2. Nabi suruh sayang saudara yg soleh...nabi suruh hukum prompak bukan dilindongi ngok..

      Delete
    3. Hahahaha..geng anak anjing bijan

      Sanggup ko menggunakan hadis untuk menutup kebenaran..kalu saudara seislam macam pas tu baik lupakan,pas sekadar nak lupakakan kegobrokkan najib umno atas dasar sama melayu.kalau atas dasar islam najib tu patut ditegah dan dihukum

      sepak serban hady tu lagi baik laaaaa weiiiiii...beso tu buat sepak raga

      Delete
  30. Ibarat anjing pakai serban menyalak sana sini yang tiba terliur air liur melihat dedak yang ditabur. Walaupun hakikatnya dedak itu beracun tapi demi nikmat dunia maka dengan lahapnya direvut dedak itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruknya gila babi kau ni. Bulan lepas tak teruk sgt gila babi kau. Penyakit gila babi ni penyakit keturunan tau tak?

      Delete
    2. TURAP JAMBAN BER ELA-ELA
      MESTI PAKAI TUDUNG SOLAR
      HARAP SARBAN SAJA BERJELA
      HATI BAGAI SI TEDUNG SELAR

      Delete
    3. Kau tu anon 20:16 keturunan babi.. cer balik tengok cermin!

      Delete
    4. Akibat taksub buta kita hilang pedoman. Paling sedih ialah seperti Anon 2009 - habuan duniapun tak dapat dan hanya menanggung beban akhirat. Mereka yg menipunya pula kot ada juga habuan dunia walau diakhirat membawa azab beban yg berat. Malang tak mengikuti Al-Quran untuk memahami betapa peritnya mereka yg taksub buta ikut pemimpin sesat. Mereka ini rugi dunia akhirat. Al-Quran juga paparkan dialog golongan taksub buta melaknat golongan berada yg menipu mereka. Tapi malang kerana laknat itu tidak meringankan azab mereka. Beringatlah selagi belum sakarat.

      Delete
    5. Apa citer j, zamihan kena gantung la, kena pecatla dan bagai. Ceramah pasal nak back up islam pun kena tindakan ke? Kata nak tegakkan islam..ini ke bukti nak tegakkan islam ala umno

      Delete
    6. Mr taksub buta hingga prompak di sanjung jadi pemimpin...jebon bagi macam2 alasan temberang...

      Delete
    7. Jadi ostat pun nak rasis2 elok pi dok kat hutan je ostat yg mengajar perpecahan kaum mcm zamihan tu.tau la ko pakai serban bosar macm geng pas..kene la ingat malaysia nk rakyat berbilang kaum bodohhhhh pnya olang

      Delete
    8. Zamihan mewarisi dna lebabai hadi dogma yg melampau
      Lebih islam dari islam

      Delete
    9. j, aku dah tegur ko seblum ni. klu ko ahli tafsir, aku tabik kat ko klu ko nak berhujah dgn selitkan Al Quran.

      tapi klu ko bukan ahli tafsir, cubala pakai fakta aje. kita tak tau kita ni betul ke salah, mengikut Al Quran.

      tapi kita boleh tau fakta kita ni salah, klu ada fakta lain yg lebih meyakinkan. klu nak debate ayat2 AlQuran ni, biarla ahli yg buat.

      aku sebolh2 nya tak pakai ayat2 Al Quran ni kalau nak berhujah, takut salah.

      kalau salah fakta, kita boleh mintak maaf, kalau salah tafsir, apa ko nak buat?

      jadi kita balik pada jibo ni. dia ada ceramah, tak boleh terima derma, klu untuk party, kena masuk akaun party. tup2.....ada pulak duit masuk akaun sendiri. boleh pulak derma masuk akaun sendiri.

      ni fakta. klu ko ada fakta yg cakap semua ni bohong, cuba ko explain.

      klu tak, ko ni hipokrit, temberang lebih!

      Delete
  31. Sayang ada makna!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  32. UMNO SUDAH ADA ANJING GARANG BARU YG BERKHATAN.

    TERKIAL2 JAMAL ARAK NK TONJOLKAN DIRI TP TK SEHEBAT ANJING GARANG BARU INI.

    SEBELUM TUANNYA BERI ARAHAN..DIA DH MENYALAK DULU DGN GARANGNYA. DEMI TULANG...BKN UTK MENANG PRU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asalnya ada 6 jenis anjing najib menyalak kat blog hebat budin ni...skrg dah tambah sejenis lagi jadi 7.spesis anjing pakai serban


      Kahhh kahhh kahhh kahhhhh kahhh

      Delete
  33. Asalnya ada 6 jenis anjing najib menyalak kat blog hebat budin ni...skrg dah tambah sejenis lagi jadi 7.spesis anjing pakai serban


    Kahhh kahhh kahhh kahhhhh kahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini semua anjing kurap kecik jer...tak brape pandai menyalak...lintang pukang....hehehehehe..

      Delete
  34. mau x sayang....sape lg yg bg dedak smpi tersedak

    ReplyDelete
  35. Ketua atas napi sayang najib...ketua bawah terang2 sayang najib...pas ade pelbagai spesis...

    ReplyDelete
  36. Tinjauan: Cina rela rosakkan undi dari pilih PAS atau Umno

    Satu tinjauan yang dijalankan oleh akhbar berbahasa Cina, Oriental Daily mendapati sebahagian besar responden rela merosakkan undi jika mereka terpaksa memilih antara mengundi sama ada Umno atau PAS.

    Daripada 14,602 responden itu, 70.97 peratus berkata mereka rela merosakkan undi jika pilihan mereka adalah hanya PAS atau Umno, manakala 15.74 peratus berkata mereka akan menyokong Umno dan 13.29 peratus pula berkata mereka akan mengundi PAS.

    Kebanyakan responden (79.55 peratus) berkata "tadbir urus yang baik" adalah pertimbangan utama mereka semasa mengundi, diikuti dengan faktor ekonomi dan kesaksamaan.

    Read more at https://m.malaysiakini.com/news/398532#bUBrgLfdciiDQ47F.99

    ReplyDelete
  37. Kelantan: AMANAH gempur DUN, BERSATU tumpu parlimen

    Parti Amanah Negara (AMANAH) akan memimpin jentera Pakatan Harapan dalam misi merampas Kelantan daripada PAS dalam pilihan raya umum akan datang.

    Parti Pribumi Bersatu (BERSATU) pula diberi tugas merobek kerusi-kerusi parlimen bagi menambahkan bilangan anggota Dewan Rakyat gabungan utama pembangkang itu.

    Sumber-sumber dalaman HARAPAN Kelantan memberitahu Malaysiakini bahawa AMANAH, di bawah pimpinan Datuk Wan Abd Rahim Wan Abdullah bakal bertanding di 32 daripada 45 kerusi DUN.

    Mahathir: Cuma diktator arah murid nyanyi lagu parti
    Sebagai parti serpihan PAS, AMANAH dilihat mempunyai peluang terbaik untuk menarik pengundi PAS dan pengundi atas pagar walaupun penubuhannya masih baru.


    Tambahan lagi, menurut sumber, pemimpin kanannya Datuk Seri Husam Musa pernah berada berada dalam kerajaan negeri ketika pentadbiran ikon PAS allahyarham Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

    "AMANAH diberi kepercayaan untuk menggempur majoriti kerusi DUN khususnya kerusi kritikal dan potensi PAS untuk menarik pengaruh pengundi atas pagar serta ahli PAS yang dilihat mampu memecahkan undi calon PAS dan BN.

    "Kerusi itu melibatkan kawasan yang dimenangi PAS sebelum ini dengan majoriti kecil atau PAS tewas dengan majoriti tipis," kata sumber yang namanya enggan direkodkan.

    Pertembungan tiga penjuru

    Antara kawasan kritikal dan berpotensi PAS tersebut seperti DUN Jelawat, Wakaf Bharu, Air Lanas, Selising dan Semerak, dengan harapan pertembungan tiga penjuru dengan BN akan berpihak kepada calon mereka.


    Di DUN Jelawat contohnya dimenangi PAS pada pilihan raya lalu dengan majoriti 102 undi; Wakaf Bharu dengan 978 undi atau kawasan PAS tewas tipis seperti di Air Lanas yang dimenangi BN dengan majoriti 47 undi.

    Sementara itu, PKR Kelantan pula dilihat akan diberi tanggungjawab bertanding di enam kerusi DUN, tambahan dua kerusi di samping empat yang ditandingi sebelum ini – Pengkalan Kubor, Kuala Balah, Guchil dan Nenggiri.

    BERSATU dijangka bertanding di lima kerusi manakala DAP berharap diberi peluang bertapak di Kelantan di dua kerusi, iaitu Kota Lama dan Galas, selepas lama tidak bertanding di negeri itu.

    Bagaimanapun, menurut sumber, peluang DAP untuk mendapatkan kerusi itu masih 50-50 setakat laporan ini ditulis.

    Selain HARAPAN, PAS dan BN, Kota Lama turut bakal menyaksikan penyertaan calon Parti Sosialis Malaysia (PSM) yang sudah menyatakan minat mereka.

    BERSATU dapat parlimen luar bandar

    Sementara itu, bagi kerusi parlimen pula peluang diberikan parti serpihan Umno, BERSATU.

    Parti yang dipengerusikan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad itu dikatakan bakal bertanding di lapan daripada 14 kerusi parlimen Kelantan.


    Read more at https://m.malaysiakini.com/news/398541#6IB0Otwliy3hIOrm.99

    ReplyDelete
  38. Untuk tatapan Mr JEBON...BN serawak tinduk kpd evangelis...Najib lagi takut kpd evangelis...

    Sarawak BN: Coalition never agreed on 'Islamic nation' status
    NATION
    Monday, 16 Oct 2017

    5:12 PM MYT
    by stephen then

    MIRI: The Barisan Nasional coalition never agreed to commit to make Malaysia an Islamic state, said Sarawak Barisan component parties.

    Top leaders of the Sarawak United Peoples Party (SUPP) and Progressive Democratic Party (PDP) have said that there is no way that Barisan will do away with the present secular status of Malaysia.

    SUPP secretary-general Datuk Sebastian Ting said there is no way that all Barisan component parties would agree to any move to turn Malaysia into an Islamic state.

    "Barisan component parties have never and will never agree to change the country's secular status to make Malaysia an Islamic country," said Ting.


    "And since Sarawak and Sabah are equal partners in Malaysia, and we in Sarawak and Sabah want to remain secular, there can be no Islamic status for Malaysia," added Ting.

    Meanwhile, PDP president Datuk Seri Tiong King Sing said that the Barisan coalition has not made any commitment to amend the Federal Constitution to make Malaysia an Islamic country.

    "Our Barisan colleagues have not agreed in any way that Malaysia is Islamic country. While Islam is the official religion in peninsula Malaysia it does not mean Malaysia is an Islamic country," he said.


    Read more at http://www.thestar.com.my/news/nation/2017/10/16/sarawak-bn-coalition-never-agreed-on-islamic-nation-status/#O1wWJog4MDg2OC8H.99

    ReplyDelete
  39. Kalo cina dah tolak umno najib lagi panik nak bubar parlimen walo pun PH kurang sambutan...hehehehe...mr Jebon dan cai3 hidup dlm khsyalan..

    ReplyDelete
  40. Pas dan umno dah sesak nafas, kemungkinan Pas hilang kelate dan kerusi DUN dan parlimen manakala umno hilang teraju diparlimen dlm pru 14 nanti. Sekarang ni masing2 cuba cari titik persefahaman tapi sangat sukar kerana sejarah takfiri hj hadi masih meninggal dendam kesumat, antara mereka., dengan pru yg hampir dekat sukar untuk silap mata najib hadi untuk menjalin kerjasama akhir pru akan berlaku dlm tiga atau lebih penjuru nanti

    ReplyDelete
  41. Poooorah..yg pencacai ameno dok maki tun boleh pula no. Kome jilatlah sampai licin penyamun tu..

    ReplyDelete
  42. GEBANG JER LEBIH CAI-CAI FUKATAN HAPRAK NI....HABUK PUN TARAK....

    ReplyDelete
    Replies
    1. GEBANG JER LEBIH CAI CAI BARISAN NAJIS NI..HABUK PUN TARAK...

      Delete
  43. Sya syorkan kpd guinness books of Malaysia beri anugerah kpd pass sbg parti pembangkang pertama di Malsia yg menjadikan pmbangkang lain sbg musuh politiknya tp menyokomg dn bersahabat dgn parti kerajaan..amacam boleh tak shbt sekalian??

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...TAK TAHU LER AKU...

      Delete
    2. DAH TERSEBUT DALAM HADIS NABI
      "ULAMAK YANG BERMUKA DENGAN PEMERINTAH,
      ITULAH PENCURI"

      KITA DI AKHIR ZAMAN,
      SEGALANYA TERKALIH,
      SAMPAINYA SATU MASA,
      MATAHARI NAIK TERKALIH,
      DARI BARAT BUKANNYA TIMUR

      Delete
    3. 2259...MAKA CEPAT2 LER SURUH MAMAK MADEY BUAH KUNDUR KEPALAKUTTY TU BERTAUBAT....

      Delete
    4. TUN BERPELUANG MASUK SYURGA
      KERANA MENENTANG KEMUNGKARAN

      LU...AMACAM????????
      CARA LU TULISPUN,HINA ORANG!!
      DI PADANG MASYAR KELAK
      TANGAN DAN JARI LU....
      DISAMBAR API NERAKA

      TENGOK ORANG PH????
      MANA HINA ORANG!!


      Delete
    5. Mamak jundur tak de bukti buat jesalahan...najib dah ade bukti...najib mesti dibicarakan...

      Delete
  44. Woi ustad!!! Yang KAFIR BERJEMAAH sebab AMANAT HJ HADI dulu tu dah islam kan semula ke belom???
    Woi ustad!!! Yang tercerai berai melalui AMANAT HJ HADI dulu tu dah nikah kan balik ke belom???
    Woi ustad!!! Kubor bekas pemandu @ pembantu HJ HADI kat tepi rumah dia tu dah pindahkan ke belom???
    Woi ustad!!! anak haram sebab mak bapak dinikahkan oleh imam umno dulu tu dah jadi anak sah ke tidak???
    Woi ustad!!!Yang tak bertegur sapa akibat AMANAT HJ HADI dulu tu dah bermaaf maafan ke belum???
    WOI USTAD!!! AMANAT HAJI HADI KG. BANGGOL PERADONG TU
    SESAT LAGI MENYESATKAN UMAT.
    WOI USTAD!!! KUBOR MEMALI TU DAH SIRAM MINYAK WANGI
    HARI NI???
    WIO USTAD!!! AMANAT HAJI HADI TU DAH BATAL KE BELOM??

    SUNGGUH TAK TERTANGGUNG SIKSAAN TEKANAN PERASAAN INI

    LAAILAHA`ILLAANTA SUBHANAKA `INNIKUNTUNAMINAZZOLIMIN

    ReplyDelete
  45. kitorang ada badak bkl pm..ko hado?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mengucap bro...
      tak baik samakan orang dgan binatang

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Nuar dah juburi jubo ko mcm jubo sefool yg takut melawan...heheehehe..

      Delete
    4. Orang memang tak baik samakan dengan binatang
      ..tapi perangai orang sama mcm binatang...

      Delete
    5. 23:14 HUKUM PAS KENA ADA 4 SAKSI!!!
      SAPA YANG SAKSI ANWAR MELIWAT?????
      LU CARILAH SENDIRI,LU PIKELAH SENDIRI!!

      NAH KENA SEBIJI,BUAT SONYAP BRO NI..

      Delete
  46. Walau lusuh,tak kalah bersih
    Istana Biru ,sangkutnya baju
    Kaulah musuh, kaulah kekasih
    Ke mana peluru sanggup ku tuju

    Terang di paya,pakat berburu
    Musang belatuk,masih tak lari
    Perang di maya hangatkan PRU
    Insan ku kutuk,kekasih sendiri


    Salam untuk abang.

    ReplyDelete
  47. It is up to French magistrate to decide on Razak’s fate
    Nora Jaswa
    ShareTweetPinMail
    razak-baginda-1

    PETALING JAYA: Abdul Razak Baginda’s fate is now in the hands of a French magistrate, says a local lawyer.

    The lawyer, who did not wish to be named, said based on the information given, it is ultimately up to the magistrate to decide whether there is a case or not, pertaining to the ongoing French inquiry into alleged corruption in the purchase of the Scorpene submarines by the Malaysian government in 2002.

    “The magistrate will then direct the police to investigate the matter and when the magistrate thinks the case is worthy, charges will be made accordingly,” the lawyer said.

    “Every country has it’s own legal system. If the legal system in France thinks that there is a case, then they will make the necessary charges and proceed with the trial.

    “These allegations fall exclusively under French jurisdiction. Even though it involves a Malaysian and Malaysian assets, there will be no charges, there will be no trial to be conducted in Malaysia,” the lawyer told FMT.

    Yesterday, Agence-France Presse (AFP), had quoted a French judicial source as saying that Razak had been charged in France on July 18, over alleged kickbacks in the 2002 sale of submarines to Malaysia.

    At the time of the submarine deal, Razak was an adviser to Prime Minister Najib Razak, who was then defence minister.


    The report said Najib oversaw the deal worth nearly €1 billion (US$1.18 billion) to buy two Scorpene-class submarines and one Agosta-class submarine from French naval dockyards unit DCN, which is linked to French defence group Thales.

    An investigation into the deal was launched in 2010 in response to a complaint from Malaysian rights group Suaram.

    The investigation revealed that another company, Terasasi, whose main shareholder was Razak, received €30 million for what was billed as consultancy work, but which investigators believe was really a front for kickbacks.

    Quoting a judicial source, the newswire reported Razak was charged on July 18 with “active and passive complicity in corruption” and “misappropriation of corporate assets”.

    Four French defence industry executives have already been charged since the investigation began.

    All four men deny the charges against them.

    The French investigators are also looking into allegations that €114 million was paid to a purported Malaysia-based shell company, Perimekar, as part of the deal. That company was controlled at the time by Razak’s wife.

    Meanwhile, Razak has since released a statement denying he had been charged in a French court, and saying the report was misleading as the French legal system differed from that of Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makin bertambah serabut kepala najib..
      Najib diperintah bela diri oleh mahkamah dlm saman balu mendiang Bala...
      Najib baru hantar permohonan tolak perintah mahkamah kemukakan penyata akaun kerana bayaran 9.5 jota kpd loyar tersohor mualaf Shafei
      Parlimen tak boleh bubar lagi wslopun tun madey tinggal sorang diri...

      Mcm mana PaaS boleh sayang najib yg sarat dengan skendel......

      Delete
  48. KALU BERSATU DAH MASUK KELANTAN

    ALAMATNYA KEMATULAH PARTI PAS

    BERSATU KUAT LA.............

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno dan pas dua sahabat yg main sorok2 akan kojol...

      Dua sahabat ini hidup dlm khayalan...

      Delete
    2. ...kuat sangat ker cap Munge ni....hik...hik...hik...

      Banyak Munge dah bertaburan jadi sampah sarap.....

      Delete
    3. 23:47 jawabnye gini yerrr.

      BERSATU ADALAH UMNO
      UMNO LAK BUKAN BERSATU

      renung-renungkan bro? Siapa kuat?

      Delete
  49. Kami membenci perlakuan buruk itu......
    PERSATUAN PATRIOT KEBANGSAAN TIDAK SENANG KELAKUAN BURUK JAMAL YUNOS

    Persatuan Patriot Kebangsaan melahirkan kebimbangan dengan telatah Datuk Seri Jamal Md Yunos dengan gimik dilakukannya sebagai tanda protes terhadap kerajaan negeri Selangor dakwanya, boleh mengundang teladan tidak baik terhadap golongan belia dan memberi kesan buruk kepada perpaduan dalam negara.

    Presidennya Brid. Jeneral (B) Datuk Mohd Arshad Raji berkata, persatuan itu sangat tidak menyenangi kelakuan buruk yang ditonjolkan pemimpin Gerakan Baju Merah yang juga Ketua Umno Bahagian Sungai Besar itu.

    “Dari keranda ke tuala mandi dan terkini memecahkan botol arak adalah kelakuan dan telatah yang tidak masuk akal sering dilakukannya.

    “Sedangkan pembangkang dalam diam berkemungkinan mentertawakan kelakuannya kerana tindakan pemimpin Umno itu memungkinkan partinya kehilangan undi.

    “Kami di Persatuan Patriot membenci perlakuan buruk itu. Ini kerana selain menganggu ketenteraman awam, beliau merupakan ‘role model’ yang buruk kepada golongan belia di negara ini,” ujarnya dalam kenyataan hari ini.

    Menurut Mohd Arshad lagi, terdapat banyak cara boleh dilakukan Jamal untuk menunjukkan beliau protes terhadap sesuatu isu membabitkan Kerajaan Negeri Selangor yang di terajui Menteri Besar Datuk Seri Mohd Azmin Ali.

    “Terdapat cara yang lebih baik untuk memprotes dan melakukan demontrasi, tetapi jika ia menimbulkan kebencian dan permusuhan sudah tentu sama sekali tidak menepati konsep perpaduan kaum di negara ini.

    “Kami adalah veteran tentera dan polis dengan bangganya berkhidmat kepada Raja dan Negara kami.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas pon tak pernah komen perlakuan burok jamal jamban terhadap kerajaan negeri selangor walhal pas adalah sebagian dari kerajaan selangor...nampak pas ni bodooh bebenor..

      Delete
    2. Elok yg bodoo umno yg kutip buat rakan seperjuangan..

      Delete
    3. kalu ada pesta bogel kat pantai...
      eloklah Jamal telanjang bulat kat
      pintu masuk SUK Selangor ,tanda protes

      kakakakakakak

      Delete
  50. WOI KEJORA!!!!
    TURUNLAH ENGKO.....
    MANA KO PERGI HAH....
    MEMBUTE KE????
    TAKUT KE????
    PUTU MAYAM PUNYA KEJORA???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kojolla kengkang sedang dikerjakan bang sadar...lepas ni kena serbis man singh plok..kojolla cari duit lebih kerana
      barang serba mahal...najib bayar upah ciput...mat maslan potong serbis caj..

      Delete
    2. ...mungkin dia dah di beri hidayah..
      ...tak masuk lagi
      ...KEJORA ni hatinnya lembut
      ...alim pulak. Orang gini memang
      cepat terima hidayah.

      AMIN.

      Delete
  51. Kejora sedang mengira jumlah kehadiran di pj timur yg telah memasuki angka ke 80 ribu orang. Dianggarkan siap pagi esok sbb kehadiran melebihi sejuta orang. Excell yg digunakan utk mengira adalah versi yg sama diguna pakai oleh DAP masa pemilihan yg lepas.

    Terdapat banyak kesilapan pd excell. Kena kira secara manual. Sorrylah aaa...manyak lambat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. gua keliru lu sebelah mana???

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...