Saturday, 28 October 2017

WOWWW...INI BARULAH SESUAI JADI PRESIDEN PAS!!!


Wowww...hebat juga cadangan Tuan Ibrahim Tuan Man berhubung Bajet 2018 yang dibentangkan Najib Razak semalam.

Sekurang-kurangnya, dengan mencadangkan tol Gombak dan Karak sepatutnya dimansuhkan sama oleh kerajaan, cadangan beliau ini tidaklah begitu jauh tersasar berbanding Pakatan Harapan yang mahu memansuhkan semua tol di negara ini.
Alangkah beruntungnya ahli-ahli Pas jika beliau jadi presiden mereka ketika ini - jelas ke mana hala tuju dan nampak perjuangannya untuk menjaga kepentingan rakyat.

Tetapi di mana Hadi Awang?

Semasa pembentangan bajet semalam, beliau disahkan tidak hadir kerana dikatakan ada sedikit masalah kesihatan.
Ketika pembentangan bajet tahun lalu juga Hadi dilaporkan tidak hadir, katanya sebab ada mengajar agama di Rusila.

Khabarnya lagi, semasa pembentangan bajet 2016, Hadi turut tidak hadir sama.

Jika benar, bermakna sudah  tiga tahun berturut-turut Hadi tidak hadir sessi pembentangan bajet di Parlimen.

Hatrik tu!!
Untuk tahun ini, ketidakhadiran Hadi berikutan ada masalah kesihatan barangkali bolehlah difahami, tetapi  mengapa masih tidak kedengaran sebarang komen beliau mengenai bajet yang dibentangkan oleh rakan sedondonnya, Najib?

Buatlah komen dan ulasan barang sepatah dua Tuan Presiden?

Lagi pun, tentu Najib amat tertunggu-tunggu ulasan Hadi berhubung bajet yang dibentangkannya semalam itu. (28/10/2017)

201 comments:

  1. Replies
    1. Hadi segan nak beri komen bak pepatah Melayu dibuang mati emak,
      di ambil mati bapak......!!!

      Delete
    2. Macam ne nak jadi PM.asik mc je.haha

      Delete
    3. Kalu hadi jadi pm, bajet bentang ikut masa pm free dr kuliah, ceramah, usrah, tazkirah, solat sunat, puasa sunat dll sunat. Bajet ni tahap dunia jer tak sampai akhirat.

      Delete



    4. Hadi Tolol

      Mana mau hapus Tol

      Sebab dia bahlol

      Macam Kj si Kitol

      Delete
    5. Hadi Bawang cuma tau budget 90 juta. Lain dari itu sorry lah. No money sorry I no faham and no time.

      Delete
    6. Hadi Awang mana? Takkan ponteng pun boleh hattrik sampai 3 kali ponteng?

      Bajet PAS Ikatan Gagasan Sejahtera mana? Takkan complaint bajet orang sahaja? Bajet sendiri mana?

      Kuikuikui...

      Delete
    7. kalau semasa pembentangan bajet tak hadir dan alasan pulak ialah sebab sedikit masalah kesihatan.. harap-harap jangan langsung komen atau bercakap apa-apa mengenai politik atau parti..

      Sakit buat cara orang sakit..

      Delete
    8. Hadi masih membelek kitab utk dipetik bagi kukuhkan hujah dlm ulasan bajet dia nanti. Sabar yer. Nak buat ulasan mesti ada selit2 nas dan dalil baru la sesuai taraf presiden parti suci. Politik suku, agama suku dan akaun affin suku.

      Delete
    9. Tahu jugak intipati tu, Apo ko nak mintak komen ... sebiji mcm tahun lopeh2 ... mmg ea diyo sokong ... dah tu Budin2 nak viral apenya.

      Delete
    10. Kalo ikut hukum meninggalkan sembahyang jumaat 3 kali ni kes berat...sebab apa saya berkata sedemikian kerana bagi PAS Politik ni dah jadi wajib ....jadi kalo tak pergi parlimen 3 kali dah kira berdosa la ....kalo tak mampu sila letak jawatan ...

      Delete
  2. janji yang tak ada harapan untuk di tunaikan..itu lah janji2 rejim pakatan harapan.

    ReplyDelete
  3. Ana first antum second......!!
    Hadi segan nak komen

    ReplyDelete
  4. Kalau Hadi hadir pun dia bukan faham pasal bajet negara ni ahahaha... pening kepala dia.

    Dia tunggu skrip dari najib.. lepas tu barulah dia komen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skrip dah siap nanti baru berkokok si Hadi Awang pasal bajet. Masa bentang Hadi Awang dah biasa sangat ponteng.

      Macam ini akhlak dan akidah PM bayangan parti Islam Pan-Malaysian Islamic Party?

      Macam ini contoh ulama Naib Presiden Sedunia? Pacak bendera boleh la... Kuikuikui...

      Delete
    2. Betul sgt2 pak lebai mental ni mana fhm tntang budjet. Candang sotong reti lah.

      Delete
  5. Haaa..?? Pakatan nk mansuhkan semua tol?? Biar betul budin.. hang masih bermimpi disiang hari ke??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tol sg nyior apa cerita? Dh hampir 10 tahun tak mansuh2 jgk. Yg pakatan janji nk mansuhkan tol tu mungkin 10 tahun lg kot.. betul tak budin?

      Delete
    2. Hanya tol di negeri PH dihapuskan Najib.

      Wahai penyokong BN yang masih bayar tol setiap hari... Doakan semoga Pakatan Harapan ambil alih Putrajaya dan BN tumbang selepas PRU14...
      baru SEMUA tol dihapuskan.

      BN dan tol berpisah tiada. Kuikuikui...

      Delete

    3. kerana Bajet PH mahu hapuskan tol lah, Najib pun hapuskan 2 tol dan Tuan Ibrahim pula minta dua tol di hapus kan kerana orang yang lalu tol tersebut melibatkan penyokong Tuan Ibrahim..

      Bajet PH berjaya menarik perhatian Najib dan permintaan Tuan Ibrahim sepatutnya menarik perhatian pemimpin yang di tempat mereka ada Tol..

      Delete
  6. Hady atau pas tak tahu apa apa ttg budget ni,
    Yg pas tahu, duit bila najib nak huloq ni, tak mashuk lagi ni,
    Org pas dah mengeletar ni,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib belum bagi skrip Bajet lagi. Nanti Abang Najib call bagitahu apa Adik Hadi nak cakap.

      DNA dah sama... nak cakap apa pun mesti kena sama. Mesti kena ikut skrip punya. Kuikuikui...

      Delete
  7. Tuan ibrahim gesa kassim baba hapus tol gombak dan karak...dalam bajet pas yg disediakan pemoda pas tak de nyatakan nak hapus tol karak dan gombak....pemoda pas sedia bajet sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bajet suka suki Pas... Baru nak masuk bajet Pas ler tu. Baru nak kira kos.

      Dalam Pas ada lagi yang reti kira kos ke?? Pacak bendera boleh kut... Huhuhu...

      Delete
  8. Penghapusan kutipan tol tidak bermakna rakyat terlepas dari menanggung beban membayar tol. Ini kerana kerajaan akan membayar pampasan yang sumbernya akan dikutip melalui cukai, iaitu bermakna duit rakyat juga.

    Kesannya mungkin lebih buruk kerana rakyat yang tidak menggunakan lebuhraya, akan turut sama menanggung bayaran pampasan tersebut secara tidak langsung. Ini jelas berbeza daripada prinsip 'siapa guna dia bayar' apabila tol dibayar apabila setiap kali kenderaan menggunakan lebuhraya.

    Isunya bukanlah asas kutipan tol tersebut tetapi kadar yang membebankan pengguna. Adakah kadar sekarang memberikan pulangan yang melebihi kadar yang munasabah kepada pemegang konsesi? Sekiranya kadar tersebut berlebihan, ianya perlu dikurangkan dengan membincangkan semula dengan pemegang konsesi terbabit tanpa perlu Kerajaan membayar pampasan.

    Rakyat lambat laun akan mengambil mudah sesuatu yang diterima secara percuma dan menganggap ianya sebagai hak padahal tiada apa yang datang secara percuma di dunia ini. Akan ada pihak yang menanggung kos tersebut.

    ReplyDelete
  9. apa dah jadi dgn saman hj hadi (PAS) terhadap Sarawak Report (Clare Rewcastle Brown) ?

    dulu kata perbicaraan akan d mula kan pd 20 okt.

    sudah d selesai d luar makhamah ke?

    ReplyDelete
  10. Kasihan sungguh cai2 PH tali barut Yahudi
    Dek bajet BN, cai2 meroyan sejak mlm tadi
    Sdg bajet Mt Jenin PH serba tidak menjadi
    Kini cai2 cuba pula nak cucuk Tn Haji Hadi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa punya ngap nak mansuh konsesi dua tol abis 2018 lol

      Delete
    2. Goldman yg urus hutang 1mdb tu islam ka yahudi bro?

      Delete
  11. ERA SEKARANG POLITIK KUTUK MENGUTUK SUDAH BERLALU. JANJI DENGAPEMFITNAHN AIR LIOR PUN SUDAH TIDAK LAKU. FITNAH2 YANG DITABUR PUN MULA TAK LAKU....SEBALIKNYA SUDAH MEMAKAN DIRI (BEBERAPA KES MAHKAMAH TIDAK BERPIHAK KEPADA PEMFITNAH)..

    ReplyDelete
  12. PM dah buktikan yg BN mmgnya berupaya
    Bajet kemas, untuk pastikan TN-50 berjaya
    Dgn kerajaan BN, rakyat semakiin percaya
    Dah tentu dgn PH, mereka tidak terpedaya

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai bodoh bawah ketua maslan gst haprak komen bangang nak mampus.. Masih budak hingusan nak sembang pasal politik.. Ckp merapu tak tahu apa yg dia cakap. Mmg yg bg komen ni budak2 dadah yg ditaja dedak lalok oleh kerajaan. Cakap mcm org xada otak. Kaji dulu segala sudut sebelom komen cai.. Klau nk komen tunjuk kebangsatan pemikiran kita dan menghina diri sendiri elok pergi main di blog kerajaanlah bodoh..sembang sama2 bodoh. Xde sapa nak pedulikan komen ko. Kami dulu penyokong BN juga tapi xbodoh macam cai. Kami sekadar layan nk bg cai sedar diri shj. Apa pun cai komen nak sokong kleptokrasi mmg xakan bg kesan kpd rakyat. Makin bertambah meluat kat kerajaan shj. Penyokong PH akan semakin brtambah dgn komen bodoh dari cai lalok pelahap habuan dedak..kami berjuang ikhlas utk generasi kami agar tak bodoh mcm macai.. Kami dan seluruh keluarga akan Tolak BN 100%. Tak payah nk menegak benang yg basah. Rakyat ramai dah pikir jauh dr semua sudut dan tak akan diperbodohkan macam macai dedak lalok. Berjuang kerana kpentingan perut cai shj.

      Delete
  13. Peruntukan yg kjaan beri bukanlah sedikit
    Bajet cantik, tiada ruang rakyat nak ungkit
    Sebaliknya cai2 meroyan raban, hati sakit
    Malalak saja ler spt anjing menyalak bukit

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seronoknya dia...inilah yang susahnya penyokong BN ni...bajet dilihat dari segi suatu perlumbaan...siapa menang siapa kalah.

      Segala yang dibentang dipuji melangit saban tahun dan setiap kali juga diisytihar sebagai bajet terbaik. Tidak boleh ada komen yang membina akan dianggap sebagai menentang Kerajaan.

      Sedangkan Kerajaan mana sekalipun sememangnya mempunyai objektif untuk memberikan yang terbaik kepada rakyat...tetapi pendekatan dan polisi yang digunakan mungkin berbeza dan objektif berbeza.

      Terpulang kepada rakyat untuk memilih siapa yang disukai untuk menjadi Kerajaan.

      Delete
    2. anon 22:42

      Apa kriteria kau untuk pilih kerajaan???

      Delete
    3. Yang paling penting...sikap amanah....menjaga wang perbendaharaan seperti menjaga harta anak yatim.

      Delete
  14. Hari ini tanam kan azam undi PAKATAN,
    Zaman najib akan berakhir tak lama lagi,
    100 Hari pemerintahan PAKATAN mula mula tangkap najib rosmah dan menteri pengampu Penjilat, semua di siasat luar dan dalam bogel habis,
    Menteri yg paling nak di hambat nazri aziz, ku nan, annuar musa, said kruak,
    Tak lupa apandi dgn zahid hamidi,
    Pengerusi tabung haji Jgn lupa,

    ReplyDelete
    Replies
    1. mimpilah siang malam..telan je lah air liur tu..ph tak layak nak perintah..

      Delete
    2. Ni mangkuk seekor ni , otak dia dah dikotorkan oleh pembangknag...

      Hari2 baca berita fitnah dan penipuan

      Itulah jadinya....otak bengap dan dungu!!

      Itu ajer yg dia boleh bagi idea...bodoh!!

      Bagilah tahu apa yg PH nak buat untuk majukan negara...

      Dulu masa Selangor dan Pulau Pinang pembangknag menang, konon nak bawak semua yg berslaah dan rasuah kemuka pengadilan...last2 satu habuk pun tak ada....

      Ini semua cakap2 politik yg si anon 22:40 masih mentah!!! tak tahu dan tak faham....ikut ajer membabi buta..

      Delete
    3. Cai bodoh bawah ketua maslan gst haprak komen bangang nak mampus.. Masih budak hingusan nak sembang pasal politik.. Ckp merapu tak tahu apa yg dia cakap. Mmg yg bg komen ni budak2 dadah yg ditaja dedak lalok oleh kerajaan. Cakap mcm org xada otak. Kaji dulu segala sudut sebelom komen cai.. Klau nk komen tunjuk kebangsatan pemikiran kita dan menghina diri sendiri elok pergi main di blog kerajaanlah bodoh..sembang sama2 bodoh. Xde sapa nak pedulikan komen ko. Kami dulu penyokong BN juga tapi xbodoh macam cai. Kami sekadar layan nk bg cai sedar diri shj. Apa pun cai komen nak sokong kleptokrasi mmg xakan bg kesan kpd rakyat. Makin bertambah meluat kat kerajaan shj. Penyokong PH akan semakin brtambah dgn komen bodoh dari cai lalok pelahap habuan dedak..kami berjuang ikhlas utk generasi kami agar tak bodoh mcm macai.. Kami dan seluruh keluarga akan Tolak BN 100%. Tak payah nk menegak benang yg basah. Rakyat ramai dah pikir jauh dr semua sudut dan tak akan diperbodohkan macam macai dedak lalok. Berjuang kerana kpentingan perut cai shj.

      Delete
  15. PH ibarat ular lidi yg mimpi mau telan naga
    Ingin mau rampas k’jaan, rakyat diadu laga
    Mas ayu hamba rindu di kala lena dan jaga
    Tak dpt di dunia ku nanti di ambang syurga

    ______________________________________
    AHMAD JAIS: MENANTI DI AMBANG SYURGA
    (https://www.youtube.com/watch?v=07Mkfb_CqmI)

    Duhai kasih pujaan kekanda
    Dengar ku mengeluhkan rindu
    Merayu setiapnya waktu, sayang
    Padamu duhai kekasihku

    Tapi sungguh malangnya nasibku
    Hajatku kini telah terganggu
    Kini -kaku- rasanya hidupku, sayang
    Tinggallah ku menanggung rindu

    Chorus:

    Tapi ku kan tetap bersama
    Namun hatiku takkan bertukar
    Walau harus jiwaku terkorban, sayang
    Pada Tuhan -saja- kuserahkan

    Namun ku takkan putus asa
    Duhai kasih pujaan kekanda
    Di dunia kita tak berjumpa, sayang
    Ku menanti di ambang syurga


    ____________________
    Buat si manja bidadari ku,
    Salam rindu di angin nan lalu.
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam bersambut dari Mas,
      Abang dah jumpa ke doktor,
      Pasal sakit abg yang tak boleh nak naik tu? Mas ada beli alat pembesar utk abang ni! Nnti kita jumpa ye!

      Mas/kl/2017

      Delete
    2. Caittt, busok punya orang....

      PENYAMARAN!!!!!!!!!!!!!!!!(.)(.)

      Delete
  16. Bajet najib lebih untuk belanja dan makan2 saja untuk rm1500 saja atau beli keperluan buka sekolah nanti, penghidupan masih tsk berubah juga selepas itu. Sepatutnya selesaikan masalah besar pengangguran siswazah, melalui besarkan peruntukan pembangunan, disamping kaji kesan GST bukannya mengagungkan GST

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau mencarut apa malam2 ni??
      Tak faham bajet ke??
      Kau tak faham GST....otak kau dah dikotorkan oleh pembangkang...160 negara dah laksana GST...kau masih duduk dalam hutan lagi ke???

      Pergi cari info yg betul pasal GST...

      Budak mentah betul la si anon 22:50 ni

      Delete
    2. GST SIFAR ADALAH TARGET KITA! HARAPAN BOLEH!!!!!!

      Delete
    3. 2323 kau yg mentah. So what 160 negara ada gst. Ini hujah budak felda.

      Aku nak tanya....kenapa kita perlu ada gst? Kenapa pengangguran sehingga 200000 di kalangan graduan? Kenapa mat maslan kata harga barang turun lepas gst?

      Delete
    4. 2323 anak babiiiiii!

      Delete
    5. 2323,
      Tolong jawab soalan 2339 tu cepat!
      Aku nak tengok siapa yang mentah. Kot engkau 2323 yang budak beringus serabai!!!!

      Delete
    6. ...SAYA TAK TAHU LER!!!!!

      ...MAMAK MADEY....

      Delete
    7. 100
      Hingus hijau kau meleleh tu, hirup masuk mulut ko, pas tu telan...biar jadi orang berakal sikit....

      Delete
    8. Cai bodoh bawah ketua maslan gst haprak komen bangang nak mampus.. Masih budak hingusan nak sembang pasal politik.. Nk agungkan gst.. Byk beza pelaksanaan gst antara setiap negara brdasarkn keadaan pndptn dan ekonomi rakyat. Jgn main redah je cai dok sokong gst. Xada gst sblum ini negara makmurlh cai.. Skrip ahmad maslan xbole pakai cai.. Kaji detail pasal gst ni cai.. 160 negara buat gst kerana apa dan kenapa masih ada negara tak kenakn gst kpd rakyatnya? Pikirkan sikit cai bangang jgn main angguk je apa menteri kesygn ko tu ckp.. Pakailh otak ko to.. Ni Ckp merapu tak tahu apa yg dicakap. Mmg yg bg komen ni budak2 dadah yg ditaja dedak lalok oleh kerajaan. Cakap mcm org xada otak. Kaji dulu segala sudut sebelom komen cai.. Klau nk komen tunjuk kebangsatan pemikiran kita dan menghina diri sendiri elok pergi main di blog kerajaanlah bodoh..sembang sama2 bodoh. Xde sapa nak pedulikan komen ko. Kami dulu penyokong BN juga tapi xbodoh macam cai. Kami sekadar layan nk bg cai sedar diri shj. Apa pun cai komen nak sokong kleptokrasi mmg xakan bg kesan kpd rakyat. Makin bertambah meluat kat kerajaan shj. Penyokong PH akan semakin brtambah dgn komen bodoh dari cai lalok pelahap habuan dedak..kami berjuang ikhlas utk generasi kami agar tak bodoh mcm macai.. Kami dan seluruh keluarga akan Tolak BN 100%. Tak payah nk menegak benang yg basah. Rakyat ramai dah pikir jauh dr semua sudut dan tak akan diperbodohkan macam macai dedak lalok. Berjuang kerana kpentingan perut cai shj.

      Delete
  17. PH bentang bajet Mt Jenin corak kampong
    Semua free, mana cari wang nak tampong
    Idea bengap tak ubah ulat dlm kepunpong
    Liihat bajet BN 2018, cai2 terus melopong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bajet BN terbaikkk

      Bajet PH angan angan mat jenin...

      Delete
  18. Bajet BN lebih gembur..
    Ada sesiapa yang pengsan kagum?
    Ada orang kampong bersorak berpesta gembira?
    Ada orang felda terlompat lompat suka?
    Ada penjawat awam tersengeh 24 jam?

    Nothing, macam bukan bajet pun, lebih kpd tabur dedak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cybertrooper umno pimpinan ahmad maslan mula bekerja dah...dedak banyak..

      Delete
    2. Anon 22,52
      kau tak faham bajet, lemahnya otak kau
      Elok tak buat komen bodoh kat sini
      Tak tahu di untung dan tak tahu nak bersyukur
      Itulah akibat bila pemikiran dah korup dengan info2 jijil dilaman pembangkang...

      Delete
  19. Masa PH war2 bajet, caii2 spt mau perang
    Terloncat2 serupa kera & tersangat girang
    Tengok je bajet BN, cai2 terus mengerang
    Udah cawat ekor habis, anjing2 yg garang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malam ni kerja overtime ke?

      Delete
    2. Harap abg jgn marah! Mas dah terlanjur dgn pakwe hansom kat sini! Nnti kite bincang ye!

      Delete
    3. Kita dah cukup masak dgn bajet sejak bekerja dulu. Dulu kami Pengurus2 & Pengarah2 di syarikat korporat berhimpun di bilik persidangan mengkaji & membuat perancangan untuk menyelarikan business plan syarikat.

      Tapi....semua bajet2 Najib langsung 'not business friendly' menyebabkan pelabur asing cabut lari ke negara luar.

      Delete
  20. Tuan Ibrahim dan Hadi sama saje ,, ini semua wayang PAS,, Tuan Ibrahim sebenarnya lebih bahaya untuk HARAPAN,, licik lakonan dia untuk parti HARAPAN,, HADI pula lakonan dia untuk UMNO,, tak betul betul tebelit UMNO oleh Hadi,,
    Pasal ekonomi PAS mana faham tentang tabir urus ekonomi,,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS tak faham ekonomi???

      Rasanya Pakatan Harapan pun tak faham eknomi..

      Delete
    2. Kalo Paham kenape suruh hapus tol gombak dan karak saje?....ngok

      Delete
  21. Belanjawan 2018, BN sudah tebus maruah
    Pengagihan yng seimbang di bumi bertuah
    Cai2 haprak terus senyap bisu tak lagi juah
    Si Kadok pulak, sakit jantong & terus aruah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul....pembangknag terus senyap dan tercengang- cengang.

      BN still the best

      PH masih kabur dan tak ada hala tuju yang jelas, sekejap kata macam ni, lepas tu cakap lain pulak, pemimpin mereka bagi jawapan berbeza2..
      Hancur Malaysia kalau bagi kat dungu2 ni...

      Delete
    2. Kojolla kengkang lima kupang memang bangang
      Kata guru matematik tapi faktanya terkangkang
      Ada ke 80% berbanding 20% dikatakn seimbang
      Habislah murid2 matematik semua kelongkang

      Delete
    3. Kengkang lima kupang mengaku diri guru sekolah
      Pagi tadi lepas subuh katanya nak bantu murid
      Tapi dlm blog ni sepnjang hari dia dok melapah
      Ini kah rupanya k/tangan k`jaan yg BN dok upah

      Delete
    4. Caii 01:10 ini tidak tinggi mengaji
      Sebab tu org lain dia asyik je keji
      Hamba tunggu, student ulangkaji
      Sambil2 tu cai2 hamba tala & taji

      Kah kaahh kaaahh kaahh kaaahh

      Delete
    5. Tuan hamba ni saling tak tumpah macam cikgu Rosli
      Kalau tak silap dalam filem arahan T. S. P. Ramlee
      Untong la tuan hamba, budak2 bukan macam dulu2 lagi
      Berdikari buat kerja sendiri cukup bulan tuan
      ambil gaji

      Delete
  22. Budin,tak payahlah jadi batu api..
    Entry kau kali ni, tak ada impact langsung..
    Macam org ketandusan idea...
    Elok kau komen kat sini, apa yg pakatan Harapan nak buat dan perjuangkan..

    Boleh lah nanti pengikut dungu kau bagi ulasan sikit...

    hehehe....Aku tak nampak langsung apa yang gah nyer Pakatan harapan...

    Kalau sekadar mencerca orang, mengutuk pemimpin, menghina orang dan memeperlekeh kerajaan yg sedia ada, elok tak payah jadi pemerintah!!!

    Rakyat masih kabur dan tak nampak apa yg sebenarnya Pakatan Harapan nak buat...

    Tak solid !!!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak solid sbb kau tak paham apa kami komen pasal ekonomi. Contohnya mr j yg konon ada mba....bila dicabar secara fakta, dia senyap sehari dua. Sahabat terus tenggelam lepas kena balun pasal cerita dongeng cia dan fbi. Ni aku nak tanya....apa jadi janji PRU lepas setengah juta rumah PR1MA? Kau ada fakta berapa yg dah siap?

      Delete
  23. Ada cai komen bersembunyi di balik kamar
    Konon mengaku Mas mereka ni menyamar
    Bahkan peribadi dinda, cai cuba nak cemar
    Mereka fitnah, tak kasii Mas abg nak lamar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
  24. Hamba setuju dgn 23:11 punya anggapan
    Mmg tiada apa pun dgn Pakatan Harapan
    Puak2 ini tiada hala tuju atau masa depan
    PH ibarat nak redah lautan kayuh sampan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAKATAN HARAPAN ADALAH HARAPAN RAKYAT MALAYSIA. JANGAN PEDULI CAKAP CAKAP BAPOK BABI SUNDALLLLLLL!

      Delete
  25. Nak tau samada PAS dan umno faham ekonomi atau tidak, ajak 2 peminpin utamanya berdebat tentang ekonomi secara live. Dari pakatan tak payah hantar pemimpin utama spt madey atau guan eng atau azmin. Rafizi ngan tony pua pun dah ok. Kalu takat baca dari prepared text....alahai orang tv3 ramai boleh buat. Biar kita rakyat yg nilai sejauh mana tahap pemahaman ekonomi orang2 PAS dan umno nie.

    ReplyDelete
  26. Tema bajet 2018..Memakmur ekonomi yg inklusif,mengimbang keunggulam duniawi dan ukhrawi, demi mensejahtera kehidupan rakyat menuju aspirasi TN50 heboh diperkatakan di serata pelusuk negara. Rata2 rakyat menyifatkan ibu segala bajet ni sebagai tanda keperihatinan DSNR dan kerajaan utk menyelami urat nadi rakyat dan membela kehidupan mereka. CEUPACS menyifatkan bajet kali ni sebagai bajet terbaik pernah dibentang dan impian kami tertunai. Penasihat 1 gabungan persatuan institut tahfiz al quran(PINTA), Gunawan che Abdul Aziz menyifatkan bajet ni molek sangat kerana dana yg diperuntukkan mengiktiraf pen. Tahfiz utk mempertingkat syiar Islam. Manakala persatuan Akauntan percukaian Msia (MATA) menyifatkan penurunan 2 mata cukai pendapatan individu dan pengecualian cukai sewaan sebanyak 50% sangat2 dialu2kan kerana ini bermakna akan ada lebih duit dalam poket pejerja. Itu tak masuk lagi lain2 insentif yg diberikan kpd warga felda, petani, pesawah, nelayan dan semua sektor pekerjaan di Msia yg pasti akan mendapat menafaat yg cukup besar dari bajet perihatin ini. Kalau nak bandingkan dgn bajet setengah masak dan tak berpijak di bumi yg nyata PH ni, jauhnya ibarat langit dgn bumi...mengikut pendapat seorang pensyarah ekonomi di sebuah IPTA di Selangor. Tambahnya lagi nampak sangat bajet PH yg diuar2kan mereka hanyalah bersifat superficial dan langsung tidak menyentuh isu2 yg dekat di hati rakyat. Ia lebih kpd bajet yg direka dan dikarang utk merayu sokongan rakyat utk menghadapi PRU tak lama lagi. Tambahnya lagi, rakyat Msia sudah terlalu matang dgn permainan tolak tarik PH ni bila hampirnya PRU, dan pastinya takkan begitu mudah terpedaya dan tertipu dgn permainan kotor mereka lagi. Seorang penganalisa politik dari sebuah NGO non partisan berpendapat, andaikata parlimen dibubarkan dalam masa terdekat dan PRU diadakan, amat pasti BN akan memmperolehi landslide victory akibat daripada feel good factor yang telah disediakan oleh kerajaan kpd seluruh lapisan rakyat melalui bajet semalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bubar laaa cepat utk dapat lanslide victory. Tunggu apa lagi?

      Delete
    2. Dapat maklumat terkini dari dalam pimpinan PH sendiri, sehar selepas Madey mengeluarkan penghinaan terhadap DSNR mengenai keturunan Bugisnya, Dragon LKS telah memanggil Mat syabu utk 1 perjumpaan sulit. Dragon merasakan hinaan Madey tersebut bakal memberi impak g amat negatif terhadap PH secara keseluruhan, khususnya dari segi sokongan rakyat. Dalam perjumpaan tertutup tersebut juga, 1 ketepan telah diambil utk menyokong DSAI diangkat sebagai PM, dan bukannya Madey spt yg dipersetujui sebelum ini. Bersatu tidak dijemput kerana Dragon tak mau mengecilkan hati Mady, takut2 baki 250 juta yg belum dijelaskan Madey kpdnya kerana sokongan melantik Madey menjadi pengerusi PH tu, hangus begitu saja. PKR juga tak dijemput kerana jika kaka wan hadir, pasti Azmin akan ikut sama dan membocorkan keputusan perjumpaan tu kpd Madey. Jadi nampak nya. kata2 DSNR yg mendedahkan PH kini sedang menghadapi krisis kepimpinan yg kronik, ternyata amat benar...Madey Al Kutty Al Kerala sudah dianggap sebagai liabiliti dan bebanan, serta bukan aset lagi kpd PH !

      Delete
    3. Satu donia tau sejarah bugis


      Memang kapla lanun


      Apa.nak bangga sgt???

      Delete
    4. Geng najis ni keturunan genghis khan kublai khan


      Ini makhluk apa pulak ????


      Perosak dajal?

      Delete
    5. Fuyoo , hebat Geng najib .

      Ingatkan contact dia kat Bukit Aman , MOF , MO1 , Badak Sumbu je . Rupa2 nya ada pasang "spy" di dalam PH . Hebat2 .

      Delete
    6. Salah satu sumber kewangan kerajaan adalah hasil dari " cukai haramzadah" atau ' sin~tax' iaitu cukai keatas rokok/tembakau dan minuman keras/beer .

      Besar kemungkinan duit dari cukai ini di gunakan untuk membayar gaji serta bonus pekerja kerajaan termasuk Geng Najib kita .

      Delete
    7. Duit dah bercampor aduk...bayar upah geng najib kojolla kenkang dan mr Jebon dari duit haram 1mdb yg dihulur jho lo...

      Delete
  27. RAKYAT DAH TAK SABAR UTK MENUKAR KERAJAAN YG LEBIH PRIHATIN! GST SIFAR, PENDIDIKAN PERCUMA,, WOWWWWWWWW! HIDUP PAKATAN HARAPAN! HARAPAN RAKYAT MALAYSIA!

    ReplyDelete
  28. MP Marang ni,Mp pecah record Guineess dunia,Jarang hadhir ka parlimen.

    Nak tanya,duit elaun bulan2 tu HALAL ka!!

    ReplyDelete
  29. Blog ini udah jadi makin senyap dan sunyi
    Caii2 yg sblm ini garang, tak lagi berbunyi
    Ntah ke mana caii2 setan ini bersembunyi
    Untuk si dia, satu lagu hamba mau nyanyi

    ___________________________________
    Victor Hutabarat: Seruling Di Lembah Sunyi
    (https://www.youtube.com/watch?v=1u6KSEIbmhs)

    Seiring bersama alunan bunyi
    Seruling di lembah sunyi
    Di sana ku duduk seorang diri
    Mengenang di malam hari

    Chorus:

    Terkenang ku akan seorang kasih ku
    Yang telah pergi entah ke mana
    Oh angin sampaikan salam ku
    Ku nanti dilembah sunyi

    Seindah alunan seruling senja
    Begitu cintaku pada nya

    _________________
    Buat si dara manja ku,
    Salam rindu di angin nan lalu.
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah sudahla bang kote kecik, Mas tak rela tersiksa batin! Slamat tinggal!

      Delete
    2. 0056....MAK KO BUNTING?...

      Delete
  30. Bajet 2018, bukan lah sekadar bajet ikhsan
    Dlm infrastruktur ekonomii ia juga berkesan
    Ramai cai2 tergamam hampir nak pengsan
    Kadok mungkin udah berteman batu nesan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  31. Mana pegi RATK, MsiaHaru, Z.Pasarborong
    Ni hangat pasal bajet, tak ke rasa terdorong
    Apa idong dah tak mancong, pipi tersorong2
    Atau bapok2 udah balik berniaga kat lorong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi bodoh.. .malam minggu orang tengok bola kat astro laaaa, bukan macam kau yg terperap kat felda habis tengok tv3 terus online sbb tarak apa mau tengok kah kah kah kah

      Delete
    2. 0101....MAK KO BUNTING SIAM NGAN JANTAN GOLOK KER?....UNTUNG LER KO TAK LAMA LAGI DAPAT ADIK KEMBAU....

      Delete
    3. Kih kih, 01:01 cai Madey Kerala
      Usah lah nak dibuat alasan pula
      Selalu mlm cuti kemain cai2 tala
      Ini konon cerita cai2 tengok bola

      Kah kaahh kaaahh kaahh kaahh

      Delete
    4. MAMAK MADEY SUKA MAIN BOLA...
      HARI-HARI DIA MAIN BOLA...
      SORANG BUDAK TOYOL TENDANG KAT DIA...
      TU DIA PADAN MUKA DIA...

      Delete
    5. KASSIM BABA TAK DE BOLA...TENGOK WSJ DAN DR KASSIM BABA MENIKUS....TENGOK DOJ KASSSIM BABA CABUT LARI...

      HUHUHUHUHUUUUUUUUU

      Delete
  32. Depa semua pi bersidang atas pokok

    ReplyDelete
    Replies
    1. 00.03..Dia orang semua tu tengah sibuk kemas kain baju nak ikut Madey balik kerala lah ! kikikikokikikiokikikiokik...

      Delete
    2. MAMAK MADEY BUAH KUNDUR KEPALA BANA KUTTY BALIK KERALA NAIK ROKET YG DIPANDU LIM KIT SIAL KETUA TO' KONG DAPIGS...GAMAKNYER KE LAUT LER NANTI TU.!!!!!!

      Delete
    3. Kassim baba balik sulawesi pon kena halau...layar dikembang sauh dilabuh....abis harta orang dulawedi...hehehehe

      Delete
    4. Tapi kami (termasuk DAP)tidak melacurkan diri dgn Republik China Komunis yg menganiaya serta membunuh jutaan umat Islam di sana.

      Delete
  33. Udah sepi, cai2 bapok pakai anting-anting
    Hamba tibai tujah, takkan le tak melenting
    Apa cai bapok 3 ekor tu dah sarat bunting
    Mungkin mau tunggu admin tukar posting

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

    ReplyDelete
  34. Dah terus lesap, the 3 stooges punya regu
    Z,Pasarborong terlopong menongkat dagu
    Meleysiaharu bingai menangis tak berlagu
    RATK pula terus sepi, keras kaku spt tugu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
  35. Bajet 2018 nyata membawa banyak faedah
    Ttg ekonomii negara rakyat usah le gundah
    Biarkan cai2 yang terantuk terus terngadah
    Terus terkedu, mcm itu 3 ekor haram jadah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  36. Caii2 bingai kecut telor tidak daya melawan
    Terkeduu spt boss depa, bekas negarawan
    Pukulan bajet 2018 bikin cai2 sasau sawan
    Blog inii seperti udah kena jajah dan tawan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  37. Bajet tak seimbang untuk keperluan makan pakai saja, tapi tak menjamin pengangguran dikurangkan dan mungkin pembangunan juga terbsntut

    ReplyDelete
  38. Bajet 2018 akan buat ekonomi terangsang
    Impaknya, idea cai2 jadi tandus & gersang
    Dah tak melawan lagii cai2 kera & musang
    Tibai cai2 ni serupa tumbuk batang pisang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...kassim baba terangsang tengek bontot ZZ...

      Delete
  39. Bajet BN 2018 beri kesan yang mendalam
    Cai-cai mau komplen pun terus jadi kelam
    Hamba ni pula dibuai dek kenangan silam
    Asyiik teringatkan Mas jer, siang & malam
    ___________________________
    AHMAD JAIS: HALIMUN MALAM
    (https://www.youtube.com/watch?v=yIypck5dgME)

    Di kala aku termenung
    Wajahmu dik terbayang
    Aduhai senyummu memanggil
    Hati gelisah tiada tertahan

    Hancurlah rasa hatiku
    Ditelan laut bermadu
    Aduhai hilanglah dayaku
    Tidak kuasa aku menunggu

    Chorus:

    Tak seorang jua
    Yang tahu gelisah hatiku
    Rasa tiada tertahan
    Di dalam halimun malam

    Biarlah aku seorang
    Mengenang nasib diri
    Aduhai dengarlah cintaku
    Kisah nan bisu di dalam jiwaku


    _______________________
    Dikau lah siang & malam ku,
    Salam rindu di angin nan lalu.
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan Mas dah cakap bang, Mas inginkan kepuasan batin yg abang tak dapat nak penuhi! Jgnlah abang tunjuk angau kat sini, malulah sikit bang!

      Delete
    2. Kikikiki, tak jantan rupanya kejora ni! Kikikiki

      Delete
    3. Patutlah bkawan ngan geng najib si kaki dildo tu! Kah kah kah

      Delete
    4. 0126....KO BAPOK CHOW KIT KER?.....

      Delete
  40. najib paham situasi hadi..nk komen negatif..dah makan..nak komen positif..penyokong pas mngamuk plak..dah x perlu tanding pru plak..urmm.dilema btul..lebih baik jgn hadir..itulah jadinya bila makan dedak utk binatang.urmm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAMAK MADEY SUKA TUNGGGANG KUDA
      HARI-HARI DIA DOK TUNGGANG KUDA
      SATU HARI MADEY DILANDA BENCANA
      JATUH PELANA TERUS DIBERAK KUDA....

      KIHKIHKIH....KAHKAHKAH

      Delete
    2. Bajet babi pondan, bajet dildo tak bentang lgi tu! Keh keh keh

      Delete
  41. Hamba rasa penat dan mahu rehat le pula
    Bukan lah nak menghadap tv, tengok bola
    Tapi nak tidor sekejap dan bangun semula
    Bertahajjud dan berserah kpd Allah Ta’ala

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
  42. TUN MAMAK TUA KUTUK PERANGAI MACAM HITLER !!!!
    --Kua Kia Soong @ SUARAM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape beza najib dengan KASSIM BABA...HEHEHE

      Delete
    2. Hanya Najib & Pas beserta pencacai2nya saja yg keji Tun Mahathir tua kutuk.

      Mari kita renung & fikir apakah orang yg terkutuk diizinkan oleh Allah SWT masuk ke dalam Kaabah dan diingati oleh warga Mekah & Medinah dari dulu jingga sekarang?

      Najib & Hadi Awang ada anugerah sedemikian kah....??

      Delete
    3. Betul tu pak otman.. Hanya caiCai bodoh nak mampus.. Ckp merapu tak tahu apa yg dia cakap. Mmg yg bg komen ni budak2 dadah yg ditaja dedak lalok oleh kerajaan. Cakap mcm org xada otak. Pegi main di blog kerajaanlah bodoh.. Xde sapa nak pedulikan komen ko. Skadar layan nk bg cai sedar diri shj. Apa pun cai komen nak sokong kleptokrasi mmg xakan bg kesan kpd rakyat. Makin bertambah meluat kat kerajaan shj. Penyokong PH akan semakin brtambah dgn komen bodoh dari cai laluk dedak.. Tolak BN 100%. Tak payah nk menegak benang yg basah. Rakyat dah pikir jauh dr semua sudut dan tak akan diperbodohkan macam macai dedak lalok.

      Delete
  43. Mlm2 biasa nya hamba tidor dlm 2@3 jam
    Baca quran jer ler, bila mata tak leh pejam
    Bajet 2018, cai2 merasa bagai kena rejam
    Hati pedih mcm terhiris dgn sembilu tajam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang mengaji & kuat beramal tidak ketawa mengilai 'kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh' macam setan puaka, apata lagi mencarut & bercerita homoseks songsang....!!

      Delete
  44. Masa tidor tadi, hamba mimpii lwn bersilat
    Spt diajar malekat, gerakan sepantas kilat
    Terjaga, hamba berwuduk & hadap kiiblat
    Lega bila dah selesai tahajjud punya solat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang mengaji & kuat beramal tidak ketawa mengilai 'kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh' macam setan puaka, apata lagi mencarut & bercerita homoseks songsang.

      Tak usah temberanglah...!!

      Delete
  45. Bukan lah hamba ingin riiak atau menayang
    Sbb sesama Islam, cai tetap hamba sayang
    Beringat lah kita, sebelum nyawa melayang
    Rajin2 lah baca quran & tunai sembahyang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang mengaji & kuat beramal tidak ketawa mengilai 'kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh' macam setan puaka, apata lagi mencarut & bercerita homoseks songsang.

      Tak usah temberanglah...!!

      Delete
  46. Duhai cai2, hamba ingin nak nasihat anda
    Usahlah kita ni terlalu sgt mengada-ngada
    Bersyukur lah kita rakyat dgn apa yng ada
    Kalau PH perintah pun tak ada apa benda

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada hati konon nak nak nasihat orang...cerminkan diri kamu dulu yg berperangai lebih buruk dari jalang di Chow Kit.

      Orang mengaji & kuat beramal tidak ketawa mengilai 'kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh' macam setan puaka, apata lagi mencarut & bercerita homoseks songsang.

      Tak usah temberanglah...!!

      Delete
  47. 27/10/17 jam 4.00 pm bajet jelas tertayang
    Ia ada lah satu realiti bukan hanya wayang
    Hamba pulak, Mas ayu asyik jer terbayang
    Dialah dara pertama panggil hamba ayang

    _________________________________
    Khairul Idlan: Aku yg kau panggil sayang
    (https://www.youtube.com/watch?v=NMzgZXjWKPI)

    Aku Yg Kau Panggil Sayang
    Ingin Menghampiri Masa-Masa Silam
    Engkau Yg Ku Panggil Sayang
    Pernah Meneroka Hati Ini
    Detik Kemanisan Pun Berlalu
    Kemanakah Janjimu Yg Suci

    Aku Yg Kau Panggil Sayang
    Inginku Mengutip Sisa-Sisa Cinta
    Engkau Yg Ku Panggil Sayang
    Menapak Kehala Persimpangan
    Tanpa Meninggalkan Kata-Kata
    Bila Kaukan Kembali Lagi

    Korus:
    Seraut Wajah Sering Ku Usap
    Dalam Mimpi Kita Pun Bersenda
    Siangku Menyebutmu
    Dimalam Sunyi Ku Digoda Rindu...
    Oh...

    Aku Yg Kau Panggil Sayang
    Dalam Kegelapan Ku Mencari Kasih
    Engkau Yg Ku Panggil Sayang
    Mungkin Kali Ini Kehilangan
    Berikan Daku Saat Terakhir
    Mengusap Muka Mu Oh Sayang

    _________________
    Buat si dia sayang ku,
    Salam rindu di angin nan lalu.
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maksiat dicampur aduk dgn amalan menunjuk-nunjuk.

      Orang mengaji & kuat beramal tidak ketawa mengilai 'kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh' macam setan puaka, apata lagi mencarut & bercerita homoseks songsang.

      Tak usah temberanglah...!!

      Delete
  48. Alhamdullillah.....walau berbillion2 ditabur masih ada rakyat sedar.masa bekpes pagi tadi masih terdengar topik bualan majoriti rakyat...antara sedutan perbualan:

    "itu semua gula2 " kita nak pemimpin jujur.kalau bagi berjuta sorang pun tapi pemimpin dan menteri yg sama kekal tak guna jugak...macm tu la jgk nanti hasilnya


    Dah tak seperti dulu pemikiran rakyat kita..alhamdullilah sekali lagi


    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita tau ler sikap cai2 Madey kerala
      Bajet BN sudah bikin depa jadii gila
      Depa takkan puas hati sampai bila2
      Bila bajet pemurah dikatakan gula2

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    2. Hanya dakyah media utama KERA2jaan Borosmah Najib (terutmama tv3 suku) yg gembar gembur telompat-lompat macam beruk kena belacan, tapi tidak bagi kami rakyat biasa & yang waras.

      Kadar pengangguran yg parah, nilai ringgit yg semakin kecut, harga barang keperluan melambung terus serta maruah negara yg diaibkan oleh Najib & Rosmah membuat kami bertambah meluat dgn cara Najib nak menipu kami dgn gula2 yg tidak bermakna lagi. Ibarat luka yg parah akan terus cacat dgn parut yg tidak terlupakan.

      Delete
  49. Angan2 pakatan Bangang.. memang mereka boleh janji bulan bintang bagi sekilo emas seorang pon boleh.. sbb BUKAN MEREKA yang perintah.. sekarang ni.. memang bongok le kalo nak banding dengan kegilaan mimpin Pakaton..

    Himponan Kleptokutty pon gagal.. apa menda nak gebang lagi.. Sadiq anak benggali mamak tu bila nak report SPRM, Polis pasal rasuah 5 juta tu? berak kapor nampaknya.. kakakakak

    Lagi satu... itu nak hapus ini nak hapus.. lu orang nak ambik duit mana? GST sifar, SST 10%.. so pakatan merompak lagi hebat lah??

    Kesimpulan: Pegi MAMPOS lah Pakatan Haprak.. kasi hapus dulu tol sungai nyior, penang bridge, KESAS, LITRAK baru ckp pasal hapus tol.. Asimin Jamban bodoh bangang.. tunggu BN ambil alih Selangor malam PRU14, mintak Jamal serbu usung Asimin masuk dalam jamban..kasi dia makan aiskrim puas2..!!

    kah..kah..kahh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya dakyah media utama KERA2jaan Borosmah Najib (terutmama tv3 suku) yg gembar gembur telompat-lompat macam beruk kena belacan, tapi tidak bagi kami rakyat biasa & yang waras.

      Kadar pengangguran yg parah, nilai ringgit yg semakin kecut, harga barang keperluan melambung terus serta maruah negara yg diaibkan oleh Najib & Rosmah membuat kami bertambah meluat dgn cara Najib nak menipu kami dgn gula2 yg tidak bermakna lagi. Ibarat luka yg parah akan terus cacat dgn parut yg tidak terlupakan.

      Delete
    2. Cai bodoh bawah ahmad maslan bg komen bangang nak mampus.. Ckp mwrapu tak tahu apa yg dia cakap. Mmg yg bg komen ni budak2 dadah yg ditaja dedak lalok oleh kerajaan. Cakap mcm org xada otak. Pegi main di blog kerajaanlah bodoh.. Xde sapa nak pedulikan komen ko. Skadar layan nk bg cai sedar diri shj. Apa pun cai komen nak sokong kleptokrasi mmg xakan bg kesan kpd rakyat. Makin bertambah meluat kat kerajaan shj. Penyokong PH akan semakin brtambah dgn komen bodoh dari cai laluk dedak..

      Delete
  50. BN bentang bajet yg rakyat sentiiasa idam
    Tak ada ruang utk pihak lawan nak godam
    Cuma rungutan sikit disbb dengki dendam
    Kadok tak sempat komen terus dia padam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. INGAT......

      Kadar pengangguran yg parah, nilai ringgit yg semakin kecut, harga barang keperluan melambung terus serta maruah negara yg diaibkan oleh Najib & Rosmah membuat kami bertambah meluat dgn cara Najib nak menipu kami dgn gula2 yg tidak bermakna lagi. Ibarat luka yg parah akan terus cacat dgn parut yg tidak terlupakan.

      Delete
    2. Cai bodoh nak mampus.. Masih budak hingusan nak sembang pasal politik.. Ckp merapu tak tahu apa yg dia cakap. Mmg yg bg komen ni budak2 dadah yg ditaja dedak lalok oleh kerajaan. Cakap mcm org xada otak. Pegi main di blog kerajaanlah bodoh.. Xde sapa nak pedulikan komen ko. Skadar layan nk bg cai sedar diri shj. Apa pun cai komen nak sokong kleptokrasi mmg xakan bg kesan kpd rakyat. Makin bertambah meluat kat kerajaan shj. Penyokong PH akan semakin brtambah dgn komen bodoh dari cai laluk dedak.. Tolak BN 100%. Tak payah nk menegak benang yg basah. Rakyat dah pikir jauh dr semua sudut dan tak akan diperbodohkan macam macai dedak lalok.

      Delete
  51. Langsung tiada kelibat cai2 tiga serangkai
    MsiaHaru & RATK, idea aota sudah pokai
    Z.Niagalorong, telor sudah jadii ciput cikai
    Bajet cun 2018, cai2 tak daya nak pertikai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. INGAT......

      Kadar pengangguran yg parah, nilai ringgit yg semakin kecut, harga barang keperluan melambung terus serta maruah negara yg diaibkan oleh Najib & Rosmah membuat kami bertambah meluat dgn cara Najib nak menipu kami dgn gula2 yg tidak bermakna lagi. Ibarat luka yg parah akan terus cacat dgn parut yg tidak terlupakan.

      Terkini, kadar pengangguran bertambah lagi dgn penutupan francais GIANT di seluruh negara. Masih butakah kamu......???

      Delete
  52. Baget BN 2018 utk rakyat tersangat bererti
    Pihak lawan mau komplen pun dah tak reti
    Hamba & Mas pulak, sama2 rindu menanti
    Bagai seruling kasih, yg berlagu suara hati

    _________________________
    DJ DAVE: SERULING KASIH
    (https://www.youtube.com/watch?v=7RAS3RCX30k)

    Seruling kasih suara hati
    Resapkan di sanubari
    Iramanya sungguh merdu
    Penawar hati rindu

    Hari-hari ku menanti
    Sepi dunia kau tiada
    Oh bahgianya hidupku ini
    Kau telah jadi milikku

    Bulan bintang jadi saksi
    Pertemuan dua jiwa
    Bagai merpati sejoli
    Enggan hendak berpisah

    Chorus:

    Kau hulur tangan mu
    Yang halus kepada ku
    Ku sambutnya dengan riang kekasihku
    Rasa bagai dunia milik kita

    Ku sunting bunga mawar
    Untuk mu mawar merah
    Kucurahkan kasih ku
    Pada mu kau ketawa
    Kau sungguh manja
    Dan menawan di sampingku

    Oh lenalah kau dalam impian
    Bersama sepinya alam maya
    Nak kubawa dikau dalam impian
    Nak kubina mahligai untuk mu


    ________________________
    Moga si dia tahu suara hati ku,
    Salam rindu di angin nan lalu.
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. INGAT......

      Kadar pengangguran yg parah, nilai ringgit yg semakin kecut, harga barang keperluan melambung terus serta maruah negara yg diaibkan oleh Najib & Rosmah membuat kami bertambah meluat dgn cara Najib nak menipu kami dgn gula2 yg tidak bermakna lagi. Ibarat luka yg parah akan terus cacat dgn parut yg tidak terlupakan.

      Terkini, kadar pengangguran bertambah lagi dgn penutupan francais GIANT di seluruh negara. Masih butakah kamu......???

      Delete
    2. Cai bodoh nak mampus.. Ckp merapu tak tahu apa yg dia cakap. Mmg yg bg komen ni budak2 dadah yg ditaja dedak lalok oleh kerajaan. Cakap mcm org xada otak. Pegi main di blog kerajaanlah bodoh.. Xde sapa nak pedulikan komen ko. Skadar layan nk bg cai sedar diri shj. Apa pun cai komen nak sokong kleptokrasi mmg xakan bg kesan kpd rakyat. Makin bertambah meluat kat kerajaan shj. Penyokong PH akan semakin brtambah dgn komen bodoh dari cai laluk dedak.. Tolak BN 100%. Tak payah nk menegak benang yg basah. Rakyat dah pikir jauh dr semua sudut dan tak akan diperbodohkan macam macai dedak lalok.

      Delete
  53. Habiis lesap menghilang, cai2 lalat langau
    Ramai yg menung terlopong mcm bangau
    Ada juga tergaru2, mcm kena gigit tungau
    Hamba dgn Mas pula, dilanda sakit angau

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

    ReplyDelete
  54. Baget 2018 mantap, caii2 tak tahu nak kilas
    Banyak hamba ‘smash’ cai2 tak daya balas
    Mahu komen lagi hamba sudah rasa malas
    Baik gi bantu budak2 ulangkaji di dlm kelas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. syok sendiri...sampai tak tidur satu malam (?)

      Delete
    2. Dia syok sendiri bang sadar dan balun singh balik kampong...fildo tak puas...hihihihihiiii

      Delete
    3. Abang kejora pegilah berubat mati pucuk abg tu! Dah kote kecik, tak melawan pulak tu! X yah nak merayu rayu Mas lagi la bang. Baik abang teruskan jadi pondan la bang, lagi baik utk abang!

      Delete
  55. Geng Najib ko bukak blog sendiri laaa...ko boleh temberang dan main wayang banyak2...hehehe

    ReplyDelete
  56. Selangor Tak Boleh Mansuh Tol – Azmin
    28/10/2017 0

    Kerajaan negeri tidak boleh memansuhkan kutipan tol di beberapa lebuh raya di Selangor melalui bajet yang akan diumumkan Khamis depan.

    Menurut Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, ini kerana kerajaan negeri tidak mempunyai kuasa dan hanya memegang saham minoriti dalam konsesi lebuhraya negeri. Dasar memansuhkan tol hanya boleh diputuskan oleh kerajaan persekutuan.

    Memetik laporan Antarapos, Azmin berkata, apa yang boleh dilakukan kerajaan negeri adalah membangkit isu seperti mengurangkan kadar kutipan tol agar syarikat-syarikat konsesi lebuh raya tidak mengaut keuntungan yang terlalu besar.

    “Siapa hendak mendengar kita? Kita minoriti, tetapi kita telah bawa suara-suara sebegini supaya syarikat berkenaan tidak membebankan rakyat dengan kadar tol yang tinggi, penyelenggaraan jalan juga dibuat dengan kadar yang ditetapkan.

    “Akhirnya Lembaga Pengarah yang putuskan. Namun dalam mana-mana kes, pemegang saham minoriti tidak dipedulikan,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Penyampaian Hadiah Pertandingan Memancing Shah Alam dan Pasar Bunga Shah Alam Tahun 2017 di Taman Tasik Shah Alam, hari ini.

    Kerajaan negeri mempunyai 30 peratus saham dalam Lebuhraya Kesas melalui PKNS manakala 20 peratus dalam Lebuhraya Sprint serta Lebuhraya Damansara-Pucong (LDP) melalui Kumpulan Perangsang.

    ReplyDelete
  57. Allow 1MDB issue in Budget 2018 debate, Lim tells Najib
    FMT Reporters
    ShareTweetPinMail
    lim-kit-siang_najib_1mdb_600

    PETALING JAYA: DAP parliamentary leader Lim Kit Siang has challenged Prime Minister Najib Razak to allow discussion on the 1Malaysia Development Bhd (1MDB) issue during the Dewan Rakyat debate on Budget 2018 next week.

    The Gelang Patah MP said Najib, who is finance minister, had failed to address the issue in his speech while tabling the government’s annual financial plan in the house yesterday.

    “Najib’s 2018 budget cannot lay claim to be the ‘mother of all budgets’ if he cannot claim the moral high ground of integrity, incorruptibility, good governance, transparency, accountability,” Lim said.

    “For a start, is Najib prepared to allow a full parliamentary debate on the 1MDB scandal and Malaysia as a global kleptocracy in the final budget debate of the present Parliament beginning on Monday?” he added.

    KASSIM BABA PALAWAN BUGIS PALING PENAKUT DLM DUNIA....

    HUHUHUHUUUU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana berani Najib, si Pahlawan 'Bogus' ini, hanya berani cakap belakang2 tapi tak berani berdepan untuk berdebat.

      Delete
  58. Geng Najib cai upahan KASSIM BABA riuh sekampong income tax dipotong 2 mata....sibahlol ni tak nanpak Kassim baba dah pungut ratusan jutaan dengan menaikkan harga minyak lebih dari 2 ringgit seliter....

    Cai yg bodoooss memang cai upahan Kassim baba...

    ReplyDelete
  59. Najip.melutut kepada kuasa asing


    Bawak.hantaran berpuloh juto ke.amerika utk apa?

    Macam org budha sembah tokong bawak limau dan buah

    Najip.sembah trump bawak RINGGIT...

    Siap buat hanataran lagi kpd trump macam raja raja melayu dulukala dok memyembah raja siam dan maharaja china sebab takut kena tibai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belum pernah terjadi dalam sejarah negara selepas mendapat kemerdekaan, pemimpin negara melacurkan diri & negara kpd kuasa2 besar & takut untuk mempertahankan diri. Selain jadi baruah Amerika & China, negara dianiaya dgn tembakan jatuh pesawat MAS di Ukraine sampai kini Najib tidak berani dgn tegas tuntut tanggungjawab Russia maupun Ukraine. Mana marau negara, haaaaa....??

      Delete
    2. JANGAN TANYA MARUAH NRGARA TETAP TERPELIHARA... MARUAH BOGIS KO CAMPAK KE MANA..... PANTEKKKKK KO LA SUMAN...!!

      Delete
    3. Apa kesudahannya dgn tragedi 2 pesawat MAS itu, di mana keberanian, ketegasan & kebijaksanaa Najib, haaaaaaaa.......??

      Delete
    4. Pemcarian masih di teruskan so whattt bogis...?

      Delete
    5. Nak cari apa? Mangsa2 1 pesawat dah hilang ghaib & 1 pesawat dah hancur lebur ditembak dgn missiles.

      Dah bertahun tapi bila Putin berdehem, Najib kecut kaku tajut tak berbunyi. Bukan itu saja, dgn Singapura pun Najib takut hingga tanah KTM sepanjang dari Tg Pagar ke Woodland diserahkan kpd Spura. Jambatan bengkok & pulau batu putih pun boleh terlepas dari kita.

      Najib memang tidak ada kewibawaan, jati diri & ketegasan sebagai pemimpin negara.

      Delete
  60. RUU 355 ada dalam list tak wahai Encik Azalina? oooopss sorry.... CIK Azalina....lupa lak....Cilicon Boy ok?...

    ReplyDelete
  61. Takut lah dengan doa2 rakyat yang teraniaya. Balasan Allah itu sangat dasyat. Pemimpin2 yang tak amanah dan khianat Akan menerima pembalasan yang dasyat Dari Allah swt.

    ReplyDelete
  62. Bagaimana seorang mp blh tak hadir di parlimen dlm sesi yg amat penting-pembentangan budget negara!,belum le cite memonteng sesi parlimen memanjang.....,jadi apa faedahnya melantik org yg sebegini utk memperjuangkan kepentingan,kebajikan,kesejahteraan, dan hak rakyat?
    Dlm keadaan hari ini yg begitu mencabar,cukup ke cuma cite ruu355,langsung tak ikut cara pemerintahan Rasullah SAW di Madinah dulu
    Duhai apa malangnya rakyat msia.....memilih pemimpin sebegini...

    ReplyDelete
  63. bujet najib umpama campak seketul daging khinzir dalam sekawah kari lembu saja tu pasal hadi tak komen.ulamak makan diri sendiri.padan muka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya mutu yg mengenal manikam. Bajet untuk pembangunan negara keciput saja, tapi untuk pentadbiran MOF bukan main lagi, kan itu pentingkan diri & bini namanya.....!!

      Delete
  64. BAJET AYAT AYAT SENTAP DARI PM KITA
    BOGIS KEDAH U TURN DAN MUDAH LUPA
    TERMASUK AYAT BANGKRAP & JUAL NEGARA
    SENYAP SEPI PUAK PAKATON SEMUA

    KIKIKKIKIKIKI.....

    CAT PINTU GERBANG SAS ALAM DAH KOTOR GILA
    TOMPOK2 CAT HITAM MERATA SANA SINI BUBUR..!
    REGE CAT 10 JOTA MLM LAMPU TAK PASANG JUA
    PRU 14 INI KITA KASI ASSMIN KORUP BERUNDUR


    KIKIKIKIKI....


    BERAMVUSSS BARUA DAP@SINGAPORK...



    INI KALI HAAHH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. INGAT, negara akan terus hancur lebur jika Najib mentadbir negara......

      Kadar pengangguran yg parah, nilai ringgit yg semakin kecut, harga barang keperluan melambung terus serta maruah negara yg diaibkan oleh Najib & Rosmah membuat kami bertambah meluat dgn cara Najib nak menipu kami dgn gula2 yg tidak bermakna lagi. Ibarat luka yg parah akan terus cacat dgn parut yg tidak terlupakan.

      Terkini, kadar pengangguran bertambah lagi dgn penutupan francais GIANT di seluruh negara. Masih butakah kamu......???

      Delete
    2. MUN LOONG... HANKYU JAYA.... METROJAYA...MAKRO... TUTUP DULU TIME KUTTY BERKUASA.... PUIIIII....!!!

      Delete
    3. Krim bungkus, ada geran 1billion pun bleh bungkus! Kih kih kih

      Delete
    4. Bayangkan 60,000 graduan muda nganggur, belum lagi ratusan ribu yg dibuang kerja oleh PETRONAS, MAS, PROTON, TNB, TELEKOM, kilang2 Jepun & syarikat2 swasta. Tiap tahun pula puluhan ribu lepasan sekolah menengah, sekolah2 teknikal/vokesyenal & institiut latihan perlu pekerjaan.

      Apalah malang nasib mereka di bawah pentadbiran Najib yg nengap.....??

      Delete
  65. dLIGHT of LUV..

    dLIGHT of LUV = d brilliance of d "elegance-MIND"..d MERIT of d highest Integrity n Transperency s d ONLY way could replace/change d darkness of dFOOL-Ignorance n d "Barbaric-mind" among d very few elit groups in d world/countries..


    Tru dLIGHT of LUV in ur HEART
    What we SAY-intently..we shall be
    LUV n LIGHT, make us Miracluously SMART
    We r NOT apart, BUT in LUV s a family


    CAHAYA itu...CAHAYA TUHAN
    TUHAN ygSATU, ygSATU diKalbu
    Tanpa CAHAYA-NYA, Umat keGELAPan
    Umat ygGELAP, Senang di"umpan" Mudah diTIPU


    Raikan, suburkan n war2 kan CAHAYA-Cinta NYA ddlm dirimu..

    ..s u turn dLIGHT on, d darkness instantly gone, my dearONE



    ReplyDelete
  66. Kadok tua renta sudah mula jual temberang
    Ilmu di dada nipis tapii gatal mau berperang
    Masa hamba amok, giigil lutut & mengerang
    Lihat Kejora tiada, baru le keluar dari sarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  67. Giant francais Yahudi mmg nak dikasii renti
    KR1M pulak diperbanyak, utk jadi pengganti
    Kadok tua renta bingai itu, mana lah dia reti
    Dia hanya percaya dgn hadis nabii dia Kutty

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala bapak babi kau giant tu yahudi! Giant asalnya sebuah kedai runcit kat bangsar!

      Delete
    2. Abg joraaaaa! Nape jote abg jora cam btg mancis jer? Kih kih kih

      Delete
    3. Mydin dah kena klentong dgn Najib & Rosmah, sebab itu Kedai2 1Malaysia semua gulung tikar. Peruntukan dah kena sakau.....!!

      Delete
    4. Adey-dey thamby.....

      நீங்கள் என்ன சொல்கிறீர்கள் என்று 
      (Apa yg kamu merepek nie?)

      Delete
    5. Jgn tiru kopipes idea saya, boleh tak?

      Nah, diulang tayang kalau tak faham....

      Mydin dah kena klentong dgn Najib & Rosmah, sebab itu Kedai2 1Malaysia semua gulung tikar. Peruntukan dah kena sakau.....!!

      Delete
  68. Apa nak di kata wahai si anon 11:33 .

    Anon 11:29 kahh kaahh tu memang jenis bungkah , baral , biol . Cakap ikut sedap mulut .

    Memang benar , Giant bermula dari kedai runcit dengan nama Teng Market .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si kojol sering pakai hentam sembrono. Orang cakap ada isi & berfakta, tapi dia penuh auta & fuckta (maklum2lah sekolah pun di mana & tahap apa).

      Kan dah kena londeh seluar, konon Giant kepunyaan Yahudi....tak malu ker....??

      Delete
    2. Adey-dey thamby.....
      நீங்கள் என்ன சொல்கிறீர்கள் என்று 
      அவ்வளவு தானா
      இனி
      (Apa yg kamu merepek nie?)
      (Is that all/itu saja kah?)
      (Anymore/ada lagi tak....???)

      Delete
    3. Jgn tiru kopipes idea saya, boleh tak?

      Nah, diulang tayang kalau tak faham....

      Si kojol sering pakai hentam sembrono. Orang cakap ada isi & berfakta, tapi dia penuh auta & fuckta (maklum2lah sekolah pun di mana & tahap apa).

      Kan dah kena londeh seluar, konon Giant kepunyaan Yahudi....tak malu ker....??

      Delete



  69. CAHAYA-Cinta NYA...MINDA Terbuka
    CAHAYA-Cinta NYA, melenyap keGELAPAN
    Rakyat yg Terbuka...SMART MINDA Nya
    Tak dpt di Beli...Tak Mungkin di"UMPAN"


    Ddlm GELAP...Rakyat Di Beli
    Ddlm GELAP...Tergadai dek "UMPAN"
    Ddlm CAHAYA..Yg TERANG Menyinari
    Klepet-Konspirasi, Mudah diHapuskan


    elegance-MIND...MINDA Terbuka
    MINDA yg Kritis...Merit-PERMATA
    Minda yg GELAP...Terpilih "Kaca"
    Memilih PengKhianat, Klepet Pendusta


    Suburkan CAHAYA..CAHYA-Cinta NYA
    CAHAYA-Cinta NYA..Tak Pernah Menipu
    CAHAYA-Cinta NYA, Mircle BerTenaga
    "GELAGAT" pemimpin, Ddlm Genggaman mu


    CAHAYA-Cinta NYA, Miracle Bertenaga
    "GELAGAT" pemimpin..Ddlm 'kocek' mu
    GAJI pemimpin...Rakyat yg mmBAYARnya
    "pemimpin" itu...TAK Wajar Menipu!


    ..turn dLIGHT on, d darkness surely/instantly gone, n dLIGHT ofLUV in u, is absolutely "MIRACLE" my dearONE hu hu..


    ReplyDelete
  70. Bajet2018 kemas, tiada ruang lwn nak tegur
    Satu demi satu, hujah caii2 unta jatuh gugur
    Apa kaitan bajet dgn graduan2 menganggur
    Dari melalut, baik cai cangkul tanam anggur

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya mutu yg mengenal manikam. Bajet untuk pembangunan negara keciput saja, tapi untuk pentadbiran MOF bukan main lagi, kan itu pentingkan diri & bini namanya.....!!

      Kita dah cukup masak dgn bajet sejak bekerja dulu. Dulu kami Pengurus2 & Pengarah2 di syarikat korporat berhimpun di bilik persidangan mengkaji & membuat perancangan untuk menyelarikan business plan syarikat selepas siaran langsung pembentangan bajet oleh Menteri Kewangan dulu.

      Tapi....semua bajet2 Najib langsung 'not business friendly' menyebabkan pelabur asing cabut lari ke negara luar.

      Apalah malangnya nasib negara & rakyat jelata.......!!

      Delete
    2. Are you kidding, after long time hiding...?
      Don't tell us, you're a company director, we'll believe if you handle a tractor...!

      குப்பைக்கூளம்
      (You're talking rubbish)

      Delete
    3. KALAU WAK SUMAN TEMPE PENGARAH SYARIKAT ROKOK SELUDUP KITA BOLEH PERCAYA LAH...KIH KIH KIH.

      Delete
    4. What's wrong with a tractor handler? My youngest brother is a Overhead Crane Operator earns lucrative pay more than a manager. At leasr we make end meet not thru cyber lies, spinning, cursing, bad lewd mouthing like you.

      Delete
  71. Kadok konon mau cari gua ke lobang cacing
    Dia blm tahu lagii geng2 hamba parti dacing
    Tak sedar, pakaii pampers jer, kerap kencing
    Ntah2 pampers bocor, sbb ada bau hanciing

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Timbangan dacing purba dah ketinggalan zaman. Orang dah tak pakai tahil & kati tapi guna kilogram.

      Delete
  72. Kadok tua renta mmg lah jeniis kuat gempar
    Kena bajet 2018 dia terus hanyut terdampar
    Tapi kini, pelesit ini dah agak kurang celupar
    Udah banyak kali larii, hamba nak penampar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada hati nak bagi penampar konon, bila diajak bersua, buat dalih melarikan diri. Terakhir, bagai nak rak saya menunggu dia di Perhimpunan PH di PJ, hapah pun tarak. Cakap aja besar, samalah dua biji macam Najib Pengecut.

      Delete
  73. menteri kewangan kedua kata pihak konsesi tol akan mendapat lanjutan tempoh perjanjian untuk menampung kerugian penutupan tol2 yang diumumkan..maknanya mereka dah buat pengiraan untung rugi sebelum pengumuman pada bajet 2018..nampaknya rakyat jugak yang rugi kerana terpaksa bayar tol untuk tempoh yang lebih lama

    ReplyDelete
  74. Tuan Ibrahim ni satu2 nya pemimpin pas yang sealiran pemikiran dengan Allahyarham Tok Guru Nik Aziz..sepatutnya beliau berani mencabar Hj Hadi pada muktamar yang lepas atau mungkin beliau mahu memelihat prestasi PAS pada PRU nanti..jikalau prestasi PAS tidak memuaskan barulah beliau akan mencabar HJ Hadi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maknanya kalau legasi TG Nik Aziz diteruskan..maka Madey akan disingkirkan lah? Sebab dalil Mahafiraun?

      Delete
  75. Beloq penjilat Ketua Rasuah Tua ini main acah KP SPRM pulak.. sebab apa? kalau takdak sebab takkan nak kacau kan?
    Sebab KP SPRM dul ligat serbu sarang ATok Penyangak.. kawan2 dia semua dah terlondeh...

    Jadi? beloq kutty penyangak ni mahu rasuah dikekalkan? Sebab rasuah besar dilakukan sejak 22 tahun Atok Penyangak jadi PM.. hasilnya memang mengkagumkan.. berketurunan sukat dibasmi.

    Jadi Beloq Atok Penyangak mahu KP SPRM jadi tolol jangan tangkap perasuah sebenar..tangkap Najib je? Barulah KP SPRM akan dijulang sebagai HERO??

    Kalau nak bicara pasal skandal.. awal2 lagi Nuar ketom dan Asimin JAMBAN wajar ditendang dan dihapuskan dalam PH.. why they didnt?

    sbb nya bulah moral dan integriti yang jadi teras Atok Penyangak.. dan PH..sebaliknya lorong hanyir mana yang boleh sampaikan mereka ke Putrajaya.. that's all..

    rakyat sakit mental sahaj terus percaya dan sokong mereka!

    #Bajet2018
    #KekalNajibPM
    #NoPenyangakTua

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...