Wednesday 4 October 2017

ADAKAH MENYOGOK SYED SADDIQ BUKTI KJ GAGAL MENARIK PENGUNDI MUDA?


Perkara paling nyata mengapa pemimpin-pemimpin Bersatu lebih menjadi sasaran untuk dialihkan kiblat politiknya, terbaru dengan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mendakwa cuba disogok RM5 juta ialah kerana UMNO dan BN begitu bimbang dengan pengaruh parti tersebut.


Tanpa keraguan ia memperlihatkan Bersatu mampu menghakis  undi Melayu yang selama ini berpihak kepada UMNO. Bahkan gabungan Bersatu bersama PKR, DAP dan Amanah sehingga membentuk Pakatan Harapan adalah saingan yang paling ditakuti oleh Najib Razak.


Lantaran takut itulah Syed Saddiq diberikan tawaran lumayan untuk meninggalkan Bersatu yang berkebetulan dalam waktu yang sama beliau juga ditawarkan untuk melanjutkan pelajaran di peringkat sarjana di Universiti Oxford.


Sebelum ini beberapa pemimpin serta pengasas Bersatu  turut meninggalkan parti itu dan beberapa individu lain pula muncul satu persatu dengan pelbagai serangan terhadap Tun Mahathir Mohamad khususnya.


Berkaitan Syed Saddiq, dengan bilik sidang akhbar di sebuah hotel mewah sudah diaturkan pada Isnin lalu, beliau hanya perlu mengumumkan keluar Bersatu, disusuli dengan menyerang Tun Mahathir Mohamad, Muhyiddin Yassin dan Mukhriz Mahathir, beberapa ketika kemudian wang tunai RM500 ribu dan geran RM4.5 juta untuk membuka sekolah debat akan menjadi miliknya.  


Jika Syed Saddiq seorang yang oppurtunis dan mementingkan diri sendiri, beliau tentu saja akan menerima tawaran tersebut yang bersamanya,  duit dia dapat dan melanjutkan pelajaran ke Oxford dia dakap.


Tapi apa jadi kepada negara ini jika dengan keputusan beliau menerima tawaran itu, BN menang lagi dan Najib terus kekal sebagai Perdana Menteri?


Sekembalinya dari Oxford dengan ijazah sarjana dalam bidang polisi awam, Syed Saddiq tidak mustahil akan diberikan jawatan yang baik-baik dalam kerajaan atau syarikat berkaitan kerajaan, namun apa faedah yang rakyat perolehi dan adakah generasi muda lain akan turut menerima kebaikan juga?


Melihat kepada lapan tahun yang sudah berlalu, tiada jaminan langsung negara ini akan menjadi lebih baik selagi ia terus dipimpin Najib. Jika lapan tahun pemerintahannya penuh dengan skandal, pembaziran dan kemewahan, lapan hari saja pun selepas PRU 14 adalah detik yang bakal memeritkan buat kita semua.


Sebab itu, tindakan Syed Saddiq menolak dedak bernilai RM5 juta haruslah dipuji dan diberikan sanjungan. Beliau terbukti tidak mementingkan dirinya semata-mata.


Oxford atau mana-mana universiti ternama dunia tentu saja boleh menerima beliau bila-bila masa selepas ini, tetapi kesedaran beliau tidak mungkin ada peluang kedua untuk menyelamatkan negara selain PRU 14. 


Hanya dalam PRU 14 inilah peluang terbaik untuk menyingkirkan kleptokrat yang selama in menyusahkan rakyat dan kemudian menyusul harapan untuk memulihkan semula negara ini.


Maka, menjadi kewajipan untuk kita bersama-sama dengan iltizam beliau untuk menyelamatkan negara ini daripada terus rosak dan binasa. Diukur dari segi usianya yang baru berumur 25 tahun, dengan peluang melanjutkan pelajaran yang terbuka sambil dapat bergelar orang kaya, keputusan yang dibuat oleh Syed Saddiq tidaklah mudah sebenarnya.


Malah, belum tentu anak tok guru, anak lebai atau anak ulama jika mendapat tawaran yang serupa, mampu membuat keputusan yang sama seperti Syed Saddiq.


Kenapa Syed Saddiq menjadi sasaran?


Selain kerana beliau merupakan salah seorang pemimpin Bersatu dan terus melemahkan parti itu bermakna akan memberi satu kelebihan kepada Najib, UMNO dan BN untuk mengekalkan kuasanya, sebab lain Syed Saddiq cuba ditarik ialah ia menunjukkan betapa gagalnya Khairy Jamaluddin dan Pemuda UMNO dalam menggamit hati pengundi-pengundi muda selama ini.


Lebih separuh daripada keahlian Bersatu adalah golongan muda yang berusia 35 tahun ke bawah. Dengan ketrampilan dan pelbagai kelebihan lain yang dimilikinya, Syed Saddiq tidak dinafikan mampu memberi impak berkesan dalam menarik lebih ramai pengundi muda untuk menolak Najib.


Dengan gambaran demikian, ia dengan sendirinya memperlihatkan KJ dan Pemuda UMNO semakin ditinggalkan dan bukan lagi pilihan bagi golongan muda negara ini. KJ, bagi kebanyakan orang muda, bukanlah ikon mulia, tetapi lebih terserlah sebagai lambang pemuda berwatak angkuh, sombong, kasar dan gemar mengejar glamour.


Itulah sebabnya mengapa Armada Bersatu cuba dilumpukan dan ketuanya, Syed Saddiq ditawarkan dengan pakej imbuhan yang tidak pernah dikemukakan kepada  sesiapa sebelum ini. Jika Pemuda UMNO benar-benar masih berbisa, tiada keperluan sama-sekali untuk menyogok Syed Saddiq dan melumpuhkan Armada Bersatu yang dipimpinnya.


Seolah-olah hanya dengan melumpuhkan Armada Bersatu dan mengalih kiblat politik Syed Saddiq, itulah harapan untuk pengundi muda akan kembali menyokong Najib, UMNO dan BN.


Sebagaimana yang diakui oleh Syed Saddiq, usaha menyogoknya itu dilakukan oleh penasihat kanan Najib, bermakna kegagalan KJ dan Pemuda UMNO dalam menambat hati generasi muda dengan sendirinya juga dalam pengetahuan rangkaian penasihat Perdana Menteri. 


Barangkali kerana ketidakyakinan sokongan orang muda itulah yang menjadi salah satu punca Najib belum berani mengadakan pilihanraya.


Apa pun, Syed Saddiq telah membuat keputusan tepat dengan mengenepikan kepentingan dirinya sendiri, sebaliknya memilih untuk berkorban demi negara terlebih dahulu.


Selepas negara ini diselamatkan dan kleptokrat disingkirkan, ganjaran  Tuhan pasti ada buat Syed Saddiq dalam mengejar cita-cita dan impiannya yang tertangguh itu. Tuhan akan sentiasa berbuat baik kepada hambaNya membuat kebaikan.(ShahbudinHusin 04/10/2017)

285 comments:

  1. Buat le apa saje,ph tetap pilihan keluarga

    ReplyDelete
    Replies




    1. Najip masih takut nak umum pru


      Macam ni ka p.m Malaysia yg penakut takde teloq


      Tak habis ugut dan sogok


      Memang pkmak geng najip

      Delete


    2. F1 di tutup setelah 19 tahun


      Ferinlamgkawi pun nam tutup



      Proton pun dah tutup bakal tukar nama geli geli


      APA LAGI NAK TUTUP

      cipap borosmah tutup tak ???

      Delete
    3. Kalau najip ada otak Jgn biarkan rakyat buang masa berpolitik


      Umum pru 14????


      Atau memang tak nak buat pru? Nak buat darurat????

      Delete
    4. Budin2 mano ado o'ang nak bogi 5 iggt tu maso samo boghi pendidikan yg tggi pado budak badut ni. Mano o'ang nak pocayo diyo sajo sembang kosong jo, takpo ko o'ang angket diyo bagai hero Tamil ... dey amarenggele yenggeporingge ama apa ane poh poh poh cit baduwa.

      Delete
    5. Bersamolah kito mensabotaj kleptokrat Najib bini Rosmah sempeno PRU14. Jiko dio buleh membeli manusio guno hargo juto, kito wajib jual dio bersamo dedak kepado US Guantanamo!

      Delete
    6. Kay Jay ape la yg pandainy... merosakkan otak2 orang muda ada la... sezaman dia nie, semua jahanam dgn tangan kotor dia... suap makan duit tah hape2...
      kekuatan dia adalah undi chai dalam pesidangan,
      kekuatan apa lg yg dia ada...
      takat tahu cerita tp ramai2 tutup mulut... ramai2 macam tunggul pakai baju sponser, mmg boleh la.. patut si-khair toyo anugerahkan dia orang nie semua penyapu...
      Aku tengok semenjak menantu abah nie, placing nak jd perdama menteri termuda, abis jahanam semua perkara.. semua pedoman dirosakkannya...
      harapan agar Bersatu dapat mengembalikan patriotisma pelapis2 muda... harapan agar Bersatu dapat pulihkan keresahan survival rakyat malaysia..

      Delete
    7. Buat le apa saje,BN tetap pilihan keluarga

      Delete
    8. Anon 2124 pasrah nmpak jgn gitu anak cucu nk rasa gak undi pakatan lak kami xpaksa tpi awak yg yrpaksa kot

      Delete
    9. Tepat dan terbaik bro...jom kita sokong terutamanya bersatu

      Delete
    10. Tepat dan terbaik bro...jom kita sokong terutamanya dan SEMESTINYER BARISAN NASIONAL...

      Delete
    11. Apa 'BARISAN naSIALAN'...??
      S E L I S I H ....!!

      Delete
    12. HE...HE...HE....WAK SUMAN TEMPE....KEMARUK MAIN KELENTIT BINI ORANG...KIH...KIH..KIH...

      SELISIH...!!!!!

      Delete
  2. Hanya org bodoh dan buta mata hati saje yg masih sokong beend,rompakan di siang hari secara besar2an,konon demi bangsa dan agama,pooorah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. CEO goldman sachs Asia


      Di larang masuk sistem kewangan Amerika..


      Jadi lembu tanpa tuan


      Sebab menipu dlm siasatan 1mbabi


      DOJ akan umum bbrp penangkapan akhir tahun..


      Yang pasti kembar Rafizi jho lok muka tembam akan di tahan !!!

      Penjara 200tahun


      Tapi anak tiri akan terlepas sebab cina tembam akan mengaku...


      Inilah nasib machai najip



      SIAPA NAK JADI MACHAI NAJIB DALAM.BLOG BUDIN.DOTCOM ????


      SIAPA ???

      Delete
    2. Welcom abord Tanah Melayu Kini....

      Are u ready????>>>>>>>>>>>

      Delete
    3. Hanya org bodoh dan buta mata hati saje yg masih sokong Fukatan Haprak,berjudi di malam hari secara besar2an,konon demi bangsa dan agama,tapi untuk keluarga dan krooni, pooorah...

      Delete
  3. Cuma yg huta hati ja sokonh u turn mahathir.. jual melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. bangsa melayu dipandang rendah dizaman najiblis..perosak melayu

      Delete
    2. Apa masalah sokong Madey? Ada masalah kaaa...kaaa?? Puiii

      Delete
    3. Ewah ewah tanah melayu kini kita buta hati ko yg terang hati jdi sekurang kurang nyer kita yg buta hati nie nmpak pmimpin ko yg terang hati klepet kaki spiral kita dalam buta boleh nampak yang ko celik masih meraba raba tanda hidayah tidak menjelma jadi buta kayu lagi hamlau

      Delete
    4. Era Mahathirlah dunia memandang tinggi dan hormat pada Malaysia.

      Mahathir belom pernah mengelak dari pentas PBB kerana malu dgn skandal money laundering...........malah Tun M memang looking forward kepada pentas PBB yg mana di situlah dia suarakan dgn lantang kritik dunia2 barat.

      Tak pernah pulak negara2 luar arah tutop bank2 kerana terpalit dgn skandal money laundering yg berkait dgn syarikat lokal dari Msia.........dan sraff bank di negara luar kena sumbat jel kerana buat kerja kotor money laundering tuuuu.....

      Era Mahathir Msia tak pernah dimahkotakan sebagai negara ke2 terrrtinggiii rasuah......wooooo bangga tu bebbb.....

      Dan tidak ada di zaman Mahathir Menteri Kewangan Msia dinamakan sebagai Asia's Worst Finance Minister.

      Mahathir pon tak pernah cuba nak kukohkan ekonomi negara maju dan kaya macam USA......melainkan bersungguh2 bina infrastruktur untuk anak bangsa Msua yg sampai hari ni pon sumer bijik mata boleh nampaakk.

      Pendek kata benda2 karut macam derma magik tak pernah masok akaun peribody Tun M hatta duit forex sekalipon.

      Masa dulu k8ta tak 0ernah pulak dengar lawaaakkk badut hartanah freehold jadi leasehold.....

      Daaannn....tak pernah pulak Tun Siti dapat liputan media asing nyopping sakan sampai bermillion2.........kan ke boros tu sifat iblisss yeoopppp......

      Zaman Mahathir tak ada GST yg dikatakan dengan GST harga barang akan tuuurruunn......

      Pendek kata zaman dulu Msia tak pernah jadi bahan lawak badut macam citerrrr Mr Bean.

      Salam perjuangan kepada sumer kenalan2 dan kawan2 yg sekapal dalam blog ni......

      Delete
    5. Sabar tanah melayu kini ... tu baru warming up tau untuk kamu....
      hihihihihihhhhhh........

      Delete
    6. bravo bro phantom,kasi sekel sama pengkhianat melayu...

      salam perjuangan dari teman mu yang jauh ini.

      Delete
    7. Salam perjuangan kembali pada rakan yg teman hormati Bro Mat Noor.

      Selamat bertemu kembali yeoooppp.....

      Delete
    8. Ku sangka si Sadeq Segaragar ni pandai rupenyer Bengap dan Bodoh Piang,...tapi sebodoh2 nyer si Sadeq ni ....Bodoh lagi pencacai yang sokong Budak Hingusan ni...kih...kih...kih...

      Delete
    9. 2133
      Ko yang paling bodoh tahap binatang sebab ko sokong jho lo...

      Delete
    10. Yg sokong bayar Aabar Ciplak tu lg gilerrrr.......pastu sokong pulak bayar untuk kali kedua......apa punya bangaaangglah.... !!

      Delete
  4. Sdhnya aku x first...-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabar tuan...esok lusa first le tu...hehe

      Delete
    2. Cuba lagi. Esok masih ada.

      Delete
  5. Syed Sadiq bijak membaca sifir politik,tak mcm Ezam 6 kotak,ainina dan hamidah osman,lagi wanita haprak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manakala jiban dan mat maselan sifir lapan pun fail cmner anon1836

      Delete
    2. kih...kih...kih...tak lama lagi budak manja Hingusan ni ...jadi sampah ler ni....

      Delete
    3. Klu x laku lelong jer pokkk!

      Delete
  6. Jual kt cina komunis???

    ReplyDelete
  7. Selepas PRU14
    SS ganti KJ sebagai
    Menteri Kebudayaan Belia & Sukan.
    InsyaAllah.
    # SS (Syed Saddiq)
    # KJ (Khairy Jamaluddin).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Portfolio KJ tak sesuai untuk SS. Portfolio itu selalunya di isikan oleh orang yang paling kurang berguna ..

      Apa lagi temasya Sukan besar baru sahaja berlalu dan kena tunggu lama untuk di anjurkan oleh negara.


      SS hendaklah di beri portfolio yang lebih penting seperti Menteri Pertahanan sebab pengorbanan nya telah membuktikan dia seorang warga negara yang bermaruah..

      Soal dia muda bukan alasan sebab yang tua dalam jawatan tersebut dan yang berpangkat tinggi pun tak sekuat dia menolak tawaran 5 juta..

      Itu lah nilai SS .


      - TC. -

      Delete
    2. Tak ramai baik dari kalangan otai2 atau pemuda2 politik yg kuat imannya untuk tolak 5 juta kemewahan.

      Dah banyak kita tengok setakat ni otai2 politik yg jatuh tersungkur tersembam bila diumpan wang ringgit.

      Dah ramai kita tengok yg tergadai imannya oleh kerana $$$$$.....

      Memang betol cash is king........tapi cash tetap tak boleh lawan Allah swt.

      Negara dan rakyat Msia terrrsangattt perlukan pemimpin2 yg can "Say NO" to money.....bribery dan yg sewaktu dengannya.

      Moga dengan terbentuknya satu kerajaan baru.......maruah Msia yg terrrpalitt dgn skandal wang haram dapat kita hapuskan........dan kita bina satu negara yg paling kurang rasuah dan pecah amanah.

      Maaluuu.....negara kapir lagi elok maruahnya dari kita satu negara Islam.....konooonnnn......

      Delete
    3. Bro phantom..

      Sokooooong!!!!

      Wah, sejak pulang dari berehat seketika bukan main semangat bro.

      Teruskan perjuangan bro, kemenangan sudah semakin hampir.

      Delete
    4. kih...kih...kih...Ostat Doe Fukatan Haprak,....Budak Hingusan ni...tak lama lagi akan masuk dalam Tong Dram Sampah,....

      Delete
    5. Bro John Doe.....bukan beristirehat yeoppp.....teman busy dengan keroje......teman outstation manjang jerrr lately ni.....tule banyak miss posting Tuan Admin ni.

      Kena kerah tulang 4 kerat yeoppp....pasei teman ni keroje tanpa dedak......tak derrr offer 5 juta yeopppp.....

      Apa pon salam perjuangan tanpa dedak dari teman untuk sumer kawan2 yg sekapal....tak lupa Sifu2 yg dihormati Pak Othaman, Pak Rahman dan Pak Diny Yusof.

      Delete
  8. 18.34,mana ada tanah melayu lagi ,dah jual dah....hidup dlm alam fantasi.....itulah di suruh sekolah,tak mau,tak ape le,bodoh bukan satu jenayah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh mmg bukan satu jenayah tpi ia satu aib pada yg bodoh so brjaga jaga bila mngesan makhluk nie terutama spesis bodoh sombong

      Delete
    2. RATK-Rogol Anak Tiri Ker....

      Delete
    3. 2145..ameno dan porno berpisah tiada...hihi..maklumla dah bantai pompuan mongolia

      Delete
  9. pas pis pus..ostad odi Q7 mana? dah beli aeroplane ke?

    ReplyDelete
  10. Ntah apa nak jadi dgn Matdey punya cai kuli
    Posting pasal Sadiq bapok, dah keluar 3 kali
    Mmg sengaja admin mahu kasi hati kita geli
    Budak mentah bingai tu, siapa ingin nak beli

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. komen takde fakta..(dah siap2 dalam Notepad tinggal nak copy paste dlm blog Budin). Dedak charge by banyaknya komen ditulis dlm blog pro Pakatan..kikikiki..

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete


    3. KJ sudah tua di bandingkan dengan SS. Perjalanan politik KJ singkat dan mudah. Penglibatan KJ masuk campur dalam pentadbiran negara semasa Pak Lah adalah punca BN merosot. Tapi sampai tak sudah Tun Mahathir yang di persalahkan.. (tepuk dahi..)

      Jika umur KJ 25 tahun dan di tawar RM 1 juta, KJ tidak akan dapat jadi menantu Pak Lah sebab duit itu akan mengubah perjalanan hidup KJ ketika itu..

      KJ di sah kan menfitnah dan di kehendaki membayar ganti rugi kepada Anwar Ibrahim, menyebabkan rekod KJ tercalar..

      Macam itu kah pemimpin muda yang layak jadi idola anak muda ?

      Apalagi kalau di bandingkan hubungan kerabat Johor dengan KJ dan SS..

      Najib tidak mengambilkira hubungan Kerabat Johor dengan SS yang perkenan kan SS dan keluarga mengadap Baginda Sultan.. apabila letak harga hanya RM 5 juta.


      - TC -



      Delete
    4. Syabas anak muda harapan bangsa. Disogok dgn RM5 juta sedikit pun dia tak pandang.
      Melainkan si tua bapok wak kojola kengkang lima kupang pun dia kejar dari pagi hingga malam.
      Orang ke Oxford
      Dia ke lorong chow kit.

      Delete
    5. Kj blh jdi model spender layaknyerrr

      Delete
    6. kih...kih...kih...SiSadeg Segaregar...Budak Bingai....itu yang disanjung dek Pemintak Sedekah ni....

      Delete
    7. Phewwwh, hanyir betul bau bapok ni!

      Delete


  11. Syed Saddiq ada laluan mudah untuk kejayaan nya sendiri. Dengan RM 5 juta, Syed Saddiq boleh berpaling tadah dan kemudian boleh mengguna wang dan kedudukan nya selepas tamat pengajian untuk membantu golongan yang susah ...

    Alasan sebegitu selalu nya di gunakan oleh mereka yang tinggalkan perjuangan suci terutama oleh anak Tok Guru atau anak Tok Lebai yang mengguna wang tersebut untuk sekolah pondok.

    Bagaimanapun lihat apa jadi sudahnya kepada mereka yang menjual perjuangan dengan alasan tersebut ? Itu pun jika mereka ingat soal-jawab dengan Tuhan ..


    Syed Saddiq .. semuga kamu di lindungi Allah dan yakin lah kamu telah membuat pilihan yang tepat.

    Kamu sudah membuktikan perjuangan kamu untuk rakyat dan selepas ini apa jua ujian dan cabaran, kamu akan dapat melepasi nya. Insyaallah. Amin.. Jaga lah niat suci mu itu dan Allah akan sentiasa bersama kamu..

    Kerana untuk melepasi ujian pertama lah yang paling sukar apalagi umur saudara masih muda.. bagaimana pun hati-hati lah kerana mana tahu mereka akan guna seorang anak gadis 'panas' sebagai senjata untuk mengugut pula apabila wang tak jalan.

    - TC -

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harap harap dia jgn umpan bapok kathy dah ler!

      Kah kah kah kah kah kah kah kah

      Delete
    2. Harap harap dia jgn umpan bapok kathy dah ler!

      Kah kah kah kah kah kah kah kah

      Delete
    3. Saudara Syed Saddiq,
      Benar kata sdr TC tu, sentiasalah berhati hati.
      Menegakkan KEBENARAN memang menuntut PENGORBANAN Kelmarin saudara telah melepasi satu drpd nya. ALHAMDULILLAH , SYABBAS....Namun , percayalah , pelbagai tribulasi serta mihnah bakal saudara hadapi selepas ini. BERSABARLAH. JAGALAH ALLAH , ALLAH AKAN MENJAGA SAUDARA. SELAMAT BERJUANG. AMIN.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. Luahan 19:45 adalah bukti kuat Kojolla seorang pengamal homoseks maniac.

      Sekadar nak ingat mengingatkan betapa bahaya & mudaratnya sekor kaum lut pengecut yg tak ada jati diri kecuali meniru kopipes bahan sampah dijadikan modal murahan & masih MENIKUS berselindung di sebalik AnonyMOUSE & melarikan diri bila dicabar bersua muka....

      Sayugia apalah yg boleh disandar & dipercayai pd orang kuat mencarut, pantun sampah, tidak bersopan & beradab pd orang tua2, cerita lucah dirinya gemar seks sonsang main bontot stor kunyit, kaki tiru kopipes bahan sampah...dan pengampu raja klepet/kleptokrasi Cash is King......??

      So...let's whack & blast this copy paster son of a bitch kojolla real good, till he becomes a deadwood....!!

      Delete
    7. Ingat bapok kojola udah pencen......tp ada lagi ropenye. Dah kengkang pon larat juge lagi.

      Delete
    8. Bro The Phantom
      Dahlah si kojola tu kengkang jalan pun dah bertongkat

      Delete
    9. Guno duit dodak buek pusat tahfiz dan pondok, tak lamo eh..mano ado ekau sebar dakwah guno duit money laundering jang oiii! Habih takdo berkatNyo..

      Delete
    10. Bro Zack......bertongkaattt...???

      Isshh...isshhh...issshh....hiiiii tak lalu temam mandang rope itu.....

      Patutle pili bomba udoh kerin ayornye........tak habeh dengan keroje menggosok menyuci gamaknye ye.........

      Delete
    11. kih...kih...kih...tak lama lagi budak manja Hingusan ni ...jadi sampah ler ni....

      Delete
    12. Uweeek! Termuntah bau kau ni bapok! Bleh x kau pergi menyundal kat mykmu ke atau pegi mampos lgi bagus!

      Delete
  12. Hehe nmpak nyer mlambung lgi pricetag syed sadiq thanks barisan pakar kena backfire
    Yg dubuk Jiban sini pakar backstroke boy mmang hamlau

    ReplyDelete



  13. MAKLUMAT BARU


    HADI AHWANG DAH BUAT PERJANJIAN BERSAMA NAJIP


    KERJASAMA PRU14


    PAS TIDAK AKAN LETAK CALON DI SEMUA KERUSI UMNO


    DAN UMNO TIDAK AKAN LETAK CALON DI 34 KERUSI PAS..


    ALAHURABI


    MEMANG BETUL PAS DAN UMNO DNA SAMA

    KEMBALILAH KE BURIT RAHIM UMNO SPT SEBELUM 1953

    SPT HAMAS DAN FATAH DALAM SEBUAB UNITY GOVT

    TAKEBEER

    ALAAKBAR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak surprise tu bro.....udah memang dijangkakan.

      Macam kata P.Ramlee....dah kena daahh....penyangak jumpa penyamun.

      Jodoh terrrbaikkk....!!

      Delete
    2. Tapi Kelantan masih ada pemyangak pkr yg nak kerjasama dgn pus pos pas..


      Macamnaa???

      Delete
    3. Dah kena dahhhhhhh kojola kengkang

      Delete
    4. Bro Msiabaru.......teman pelik benor kalo ada yg teringin dengan Pas yg duk main sorong-tarik ni bro.....

      Elok kita biorkan ajerrr Pas tu bro....

      Ada nyusahkan.....tak ada lagi baikkk....tak gitu yeooppp...??

      Hmmmm....samale macam kojola.

      Delete
  14. Alahai malaysia baru body language si lebai nie kita tau dier ngan jiban ader hubungan so lebai ader penyakit suka dipuji
    Jadi jiban jek sket kmbang lobang cepe trus serah cam cikaro lak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu dunia tahu dan Tun m dah pesan pas ni kafirkan mak bapak sendiri


      Tapi kenapa pkr kelate masih menjilat lagiii puspispas ?? Pussy?

      Delete
    2. Sebab si Sssmin MB Jamban suka dan masih Mencintai Pas...kih...kih...kih...bukan tu jer Nuar Al Juburi pun mencintai Pas...

      Delete
    3. Isu pujuk PAS dah habis.... Jawatankuasa Tertinggi Pakatan Harapan berkeputusan PRU 14 adalah pertembungan antara PH & BN saja untuk menentukan siapa yg akan mentadbir negara di peringkat pusat. PAS kita anggap seKutu-sePijat-seNyamuk BN.

      Delete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Maaf, saya terpaksa delete komen di atas sebab ada isu tertentu. Saya rephrase semula seperti di bawah:-

      KJ seperti juga Najib, kedua-duanya beriman kpd cash is king.

      Sudah menjadi rahsia terbuka bahawa KJ menang KP UmNo dulu pun di atas faktor cash is king juga.

      Tanda-tanda UmNo sedang mereput dah pun kelihatan pada masa tu. Cuma hari ini ia sedang menuju ke klimaks.

      Masalah dengan kaedah Cash is King ini ialah wang yang ada takkan cukup nak beli kesemua orang.

      Maka itulah dipilih orang tertentu dengan nilai tertentu.

      Syed Sadiq dah diketahui taqnya 5j. Agak2 berapa tag Kejora, unknown sahabat, Mr J dan TIKUS @ VIRGO. Ribu-riban sebulan dan HP A9 pun dah tewas separuh mati. Siap ada yang sanggup mencaci menghina dan menambah-nambah ayat AlQuran lagi. Murahnya nilai mereka.

      Sekarang mari kita semua termasuk diri saya sendiri juga bertanya kepada diri sendiri adakah kita yakin untuk berkata "kalau kami hidup di zaman Nabi Musa a.s sudah tentu kamu menyebelahi Nabi Musa dan menentang Firaun".

      Benarkah begitu? Nabi Musa hanyalah seorang gembala kambing yang hidupnya sendiri pun kais pagi makan pagi tak mampu nak tabur dedak.

      Ada pula Firaun bukan saja kaya-raya malah amat berkuasa sekali. Dedak jangan cakaplah. Sampaikan ahli sihir sanggup bertanya "apakah bahagian kami kalau kami menang? " dan firaun hanya menjawab 'bahagiannya ialah orang itu akan punya tempat yang hampir denganku'. Jawapan itu saja sudah memukau.

      Sekiranya ada di antara kita yang apabila diberi pilihan di antara abata dengan cash is king pun kita telah tewas dengan dorongan cash is king, maka apakah jaminan kita akan memilih bersama Nabi Musa a.s berbanding Firaun? Tidak ada.

      Apa pun syabas my little bro Syed Saddiq. Salute from me.

      Hanyalah sedikit lontaran bagi mereka yang mahu membukakan akal dan hati kepada kebenaran.

      "Tunjukkanlah kami jalan yang lurus."

      Delete
    3. Punyalah kemaruk nak hadi juara Sukan Sea hingga ada wakil negara dah kantol ambil ubat terlarang tapi masih diperam siapa mereka. Sebab tu KJ hingga hari ini diam bisu, malu & panik.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. Bukan tu jer. Ada atlet renang kena rogol dgn jurulatih dri china! There goes feel good factor sea games!

      Delete
    6. Saya salute kpd anak muda yg berhati mulia bernama Syed Saddiq daripada si tua kengkang kajola bapok yg tidak berguna.

      Doa drp kami semua untuk mu wahai si anak muda yg berhati mulia semuga usaha mu dipemudahkan illahi.
      Aamiin

      Delete
    7. Sumer kwn2........beriman pada cash ni terbukti membawak macam2 musibah dan benda2 negatif kepada rakyat dan negara.

      Jelas ia tak direstui Allah swt. Ini satu jalan neraka kerana membiarkan agama, nasib bangsa dan negara diperjudikan secara halus.

      Kalo tidak kita kekang dari awal bayangkan apa bakal terjadi pada generasi kita akan datang.

      Masalah sosial, pendatang asing, jenayah, rasuah & pecah amanah, sara hidop yg tinggi, perubatan, pendidikan rakyat tak diberatkan........yg kita dengar juta2....bilion2 untuk kebajikan rakyat tapi suner tu belom tentu dibuat lagi.......cuma baru sebut "on paper" jerrr......

      Kalo udah freehold pon kata leasehold janganle diharapkan benor yeooopppp......

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    9. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  16. RAMALAN SENARIO UTAMA NEGARA
    PERTENGAHAN BULAN 12 2017 -BULAN 4,2018

    1.Pru-14 diramal pada bulan 12,2017
    2.PH menang besar,dan hampir 80 percen di
    Johor,Kedah,Selangor,Perlis, Perak,P.Pinang,
    Sabah,Terengganu.
    3.BN masih memegang Pahang dan Sarawak
    4.Kelantan tetap kekal di tangan PAS
    5.Negeri Sembilan agak bergolak untuk penubuhan
    kerajaan kerana undi hampir sama.
    6.Bulan 2,2018-mahkamah di penuhi dengan
    pendakwaan terhadap bekas menteri-menteri BN
    7.Bekas pemimpin utama BN berjihrah ke luar
    negara.
    8.Berlaku pergolakkan besar dalam UMNO,
    dan mereka berpecah-belah serta tuduh
    menuduh.
    9.UMNO dan PAS bergabung selepas PRU-14.
    10.Pejabat Utusan Malaysia ditutup.
    11.Orang lama kembali menjadi Gabenor BNM.
    12.Mata wang ringgit di tambat

    Dari :
    DASUNOJAYAPATY
    Dukun Pertapaan Gunung Agung

    ReplyDelete
    Replies
    1. RAMALAN SENARIO UTAMA NEGARA
      PERTENGAHAN BULAN 12 2017 -BULAN 4,2018

      1.Pru-14 diramal pada bulan 12,2017
      2.BN menang besar,dan hampir 80 percen di
      Johor,Kedah,Selangor,Perlis, Perak,Sarawak,
      Sabah,Terengganu.
      3.BN masih memegang Pahang dan Sarawak
      4.Kelantan 50-50 antara BN dan Pas
      5.Negeri Sembilan masih di bawah BN.
      6.Bulan 2,2018-mahkamah di penuhi dengan
      pendakwaan terhadap bekas menteri-menteri PH
      7.Bekas pemimpin utama PH berjihrah ke luar
      Negara ada yang bunuh dan gantung diri.
      8.Berlaku pergolakkan besar dalam Fukatan Haprak,
      dan mereka berpecah-belah serta tuduh
      menuduh.
      9.UMNO dan PAS tetap pertahan Agama Islam bukan macam Fukatan Haprak selepas.
      10.Pejabat SUARA KEADILAN yang hanya adil untuk seseorang di Malaysia ditutup.
      11.Orang lama kekal menjadi Gabenor BNM.
      12.Mata wang ringgit tak perlu di tambat macam Madey buat dulu.

      Dari :
      WAK SUPARJO NITISEWOJO
      Dukun Pertapaan Gunung Daik Bercabang Tiga

      Delete
  17. TAHNIAH*

    Apabila mendapat berita bahawa Syed Saddiq , Ketua ARMADA PPBM ingin mengadakan sidang akhbar di *SERI PACIFIC HOTEL KL* , saya sedikit terperanjat.

    Secara peribadi saya ada sedikit kerisauan terhadap sidang akhbar yang akan berlangsung , almaklum *SERI PACIFIC HOTEL* adalah "port" melepak group cybertrooper UMNO sama ada MyKmu atau Nadi Rakyat.

    Dan *SERI PACIFIC HOTEL* itu *BERSEBELAHAN DENGAN PWTC* , menambahkan kerisauan saya tentang sidang akhbar itu.

    Apabila semua telah selamat saya tidak lagi mahu bercerita tentang kerisauan saya , tapi saya hendak bercerita tentang susuk tubuh manusia yang telah mengadakan sidang akhbar tersebut.

    Perkara pertama saya nak katakan kepada Syed Saddiq adalah

    *TAHNIAH*
    *TAHNIAH*
    *TAHNIAH*

    Bukan kerana anda berani gitu sahaja , *TAPI*..... Anda telah *MENUNJUKKAN SATU CONTOH TAULADAN* kepada generasi anda dan juga rakyat Malaysia amnya.

    *RM5 JUTA* adalah satu jumlah yang banyak bagi umur sebaya anda , dan anda tidak terbelahak dengan *JUMLAH SOGOKAN WANG DAN BIASISWA* yang di tawarkan.

    Sekali lagi

    *TAHNIAH*
    *TAHNIAH*
    *TAHNIAH*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya yg kuat dan teguh iman saja yg boleh
      "Say NO to $$$$$$"....

      Yg telah sudah.......yg otai2 pon ramai yg gugur telornya oleh panahan $$$$$$......

      Itulah sebabnya $$$$$ jadi senjata terrrbaaikkk kepada King of The Cash.

      Delete
    2. anon 2001...ko ni mabuk todi ker mabuk ketum...kih...kih...kih...

      Delete
  18. Apakah Syed Saddiq bakal menjadi Perdana Menteri Malaysia satu hari nanti?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pula berminat Rafizi Ramli jadi Ketua SPRM atau Ketua Audit demi tidak ada menteri atau perdana menteri & bini menyakau duit negara & menyalah guna kuasa suka2 buat untuk hal2 peribadi seperti kenduri kahwin anak & holiday nyopping sakan.

      Delete
    2. Bila kita tak termakan budi atau menerima apa2 sogokan, kita bermaruah & bebas bersuara untuk membuat kritikan konstruktif.

      Tahniah Sdra Syed Sadiq...!!

      Delete
    3. Tuan Mohamed Jaafar, dalam dunia cyber yang penuh dengan manusia anonymous dan penakut termasuk saya, tuan begitu berani untuk membuka topeng dan memberi komen tanpa berselindung. Syabas tuan. Tabikk!..

      Delete
    4. Setuju dengan Pak Othaman.....Rafizi jadi ketua SPRM.....mau terbakor spendar deme hamba abdi cash.

      Delete
    5. RAMALAN SENARIO UTAMA NEGARA
      PERTENGAHAN BULAN 12 2017 -BULAN 4,2018

      1.Pru-14 diramal pada bulan 12,2017
      2.BN menang besar,dan hampir 80 percen di
      Johor,Kedah,Selangor,Perlis, Perak,Sarawak,
      Sabah,Terengganu.
      3.BN masih memegang Pahang dan Sarawak
      4.Kelantan 50-50 antara BN dan Pas
      5.Negeri Sembilan masih di bawah BN.
      6.Bulan 2,2018-mahkamah di penuhi dengan
      pendakwaan terhadap bekas menteri-menteri PH
      7.Bekas pemimpin utama PH berjihrah ke luar
      Negara ada yang bunuh dan gantung diri.
      8.Berlaku pergolakkan besar dalam Fukatan Haprak,
      dan mereka berpecah-belah serta tuduh
      menuduh.
      9.UMNO dan PAS tetap pertahan Agama Islam bukan macam Fukatan Haprak selepas.
      10.Pejabat SUARA KEADILAN yang hanya adil untuk seseorang di Malaysia ditutup.
      11.Orang lama kekal menjadi Gabenor BNM.
      12.Mata wang ringgit tak perlu di tambat macam Madey buat dulu.

      Dari :
      WAK SUPARJO NITISEWOJO
      Dukun Pertapaan Gunung Daik Bercabang Tiga

      Delete
  19. Pd sy SS krg bijak. Sebaiknya bersetuju dulu hadir ke sidang media. Maklum pd TDM dan TSMY. Dlm sidang akhbar dedahkan bhw anda x bercdg nak keluar Bersatu. Baru Presiden dan ahli UMNO mendpt besar kemaluannya. Br terdedah rancangan pembelian keahlian oleh UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru terdedah kemaluan dan kebodohan budak Hingusan ni....

      Delete
    2. 2226..yaehhsuka big momma minyak naik lagi..leh gi nyopping

      Delete
  20. Salute to syed saddiq.

    Terus lawan segala kepincangan dan kemungkaran. Kami sentiasa di belakang anda.

    ReplyDelete
  21. punya dengki umat Pemuda PAS ini..

    Apa tujuan kalau tak menenggelamkan nama SS, yang tiba-tiba buat kenyataan mengenai Yusuf Azmi adalah idola anak muda..

    Nampaknya PAS dah semakin terdesak mengambil kesempatan menyamakan Yusuf Azmi dengan politik PAS..

    Muka menempek.. tak tahu malu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS = Parti Ajaran Sesat , apa nak heran. Parti munafik tu , ambil kesempatan atas sdr Yusuf Azmi bersama pengurusan PPIM yg turun padang membela mangsa2 penipuan jual rumah terlajak murah dan lain2 sendiket oleh kroni umno spt dato boy iman peroksi noh omar dll.

      Sdr Yusuf Azmi sendiri telah membuat kenyataan yg beliau tidak mewakili mana2 parti politik. Apakah kerana sdr Yusuf pakai kopiah, berjubah berselimpang , pemuda pas nak ambil kesempatan sedangkan pimpinan mereka hanya beseronok dgn Q7audirangervelfire bersama keluarga masing2.

      hamPAS...sudah ana hemPAS...selamat tumPAS...

      Delete
    2. Pas ada berapa kupang nak beli husam musa balik Pas, maklumkan guna strateji macam najib untuk beli syed sadiq. Sorry ya dah terlambat kaunter dah tutup , pru boleh bilang hari saja lagi

      Delete
  22. Untuk tarik pengundi muda, umno ada mat bashah...oh yeahhhhh!!!!

    ReplyDelete
  23. Hang nak tarik syed seorang je , tapi hang tak boleh tarik pemikiran syed pada anak muda yg ramai tu, hanya pru saja menentukan tsunami politik negara

    ReplyDelete
  24. ...hidup mat basah, jangan lap nanti kerin. Ada erti?

    ReplyDelete
  25. 2 Ikon Harapan Rakyat Marhaen telah dijelmakan oleh Allah sebagai petunjuk dan contoh mustakeen.
    Dimasa sama lagi kantoi bersiri dipersembahkan olehNYA.

    UMNO Kantoi menggunakan kanak sekolah utk gambarkan pemujaan pd kehebatan mereka. Sampai kehbatan pun perlu dipura purakan.
    Kemenangan byk emas Sukan Sea diTeakkan dgn kes rogol Coach China PRC keatas rakyat malaysia. Kes yg sgt simbolik tentang keduduka.Malaysia skrg ,bg yg mahu berfikir.
    Kantoian sudah terlalu byk,tp mazih lagi pelabap yg sanggup telan taek UMN9BNPAS.
    Moga Allah turunkan lebih byk kantoi,smpai runtohnya kerajaan taek klepet. Kuasa wang tak akan menang.
    INI JANJI NYA...Keyakinan ini Hak dan Mutlak setiap umat yg telah bersyahadah.

    ReplyDelete
  26. Aku nak Mat Sabu jd pm Malaysia sbb dia org lama dlm politik pembangkang.

    ReplyDelete
  27. KEJORA KENA HEMPUK LAGI:

    Sekali lagi dia kena hempuk bila dahlah datang tak diundang, bersikap biadab pulak. Ini petikan komen biadabnya dan dibalas oleh tuan punya blog TS Zainydin Maidin...

    Anonymous (Kejora) 3 October 2017 at 16:29:
    Dulu tuduh orang nak jadi pm sekarang anak diri dituduh nak jadi pm, tuhan bayar cash pada tun mahathir itu...
    Seputut di tengok tengokan dosa dia buat itu

    zainudin maidin3 October 2017 at 20:20:
    Saudara at 16:29 : Saya tidak akan siarkan lagi tulisan saudara di masa depan jika sekiranya saudara terus tidak dapat menghormati bahasa dan juga ejaan yang betul.

    Anonymous 3 October 2017 at 21:11
    "Seputut"nya dia perlu hormati bahasa ; tapi kekadang tulisan dia nie menghiburkan ala Gila Gila.


    Padan muka kojolla...sana sini kena terajang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapok sopak! Sapa yg ingin dekat! Baunya yg hapak, kalau masuk kawanan anjing pun kena halau!

      Delete
    2. Sapei kerin ayor pili bomba pon tak juge hilang bau melantongnye ye...

      Kesssiaannn sana sini orang tak terima.....ditendang macam bola.

      1 Msia terhidu hapaknya...!!

      Delete
    3. RAMALAN SENARIO UTAMA NEGARA
      PERTENGAHAN BULAN 12 2017 -BULAN 4,2018

      1.Pru-14 diramal pada bulan 12,2017
      2.BN menang besar,dan hampir 80 percen di
      Johor,Kedah,Selangor,Perlis, Perak,Sarawak,
      Sabah,Terengganu.
      3.BN masih memegang Pahang dan Sarawak
      4.Kelantan 50-50 antara BN dan Pas
      5.Negeri Sembilan masih di bawah BN.
      6.Bulan 2,2018-mahkamah di penuhi dengan
      pendakwaan terhadap bekas menteri-menteri PH
      7.Bekas pemimpin utama PH berjihrah ke luar
      Negara ada yang bunuh dan gantung diri.
      8.Berlaku pergolakkan besar dalam Fukatan Haprak,
      dan mereka berpecah-belah serta tuduh
      menuduh.
      9.UMNO dan PAS tetap pertahan Agama Islam bukan macam Fukatan Haprak selepas.
      10.Pejabat SUARA KEADILAN yang hanya adil untuk seseorang di Malaysia ditutup.
      11.Orang lama kekal menjadi Gabenor BNM.
      12.Mata wang ringgit tak perlu di tambat macam Madey buat dulu.

      Dari :
      WAK SUPARJO NITISEWOJO
      Dukun Pertapaan Gunung Daik Bercabang Tiga

      Delete
  28. CASH IS KING adalah salah satu PROTOKOL Pengikut Zion, Illuminati, freemeson naungan Rothchiled yg mencatur / membelenggu ketua2 kerajaan seluruh dunia , termasuk malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dek kemaruk nak dapatkan duit berbilyon-bilyon, seawal 2008/9 Najib & Rosmah telah bersekongkol & bersekutu dgn pihak Zionist Goldman Sachs & APCO. Sebab itu Goldman Sachs diberi lesen oleh Najib bertapak buat julung2 kali di Malaysia, dan Paul Sadlen diangkat jadi Penasihat di Putrajaya.

      Delete
    2. Konsep 1 malsysia pon diambil dari yshudi..one isrrael...

      Delete
    3. Kajolla mr Jebon geng najid dan sahabat jahil pon penyokong yahudi musuh besar islam...

      Delete
    4. Selepas yahudi kominis plak...

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. Ada lagi bapok sial ni x mampos mampos lagi, ceh! Busuk pekong!

      Delete
    7. Bapok Macy...ko tu apa tahu entah ada bini entah idak...melancap depan lap top ler keje ko...mati beragan ler barang ko tu besok...kih...kih...kih...

      Delete
    8. 2249..semah suruh ko pulangkn balik samsung A9..salakan ko tak kuat

      Delete
    9. apa bapok bapok..sensitip tau..marah mak mah..laki I bibir merah, jalan kepit, main golf pun kepit..C4 kang baru tau

      Delete
    10. Dengar sini 22:35 yg bodoh lagi bebgap...

      Memang patut "Biji Permata Rosmah dikelentitkan sebab apa perlunya "Biji Permata Rosmah" itu diwujudkan sedangkan kita dah ada Badan Amal dan Kebajikan Tenaga Isteri-Isteri Menteri dan Timbalan Menteri (Bakti)....??

      Lagipun, apa rasionalnya budget/peruntukan untuk 'Biji Permata Rosmah" dinaikkan setiap tahun sementara peruntukan untuk kesihatan, pelajaran dsb dicantas? Tambah lagi kenapa pulak perbelanjaan 'Biji Permata Rosmah" NOT ACCOUNTED FOR & tak perlu diauditkan...pelik kan..kan..kan....??

      Delete
    11. ...TAK AMBIK TAHU...

      ....FAAAHHHAAAMMMMM....

      Delete
    12. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    13. 2321..ko kan menatang makn dedak..sbb tu xtau..kur kur..dah gi tido dgn badak

      Delete
    14. Sekali dihenyak baadaakkk........mampossss dia....!!

      Delete
  29. China arah rampas Al-Quran, sejadah di Xinjiang
    FMT Reporters | October 3, 2017
    Etnik Uyghur, Kazakh dan Kyrgyz diarah menyerahkan barangan tersebut atau berdepan hukuman berat, lapor Radio Free Asia.

    PETALING JAYA: Pihak berkuasa China di negeri Xinjiang mengarahkan keluarga Islam dari etnik minoriti Uyghur, Kazakh dan Kyrgyz menyerahkan Al-Quran, sejadah dan barangan keagamaan lan kepada mereka, lapor Radio Free Asia (RFA).

    Pegawai kerajaan di seluruh Xinjiang mengarahkan kejiranan dan masjid etnik Uyghur, Kazakh dan Kyrgyz supaya menyerahkan barangan tersebut atau berdepan hukuman berat jika ditemui kemudian.

    “Pegawai di peringkat kampung, bandar dan negeri merampas semua Al-Quran dan sejadah,” kata sumber Kazakh di wilayah Altay, Xinjiang berhampiran sempadan Kazakhstan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno bangga dijemput parti kominis cina ke perhimpunan parti kominis...

      Kominis menindas islam....umno melaungkan perjuangkan islam...nanti umno pon kena tindas dengan kominis...

      Delete
    2. Tak apa bro....nanti kita tolong kukohkan ekonomi China macam kita tolong ekonomi US tu esok eloklah balik deme tuuuu.....

      Delete
    3. Atas sebab2 itulah maka saya dgn tegas menyatakan... "Bersahabat dgn Republik China Komunis adalah lebih menyesatkan dari DAP (DI Atas Pagar).

      Najiblah kini yg lebih berto'kong & menyembah-nyembah dgn China Komunis hingga menggadai & menjual maruah & tanah negara, hingga dgn rela hati menghantar wakil UMNO ke Persidangan Parti Komunis negara itu.

      Najiblah Pengkhianat & Penyesat sebab....

      Republik China memusuhi dan menindas orang Islam di Xinjiang di negara tersebut.

      Orang Islam di sana disekat daripada berpuasa sepanjang bulan Ramadan. Lelaki muslim dilarang menyimpan janggut dan wanita pula dihalang untuk memakai hijab.

      Di Republik Rakyat Cina, pelaksanaan ajaran komunisme juga memakan korban yang sangat besar. Dalam buku misionaris Marshall Broomhall, “Islam in China”, dicantumkan hasil perhitungan Konsul Jenderal Perancis di Cina menyebutkan angka 20 juta.

      Sementara di pihak DAP pula, pernahkah orang Islam di Penang diperlakukan serupa apa yang dilakukan oleh Republik China Komunis?

      Pernahkah Lim Guan Eng mengarahkan Pengasas Ambank ditembak mati setelah berbilyon masuk ke akaun bank Najib & Rosmah?

      Pernahkah Lim Guan Eng mengarahkan Kevin Morales, penyiasat & Pegawai Kanan Pejabat Pendakwaraya dibunuh & disimen kerana telah menyiapkan kerta tuduhan/chargesheet terhadap penyelewengan/skandal 1mdb oleh Najib?

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. Kesian bapok ni, bangla pun x tahan bau kau!

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. Macy...

      Apa perlu "Biji Permata Rosmah" diwujudkan sedangkan kita dah ada Badan Amal dan Kebajikan Tenaga Isteri-Isteri Menteri dan Timbalan Menteri (Bakti..??

      Lagipun, apa rasionalnya budget/peruntukan untuk 'Biji Permata Rosmah" dinaikkan setiap tahun sementara peruntukan untuk kesihatan, pelajaran dsb dicantas? Tambah lagi kenapa pulak perbelanjaan 'Biji Permata Rosmah" NOT ACCOUNTED FOR & tak perlu diauditkan...pelik kan..kan..kan....??

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    9. 2305..sian mak ko lahir ko..memang sesauai jd cai ameno..same mcm jibby suka mencarot..all hail badak

      Delete
    10. 2305..ko dah mandi junub tak? tapi aku tau orang ameno memang jahil..hihi..sbb tu anak orang ameno bnyk bohsiak ngan mat pit

      Delete
    11. Dengar sini 23:05 yg bodoh lagi bengap...

      Memang patut "Biji Permata Rosmah" dikelentitkan sebab apa perlunya "Biji Permata Rosmah" itu diwujudkan sedangkan kita dah ada Badan Amal dan Kebajikan Tenaga Isteri-Isteri Menteri dan Timbalan Menteri (Bakti)....??

      Lagipun, apa rasionalnya budget/peruntukan untuk 'Biji Permata Rosmah" dinaikkan setiap tahun sementara peruntukan untuk kesihatan, pelajaran dsb dicantas?

      Tambah lagi kenapa pulak perbelanjaan 'Biji Permata Rosmah" NOT ACCOUNTED FOR & tak perlu diauditkan...pelik kan..kan..kan....??

      Delete
    12. Pak othman..jgn tak tau..PErmata ni telah menjadikan pelajar di malaysia mahir berbahasa ingeris..sampah kalh Quen elizabeth..disamping itu, tahap inovasi graduan permata ni mampu menyaingi ekonomi korea selatan, hidup permata..

      Delete
    13. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    14. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    15. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    16. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    17. Sudah ler ko Wak suman...Madey sendiri pun tak naik Proton,....ko tu pun asyik bangga ngan Merc buruk ko tu,...dah ler nak pinjam Merc buruk tu ko tak kasi...kelentit mak ko lah hai....

      Delete
    18. Pak Othaman kalo gitu citernye.......kereta geli2 tu suai dibeli oleh kojola ajerrr......orang lain tak lalu nak makei kereta rope ituuuu....

      Delete
    19. My wives drive Perdana & Kelisa, dumbhead..!!

      Delete
  30. saya akui bahawa saya adalah pendtg baru dlm 'politik kepartian'.

    sungguhpun semua sedia melafazkan iltizam utk berkorban utk bangsa, agama n tanah air, saya selaku seorang 'amateur'mendpti pemimpin bolih d bahagi kan kpd 4 kategori :-

    1) tulus ikhlas utk melaksana matalamat n ideology parti,

    2) yg berdendam (kesumat) sebagai penggerak utama (main motivating factor),

    3) yg aktif dgn harapan utk mendpt imbuhan lumayan kelak, n

    4) yg menggunakan kedudukan dlm parti n bergantung penuh utk hidup seharian (penganggur).

    mustahil utk kita mendpt pemimpin drpd katogeri 1 saja.

    namun, peratus campuran (ratio mix) drpd semua katogeri akan menentukan hayat politik sesebuah parti terutama nya yg baru d tubuh.

    pd pemerhatian saya, sdr Syed Saddiq ini adalah sah berada d dlm lingkungan 'katogeri 1'.

    PPBM masih amat memrlukan pemimpin muda yg mempunyai semangat saperti ini.

    PH akan berhadapan dgn 'd mother of all battles'. tanda2 kemenangan sudah mula d rasai n ini akan terus membuat najib n gang mengelabah serta resah yg tak terhingga.

    tawaran membeli pihak lawan (horse trading) sudah tentu akan d perhebatkan sampai lah k hari terakhir PRU14.
    jika hasil nya ialah 'hung parliament', mungkin jumlah yg d tawarkan bolih mencecah puluhan jutaan ringgit.

    bagi mengelak situasi saperti ini berlaku, maka PH wajiblah berikhtiar utk memilih calun yg mempunyai semangat n iltizam yg betul2 murni.

    panduan yg bolih membantu n d gunapakai bermula drpd calun2 yg 'bersih, pintar n cekap'.

    selamat berjuang utk sama2 menyelamatkan Negara tercinta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Setuju pak rahman joc.

      ....dan saya ingin menambah orang lama yg berilmu & berpengalaman luas seperti pak rahman, diny yusof dan saya juga perlu mendekati pakcik2 makcik2 sebaya kita agar mereka memahami kenapa KERA-jaan Borosmah Najib wajib ditumbangkan.

      Salam perjuangan.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. Bapok Macy...ko tu apa tahu entah ada bini entah idak...melancap depan lap top ler keje ko...mati beragan ler barang ko tu besok...kih...kih...kih...

      Delete
    5. 2252...sian cai semah..badak mana badak

      Delete
    6. 2241..korang la anjing K9 opps samsung A9

      Delete
  31. yeah..minyak naik lagi..mana cai ameno.. x nk komen ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baguslah tuu....ini banyak membantu kita menghasut & mengapi-apikan rakyat & pengundi menghumban KERA-jaan BN (Borosmah Najib)yg tak habis2 menyiksa-nyusahkan rakyat.

      Delete
    2. cai ameno x susah.tiap bulan dapat duit, hujung tahun melancong gi indon..ada depa kesah.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. 2330..oh carot je ko..nah amik penampar badak

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  32. berapa agaknye bajet untuk semah untuk next belanjawan..hihi..x sabar..

    ReplyDelete
  33. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. la..anjing K9 ni msih ada..ok x samsung A9..mak mh nak beli iphone8

      Delete
    2. terlebih taek lho ka lu...lu apa hal..hidup jhu lo..hidup badak..hidup babi..

      Delete
  34. nmpaknye semah dah makin berani..nak jadi pm le tewww..suka cai ameno..boleh nyopping

    ReplyDelete
    Replies
    1. JEALOUS LER TEWWW.....

      Delete
    2. 2335., jealous mak mah..boleh gi milann beli beg hermes ngan anjing k9

      Delete
    3. 2335..dah terberak le teww..kena ugut ngan si badak

      Delete
  35. pas ni semah boleh buat sekolah dandanan rambut..tiru mcm saya..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas ni Hasmah Madey boleh buat sekolah dandanan rambut Palsu...tiru mcm saya..hihi

      Delete
    2. hihi..terasa cai ameno pasal rambut semah..hihi..pasni tukar logo keris bogel kepada picture badak..all hail semah..queen of badak

      Delete
    3. yeah..semah is our next pm..jelous le teww 2348..

      Delete
  36. Ini bukan negara badak..si badak x boleh buat belanjawan sesuka hati

    ReplyDelete
  37. Kononnya umno dan pas berganding bahu membela bangsa dan agama,
    Beranganlah pulak puak puak umno dan pas kini,
    Cer tgk fakta brapa byk budak melayu yg terror bersengama,
    Camtu jugak cer pas semak berapa byk ahli yg dah jadi khawarij laki bini,

    Astaghfirullah astaghfirullah

    ReplyDelete
    Replies
    1. oittt..membangun bersama isle..juara hiv

      Delete
    2. Kononnya Amanah, cap Munge dan Pkr berganding bahu membela bangsa dan agama,
      Beranganlah pulak puak puak Amanah, cap Munge dan Pkr kini,
      Cer tgk fakta brapa byk budak melayu yg terror bersengama,
      Camtu jugak cer Amanah, cap Munge dan Pkr semak berapa byk ahli yg dah jadi khawarij laki bini,

      Tu belum PESTA GAY lagi...kegemaran si Ketua Peliwat...

      Astaghfirullah astaghfirullah

      Delete
    3. oh lupa ameno johor buat pesta arah jugak..ini negara badak..ade aku kesah

      Delete
    4. pas pis pus..mcm kentut da

      Delete
  38. Kesian puak umno dan pas kini,
    Suka meniru bila fakta dbentang sudah,
    Terimalah hakikat kebobrokan yang berlaku kini,
    Hasil tangan umno dan pas bepuluh tahun bermain madah,

    Astaghfirullah astaghfirullah

    ReplyDelete
    Replies
    1. pas ngan ameno, kahwin tp x nikah

      Delete
    2. Amanah, cap Munge Pkr ngan Dap, kahwin campur tp x nikah...nanti dapat anak Gila SINDROM...kih...kih...kih...

      Delete
  39. Khas utk seluruh anak muda , serta pejuang2 kebenaran dalam PAKATAN HARAPAN,

    "Ya ghulam, maukah engkau mendengarkan beberapa kalimat yang sangat berguna?

    Jagalah ALlah SWT (ajaran-ajaranNya), maka engkau akan menda¬ patkanNya selalu menjagamu. Jagalah ALlah SWT (larangan-laran¬ ganNya), maka engkau akan mendapatkanNya selalu dekat di hadapan¬ mu. Kenalilah ALlah dalam sukamu, maka ALlah akan mengenalimu dalam dukamu. Bila engkau meminta, mintalah kepada ALlah. Jika engkau memerlukan pertolongan, mohonkanlah kepada ALlah. Semua hal (yang terjadi denganmu) telah selesai ditulis. Ketahuilah, seandainya semua makhluk bersepakat untuk membantumu dengan apa yang tidak ditaqdirkan ALlah untukmu, mereka tidak akan mampu membantumu. Atau bila mereka berkonspirasi untuk mengh¬ langi engkau mendapatkan apa yang ditaqdirkan untukmu, mereka juga tidak akan dapat melakukannya. Semua aktivitimu kerjakan¬ lah dengan keyakinan dan keikhlasan. Ketahuilah, bahwa bersabar dalam musibah itu akan memberikan hasil positif; dan bahwa kemenangan itu dicapai dengan kesabaran; dan bahwa kesuksesan itu sering dilalui lewat tribulasi; dan bahwa kemudahan itu tiba setelah kesulitan.
    [Hadist Riwayat Ahmad, Hakim, Tirmidzi]

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini Cina Dapigs tak baca pun....

      Delete
  40. Yang satu puak tu suka meniup api perkauman,
    Yang lagi satu bangga sangat mengkafirkan orang sembarangan,
    Kena dah yg satu penipu, penyamun, perompak handalan,
    Yang satu lagi menghalalkan darah pihak lawan,

    Astaghfirullah astaghfirullah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang satu puak tu suka meniup api perkauman (DAP),
      Yang lagi satu bangga sangat mengkafirkan orang sembarangan (Amanah),
      Kena dah yg satu penipu(DAP), penyamun(Pkr), perompak dan pemain judi handalan(Mamak Madey),
      Yang satu lagi menghalalkan darah pihak lawan(Cap Munge),

      Astaghfirullah astaghfirullah

      Delete
  41. Rata2 rakyat, khususnya golongan muda tak faham apakah hebatnya sangat si Sadique Sigaragar ni, hingga PC nya yg direncanakan Bersatu tu dihebohkan se alama maya. Seolah2 segala operasi kehidupan di Msaia terhenti seketika utk memberi laluan pada auta dan drama, pelakon air mata terbaik FFM ni.Memang betul lah telahan yg mengatakan PC ni hanyalah 1 black flag OPS , utk mengalihkan perhatian massa terhadap isu poko yg lebih dramatik, iaitu sogokan Madey kerala sebanyak 1 billion rm kpd LKS dan DAP, agar dirinya diangkat menjadi pengerusi PH.SS hanya lah bidak dlm percaturan politik Madey...seorng yg dianggap TDM sebagai khadam besarnya, yg sanggup melakukan apa saja semata2 utk dipilih menjadi calon bertanding atas tiket Bersatu dan PH dlm PRU14 nanti. Bukan mudah utk mendapat kepercayaan TDM...perlu dibuktikan terlebih dulu, PC ini lah menjadi platform kpd SS sejauh mana kesanggupannya berkorban utk BOSnya tu..w/pun dia tau, segala consequences yg bakal ditanggungnya, dihentam dan dipermalukan kiri kanan, atas bawah. Jika lulus dgn cemerlang, baru lah boleh diterima olh TDM utk dimasukkan kedalam political inner circlenya. Dlm sejarah, hanya bbp org saja yg mendapat prenghormatan menjadi ahli kelab eksklusif ni, di antaranya Tun Daim, Kadir Jassin dan Sanusi Junid. SS mengganggap peluang utk berkorban kpd TDM spt ini, hanyalah peluang yg datang sekali seumur hidup...pasti, ini akan memberikan laluan fast track kpdnya utk diterima TDM.Kini, tak de sorang oun rakyat Msia yg waras termakan lakonannya tu....jadilah dia SS yg SS..Syok sendiri!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg hebat adalah semah..klas nyah rambut ko...sehari beribu nk blow rambut

      Delete
    2. kelab badak semalaysia..

      Delete
    3. eloklah kamu geng najib,geng pemakan dedak..qalas..period.

      Delete
  42. Ajaran baru boleh kawin tapi x nikah,
    Ntah fatwa mana depa nak langkah,
    Yang mana duda yang mana janda xtau sudah,
    Hehe....sama saja samaada umno atau pas yang perintah,

    Astaghfirullah astaghfirullah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dua entiti itu dah boleh dianggap ARWAH...!!

      Delete
  43. Syabas..syed sadiqq,anda pemuda yg hebat,tak rela menerima dedak,dari najib pemberi dedak.

    kecuali geng2 najib,yg tak rasa sedikitpun malu,rasa hina di sisi tuhannya.
    pada mereka yg penting diri sendiri,dapat dedak untuk beri anak bini makan dedak,untuk hidup mewah,biarlah bangsa mereka ditipu oleh "BANGSAWAN" yg untuk kekal kuasa politiknya,sanggup melakukan apa sahaja,hatta memperbodohkan bangsanya sendiri..

    Ayuh rakyat semua dari kalangan "MARHAEN" tiada apa lagi yg kita harapkan dari "bangsawan" YG DURJANA...

    pr114 akan datang,pertembungan antara "MARHAEN" dan "BANGSAWAN dan pendedak2 yg durjana"..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...