Tuesday 24 October 2017

ZAHID HAMIDI BIKIN MALU LAGI....


Sejak semalam, nama Ahmad Zahid Hamidi menjadi perbualan di mana-mana. Ia bukan saja mengenai jawapannya di Parlimen berhubung misteri pencarian Jho Low, tetapi juga berikutan tindakannya mengeluarkan kenyataan media pada lewat petang untuk membetulkan jawapannya sendiri di dewan yang mulia itu.

Sementara Zahid Hamidi mengatakan beberapa portal berita telah memanipulasi kata-katanya, tetapi sesiapa yang menonton video jawapannya di Parlimen yang sudah bersepah-sepah di media sosial,  tentulah dapat menilai sendiri apa yang dikatanya itu.

Kata-kata beliau dalam video jawapannya sangat jelas menyebut tentang permintaan terhadap bantuan Interpol dan pihak polis masih menunggu maklumbalas mengenai perkara itu.

Maka, untuk apa sebenarnya Zahid perlu mengeluarkan kenyataan susulan menafikan sedang meminta bantuan Interpol sambil mengatakan siasatan terhadap Jho Low sebenarnya sudah pun ditutup?

Pertanyaan Azmin Ali dalam twitternya "Zahid oh Zahid. Kena marah dengan bos ke?" memang selayaknya dilontarkan kepada beliau kerana kenyataan media Zahid Hamidi mengenai perkara itu jelas ternampak suatu "pusingan U" yang amat nyata.

Jika tidak kena marah atau ditegur oleh sesiapa, kenapa perlu Zahid Hamidi tampil membetulkan jawapan yang keluar daripada mulutnya sendiri?

Bukan saja melakukan "pusingan U" mencacatkan wibawa dan memalukan dirinya, tetapi sebagai Timbalan Perdana Menteri, Zahid Hamidi harus memastikan kenyataan atau jawapannya, lebih-lebih lagi di Parlimen mestilah sesuatu yang konkrit dan konsisten, sesuai dengan kedudukannya sebagai pemimpin nombor dua dalam kerajaan.

Zahid Hamidi bukanlah menteri biasa atau timbalan menteri seumpama Ahmad Maslan yang boleh sesuka hati membetul atau meminda kenyataannya sendiri.

Seorang Timbalan Perdana Menteri mesti ada standard dan wibawa tersendiri seperti penyandang-penyandang sebelum ini yang terbukti tidak pernah secara tiba-tiba "masuk simpang kiri atau membuat pusingan U" sesuka hati dalam kenyataan-kenyataan mereka.

Bagi Zahid Hamidi pula, ini bukanlah kali pertama dilakukannya. Sebelum ini, ketika masih panas menduduki kerusi Timbalan Perdana Menteri, beliau dengan bangga menyatakan sudah bertemu waris keluarga yang menyumbang RM2,600 juta kepada Najib Razak.

Apabila diasak mengenai  bila pertemuan itu dan nama orang yang ditemuinya itu, sampai sekarang beliau tidak mampu memberikan jawapan yang sebenarnya.

Baru-baru ini, sebagai sebahagian serangannya kepada Tun Mahathir Mohamad, dengan lantang juga Zahid Hamidi mendedahkan nama sebenar bekas Perdana Menteri itu dalam kad pengenalannya ialah "Mahathir anak lelaki Iskandar Kutty".

Beliau kemudian dicabar oleh banyak pihak untuk membuktikan kebenaran dakwaan itu, termasuk oleh Tun Mahathir sendiri.

Akhirnya, sama seperti waris keluarga Pak Arab yang konon ditemuinya, tetapi gagal dibuktikannya, cabaran untuk mendedahkan nama sebenar Tun Mahathir, langsung tidak berani disahutnya dan senyap saja sehingga ini.

Sebelum menjadi Timbalan Perdana Menteri,  Zahid Hamidi juga berhutang kepada rakyat Malaysia untuk mendedahkan dalang sebenar insiden Lahad Datu yang didakwa diketahuinya, memberi bukti mengenai Mat Sabu dengan amalan Syiah dan jet siapakah yang pernah digunakannya ketika menunaikan umrah ketika menjadi Menteri Pertahanan dahulu.

Semua yang pernah dijanjikannya untuk diberitahu kepada umum itu, masih lagi tidak  ditunaikannya sampailah sekarang.

Bermakna, daripada sejak menjadi menteri hinggalah kepada Timbalan Perdana Menteri, watak Zahid Hamidi tidak banyak berbeza. 

Kata-katanya atas kapasiti jawatan rasmi dan dibayar gaji sekali pun, banyak yang tiada isi dan susah ditentukan salah atau benar.

Kalau begitu, macam mana nak jadi Perdana Menteri? (ShahbudinHusin 24/10/2017).

227 comments:

  1. Tuan Budin ,

    Statement ringkas , belum sempat digest nukilan anda ....in a rushing mood.

    Kalau dialah menjadi MO1 , alamat kita semua hari2 makan maggi mee dan nasi lemak bungkus serta air kosong je .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diny, apalah siang malam cari bahan nak hina pemimpin. Tak ada isu lebih penting ke? Sementara kat blog ini sibuk hina Zahid rakyat tengah sedih dgn tragedi condo Tanjung Bungah yg membunuh 11 orang. Lagi diketahui projek ini tidak dapat kelulusan DOE. Cuba selidik kena projek yg bercanggah dgn kepentingan alam sekitar dibina dgn kelulusan Kerajaan Negeri? Projek untuk contractor rakus ini membunuh 11 orang.
      Saudara juga banyak temberang pasal Jho Low. Rupanya tiada satu negara pun saman Jho Low dan tiada permintaan pada Interpol untuk menahannya. Kenapa sampai begini? Di blog ini Jho Low dah disahkan bersalah. Apakah Diny dan geng blog ini ada maklumat yg tiada pada segala negara bijak pandai kat luar? Tolonglah sampaikan maklumat dan bukti saudara pada DOJ dan Singapura supaya Interpol tahan Jho Low. Kalau tidak saudara ini dikira kaki fitnah & temberang.

      Delete
    2. Inilah namanya bodoh
      Keaiban yg diberikan oleh allah
      Harta bertimbun tak jadi apa
      Aib bodoh yg melekat
      Buat manusia macam haiwan ternakan yg meragut rumput di padang ragut
      Hanya perut yg di hirau
      Kebodohan dibiarkan subur
      Ini pemimpin yg kita inginkan?
      Tgok anak cucu kowg
      Sayang pada mereka atau tidak?
      Dan sila bagi komentar

      Delete
    3. Yong Jebon.........tak payahlah susah2 nak sensasikan hal Penang.

      Puak luuu ada banyak persoalan yg masih terbongkang tak diselesaikan.

      Insiden MH370 tu apakebenda......???
      Apa ko tak sentuh hal ni.......???

      Mana pegi pesawat tu sampai hari ni pon tak derrr penyelesaian......??
      Di mana jatuhnya pesawat tu.......apa sebabnya....??
      Ada jawapan...??

      Tragedi MH17 yg ditembak jatuh tu pon.......dah dakwa dalang yg menembak tu belom...??

      Apa tindakan yg dibuat untuk kesan dalang yg menembak jatuh pesawat Msia tu....??

      Kes Altantuya.......macam mana Sirul boleh terlepas dari imigresen pegi ke Australia....??

      Bukan ke negara kita ni amat rapi dan teliti dengan laluan keluar masok darat, udara dan laut......????
      Macam mana boleh ke laut pulaakk jadinya...??

      Mana bukti transaksi hitam putih duit derma dah dipulangkan pada Tok Arab...??
      Takkan main cakap air lior basi jerrr bebbbb.....

      Mana bukti nama Mahathir bin Iskandar Kutty.....???
      Bukan Mhathir bin Mohamad ke..??
      Nama bapak Mahathir.......Mohamad atau Iskandar Kutty..??

      Kejadian banjir yg berulang kali jadi di Terengganu, Pahang, Johor, Kedah, Perlis tuuuu bila nak diselesaikan..........supaya lain kali, akan datang banjir tidak akan berlaku sama-sekali di negeri2 tersebut.

      Dulu tahun 2014 ada kejadian keruntuhan blok landasan projek MRT di Kota Damansara......itu projek sape yeoppp......projek Pakatan ke??

      Stadium Terengganu pembinaannya siap Mei 2008 tapi runtoh pada Jun 2009...........dilaporkan Penggunaan bahan binaan dan kualiti kerja tidak mengikut spesifikasi.............ini projek sape???
      Macam mana boleh diberi kelulusan sedangkan ia tak selamat...???

      Daaannnn banyak lagiii kalo nak disebutkan di sini......

      Yong.......baik ko check benda dalam kain ko dulu sebelom cakap hokkkayy......

      Adios Grasias Beraammmbusss......

      Delete
    4. Jebon......ini pasal landslide Penang ni aku dah jawab di posting yg lepas "Sehari Dalam Peristiwa".........tapi benda yg sama ko ulang 10 kali duk tanya dan tanya dan tanya laagiii.

      Weiiiii.....ko ni sakit apa...??? Mental ada problem ke...??

      Petikan di bawah ni is self-explanatory....

      Petikan The Star 23 Okt 2017.

      GEORGE TOWN: The Penang government admits that the application to build a residential project at the site of a massive landslide in Tanjung Bungah here had previously been rejected by the Department of Environment (DoE).

      However, Penang Local Government Committee chairman Chow Kon Yeow said approval for the project was given by the One Stop Centre Committee (OSC), which consists of more than 20 technical agencies.

      He said the OSC, which is in charge of approving property development plans on the island, takes in views from more than 20 external and internal agencies before approving it.

      "The DoE may have objected to the plan, but after considering the views from all the agencies in OSC, the decision was made to approve the project," Chow told a press conference at Komtar on Monday.

      "Commencement of work was given on Jan 18, 2016.

      "The development complied with the 'Safety Guidelines for Hill Site Development 2012' and it was located at the approved 'blasting point' and 'crushing point'," she added.

      She said from the MBPP's preliminary observation, the council suspected that there was negligence, mishandling and mismanagement at the construction site.

      Chow stressed it was a construction site accident.

      He also advised MBPP to lodge a police report over the possibility of professional negligence.

      Read more at:
      www.thestar.com.my/news/nation/2017/10/23/tanjung-bungah-landslide-one-stop-centre-approved-project/

      Jebon.......kurangkan membelel........dan luaskan pengetahuan dengan membaca.....

      Info di hujung jari.....

      Adios Grasias Beraaammbusss....

      Delete
    5. Mr Jebon....trajedi tanah runtuh di penang menimpa pekerja yg sedang menjalankan pembaikian cerun...bukan condo yg runtuh....pejerja yg tertimbus bukan sedang makan angin tepi cerun...tanggongjawab kontraktor dan jurutera perunding yg membina dan merekabentuk pembaikian cerun...

      Isu wak Jahid adelah isu nasional yg membabitkan integriti sesorang TPM...kalo sering berbohong adekah layak menjadi pemimpin?...pembohong adelah munafik..

      Kena marah dengan bos keer?...hehehe....

      Delete
    6. Mr Jebon nak jilat jubo jho lo...kalo jho lo tak bersalah jenapa DOJ saman dan siasat jenayah gubah wang haram?....seblm ni Jebon kata DOJ dah tarik balik saman walhal DOJ tak pernah umum tarik pon...kaki temberang Jebon cai kassim baba...hahahaha..

      Delete
    7. TPM baru nak belajar membohong tetapi merapu akhirnya buat malu PM saja........!!

      Delete
    8. Mr. J, for your information, whatever you said or whatever issue you try to covered or spin for your beloved PM and his band of kitchen cabinet will never be swallowed by any right minded Malaysian.

      Delete
    9. Like I said many many times, J is not worth a penny to deal with...it's merely time wasting...!!

      Di you tube, jelas dipertonton si Wak Jawa Sontoloyo ini hanya mampu tersengeh macam kerang busuk bila ditanya kenapa tiada sebarang tindakan untuk menahan Jho Low & Reza Aziz di atas penyelewengan mereka duit berbilyon 1mdb bagi perjudian di kasino, pembelian lukisan2 antik, jet, kapal layar mewah, apartment mewah, hotel, bungalow, barang perhiasan emas intan berlian permata, pembikinan filem lucah hollywood, pembiayaan wild party champagne/pelacuran dll.

      Yg membuat kita jaki & meluat, si Jawa Sontoloyo ini boleh pulak melepaskan diri dgn kata dia tak ada kuasa untuk menangkap Jho Low & Reza Aziz kecuali pihak Polis & Menteri yg bertanggungjawab adalah Menteri Undang2.

      Inikah tahap 'Tebalan' Perdana Menteri merangkap 'Menteri Seluar Dalam Negeri' yg mampu ditonjolkan oleh si Najibul Penyamun bagi menggantikan TSMY & Hisapputing......??

      Delete
    10. Jangan gusar Jahid. Stay strong.

      Hang peratikan apa jko low tulis - I am here, (yg lain tu entah kerana x nampak).

      Kata-katanya itu untuk tatapan siapa? Takkan Isa pelda pulak, tak kan salleh said keruak pulak, mat maslan ke, dr m ke, rafizi ke, mohd tison ke, jauh sekali lar mat klepet..

      X terpikir ke tatapan khusus untuk hang? Dia cabar hang supaya mari datang tangkap, ade berani? Jadi dia buat tu bukan bersahaja aje, tapi berencana. Rencana untuk menggelabahkan hang. Komplot?

      Yang marah tu sendiwara aje. Dalam basa omputih, you've been had, atau hang kena main.

      Kata-kata dari penaja: Stay strong. Wanda coffee...

      Delete
    11. KOjolla....
      Dalam basa omputih, you've been had, atau hang kena main.
      -------------------------
      I say meng...WHAT TALKING YOU, HAAA..!!

      Delete
    12. Tahun lalu Pahlawan 'Bogus (penipu)' Najib ini kata dia masih ada darah kepahlawanan bugis mengalir dalam tubuhnya, siap ditayangkan oleh semua media utama KERA2jaan BN, terutama TV3 Suku.

      Heran...sampai sekarang dia & wak Jawa Sontoloyo Jahid Komidi tak berani jejak bumi Myanmar menyelamatkan mangsa2 Rohingya...sepertimana Tun Mahathir sendiri datang ke Bosnia menyelamat & membawa pulang ke tanah air ratusan kanak2 Islam Bosnia ketika perang Balkan pada awal tahun 90an.

      Najibul Penyamun & Wak Jahid Komidi Sontoloyo hanya berani cakap besar di belakang tapi kecut berhadapan...termasuk face-to-face dgn pahlawan sejati, Tun Mahathir.

      Indeed....Tun M is the Only Statesman who not only talk wisely, but seen in real action as proven in our history journal.

      Delete
    13. Mr . J @ 13:27

      Kamu mengandaikan saya temberang dengan mengatakan pihak Interpol sedang mencari Low Taik Jho ?

      Saya ingat mata serta minda kamu telah kelabu asap ? Pernahkah ada saya menyatakan Interpol sedang mencari Low Taik Jho ?? Saya bukan budak baru beranak semalam . Juga bukan orang dewasa yang baharu mengenal dunia hari ini . Saya tahu setakat ini semua ajensi luar masih belum memuktamatkan penyiasatan penyelewengan wang kerana TIADA kerjasama dari pihak Malaysia . Macam mana pula Interpol nak pergi tangkap Taik Jho ??

      Nak diharapkan ajensi2 di Negara ini ?? Semuanya level haprak !!

      Walau bagaimana pun , saya cabar kamu untuk membuktikan yang saya ada menyatakan INTERPOL SEDANG MENCARI LOW TAIK JHO .

      Mr. J. saya ada menerangkan bahawa DOE tidak bolih menghentikan satu2 projek . Jika semua ajensi di OSC kata okey , tiada sebab untuk projek itu di hentikan . Kamu kena faham bukan semua ajensi itu terletak dibawah bidang kuasa kerajaan negeri . Terdapat ajensi yang terletak di bawah bidang kementerian kerajaan pusat .

      Mr. J , berita 'copy paste' dari The Phantom @ 14;08 bolih memberi pencerahan yang lebih tentang prosedur pembangunan projek .

      Sehubungan dengan itu , saya memberi alas an dan andaian melalui pengelaman sebagai seorang jurutera professional yang pernah terbabit didalam sector pembangunan .

      Delete

    14. Mr J
      Says rasa blog ini di lawati oleh tak lebih dp 100 orang yg sama sejak dulu lagi, dan ia tidak memberi apa2 impact pada keputusan pru14 nanti, kerana pengundi akan melihat tindakan dan bukannya hasutan disebabkan oleh kebencian yg melampau.

      Nurul Izzah pun telah menasihat PH untuk berkempen seperti apa yg dilakukan oleh Najib dengan cara menonjokan kehebatan dan kemampuan parti untuk berkhidmat kpd rakyat.

      Delete
    15. Kalo tak de impact geng kassim baba dan wakjahid tak perlu klentong....hehehe....mr Jebon pon pon kuat temberang...

      Delete
    16. Hehe kawan prefer kempen gerila tgh berjalan sekarang
      SALAM PERJUANGAN SAHABAT PAKATAN

      Delete
    17. Woi.. buat letih ja layan Wah Jahid aka Wak Jebon ni. English pun xpaham, ada hati nak mengomen.

      Berabus sajalah..

      Delete
    18. Diny, bila DOE tak luluskan projek dan projek diteruskan maka Kerajaan Negeri telah melakukan kesalahan. Keperluan alam sekitar dipersetankan atas keperluan menguntungkan kontraktor kroni. Akibatnya lebih 11 org hilang nyawa. Janganlah sembunyi disebalik 'procedure' rekaan untuk halalkan perbuatan buruk ini. Apa jadi dgn kes cinta DAP pada alam sekitar? Dah lupa betapa rak demo bantah Lynas yg diluluskan oleh DOE? Hasut org kata radioaktif. Berapa ramai dah mati akibat Lynas? Dah keluar ke raksaksa Gebengzilla akibat kena radioaktif? Akhirnya yg mati pasal tak ikut peraturan alam sekitar adalah lebih 11 org bawah pemerintahan DAP. Begitu hipokrit dan lahapnya DAP bila diberi kuasa. Dan sebahagian kita akan tetap pertahan kafir ini walau apapun salahnya.

      Delete
    19. J,
      "Dan sebahagian kita akan tetap pertahan kafir ini walau apapun salahnya."

      Engkau pertahankan Jho Low, kira ok lah yea...

      Delete
    20. Anon, aku tak pernah pertahan Jho Low. Cuma aneh bila geng sini mati mati kaitkan dgn DSN. Kalau Jho Low dah lakukan kesalahan di banyak negara maka samanlah. Tunggu juga Jho Low kena saman. Nak tahu apa kafir ini dah buat. Tak saman samanpun. Interpol pun tak cari. Tapi hari hari blog ni cerita macam nak rak Jho Low salah dan kaitkan dgn DSN. Macam tunggu Gebengzilla. Tak keluar keluar.....

      Delete
    21. Bodoh punya j. Tak ada sapa cari bahan hina pemimpin. Tak payah cari....bahan banyak sangat dah.

      Delete
    22. J,
      "Tak saman samanpun."

      Utk makluman,
      "Azmin sebelum ini telah memohon di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur untuk memaksa polis dan ketua polis negara menangkap Jho Low.
      Bagaimanapun, ia ditolak oleh mahkamah awal bulan ini selepas membenarkan bantahan awal oleh Jabatan Peguam Negara yang mewakili polis."

      Kenapa kekang...?????
      Boleh tak tertakrif dlm statement engkau yang "Dan sebahagian kita akan tetap pertahan kafir ini walau apapun salahnya."

      Delete
  2. Cakap je yang benar wahai TPM, jangan dok sorok-sorok, nak jaga MOI..
    Kan dah kantoi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyakit tipu dan nafi penyakit yg membarah dalam puak lahanat nie
      Cepat atau lambat mereka pasti pupus umpama kaum kaum zalim yang dipupuskan sebelum ini
      UNDI PAKATAN
      PRU NI KASI CEPAT MEREKA SAPAN

      Delete
    2. Mana berani buat pru 14 tahun ni duit dah tak ada.

      Delete
    3. Woiii wak kojola kengkang lima kupang mcm mana kau boleh bunting?
      Silap go head gostan ker

      Delete
    4. 12.38......yg benar....??
      Nak kena hemmpokkk dengan badaaakkk....??

      Delete
    5. REPEAT BROADCAST FOR KOJOLLA:

      Like I said many many times, J is not worth a penny to deal with...it's merely time wasting...!!

      Di you tube, jelas dipertonton si Wak Jawa Sontoloyo ini hanya mampu tersengeh macam kerang busuk bila ditanya kenapa tiada sebarang tindakan untuk menahan Jho Low & Reza Aziz di atas penyelewengan mereka duit berbilyon 1mdb bagi perjudian di kasino, pembelian lukisan2 antik, jet, kapal layar mewah, apartment mewah, hotel, bungalow, barang perhiasan emas intan berlian permata, pembikinan filem lucah hollywood, pembiayaan wild party champagne/pelacuran dll.

      Yg membuat kita jaki & meluat, si Jawa Sontoloyo ini boleh pulak melepaskan diri dgn kata dia tak ada kuasa untuk menangkap Jho Low & Reza Aziz kecuali pihak Polis & Menteri yg bertanggungjawab adalah Menteri Undang2.

      Inikah tahap 'Tebalan' Perdana Menteri merangkap 'Menteri Seluar Dalam Negeri' yg mampu ditonjolkan oleh si Najibul Penyamun bagi menggantikan TSMY & Hisapputing......??

      Delete
    6. u r right pak othaman. he is just trolling in this blog.

      probably as a recon, for the other side or the dark side.

      Delete
  3. Zahid komedi,zahid komedi..tak tau lah apa nak jadi dgn hang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang no 1 kuat mencuri. yang no 2 pula kuat kelentong dan menipu.

      Delete
    2. Jangan lupa yg paling atas antara sumer............pemegang remote control.

      Kerana makhluk nilah sumer jadi melingkoppp....

      Delete
  4. EKELEH....SUDAH LER KO BUDIN.....RAJA BATU API...MACAM MAMAK MADEY BUAH KUNDUR KEPALA BANA KUTTY....

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAHAP KEBODOHAN KOJOLLA (PETIKAN DARI BLOG ZAMKATA):

      Kluangman 6 October 2017 at 18:13 menulis...
      Sebenarnya agak jijik apabila ada pengomen yang hilang akal mempersenda atau memperlekeh Tun dalam isu besar, penting dan bersejarah.

      Mereka tunjuk dangkal dengan tidak dapat bersetuju atau membezakan jasa sebenar dengan sekadar perbezaan ideologi perjuangan sekarang.

      Mungkin Najib juga akan dikenang jika ada jasa²nya yang ditinggalkan walaupun kita tahu sejarah dan nasibnya akan datang akan lebih banyak "cerita malang".


      Anonymous (Kejora) 7 October 2017 at 01:01 menjawab:
      Cuba anda berfikir ramai pemimpin berjasa pada muda tapi bila tua dia akan lakukan kesalahan demi kesalahan "serupa kes mao zedong Dan lain lain pemimpin ia tercatat dalam sejarah,

      Pada masa muda dia berjasa
      pada masa tua banyak melakukan kesalahan kesalahan demi kesalahan, sehingga menyebab ramai telah mati akibat kebodohan pemimpin dan bekas pemimpin itu sendiri..

      Tak akan tak penah baca sejarah kot


      Anonymous (Kejora) 7 October 2017 at 09:16 bmenulis..
      Dalam beberapa posting terbaru ZAM, baru aku perasan ayat yang menunjukkan dia beriman dengan Qadha' dan Qadar. ZAM berkata:

      "Bagaimanapun apa yang berlaku kepada Perdana Menteri Pertama Singapura Lee Kuan Yew boleh ambil sebagai iktibar peringatan dari Allah iaitu apapun yang mahu ditentukan oleh ibubapa tetapi kehendak Allah mengatasi segala-galanya."

      Tapi bab kebakaran tahfiz dia tak kata pula kehendak Allah mengatasi segala-galanya meskipun spesifikasi keselamatan telah disediakan.


      Anonymous 7 October 2017 at 12:14
      Pada pandangan orang baghal macam kau 01:01.


      Anonymous 7 October 2017 at 14:30:
      Kau kenal sangat kah mao zedong tu,...berapa banyak buku pasal dia yang kau telah habis baca? Hadi Blue pujaan kau sahaja yang dari muda baik sampai sekarang. 01:01 adalah bangla sesat.


      zainudin maidin7 October 2017 at 14:55:
      DITAKDIRKAN Allah engkau dijadikannnya manusia yang one track minded dan tidak membaca dan membaca apa yang suka dibaca sahaja. Tidakah engkau tahu kebakaran sekolah tahfiz yang membunuh lebih 20 orang itu tidak menyediakan kawalan keselaamatan yang cukup. Tidakah engkau membaca kenyataan bomba dan polis. Di Negara lain pengetuanya telah ditangkap tetapi oleh kerana di negara ini masih banyak gulongan seperti engkau yang fanatik maka kerajaan tak berani bertindak.
      ------------------------------------------------------

      Sengaja saya paparkan semula untuk pengetahuan umum betapa busuk perangai si Kojol memutar belit tapi kesudahan dihempuk oleh pengkomen2 atas pagar & tuan punya blog.

      Sila ambil perhatian....!!

      Delete
    2. 1415..Tau ler aku ...Mak ko Bunting Pelamin ngan Jantan Golok...nak harapkan Bapak ko yg mati pucuk tu...tak Bunting ler Mak ko....

      Delete
  5. Yeahhhh, tempat KELIMA. Kira okey dah ni. Hehehe...

    ReplyDelete
  6. Syabas, Tuan Budi. Walau pun orang SEBELAH SANA memaki hamun, Tuan Budin terus menulis. Itu sikap terpuji. Bagus. Teruskan usaha yang baik. Pedulikan pihak SEBELAH SANA yang kita tahu cara berfikirnya.

    ReplyDelete
  7. Tidak hairanlah dengan perangai UMNO ini...
    Asyik asyik menipu berbohong
    Lama-lama jadi pencuri...
    Co business mereka ialah BOHONG dan CURI

    ReplyDelete
  8. Sepanjang bergelar Ahli Parlimen Lembah Pantai selama dua penggal, TIDAK ADA SATU PERKARA KEBAIKAN untuk rakyat di kawasan berkenaan dilakukan oleh Nurul Izzah. Nurul Izzah juga tidak pernah menyuarakan sebarang masalah rakyat semasa persidangan Parlimen. Sebaliknya Nurul Izzah terlalu sibuk dengan pelbagai isu-isu sensasi yang tidak ada kena-mengena dengan Parlimen Lembah Pantai, termasuklah lakonan-lakonan liberalnya.

    Hampir kesemua masalah rakyat di Lembah Pantai akan ditangani oleh UMNO dan Barisan Nasional meskipun pada PRU-13, calon BN kalah di tangan Nurul Izzah setelah Naib Presiden PKR itu menggunakan fitnah untuk menang.

    Nurul Izzah kemudiannya meminta maaf dan menangis semasa di mahkamah setelah kalah dalam saman fitnah dengan Raja Nong Chik, calon BN Parlimen Lembah Pantai PRU-13. Raja Nong Chik bagaimanapun memilih untuk penyelesaian luar mahkamah dan tidak meminta ganti rugi setelah 'terpedaya' dengan air mata Nurul Izzah yang tidak pernah serik melakukan fitnah dan pembohongan.

    Sekarang, Nurul Izzah muncul kembali di Lembah Pantai.

    Dan Nurul Izzah tidak bersendirian kerana kebanyakan wakil rakyat Pakatan, turut mulai menampakkan diri di kawasan masing-masing sambil mereka memburuk-burukkan parti lawan walaupun pemimpin-pemimpin parti lawan itulah yang menjalankan peranan sepanjang kehilangan wakil-wakil rakyat tersebut.

    Ironinya, rakyat dan pengundi masih tetap terpedaya dengan taktik murahan seperti itu. Nurul Izzah dan para pemimpin Pakatan masih boleh berkerjaya politik walaupun mereka adalah pemalas dan tidak peduli pun tentang rakyat kerana rakyat sendiri yang terlalu buta untuk menilai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg kawan bukan takat malas nak sokong jiban ko anon 1247 malah kawan akan menginfo kan masyarakat tntng bahaya jiban biar mereka sedar
      Punya pasal nurul izzah lah nak nangis ke skurang kurang dia berani mengaku khilaf dier
      Drpd ko punya puak dah berak taik lak ko buat main
      Hidup nurul izzah jgn layan dubuk lahanat nie

      Delete
  9. PETIKAN DARI BLOG MADEY....SYABAS NEEZAM72...


    neezam72 Oct 24,2017 12:33 PM

    Masa Tun menjadi PM dulu, siapa hidup senang lenang ye?
    Masa Tun jadi PM dulu anak siapa ada jadi jutawan dalam negara?
    Apa lagi yang tak cukup ni Tun? Hidup dah senang. Ada pesawat peribadi sendiri.

    Najib ada ke pakai pesawat peribadi macam Tun?

    Berapa banyak kali Tun nak menipu rakyat ni?

    Mana dia bukti sahih semua dakwaan Tun pada Najib?

    Kalau Tun berani kata Najib mengkayakan anak-anak, bagaimana pula dengan diri Tun sendiri?

    Sudahlah Tun. Cukup-cukuplah nak rosakkan nama negara. Dah elok nama baik Tun dijulang akhirnya Tun sendiri memburukkan nama baik Tun.

    Selama ini berapa kali Najib serang Tun dengan semua skandal Tun lakukan selama menjadi PM?

    Dan jangan lupa juga Tun. Kalau bukan Najib yang menyokong Tun semasa perebutan kuasa presiden parti, apakah Tun akan kekal menjadi presiden lagi. Saya masih ingat bagaimana Tun Daim datang kerumah Najib merayu pada dia agar menyokong Tun dulu. Dan sekarang inikah balasan Tun pada dia?

    Lagi satu Tun, kehilangan banyak duit negara dizaman Tun menjadi PM itu adalah duit rakyat. Rakyat pada masa itu banyak mengeluh akan apa yang berlaku sedangkan anak-anak Tun serta saudara mara Tun sendiri hidup bagaikan RAJA.

    Jangan ingat saya lupa semua itu? Jangan ingat rakyat juga lupa apa yang pernah Tun buat selama menjadi PM.

    Saya sering memberi komen agar Tun cukup-cukuplah dengan duniawi ni. Ingat pada hari akhirat. Berbanyakkanlah ibadah pada Allah agar Tun bersama orang-orang yang soleh.

    Tinggalkan dunia ni. Semua itu tidak membawa apa-apa dialam kubur.

    Lagi satu nasihat saya.

    Kalau nak menuduh perlu ada bukti. Bukan sekadar HEARSAY saja. Dan lagi satu perbuatan Tun memburukkan Najib dan Rosmah dikhalayak ramai bukanlah satu sikap peribadi seorang Islam sejati.

    Assalamualaikum. Harap Tun dan keluarga sentiasa bersama orang-orang yang soleh hendaknya dan tinggalkan terus dunia politik ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasihat kepada Neezam.

      Kahkahkahkah.... Neezam.. Neezam.. kahkahkahkah...

      Wslm Neezam elok ler hang berenti daripada tulis pape komen dan tinggalkan terus bini hang pada Tan Sri Dzulkipli.

      Kahkahkah!

      Delete
    2. Kojolla @ 12:59...

      Pesawat peribadi macam Tun... apa buktinya, atau setidak-tidaknya, apa no. pendaftarannya.....???

      Kami di sini tunggu jawapan kamu, kalau tidak ada jawapa, sahlah kamu nie kaki temberang, main pukul hentam kromo tiru kopipes buta2 saja.

      Delete
    3. Ooooooo I see....
      Bini si nizam ni ghopenye....
      hi...hi...hi...hi....patut le....hi...hi...hi..

      Delete
  10. Sudah ditegaskan bahawa syarikat FIC Hotel London (private) Limited (FHL) adalah pemilik hotel tersebut dan masih bertanggungjawab sepenuhnya mengendalikan operasi tersebut.

    ‘Kantoi’ dengan jawapan itu, Rafizi dalam kenyataan menerusi Facebook semalam membuat tuduhan baharu bahawa syarikat berkenaan hanya hanya didaftarkan pada 13 Oktober iaitu pada hari yang sama beliau membuat pendedahan mengenai firma itu tidak memiliki hotel di London.

    Rafizi pada pada tarikh berkenaan mendakwa Hotel Grand Plaza Kensington dimiliki syarikat yang didaftarkan di British Virgin Islands (BVI) yang dinamakan FIC London Hotel (Private) Limited (FHL).

    Beliau mendakwa bahawa BVI FLH tidak dimiliki oleh FIC atau FELDA.

    Dalam kenyataanya semalam, Rafizi mendakwa laporan media oleh The Sun dan Sinar Harian memetik Razali sebagai berkata bahawa FLH telah didaftarkan di BVI pada 13 Oktober 2017.

    Namun benarkan FLH didaftar di BVI pada tarikh tersebut sedangkan dalam sidang media, Razali tidak menyebutkannya?

    Sebenarnya, Rafizi cuba memberi gambaran berlaku penipuan atau penyelewengan di dalam FELDA khususnya membabitkan FIC dan Razali serta Shahrir turut terbabit.

    Beliau kemudian menegaskan mahu membuat laporan polis kononnya berlaku penyelewengan.

    Malangnya, tuduhan terbaru Rafizi ini tidak berasas kerana tarikh 17 Oktober yang dimaksudkan beliau sebenarnya mungkin adalah tarikh pengesahan salinan asal oleh peguam bagi syarikat tersebut.

    Wartawan bnbbc.my melihat sendiri salinan sijil saham FHL Limited yang diakui sah oleh peguam Anthony Louca yang berpejabat di London.

    Untuk pengetahuan Rafizi, tarikh pendaftaran syarikat tersebut sebenarnya adalah pada 5 Jun 2015.

    Sehubungan itu, Shahrir menegaskan dakwaan terbaru Rafizi berhubung tarikh pendaftaran syarikat itu menyempang daripada kebenaran.

    “ Sebenarnya, syarikat ini bukan syarikat yang baru. Sebenarnya tarikh 17 Oktober itu adalah tarikh pengesahan salinan asal oleh peguam Anthony Louca,” kata Shahrir kepada bnbbc.my.

    Beliau percaya tarikh yang dimaksudkan Rafizi mengenai tarikh 13 Oktober mungkin merujuk tarikh pengesahan oleh peguam itu ke atas salinan sijil saham FLH Limited yang didaftarkan pada 5 Jun 2015.

    Sehubungan itu, Ahli Parlimen Johor Bahru itu mengalu-alukan jika Rafizi mahu membuat laporan polis sekiranya dakwaan beliau berlaku penyelewengan di dalam FIC.

    “Sebagai Pengerusi FELDA, ini tohmahan serius. Tidak ada syarikat baru ditubuhkan pada 17 Oktober. Saya akan perjelas lebih lanjut dalam taklimat media petang nanti,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak usah nak merapulah! Maklumat dan data yg didedahkan beliau adalah hasil carian daripada pendaftar syarikat ditempat yg berkenaan. Sepertimana dimalaysia, carian hanya perlu dilakukan dlm talian dan tidak perlu kepada pengesahan lawyer dan sebagainya. Tetapi seperti biasalah, geng penyamun akan mereka reka cerita dan membuat penafian utk menutup penyelewengan mereka!

      Delete
    2. Terima kasih Anon. Tak serik serik pedokong blog ini yg dgn mudah sebarkan fitnah Rafizi. Walau dah berkali disahkan menipu. Rafizi sendiri mengaku tugasnya menghasut. Apakah mereka ini akan hanya sedar bila melihat azab yg pedih? Kita hanya boleh nasihat.

      Delete
    3. Mr j punya nasihat hanya membawa lahanat
      Nasihat rapiji membawa berkat
      Utk memecah ulah si puak jiban keparat
      Yg di dewa dewa kan oleh penjilat seperti ko mr j musibat
      Money trail aper cite?

      Delete
    4. Saman Sarawak Report boleh merentas benua....
      Kenapa saman WSJ tak boleh rentas benua...???

      Tak payah tunggu Selasa......hari lain pon boleh.

      Kalo tak derrr money trail tu........haram kita tak tau wujudnya 2.6b dalam akaun peribody tuuu.....

      Delete
    5. Bro Phantom
      Luit sudah boh liaw maa..

      Delete
    6. Entah2 betul kata tuan blog tempohari...

      Ke mana Shahrir Samad menghilang?
      Masihkah beliau ada sebagai Pengerusi Felda atau sudah meletakkan jawatan?

      Barangkali itu soalan yang bermain di fikiran ramai orang ketika ini berikutan beliau masih gagal memberikan sebarang respon atau jawapan terhadap beberapa siri pendedahan yang dibuat oleh Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli berhubung status pemilikan harta-harta Felda di London.

      Sharirpun tak sanggup pikul bangkai biawak dek ulah Najibul Penyamun & Isa Katek.

      Delete
    7. Misi saya kempen di Felda Air Tawar baru2 ini cukup berjaya dapat menyampaikan penerangan kenapa PH harus disokong & tolak KERA2jaan Borosmah Najib... ramai ketua2 keluarga peneroka dah mula sedar & insaf.

      Delete
    8. Tn othaman..betul ke apa yg tn khabarkan ni? setau saya . Felda Air Tawar ni kubu kuat UMNO sejak dulu lagi. Warganya sejak bergenerasi memberi sokongan padu dan solid kpd BN. Bukan tn saja org pertama yg cuba masuk jarum, sebelum ni pun ramai heavyweight2 pembangkang dah cuba nasib, termasuklah DSAI dan Salahuddin Ayub masa PRU13 dulu, tapi gagal dgn teruknya. Adakah tn rasa tn ni sehebat ataupun lebih hebat pengaruhnya dari mereka ? Ataupun cakap2 tn ni hanya utk memujuk hati kerana gagal utk mempengaruhi mereka dgn auata2 tn? Warga Felda ni, kesetiaan mereka memang padu kpd kerajaan yg ternyata mampu membela dan mensejahterakan nasib mereka selama ini..nasihat ikhlas saya, hentikan lah kerja yg tak berfaedah tu, buang masa dan tenaga tn aje, sedangkan hasilnya ternyata ..nol..zero..ilek!

      Delete
    9. Mat Sabu, Rafizi & Tony Phua akui dulu memang susah nak tembus masuk kawasan Felda. Pernah mereka berceramah hanya di hadhiri 3 orang saja...malah pernah dihalang masuk & dilempar batu. Akan TETAPI..keadaan berubah setelah Tun Mahathir memimpin barisan Pakatan Harapan. Warga Felda dah mula berduyun-duyun datang menghadhiri ceramah pihak pembangkang, apatah lagi dgn keadaan keperitan hidup dek lambungan harga barang2 keperluan harian, petrol, ikan, sayur dan.... kadar pengangguran menakutkan yg mengakibatkan masalah sosia ekonomi, pergolakan rumahtangga, jenayah dsb.

      Bulan Disember mendatang saya pula ada kenduri kahwin di Felda Taib Andak. Kesempatan ini juga akan saya ambil untuk memujuk makcik2 & pakcik2 Felda menyingkirkan KERA2jaan Borosmah Najib yg rata2 semua terlibat dgn rasuah & pecah amanah.

      Delete
    10. Gn, nak yg ori? Pm.....k

      Delete
    11. TN Othaman...kat Taib Andak tu berapa haribulan...bukan apa2, saya secara sukarela boleh uar2kan awal2 supaya ramai makcik2 dan pakcik2 Felda tu boleh datang mendengar penerangan tn yg penuh berfakta tu ! Kalau tak buat mcm tu, nak kumpul 3 orang pun susah...

      Delete
    12. Malaysian Cybertrooper24 October 2017 at 20:10

      Salam hormat Pak Othaman,
      Kalau Pak Othaman perlukan sebarang bantuan harap dapat lah berhubung dengan saya. Insyaallah saya boleh temukan Pak Othaman dengan rakan saya selaku KB PPBM di Kota Tinggi untuk membantu usaha Pak Othaman.

      Delete
  11. Anehnya, kenapa kami rakyat kebanyakkan mempunyai pendapat yg berbeza kehidupan di zaman Tun dan zaman najib. Dan perbezaan itu tidak perlu saya huraikan berulang kali kerana sesiapa yg melalui dan hidup di alam realiti di kedua dua zaman pemerintahan najib dan Tun akan dpt menceritakannya. Berkenaan soal kronism, kerugian atau salah guna kuasa, mmg semua yg bergelar manusia tidak maksum dan cenderung utk berbuat demikian. Soalnya, kebajikan rakyat dipenuhi atau tidak? Siapakah yg terkantoi dgn duit berbillion dlm akaun? Rakyat tidak bodoh! Rakyat sendiri yg merasa dan rakyar yg akan membuat pilihan. Burukkan Tun tidak akan mengubah kesengsaraan rakyat, tetapi mengantikan najib boleh memberikan harapan baru kepada rakyat dan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macy, saudara tak nampak sengsarapun. Banyak benar masa berligar kat blog Budin. Mungkin rezeki dah cukup dan tak payah bekerja keras. Terima Kasih pada DSN. Mungkin pasal taksub kot nampak 'kesengsaraan'. Ingat lagi zaman ekonomi merudum zaman TDM -1998. Masa tu benar benar sengsara akibat judi forex. Sayang sebahagian Melayu mudah lupa.

      Delete
    2. J, suara rakyat kebanyakan perlu diketengahkan dan mungkar perlu di tegah walaupun dlm hati. Kalaupun saya tidak terkesan, tidak semestinya keperitan hidup org sekeliling perlu didiamkan. Ramai bro pakatan disini yg berada dlm comfort zone, tapi tetap bersuara utk masa depan malaysia yg lebih baik!

      Delete
    3. Mr j tak semestinya nk dapat syurga kna beribadat sepanjang masa
      Amal sedikit kadang kadang berat timbangan nyer
      Kami di pakatan sayangkan negara
      Kami berjuang bukan nk cari nama
      Berjuang kami untuk membela
      Harta yg dijarah oleh rejim puaka
      Yg berpesta pora ketika bertakhta
      Rasa rasa ini bukan ibadah ker?
      Cuba ko cek kitab terkemuka
      Xkan kawan nk suap kat ko pula
      Comel nya muka

      Delete
    4. J, kau pon apa kurangnya?
      Banyak betul masa kau melangok kat sini mempertahankan najib dengan mak badaknya
      Selayaknya macam dah jadi tuhan untuk kau kan j?

      Delete
    5. Betul. Macai Najib sanggup mencongok kat blog Shahbudin tak kira masa. Bayaran biarlah berbaloi. Nampak gaya macam kerja ikut shift. $elamat mencongok tunggu artikel baru. Kahkahkah!

      Delete
    6. j is spinning again and again. forex 191-94. how do u came to conclusion that 1998 economy clout due to 1991/94 forex?

      i want to learn from u j, maybe can help me to get my mba also.

      Delete
    7. dad....

      That clumsy bloody fool's spinning remind me of a song I used to sing & play during my younger days in Singapore.


      Crazy....
      I'm so crazy, my head is spinning
      Like a whirlpool, it never ends
      And it's you, fool, making it spin
      You're making me crazy.

      Delete
    8. pak othaman...

      i need to call a doctor for some help....

      Delete
    9. Malaysian Cybertrooper24 October 2017 at 20:14

      J Bodoh!
      Kami bukan lahir di zaman Najib dan terus mendapat rezeki yg baik. Kami lahir dan membesar di zaman Tun, ada yg sebelum zaman Tun lagi.

      Cukup-cukup lah jadi barut Najib & Rosmah. Apa kamu memang bangsa yang tak tau malu ke??

      Delete
  12. Frens....sarawakians....wake up. We prove that we can look after our destiny....

    PBB....do not b complacent....I support no party but I know who I will vote in next parliamentary election in sarawak. I am a malay and a muslim.......

    Our mistakes sarawakians we have been robbed by the politicians. Seriously, abg joe is not that strong. Bustari is kingmaker. Doa ada peribahan minda melayu kuching dan persisiran bandar.

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
  13. kesimpulan dari cerita zahid ini ialah...SEMUANYA TEMBERANG.. hanya ahli2 ameno je yg angguk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawatan tpm yg disandang zahid bukanlah utk membantu najib dlm tugas tugas menguruskan negara, tetapi hanya utk membantu najib dlm melindungi segala penyelewengan yg berlaku. Bila jiwa telah kacau dan tak diberkati, maka akan mendapat penghinaan melalui perbuatan dan tutur kata beliau sendiri. Zahid dihina dgn kata kata beliau sendiri setiap kali beliau membuat kenyataan. Inilah balasan kepada manusia yg mengkhianati amanah yg diberikan dan rakyat sedang memerhatikannya!

      Delete
    2. Sdra Macy,

      Sangat setuju. Najib needs protector not people with brain. Easier for him to avoid being prosecution.

      Delete
    3. Agreed bro....

      Orang bijak pandai dah pupus dalam puak Kassim Baba ni......

      Yg ada cuma orang2 kaki kipaass, puji, bodek, pak sanggup, tukang angguk dan yg rela mati kerana dia.

      Itulah kualiti dan realiti yg ada sekarang ni.

      Mereka jadi benteng untuk pertahankan Kassim Baba.

      Tu pasal kita dapat tengok banyak lawak badut sarkis pada masa kini.

      GST boleh turunkan harga barang...

      Freehold dikatakan leasehold....

      Dulu kata derma dan sumbangan wang mesti disalorkan ke akaun parti atau pertubuhan.........tapi dia sendiri gagal buat apa sebagaimana yg dia kata.

      Daannn.....banyak lagi benda2 pelik dan ganjil berlaku......selain itu jugaaakkk banyak temberang cakap tak serupa bikin.

      Ini macam kita nak pangkah...??

      Delete
    4. Hehe bro phantom macy n all bro pakatan tgok line up kabinet jiban ader killer tak?hehe pakatan?u name it u got it
      Kredibiliti intergriti toleransi and bla bla bla g
      Puak jiban kini hanya yg ada
      Eksploitasi manipulasi kleptorasi tak lupa juga kipas susah mati sprti mr j cilabi
      So rakyat nmpak nnti dan bertanya boleh blah lg ler barisan lahanat nie lagi untuk mandat akan datang nie?
      DESPACITO MELINGKUP NNTI

      Delete
    5. Bro RATK.......All in One tuuu....

      Delete
  14. Sdr admiin, elok berbalik kpd agama & tuhan
    Setiap org pasti terdapat banyak kelemahan
    Jgnlah hal yg kecil, dipebesar jadi tohmahan
    Menyesal hari akhirat, tiadaa lagi kesudahan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Zack.....jangan termakan cakap Lebai Jadi-jadian niiii.....

      Delete
  15. Rasa nya bab agama, admin kurang mengaji
    TPM skrg buat silap sedikit, asyik admin keji
    Bekas TPM meliwat, admin sanjung dan puji
    Ingat & takuti lah balasan yg Allah udah janji

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  16. TAK KESAH LER AKU BUDIN....SAMADA...NAJIB KER....SI ZAHID KER....SI HISAHAMUDDIN KER...ATAU ORANG LAIN KER...YG PENTING PM BUKAN DARI KALANGAN FUKATAN HAPRAK....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lima kupang pun boleh bunting

      Delete
    2. Yg penting PM bukan dari puak geng kassim baba...licin hingga tayar burok pon dia orang sapu...lepas tu klentong sana klentong sini...

      Delete
    3. Sorrylah kalau lndon nak jadi PM

      Delete
    4. Pada engkau anon1344 mmg tak kisah sebab ko bingai
      Pada rakyat mereka tunggu masa jer nk humban pemimpin yg ko dewakan tue
      UNDI PAKATAN
      UNTUK KESEIMBANGAN
      RAIKAN DEMOKRASI

      Delete
  17. Hamba ni beri nasihat sebagai seorang guru
    Usah le berdakyah kasi negara jadi haru biru
    Bg mana PH akan urus/tadbiir kerajaan baru
    Sdg komponen parti dlm PH begitu becelaru

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apee wak bapuk kojolla 5 kupang kenkang dah bunting?...dna saper?....bang sadar ker ato man singh?....hehehehe

      Delete
    2. Dah laa bunting senang hati pulak tu..

      Delete
    3. 1426..Tau ler aku ...Mak ko Bunting Pelamin ngan Jantan Golok...nak harapkan Bapak ko yg mati pucuk tu...tak Bunting ler Mak ko....

      Delete
  18. "Turn d LIGHT on..d darkness disappear.."
    "Honest in givin LIGHT n LUV..all ur enemy dissolve.."

    ..n dLIGHT n LUV r d real POWER in u my dearONE..


    Sulohkan Diri mu kdlm CAHAYA..
    Krn CAHAYA itu, CAHAYA-Cinta NYA
    CAHAYA NYA itu, mmbuka Sgl 'Rahsa'
    Hatta siPandir yg Dungu Bersandiwara


    Sandiwara siPandir n Konspirasi GELAPnya
    Sulohan CAHAYA-NYA....Membuka Segala
    Cover-up Konspirasi2itu, Kos nya Beratus2Juta
    Rakyat mnjd mangsa...Wang Rakyat Diperkosa


    Semoga CAHAYA...Subur Menjelma
    CAHAYA Diri... Kdlm Generasi ini
    MERIT-Integrity, CAHAYA-Cinta NYA
    Kan Lahir PEMIMPIN, Yg Kaseh memBERI


    Kan Lahir PEMIMPIN, Yg Kaseh memBERI
    Bak Kaseh Mentari....MemBERI Menyinari
    CAHAY-Cinta NYA.......Kan Kekal Menerangi
    Lenyaplah Sandiwara/konspirasi n Fitnah menCURI

    Plse, peace NO war my dearONE hu hu..



    ReplyDelete
  19. tu la pasal.. sbg ahli parlimen dia suka memperlekeh adun2 di perak.. padan muka kau. bila dh naik jd tpm br rakyat nampak ketidakmampuan zahid. cakap tergagap2, english pulak tahap basic...

    ReplyDelete
  20. Semua kemelut mula berpunca dari dendam
    Sejak projek kroni disekat, marah terpendam
    Diitambah dgn anak tewas, ia tak blh padam
    Lalu rencana diatur, PM & BN terus digodam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kah bunting juga berpunca dari dendam atau dari hentam?

      Delete
    2. Geng kassim baba ketuai rompakan billion.....itu puncanye...

      Delete
    3. Boleh bunting di belakang mati
      Aiyaaaaaa..

      Delete
    4. 1425..Tau ler aku ...Mak ko Bunting Pelamin ngan Jantan Golok...nak harapkan Bapak ko yg mati pucuk tu...pancut pun tak kuat...terhegeh-hegeh...boring ler mak ko......tu sebab dia cari Jantan lain...maka Bunting ler Mak ko...

      Delete
  21. Cai 13:51 ni, lagi seorang yg kurang mengaji
    Elok kalau hantar dia, gi kaunseling saikoloji
    DSZH tak profisyen dlm BI, itu pun nak dikeji
    Jepun/Korea tak tahu BI, sgt cekap teknoloji

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teknology terkini bapok tua pun boleh bunting

      Delete
    2. Itu jepun dgn korea. Malaysia apa ada? Karang pantun pun tak pass. Mana ada pantun setiap ritna hujung dia mesti sama. Pergi belajar semulalah.

      Delete
    3. Wak kojola kengkang tu mmg tiga suku..

      Delete
    4. Anon1405 jepun ngan korea pmimpin mereka mmg xfasih inggeris tapi mereka tak meraban cakap sendiri dowg pakai jurubahasa lagi
      Yg wak jahid dah lah xfasih buat buat pandai ape kat malaysia nie dah pupus jurubahasa ker?
      JPA boleh supply translator per?
      Xkan ni pun nk kena gtau
      Kata minda kelas pertama
      Benda simple pun tak reti nk guna
      Gasak kat pbb menceceh gila blue osen dialek jawa
      Yg malu siapa?
      Tntu mereka dan kita juga
      Orang asing kata biar pandai jangan memandai mandai

      Delete
  22. Wak Jahid telah menunjukkan kpd rakyat malaysia beliau kuat bohong....Wak Jahid tak berintegriti...tak layak untuk memimpin negara malaysia....
    Bukan ahli umno saje kena kincin malah seluruh rakyat malaysia wak Jahid kincin berdiri..

    Sehingga sekarang wak Jahid tak berani lagi nak hentam Tun madey selepas gagal menjelaskan bagaimana beliau menjadi RatusanJutawang...

    Kena marah dengan boss keer?....hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana dia rakaman masa berjumpa dgn Tun yg ahmad diragui ni kata dia ada??

      Mana?

      Delete
    2. Bukan kena marah dengan boss.........tapi dah kena hempap dengan baaadaaakkk.

      Delete
  23. Admin biila komplen TPM pun, dia pilih bulu
    Kalu menteri parti BN, mmg lah burok selalu
    TPM Zahid silap sikit saja, dikata bikin malu
    Bila ex-TPM dipenjara sbb liwat, ikut suka lu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bisnes Liwat dapat lima kupang lepas tu bunting karabau

      Delete
    2. Klentong ni silap sikit?...memang otak wak bapuk kojolla 5 kupang jengkang dah biol...hehehehe

      Delete
    3. 1423...Mak ko Bunting Siam Karabau main ngan Jantan & Gigolo Golok ...dua2 Tibai mak ko...tahun lepas kembar siam...tahun ni kembar siam lagi....untung ler ko ...tak lama lagi dapat adik kembar siam baru...Bapak ko yang kencing tak lurus tu pun tompang sekaki...kihkihkihkahkahkah...Mak ko Bunting Siam Ketawa Kepuasan...

      Delete
  24. jadi pelawak komedi pun tak layak dia ni. pecacai angkat taik je layak

    ReplyDelete
  25. Pemimpin umno kaki klentong spesis geng kassim baba...saper tak pandai klentong jena tendang dari umno...

    Cai2 haprak geng kassim baba pon kaki klentong siang malam mcm kojolla kengkang mr jebon dan geng najib......sahabat jahil dah hilang....gehehehe

    ReplyDelete



  26. When there is LIGHT..there is LUV
    When there is LUV..there is LIGHT
    In dLIGHT n LUV, Enemy/problems dissolve
    In dLUV n LIGHT..all ur move owez RIGHT ha ha..


    "Turn d LIGHT on..d darkness disappear.."
    "Honest in givin LIGHT n LUV..all ur enemy dissolve.."

    ..n dLIGHT n LUV r d real POWER in u my dearONE..


    Sulohkan Diri mu kdlm CAHAYA..
    Krn CAHAYA itu, CAHAYA-Cinta NYA
    CAHAYA NYA itu, mmbuka Sgl 'Rahsa'
    Hatta siPandir-siLicik Bersandiwara


    SiLicik-siPandir n Konspirasi GELAPnya
    Sulohan CAHAYA-NYA....Membuka Segala
    Cover-up Konspirasi2itu, Kos nya Beratus2Juta
    Rakyat mnjd mangsa...Wang Rakyat Diperkosa


    Semoga CAHAYA...Subur Menjelma
    CAHAYA Diri... Kdlm Generasi ini
    MERIT-Integrity, CAHAYA-Cinta NYA
    Kan Lahir PEMIMPIN, Yg Kaseh memBERI


    Kan Lahir PEMIMPIN, Yg Kaseh memBERI
    Bak Kaseh Mentari....MemBERI Menyinari
    CAHAY-Cinta NYA.......Kan Kekal Menerangi
    Lenyaplah Sandiwara/konspirasi n Fitnah menCURI


    Minda yg GELAP..mencari Musuh
    Minda berCAHAYA...melihat CINTA
    Jiwa yg GELAP...Bergocoh Bergaduh
    CAHAYA-Cinta NYA, Melamun diSyurga

    Plse, peace NO war my dearONE hi hi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jiwa wak kojola kengkang mmg gelap...di tempat gelaplah dia cari makan. Curi air drp pili bomba pun orang tak nampak.

      Delete
    2. 1441...Ditempat gelap ler...Mak ko buat keje ngan Jantan Siam....Sekali Hayun jer ...terus Mak ko Bunting Pelamin...tak macam Bapak ko....terhegeh-hegeh...kena terajang dek Mak ko ler Jawabnyer....

      Delete
  27. Hoooooiiiiiii pak jahid.....mana bukti gred A ko tu????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak pompuan dia pun hampehhhhh....bapak bodoh camtu pun dipuji dipuja.patut anak yg baik tegur bapaknya jgn buat keja salah,jangan menipu. Jangan subahat dengan penjahat..

      Dulu beriya sgt pak jahid nak perjuang kebenaran.dapat jawatan penting terus senyap.


      Pendedahan tunM akaun pak jahid ada berjota jota bebrapa tahun dulu ketua MACC si seleweng zulkifli tak nak siasat ke????


      Yg benar

      Mrj klon

      Delete
    2. Si bijan pencuri pahlawan bugis
      Si jahid penipu pahlawan jawa
      Keturunan sendiri kerap menangis
      Dua ekor ni perangai tak lawa


      Yg benar

      Kejora klon

      Delete
    3. Teringat lagu dulu2 'mabuk kuasa' dua badut.

      O...hoi...O hoi ..siapakah gerangan
      Berteriak seperti kodok memanggil hujan
      Tak kenalkah aku maharaja kebesaran
      Berdaulat di darat dan di lautan.

      Cengkerik manakah yang bersuara itu
      Mengaku raja seperti aku
      Nanti ku sumpah menjadi batu
      Barulah tahu untung nasib mu

      Di hadapan aku menunjuk derhaka
      Ku seru langit dan bumi bertepuk
      Terpenyeklah engkau wahai si kodok

      Alangkah bodonya telingkah si kerdil
      Bagai sang bangau dengan sang kancil
      Kalauku terpenyek engkau pun kemek
      Seperti lempeng yang kena gelek

      Delete
    4. tak lawak pun pak man
      cuba lagi
      kih kih kih

      Delete
    5. Anon 1453, Kita sibuk pasal Zahid walau TDM tiada bukti. Namun kita lepas pandang tuduhan RPK yg mengatakan TDM curi RM 100 billion duit rakyat kita diam. Tak risau ke jumlah sebesar ini. TDM pun tak saman pun. Bagaimana? Tolong juga baca artikel Mkini 2006 Anwar tuduh TDM mastermind 'lesapkan' RM 30 billion forex duit rakyat. Mana nak sembunyi? Apakah buat buat lupa?https://groups.google.com/forum/m/#!topic/sangkancil/0BSssRXWJdc

      Delete
  28. Parlimen dan Dewan Sidang yang selama ini dimuliakan setiap MP, kini sudah berstatus PARIAH! Hilang status mulia itu kerana DIPARIAHKAN oleh MP MP dari UMNO BN regim Najib Razak (terkini oleh MP Bagan Dato). Dewan Parlimen dah tak ubah macam pasar jual Ubat Kuat Temberang layaknya. Apa yang diucap di Parlimen oleh banyak MP MP UMNO BN sebahagiannya jelas AUTA & PENIPU belaka. Speaker dewan ikut tumpang sekaki, seronok membiarkan auta dan pembohongan ini berterusan demi perut & "burung" dirinya. Dewan kian menuju ke taraf longkang saja yang sarat dengan sampah & najis. Politik Malaysia kini jelas makin parah dan tenat gara gara barisan pimpinan spesis penyamun yang terajui puncak kuasa. Fakta auta & akuan pariah amat diperlukan mereka untuk menutup bangkai gajah yang makin meloyakan baunya.

    ReplyDelete
  29. Kepala kejora benjol diluku
    Cuba bertahan nak cover malu
    Kalau kejora ni dapat kat aku
    Ku londeh seluar kasi dia malu



    Kahhh kahhhkahhh kahhh kahhh kahh

    Yg benar

    Kejora klon

    ReplyDelete
  30. Tn admin rentiikan je kerja mengadu domba
    Mau bentuk kerajaan baru usahlah didamba
    Hamba pula, terus dalam gelisah sedih hiba
    Mas pulang darii JB, masih tak kunjung tiba

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh


    Lumba di huma, gajah perkasa
    Kena kat badan, garang menjadi
    Hamba ni cuma, ijazah biasa
    Mana kan padan, orang phD

    Kah kaahh kaahh kaahhh kaahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berangan tumbang timpa pegaga
      Nanti terkuis seroja ke perigi
      Janganlah abang serupa menduga
      Nanti Mas nangis senja ke pagi


      Melekat ubi gemaian seurat
      Atas tempayan,warna sapunya
      Masa kat JB ramai yang ngurat
      Mas tak layan kerna berpunya



      Mas baru sampai KL/Esok keje
      Mas merah/5.30 Petang

      Delete
    2. Sakannya kedidi berdendangan
      Haruan di kuala,tertawan malang
      Bukannya PhD jadi bandingan
      Guru nan mulia,pahlawan terbilang

      Mas tertawan kat cikgu
      mas merah/KL/7.30

      Delete
  31. Cai2 semua bingai tolol otak pun udah tepu
    Kutok BN pun, tak tau kat mana nak tumpu
    Kalau kerajaan buat elok pun dikata penipu
    Bila pakatan kelam pun kata cahaya lampu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  32. Keterlibatan Wak Zahid jangan dipertikai sama sekali ye. Jangan fitnah kalau taktau keterlibatan Wak Zahid. Nanti Wak Zahid cakap orang putih lagi kau tak paham.

    ReplyDelete


  33. Minda yg GELAP...mencari Musuh
    Jiwa berCAHAYA...membina CINTA
    Minda yg GELAP..bergocoh Bergaduh
    CAHAYA-Cinta NYA, Melamun diSyurga


    Minda berCAHAYA, membina CINTA
    CAHAYA-Cinta NYA, Miracle Azali
    Sgl Masaalah2, dirungkai PUNCAnya
    Senang diserkap...mudah diATASI


    CAHAYA-Cinta NYA..Miracle Azali
    MERIT-Integrity, Tembus Transparency
    AUDIT yg Cekap...Halus Terperinci
    Rakyat GUMBIRA...Kan bersatu HATI




    ReplyDelete
  34. Zahid no class. Hisham lagi ada class. Patut hisham jadi Dpm. Zahid setakat menteri jual minyak urut ok la. kah kah kah !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyokong zahid, cepat tukar kem. Zahid akan pencen tak lama lagi. Mana mau cari makan dol ??

      Delete
    2. Mana boleh pencen bro wak jahid nak join gagasan sejahtera hehe nak join.pakatan agak agak boleh ker?

      Delete
  35. Kerajaaan bwh BN, ke puncak jaya didaki
    Dlm negara sdg maju kita atas dlm heiraki
    Ramai rakyat asiing dtg sini menjejak kaki
    Kita jadi tmpt org tumpang mencari rezeki

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  36. Caii2 bingai usah lah nak jadi meroyan gila
    Biarkan saja kpd si tua nyanyok dari kerala
    Marahkan Najib, semua orang Bugis ditala
    Biila Bugis mengamok, kecut telor lah pula

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kecut telor apa nya madey dtg forum nothing to hide tp najib terus cabut lari...sape pengecut ni bingaiii.tlg simpan sikit bodoh tu ....kaaaaaah kaaaaah kaaaaaaah kaaaaaaaah

      Delete
    2. Nasib baik kepala bawah Mamak Madey Kutty masa Nothing to Hide dulu tak kena baling kerusi...kalau tak senak perut orang tua tu...kaaaaaah kaaaaah kaaaaaaah kaaaaaaaah

      Delete
  37. Cer tgk komen mr j..komenn satu terus lari...komen lg satu lain pulak terus lari.. Haramjadah(pinjam pkataan bos mr j) punya pengecut mr j nih.kahkahkah. Ada org bijak2 ke dlm umno + pas nih. Sumer pengecut telor jer. Kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas temberang jebon cabut lari takut kena luku....sahabat jahil dan alumni newkasel united pon dah hilangkan diri...

      Delete
    2. Tinggal kojolla kengkang bapuk 5 kupang sekor masih meraban...hehehehehe

      Delete
  38. Matdey sdg nangis sambil kepala dihempas
    Dia sedar PH tentu kalah bila tiada nya Pas
    Mmg dia ngaku, 3 penjuru PH akan tumpas
    Tak akan jadi hal, apa pun admin/cai kupas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun madey kasi ko syok sendiri...hehehe....dah ramai benci puak geng kassim baba...kincin sana kincin sini...pas pon sedang gelabah di kelantan takut puak kassim baba menang......hehehehe....

      Delete
  39. Wak Jahid dan cai2 geng kassim baba tak de kemaluan...klentong dan temberang perkara biasa...kali tak klentong bukan puak geng kassim baba...

    ReplyDelete
  40. Hamba dtg blog ini untuk bersenang-senang
    Tak cakap apa pun, dah tau BN nak menang
    Tapi sengaja, nak kasi air mata cai berlinang
    Biar sampai atas darat cai terkapai berenang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak hiborkan hati kerana dah tau umno nak kojol...meraban siang mlm...

      Hehehehehe...heheheheheeeee

      Delete
    2. Memang kasar sikap baruah
      Sikap iri tamak haloba
      Memang dasar tidak bermaruah
      Menganggap diri sebagai hamba

      Delete
    3. Ewah, idup lagi Seman taik palat
      Tehoyong hayang dia mahu silat
      Ingat dah mampos dimamah ulat
      Naper le iblis ni tak dipanah kilat

      Kah kaahh kaahh kaahhh kaahh

      Delete
  41. Biar le dulu depa seronok cai2 kera mawas
    Korang kutok lah Najib ker, Zahid ke puas2
    Matdey dah mengaku PH tetap akan tewas
    2018 baru korang tahu, buku bertemu ruas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  42. ...senohong ikan duri berpisah tiada.

    ReplyDelete
  43. Nak hiborkan hati kerana dah tau umno nak kojol...meraban siang mlm...

    Hehehehehe...heheheheheeeee

    ReplyDelete
  44. Wak Jahid ketakutan hingga berani klentong sana klentong sini nak tutup kelemahan....tapi tertonjol kelemahan....dah bak kojol tuuu...

    Heheheheeeeeeee

    ReplyDelete
  45. Bila dengar PH nak kalah, caii2 mula seram
    Hasrat nak kerajaan baru, terpaksa diperam
    Seronok hamba sakat, kasi cai2 naik geram
    Org cakap, tengok siapa dulu makan garam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  46. Kerajaan baru, usah cai2 nak mimpi damba
    Bolehlah kalu sekadar main2 rasa nak cuba
    Takkan kelapar rakyat, parti yg caca merba
    Kalut serabut, bercelaru haru & teraba-raba

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi pondan..kengkang 5 kupang

      Delete
  47. don't u guys realize that the kitchen cabinet is so quiet now a days. perhaps the election is around the corner and nobody willing to risk their dedak.

    pity jahid. seems that he is alone all the way. the inner circle knows he is not fit to be the right hand man, his mouth is faster than his brain, besides his janglish. his reckless and stupid blurting has cause jibo lots of problem. jibo needs a man that can take care of his asses, and he sees this in no other than hisap puting, with his queen's english better than janglish.

    hisap puting is lying low, sneaking deep. just waiting for the time to spurt out.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Are u okey?

      Delete
    2. The Sontoloyo everlasting grinning is really sickening....!!

      Delete
    3. Ohh...yea..yra..i`m fine...fine...but,,,errrr got a little little fly headace ....kah...kaahh...kaaahhh....kaaaahhhh...kaaaaahhhhhhhh..................

      Delete
  48. Kesian Seman cai Matdey Malabari
    Udah terlenang di wad dua tiga hari
    Datang juga ke mari mau pukul curi
    Hamba gertak sikiit, udah cabut lari

    Kah kaahh kaahh kaaahhh kaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jejak pencarian terhadap mu dah dekat daaa.. Insya Allah, tak lama lagi kamu takkan dapat lari dari berhadapan face-to-face dgn saya.

      Delete
  49. Cai2 di dlm hati sebenarnya risau dan gusar
    Tapi sifat cai2 ni biasalah asyik cakap besar
    Owh.. tak sedar udah dekat nak masuk asar
    Balik surau nanti cai hamba nak terus sasar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepada geng dildo semua. Selamat berdildo! Ikhlas...laki sejati

      Delete
    2. Wak jahid geng kassim baba dan ko yg risau sebenarnye hingga sanggup klentong...hehehe huhuhuuuu

      Delete
    3. Penyokong prompak pon semayang?...sembah setan tuu...huhuhuhuuu

      Delete
  50. Semasa ditanya wartawan mengenai penderma tok arab hari tu tentu semua masih ingat lagi akan jawapan Zahid iaitu....dia sudah berjumpa dengan penderma 2,6 bilion tok arab tersebut,bukan seorang tetapi ramai!!.....tetapi akhirnya disahkan oleh Najib sendiri yang penderma tersebut hanya seorang iaitu Raja Arab yang telah MATI.

    Dari itu ayuh pengundi dan rakyat Malaysia semua.....mari ramai2kita kuborkan pembohong/penipu ini diPRU14 nanti.Cukup2lah kita ditipu oleh pendusta sesat ini...

    ReplyDelete
  51. What to do when we have an Indo DPM. Semua pun tak tahu seem to be his favorite phrase.

    ReplyDelete
  52. https://www.malaysiakini.com/news/399290 Kita sekarang berada dalam negara penyangak atau kleptokrasi. Dalam Darul Penyangak pemerintah mencuri. Cara mencuri ini berbeza tetapi matlamatnya sama. Matlamatnya ialah mencuri duit rakyat dengan cara halal dan lebih kerap dengan cara haram.

    Demikian 1MDB. Syarikat ini ditubuh khusus untuk mengadakan wang untuk dicuri. Prosesnya mudah. Syarikat pinjam berbillion ringgit dengan jaminan kerajaan.

    Duit itu dilabur dalam syarikat yang tidak wujud yang memiliki telaga minyak hanya dalam kertas. Sebenarnya duit itu dimasuk ke dalam akaun orang tertentu, dipindah dari sebuah bank ke sebuah bank, di negara-negara yang berlainan. Akhirnya duit itu terdapat dalam akaun MO1.

    Apabila MO1 ditanya dari mana datangnya duit berbillion itu, jawapannya mudah sahaja. Arab derma.

    Dan AG pun mengesahkan. Tidak ada apa-apa salahlaku. Dan ini disahkan pula oleh MO1 iaitu oleh pencuri sendiri. Kes tutup.

    Dalam cara yang halal, cukai GST diadakan, subsidi dihapus dan lain-lain. Halal dari segi undang-undang. Tetapi bagi rakyat, kesan tidak berbeza dari curi.

    Dalam negara Darul Penyangak pula, jabatan-jabatan sibuk mencari duit. Jabatan cukai menyerang syarikat kerana kononnya tidak bayar cukai. Syarikat jelas bahawa semua cukai sudah dibayar. Resit dan buku akaun ditunjuk.

    Tetapi jabatan cukai dakwa ada cukai yang belum dibayar selama 10 tahun ke belakang. Jumlahnya ialah RM50 juta. Bayar RM50 juta atau tindakan akan diambil.

    Jika bantah, atau dakwa di mahkamah, sementara itu semua duit dalam bank dibekukan. Syarikat tidak dapat berniaga. Nak bayar gaji pun tak boleh. Sudah tentu tak dapat bantu parti lawan. Yang akhir ini ialah tujuan utama.

    Jabatan pencegah rasuah pula menuduh seteru pemerintah terlibat dengan rasuah. Sementara bukti dicari tertuduh ditangkap dan dihadiah baju oren bertulis “lokap”. Pemberita dijemput untuk ambil gambar. Masyarakat dapat lihat penjenayah yang belum terbukti salah.

    Sekali lagi beku akaun bank. Duit beku tidak boleh diguna untuk politik. Terselamatlah penyangak Darul Penyangak.

    Banyak lagi cara yang diguna untuk samun duit rakyat sama ada dalam syarikat, peribadi atau dengan cukai atau bayaran ciptaan.

    Bekalan elektrik boleh dipotong kerana kononnya pengguna merosakkan meter. Bekalan boleh disambung jika ratusan ribu dibayar kerana kononnya mencuri tenaga elektrik.

    Sementara itu jika penyangak yang menguasai Darul Penyangak diketahui jelas melesapkan berbillion wang pemerintah, badan-badan tertentu tidak berbuat apa-apa.

    Walaupun dunia tahu penyangak yang memimpin mencuri, walaupun laporan dibuat oleh Bank Negara, BPR dan PAC yang jelas membukti siapa yang mencuri tidak ada apa tindakan diambil.

    Maka hidup mewahlah kepala penyangak dan anak penyangak dan konco-konco.

    Malangnya duit yang disauk adalah duit yang dipinjam. Dan pinjaman mesti dibayar. Tak mengapa. Jual bond. Cukup laku kerana banyak dana simpanan rakyat dikuasai oleh penyangak.

    Maka dana seperti KWSP, Tabung Haji dan lain-lain pun beli dan pemerintah Darul Penyangak pun dapat bayar hutang lama dengan hutang baru. Dengan itu Darul Penyangak masih menanggung hutang.

    Jika duit yang dari hutang baru tidak mencukupi, tak mengapa. Negara boleh dijual. Sekeping demi sekeping boleh dijual. Hasil jualan diguna untuk bayar hutang dan sebahagian lagi disapu oleh penyangak.

    Dengan itu selesailah hutang. Tetapi Darul Penyangak sudah dimiliki orang. Dan rakyat pun jadi hamba kepada pemilik negara yang baru.

    Read more at https://www.malaysiakini.com/news/399290#DyCdk3dL0Kw7T3QL.99

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah mencuri merompak klentong plak nak tutup perbuatan jahat...

      Delete
  53. Semalam aku dah cakap Budin ni Raja Spin dan putar alam no wahid di Msia, mengalahkan Pizi. Kau orang tak nampak ke, MP2 ph dalam paarlimen tu semuanya blank ygamat sangat, penerangan panjang lebar, lagi berfakta dah diberikan oleh DSZH tapi masih takfaham 2lagi. Kesian, sampai DSZH terpaksa buat 1 PC khas utk memperjelaskan semula, takke ni dinamakan dahlah bengap, sombong pulak MP2 ni.Buang masa aje, kau org ingat DSZH ni takde benda lain yg lebih penting dan berfaedah nak dibuat, nak melayan kau org aje.Padan muka, soalan Hanipa maidin meminta penerangan berapa banyak kerajaan bayar pada Joshua Trevino kena tolak, langsung tak releven utk dijawap. Patutnya tanyalah soalan yg ada kaitan dengan permasaalahan rakyat, bukannya bersumberkan auta dari ntah mana2 blog sampah yg dia kutip. Ini menunjukkan betapa keterdesakan tahap gila PH utk memainkan isu2 yg bakal memakan diri sendiri, lantas menyerlahkan hayat PH yg nyawa2 ikan tu. Kalau nak spin, patut2 lah jgn sampai rakyat ketawakan kau orang..dah mcm badut politik dalam parlimen gamaknya !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tengok video jawapan zahid ker?....ato video palsu?....mao putar lagi?.....hehehe...ngok nye kaki putaralam...

      Delete
    2. http://www.amenoworld.org/2017/10/siapa-josh-trevino-yang-dibayar-lebih-1.html?m=1

      Delete
    3. Akak air sedang melompat keriangan menjilat rejim lahanat setelah kemarau kakahkah

      Delete
    4. Gn, nak yg ori? Pm.....k

      Delete
    5. 17.25...Bini kau baru lepas Pm aku sekejap tadi nak jumpa..aku tak jawab lagi, tengoklah mcm mana, kalau free malam ni lah !

      Delete
    6. Gn, iyooo ko!

      Delete
  54. “Kena Marah Dengan Bos Ke?” – Ibrahim Gelak Sakan!!

    24/10/2017 

    Rakaman yang dimuat naik Menteri Besar Selangor Datuk Seri Azmin Ali melalui akaun Twitternya berhubung kenyataan Timbalan Perdana Menteri itu mengenai Jho Low semalam.

    Azmin mendakwa Ahmad Zahid cuba memutar belit fakta mengenai ahli perniagaan muda yang dikaitkan dengan skandal 1MDB itu.

    Namun kata Azmin usaha Ahmad Zahid itu hanya akan “sia-sia”.

    “Cuba tengok transkrip. Sekarang siapa memalsukan berita?” kata Azmin dipetik Malaysiakini.

    Tidak cukup dengan itu Azmin yang juga timbalan presiden PKR mengusik Ahmad Zahid: “Zahid oh Zahid. Kena marah dengan bos ke?”

    ReplyDelete
  55. mata terkelip2,tidak bertentang,berdehem2,ayat getar2, gagap,nada rendah tinggi.
    Bila tiada kecacatan, maka,
    bukan kah itu jelas tanda penakut yg juga penipu tegar?
    Tapi tetap disanjung melayu pelahap disita akal,malah diangkat jadi imam.
    UmnoBnPas dipenuhi makhlok pengamal mungkar sebegini.
    Sudah sampai tempoh Taek diflush

    ReplyDelete
  56. Nampak gayanya, pemilihan CEC DAP pada 12 Nov ni bakal dibatalkan oleh ROS. Ikut sorang ketua cawangan DAP, dalam perlembagaan DAP, pemilihan parti hanya boleh dibuat dalam kongres tahunan, bukan kongres khas spt 12 november ni. Ini melanggar akta parti, jika nak buat juga kena pinda perlembagaabn dulu. Nampak gaya, peluang DAP utk dibatalkan pendaftarannya adalah besar, kerana ingkar mengadakan pemilihan semula dlm j/masa yg ditetapkan oleh ROS. Harapan LKS samaada utk menjadi PM, ataupun setidak2nya TPM tampak tipis melainkan jika sanggup bertanding atas tiket parti2 komponen PH, itu pun jika dipersetujui oleh pemimpin2 mereka..kalau tak pun, bertanding atas tiket bebas. Kesian DAP dan PH kan, sudah jatuh ditimpa tangga !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudahla geng dildo! Dgr kabar dildo yg order dah sampai? Btulke?

      Delete
    2. UMNO ada lama dulu pun pernah siap jadi (Baru).
      Lama..Baru..Endingnya Pupus, mcm Congress India,Golkar....reput salin. Rakyat punya kuasa.

      Delete
    3. Ko tahu tak...pemilihan semula ikut arahan ROS....ROS lebih tinggi dari perlembagaan mana2 pertubuhan...

      Kalo bebal baik geng najib jangan tunjuk bodooo...duk diam2...pi gosok jubo cina prompak jho lo...hehehehe

      Delete
    4. Kenapa sibuk ngan dap akak?
      Biar lah ros batalkan kan akak suka camtu?
      Kak ros kalo batalkan abg jiban pun kita tak kesah
      Akak ni ahli mesyuarat tingkap ker pandai ekk kariah akak layan politik g.

      Delete
    5. 17.15.Dengar khabar didlo yg bini kau order tu custommade dari US..banyak duit dia ataupun dia pau dari kau, ialah kau ken ikutlah ,kalau tak dia ugut main kayu 3, lagi nyanya beb!

      Delete
    6. Geng Najib.....nak order satu utk akak badak...yg paling besar....

      Delete
    7. Geng akal ajubbo tak letih2 masok sini tabur taek.
      Akak, nak tanya, bila blog2 mykemut harakah tu nak buka ruang komen?
      Elok sj akak tukar nama Mykemut tu tu jd MyKecut. harakah jdkan Haramkah..
      Syesyuai tu akaak...
      Umnobnpas dah nak Golkar takblama tuu.

      Delete
    8. bijan pencuri terberak di jalan
      Si jahid penipu terbelit lidah
      Caiii anjing tak nampak jalan
      Sikit lagi umno mampos dah


      Delete
  57. Kepala kejora benjol diluku
    Cuba bertahan nak cover malu
    Kalau kejora ni dapat kat aku
    Ku londeh seluar kasi dia malu



    Kahhh kahhhkahhh kahhh kahhh kahh

    ReplyDelete



  58. Only dLIGHT can show u d Meaning
    While in d Darkness, u blind n fool
    Only in LUV..u Hepily Sharin n Giving
    LUV n dLIGHT, will make life Beautifull

    "Turn d LIGHT on..d darkness disappear.."
    "Honest in givin LIGHT n LUV..all ur enemy dissolve.."

    ..n dLIGHT n LUV r d real Miracles POWER in u my dearONE..


    Sulohkan Diri mu kdlm CAHAYA..
    Krn CAHAYA itu, CAHAYA-Cinta NYA
    CAHAYA NYA itu, mmbuka Sgl 'Rahsa'
    Hatta siPandir yg Dungu Bersandiwara


    Sandiwara siPandir n Konspirasi GELAPnya
    Sulohan CAHAYA-NYA....Membuka Segala
    Cover-up Konspirasi2itu, Kos nya Beratus2Juta
    Rakyat mnjd mangsa...Wang Rakyat Diperkosa


    Semoga CAHAYA...Subur Menjelma
    CAHAYA Diri... Kdlm Generasi ini
    MERIT-Integrity, CAHAYA-Cinta NYA
    Kan Lahir PEMIMPIN, Yg Kaseh memBERI


    Kan Lahir PEMIMPIN, Yg Kaseh memBERI
    Bak Kaseh Mentari....MemBERI Menyinari
    CAHAY-Cinta NYA.......Kan Kekal Menerangi
    Lenyaplah Sandiwara/konspirasi-Fitnah menCURI

    Plse, peace NO war my dearONE hu hu..

    ReplyDelete
  59. Bikin malulah tutup kes Jho Low!
    Amin Iskandar

    Dikemaskini 12 jam yang lalu · Diterbitkan pada 24 Oct 2017 7:00AM ·

    Bikin malulah tutup kes Jho Low!
    Keputusan menutup kes Low Taek Jho akan menjadikan Malaysia bahan jenaka di serata dunia kerana ia masih dalam siasatan di Amerika Syarikat dan beberapa negara lain. – Gambar fail AFP, 24 Oktober, 2017.

    HANYA satu perkataan: Memalukan!

    Hanya itu yang boleh merumuskan langkah Putrajaya membersihkan nama Low Taek Jho walaupun dia sedang disiasat atas jenayah bersabit skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB) di beberapa negara lain, kata pemimpin pembangkang dan aktivis anti rasuah.

    Kata mereka, Jho Low dan 1MDB tidak dapat dipisahkan kerana dia watak utama dalam urus niaga yang kini dalam siasatan yang dikaitkan dengan syarikat pelaburan negara itu.

    Keputusan menutup kes Jho Low, kata mereka, akan menjadikan Malaysia lawak jenaka di serata dunia kerana skandal ini masih dalam siasatan di Amerika Syarikat dan beberapa negara lain.

    Ahli Jawatankuasa (AJK) Amanah Mohamed Hanipa Maidin berkata, pengumuman Putrajaya tiada kes untuk disabitkan terhadap Jho Low dibuat ketika Jabatan Kehakiman (DoJ) Amerika Syarikat baru hendak memulakan prosiding jenayah ke atas 1MDB selepas sebelum ini memfailkan saman sivil

    ReplyDelete
  60. Dewan yg mulia pun sudah jadi dewan lawak jenaka maki hamun domba hampas.
    Ciri2 amat sama dgn sop Caipelahap Taek yg sering masuk rosakkan diskusi disini.
    Agaknya makhlok mangkok perosak berlabel melayu berlakon islam, sudahpun dlm fasa shutdown.
    Moga Malaysia akan diselamatkan dari Rejim Darul Penyangak.

    ReplyDelete
  61. Anonymous24 October 2017 at 17:31

    Berangan tumbang timpa pegaga
    Nanti terkuis seroja ke perigi
    Janganlah abang serupa menduga
    Nanti Mas nangis senja ke pagi


    Melekat ubi gemaian seurat
    Atas tempayan,warna sapunya
    Masa kat JB ramai yang ngurat
    Mas tak layan kerna berpunya



    Mas baru sampai KL/Esok keje
    Mas merah/5.30 Petang


    Anonymous24 October 2017 at 19:29

    Sakannya kedidi berdendangan
    Haruan di kuala,tertawan malang
    Bukannya PhD jadi bandingan
    Guru nan mulia,pahlawan terbilang

    Mas tertawan kat cikgu
    mas merah/KL/7.30

    __________________________________

    Melati tumbang, tumbuh pegaga
    Rapat selasih, bersatu peria
    Di hati abang, sungguh berbangga
    Dapat kekasih, begitu setia

    Kah kaahh kaahhh kaaahhh kaahh


    Pegaga tumbuh, kelisa mati
    Selasih melayang, gamat di rimba
    Lega sungguh, rasa di hati
    Kekasih disayang, selamat tiba

    Kah kaahh kaahhh kaaahhh kaahh


    Abang baru balik surau,
    RumahWarden/KL/Okt24/19:45

    ReplyDelete
  62. Keluar berita Yusuf Azmi PPIM dah kena tahan PDRM hari ni dan akan didakwa. Orng yg memeperjuangkan kebajikan pengguna ditahan, tapi yang terang2 menyalahgunakan kuasa utk kepentingan peribadi kes pembelian banglow bawah nilai sebenar oleh LGE kenapalah lambat sangat nak didakwa..tak patut betullah. Dahlah tu, kerajaan PH taknak bert/jawab insiden tanah runtuh tu, tuding jari pada JAS lah, pemaju tak ikut prosedur lah...sejak DAP memegang Penang ni, mcm2 hal berlaku..tak mcm masa BN dulu, semuanya smooth sailing aje! Rakyat penang pun very2 happy...

    ReplyDelete
  63. Tadi nya hamba merasa begitu letih & lemah
    Nasi sejemput pun rasa tidak lalu nak jamah
    Lps asar, termenung jer sendiirian kat rumah
    Selesaii maghrib, kat surau, dengar ceramah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    Kini hamba, kembali bersemangat & ghairah
    Kekuatan terus pulih dgn adanya Mas Merah
    Dlm tubuh inii, terasa laju mengalirnya darah
    Akan hamba tangkis bedilan mana saja arah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  64. Ada dengar perkhabaran terbaru tak pasal Shapei pedal..sihat ke dia, darah tingginya dah ok ke? Gumbira ke kat dalam tu, dah ceritakan ke belum perkara yg sebenar berkaitan money trail wang yg dikelepetnya tu kpd SPRM,apa perasaan kena grill kaw2 kat dalam..puas hati ke, boleh sapa2 berikan update terkini? Nak tau sangat la!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada, dia nak bukak bisnes jual dildo! Nak beli?

      Delete
  65. Cai2 bingai nampaknya udah diam menyepi
    Mungkin ramai pergi Penang nak bantu DAP
    Maklum lah kes tanah runtuh hangat berapii
    Lepaih PRU pat belaih, puak pakatan bulih pi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak kengkang lima kupang mati terkangkang dalam longkang...

      Delete
  66. MENURUT BERIYA YG DITERIMA PIE PEDAL DIDAPATI SIHAT.. TEKANAN DARA STABIL.... DARA MERAH DAN DARA PUTIH SAMA BANYAK.. KOLESTROL ... KLORIN DAN KLOROFIL DALAM BADAN JUGAK STABIL... CUMA DEGUPAN JANTUNG AGAK KENCANG BILA NAMA SCANDAL AKTRESS YG TAK BERAPA NAK MENJADI DI SEBUT DLM SOAL SIASAT SPRM...



    SEKIAN...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...