Saturday, 7 October 2017

"PUAD ZARKASHI - DOKTOR YANG SANGGUP MEMPERBODOHKAN DIRI SENDIRI"


Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu, Aziz Yassin menyifatkan Ketua Pengarah JASA, Dr. Puad Zarkashi sebagai seorang yang berpendidikan tinggi, tetapi sanggup memperbodohkan dirinya semata-mata untuk mengampu Perdana Menteri, Najib Razak.

Kata beliau, kenyataan Dr. Puad berhubung dakwaan Tun Mahathir Mohamad merasuah Lim Kit Siang sebanyak RM1 bilion untuk menjadi Pengerusi Pakatan Harapan adalah bukti terbaru Ahli MT UMNO itu sedia berbuat apa saja untuk membodek Najib.

"Beliau adalah seorang yang berpendidikan tinggi, belajar sehingga PhD dan bergelar Doktor, tetapi demi untuk mengampu Najib, beliau bukan saja sanggup memperbodohkan dirinya, malah tak kisah dilihat tidak cerdik oleh orangramai," kata Aziz yang juga bekas Ahli Parlimen Muar, Johor.

Berhubung dakwaan menerima rasuah RM1 bilion itu, Dr. Puad mencabar Lim Kit Siang agar membersihkan dirinya dengan segera menyaman blogger Raja Petra Kamaruddin atau akan digelar pengecut.

Menurut Dr. Puad lagi, Kit Siang mesti membersihkan dirinya terhadap dakwaan tersebut kerana semua orang bingung bagaimana beliau kini boleh duduk semeja dengan Tun Mahathir, sedangkan kedua-duanya bermusuhan sejak sekian lama.

Bagi Aziz, Dr. Puad tidak sepatutnya menjerumuskan dirinya dalam isu yang sengaja dibangkitkan oleh blogger tersebut kerana semua orang tahu rekod serta tulisannya selama ini yang banyak merapu dan berupa khayalan semata-mata.

Lagi pun, tambah beliau, dakwaan merasuah Kit Siang sebanyak RM1 bilion itu memang tidak masuk akal kepada sesiapa yang waras kerana Tun Mahathir bukanlah seorang yang diketahui begitu kaya untuk berbuat demikian.

"Jika Tun Mahathir sanggup merasuah Kit Siang RM1 bilion, berapa pula kekayaan bekas Perdana Menteri itu? RM10 bilion atau RM20 bilion?" soal Aziz yang juga abang kepada Muhyiddin Yassin.

Mengulas isu yang sama, Tun Mahathir berkata, hanya orang tidak siuman saja percaya beliau ada wang sebanyak RM1 bilion.

Selain dari itu, kata Aziz lagi, jika pun Tun Mahathir ada RM1 bilion, tidak munasabah ia digunakan hanya untuk membayar Kit Siang seorang yang memang sudah sedia bersama dengan Pakatan Harapan.

"Saya fikir kalau Tun Mahathir sedia mencurahnya wang sebanyak RM1 bilion, Najib bukan lagi Perdana Menteri sekarang ini.

"Daripada RM1 bilion itu digunakan untuk "membeli" Kit Siang seorang, lebih munasabah ia digunakan untuk "menarik" beberapa  Ahli-Ahli Parlimen bagi menyingkirkan Najib," hujah Aziz lagi.

Namun, katanya, Dr. Puad sanggup menyambung dan memanjangkan dakwaan tidak berasas Raja Petra itu dengan tujuan semata-mata untuk membodek dan mengampu Najib sehingga mengabaikan akal, kewarasan dan dirinya yang bergelar Doktor itu. (ShahbudinHusin 07/10/2017)

295 comments:

  1. Replies
    1. tahniah bro,,,,
      dah nyak kali den cobe,,,
      dah berpeluih den tuggu,,,
      tak dapek...depekkk...omeh

      hikkk ..hikkk...hikkkk

      Delete
    2. Tahniah, Saudara 20:21. Saudara 20:34, cuba lagi. Hehehe...

      Delete
    3. oleh kerana ada tanda soalan, awak tak dapat hadiah dari budin

      Delete
    4. Terima jelah cabaran suruh saman. Tapi saman je si puad tu sbb menyebarkan berita yang tidak disahkan / fitnah. Kita tengok saper yg pengecut

      Delete
    5. Hanya dgn didikan UMNGOK saja suka dgn komen2 sampah xder kualiti berfikir utk capai first ni.

      Blog UMNGOK ngan kanak2 spastik, mmg suka la hiburan takder pekdah ni. Belajar di sekolah = malas nak mampos. Sudah keciciran pelajaran, jadilah dapat dan harapkan komen first saja untuk buktikan otak dia maju kedepan.

      Apalah malangnya Allah Taala cipta manusia sia2 begini. Damaged product from the sky. Ngabihkan oksigen dan semak ruang saja. Baik mati drpd terus syok dgn dunia first tersendiri.

      Delete
    6. Tanda soalan tu maknanya guna bahan terlarang! Sorry bro,! Kena tarik balik gelaran tu! Gantung dua posting x leh komen....he2 he2

      Delete
    7. Harga ahli politik lompat di Perak juta-juta.

      Harga Sadiq ke Oxford 5juta.

      Harga penjawat awam takkan bonus RM500????????

      BONUS PENJAWAT AWAM KERAJAAN NAJIB WAJIB 2 BULAN GAJI DUA KALI SETAHUN.

      BOIKOT UNDI UMNO-BN JIKA NAJIB UMUM BONUS RM500 LAGI.

      BOIKOT UNDI MELAYU DEMI HARGA DAN MARUAH YANG LEBIH TINGGI. BONUS 2 BULAN GAJI UNTUK ORANG MELAYU JUGA.

      NAJIB GAGAL UMUM BONUS 2 BULAN GAJI

      MELAYU UNDI PARTI LAIN!!!

      Delete
  2. Akhirnya yeah! Den dapek omeh.
    Jap gi baca artikel dan bg komen ya Tn Budin....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bank mana duit tu masuk? Ada dengar pengasas bank mana mana kena tembak x akhir akhir ni? Kihkihkihkih

      Delete
    2. Perak jer. Emas dapat kat orang lain..

      Delete
    3. blog mykemut...berminggu kadang berbulan baru ada yg dpt emas....maklum blog tak laku.....

      Delete
  3. Dr Puad zargergasi memang kaki bodek najib...Dia takut tak terpilih cakon Pru...ade Ph d bukan lesen seseorang itu mesti bijak...siapa Ph d dlm umno boleh diiktiraf bijak?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama Fuad Zakarshit ini dah tak laku di kawasan beliau di batu pahat. Nyawa politik pun pada peringkat nazak dan nyawa nyawa ikan , sekarang ini dah takda jalan lain utk hidup dalam politk kecuali buat apa saja walaupun kena jadi bangang Dan badut waima jilat taik najib pun sanggup asalkan nyawa politik masih hidup kalau tidak sah akan bankruptcy papa kedana. Ini la Fuad Zakarshit dan species ini sekarang penuh dlm UMNO skrg.

      Delete
  4. Fuad zarkashi adalah bangkai politik yg tidak sepatutnya ada dlm lanskap politik he is a loser

    ReplyDelete
  5. Penang Education Dept shoots down 'DAP and Penang' history programme

    Penang Education Department director Shaari Osman says he will not approve the history programme entitled “DAP and Penang” to be held at all national primary schools in the state. File pic by MUHAMMAD MIKAIL ONG.
    By AUDREY DERMAWAN
    October 7, 2017 @ 5:18pm

    GEORGE TOWN: The Penang Education Department today said it will not approve an application to hold a history programme entitled “DAP and Penang” at all national primary schools in the state next year.

    State Education Department director Shaari Osman said he would not allow the programme to proceed “at all costs”.

    “All I can say is that it will not be allowed to proceed. I just want to focus on the mandate given to me to prepare our students to face this challenging world.

    ADVERTISING

    “For that, they will need the necessary knowledge and skills while in school,” he told the New Straits Times when contacted today.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Is there any connection with the article that was written by budin? Or just your brain does not have any thing better to published rather then copy paste from other people's blog. Go and get a life dude

      Delete
    2. Kenapa Anon 2034? Terkilan sangat ke kafir DAP tak diberi peluang propaganda kat sekolah? Dulu hamun lagu UMNO dinyanyikan kat sekolah. Kata sekolah tak patut dipolitikkan. Kenapa double standard? Dah tentu UMNO ada jasa dlm Kemerdekaan Negara. Apa jasa DAP? Murtadkan Melayu?

      Delete
    3. Lemah betul iman kau j! DAP bantah hudud pun kau dah nak jadi murtad! Kesian kat kau!

      Delete
    4. Rakyat Diperbodoh7 October 2017 at 21:51

      Hebat sangat ke Melayu kau, Mr J...?

      Inilah jadinya bila Melayu dijulang lebih tinggi drpd Islam.
      Pada Mr J, soalan dlm alam barzakh & padang mahsyar, ada ditanya kamu ni bangsa apa agaknya...

      By the way, siapa yg DAP dah murtadkan tu agak2nya..?
      Senaraikanlah. Berminat jugak nak tahu.
      Takkan main petik dari langit je kot...

      Delete
    5. Dah mr j murtad lak bermain di lidah ko rasa kalo cash is the king kita caya agak agak blh jdi yg ko sebut tue dasar mata duitan dah dpt duit kat mana di belanjakan apakah golongan marhaen dapat limpahan yg adil?one em dee bee bawa org naik haji?beli pesawat pakai duit kwsp?mr j jwab kawan kawan kat sini nk pncerahan xcerah cerah fuad zarkashi kna out jasa

      Delete
    6. 20:34...

      That particular idiot is so thick skin in spite of countless hammerings on his off-track topic.

      Such a pathetic soul owing to his bad upbringing & poor education.

      Delete
    7. By the way mr j....mba sekolah pondok kau tak laku di sini

      Delete
    8. This bloody nuisance BN cybertrooper Kojolla troll fond of agitating others to start fights with stupid ridiculous torments. We can witness that his presence disrupt forums with off-topic comments, brag nonstop about himself, ridicule the thoughts of others or insert controversial comments to disrupt conversations.

      He spreads lies, deceive and cause damage, and he enjoys every minute he can make someone else miserable. Troll like him is basically cyberbully on drugs – cowards afraid to show their face. They are often fairly tech savvy, willing to dig up a comment or information from your past to distort, thereby “justifying” their actions.

      Delete
    9. Aah mr jebon ni pun kafir juga mcm MCA,MIC,Jho Low,DAP. Periuk mengatakan Belangga hitam.(Pots calling kettle black.)Aduh lucu

      Delete
  6. Biar nmpk bodoh jd dpt dedaks

    ReplyDelete
  7. Kerana menjilat dier sanggup membodohkan dirinya ketepikan gelaran dr tanpa gelaran dr dia hanyalah dubuk

    ReplyDelete
  8. Seorang pemegang Ph d boleh percaya temberang RPK Raja Putaq Kebangsaan yg dah acapkali kantoi kerana temberang...

    RPK cedik sikit tulis temberang dengan me.etik dari satu sumber lain untuk elakkan disaman..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Soal ye bagaimana RPK bokeh tahu traksajsi bayaran kpd lim kit siang...
      Adekah Puad sudah mendapat pengesahan bank lim kit siang terima 1 billion dlm akaun bank nye...


      Takkan tun madey bayar cash... Erape guni?...

      Bodooh jugak Puad gergasi ni...

      Delete
    2. Puad beli ker ijazah Ph d?...

      Delete
    3. Rpk ngan fuad nie sama sama sepakat mendokong si jiban lahanat tue umpama duri dimata rakyat dasar dedalu

      Delete
    4. Marah nampak RATK? Bukankah ini standard pembangkang. Kalau tak saman kira bersalah. Dulu CRB fitnah PAS dan UMNO bertempik tempik suka. Suruh saman kalau berani dan benar. PAS dah saman dan CRB gelabah tiada bukti hingga kini. Salahke Puad suruh LKS saman. Boleh tak pakai standard sama. Kita boleh anggap tuduhan RPK benar selagi LKS tak samannya. Apa yg LKS takut? Kenapa kita terlampau prihatin bila kafir musuh Islam dituduh? Kenapa pula buruk sangka bila org Islam dituduh bukan bukan oleh org kafir? Kita prihatin pula dgn org kafir yg tuduh. Masih belum sedar 'perjuangan' saudara ini batil?

      Delete
    5. Dan kita juga anggap bersalah kerana x saman wsj? Apa yg najib takut? Gitu ke j?

      Delete
    6. "Dan kita juga anggap najib bersalah kerana x saman wsj?"

      Lalat

      Delete
    7. Kawan dalam kelas tersendiri mr j usah ditanyakan siapa yg ku puja karaoke dulu lagu datuk ahmad jais hikhikhik

      Delete
    8. Jadi mr Jebon selagi najib tak saman esj dan serawak dan cabar foj makne tufuhan keatas najib adalah benar....huhuhuhuiuuu...dah kena perangkap jebom...

      Delete
    9. Saudara,DSN dahpun disiasat oleh PAC dan 7 buah negara - tiada apa apa bukti DSN seleweng. Menteri Luar Saudi pun dah buat kenyataan. Tak payah DSN saman pun dah tahu dia tak bersalah. Dlm kes ini tiada siasatan. Bukankah elok saman. Kenapa? Takut ke?

      Delete
    10. Kalau dah confident x bersalah, eloklah saman utk bersihkan nama supaya org x panggil dia crook la bagai! Betul tak? Ni bukan pasal maruah dia sahaja, tapi seluruh rakyat malaysia!

      Delete
    11. Mr j MBA sekolah pondok kah kah kah kredibiliti masok longkang dah weeeihhh

      Delete
    12. Mr J klau saman rpk umpama mnghabiskan boreh, tkde harta atau akaun bank org sengaja buat gitu sbb senang nk slander org, ingat dia dulu slalu tulis pasal newcastle brown bila org tu ugut nk saman dia kata just bring it on, to bila dpt surat dr peguam sarah newcastle trus buat kenyataan mtk maaf mana skrg dia ada tulis pasal SR lagi

      Delete
  9. Kalau betul pun apa salahnya...itu bukan rasuah tapi derma...orang bn ni memang bodoh belaka...

    ReplyDelete
  10. Phd holder umno begitu BODOH,agak2 yg level bawah sampai srp mcm mana lah DUNGU nya kan? Tahap lembu tak mungkin,mesti bawah lagi......
    Tu pasal negara tunggang langgang twpi semua ikut gaya mmg mewah...dgn rumah, kereta import, ada bini2 tapi kepala hotak senteng la SANGAT!!!
    Contoh terbaik adalah zakarshi dan bersepah lagi.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Maslan: Nasib baik aku xde phd...hihihijiesti

      Delete
  11. Berilmu pun tak guna klau tak praktik umpama pokok tak berbuah
    So kasi tebang recycle buat kayu api or brg lain he should not in politic no bakat buttlicker adalah

    ReplyDelete
  12. Bukannya si puad ni ker yg jadi pengarah JASA? He2 he2. Patutla komen geng jasa pun mcm sampah...1b bagi kat Tun..he2 he2 bunyi lebih kurang sama mcm nak kukuhkan ekonomi amerika..he2 he2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dowg anta komen macy kiter brsdia jawab terbuka pada geng yg nk jwab reply jer post dowg tntu gelabah cipan haha bring it yg lbih biar pmbaca timbangkan

      Delete
    2. Macy, tak nak tahu kebenaran ke? Kalau betul TDM 'derma' 1 billion kat LKS tak nak tahu ke dari mana duit ini datang? Mungkinkah dari segala skandal kehilangan duit rakyat? Bukankah ini juga bukti TDM dan LKS korup? Tak sedih ke tenguk org Melayu tunduk hina pada LKS? Apakah TDM akan jual Melayu pada kafir evengelis? Biarlah saman untuk ketahui kebenaran....

      Delete
    3. Rakyat Diperbodoh7 October 2017 at 21:59

      Dulu kemain lagi nasihat org lain si Mr J ni...
      Nasihatkan agar pastikan sahih sblm sebar.
      Nak tahu sahih, rujuk Utusan & TV3.

      Last2, bermacam hipothesis dia keluar.
      Hipothesis gedebuk turun dari langit.
      Hearsay....

      Delete
    4. J, you should be asking that to yourself! Kenapa tak cakap biarlah najib saman wsj untuk ketahui kebenaran? You start with that first, could you?

      Delete
    5. Mr j ketepikan citer 1billion tue priority 2.6billion mana banyak?so satu satu setel yg ko macam budak brebut gula gula u are true politically sentiment so tak patut kalau ko intelek pnya org langsung xder ikhsan dasar ananiyah selfish

      Delete
    6. Macy/RATK, DSN dah puas disiasat oleh PAC dan 7 buah negara - tiada bukti DSN seleweng hingga kini. Menteri Luar Saudi pun dah buat kenyataan. PAS pun dah saman CRB yg tengah gelabah kini. DSN tak payah saman lagi. Kes tuduhan RPK ini sangat berat. Bukankah standard pembangkang kalau tak saman kira benar. Kenapa tukar standard dan marah Puad? Kan kita semua nak tahu kebenaran?

      Delete
    7. Me jebon kalau betul tun madey sakau duit negara kenapa kobtak repot polis?....huhuhuhuuuu

      Delete
    8. Fuad Zakarshi

      Ikut namapun dah tahu.

      Kaki kencing berbunyi sampai keluar jamban.

      Delete
    9. J. Sudah sudah la nak pusing pasal pac tu! Apa polis ngan sprm buat? Ok! Katalah standard kalau x saman kira benar seperti yg kau tuduh tu kita pakai, maknanya najib bersalah sbb dia x saman? Kita semua nak tahu kebenaran tu dulu dan nak amik balik maruah seluruh rakyat malaysia yg tercalar bila org panggil pm crook! Boleh x suruh najib saman?

      Delete
    10. Mr j MBA sekolah pondok patut la sokong orang phd umno kah kah kah

      Delete
  13. Tanah ini bukan milik kita
    Akan tetapi milik generasi akan datang
    Jgan diklepet
    Kalau klepet sila undur
    PAKATAN ADALAH MASA DEPAN
    HIDUP YANG MAMPAN

    ReplyDelete
  14. apa namanya bro????
    sebut betoi-betoi,bio joleh bro..

    'ZAKARSHEET' biar babenornya namanya tewww...

    ReplyDelete
  15. Saudara admin usah ler buat perangai kera
    Hentikanlah saja ini semua skrip sandiwara
    Yg cakap Kit Siang dirasuah tu, Raja Petra
    Puad cuma cabar si Matdey saman segera

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  16. JASA bukan berjasa kalau mnyebabkan toleransi kaum jadi renggang bukan ciri negara majmuk andai isu kaum n agama dibebelkan oleh agensi ini bubarkan rakyat byar gaji bukan untuk tujuan ini malah .akin meraban leteran kowg mnyusup minda masyarakat bukan mndidik tapi menghaprakkan satu sama lain nie rahmat atau bala ditubuhkan badan nie?pengerusi dah kaki penjilat makin kuat menyanyah

    ReplyDelete
  17. Zakarshi adalah satu contoh daripada 3 juta yg dungu,
    Banyak lagi kalu nak sebut sperti mr j dan kojol la,
    Apa nak buat dedak najiborosmah depa dok tgu,
    Biar berjuta dungu pun xpa lah asal bole menjilat sudah la,

    Hehehhehehehehehheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Phd dah tak ada ummph..."Pemakan Hasil Dedak".

      Delete
  18. Madey kalau pasal 1MDB kemain melalak
    Bila kena hidung dia pandai dia mengelak
    Padan muka dgn Puad dia kena tempelak
    Raja Petra tuduh rasuah tak saman pulak

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama juga dgn wak kojola kengkang bapok lima kupang

      Delete
  19. Kalo lim kit siang ato tun madey nak saman raje temberang di london tak berbaloi kerana raje temberang dh muflis...kalo puad desak najib bawak RPK balik ke mesia baru boleh disaman...

    Lim kit siang telah arahkan peguam study undang2 boleh saman malaysia today blog milik raje temberang....

    Tunggu viter seljutnye...

    ReplyDelete
  20. Agak nya puat nampak lks pikul guni duit keluar dari rmh tun kut..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ali, transaksi biasa dibuat luar negara....org dah tak angkut duit sekarang...

      Delete
    2. Skandal Jabatan Air Sabah masih guna cara konvensional.
      Itu yang simpan tak muat tempat.

      Err... apa statusnya yea...?
      Terus tutup kes...???
      Hidup BN... hu hu hu

      Delete
    3. Mr j mba sekolah pondok nak tunjuk pandai kah kah kah

      Delete
    4. J jilat. Mcm mn ko tau transaksi buat kat luar negara? Biasa buat ke? Muahahaaaa

      Delete
  21. Tak heran puad ni kuat bodek kerana nyawa JASA dengan umno akan sama hayat selepas pru nanti, kemana nak sondol selepas umno tiada

    ReplyDelete
  22. There's thick line separating allegation and joke. Najib was accused of siphoning money from 1mdb complete with money trails and other details. That needs to be denied in court! Whilst Tun was only accused in a jokingly manner by RPK without any other details to support his allegation. It was only meant to amuse the audience and we all have a freaking good laughs. The same goes with donation money received to fight isis, bla bla bla. They were all jokes and not to be taken seriously. X ada sbb Tun nak saman semata mata RPK buat kelakar...he2 he2 he2. Mmg kelakar

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Ish awal kau bapok nak bogel tepi padang! Dah habis modal ker nak berhujah..jadi lah jantan skali, ashik jadi bapok jer! He2 he2 he2

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. 10 rangkap pun klu hujah yg sama x guna. Menyemak blog jer!

      Delete
    5. Macy, tak aneh ke dgn berbagai money trail pun sampai sekarang tiada siapa yg dapati DSN bersalah? Sampai Menteri Luar Saudi pun buat kenyataan? Apa takut sangat dgn cerita RPK ini? Kenapa gelabah bila kena tuduhan kat batang hidung sendiri? DSN dah puas disiasat berbagai pihak dan negara - tiada bukti. Biarlah LKS atau TDM saman RPK - takut ada bukti ke? Marah pula dgn Puad. Padahal ini merupakan stabdard pembangkang.

      Delete
    6. Sahih Mr J langau.
      Hinggap di satu tmpt, disoal, tak berjawab pun, hinggap pulak di tmpt lain.
      Di tmpt lain yg dihinggap, akan ditinggalkan juga dgn byk queries yg tak berjawab.
      Hinggap di tmpt yg lain lagi.
      Dan begitulah seterusnya dan diulang2...

      Nota: kehadiran langau = mencemar/merosakkan juadah yg baik.

      Nasihat Tok Mat MB NS = tak mampu nak jadi garam, jangan sekali2 mrnjadi langau.

      Delete
    7. Hey Jebon bodooosss...Kenapa apundek berlagak hakim bebaskan najin...yg boleh bebaskan nsjib hanye hakim....Jebon main wayang ato bmain silap mata?...
      Huhuhuhuuu

      Delete
    8. Kalau najib dah bersih sangat saman la wsj ..nak tggu apa lagi ..bodoh ko mr j,,cepat panggil najib saman wsj ...

      Delete
    9. J, yg anehnya skang ni laporan diOSAkan. Anehkan? X berslah tapi takut nak dedahkan laporan tu. Adakah skang pepatah telah ditukar kepada takut kerana benar dan berani kerana salah? Dan aneh juga bila company of that stature has no audited report for 3 years! Anehkan?

      Delete
    10. Mr J mba sekolah pondok nak sekolahkan kita yg educated kah kah kah

      Delete
    11. Kalo dah bank kat singapore smpai tutup nk money trail kmende lgi jiban tak salah tpi proxy lahanat yg wat operasi tapi mo1 apelak mr j nielah momey trail so sila ulas mr j penjilat

      Delete
  23. Madey dpt pengerusi PH rupanya rasuah
    Mmg cerita ini buat Madey rosak maruah
    Dia tak berani saman apa yang RPK luah
    Dgn Pu'ad, atok nyanyuk ini makan kuah

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun makan kuah, kau makan taik!

      Delete
    2. Kesian 21:34, serupa budak-budak
      Peluru kosong dia masih nak ledak
      Nak komen jugak tidak dapat tidak
      Tapi bukan ikut akal ikut kehendak

      Kah kaahh kaaahhh kaaaaahhhhh

      Delete
    3. Kerajaan DAP BONUS 3 BULAN GAJI.

      Kerajaan PKR BONUS 2 BULAN GAJI.

      Kerajaan Najib Bonus RM500.

      Melayu akan boikot Undi Umno-BN!

      Rasuah BONUS 2 BULAN GAJI @ UNDI MELAYU BAGI PAKATAN!

      Delete
    4. Woiii..bangla tunggu tu. Tak berniaga ker malam ni

      Delete
    5. Walau apapun si Melayu murtad RPK banyak juga jasanya sebab dialah yg bongkar skandal kapal selam Scorpene & pembunuhan Altantuya.

      Terima kasehhh...!!

      Delete
    6. Setiap pemimpin ada cara tersendiri bagaimana mereka ingin mengurus ekonomi negara. Di zaman Tun M, salah satu pendekatan yang beliau gunakan untuk merangsang ekonomi ialah dengan menyelamatkan syarikat-syarikat besar.

      Saya masih ingat, Tun M selalu menyebut, "bila kita bantu syarikat-syarikat besar ini, mereka akan dapat membayar gaji pekerja-pekerja mereka dan mereka juga akan memberikan pulangan kepada kerajaan dengan membayar cukai".

      Itu cara Tun dan kerana itu jugalah bila Anwar tidak mahu meluluskan penggunaan dana Petronas sebanyak RM 2 Billion untuk menyelamatkan MISC, yang punya kaitan dengan Mirzan Mahathir, Anwar akhirnya dipecat.




      Ya, memang betul Anwar seorang peliwat, tidak syak lagi. Tetapi kalau betul Tun M tidak boleh terima seorang peliwat untuk menggantikan beliau, sudah pasti dari tahun 1993 lagi Anwar sudah dipecat olehnya bila Tun Hanif Omar, Ketua Polis Negara ketika itu memaklumkan tentang tabiat luar tabii Anwar, tetapi Tun tidak pernah kisah soal moral Insan yang setia bersamanya ketika itu.

      Tun hanya bertindak ke atas Anwar bila Anwar enggan membantu Mirzan yang terganggu emosinya ketika itu akibat kegawatan ekonomi 1997-1998. Memang tidak dapat dinafikan, pemecatan Anwar juga berpunca daripada tindakan juak-juak Anwar yang sudah mengatur langkah untuk menabalkan Anwar sebagai Presiden UMNO.

      Delete
    7. Zaman Anwar jadi Menteri Kewangan penjawat awam dapat juga bonus 1 bulan gaji.

      Zaman Najib jadi Menteri Kewangan hanya RM500 sahaja sejak 2009.

      Najib PM dan Menteri Kewangan paling tak berguna, tamak haloba dan kedekut.

      Penjawat Awam Melayu Kerajaan Malaysia wajib tuntut BONUS 2 BULAN GAJI 2X SETAHUN.

      Dah 8 tahun bonus RM500 sahaja.

      Delete
  24. Tanda dunia nak kiamat bila orang bodoh diberi memimpin suatu kaum atau kerajaan
    So allah blum hancurkan bumi nie tapi dia hancurkan moral pnduduk disitu sekadar pndangan kwan yg daif jdi undi pakatan

    ReplyDelete
  25. Andai moral pemimpin ruin camner rakyat?terbongek tertekan jwabnyer.tue tanda awal kronologi kiamat mula dari pemimpin yg bodoh that point full stop silakan dubuk kita ber seminar akhlak

    ReplyDelete
  26. Madey kini hanya berharap kasihan belas
    Dia berii rasuah Kit Siang, mmg dah jelas
    Tuduhan RPK dia tiidak mampu nak kilas
    Dr Pu’ad cabar dia pun, sepi tak berbalas

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunggu turn la bro! Tunggu najib saman wsj dulu..satu satu ye

      Delete
    2. Terbang belatuk terhempas di paya
      Nila batik,memakan sagu
      Abang!!kita mengutuk di pentas maya
      Bila sekatil,kite kan seregu.

      Dari : Seberang Lautan China

      Delete
    3. Tolong bagi rasuah bonus 2 bulan gaji kepada kakitangan awam.

      Ramai komplen mereka dah bosan dapat RM 500 setiap tahun sejak Najib jadi PM.

      Sila umumkan rasuah bonus 2 bulan gaji untuk dapat undi Melayu. Jika tak Melayu akan undi DAP.

      Delete
  27. Mmgnya begini sikap cai2 Madey Kerala
    Apa saja Madey buat walau burok dibela
    Tapi yang dari kerajaan, semua keji cela
    Yg dpt nilai semua ini hanya Allah Taala

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan Najib yang busuk hati cuma bagi bonus RM500 pada kakitangan awam.

      Kerajaan Selangor bonus 2 bulan gaji. Kerajaan Penang bonus 3 bulan gaji.

      Kerajaan Najib tamak haloba dan tak kenang budi. Undi Melayu akan ke Pakatan jika masih dapat bonus RM500.

      Delete
  28. Matdey nyanyuk, kian melopong terkedu
    Keburokan nya, makin dapat rakyat hidu
    Pendedahan RPK, satu pukulan yg padu
    Cabaran Pu'ad pula spt peluru berpandu

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ksjolla mabuk togok arak
      ..

      Delete
    2. Sian cai 22:14 komen main redah
      Agaknya cai biol ni mabok dadah
      Meroyan pun, kurang2 bermadah
      Ini serupa sial barua haram jadah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
    3. Memang ko mabuk...jamal jamban tokey srak...ape bukti tun madey beli lim kit siang?...ko hanye ikut cakap raje temberang...pooorah...

      Delete
  29. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kajoola manis...ini mlm bang sadar sudah beli cap kepala anjing botol besar...kita kasi hsi dulu baru bang safar tatok belakang kajolla manis...eookeyyy...

      Delete
    2. Terbang belatuk terhempas di paya
      Nila batik,memakan sagu
      Abang!!kita mengutuk di pentas maya
      Bila sekatil,kite kan seregu.

      Dari : Seberang Lautan China

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. AKU DAH NAIK CEMBURU NGAN SI MACY NIH!!!
      aduhhhhhhhhh

      Delete
    5. udah-udah lah kejora..
      aku pun dah pasang angan kat Macy nih..
      tolonglah lah kejora ....

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    9. Kemeja batik, berlengan belang
      Selasih bertaut, tumbuh di batu
      Beza politik ,bukan penghalang
      Kasih terpaut, tubuh bersatu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    10. Boeing Amerika beli sampai 20 buah.

      Bonus penjawat awam 2 bulan gaji pun kemut nak mampus!

      Najib jangan cabar Melayu! Sabar ada hadnya! Dah sampai masa harga undi Melayu lebih tinggi daripada RM500 sahaja. Cabar Melayu akan undi DAP.

      Penang boleh bonus 3 bulan gaji. Tak cukup RM 500 untuk beli Melayu!!

      Delete
    11. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    12. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    13. Bonus Najib pada orang Melayu penjawat awam cuma RM500.

      Beli Boeing dengan Trump habis KWSP dipaksa bayar berbillion!

      Hutang dengan Kerajaan China untuk bina ECRL bertahun baru boleh langsai!

      Belum lagi harta 1MDB yang disita DOJ berbillion-billion milik negara belum dituntut!!!!

      Tapi nak bagi BONUS 2 BULAN GAJI 2X SETAHUN NAJIB BERKIRA DENGAN ORANG MELAYU!

      JANGAN CABAR ORANG MELAYU WAHAI NAJIB BUGIS! JANGAN CABAR KESABARAN ORANG MELAYU.. 8 TAHUN JADI PM BONUS CUMA RM500 TAK BERUBAH?

      NAJIB AKAN JATUH TERSUNGKUR DAN TERSINGKIR PRU14 JIKA BERANI CABAR MELAYU DENGAN HARGA SEMURAH RM 500 SAHAJA!!!

      Delete
    14. Pulau Sebatu ,arah ke Limbang
      Peti belulang hanyut ke Sabah
      Kalau dah gitu ghairahnya abang
      Nanti ku pulang sahutkan abah

      Delete
  30. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bonus 2 bulan gaji atau Melayu boikot undi Umno.

      Harga Melayu perlu dibayar lebih daripada Armada. Jangan beli dan sogok 5 juta tapi bonus 2 bulan gaji tak mampu.

      Undi Melayu ke Pakatan demi bonus 2 bulan gaji. Melayu dah bosan bonus RM 500 daripada Kerajaan Najib.

      Delete
    2. Mrmang kajollsa punye paling best...bang sadar tak boleh lupaaa...

      Huhuhuhuuuu...huhuhuuuu

      Delete
  31. Baru baru ini Tun Mahathir dikatakan telah mengadakan solat hajat untuk Anwar Ibrahim yang kini dipenjarakan atas tuduhan meliwat Saiful Bukhari yang merupakan pembantu pribadi beliau.

    Adakah Tun Mahathir cuba untuk menjadi manusia sebaik wali pada ketika ini hanya semata mata untuk menumbangkan kerajaan Barisan Nasional yang pernah beliau ketuai dulu?

    Atau adakah Tun Mahathir akan mengatakan bahawa beliau tak tau tentang kes liwat berkenaan sepertimana yang beliau nyatakan semasa dalam siasatan oleh Suruhanjaya DiRaja berkenaan dengan kes kerugian dalam dagangan matawang asing di zaman beliau?

    Jangan pula nanti bila diajukan soalan kenapa Tun Mahathir mengadakan solat hajat beliau akan memberikan jawapan TAK TAU.

    Jawapan paling mudah yang dikemukakan oleh Tun Mahathir pada masa kini ialah TAK TAU sedangkan di zaman beliau dulu kononnya beliaulah yang tau tentang semua perkara tentang mentadbir kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bonus 2 bulan demi undi Melayu. Boikot undi BN jika Najib gagal tunai. Harga undi Melayu bukan lagi bonus RM500!

      Melayu undi DAP jika Najib gagal umum bonus 2 bulan gaji!

      Delete
    2. Tulisan geng togok arak...temberang setaraf raje putaq kebangsaan..

      Delete
  32. Boleh ke caya cakap2 yg mengatakan Madey ni tak kaya? Bukan kah 1 Malaya dah tau berapa banyak harta yg dikumpulnya sejak jadi diktator 22 tahun tu..cuba cakap mana ada projek2 mega yg dilaksanakan era gelap tu, yg takde bahagian utknya...kalau mcm tu, membazir aje lah dikurniakan projek2 tu pada kroni2nya kalau takde habuan utknya.Dikhabrkan . kini ada 100 billion rm yg diparking kat tangan kroni2 tu..jadi memanglah logik sangat dia merasuah LKS sebanyak 1 billion rm utk dilantik menjadi pengerusi PH...ini kan platfom utknya bertanding dlm PRU14nanti, dan kalau lah PH menang ( memang amat2 mustahil lah utk menjadi kenyataan ), dia kan mengangkat dirinya sebagai PM ke 7. Tujuannya tak lain tak bukan , semata2 utk mendapatkan kembali harta2 tersebut. Sekarang ni pun, kroni2 yg menjadi pemegang harta tersebut dah mula menjauhkan diri dari Madey sejak konspirasinya bersama2 TSMY dan 3 TS utk menggulingkan DSNR dan kerajaan terburai di tengah jalan. Bayangkan, konspirasi yg dirancang dgn teliti sejak 2013 dgn belanja rm 3 billion yg didanai oleh kroni2nya hancur begitu saja..gone down the drain. Jadi memang logik lah Madey ni super billionaire, setakat rm 1 billion tu dicelah gigi dia aje. Kalau dicampurkan baru rm 4 billion aje yg dibelanjakan, ada baki 96 billion lagi yg masih dalam simpanan, w/pun bukan betul2 di tangannya. Apa lah nilainya 1 billion tu utk menyuap LKS kalau pulangannya berganda2. Isu di sini bukan saja tindakan merasuah tu, tapi mendedahkan kpd rakyat, sapa yg benar2 jadi penentu atau play maker dalam PH yg sebenar2nya...dah terang lagi bersuluh, Abang Long KIT SIANG lah. Ikut info dalam kalangan pimpinan tertinggi PH sendiri, segala tindakan yg hendak diambil oleh PH perlu mendapat restu dan lampu hijau dari LKS sendiri...sampai dibuat lawak, nak kentut pun kena mendapat kebenaran darinya! Apa nak heran, Madey ni kan master of deception, yg hidup bertunjangakan prinsip Machiavelli...matlamat menghalalkan cara, sanggup buat apa saja asal cita2nya tercapai...halal haram tolak tepi. Madey yg sama ni jugak yg kini disanjung dan dipuja bagai nak rak...segala apa yg dikatakannya ditelan bulat2 tanpa tapisan dan dibuat rujuk silang dgn sumber2 lain yg sah..serupa toman dapat taik gamaknya !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo ko tak tepot polis mcm mana polis nak siasat...kalo polis dah sahkan madey merompak baru irang oercaya....ko dengan puad sama kajolla dan mr Jebon sama bodoh sama togok arak tokey jamal jamban...

      Delete
    2. Undi Melayu beralih kepada DAP jika Najib gagal tawar bonus 2 bulan gaji kepada kakitangan awam.

      Kerajaan PKR Selangor boleh.
      Kerajaan DAP Penang boleh.

      APA KEJADAH LETAK HARGA ORANG MELAYU BONUS RM500? Melayu wajib tukar undi DAP jika Najib gagal umum bonus 2 bulan gaji.

      Kasi hajar sikit Kerajaan Najib yang tamak haloba dan tak kenang jasa!

      Delete
    3. Mahathir x tahulah, sbb x pernah kantoi ada duit billion2 dlm akaun, tapi najib sah kaya! Anak bini skali semua kaya raya, harta sana sini ngan emas permata intan berlian. Ikut info kalangan umno sendiri, najib dah jadi barua yahudi bila dia pergi sembah trump ari tu... oh oh! Jugak banyak lagi harta benda nak digadai kat china nanti nak bayar hutang 1mdb. Najib ni sanggup jual malaysia dgn rakyat skali utk selamatkan bontot dia dari kena dakwa. Macai pulak dok jilat bontot najib dan jho lo sampai licin demi secupak dedak! Kesian!

      Delete
    4. Geng najib ni ckp banyak la...doj bg tau dunia yg jho lo seleweng duit 1mdb untuk bermewah2 kat amerika...kenapa kerajaan malaysia berdiam diri ? Ini lah perkara yg merubah aku jadi penyokong Ph sekarang ni...bukan sebab ph pun...kau auta cner pun kalau ko tak tangkap n adili jho lo tu, aku xkan caya kat bn...

      Delete
    5. Geng najib nie kaum puak mr j pejilat jiban tok imam dier fuat zakarshi mmg moron

      Delete
  33. Bang sadar tak kisah laa kajolla talibarut cina kominis...kajolla baru mabok cikit...bang sadar sudah beli cap kepala anjing botol besar kesukaan kajolla manis...kalo ksjolla dudah hai bang sadar sangat dyok sorong tatik ksjolla manis...bang sadar suka dengar suara kajolla mengerang...sarupa prempuan laaa

    Huhu huhuhuuuuu huhuhuuuuuuuuuu

    ReplyDelete
  34. Sedar xsedar kita sepatutnya mengucap terima kasih pada komen2 pro bn sbb komen mereka xde fakta dan selalu x adil...saya tunjuk komen2 dlm ni kat sorg member ahli ranting bn...terus dia xdpt nak berkata2 lagi...aku hanya kata kenapa najib xsaman wsj...bila xboleh jwb, dikutuknya pula najib...hahahaha ..Alhamdulillah dpt lagi sorg rakan undi PH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang berakal boleh pikir fakta ato auta...

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Aku tunjuk komen 2255 kat ahli ranting bn ...geleng kepala sedih dia tengok ..sambil tunjuk, aku ckap kat dia, haaa ko tengok ..cerdik ke tak cerdik komen camni...dia siap cakap lagi, dah check mate la tu ...hahahaha

      Delete
    4. Kajolla baru mabuk cikit tuu...

      Delete
  35. Tulin ke phd tu? Jika phd jadi ukuran pru 13 apasal kecundang? Harap2 hilang deposit kalu masuk lagi pru 14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang ph d boleh beli..ade wang wokeyyy lasa.

      Delete
    2. Penjawat awam juga Najib kena beli. Tapi harga penjawat awam wajib NAIK.

      BONUS 2 BULAN GAJI KEPADA PENJAWAT AWAM UNTUK BELI UNDI MELAYU.

      JIKA TIDAK DAPAT BONUS 2 BULAN GAJI NAJIB JANGAN HARAP UNDI MELAYU LAGI.

      MELAYU AKAN BOIKOT UNDI UMNO-BN DEMI PAKSA NAJIB BELI MELAYU HARGA BONUS 2 BULAN GAJI 2X SETAHUN!!!

      Delete
  36. Polus blm panggil Puad kes hentam nor mohamed yaskop yg sebabkan RCI forex najib lingkop...

    ReplyDelete
  37. Kajolla batu mabuk cikit...nanti bang sadar kasi cap kepala anjing botol besar...kajolla manis wokeyyy...

    Huhuhuhuhu huhuhuhuuhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ZACK... YOU MINTA TOLONG MACY

      'PUJUK KAJORA MASUK PH'

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Alamak sendiri togok sendiri mabuk laas..

      Delete
    4. KALU MACY TAK NAK JUMPA KEJORA..

      MINTA TOLONG ANINA SADUDIN TU...

      MANALAH TAU, KEJORA CAIR...

      Delete
  38. 2 Oktober 2017, satu lagi sejarah tercipta buat Mahathir. Ini bukti DAP adalah parti yang dominan dan paling berkuasa dalam Pakatan Harapan.

    Mahathir datang melutut ke Ibu Pejabat Kebangsaan DAP, buat pertama kali dalam sejarah untuk menghadiri mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan.

    Sebelum ini, pada tahun lepas, 4 Disember 2016, Mahathir hadir ke Konvensyen DAP dan duduk dikapit oleh Kit Siang, Pengerusi DAP dan Chen Man Hin, Penasihat DAP.

    Menjelang PRU14, DAP akhirnya menunjukkan kepada semua parti komponen yang lain dalam Pakatan Harapan bahawa merekalah yang paling kuat dan "power" sekali.

    Mereka ada 37 kerusi, bukan macam PPBM yang hanya ada 1 kerusi. DAP boleh minta sesiapa sahaja sembah mereka sekarang. Termasuklah Mahathir yang sebelum ini begitu membenci dan memanggil DAP sebagai parti rasis.

    Kini, DAP sudah menang. Mahathir hanyalah jadi alat DAP untuk memecah belahkan Melayu. Sesuailah dengan namanya, Parti Pemecah Belah Melayu, PPBM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamat orang mabuk togok arak cakap pegi mesyuarat pejabat DAP sudah kira melutut...

      Najib tak melutut cina kominis
      ..najib sembah jee cina kominis...

      Delete
    2. TANDA HARGA PENJAWAT AWAM TIDAK LAGI RM500.

      BONUS 2 BULAN GAJI 2X SETAHUN.

      ATAU MELAYU AKAN UNDI DAP.

      KERAJAAN SELANGOR BONUS 2 BULAN.

      KERAJAAN PENANG BONUS 3 BULAN.

      KERAJAAN NAJIB BONUS RM500????

      Delete
  39. Ini mlm kajolla manis suara kasi konrol cikit...nanti man singh ade dengar dia datang ....woooo trouble laaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kejora dah ubah jadi jantan lak,
      dio gilo kat Macy lak...

      Dia angan nak ke rumah panjang
      Jadi tok batin di sana..

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  40. Berita mutakhir, PH akan mengadakan himpunan menentang kleptokrasi pada 14 oktober ni. Masih tak serik2 lagi ke dia org ni semua...takde apa2 iktibar ke yg diperolehi dari siri2 perhimpunan Bersih siri 1.0 hngga5.0 tu ? Tidakkah mereka ni semua terfikir impiklasi negatif yg bakal terjadi...para peniaga kehilangan pendapatan, kerosakan harta benda, sampah sarap merata2. Apa jaminan tidak akan berlaku rusuhan selepas peserta2 ini naik minyak setelah mendengar hasutan2 dan fitnah dari pemimpin2 PH yg akan berucap nanti...yg pasti akan membakar semangat mereka sehingga hilang pertimbangan sebagai seorang warga yg berfikiran rasional. Boleh ke diberi jaminan anasir2 luar takkan masuk menyusup ..kita kan tau betapa peranan CIA dan yahudi begitu besar dalam perhimpunan2 Bersih yg lepas2..dalam bentuk dana yg cukup besar. Apa bezanya dgn himpunan yg akan diadakan ini. Rakyat Msia yg waras memohon agar PDRM dan KDN mempertimbangkan dgn sedalam2nya utk meluluskan permit pada tarikh tersebut, demi kesejahteraan dan kemaslahatan warga Selangor. Jadi kan apa yg berlaku dalam perhimpunan2 yg lepas sebagai penanda aras..lebih banyak membawa keburukan sedangkan kebaikan , takde langsung. Jangan dilayan permohonan mereka tu...ingat PDRM dan agensi2 penguat kuasa ni takde kerja lain yg lebih berfaedah nak dibuat ke? ....selain dari melayan kerenah kebudak2an puak2 ni !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tak payah siarka...semua dah tahu..

      Delete
    2. Ko otak tarak ker...bersih berjsya desak kerajaan pakai dakwat tanda dah undi... Itu satu contoh..

      Delete
    3. Dan DAP berjaya desak bn buat malaysian malaysian(1malaysia)

      Delete
    4. BONUS 2 BULAN GAJI 2X SETAHUN.

      HARGA UNDI PENJAWAT AWAM KERAJAAN MALAYSIA.

      Delete
    5. Najib cuba nak lacurkan diri tapi Trump bo layan......malunya muka, seluruh dunia ketawa jijik dgn sikap bacul/dayus Najib.

      Sesiapa sokong Najib dayus, maka mereka juga dianggap dayus & pengecut. Hingga hari ini belum nampak satu pun bukti Najib seorang berani sebagai pahlawan bugis. Dengan Orang Tua yg dah 92 tahun pun dia tak berani berhadapan lari lintang pukang. Apa lagi pergi ke Myanmar menyelamatkan kaum Rohingya dari penyembelihan junta Myanmar.

      Delete
    6. Lebih 22 tahun, Dr Mahathir mendakwa menanam kebencian orang Melayu kepada DAP dengan pelbagai fakta dan ilmu politik yang melekat utuh untuk melawan DAP.






      Bila hari ini keluar ayat dirinya yang PERSETANKAN DAP, persoalan dalam fikiran saya dan rakyat ini manusia ini?




      Berapa ramai musuh-musuh politiknya seperti Karpal, Lim Kit Siang dan ramai lagi pernah di Penjarakan oleh Mahathir, dan hari ini mereka bersama "semata-mata mahu kemenangan".







      Sebenarnya kalau bercakap tentang DAP , bukan Mahathir orang yang Persetankan DAP , sebab DAP memang setan chauvinis pun .




      Kebencian Melayu kepada Dap dari dahulu zaman Tok Nenek kami tentang bertapa setannya parti yang anti Islam bukan disebabkan fatwa Dr Mahathir saja.




      Persoalannya kini , Mahathir dilihat cuba mempotretkan DAP itu kembali dari Setan bertukar menjadi Malaikat untuk orang Melayu. Setelah gagalnya beberapa pemimpin Melayu , kini last stand kuda tua ini pulak dijadikan tungangan DAP .







      Untuk menghalalkan Dosa Mahathir kepada Pemimpin DAP, beliau terpaksa membela DAP dan mengaku membuat kesilapan dan beranggapan semua yang pernah percaya akan menelan caci maki mereka sebelum-sebelum ini dan ampunkan DAP.

      Delete
    7. DAP PENANG BAGI BONUS KAKITANGAN AWAM NEGERI 3 BULAN GAJI.

      NAJIB SEJAK 2009 HANYA RM500.

      DASAR PM BUGIS TAMAK TAK KENANG JASA MELAYU!! NAJIB JANGAN CABAR MELAYU!!! HARGA PENJAWAT AWAM KINI 2 BULAN GAJI 2X SETAHUN. TAK MAMPU BAGI MELAYU TAK UNDI UMNO.

      Delete
  41. Ni mlm kalo kajolla manis duara ade kuat jugak bang sadar kasi sumbat sama tisu paper...kalo man singh datang lagi trouble..

    Huhuhu huhuhuhu...huhuhuuujujuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abg jamal pun tunggu dgn batang penyapu ni, tihrihrihrihrirh

      Delete
  42. Bila membaca blog Che Det dan pengakuannya dirinya yang ' Persetankan DAP' jelas cukup memalukan ibarat telah menjual maruah dirinya kepada musuh paling dibencinya dulu.




    Ia juga boleh dianggap segala fitnah dan tuduhannya dahulu itu tidak ada dosa dan pahala, semua dihalalkan hari ini demi menikmati kemenangan partinya di PRU14.




    Jadi , memang sesuailah sahabat2 aktivis media sosial pro kerajaan meletak hashtag hari ini #duluSetanKiniTuan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat tak peduli siapa pun dalam team mereka, kerana tanpa sesiapa pun rakyat akan tetap juga bangkit untuk menuntut hak mereka dan mengembalikan kegemilangan yg pernah rakyat kecapi suatu ketika dulu.

      Delete
    2. BAYAR UFTI KEPADA POTUS TRUMP UNTUK EKONOMI KERAJAAN AMERIKA KUAT?

      BONUS 2 BULAN GAJI PENJAWAT AWAM KERAJAAN MALAYSIA 100% MELAYU TAK DAPAT TUNAI?

      NAJIB JANGAN CABAR MELAYU!!!

      Delete
    3. Selasih bertaut, bela sekuntum
      Menjamah kijang, buah kuini
      Kasih terpaut, cinta tercantum
      Di rumah panjang, rela ku huni

      Kah kaahh kaaahhh kaaaaahhhh

      Delete
    4. Memalukan rakyat malaysia.....najib nak bantu kujuhkan ekonomi gergasi anerika kononnyevnak gambarkan kepada amerikana ekonomi malaysia sangat kukuh....
      Musuh tram musuh najib....orang islam tram dah cop musuh...israel sahabat tram...
      Najib sahabat yahudi dan cina kominis...

      Delete
    5. Belum kena cap kepala anjing kajolla dah bertambah mabuk...nanti vang sadar cari lain....ade pluang besar man singh...

      Huhuhuhuuuuuuuuuuuuu

      Delete
    6. Bang sadar dah cakap kalo volume kajolla tinggi sangat bang sadar kasi tutup sama tisuuu..

      Huhuhu huhuhuuuuu huhuhuhuuuuu

      Delete
    7. Tuan budin, si bapok sekor tu,mmg tugas dia pantun sampah kat sini ke atau apa? Saya cuba nak faham! Kat blog lain saya ingat sah kena blok klu komen melalut cam tu!

      Delete
    8. Tapi kajolla lebih suka bang sadar...bang sadar punyer besar teguh dan peramah....

      Huhuhuu huhuhuhuuuu huhuhuuuuuu

      Delete
    9. 23.21 bodooo...politik tak de musuh dan kawan selamanye...

      Delete
  43. sape tak kenal dgn mamat ni..spesis said keruak jg ni. rakyat kenal jenis mcm mana mamat ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mula2 sekali puad gergasi temberang doj hanyecsaman sivil mcm saman malu di malaysia...
      Bila doj umumkan saman sivil nak sita harta prompak gergasi terus diam....

      Delete
  44. Yang menyebabkan Tun M gelabah tidak tentu pasal hari ini adalah apabila beliau melihat perginya TG Nik Aziz dan Lee Kwan Yew. Tun M tahu yang masanya juga akan sampai dan beliau "running out of time".

    Sebagai seorang bapa yang cukup menyayangi anaknya, Tun M membuka laluan perjalanan politik untuk anaknya Mukriz dengan cukup baik.

    Setiap Perdana Menteri selepas beliau dianggap hanya "Calon Sementara" sebelum Mukriz dapat ditabalkan sebagai Perdana Menteri. Tempoh masa yang diberikan juga sekitar 5 tahun supaya beliau sempat memastikan Mukriz berpeluang duduk di kerusi No 2 sebelum beliau menemui Ilahi.




    Itu sebabnya saya tidak terkejut bila Tun M kata Najib akan jatuh bulan Mac. Dulu, Pak Lah dilanyak teruk sejak beliau membatalkan projek Jambatan Bengkok yang Tun M luluskan. Pak Lah bertahan selama 5 tahun 8 bulan.

    Dato Seri Najib pula mula menjadi mangsa bila beliau mengambil keputusan yang menjejaskan kroni Tun M. Antaranya dengan membatalkan kontrak bekal tenaga oleh 4 IPP yang dimiliki oleh YTL, Syed Mokhtar, Genting dan Ananda.




    Bila batal kontrak pembekalan tenaga kepada TNB ini, cerita yang berjaya disembunyikan dari pengetahuan rakyat ialah wang rakyat sebanyak RM19 billion setahun telah berjaya Dato Seri Najib selamatkan kerana kita tidak perlu lagi memberi subsidi kepada keempat-empat IPP ini termasuk dua daripadanya yang telah dibeli oleh 1MDB iaitu IPP milik Ananda dan Genting.

    Dan inilah juga puncanya kenapa Ananda terpaksa membayar balik lebih 2 billion (Bukan Pinjaman) kepada 1MDB kerana pembelian IPP milik Ananda dibuat bersekali dengan nilai kontrak membekal tenaga yang dimiliki oleh IPP milik Ananda itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang ini ade ilmu ale bokeh tahu tun madey gelabah...

      Najib selamatkan 19 billion tetapi kenape jual edra kpd cina kominis...


      Ilmu temberang....huhuhuuuu

      Delete
    2. 1 mdb beli ipp ananda tapi ananda kena bayar 2 billion....blm pandai temberang...setahu aku 1 mdb yg beli ipp buruk dengan harga yg tinggi...

      Delete
    3. 19b BOLEH KASI BONUS PENJAWAT AWAM MELAYU 2 BULAN GAJI!

      BUKAN KASI DONALD TRUMP BUAT BELI JET BOEING. MELAYU MEREMPAT TAK BOLEH SEWA BOEING.

      Delete
    4. Kajolla cari blog umno yg bodoo2 kopipes disini...kajolla dah mabuk banyak togok arak...jamal jamban beli arak selori....yg dipecahkan di pej suk 10 kotak jeee...1 kotakn
      untuk kajolla...

      Delete
  45. Masih ingat lagi kisah sebuah tilam diusung masuk ke mahkamah sebagai bahan bukti yang Anwar Ibrahim melakukan kesalahan meliwat bekas pemandu pribadi beliau?

    Semua itu takkan mungkin dilupakan oleh mereka yang pernah mengikuti perkembangan kes liwat yang melibatkan bekas Timbalan Perdana Menteri tersebut.

    Tapi sejak Tun Mahathir merasakan beliau tidak lagi diberikan muka untuk membela kroni kroni beliau mencipta lebih banyak kekayaan maka bermulalah satu episod yang seolah olah menolak semua perkara yang pernah berlaku di zaman Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAJIB BAGI BONUS HANYA RM500.

      DAP PENANG BONUS 3 BULAN GAJI.

      PKR SELANGOR BONUS 2 BULAN GAJI.

      KEDEKUT PAHIT NAJIB.

      Delete
  46. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAK BAGI BONUS 2 BULAN GAJI PADA PENJAWAT AWAM MELAYU PUN SI NAJIB TAKUT...

      Delete
  47. Kojolla cuba nak padamkan komen saya dgn kopipes bahan sampah pakai ruangan berjela-jela. Saya terpaksa siarkan semula komen berkenaan untuk makluman semua.

    Najib cuba nak lacurkan diri tapi Trump bo layan......malunya muka, seluruh dunia ketawa jijik dgn sikap bacul/dayus Najib.

    Sesiapa sokong Najib dayus, maka mereka juga dianggap dayus & pengecut. Hingga hari ini belum nampak satu pun bukti Najib seorang berani sebagai pahlawan bugis. Dengan Orang Tua yg dah 92 tahun pun dia tak berani berhadapan lari lintang pukang. Apa tah lagi pergi ke Myanmar menyelamatkan kaum Rohingya dari penyembelihan junta Myanmar, beranikah Najib....??

    ReplyDelete
    Replies
    1. . Proton- memang hancus sejak zaman Madey. Kasi vendor2 kroni sapu duit sampai Proton bungkus. Proton bukan milik kerajaan sejak Tan Sri Syed Mokhtar takeover. Bisnes kena untung. Kalau 30 tahun buat bisnes tapi rugi, tu sebab Syed Mokhtar pun jual Proton. Tak tahan.

      2. F1- Memang x menguntungkan rakyat dan projek ini x mendatangkan hasil pun. Macam mana F1 tak tutup...peminat tempatan tak support. Nak support macam mana? Kalau rakyat semua pakai Merc, pakai Ferrari, munasabah lah jugak nak gi support. Tak macam MotoGP, jentera yang bertanding Yamaha, Honda, peminat tempatan pun layan. Masuk akal lah nak support pun. Sebab tu organizer MotoGP still berminat nak anjurkan Malaysian Grand Prix.

      3. Sg Besi airport- Lapangan terbang ini dah hilang nilai strategik ketenteraan lama dah. So tanah ini dijual dengan harga 400 juta tetapi akan digantikan oleh 1MDB dengan 7 lagi base ketenteraan dan 1 pengkalan udara baru bernilai berbillion ringgit!

      4. 1MDB gagal- Kerajaan letak modal 1 juta, aset 1MDB 52 billion. Jadah apa gagal? ��

      5. Ringgit Malaysia paling banyak merudum zaman Tun. 1USD= RM 4.80. Sekarang RM 4.17 kira ok. Rezab Bank Negara kita sudah hampir setengah trillion ringgit, paling tinggi dalam sejarah BNM. Malah rezab negara kita lebih tinggi dari negara maju spt Australia dan Canada. Zaman Tun, BNM bankrap sebab ada malaun tua main FOREX.

      6. GST adalah sistem percukaian paling cekap di dunia. 133 negara telah amalkan dan tidak ada negara yg berpatah balik kepada SST yg kuno. GST pada nilai 6% adalah merupakan antara nilai paling rendah di dunia. Zaman Tun kita kena cukai SST sebanyak 16%. Peniaga caj kita tapi tak beri pada kerajaan dan masuk kantung sendiri. GST bagus.

      7. Tol semakin bercambah?- Ini bullshit. Tol ni adalah akibat kebodohan Tun. Tun sendiri ngaku Tun bodoh bab ni. DS Najib arah Khazanah beli saham PLUS sehingga harga tol stabil dan tak naik2 lagi dah. Kalau tak dulu hampir setiap tahun naik. DS Najib bina Pan Borneo yang jaraknya jauh lebih panjang dari lingkaran lebuhraya PLUS TANPA TOL.

      8. Kedai 1M tutup- Ini adalah fitnah. Ia ditutup untuk tujuan upgrade ke tahap lebih besar. Kalau kedai ni ada pun korang maki. Bila takde pun ko tension. Kevavian sungguh.

      9. Hutang negara semakin tinggi- Hutang negara ada internal dan external debt. Internal debt kita yang tinggi. Internal debt ni hutang rakyat beli rumah, loan kereta, kredit kad, PTPTN etc. Hutang external negara masih ok.

      US, Singapore, Jepun , UK hutangnya trillions...tak bankrap pun.

      10. Minyak naik- Subsidi minyak tidak adil. Orang yg pakai Pagani Zonda dan Bugatti Veyron macam Mokhzani dan kroni2 Tun saja yang ambik manfaat maksima. Sebab itu subsidi ini ditarik balik dan harga minyak diapungkan. Rakyat dibantu dengan BR1M untuk meringankan kesan rasionalisasi subsidi. Kenaikkan harga minyak kita adalah mengikut pasaran global. Jika kita mahu minyak murah dengan subsidi tinggi spt yang pembangkang contohkan Venezuela pada tahun 2013, lihatlah bagaimana hancurnya Venezuela kini.

      Delete
    2. Zaman Madey Bonus 1 Bulan dan 1 bulan setengah. Harga barang tak cekik darah. Keluar duit sendiri tak kena charge!

      Zaman Najib BONUS CUMA RM500 DAH 8 TAHUN BERTURUT-TURUT. Harga barang servis dan kos melambung tinggi!

      Orang miskin terima BRIM makin ramai! Najib PM gagal sebuah negara gagal.

      BAGI BONUS 2 BULAN GAJI PADA ORANG MELAYU JUGA NAJIB GAGAL!

      NAJIB HANYA BELI BOEING 20 BIJIK SAHAJA UNTUK KUAT EKONOMI AMERIKA!

      DASAR TAMAK HALOBA, KEDEKUT DAN BOROS.

      Delete
    3. 11. Jenayah semakin meningkat- Ini pun salah Najib gak? Aisey...macam la Zaman Tun takde jenayah. Al Maunah, Bentong Kali, pembunuhan Canny Ong, Mona Fandey ni semua salah Tun ka?

      12. Harga barang naik- Takde satu negara pun dalam dunia yang harga barang kekal atau turun. Kalau ada sila migrate pi sana. Ada satu perkara yang kekal harga dah berpuluh2 tahun di negara kita iaitu caj perubatan.

      13. Rakyat ramai menganggur- Ini adalah penipuan.

      Kadar pengangguran negara kita adalah pada kadar 3.3% (tahun 2017). Nilai ini jauh lebih baik dari kadar pengangguran Korea Selatan (4.4%), US (9.6%) dan Kesatuan Eropah (9.5%).
      Pada zaman Tun, kadar pengangguran kita adalah hampir 5%! Sejak tahun 2010 sehingga 2016, DS Najib telah berjaya mewujudkan 1.8 juta pekerjaan baru untuk rakyat Malaysia melalui Program Transformasi Nasional.

      14. Pelabur asing keluar dari Malaysia?- Kekarutan apakah ini??? Saudi, China, India, Bahrain, US dan banyak lagi datang melabur beratus2 billion ke dalam negara kita! DS Najib telah berjaya membawa masuk RM 400 billion pelaburan asing hanya dalam tempoh 7 bulan dari November 2016 sehingga Mei 2017.

      15. Ahli UMNO ramai keluar- Hihihi. Hari2 kita dengar pemimpin pembangkang yang ramai tinggalkan depa. Untuk rekod, ahli UMNO keluar besar2an dari UMNO ni pernah terjadi zaman Semangat 46 dan ketika pemecatan DSAI. Kedua2 ni zaman Tun. Tapi UMNO relax gak kekal memerintah.

      16. PTPTN disekat- Ni apa le yang dia ni mengarut. First time dengar.

      17. Arak dah jadi budaya- Laaa....yang kasi venue pesta arak Kerajaan Selangor. Ni pun salah DS najib dan UMNO? jadah apa ni? Saja nak tambah...San Miguel tu anak2 Tun punya. ��

      18. Warga asing bertambah- Memang la bertambah. Negara kita makmur ekonomi. Depa berebut2 mai nak cari makan. Negara ekonomi teruk memang depa tak pi la.

      19. Kapalterbang hilang- Aisey...ni nahas. Takkan ni pun salah Najib? 2 kapal terbang MAS terlibat.

      Tapi 30 billion wang negara hilang sebab main FOREX tu memang pasti. Skyhawk tu 48 pesawat hilang kat gurun tak pernah tiba ke Malaysia. Apa cer? Zaman siapa Menteri Pertahanan tu?

      20. Elektrik naik- Ni salah Tun la ni wujudkan IPP utk kayakan kroni mcm YTL dan Ananda. Bila 1MDB beli Edra ko jugak sakit hati. Sedangkan pembelian ni utk elak kroni suka suki naikkan harga. Zaman DS Najib kroni xleh cari makan.

      21. Kedai Game makin banyak- Lesen perjudian ni semua kan milik Vincent kawan Tun. Tun siap hadiahkan lesen perjudian sukan paling besar pada Vincent sebelum pencen pada tahun 2003. DS Najib lah yang telah menggantung lesen ini pada tahun 2010 sehingga menimbulkan kemarahan Tun yang membuat kenyataan, jika beliau PM, beliau akan luluskan.

      22. Tambang bas naik- Aisey....yang ni tak payah ulas banyak. Semua sedia maklum transformasi raksasa yang DS Najib lakukan untuk pengangkutan awam negara. Kini pilihan pengangkutan awam begitu banyak dengan adanya alternatif tren yg moden.

      Projek bas Intrakota zaman Tun lingkup dan DS Najib lah yang telah menghidupkan dan memodenkannya dengan Rapid.

      Zaman Tun, Puduraya adalah tempat busuk, tak selamat, daif dan sesak. DS Najib bina Terminal Bersepadu Selatan yang begitu model dan selesa persis terminal airport utk rakyat.

      23. Felda jahanam- Aik? Jahanam apa? Tiap2 tahun peneroka dapat durian runtuh! ��

      Zaman Tun Felda pun dia tak pandang. Harga getal sawit jatuh pun x peduli. Tun ada Petronas dan sibuk rugikan negara dengan Proton. ��

      24. Nombor gelap tambah naik- Ni aku tak faham apa dia cuba cakap. Kutuk skandal BMF ka?

      Tambahan:

      25. Tidak pernah ada kelewatan pemberian gaji zaman DS Najib. Hatta sekupang pun gaji tak pernah kena potong. Gaji staf gomen siap naik berganda2 zaman DS Najib.
      Zaman Atok dah la gaji tak naik, siap kena potong lagi. Malah pernah semasa zaman gawat ekonomi, gaji tertangguh x bayar sampai 2 bulan!

      #RinduZamanTun

      Delete
    4. Jadi kesimpulan pada tulisan diatas adalah rakyat terpaksa bersusah payah cari duit, bayar gst utk bayar hutang akibat kegagalan mengurus negara dgn baik. Apa yg rakyat perlukan adalah sebuah kerajaan yg boleh memberi keselesaan. Apa guna semua no dan fakta sekiranya rakyat terhimpit oleh kos sara hidup.

      Delete
    5. Zaman Tun Malaysia dipandang tinggi.

      Zaman Najib Malaysia dilayan macam pariah.

      Duit Malaysia di Siam tak laku. Pendidikan Vietnam lebih maju dan tempat Pissa lebih tinggi.

      Malaysia??? Disqualified out of race sebab cubaan menipu. Ini DNA Najib dan Umno - BN punya pasal.

      Pelabur dah lari sebab GST dibuat tak macam negara lain. Cuba lihat produk elektronik baru dan barang2 di pasaran terkini. Vietnam Indonesia dan China!

      Barangan harga melambung sebab import dari luar dan RM jatuh. Puncanya skandal 1MDB Najib yang tak habis disiasat lagi...

      Najib sendiri takut diwawancara di US, UK. Takut sampai gagal hadir persidangan UN 2 tahun berturut-turut sejak kes 1MDB disiasat DOJ...

      Janganlah malukan Malaysia Najib dan Rosmah. Cukup-cukuplah 8 tahun buat Malaysia nak jadi failed state...

      Delete
  48. KALAU TAK BETUL 1 BILLION MAMAK BAYAR TOKONG OLEH RKP ... SAMAN JER LAHH...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. SAMAN RPK DAH BANGKRAP. NAJIB BAGI DEDAK SETIAP MINGGU UNTUK UPAH MENULIS. DAH BERJUTA HABIS GUNA DUIT RAKYAT UNTUK SEKOR DEDAKIAN DI LONDON YANG BANGKRAP.

      PENJAWAT AWAM MELAYU RAMAI CUMA DAPAT RM500 SAJA.

      DAP DAN PKR BOLEH BAGI LEBIH!

      Delete
    2. HE..HE..HE...TAK HABIS-HABIS PASAL BONUS....KIH...KIH...KIH...

      Delete
    3. SAJA AKU NAK BAGI BIG BOSS KAU KELAM KABUT

      NAK COVER BONUS 2 BULAN KEPADA PENJAWAT AWAM MELAYU YANG DAH 8 TAHUN DAPAT RM500 SAHAJA...

      DARIPADA NAIK BAJET PERMATA BADAK ROSMAH MANSOR KESAYANGAN KAU TU.

      MEMBAZIR JE BAYAR BADAK PEMALAS.

      Delete
  49. SILA SAMAN SEGEERA .. JANGAN ALIH TIANG GOL LAGI.... JANGAN CIPTA ALASAN... SAMAN NOW....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunggu najib saman wsj dulu, first thing first!

      Delete
    2. KASI MANSUH PROJEK PERMATA MEMBAZIR NEGARA. KASI ALIH KEPADA BONUS 2 BULAN GAJI PENJAWAT AWAM MELAYU.

      PERUNTUKAN ANAK2 PRA SEKOLAH DAH BAGI KEPADA KEMENTERIAN PEMBANGUNAN WANITA DAN MASYARAKAT. BAJET PERMATA MEMBAZIR DAN BOROS.

      ALIHKAN BAKET PERMATA UNTUK BONUS 2 BULAN PENJAWAT AWAM MELAYU!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...