Wednesday, 25 October 2017

APA LAGI KITA MAHU?


100 hari pertama...

Harapan baru untuk rakyat jelata...

Maka, kita sudah boleh lupakan saja Belanjawan 2018 yang akan dibentangkan Najib Razak, Jumaat ini.

Tidak mungkin Najib, UMNO dan BN mampu memberi tawaran lebih baik berbanding Pakatan Harapan. (ShahbudinHusin 25/10/2017)

242 comments:

  1. Alhamdulillah, saya JOHAN/NOMBOR SATU/WAHID. Heheheh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniahhh...ni hadiahnya..prOoTtπŸ’¨πŸ’¨πŸ’¨πŸ’¨πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ†πŸ’°πŸ’°

      Delete
    2. apa masat lu talak dolukan dgn "Insya'Allah"
      bila lu bikin jianji...?

      Delete
    3. ba ba white sheep25 October 2017 at 19:02

      tahniah...
      esk claim ubat kuat sebiji kt tuan punya blog

      Delete
    4. Sulale Taosuo ha, sikalang bulom moleh ma, sula nyadi kilijaan punya jam ha, pun pilahan pilahan kasi, takut itu olang putih kata ha ``kal ce le syok``? ingat ha, mukan syiook ha...1 soalan wa tanya ha, lu sulale balu ke apa ha...mukan apa pasai ha, wa mau ucap as salammu`alaikum sama lu...

      Delete
    5. KEMBALIKAN SUBSIDI KAMI!!!

      Delete
    6. Aku cukup benci dengan MO1,,Jho Low Laknatullah dan BN.......!!

      Delete
    7. Terima kasih, tuan-tuan. Haa, ada ubat kuat? Bagus juga tu kalau ubat kuat tu ubat kuat untuk berkempen PRU 14.

      Delete
    8. Subsidi aje kejenya...mcm mana lah Melayu nak maju dan berdikari. Asyik2 harapkan tongkat, jalan sendiri tak reti2 ke? Dah mcm2 kerajaan taburkan , masih tak cukup lag..malu lah pada kaum lain, takde pun melalak mintak subsidi, steady aje dia orang tu..makin teguh dan kukuh ada lah. Pendatang pun boleh jadi jutawan kat negara kita...mana nak letak mukalah wei!

      Delete
    9. Kako gitu hapuskan brim....hehehe..

      Delete
    10. En Anon 19:16
      Wa a'laikumussalam.
      Haaiya gue mau manyak telima kasih sama lu
      masat lu tugok sama gue... Alhamdulillah!
      Olang tong San cakap To Ce To Ce,
      Olang sini cakap kam sia, umkoi sai...
      Gue hingat itu "Insya'Allah" bule pake belum jadi kilajaan
      ato lepai jadi kilajaan. Talak hat munye...
      Sulala balu ka sulala lama pon talak hat, kasi salam manyak
      kau ma... (gue lasa lu ta mau heja "as salammu'alaikum", lagi bayik lu heja "assalaa mu 'alaikum", itu olang alab talak 'idgham' itu 'mim' sama 'lam aliph'.)
      gue ala dekat itu Shenzhen tawun tujuh muluh ma...
      kubun sayok dan lubang
      tikus untuk olang masok Hongkong.
      Kam sia lu dan gue cau... sai chien.

      Delete
    11. Geng Najib......subsidi tak perrr lagi......tapi kalo keroje menyamun kedarah duit free jerrr lagi parah bebbb.......kalo gitu cam mana Melayu nak maju.......sumer nak duit segera jerrr....??

      Pendatang pon boleh jadi jutawan kat negara kita.......mana nak letak mukalah weeiiiii....

      Delete
    12. 21.29..Nanti kalau kerajaan hapuskan BRIM , kau juga yang melalak , tuduh mcm2 kat kerajaan, zalim lah..tak berhati perut lah..tak kesah penderitaan rakyat..patutnya bersyukur kau terima BRIM tu,ini tandanya DSNR dan kerajaan perihatin pada warga marhaein mcm kau!

      Delete
    13. Ki tahu tak brim tak sepadan lagi dengan kos sara hidup...penerima pon tak rasa ape2 pon lagi...

      Yg melalak nanti orang umno...di selangor dan penang telah ade bantuan untuk golongan miskin...bodoosnye geng najib..

      Delete
    14. Semasa Tun M jadi PM, pembangkang tuduh dia dengan macam-macam skendal, BMF, Forek, Perwajal, Pekapalan Nasional Berhad dan Mokzani, Mas dan Tajuddin Ramli, TEN dan IPP, sekat royalti minyak untuk Kelantan dan Terengganu dan macam-macam lagi. Sekarang bila dah tak jadi PM baru macam-macam nak buat, nak hapuskan rasuah dan penyalahgunaan kuasa, nak naik bagi royalti 20% kepada negeri pengeluar minyak dan macam-macam. Boleh percaya ke?

      Delete
  2. JOM, KITA SOKONG PAKATAN HARAPAN DAN MEMBERI RUANG KEPADA PEMIMPINNYA MEREALISASIKAN 5 TINDAKAN 100 HARI PERTAMA PEMERINTAHAN GABUNGAN PARTI BERKENAAN. JOM!

    ReplyDelete
    Replies



    1. APABILA PAS KALAH TERUK DI KELANTAN


      ADAKAH HAJI HADI MAHU BERTANGUNGJAWAB?


      ANDAIKATA PRU14 PAS KALAH SEMUA KERUSI D KELANTAN...


      SIAPA PATUT D PERSALAHKAN?

      Delete
  3. ABAIKAN CEMUHAN PIHAK SEBELAH SANA. BN SUDAH TIDAK RELEVAN, APATAH LAGI PARTI ITU DISEKUTUI GENG YANG KUAT SEMBANG PASAL AGAMA ISLAM NAMUN TIDAK MEMPERLIHATKAN AKHLAK PENGANUT AGAMA ISLAM YANG TULEN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BUDGET PENDIDIKAN DAN KESIHATAN TAMBAH LAGI!!!

      Delete
    2. Bajet 2018 ialah bajet yg paling sedaaappp bro.......sumer bergula-gula manis....enak dan lazat.....

      On paper yeooppp......realiti belom tau lagi.

      Dulu sebelom PRU13.....deme tak sebut pon pasal GST......tarik subsidi.....potong peruntukan....

      Lepas daaahh menang......kuasa dalam tangan......deme buat sumer selamba derk jerrr bebbb......

      Padan muka kita yeooppp.......dulu kita le yg ngelenyor pangkah deme.

      Sekarang kena tanggung perbuatan kita dulu........tapi tak per le yg lepeh tu lepeh lerrr.....

      PRU14 jangan silap lagi yeoopppp....moh kita undi Pakatan...!!

      Setelah sumer jalan ditutop dan disekat.........PRU14 ni le jalan terakhir untuk kita berubah...!!

      Delete
  4. If PH wants my big family votes, remove all enforcement agencies' heads and try them in court. AG, IGP. MACC, ROS, BNM, DG IMMIGRATION, DCA Boss and the likes

    ReplyDelete
    Replies
    1. BONUS PENJAWAT AWAM 3BULAN GAJI???

      Delete
    2. Bonus nak, tapi prestasi keje tak seberapa...layakke kalau mcm ni?

      Delete
    3. Kau jual punggong mana ada prestasi

      Delete
    4. 18.31..If PH wants my big family votes, please remove Madey Al Kutty, Mat Syabu, Dragon LKS and Kak Wan sepet from PH , and we promise, we will give our votes to PH! kikikikikikikik...

      Delete
    5. Remove the robbers and thieves....including the bloody idiot macaaaiiiis.....

      Delete
    6. Haaa...haaa...haaa,

      Ngaku pun Geng Najib , penjawat awam kerja tak seberapa .......

      Delete
    7. Budget andaian dan olok olok ni apa apa pun boleh janji. Namun realitinya Tol di negeri bawah PH tetap tak hapus, UNISEL kena bayar, harga air naik 200% dan harga rumah melambung. Pendokong PH akan tetap relakan diri telan kelentong PH pasal taksub. Tak ada ke yg tinggal yg masih fikiran kritikal lagi?

      Delete
  5. Tawaran yg menarik tuu budin..tapii biasalah org melayu kita nii dibagi sorang seratus+beras sekampit+kain batik lupa derita 5 tahun..nii lah yg patut dibimbangii terutama yg belom terdedah dgn media2 sosial...mereka sgt takut utk buat perubahan...πŸ’»πŸ’»πŸ“Ί

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai rakyat kaki TV, rancangan2 ASTRO NJOI pun tgk sampai nangis2.

      Adik ipar gua, mmg spesis nganga TV 24 jam. Ko ingat nganga tv ni banyak pekdah ke dgn drama2 Melayu dan Indon yg bodoh tahap gaban tu? Siaran2 hampeh x berguna sesen ni pun, ramai bani meloya boleh nganga tgk seolah2 cerita karut marut tu benar mcm Quran.

      Inikan pulak dpt 10 ekor anak ayam utk pancing supaya undi BN. Menggelupoq tu dpt anak ayam pun. Nak kata bodoh, adik beradik gua pun ramai spesis meleis bengap murakkab gini.

      Kalo murakkab mcm Mr J tu. Apolah ko boleh tumpang dgn org2 jahil ni? Tumpang sama jadi bengap, boleh la.

      Delete
    2. Saudara AL. Pertama sekali carilah nama lain dari nama yg dilaknat Allah dlm Surah Al-Masad. Kedua muhasabahlah diri siapa yg taksub sebenar. Ramai disini bagai ternakkan yg dicucuk hidung. Mengiakan sahaja segala maklumat dari pembangkang walau fitnah dan palsu. Menidakkan segala maklumat dari Kerajaan walau benar. Perhatikan juga golongan yg saudara sokong terdiri jumhur kafir dan liberal. Peliharalah diri dari ditipu.

      Delete
  6. WISHLIST KAWAN PADA BUDGET KALI NIE NAK GST KENSEL
    BOLEHH?
    UNDI PAKATAN KHALAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babee betul wahabi gilabbi saudee


      Tiada pmpasan jemaah haji mati katak dlm masjidil.harom


      Kaah laaah kaaah pegi mekah mati katak...


      Raja saudi kaki kelentong mcm trump dan najip

      Delete
    2. WISHLIST KAWAN PADA BUDJET KALI NI PH DIBUBARKAN DAN TAK DIBENARKAN BERTANDING DALAM PRU14 NANTI SEBAB LOGO MASIH TAK DILULUSKAN...BOLEHH? UNDI BN, KHALAS..

      Delete
    3. Mengapa ?? Teloq ada kecut ke ??

      Delete
    4. Bro Diny....bukan kecut tapi memang tak ada telor yeoooppp.....

      Delete
  7. Wistlist kawan nak tambah budget permata boleh takk?

    ReplyDelete
  8. Jap lagi habis la sume tu dicopy masuk dlm pembentangan najib jumaat nanti....he...he...he...he....he....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budget nie nanti jiban kna bagi one off tak leh budget sangkut nanti
      Baru dubuk tau kantung duit negara tinggal berapa lagi
      Ekonomi sihat atau sakit
      Budget adalah tanda aras ekonomi negara
      Kalo banyak kerajaan bagi itu tanda mampu
      Kalo menyembih brown ikat perut mmg senak lah
      Jgn dngar projek billion yg jumlah mencengangkan itu hanya hutang
      Pemberian budget one off atau pemberian sekali lalu itu tands kerajaan ada budget yg boleh dilaksanakan on the spot pasal ada cash
      Yg ditakuti cukai pula yg naik tak tau nk ckap pe g

      UBAH
      UNDI PAKATAN
      SATU PILIHAN YG MENJANJIKAN
      PENJARAH AKAN DI HAPUSKAN
      INIKALI UNTUK ANAK CUCU
      DI MASA DEPAN
      YANG MAMPAN

      Delete
  9. pakatan nak mampos macam2 lah janji..mcm pru lepas habuk pun tak ada..jgn hancurkan negara gara tamak nak kuasa..jgn perjudikan masa depan oleh politik rakus..semuanya karut dari pakatan yg hanya diperkuda dapigs..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hancur kan negara kakak ko lah anon1858

      Delete
    2. Penyedap hati..sebenarnya ameno/bn yg nak mampus dah lepas pru14. Jom ubah...

      Delete
    3. 18.58.....hancorkan megara pala hotaaakkk luuu....

      Negara hancur sebab berbilion2 duit lesaaappp.....hutang negara dekat2 trilion.

      Rasuah jadi macam air minom......dari kepala sampai yg di bawah sumernya rasuah dan pecah amanah.

      Tubuhkan syarikat sebat duit sampai licin. Rakyat jadi tukang supply duit dgn GST.

      Pemimpin bergaya rakyat papa.....

      Kalo korang bijak pandai apasal matawang tak boleh naik2.......tanah tergadai.....freehold kata leasehold.

      Orang asing datang sini beli tanah pastu buat Msia ni macam kampung nenek moyang dia.

      Kawan2 PRU 14 kita undi Pakatan...!!

      Delete


  10. Tangkap Mo1, langkah manyat 3 jota org UMNO dulu, faham....




    ReplyDelete
    Replies


    1. UMNO kena tipu kuat untuk kalahkan PH.

      Ini bukan manifesto untuk pilihanraya. Ini bajet dari PH.

      Mahu hidup senang pilih bajet PH.

      Mahu hidup susah selama-lamanya pilih bajet auta kongkalikong Najib.

      Delete
    2. Alahai...baru 3 jota, tak pe lah, aku kasi tambah lagi 1.5 juta ahli Pas = 4.5 juta oang,
      cukup tak?

      Delete
    3. Ye ke ahli umno ada 3 juta? Salah tetap salah. Benar tetap benar. Kalau benar janganlah nak takut.

      Delete
    4. Hahaha....cai mengigau...tinggal berapa kerat lagi ahli umno...melayu dan bumiputra sabah dah ramai lari....yg tinggal asli dan geng azeez kling dlm umno..

      Delete
    5. Menang saja PH kita bagi free saja wak kojola kengkang lima kupang tu kpd bangla..

      Delete
    6. Bro Zack takkan bangla jerr dapat...??

      Yg nepal, vietnam, indon sumer apa macam......takkan deme nak pandang ajerrr yeooppp...??

      Delete
    7. Bro Phantom

      Selagi ada lima kupang apa bangsa pun boleh tapi awas terlilit dgn kangkung.

      Delete
  11. aku harap akta gaji minima tu tertakluk pd warganegara malaysia shj....dan pendatang @ pekerja asing dikurangkan tahap paling minima

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab gaji pendatang minima lah ramai yang di ambil sebagai pekerja.

      Jangan bagi masuk atau kurangkan jumlah pendatang yang dibenarkan masuk.

      Tapi susah juga sebab kerja dia orang dah terlalu lama tidak di buat oleh orang tempatan terutama sektor pembangunan dan perladangan.

      Kena naikkan taraf dan cara bekerja. Kalau sama macam pendatang duduk rumah kongsi bagi je lah dia orang yang buat.

      Delete
    2. Teman setuju dengan Bro Baba.......kita memang patut kurangkan pendatang asing.

      Sepatutnya kerja2 pendatang asing hanya berkisar pada buruh kasar, cleaning job dan kerja2 basic saja.....

      Kerja-kerja yg lebih tinggi dari kerja2 basic mesti dipenuhi oleh warganegara Msia........bila ada lebihan atau kekosongan jawatan barulah diberi pada orang asing.

      Keutamaan ialah kepada warganegara dulu.

      Delete
  12. Tawaran Jelas pasti ditunggu2 Rakyat.
    JOM HENTIKAN kKERAKUSAN UMNONNPAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. mahligai seni..kawan aku. silok 60 kirim salam. Dia kata lama tak dengar apa2 berita dari kau...kau sihat ke? Makan seharian cukup tak?

      Delete
  13. Change is inevitable. The corrupted must be punished.

    ReplyDelete
  14. Dekat dengan bajet cilaka geng kassim baba naikkan lagi harga minyak...puak2 geng kassim baba pon kena sembelih dengan kassim baba...

    ReplyDelete

  15. Bajet untuk membongkar segala penipuan dan kepincangan kepimpinan Najib yang di tutup selama ini.

    Jadikan UMNO pembangkang, dari 75 kerusi yang di menangi akan tinggal 10 sahaja.

    Kalau MO2 ada RM 240 juta satu ketika dulu... rakyat akan dapat wang itu kembali malah lebih dari jumlah yang telah di ketahui.

    Ramai pemimpin dalam Kabinet yang kaya seperti Isa Samad.

    Bajet PH bajet kembalikan wang rakyat kepada rakyat.

    Jika Najib lari selepas bentang Bajet, apa lah rakyat nak harap sangat pada Najib.

    Sebelum bentang pun kena tanya orang dapur.

    ReplyDelete
  16. xxxxxxxxxxxxxxxJENDELA BARUxxxxxxxxxxxxxx

    AKU DAPAT RASA KOJOLLA NAIK MEROYAN
    BILA TENGOK TINDAKAN DAN HABUAN BILA
    PH MENANG TEWWW.......

    SABAR KOJOLLA!!!!!!

    ATAU... DIA SUDAH PENGSAN kalu ...

    Peeeeeeewwwwwiiiiiitt!!!!!!!!!



    ReplyDelete
  17. Nampaknye bajet ni bajet defisit lagi laah....apebenda plok yg akan naik..

    ReplyDelete
  18. Wahai bangsa ku!!!!!
    Politik bukan agama
    Yang perlu diTAATI segala
    Yang perlu diKEKAL selamanya

    Wahai bangsaku!!!!!
    Parti politik adalah bahtera
    Nakhodanya mesti bersih wibawa
    Jika tersalah engkau pilih
    Carilah bahtera lain sebagai ganti

    Wahai bangsaku
    Lautan adalah rakyat
    Bahtera,nakhoda dan penumpang
    yang belayar ke suatu destinasi
    Penumpangnya adalah kamu
    Jika laut dilanda ribut gelora
    Bahtera yang bocor tenggelam juga
    Walau engkau membawa emas segunung di dalamnya

    Ingat!!!!!
    Bangsaku
    Engkau bukan bersendirian di bahtera tersebut
    Di dalamnya, ada isteri dan anak-anak
    Mereka juga akan tenggelam bersama
    Jika engkau masih dibuai mimpi lama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teeerbaik bro 19.59
      Sajak awak nihhh,boleh tak aku tujukan kepada ahli UMNO dan PAS PIS PUS?????

      WOKEEEHHHH......


      Delete
    2. 19.59...Cantiklah sajak kau tu..kena setepek kat muka cai2 PH yang melambak kat sini, klau dia orang tak faham dan ambil iktibar, tak tau lah nak cakap mcm mana lagi..lagi teruk dari bodoh sombong ! kikikikikikikik...

      Delete
    3. Sudahla gn kepala konek dildo, nnti aku OSAkan kau, baru tau

      Delete

    4. Geng Perompak.

      Dah dia siarkan dalam blog pro Mahathir, kira yang di maksudkan tu ia lah ahli UMNO ler ..

      Delete
    5. Apa nak di katakan lagi si anon 21:59 ??

      Geng Najib tu lagak je bijak pandai .. pasal tu dia tak faham maksud kata2 sajak tu ?

      Delete
    6. Bro Diny....dulu sekolah sampei darjah 2 cikgunya mati.....baru belajor ngeje je tak sempat belajor sastera.

      Delete
  19. Kita mahu




    Konkek bini orang @@@@!


    Betul zulkirikanan?

    ReplyDelete
  20. Budin...Apa yang rakyat mahu sekarang ni ialah agar Madey dan Pizi tu bertobat dari menjaja fitnah dan hasutan se alam maya. Rakyat pun dah tak tahan kalau telinga ni asyik dipantak berterusan dengan dongengan y dan tuduhan2 tanpa bukti. Kami tau kau kan baik dengan dia orang..cuba2lah bisik2kan pada mereka ya Budin! Jasa mu akan kami kenang selama2nya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro NAJIB PUNYA GENG,,,
      Ini blok sebelah pembangkang...
      Tun dan Pizi pun tak pernah masuk dan
      berfitnah kat blog ini bro,,

      You pula camna.....
      KIKIKIKIK

      Delete
    2. Konek Mr Balun Singh terlilit kangkung drp dubur wak kojola kengkang lima kupang setengah mati kojola kena terajang..

      Delete
    3. Rakyat mahu geng kassim baba dan jho lo dibicarakan...atas tuduhan merompak wang pelaboran 1 mdb...

      Delete
    4. Nasihat ku kepada KOJOLLLA

      Dalam doamu,
      1. Minta dipanjangkan umur
      2. Minta dikuat semangat menentang kemungkaran

      PERKARA 3 :
      Coba ko pohon di lembutkan hati dan
      di buka pintu HATI ke arah kebenaran

      AMIN...

      Delete
    5. elok juga madey fizi berkiblat ke kakbah dari berkiblat dan diperkuda kan dapigs yg sudah tentunya kafir laknat..masih ada masa untuk bertaubat..tak ada pemimpin didunia usia dah nyanyuk berterusan berpolitik..ini jenis manusia dendam bawak ke mati..
      .

      Delete
  21. Parlimen Malasia dibubar pertengahan
    bulan 11,2017
    PRU-14, Bulan 12,2017

    RAMALAN DARI :
    Tuan DASUNOJAYAPATY-pertapaan gunung Agung

    Sekadar ramalan bung,bukan di cayain
    Segala isi alam samesta dikuasai yang esa
    Kita tunduk dan kesujudan kepadanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak bubar apa. Mana ada duit nak buat pilihanraya.

      Delete
    2. Geng kassim baba takut bubar parlimen tahun ni....hehehehe...kena fitnah pon takut nak saman...dengan bini pon takut.....jumpa tun madey lagi takuuuuttt....yg berani temberang geng najib...

      Delete
    3. Persoalannya bukan bila nak bubar parlimen, tapi PH dah bersedia ke belum menghadapi PRU14 ni. Kalau tengok mcm2 hal yang melanda kepimpinan PH ni, rasa simpati pun ada. Ialah sampai sekarang ni pun langsung takde sebut sapa bakal PM nanti kalau menanag..rakyat nak tau jugak, bukan apa2 takut bumi melayu tercinta ni bakal dipimpin oleh Dragon LKS pulak..tak ke haru biru jadinya tu. Belajawan belanjawan jugak..kami nak tau jugak barisan kabinet yg bakal memerintah kalau PH menang nanti..jangan semua jawatan menteri dibolot oleh DAP sudahlah kan !

      Delete
    4. barisan kabinet dapigs yg tentukan..sebab tu ph tak adapun senarai..kena tunggu tuan besar dapigs yg sediakan..biasalah melayu ph hanya kuda tunggangan dapigs.

      Delete
    5. Pulau Pinang telah di takbir olih kelompok LKS hamper dua penggal . Tiada masaalah untuk saya atau sesiapa saja untuk masuk kenegeri itu .

      Tetapi , anda jangan cuba hendak menjenguk Forest City atau pun MCKIP ( Malaysia~China Kuantan Industrial Park ) , pasti kamu di igat olih jaga . Kedua dua tempat ini ibarat kerajaan China di Malaysia .

      Jadi kamu buatlah pilihan . Mengizinkan UMNO/BN terus memerintah untuk memberi laluan tanpa gangguan menjual Negara ini "piece by piece , bundle by bundle" . Atau pun memberi laluan pada LKS , saperti Geng Najib ajukan ( dimana ini tidak akan berlaku ).

      Delete
    6. MAMAK MADEY SUKA NAIK KUDA...
      HARI-HARI DIA TUNGGANG KUDA....
      PERANGAI NYANYUK DIA DAH TERBAWA-BAWA....
      LAST-LAST MENANGKUP DITIBAI KUDA...
      KIHKIHKIH....KAHKAHKAH...

      Delete
    7. Wak kojola kengkang dah bunting di tibai bangla

      Delete
  22. Semalam shahrir umumkan mesyuarat FIC hari ni nak saman rafizi....dah mlm ni tak abis lagi meeting?....bila nak saman rafizi?....geng najib boleh tolong jawab?...

    ReplyDelete
  23. Chitttporahhh..dah mula dh tv3 nii..merapu ntahapaapantah..😑😰😒πŸ˜₯πŸ˜ͺπŸ˜“

    ReplyDelete
  24. Geng najib....rafizi fitnah loyar tersohor mualaf shafeei terima wang dari geng kassim baba 9.5 jota...kenapa loyar mualaf shafei takut saman rafizi?....ko kata rafizi tuduh tanpa bukti...heheheheee bodoosnye geng najib penjilat tegar jubo cina kapir prompak jho lo....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 20.32...Apa yang kau merepek meraban ni...baru kena todi campur ketum ke...cakap pun tak paham, mcm orang laklok pulak dah!

      Delete
    2. Diamlah gn, sumbat dildo kat mulut baru tau!

      Delete
    3. Geng najib cakap besar tapi bila tanye tak brani jawab...hehehe...geng najib buat2 tak paham plak...

      Delete
    4. 21.32...Bukan tak ndak jawab , tapi kalau dia merepek meraban mcm tu, nak faham pe kebendenya..silap2 dia sendiri pun tak faham apa soalan yg nak ditanyanya! kikikikikikikik...

      Delete
    5. 21.32...Bukan tak ndak jawab , tapi kalau dia merepek meraban mcm tu, nak faham pe kebendenya..silap2 dia sendiri pun tak faham apa soalan yg nak ditanyanya! kikikikikikikik...

      Delete
    6. Geng Takut Bini.

      Kau yang meraban merapu tu pun ada yang lain. sebab kau di kira masih berotak tapi tak ada tujuan yang betul baik melainkan mempertahankan najib yang akan cabut dengan bini selepas pembentangan.

      Delete
    7. Hello Geng Najib ,

      Saya tanyakan semula soalan yang di ajukan olih si anon 20:32 itu .

      Rafizi berkata (fitnah) terhadap lawyer mualaf ( Indian convert ) Shafei Abdullah ,dia menerima 9.5 juta dari Najib (geng kassim baba).

      Yang si anon itu hendak kamu jawab adalah ;

      Kamu kata Rafizi hanyalah penyebar fitnah . Kalau ya , Rafizi penyebar fitnah , kenapa Shafei tidak menyaman Rafizi ??

      Itu je .. tak payahlah kamu pergi pusing keliling .

      Delete
    8. Pak Diny

      Bajet wak kojola kengkang tu lima kupang saja.
      Kalau hulur RM5 dia mana tahu kira

      Delete
    9. 2333...KO TAK BERANI CAKAP BUNTING KER LAGI?....KIHKIHKIH.....

      Delete
    10. Tn Diny..bukan tujuan saya utk pusing keliling, tapi 1 Malaya dah tau Pizi ni memang kaki fitnah..buktinya dah lebur 350 ribu kerana kalah saman fitnah kepada NFC. Pizi pun cakap sendiri, dalam seminggu 3-4 hari dia habiskan masa utk turun naik mahkamah menjawab saman2 fitnah yg berderet tehadapnya. Tn boleh check kat youtube berkaitan pengakuan Pizi tu sendiri. Yang terlatest, Felda akan saman dia kes hotel2 di UK tu. Rasanya, orang yg paling banyak kena saman kat Msia ni Pizi lah. Kalau tak kerana jajaan fitnah2nya tu, takkanlah orang nak suka2 saman dia...betullah perpatah melayu ada mengatakan..kerana pulut, santan binasa, kerana mulut badan binasa..tak gitu TN?

      Delete
    11. Hello Geng Najib ,

      Rafizi bukan kalah saman kes NFC lah . NFC tidak pernah menyaman Rafizi didalam skandal lembu2 mereka duduk di kondo . Rafizi kalah kerana kes BAFIA .

      Biasalah .. di dalam apa jua perjuangan , mengambil selangkah kebelakang perlu untuk membuat dua langkah kehadapan .

      Bak kata orang putih " it doesn't matter to take a step backward in order to get two steps forward ".

      Jadi tak mengapalah jika sepuloh pembongkaran yang di lakukan , satu tersangkut . Tetapi undang2 kat Malaysia ni haprak sikit . Yang sangkut satu tu bolih menyaman . Yang Sembilan lagi tu tak bolih di saman .... ada faham ??

      Jadi , nak harapkan ajensi2 yang sepatutnya menyiasat lebih lanjut pun ikut sama taraf haprak !

      Delete
  25. PETALING JAYA: Kekurangan dana memaksa beberapa hospital kerajaan menggunakan semula alat perubatan pakai-buang, menimbulkan persoalan risiko terhadap pesakit, sumber dalam sektor kesihatan memberitahu FMT.

    “Ia termasuk peralatan pembedahan saraf untuk kardiologi, bahkan untuk pembedahan am. Kalau dulu peralatan itu dibuang, doktor kini diminta mengitar semula peralatan itu.”

    Sumber tersebut memberi contoh alat kateter jantung digunakan dalam saluran darah dan biasanya dipakai buang.

    Tambahnya, beberapa hospital juga gagal membaiki mesin yang rosak disebabkan pemotongan bajet dalam sektor kesihatan.

    Sumber itu berkata, bajet yang diperuntukkan sudah pun kecil, dan pemotongan peruntukan adalah sesuatu yang sukar ditangani.

    “Tahun lalu, sejumlah RM1 bilion dipotong. Hospital akan tersepit dalam keadaan ini memandangkan bilangan pesakit semakin bertambah selepas berpindah daripada sektor swasta,” katanya kepada FMT.

    Semalam, FMT melaporkan penambahan sebanyak 30% pesakit di hospital awam, di sebalik kenaikan kos harian dan pelaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan (GST).

    Sumber yang sama berkata langkah jimat cermat yang dilakukan itu mengundang risiko kesihatan terhadap pesakit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini akibat kerana mr jebon geng najib dan kojolla kengkang kuat pertahankan ketua prompak geng kassim baba...

      Delete
    2. Pernah tengok satu pakcik patah tulang peha. Masuk besi murah, tak lama tu besi karat. Pakcik tu sakit, pastu buka jahitan semula, ganti besi lain. Dah 3 kali pakcik tu kata buka tutup jahitan. Adeh.

      Delete
    3. 20.35...Perkaar ni semua takkan berlaku kalau Madey Al Kutty tak merugikan duit rakyat dan kerajaan hampir seratus billion ( nilai sekarang ) bila memaksa BNM berniaga FOREX tu. Cuba bayangkan berapa banyak yang kita boleh lakukan pembangunan dan membantu rakyat marhaein dgn duit sebanyak tu...cinabeng betul lah si Madey ni, menyusahkan orang aje kejenya!

      Delete
    4. Geng najib bila ko nak repot polis?...pandai cakap dengar khabar jeer...hehehe.. Geng najib bodooss..

      Delete
    5. 21.35..Apa lagi yang direpotkan pada polis lagi..dah diadakan RCI pasal FOREX ni kan. Kita tunggu ajelah dgn penuh debaran apa keputusannya nanti...peluang Madey Al Kutty nak sangkut tu mcm agak besar jugak..adalah chan nak berjiran dengan DSAI kat dalam nanti ! kikikikikikikik...

      Delete
    6. Sepatutnya RCI repot harus dibentangkan di parlimen . Sekarang adalah masa yang paling tepat kerana parlimen bersidang kali terakhir untuk tahun ini .

      Kemungkinan untuk tidak di bentangkan di parlimen juga besar kerana tujuan asal Najib untuk mengaitkan nama Mahathir tidak menjadi . Jangan pula di OSA macam audit report 1MDB sudahlah .

      Delete
    7. Hello Geng Najib ,

      Bagitu mudahnya kamu menuduh Mahathir memaksa BNM berniaga Forex . Benarkak apa yang kamu katakan itu ??

      Bukankah RCI telah pun di jalankan . Hanya menunggu masa saja untuk dibentangkan di parlimen . Kita tunggu saja .

      Bukankah kamu ada banyak "contact" serta kenalan yang "top~top and high flying". Apa kata kamu syorkan pada mereka untok lobi Agong , cepat2 'lepaskan' laporan itu .

      Delete
    8. Pak diny

      Lima kupang dia tahulah. Kalau lebih manalah dia nak tahu kira

      Delete
    9. Tn diny yusof..saya ni hanyalah warga marhaein yang keje kampong aje. Manalah ada contact dan kenalan yang tinggi mcm tu. Tn jangan terlalu memeningkan kepala dengan laporan RCI tu, sampai masanya pasti akn didedahkan kepada rakyat. Takde faedahnya kalau kerajaan nak sorokkan atau di OSAkan laporan tu, takkan lah kerajaan nak biarkan orang yang memainkan peranan besar dalam kerugian besar tu terlepas begitu saja..memang sewajibnya dia dikenakan hukuman yang setimpal dengan kesalahan tu..betul tak Tn?

      Delete
    10. Tak betul semua tu
      Wak kojola kengkang bukan kerja kampong tapi kerja sewa punggong di lorong lorong chow kit tu.

      Delete
    11. Aisay Geng Najib , mengapa sekarang mengaku pula kerja kampong . Sebelum ini , kamu selalu menyebut ada contact sini , ada contact disana .

      Delete
  26. India Congress, apabila kuasa naik kepala ,rakyat kasik Poceeek !!

    Indonesia Golkar, apabila kuasa naik kepala ,rakyat kasik tempe !!

    Malaysia UMNOBNPAS, apabila kuasa naik kepala,rakyat kasik masok dalam penjara Sg Buloh,kunci sel kasik flush jamban!!

    Ini BUKAN negara JhoLow atau UMNOBNPAS, spt sangkaan bodoh CaiPelahapTaek. Time is UP !

    ReplyDelete
  27. Saya berdoa pada Allah swt agar DoJ akan mula criminal proceeding dan swiss, singapore dll mula dengan tindakan mahkamah secepat mungkin sblm pru14.

    Kes altantuya dan najidi akan mewarnai pru14 kali....

    Aamin

    ReplyDelete
    Replies
    1. 20.55..Pasal DOJ tu , aku tak tau pulak, tapi yang pasti Piee Pedal dan kroni2nya merembat duit 1.5 billion KKLW tu pasti akan didakwa secepat mungkin oleh SPRM...dan ini akan pasti mewarnai PRU14 nanti ...Amin! kikikikikikikik...

      Delete
    2. Aamin.
      Janji Allah Mungkar akan musnah.
      Bersiri2 sudah londehan kekotoran UMNOBNPAS telah dipamirkan, lepas satu dua, sejak bisul 1mdb pecah leleh nanahnya.
      Caipelahaptaek sudah lemas dg tugas2 kambus. Kuasa Allah pun nak dilawan lagi.
      Walau Media sehala mencuba ,Kebanyakan rakyat sudah dibuka mata hati.
      Benda yg sah mungkar tak dapat dikambus selamanya. Menolak soalan2 1mdb adalah tindakan dangkal dilakukan tanpa sedar. Allah sememangnya membodohkan dan mengigilkan puak yg salah.
      Ini BUKAN NEGARA JHO LOW.
      Taek HARAM dimakan.
      Makan Taek maka jadilah haram J

      Delete
    3. Oooo...geng najib dah pasti shafeei oedal didajwa....geng najib ni pegawai sorm ker?....shafeei nak bawak sprm ke mahkamah kerana tahan tidak sah....sprm reman tidak guna akta yg betul....kes lge pon masih sangkut kerana kesilapan sprm...

      Kes dakwa Rafizi pon apundek kena pinda pertuduhan....hehehehe...temberang geng najip...

      Delete
    4. 20:55..doa org munafik boleh terima ke..

      Delete
    5. 21.42..yang munafik tu kau ke..bagus jugak kalau mengaku, masih belum terlambat utk bertobat! kikikikikikiki...

      Delete
    6. Wak kojola kengkang bila nak bertobat? Tak kan nak jadi pelacur sampai ke tua

      Delete
  28. Wakakaka

    Harapan dah enter frame budget tu!

    Apalagi.....lanun taknak tiru??

    Gigil lutut nak hapus gst??

    Wakakaka....

    ReplyDelete
  29. Entah apa ler nak jadi dgn cai2 si Malabari
    Masih lagii dibuai igau mimpii di siang hari
    Sblm inii berebut jawatan perdana menteri
    Kini bentang pula belanjawan syok sendiri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
  30. Ki ki kii.. PH si gagak merasa dirinya merak
    Hamba punya tergelak hampir nak terberak
    Bila dekat ngundi, jaja bagjet bagai nak rak
    Tapi lepas PRU, tau2 je ler, abok pun tarak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua orang dah tahu wak kojola kengKang dah terberak berak kena dgn Mr. Balun Singh..sampai pecah jubur

      Delete
    2. 2349...APA?...MAK KO BUNTING KENA KONGKEK DEK JANTAN GOLOK....

      Delete
    3. Wak kojola kengkang lima kupang
      Lain kali kalau nak sewa punggong jgn makan kangkunglah..
      Bikin malu saja

      Delete
  31. http://keris7lok.blogspot.my/2017/10/4-tahun-hilang-dari-radar-nizzah-muncul.html?m=1

    LINK KAT ATAS ADE KENA MEMGENA DENGAN BELANJAWAN PAKATON KHAS NYA DI LEMBAH PANTAI.... BELOM AMIK SKOP DI SEELANGORK REGE PINTU GERBANG 10 JOTA UTK CAT MEMALAM LAMPU PIN TAK MAMPU DI PASANG..

    KAH..KAH..KAH KAH KAH...

    AKHIRNYA SEBUKU ROTI SAJA PENGUBAT JIWA
    40 PENGHUNI KG KERINCI DI KENCING SI JANDA
    APA KAH NASIB SEKARANG SEMUA YG DI ANYIA
    SI JANDA MEWAH KAT BUKIT SEGAMBUT d'ISTANA
    YANG KENA KENCING MMM PADAN LA MUKA....

    KIKIKIKIKI....

    BELANJAWAN PAKATON SYOK SENDIRI SEMUA
    10 JOTA JOTA BARU REGE CAT PINTU GERBANG
    SATU STADIOM DI CAT BARU 3 RATOS RIBU AJER
    CONTOH SI BANGANG BELANJAWAN DIBENTANG


    KIKIKIKIKI... BERAMBOSSSS BARUA SINGAPORK@DAP



    INI KALI HAAAH.....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blog dlm tong sampah....hehehehe...pemakan sampah baca blog kutip dari tong sampah...heheheheeee

      Delete
    2. Tu belanjawan PH ke? Kau tak payah nak cakap, rakyat Msia semua dah tau! kikikikikikik..

      Delete
    3. Keris 7Lok ke keris 10 lok ke , semua tak bolih pakai ...dah berkarat .

      Delete
  32. *```PANTUN BAJET 2017`*

    Depa selalu MENANG,
    Kita selalu KALAH,
    DEPA senang lenang,
    KITA susah payah.

    Depa tak TENGOK,
    Kita tang MANA,
    DEPA yg seronok,
    KITA yg merana..

    Depa kata SAYANG,
    Kita dah HULOQ,
    DEPA dah kenyang,
    KITA dok kebuloq..

    Depa pakai SERKUP,
    Kita guna PARANG,
    DEPA serba cukup,
    KITA serba kurang.

    Depa nak GADAI,
    Kita tak GADOH,
    DEPA yg pandai,
    KITA diperbodoh.

    Depa diJUNJUNG,
    Kita tukang KIPAS,
    DEPA disanjung,
    KITA ditindas..

    Depa makan ISI,
    Kita makan TULANG,
    DEPA poket berisi,
    KITA kering kontang.

    Depa semua FREE,
    Kita kena BELI,
    DEPA tuding jari,
    KITA kena buli..

    Depa duit BANYAK,
    Kita hutang MERATA,
    DEPA tidoq nyenyak,
    KITA sengkang mata..

    Depa pilih KAWAN,
    Kita pilih SAHABAT,
    DEPA untong sakan,
    KITA rogi merempat..

    Depa sejuk AIRCON,
    Kita panas BERAPI,
    DEPA jadi ikon,
    KITA diketepi.

    DEPA shopping luaq negara,
    KITA belilah barangan buatan malaysia.

    x sungguh x kata...tapi lbih takut cina..pdhal Tuhan lagi berkuasa..Sang Labu masih x percaya ....

    ReplyDelete
  33. LAGU SPRING: KITA DITAKDIRKAN JATUH CINTA
    (https://www.youtube.com/watch?v=IJsuIhSr5Os)

    Ku tak tahu mengapa
    Tiba-tiba sahaja
    Di dalam hati ini sering rindu padamu
    Ingin ku meluahkan, tak berdaya

    Ku tahu engkau jua
    Sangat sayang padaku
    Kaupun sering merindu
    Bila tidak bertemu
    Ternyata kau dan aku
    Pendam rasa...

    Kau dan aku sudah ditakdirkan bertemu
    Dan tiba-tiba kita jatuh cinta
    Ini semua sudah suratan ilahi
    Dan kita harus tabah hadapi kenyataan

    Biar...apapun terjadi
    Aku...harap engkau tabah
    Menerima ku sebagai teman barumu
    Semoga kita saling sayang, bahagia...

    Usahlah engkau pergi
    Selagi di hatiku
    Masih menyayangimu, oh sayangku
    Bila sehari tak jumpa, aku rindu...

    _________________________
    Buat si Dia Srikandi Hati,
    Salam rindu di angin nan lalu.
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  34. Mmg lah lawak gileerr, budget PH bentang
    Biasa lah sblm PRU janjikan bulan bintang
    Sana hapus sini hapus lagi banyak hutang
    Last2 kakitangan & rakyat habis terlentang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blm bentang bajet geng kassim baba dah hentam harga minyak...lepas bajet mcm2 lah naik rege...

      Delete
    2. BN tawarkan matahari ke...?
      Seantario Malaya melecur.
      Sedia ada pun hutang dah cecah trillion.
      Sedia ada pun rakyat dah tergolek penyek.

      Delete
    3. itu hak PH tawarkan.
      Kepanasan lubang Taek ko tu sebab ko gigil lebih la tu?
      UMNOBNPAS mmg nak Golkar daah.
      2132, ko masih nak jilat suka ko laa.
      Negara ini beraja dan adalah hak Rakyatnya. BUKAN HAK JHO LOW,UMJOBNPAS. Tidak ada apa satu puak CaipelahapTaek atau Mediasehala 3 suku boleh buat utk ubah ini...termasuklah usaha2dangkal utk menutup bicara 1mdb diParlimen.
      Semua terlondeh sendiri atas kehendakNYA. Siap ko ni yg nak bantah? Dah check punggong ko yg berTaem tu?
      Allah dah janji Mungkar akan dimusnahkan.

      Delete
    4. 21:32,
      "Sana hapus sini hapus lagi banyak hutang"

      Propa BN takut Selangor terlepas suatu ketika dulu pun begitu juga. Selangor akan bankrap.

      Alhamdulillah sejak BUKAN BN yg mentadbir, setiap tahun penyata kewangannya adalah SURPLUS....!

      Tidakkah kalian memikir & memerhatikan...?

      Delete
  35. budget penyamun ph..hapus sana hapus sini..main tambah2 peruntukan sesedap hati..sumbernya mana..budak2 pun boleh buat..jadi marilah sama2 kita bakul sampahkan saja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ingat tu lebih cedik dari pemimpin PH...sedar lah diri sikit...

      Delete
    2. Sumber drpd lubang ketirisan yg semaksimum mungkin diusahakan utk dikekang

      Delete
    3. Cuba bagi satu sebab kenapa kamu nak sangat BN menang, Najib terus jadi PM, Jho Lo dan Reza Aziz terus bebas, negara terus kekal sebagai negara kleptokrasi, rasuah terus meningkat, rakyat terus tertindas, nilai ringgit terus menurun, harta negara lesap manakala hutang negara pula terus meningkat.

      Delete
    4. Anon 21:59 .

      Siapa yang menyamun ?? Buka mata dan minda sikit . Tak kan kamu tak dapat bedzakan antara cencaluk dengan budu ??

      Bajet PH tu di ajukan dengan nasihat individu yang pernah menerahu Negara ini selama 22 tahun .

      Selama 22 tahun tu , beratus ratus projek pembangunan di buat antaranya Putrajaya , KLIA1 , LRT , jambatan pulau pinang ,KLCC . Di masa sama , ada subsidi , penganguran kurang , hutang kerajaan pun hanya RM180 billion sahaja .

      Sekarang apa ada ? subsidi batal , GST di kenakan . Penganguran bertambah , hutang Negara dah nak cecah RM 1000 billion . Tak cukup dengan itu , harta Negara di jual "piece by piece , bundle by bundle" . EDRA yang menghasilkan 15% tenaga elektrik Negara pun habis di jual .

      Delete
  36. https://alhusseyn51.blogspot.my/2017/10/mangsa-tragedi-kren-mekah-najib-di-gesa.html?m=1

    ReplyDelete
  37. Mustapha kata negara akan muflis.

    Mungkin negara akan muflis. Sekarang pun dengan hutang trilion negara akan muflis.

    Muflis ikut bajet PH dengan muflis bajet Najib ( Rosmah tak muflis) yang mana rakyat dapat faedah lebih?

    Bajet Najib pun mana ada duit ? Takut duit komunis yang najib pakai.

    bagi satu lah sebab tak kan nak dedah mana datang sumber peruntukkan. Mahathir dan Anwar boleh bawa pelabur datang ke Malaysia kerana hubungan persahabatan mereka di serta dunia.

    Najib .. ? China je.

    ReplyDelete
  38. Bang Shahbudin,kita nak tumbangkan BNUMNOPAS...itu yg kami cita citakan..malaun yg ada x boleh pakai dah...terlampau banyak tipu tipuan..bohong bohongan..klepet klepetan.
    Doa kami moga PH berjaya kali ini

    ReplyDelete
  39. Konsul kehormat Msia di Sulawesi, Halim Kalla menyatakan masyarakat Bugis di Indonesia , khususnya di Sulawesi masih menunggu permohonan maaf dari Madey Al Kutty berhubung penghinaannya terhadap warga Bugis tempoh hari.Bantahan formal juga telah diserahkan kpd kedutaan Msia di Jakarta. Di antara yg tersinggung dgn penghinaan Madey tersebut ialah Naib presiden indonesia , jusuf Kalla dan mantan presiden B,J Habibe yg juga berketurunan Bugis. Halim yg juga wakil Msia di Sulawesi turut tersinggung kerana dia juga keturunan Bugis makassar. Ketua umum Bugis Makassar indonesia juga telah mengadakan tujuk perasaan memintan Madey memohon maaf secara terbuka. Dato seri Zaharin, duta besar Msia di jakarta juga meminta Madey memohon maaf secepat mungkin demi keselamatan rakyat Msia di indonesia, khususnya di Sulawesi. Diberitakan satu perhimpunan besar2an di hadapan kedutaan Msia akan diadakan dalam sehari dua ini jika masih tiada permohonan maaf dari Madey. Perhimpunan yg sama juga akan diadakan oleh warga Indonesia di Msia. Kami rakyat Msia tak faham kenapalah Madey ni ego dan bongkak yg amat sangat, susah betul nak minta maaf dalam isu ni. Janganlah kerana keegoan Madey, rakyat Msia di sana yg menjadi mangsanya...Madey, hapuskan lah ego mu tu demi mengekalkan hubungan baik kedua2 negara serantau ini!

    ReplyDelete
    Replies
    1. usaha hantar taek keSulawesi nyata terhasil utk gimmick media sehala. Rakyat dh bosan dgn mainan bodoh Umnobnpas

      Delete
    2. Oooi geng najib .... Tak usah tunjuk bodooo laa....tun madey tak pernah kata kpd bangsa bugis...tun hanye kata kpd geng kassim baba keturunan bugis yg menjadi kepala lanun di mesia...

      Delete


    3. kalau Tun tak minta maaf.. sila ambil Najib bawak lah ke. Sulawesi.

      Jadikan Najib pemerintah Sulawesi.

      Delete
    4. Ambil wak kojola kengkang lima kupang jadi TPM di sulawesi

      Delete
    5. Berambuslah bugis..
      Berambus mat pork

      Delete
    6. Bugis pahang diam saja bugis johor yg lebih2 sebab ada penaja

      Delete
    7. Eeehhh...Bukan ke mat pork tu Dragon LKS yang kau puja2 dan sanjung mcm nak rak tu? Ada ke patut kau halau BOS kau mcm tu..apa punya penyokonglah mcm ni..tak boleh diharap langsung! kikikikikikikik...

      Delete
    8. Ting...Ting...Ting telinga tikus
      Wak kojola kengkang bunting walaupun dah monopos.

      Delete
    9. 0030...TING...TING...TING...
      SEMUA ORANG TAHU MAK KO TGH BUNTING.....
      TING...TING...TING....
      BUNTING DEK JANTAN GOLOK RAMBUT KERINTING
      TING...TING...TING...
      MAK KO BUNTING TIAP2 TAHUN PATUT LER BONTOT DIA DOK MELENTING...
      TING...TING...TING...
      BAPAK KO JUGAK YG TAK PANDAI KENCING....

      Delete
  40. Budget tak menjadikannya faktor untuk menang pru, tapi rakyat lebih mementingkan keamanan dan pemerintahan yg bersih dari gejala tak amanah dan menyebabkan kerugian negara tidak boleh dilakukan sewenangnya ,parti yg tidak amanah tidak akan dipilih rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.
      Berpandu Selangor dan Pulau Pinang , sudah jelas pihak mana lebih amanah. Dan pihak mana sering rakus perhabis wang dan gadai tanah air.

      Delete
    2. 22.14..Parti yang tak amanah tu adalah parti Amanah(PAN) yang ada dalam PH. Bangunan wakaf Tok Guru yang sepatutnya dikembalikan pada PAS masih tak dilakukannya w/pun notis utk mengosongkan bangunan telah diberikan. Masih berdegil dan tunjuk gedebe tak bertempat, sampaikan terpaksa pulak orang buat tunjuk perasaan suruh keluar. Tak malu betullah Amanah ni..parti yang langsung tak amanah ! kikikikikikikik...

      Delete


    3. Apa nak heran. Orang Asli pun kena halau.

      Saman lah kerana AMANAH menceroboh.

      Kenyataan Pemuda PAS bukan menghalau sebab masih ada tempoh notis tapi sekadar nak pacak bendera.

      Gimik bodohnya.

      Delete
    4. Parti Amanah itu SAH terdiri dari ahli yh keluar dari Partai Brahmin Pus. Partai Pus adalah baki Brahmin yg sudi makan Taek Low.

      Delete
    5. Geng najib temberang....wisma tok guru tu bukan milik pas...masih hak milik seseorang yg dah meninggal...

      Delete
    6. Husam arah jangan keluar Wisma Tok Guru, dakwa ada kebenaran bertulis

      Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Salor Datuk Husam Musa dalam reaksinya terhadap notis mengosongkan bangunan pejabatnya yang dinamakan Wisma Tok Guru meminta semua kakitangan terus bekerja seperti biasa.

      “Saya sendiri belum menerima apa yang dikatakan notis seperti itu dan tidak ada sebab petugas-petugas parti AMANAH dan Pakatan Harapan (PH) perlu mengosongkan bangunan itu,” katanya dalam masjlis dialog bersama rakyat di Taman Tanjong Chat, Kota Bharu malam tadi.


      Husam tandatangan plak perasmian Wisma Tok Guru akhir tahun lalu.

      Jika benar ada notis seperti itu katanya, beliau akan memohon mahkamah mengenepikannya kerana beliau mempunyai dokumen bertulis kebenaran menduduki tanah tersebut.

      “Ketika arwah (Datuk Rosli Ibrahim) masih hidup, beliau ada membuat surat atas nama isterinya membenarkan saya menggunakan tanah itu sampai bila-bila.

      “Saya akan kemukakan surat itu jika benar ada notis supaya mahkamah memutuskan hak sebenarnya.

      “Sehingga segala-galanya selesai, kita akan tetap duduk di situ tanpa perlu bimbang dan ragu,” katanya.

      Husam bagaimanapun menyelar tidakan Pas yang membuat rancangan membeli tanah itu dengan kaedah yang penuh keraguan dari segi syarak.

      “Tanah ini seperti dinyatakan berkali-kali oleh arwah adalah milik peribadinya dan hanya dinamakan atas nama isterinya.

      “Paling akhir perkara ini dinyatakan secara terperinci dalam ceramah di Wisma Tok Guru yang disiarkan secara langsung di facebook,” katanya.

      Hasilnya kata beliau, tanah ini masih dalam tuntutan pusaka pewaris-pewaris arwah Datuk Rosli.

      “Saya difahamkan perbincangan mengenai hal ini akan dibuat 23 Oktober ini.

      “Adalah sesuatu yang tidak patut berlaku harta yang masih dalam pertimbangan mahkamah telah dijual,” katanya.

      Delete
    7. Mengata dulang paku serepih

      Yg wak kojola kengkang berniaga di lorong chow kit tak rasa malu pulak.

      Delete
    8. Bukan itu saja Zack . Saya dapat rasakan Geng Najib tu ingat Wisma Tok Guru tu Arwah Nik Aziz yang punya .

      Delete
  41. Takde sorang pun rakyat Msia yang peduli tentang bajet PH ni....kira mcm syok sendiri ajelah, langsung tak ubah mcm memberi harapan palsu pada rakyat. Yang orang nak dengar bajet sebenar yang akan dibentangkan di parlimen oleh DSNR jumaat ni. Itu baru betul..tak sabar rasanya seluruh negara menunggu pembentangan tersebut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. GN masih berusaha masok blog Pro PH uyk tabur Taek. Kerja dangkal baki Melayu totok tak boleh pakai

      Delete
    2. Geng najib temberang bodoooss lagi....mana ko tahu tak de sorang pon rakyat mesia yg peduli....ko dengar khabar yeek ato ko mimpi ato ko khayal?....

      Delete
    3. Bajet lima kupang.
      Kalau lebih wak kojola kengkang pening kepala

      Delete

    4. Yang akan mempopularkan Bajet PH ia lah pro Najib sendiri.

      Bajet BN yang lepas hanya sekadar Bajet. Berapa belanja Najib jumpa Trump? Berapa belanja percutian Najib dan keluarga? Tak ikut bajet sebab itu tak boleh di tanya.

      Bajet Najib belanja lebih dari perolehan. Sebab itu hutang negara berbilion.

      Delete

  42. semasa Pak Lah tawaran yang hampir serupa di tawarkan pada rakyat. Pak Lah di desak berundur.

    Ini kali tawaran yang lebih sedikit dari tawaran yang lalu, Nasib Najib akan jadi seperti Pak Lah.

    Kabinet Najib dan pemimpin UMNO akan sibuk mengatakan Bajet PH tak realistik.

    Dan rakyat tertanya tak kan lah Mahathir sebegitu dungu kerana Bajet ini di tambah baik lagi dari yang lepas.

    ReplyDelete
  43. Tahap penjilat yg sggup menjatuhkan IQ dan meletakkan diri mereka setaraf dengan bangkai yg mereput yg penuh dihurungi lalat dan ulat! Kita telah dapat melihat sejelas jelas didlm blog ini hari ini. Apakah mereka ini tidak ada akal atau cacat otak, tuhan saja yg tahu. Belanjawan yg diperkenal kan oleh PH, memberi rakyat harapan akan masa depan yg lebih cerah dan membuat kita merasa sedikit lega walaupun PH belum lagi memerintah. Tetapi satu satunya yg ada dan boleh kita lakukan sbgai rakyat di negara demokrasi seakan akan ingin dirampas dgn adanya komen komen yg sebegitu dangkal, bodoh dan tidak kena pada tempatnya oleh penjilat tegar umno. Apakah mereka ini fikir org lain juga tidak berakal seperti mereka juga?

    Adakah mereka ini sebenarnya binatang, robot atau apakah jembalang tanah? Sungguh menyedihkan bagi kita semua dizaman yg serba terkedepan, ada juga makhluk yg berperangai seperti anjing belaan. Saya tidak akan merasa bersalah utk memanggil mereka mereka ini anjing kerana itulah sebenarnha mereka ini! Sudah tidak tahu menilai yg baik dari yg buruk, benar dari yg bathil dan dosa juga pahala.

    Oleh itu, kamu anjing anjing belaan najib, teruskanlah menyalak untuk tuan mu dan saya tidak ada sedikit pun rasa hormat kepada kamu semua.

    Akhir sekali, kamu anjing anjing belaan najib semua adalah musuh yg perlu di nista dan di caci sesuai dgn taraf kamu sebagai binatang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oleh itu, kamu anjing anjing kurap belaan Mamak Madey Buah Kundur Kepala Bana Kutty dan Lim Kit Sial, teruskanlah menyalak untuk tuan mu dan saya tidak ada sedikit pun rasa hormat kepada kamu semua.

      Akhir sekali, kamu anjing anjing kurap belaan Mamak Madey Buah Kundur Kepala Bana Kutty dan Lim Kit Sial semua adalah musuh yg perlu di nista dan di caci sesuai dgn taraf kamu sebagai binatang yg bernama BABI Nyok!

      Delete
    2. Aik...marah?????

      Dah lah BUNTING nak marah marah pulak.

      Masa buat menyorok dah bunting nak menunjuk.

      Delete
    3. 0028 terasa lubang Taeknya bergetar marah. Kalau ikut naluri tak nak datang blog pro PH. Tapi apakan daya, sudah dibayar cebgkeram Taek.Anjing Umnobnpas dg taek tak dpt dipisah.

      Delete
    4. Zack..Bini kau tak bunting2 lagi ke , dah lunyai kena tutuh dengan bangla dan nepal bergilir2...kikikikikikikik...

      Delete
  44. Tn Macy...wahhh, bukan mengamuk sakan nampak, jangan marah, kita bincang. Tak baik memaki hamun sebegitu rupa, Tuhan marah. Tujuan kami ke sini adalah ikhlas, semata2 ingin memberi pencerahan dan berkongsi pendapat dan info terkini, kpd mereka2 yang masih kabur dan teraba2 dalam kegelapan akal dan minda. Rasanya bukan lah satu kesalahan kalau kami berbuat demikian, bukankah Tn selalu canangkan untuk meraikan demokrasi. Berbeza pendapat adalah lumrah untuk mencari kebenaran..tak gitu Tn? Apa salahnya kita berkongsi ide untuk mengujudkan masyarakat Msia yang lebih sejahtera dan terbuka kearah warga yang wala, taat , patriotik serta setia kepada pemimpin dan kerajaan yang kita sendiri memberi mandat yg tuntas, melalui p/raya yg sah,adil dan telus. Kami tak ingin sekali2 membiarkan negara yg tercinta ini ranap dan hancur hanya kerana memenuhi agenda gelap orang tertentu , yang sentiaas tak berpuas hati dengan kesejahteraan yang dinikmati oleh rakyat Msia dewasa ini. Utk makluman Tn, kami tak berpihak kpd sesiapa pun, boleh lah dikatakan non partisan..cuma hanya ingin menjadi wraganegara yg cintakan negara dan menjunjung kerajaan yg dipilih oleh rakyat dan menghormati PM yg sedia ada. Jika ditakdirkan PH memerintah, kami tetap akan memberi kesetiaan kpd mereka juga..itu saja Tn Macy...jauh sekali dari menjadi anjing belaan sesiapa pun!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blog2 seangkatan haramkah mykecut tu bila nak buka ruang komen utk kita ber diskusi si anjiGN CaipelahapTaek?

      Delete
  45. Amacam tesis aku, Ok tak? kikikikikikikik...gempak no!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesis kamu hanya layak setakat tingkatan lima sahaja .

      Kamu terlupa perkara pokoknya . Didalam isu kepimpinan apa saja , dari dahulu lagi orang tua2 berkata ...

      Raja adil raja di sembah , raja zalim raja di sanggah . Dahulu kala , orang melayu mengagong agongkan Hang Tuah adalah pahlawan terbilang yang hanya tahu , secara membabi buta menurut titah sultan . Tetapi sejarahwan mengatakan Hang Jebatlah pahlawan yang sebenarnya kerana dia cuba menegakkan keadilan .

      Delete
    2. Tesis al bunting
      Bunting al kangkung

      Delete
  46. sambil tunggu budget ni, kita nonton la movie baru...

    pirates of south china sea "curse of the pink diamond".

    sprm siasat polis pasal judi. polis siasat sprm pasal scandal. ag oversee polis investigation. polis siasat ag pasal duit. starring, apundi, apuji, ajul, guest star skinhead of manchester.

    ha ha ha....u can have your own ending.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dad..Endingnya PH dengan Madey AL kutty, Dragon LKS dan Mat Syabu...jatuh terbongkang, terkangkang dicelah kelengkang kak wan sepet dalam PRU nanti! kikikikikikikiki....

      Delete
    2. hebat ko geng. kat atas tulis tak nak jadi anjing belaan.....tapi...he he...

      ko pun sama macam j. ceramah2...ujung2 sendiri kena!

      Delete
    3. Non Partison taek. Ko pelahap taek ko sendiri lg baik.
      Totoktaattaektak hingat. Hina Melayu,Rosak Islam sebab ko mengakubkp islam.
      Ko GN dan Cai2 pelahaptaek sgt Benyai tahap kronik.
      Ko cuba buka ruang konen dgn telus diMyKecut dan Haramkah, ko akan tahu langit tinghi atau rendah.
      Tapi UMnobnpas mmg tak suka pada telus..Evil lurks Darkness.
      You forget...
      Allah will destroy Evil.
      That is HIS promise.

      Delete
    4. Wak kojola al kengkang
      Bunting al karabau
      Bisnes al sewa punggong

      Delete
  47. SYABASSSSSSSSSSSSSS..TAHNIAHHHHHHHHHH..PH...

    belanjawan yg REALISTIK.......UNTUK RAKYAT MARHAEN..

    bUKANLAH BELANJAWAN bn..Barang Naik.....BELANJAWAN UNUTK KAUM2 bangsawan dan brahmin....

    warihhggggg.

    ReplyDelete
  48. Mmg betul2 lawak bagjet yng caii2 PH jaja
    Spt Mat Jenin berangan kahwin puteri raja
    Itu badjet sesuaii utk org2 yng malas kerja
    Dah nak siang masih tiidor air liur berlenja

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

    ReplyDelete
  49. LAGU M. BAKRI: PELITA HATI
    (https://www.youtube.com/watch?v=pF6qflWXVKE)

    Berjuta bintang, di langit biru
    Menerangi alam, bulan yang satu
    Beribu kuntum, bunga berbau
    Hanyalah satu, idaman kalbu

    Bunga seroja, idaman dewi
    Tanam serumpun, ditepi kali
    Yang putih kuning, hai baik budi
    Selalu tersenyum, memikat hati

    Chorus:

    Kuntum mu bersih, hai bunga jambangan
    Mekar segar, indah menawan
    Harum mewangi, di tubuh sepi
    Buat teman, di kala sunyi

    Hanya kau sorang jadi pelita
    Menerangi hati ku yang sedang duka
    Terbayang wajah mu di ruang mata
    Bersinar cahaya kerlingan manja
    ______________________
    Khas buat si Dia Pelita Hati,
    Salam rindu di angin nan lalu.
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  50. Caii2 haprak mmg lah bingai seekor-seekor
    Baju di badan sendiri, tak mahu dulu diukor
    Angan2 bajet mt jenin, spt mimpi kena ekor
    Dah siang pun masih membuta berdengkor

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Angan2 sangka burok 710.
      Rompak Nyangak oleh UMNONNPAS bukan angan2, tapi sudah jadi kenyataan pada selruh Rakyat.
      Caipleahap Tark sudah nyawa ikan mau coverup. Ketelusan amat ditakuti.
      Umno=Pas=bn=Golkar=Congress=
      kominis china.
      710 gigil diarah tabut taek tak laku kt blog pro PH...kesian

      Delete
  51. Replies
    1. Babi bunting sedang merayu jantan......kikikiki

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...