Sunday 8 October 2017

JANJI BETUL ATAU JANJI PALSU?

UMNO kelihatannya benar-benar terdesak untuk menjalin kerjasama dengan Pas. Walaupun sudah diingatkan oleh Naib Presiden Pas, Idris Ahmad agar Annuar Musa jangan perasan dengan mengatakan kedua-dua parti mempunyai DNA yang sama, Ketua Penerangan UMNO itu nampaknya tidak berputus asa.

Kali ini beliau menjanjikan untuk membantu Pas sekali lagi dalam meminta Akta Mahkamah Syariah (bidang kuasa jenayah) 1965 atau Akta 355.

Kahkahkah....ini janji betul-betul atau janji palsu?

Usul persendirian Akta 355 sudah pun dibentangkan oleh Hadi Awang sebagai usul persendirian dalam sidang Parlimen April lalu. Bagaimanapun ia tidak dibahaskan, sebaliknya Speaker telah menangguhkan persidangan dengan janji ia akan dibahaskan dalam sidang Parlimen berikutnya.

Bagaimanapun, dalam sessi Parlimen Julai lalu, tiada perbahasan berkenaan Akta 355 diadakan kerana ketika itu Hadi bercuti sakit berikutan baru selesai menjalani pembedahan injap jantungnya.

Sessi Parlimen seterusnya ialah hujung bulan Oktober ini, tetapi kali ini ia lebih tertumpu kepada perbahasan Bajet 2018 yang akan dibentangkan oleh Najib Razak selaku Menteri Kewangan pada 27 Oktober.

Dengan tumpuan lebih khusus kepada perbahasan Bajet 2018, sudah barang tentu tiada perbahasan berhubung Akta 355 dapat diselitkan dalam sessi kali ini.

Bermakna, untuk tahun 2017 ini tersangat tipis untuk melihat usul Hadi itu dapat dibahaskan.

Sidang Parlimen seterusnya mengikut kebiasaan akan diadakan sama ada pada Mac atau April 2018.

Adakah ketika itu perbahasan Akta 355 akan diberi ruang?

Kemungkinan juga tidak kerana mengikut jangkaan, jika tidak pada November ini, Parlimen dijangka akan dibubarkan sebelum Mac 2018 untuk membolehkan PRU 14 diadakan.

Habis...bila usul Akta 355 akan dibahaskan?

Tidak mungkin Najib dan UMNO berani membenarkan usul Akta 355 dibahaskan kerana parti-parti seperti MCA, MIC, Gerakan dan  rakan komponen di Sabah serta Sarawak secara terbuka dan terang-terangan menentang pindaan akta berkenaan.

Sebagaimana kerajaan tidak berani mengambil-alih usul meminda akta tersebut untuk dijadikan sebagai usul kerajaan kerana ditentang oleh parti-parti komponen BN, meskipun sudah berjanji sebelumnya, berani potong kuku,  Najib juga pasti takut membenarkan ia dibahas dan diundi kerana akan menyebabkan pergolakan dan perpecahan sesama sendiri dalam BN.

Jika dibenar diadakan undian, peningnya Najib tentu bukan kepalang. Kalau UMNO mengundinya, sokongan di Sabah dan Sarawak akan hilang. Tidak memberi sokongan pula, Pas yang akan melenting kemarahan.

Maka, membiarkannya tergantung sehingga pilihanraya diadakan adalah jalan selamat untuk Najib mendapat sokongan kedua-dua belah pihak.

Untuk itu, janji Annuar Musa kepada Pas untuk sekali lagi menyokong usul Akta 355 adalah sah janji palsu semata-mata.

Janji untuk menjadikan pindaan Akta 355 sebagai usul kerajaan pun tidak berani ditunaikan, tidak malukah UMNO sekali lagi melontarkan janji palsunya, kecuali jika Pas memang suka "dikencing" berkali-kali? (ShahbudinHusin 08/10/2017)

187 comments:

  1. Janji je... tanam tebu di bibir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si bodoh oii.. Sibuk nk sahkan janji itu tak berat mana..yg bersifat pengkhinat dan menentang tu lah paling jahat dn celaka. Seolah2 ruu ni hal ehwal org umno pas saja? Hngpa Agama apa macai mahadey laknatullah??

      Delete
    2. Ape yg tak berat...mungkir janji sifat munafik....yg menamakan ruu 355 sebagai undang2 islam itu paling jahat...ini ruu pas bukan ruu undangd2 islam...mao tipu kaa?...

      Delete
    3. Anon1918 kalo kerajaan sokong xyah bentang bagai lah
      Dan tak pyah demo bagai
      Dasar lebai tertinggal bas

      Delete
    4. Anon 1918, sebenarnya golongan golongan yg guna agama utk mencari kuasa dunia Dan menyudal agamanya untuk mendapat habuan dunia yg sebenarnya laknatullah yg lebih laknat dari syaitan Dan wajib dihumban ke neraka Weil apa itu neraka weil iaitu seburuk buruk neraka yg paling bawah dan hina

      Delete
    5. Anonymous 19:18, kenapa kau cakap mahadey laknatullah???

      Mahadey tak pernah rogol dan bunuh umat Islam, apatah lagi mengkafirkan sahabat dan menggelar Aisyah sebagai perempuan lacur!!! Masa perang di Bosnia dulu ada tentera berpangkat tinggi yang kata mahadey bekal mereka senjata sampai Bosnia pernah mencalonkan mahadey dengan anugerah nobel!!

      Syiah rogol dan bunuh umat Islam Syria,mengkafirkan sahabat dan menggelar Aisyah perempuan lacur!!!

      Hadi pulak, tengah-tengah umat Islam syria diperkosa dan dibunuh, pergi berpeluk dengan Syiah dan memuji Hizbullah, kenapa kau tak kata dia laknatullah???

      Semua pemimpin2 pas diam bersetuju, kenapa kau tak kata mereka semua laknatullah belaka???

      Umno nak berbaik dengan pas, kenapa kau tak cakap Umno nak berbaik dengan pas laknatullah???

      Kau agama apa macai syiah laknatullah pembunuh dan perogol umat Islam???

      Bodoh nak mampos, patutlah sekarang najib sedang jual negara kat komunis siap sokong, rupanya kau tu bodoh nak mampos nauzubillah!!!

      Delete
    6. Anon 19:18,

      Kau ni dulu belajar kat mana sampai bodoh sangat ni??? Jangan cakap aku kau belajar kat unversiti. Orang belajar tinggi tak adanya bodoh macam kau!!!

      Kau ingat undang2 Islam tu ruu355 ke??? RUU355 ikut yang hadi baca, kau ajar anak kau baca Quran pun boleh jadi salah sehingga didenda RM 100k dan dipenjara. Ikut apa yang hadi baca, kau berdakwah tabligh pun boleh kena sebat 100 kali!!!

      Itu undang2 Islam ke??? Bebal punya budak!!!

      Delete





    7. Pas nak.masuk lubang 2x


      Kena kencing tak ???? Kaki ni

      Delete
    8. Kenapa marah sangat bila 2 kelompok Islam bersatu untuk kukuhkan syariah? Kenapa pula suka bila kelompok kafir dan sekutu liberalnya bersatu tegakkan Pesta Arak? Dah jauh kita dari jalan yg lurus bila berteman setia dgn kafir evengelis. Malang kerana kita gadaikan akhirat untuk habuan dunia. Habuan dunia itu pun belum tentu dapat dek ditipu evengelis dan sekutu mereka. Rugi dunia dan akhirat.

      Delete
    9. BONUS PULAK PADA PARTI LEBAI KAKI SUNDAL AGAMA ISLAM. PELACUR AGAMA MACAM HADI MESTI TERLIUR MACAM KETAGIH SEKS SEBAB TAWARAN BOHJAN TUA UMNO...

      BAGAI PELACUR AGAMA MACAM PAS DIJANJIKAN BOHJAN TUA (UMNO)...

      DENGAN DUIT RM355 UNTUK DIJADIKAN LAUK LAGI SEKALI...

      BERSAMA DENGAN RAKAN2 BOHJAN TUA PEROGOLNYA (MCA / GERAKAN / PCM) DAN (MIC)!!

      PELACUR TUA PAS YANG DAH BIASA DIOFFER 90JUTA SEBELUM INI... PASTI MENJADI SUNDAL MALAM DIKERJAKAN BOHJAN TUA BERAMAI2!! HARGA PUN MURAH RM355 MUNGKIN DENGAN DISKAUN 90%. BOLEH KE BERNIAGA KOSMETIK SELAIN DARIPADA MENYUNDAL?

      Delete
    10. Mr jebon dan kojolla. Kamu ni macam menghina Tuan politik kamu saja sebab Tuan kamu bersekutu dengan Taek Jho Low kafir,evangelis dan tokong MCA,MIC,serta Parti Sabah dan Sarawak. Sudah ambil dedak tembak Tuan pulak. Munafik betul kamu berdua. Pasti kena simen lah tak lama lagi atau pun kena gelek badak lah.

      Delete
    11. Mr j jgn ko dok jaja lgi evengelis ko tue dah brapa kali kwan ajak hujah isu evengelis nie ko lari nievko timbul blik lo menyanyi lgi lgu evengelis ko ko nie mmg lahanat dasar pengecut pegi jahanam ngan kata spin ko dasar penjual agama bila ajak hujah lari ko nie bukan evengelis lgi tpi ikut cntoh zionis pnya doktrin lahanat

      Delete
    12. Wah.. berita ni mmg walaun2 PAS cukup STIM dan boleh pancut2 weh.

      Buat perhimpunan UNGU 2.0 pulak. Islam weh..Islam.. stim woo..

      Kene tipu pun xpa, janji Islam.

      Delete
    13. Muka pak lebai munafik memang patut kena kencing syaitan umno.

      Delete
    14. Bukan tebu di bibir tapi dedak babi di bibir umnobnpas

      Delete
    15. J.. .jika tak ada modal lagi nak bercakap....letak jawatan lah...
      ....bolo punya olang...hai ya ada juga ini macam ha?

      Delete
    16. Anon 2223, hari hari kita tipu diri sendiri dgn dongeng rekaan PH. Sampai yg jelas pun tak nampak. Benci kita pada puak Islam membara manakala cinta pada kafir perosak mendalam. Akibat yakin dgn dongeng evengelis dan TDM. Apakah nak tunggu sedar di padang masyar? Agak terlambat.....

      Delete
    17. Cinta pada Trump evengelis kristian perlu ke beli Boeing?

      Betapa Trump diagungkan jadi pemimpin sampai ekonomi US nak dijaga dan musuh US jadi musuh??

      Cinta buta sang evengelis. Jangan sampai ke padang masyhar musuh Trump jadi musuhmu yeeee..

      sebab Trump tu kafir.. Allah tu musuh baginya. Takkan nak jadi Allah musuh?

      Delete
    18. Owh dongeng yer mr j one mdb?
      Beli boeing 20buah pakai duit kwsp?terbit bon sukuk tahun nie brapa kali?nk wat setel hutang ipic opss xlpas setel bunga jer lah apa?tempoh matang over20thun kira bon anak cucu lah yer?sure tn50 dowg usung tempurung klapa mintak derma ngan pak arab kot mr j

      Delete
    19. Lantak lah janji palsu ke, janji kelentong tapi yang pasti PAS dan UMNO dah jadi satu geng. Lagi cepat dimaterikan lagi bagus supaya senang rakyat nak beza sapa yang masuk geng penyamun dan penzalim rakyat. Tapi bagi aku, rakyat dah dapat beza pun sapa2 yang dok bersekongkol dengan UMNO ni.

      Rata2 rakyat dah tengok PAS ni semacam sudah dibeli oleh UMNO. PAS sudah dilanggan oleh UMNO guna nak menyerang PH. Hanya walaun2 dan si macai saja yang masih menyalak konon2nya PAS dan UMNO adalah musuh. Jelas sekali PAS adalah rakan sekutu yang duk bersubahat dengan UMNO parti penyamun. Penyamun dan kenkawan dia walaupun berserban dan berjubah tetap tidak mengubah fakta bahawa mereka adalah geng2 penyamun dan mereka adalah musuh rakyat dan negara.

      Marilah kita bersama2 mempastikan bahawa penyamun dan pasu bunga diletakkan di luar parlimen. Dan seelok2nya penyamun dimasukkan dalam jel dan pasu2 bunga yang menyokong mereka diletakkan di tepi parit atau longkang kat penjara tu.

      Nick.
      Cape Tiger.

      Delete
    20. DAH POLITIK JANJI TU KAN DAH JADI SATU KOMESTIAN, EK ANG NI BUDIN2 MCM2

      Delete
  2. 2nd..pas pis pus.mana ostad odi q7

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan tuan puan puan




      RUU 335 DALAH BOLLSHIT


      RUU ADALAH CIPTAAN HARAMJADAH MANUSIA


      APA NAK KECOH???

      NABI PUN TAK PERNAH URUSKAN PENJARA DI MEKAH..


      SEBUT WAHAI LEBAI TOLOL NAMA PENJARA PALING FAMOUS D MEKAH??? APA LEBAI TOLOL BELAJAR SIRAH PUN TAK TAU


      BODOOO LEBAI LUKUSAN AL AZHAR TOLOL


      KENAPA TAKUT BUAT HUDUD ??

      INI RUU 335 NABI PUN TAK PERNAH SEBUT

      AJARAN KAPIR APA PAS DAN UMNO NIH????




      Delete
    2. Tell me lebai bodo kapir

      The name of mecca's biggest detention center?

      Tell me how nabi s.a.w managed the so called correctional institution witg his bare hands ??? If any ??


      Tell me you bloody foking lebai sesat tolol ??? Sesat

      Delete
    3. KEGAGALAN ALKORAN ????


      TIDAK ADA SATU AYAT DALAM KORAN YANG SEBUT PASAL "PENJARA"


      TIDAK ADA.. TERIMA KASIH MALAYSIA BARU AL.HAFIZ YANG BUAT PENYELIDIKAN TERPERINCI !!


      MANA LEBAI BODO....NAK RUU 335 30 TAHUN PENJARA SEBAB CURI SPENDER WANITA..???

      Delete
    4. Dah lobai2 pas tu tolol annuar musa dan umno lagilah bahalul.

      Dulu pas sewenang wenangnya kafirkan umno dgn amanat tok guru hj hadi awang laknatullah tu.

      Umno pula tuduh pas sesat.

      Sekarang boleh pula temui titik persamaan. Persamaan yg mcm mana tu?

      Tiba2 pas dah boleh berdiri satu saf pula dgn umno dan menghadapi kiblat yg sama.

      Amanat siapa pula kali ini? Amanat annuar musa ker? Umno dgn pas boleh pula. Kenapa PH dgn DAP tak boleh? Dulu kenapa pas dgn DAP boleh?

      Pariah punya pas. Pariah punya umno.!!!!

      Delete
    5. Maaf malaysia baru al quran tak gagal bro tapi mereka yg mentafsir al quran yang gagal mengikut disiplin ilmu al quran itu sendiri so kawan tak setuju yang al quran gagal ia sebuah kitab yg suci

      Delete
    6. Baiklah

      Alkoran tak gagal tiada setanding dengan ayat ayat Allah

      Tiada kitab baru yg dapat di cipta manusia.. Khalasss


      Alkoran ada sebut tentang penjara akhirat iaitu neraka jahanam

      Wahai lebai sebut satu ayat pasal

      Penjara dunia ....


      Sila isikan nama penjara dunia di sini ____________

      apa.nama penjara dunia yg di sebut sebut nabi kamu dan dalam alkoran beribu kali? JIKA ADA?

      Delete
  3. usahkan ruu 355..umrah pon mereka boleh lakukan berdua najib dan hadi. kahkahkah...

    tercengang semua manusia malaysia. kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno dgn pas dah memang tak ada modal lain lagi dah.

      Bila hampir habis harta rakyat dicuri tiba tiba umno nak bantu pinda RUU 355.

      Baru nak masuk islam ker annuar musa?

      Delete
  4. Sibuk betol macai mahakutty haprak ni dengan umno pas.. Rumah sendiri dah nak runtuh.. Cepat2 cari rumah baru (rumah kapir chuavanist).. Ruu355 musuh madey skrg ni.. So xpyh nk menyibuk pasal hal ehwal orh Islam kalu dh separuh badan dh jadi hamba pencacai suruhan kafir harbi..

    Mampos nnt kebumuikan ikut cara Comango..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo ko dan jamal jamban merah mampos elok di tanam sekali dengan botol arak....amacam?...

      Delete
    2. Kajolla bodooss...ruu pas bukan undang2 islam laa ngok...

      Delete
    3. Comango kakak ko anon1916
      Dasar penjilat cash is the king dan lebai kepundek kategori kafir pun ko tak hadam dasar mangkuk

      Delete
    4. Anonymous 19:16,

      Entah2 hadi dah jadi kafir syiah tak??? RUU 355 syiah nanti yang dia bawak, kau pulak sokong hahahaha!!!

      Eloklah walaon jadi pencacai kafir syiah perogol dan pembunuh umat Islam hahahahaaa!!!

      Aku tengah fikir jugak, nak kebumikan kau macam mana??? Aku tak biasa ajaran syiah laknatullah ni!!!

      Delete
    5. Mmg wak kojola kengkang lima kupang praktik comango di lorong chow kit tu. Ini sudah terbukti.

      Dalilnya tengoklah dia berjalan pun terkengkang kengkang

      Delete
    6. 19:16 tu kan binatang. Kalau mampos sakit buang saja di hutan dan kalau mampos kena gelek kereta biarlah lorry,trailer gelek lagi, lama lama reputlah bangkai dia. Tidak payah tanam,sembahyang. Habis cerita.

      Delete
    7. Semoga ucapan dan tulisan ko ANON 22:32, 8 october 2017 kepada org lain akan diterbalikkan 100% kepada kau semula Anonymous 22.32, oleh ALLAH SUBHANA HUWATAA'ALA 'AZZA WAJALLA..ALLAH HUSSAMI'UL ALIMM YANG MAHA MENDENGAR LAGI MAHA BERKUASA.

      Wahai pengkeji yang keji.. Semoga apa yg ko minta pada orang yang diainaya diatas itu akan kena, menimpa diri kau, anak isteri kau kaum kerabat kau semula sata hari nanti..dan kau akan tahu betapa siksa pedih sakit yg amat azabnya kematian itu bg pelaknat, pengkhianat doa macam kau Anonymous 22.32 wahai yang tak bernama..22.32 sesungguhnya Allah SWT MAHA TAHU siapa kamu

      Dan kamu takkan terlepas sebesar zarah pun daripada apa yang kamu lafaz itu.. AMEEN YA ALLAH..YA JABBARR..YA AZEEZ YA MUTAKABBIR!! Allahu Sameul Alimm Allahu Akbarr!!

      Delete
    8. Huhuhu...Allah Taala tak sezalim yang kau sangkaka 114. Belajarlah agama dulu sebelum nak doa laknat pada orang. Takut Allah kembalikan kepada tuannya..

      Delete
  5. Kalau janji itu tipu
    Kalau khabar angim itu betul
    Kalau klepet itu derma
    Kalau memupus itu mmbantu mmbangunkan ekonomi
    Haha tak gitu sifir lahanat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Annuar musa yg penuh dengan kemelut rasuah tiba2 nak jadi juara meluluskan RUU 355?

      Nak jadi presiden FAM pun tak layak.

      Cermin cerminlah muka tu dulu annuar musa.

      Delete
  6. Berapkali umno sudah bersedia?....dah pon bentang kenapa blm lulus....berape lama lagi masa yg diperlukan untuk membolehkan RUU Pas di kuatkuasakan?...
    RUU _164 dah pon beres...164 jauh terkemudian dari Ruu Pas yg hanye pindaan angka2 hukuman...

    ReplyDelete
  7. Ruu 355 hanyalah karangan atau nukilan seorang lebai yg suka berhukum dengan semberono tidak ada hukum hudud yg menyebat lepas sebat minta denda berlipat kali ganda itu kejam namanya dan si pentaksub lebai dibdohkan dgn dogma mlampau so dalam hudud sbenar lbih ringan dari hukum ruu lebai adekah lebai dapat wahyu?dasar penjual agama

    ReplyDelete
  8. Anuar muso kaki klentong....satu spesis dengan najib...masa nik Axiz anuar musa kuat kutuk pas...sekarang bergantung nyawa dengan pas...DNA pas sama dengan dna pas?...dari segi klentong sah sama dna...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sori...dna pas sama dgn dna umno?...

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Apa dah jadi dgn skandal apartmen Dudley House Skandal MARA itu didedahkan oleh sebuah akhbar Australia, Teh Age, yang mendakwa lebihan bayaran itu digunakan untuk membayar kepada individu tertentu sebagai imbuhan pembelian. Dilaporkan MARA terlebih bayar RM129 juta bagi pembelian empat aset di Melbourne yang kesemuannya didakwa dibayar lebih tinggi berbanding harga sepatutnya mengikut pasaran semasa. Ini dah kerja 'mark-up' value dan masuk ke kantong sendiri.

      Selain itu, pembelian tiga hartanah di London, iaitu Hotel Ashley berhampiran stesen Paddington, asrama pelajar Beaumont House dan pangsapuri perkhidmatan Atelier EC1.

      Kenapa senyap tak ada tindakan susulan?

      Boleh pakai & percaya ker Annuar Musa nie dah ikut-ikutan kerja songlap Najib & Rosmah.

      Hayyyyy.....APA NAK JADI DGN MENTERI2 TOYOL BN NIE....??

      Delete
    4. Kerana babyak kes anuar jadi liability kpd najib dan umno...jalan selamat najib terajang anuar muso dari kerusi pengerusi MARA...

      Delete
    5. Pak Othaman

      Annuar musa sendiri tu pun pariah masih terpalit dgn rasuah berjuta juta semasa dia di MARA tiba nak tunjuk image seorang sufi.

      Delete
    6. DZULKIPLI SPRM PUN DAH KENA SUAP 5 JUTA DENGAN NAJIB MO1.

      ANNUAR MUSA NI BUKAN KES MARA, KES TRW, KES TANAH AUSTRALIA, KES PPRT. KALAU DAH SUAP 5 JUTA, PUKAT BESAR PUN TAK DAPAT JERUNG TUA SEKOR NI.

      KALAU RAKYAT BAGI UNDI PADA UMNO..MEMANG HANCUS HARTA NEGARA JADI MAKANAN JERUNG2 NI.

      YANG DAPAT LEBIHAN SISA TAIK MACAM SAMSUNG A9, BATIK SELAI, TIN SARDIN, BERAS SEKAMPIT DAN BONUS RM500 8 TAHUN BERTURUT-TURUT. APA KE JADAH?

      RAKYAT KENA UGUT BONUS 2 BULAN GAJI ATAU BOIKOT UNDI PARTI NAJIB SDN BHD TAMAK HALOBA, KEDEKUT PAIT DAN BOROSSSSS!!!!

      Delete
  9. Maka parti jiban yg pnuh dgn unsur toksik mengendeng lebai utk mnyokong karangan ruu tue utk dpt sdikit political mileage kan maka pihak lebai tersipu miang ngan ajakan itu dan dh pun merendek brdua dan akan bermukah jua akhirnyer

    ReplyDelete
  10. PostPosted: Tue Feb 10, 2009 3:27 pm Post subject: ANUAR MUSA PERNAH TABALKAN SULTAN BARU KELANTAN LIVE RTM.. Reply with quote
    INGAT TAK SEDARA SEKALIAN ANUAR MUSA PERNAH MENABALKAN RAJA IBRAHIM PETRA SEBAGAI SULTAN KELANTAN YANG BARU DI KETEREH DAN DIBUAT LIPUTAN SECARA LANGSUNG OLEH RTM MASA TUU....

    UNTOK PENYOKONG UMNO SIAPA LAGI DERHAKA...ANUAR MUSA AND THE GENG(PERLU INGAT RTM MENYIARKANNYA BERMAKNA SOKONGAN GENG UMNO) ATAU NIZAR(YANG MASIH MB MENGIKUT UNDANG UNDANG)

    SEINGAT AKU KALAU ZAMAN TOK NENEK AKU DAH LAMA KEPALA ANUAR BERCERAI BADAN .....UNTUK UMNO TOTOK TAK PAYAH BERCAKAP BAB DERHAKA...PAS OR UMNO OR DAP...YANG PENTING ...SULTAN YANG ADIL AKAN DIJUNJUNG RAKYAT ....

    ReplyDelete
  11. Annuar Musa,

    Kamu masih lagi mahu bermain dengan akta? Tak serik2 kamu memperbodohkan diri dan pemimpin Pas! Auta kasi pusing kepala lah...Annuar Musa Oi!

    Masa kamu dan pemimpin2 Umno/BN akan berakhir...In Shaa Allah.

    ReplyDelete
  12. Terpandang muka dia ni,teringat kes PPRT dan duit Mara,ramai orang Melayu dan anak Melayu miskin menjaga mangsa

    ReplyDelete
  13. Dalam keadaan keadaan masakini yg semakin gawat , di mana martabat islam semakin diperkotak katikkan sesuka hati, bukan saja oleh bukan muslim, tapi juga oleh muslim sendiri. usaha TS Annuar dilihat sebagi sesuatu yg sangat2 relevan dan masuk akal utk memastikan islam terus menjadi tunjang negara ini. Dgn pengalaman PAS dan UMNO yg begitu lama memperjuangkan Islam ,ia adalah gandingan yg sangat kental utk terus mendaulatkan islam dan melayu di Msia. Jangan jadikan Msia spt negara jiran di selatan tanahair, di mana islam dan melayu menjadi warga kelas ke dua...jika dibiarkan, tak mustahil akan berlaku di negara tercinta ini. Rakyat amat2 bersetuju agar k/sama PAS dan UMNO ini dipercepatkan sebelum keadaan menjadi lebih gawat dan di luar kawalan. Semasa zaman TGNA dulu pun dah ada ura2 k/sama ini, tapi mendapat tentangan dari dlm kalangan pimpinannya sendiri...mudah2an di bawaha TGHA , ia kan menjadi kenyataan. Sewajarnya, perkara yg baik seperti ini kita sebagai rakyat yg cintakan keamanan dan tidak sanggup melihat islam dan melayu terus melarat di negara ini, memberi sokongan padu kpd usaha murni TS Annuar. Jangan menyesal tak sudah, jika lebih banyak lagi negeri2 di Msia jatuh ke tangan puak2 sebelah sana..jadikan pengajaran maruah melayu dan islam di Penang sebagai iktibar kpd kita semua !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju usaha unuar muso relevan kpd umno...umno amat memerlukan bantuan Pas 3 penjuru..
      Anuar muso dah nampak peluang untuk umno merebut kelantan...
      Najib dan umpan 90 jota...sekarang anuar berulang kali memujuk pas kerana anuar memang arif dengan pas yg bodoh sombong...

      Delete
    2. Kaki kebas duit MARA kau kata relevan???

      Pasukan bola Kelantan pun dah lingkup!!!

      Otak kau letak kat mana???

      Usaha murni konon, itu kau bodoh tak berusaha jadi pandai, sekolah pun tak tinggi, sebab tu jadi bodoh macam ni!!!

      Delete
    3. kenapa hukum Islam di buat taruhan?

      sepatutnya PAS dan UMNO belum-lumba nak bentang..

      Delete
    4. Kena lah tue bodoh sombong ngan kaki pemupus berposah tiada

      Delete
    5. Dah lar geng najib jgn ko wat citer seram merapu ko keje menakutkan owg yg seagama ngan ko yg nyata rkyat still cam biasa bleh menerima konsep pelbagai kaum dan hormat menghormati tapi puak ko memomokkan dgn isu kaum dan agama tanda kuasa ditgn pemimpin ko akan sirna jdi ko menghasut lah

      Delete
  14. PAS PIS PUS parti lebai kuyup ni dah biasa kena kencing .. Parti jual ugama memang kena anjing kan ngan Anuar musang..hahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS - PARTI AGAMA SUNDAL.

      KERJA MENYUNDAL AGAMA ISLAM IKUT MAZHAB HADI.

      APA KE JADAH RUU355 IKUT ISLAM??
      INI MAZHAB BARU HADI AWANG...

      PENJARA 30 HARI
      DENDA RM100,000
      SEBAT 100X

      KAKI SUNDAL AGAMA ISLAM PASTALQIN.. NAK TANAM KAK WAN DALAM JIRAT... JIKA TAK SOKONG HUKUM CIPTAAN MAZHAB HADI AWANG????

      SEKOR LAGI SUNDAL NAIK AUDI Q7 NAK SEKEH MUFTI SEBAB TAK IKUT HUKUM MAZHAB HADI AWANG???

      JIKA ADA YANG KATA INI IKUT ISLAM SAH DAH JADI GOLONGAN BIDAAH YANG SESAT... BERTAUBATLAH JANGAN IKUT MAZHAB SESAT TAKFIRI BIDAAH SYIAH WAL MUTAAH NI..

      LAGI BAGUS SURUH HADI AWANG SURUH NAJIB NAIK BONUS 2 BULAN GAJI PADA SEMUA PENJAWAT AWAM DAN PEKERJA SWASTA...

      SURUH NAJIB BUANG BADAK ROSMAH MANSOR DARIPADA JPM..6 EKOR PENJAWAT AWAM JADI KULI ROSMAH BAGI KERJA CUCI JAMBAN KLIA2 KE... TUKANG KEMAS KASUT MASJID PUTRAJAYA KE..ADA PEKDAH JUGAK..

      APA KE JADAH BINI PM SEKOR NI BOLEH ADA PEJABAT DALAM JPM? TAK LOGIK LANGSUNG SURIRUMAH NI NAK PAKAI 6 EKOR KAKITANGAN AWAM JADI KULI DIA UNTUK SPY NAJIB. HAHAHAHA....

      TAPI MEMANG NAJIB KESIAN KAT KAU NAK MAKAN LUAR MESTI SEKSA TAK MACAM ZAMAN ALTANTUYA DAN PORT DICKSON DULU2. APO NAK BUEK DAH KANTOI DENGAN BADAK. SAPO SURUH?

      Delete
    2. SILAP PULAK. INI MAZHAB SESAT TAK IKUT ISLAM TAPI IKUT MAZHAB HADI MAKA HUKUMAN DIA IALAH PENJARA 30TAHUN, DENDA RM100,000 DAN SEBAT 100X. TOLAK KES MURTAD, KES CURI 1MDB DAN KES BUNUH. SEMUA TAK IKUT ISLAM LANGSUNG TAPI IKUT MAZHAB HADI AWANG.

      Delete
    3. astagah,
      baru wak dappet jawapan yang sebenar benar jawapan dari anon di ates ni...kesuwon ya anon udah lama wak mikir ... siapa saja la yang ada anon satu lagi tu sering sering nulis....di sinin badak di sana badak di mana badak...siapakah badak....loh loh loh , rupa rupa nya rosmah mansor itu bhadak waiee... waduh...waduh ...ghawat iki mbah nujum mareng skeperrrr...gimana bisa jadi begini????????

      Delete
    4. KABARE WAKKKK...
      BADAK MINANGKABAU NI DAH NAK PUPUS WAKKKK..
      SEKOR JE LAGI TINGGAL DALAM PMO WAKKKK...
      BUGIS TU PUN TAK SANGGUP NAK BELA BADAK NI WAKKK...
      MAINTENANCE BOTOX PLUS RAMBUT BULAN2 BOTAK KEPALA BUGIS WAKKKK...

      Delete




  15. TOK PA
    UMNO ANGGAP PAS BERSAUDARA


    NUAR MUSANG MARA
    UMNO SEDIA DUDUK SEMEJA DGN OAS BINCANG



    KEMYATAAN DI ATAS ADALAH FARA GARA




    PWRJANJIAN YANG DITANDATANGANI ANTARA Hadi dan Najip

    kerusi UMNO 108 pas tak kacau
    Kerusi pas 38 umno tak kacau


    Elok lah tuh!!!!

    ReplyDelete
  16. JANJI TAK JANJI !!!!

    Sarawakians are not fools, CM tells Dr M

    Read more at https://www.malaysiakini.com/news/397594#YgwTMboEFvCfe8qJ.99

    LOL

    ReplyDelete
  17. Budin..jgn dilayan sgt anuar musang nii..buang masa jerr..macaii2 sekelian marii tgk video2 hebat disini TN4P taip jerr kat youtube..korang tontonlah sampaii habis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini menyamar ted manoff...

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  18. RUU355
    Apa faedahnya kepada rakyat RUU355 ini?
    RUU355 hanyalah satu RUU yang memecah belahkan bukan hanya rakyat umum tapi umat Islam itu sendiri.
    RUU355 bukan syariah Islam...ianya satu gimmick agama yang dibawa oleh parti yang kononnya memperjuangkan Islam. Islam itu telah sedia sempurna...tiada keperluan tokok tambah seperti RUU355.

    Terlebih dahulu sebelum menggubal RUU355 dan memutar belit kononnya demi agama....cermin dahulu diri kita sendiri...go back to basic!...jangan terlalu ghairah konon menegakkan hukum Allah...tapi kita lupa tanggung jawab mendidik diri dan keluarga.

    Semuanya ini adalah kerana sifat ANGKUH kita yang mahu menonjolkan bahwa kita adalah lebih Islam dari orang lain....menghukum mereka yang melakukan "kesalahan syariah" dengan hukuman yang diolah kita sendiri...Hebat kita melayu ini....malangnya oleh kerana kita tidak melihat cermin dahulu dan berlumba lumba "mengejar jalan ke Syurga"...Islam yang kita anuti tercemar kerana amalan kita yang "lebih mematuhi syariah".

    PAS tidak memperjuangkan Islam yang sebenar. PAS hanya menjaja agama kerana mengetahui bahwa Melayu sanggup mati demi agama...Melayu mengaku bahwa Islam itu HAK mereka...pantang diusik.

    DIDIK dahulu sebelum MENGHUKUM.

    Fenomena Melayu lebih Islam dari orang lain hanya berlaku di Semenanjung Tanah Melayu...dimana 9 Sultan bertahta. Melayu Islam semenanjung tidak menghormati hak orang bukan Islam...mereka begitu angkuh....tapi sebenarnya mereka boleh dikatakan nipis Iman, sehinggakan takut dengan lambang salib dan octoberfest.

    Tapi saya tak hairan...kerana Melayu Semenanjung memang lebih Islam dari orang lain...sehinggakan mereka terbawa bawa apabila ditugaskan di Bumi Kenyalang...sesetengah mereka tidak menghormati budaya dan amalan hidup masyarakat setempat...hinggakan seorang ustaz "mengIslamkan murid meridnya" membelakangi ibu bapa mereka....Inilah imej yang menjatuhkan Islam itu sendiri.

    Walhal apa yang berlaku disekitar masyarakat rakyat bumi kenyalang ini...Umat Islam dan Bukan Islam hidup penuh harmoni...hormat menghormati antara satu sama lain baik dari sudut agama, budaya dan adat...tidak timbul penghinaan atau pandangan yang sesuatu kaum itu lebih alim dari yang lain.

    Akhir kalam...kepada Nuar Mosa...UMNO dan PAS...jangan politikkan Agama untuk meraih sokongan Melayu...kerana itu sebenarnya akan mejadikan perpecahan umat Islam di Semenanjung Tanah Melayu.

    RUU355 bukan hukum Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rite kawan stuju putra kraken tntang ruu tue tanpa didikan yg didahulukan mana mungkin hukuman dapat dilaksanakan.apakah rasulullah mendahulukan hukuman sebelum dakwah yaini mnyeru ke arah kebaikan?apakah asas ruu itu?adakah lebai sudah instinbath hukum itu sblum berijtihad dalam merangka hukum ruu ini? Soalan ini cukup utk mnunjukkan ruu itu bkn berasal dri islam tpi dilabel kan hukum islam oleh penjual agama

      Delete
  19. FASTAKIM DAH BERLALU 2 MINGGU LEPAS... APA LAGI UG NAK GELABAH CIOAN LAGI NIH..? APA YG CEMAS SSGT.. TERDESAK... TAK KERUAN DAN PANAS PANAS BADAN...
    FASTAKIM TU BARU 200,000 ORANG YANH HADIR..
    RELEX LUUUUUUUUU...... SABAR LUUUUUU...
    PRU LAMBAT LAGI.. DEDAK UG TOKONG BERI SAPU ABIS ABIS. ... LEPAS PRU PH LINGKUP DAHHH...

    SAKAU PULIN SAMPAI ABIS DEDAK TOKONG TU DOLUU..

    LEX LUUUUUUUUUU......


    KIKIKIKIKI...BERAMBUSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau datang daripada sumber PAS, satu pun aku tak percaya!!! Contohnya PAS kata tokoh2 negara nak join PAS. Satu pun tak ada. Betullah tu, intelek mana nak join parti orang2 bodoh macam PAS ye tak? Exco agama Kelantan si Nasarudin tu pun tak lulus pengajian dalam bidang agama hahahaha!!!

      Berikut adalah kata2 mereka yang PAS dakwa nak masuk PAS:-

      1. DATO’ HAJI ISMAIL YAHYA - bekas Ketua Hakim MAHKAMAH SYARIAH

      “Bila pulak. Dini hari tadi saya terbaca beberapa watscharts yg saya gi ke Fastaqim. Walhal saya di KL sejak 26 Sept lagi. Ada program UU dan Syariah hingga 28 September.

      Pada 28 September itu juga anak kedua saya masuk wad di Sunway Medical Centre, Bandar Sunway, kerana masalah batu karang.

      Sabtu kemarin operation membuang hempedunya telah dijalankan. Saya masih di KL menunnggu dia ‘discharge’. Ikut orang tak ada akhlak menfitnah rosak binasa kita. Pembuat fitnah mereka tak takut dosa.

      Berbohong dah jadi asam garam kehidupan mereka. Tanpa asam garam mereka tidak boleh hidup. Buruk sangka juga tetap di dada mereka.

      Mereka perlukan itu semua semata-mata nak kan kekuasaan" jelasnya dalam satu kenyataan.

      Delete
    2. 2. DATO WAN MAT AMIN WAN DAUD - Bekas Pengurus Besar KETENGAH

      “Saya menafikan sama sekali dakwaan bahawa menyertai Pas atau akan menyertai Pas.
      Peliklah, bagaimana pihak itu boleh menyatakan saya menyertai Pas dan akan muncul dalam program anjuran Pas itu.

      Saya cukup kesal dan menafikan sekeras-kerasnya tindakan memfitnahnya itu.

      Macam mana saya hendak ke Fastaqim sedangkan saya dan keluarga sedang bercuti di Indonesia iaitu sejak Rabu lalu bertolak ke Indonesia ini”, jelasnya

      Delete
    3. 3. PROF DATO’ DR AZIZ DERAMAN - Bekas Naib Canselor UMT

      “Saya menafikan sama sekali khabar itu dan ia suatu fitnah ke atas saya yang tersebuar dalam laman sosial bahawa saya akan menyertai Pas.

      Tidak ada sebab untuk orang ramai mempercayai fitnah kerana ia sengaja ditimbulkan oleh pihak tidak bertanggungjawab dengan niat tidak baik untuk hangatkan program parti itu.

      Semua khabar angin itu tidak benar. Saya mengutuk sekeras-kerasnya orang yang memulakan viral fitnah besar itu.

      Ia sangat tidak betul dan kerja ‘orang gila” katanya

      Delete
    4. 4. CIKGU ZAKARIA HUSSIN - bekas PENGARAH PENDIDIKAN Negeri Terengganu

      “Saya menafikan sama sekali pembabitan dalam sebarang parti politik Pas.

      "Saya menumpukan sepenuh perhatian kepada keluarga dan ibadat di Mak Lagam Kemaman. Amat bahagia dengan kehidupan kini selepas bersara pada April 2015 yang lepas.

      "Saya terkejut dengan tular berkenaan yang diterima sendiri melalui whatsapp, malam tadi, sehingga ada rakan yang menghubungi melalui whatsapp.

      "Pada mulanya saya terkejut, namun dalam dunia teknologi maklumat apabila manusia sewenang-wenangnya melontarkan fitnah tanpa batas, saya rasa tidak perlu dilayan.

      "Bagaimana pun saya segera memberi respon balas untuk membela diri saya dalam kumpulan whatsapp malam tadi bahawa saya tidak berhasrat pun menyertai parti politik.

      "Saya lebih tenang melayan cucu-cucu di rumah selain membuat tumpuan kepada amal ibadat harian,” katanya

      Delete
    5. 5. bekas Ketua Wanita Umno, Dr Siti Zaharah Sulaiman menafikan menyertai Pas pada Himpunan Fastaqim 2.0 di Pantai Tok Jembal, Terengganu seperti yang tular di laman media sosial.

      “Saya masih merupakan Ketua Wanita UMNO Bahagian Paya besar dan perjuangan saya dari dahulu adalah bersama UMNO.

      Delete
    6. 6. Bekas MB Selangor Tan Seri Khalid Ibrahim berkata beliau hanya menyokong Pas, bukan menyertai parti tersebut.

      Delete
    7. Kebanyakan mereka kata apa??? PAS penipu dan pemfitnah!!!

      Terpengaruh dengan syiah lah tu!!!

      Seorang tokoh pun tak nak masuk PAS, kalau cakap 200k tu tambah cerita je la....

      Mana ada orang yang intelek nak jadi khadam syiah macam PAS hahahahaha!!!!

      UMNO pulak khadam parti komunis China. Eloklah tu. Sama-sama khadam, sama-sama jual negara hahahahah!!!

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  20. Macaii2 sekelian marii tgk video debat nii..https://m.youtube.com/watch?v=jmxZSrvVeu0

    ReplyDelete
  21. Ko tengok la sorang sorang... nak berak dulu lah...

    ReplyDelete
  22. UMNO ??????????????

    Undi Mau Naya Orang !!!!!!!!!!!!

    PAS ???????????????

    Pengundi Akan Simen !!!!!!!!!!!!

    Gabungkan ayat-ayat berikut >>>>>>>>>>>

    UMNO + PAS

    UNDI MAU NAYA ORANG,PENGUNDI AKAN SIMEN


    fORMULA : ATUUUUK KAU/8 OKTOBER

    ReplyDelete
    Replies
    1. U M N 0
      UNDILAH MAHATHIR , NAJIB 000000000000

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Syed Sadiq a/l Syed Paria

      -- Pesta Arak boleh jadi kepada Pesta Gay Mamak

      Pak Pandir Anak Melayu

      Mamak Paria berrpesta samapai jadi Melayu?

      LOL

      Delete
    4. WARTAWAN : APA PASAL MAU 3 PENJURU

      LEBAI : UNTUK MENGEKALKAN NAJIB ooo...O
      (UMNoooo)

      Delete
    5. Pesta arak bertahun di Melaka, Johor dan Kuala Lumpur!!!

      Negeri2 tersebut di kuasai oleh UMNO.

      Oleh itu UMNO hamba arak hahahahahahah!!!!

      Gay banyak di Kelantan.

      Oleh itu PAS kaki LGBT hahahahahha!!!!

      Bodoh betul!!! Patutlah kes HIV kerana hubungan gay meningkat di Kelantan, kaki buat maksiat rupanya!!!

      Dapatlah bala tuhan hahahahaha!!!

      Delete
    6. Kejora ketua pemuda bapok umno kelantan!

      Delete
    7. 60% AHLI PAS DAH MERAJUK DAN AKAN UNDI MANA2 PARTI PH @ UMNO.

      KENA USIK DENGAN UMNO TAPI HADI @ TITM TAK BANTAH MENYEBABKAN AHLI TOTOK MULA TAK PUAS HATI...

      GELOMBANG PERTAMA SEBAHAGIAN 60% AHLI PAS DI KELANTAN DAH MASUK UMNO!

      JIKA PAS MASIH LAGI GUNA RETORIK AGAMA, STATIK, MUNDUR DAN GAGAL TARIK TOKOH NASIONAL KE DALAM PARTI...

      GELOMBANG BIRU TUA / BIRU MUDA / OREN / MERAH / SAMPAI API ROKET PUN AKAN MENGHANCURKAN LUMUT HIJAU MILIK HADI AWANG..

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  23. NGAP SAYOT !!!!

    Sarawakians are not fools, CM tells Dr M

    Read more at https://www.malaysiakini.com/news/397594#YgwTMboEFvCfe8qJ.99

    LOL

    ReplyDelete
  24. Letih tgk caiklepet terpaksa melata masok serata blog2 anti klepet.
    Malu lihat kedangkalan percubaan mewangikan taek. Biarpun Agama dijaja,Babgsa dimomok konon lemah tak berakal.
    Tapi kita akur Allah membbodohkan pihak zalim yg masih mahu gonggong saki baki kuasa.
    Itu lumrah, bila pameran kebodohan, maka jelas bagi Rakyat menilai.
    Inilah sebab utama UMNOBNPAS sgt takut.
    Botol boleh la dipecah.
    Kalu ikuth hikayat,jim keluar.
    Kalu sekarang , akal minda jadi cerah...

    ReplyDelete
  25. Jawabnya najib dan hadi mati dalam angan2 nak bermadu, tapi anak tak setuju . Nanti pru nanti hadi akan ditendang keluar bila Kelantan jatuh, Pas hilang kerusi....padan muka. Mahathir menang perang dengan najib!!!!

    ReplyDelete
  26. BELITUNG ,KELAH,KATAK PURU
    GORILA ,KURA-KURA ,SEWAH,LOKAN,KEDIDI
    UNTUNG BN KALAH PRU
    CARILAH KEJORA DI BAWAH SEKAM PADI

    mUAHHHHHHHH...MUAHHHHHHHHHHH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. patutleee kejora gilakan Macy...
      Memang Macy tu cantik menawan...

      Untungle kejora kalu dapek....
      Aku juge jadi bujang melepek tepek

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Weii seksinya bapok mlm ni! Ada temujanji dgn siapa tuu?

      Delete
  27. Anuar musa adalah contoh kepada seorg manusia yg hipokrit dan menangguk di air keruh. Saya yakin 100% beliau bukan betul betul ikhlas utk menolong PAS dalam apa jua keadaan sekalipun. Saya pernah duduk semeja dgn beliau on more than one ocassion. Balaci balaci beliau juga saya cukup kenal utk saya mengatakan bahawa tidak ada langsung agenda islam dalam perjuangan mereka. Semuanya berkenaan dgn duit.

    Bila terbaca shj tajuk posting, sya sudah dpt mengagak apakah sebenarnya yg tersurat. Sejujurnya, PAS masih lagi kuat di kelantan. Sukar untuk digugat dan musuh mereka tetap umno. Sekiranya PAS setuju utk menari mengikut rentak umno, penyokong2 mereka akan protes, dgn tidak keluar mengundi. Siapa yg mendapat laba dari situasi ini? Tentunya umno! Jika umno dpt merampas kelantan dikala negeri lain tenat, tentunya karier politik anuar musa kembali cerah dan bersinar. Jawatan senior minister tentunya menanti beliau. Tetapi PAS kelantan sudah masak dgn perangai anuar musa. Perkara sedimikian tidak akan berlaku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. Takper! Sronok tguk dia tonggeng tonggeng mcm beruk giler!

      Delete
    5. Rumpun bakau di mamah kijang
      Gula kabung bancuh di kuali
      Biar pun dikau di rumah panjang
      Rela sebumbung berteduh sekali

      Kah kaahh kaahh kaaahh kaaahhh

      Delete
    6. Lebat kelisa, di tanah rata
      Bunga pauh, jarang di hutan
      Sangat tersiksa, dipanah cinta
      Adinda jauh, seberang lautan

      Kah kaahh kaahh kaahh kaahh

      Delete
    7. Bertadah kajang, tembakau digunting
      Bunga tanjung, hendak diikat
      Di rumah panjang, dikau ku sunting
      Bawa semenanjung, teratak bertingkat

      Kah kaahh kaaahh kaaahhh kaaahhhh

      Delete
    8. Buah kelapa, bawa ke Salak
      Kembang kenanga, cantik berkarang
      Entah mengapa, jiwa bergolak
      Bimbangkan bunga, dipetik orang

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaahh

      Delete
  28. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kojolla dah menurun jadi keris barayon, satu lagi samaran si puaka bedebah yg temberang paper asset dah jadi unit...unit akhirnya dah jadi jadi unit wad orang gila.

      Delete
    2. Dah kehabisan hujah Seman tua sundal
      Tak padan diri bapok, nak tunjuk handal
      Kinii mengutok org jadi dia punya modal
      Pedih hatinya asyik kena sekeh & bedal

      Kah kaahh kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
  29. Saya masih ingat ketika umno di tubuhkan pada tahun 1946; saya antara pemuda yg bertuah dapat menyaksikan peristiwa bersejarah itu secara live di tv ketika membuat PhD di england. Sebelum 1946, british amat pantang melihat pertubuhan melayu berpolitik. Agensi MI5 dan MI6 digunakan untuk merisik pemimpin2 melayu. CIA juga digunakan oleh british setelah mendapat persetujuan president lincoln. Pada tahun 1921 saya membuat MBA di sekolah pondok Rantau Panjang. Lecturer saya bagi tahu bahawa CIA merisik luar dan FBI merisik dalam negara. Ini telah diconfirmkan oleh Sahabat Unknown. That's the way you gebang ahak ahak

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1946 dia seorang pemuda saksi penubuhan UMNO & buat Phd di England.....??

      1921 dia buat MBA di pondok Rantau Panjang....??

      CIA digunakan dgn pesetujuan president Linclon....??


      Kelakar memang kelakar....!!

      Delete
    2. Hihihi..perli Jebon MBA terrr...pedih oii..

      Delete
  30. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  31. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  32. Dah berapa kali mungkir janji pun masih mahu tabur janji yang sama? Tak takut kemurkaan Allah sungguh puak ni.

    Di bawah Najib, haprak macam Annuar Musa pun dibenarkan menabur janji sebab mereka tak pernah berniat pun untuk tunaikan.

    Janji Anuar Musa bagi saya hanya setaraf dengan janji Hadi Wang untuk laksanakan hudud di Terengganu sebelum ayam berkokok. Ia hanya ibarat menanam tebu di pinggir bibir.

    Tapi janji Allah saya yakin seyakin-yakinnya. Yakin bahawasanya:-

    1. Orang-orang yang merasa aman dari kemurkaan Allah pasti akan ditimpa kemurkaan itu semasa masih di dunia.

    2. Kebathilan takkan dibiarkan selama-lamanya wujud. Habis tempoh ia pasti lenyap.

    Siapakah di antara ahli geng A9 yang mampu menyangkalnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembetulan:-

      Hadi Awang dan bukan Hadi Wang.

      Entah camna boleh terdelete huruf A dan W jadi huruf besar pulak.

      Walaupun selepas dakwaan 90j itu boleh saja mahu sebut Hadi Wang tapi sebenarnya saya memang taip sebagai Hadi Awang.

      Perlu pembetulan supaya jelas.

      Delete
    2. Astaghfirullahadzim.. Teruk benar kamu mengeji mengejek insan lain yang entah apa dosanya pd kamu.. Tk takut kah kamu pd Allah Taala jika semua ini tak benar disisi Allah dan bagaimana kamu nak minta ampun pads orang2 ini dam ampunan Allah Taala??

      "Yaa Amanal khaaifin Salimna Mimma Nakhaff"

      Semoga daku dipelihara dr fitnah kedahsyatan kelompok mereka ini..Aminn x3

      Delete
    3. PENYOKONG PARTI SUCI DAN ULAMA KAKI TANGGUH DAH DATANG.. JUAL AGAMA MURAH2 BANG. JIKA RUU355 BIDAAH YANG KAU SOKONG KE SYURGA HADI AWANG KAU DIJANJIKAN...SUNDALKAN AGAMA SENDIRI DEMI BIDAAH HADI AWANG.

      Delete
    4. ‘Ostat’ boDoe biol itu, ada ilmu terawang
      Otak ostat ini berserabut serupa sawang
      Mcm si kadok hina org, ini ostat beruang
      Hj Hadi tuan guru digelarnya Hadi Wang

      Kah kaahh kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
    5. Abdillah @ VIRGO

      Apa dosanya pada aku?

      Tak perlu tanya apa dosanya padaku, tanyalah apa dosanya pada umat dan pada Allah. Kisah melaksanakan hudud sebelum ayam berkokok di Terengganu itu saja sudah memadai. Belum lagi kisah berbelas orang mati terbunuh tanpa disempurnakan urusan jenazah akibat ketaksuban kepada amanatnya.

      Menegejek itu adalah sifat kamu yang jahil lagi sombong. Tak payah berlakonlah VIRGO. Aku telah bersumpah laknat kamu memiliki lidah Yahudi dan Nasrani apa kamu fikir aku akan terpedaya dengan lakonan murahan kamu?

      Kamu Virgo hanya berani melaknat tapi takut bersumpah laknat.

      Pengecut lagi bacul.

      Delete
    6. Mohon izin tuan blog utk berkongsi posting si bacul VIRGO yang berani melaknat tapi lari menikus dari bersumpah laknat. Biar lebih ramai menjadi saksi:-

      -----------------

      AbdillahWednesday, August 02, 2017 9:57:00 AM
      Insya Allah Tuhan saya Allah S.W.T bukan 'berhala' ditaksub beranam Mahathir Mohamed LAKNATULLAH atau penganut-penganut sembahan kata2nya.. pengungut2 Mahathir LAKNATULLAH r yg memakai pakaian orang-orang Munafik yang di Laknat Allah SWT.

      Semoga Allah SWT menunjukkan kebenaran-Nya pada kamu wahai John Doe, kamu rasa bongkak megah menjadi talibarut perosak negara agama dan bangsa kemudian kamu cuba 'potray' makhluk LAKNATULLAH.. Mahathir Mohamed s/o Kutty Isekender sebagai 'insan mulia'?

      Wahai John Doe LAKNATULLAH.. kamu bercakap benarlah kerana Allah SWT sebelum Allah SWT menunjukkan sesuatu yang menyebabkan kamu MENYESAL hingga hari Qiamat!
      Kamu bercakap benarlah siapa sebenarnya Mahathir Mohamed LAKNATULLAH dan bagaimana wataknya semasa memerintah negara selama 22 tahun.. berapa ramai yang dibunuh keranannya berapa ramai yang sengsara kerana kezalimannya berapa banyak wang negara dirompak dihanguskan dan penyamun-kroni di lahirnya begitu banyak sehingga skrg ia menjadi 'benteng' konon atas nama kleptokrasi

      Wahai talibarut Mahathir, John Doe LAKNATULLAH.. kamu ialah makhluk yang JAHIL MUROKAB lalu kamu berlagak 'tawadhuk' kunun-kunun untuk memukau dan psiko orang yang membaca kunun2 kamu juga 'baik suci' macam 'potray' Mahathir Mohamed LAKNATULLAH.. sedangkan watak kamu selama ini tak henti-henti memaki hamun menghina memfitnah pemimpin UMNO, Najib Rosmah apakah Allah SWT tidak nampak?

      Dan wahai John Doe LAKNATULLAH.. kamu munafik yang berpura2.. dan usah kamu perkudakan nama Allah SWT atau Agama untuk menipu.. sedangka kamu cuba mengungut Tuhan Yang maha Esa pula secara tak langsung.. APA 3 HARI?? Siapa kamu nak letak tempoh 3 hari?

      Org yang bersumpah atau apa2 jua laknat berserah pada Allah SWT berapa minit kah jam kah hari kah tahun kah atau di Mahsyar kah itu semua kuasa dan kehendak Allah SWT..

      Khurafat apa yang kamu sedang amal dan tunggu ini wahai John Doe LAKNATULLAH?

      cakap? apa dia ni 3 hari? khurafat.. sesat lepas tu mengacah2 macam filem hantu..

      sehingga malam keberapa pun Hanya Allah SWT Maha Berkuasa menentukan Kehendak-Nya Pembalasan-Nya bagi golongam yang Munafik yang berpura dan zalim ini!

      Inilah rupa2 macai Mahathir Mohamed LAKNATULLAH. mereka boleh bertukar-tukar topeng.. semoga kamu John Doe dan Mahathir LAKNATULLAH akan menerima pembalasan Allah swt.. mengajar manusia menghina ulul Amri membelit, menghina pemeritah dan kamu tak belajar Agama kenal Allah kamu cedok2 pakai kopiah lagak alim seperti Mahathir Mohamed LAKNATULLAH mengutuk menghina Peguam Negara baru2 ini.. seolah2 dia jadi tuhan pulak!!

      John Doe LAKNATULLAH

      Mahathir Mohamed LAKNATULLAH!

      Aminn ya mutakkabir ya alim ya azeez ya robbal Alaim semoga Ya Allah Yang Maha Mengetahui Lagi Maha Berkuasa, patahkan dan musnahkanlah kekuatan dan pengaruh serta dakyah jahat Mahathir Mohamed LAKNATULLAH bersama kumpulan mereka yang tak henti-henti mencetuskan permasalahan pada umat Melayu dan Islam!
      ALLAHU AKBAR!!
      ALLAHU AKBAR!!
      ALLAHU AKBAR!!

      Delete
    7. Sekali lagi mohon izin tuan blog untuk berkongsi lagi kefujuran si. VIRGO ini supaya lebih ramai dapat menjadi saksi.

      Saksikan juga saya mengambil lafaznya sebagai ijab dan saya qabulkan dengan lafaz 'VIRGO, YOU ARE ON'

      ------------

      AnonymousSaturday, October 07, 2017 11:46:00 PM
      Nauzubillah dr terikut dan mengaminkan doa golongan kufur munafiqun spt makhluk laknatullah john doe.

      Senang2 ko fitnah Najub tp ko menjilat licin kejahatan Madey, apakah pendusta, orang senget mcm ini Allah SWT pandang doanya melainkan mempermainkan nama Allah SWT dan loyar buruk atas nama Agama. Sedangkan mnjadi pengikut kuffar harbi dan golongan anti Agama yang dianuti Madey dan kaum keluarganya..

      Syukur Alhamdulillah, rakan2 yang baru pulang dari ibadah Haji memuji dan merasai hikmah dan nikmat yang dirasai sebelum ini seterusnya tak lagi 'berwirid' anti kerajaan seperti sebelum pergi Haji..

      "Wamakaru wamakarallah.. WALLAHU KHAIRUL MAAKIRIN.."

      ALLAHU AKBARR!!
      semoga Allah SWT lemahkan golongan munafiqun khawarij pakatan harapan laknatullah perosak segala perosak umat di negara ini.. Ameen Ya Robb.


      AnonymousSaturday, October 07, 2017 11:52:00 PM
      Cubaan bercerita yg baik dn mungkin amat menghiburkn dr pejuang yg menghalalkn penghinaan terhadap Rasulullah SAW.. Masih tetap memeluk sahabatnya yg menghina Hukum Allah SWT.. Masih bermesra dgn saudaranya yg berusaha mmpermudahkn pemurtadan org2 Islam.. Syabas Doe.. Apa da hal? Jual agama perkara kecik je.. Yg penting sokong dn berpelukkn mesra dgn DAP adalah keutamaan.. Cerita yg bagus Doe.. Pahala pun besar ni.. Ganjaran dedak haram pun pasti berlipat kali ganda utk menenuhi tembolok anak bini.


      AnonymousSaturday, October 07, 2017 11:56:00 PM
      Org jahik.murokab john doe laknatullah tidak tahu ilmu siyasah Islamiyah, tk tahu Aqidah, klu benar Najib itu buat dosa fasiq sekalipun Islam mengharamkan ia dijatuhkan dan memilih kuffar dap.. Bodoh lagi jahat john doe guna nama Allah sbg pelapik topeng munafik sdgkn SESAT dan PENIPU!

      inilah muka2 pencacai dap dan puak madey liberal yg hati.mereka sgt benci dengan Islam, sgt tamak dengan harta negara dan rakus merampas hak rakyat!! Mereka inilah berciri dajjal yg menggunakan topeng untuj menipu umat Islam. Semoga Allah SWT menghancurkan dan melaknati golongan ini jika mereka benar melakukan kerja2 ini.!!

      Delete
  33. Belog ni penuh posting keji memgeji.. Politik jenis apakah mereka2 ini.
    Menakutkan.
    Subhanallah. Allahu Akbar.. Moga dijauhi dr berkawan atau mengikuti golongan begini.. Wal'iyyazubillahiminzalik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. AHLI PARTI SUCI MEMANG SUKA ZIKIR MEMAKSUMKAN HADI AWANG.

      HADI AWANG JADI MAHA SUCI DARIPADA DOSA KEJI MEMAKI HAMUN.

      JATUH KAPIR JIKA MEMAKI HADI AWANG YANG MAKSUM BAGI AHLI PUAK SUCI.

      JIKA HADI AWANG MAKI HAMUN BERJEMAAH BERSAMA SUDIN COPONG, NIK AMAR BALAK DAN NIK ABDUH MINI COOPER...DOSA BERJEMAAH AKAN GUGUR DAN 9 PINTU SYURGA TERBUKA UNTUK KAKI MAKI HAMUN MASUK IKUT PINTU MANA PUN.

      BEGITULAH SUCINYA PARTI SUNDAL AGAMA! ORANG LAIN MAKI HAMUN DEPA BERDOSA. DEPA DAPAT SYURGA BILA MAKI HAMUN ORANG. HAHAHAHA!!

      Delete
  34. Lebai ngan kopipes syok sndri
    Dubuk jiban ngan menyanyah erotik kenalah tue hujah out biar pembaca tgok yg dua puak nie dah hilang roh kebenaran yh tnggal menjaja dusta dan pkara meraban so checkmate brsedia utk melingkup

    ReplyDelete
  35. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba hubungi bapak jpc jampi (datok kurniaan Sultan Melaka). Beliau mmg seorang raja judi dan sangat jagohan dlm poker.

      Delete
  36. Umno & Pas kini saling membantu
    Tawan Putrajaya, mmg udah tentu
    Puak cai2 haprak gerenti mati kutu
    Termasuk boss cap bunga bersatu

    Kah kaahh kaahh kaaahhh kaahhh

    ReplyDelete
  37. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  38. Banyak lagi komen hamba nak buboh
    Tapi nak rehat dulu, tunai solat suboh
    Hamba kan kembali, utk tibai & taboh
    Belum pun sempat, luka cai2 semboh

    Kah kaahh kaahh kaaahhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cer teka...bapok swmbahyang pakai telekung ker pakai kain pelikat? Kikikikikiki

      Delete
    2. Hahaha kaki carut pun sembahyang?

      Delete
  39. Apa dah jadi dgn skandal apartmen Dudley House Skandal MARA itu didedahkan oleh sebuah akhbar Australia, Teh Age, yang mendakwa lebihan bayaran itu digunakan untuk membayar kepada individu tertentu sebagai imbuhan pembelian. Dilaporkan MARA terlebih bayar RM129 juta bagi pembelian empat aset di Melbourne yang kesemuannya didakwa dibayar lebih tinggi berbanding harga sepatutnya mengikut pasaran semasa. Ini dah kerja 'mark-up' value dan masuk ke kantong sendiri.

    Selain itu, pembelian tiga hartanah di London, iaitu Hotel Ashley berhampiran stesen Paddington, asrama pelajar Beaumont House dan pangsapuri perkhidmatan Atelier EC1.

    Kenapa senyap tak ada tindakan susulan?

    Boleh pakai & percaya ker Annuar Musa nie dah ikut-ikutan kerja songlap Najib & Rosmah.

    Hayyyyy.....APA NAK JADI DGN MENTERI2 TOYOL BN NIE....??


    Cuba cerita sikit.....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
  40. Ke mana dah menghilang cai2 bahlol unta
    Habis modal ke, mahu jual kelentong aota
    Dah siang pun masih bedengkor membuta
    Hal sembahyang, faham2 ler, bagai dikata

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  41. Umno & Pas, kini saling tolong menolong
    Melayu / Islam, kedua2 parti ini tergolong
    Cap Bunga/ DAP sekadar pakatan lelong
    Utk nak bagi hidup cai terpaksa melolong

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Apalah kamu merepek dgn pantun sampah...cuba cerita sikit ttg skandal klepet si Annuar Musa ini.....

      Apa dah jadi dgn skandal apartmen Dudley House Skandal MARA itu didedahkan oleh sebuah akhbar Australia, Teh Age, yang mendakwa lebihan bayaran itu digunakan untuk membayar kepada individu tertentu sebagai imbuhan pembelian. Dilaporkan MARA terlebih bayar RM129 juta bagi pembelian empat aset di Melbourne yang kesemuannya didakwa dibayar lebih tinggi berbanding harga sepatutnya mengikut pasaran semasa. Ini dah kerja 'mark-up' value dan masuk ke kantong sendiri.

      Selain itu, pembelian tiga hartanah di London, iaitu Hotel Ashley berhampiran stesen Paddington, asrama pelajar Beaumont House dan pangsapuri perkhidmatan Atelier EC1.

      Kenapa senyap tak ada tindakan susulan?

      Boleh pakai & percaya ker Annuar Musa nie dah ikut-ikutan kerja songlap Najib & Rosmah.

      Hayyyyy.....APA NAK JADI DGN MENTERI2 TOYOL BN NIE....??

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. Kejora idiot...

      Perhaps the following info might help you to get better in sight of UMNO scoundrels, particularly Annuar Musa.

      Annuar embroiled himself in a rocky conflict and contentious relationship with the Crown Prince of Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim, another potential FAM presidency candidate; in the run-up to the FAM election in 2017. Tunku Ismail has alleged that a certain Annuar, who is Majlis Amanah Rakyat (MARA) chairman had forced its entities to sponsor Kafa. In a Facebook post on 12 January 2017, Tunku Ismail has revealed photographs of documents showing sponsorship to Kafa; a RM500,000 by Universiti Kuala Lumpur (UniKL) and an additional RM200,000 by Mara Investment Berhad (PMB); both subsidiries of MARA.

      On 31 January 2017, MARA announced Annuar has been suspended and asked to go on leave as MARA chairman and PMB head pending an internal investigation and audit is conducted into allegations made against him. Suspended Annuar also was quizzed by the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) for four hours on 3 February 2017.

      However, to-date there is no further development on Annuar's MARA scandal. Is this another cover-up by BN govt...??

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. Sdra2 pengunjung blog dihormati...

      Patutkah kita mempercayai parti bangsat UMNO pimpinan Raja Klepet Najib yg telah melantik Annuar sebagai Ketua Penerangan setelah dia terang2 bergelumang dgn skandal klepet beratus-ratus juta duit MARA.

      Dgn latar belakang pekung mencuri duit MARA ratusan juta, ada hati pulak Annuar nak mengajar kita, tak malu ker dia...??

      Delete
    7. Sejak bila pulak geng dorang ni ada kemaluan? Kikikikiki

      Delete
    8. Sdra 7:39...

      Ini adalah salah satu cara kita berkempen memujuk & menerang kenapa KERA2-jaan BN/umno harus & wajib ditumbang & dihumban pd PRU 14 nanti demi menyelamatkan maruah & kemakmuran negara.

      Salam hormat & Salam Perjuangan.

      Delete
    9. Nampaknya Keris Kojolla dah tak berkutik & berhenti berhayun, betul tak....??

      Delete
    10. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  42. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko kaki pemabuk..

      Delete
    2. My kindergarten grand nephews & nieces in Spore command much-much better English than the idiotic Kojolla.

      Delete




    3. Kadang kadang


      Kesina tengok kojola


      Produk budak mrsm dan SBP tajaan kerajaan umno

      Gini rupemyer budak asrama penuh

      Munotoh jubo budak.junior dia bangga.. Bila besor dia sodok org tua tua..

      Darah umno memang tak boleh di cuci...sampai kojol

      Delete
    4. Wak!
      You English sucks..

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
  43. Shahrir dah selesaikan masalah Felda?
    Jual hotel macam jual Ferrari, kata pengerusi Felda
    mk - Hari ini, 4:42 petang

    Tindakan Felda menjual pegangan dan hotel miliknya di London adalah kaedah biasa untuk meraih wang, kata pengerusinya Tan Sri Shahrir Abdul Samad.

    Beliau yang juga anggota parlimen Johor Bahru menafikan tindakan itu akibat Felda berhadapan masalah kewangan.

    "Kita membeli aset apabila dalam keadaan agak selesa, dan menjualnya semula apabila memerlukan wang tunai. Lagipun ia bukan penjualan aset yang melibatkan perniagaan teras kita, atau mana-mana kawasan Felda," katanya dalam wawancara yang disiarkan akhbar bahasa Cina hari ini.

    Sharir membandingkan hotel itu dengan kereta mewah, yang pastinya akan menjatuhkan ego seseorang jika terpaksa menjualnya namun tidak memberikan apa-apa kerugian besar kepadanya.

    "Hotel seperti Ferrari yang anda jarang pandu. Ia tidak memberikan apa-apa kerugian apabila anda menjualnya, hanya maruah yang sedikit tercalar," katanya seperti dipetik akhbar China Press.

    Shahrir juga menafikan dakwaan pembangkang berhubung keadaan kewangan Felda yang lemah. Menurutnya, nilai aset Felda kini melebihi hutang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Apa logiknya temberang Shahrir...saham Felda jatuh terperuk ke paras RM1.67.

      Harga pasaran FGV adalah sebanyak RM4.45 dan pernah mencapai tahap RM5.50 buat seketika dahulu. Kini selepas tiga tahun, harga saham FGV pada 24 Julai 2015 hanyalah RM1.67.

      Dalam tempoh tiga tahun, ia merudum teruk sebanyak 70 peratus. Modal pasaran pada waktu puncak adalah kira-kira RM20 bilion dan kini ia hanya bernilai RM6 bilion – susut teruk sebanyak RM14 bilion.

      Dulu FGV memperoleh sejumlah RM9.93 bilion dana. Kini, dana tersebut hanya tinggal RM100 juta sahaja. Apa jadi dengan Felda, projek yang diusahakan dan dibangga-banggakan kerajaan Malaysia sejak tahun 1950-an ini?

      Penurunan yang drastik ini menyebabkan FGV disingkirkan daripada senarai indeks 30 FBM KLCI.

      Ini belum lagi termasuk skandal rasuah membabitkan kes pecah amanah RM47.6 juta semasa tempoh perkhidmatan bekas seorang menteri UMNO dalam agensi tersebut..

      Penerangan ini yg kita patut sampaikan kpd peneroka2 Felda dgn bahasa yg mereka faham. Insya Allah , saya sendiri akan turun ke padang di Felda Taib Andak & Felda Air Tawar nanti.

      Jahanam negara selagi parti bangsa UMNO memerintah negara.

      Delete
    3. Isa samad beli hotel dengan mahal yg melibatkan kickback....sharir jual plak hotel...permainan orang umno dengan wang felda.....peneroka jadi mangsa tanggong hutang tanam semula hingga ke anak cucu..

      Delete
  44. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  45. Kita patutlah sokong cadangan Anuar Musa
    Apakah bantu pinda Akta 355 tu suatu dosa
    Tapii, kenapa cai-cai jadi resah tidak selesa
    Masih takut dgn kafir DAP sepanjang masa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdra2 pengunjung blog dihormati...

      Patutkah kita mempercayai parti bangsat UMNO pimpinan Raja Klepet Najib yg telah melantik Annuar sebagai Ketua Penerangan setelah dia terang2 bergelumang dgn skandal klepet beratus-ratus juta duit MARA.

      Dgn berlatar belakang pekung mencuri duit MARA ratusan juta, ada hati pulak Annuar nak mengajar kita, tak malu ker dia...??

      Delete
    2. Orang umno mana ade kemaluan....kajolla kaki togok arak bahasa tunggang langgang mana ade kemaluan...mlm tonggeng kpd bang sadar dan man singh dengan harga 5 kupang sekali rodok.......

      Delete
  46. AKU NAK TANYA NUAT MUSA NI...ARI TU BUAT SAMBUTAN MERDEKA KAT SEBUAH SEKOLAH RENDAH PAKAI DUIT SAPA???

    PAKAI BAJET KEMENTERIAN KE PAKAI BAJET SEKOLAH???

    KALAU PAKAI BAJET SEKOLAH UNTUK SAMABUT MENTERI KU NAN DAN GUNA TEMA POLITIK MINTA MACC SIASAT....KES SALAH GUNA PERUNTUKKAN....SIASAT GURU BESAR DAN RAKAN SUBAHAT YANG TERLIBAT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sikit je bajet...sekolah sediakan makan minum....mungkin bajet ku nan sendiri...peruntukan ahli parlimen..

      Delete
  47. RUU PAS IALAH ISLAM MODIFIED bersebab.
    DiGUNA Umno sebagai modal bercanda dgn PAS.
    Sambil beli masa , nak tunjuk kuat.
    Depan komponen BN, biat2 mengeliat.
    Dua2 PASUMNO tetap berhajat.

    Kalu lulus Senang zip mulut Rakyat
    RUU ni nk buat alat
    Orang Melayu akan diikat.
    Suka tak suka kena TAAT.
    Brahmin dan Bangsawan Klepto seronok melompat.
    Senang kerja nak merembat.

    Tapi..Allah tetap melihat.
    Harap sempat la bertaubat.

    ReplyDelete
  48. Sah islam diperkudakan oleh UMNO ntuk memancing PAS. PAS pula mengkudakan Islam untuk survival politiknya. JAUH berbeza pada zaman Tun meminda perkara ini, langsung tidak dipolitikkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah lebih 3 tahun masih blm selesai...bahan permainan umno dan pas..

      Delete
  49. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kajolla Pemabuk tegar...hari2 togok arak

      Delete
  50. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kajolla Pemabuk tegar...hari2 togok arak

      Delete
  51. Yg kaaah kaaah kaah.
    SAH menterjemahkan situasi puak yg sudah kurang siuman.
    Dengan datangnya Pelahap ke blog sini pun sudah cukup membuktikan.
    benang ygbasah masih cuba dikonkretkan.
    UMNOBNPAS tetap buat lawak bodoh yg tiada bertepi malah melimpah.
    Rakyat melihat, kuasa, amanah diuli buli.
    Kuasa dan Wang sedang dicanai rakus.
    Tapi terserlah juga kantpi bersiri, setiap perbuatan hasilnya sumbang.
    ALLAH jua yg menentukanNYA.
    MUNGKAR dijelmakan sebelum ia dibenam.
    Ini JanjiNYA.
    Rakyat marhaen tetap yakin.
    Iman tidak ada puak atau parti.
    Sampai masa WAJIB MATI.

    ReplyDelete
  52. DR Mahathir Mohamad wants Bersatu grassroots leaders to step up the campaign against the Najib administration by telling Malaysians the country will be destroyed if the present government continues to rule.

    In a closed-door meeting with Bersatu information chiefs and their deputies over the weekend, party chairman Dr Mahathir said this message must be drummed into all Malaysians right up until the national polls.

    “This leader (Najib) has embezzled billions of ringgit and has tarnished the country’s image.

    “If we lose (GE14), Malaysians will have a bad future because Najib will destroy the country,” he said, referring to Prime Minister Najib Razak.


    Dr Mahathir told the grassroots leaders they should stop focusing on trivial issues that might distract them but instead explain to the people why Najib should be removed.

    He then listed down the issues they should take to the ground, starting with the 1Malaysia Development Berhad (1MDB) scandal and the RM2.6 billion channelled into Najib’s bank accounts.

    “A few issues can be played up, such as 1MDB, the amount of cash he (Najib) has in his accounts, the issue of him giving funds to the United States to help them.

    “This is the first in history where a poor country is trying to help a rich country,” he said, referring to Najib’s three-day visit to the United States last month where he offered to invest billions of ringgit in the American economy.

    He said the international media have called Najib “the crooked Malaysian prime minister” and many issues regarding him can be used to highlight his wrongdoings.

    International media took pot shots at Najib’s historic meeting with US President Donald Trump last month in a stark contrast to the local media’s positive report on the meeting.

    “These are all issues that can be used. It is up to us to tell the people.

    “A lot has already been written in the alternative media. There are a lot of materials we can use to bring him down,” added Dr Mahathir.

    The former prime minister, who has been active in politics for 60 years, said he had never seen so many issues facing the government ahead of national elections.

    ReplyDelete
  53. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  54. KUALA LUMPUR, Oct 9 — DAP’s Lim Kit Siang has challenged his accusers to prove he received RM1 billion from Tun Dr Mahathir Mohamad, saying he will pay a million Malaysians RM1,000 each if this is done.

    The DAP parliamentary leader has been accused of accepting various payments from the former prime minister, ostensibly to accept the latter’s Parti Pribumi Bersatu Malaysia into Pakatan Harapan, among others.

    Lim previously challenged the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) to investigate the claim, but the agency has demurred by saying money politics was not an offence in its books, prompting the DAP leader to now issue his challenge.

    “If Mahathir had given me RM1 billion bribe, I hereby declare that I will give one million Malaysians earning below RM1,200 a month a donation of RM1,000,” he said in a statement.

    Lim said he will make the payments once there is evidence that he has received RM750,000 of the RM1 billion as alleged.

    He threatened to sue media outlets last week for carrying the allegation first disseminated on political blogs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo SPRM tak sanggup nak siasat kajolla dan Mr Jebon dan Geng najib boleh bagi bukti...1000 ringgit hadiah tu.....

      Delete
  55. Tawaran Annuar Musa satu langkah terdesak, kata pengguna media sosial
    Usul pindaan RUU355 adalah untuk memberi kuasa kepada mahkamah syariah untuk mengenakan hukuman lebih tinggi.– Gambar fail The Malaysian Insight, 8 Oktober, 2017.

    PENGGUNA Facebook pantas menolak tawaran Annuar Musa untuk bekerjasama dengan PAS bagi meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965, yang juga dikenali sebagai RUU355 dan menyifatkannya sebagai omong kosong, untuk sekali lagi menipu parti Islam itu memandangkan pilihan raya umum semakin hampir.

    Ketua Penerangan Umno Kelantan pada Sabtu berkata Umno sedia untuk berbincang secara terbuka dengan PAS berhubung isu itu. Katanya kedua-dua partu perlu "mencari titik persamaan demi kepentingan umat Islam" terutamanya mereka di Kelantan.

    Terdapat segelintir pengguna Facebook menyifatkan tawaran tu sebagai langkah terdesak.

    Lee Chun Hwa dan Harris memanggilnya sebagai langkah terdesak.


    “Nampaknya Umno is desperate (Nampaknya Umno semakin terdesak),” tulis seorang lagi pengguna Francis Ting.

    Idris Daud berkata pindaan RUUU355 tidak akan menjejaskan apa-apa kerana pembentangan usul dan debat usul itu sering ditangguhkan.

    "Lagi sekali PAS kena tipu dengan Annuar Musa. RUU355 takkan jadi hudud tak jadi apa pun cakap kosong saja. Yang nak bentang asyik tangguh saja. Dapat duit habis lupa apa erti Islam sebenar.”

    Rosihan Amri menyifatkan tawaran Annuar sebagai kisah dongeng dan berkata, “Berapa kali mau kelentong daaa???”

    Pada April, Presiden PAS Abdul Hadi Awang menjadi ahli Parlimen pembangkang pertama yang membuat usul persendirian di Dewan Rakyat.

    Usul itu adalah bagi meminda RUU355 untuk memberi kuasa kepada mahkamah syariah untuk mengenakan hukuman lebih tinggi iaitu penjara sehingga 30 tahun, denda RM100,000 dan hukuman rotan 100 sebatan.

    PAS bagaimanapun masih belum memberi apa-apa maklum balas berhubung tawaran Annuar itu namun pengguna Facebook menjangkakan parti Islam itu akan menerima tawaran berkenaan.

    Tetapi ramai yang menjangka PAS akan ditipu oleh Umno.

    "PAS akan ditipu..lagi..lagi dan lagi..," kata Nasir Yahya.

    ReplyDelete
  56. Annuar Musa - PAS kini lemah dan perlu bergantung kepada Umno untuk membawa agenda Islam.
    Annuar berkata PAS pernah mendoakan kehancuran Umno tetapi kini parti itu sedang mengalami perpecahan

    http://s3media.freemalaysiatoday.com/wp-content/uploads/2016/11/annuar-musa3.jpg
    SHAH ALAM: Ketua Penerangan Umno Tan Sri Annuar Musa berkata doa “pecah perut” yang pernah dibuat bekas mursyidul am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat berbalik kepada PAS yang berpecah sehingga terbentuknya Amanah.

    Beliau berkata perpecahan itu menyebabkan PAS berada dalam keadaan lemah dan akhirnya menyedari mereka bergantung kepada Umno untuk membawa agenda Islam.

    “Yang mendoakan kita mati ini adalah PAS. Nik Aziz doa dalam stadium dengan air mata berjurai-jurai minta Umno ‘pecah perut’ (hancur) tapi akhirnya Tuhan Maha Kaya dan Maha Mengetahui, doa yang dibuat itu terkena pada PAS sebelum terkena pada kita.”

    Beliau berkata pendekatan pemimpin PAS pasca perpecahan itu berbeza dan lebih berlembut berbanding era Nik Aziz, yang meninggal dunia 12 Februari 2015.

    Buktinya PAS mula berlembut dengan Umno lebih-lebih lagi semasa mahu membawa rang undang-undang untuk meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau RUU 355.

    Annuar berkata PAS mula menyedari mereka tidak boleh meminggirkan Umno apabila membawa agenda Islam.

    “PAS akhirnya sedar siapa kawan dan siapa lawan,” katanya, sambil memetik kata-kata seorang naib presiden PAS yang mengakui cara mereka melawan Umno sebelum ini salah dan perlukan cara lain.

    Beliau bagaimanapun mengingatkan ahli Umno supaya tidak terperangkap dengan taktik PAS mendekati Umno.

    “Jangan terperangkap dengan PAS,” katanya semasa berucap di program pengumuman pemenang pertandingan “Kit Siang rasis” di Hotel Blue Wave hari ini.

    Sehubungan itu beliau menyeru pemimpin Umno supaya mengubah corak penerangan kepada rakyat dengan mengetengahkan pelbagai pendekatan termasuk agama.

    “Dalam PAS, apa Nik Aziz pesan dalam ceramahnya, PAS tak payah ceramah politik tetapi sebut soal agama. Jadi bila PAS buat pendekatan itu maka terhasillah ‘Islam itu PAS dan PAS itu Islam’, PAS dilihat membawa imej Islam.

    “Kita (Umno) bawa imej projek, imej kita kebendaan sahaja, perbuatan itu membuatkan kita jadi layang-layang putus tali,” katanya.

    Mati dalam Umno

    Ahli Parlimen Ketereh itu juga berikrar tidak akan terpengaruh dengan bekas presiden Umno Tun Dr Mahathir Mohamad dan bekas pemimpin Umno lain yang menubuhkan parti pembangkang, PPBM.

    Beliau berkata sehingga kini masih teguh bersama Umno yang diketuai Datuk Seri Najib Razak dan mahu mati dalam parti itu.

    “Alhamdulillah saya tidak goyah dan tergelincir dengan gelombang Dr Mahathir.

    “Saya bersyukur kerana masih ada daya tahan dan kalaulah ada hayat saya 4,5 tahun lagi, biarlah saya mati dalam keadaan kekal dalam Umno dan Barisan Nasional (BN), selain mati dalam iman,” katanya.

    Annuar berpesan agar ahli parti tidak malu berjuang bersama Umno kerana ia sebahagian kekuatan parti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  57. Kata Nik Beduh,Pas sanggup dikencing berkali-kali,satu jihad..Asalkan Golongan Elite BRAHMIN boleh bebas,berbini lebih,dan kekayaan negara boleh share dgn golongan BANGSAWAN UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak dapat bayangkan jika PAS memerintah negara & Nick Apabodoh jadi PM berucap omputeh di PBB...tak tahulah sapa lebih hebat, Jahid Komidi ker, Nicky Apbodoh atau Kojolla....???

      Delete
  58. Benderapoker Menyelenggarakan Hot Promo Bulanan.
    Dalam 1 bulan dapatkanlah TO yang Sebesar-besarnya, semakin besar TO anda Semakin Banyak Bonus yang anda Dapatkan
    TO 1 Juta - 100 Juta Free 0,1%
    TO 100 Juta - 500 Juta Free 0,2%
    TO 500 Juta - 2 Milliar Free 0,3%

    INFO LENGKAP :

    >> http://goo.gl/XNDyTo <<

    BBM : D1FB4EC6
    LINE : benderapoker
    WA : 0962071913
    WECHAT: BENDERAPOKER

    Support 6 bank

    #benderapoker #pokeronline #cemekeliling #capsasusun #livepoker #domino99 #pokerindonesia #agenpoker

    ReplyDelete
  59. Bosen ?, Daripada mikirin yang gajelas bagusan gabung dengan kami di.........................



    Benderapoker Menyelenggarakan Hot Promo Bulanan.
    Dalam 1 bulan dapatkanlah TO yang Sebesar-besarnya, semakin besar TO anda Semakin Banyak Bonus yang anda Dapatkan
    TO 1 Juta - 100 Juta Free 0,1%
    TO 100 Juta - 500 Juta Free 0,2%
    TO 500 Juta - 2 Milliar Free 0,3%

    INFO LENGKAP :

    >> http://goo.gl/XNDyTo <<

    BBM : D1FB4EC6
    LINE : benderapoker
    WA : 0962071913
    WECHAT: BENDERAPOKER

    Support 6 bank

    #benderapoker #pokeronline #cemekeliling #capsasusun #livepoker #domino99 #pokerindonesia #agenpoker

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...