Sunday, 15 October 2017

MEMANG KEHADIRAN TIDAK MENCAPAI SASARAN, TETAPI.....

Berapa sebenarnya yang hadir dalam Himpunan Sayangi Malaysia, Hapuskan Kleptokrasi malam tadi?

5 ribu? 10 ribu? 25 ribu? 50 ribu?

Atau matlamat 100 ribu dicapai dengan jayanya?

Ramai yang nampaknya memperlekeh jumlah kehadiran dalam perhimpunan malam tadi. Ada yang mengatakan ia sebuah perhimpunan yang gagal dan ada juga yang membandingkannya dengan jumlah kehadiran di Himpunan Fastaqim di Terengganu, baru-baru ini.
Memang diakui jumlah kehadiran tidak begitu mencapai matlamat yang disasarkan. Ada beberapa sebab yang menyumbang ke arah itu, antaranya kerana semalam bermulanya cuti sekolah sempena Deepavali di mana ramai yang balik kampung atau pergi bercuti,  ada perlawanan bolasepak EPL antara Manchester United menentang Liverpool serta beberapa sebab yang lain lagi.

Tetapi, sebab paling utama mengapa kehadiran tidak begitu memberangsangkan ialah kerana rata-rata rakyat sudah ada pilihan untuk tidak mengundi BN dalam pilihanraya umum datang ini.

Tidak seperti banyak perhimpunan sebelum ini, berlangsungnya Himpunan Sayangi Malaysia, Hapuskan Kleptokrasi kali ini adalah di tengah-tengah rakyat sudah cukup faham dan masak mengenai skandal 1MDB, cukai GST yang membebankan, buruknya kepimpinan Najib Razak dengan pelbagai isu, pembaziran dan kemewahan Rosmah, skandal Felda dan macam-macam lagi yang menyusah dan menyakitkan hati mereka.
Oleh kerana rakyat sudah betul-betul faham dan masak dengan apa berlaku serta telah menetapkan pilihan untuk "membuang"  Najib, UMNO dan BN dalam pilihanraya yang bakal diadakan hanya beberapa bulan saja lagi, maka untuk apa mereka perlu bersusah-payah untuk menunjuk-nunjuk pendirian secara terbuka?

Ramai rakan-rakan dan mereka yang ditemui dalam seminggu dua sebelum berlangsungnya perhimpunan ini mengatakan, bukan mereka tidak mahu hadir, tetapi ketetapan pilihan tidak mungkin berubah lagi.

Tidak hadir berhimpun pun, kata mereka, undi tetap kepada Pakatan Harapan.
Majoriti rakyat sedar mengekalkan lagi Najib, UMNO dan BN hanyalah mengundang malapetaka secara sengaja atau seperti memasukkan ular sawa untuk menjaga keselamatan sereban ayam.

Selain itu, perhimpunan malam tadi juga berlangsung agak lama iaitu bermula jam 4 petang hingga 12 malam. Mungkin ada yang datang petang dan kemudian balik dan ada juga yang hanya hadir pada sebelah malam saja.

Kapasiti padang dianggarkan boleh memuatkan kira-kira 40 ribu dalam satu-satu masa. Ketika kemuncak himpunan, jelas dapat dilihat lebih separuh daripada padang penuh dengan orangramai.

Adalah tepat bahawa anggaran kehadiran ketika kemuncak ialah 25 ribu atau lebih. Jika dicampur dengan mereka yang hadir pada sebelah petang dan kemudian balik serta yang bersepah-sepah di sekeliling padang, jumlah munasabah yang hadir adalah tentunya antara 40 ribu atau lebih daripada itu.
Himpunan malam tadi juga tidak seperti Himpunan Fastaqim di mana ada kerahan untuk hadir bagi menunjukkan kekuatan kerana Pas sedang lemah lantaran bersekongkol dengan kleptokrasi, sebaliknya Himpunan Sayangi Malaysia, Hapuskan Kleptokrasi adalah sekadar mengekalkan momentum dan persiapan untuk mengambil alih kerajaan.

Yang tidak kurang mustahaknya, perhimpunan malam tadi juga seperti mendapat keredhaan Tuhan dengan cuaca yang cukup baik, walaupun beberapa hari sebelumnya hujan tidak berhenti-henti dan dengan demikian tiada kejadian dipanah petir, khemah tumbang dan sebagainya telah berlaku.

Yang tidak hadir, mereka  malah dapat menontonnya secara "livestream" melalui media sosial dan sebagainya. Pendeknya, sokongan kepada Pakatan Harapan langsung tidak berkurangan berbanding sebelum atau selepas perhimpunan berkenaan.

Meskipun boleh dikata kehadiran tidak menepati sasaran, tetapi Najib, UMNO dan BN tetap belum berani mendabik dada mereka akan mencapai kemenangan atau sekurang-kurangnya Selangor dapat ditawan kembali hanya berdasarkan kurangnya sambutan malam tadi.
Sebab apa?

Sebabnya tidak lain kerana Najib, UMNO dan BN sendiri sedar bahawa majoriti rakyat sudah pun ada pilihan dalam hati masing-masing ketika ini. Rakyat tidak perlu lagi terus mendengar ucapan dan hujah Tun Mahathir, Dr. Wan Azizah Wan Ismail, Lim Guan Eng, Mohamad Sabu atau yang lain-lain untuk membuatkan mereka sedar apa pilihan yang harus dibuat.

Pilihan sudah ada dalam hati rakyat, tersemat erat dan tidak mungkin berubah lagi - undi Pakatan Harapan dan tolak BN.
Ramai atau tidak yang hadir dalam perhimpunan malam tadi,  sasaran dicapai atau sebaliknya, ia langsung tidak mengubah pilihan yang sudah ada dalam hati rakyat.

Seperti kata Tun Mahathir dalam ucapannya malam tadi,  Najib dengan pelbagai karenah dan kelakuannya sejak lapan tahun lalu,  sudah menjadi musuh kepada negara sekarang ini.

Apakah rakyat "tidak berakal" atau masih tidak boleh berfikir untuk terus memilih musuh kepada negara bagi memimpin mereka lagi?

Dan berserta azam untuk menyelesaikan kerjanya bagi menyingkirkan Najib, Tun Mahathir juga menambah satu lagi cahaya harapan buat masa depan rakyat sepertimana terserlah kejayaan beliau mengubah Malaysia daripada negara pertanian kepada perindustrian yang berdaya maju dan disegani dunia sebelum ini. (ShahbudinHusin 15/10/2017)

298 comments:

  1. Ye la...macam2..1st

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukurlah takdo dipanah dek potir. Takdo kilat sabung menyabung. Takdo maki hamun dan golar-menggolar sesamo Islam. Takdo fitnah kepado orang muslim atau non muslim.

      Yang ado fakta ado seorang poncurik MO1 dan isteri poncurik Wife Of MO1 yang nak dibuang kek tong sampah negaro yo..

      Delete
    2. Saya yakin semua rakyat Malaysia sayangkan negara kita sendiri. Tapi disebabkan mempercayai penipu gemok antarabangsa dan tamak harta telah membutakan Mata sehingga buat keputusan yg salah, tak boleh patah balik dah..sebab tu terpaksa bermati-matian cuba mempertahankan malu higga membuat keputusan yg bebankan rakyat jelata..buatlah apa2 pun tapi lubang terlalu besar dan tak mampu ditutup lagi. Ini semua adalah pilihan sendiri, bila salah pilih kawan yg Manipu & nak duit cepat, bila nasi dah jadi bubur..1.kalau sayang negara, undur & minta maaf 2. Kalau pentingkan malu, cuba tutup sana-sini, lebih banyak keputusan salah akan muncul sebab kerap panic, keadaan macam sekarang ni lah..general2 yg sudah kaya raya hanya nak mempertahankan $ & jawatan terpaksalah buat kenyataan yg kurang logic sebab nak kekal kuasa walaupun dedak tu sebenarnya amat susah ditelan..ada juga general yg mendiamkan diri sebab tak nak nampak badut sangat, tapi bila tumbang nanti kurang lah malu..

      Delete
    3. Klu rakyat diberikan 2 pilihan GELAP atau CAHAYA sudah pasti CAHAYA mnjd pilihan mrk..

      Ddlm CAHAYA tiada lg momok yg menakut2kan..

      Ddlm CAHAYA terang yg tiada momok itu, tiada n TIADA ketakutan krn KEBODOHAN lg..

      Momok GELAP yg paling menakutkan lg memBODOHkan itu adalah sentimen perkauman n prejudis agama yg dgn sengaja diulang2..

      DAN momok itu dgn sendirinya LENYAP apb tiada lg ruang yg GELAP, apb ruang telah dipenuhi CAHAYA diskusi debat hujah serta fakta2 AUDIT telus lg tepat yg MIRACLE bertenaga..

      KEBODOHAN adalah natijah hidup ddlm GELAP, yg boleh dgn mudah di"api2"kan dgn isu lapuk perkauman serta prejudis agama yg usang ketinggalan zaman..

      CAHAYA yg terang dan LURUS yg dibawa nabi SAW itu adalah rahmat kpd seluruh alam2.. sama sprt bak CAHAYA mentari yg TAK pernah bias n prejudis menyinari seluruh umat manusia dgn SAKSAMA tanpa mengira darjat perbezaan kaum bangsa negara maupun agama..

      CAHAYA mentari itu sgt2 adil n LURUS menyinari kita n CAHAYA itu tak pernah membeza2kan kita India Cina Melayu Iban Kadazan dll dinegara ini, begitulah indahnya CAHAYA pemberian"NYA" melalui mentari itu yg tak pernah n TIADA bias walau sedikitpun sama sekali!

      Raikan suburkan dan war2kan sbnr2 CAHAYA MERIT n Integrity, CAHAYA cinta n Kaseh Sayang sesama kita, so apb wujud CAHAYA yg terang indah lg LURUS itu, momok2 itu pun tak akan dpt hidup serta bernafas lg hi hi..




      Delete
    4. Teman dan seluroh sedara mara di kampong pon tak hadir ke Perhimpunan Hapus Kleptokrasi semalam.......tapi itu tak bermakna kami akan undi BN.

      Kami seluroh keluarga tetap akan undi Pakatan. We say NO to BN.

      Tak bermakna tak hadir himpunan Pakatan maka tak undi Pakatan.

      Kami sumer ada komitmen yg sebabkan tak dapat hadir sama........sedara-mara teman tak dapat hadir sebab faktor jarak kampong dari Perak ke KL tu agak jauh tambah pulak balik malam.......

      PRU14 kami sumer sebulat suara tetap akan pangkah Pakatan.

      Jadi jumlah kehadiran tak boleh nak dijadikan kayu pengukur jumlah undi dan sokongan.

      Delete
  2. Second. Setuju dengan penulis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe budin puak jiban dah terbakar hati mereka tue adakah kita nie mmbuat provokasi kat mereka atau terbakar umah nmpak asap terbakar hati saper yang tahu hehehe kiasan tetap kiasan utk menajamkan akan mereka yg tumpul tue

      Delete
  3. xramai pun xpe janji umngok berjaya di kalahkan...kita tgk pahlawan bugis lps tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ala yg datang pun warga asing yg brcuti hujung minggu kan mr j mereka dtg ingat perhimpunan tue konsert dangdut ker ader artis datang tpi tak ader aper aper saya tarak sangka itu orang tua banyak cakap belakang saya tada paham itu orang belakang banyak cakap klepet saya tada paham nanti naik kerija saya tanya sama tokey saya apa tue klepet sangat tidak syok datang sana orang malaisia takda taste banyak minat orang tua saya suka adikk maniss juga ujar mujibul yg dtg ke perhimpumpunan itu smalam suber berita3suku kahkahkah

      Delete
  4. Mmg tepat sekali apa yg ditulis tuan tanah! Rakyat sedang menunggu hari perhimpunan yg boleh meredakan kemarahan mereka iaitu hari mengundi dimana mereka betul betul boleh menendang najib secara formal. Seperti kata bahasa pasarnya "cerita banyak pun tak guna" , buatlah segere plihanraya , dan tgok apa hasilnya. Get it done and over with! Walau apa pun keputusan nanti, hati mereka yg membenci najib x mungkin akan berubah dan perasaan itu akan kekal sampai bila bila. It is just a matter of time, but changes will take place!

    ReplyDelete
  5. Aku tak hadir, tapi undi aku kali ini takkan pergi ke BN lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bulat air kerana pembetung
      Bulat manusia kerana muafakat
      JOM SOKONG PAKATAN

      Delete
  6. Admin akuii, kehadiran tidak memberangsang
    Tapi alasan Depavali & bolasepak dia pasang
    Akui saja le sokongan kpd PH makin gersang
    Rakyat muak dgn parti caca merba songsang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ekau pun dah paham kleptokrasi tu apo. Dah sodar bahawosonyo ado anak Melayu buek filem lucah guno duit curik. Ado pulak Cino tombam curik duit pencen KWAP buek berjudi, berpesta arak dan boli hadiah kek Miranda Kerr dan De caprio.

      Apo nak poie Himpun KLEPTOKRAT jiko ekau takkan pangkah BN @ PAS penyamun 90juta? Sokong kek mano pun totap sokong.

      Delete
    2. Miranda kerr banyakk saya suka itu adik manis kenapaa tara datang juga sambil mujibul menyuap sirih kemulutnya apabila wartawan bertanya kan kalau perhimpunan itu ingin lebih menarik lagi untuk dihadiri oleh ramai penonton

      Delete
    3. Bila himpunan gagal maka terpaksalah berbagai alasan dicari. Jenama 'Keleptokrasi' PH dah tak laku. Rakyat dah muak. PH sendiri caca marba tanpa pimpinan, polisi dan halatuju yg jelas. Entah apa yg rakyat dapat harapkan dari PH ini. PPBM dan PKR sendiri tengah bergolak hebat dari dalam. Kedua dua parti yg ditubuh untuk puaskan nafsu politik 2 individu tidak lagi menarik untuk rakyat. Jenama 'Reformasi' sendiri yg menjadi laungan bakar semangat mereka mati layu bila sasaran reformasi sendiri masuk PH. Politik hasut makan diri. Adakah PH akan tukar strategi ke arah politik membina sebelum PRU14? Atau akan layu dlm angan angan kleptokrasi mereka. Kurang kurang PAS boleh bangga dgn Fastaqim mereka.

      Delete
    4. Aku tengok gambar program Anti-kleptokrasi tu sama banyak dengan fastaqim 2.0!!!

      Macam mana fastaqim 2.0 kehadiran mereka 200k???

      PAS menipu lagi ke???

      kalau menipu apa yang nak dibangga???

      PKR daripada tak ada apa2 dapat Selangor, negeri terkaya di Semenanjung!!!

      DAP daripada tak ada apa2 dapat Pulau Pinang, negeri kedua terkaya di Semenanjung!!!

      PAS, daripada Kelantan, Terengganu, Kedah dan Perak tinggal Kelantan je???

      Kenapa merudum macam ni punya teruk???

      Rupa-rupanya asyik menipu tunjuk kuat konon hahahaahhaahha!!!!!

      Delete
    5. Ms jubor jealous la tu.
      Ratusan kali tanya tapi tak pernah jawap soalan di bawah. Cuba sekali lagi.
      Kenapa bayar kepada Aabar dya kali?Bayar Aabar ciplak sudah minta balik ?
      Antara dua Aabar yang mana benar dan yang mana ciplak ?
      Sudah bagi balik duit SRC ?
      SRC sudah lupa minta balik kah, kan salah masuk atau sengaja masuk ?
      Jawap ya sayang. Muuaahhh

      Delete
    6. Hehe mr j xyah lah nak geromal tak dapat makan anggur
      kata lak anggur tu masam
      Padahal dah kecur air liur kahkahkah

      Delete
    7. Jebon.....luu boleh blaahhh......kurang2 Pakatan tak bagi upah RM50 dengan nasi & air mineral free.........angkut orang dengan bas free dari cerok2 felda. Tak upah budak2 U atau mat2 rempit untuk datang..........tak panggil persatuan2 Sikh atau persatuan itu ini untuk penohkan padang.

      Sumer yg datang tanpa upah dan dedaakkk cap badaakkk. Sumer datang dengan rela hati tanpa paksaan.

      Samdol.....aku nak tanya ko.....masa kempen PRU13 dulu......orang2 Cina Penang ramai2 pakat angkat tiiinggiii placard "I LOVE PM"......mereka dibagi persembahan "Gangnam Style" dengan siap dijemput penyanyi Korea Psy yg dibayar mahal.

      Kemudian sebelah malanya orang2 Cina Penang beramai2 hadir ke Jamuan Makan Malam pulaaakkk.........tapi setelah perhimpunan dan majlis tu ada ke mereka2 tu sumer pangkah dan undi BN...???

      Kalo betol orang2 Cina Penang pangkah dacing masa PRU13.......habis apahal bila kira undi BN kalah...???

      Jadi jelaslah sokongan dan undi tak bergantung pada jumlah kehadiran di satu2 perhimpunan......atau berapa banyak dan berapa tiinggiiii placard2 diangkat.

      Undi bergantung pada pilihan individu.....bukan dari apa yg nampak oleh mata.......ko ada pahaaammmm tu samdolll...!!

      Delete
    8. Anon 1310, bayar Aabar 2x itu hanya dongeng yg berligar dikalangan pendokong PH. Kalau ada bukti sila kemukakan. 1MDB mempunyai bayaran balik berperingkat sampai 2023. Tiada bayaran lebih.
      Phantom, yg food truck tu bukan bagu makan free? Pasal bayaran saya tak nak cakap pasal tiada bukti walau ada tuduhan mereka dibayar dan diangkut dgn bas. Allah lebih tahu. Namun segala usaha ini tidak dapat bawa lebih 5 ribu orang max.

      Delete
  7. Tidak usah juah le geng Matdey & Din Pagoh
    Hanya dekat jalan je korang nak tunjuk jagoh
    Tunggu PRU lah kalau betul nak bersunggoh
    Lepas bilang undi baru lah tahu BN itu tegoh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko jer berani cakap besar...tapi najib tengah panik...tak berani bubar parlimen...hehehe...najib takut kecundang...

      Delete
    2. InsyaAllah... lagi lama Najib tunggu, lagi ramai orang tahu kebenaran dan lagi ramai tolak BN.

      Delete
    3. Kahkahkah anon0905 dah terbongek nak sedap kan hati lah tue

      Delete

  8. Najib akan mampos selepas ini.

    Beratus ribu.. jadi tajuk perbualan..

    Berpuluh ribu pun... jadi tajuk perbualan..

    Yang menarik ialah orang tangkap mesej Hapuskan Kelptokrasi..

    ReplyDelete


  9. Jangan malas cuba lagi Ph-taqim ni untuk mencapai maktalamat mengalah kan 200 K hadirin di Pas-taqim dulu.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tengok gambar program Anti-kleptokrasi tu sama banyak dengan fastaqim 2.0!!!

      Macam mana fastaqim 2.0 kehadiran mereka 200k???

      PAS menipu lagi ke???

      kalau menipu apa yang nak dibangga???

      PKR daripada tak ada apa2 dapat Selangor, negeri terkaya di Semenanjung!!!

      DAP daripada tak ada apa2 dapat Pulau Pinang, negeri kedua terkaya di Semenanjung!!!

      PAS, daripada Kelantan, Terengganu, Kedah dan Perak tinggal Kelantan je???

      Kenapa merudum macam ni punya teruk???

      Rupa-rupanya asyik menipu tunjuk kuat konon hahahaahhaahha!!!!!

      Delete
  10. Nak tengok, Najib berani tak umumkan PRU14 setelah
    terbukti Himpunan Kleptokrasi malam tadi gagal
    mencapai matlamat 100 ribu orang!!!!
    BN sudah berjaya menguasai alam cyber kata RPK.
    Banyak cermah HARAPAN kosong, tak berorang.
    Saleh Keruak cakap semua generasi muda sudah
    kembali ke pangkuan BN.
    MCA kata, tsunami Cina sudah kembali ke pangkuan
    MCA.
    Dan malam tadi ialah puncak segala kejayaan.
    Himpunan Kleptokrasi gagal mencapai matlamat!!!
    Jadi, BUKTI apa lagi tuan Perdana Menteri nak
    tunggu......??????
    Sudah terang lagi bersuluh semua himpunan HARAPAN
    gagal mendapat sambutan rakyat.
    Saya pun tidak hadir, cuma buka blog-blog untuk
    melihat beritanya. Blog-blog PRO BN bukan main
    bersorak, rioh rendah. Masuklah blog Cucu Tok
    Selampit dan Hussien Lempoyang......menari ria!!!
    Jadi, apa lagi ditunggu......?
    Bukti sudah ada depan mata.
    Sila umumkan PRU14 dengan kadar yang segera.
    Saya sudah tidak sabar mahu memangkah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aiyo cik minah awak pun minat itu orang tua juga saya tara paham ini malaisia saya pun hensem juga cik minah adik maniss geleng mujibul kecewa kahkahkah

      Delete
    2. Kenapa sibuk dgn tarikh PRU? Ikut haulnya bulan kena umum bulan May 2018. Biarlah tunggu haul. Buat apa bazir duit awalkan. Lebih lama DSN tunggu lebih porak peranda PH. Satu pakatan yg dibina atas dasar puaskan nafsu individu individu tidak menarik bagi rakyat. Seperti kumpulan serigala rebut bangkai begitulah adab mereka. Kerusi pun belum disetujui. Bukankah PH harus uruskan segala pertikaian dan kekusutan dalaman sebelum sibuk bila PRU?

      Delete
    3. Macam-mana kau tahu pakatan yang dibina atas dasar puaskan nafsu individu???

      Aku tak dengar pulak kes RM90 juta???

      Aku tak dengar pulak kes bagi dedak buat berniaga kosmetik tetapi melingkup???

      Buat filem lucah the wolf of the wall street lagilah tak pernah dalam PH???

      Semua orang datang, apa yang porak-perandanya???

      Bersatu menyokong maksiat nak buat apa???

      Senyap-senyap habis Petronas, melingkup, Felda pun melingkup duit dana kwsp dan tabung haji kena kebas, nak sokong buat apa???

      Delete
    4. Keje ko nak mengekor aku je mr j nie hehe terkesima nmpaknyer hehe

      Delete
    5. Apa yang kusutnya??? Apa yang atas dasar puaskan nafsu individunya???

      Bukan buat filem lucah the wolf of the wall street tu nafsu???

      Yang tu berkaitan dengan Najib bukan PH!!!

      Serigala rebut bangkai mana kau cakap ni???

      Bangkai dedak RM 90 juta ke??? ke dedak buat perniagaan kosmetik suami isteri tapi melingkup???

      Delete
    6. PRU14 tak akan dicepatkan kecuali puak marang meraaapuuu marang sekeper ni yakin mereka boleh menang.

      Dan jugak mereka akan tunggu keputusan RCI Forex ke atas Tun M yg sekarang dah pon siap dan diserahkan.

      Kita tuuungguu dan lihaaatt.....

      Delete
  11. Kalo najib cedik masa pihak lawan tidak dapat sambutan lah masa sesuai bubar parlimen.....

    Tapi najib tak percaya langsung gembar gembur klentong macai yg harapkan duit jeer...hehehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe mah makin dedar abang nie mah mana ketum ngan erimin5 abang mah orang tua nie kecoh betul lah mahh kahkahkah

      Delete
  12. Saya dan keluarga tak hadir tp tidak akan memangkah BN...so BN jgn nak perasan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sekeluarga dah nekat tolak BN dalam PRU14

      Delete
    2. MARI RAKYAT MALAYSIA BERSATU UNTUK JATUHKAN PEMIMPIN YG KHIANAT
      UNDI PAKATAN
      KITA TIDAK MEMAKSA
      AKAN TETAPI RAKYAT YANG TERPAKSA MENUKAR KERAJAAN YG LEBIH BERINTERGRITI
      UNDI PAKATAN

      Delete
  13. melayu pas tak ada..melayu ph ciput2..yg meramaikan cuma cina2 dapigs..boleh menang ke..himpun kat padang sempit nmpaklah padat..bg stadium k.jaya tak mahu takut malu stadium kosong..cakap besar yakin boleh menang pru..jangan berangan lah..peminpin bn hari2 himpun untuk membantu rakyat tak perlu bayar berduyun datang bukan ph cakap guna air liur..cakap bohong fitnah tu saja ke sumbangan untuk rakyat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangangnya ayat kau...memang la Melayu PAS tak ada sbb depa pi cium pungkoq Hadi dan basuh berak Din Ayam. Kehadiran orang Melayu malam tadi di sekitar 75% sbbnya China di KL/PJ tak perlu datang kerana mereka dah buat pilihan.
      Kau ni dari ulu banat mana? Pernah keluar dari bawah tempurung kau tak? Jangan-jangan tak pernah datang ke Padang Jalan Timur tak? Padang tu dan kawasan sekitarnya luas dua kali ganda dari Stadium MBPJ kau tahu tak mangkok? Kecik-kecik taknak mampos. Dah besar jadi rakyat bodoh kah kah kah....

      Delete
    2. Anonymous 11... Aku rasa hang yg bangang dan mangkuk berayun..bodoh tahap gaban.4 parti bergabung baru dapat kumpul bnyk tu.. Jgn mimpilah nak tawan Putrajaya...

      Delete
    3. Aiyo anon0948 saya dtg mau tengok itu miranda kerr juga deepika padukone ok juga itu orang tua ada ckap itu klepet banyak kali juga itu rakyat malaisia suka kita bangladesh mari banyak suka adik manis datang sana perhimpunan juga jadi saya dtg cuci mata juga tapi adik manis dtg sana bnyak garang saya tara suka komen mujibul menyatakan kekesalan hadir dlam perhimpunan kahkahkah

      Delete
  14. sudah lah admin..alasan bodoh dah kebudak2an..dah tak ada sambutan akui saja..satu malaysia jemput banyak ni saja ke..alamat bungks ph di pru nanti..

    ReplyDelete
  15. Tak payah lah cai2 nak memekak & melalak
    Kisah Pdg Pj Timor, cai2 dan kena tempelak
    Bukti semakin jelas parti haprak rakyat tolak
    Dgn Pas pun, jgn le lagi meroyang gila talak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sokong anon 0952 banyak betul mujibul menunjuk kan tanda menyokong anon 0952 kahkahkah

      Delete
  16. Masa Pas buat perhimpunan Fastaqim 2.0 hari tu, pauk-puak PH kata program tersebut tidak memberi sebarang impak (langsung tidak berguna) biarpun kehadirannya amat memuaskan.

    Penyokong tegar PH seperti Budin boleh pula berpuas hati dengan program PH malam tadi walaupun kehadiran yang diistiharkan oleh penganjur 25,000 orang (Malaysiakini menganggarkan jumlah hadirin paling tinggi kira-kira 8,000) tersangat jauh dari sasaran.

    Itu lah hebatnya penganalisa politik PH. Mungkin kena semak semula ubat yang diorang makan, takut terlebih atau terkurang, dan jangan pula tersalah makan ubat, bertambah sasau jadinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di negeri kerajaan mana yg tengah sasau dgn Pil Kuda?
      Di bumi Mekah tak ada HIV/AIDS tetapi di negeri yg mengaku serambi Mekah di bawah pimpinan ularmak penuh dgn penyakit ni.

      Kenapa ya?

      Delete
    2. Aku tengok gambar program Anti-kleptokrasi tu sama banyak dengan fastaqim 2.0!!!

      Macam mana fastaqim 2.0 kehadiran mereka 200k???

      PAS menipu lagi ke???

      kalau menipu apa yang nak dibangga???

      PKR daripada tak ada apa2 dapat Selangor, negeri terkaya di Semenanjung!!!

      DAP daripada tak ada apa2 dapat Pulau Pinang, negeri kedua terkaya di Semenanjung!!!

      PAS, daripada Kelantan, Terengganu, Kedah dan Perak tinggal Kelantan je???

      Kenapa merudum macam ni punya teruk???

      Rupa-rupanya asyik menipu tunjuk kuat konon hahahaahhaahha!!!!!

      Delete
  17. rakyat Malaysia sebenarnya dah jemu dengan gerakan pemimpin pembangkang negara yang sering mempergunakan rakyat untuk kepentingan peribadi..perhimpunan sedemikian hakikatnya tidak memberi sebarang manafaat kepada rakyat malah menjadi punca perpecahan perpaduan dalam negara. katanya rakyat menderita tapi melihat trend masa kini, kebanyakan rakyat Malaysia gemar makan luar dan restauran makanan segera sentiasa penuh.

    ReplyDelete
  18. 14/10, Pdg Pj Timor menjadii saksi dan bukti
    Rakyat tidak termakan hasutan Matdey kutty
    Rupa nya masih tebal, semangat Melayu jati
    Dakyah cai2 haprak lama-lama akan terhenti

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak kojola bapok kengkang lima kupang leasedhole...

      Delete
    2. Worait anon0959 mujibul sokong sama u juga duit sirih pun kna bagi juga kahkahkah

      Delete
  19. I followed the rally last nite thru texted messages from my apolitical friends. Some summaries

    1. Thousands flocked in
    2. None came becoz of forced factor
    3. No free nasi bungkus n rm50 note
    4. Came all the way from outside KL on own expenses
    5. Mood for change of govt was boldly shown.
    6. Peaceful gathering.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Rite. Spot on bro. Thats the spirit.

      These so called Najibs bozzos tried too hard though. Feel pity for them. Kuikuikui..

      Delete
  20. aku x pi..tapi undi mmg ph lah.konfom.

    ReplyDelete
  21. Saya ni silent supporter. Malas nk pergi pasal dah tahu apa yang nak di sampaikan. Minta maaf la.

    Yang penting masa pru nnti saya akan terjemahkan pada kertas undi "NO TO BN"

    ReplyDelete
    Replies
    1. UNDI PAKATAN UNTUK MASA DEPAN YG MAMPAN
      HALAU KLEPET DARI MEROSAKKAN NEGARA

      Delete
  22. Kemain lagi, megah & riak cai2 bahalol unta
    Konon di Pdg Pj Timor, sejarah akan dicipta
    Kehadiran cai jangka mencecah berjota-jota
    Namun mlm 14 Okt, caii2 pulang putih mata

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ramai tak bermakna takde sokongan. Jangan suka sangat.
      Berjuta lagi yang macam anon 10:03

      Delete
    2. Tak putih mata aihhhh aku pun berada di situ. Aku tinjau kiri kanan kalau2 ternampak orang yg berjalan kengkang tapi tak nampak.

      Semalam cuaca baik mungkin dia tu pi berniaga kat lorong chow kit

      Delete
    3. Haha musang xdapat makan anggur cakap lak anggur tue masam klise sangat kata kata nie anon1006

      Delete
    4. Aku tengok gambar program Anti-kleptokrasi tu sama banyak dengan fastaqim 2.0!!!

      Macam mana fastaqim 2.0 kehadiran mereka 200k???

      PAS menipu lagi ke???

      kalau menipu apa yang nak dibangga???

      PKR daripada tak ada apa2 dapat Selangor, negeri terkaya di Semenanjung!!!

      DAP daripada tak ada apa2 dapat Pulau Pinang, negeri kedua terkaya di Semenanjung!!!

      PAS, daripada Kelantan, Terengganu, Kedah dan Perak tinggal Kelantan je???

      Kenapa merudum macam ni punya teruk???

      Rupa-rupanya asyik menipu tunjuk kuat konon hahahaahhaahha!!!!!

      Delete
    5. Bro Zack......mike kalo nak dapatkan autograf bapok kengkang tu mike kena pergi ke Chow Kit......kalo di Padang Timor tuuuu udah pastinya tak ada yeoppppp........aterrrr kan udah tau tempat operasinya di Chow Kit......

      Semalam cuaca baik yeopppp tak hujan basah.......jadi tentule sebok bapok kediiii tu melayan pelanggan.........
      Hehehehehe

      Delete
  23. Dah agak dah...mesti macam2 alasan karut marut yg dikeluarkan oleh Admin...biasalah nak cover line. Tapi yg paling kelakar tu disalahkan sambutan Deepavali pulak. Takkan lah penganjur dan PH tak tau tarikh perayaan tu, takde kalender ke? Bebal, bongok dan bangang bertingkat2 lah dia orang..apasal tak ambil kira perkara tu. Kata ketua Armada tu bijak pandai, sampai tolak tawaran ke oxford, takkan tak terfikir benda simple mcm ni.Apa yg dibuat oleh Think Tank PH yg digembar gemburkan hebat yg amat sangat tu..goyang tolor aje ke? Ikut laporan dalaman dari sorang J/K penganjur, nasib baik mereka standby 10 buah bas utk mengangkut mamat dan minah Indon, Vietnam dan Nepal ke perhimpunan tu, kalau tak lagi sepi lah jawabnya. Kalau betul2 gentleman, Admin kena berani ngaku sambutan adalah hambar sbb rakyat dah semakin muak dan meluat tahap gaban dengan cakap besar dan ego PH yg tak abis2, kerajaan dan DSNR aje yg salah, Mahakutty dan PH aje yg betul. Mereka kini makin matang dan bijak berpolitik, bukan nya mudah terkelentong begitu saja. Jangan perbodoh2 kan mereka, ini bukan tahun 60an lagi. Ramai yang cakap, kalau lah diadakan himpunan krepekbasi ni pada tarikh yang lain pun, takkan memberi apa2 perbezaan yg ketara...hakikatnya politik kotor PH ni dah semakin dipinggirkan dan ditolak mentah2 oleh rakyat, cuma Mahakutty, Mat Syabu, Apek Kit Siang dan kak wan goyang kipas saja yg tak dapat menerima dan tak mahu faham signal jelas yg diberikan oleh rakyat. 1 ingatan ikhlas utk renungan kita bersama..TERLAJAK PERAHU, BOLEH DIUNDUR, TERSILAP PANGKAH PH..BURUK PADHNYA ! Fikir2kan lah demi masa depan generasi bani melayu akan datang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper15 October 2017 at 11:55

      Kalau ikut tafsiran ko ni kiranya esok dah boleh la bubar parlimen kan?

      Delete
    2. Hohoho...rakyat sudah tahu Najib bukan sahaja TAKUBIN...Malah juga TAKUTUN...

      Macai berkokok daripada pagi sampai ke tengahari pun tak guna. Najib takkan berani bubar Parlimen awal.

      Delete
    3. Abang geng najib banyak betul juga kalau itu dekat banggala abang kita kasi jadi ketua kampung juga banyak pandai cakap puji mujibul pada geng najib kahkahkah

      Delete
    4. Bro Msian Cyber........tak derrr mana deme nak bubar parlimen dalam waktu terdekat ni sebab deme sendiri pon sebenarnya rasa tergugat dan tak yakin.

      Banyak faktor deme tu tak yakin........banyak janji2 manifesto masa PRU13 belom ditepati lagi.

      Faktor kos sara hidop rakyat yg masih tak dapat nak diturunkan pon salah satu sebab........dan sebenarnya deme tau rakyat tertekan dengan GST.........banyak syarikat2 mengeluh dengan GST ni..........dan ada yg dah tutop melingkop.

      Tambah dengan skandal derma yg hanya guna bukti air lior baassiiii..........tanpa ada bukti2 transaksi hitam putih yg sahih dan jelas.

      Dan jugak faktor pada keputusan RCI Forex yg baru saja siap. Deme harap findings dari RCI Forex tu akan dapat mempengaruhi lanskap PRU14..............jika tidak.......ada kemungkinan (possibility) RCI Memali akan menyusul kemudian.

      Jadi pada pandangan teman PRU14 tak mungkin dibuat dalam masa terdekat ni.

      Salam perjuangan yeopppp......

      Delete
  24. Kasihan sungguh dgn caii2 tali barut Yahudi
    Dakyah dirancang semua serba tak menjadi
    Dari Pdg Pj, cai pulang mcm org mabok todi
    2018 nak menangis pulak, bila dibilang undi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa kupang dapat malam tadi kat lorong chow kit?

      Delete
    2. Itu pasal saya banyak sokong anon 1012 kat banggala kita kasi anon1012 jadi penghulu kita sokong mujibul kahkahkah

      Delete
  25. Bab berhimpun ni tak payah nak ikut cara org sgt la. Saya pembeli setia harakah masa zaman Arwah nik Aziz dulu. Setiap Kali Ada PRK Dan diadakan ceramah, boleh tgk kehadiran Memang melimpah ruah. Maka riuh la Yg Kerusi akan dirampas atau dikekalkan. Tapi bila sampai masa, tumbang ditempat Yg akan dirampas. Yg Cuba dikekalkan pun Ada Yg lebur seingat saya. Tapi banyak juga kubu Yg kekal. Ada Satu ceramah Kat johor Yg dikatakan kereta terakhir meninggalkan tapak ceramah pukul 4 pagi. Tahun bila tak Ingat, sampai Ada Yg Kata dulu Arwah pernah cakap Yg johor dulu kubu Umno. Kali Ini akan Jadi kubur mereka. Masa tu Arwah Ada lagi. Sampai masa, cuma kata Kata kosong je. Tak semua Ada kelapangan utk hadir. Driver pun ramai Yg Dah ubah haluan. Yg dulu biarkan org lain membuat keputusan, kini Ada Yg Dah daftar, Ada Yg nak turun memangkah, Dan Ada Yg tak sabar nak memangkah. Tapi ramai Yg tak dpt hadir kerana tugas. Pasal driver diport klang ramai berhubung Antara Satu Sana Yg lain. Sekarang Dah ramai Ada Muka buku .Saya Dah keluarga pun tak dpt hadir. Jika ramai masa himpunan Jadi ukuran kekuatan parti. Elok la ambil iktibar Dari pengalaman parti pas. PAU kalau buat persidangan pun ramai juga. Sampai Ada Yg tinggal anak, laki Pasal benda lama. Tapi masih gagal rampas beberapa negeri. Jadi terus kan lah bergelak ketawa anda. Dan jika rasa rakyat Dah kembali pada anda. Jadi takde alasan utk melambatkan PRU14. Bukan ape. Tangan dah gatal nak memangkah. Rindu Kat kertas undi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro smart pomen sbenar nya bukan kehadiran yg menunjukkan sokongan kpada ph tapi ia adalah isu nasional so dubuk jibannie masih tak hadam suasana lanskap politik negara

      Delete
    2. Orang bangaaangg jerrr yang mengira kemenangan dari jumlah kehadiran orang ramai dalam satu2 perhimpunan.

      Kalo gitulah cara yg betol nak mengira sokongan.......kenapa BN kalah masa PRU13 di Penang......padahal kempen perhimpunannya penoh dengan orang2 Cina yg datang dengan mengangkat tiiiinngggiii placard "I Love PM" dan meja2 jamuan makan pon penoh dihadiri orang........makanan pon liciiinnn disapu sumer.

      Tapi macaaaiii samdol ni tak jugak belajar dari citer2 yg lepas.........masih lagi nak kira sokongan dari jumlah kehadiran dalam perhimpunan...........aterrr bangaaangg katakan........kalo orang Perak kata tengin yg amat.

      Salam Perjuangan pada Bro Smart Pomen yg lama menghilang......RATK dan sumer kawan2 yg sekapal dalam blog ni.

      Ayoh rapatkan saf kita...!!

      Delete
  26. Nasib baik DS Jamal tak jadi berniaga ikan semalam, kalau tak dia kan dituduh oleh Admin sebagai punca utama kehadiran yg sangat hambar tu...ini lah pegangan PH, politik bangau oh bangau !

    ReplyDelete
  27. Cai2 bingai dah makin terkedu dan mati kutu
    Pdg Pj Timor ternyata tidak dapat membantu
    Yg paling sedih dah pasti, pengerusi Bersatu
    PRU14, Cap Bunga pasti lalui jalan yg buntu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg buntu tu si wak kengkang bapok lima kupang yg dok buat leasedhole

      Delete
  28. Puak haparak hanya taraf peminta sedekah
    Kat Pj Timor, sumbang depa punya langkah
    Himpunan Bersih ramai pun Pakatan pukah
    Inikan pula 2-3 ribu.. bikin ketawa berdekah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulia lagi si peminta sedekah drp orang yg leasedhole..

      Delete
  29. Smart Pomen..nak nak ucapkan tahniah kerana menjadi peminat tegar suara keadilan dan harakah. patut lah sampai sekarang ni tak berubah2...minda kau dah tepu sangat dengan apa yg kau anggap fakta, rupa2nya auta yg terus dicanangkan oleh akhbar2 tu. Teruskan usaha hebat tu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu harakah. Sejak Dah condong ke Umno Dah tak Beli. Nak buat apa baca utusan. Kat tv3 Dah Ada. Org Yg Beli utusan ni nak tgk toto je. Ade lagi ke. Lagi pun Akbar asik kalah Saman Sape nak baca. Lagi la akal tak berhubung. Ambik Tau sebelah pihak je. Harakah lagi la takde org nak Beli. Ahli 1juta. Tapi jualan merosot, utusan Jgn kata la. Ape pun tahniah la balik Kat anda Pasal tlg bisnes utusan bleh tlg bayarkan Saman diaorang. Saya kerja hari2 Pakai akal. Jadi Tau menilai. Hari2 byr GST bila Beli part lori. Dulu takde. Takde plak harga part Jadi murah. Maknanya GST tak bagus Dan takkan Sokong. Ape pun tahniah la lagi sekali.

      Delete
    2. Kawan lak nak ucap kan takziah pada geng najib kalau pas pru nie masih nak meraban lagi kasi kubur ini olang

      Delete
  30. Cai2 bingai terus dlm suasana bersedih duka
    Himpunan tiada sambutan mmg tak disangka
    Tak nak mengaku, PH tu rakyat dah tak suka
    ‘Silent supporters’ pulak, cai2 cuba mau reka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe ada juga orang yg teringin nak tumpang jual ikan kat situ tapi IGP baru dah sound awal2

      Delete
    2. Hehe mana boleh sellfish nak join perhimpunan klepet keluar tajuk bro

      Delete
  31. Kehadiran di Pdg Pj tak seperti yg cai gebang
    Rakyat tidak suka, pemimpin lidah bercabang
    Kekalahan PH mmg semakin jelas di ambang
    Tak sabar PRU14, puak ini nak kasi tumbang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bubar lsh parlimen...hehehehe....sembang jer lebih...

      Delete
  32. Tahniah kpd DSNR dan KJ kerana kejayaan program sambutan Hari sukan negara semalam. kehadiran diberitakan mencecah 1.5 juta orang...mcm tak percaya kan, tapi kena caya jugak lah. Macam ni lah yg dikatkan berjayanya sesuatu program, sambutan hebat dari seluruh lapisan masyarakat. Sewajibnya PH ambil iktibar dan janagan malu2 utk belajar dgn kerajaan UMNO/BN bagaimana utk menganjurkan sesuatu program atau perhimpunan...tak lah jadi mcm himpunan krepekbasi tu, dah lah tersasar jauh dari segi kehadiran, buat pulak mcm2 alasan2 lawak gila cover line utk tutup kelemahan. Terima lah hakikat Kutty dan PH ni langsung tak releven dan tak diperlukan dalam senario politik negara...rakyat dah tolak kau orang lah !

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1.5 juta tu kehadiran program di seluruh malaysia ngok...ko selalu syok sendiri buat temberang...

      Delete
    2. Takziah pada geng najib ko gali dulu lubang kubur ko pas tue trjun kambus sndiri boleh tak?

      Delete
  33. saya anak muda bangga dengan ph. kami tak datang sebab bolasepak. kami sokong ph 100%

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syabas mr j20 inilah anak muda harapan bangsa
      UNDI PAKATAN

      Delete
  34. kawan kami masyarakat india sibuk siap nk depavali. kami semua kaum india 100% sokonng ph. hidup ph

    ReplyDelete
  35. kami sabah sarawak 100% sokong ph. kami tak dapat datang sebab belon tak muat nak tampung kami semua dari sabah dan sarawak datang semenanjung. jika tidak penuh semenanjung kami ni penyokong tegar ph dari sabah sarawak datang.

    ReplyDelete
  36. kami kaum cina saja tak datang sebab kami semua kaum cina memang dah 100% sokong ph. lagipun nak bagi bukti bahawa kaum melayu sudah boleh kasi tsunami sokong ph pru ni. hidup ph

    ReplyDelete
  37. kami kaum wanita dah sedia bagi support keluarga lelaki kami sokong ph. walau kami tak datang sebab urus rumah. kami tetap sokong ph 100%

    ReplyDelete
    Replies
    1. Caya J 20.... Bukan Mr J ye.

      Delete
    2. SELAMAT KAN MALAYSIA DARI PEMIMPIN KLEPET YG MERABAN
      PRU KASI SAPAN INI JIBAN
      UNDI PAKATAN HARAPAN

      Delete
  38. Mengikut anggaran malaysiandigest kehadiran 25000 orang...kira ok lah...himpunan ini untuk kawasan lembah kelang....diseluruh malaysia boleh ikiut live streaming.....

    Ini tambah menakutkan najib nak bubar parlimen...hehehe...

    Cai melalak bukan main kuat tapi najib yg ketakutan..

    ReplyDelete
  39. Kenapa ni, ramai cai2 dah bertukar jadi bapok
    Begitu banyaak hujah, tak berani menyampok
    Hujah cai2 bingai, hamba ratah mcm keropok
    Tapi cai diam bodo jer kepala hamba hempok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko bapuk syok sendiri...najib yg yg makin takut...ko suruh najib bubar parlimen...gerenti najib tak berani bubar punyer ...hihihi...tinggal lah ko khayal bersama bang sadar 5 kupang...jalan pon ngengkang....

      huhuhuhuhuhuuuu

      Delete
    2. Bapak bapok ko si gincu pink lar yg takut sampai insomnia anon1053

      Delete
  40. bila pru ni kami jentera ph tak sabar dah ni. penyokong dan pengundi dan masyarakat semua kampung dan bandar tak sabar dah nak bagi undi pada ph. semua kawan saya dari perlis kedah penang terenganu kelantan n.sembilan melaka johor melaka selangor putrajaya kl sabah sarawak brunei singapore indonesia tak sabar nak pangkah ph.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasi gulung kubu barisan jiban pru nie
      INI KALI LAH
      KITA UBAH
      PAKATAN HARAPAN
      SATU OPSYEN
      RAKYAT BERMARUAH

      Delete
  41. Himpunan hapus klepetokrasi dah ada dlm diri rakyat yg merasakan keperitan wlpun tidak hadir pada perhimpunan di padang semalam, hanya tunggu pru saja untuk rakyat menurunkan ahli klepetokrasi dari mendominasikan negara sekarang

    ReplyDelete
  42. perak marah tak sebut dia tadi. 100% rakyat perak undi ph

    ReplyDelete
  43. pru now nak undi ph sekarang. dah tak sabar nak pangkah ph. nak ph nak undi ph. hidup ph

    ReplyDelete
  44. ph ph ph ph. kami penyokong ph ada 5 juta nak pangkah ph.

    ReplyDelete
  45. Himpunan 14/10 semua mari jauh dan dekat
    Dua tiga ribu jer yang ada, terimalah hakikat
    Ternyata perjuangan PH ini tak dapat berkat
    Heh he..pak kadok risau, gulong kain pelikat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhhh

    ReplyDelete
  46. semua penyokong ph dah berdaftar. nak undi ph. nak pangkah ph. tolongla pru esok

    ReplyDelete
  47. jika semua penyokong ph datang dari sabah sarawak utara selatan. mana nak cukup hotel dan kapal terbang nak tampung. padang pun kecik. yang boleh tampung peti undi sahaja. nak pangkah ph. cepatla pru

    ReplyDelete
  48. nak undi ph. nak undi ph. cepatla pru. tak payah banding perhimpunan. banyak datang perhimpunan pun bukan boleh menang undi. kami ni pengundi ph ada 5 juta berdaftar tak sabar nak undi ph.

    ReplyDelete
  49. undi ph ph ph ph ph. kami dah tak sabar nak undi ph. ready any time. bila2 masa ph boleh menang majoriti mudah pru ni.

    ReplyDelete
  50. KIH...KIH...KIH...CYBERTROOPER BABI UMNO DAH TAK DAK CERITA LAIN....

    INI MALAM NAJIB BABI BUGIS KEPALA RAZAK SIAL...TATAK BOLEH TIDOQ LENA WOIII....

    BERATUS RIBU CAI HAPRAK DATANG TENGOK KELENTONG MAJIB SUDAH NAZAK TAK SEDAU DIRI NI...SAMPAI MELIMPAH KAT LUAR PADANG...TAPI SEMUA DIBAYAR UMNO. RM50 SANGGUP JADI ANJING DAN BABI UMNO MACAM KEJOLA

    HE..HE..HE...ESOK KAT AKHBAR SINAR HARIAN KOBAR...BERATUS RIBU KERA-KERA HADIR....APA TAK NYER...GAMBAR DIFOKUS DEKAT....TAPI SEMUA UMNO SIAL TANGGUNG. GAMBAR UMNI SIAL DI EDIT BAGI NAMPAK RAMAI. MEMANG BABI SIAL MAKBAPAK ATUK NENEK CYBERTROOPER UMNO BABI SIAL

    CAKAP BERDEGAR-DEGAR SIANG MALAM....HABUK PUN TARAK...NAJIB SUDAH NAZAK DAH NAK MAMOOS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha bro malaysia cybertrooper dowg dah gelabah cipan skang

      Delete
  51. umum saja pru. satu semboyan saja dari team kami, ph boleh menang besar pru ni. cepatla umum

    ReplyDelete
  52. DAN jangan lupa kami 'MALAYSIAN DIASPORA'yang tinggal diluar negara.Kami mengikuti perkembangan politik di Malaysia.Dan kami adalah para professional yang tidak perlu di kempen2 lagi.Kami tetap akan mengundi.Sebahagian kami akan pulang untuk HAK kami mengundi walaupun biaya pulang agak mahal.Kami mahu mengundi di Bumi Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami hargai anda dari kejauhan anda adalah antara rakyat yg cintakan negara masa depan bukan untuk kita tapi untuk generasi yg akan mewarisi

      Delete
  53. tak payah maki maki buat dosa kering saja pd penegar bn ni. kami golongan jentera muda ph dah sedia 100% utk pangkah ph. 5 juta undi ph comform dah.

    ReplyDelete
  54. undi ph undi ph. cepatla pru. ph ph ph

    ReplyDelete
  55. MR J.. BUDIN.... POMEN BAWAH TANAH... ZACK... JON DOE... BUDAK SUMAN AMAT...RAMAN JPC..


    ARE YOU OK TODAY....?



    KIKIKIKIKI.... BERAMBUSSSS BARUA DAP@SINGAPORK....


    INI KALI LAH ...


    ARE YOU OK TODAY. ...?



    KIKIKIKIKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhh l am super fine like a superman.

      Thank you very much for asking.

      How is business last nite?

      Delete
    2. MR ZACK WHERE IS MR BUDEK BUDEK SUMAN AMATT TUUU..... SINCE MALEM TADI SI BUDEK SUMAN TU TAK MONCOL MONCOL LAGEE... KO PERGI TENGOK IDOP ATAU DAH MEMPOSSS.?

      IS HE OK TODAY....????



      KIKIKIKIKIKI... BERAMBOSSSS BARUA DAP@SINGAPORK DARI MALAYSIA LAHHH...!!


      KIKIKIIKI....

      Delete
    3. Bro zack dubuk jiban dah nak sampai sakaratul dowg kita tinggal kiam jadi penganti jiban haha kiam tue maksud nya berdiri pada dubuk yg tak paham

      Delete
  56. Sorry DIVERSION

    The woman who was filmed in the video having affair with TAN SRI MACC BOSS has admitted the illicit affair. She has also apologised to Tan Sri's family as well.

    1. No reason to call it FITNAH
    2. No reason for police NOT TO TAKE ACTION
    3. Remember dzulkifli said he feared Allah and only Allah when he was first appointed.....? TERINGAT LAGU INIKAH BALASANNYA OLEH A.HALIM.

    Apandi Ali...anda pun pernah kata HANYA TAKUT PADA ALLAH....so who is next?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bookti mana.. fakta mana.. hari ape.. pukul berapa... masa kejaduan di mana... bokti... bookti ade...???

      Delete
    2. THE woman at the centre of allegations that she had an affair with a senior graft-buster has come out to say she that she will accept the blame but will not reveal the real reason behind her divorce.

      Baca Malaysian Insight....go and read now

      Delete
    3. Janda dua anak buat projek seks di Bali bulan Julai baru ni bersama KP SPRM.

      Khabarnya masih berstatus bini orang semasa Skandal Bali dibongkarkan.

      Kemungkinan besar dirancang viral oleh Umno Sabah. Tapi KP SPRM takut Tuhan sahaja jadi tak ada masalah.

      Delete
    4. 11.46,

      BUKAN FITNAH....OK????

      Fakta....inikah balasanNYA?

      Delete
  57. Budin , 5 ribu ke, 10 ribu ke ...itu hanyalah nombor. Yang penting adalah hala tuju serta semangat di dalam memperbetulkan kepincangan serta mengembalikan kehebatan Malaysia saperti masa lampau .

    Kata2 sdra. Budin di atas tu ada kebenarannya tetapi tidak terhad di situ saja . Lojistik juga tidak menyebelahi tempat perhimpunan itu. Jikalau di adakan di KL dimana bolih di hadiri dengan system pengangkutan yang lebih kemas , pasti jumlah kehadiran lebih ramai .

    Walaubagaimana pun sdra. Budin ,hari ini mood saya ada sedikit merudum . Kedua2 pasukan sokongan saya terkantoi ... Arsenal kantoi kepada Watford . Bagitu juga Barcelona kantoi kepada Athletico Madrid .
    Kekalahan Arsenal lebih memberi kesan kerana saya ada memegang satu dua unit saham menerusi Arsenal fc Supporters Global .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ade orang nk tengok EPL lagi dah.. skg banyak ubah pada PSG... ketinggalan zaman tul la puak bangang kelepetokwan nih...


      kikikikiki...

      Delete
    2. Hehe bro diny btol tue kehadiran hanya angka tpi isu yg pakatan timbulkan lbih kepada isu nasional so dtg xdtg itu subjektif dubuk jiban nie gah jer lbih mcam kempen jiban i love pm hakikatnya owg dlm partinya pun meluat parti kalo meraban dasar ananiyah atau individual mmg meluas tanda pertubuhan barisan lahanat nie dah nak smpai sakaratul dah hehe kawan pun hangin gunner kalah nie tpi agak nyer kalo gunner amik jiban jdi presiden ape jdi?hehe are u still support that club?bro diny haha just sinikal kt mreka bro
      SALAM PERJUANGAN
      UNDI PAKATAN

      Delete
  58. “Bersihkan Malaysia dari Najis Rasuah”
    Pakatan Harapan bertekad menjadikan Malaysia di antara 10 negara paling bersih di dunia menjelang 2030.

    Untuk setiap satu ringgit yang dicuri dengan rasuah, maka kuranglah satu ringgit peruntukan pembangunan sekolah. Untuk setiap sepuluh ringgit yang dicuri dengan rasuah, maka kuranglah sepuluh ringgit subsidi perubatan hospital kerajaan. Berbilion ringgit telah hilang akibat Najis Rasuah yang diamal pimpinan utama UMNO-BN.

    Skandal-skandal mega yang dibongkar sejak Dato’ Sri Najib Razak menjadi Perdana Menteri membuka mata rakyat bahawa Rasuah itu Najis yang mengotori dan menghancurkan badan-badan seperti 1MDB, MARA, FELDA, Tabung Haji, KWAP dan YAPEIM. Negara boleh bankrap kerana Najis rasuah.

    Wang lebih RM 20 bilion yang dicuri dalam skandal mega 1MDB sebenarnya boleh membina 460,000 rumah kos rendah, menyediakan pendidikan percuma, atau membina 50 buah hospital baru.

    SPRM sekarang melapor terus kepada Perdana Menteri. Mereka hanya berani menangkap dan mendakwa “ikan bilis” - pegawai-pegawai rendah kerajaan atau pimpinan pertengahan kerajaan. “Ikan-ikan jerung” seperti MO1 yang merasuah masih bebas.

    Apabila pemimpin atasan mencuri wang rakyat menerusi amalan rasuah dan salah guna kuasa, kita lah yang terpaksa bayar hutang negara dengan cukai GST, kenaikan harga minyak dan potongan subsidi beras, gula dan minyak masak.
    Pakatan Harapan berikhtiar untuk membersihkan Malaysia dari Najis Rasuah, bermula dari pimpinan tertinggi kerajaan. Kami bertekad untuk menjadikan Malaysia antara 10 negara paling bersih mengikut Indeks Persepsi RasuahTransparency International menjelang tahun 2030.

    ReplyDelete
  59. Konon kat Pdg Pj Timor, sejarah mau diukir
    Yg berlaku sebalik nya, cai meratap berzikir
    Rakyat sudah makin bijak & mampu berfikir
    Tidak ada sebab BN perlu kita nak disingkir

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puui...sbab najib merompak umno dan bn mesti disingkir oooi kenkang....

      Huhuhu huhuhu huhuhuuuuuu

      Delete
  60. Himpunan anti-kleptokrasi: 75% Melayu, amaran awal tsunami
    Posted By: Pentadbiron: October 15, 2017 Print Email
    Penyertaan kira-kira 75% Melayu dalam perhimpunan Selamatkan Malaysia, Hapuskan Kleptokrat malam ini membayangkan kejayaan Bersatu (PPBM) dan AMANAH menarik sokongan.
    Pensyarah Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Dr Mazlan Ali dalam ulasannya berkata, peserta Melayu yang ramai dan majoriti (75%) dan ini memberi mesej kurang baik kepada BN dan PAS.
    “Kehadiran ramai peserta Melayu menggambarkan Bersatu kini suatu ancaman kepada BN,” katanya.
    “Segmen pengundi Melayu adalah merupakan pengundi kritikal bagi pembangkang sejak dua PRU mutakhir,” kata beliau dalam ulasan itu.
    Beliau percaya Bersatu dan AMANAH menjadi menyumbang dan faktor kepada kehadiran ramai peserta Melayu.
    “Ini jelas sekiranya PPBM dapat mengalihkan sekurang-kurangnya 15% undi teras Umno dalam PRU 12 kepada PH, maka BN bermasalah besar,” katanya.
    Bagaimanapun, beliau berkata, kehadiran yang dijangka 100,000 tidak mencapai sasaran.
    “Faktor permulaan cuti sekolah mungkin mempengaruhi kehadiran,” katanya.
    Katanya, pengundi Cina walaupun kurang dalam perhimpunan ini, tetapi dipercayai masyarakat Cina sudah membuat pilihan siapakah yang mereka akan undi dalam PRU 14 nanti. – MD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini yg menakutkan najib nak bubar parlimen....hehehe...tanda2 umno akan kojol....kojolla kengkang bertambah kengkang laa

      Huhuhu huhuhu huhuuuuuuuuuu

      Delete
  61. Himpunan hambar, cai2 habiis meroyan gila
    Admin tampil pujuk dan bagi alasan lah pula
    Dibuatnya alasan konon Deepavali dan bola
    Yg betul nya, org mmg benci Matdey Kerala

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah berapa lama dah dok buat leasing business kat lorong chow kit tu???

      Delete
  62. 14 Okt di Pdg Pj, cai2 puak haprak merempat
    Sambutan dingin cai2 jadii terkinja2 terlompat
    Usah nak kata setuja hadir, 1% pun tak dapat
    Rasa mcm tak sabar sgt nak mengundi cepat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhh

    ReplyDelete
  63. THIS THE PROOF....NOT FITNAH

    I’ll take the blame, says woman accused of having affair with MACC officer

    The senior MACC officer accused of having an extra-marital affair has yet to comment on the issue. – The Malaysian Insight file pic, October 15, 2017.

    THE woman at the centre of allegations that she had an affair with a senior graft-buster has come out to say she that she will accept the blame but will not reveal the real reason behind her divorce.

    The woman said she had been under pressure to clear her name after a three-minute video implicating her and a senior Malaysian Anti-Corruption Commission officer in an extra-marital affair had gone viral on social media recently.

    "A lot of people have advised me to reveal the real reason behind my divorce, whether it was true that it was because of the scandal with (the senior MACC officer).

    "It is sufficient that my ex-husband, our parents and I know the reason I filed for divorce in court.


    "Let the whole world blame me. For me to step forward and do an expose is not feasible as it would only worsen the situation and hurt more parties," she wrote in a public post on Facebook.

    The video in question showed several pictures of the woman with whom the MACC man allegedly had an affair.

    Several images featured her with her family, including two young children.

    The video included several old clips of the senior MACC officer.

    In one clip, the officer spoke about men and women who swayed from their faith, and those who failed to repent. Another clip showed the officer reciting a poem on integrity.

    Questions and remarks directed at the officer were inserted between the clips and pictures, such as, "How could you destroy this family?" and "Don't you pity the children?".

    The author of the clip claimed that the woman and her husband had divorced on September 28 at the Ulu Klang lower shariah court because of the alleged affair.

    On Tuesday, the couple criticised those using their divorce to make the allegation for dragging their children into it.

    The matter is now under police investigation.

    In her latest Facebook post, the woman also apologised to the senior MACC officer and his family.

    "I can only pray that this painful episode will come to an end quickly," she said.

    The Malaysian Insight has contacted the MACC officer but has yet to receive a comment, but MACC had earlier denied the allegations.

    Enticing a married woman is an offence in Malaysia under Section 498 of the Penal Code. The crime is punishable with two years' jail, a fine or both.

    The allegation comes as MACC is sweeping up politicians and high-ranking civil servants in corruption investigations. – October 15, 2017.

    ReplyDelete
  64. Bang Shahbudin,apa apa pun sasaran juga matlamatnya begitulh hakikatnya.kami terima. Kami orang kebanyakan..x sempat x mampu nak berhimpun & polis banyak sangat cekadaknya...jom kutip biji sawit kat kebun...kos tinggilh sekarang.

    ReplyDelete
  65. Bang Shahbudin...satu kg kami orang kebanyakan nak ketepikan BNOMNO dan beri laluan pd PH..itu saja

    ReplyDelete
  66. Rajin 6persen kerja hari ni. Payments Dah dpt ke. Saye gak kesian. Hari minggu pun kene kerja. Skang keje kena rebut. Ade je kerja, Sapu. Tak mcm dulu. Kalau banyak sgt, boleh tendang Kat bengkel mamber Yg lain. Tak kira cina, Melayu, India. Lebat dgn rezeki. Skang banyak kompeni Park je Lori. Kurang kontena. Kalau masuk port klang lepas pukul 10 mlm mcm Kat ulu. Lengang Jln. Tak sibok mcm dulu. Dulu Bos Yg jenis jaga lori. Tempat jin bertendang tak nak ambik. Takut lori Cepat rosak. Skang ape ade sapu. Kalau lori rosak tgh Jln. Jadi rugi. Kiranya Janji Lori Jln, driver Ada gaji. Kata 3 4 org pengusaha lori Yg rapat dgn saya. Dulu pun eksport org tak nak ambik, Pasal kene kejar masa. Takut closing time lepas. Kapal Dah berlayar . Kena ganti balik. Rugi lagi. Tapi tak terasa Pasal tgh mewah. Skang Sapu. Tapi Takpe la. 20sen gelak besar. Kita pun tumpang la gelak jugak. Huhuhuhu. Kerja, kerja, kerja. Lagu M Nasir. Janji halal. Insyaalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul smart pomen skang keje mmg ckup makan jer tue yg dubuk cakap pertumbuhan kdnk meningkat n blablabla
      Tapi kalau keuntungan untung dier pegi mana?antum g bgi kat permata ker?hehehe

      Delete
  67. Wanita didakwa skandal dengan pegawai kanan SPRM ‘luah perasaan’ di Facebook
    Dikemaskini kira kira 2 jam yang lalu · Diterbitkan pada 15 Oct 2017 10:27AM · 0 komen
    Lagi
    A
    Wanita didakwa skandal dengan pegawai kanan SPRM ‘luah perasaan’ di Facebook
    Wanita yang didakwa mempunyai hubungan dengan pegawai kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dalam video yang tular di media sosial bertegas enggan menjelaskan perkara sebenar walaupun didesak banyak pihak kerana tidak mahu mengaibkan sesiapa. – Gambar fail The Malaysian Insight, 15 Oktober, 2017.

    WANITA yang didakwa mempunyai hubungan sulit dengan seorang pegawai kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) baru-baru ini, menggunakan media sosial untuk meluahkan pandangannya mengenai isu itu.

    Menerusi akaun Facebook, wanita itu menulis, beliau enggan mengaibkan sesiapa dengan mendedahkan perkara sebenar walaupun didesak banyak pihak.

    “Dalam keadaan marah dan emosi yang tidak stabil, tentunya saya juga berniat untuk melakukan perkara tersebut...Tetapi, Allah telah anugerahkan kewarasan akal dan fikiran tinggi kepada saya untuk memikirkan baik dan buruknya akibat kpd perbuatan yg akan saya laksanakan.

    “Cukuplah saya dan bekas suami serta ibu dan bapa sahaja yg tahu apakah punca saya memfailkan permohonan cerai di mahkamah.


    “Biarlah seluruh dunia menuding jari kepada saya, namun untuk saya tampil ke hadapan membuat pendedahan tidak sama sekali kerana ia akan hanya memburukkan keadaan dan melukakan hati lebih banyak pihak,” katanya sebagaimana ditulis di Facebook.

    Video yang berdurasi hampir tiga minit itu mendakwa yang wanita dan suaminya yang baru sahaja bercerai pada 28 September di Mahkamah Rendah Syariah Ulu Klang berpunca daripada kecurangan si isteri.

    Ia menunjukkan beberapa keping gambar wanita itu yang didakwa mempunyai hubungan dengan seorang lelaki yang dikatakan pegawai SPRM. Beberapa gambar dalam video itu termasuklah gambar wanita itu bersama keluarganya termasuklah dua anak mereka yang masih kecil

    Video itu turut meletakkan beberapa kepingan klip video lama seorang pegawai kanan SPRM. Dalam satu klip video itu, pegawai itu bercakap dengan lelaki dan wanita yang pegangan agama dianggap sesat dan tidak mahu bertaubat. Sebuah lagi klip menunjukkan pegawai itu mendeklamasikan sajak berkaitan integriti.

    Pertanyaan dan kenyataan yang ditujukan kepada pegawai SPRM terbabit juga dimasukkan antara klip dan gambar dalam video itu, seperti “bagaimana anda boleh musnahkan keluarga ini?” dan “Tak kesian ke pada anak-anak mereka?”

    Pada Ahad lalu, seorang pegawai pemasaran berusia 37 tahun di Kuala Lumpur membuat laporan polis di Sentul selepas melihat video itu.

    Beliau menggesa polis menyiasat sama ada dakwaan melibatkan pegawai atasan SPRM itu adalah benar dan mengambil tindakan selanjutnya.

    Dakwaan itu pertama kali dilaporkan akhbar Sin Chew Daily yang melaporkan polis sudah mengesahkan menerima laporan dan kes itu sudah dirujuk kepada Ibu Pejabat Polis Persekutuan Bukit Aman.

    Bagaimanapun perkara tersebut enggan diulas oleh pihak SPRM.

    Dalam catatan Facebook itu juga, wanita tersebut turut meminta maaf kepada pegawai tertinggi SPRM dikaitkan sebagai punca penceraianya.

    “Perkara ini telah pun selesai dan demi masa depan anak-anak saya perlu teruskan kehidupan seperti biasa, bekerja dan menjaga anak sebaik yang termampu.

    “Saya juga mohon maaf beliau dan seluruh keluarga atas perkara ini. Saya hanya mampu mendoakan agar episod duka ini akan berakhir dengan segera,” luahnya. – 15 Oktober, 2017

    ReplyDelete
  68. Top 3 kekeliruan rakyat terbanyak hari ini.
    1. Sebab apa tiada kilat sabubg menyabung diPJ semalam?
    2. Sebab apa tiada julan ikan murah di PJ semalam.
    3. Sebab apa Najib masih tidak mahu bubar parlimen. Walhal Media sehala dan pelahap UMNOBNPAS masok blog2 mencanai canang junlah kehadiran diPJ? Kan PH tgh lemah tuu,sendiri ckp pun sendiri takut? Apa hal bhaiii?

    Apapun, baki2 pelahap yg tak sokong SELAMATKAN MALAYSIA adalah subversif yg patut ditarik kerakyatannya.

    ReplyDelete
  69. Apa terjadi kat Pdg Pj patut jadi satu cerminan
    Tapi caii2 masih berada dlm mimpi halimunan
    Kenyataan terpapar, Matdey org tak berkenan
    Rakyat tak suka kpd parti yg gugat keamanan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ek...ehhhh 1229
      mana ada rusuhan kat situ atau di mana2,,,,kecuali lah kalau ada jamal jamban...pasti rusuhan, kan?
      ko demam ni!!! pi masuk air kubang ko tu cepat biar sejuk badan n fikiran....opsss ko ada fikiran kerrr????

      Delete
  70. Assalamualaikum pembuka kata
    Kepada rakan2 dan juga lawan
    Bukan nak maki atau mencerca
    Cuma saya nak beri pencerahan

    Sayangi Malaysia Hapuskan Kleptokrasi

    ReplyDelete
  71. Kisah nya berkisar satu perhimpunan
    Amalan biasa bagi negara Demokerasi
    Suasananya aman damai tiada rusuhan
    Sayangi Malaysia Hapuskan Kleptokrasi

    ReplyDelete
  72. Cuma dalam beberapa jam sahaja
    PH berjaya kumpul lebih 10 ribu orang
    Itu pun dengan belanja sendiri saja
    Apa tah lagi JIKA ditaja dandiberi wang

    ReplyDelete
  73. Alasan yg admin cuba bagi, bikin hati rasa geli
    Apa ke jadah nak kaiit dgn bola dan Deepavali
    Sebenarnya aota haprak rakyat dah tak peduli
    Kepercayaan rakyat Matdey tak dapat nak beli

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geli hati ku tengok gelagat cai bodoo tak berani desak najib bubar parlimen...

      Delete
  74. Dgn sekelip mata dah ada 10 ribu orang
    Tanpa tajaan tanpa rasuah tanpa wang
    Ramai yang berserta tidak muat padang
    Itu lah petanda umno bn akan tumbang

    ReplyDelete
  75. KAHKAHKAHKAHKAHKAHA

    BAU JUBOR MAMAK TUA KUTUK DAH LAYU!!!!!!!!

    KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH

    ReplyDelete
  76. Segala kemungkaran pemimpin negara
    Dibuka didedah tak tersembunyi lagi
    Di mana Najib dn geng nak sorok muka
    Didedahi dilondehi tak ternafikan lagi

    ReplyDelete
  77. Tun Mahathir dgn selamba kata Najib pencuri
    Sudah Pastilah rasa ini bukan nya kali pertama
    Apakah PM Najib masih mempunyai harga diri
    Kenapa tak saman tak tindak memulihkan nama

    ReplyDelete
  78. Pengakuan Tun Mahathir menyatakan penyesalan
    Memberi sokongan Najib jadi Perdana Menteri bangsat
    Kerana Tak seperti ayahnya Tun Razak punya jalan
    Tapi Najib kerjanya mencuri mencuri mencuri hak rakyat

    ReplyDelete
  79. Himpunan Sayangi Malaysia Hapuskan Kleptokerasi
    Mesej utamanya memerangi rasuah diketuai Najib
    Kini umno bn dan rakan barunya pas jadi pucat lesi
    Ayoh, mari sama sama Malaysian menghapuskan aib

    ReplyDelete
  80. Mat Sabu berbahasa sindiran jangan macai2 tak faham
    Tentang hal DOJ, MAS Singapura dan dari Sweezerland
    Bank Negara Malaysia denda 1MDB rm115.8juta ngam
    Ini bukti 1MDB bersalah bermasalah jgn cuba defend

    ReplyDelete
  81. Melihatkan gelagat personal di atas pentas
    PAKATAN HARAPAN kembang dgn pantas
    Hapus sengketa sesama mereka yg lepas2
    INSYA ALLAH Putrajaya mereka dpt rampas

    ReplyDelete
  82. Pdg Pj Timor jadi buktii, PH hanya cikai ciput
    Konon hadir sejota, yng ada hanya sejemput
    Ternyata sokongan kpd Madey kian mereput
    Juga petanda yg PH kian hampir tarikh luput

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhh

    ReplyDelete
  83. MANE ITU BUDEK SUMAN HAAHHH.?

    IS HE OKEY TODAY.....

    SINCE MALEM TADI ITU BUDEK SUMAN AMAT BELOM BRLOM MONCOL MONCOL LAGI...

    BUDEK SUMANNNNN... !!!!!


    ARE YOU OK TODAY. ...???????



    INI BARUA DAP#SINGAPORK BOLE BEREMBOSSSS SEKERENG....!!!!




    KIKIKIKKIKIKIKI.....

    ReplyDelete
  84. Tdunami melayu....najib kecut perut....

    ReplyDelete
  85. Kami penyokong dari Kedah tak lah sangat
    meriya-riya nak ke KL krana himpunan
    tersebut. Tengok facebook pun cukuplah.
    Tapi ingat!!!! 80% rakyat kedah , hanya
    tunggu PRU saja akan undi PH.

    PH dah boleh susun kabinet baru
    kat kedah ni.

    HIDUP TUN..
    YOU ARE THE BEST!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. BETOI LAH BRO...
      PERJALANAN PERLU KOS
      DARI KE-KL,BAIK BELI BERAS

      RAMAI KE TIDAK HIMPUNAN TU..
      AKU TAK KESAH...

      PRU NANTI PANGKAH PH

      KAMI GENG PH TAK PERNAH GOYAH

      Delete
    2. SYABAS ANON1313 ANDA TIDAK KESEORANGAN DALAM MENDOKONG ASPIRASI RAKYAT
      JOM PRU NIE
      KASI TUKARR

      Delete
  86. Kesian cai2 bingai perah keringat dan tenaga
    Kita nak himpun 1 jota, kata cai2 dgn bangga
    Namun yg hadir jauh sekali dari mereka duga
    Tidak kesampaian lah ular lidi nak telan naga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kecian ko otak bongok...masih berkhatal dan mabuk...jalan pon kenkang...

      Tsunami melayu menambah ketakutan najib....huhuhuuuuu

      Delete
  87. Cai berhempas pulas, peluh keringat diperah
    Di Pdg Pj Timor, konon mau mecipta sejarah
    Sambutan hambar bikin cai2 tidak tentu arah
    PRU14 udah pasti PH akan tewas dgn parah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. LEPAS PRU,
      KAJOLLA MASUK PENJARA

      Delete
  88. Kesian cai2 berhempas pulas berusah payah
    Tak jalan, di Pdg Pj Timor, mau tabor dakyah
    Cai2 pulang jalan terhoyong hayang melayah
    Petanda awal PH makin tandus lemah goyah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhh

    ReplyDelete

  89. Klu rakyat diberikan 2 pilihan GELAP atau CAHAYA sudah pasti CAHAYA mnjd pilihan mrk..

    Ddlm CAHAYA tiada lg momok yg menakut2kan..

    Ddlm CAHAYA terang yg tiada momok itu, tiada n TIADA ketakutan krn KEBODOHAN lg..

    Momok GELAP yg paling menakutkan lg memBODOHkan itu adalah sentimen perkauman n prejudis agama yg dgn sengaja dirancang diulang2..

    DAN momok itu dgn sendirinya LENYAP apb tiada lg ruang yg GELAP, apb ruang telah dipenuhi CAHAYA diskusi debat hujah serta fakta2 AUDIT telus lg tepat yg MIRACLE bertenaga..

    KEBODOHAN adalah natijah hidup ddlm GELAP, yg boleh dgn mudah di"api2"kan dgn isu lapuk perkauman serta prejudis agama yg usang ketinggalan zaman..

    CAHAYA yg terang dan LURUS yg dibawa nabi SAW itu adalah rahmat kpd seluruh alam2.. sama sprt bak CAHAYA mentari yg TAK pernah bias n prejudis menyinari seluruh umat manusia dgn SAKSAMA tanpa mengira darjat perbezaan kaum bangsa negara maupun agama..

    CAHAYA mentari itu sgt2 adil n LURUS menyinari kita n CAHAYA itu tak pernah membeza2kan kita India Cina Melayu Iban Kadazan dll dinegara ini, begitulah indahnya CAHAYA pemberian"NYA" melalui mentari itu yg tak pernah n TIADA bias walau sedikitpun sama sekali!

    Raikan suburkan dan war2kan sbnr2 CAHAYA MERIT n Integrity, CAHAYA cinta n Kaseh Sayang sesama kita, so apb wujud CAHAYA yg terang indah lg LURUS itu, momok2 GELAP yg penuh kesumat yg sarat dgn maki hamun kata2 kesat itu pun PASTI tak akan dpt hidup serta bernafas lg hi hi..

    Tenaga CAHAYA yg Tuhan berikan kdlm jiwa kita itu sgt2 power lg AKTIF n sedarlah manakala yg GELAP itu sgt2 lemah dhoif lg pasif!



    ReplyDelete
  90. TAK PE ... HIMPONAN KELEPETOKWAN TAK JADI KENYATOON... APA KATE OKTEBER FEST PESTA HIMPOONAN MINUM BEER PUAK KELEPETOKWAN BERHIMPON SAMBIL MINUM2 BEER.. SANTAI SAMBIL MABOK MABOK....!!!!

    Kikikikikiki.....

    ReplyDelete
  91. Cai2, sblm ini kemain megah lantang garang
    Konon di Pdg Pj Timor, mcm batalion perang
    Namun yg hadir khabarnya tak berapa orang
    Berduka ler cai2 bingai meraung mengerang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. AUW...AUW....
      ABANG HITAM...AUW...AUW..SODAP BANG

      LAGI----LAGI----

      Delete
  92. Kemain sblm ni, riuh rendah cai2 punya aota
    Konon hiimpunan Pdg Pj, akan turun berjota
    Tapi yg hadir pun hanya beberapa ekor unta
    Kinii cai kelu tersipu apa pun dah tak terkata

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. CAHAYA DI JENDELA BERSINAR-SINAR
      DUGONG BATAM, MAKAN DI LUBOK
      MATA K0JOLLA BERPINAR-PINAR
      PONGGONG DI HANTAM PAK HITAM MABUK

      Delete
  93. Tak akan ke mana pun agenda kerepotuakasi
    Nasib mereka akan spt, Nuat punya reformasi
    Usah le memberontak, balik le kpd demokrasi
    Lps PRU nanti bilang siapa lbh banyak kerusi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. CAHAYA DI JENDELA BERSINAR-SINAR
      DUGONG BATAM, MAKAN DI LUBOK
      MATA K0JOLLA BERPINAR-PINAR
      PONGGONG DI HANTAM PAK HITAM MABUK

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    2. nanti suruhle pak hitam

      taroh serbuk cili kat balaknyerrr

      kojolla lari ponggong berasap

      kalahkan jet tornado

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  94. MR KELUENGMEN MERABAN ARI INI
    BUDEK SUMEN TAK MONCOL LAGEE KAN
    ARE YOU OKEY TODAY & MALEM TADI...?
    HIMPONAN KELEPET TAK JADI KENYATOOUN




    kikikikikiki... BEREMBUSSSSSS BERUA BERUA SINGAPORK@DAP



    KIKIKIKIKIKI...

    ReplyDelete
  95. GELAP atau CAHAYA..

    Klu rakyat diberikan 2 pilihan GELAP atau CAHAYA sudah pasti CAHAYA mnjd pilihan mrk..

    Ddlm CAHAYA tiada lg momok yg menakut2kan..

    Ddlm CAHAYA terang yg tiada momok itu, tiada n TIADA ketakutan krn KEBODOHAN lg.. krn jd "takut" serta jd "BODOH" adalah umpan ddlm GELAP!

    "...perkauman dan agama..."

    Momok GELAP yg paling menakutkan lg memBODOHkan itu adalah sentimen perkauman n prejudis agama yg dgn sengaja dirancang diulang2..

    DAN momok itu dgn sendirinya LENYAP apb tiada lg ruang yg GELAP, apb ruang telah dipenuhi CAHAYA diskusi debat hujah serta fakta2 AUDIT telus lg tepat yg MIRACLE bertenaga..

    KEBODOHAN adalah natijah hidup ddlm GELAP, yg boleh dgn mudah di"api2"kan dgn isu lapuk perkauman serta prejudis agama yg usang ketinggalan zaman..

    CAHAYA yg terang dan LURUS yg dibawa nabi SAW itu adalah rahmat kpd seluruh alam2.. sama sprt bak CAHAYA mentari yg TAK pernah bias n prejudis menyinari seluruh umat manusia dgn SAKSAMA tanpa mengira darjat perbezaan kaum bangsa negara maupun agama..

    CAHAYA mentari itu sgt2 adil n LURUS menyinari kita n CAHAYA itu tak pernah membeza2kan kita India Cina Melayu Iban Kadazan dll dinegara ini, begitulah indahnya CAHAYA pemberian"NYA" melalui mentari itu yg tak pernah n TIADA bias walau sedikitpun sama sekali!

    Raikan suburkan dan war2kan sbnr2 CAHAYA MERIT n Integrity, CAHAYA cinta n Kaseh Sayang sesama kita, so apb wujud CAHAYA yg terang indah lg LURUS itu, momok2 GELAP yg penuh kesumat yg sarat dgn maki hamun kata2 kesat itu pun PASTI tak akan dpt hidup serta bernafas lg hi hi..

    Tenaga CAHAYA yg Tuhan berikan kdlm jiwa kita itu sgt2 power lg AKTIF n sedarlah manakala yg GELAP itu sgt2 lemah dhoif lg pasif!

    ReplyDelete
  96. baru ku paham...perhimpunan kelepet terasi tu apa dia.....rupa2 pada perhimpunan itu mathir kuttik karalla nak umumkan pada orang ramai berapa kuttik dah kelepek duit rakyat selama 22 tahun dia pegang umno..tapi apa kan daya orang tak ramai sebab cuti depavali dan oraang ramai pergi london tengok bola lverpool lawan man u...

    ReplyDelete
  97. Ini Pak Man datang bersilat
    Kajolla lari terketar-ketar
    Pantun Pak Man tiada ngelat
    Kojolla jadi kentang putar

    Bawak bekal ,nyok muda
    Piala biru , bukan suasa
    Pak Man kekal,awet Muda
    kOJOOLA cemburu tak kira masa

    Ikan masin,haruan berkudis
    Bola pecah,bersin pun
    Pak Man hansem buruan gadis
    kojolla tak laku, seposen pun

    ReplyDelete
    Replies
    1. GADIS:PAK MAN...PAK MAN...AGHHHHH
      PAKMAN: JANGAN...JANGAN..GI KAT KAJOLLA

      GADIS : AH..TAK DEN KEBULORRRRRR

      Delete
  98. Rencana kerepotuakasi, nyata tiada sambutan
    Rakyat tak lagii percaya, itu PM punya mantan
    Yg pergi berguling hanya beberapa ekor setan
    Mengelupor terkinja2, tidak ubah kera di hutan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. BUKAN SETAN SEBARANG SETAN
      SETAN TANDUK DARI NERAKA
      BUKAN PAKATAN SEBARANG PAKATAN
      BN TERDUDUK,LARI BELAKA

      Delete
  99. Siian cai2, 14/10, Pdg Pj Timor punya bahana
    Demi si tua nyanyuk depa ni sanggup merana
    Sediih, pilu, penat dan letih, tidor pun tak lena
    Rakyat tidak suka parti yg nak bawa bencana

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. GUA ATA NAMPAK LU JUGA ADA SANA

      Delete
  100. Cai2 bingai kecewa, bila dibatalkan pesta arak
    Ke Pdg Pj Timor pula mereka gi kencing berak
    Konon sejuta penyokong, tapi habok pun tarak
    Melopong terkedu ler cai2 biol bangsat haprak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    ReplyDelete
  101. Kenapa cai2 jadi malu, bagai muka diserkup
    Atau ramai antara cai, pihak polis dah cekup
    Jagoh2 & otai cai2 ke mana udah melingkup
    Hari ini, cai2 bingai, hamba mau ajar cukup2

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuhhh...tu diaaa!! Siap berpantun. Ini mesti keje bangkai umno saluran 1. Nak tanya sikit..sampai bila umno nak pikul biawak hidup?? Satu negara kena tanggung pasangan biawak.

      Delete
  102. masih igt lg jamuan mkn mlm perdana di kelang anjuran bn seblum pru13? lautan manusia yg dtg siap dgn playcard i love pm bagai...last2 bila time undi bn ke laut jgk

    ReplyDelete
  103. Operation Lalang detainees expect full public apologies from Dr Mahathir.

    http://www.freemalaysiatoday.com/category/opinion/2017/10/14/operation-lalang-detainees-expect-full-public-apologies-from-dr-mahathir/

    __________________________________________
    Waduuh mangsa ops lalang tetiba menuntut
    Puak2 DAP ni dgn Madey dah buat tak patut
    Siap le org tua nyanyuk ni terberak terkentut
    Lps ni, sekali lagi dgn DAP nak kena melutut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...