Wednesday, 18 October 2017

SIAPA PUNYA ANGKARA TAKTIK KOTOR DAN JIJIK INI?


Ketua Pesuruhjaya SPRM, Dzulkifli Ahmad akhirnya tampil bersuara berhubung dakwaan mempunyai hubungan sulit dengan seorang wanita yang dikatakan sudah bersuami sebagaimana yang terkandung dalam video yang telah tersebar luas sejak lebih seminggu yang lalu.

Menyifatkannya sebagai taktik kotor dan jijik, Dzulkifli sebaliknya bertegas tidak akan tunduk kepada serangan berkenaan.

Katanya, beliau akan kekal tegas dalam usaha memerangi rasuah dan salah guna kuasa serta tidak akan membenarkan taktik kotor dan jijik berkenaan mengganggu tugas yang telah diamanahkan kepadanya.

Tindakan-tindakan kami tidak akan terjejas dengan serangan kotor dan jijik seperti ini, ujarnya.
Alhamdulillah, semua pihak tentunya menyokong usaha SPRM memerangi rasuah sebagaimana yang ditegaskannya itu, dengan syarat ia mestilah dilakukan dengan jujur, ikhlas dan tanpa memilih bulu.

Tetapi, ada dua perkara dalam isu yang melibatkan Dzulkifli dan penjelasan yang ditampilkannya itu.

Pertama, sementara menyifatkan penyebaran video berhubung dirinya itu sebagai taktik kotor dan jijik, beliau sebenarnya masih tidak menjawab persoalan-persoalan yang sedang bermain di fikiran masyarakat ketika ini.

Antaranya, beliau masih  tidak menjelaskan sama ada benar atau tidak dirinya mempunyai hubungan intim dengan wanita berkenaan yang didakwa ketika itu masih lagi bersuami dan betulkah juga  gambar-gambar yang tersebar mengenai percutiannya ke Bali itu?

Daripada satu segi, mendedahkan keaiban orang lain memanglah suatu perbuatan yang tidak baik, tetapi mempunyai hubungan terlarang dengan wanita lain, apa lagi jika benar sudah bersuami dan dalam wibawa sebagai Ketua Pesuruhjaya SPRM yang disanjung tinggi oleh masyarakat sehingga diberi penghormatan menyampaikan khutbah Jumaat mengenai rasuah, tentulah juga suatu tingkah laku yang kotor dan jijik.

Oleh yang demikian, tampilnya Dzulkifli hanya dengan mengatakan serangan terhadapnya itu sebagai taktik kotor dan jijik belum lagi memadai sehinggalah beliau berterus-terang mengenai hubungannya dengan wanita berkenaan.

Kalau "ya", katalah "ya" dan kalau "tidak", katalah "tidak" berserta dengan hujah dan bukti-buktinya sekali. 

Kiranya Dzulkifli hanya lelaki biasa dan tidak memegang apa-apa jawatan penting dalam kerajaan, menjalin hubungan dengan siapa pun barangkali adalah hal peribadinya, tetapi memandangkan jawatan dan kedudukannya ialah untuk "membersih dan menanggalkan kekotoran" dalam masyarakat, dari segi moralnya beliau mestilah juga seorang yang bersih dan dilihat bersih terlebih dahulu.

Jika tidak, bukan saja tugasnya sebagai Ketua Pesuruhjaya SPRM tidak lagi dihormati, malah tentu saja tiada mana-mana akan mengundangnya membaca khutbah Jumaat lagi selepas ini.

Yang kedua, jika benar penyebaran video berkenaan merupakan taktik kotor dan jijik untuk membunuh karektornya sebagai panglima dalam memerangi rasuah di negara ini, siapakah yang paling mungkin melakukan perbuatan itu?
Adakah ia dilakukan oleh parti-parti pembangkang seperti dakwaan sesetengah pihak yang kononnya mulai gentar atas ketegasan Dzulkifli dan SPRM dalam memerangi rasuah sejak kebelakangan ini?

Jika demikian, antara pemimpin UMNO dan kerajaan, pegawai-pegawai awam, mereka dalam GLC, orang yang dekat dengan menteri dan dibandingkan dengan pemimpin-pemimpin pembangkang, siapakah yang lebih ramai disiasat dan ditangkap oleh SPRM?

Parti manakah yang diketahui pernah menyuarakan kebimbangan mengenai ketegasan Dzulkifli dalam menangkap orang-orang tertentu dan dikaitkan dengan keputusan pilihanraya akan datang dalam mesyuarat tertingginya, selain daripada UMNO?

Jika diteliti juga, tidakkah pemain media sosial pro UMNO sendiri yang mula-mula menyebarkan video berkenaan sambil menuntut Dzulkifli agar tampil memberi penjelasan dan kemudiannya menyarankan beliau supaya bercuti buat sementara untuk menyelesaikan kes peribadinya itu?

Akhirnya, jika benar penyebaran video itu merupakan taktik kotor dan jijik, apakah tidak mustahil ia turut boleh dikaitkan dengan SPRM yang sebenarnya masih perlu menghantar laporan kepada Jabatan Peguam Negara berhubung dana RM42 juta daripada SRC International yang mengalir masuk ke akaun peribadi Perdana Menteri? 

Atau video berkenaan disebarkan oleh pihak-pihak lain yang tiada kaitan dengan SPRM atau usaha memerangi rasuah, tetapi lebih bersifat peribadi? 
(ShahbudinHusin 18/10/2017).

207 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pkeemak.ni tak.nak.mengaku pulak.dah



      Dah sontot bini org

      Rasa sedap... dapat jwatang besar d back up rosemah jadi dato

      Habis pantat burit betina kaki umno ko tibai


      Macamana nak kami sokong nak.berbudi bahasa kalau ketua pun cam

      China + Lebai

      Chibai

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Ayat yg kata taktik kotor dan jijik itu telah sahkan bahawa cerita video itu benar. Kp sprm itu tidak menafikan cerita tersebut, maka benarlah cerita itu. Orang atasan mampu bersikap talam bermuka-muka, lidah banyak cabang kerana kuasa yg ada pada mereka. Jika itu berlaku pada orang bawahan maka dah jahanam kita semua. Kerana tiada kuasa. Kuasa itu akan sentiasa disalahgunakan oleh orang yang berkuasa. Kuasa undang2, kuasa agama, kuasa wang, kuasa pangkat dan jawatan, kuasa pembesar.
      Kalu guru agama, salah guna agama, undang2, orang yg terlibat dlm undang2, wang kuasa merasuah, jawatan kuasa tukar. Banyak weh salah guna kuasa tu.

      Delete
    4. The End,
      Ini kata penamat untuk najib umnobnpas,
      Aku tak kesah berhabis duit beli top up bukak blog ini,
      Ramai komen blogers,
      Paling ramai in Malaysia,
      Yg paling tak tahan penyokong murahan jijik hina dina tahi chagu kaki busuk najib umnobnpas,
      banyak top up kau, siapa sponcer, siapa payung,
      Sedang kan pa$ yg konon alim maksom, konon parti perjuang agama,
      Penyudahnya menyembah najib,
      Menyembah duit najib,
      Duit hasil samun dari rakyat,
      Duit yg jika di perah menitik darah merah kehitaman, warna perit jerih pedih rakyat bekerja,
      Memang rasa manis puak pa$ rasa utk pertama Kali,
      Tapi akan bertambah manis jika di ambil berkali kali,
      Lama kelamaan akan terperangkap dgn najib umnobn,
      Bukan percuma itu semua ada niat disebalik itu,
      Bila dah terjebak pa$ akan di pasangkan tali pada leher,
      Bila diminta menyalak, rentap shj tali itu,
      Jika perlu jual ayat ayat atau guna agama, rentap shj tali itu,
      Ini lah yg saya takuti sudah terjadi,
      Bila buah akhir atau check mate iaitu agama sudah di pertaruhkan, agama akan dipandang murah oleh bangsa lain,
      Sudah pun berlaku hal ini,
      Master mind itu perlu di jatuh kan,
      Najib umnobnpas masa nya sudah tiba, malaikatulmauth berada Di mana mana,
      Jantung anda yg lemah itu Tak boleh terkejut Sgt,
      Darah yg di pam ke jantung anda itu darah kotor yg lemah hasil makan dedak dan Penghisap darah,

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. Prisip dalam perundangan negara-negara Commonwealth yang berkiblatkan Westminster Abbey termasuk di Malaysia, innocent until proven guilty, terpakai.

      Walaubagaimanapun, eloklah dia direhatkan menunggu pengesahan.

      Lagipun, dia serang semua orang kecuali MO1!!!

      Kalau dia tak mampu cari bukti macam DOJ, MAS (Singapura), Luxembourgh, Switzerland dan sebagainya eloklah dia jangan memikul beban yang tak mampu.

      Di depan Allah macam mana nak jawab!!!

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. Mamat 11.00.....
      Anjig gila hanya pandai menyalak....hok...hok....
      Satu ekorlagi anjing dia hanya pandai menyalak....madey....madey....

      Delete
    9. Video kp sprm dibuat oleh orang umno jugak..habibul rahman kadir shah.

      Delete
    10. Puak majoriti yg paling ramai disiasat oleh SPRM itulah puak yg paling takot, bimbang dan risau akan tindakan SPRM.

      Ini tentunya jadi tekanan yg hebat pada yg bersalah kerana takot diri akan terjerat oleh SPRM.

      Jadi pastilah sedaya-upaya jalan keluar akan dicari demi untuk selamatkan diri, kuasa dan kekayaan.

      Jalan yg paling mudah untuk hentikan kerja2 pemutihan ini ialah.........BLACKMAIL orang yg bertugas tu.

      Dengan blackmail ni kerja orang yg bertanggungjawab menyerbu dan menyiasat skandal wang haram tu akan terhenti............maka dengan itu selamatlah diri mereka2 yg penoh kebimbangan, tertekan dan takot dicekop SPRM.

      Perhatikan........puak manakah yg paling ramai dicekop dan disiasat kerana skandal rasuah dan pecah amanah ni............mereka itulah sebenarnya golongan yg duduk dalam ketakotan dan tertekan.

      Jadi jalan singkat yg paling mudah untuk halang dari dicekop ialah.......framekan orang yg bertugas.

      Dengan mendedahkan aib seseorang dah cukop boleh busokkan nama dan hapuskan kerjaya orang yg terbabit.

      Kesalahan seseorang tu memang satu perkara yg jadi tumpuan.........tapi yg paling utama ialah nawaitu pendedahan aib tersebut ialah untuk tujuan apa...???

      Jadi di sinilah kita boleh tengok LAKONAN WAYANG KULIT yg dimainkan oleh puak yg paling ramai dicekop.........mereka berlakon demi menutup kejahatan mereka.

      Gunalah logik akal (common sense) untuk berpikir dengan bijak...........jangan percaya dan mudah termakan dengan LAKONAN puak majoriti yg dihantui ketakotan dari dicekop.....

      Delete
    11. Hidup ini mencari Cinta..
      CAHAYA Cinta yg terang benderang..
      Nikmat Cinta dapat di Rasa
      Keagungan Cinta-NYA terbayang bayang

      Keagungan Cinta Mutlak milik-NYA..
      Cinta hamba, langkah bermula..
      CAHAYA Cinta, menyuloh Singgahsana
      Istana SUCI, kudus dijiwa


      Istana SUCI, kudus dijiwa
      BerCAHAYA memancar ddlm hati
      CAHAYA Integrity teguh bertakhta..
      Seindah2 CAHAYA-Cinta kan kubawa bersemadi..

      Delete
    12. http://shahbudindotcom.blogspot.com.br/2017/09/beli-atau-pajakberapa-lama-lagi-ceo-mas.html
      �� seawal bulan sept hang dah sedar budin, tapi khazanah dalam bulan okt ni tengah berdengkur �� kah kah kah

      Delete
  2. Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Malaysiabaru

      Bahasa kau menunjukkan bhw kau cari makan dgn menulis skrip filem lucah. Adegan kau main dgn babi hutan guna skrip yg awal atas tu.

      Delete
    4. Kih kih kih

      Kih kih


      Kih kih kih...

      Delete
    5. Yang ke 164.

      Delete
  3. 4 possibilities

    1. By najib/umno's camp....but unlikely. Najib puts him up there. He defended najib's denial viz 1MDB and SRC

    2. Opposition....remote coz tbey are weak and helpless. They do not have the resources.

    3. Work of disgruntled MACC current and or past senior officers.... personal scores to settle

    4. The Gobi connection..... A tan sri, datuk seri involved. Who have the resources to do spying..SB?

    Your guess is as good as anybody's.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib lah tu. Lepas tu mintak Dzulkipli terus. Sebab apa? Lawan tokey nanti video dalam villa pulak keluar.

      Pecah rahsia video dalam jamban, bilik, kolam habis viral. Lama gila dowh dua ekor bukan mahram laki orang dan bini orang duduk dalam!

      Daftar bilik berdua pun viral ingat senang nak tutup kes kalau bukan kerja Najib????

      Delete
    2. Sorry....it cannot be najib.

      I strongly blif in no. 4 above. Remember...someone mentioned involvement of a tan sri or datuk seri..... More likely with a good reason

      Delete
    3. Setuju dgn 9.29. Kalau najib, dzulkifli akan buka kes 1MDB dan SRC.

      Delete
    4. Kalau buka pekung 1MDB.. nasib dia sama macam Gani Patail. Paling teruk macam Kevin Morais atau Hussain Najadi.

      Surely Najib supaya boleh buat bidak catur.

      Delete
    5. Another suspect PI hired by both spouse parties. Bini Dzulkipli pasang satu... laki bini orang pasang satu...

      Makan luar sangat boh. Lain kali buat macam Najib di PD. Kambus semua termasuk retis, pegawai agama, tauke hotel, cleaners, receptionist...semua kasi tukar daerah...kahkahkah!

      Pegi Indon buat seks dengan bini orang nak tutup camno?

      Delete
    6. Dlm video tu kata ada lagi video kat hong kong. Fuh tak saba nak lihat isi video tu

      Delete
  4. oden tompek ko ompek .... hmmmm

    ReplyDelete
  5. saya no 5 hihihi

    ReplyDelete
  6. Bagaimana mahu menegakkan undang~undang,sekira mudah terdedah dengan ugutan. Nafikan sekiranya benar, kalau tidak, lebih baik letak jawatan. Kerana itu lebih bermaruah dari terus dipersendakan. Jangan takut Tuhan hanya dibibir saje. Buktikan nya sebab ANDA adalah insan yg Dipilih untuk memikul AMANAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menegakkan kebenaran tidak boleh tidak akan ketemu situasi ini ugutan kejian ancaman hidup akan melarat adalah lumrah
      Allah jadikan ujian itu sbgai ujian utk melihat siapa antara hambanya yg terbaik amalan dan andai tak mampu mnanggung ujian sila letak jawatan dan andai dfitnah sila bawa kemuka pengadilan
      Hak ttap hak
      Dan yang batil akan ttap batil
      Ia adalah dua perkara yg berbeza

      Delete
  7. hahahahhah.....................LIKE FATHER LIKE SON

    iNGET MASO PERTENGAHAN TAHUN 80'AN Njaib kono tangkeK basah dongan Ziana Zain,di Hotel Ming Cout P.D.
    mAT ISO PENDEK selamatkan si najib tu!!Inilah bahananonyo bilo pemimpin kaki betino.o KP SPRM dipilih oleh najib pun kaki betino.

    Bini najib yg asal semaso dio jadi MB Pahang tu,cukup baik tak minta yg bukan2.Maso tu kaksemah cubo ngurat2 najib,kebetolan kaksemah jadi executive pemasaran I&P ibupejabat di setiawangsa.Bilo si kaki betino ni jumpo kaka semak bini orang ni,apo laghiiiiiii,kono la najib..Tapi kaksemah ni terror pakai bomoh india..terlokek lah najib dgn kaksemah hinggo kini..Sehunggo mempunah-ranah kan negaro..

    Jadi kesimpulannyo,memang tak hairanlah lantikkan najib ni,samo ajo ngan perangai dio..BAPAK BOREK ANAK RINTIK..

    ReplyDelete
  8. Jelas sekali beliau secara tidak langsung mengakui akan perbuatan beliau kerana tiada penafian yg dibuat. Inilah muka muka penguasa melayu yg beragama islam yg tidak mempunyai maruah dan harga diri, masih ingin bergayut kepada jawatan dan pangkat walaupun telah tercemar dgn perbuatan maksiat sekalipun ianya adalah urusan peribadi. Lain yg keluar dimulut, lain pula yg dibuat! Jika penguasa yg berada dlm ranking tertinggi dlm membentuk good governance sesebuah kerajaan bersikap demikian, maka apakah harapan kita rakyat malaysia untuk melihat keadilan dilaksanakan tanpa sikap pilih kasih dan ikhlas. Inilah malaysia yg kita huni sekarang dimana duit, harta dan pangkat lebih tinggi nilai daripada maruah, akhlak dan harga diri. Marilah kita sama sama berusaha mengubah budaya jijik ini dgn membuang kepala segala kemungkaran ini dlm pru akan datang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chua Soi Lek agama Buddha kapir pun tahu tanggung akibat kongkek bini orang..

      Dzulkipli Melayu Islam takkan tak tahu???

      Buat pengakuan atau penafian. Bukan merepek tak tentu arah.
      Berkhutbah pada orang macam bagus sangat.

      Takkan nak sambung tugas sambil cerita kongkek bini orang tersebar ke seluruh pelosok dunia?

      Delete
    2. Saudara, menuduh tanpa bukti kes mcm ni dosa besar. Kat dunia memang seronok buat kerja jahat tapi perit nak tanggung kat akhirat. Ramai di sini lupa pasal kemaruk politik. Percayalah kat akhirat TDM dan LKS tak dapat beri syafaat. Mereka sendiri mempunyai urusan sendiri untuk ditanggung.

      Delete
    3. Isu bukan tdm ke, najib ke yg boleh bahi syafaat.

      Nak tahu apa yg fitnah? Yr standard respond bila fakta? The married woman HAS ADMITTED IN BLACK AND WHITE? You faham ke?

      Saya tanya lagi Dzul ada affair tak dengan wanita yang dah kawin itu? Kalau kamu tak jawab, moga Allah bagi balasan setimpal...

      Delete
    4. Anon 1427, checklah fakta. Jangan tambah fitnah atas fitnah. Pls check the link below. Kenapa marah Datuk Zul tangkap perasuah. Sampai 1.5 billion lesap. Membabitkan Kerajaan dan Pembangkang sekali. Bukankah kita semua benci rasuah? Atau hanya benci bila UMNO dibabitkan dan suka rasuah bila pembangkang yg makan? Jangan kemaruk gila politik jadi bencana akhirat.
      http://mole.my/woman-and-ex-husband-deny-she-had-affair-with-macc-boss/

      Delete
    5. Mr J,

      Saya tanya soalan. Jawab....bukan dengan alih pada isu lain.

      U tak jawab tak per. Allah ada jadi saksi......

      Sadaqallah....sadaqallahal a'ziim

      Delete
    6. Mr J, saya tak bela Anon 14.50. Apa yang beliau katakan betul..jawab ya atau tidak

      Tolong semak berita

      1. Polis akui sedang siasat
      2. Wanita mengakui dan minta maaf pada zulkifli, isteri dan keluarga

      Now...kalau anda waras dan berotak...jawablah dengan ikhlas

      Delete
    7. Saudara, Islam bukan ikut angan angan saudara tapi ikut wahyu. Rujuklah Surah An-Nur ayat 12 isu tuduhan zina isteri Nabi. Allah wajibkan kita baik sangka dan bukan buruk sangka sekiranya tiada bukti yg nyata. Petikan yg bermaksud " Mengapa org mukmin dan mukminat tidak berbaik sangka sama sendiri ketika kamu dengar berita bohong itu dan berkata 'Ini satu berita bohong yang nyata'".
      Jauhilah diri dari fitnah. Seronok kini dibayar dgn seksa akhirat. Hanya kerana kemaruk bela TDM dan LKS?

      Delete
    8. Anon 1454, sila rujuk link yg saya beri. Wanita dan suami tak mengaku. Jangan tambah beban fitnah kalau tiada bukti.
      http://mole.my/woman-and-ex-husband-deny-she-had-affair-with-macc-boss/

      Delete
    9. My life has nothing to do with lks or tdm as I am not orang melayu muslim malaya. I do not depend on them to live. I hVe Allah to guide me.

      I answer what I am asked. Tak alih tiang gol.
      I read fakta bukan fitnah auta
      I berealiti dan tak suka fitnah fantasi
      I berkebenaran and will never indulged in fitnah kepuraan atau kepalsuan.

      Jadi kalau Mr J atau geng najib ada keberanian demi Allah swt.... Jawab dgn ikhlas bukan dengan surah ini surah itu untuk lari dari tajuk.

      Allah is our witness....


      Delete
    10. here we go again. j, u have become a disease. u r a clear example of retard!

      org tanya lain, jawab lain. semalam punya hal, ko masih tak jawab lagi!

      sedih pengampu najib standard macam ni!

      Delete
    11. Anon 1516, Allah guides us through the Quran and Sunnah. If we follow our own feelings we will go astray. I am sure you were not a witness to the act. What you have is hearsay. Surah An-Nur ayat 12 tells us precisely how to behave if we come across hearsay. I am behaving as per this instruction in the Quran. Sangka baik selagi tiada bukti nyata. Dalam ini tiada apa apa saksi atau bukti langsung dan wanita serta bekas suaminya nafikan perbuatan tersebut. Datuk Dzul pun dah nafi. Apa alasan saudara untuk menuduh? Take care of your akhirah friend.
      http://mole.my/woman-and-ex-husband-deny-she-had-affair-with-macc-boss/

      Delete
    12. Mr J

      You and yr team of "denialist" will remain embedded in superficiality and hypocrisy world.

      You can produce surah ini surah itu. Either u r buta huruf or plain arrogant. Its okay to be stupid anyway.

      Delete
    13. J the munafikun! The women had admitted in her facebook about the affair. Kau yg selalu menuduh bro pakatan kat sini sokong evangelis dan bagai tu apa pula hukumnya? Ada bukti ke? Ada saksi? Just because we go against najib and his corrupt practise does not make us what you say we were! Shame on you!

      Delete
    14. Thank you Macy....spot on. Mr J has no capability to understand facts from fictions.

      Delete
    15. mole is a diehard najib blogger. u can accept what he wrote, but denying others.

      hypocrite!

      Delete
    16. Macy/Dad, the woman and the man denied. Pastikan sumber. Please rujuk Surah An-Nur ayat 12. Kewajiban kita sangka baik. Please dont let the kemaruk politik attitude cause us to commit a big sin. Unfortunately in this blog we subscribe to fitnah a lot until we have lost the magnitude of the consequences this act. Please walk away from fitnah.

      Delete
    17. Tu pasal hujah mr j banyak auta. Fakta tak ada, pusing cite, isi tak ada. Asyik fitnah je isinya. Kita kasi fakta, dia kata fitnah. Kp tu pakai topi setiap masa kenapa? Nak elak muka sepenuhnya, serupa saya tapi bukan saya. Ayat linggam ni memang hot utk semua orang yg ada hidden video.

      Delete
    18. j is a total retard! teringat aku tahun 80an. pas pun macam ko j. terasa diri lebih islam dari orang lain.

      semoga ko bahagia.

      aku bukan politik. aku tak peduli sapa nak perintah. aku cari makan dari luar, tinggal kat luar. tapi aku ada famili, aku ada kawan kat malaysia. dia org tengah suffering. buakn salah tun, bukan salah kit siang. kerajaan sekarng, najib. apa yg dia buat? suroh rakyat makan kangkung. ada balaci dia pulak suroh rakyat migrate.

      otak dia org ni kat mana? kat bontot? tapi yg paling lahabau, org macam ko. klu najib tu kentut, ko pun boleh cakap wangi.

      klu ko rasa blog ni penuh pitnah, apa ko buat kat sini? nak tablighkan org? ko pi tablighkan najib tu dulu, tak pun kak mah ko.

      Delete
    19. mr j ni bangang... ex huby tu kn bgtau dia tkde kne mgena dgn video tu atau cerita ex wife dia gi bali dgn KP... tu je.. yg KP dgn ex wife dia gi bali tu kn afa video nya... bodoh no ko J.. bagi link tapi ko sndiri tk paham citer.. apa yg fitnah nya yg ko nk bgtau ni...

      Delete
    20. Kongkek bini orang haram dalam Islam dan agama lain. J jangan kongkek bini orang... walaupun kau sokong Dzul. Tak selamat hidup jadi barua anjing.. kalau dah kena rakam video macam Dzul.

      Delete
  9. Video Nuat dgn China doll lagi hebat..
    Perrghhh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. EEEEEEEEEEEEH Ekau larhii dari tajuk lak!!nuar dgn cino doll tu hitam-putih..zaman sekang mano ado i8tam putih..tak do credibility langsungg..Nuar dituduh ngan lelaki ngan betino..handal nuar tuuu!!perbicaraan mahkamah lintang-pukang...
      Kalau ekau baca kenyataan p.i bala..siapo sebonarnya kaki bontot...??/

      tibo-tibo citer nuar lak?/

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. Diamla anak haram! Mak kau dulu lagi teruk perangai!

      Delete
    5. Bang non tetap video bang non. Sekarang cite kp sprm. Nak cite video setapa ali, dia dah diam, orang yg tak tengok boleh kata bukan kerana lidah setapa kata bukan dia. Gitu juga bang non. Fokus cite tajuk atas la.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. bosan.next macai please.

      Delete
    8. Dengar cerita kojola kengkang lima kupang dah mengandung.

      Delete
    9. SPRM adalah badan yg menjunjung intergriti
      Maka pegawainya adalah penjawat awam
      Maka jalankan tugas dengan adil dan saksama
      Bukan condong pada parti atau kerajaan
      Tiada pilih memilih dalam melaksana kan tugas
      Maka jalankan dengan amanah dan beristiqomah dgn ujian yg menhalang tugas dari dilaksanakan

      Delete
    10. Bro Zack........whaaaatttt..??

      Kojola dah bunting...???
      Sape yg bertanggungjawab...??
      Bangla, Nepal, Vietnam, Indon, Siam......sape??

      Tulah aktif sangat degan bisnes sampai kengkang...!! Kaaannn dah terlekaaattt...

      Kakakakakakaaaaaaa

      Delete
    11. Bro Phantom

      Kojola bunting akibat blue osen strategy

      Delete
    12. Blue osen.....
      Baaguusss punya strategy tuuu....
      hehehehe

      Delete
    13. Marah SPRM tangkap pemimpin pembangkang yg korup maka macam macam fitnah yg keluar. Kalau betul bencikan korupsi maka patut sokong SPRM. SPRM tangkap pemimpin baik dari kerajaan atau pembangkang. Baru kini nampak SPRM aktif bawah Datuk Dzul. Dari kita beriman dgn video yg tiadapun apa apa adegan dan bergambar kabur dan tak nampak muka. Ingat hari tu ia ia kata Noh Omar org dlm gambar judi. Lepas tu tukar pada Zein Isma. Banyak gambar dan video pemimpin pembangkang yg dah keluar. Pandangannya jelas dan explicit. Namun kita tetap puja pemimpin ini. Kenapa benci sangat pada Datuk Dzul. Mengapa pilih jalan fitnah atasi jalan sangka baik bila tiada bukti nyata?

      Delete
    14. Mr J sokong laki orang kongkek bini orang? Gembira puak evengelis tengok Mr J jadi sasau. Habis beerfest satu Malaysia sebab Mr J sokong kongkek bini orang!

      Delete
  10. Siasat tak pilih bulu konon..1MDB dan 2.6b terlepas..piiiiiirah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikan bilis ditangkap tapi bapak jaws dilepaasss bebaaasss.........

      Itu sebab Allah datangkan musibah.

      Delete
  11. Video tu taktik kotor dan jijiklah ya....tapi perbuatan di dalam video tu pulak suci dan murni lah pulak...keh keh keh!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dua2 kotor.....perbuatan kotor.....taktik kotor.

      Delete
  12. Kalau di negara kafir

    1. Bunuh diri
    2. Resign
    3. No dragging of feet by enforcement agency
    4. New appointment

    In a muslim country

    Fitnah fitnah fitnah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Welcome to Bolehland bro......the most unique style.

      Delete
    2. Anon, perkara ini sebenarnya terpalit pada muka pembangkang. Walau ada gambar perbuatan explicit dan jelas namun pemimpin ini tak pula resign. Masih deny. Apakah saudara tak marah? Beza dgn video naratif yg tiada adegan dan kabur serta tak nampak muka. Kalau video mcm ni pun kena resign apa pendapat saudara tentang video dan gambar explicit pemimpin pembangkang. Patut resign tak?

      Delete
    3. Mr. J , can you be a bit specific in your accusation .

      Nampak semacam kamu dah mula kencing merata rata .

      With an MBA in hand , I'm sure you can do much better .

      Tak kan taraf kamu sama je dengan "the legendary Papa Gomo "?

      Delete
    4. Mr J juga menyokong aktiviti kongkek bini orang. Berat dah Mr J... evengelis dia lawan... kongkek bini orang boleh pulak?? Jika tak ada penafian macamana boleh datang fitnah? Kalu fitnah saman le. Tersebar kat youtube tu.

      Delete
  13. Sudah tak tentu dihala cerita,
    Cepat lah pru14 dah tak sabar nak jatuh kan najib umnobnpas ni

    ReplyDelete
  14. Apa nak jadi dgn negara ku ni....

    Melayu asyik kena TIPU oleh bangsanya sendiri.

    Commision scorpee 500usd..Melayu ditipu.
    Pembunuhan altantuya..melayu kena tipu.
    Pembunuhan morailes..kena tipu.
    Pembunuhan kojadi..kena tipu..
    Duit 2.6b tipu tok arab beri...
    GST melayu kena tipu..

    Duit mara lesap bermillion usd di australia..melayu kena tipu..
    Duit felda berbillion kena tipu lagi di U.K...

    sampai bila melayu kena tipu.............???DGN KENAIKKAN HARGA BARANG YG MELANTUN-LANTUN.

    Selagi Najib/umno masih ada!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengapa perlu skandal seks bila menimbulkan isu seperti ini jika ckup bukti dakwa dzulkifli dgn kes itu dan pecat
      So agenda utama ialah penyelewengan wang rakyat
      Andai dzulkifli dipecat pasti pihak yg terbabit akan terpecah ulahnya
      Itupun kalo dzulkifli ini bnar berintergriti kalo takat nafi itu bukan sepatut yg berlaku
      Maka yg akan berlaku cerita baru yg timbul
      Adakah dzulkifli akan menyonsang arus desakan mereka yg menyeleweng
      Maka kita tunggu episod sterusnya

      Delete
  15. Konek tak berajar...hipokrit kelas pertama...ini semua belajar dari Si Najib penipu tu. Itu semua kerja Private Investigator yang diupah oleh sumami pompuan tu yang mahu membuktikan isterinya menyundal.

    Bangsa Melayu ni walau tak makan babi tapi kulit muka lebih tebal dari kulit babi,,, sebab tu mereka tak akan meletakkan jawatan walaupun terbukti jelas curi duit rakyat. Inikan setakat bedal bini orang.... takkan dia nak letak jawatan. Lagipun si mangkok KP ni tengah mencari publisiti..... macam pelakun tambahan yang tengah mencipta nama la lagaknya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Bro Zack......tengah mabok2 tuuuuu.....

      Delete
    3. Kojala mengidam perut ayam

      Delete
    4. Naasssibb tak perot baadaakkk buntal.

      Delete
  16. dei tambi dzul ! happy Diwali dulu bro.

    mungkin u bolih pergi k kuil terdekat n hebohkan versi nilai2 kaki/tangan kerajaan yg bermaruah atau berpiusi saperti A Samad Said.

    u nak tidur (jika benar) dgn 100 bini orang pun tidur lah. tapi bila dah kena 'tangkap basah'(caught wth yr pants down) , n selaku anak jantan, akui saja lah. dengar kata betina tu dah mengaku. takkan lah dia 'main'sorang2 kut.

    banyak teori conspiracy berlega d alam maya. mengikut firasat saya, budak dzul ni kena setup olih kuasa tertinggi Negara. sebab nya, dia tlh memalukan Najib dgn mempersendakan menterinya sendiri,Paul Low n kerajaan UMNO/BN.

    legitimasi nya selaku KP SPRM dgn sendiri nya tergugur. saya percaya rosmah/najib sdg menunggu perletakan jawatan drpd beliau sediri.

    kita tunggu !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Dato Rahman jpc,

      I beg to differ with u on this. It cud not be najib. Dzul's criticism of JITN was too "trivial" to trigger najib's anger.

      It has got to do with an ongoing investigation....which one...yet to explode.

      Delete
    2. My theory is it is from withi. Dzul is a newbie there; those officers have been there for a long time, and their loyalty and sympathy to their ex bosses should never b questioned. They know how to investigate! Anyway, it doesnt matter who exposes what...what matters is the man himself; ada buat ke tidak, if fitnah why no denial dah 3 hari dah, kenapa tak report skmm...if ya, then must do a soi lek, a kafir who left mca leadership to protect his organization!!!

      Delete
    3. I am with u Dato. Looks like Dzul wants to continue with Najib's blessing. If that happens, we will surely can predict all evidences of kongkek bini orang will be missing in action.

      Surely Dzul will become a more loyal servant to Najib..if not turn to dog or cat! Woooffff! woooffff!!

      Delete
    4. jibby dah seluk dalam seluar dzulkipli sambil ramas2 telor.
      lawan jibby picit telor pecah.

      Delete
    5. I tend to agree with 10.53

      1. From within
      2. Scotes to settle
      3. Investigating personnels fed up, dzul blocking their recommendations.
      4. Objective to remove him so that actions cud be taken.

      Delete
    6. anon 10:10.

      u may b right.

      if u r somebody of interest/great value 2 d govt., u hv 2 xpect a 24/7 surveillance.

      I think there r many agencies that hv these capabilities, eg research dept of PMO, special branch, military intelligence n d MACC itself.

      JASA ?.

      I still put my money on d special branch.

      this job is 2 sophisticated 4 private investigators.

      pokok nya budak dzul ini wajib meletak jawatan dgn sukarela.

      he is dragging d MACC's reputation ( n by association, d country) thru d mud.

      apalah nak jadi dgn pentadbiran rosmah/najib ini.

      Delete
    7. dato, i have a feeling that najib knows who is dzul and what is going on all this while. as we all know, he will do anything to ensure things run as his plan, especially pdrm, ag, and macc.

      something could have gone wrong along the way.

      Delete
    8. Power pussy and money
      Are critical thing in our live
      Justify by halal and haram
      Truth or lies
      So if get those thing by dirty
      Source
      Just prepare to get a bad omen in your life in this world
      If fprget to repent
      Remorse will not follow at the end
      So go abbys pathetic end for those damn people

      Delete
    9. 11.12.......agreed with your view bro.....that guy will be a loyal servant to his master.

      But don't expect to see like what Soi Lek has done.

      Even the mastermind of massive corruption is still around and untouched.........so what's the big deal about small dirty affair....??

      This is more about "strategy".

      Delete
    10. Friends, if you think that this narrative video without any explicit scenes and with hazy view is enough to condemn the accused what is your view of the explicit and clear videos and photos of Opposition leaders. Should they be condemned and told to resign. What is your view?

      Delete
    11. Mr J

      Opposition leaders...are they heading any govt agency like sprm?

      Anwar's video....i condemn him

      Zein isma....I condemn him. Jamal cnfm him

      No qualms.

      Delete
    12. Anon, two states are lead by PH. Oppostion is part of the system. They are getting paid using public money. They are supposed to provide good debate, good alternate views of government policies, serve their constituents etc... Currently we have a roving circus of Opposition leaders jumping around different seats, zero policy alternatives and zero fruitful debate. They think there are paid to hang around and fitnah to anger the public against the goverment. Malaysia probably has amongst the most hopeless Opposition in the world. Sad.

      Delete
    13. That is because malaysia has the worst prime minister! He's done nothing good to the people, the country and to islam. Only ass kisser like you do not see that!

      Delete
    14. Kongkek supporter like Mr J must be very angry with this SPRM kongkek tragedy. Maybe the video still need more detail other than the registration form of the villa. The cuddling couples must be on the bed so that the accusation become true. Hahaha..What a shameful kongkek supporter. Evengelis too can kongkek ur wife la?

      Delete
    15. Mr. J,
      I'm not which part of the planet are you from ? Hopefully it's not that part which used to called planet of the apes !

      I'd been staying in Selangor most of my life even though I also had properties in KL and my home state NS . I can attest that the overall condition is quite well managed . It has improved in comparison to the time under BN . NS is in very terrible state at the moment with potholes and uneven roads everywhere .

      Delete
  17. Tukang penipu satu hal, ada pulak setan iblis anjing kurap kerbau kaki pendek biol bangsat kimak yg sokong si penipu x tahu malu ni! Jahanam malaysia nantinya!

    ReplyDelete
  18. Hari ini adalah

    Perasmian


    Mesyuarat party komunis china di beijing


    Pemuda umno d jemput

    Live di malaysia radio komunis

    129.3 AM/FM


    Jangan lupa bawak balik buku komunis...


    Mao lenin dan para syuhada sosialis di bumi china..

    Kamo dahagakan maklumat

    Macamana mau jadi

    Emperor Malaysia ala ala china tanpa raja raja melayu???

    Ya inikah yg umno mahu?



    Maharaja Najip? Dan borosmah sebagai first lady?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mao Hu Tang & Mao Shaw Ping bawak anak babi Mao Tem Bam ke Kongress Komunis China Sedunia.

      Mao Hu Tang kasi duit curi, Mao Shaw Ping beli Pink Diamond, Mao Tem Bam menyorok dalam Shanghai Suite.

      What will the Mao Hu Tang says????

      King king king king king king king king king king is cash!

      Delete
    2. What will the Dzulkipli SPRM says???

      Kong kong kong kong kong kong kong kong kong kong kong kongkek bini orang sey!

      Delete
    3. Kah kah kaaah


      Kaaaaaaaaaaaaaahhhh

      Delete
  19. Senang sahaja,kalau polis ikhlas untuk siasat:

    Siasatan CHECKMATE.

    dAPATKAN kedua-dua international PASPORT ,TARIKH Departure dari Malaysia. dan TARIHK ARRIVAL ka malaysia.

    Sebab dalam pasport tu ada tunjuk detail...

    Jika mereka enggan beri...Boleh check dijabatan immigration!!!!

    Bermula dari situ..

    'INGATTTTTTTTTTT Bagaimana jabatan imegretion boleh pupuskan,pasport kedatangan altantuya/amina kamalaysia hanya dgn pangilan dari bekmama,pegawai yg buat kerja itu ditembak mati.






































    '

    ReplyDelete
  20. Buat isu. Harap rakyat lupa. Apa jadi siasatan 2.6 bilion dlm akaun MO1?

    ReplyDelete
  21. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakaplah kojola dah berapa bulan mengandung.

      Delete
    2. Baru mula ngidam kedondong.....

      Delete
    3. Bukan kedondong tapi perut ayam

      Delete
    4. Naassibbb tak perot baadaakkk buntal.

      Delete
  22. Admin buntu, dia kutip bak kuar isu murahan
    Isu2 yg sblm ni dia tak terdaya nak bertahan
    Tanpa asas bukti kukuh, dia lempar tuduhan
    Dzul nak berkasih cinta, itu dia punya pilihan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. APEK CINA KATA :

      LU DAH BERJIWA KOTOR,

      MASUKKAN KAMU DALAM LUBANG JAMBAN...
      KEMUDIAN MINTA ORANG FLASH!!!!

      TERUS BERSATU DENGAN NAJIS YANG LAIN..

      KEKEKEK..KEKEKE

      Delete
  23. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA NI KOJOLLO ????
      BILA MASA LU NAMPAK ITU NUAT BUAT??
      CARI LA 4 SAKSI BODOH!!!
      LU KAN DAH KENA CANDU PAS???
      PEJUANG RU 355 PULAK ???
      APALAH BODOHNYA SI KOJOLLA NIH???
      PATUT LU JADI DREBAR BANDARAN!!!
      BIAR MAIN KOTOR, DARI BERJIWA KOTAR!!

      LU BUATLAH BLOGER SENDIRI...
      LU TENGOK NANTI...
      TIADA SAPA KEBULURRR MASUK..

      kekekekekeke..keke

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. anon 11:42 ni kerja buat fitnah.
      Nuat tu orang alim,pejuang Islam

      Delete
    4. Alah bro anon 1133 pembawakan budak tu. Kojola bunting dah skrng ni

      Delete
    5. Bila dia nak nempah bidaannn yeoppp....??
      Bidan kampong ke sepital gomen.....??

      Delete
  24. Integrity or interbini?....kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang mendedah jijik dan kotoq Yang terdedah haram.

      Delete
  25. Dah buat penafian; bahawa ini semua fitnah, semua tipu; bahawa dia dah repot kat polis dan skmm dan mau saman?

    ReplyDelete
  26. Ngan orang tak takut ... bagaimana lak ngan Tuhan?

    ReplyDelete
  27. The war against Corruption demanded a general with the highest integrity.

    The General not only to be seen as clean and efficient...but MUST be clean and efficient in his capacity as a general and also his personal life.

    As a public servant entrusted to wage war against corruption...your personal life is also subjected to public scrutiny because it affect your integrity as well as the integrity of your organisation.

    WAR AGAINST CORRUPTION SHOULD NOT BE BIASED.

    The Government as well the Opposition...there should not be any difference....or the public for that matter.

    Satu lagi...
    Adakah kita nak ikut imam yang diketahui menyeleweng?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ADIK BERADIK SHAFIE APDAL DAH KENYANG MAKAN PEDAL AYAM....ALAHAI ...KECIAN NYER ORANG PENDALAMAN SABAH...TINGGALKAN JER WARISAN TU...

      Delete
    2. Najib ketaq lutut sungguh dengan WARISAN.

      Delete
    3. Negara umpama sudah menghidap gangren jika luka masih kecil patut diubati jika sudah kena gangren maka amputated saja jawapannya kerana sudah membusuk ke tmpat

      Delete
    4. Lain tak boleh tidak sila selesaikan sebelum cacat kekal

      Delete
  28. Very good comment.

    ReplyDelete
  29. Bang Shahbudin, andai ya/x kena siasat dulu. Banyak sangat sangkaan..jangkaan..telahan..akan banyak kekeliruan..akan banyak komentar yg terlarang.
    Bang,gua mahu masuk kebun cari kayu api untuk masak ni..jom...kos tinggilh. Kawan kawan melayu, cina, india & lain lainnya nak ketepikan BNUMNO kami nak beri laluan pd PH...slamat berjuang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...NAK CARI KAYU API...NAK CARI KAYU API...NAK CARI KAYU API.....KIH...KIH...KIH...

      RAMLY BURGER...

      Delete
    2. Hehe saudara ramly baik kalau berjimat cermat tapi jangan sampai kedekut pahit hehe kawan gurau jer
      Maka kuasa rakyat yang bersatu padu dapat menghapuskan sistem GST yg nyata tidak memberi kan apa apa nilai tambah malah mmbebankan kita dgn pertambahan belanja yg tidak sepadan dengan nilai wang itu sendiri fullstop

      Delete
  30. Suruh bang nuar berahi sahabat baik tun mamak tua kutuk saja yang jawap, dia kan banyak dan dalam pengalamannya dalam hal hal begini !!!!!! LOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan lupa suruh orang yg berpengalaman dengan peristiwa asmaradana PD dan abang lebai spendar putih tu sekali......LOL...!!!

      Delete
  31. ikut saja cara bang nuar berahi,

    itu bukan saya, saya ketot, lelaki dalam video tu tinggi ....

    ataupun cara hadi tolol,

    video itu aluminium .....

    ReplyDelete
  32. BAWA KOJOLLA SKALI PI CHINA,...
    UNTUK HABUAN GAY-GAY DI SANA..
    KAT SINI DAH JATUH HARGA....
    MINTA RM5, PELANGGAN MINTA KURANG RM4

    KEKEKEKEK..KEKE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak lepas dah sebab kojola dah sarat mengandung

      Delete
    2. beorrr babenor zack..

      Hampuk punya kojoola..

      Delete
    3. Aaiiikkkk.....udah saraaattt....bior betoi mike ni Bro Zack.....

      Kan ke kerojenya tuuuu baru lagiiii......

      Delete
  33. Budin ni aku cadang jadi Timbalan Menteri
    kalu PH menang!!!
    Komennya popular!!!
    Sampe Kojolla pun dah mabuk kat blog ni...

    BETOI TAK KOJOLLA???
    kalu lu brani tolong jawab wahai sitolol!

    ReplyDelete
  34. Tak nak mengaku pulak walhal si perempuan itu dah minta maaf dah pada isteri beliau, tapi beliau boleh kata orang lain buat fitnah jijik fasal video itu. Lain kali kalau kamu datang khutbah Jumaat , aku sanggup cabut serta ramai lagi.....jangan nak mengaku alim dan suci semua dah terburai dengan kuasa Allah semua akan menjadi laknat

    ReplyDelete
    Replies
    1. WAK PON NGAK BISA BERIMAM KAN MEREKA..
      WAK DENGER SI KAMBING KEJORA JUGE
      DIJADIKAN IMAM SOLAT...CAPEK...CEPEK...

      WAK JAWA TEMPE

      Delete
    2. Nk tngok iman kuat tak kuat bawak maria ozawa bogel depan tgok pasang cctv pun time tue dah tak hirau jdi dpa pada allah banyak banyak supaya diuji dgn ujian yg mampu kita hadapi andai ketemu ujian yg dah mmg kita tak mampu hadapi nescaya kifarah yg menjemput
      Kifarah masih ok g andai disusuli dgn taubat
      Andai maut?masuk liang lahat merayu dikmbalikan ke dnia utk mmbuat amal doleh walau seketika
      Time tue malaikat mengejek hai anak adam bukankah kamu sudah diutuskan rasul dan kitab?
      Makamasa mu di dunia sudah tamat berdiamlah engkau sampai dibangkit kan kmbali
      Sekadar muhasabah diri sndiri dan brkongsi pada pmbaca dsini

      Delete
  35. I notice Mr J and Geng Najib tak masuk komen lagi. Semalam mereka berdua kena tibai olek seoramg Anon pasal soalan zahid bohong pasal jumpa penderma arab dan najib curi duit 2.6 bil. Jawapan mereka langsung tak pakai...hanya standard untuk DEDAKIANS saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Dah masuk berapa bulan dah kojola?

      Delete
  36. Sekarang PDRM ada kes siasatan keatas SPRM dan SPRM punya banyak kes siasatan keatas PDRM..olih itu kita tidak bolih lari dari kebimbangan bahawa akan ada berlaku adegan bujang lapok..satu untuk kau ..satu untuk aku..dua untuk kau dua untuk aku...

    ReplyDelete
  37. Itulah,jika tinggal di rumah kaca,jgn sesekali melempar batu ke rumah orang.....lai ditanya ,lain pula dijawap,confirm gagal upsr...bb...di dunia Allah dah tunjukkan,mesti kes kawan tikam kawan....

    ReplyDelete
  38. 12.27,akan gila 7 keturunan

    ReplyDelete
  39. Tegak bercabang, gunung di Bakun
    Kemas ternama,meriah hulunya
    Agaknya abang, menung ngelamun
    Mas pun sama, alah…..malu nya

    Di Kota Lama, semua resah
    Masakan cemas,redupnya suria
    Harta dan agama , mama tak kesah
    Asalkan Mas,hidupnya bahagia

    Salam buat abang
    Mas merah/KL/18 Okt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jwb salam buat ayang Mas Merah:

      Tumbuh cabang, letak cempaka
      Terlintas cahaya, mata terdetik
      Sungguh abang, tidak menyangka
      Di pentas maya, cinta berputik

      Kah kaahh kaaahhh kaahhh kaahh

      Delete
    2. Emas loyang, asal tembaga
      Rusa berkembar, di atas batu
      Mas bincang, pasal keluarga
      Rasa tak sabar, pantas bersatu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    3. MAS!!!!! MAS!!!!
      KOLO KO KAWIN SAMA ITU KOJOLLA..
      YOU MAKAN DEDAK LAH YERRRRR!!!
      KOJOLLA NIH MIANG LOOOOOO///
      LOL!!!LOL!!!!!LOl!!!

      Delete
    4. bro 15:35 biokan lah....
      kita sesama islam kena sokong,
      kawan nak bina masjid,
      kutuk-kutuk jugak......
      orang PH kan sporting
      yang buruk kita hentam
      yang baik kita sehatikan

      AMIN...

      Delete
    5. Anon 1535
      Dulu teman nak pinang anak dare bote
      Teman jumpe kat padang tenggale
      Dia lak tak mau
      Last-last bujang ke tue
      ini pun tak apeee

      haahaa

      Delete
  40. Kau ni semua buat dosa kering je hari baik bulan baik ni. Inikan hari deepavali. Zul ni antara spesis baik2 tau tak. Dia ni sama spesis dgn Najib. Janganlah fitnah dia yg bukan2. Kau semua tak tengok ke dia bersajak sampai lilit2 kepala. Dia ni org baik2. Kalau dia yg duduk kat villa tu mungkin jugak dia nasihat atau kaunseling rumahtanğga. Kalau pun betul dia yg pegang2 tangan mungkin jugak kaki dia sakit susah nak jalan. Kat hotel hong kong tu pun pasal bilik semua fully booked dan nak jimat duit rakyat. Itulah sebenarnya ciri2 ketua sprm. Kau semua ni main tuduh je. Syian dia. Nasiblah dia ni jenis yg tak mudah gentař dan berani tak kira cerai ke tak. Salleh biawak pun dah cakap dia ni tuhan yg hantar kat kita semua. Bersyukurlah ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak boleh pangil bersyukur dah tapi kufur nikmat kerana melanggar peraturan Allah,

      Delete
    2. AMBOI----AMBOI------
      MEMUJI DALAM KEBENCIAN-------

      KHAKAHAKAHAKAHAKKAHHHHHH-------------

      Delete
  41. Like father like son..dia ni dulu anak Gani Empat Tahil..pon skandal ngan bini orang gak..sampai minah tu dinaikkan pangkat double triple promotion..pastu si Dzul ni buat blunder sampai Gani Empat Tahil murka..kena palam kejap sampai si Apandi masuk..digosoknya telor Apandi cukup-cukup..tup-tup naik pangkat double triple promotion. Banyak senior-senior dalam AG Chamber dan Mahkamah dipotongnya. Hanya kerana ko bercita-cita tinggi ko tak peduli cara mana ko naik. Tuhan tu maha adil Dzul. Muhasabah diri balik dan bertaubat. Jangan menjerumuskan hidup ko kerana duniawi. Jangan jadi cam Najib dan Apandi atau bapak ko Gani Empat Tahil tu.

    ReplyDelete
  42. Walaupun nampak macam saya, tapi itu bukan saya.

    ReplyDelete
  43. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  44. Peter bellew pun dah resigned sbgai CEO MAS, balik semula ke Ryanair. Hmmmm... nampaknya org kapir pun x nak subahat dgn setan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak dapat kapalterbang baru pon pening jugaakkk ke....??

      Delete
    2. yep macy. perhaps najib created this mess.

      as a ceo, he is responsible for mas. but najib out of nowhere, crossed the line. for bellew, he has nothing to lose. he knows something is not right. buying of the boeings was decided by someone else (we know who), he is not going to put himself in the shithole created by a stupid moron.

      Delete
    3. mesti ada yang tak kena. Syarikat berniaga nak bangunkan balik MAS, tapi unsur-unsur lain yang menjadi jadah sial,orang putih pun tak sanggup join.

      Delete
    4. Syarikat MAS huru hara masalah luar dan dalaman...tapi si bijan cibaiii pulak dah pandai2 berjanji dgn si teram nak beli kapal berpuloh biji..ape boleh buat bijan cibaiiiiii ni mulut merah pandai berjanji sana sini...

      Delete
    5. Orang putih pu pelik dengan gelagat orang politik nih.Dia di minta membangunkan semula MAS, apa keputusan perlulah dari beliau sendiri, bukan orang lain tukar atur urusan beli k.terbang baru. Dengan kapal terbang lamapun, segi lagiknya,MAS boleh untung balik. Bila guna k.terbang baru,kos baru pasti akan bertambah untuk bayaran sewaan. Nasiblah MAS, apa dah jadi dengan syarikat penerbangan kebanggaan ku ini.

      Delete
    6. Stupid moron prime minister...... Tgu masa aku nak sepak je lepas pru ni

      Delete
    7. Siang malam cari isu maki DSN. Kini fitnah Datuk Dzul sekali. MAS tenat zaman TDM lagi. DSN perbaiki MAS. Sebelum hina, caci dan fitnah carilah fakta yg benar. Tolong baca link dari CEO MAS dibawah ini. Link dari FMT.
      http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2017/10/18/there-was-zero-interference-says-malaysia-airlines-peter-bellew/

      Delete
    8. Dah siang mlm dia dok cekik darah rakyat dgn segala jenis cukai. Zaman tun dulu ada ke dia susahkan rakyat? Yg kau dok sokong najib tu atas dasar apa? Apa kebaikan yg dia bawak, selain dri menyamun?

      Delete
    9. Apasal datuk dzul tak nafikan perkara ni mr j? Logik apa nie...logik mba sekolah pondok? Kah kah kah kah

      Delete
    10. Peter cari makan macam Pengerusi PAC, Hassan Ripin. Takkan dia nak bagitau politikus kacau dia. Yang guna duit KWSP berbillion beli Boeing tu nak bantu MAS ke nak bantu ekonomi US? Konpius aku... Sama konfius dengan lawan evengelis ke lagi baik atau lawan kaki kongkek bini orang...Kahkahkah!

      Delete
    11. Mr. J ,

      Hampir 15 tahun lamanya Mahathir melepaskan jawatan . Tak kan selama itu masaalah MAS masih tidak dapat di perbetulkan ? Disegi koporat tu dah bolih di kategorikan sebagai keparat .

      Dengan penyuntikkan modal sebanyak 6 billion pun tak bolih lagi berfungsi , lebih baik tutup saja . Dulu bila Pak Lah lantik Idris Jala , dikatakan MAS sudah dipulihkan ....apa cerita ni ?

      Air Asia mula dari 2 kapal terbang burok pun , selepas 15 tahun kini mempunyai lebih 250 buah kapal terbang . Tanyakanlah kepada mana satu pun pemandu teksi perbedzaan KILA 1 dengan KLIA 2 . Semua bersetuju KLIA 2 lagi meriah .

      Delete
  45. Hidup ini mencari Cinta..
    CAHAYA Cinta yg terang benderang..
    Nikmat Cinta dapat di Rasa
    Keagungan Cinta terbayang bayang

    Keagungan Cinta Mutlak milik-NYA..
    Cinta hamba, langkah bermula..
    CAHAYA Cinta, menyuloh Singgahsana
    Istana SUCI, kudus dijiwa


    Istana SUCI, kudus dijiwa
    BerCAHAYA memancar ddlm hati
    CAHAYA Integrity teguh bertakhta..
    Seindah2 CAHAYA kan kubawa bersemadi..

    ReplyDelete
  46. Hidup ini mencari Cinta..
    CAHAYA Cinta yg terang benderang..
    Nikmat Cinta dapat di Rasa
    Keagungan Cinta-NYA terbayang bayang

    Keagungan Cinta Mutlak milik-NYA..
    Cinta hamba, langkah bermula..
    CAHAYA Cinta, menyuloh Singgahsana
    Istana SUCI, kudus dijiwa


    Istana SUCI, kudus dijiwa
    BerCAHAYA memancar ddlm hati
    CAHAYA Integrity teguh bertakhta..
    Seindah2 CAHAYA-Cinta kan kubawa bersemadi..

    CAHAYA-Cinta-NYA sentiasa memBERI
    Kaseh memBERI-NYA, tak tau menCURI
    Seindah2 CAHAYA, memancar diHATI..
    Yg Kaseh memBERI, Kaseh Berbakti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang buat lagu rap lebih baik

      Delete
  47. Daripada saudara semua siang malam buat kerja tak berfaedah lebik baik syukur dgn kebaikan Allah dah kurnia negara ini. Sentiasa rasa hati tak tenteram, benci dan marah adalah symtom kurang barakah dlm hidup kita. Silalah baca link dibawah ini. Satu lagi projek perbaiki taraf hidup rakyat. Design projek HSR yg cantik.
    http://www.channelnewsasia.com/news/asiapacific/pm-najib-unveils-concept-designs-for-kl-singapore-high-speed-9318050

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada mba sekolah pondok cam kau memang laaa kau senang puas hati. Otak kat lutut kah kah kah...kita yg berpelajaran tak senang hati sebab kita faham masalah yg berlaku di dalam negara. Kau cuma layak temberang budak felda kah kah kah

      Delete
    2. Go fuck yourself and die, you fucking asshole!

      Delete
    3. Maki tujukan pada j bangsat!

      Delete
    4. Mr J :
      You buta hati
      You gelap mata
      You otak di kepala lutut
      You mempunyai timbang tara akal yang lemah.

      Semoga tuhan tunjukkan hidayah kepada jalan yang benar

      Delete
    5. Mr. J , design yang cantik je tiada guna jika tujuan asas sebenar tidak menepati jangkaan . Kita tunggu dan lihat , sama ada HSR yang di war warkan akan lebih baik dari Train a Grande Vitesse (TGV) yang berkelajuan sehingga 480 km/jam atau pun lebih maju dari Shinkaisen yang berkelajuan 350km/jam .

      Untuk makluman Mr. J , TGV sudah beroperasi semenjak 1970 an . Sementara Shinkaisen bermula dari 1960 lagi .

      Delete
  48. TS zulkifli..Tahniah kerana membongkar salahguna kuasa DSSA di sabah, rakyat dah lama syak, cuma takde bukti aje. Bila SPRM dah reman semua, baru lah terbarai, mohon agar disiasat juga akaun parti Warisan, berapa banyak duit yg dikelepet tu dah masuk dalamnya. Kalau terbukti, ROS patut bubarkan parti ni dan haramkan bertanding dlm PRU nanti. Dengar khabar, foto2 TSZ di Bali tu terbukti diedit melalui kaedah fotoshop..kemungkinan besar utk mengganggu siasatan SPRM terhadap DSSA dan pimpinan Warisan di sabah. Rakyat Msia amat yakin TSZ sebagai sorang yg teguh pegangan islamnya takkan tergamak melakukan perbuatan sumbang ni. Tak perlu nak layan tuduhan2 jahat yg tak berasas tu. Kami juga berdiri teguh bersama Tn Yusuf Azmi PPIM utk membela dan mempertahankan TSZ dalam isu ni !

    ReplyDelete
    Replies
    1. GN, boleh tak pakai otak bila menulis tu! Photoshop apa nye pompuan tu dah ngaku ada affair. Cuma yg dia x ngaku penceraian dia ada kaitan ngan affair! Dan ts dzul sendiri pun x menafikan. Usah jual kau punya temberang kat sini la kalau kau sdiri pun bengap. Bro pakatan kat sini ada yg tgelak besar baca kau punya komen. Mcm hanpeh!

      Delete
  49. Jgn sebut asshole bro 2055 nanti kejora terasa hati.

    ReplyDelete
  50. berzina ka diorg nih?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan soalnya pasal zina. Ini soal psal hubungan sulit yg dilarang sama sekali dlm islam. Zina tu antara dia dgn yg terlibat, Tuhan lebih mengetahui! Tapi kemungkinan duduk sebilik tanpa melakukan apa apa adalah sgt tipis! Kecuali najib ngan semah!

      Delete
  51. Bila Madey menghina DSNR dari keturunan Bugis, yg dianggap sebagai lanun tu, secara tak langsung dia juga telah menghina DYMM Sultan Selangor dan Johor yg juga berketurunan Bugis. Ini lah penderhakaan yg amat terang dan nyata..jika di zaman KMM dulu, hukumannya adalah dibunuh berserta seluruh ahli keluarga dan rumah serta tapak nya sekali dibuang ke laut. Di US pula, seseorang yg melakukan treason dihukum mati mandatori. Mungkin Madey ni berani buat macam tu sbb di kerala takde hukuman spt tu...jadi dia rasa takde salah lah menghina keturunan sultan. Tapi ada hikmahnya juga , peluang utk TS Noh, DS Jamal dan 3 mantan MB merampas semula Selangor terbuka luas, begitu juga cakap2 PH utk menawan Johor takkan menjadi kenyataan. Warga Melayu Selangor dan Johor ni, taat dan setia mereka kpd sultan tidak boleh dipertikaikan, mereka takkan sekali2 rela institusi tersebut dihina dan diaibkan sedemikian rupa. Jadi Azmin dan PH, belajar2 membiasakan diri utk jadi pembangkang di Selangor selepas PRU14 nanti !

    ReplyDelete
  52. http://mymassa.blogspot.my/2017/10/gara-gara-mulut-celupar-tun-m-kedutaan.html?m=1

    MULUT CELUPAR MAMAK KARELA KUTU BABI KEDUTAAN MALAYSUA DI INDONESIA TEGANG... BUGUS INDONESIA. .. SINGAPURA... BRUNEI TERKESAN DRNGAN MULUT CELUPAR MAMAK KERELA KUTY BABI..... KIKIKIKI

    MULOT CELUPAR MAMAK KARELA KUTY BABI..
    SELAMAT HARI DDEEEPAVALI.. YENADEY LA KINI..
    SI BANGANG BOBOI ABIS MAMAK AMOK SANA SINI
    DAH TYA RENTA DAH TUNGGU NAK MAMPOS MATI



    BRRAMBOSSSS BARUA SINGAPORK@DAP


    BERAMBUSSSS.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. blog mymassa blog penjilat najib. membohong je keje.

      sorry mat pork. aku kat jakarta sekarang ni. klu nak temberang tu, ingat2 la.

      Delete
  53. MEMANG TEGANGLAH..DEPA TAK MAU
    BUGIS DI MESIA BALIK KE INDON,
    KALU BALIK SUSAH LA...
    ORANG INDON PUN CARI MAKAN KAT SINI...
    INIKAN PULA SURUH BALIK KE INDON

    ITU PUN TAK LEH LU PIKE..
    MANGKOK HAYON PUNYA AKAI


    LOL...LOL....LOL...

    TERAMMMMTARAMMBOS MAT PORK!!! CAP AYAM

    Kihkihkihkih....aikaik.....

    ReplyDelete
  54. PAN ni betul2 tak malu lah..dah dihalau keluar dari wisma TOK GURU pun buat muka tebal aje. Tanah tu kan diwakafkan oleh pemiliknya kepada PAS buka PAN. Bila dah dihalau, buat mcm2 alasan tak mau keluar, belum terima surat arahan kosongkan bangunan lah...apa masaalahnya ni? Yg PAN ni pun 1 hal, pandai2 aje jadikan bangunan tu sebagai ibu pejabatnya, tanpa kebenaran dari waris pemilik tanah. Belum memerintah kelantan lagi, dah tunjuk gedebe dan besar kepala, kalau dah perintah...lagi jahanam negeri dikerjakannya !

    ReplyDelete
  55. http://mymassa.blogspot.my/2017/10/gara-gara-mulut-celupar-tun-m-kedutaan.html?m=1

    MULUT CELUPAR KOJOLLA KUTU BABI,HABIS KANDANG BABI KAT INDONESIA PECAH... BABI- BABI. .. DI SINGAPURA PUN ... TERKESAN DRNGAN MULUT CELUPAR KOJOLLA KUTU BABI.....

    PUIIIII....
    MULOT CELUPAR SI KOJOL KUTU BABI..
    SI BANGANG KOJOLLA
    DAH NAK MAMPOS ,BILA NAK MAMPOS



    BRRAMBOSSSS KUTU BABI


    BERAMBUSSSS.....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...