Sunday, 15 October 2017

PAS AKHIRNYA AKAN SOKONG UMNO DALAM PRU 14 NANTI?


Telahan bahawa Akta 355 akan menjadi senjata yang akan merapatkan dan seterusnya mewujudkan hubungan kerjasama antara UMNO dengan Pas, biar pun tidak secara rasmi, akhirnya semakin terbukti menjadi kenyataan.

Ini berikutan kenyataan terbaru Ketua Dewan Ulama Pas, Dr. Mahfodz Mohamed yang menyatakan parti itu mahu dan merasakan lebih baik pindaan Akta 355 itu ditangguhkan sehingga PRU 14 diadakan terlebih dahulu.

Kata beliau, adalah lebih baik usul tersebut ditangguhkan sekiranya pada masa ini ia tidak mendapat sokongan yang sepenuhnya daripada UMNO.

Kita mahu bentang dan terus menang. Jadi, untuk mencapai tujuan itu, kita kena buat perkiraan kalau orang UMNO, bahkan Islam yang lain tidak memberikan sokongan, lebih baik ditangguhkan dahulu, kata beliau.

Apakah makna kenyataan Dr. Mahfodz itu?

Sekali imbas, ia seperti menzahirkan keyakinan Pas mampu menang lebih banyak kerusi dalam pilihanraya akan datang ini dan sekaligus menjadikan usaha meminda usul tersebut tidak berdepan banyak masalah.
Soalnya, apakah semudah itu untuk Pas menang lebih banyak kerusi?

Bagaimana jika mereka lebih banyak kalah daripada menang?

Tetapi, maksud lain daripada kenyataan Dr. Mahfodz itu ialah bahawa sama seperti hudud yang hanya merupakan mainan politik selama ini, Akta 355 juga jelas menerima nasib yang sama.

Jika benar pindaan Akta 355 itu begitu penting dan menjadi nadi kepada perjuangan Pas kini demi kepentingan umat Islam kononnya, bahkan mereka sudah mengadakan perhimpunan baju ungu di Padang Merbok sebelum ini, mengapa sekarang rela ia ditangguhkan?

Kenapa Pas tidak terus mendesak dan menekan Najib Razak, UMNO dan BN  agar dapat membenarkan ia dibahaskan dan diundi dengan segera sebelum PRU 14?

Habis, kalau asyik tangguh saja, untuk apa berhimpun dan memberi penerangan ke merata-rata tempat berhubung Akta 355 sebelum ini?

Siapa sebenarnya yang mempermain-mainkan isu pindaan Akta 355 ini demi laba politik sendiri?

Yang lebih penting daripada kesediaan Pas mahu menangguhkan pindaan itu sehingga selepas PRU 14 ialah ia dengan sendirinya mengesahkan bahawa parti itu akan terus bekerjasama untuk memastikan UMNO dan BN menang dahulu serta kekal berkuasa memerintah negara ini.

Maka, meskipun Akta 355 itu sudah ditangguh banyak kali dan kerajaan pernah memungkiri janji untuk menjadikannya sebagai usul kerajaan, Pas kali nampaknya sengaja "memerangkap" ahli dan penyokongnya untuk terus membantu Najib, UMNO dan BN memenangi pilihanraya akan datang demi mahu melihat pindaan akta berkenaan menjadi kenyataan.

Ia juga seolah-olah ahli dan penyokont Pas telah "diugut"  secara halus di mana jika mereka ingin melihat pindaan Akta 355 tidak mati di tengah jalan, tugas membantu kemenangan UMNO dan BN hendaklah dilakukan terlebih dahulu.

Apakah ini langkah Pas secara sendirian atau setelah ada perbincangan dalam gelap dengan UMNO?

Selepas menang, jika ditakdirkan menang, apakah UMNO dan BN akan benar-benar menunaikan janjinya untuk meneruskan pindaan Akta 355 itu?

Jika untuk  menjadikannya sebagai usul kerajaan pun tiada keberanian lantaran ditentang oleh MCA, MIC, Gerakan dan parti-parti komponen di Sabah dan Sarawak, apakah Najib tiba-tiba akan jadi berani selepas PRU 14 nanti?

Hmmmm....bak kata Nabil...lu fikirlah sendiri!! (ShahbudinHusin 15/10/2017)

250 comments:

  1. Replies
    1. RUU355 sekadar politik cari makan lebai akhir zaman.

      Delete
    2. Tuan Admin......pada pandangan teman.......RUU355 ni ditangguhkan sehingga lepas PRU14 ialah kerana ia tidak mendapat sokongan orang2 Cina. Tajuk RUU355 ini memang tak disokong oleh orang2 Cina.

      Mengetengahkan RUU355 akan menjauhkan orang2 Cina dari BN.........dengan secara tak langsung ia akan menjatuhkan populariti BN di kalangan pengundi Cina............sedangkan sokongan dan undi Cina amat diperlukan untuk memenangkan BN di PRU14 nanti.

      Presiden MCA Liow Tiong Lai pon tak sokong pembentangan usul RUU355 ni melainkan ia dibawa oleh kerajaan sendiri.

      Rujuk....
      https://youtu.be/etULUu048o0

      Maka itulah RUU355 ni diperapkan dulu.......supaya tidak menegangkan hubungan pengundi Cina dan BN.

      Ini sumer strategi utnuk talian hayat masing2...........bukan untuk agama......tapi lebih kepada agenda politik jerrrr.......

      Delete
    3. Tanya ya,mr jubor,kojolla,GN kenapa tidak marah pada MCA,MIC,Gerakan dan Parti Sabah dan Sarawak evangelist menolak RUU 355. Munafik betul.
      Cium dan jilat habis bersih pantat
      Tuan Jho Low kafir pandailah kamu semua. Bahlol

      Delete
    4. Parti agama apa ni paspispus mutar belit main wayang. Musang Cash is king ni dasyat betul. Ular Makkkkk pun ikut telunjuk.

      Delete
    5. NAMPAK SANGAT MASA BERSHIT 2 DAN 3 DIRAMAIKAN OLEH PENYOKONG PAS....NAK HARAPKAN MELAYU HAPRAK LAIN SELAIN DAP ....MELINGKOP LER FUKATAN HAPRAK...CONTOH ...MALAM SEMALAM...BANYAK BABI-BAI MENYONDOL...SAMPAI MELIMPAH KAT LUAR PADANG....100,000 OLANG OIIII....KAH...KAH...KAH...TAK TAHU LER SAPA YANG KLEPET NI...TERKELEPOT KOT....

      Delete
    6. 2214..aku tau le kome ada badak, seko badak tu boleh pkai satui aeroplane...yeay kami ada badak ..ko hado?

      Delete
    7. badak boleh mkn bersamann seratus manusia..sukenye amno ngan pas sama badak..hdup badak

      Delete
    8. Biasalah tuh Lebai Pas kena ikut skrip yang Umno dah siapkan, upah dah bayar... so sekarang kena keje laa.

      Jual agama ada untung maaa... harga pasaran sekarang ni ialah 90juta... untung beso wooo !

      Delete
    9. HE..HE..HE...KULUP MANA PLAK NI....ANU KO KULUP KO....

      Delete
    10. Pas parti jual agama
      Umno parti jual bangsa
      Apa yg nk kita harap
      Untuk membela
      Maruah dan negara?
      UNDI PAKATAN
      ITU JAWAPANNYA

      Delete
  2. Bodoh melantun dalam percaturan politik

    Kau tu bertanding sesama sendiri. kalau pelbagai penjuru , yang menang hanya satu

    Bukan kau tanding lawan DAP bahlol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memgenai isu dobi islam tuanku sultan johor bertitah kalau semua tak boleh sila duduk dalam gua
      So johor bukan tmpat menternak bangsa rasis
      Kami menghargai kaum berlainan bangsa dan ras
      Itu rahmat negara harmoni
      Pada pemuka agama jgn sempitkan fikiranmu dalam kefahaman yg jumud
      Sifat islam itu memudahkan
      Bukan memudahkan hukum yg jelas halal haramnya
      Jgn kamu mengelirukan hukum terutama masalah hukum yg ranting sedang hukum yg termaktub jelas kamu tak ambil kisah mengenai kemashalatan umat leseluruhan nya dan kamu akhirnya akan menyebabkan ketegangan kaum yg berbilang budaya dan agama sila berhikmah dalam menyampai kan sesuatu dan bertanggung jawab
      Kami rakyat johor rakyat berbilang bangsa jgn dirosakkan acuan ini oleh pemuka agama yg su iaini jahat.

      Delete
  3. Bodoh...

    Tak sedar kena main dgn UMNO/BN.
    Penyokong PAS...sedarlah.

    ReplyDelete
  4. Kpd PH, teruskan lawan dan lawan RUU 355. Kalau kau tak lawan, nanti DAP marah. Bila mereka marah, susah nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 19.48........ini adalah salah satu sebab kenapa RUU355 tersemput2 dan tertangguh2......

      Rujuk.....
      https://youtu.be/etULUu048o0

      Silap haribulan RUU355 setakat jadi usul Buku 555 jerrr........

      Errrr 19.48.......lain kali ko check benda dalam kain ko dulu sebelom ko serang orang lain hokkkayyy....

      Delete
    2. RUU164 sekali bentang sekali undi siap. Dah tahun depan kuatkuasa.

      RUU355 banyak kali bentang, banyak kali demo, satu kali masuk padang, satu kali tanam jirat, satu kali sekeh mufti, satu kali anak butir tahik, habis 2 himpunan pastalqin, habis semua mikrofon kena air liur ulama dan ustaz...

      TAPI UNDI TARAKKKKKKKKK...... KUATKUASA TARAKKKKKKKKK......
      BAHAS LANGSUNG TARAKKKKKKK.....

      ke longkang Parlimen je sudahnya.

      Delete
    3. Bro 20.46.......senak perot teman baca komen mike di ateh tuuuu.
      Hehehehe.......

      Mengena sambil melawak......dalam maksudnya tuuuu......
      Terrrbaikkkk yeoopppp...!!

      Salam perjuangan.

      Delete
    4. Ruu adalah hukum paksa karangan lebabai hadi bukan dari asas islam itu sendiri dan alasan hukum ini dibentang kan alasannya utk memperkasakan mahkamah syariah dgn tmbahan hukuman sebat dan denda.perkasa apa ini?untuk institusi syariah?untuk ummah?
      Andai diteliti dgn mendalam tiada satu pun di atas maslahat yg kita dapat drpd perlaksanaan ruu hanya fatamorgana lebabai hadi yg bnyak berangan tanpa kajian menyeluruh pro dan kontra hukum itu adakah memberi manafaat pada rakyat
      Adakah hudud yg sebenar akan merotan pesalah kemudian medenda pesalah dengan denda yg tinggi
      Situasi ini boleh dikatakan dah jatuh di timpa tangga

      Delete
  5. Melacurkan diri sebagai perempuan simpanan macam Skandal SPRM BALI pekerjaan tertua di dunia.

    Melacurkan agama dan kaum pula macam Najib dan Hadi tak kurang lamanya. Walaupun agama suci dan kaum brahmin tetapi bila jadi dilacurkan pelacur politik takkan selamat.

    ReplyDelete
  6. khairulryezall a/l osman kutty15 October 2017 at 20:16

    MTUC: Batal dasar benar sektor perbuatan guna 100% pekerja asing
     
    PETALING JAYA: Kongres Kesatuan Sekeja Malaysia (MTUC) menggesa Kabinet membatalkan keputusan melonggarkan syarat yang membenarkan sektor pembuatan mengambil 100 peratus pekerja asing.

    Setiausaha Agungnya, J Solomon berkata, dasar terbaharu itu adalah sesuatu yang mengejutkan dan 1 keputusan yang tidak wajar sama sekali.

    Katanya, MTUC berpandangan kenyataan Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Nur Jazlan Mohamed baru-baru ini menunjukkan kerajaan bergerak ke belakang dalam usaha mengurangkan kebergantungan ke atas pekerja-pekerja asing.

    “Sepatutnya kerajaan harus terus memperketatkan pengambilan pekerja-pekerja asing bagi mengurangkan kebergantungan ke atas mereka buat selama-lamanya,” kata beliau dalam kenyataan hari ini.

    Nur Jazlan sebelum ini dilaporkan berkata, kerajaan sedang mempertimbangkan membenarkan pengambilan 100% pekerja asing oleh syarikat yang menjalankan aktiviti eksport bagi segmen pengeluaran supaya mereka dapat memenuhi permintaan semasa dan masa depan.

    Solomon berkata sebelum ini kerajaan pernah mengumumkan dasar mengurangkan pengimportan pekerja-pekerja asing secara berperingkat-peringkat.

    “Jadi, mengapa secara tiba-tiba perlu ada satu dasar khusus bagi sektor pembuatan dengan membenarkan sektor pembuatan mengambil pekerja asing 100 peratus.”

    Langkah itu menurut beliau, bukan sahaja memberi1 isyarat tidak baik dalam pasaran kerja dan penggunaan pekerja tempatan dengan maksium yang boleh.

    Kata beliau, dasar terbaharu ini akan terus menafikan hak dan peluang rakyat tempatan untuk mendapatkan kerja pada kadar upah yang adil dan sewajarnya serta berkualiti bagi menyara kehidupan mereka.

    “Utamakan penggunaan pekerja-pekerja tempatan. Kongres Kesatuan Sekeja Malaysia mahu kerajaan juga dengan segera memperkenalkan gaji minum RM1,800 kepada pekerja-pekerja di negara ini,” kata beliau.

    Solomon menambah, MTUC berpendirian daripada terus menambah pengambilan pekerja asing hanya akan memenuhi tuntutan pihak-pihak tertentu yang mahu mendapatkan keuntungan, kerajaan harus memberi tumpuan bagi menyediakan pekerjaan kepada penduduk tempatan.

    “Kerajaan telah menolak untuk melibatkan rakan-rakan sosial untuk mempersiapkan masa depan kerja kerana perniagaan membawa pekerja asing menguntungkan pihak tertentu.

    “Bagaimanapun masih belum terlambat,” kata beliau sambil kerajaan agar lebih bertanggungjawab untuk membawa bersama penglibatan yang bermakna dengan rakan kongsi sosial dalam menyediakan pekerja Malaysia untuk membina dasar yang lebih komprehensif demi masa depan pekerja-pekerja tempatan selari dengan Revolusi Perindustrian 4.0.

    Dalam kenyataannya semalam, Majlis Tindakan Ekonomi Melayu (MTEM) memohon kerajaan mempertimbangkan cadangan pengambilan 100% pekerja asing dalam sektor pembuatan.

    Ketua Pegawai Eksekutifnya, Ahmad Yazid Othman berkata, ini kerana cadangan itu dilihat tidak praktikal dan bakal memberi kesan seperti pengurangan tenaga kerja mahir dalam negara, terutama di sektor berkenaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo dah kepalanya tak betol bertaiikkkk.......habis sumer anggota kaki tangan pon akan ikot tak betol.

      Monyet di hutan disusukan.....anak di rumah mamposss kelaparan.

      Dengan membenarkan 100% pekerja asing di Msia...........maka sumer skill kerja orang2 Bangla, Indon, Nepal akan naik dan maju.............tapi rakyat tempatan jadi makin bengap tak ada skill kerja.....tak derrr pengalaman bekerja.....dan tak ada kerja.

      Elok bebenor lerrrr tu yeoppp......satu cadangan yg bijak dan bernas....

      Hidop Msia !!
      Masia boleh !!

      Ini macam kita nak pangkah...???
      Cerodik buah peliorrrr.......!!

      Delete
    2. Yeop Phantom
      Marah sakan nampak!
      Ini lah antara strategi lautan biru umno bn yg telah mengharu birukan kehidupan rakyat jelata idea idris jala kepala keparat punahsihat sekonomi najib kleptokrat serta suku sakat yang sedang sakarat akan mengadap malaikat dalam masa terdekat...

      Wow!!!! meniaga orang lagi untung bro...wow!!

      Delete
    3. Yeop 21.10......teman idok marah.....tapi teman pelik bebenor dengan deme tuuuu.......mana letak otak deme ni gamaknya...??

      Apa keheinye tengin bebenor.......??

      Acerrr mike bagitau.....deme ni pikio pakei kepala yg mana satu......yg di ateh ke yg di bawah yeopppp..??

      Salam perjuangan yeooppp !!

      Delete
  7. Pas cakap pindaan RUU PAS untuk perkasakan mahkamah syariah....kalo nak tanggoh lagi setelah lebih 3 tahun bila mahkamah syariah boleh perkasa?..
    RUU untuk perkasa mahkamah syariah ato untuk perkasa umno dan PAS?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas nak gunakan RUU PAS untuk keuntungan politik...kalo benar untuk mahkamah syariah tak perlu tangguh lagi....bentang dulu...

      Delete
    2. Terlanjur nak tangguh RUU tuuuu.......baikle ditangguh hingga 10 tahun......sampai PRU23 pon tak perrr yeooopppp.

      Lagi lama diperam......lagi perkaasssaa jadinya.

      Tak gituuuu ???

      Delete
    3. He2 he2, nanti boleh kita makan jeruk ruu..kikh kih

      Delete
    4. Bro Macy.....jangan cari penyakit yeooopppp......ini jerok silap haribulan cirit kita dibuatnya.....
      Hehehehe

      Delete
    5. PADAN MUKA KO ORANG SOKMO....TAK OSAH LER MEROYAN SIANG MALAM...PAS TAK KUAT PUN...KIH...KIH...KIH...

      BIASA LER CAI-CAI FUKATAN HAPRAK NI...DALAM BLOG NI MELALAK HABIS LER...HABUK PUN TARAK....

      FUYOOO...BANYAK BETUL LEMBU2 MERAYAP MALAM SEMALAM MERAGUT RUMPUT...SAMPAI MELIMPAH KET LUAR PADANG....TAK APA...JANGAN KACIWA...CUBA LAGI DALAM PERHIMPUNAN KLENTONG LAGI LAIN KALI...

      Delete
    6. 2229, cai semah yg meroyan...hihi anjing k9 kuat salak

      Delete
    7. King maker jiwa kacau waktu mengarang ruu
      Brtemu pula cash is the king yg sama jiwa kacau
      Maka kedua nya sama sama mengacau keheningan cuaca politik negara
      Dengan drama dan sarkis
      Yg melucukan
      Yg memualkan
      Juga yg tak masuk akal
      Yg terkeluar dari disiplin ilmu itu sendiri
      Maka jadi lah mereka meracau umpama api dalam sekam
      Yg meniup api kebencian dan ketegangan
      Nyata teknik break and rule yg diwarisi mereka
      Adalah pusaka penjajah british suatu masa dulu
      Nyata teknik kolonial masih puak ini amalkan
      Ia dah tak relevan
      UNDI PAKATAN
      UNTUK MASA DEPAN

      Delete
    8. Perkasa or abuse of power?

      Delete
    9. Thanks anon0359 sampaikan maksud pencerahan kawan kawan u rite bro

      Delete
  8. Maksud mahpus tu klu nk 355 berjaya masih ada masa dgn syarat undilah pas dn umno.

    Bermakna 355 akn terus dijadikn alat sex politik keduniaan pas utk mendapat kuasa walaupun mulut kt nk redha allah semata.

    355 akn terus dipelacurkn semasa pru nanti dn isu takfiri klu xsokong akn terus berbunyi lg.

    Ceritanya mcm umno pecah batu asas projek 10 kali lah semasa pru. Projek xsiap2 jg. Projek sebagai umpan utk nipu rakyat je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. RUU355 ni ibarat budak dah jadi bapak budak. Ibu mengandung dah beranak empat. Lebai kahwin dah cukup tiga nak tambah satu lubang lagi. Yang bercucu dah masuk liang lahad. Yang sihat nak bentang sampai 3-4x tangguh dan kena heart failure.

      Tak habis dan tak selesai selagi Tuan Pengarah sandiwara tak kata CUT! Macam Ahmad Nesfu daaaa!

      Delete
  9. PAS PIS PUS , PUS PAS PIS
    DUDUK SEBELAH BAUNYA SANGAT HAMIS
    RASA LOYA NAK MUNTAH PERUT KEMBANG KEMPIS
    HUWEEEK....... MUNTAH HIJAU AKU KASI KELUAR HABIS

    ReplyDelete
  10. Lamanya A/l Osman Kutty ni balik Kerala. Kau ketinggalan tongkang ke? Itu sepupu-sepupu kau mcmana?
    a/p koyak Kutty apa khabar?

    ReplyDelete
  11. Dah begitu lama isu RRU355 ni diperkatakan dan dibahaskan hingga ke parlimen, takde sekali pun AL kutty membuka mulut menyokongnya, walhal ini adalah untuk kebaikan dan kesejahteraan umat melayu islam di Msia. Kenapa agaknya ye..ni mesti dah kena warning siang2 dengan Abg Long Kit siang supaya jgn komenapa2 berkaiatan isu ni. Ada juga laporan tak rasmi dari dalam pemimpin2 PH sendiri yang menyokong akta ni secara senyap2, antara pra syarat yang wajib dipatuhi oleh Al Kutty utk mendapat sokongan Abg Long Kit Siang jika hendak menjadi pengerusi PH , selain dari sogokan 1 billion tu, Al Kutty kena tutup mulut dan jangan beri apa2 komen tentang akta ni. Kalau terkeluar kata2 menyokong aje, semua perjanajian di atas terbatal secara automatik, dan DAP akan bertindak keluar dari PH. Wallahhuakalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo untuk kebaikan umat islam kenapa PAS nak tanggoh lagi?...dah lebih 3 tahun ni...per hal?...RUU 164 sekejap jer dah lulus...kenapa RUU 355 payah sangat nak bentang?....berapa tahun lagi agak2 geng naip RUU PAS ni boleh dikuatkuasakan?...nak main tanggoh2 plak...kebaikan pebenda ni?....hihihihi...

      Delete
    2. Dulu sebuk duk tuduh tun nak lantik mukriz jd pm pastu tak jln tukar tuduh lks punya nak jd pm.. Umno kena bgtau yg mana 1 ni?jgn ckp mcm haramjadah..

      Delete
    3. Dah memang umno haramzadeh...

      Delete
    4. S SUBRAMANIAM DAN NANCY SHUKRI DAH BAGI KATA DUA KEPADA HADI AWANG.

      SETAKAT BACA USUL SAHAJA. BENTANG DAN BACA TAK SUSAH. BAHAS? UNDI? BAHAS KALI KE 2? UNDI LAGI? BIG BOSS CAKAP PADA KELDAI TUA...

      TAK PAYAHLAH. BUAT JE APA AKU SURUH. YANG LAIN ADA KELDAI LAIN TOLONG BUAT.

      KELDAI TUA KENA IKUT CAKAP BIG BOSS, TAK GITU MACAI? MACAI KE KELDAI? HAHAHAHA....

      Delete
    5. 20.44.. Dua2 pun betul. Ikut perjanjian yg tak bertulis, lepas menang aje, Mukriz jadi PM selama 6 bulan. kemudiannya serah pada LKS..6 bulan jugak, akhirnya baru bagi kat Al Kutty...yg ni dia pegang sampai habis nyawa ! Yang pasti DSAI takkan dibebaskan..mereput lah dia kat dalam sampai akhir hayat dikandung badan..

      Delete
    6. Apa hal orang lain nak kena bukak mulot pasal RUU ni??

      Tak cukop lagi ke orang2 dalam umno sokong RUU tu...??

      Perlu apa nak libatkan orang lain?? Sendiri yg pilih nak sedondon......apa keheinya orang lain pulak yg nak kena bersuara..??

      Sendiri yg pilih jalan.......tapi nak disuruhnya orang lain pulak yg ikot jalan tu.

      Sendiri pilih sendiri yg buat.
      Sendiri bikin sendirilah yg tanggung.
      Apa kehei kena mengena dengan orang lain ??

      Apa kena nak ditarikkk orang lain terbabit sama dalam sendiri punya kemelut???

      Delete
    7. Tak sangka dalam puak Kassim Baba orang kaya penyamun ni ada Ahlil Nujum Pak Belalang ropenye.........ini mesti anak buah Raja Bomoh Msia dengan 2 bijik kelapa ni.

      Patut sumer dia tauuu......6 bulan sape.....lepas 6 bulan lagi sape......

      Wwooowww hebat....hebat....

      Niat enson matakaji semar ngiseng !!

      Delete
    8. KUAT BERANGAN GENG NAJIB. LKS, MUKHRIZ, TUN M HABIS SEMUA CELAH SELUAR DALAM PH DIBAYANGKAN. APA BUAT MODAL MELANCAP DALAM JAMBAN PMO KER?

      CAKAP JE PPBM TAK GUNA..KASI TURUN UNDI MELAYU PADA UMNO KLEPTOKRAT NAJIB. TUNJUKKAN SAHAJA KETAKUTAN YANG UNDI MELAYU PADA KLEPTOKRAT BAKAL HILANG!

      75% MELAYU DI KLEPTOKRAT BUSTER SANGAT MENGANCAM NAJIB DAN ROSMAH. TSUNAMI CINA SUDAH???

      TSUNAMI RAKYAT + MELAYU + CINA + INDIA + KADAZAN + IBAN + SEMUA SUKU KAUM BAKAL DIHASILKAN MAHATHIR DAN PAKATAN HARAPAN.

      TSUNAMI YANG BAKAL MERANAPKAN BN KLEPTOKRASI...SUDAH2 LA MELANCAP GUNA NAMA TUN M, MUKHRIZ DAN LIM KIT SIANG...HAHAHA..

      Delete
    9. Malaysian Cybertrooper15 October 2017 at 21:24

      Geng penyamun 2057,

      Cuba cerita macam mana ko tahu semua ni? Ko ahli PPBM ke? Atau ko ahli DAP? Yang boleh tau hal ni semua.

      Kalau ko orang UMNO then jangan gebang lebih bro. Bagi bukti. Setakat air liur ko tu pegi bagi kat Kojolla.

      Delete
    10. 21.13,,Dah kenapa kau ni...dah mabuk todi campur ketum ke? Cakap berpusing2, jgn cakap aku, rasanya kau sendiri pun tak paham apa yg kau bebelkan. Mcm pantun lama2 dulu..orang makan rojak, dia makan kapur, orang tak ajak dia masuk campur..kwang1000x..dah gi main jauh2 bhai !

      Delete
    11. Bro Msian Cyber......ahli PPBM bukan....DAP pon bukan........tapi Ahli Nujum Pak Belalang anak buah Raja Bomoh yg guna 2 bijik kelapa tuuuu.........

      Jangan tak tau yeooooppp....

      Delete
    12. bg umno ngan pas lps pru ni semah jd pm ok..korang hado?

      Delete
    13. HE..HE..HE...BANYAK BETUL BABI-BABI MENYONDOL MALAM TADI...SAMPAI MELIMPAH KAT LUAR PADANG.......

      Delete
    14. 2207..la babi tahik lho ke? bukan babi ngan badak tu satu geng?

      Delete
    15. Puak jiban yg diketuai geng najib sedang terberak
      Kemudia jilat balik tahi yg dowg buang nyata amat bodoh perbuatan mereka yg menjual diri mereka untuk menegak kan kebatilan yg nyata seolah olah mereka meragut seorang oku yg tidak berdaya
      UNDI PAKATAN

      Delete
  12. PAS saperti melukut d tepi gantang n menunggu bulan jatuh k riba.

    Akta 355 acuan PAS akan tergangtung hingga ia nya malap dgn sendiri nya.

    Kesian bila fikirkan nasib 'lebai' malang dlm PAS ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ruu ni lullaby nak kasi penyokong tidur jer! Sambil sambil tu boleh ler dorang buat apa yg patut! Sekali terjaga, sekali dorang nyanyi lullaby ruu ni. Bila budak dah bosan kena cari lagu lain pulak. Nanti apa lagu pulak dorang nak ganti ruu ni sbgai lullaby!

      Delete
    2. Dulu2 Amanat...
      Kemudian Hudud...
      Lepas tu Negara Kebajikan...
      Laaa niiii......RUU355

      Esok tah2 apa pulaakkk.....Buku 555 ke apa..??

      Hadoiiii konpius teman.....penin dibuatnya.....mana yg betoinye ni....??

      Delete
    3. NAMPAK SANGAT MASA BERSHIT 2 DAN 3 DIRAMAIKAN OLEH PENYOKONG PAS....NAK HARAPKAN MELAYU HAPRAK LAIN SELAIN DAP ....MELINGKOP LER FUKATAN HAPRAK...CONTOH ...MALAM SEMALAM...BANYAK BABI-BAI MENYONDOL...SAMPAI MELIMPAH KAT LUAR PADANG....100,000 OLANG OIIII....KAH...KAH...KAH...TAK TAHU LER SAPA YANG KLEPET NI...TERKELEPOT KOT....

      Delete
    4. Diramalkn badak akn jd presiden gabungan pasemno

      Delete
    5. Haha satu pun tak boleh buat sandaran idea lebabai bro phantom
      Hasil lebabai ialah
      Huru hara pecah belah
      Tuduh menuduh cerai berai
      Tak undi masuk neraka
      Derma pas masuk syurga
      Dan paling utama kita kapir kecuali dier
      Pastue dah jdi kecoh lebabai lepas tngan
      Bukak citer lain lak mmg mcam citer mr bean kalo dier singgah mesti ada yg kena atau menyembih dgn ulah mr bean tu so lebai n jiban ada karektor mr bean
      Kawan tgk mr bean tue naik hangin lak sbb semua trkena ngan sifat pentingkan diri sendiri dan ego jgn jdi mr bean dlm politik mmg lahanat la jwabnya skadar pandangan kawan yg daif

      Delete
  13. Mcm mana PAS nak perkasakan islam di malaysia...tanding 100 kerusi...RUU dan berkali2 tangguh...PAS tak mampu nak tegakkan syiar islam...PAS hanye setakat main politik boleh laa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. DALAM PARLIMEN, LEBAI GENTEL TELUR JE. NAK MASUK BAHAS BUKAN BOLEH CAKAP BENDA LAIN SANGAT.

      BAB EKONOMI, AKAUN, UNDANG2, SAINS MATH & TECH, NATIONAL SECURITY, IMPORT-EXPORT, APA MENATANG LEBAI TAHU?

      COMPLAINT REFEREE DAN TONTON PPV GERMAN JE YANG POPULAR DI PARLIMEN. YANG LAIN SETAKAT JADI CAMEO JE. TAKDE LEAD STAR DAH. HAHAHAHA...

      Delete
    2. Politik satu hala lebabai dsn jiban amalkan bila dowg nk wat sesuatu perkara kita mintak pencerahan
      Pencerahan tak dapat ttiba dus makhluk lahanat nie tunjuk kotey dowg tue bukan pencerahan tue bangang namanya berpinar pinar tgk kotey silahanat berdua tu utk alihkan perhatian si penyoal skadar metafora utk golongan puak pemupus nie

      Delete
  14. Pas sembang kencang dgn menjadi isu ru355 sekali lagi untuk menarik perhatian pengundi, namun pengundi mereka faham bahawa pemimpin Pas byk diketawakan oleh rakyat sendiri kerana kelembapan pemimpin Pas untuk bertindak dan berfikir, semuanya kerana tak ada orang cerdik dlm Pas sendiri , sekarang dipermainkan oleh umno dlm parlimen . Rakyat dah tak sabar nak memberi kata putus dlm pru nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ruu nie hukum islam yg lebih dari islam itu sendiri
      Kadarnya berlebih lebihan dan mengada adakan
      Ia trmasuk prkara yg bidaah dan khurafat
      Kerana ape sahaja yg bukan berasal dari rasulullah saw walau bertopeng kan islam akan tertolak kalo lebabai cite prkara dalam prkara fardhu tntu org awam mudah utk tahu ia palsu so lebabai bermain dgn isu ranting atau khilafiah agar teknikal ssuatu isu itu akan di putar belit umpama serban yg akan dihias dgn memperkasa kan islam dan untuk kesejahteraan ummah?
      Mmg besar lahanat pd ummah adalah

      Delete
  15. Maaf keluar tajuk. Tapi penting untuk mr jubir baca.
    Why is the PAC Chairman, Datuk Hasan Arifin as quiet as a mouse over the 1MDB-IPIC “settlement” where the Finance Ministry agreed to assume US$3.5 bil. of 1MDB liabilities from IPIC?
    Malaysians are still up in arms over the 1MDB-IPIC “settlement” which was announced less than two weeks ago where the Ministry of Finance has agreed to assume US$3.5 billion of 1MDB bond liabilities which were previously bourne by the International Petroleum Investment Corporation (IPIC) of Abu Dhabi.

    The Malaysian Government had agreed to do so despite the fact that both 1MDB and the Cabinet Ministers had in the past insisted that 1MDB had already paid to IPIC’s subsidiary, British Virgin Island-registered Aabar Investment PJS Limited (“Aabar(BVI)”) a total of RM3.51 billion between 2012 and 2014.

    The Second Finance Minister, Dato’ Seri Johari Abdul Ghani had previously said he was “very confident” of 1MDB winning the arbitration fight against IPIC. Despite the bravado displayed, it was 1MDB which capitulated before the arbitration proceedings commenced in full, with the Malaysian parties conceding pretty much to all substantive demands from IPIC.

    However, the Second Finance Minister denied any responsibility for the outrageous settlement terms. Instead, he shifted the blame to Dato’ Seri Najib Razak by pointing out that “the Prime Minister has made the decision for the country. That’s it,” and that the matter is now “beyond [him]”.

    Dato’ Seri Johari Abdul Ghani even defended himself by revealing that there was a letter from the BVI Registrar of Companies clearly stating that Aabar(BVI) was indeed a subsidiary of IPIC.

    While the existence of such a presumably legitimate letter still does not in itself prove that Aabar(BVI) isn’t a fraudulent set up, it does highlight the fact that the Government’s decision defies all logic. After all, why would the Government then under all rational circumstances, concede to the demands of IPIC if there was nothing incriminating on the part of 1MDB? As the Malay proverb goes, there must be “udang di sebalik batu”.

    This was the reason for my call for the newly-appointed Auditor-General and the Public Accounts Committee (PAC) to re-look into the 1MDB scandal in the light of the latest developments.

    I certainly wasn’t the only one asking for a review. Even Barisan Nasional Members of Parliament in the PAC, Marcus Mojigoh of Putatan who asked for the above letter to be presented and Aziz Sheikh Fadzir of Kulim Bandar Baru who asked where the payments to Aabar(BVI) went, are keen to obtain answers.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr Jubor kalau Aabar PJS (Abu Dhabi) sama dengan Aabar PJS Ltd (BVI) maka Mr Jebon dengan Mr Jebon Babi sama lah. Kan kan.
      Bahlol. Harap tau baca posting di atas kerana dalam bahasa inggeris. Kan otak dedak.

      Delete
    2. Dulu bila teman tanya pasal Aabar BVI......siJebon ni ada jawab kata Aabar BVI tu subsidiary IPIC.

      Tapi bila teman bagi petikan dibawah ni siJebon tak sentuh lagi dah pasal Aabar BVI walau bertalu2 teman menanya.

      Reuters 11 April 2016 :-
      Mystery deepens over $3.5 billion Malaysia's 1MDB sent to BVI entity

      ABU DHABI/KUALA LUMPUR (Reuters) - The mystery over who controlled a British Virgin Islands-registered company that received $3.5 billion from Malaysia’s scandal-tainted state fund 1MDB deepened on Monday when a company in the Middle East with an almost identical name said the BVI firm did not belong to it.

      Abu Dhabi’s sovereign wealth fund, International Petroleum Investment Co (IPIC), and its subsidiary Aabar Investments PJS said in a joint statement the BVI firm with an almost identical name, Aabar Investments PJS Ltd, “was not an entity within either corporate group.”

      They had neither received any payments from the BVI company, which was wound up last June, nor assumed any liabilities on its behalf, the statement said.

      A Malaysian parliamentary committee investigating 1MDB said in a report released on Thursday that the Malaysian sovereign fund sent a total of $3.5 billion to “Aabar BVI”.

      What happened to the money after it went to the British Virgin Islands could not be determined, the report said.

      https://www.reuters.com/article/us-malaysia-scandal/mystery-deepens-over-3-5-billion-malaysias-1mdb-sent-to-bvi-entity-idUSKCN0X8190

      Delete
    3. Tak tergerak ke nak buat amalan solih? Siang malam spin auta dan dongeng burukkan org Islam dan puja kafir evengelis. Bila ada je org yg spin auta dan dongeng guna air liur maka bertempik dan soraklah geng PH. Seolah wahyu dah turun. Bukti tak menjadi keperluan. Kes 1MDB dah basi dan rakyat dah muak. Tak percaya tenguklah kehadiran perhimpunan semalam. Dilapurkan juga bahwa DS Mukhriz langsung tak di calun untuk jawatan Presiden Ansara. Apakah TDM dan anak beranak dah hilang pengaruh pada rakyat?

      Delete
    4. Mr. J , presiden ansara ke , presiden saran ke , itu tak jadi soal . Ansara tu pun bukannya kelab exclusive .. MRSM dah ada bertaburan macam cendawan tumboh selepas hujan .

      Kamu tu yang kaki putar belit . Apa bila di beri hujahan disertakan dengan bukti terutama berkenaan 1MDB , kamu alih tiang gol dengan ayat kafir lah , dongenglah .

      Mr. J , biar saya bagitau kamu , 1MDB akan terus tersemat di kepala otak ramai rakyat kerana kisahnya belum tamat . Masih bertimbun hutang2 yang belum dibayar . Ada kamu faham .

      Sedangkan forex yang berlaku hamper 30 tahun pun Najib serta penjilat2 buntut Najib masih ingat , inikan 1MDB yang belum pun jumpa pintu penutup !

      Delete
    5. Wei mr j kes aabar tue pun ko tak hadam
      Jiban dah bayar pada 2 aabar yang berlainan dalam urusan hutang
      Kalau hutang hanya sekali pinjam kenapa kena bayar dua kali pd dua dua sykt?
      Pinjam along pun sekali bayar
      Apasal kna bayar dua kali?
      Abis tue dah kantoi nk twist fakta lak

      Delete
  16. Dr mahfuz ni bercakap agaknya kaki tak pijak bumi, boleh agak2 menang besar dikelatan, kedah nanti, sorry lah rakyat negeri ini akan memberi perubahan undi pada parti yg memberi kesedaran untuk membaiki kerosakan dilakukan oleh yg tidak jujur memimpin

    ReplyDelete
  17. PAS adalah peliwat RUU355 dulu kini dan selamanya, itu saja

    ReplyDelete
  18. Dengar khabar, PH akan mengadakan post mortem berkaitan kegagalan perhimpunan krepekbasi mencapai sasaran kehadiran 100 ribu semalam. Mungkin dalam 2-3 hari lagi. Semalam pun, Madey dah mengamuk sakan habis aje program tu, siap tendang2 kerusi lagi..ini dikhabarkan oleh sorang j/k penganjur. Siap lah Mat Syabu dan Sadiqq Sigaraga kena balun kaw2...apa taknya, promo bukan main gempak lagi sebulan lamanya, tapi hasilnya sangat2 mengecewakan pimpinan2 PH, khususnya Al Kutty. Duit berpuluh2 juta dah dibelanjakan..tak balik modal. Kalau nak harap jualan T-Shirt dan sewa tapak gerai, berapa sen sangatlah dapat. Amanah dan Mat Syabu dah dituding jari oleh pimpinan2 PH yg lain kerana kegagalan tu..pening kepala dia, mana nak cari duit nak bayar balik tabung PH yg dah hampir kering tu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Post mortem kepala bapak kau. Bodoh punya anjing

      Delete
    2. Post mortem apanya......baik tanya je terus pada ko........dengan guna 2 bijik kelapa dah tentu ko boleh tau sumer termasok akan2 datang yg belom jadi lagi tuuu pon ko tau.....

      Tak gitu Ahlil Nujum Pak Belalang ??

      Delete
    3. JIKA DIKAU GENG NAJIB ADA ILMU KASYAF DAN MELANCAP GUNA MINDA SEPARA SEDAR @ DELTA STATE...CUBA DIKAU TILIK NASIB JHO LOW SEKARANG?

      ADA TAK NAMPAK MUKA TEMBAM CHUBBY2 MONTEL JHO LOW TAEK KAT MANA? MENERAN KAT THAILAND KE SHANGHAI,BEIJING?

      ALANG2 UMNOKLEPTOKRAT KENA MENGADAP KONGRESS PARTI KOMUNIS SELASA INI CUBA TILIK SAPE YANG DILANTIK JADI BARUA KOMUNIS MELAYU TAHUN 2017?

      ADA JUGA PEKDAHNYA UNTUK RAKYAT TAHU PENGKHIANAT MELAYU ZAMAN BAHARI..

      Delete
    4. 21.34 dan The Phantom man..jangan marah, kita bincang. Aku hanya melaporkan maklumat yg aku terima aje, bukan suka2 reka. Kalau maklumat dari J/K penganjur tu tak betul, bukan salah aku, salahkan dia lah. Tapi aku rasa memang betul info tu, pasal aku dah kenal dia ni lama sangat, sekali pun dalam hidupnya, dia tak pernah berbohong. Lagi pun apa yg kau orang sibukkan sangat..bukannya kau nak dijemput pun dalam post mortem tu, setakat kau orang ni layaknya tukang angkat dan susun kasut dia orang aje !

      Delete
    5. HAHAHA..SKOP KERJA TUKANG ANGKAT DAN SUSUN KASUT TU ADA KAT PEJABAT FLOM, PMO JE BRO..

      ADA SATU LAGI SKOP KERJA PALING PENTING - SARUNG DAN PAKAI PADA KAKI ROSMAH MANSUR. KAHKAHKAH...

      Delete
    6. GN kaki pendek hidung rata, yang hang dok sibok pasai apa. Dok jaga tepi kain orang. Hang jaga lah umngok dan paspispus yang nak rebah dah tu. Oik sat sat hah, kan hari tu TITM tolak habih kahwin gan umngok talak tiga. Hampa tengok GN hari tu dia tibai TITM la ni dia dok tongkat paspispus. Dajai betui dia ni. Munafik noh.
      Kikikikakakahahaha

      Delete
    7. GN kalau tabung PH kering senang je, curi daripada tabung Pencuri terkemuka seantaro dunia Musang Cash is King. Tak salah kot kalau kita curi duit pencuri yang mencuri kan. Lebih bermaruah daripada menjual agama,maruah,bangsa dan negara untuk dedak macam kau GN kan.

      Delete
    8. geng semah..kikiki

      Delete
    9. Geng Najibon......ko tak payah sebok dengan hal post mortem oranglah....baik ko jaga hal Kassim Baba ko lagi baagussss...

      Apa yg ko sebokkan sangat......bukannya ko nak dijemput pon dalam post mortem tu, setakat ko ni layaknya tukang angkat, gilap dan susun kasut dia orang ajerrrrr.....ada pahaaammm!!

      Delete
    10. 21.47..kadang2 rakyat marhaein mcm aku ni pun terfikir, betul ke ujud individu yg disebut2 ramai sebagai JHO LOW ni, atau pun dia nin hanyalah ciptaan dan rekaan dari Pizi, Madey dan yg sewaktu dengannya utk menguatkan dan mencantikkan lagi tuduhan dan fitnah terhadap DSNR dan Kerajaan. Selama ni, jabatan imigresen dan jab pendaftaran negara maklumkan takde apa2 maklumat berkaitan rakyat Msia spt nama tersebut. Dalam sistem maklumat berkomputer KDN dan Wismaputra pun tak terdapat nama spt yg disebut tu. Memang dalam dakwaan DOJ ada disebut nama tu, tapi kita semua tau segala maklumat yg dikeluarkan oleh DOJ diperolehi dari sumber2 dari dalam negara sendiri...senang cerita, DOJ hanya membuat tuduhan ikut skrip yg telah disediakan oleh pihak2 tertentu dalam Msia. Ini menguatkan lagi telahan ramai rakyat yg sememangnya ujud konspirasi terancang oleh dalang2 pengkhianat yg berusaha utk menjatuhkan DSNR dan Kerajaan secara kotor , jijik dan tidak demokkratik, tapi malangnya terburai di tengah jalan..tak payah nak beritau pun, kau orang dah boleh teka kerja sapa kan. Jangan risau, mantan KPN dah umumkan dulu, pengkhianat2 semua sedang disiasat dgn rapinya oleh PDRM dan SPRM, tak lama lagi kena dakwa lah tu. DOJ pun dah gugurkan segala dakwaan terhadap 1 MDB dan segala aset2 yg dikatakan disita tu dah dipulangkan semula kpd tertuduh...dia org dah sedar , selama ni dah kena tipu bulat2 dgn pengkhianat2 negara ni. DOJ pun dah buat pengakuan, individu yg dikatakan Jho Low ni tak ujud dan saja diada2kan. Takpe lah, isu 1 MDB ni pun dah tutup buku...kini kita sepatutnya tumpukan perhatian utk berganding bahu dgn DSNR dan kerajaan, sama2 mencapai TN50 dari menyesakkan kepala otak dgn isu yg dah basi ni !

      Delete
    11. jho low xde, alahai ko dok dlm gua ke? yg singapore dok saman tu sape? yg bagi statement balas kat singapore tu bkn jho lo? alahai geng semah..now everybody can makn dedak

      Delete
    12. sbb harga kangkong dah murah boleh la diberi mkn untuk badak, tak gitu geng najib? lengang lengang kangkong.. kangkong dicelah badak

      Delete
    13. DARI TUKANG TILIK SEKELIP MATA NAK JADI AHLI SIHIR. JHO TAEK LOW TAK WUJUD? KUIKUIKUI...

      BERAPA HELAI DAUN KETUM KAU REBUS TADI?? IKUT DOS TAK UBAT NYAMUKNYE?? GAM GUNA UHU KE MADE IN CHINA?? KUIKUIKUI...

      NAJIB DAN ROSMAH DALAM BILIK FLOM, PMO MESTI TENGAH PANAS HATI BACA MACAI UPAHAN PUNYE KOMEN MABUK KETUM...JHO LOW TAEK TAK WUJUD?? KUIKUIKUI...

      Delete
    14. HE..HE..HE...BANYAK TOL BIAWAK HIDUP BERKELIARAN MALAM TADI...BIAWAK NAK MENJALAR PUN SUSAH DEK TERLAMPAU SESAK...KIH...KIH...KIH...

      CAI2 HAPRAK KO DOKONG LER MAMAK MADEY BIAWAK LIDAH BERCABANG KAKI KELENTONG DAN BAPAK KELEPET TU....

      Delete
    15. Begitu GN. Dispinnya dongeng Jho Low dan DSN walau tiada kaitan. Jho Low tidak disaman oleh mana mana pihak termasuk DOJ. Saman civil DOJ dah ditarik balik dgn berbagai alasan. Bukti depan mata siasatan PAC, SPRM dan 7 buah negara lain yg tiada jumpa penyelewengan DSN tetap ditolak. Fitnah juga tetap dilanggan. Kenyataan Menteri Luar Saudi di you tube pun ditolak. Begitu manusia yg menurut nafsu dan bukan kebenaran. Tetap bersama fitnah TDM yg sendiri 'melesapkan' beratus billion duit rakyat.

      Delete
    16. Mr. J and Geng Najibullah , kamu masuk masjid , junjung Qur'an dan bersumpah yang kata2 kamu itu benar .

      Jangan lah kamu ikut Najib , dia seorang hipokrat !

      Delete
    17. J. KALAU KO PUN KATA JHO TAEK LOW TAK WUJUD... HABIS TERUS JENTERA CYTROOP A9... ESOK JUGAK ROSMAH BUBARKAN. KUIKUIKUI...

      SIA2 JE ROSMAH MANSOR UPAH... TAPI MACAI KOMEN TAKAT MACAM NI... TAK BERBALOI LANGSUNG...KUIKUIKUI...

      Delete
    18. Anon, aku tak kata Jho Low tak wujud. Tapi aku kata segala cerita yg kaitkan Jho Low dan DSN hanya dongeng rekaan.

      Delete
    19. Mr. J . Siapa kata Low Taik Low tak ada kaitan dengan Najib ??

      Duit 2.6 billion yang masuk ke akaun Najib datangnya dari Tanore Finance kepunyaan Erin Tan .

      Mahkamah Singapore sudah membuktikan Eric Tan dan Low Taik Jho adalah manusia yang sama .

      Sebuah entity finance yang kerdil saperti Tanore membuat transaksi ribuan juta ringgit tanpa pengetahuan tuan punya syarikat . Kamu ingat ini cerita Mat Jenin ke apa ?

      Mr. J , Low taik Jho telah 'menghilangkan' diri dari bumi Malaysia lebih 5 tahun . Pernahkah kita bertanya bagaimana ini bolih berlaku sedangkan tarikh luput passport terhad untuk 5 tahun sahaja tanpa bolih di lanjutkan tarikhnya . Untuk menyambung tempoh , passport perlu di tukar baru .

      Delete
    20. Diny, duit masuk akaun DSN adalah dari Arab Saudi. Saya dah kepitkan you tube sekali kenyataan Menteri Luar Saudi. Kalau ada bukti yg duit masuk akaun adalah derma Jho Low sila kemukakan.

      Delete
  19. Pas bakal jadi NGO selepas pru 14

    ReplyDelete
  20. PAS PIS PUS.now every body can become lobai..mana ostad odi Q7?

    ReplyDelete
  21. UmNo telah dikerah mengadap sijud Partai Komunis China CCP sikit lagi.
    pAS dojangka hantar seorang wakil Lobai utk doa pembukaan majlis.
    Maelayu isle...dah jahanam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeay..jom tarbiyyah semah

      Delete
    2. http://2.bp.blogspot.com/-WRZwSIUJmF8/TkM7iVfA0kI/AAAAAAAAJhg/mVGfvRI72sc/s1600/bowing-in-china+-+2.jpg

      Delete
    3. Kojolla,mrs jubor,GN kenapa tidak sekeh Boss kamu yang Umngok bercinta dengan kafir komunis CCP.
      Tak lama lagi pantat kojolla,punggung mr jebon dan jubor GN pun di jual di negara Cina. Padan muka, lepas tunggeng makan sup tulang babi hari hari. Jadi gemuk macam abang kafir Jho Low kamu semua.

      Delete
    4. Tidak tau lah macam mana Jamal Jamban tukul besi,Ibrahim Katak,Lobai2 nak membantah Umngok duduk sekali dengan CCP. Ya lupa pula Zamihan jangan lupa bantah secara paling kurang ajar kerana tidak bersih tangan pegawai CCP kalau berjabatangan dengan orang Umngok. Balik dari Cina suruh JAKIM tangkap dan kurung di gua ok.

      Delete
    5. SIA SIA PERJUANG DATOK DAN BAPAK AKU BERGADAI NYAWA MENJADI HOMEGUARD MEMPERTAHANKAN NEGARA DARI ANCAMAN KOMUNIS , NAJIB SENANG2 GADAI EDRA ENERGY, PENGKALAN TUDM SG BESI, PELABUHAN KUANTAN, KLANG PORT, PENANG PORT, MCKIP1, MCKIP2, MCKIP3, FOREST CITY JB, MALACCA GATEWAY, ECRL DAN BANYAK LAGI KEPADA TIONGKOK CHINA CCCCP COMPENY THE REAL KOMUNIS COUNTRY.
      DAN LUSA UMNO NAJIB AKAN PERGI MENYEMBAH PARTI DAN NEGARA MAO TZE TONG TIONGKOK CHINA KOMUNIS SEJATI ITU.

      SEDAR LAH WAHAI UMAT, SEBELUM? TERLAMBAT!!!
      BUANG UMNO BN NAJIB - PENGKHIANAT MALAYSIA

      Delete
    6. GEBANG JE LEBIH CAI-CAI HAPRAK NI.....

      Delete
    7. Salakn anjing k9 semah masih kedengaran,,adakah hantu altantoya menggangu?

      Delete
    8. Anon 22:48

      Apa lagi yang bolih di lakukan . Terlalu ramai Melayu/bumiputra yang masih tak sedar diri . Dapat hidup PPRT yang macam sarang burong merpati pun tergamak berbangga diri . Mereka tidak sedar Malaysia ini adalah Tanah air sendiri yang sebelum tahun 1957 di namakan Tanah Melayu .

      Najib dengan badut2 dia jangan di ikut ,mereka ni semuanya telah menggadai diri .

      Delete
    9. GEBANG KEPALA HATOK KO 2303, DENGAN KO KO SEKALI AKU HUMBAN KE DALAM KUBANG BABI NANTI, PONYOKONG KOMUNIS!!!!

      Delete
    10. Pendokong PH dah gelabah bila perhimpunan kleptokrasi gagal. Mereka marah SPRM bila pimpinan PH yg korup ditangkap. Anehnya bila pimpinan UMNO yg korup ditangkap orang UMNO tak pula marah. Bagaimanapun mereka terus putarkan spin dari dongeng pelesap harta rakyat terbesar - negara dijual, ekonomi hancur dan negara bangkrap, Petronas/KWSP/TH/FELDA dah bungkus dsb. Tindakkan mereka yg jual agama dan bangsa pada kafir dan liberal seolah terlepas pandang. Malangnya ini mungkin sifat Melayu yg senang dihasut benci sama sendiri. Hingga ulama dan org Islam dihina manakala musuh Islam dipuja. Mereka berangan dibangkitkan bersama orang salih diakhirat akibat perbuatan khianat ini. Mudah Setan sesatkan manusia.

      Delete
    11. Mr. j . Kamu temberang lebih lah ..

      Setan sentiasa memujuk manusia supaya menyertai mereka . Mungkin manusia yang terpujok termasuk kamu .

      Marilah kita berdua bercerita apa yang sedang berlaku dan melanda Negara ini . Pencacai Najib yang lain tu kebanyakkannya tiada locus standi untuk bercerita dengan saya . Bagitu juga ramai di kalangan mereka punya ilmu yang cetek untuk berhujah secara produktif .

      Ingat Mr. J ... manusia sanggup mati bersaling kait 3 perkara sahaja ... ugama , harta dan cinta . Adalah analoji yang salah jika kita cuba memisahkan 3 factor itu . Contoh terbaik adalah kisah 1MDB ini . Kerana terlalu taksub untuk mempertahankan segala kepincangan yang di lakukan , di cuba menutupnya dengan cara menjual ugama . Inilah yang kamu cuba sampaikan ,apabila kamu terhimpit kedinding , mulalah kamu ,melebal kami jual ugama dan bangsa pada kafir dan liberal . Padahal , juak2 yang kamu pertahankan sedang giat saperti apa yang kamu nyatakan itu .

      Saya sangkakan kamu pandangan luas , tetapi hujah2 kamu terlalu dangkal dan sempit .

      Saya memang marahkan banyak ajensi kerajaan BUKAN KERANA TINDAKKAN menguatkuasakkan apa yang di amanatkan , tetapi cara yang diambil secara berpilih .

      Delete
    12. Diny, saya yakin saudara orang yang bijak. Cuma perasaan boleh atasi akal. Fikir fikirlah isu 1MDB ini - setelah bertahun tahun disiasat oleh berbagai agensi dan 7 buah negara tiada apa apa dakwaan dibuat atas mana mana pegawai 1MDB ataupun DSN. Jika benar bukti berlambak sebagaimana mereka diblog ini selalu cerita tak akan tak dapat dakwa DSN kot? Takkan berbagai agensi dan negara2 ini jahil bahagian siasatan? Pendokong PH pula punyale pandai sampai segala bukti ditangan mereka. Kalau betul banyak bukti kenapa tak serah je kat mana mana badan penyiasat? 1MDB pula hidup sihat je dgn pelan struktur semulanya...

      Delete
  22. dulu pas selalu attack tun hasmah x pkai tudung, tp ngan semah apsal senyap.lg le dia tu dah la boros, tp lobai senyap sepi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro 2154 mungkin senyap sepi tak dapat bersuara kerana mulut penuh dedak dan wang kertas 90 juta.

      Delete
    2. pas pis pus..mcm kentut da, senyap tp bau busuk

      Delete
    3. TAK OSAH LER DOK MEROYAN...PAS TAK KUAT MANA PUN....KIH...KIH...KIH...

      NAMPAK SANGAT MASA BERSHIT 2 DAN 3 DIRAMAIKAN OLEH PENYOKONG PAS....NAK HARAPKAN MELAYU HAPRAK LAIN SELAIN DAP ....MELINGKOP LER FUKATAN HAPRAK...CONTOH ...MALAM SEMALAM...BANYAK BABI-BAI MENYONDOL...SAMPAI MELIMPAH KAT LUAR PADANG....100,000 OLANG OIIII....KAH...KAH...KAH...TAK TAHU LER SAPA YANG KLEPET NI...TERKELEPOT KOT....

      Delete
    4. Badak merAmal ujan akn turun.,senang nk berendam

      Delete
  23. PAS memang tolol sentiasa jadi keldai umno
    Baru sedar ke umno tak sokong itu RUU 355
    PAS bahalol Amanah dah cakap jgn semberono
    Takat bentang tidak bahas mana boleh terima

    ReplyDelete
    Replies
    1. dh nazak parti nak mampos chap munge.. hali pun xtahu brape.. sempat lagi kutuk PAS.. tak malu ke.. hadoii..sian ko

      Delete
    2. Yang sesak nazak nak mampos tu umno parti najib
      PAS datang bawa oksigen konon nak sambong nyawa
      Parti dah rosak bak bintang prono penuh dgn aib
      Tapi PAS tepaksa sokong walau berontak dlm jiwa

      Delete
    3. Umno dah rosak bak bintang prono penuh dgn aib
      Tapi PAS terpaksa sokong walau berontak dlm jiwa
      Sampai telagah antara Presiden dengan pak naib
      Keluar kenyataan ber beza2 ahli2 dah mula kecewa

      Delete
    4. Pas telah hilang arah dan pedoman dlm perjuangan
      Ditinggal Allahyarham TG Nik Aziz baru sepurnama
      Pas For All,Negara Berkebajikan tinggal kenangan Dunia juga yg diraih, Redho ALLAH di bibir cuma.

      Delete
  24. Sendi kekuda,tahan menjadi
    Kuat tumang,mudahlah berdiri
    Jadikan dinda,ilham srikandi
    Buat abang,si pemadah bestari

    Salam untuk abang
    KLIA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah,
      Sekadar termampu demi negara tercinta Malaysia
      Selamat terbang dinda, moga dipermudahkan segala urusan. Amin.

      Delete
    2. Belida di kail, luka bercabang
      Ikan keli mati, isi nya lembut
      Adinda di KL, sukanya abang
      Srikandi hati, pasti nya ku sambut

      Kah kaahh kaahh kaaahh kaahhh

      Delete
    3. Kejora...
      Jelous lerr tewwww.......
      ha..haa...haaa....

      Delete
  25. Budin2 ko boyi alasan kehadiran tu tak sampai target, bagi berbagai alasan secara otomatik 100% dah kalah, ngaku jo la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2309....ORANG MACAM BUDIN NI MANO BOLEH NGAKU DAN MAHU KALAH.....TENGOK BUKU2 DIA PUN......DEN PUN DAH TAHU...DIO NI TAK SUKO KEK NAJIB....KEKADANG ALASAN DIA TU BONGOK GAK TAPI PAHAM-PAHAM JE LA...HATI DAH HITAM DAN KHALDU...MACAM MAMAK MADEY BUAH KUNDUR KEPALA KUTTY TU...

      Delete
    2. Badak ada mkn buah ke.? Atau badak pegang telo si bibir merah jln kepit tu

      Delete
    3. hehehe..sian chai 0040, ko sampai mcm tu sekali desprate.. kene karang ayat2 budak2 tadika bergaduh..pastu nanges belakang tandas..

      hehehehhe

      Delete
  26. Apa masalah PAS kerjasama dengan UMNO?
    budinGok ko cemburu ke?
    Sbb PAS talak 3 dengan Madey??

    Gerun ke tgk Fastaqim 2017 ari tu vs Himpunan KelptoBASI??

    kekekekeke.. geng Budin tido xlena. sbrnya depa takut PRU14 nnt, BN Insya Allah kekal jd Krjn lebih banyak lori SPRM akan angkut geng depa masuk lokap baju oreen... hehheeeee

    p/s: SYAITAN2 Dikenali gusar berlaku penyatuan Ummah UMNO PAS dalam erti kata lebih besar.. mampos le DAPig dan LGBT, puak Marina anak MAdey xblh cari makan. Lapussy pulak akan ditangkap dikurung kerana banyak lakukan fitnah!

    ReplyDelete
  27. Cai2 anjing haprak dah kembali menyalak
    Terkantoi di Pdg Pj bikin jiwa cai bergolak
    Himpunan kerepotukasi rakyat udah tolak
    Kini cai kembali serang Pas dek gila talak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anjing k9 boleh pkai samsung a9 ke. ?

      Delete
  28. Gabungan Umno&Pas bagai lagu & irama
    Kemegahan Melayu dan kecintaan agama
    Semangat bangsa dilaung, takbir begema
    Ini lah yg Melayu&Islam nanti sekian lama

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
  29. MUNGKIN RAMAI DATANG SELEPAS JAM 12 TGH MALAM......SEBAB MAK LAMPIR DATANG WAKTU TENGAH MALAM....KAH...KAH...KAH...MALAM TU MAMAK MADEY DAH KENA SAWAN TARIK.....PADAN MUKA MAMAK TU....
    TAK SEDAU DIRI...RUMAH KATA PI LER...KUBUR KATA MAI...MAI...LER MAMAK MADEY....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Najib & si kojol orang yg sama melihat dari pengecutnya tak berani datang berjumpa saya. Apakah orang pengecut & banyak auta si penyapu buruk nie boleh pakai......??

      Delete
    2. PENYAPU BURUK TU...SI MAMAK MADEY BUAH KUNDUR KEPALA KUTTY....

      Delete
    3. Oo12, anjing k9 semah panggil tu

      Delete
    4. SAY TAK TAHU...

      30 Billiun...?? SAYA TAK TAHU

      Delete
  30. Selagi pelahao Taek dikerah masok blog pro Selamatkan Malaysia, selagi tu lah terserlah pihak benar. Media sehala UMNOBNPas yg litup hijab sudah tak dipercayai. Pelbagai program plastik kerahan tshirt percuma sudah tiada nilai. Smam juga pelahap taek yg sudah sifar maruah.
    Sampai bila baki pelahap yg hijab akal dan moral mahu melawan takdir.
    Rimpakan, dan pecah amanah rakyat adalah keji.
    Allah ada cara melupuskannya.
    Rakyat seratnya sudah dihidangkan pelbagai rasuah dan salah guna kuasa. Wayang bangsa dan agama sudah tak laku.
    UMNOBNPAS sudah sampai akhirnya.

    ReplyDelete
  31. Islam jadii lbh kuat, bila gabung Umno/Pas
    Mudahlah nanti puak haprak nak ditumpas
    Negara ini sukarlah puak kafir nak rampas
    Harapnya negara ini dekat PH jgn terlepas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Auta saja lebih, isi langsung takdak....!!

      Geng Najib & si kojol orang yg sama melihat dari pengecutnya tak berani datang berjumpa saya. Apakah orang pengecut & banyak auta si penyapu buruk nie boleh pakai......??

      Delete
    2. 2336,
      Cantumnya 2 jiwa isle Klepet dgn Isle Topeng.
      Maka yimbul lah mazhab baru Isle Kleptopeng yg bertuhankan cash is king.. Babgsa baru marayu isle. Akeristokarat dan Brahmin satu geng zionist..bersih lagi suci.
      Rakyat yg dizalimi yakin janji Allah.

      Delete
    3. PENYAPU BURUK TU...SI MAMAK MADEY BUAH KUNDUR KEPALA KUTTY....

      Delete
    4. Org kuat gelak ni biasenye org Yg jenis Badan besar. Gemuk kuat makan. Bila kuat makan, hasil plak tak Tau Elok ke tak. Tu Yg merapu je. Otak Dah tak berhubung. Tu Yg dpt setia je. Bijak tak penting. Takpe saudara othman dgn 23.50. Jgn marah dia. Bak Kate Tun, semua Dah tersumbat. Tak boleh Dengar, tak bleh cakap. Yg boleh merapu Dan gelak. Kesian dia. Errr, Dia Dah halau org pegi singgapura ke. Kalau takde Maknenye tgh happy la tu. Income Dah masuk.

      Delete
    5. Kami ada badak nk jadi next pm ..ko hado? Jeles ke teww

      Delete
    6. Kami ada Atok Klepet utk jd Punasehat pm..

      oohh. SAYA TAK TAHU...

      Delete
  32. Nak bertanding 100 Kerusi, tak bleh bentuk kerajaan walaupun menang semua. Nak menang Lebih Dari Amanah. Maknenye nak tunjuk Yg Dia lagi kuat walaupun tak boleh bentuk kerajaan. Langsung tak faham pendirian dia org ni. Yg faham Cuma Satu. Lepas PRU14 baru nak bentang Kat parlimen. Maknanya Ada la modal buat kempen Nanti. Yg tu Bukan Setakat paham. Tapi Dah diagak akan Jadi benda tu. Mcm org meniaga la. Diri sendiri Yg malas, bila lingkup, Salah kan org lain. Salah sendiri tak nampak. Bila org bagi duit utk Tambah modal. Tup2 keluar kereta baru. Bila hutang tak boleh bayar. Salah DAP la ni. Rasanya terlalu Awal Arwah pergi. Kalau Dia Ada tak Jadi benda ni. Tapi tu kerja Allah. Mungkin Ada Yg Dia nak tunjuk. Dia ambil Nik Aziz dulu. Dan dipanjangkan umur Tun. Semua Ada tujuan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. GEBANG JER LEBIH CAI2 FUKATAN HAPRAK NI....

      PANJANG UMUR JE ..TAPI TAK TAHU GUNA BUAT APA....

      Delete
    2. SIAPA SANGKA ARWAH NAK LUDAH MUKA ANAKNYA SENDIRI DAN TG HADI AWANG MASA MELETOP KEMARAHANNYA SAMPAI TAK KISAH PAS PECAH 2?

      SIAPA SANGKA HADI AWANGLAH RUPANYA YANG MENJADI PUNCA NIK AZIZ PAKSA MUKTAMAR KHAS UNTUK BINCANG NASIB PAS DALAM PAKATAN RAKYAT?

      KELAHIRAN PARTI AMANAH NEGARA MEMBAKAR SEMULA OBOR PERJUANGAN ISLAM DARIPADA YUSOF RAWA, FADZIL NOOR DAN NIK AZIZ...DAN KINI BERSAMA PAKATAN HARAPAN.

      Delete
    3. TAK OSAH LER DOK MEROYAN...PAS TAK KUAT MANA PUN....KIH...KIH...KIH...

      NAMPAK SANGAT MASA BERSHIT 2 DAN 3 DIRAMAIKAN OLEH PENYOKONG PAS....NAK HARAPKAN MELAYU HAPRAK LAIN SELAIN DAP ....MELINGKOP LER FUKATAN HAPRAK...CONTOH ...MALAM SEMALAM...BANYAK BABI-BAI MENYONDOL...SAMPAI MELIMPAH KAT LUAR PADANG....100,000 OLANG OIIII....KAH...KAH...KAH...TAK TAHU LER SAPA YANG KLEPET NI...TERKELEPOT KOT....

      Delete
    4. Kerajaan badak lagi la..jln pun tergedek gedek ngan rambut apro..hihi

      Delete
    5. kekekek

      macai KleptoKutty hanya mampu mengejek2 org lain tak ubah seperti budak2 tadika..
      hati dh hancur.. parti pejuang kelptobasi bye2..

      dgn ejek2 ala2 terencat akal ni agak2 undi PH akan bertambah ke akan terus lenyap hilang???


      mcm ni kompom le hilang deposit separuh kerusi yang dipertandingankan nnt!

      kekeke

      Delete
    6. Kawan kompius smart pomen aper sifir lebabai pkai 100 kerusi tanding?agak agak berapa pas boleh menang?menang dgn bersendirian?rakyat nak bagi mandat pada lebabai ker yg mcam kera sumbang?
      Kebolehan mengurus xder pada lebabai untuk mentadbir negara
      Khalas

      Delete
  33. PAS kena kencing lagi. Kah, kah, kah!!!!

    ReplyDelete
  34. Rakyat dah tolak politik kaum dan sentimen agama. Dakyah dan propaganda konon Melayu Islam hanya kuat bawah Umno atau Pas dah ditolak.

    Kes tahfiz budak Melayu hisap syabu, penghidap HIV AIDS budak Melayu ramai.. kes curi rasuah dan beli orang pemimpin Melayu juara.. kes jahanam hutan, stadium runtuh, flyover retak, sekolah tenggelam banjir, rogol amah, letup Altantuya...semua kecuaian Kerajaan BN bawah Melayu Umno.

    Dogma PH bakal Kerajaan Malaysia semakin meluas. Sampaikan macai tertanya siapa PM siapa TPM siapa KM siapa MB? Umno BN dah siap untuk digantikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dogma PH bakal Kerajaan Malaysia semakin meluas.

      KIH...KIH...KIH...KAH...KAH...KAH...

      Delete
    2. Badak mana badak

      Delete
    3. wowww ini yang dikatakan projek BABI PON BOLEH TERBANG WOO... Madey punya macai khayal macam mat syabu lepas gian..

      UMNO siap untuk MENGGANTIKAN SelanGok kepala Selangor dan negeri tokong rasuah kepada Pulau Pinang semula..

      Meroyanlah kamu macai.. belum lagi kena pengangan PAS pecahkan undi kawasan2 bongkak PH..

      menangis la ilang deposti!!

      kekekkekee

      Delete
    4. 0030 Dogma is an english word means prinsip, pengetahuan, sebaran ilmu.

      Tiada kaitan dengan anjing aka dog. Jika itu yang jadi puncanya anda gelak. Jika tidak saya juga rasa gembira untuk tertawa hihihihi. Congrats PH our new gov in waiting.

      Delete
    5. TopDog pakatan dog..

      kah..kah..kah.. 0103..u baru bangun dr koma ke??

      ph the opposition in waiting.. lost half than now. lim kit sial boleh pencen bukak ladang babi la..

      Madey boleh teruskan bisnes kilang arak San Miguel anaknya sb bitu sgt lumayan untong.. Marina support dr Comango!

      waowwww.. The Loft shop roti kleptokrat Madey tak laku..

      Delete
    6. 0058 terima kasih atas perhatian tuan. BN dan PAS sudah tua dan semakin mundur daripada segi strategi dan keterbukaan. Sama ada sedar atau tidak.. kemarahan tuan hanya membenarkan dogma PH BAKAL KERAJAAN MALAYSIA. Cuma tuan belum menerima fakta hakiki BN BAKAL TUMBANG. Ini hakikat dan tuan boleh gunakan maki hamun tuan sebagai kaedah melawan DENIAL SYNDROME. Tetapi tuan yakinlah... keputusan akhirnya tetap penerimaan tuan bahawa BN BUKAN LAGI PILIHAN RAKYAT MALAYSIA. Dan saya sabar menanti saat kesedaran tuan untuk kembali ke realiti. Tuan bisa saja guna penipuan, spin, jual beli...namun hakikat takkan berubah.

      Delete
    7. 01.16
      wowww.. BABI PON BOLEH TERBANGG WOOO..!!

      kekekeke..

      Denial Syndrome?? reverse psichological?? maknanya Madey dan Kit Sial sgt tua utk relevan lagi dengan rakyat malaysia??

      Himpunan org2 tua biol semalam mencatatkan Denial Sydrom Accute pd glongn berkenaan tk dapat terima hakikat masyarakat SelanGok sendiri telah tolak mereka.. bayangkan mcm mana o
      nnt org FELDA akan ajar mereka? lagi parah luka mereka dihumban org FELDA jauh2..

      Ya u ar ecorrect maa.. the fact is BN akan terus berkuasa selepas PRU14 dengan MAJORITI PALING BESAR (Inshaa Allah, AMEEN x3) seperti dilaporkan perisikan2 Barat dan Sgpork??

      sudah sejuk ati kaa apek???

      kekekekkekee

      #HancurPakatan

      p/s: u minta photo designer photoshop kan pictures semalam.. kasi up gmbr lembu2 berkeliaran di padang tu menjadi 1 joota..

      then will make u calm down my dear macaii.. the signal of total rejection to the PH KelentongBasi..



      Delete
    8. Wow.. quite angry gesture you are sir 123. At least supporters came with wholeheartedly without pressure and pleasure. More good news, no more Chinese DAP provocation from you sir. This means you sir admit Malays are now looking for Pakatan Harapan! Adakah itu punca maki hamun untuk pelepas geram di hati?

      Delete
    9. wowww u want me to speak engelis maa?
      what wholeheartedly?? woww now u get some machien to measure their heart feeling honest arr.. waaa so advance ma..ph nowaday.. so impress me..


      why arr? to show brilliant some arr??
      why cannot speak in malay arr? feel stupid like hannah yeoh??

      don't mind maaa.. pig aso can fly ma.. come n join us.. u will feel the ftrutful taste of kelentong mamak stall..

      kekekekek

      Delete
    10. ya yaa i can feel that night.. last night.. 1 million malay coming to give support to mamakutty + grand-daddy Siang..

      but sorry ma.. just i my evening dream..

      kah..kah..kah..

      Ur Team said..Pig Can Fly maaaa?? impress me lorr

      Delete
    11. Feel free to write in ur mothertongue language sir. Saya tak paksa untuk tuan menunjukkan english tuan yang nampak hebat. Moga tuan mampu mengembalikan kepercayaan ramai terhadap Najib atau sekurang-kurangnya Rosmah, walaupun saya agak kurang yakin dengan kebolehan tuan melaksanakan dakyah propaganda yang berkesan. But who cares? Money can buy even the cheapest thing on Earth.

      Delete
    12. Mr. j , apa kata kamu nasihatkan si anon 01:14 agar jangan membuat tuduhan tanpa mengetahui cerita sebenar .

      San Miguel tu tiada mempunyai entity dari Malaysia langsung . Macam mana nama Mahathir bolih tersangkut ?

      San Miguel adalah kepunyaan Leonard Tan dari Filipina . Leonard Tan ini juga mempunyai kepentingan di dalam syarikat pengedar bahan api Petron .

      Delete
    13. Utterly nonsense from klepto that sure bro diny so give them knock out

      Delete
  35. Pas Kelantan telah diperlekeh oleh umno sendiri rujuk pada Dato PA sendiri yg menyatakan Pas hanya besar nafsu tapi tenaga kurang, dengan perangai gedebe masing2 sukar Pas dan umno Kelantan nak bekerjasama. Hadi dah tentu Kelu macamana nak suruh ahli terima musuh lama untuk pru yg suntuk ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waoww.. try nak menghasut melaga nampak.. kikiki

      AtokGila dah habis modal ke? Dedak merompak berkoyan kapal 30 billiun takkan dah habis kot?


      kakakaka.. Usaha lagi chai.. kut2 PAS mahu join semula madey.. rasanya tak.. selagi Madey tak diheret ke mahkamah dihukum dan dipenjarakan kes pembunuhan kejam MEMALI

      Delete
    2. Pembunuhan kejam kakak ko anon0055 kalau dah meroyan puak taksub hasutan lebabai hadi nie sampai serang polis nie mmg tempah mati katak
      Negara berdaulat so perlembagaan tue dijunjung knapa lak nk salah kan polis dlm isu memali?
      Kan polis di bawah yg dipertuan agong?
      Dan ko lupa pdrm tue maksudnya poli diraja malaysia
      Ingat tian punya institusi itu sndiri
      Nie lebabai xpkir semua nie gasak gila kafirkan owg yg xikut dogma nya

      Delete
  36. Atas badak bawah badak, kiri badak kanan pun badak,sape kah badak

    ReplyDelete
  37. woiiihh.. hangpa tengok.. BARUA2 dedak Madey kt sini 'menggagahkan' diri jugak.. sehabis2nya.. walaupun muka dah sgt tak malu.. muka depa ni layak di rendam dalam MANGKOK JAMBAN tandas awam DBKL!.. lebih hina dari PUNGGUNG ANJING..

    berhempas pulas mereka reka macam2 cerita, serang PAS/UMNO melahap tak henti2.. mcm PAS UMNO ini Israel atau kafir.. tapi kekafiran kafir harbi DAP laknatullah sebesar zarah pun merekatak sentuh malah mereka menghina Islam dan ustaz2 dengan mempermainkan isu2 Agama.. dihinanya mereka bab2 yang mereka jahil dan bodoh.. dgn hujah2 bangang utk mempertahankan kafir harbi dan madey sekular!


    mereka puak budin laknat dan konco2 upahan dedak otama, macay, majis, rahman, etc mengutuk memaki memfitnah siang dn malam sesiapa shj yg ada kaitan dengan UMNO/PAS!

    tahap bongkak takkabur sombong melangit..hasil ruh didikan Mahafiraun dalam belajar menjadi SETAN utk MEMPERSETANKAN musuh politik!

    Akhirnya semalam ibarat tahi cirit disimbah ke muka mereka.. jijik dan hina puak2 ini tak sedar diri.. mereka hanye membuat wayang syok sendiri..

    sungguh hina budin dan kawan2 syaitanya disini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah kaki klepet duit dan menyusahkan rakyat, mmg lah kena maki sikit biar sedar. Yg hina tu kau dan geng anjing kurap kau tu bersubahat dgn penyamun. Dapat seketul dua taik sembelit jho lo tu dah kira besar kepala. Kat sini org prihatin dgn nasib rakyat yg teraniaya. Klau kau x suka, berambus main tempat lain, anjing!!!!!

      Delete
    2. MacaY sbb himpunan semalam GAGAL.. si kiranya rakyat SelanGok sendiri menolak tuduhan KleptoKutty bahawa Kleptokrasi bukan pada Najib atau org lain tetapi pada para pembesar atas pentas tu kan??

      So why tak boleh dapat 100k lembu ye.. dedak dh kasi..bas pun free.. food truck lagi.. WHY?? WHY??

      MacaY Lkeptokutty.. jgn lupa makan ubat darah tinggi k.. aku takot ko rebah strok mcm nanti.. Otaman dh boarder line dah.. sikti hari lagi bole tergolek le kena strok..x tahan wooo.. org tua bebal-bodoh-perasan bagus.. B/P mesti selalu mencanak naik punye..

      BABI PON BOLEH TEBANG WOOO

      Delete
    3. Dah tandus nak jawab isu berbangkit maka dubuk lahanat nie menjaja carut hinaan berupa kata kata menganjing
      Memperlekeh iltizam pakatan
      Bodoh dan biol tektik mereka gunakan seolah olah mereka gila sebelum mereka benar mati selepas pru nnti

      Delete
  38. Di manakah KleptoKutty mahu letakkan mukanya di FELDA nanti jika dia nak hasut geng FELDA.. kleptokrat SelanGok pusat kemegahan Asimin JAMBAN dan PH pon gagal himpun 10k.. manakan 1 joota..

    kekekeke..

    ReplyDelete
  39. Macai Hampunan Kleptobasi 2017: I see pig can fly maah.. on top of our assembly field.. waaa that mean arr. our tokong will become a prime minister... kuikukikuui

    terjemahan : BABI PON BOLEH TERBANG WOOO.. KALO DENGAR penyokong BABI PH BERCERITA...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi tak ada kat sini, yg ada manusia babi mcm kau tu! Byk sgt pelahap taik jho lo!

      Delete
    2. I repeat it again..

      terjemahan : BABI PON BOLEH TERBANG WOOO.. KALO DENGAR penyokong BABI PH BERCERITA...

      Delete
    3. MacaY.. ko terase ko half-BABI ke?

      manyak sorry maa.. wa taktau lu sensitip dengan tu BABI..

      kakakakakaa....

      Tagline V1 Motivasi Team Siber KleptoKutty :BABI PON BOLEH TERBANG WOOOO

      Delete
    4. Jgan babi pun boleh kita kasi terbang anon0131 tue nnti ktaowg try tapi yg pasti jiban dan kuncu nya akan kita terbang kan ke tmpat siasatan utk kita adili kebodohan mengadai negara tntang babi ko nak tgk terbang ko pakat pangkah pakatan k
      Jgn pandai nganjing
      Xpandai kilas
      Tue bangang namanya
      Xder nilai tambah
      Yg tambah kebodohan jer

      Delete
  40. MacaY KleptoKutty..

    u all still dapat rates dedak yang sama ke mcm sebelum himpunan KelptoBasi tu? on duty mlm ni kire infaq ke atau over time?

    I thought might be some cost reduction by ur boss-KleptoKutty.. kotak derma xberisi le semalam..

    kekekekkeek

    ReplyDelete
  41. Aku ada tertengok secara tak sengaja blog Naim Ni'mat...gambar perhimpunan kerepekbasi yg diambil dari atas pada malam tu..mungkin paki dron kot. Fuuuh...ramai betul peserta yg hadir...adalah suku padang penuhnya. Yang 3/4 lagi tu mcm dipenuhi oleh jin2 halimunan aje...patut lah dikhabarkan sukses sangat sampai jin2 dan ifrit pun tertarik nak datang ceramah Al Kutty dan Mat Syabu. Hebat betul ilmu pemimpin2 PH ni, boleh seru jin utk datang. Memang wajib lah PH menang dalam PRU nanti, rupa2 nya jin2 pun mengundi utk dia orang...agak2 apa yg diupah pada jin2 tu...asap kemenyan tokong Kit Siang kot ! Nanti PH boleh lah ujudkan 1 kementerian baru...kementerian jin, bagi kat Mat Syabu jadi menterinya...jin pun suka isap syabu..kik 1000x..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro.. ko lapor mcm ni mau SENTAP si Otaman Ngok tu.. kemain die smlm nk jadi 'gangster' nk pukuuull org tu..hohohoo.. die tak kenal lagi pukulan org lain mcmm mane...

      mau naik b/p darah si Otaman kontraktor tua tu. Kang strok org tua tu xpasal blog budin ilang tentera pencacai Boboi Botak.

      Botak kemana ye..die buat hal mcm jd MB kdh dluke?? time keje ilang mengulor di umh dgn bini???

      kekekekeke

      Delete
    2. Are u sure u know Math? 3/4 and 1/4 is quite a big difference though. But for sure u have seen the drone video rite. So keep calm and count wisely.

      Delete
  42. SAYA TAK TAHU..
    SAYA TAK TAHU SAYA TAHU..
    SAYA TAK TAHU SAYA TAK TAHU..

    kaha..kah..kah..
    buding bongok buleh harap dgn si tua kutuk serba tak tahu ni jd leader PH..
    better Mat Sabun lagi dr Ton TAK TAHU.. kurang2 Mat Sabu tahu dia pernah kena tangkap hotel dulu di Kelantan sebba apa.. bila.. siapa..

    kekekee..

    ReplyDelete
  43. How easy to buy these cheap people to give such a lousy comments? Idea untuk memenuhkan ruang komen dengan komen sampah ni datang daripada think tanker yang mana dalam cytroop A9? Hope that fellow should get credit here coz you guys were using that moronic idea out of controlled. Get a life bro.

    ReplyDelete
  44. The very reason Jho Low's Taek eaters,are forced to cone over throw shit in here already proves A LOT.
    Its NEVER tge otter way around, surely because Prp BN Media are closed, and voidof visitors.
    The DEATH of UMNOBNPAS is definitely around the next bend.
    Where else can one fond tge incumbent govt against any Selamatlan Malaysia program.
    Actually we are witessing UMNOBNPAS in auto shutdown.
    GOOD RIDDANCE TO KLEPTO EXTREMISM.

    ReplyDelete
  45. HOT PROMO HANYA DI......
    Silakan cek di www.benderapoker.com / http://goo.gl/XNDyTo
    Benderapoker Menyelenggarakan Hot Promo Bulanan.
    Dalam 1 bulan dapatkanlah TO yang Sebesar-besarnya, semakin besar TO anda Semakin Banyak Bonus yang anda Dapatkan
    TO 1 Juta - 100 Juta Free 0,1%
    TO 100 Juta - 500 Juta Free 0,2%
    TO 500 Juta - 2 Milliar Free 0,3%

    INFO LENGKAP :

    >> http://goo.gl/XNDyTo <<

    BBM : D1FB4EC6
    LINE : benderapoker
    WA : 0962071913
    WECHAT: BENDERAPOKER

    Support 6 bank

    #benderapoker #pokeronline #cemekeliling #capsasusun #livepoker #domino99 #pokerindonesia #agenpoker

    ReplyDelete
  46. Ramai tidak ramai tidak penting. Semua itu sudah ketentuan Allah. Yang penting perhimpunan di Padang Timor PJ itu berjalan dengan aman dan damai. Juga mesejnya sudah disampaikan dengan terang dan jelas. 5 ikrar yang dilapaskan (diketuai Tun M) pasti mengerunkan Najib dan konco-konconya. Tidak ada ribut petir melanda, cuaca baik dan terang menderang, tidak ada provokasi dan Jamal Tongkol takut jual ikan bakar. Kalau dia datang silap-silap gaya dia pula yang kena bakar. Gertak saja lebih abuk pun tarak. Ini pertanda baik perjuangan PH direstui Allah yang maha Esa. Ini kalilah...

    ReplyDelete
    Replies


    1. pasti mengerunkan Najib dan konco-konconya.????

      Kah kah kah Kah kah kah Kah kah kah Kah

      Kalau FASTAQIM yang hadirinnya MENCECAH 200 RIBU tidak menjejas BN inikan pula 8 ribu !!!

      Kah kah kah Kah kah kah Kah kah kah Kah



      Korang boleh masuk TV sebagai pelawak !!!


      Delete
  47. Lega rasa nya bila dah selesai solat tahajud
    Sbg makhluk, kpd Allah hendaklah bersujud
    Nasib baiik terjaga, walau tak siapa yg kejut
    Nak kasi tazkirah sikit cai-cai yakjud makjud

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  48. Pas sokong atau tak sokong tiada masalah
    Himpunan kerepotuakasi di PJ lihat sajalah
    Bukti makin jelas puak hapraak akan kalah
    Lepas PRU 14, cai2 bingai boleh lah belah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
  49. 14/10, di Pdg Pj, panas terik cai2 tak hirau
    Tapii, kehadiran ciiput, sokongan kemarau
    Caii2 jadi marah bengang, darah berderau
    Opps, nanti tibai lagi, hamba nak ke surau

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete


  50. HARAP YANG KE 200..

    ReplyDelete
  51. Ahh..dpt solat suboh berjemaah, rasa lega
    Kita org Islam kena ler bertekad ke syorga
    Bukan le mcm caii2 haprak kepala dongga
    Membuta mampos, tgh harii baru nak jaga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
  52. Kejora ni, surau, Quran, mmg le tak lekang
    Sering jer bangun mlm, mata bersengkang
    Bukan le seperti iblis tua Seman kongkang
    Sampai tgh hari lena mampos tebongkang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...