Saturday, 21 October 2017

BILA PULA HADI MAHU BERTAUBAT DAN MINTA MAAF?


Selain menyimpulkan mengundi Pakatan Harapan sama seperti mengiyakan kezaliman lama Tun Mahathir Mohamad, Presiden Pas Hadi Awang juga menuntut bekas Perdana Menteri itu agar bertaubat dan meminta maaf.


Kata beliau, bekas Perdana Menteri itu sepatutnya bertaubat kerana menjadi punca kepada kerosakan sistem negara, pengurangan kuasa Raja-Raja, amalan demokrasi yang tempang dan menjadi diktator ketika zamannya.


"Semua kesalahan ini beliau tidak mengaku dan tidak meminta maaf kepada mangsa, bahkan masih lagi mempertahankan salah lakunya. Ini menunjukkan beliau tidak jujur untuk selamatkan Malaysia.


"Yang beliau mahu adalah jatuhkan Najib sahaja. Hakikatnya, mengundi DAP, PKR, Amanah dan Bersatu adalah sama dengan mengundi dan mengiyakan kezaliman Mahathir," kata Hadi.

Memang tidak dinafikan ketika Tun Mahathir berkuasa dahulu, terdapat beberapa kelemahan atau ketidakwajaran yang telah dilakukannya.


Tetapi, sebahagian daripada ketidakwajaran itu, beliau bukan saja sudah mengakuinya, bahkan turut meminta maaf dengannya.


Ini menunjukkan beliau bukan saja ikhlas untuk menyelamatkan Malaysia daripada kerosakan yang dilakukan oleh Najib, bahkan tiada sebab lagi untuk terus meraguinya.


Terus meragui dan mempertikai perjuangan Tun Mahathir bersama Pakatan Harapan untuk menyelamatkan Malaysia tidak lain hanyalah kerana terlebih sayang kepada Najib berbanding masa depan negara, sedangkan pelbagai kerosakan dan kesengsaraan yang dilakukannya amat nyata.


Berkaitan pengurangan kuasa Raja-Raja, Tun Mahathir sebenarnya sudah pun meminta maaf kepada Agong pada 25 Ogos 2016 yang lalu.


Beliau meminta maaf berikutan tindakannya mengurangkan kuasa Raja-Raja melalui pindaan perlembagaan itulah yang akhirnya menyebabkan Akta Majlis Keselamatan Negara dipinda oleh Najib yang membolehkannya mengisytiharkan darurat di kawasan-kawasan tertentu, meskipun tidak ditandatangani oleh Raja-Raja.

Berhubung apa yang dilakukannya kepada Anwar Ibrahim, Tun Mahathir telah pun mengunjungi bekas Timbalan Perdana Menteri di mahkamah beberapa kali dan bersalam-salaman dengannya. 


Meskipun tiada kata maaf diungkapkan secara nyata, kesediaan Anwar menerima kunjungan Tun Mahathir secara empat mata dan bersalaman dengan erat memperlihatkan hubungan mereka sudah kembali jernih seperti sediakala.


Selain Anwar berkali-kali sudah memaafkan dan mengatakan tiada dendam antara beliau dengan Tun Mahathir, malah menganggap apa yang dialaminya hanya luka kecil, hubungan yang mesra antara Dr. Wan Azizah Wan Ismail dan Nurul Izzah dengan bekas Perdana Menteri itu sekarang dan Tun Mahathir juga menerima mereka seadanya, hakikatnya tiada apa-apa isu lagi tentang hubungan kedua-dua pemimpin berkenaan.


Begitu juga pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan lain yang pernah dipenjara atau dikenakan tindakan lain semasa era kepimpinan Tun Mahathir, mereka turut menunjukkan jiwa besar dengan sedia memaafkan apa yang pernah berlaku kepada mereka dahulu.


Ia bukan saja kerana mereka sama-sama menyedari bahawa Najib jauh lebih penting untuk disingkirkan daripada memikirkan kesalahan lalu Tun Mahathir, malah ianya jua akan dijadikan ramuan penting untuk memastikan kemenangan Pakatan Harapan dalam pilihanraya akan datang.


Dengan beberapa bukti di atas, tuntutan Hadi bahawa Tun Mahathir perlu bertaubat dan meminta maaf sebenarnya tidak lagi berbangkit. Selain Tun Mahathir sudah melakukannya, pihak yang terlibat turut memaafkannya.


Sebaliknya, terlanjur Hadi sendiri mengungkit kezaliman lama Tun Mahathir, apakah beliau sendiri pernah bertaubat dan meminta maaf berhubung kezalimannya kepada umat Islam dengan mengeluarkan "Amanah Hadi"  pada tahun 1981 dahulu?

Tidakkah beliau sedar melalui amanatnya itulah umat Islam negara ini berpecah, ramai yang taksub dan menjadi ekstrem, berlakunya kejadian sembahyang dua imam, kafir-mengkafir, memulaukan kenduri-kendara, tidak makan sembelihan sesama Islam yang berlainan parti dan sehingga kepada bercerai-berai dalam rumahtangga?


Berdasarkan kesan daripada amanat tersebut masih berlarutan sehingga sekarang dan Hadi sekarang sudah berbaik-baik dengan Najib dan UMNO, bukankah lebih baik jika beliau turut sama bertaubat dan meminta maaf kepada ahli-ahli UMNO berhubung perkara itu?


Jika pun Hadi tidak mahu bertaubat dan meminta maaf, apakah orang-orang UMNO sendiri pernah memaafkannya seperti mereka yang terkesan dengan tindakan Tun Mahathir yang sedia memberi kemaafan?


Atau, kiranya Hadi masih berpegang kepada amanatnya itu, beranikah beliau mengulangi membacanya di mana-mana ceramah Pas selepas ini?


Jadi, sebelum Hadi meminta Tun Mahathir bertaubat dan meminta maaf, suatu perkara yang sebenarnya sudah pun lebih awal dilakukan oleh bekas Perdana Menteri itu, ada baiknya Presiden Pas menujukan kata-kata tersebut kepada dirinya sendiri. 


Barulah ia dinamakan cakap serupa bikin sepertimana yang dituntut oleh Islam. (ShahbudinHusin 21/10/2017).

163 comments:

  1. AMMAH.....AKU DULU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah bro....
      Ko last-last dapek omeh..
      SELAMAT BERDIKLUSI DEMI
      AGAMA,BANGSA DAN NEGARA

      Delete
    2. Kalo nak dikaji........amanat beraapiii tulah kezaliman yg sebenar.

      Umat Islam di Msia terpecah kepada 2 kumpulan Islam dan ukhwah terputus.

      Sampai solat Jumaat 2 imam, 2 kumpulan jemaah tapi dalam satu qariah.
      Laki bini bercerai.
      Jenazah orang Islam umno tak boleh disolatkan.
      Jenazah orang umno tak boleh dikebumikan bersama di perkuburan orang Pas.
      Sembelihan orang umno haram dimakan.
      Anak dan ibubapa terputus silaturrahim.
      Akad nikah yg dibuat orang umno tak sah.
      Daaan banyak lagi.

      Pada ketika itu........umat Islam 1Msia berpecah-belah gara2 amanat ni.

      Inilah kezaliman sebenar yg berselindung di sebalik tiket Islam.

      Daaann......hingga ke hari ini Pas diam membisukan diri........siikittt tak sentuh pasal perkara amanat ni.

      Setahu kita........amanat ni tak pernah ditarik balik oleh Pas..........dengan itu adakah amanat tu masih relevan lagi hingga sekarang...??

      Tak cukop dengan amanat......Pas tambah pulaakk dengan Solat Hajat KO......lagi satu kezaliman mendoakan keburukan kepada umat Islam yg lain.

      Aterrr sebok benor meratikan seluor orang........tak sedor seluor sendiri pon carik sampei nampak spendar putihnya.

      Delete
    3. Itu bukan amanat
      Tapi lahanat
      Pun ada yg terjebak bro phantom salam perjuangan
      Lawan ttap lawan

      Delete
    4. Tahniah, bro. Itu kemenangan luar dugaan, kan? Hehehe...

      Delete
    5. Hj hadi,
      1.nasik dah jadi bubur,
      2.umbobn bakal berkubur dan menarik sekali pa$ dlm lubang tu
      3.dedak dah makan sekenyang kenyang nye, nak di muntah kan tak boleh psl dah termasuk perangkap
      4.jadi, nak ungkap I love u umnobn masih malu malu, psl 30tahun sudah berjuang menentang umnobn, malu pulak rasa,
      5.annwar musa dah offer DNA yg sama, dah bukak tangan nak peluk cium, dan mcm mcm jadah semua lah,
      6.cuma kalau nak lebih baik untuk kempen, rosmah kena bergmbr peluk cium dgn bini hj hady, panggil masuk Permata semua muslimah pa$,
      7.kalau boleh buat big event program permata Bersama muslimah pa$ yg bertajuk 'progrem bersunat kali ke2 rosmah dan koncu koncu permata'
      8.yg tukang sunat tu mesti lah muslimah pa$ yg oldtimer yg ada darah Tinggi kencing manis mata dah rabun kelabu umur 80tahun guna pisau blade '

      Delete
    6. Tuan Guru ni, lagi kuat pulak pertahankan Najib. Elok bersatu saja dgn UMNO tu.. berpadu2.

      Senang sikik nak terajang sekaligus. Lagi kuat ngaji agama, ingat makin pulak cerdik. Ini makin bangang berlapis2 pulak.

      Apakah agama Islam ini, isinya cuma untuk membodoh2kan umatnya?? Lagi alim, maka lagi bodoh dan bebal serta bangang. Lagi berserban dan berjubah, lagi biol dan bengap jadinya. Patutlah lebai2 kampung, mmg mcm haramjadah jugak akhirnya.

      Delete
    7. Itu tanda manusia tidak mendapat hidayah......semakin tua makin celaru fikiran.
      Sama sama kita tunggu kesudahan drama ini......

      ....lebai al buaya makan bangkai...

      Delete
    8. Jangan harap si Lebai haprak ini nak minta maaf,,cakap bohong tak sudah..!!

      Delete
  2. Replies
    1. GUERRILLA RADIO
      PERFORMANCED RATM

      TRANMISSION THIRD WORLD WAR THIRD ROUND
      A DECADE OF THE WEAPON OF SOUND ABOVE A GROUND
      NO SHELTET IS YOURE LOOKING FOR SHADE
      I LICK SHOTS AT THE BRUTAL CHARADE
      AS THE POLLS CLOSE LIKE A CASKET ON TRUTH DEVOURED
      A SILENT PAY ON THE SHADOW OF POWER
      A SPECTACLE MONOPOLIZED
      THE CAMERA EYES ON CHOICES DISGUISED
      WAS AT CAST FOR THE MASS WHO BURN AND TOIL
      OR FOR THE VULTIRES WHO THIRST BLOOD AND OIL?
      ALL THE -FIST-A-GONS-THE BULLETS AND BOMBS
      WHO STUFF THE BANKS,WHO STUFF THE PARTY RANKS?
      MORE FOR GORE OR THE SON OF DRUG LORD
      NONE OF THE ABOVE FUCK IT CUT THE CORD

      C/O
      LIGHTS OUT!GUERRILLA RADIO!
      TURN THAT SHIT UP!3X

      CONTACT I HIJACKED THE FREQUENCIES
      BLOCKIN THE BELTWAY MOVE ON DC
      WAY PAST THE DAYS OF BOMBIN MC'S
      SOUND OFF MUMIA GO ON BE FREE
      WHO GOT EM?YO CHECK THE FEDERAL FILE
      ALL THE PENDEJOS KNOW THE TRIAL WAS VILE
      AN ARMY OF PIGS TRY TO SILENCE MY STYLE
      OF EM ALL OUT THAT BOX
      ITS MY RADIO DIAL!

      BRIDGE

      IT HAS TO START SOMEWHERE
      IT HAS TO START SOMETIMES
      WHAT BETTER PLACE IN HERE?
      WHAT BETTER PLACE THAN NOW?

      ALL THE HELL CANT STOP US NOW

      COURTESY BY A&M RECORD
      LYRIC ZACK DE LA ROCHA
      MUSIC BY TOM MORELLO & TIM COMMERFORD

      MY ANTHEM SONG

      Delete
    2. Para sahabat dialu alu kan kopipes kawan nie utk mengekang dubuk jiban dan lebabai meng kppipes buaian taik mereka

      Delete

  3. sebab itu lah kena tumbangkan Najib dan UMNO. Sesiapa pun pengantin nya tetap berlaku zalim.

    Layanan tidak sama antara Shafie Apdal dengan KP SPRM.

    Itu yang sekarang. Benar-benar berlaku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepatutnya perubahan yang ditunjukkan oleh Tun di terima sebagai penyesalan dan keinsafan bukan nya menghasut orang dengan kisah silam. Lainlah kalau Tun masih terus melakukan kejahatan dengan membiarkan Najib buat salah. CEO MAS pun lari.. mana pernah terjadi dalam dunia penerbangan. Jangan harap lah orang asing nak kan jawatan itu. Sebelum ini sombong, macam tak ada rakyat Malaysia yang boleh terajui MAS.

      Adakah Islam tidak mengalakkan umat nya berubah pada kebaikan?

      Delete
    2. Bro 2338 ,
      Orang puteh ada prinsip dan lebih beramanah walaupun mereka bukan Islam.Bila di bayar gaji,mereka akan menjalankan tugas ke arah objektif yang ditentukan. Mas dah untung bro..
      cuma ada senario terkini yang beliau tak suka kerana di luar perancangannya. Ada kemungkinan dengan bebanan baru, akan menghakis keuntungan MAS seperti yang awalnya di rancang.

      Itu orang puteh bro...kalulah dulu dilantiknya
      orang melayu,, MAS rugipun ,CEO nya tak akan letak jawatan,kerana cintakan gaji yang besar.

      Buat apa jadi CEO, kalu ada kambing hitam
      yang datang menyondol

      Delete
    3. Pendokong Shafie Apdal dari geng Warisan tidak percaya Shafie Apdal melakukan rasuah dan salah guna kuasa menyeleweng dana KKLW RM1.5 bilion dari peruntukan RM7.5b. Ia melibatkan pemberian komisen ratusan juta yang besar dari kontraktor proksi kepada Shafie Apdal dan keluarganya.

      Benarkah Shafie Apdal tiada kuasa meluluskan projek?

      Rakyat Sabah dikelirukan kononnya hanya Menteri Kewangan dan Ketua Menteri Sabah berkuasa memberikan peruntukan. Hakikatnya peruntukan projek luar bandar diterima daripada Kerajaan Persekutuan ( pelbagai kementerian) dan dari Kerajaan Negeri.

      Hakikat yang dibicarakan sekarang ialah peruntukan dari kerajaan persekutuan iaitu dari KKLW serta pelbagai kementerian bukannya peruntukan kerajaan negeri. Peruntukan KKLW ( BALB, BELB, JALB) dalam konteks sekarang dilaksanakan sendiri oleh KKLW tanpa menyalur peruntukan kepada kerajaan negeri.

      Shafie Apdal menggunakan kuasa menterinya untuk mencadang, memberi dan melantik kontraktor. Mempengaruhi Lembaga Perolehan A dan B KKLW serta menggunakan Akta Kontrak 1949 penyerahan kuasa kepada pegawai yang dikehendakinya. Bukti dokumen yang ditandatangani ada pada SPRM kerana Shafie Apdal menandatangi dokumen mengikut semua projek KKLW.

      Persoalannya;

      Jika benar Shafie Apdal tidak berkuasa bagaimana Adiknya Hj Hamid ( Projek Paip) Datuk Yusof Apdal ( Elektrik) Hj Zul ( Jalan) boleh diberikan projek ratusan juta? malah boleh beri kepada Azis Jamman anak saudaranya serta menantu Hj Hamid bernama Manzur Hussien.

      Bagaimana pemberian projek kepada keluarga itu berlaku? Tidak mungkin tidak terancang dan tanpa arahan. Bermakna Lembaga Perolehan KKLW melalui jawatankuasa penilaian harga serta teknikal mempunyai campur tangan menteri.

      Dalam kes Shafie Apdal ini nampaknya SPRM hanya perlu membuktikan transaksi wang, cek, dokumen syarikat, surat pelantikan, surat komisen ( undertaking) serta bukti baucar dari kontraktor kepada Shafie atau ahli keluarganya. Beliau juga menggunakan kuasa Menteri untuk meluluskan projek. Pengakuan adik-beradik, keluarga lain, bekas pegawai menteri, bekas TSUB KKLW rasuah itu berlaku amat diperlukan.

      Jadi tak hairan jika baru 3 jam siasatan SPRM Shafie Apdal boleh pitam dan darah tinggi naik. Semua keterangan itu ada. Tinggal Shafie Apdal mengaku Yes atau No saja!

      Nasib ada ambulan menyelamatkan Shafie Apdal. Jika tidak gambar berbaju oren SPRM itu kekal sampai mati! Apapun keluarga Shafie Apdal adalah Keluarga SPRM! SPRM telah mengkandangkan mereka.

      Delete
    4. Cerita atas apa macam bacanya Din?

      Sekali cerita Tok Arab kongkek bini orang daaa..

      Wal khutbah Jumaat wal kongkek vini orang dalam Villa Kubu Balililazi.. Wal kongkek vini orang kasi khutbah Jumaat wal tumpuk tumpuk tahi unta!

      Ehhhh apa daaaaa tahi untaaaaa????

      Delete


    5. Siapa boss Shafie Apdal ?

      Bukan sebulan dua semua itu berlaku tetapi kenapa sekarang baru nak siasat dan ambil tindakan? Sepatutnya Najib ada pasukan yang mengawal dan menjaga semua peruntukan yang di beri. Dan segala kepincangan dapat dielakkan. Mustahil tidak ada lapuran audit atau lapuran dari semua jabatan yang terlibat ..

      Tetapi Najib telah memberi sepenuh kepercayaan kepada Shafie Apdal dan semua Menteri nya. Jadi di mana salahnya Shafie Apdal memberi projek atau kontrak pada adik-beradiknya jika semua projek dan kerja siap. Kos lebih dari harga sebenar atau projek yang siap kurang dari yang di tetapkan bukan kerja Shafie Apdal yang tentukan atau meluluskannya. Kementerian Shafie Apdal cuma di beri peruntukan sahaja dan yang memantau projek serta meluluskan bayaran bukan kementerian Shafie Apdal.


      Mana ada tertulis bahawa projek atau kerja yang telah di luluskan peruntukan nya tidak membenarkan nya di beri pada adik beradik ?

      Sekarang timbul persoalan adakah semua Menteri Najib melakukan perkara yang sama ? Cuma kerana mereka tidak bantah atau melawan maka mereka tidak di ambil tindakan sepertimana yang di kena kan ke atas Shafie Apdal.

      Delete
    6. ...Waa Tatak Tahu Loo....

      Delete
  4. Hadi ni lately cakap banyak merapu...tindakan TDM sekarang ni bermati-matian melawan parti ketuanan melayu pada aku dah kira taubat besarlah tu...Lu apa cer??Dok flip-flop putar sana sini at the end lu jatuh tersungkur sebab pening sendiri....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey ni lately cakap banyak merapu..Dok flip-flop putar sana sini at the end lu jatuh tersungkur sebab pening sendiri....

      Delete
    2. Ye ke? Bukan si hadi sotong yang merapu lebih lebih

      Delete
    3. Flip..Flop...Flip..Flop buntinglah pulak.kihkihkih

      Delete
    4. 0039...Mak ko Bunting lepas balik dari Golok?..
      Kihkihkih...

      Delete
    5. Onani 00:49 bunting taik! Kih kih kih

      Delete
    6. Lebabai dogma dgan pendapatnya sendiri

      Delete
    7. Anon 2338, org lain semua nampak perjuangan TDM untuk diri sendiri. TDM tak pernah nak 'pencen' walau berbagai kesalahan dan dosa dilakukannya termasuk 'melesapkan' beratus billion duit rakyat. TAAB dijatuhkannya kerana tidak terima 'arahan'. Diganti DSN. Bila DSN pun tak terima arahannya maka komplot pula nak jatuhkannya. Ini diakui DS Mukhriz dimahkamah bahwa komplot dimulakan tahun 2014. 1MDB dan Atantuya dihidupkan sebagai fitnah jatuhkan DSN. Ramai yg kemaruk nak jatuhkan Kerajaan dgn mudah menelan lendir fitnah yg busuk ini akibat sesuai kehendak nafsu. Daripada kita sibuk suruh TGHH taubat patut kita sendiri kena bertaubat dan hentikan fitnah. Apakah kita hendak manusia ini yg telah banyak rosakkan dunia kita juga rosakkan akhirat kita sekali? Apakah kemaruk politik kita dah buat kita tak peduli api yg membakar?

      Delete
    8. Kahkahkah mr j geli ketiak aku ko geletek...

      Delete
  5. Udah lee tunjuk gila pd janda.
    Gila meroyan selepas bercerai
    Jgn lepas ni jadi biol terus
    Atau terus jadi gila babi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takut yang jadi gila babi ni si hadi mulut koyak ni kalau pas hilang kerusi yang disandang atau hilang wang deposit pru nanti

      Delete
    2. Takut yang jadi gila babi ni si Mamak Madey Buah Kundur Kepala Kutty mulut koyak ni kalau cap Munge hilang wang deposit pada pru nanti

      Delete
  6. kikihkihkih..

    kejora tak tau, budin dah ubah tajuk baru..
    dia masih belegar kat tajuk lama...

    kakakakakak

    ReplyDelete
    Replies
    1. 0033...Mak ko Bunting lepas balik dari Golok?..
      Kihkihkih...

      Delete
    2. Badak bunting setahun kn

      Delete

  7. MANA PERGI RUU355 & AMANATNYA BANG HAHA OI?
    BILA NAK HABIS BAHAS BANG HAHA OI?
    DAH MASUK LONGKANG PARLIMEN KE?
    ATAU MASUK PARIT PADANG MERBOK KE?

    BANG HAHA BERTAUBAT LER DAN MOHON AMPUN PADA ORANG UMNO YANG DIKAFIRKAN TERUTAMANYA DI BESUT. ANGKARA PULUT SANTAN BINASA.

    SOLAT DUA IMAM. RAMAI TAK FAHAM INGAT MASBUK. APA YANG BERLAKU IMAM UMNO DIKAFIRKAN JEMAAH PAS. JEMAAH PAS TAK SOLAT DI BELAKANGNYA. HABIS SOLAT IMAM PAS NAIK BUAT SOLAT JEMAAH. INI LER SOLAT DUA IMAM.
    LAKI BINI BERCERAI-BERAI!
    BAPA TAK MENGAKU ANAK. ANAK TAK MENGAKU BAPA!
    KENDURI KENDARA DIBOIKOT JIRAN!
    MAYAT DIKUBURKAN BERASINGAN DARI TANAH KUBUR ISLAM!
    UGUT NAK TANAM JIRAT!
    UGUT KELUAR PAS HILANG AKIDAH!
    SESAMA MELAYU ISLAM PECAH BELAH SEBAB DIKAFIRKAN!
    MAYAT2 DI MEMALI TAK DIKAFAN, TAK DIMANDIKAN. WALHAL SYAHID KONON LAWAN POLIS (MELAYU ISLAM) YG JUGA DIKAFIRKAN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 0037...Mak ko Bunting Siam di Tibai Jantan dari Golok?..
      Kihkihkih...

      Delete
    2. Kojolla 0055 mak kau tak bunting lepas balik dari Golok sebab kena tibai di bekakang.
      Kikikiki

      Delete
    3. Kojolla 0113...Nuar Al Juburi Tibai bontot ko...patut ler leper macam bontot kuali...
      Kihkihkih...

      Delete
    4. Kikiki geram betul aku tgok bini kejora...nak harap laki asyik berpantun siang malam pulak..pastu buat partime pulak mengangkang kat cowkit

      Delete
    5. TEPAT ANON2356 INIKAH ISLAM YG SEBENAR ACUAN LEBABAI?
      MANA TUNTUTAN BERSATU PADU UTK PERPADUAN UMMAH?
      MANA DAKWAH?
      MANA RAHMATAN LIL ALAMIN PUNYA FALSAFAH?
      MANA MNYERU KEBAIKAN ADAKAH YANG MUNGKAR DITEGAH?
      KENAPA PULA PERPECAHAN UMAT YG SUDAH?
      ADAKAH AKIBAT AMANAT JADAH?
      KIT SIANG PULA YANG SALAH?
      ATAU KO LEBABAI YANG PUNYA ULAH?

      Delete
  8. Zaman Tun jadi PM,Tak pernah Tun pekenakan Hadi,walaupun Hadi pernah buat Amanat Hadi,pada 1981.Tak pernah Tun ISA kan Hadi,Di atas peristiwa memali.

    Hanya pemimpin2 lain,tetapi mereka sama2 maaf dan memaafkan.Setahu kami,walaupun mahathir pernah berkelahi dgn Nuar,TUN ,tak pernah MENGINIAYAI RAKYAT dgn mencuri duit rakyat,zamannya FELADA cukup mewah,tetapi zaman najib,semua rakyat terasa bahang kenaikkan harga barang,minyak dan GST.
    nEGARA BERHUTANG PULUHAN BILLION,keerana 1MDB dan FELADA.

    Apakah hadi tak nampak itu,setahu kita ,dari sejarah pejuang-pejuang islam,menghadapi kesukaran,kesengsaraan dalam erti kata perjuangan mereka.

    TAPI HADI,Cukup senang,tiada halangan,berceramah di mana sahaja,tiada kena penjara,beliau diberi carpet merah oleh najib...Ini perjuangan apa???????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ker...Tak Tahu ler Aku....

      Delete
    2. 0036...Mak ko Bunting Siam lepas balik dari Golok?..patut ler ko suka ....tak lame lagi ko dapat adik kebar siam ...
      Kihkihkih...

      Delete
    3. Onani 1:03 yg bunting tu mak kau lah, dpt kau! Ini bapak kau yg habaq!

      Delete
  9. PAS sudah Obsolete , sama nilai Tin Milo yg karat kusam bisa.
    Recycle pun dh tak boleh.
    Brahmin Eddy Wang tu mmg tak betul tu. Jubbo buat skrip dia hanya baca...sekejab begini, sekejap begitu, siap menipu.
    Jemaah Jin Jasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. 0035...Mak ko Bunting Siam lepas balik dari Golok?..patut ler ko suka ....tak lame lagi ko dapat adik kebar siam ...
      Kihkihkih...

      Delete
  10. Nampak seolah2 DSAI dan Madey dah bermaaf2an ..kata orang bury the hatchet, tapi boleh ke kita percaya wayang yg diputarkan utk rakyat Msia ni. Logik akal ke senang2 DSAI utk melupakan segala kemungkaran Madey keatasnya selama ni..diaib dan ditelanjangkan habis2an di media cetak dan elektronik yg ketika itu di bawah cengkaman kuku besi Madey. Tanpa rasa bersalah Madey menggambarkan kpd umum bagaimana adegan liwat dilakukan oleh DSAI secara terperinci seolah2 dia menyaksikannya. Bagaimana pula tuduhannya bahawa DSAI melebamkan matanya sendiri utk meraih simpati rakyat dan menggelarkannya ejen zionis si Soros tu. Kalau kita pun pasti akan terkesan dengan segala yg telah dilakukan terhadap DSAI, apa tah lagi yg empunya badan.Bagaimana pula perasaan Kak Wan , Nurul Izzah, adik beradiknya serta sanak sedara yg terpaksa menanggung malu dan maruah keluarga tercemar dengan teruknya. Apakah kita boleh percaya jaminan Madey bahawa DSAI akan dibebaskan jika PH memerintah..apatah lagi kalau Madey diangkat menjadi PM ke 7. Betul ke Madey akan menyerahkan jawatan PM kpd DSAI secara sukarela nanti, sedangkan dia tau pasti DSAI akan membalas dendam..dia hanyalah insan biasa , bukan malaikat. Kita tengok ajelah kesudahan wayang mereka berdua ni...sapa yg kena game dengan sapa !

    ReplyDelete
    Replies

    1. Anwar Ibrahim dah tolak tawaran untuk jadi PM.

      Tun pun telah menunjukkan kurang minatnya untuk menjadi PM. Tetapi oleh kerana rakyat mahu Tun sebagai PM maka Tun mempertimbangkan nya. Ini kerana kejayaan Tun selama 22 tahun.

      Anwar Ibrahim memaafkan dan menyambut salam Tun semasa Anwar Ibrahim dalam penjara. Apa bezanya jika sekiranya Tun jadi PM dan kemudian tidak melantik Anwar Ibrahim jadi PM ?

      Tak nampak kan. Begini, Anwar Ibrahim di penjara kali ini adalah juga kerana perbuatan Tun yang masih dalam UMNO ketika kes bermula sehingga di penjara. Dalam masa menanggung siksa dan derita itu lah Anwar Ibrahim memaafkan Tun..

      Delete
    2. 0034...Mak ko Bunting Siam di Tibai Jantan dari Golok?..
      Kihkihkih...

      Delete
    3. Dasar busuk hati geng najib radio buruk nie patutnya suka org ssama islam berbaik baik
      Yg ko dengki orang berbaik baik kenapa?geng najib mmg busuk ati punya worang

      Delete
    4. Sudah lah pakatan haramjadah..jangan lah hendak bersendiwara konon masing2 memaafkan yang lain..bukan ikhlas pun..dendam masih membara..cuma tutup dulu untuk pru..semuanya pura2..puak2 pakatan haramjadah yang bodoh saja yang percaya sangat..

      Delete
  11. Rakyat Msia merasakan sewajibnya Madey bertobat nasuha tanpa tangguh, diatas segala kemungkarnya selama ni, khususnya apa yg dilakukan terhadap DSAI dan keluarganya. kalau boleh dibuat malam ini jugak semasa solat taubat nanti !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila pulak kau nak suruh najib bertaubat dan mengaku mencuri duit 1mdb?

      Delete

    2. Tun tak kata pun yang dia akan taubat tetapi Tun kata lawan Najib dulu dan selepas Najib tumbang, buat lah apa pun ke atas nya. Maksudnya bawa lah dia ke mahkamah dan penjara kan dia..

      Bukan macam PAS .. taubat semua nya sudah selesai..

      Delete
    3. Geng Najib.....ni teman nak ngabor.......
      Ko jaga amalan tobat ko daaahhh lerrr....

      Jaga lobang kubor ko ajerrr......jangan nyebok dengan hal orang.

      Esok bila ko masok kubor ko akan ditanya tentang amalan ko sendiri.......bukan amalan orang lain yg ditanya. Ye idok...??

      Jadi tak derrrr gunanya ko nak suruh orang tobat......tak tobat ke.......yg penting ko check amalan ko tu......apa dah cukop ke markahnya boleh masok syurga ke belom...??

      Sebokkan diri ko dengan amal soleh.....bukan sebok merasakan diri ko tu soleh.
      Adaaa paahaammm tu samdol...??

      Delete
    4. Geng najib ko bleh nasihat kak ros ko yg trsayang blajar pakai tudung bbtul
      Sambil ko menjilat
      Dasar pengampu

      Delete
    5. phantombak..kau dah subahat dgn fitnah2 dah taubat ke..

      Delete
    6. Fitnah..rinngit jatuh pun fitnah ke? Badak mana

      Delete
    7. Ostad Samdol 03.30.......ko jaga bontot ko sudahlah.

      Jangan risau hal aku tobat ke tak.....
      Apa ko dah dapat kunci syorga ke....???
      Konpom...?? Pasti...??

      Aku....aku punya pasallah badigol.....
      Yg ko susah hati sangat pasal aku ni apa hal samdoll....??

      Pukul 3 pagi pon ko ingatkan aku......apa penting sangat ke aku pada ko...??
      Terima kasihlah tak sangka ada admirer ropenye.....

      Jangan pasal aku ko tak lalu makan......tak dapat berak....tak dapat tidor pulaaakkk....

      Aku taulah jaga diri aku samdol......
      Ko tak payah pikir pasal aku boleh...??

      Satu hal yg ko perlu tau.......aku besar kuman pon tak takot dengan ko....ada pahaaam...???

      Delete
  12. ITU persepsi ko shja..sntiasa brfikiran negatif....sbb ko sndiri yg berhati busuk...

    ReplyDelete
  13. Nak suruh hadi berundur hanya setelah buat pru nanti , dimana ahli sendiri akan menyekeh hadi bila Pas kalah teruk dan gagal pertahan DUN Kelantan, juga panglima Pas hilang title YB parlimen. Pas sekarang ibarat detuman mercun saja hanya kuat bunyi tapi tak membelah batu

    ReplyDelete
  14. hadi ni berapa tahun kena ISA zaman Tun? cakap mcm bagus lobai muflis nih,,

    ReplyDelete
  15. Dorang ni nanti nak kena jual lps pru14..20 dirham..lelong2.

    ReplyDelete
  16. hadi tak akan mintak maaf. kalu dia nak mintak maaf pasal amanat dia, pasal kafirkan orang, mana nak taruh muka?

    dia tak akan sanggup nak bertanggungjawab atas berapa ramai yg terkorban kerana amanat dia. dia tak akan sanggup untuk bertanggungjawab dah berapa banyak org yg dia dah kapirkan.

    mau dia buat tu? silap2 terbalik pas jadinya nanti!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan mimpiiii amanat tu nak ditarik balik yeoppp......

      Habis2 cerita amanat tu ditolak sapu ke bawah karpet jerrr......

      Kata omputihnya.....sweep under the carpet.

      Delete
    2. CASH IS THE KING
      SMARTPARTNERSHIP
      LEBABAI KING MAKER OF MILO CAN
      MMANG MERABAN

      Delete
  17. Majlis konvensyen kedua amanah menampakkan kecerdikan pemimpin amanah dan kesatuan dari rakan dlm PH, sungguh tak sangka amanah mendapat pujian dari pemimpin dalam pakatan , ibarat seperti adik bongsu yg akan dijaga dan dibantu oleh abang2 dari herdikan kasar daripada bapa tiri (Pas hadi) yg memutus ikatan saudara , kini sedang berkhalwat dengan umno najib

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...Amanah Adik Bongsu....kihkihkih....

      Amanah Sangat ker Parti Mat Sabun ni....

      Banyak LENDIR & NANAH ade ler...

      Delete
    2. Lendir&nanah tu keluar dari c*p*p mak ko..

      Delete
    3. Caiii dedak hatinya buta
      Udah tersumbat sekampit dedak
      Bukan saja2 kami PH nak kata
      Memang hujah caiiiii bingai berbau dedak



      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    4. Parti dubuk ngan parti lebabai dah kena gangren
      Tunggu kena amputated pru akan dtg jdi oku kekal
      Undi pakatan
      Pakej kesejahteraan rakyat
      Umumnya

      Delete
    5. 01.19..Eeeeh...Bukan kah Amanah ni parti yg tak amananh, rakyat beri undi pada atas tiket PAS, tup..tup..bawak keluar lari dan bentuk parti Amanah, takke tak amanah dan mengkhianati rakyat namanya tu. 1 Malaya dah tau Mat Syabu ni jadi kuda tunggangan DAP, lalu ditubuhkan Amanah utk jadi proksinya dan melemahkan orang Melayu dan PAS...ini lah cth pengkhianat bangsa melayu terulung. Mat Syabu ni takkan berani bertindak selagi tak mendapat green light dari LKS..ada cakap2 yg mengatakan calon2 Amanah dlm PRU14 nanti akan ditaja oleh DAP. Tak mananya parti nyamuk dan hingusan mcm ni boleh tahan lama...takut2 hilang deposit lah semua calon2nya nanti !

      Delete
  18. Nak tegakn syiaar Islam,x perlu sokong,masuk pas...parti pas ni cuma ada kat Malaysia je.

    ReplyDelete

  19. Yang akan di hisab dulu Hadi. Kemudian Mahathir. Kemudian saya.

    Hadi gerenti masuk dulu dan yang paling bawah .. betul-betul dalam api yang paling panas.


    Rugi nya Hadi yang sepatutnya berada di tempat lain yang di inginkan nya .. kerana dia lah yang sebenarnya tidak bertaubat.

    Wallahualam

    ReplyDelete
  20. Hadi awang perlu mmbuat sidang media utk mengkesali tntang akibat amanat nyer dibanggol peradong tue
    Mengaku telah terkhilaf dalam amanat itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey patut buat sidang media tentang duit hampir 100 billion yg kini diparking kat tangan kroni2nya dalam dan luar negara. Duit hasil merembat selama 22 tahun jadi PM tu. Mengaku telah terrembat dengan cara tak sengaja !

      Delete
    2. Tak ada pula dengar pihak berkuasa luar negara buat siasatan. Bg la bukti. Kita tubuh satu lagi rci.

      Delete
  21. Kejora bingaiii kononya hebat
    Melalak lalak macam cibaiii
    Sendiri memuji dirinya terhebat
    Walhal paling bodoh diantara caiiii




    Kahhhh kahhhh kahhhh kahhhh kikikiki

    ReplyDelete
  22. Bodohnya mrj tidak terlawan
    Bodoh lagi si kejora anjing
    Kojora bingaii masih nak melawan
    Kami sepak2 kau macam anjing

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  23. Kalau dah bapak firaun suka mencaci menghina maka tak hairan lah macai2 bawahnya ikut perangai nya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Firaun maksudnya tuan tanah
      Masa zaman tue firaun nie tuan tanah pada pekerja
      Maka bila semakin banyak tanah diterokai ia mnjadi daerah atau negeri
      Kami pilih firaun yg ada intergriti dan memperjuang kan rakyat
      Bukan firaun jiban dan haman hadi tue
      Sila baca sirah zaman nabi musa as dan beberapa sirah nabi zaman bani israel jgn contohi kedegilan bani israel itu dlm negara ni kalo tak nak bangsa dihina umpama rohingya

      Delete
    2. Kalau Firaun tu tuan tanah, apasal dia digandingkan dengan laknatullah..yg dilaknat Allah, serupa Namrud, syaitan , iblis? Dulu masa jaman reformasi , org2 mcm kau jugak yg berikan Madey gelaran mahafiraun, kutuk mcm nak rak..doakan kemusnahannya, tapi org yg sama bila dah lawan kerajaan, kau sanjung2 pulak. Memang kena belit aje lah oleh si tua kutuk tu !

      Delete
    3. Kahkahkah gatal ketiak aku ko geletek geng najib

      Delete
  24. taubat medey taubat..usia dah dipenghujung..masih nak berpolitik..sampai bila dendam peribadi kau dipenghujungnya..nanti rebah tersungkur baru nampak langit tinggi rendah..taraf negarawan kau dah hancur kini boleh di gelar negasawan dan negasasau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahathir tak berdendam......tu sebab boleh berdamai duduk semeja dengan musuh lama.

      Tapi puak Kassim Baba yg tak boleh terima hakikat orang Pakatan boleh duduk berdamai.

      Yang dia orang maukan ialah orang Pakatan ni bercakaran dan reject Mahathir.

      Hakikat perdamaian antara Pakatan dan Mahathir tu adalah satu hal yg teramat pahit nak diterima oleh puak Kassim Baba niiii.....

      Itu yg sebenornye yeopppp....

      Delete
  25. Apa? Hadi Awang dituntut meminta maaf kerana amanatnya itu?

    Boleh tuntut je lah, jangan harap dia akan minta maaf. Dia telah benar-benar menyangka Allah telah lalai dan lupa apa yang ia pernah kerjakan.

    Bagi saya selepas amanat itu menyebabkan belasan orang mati kerana percayakannya dan bbrp orang lagi mati akibat menjaga keamanan daripada orang-orang yang percayakannya, memohon maaf semata-mata tidak lagi relevan. Ia perlu bertaubat bersungguh-sungguh sedang taubat itu pun masih tertakluk kpd banyanknya keperluan lain. Orang dah mati beb, camna nak tebus?

    Tunggu je lah penghakiman Allah kelak..

    ReplyDelete
  26. Madey Kerala ternyata seorang opportunis
    Dulu dia hentam raja & agong secara sinis
    Kini baru nak minta maaf buat muka manis
    Mana gi amanat Madey: Kit Siang Kominis?

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tragedi memali tak kena mngena dgn mati syahid waktu itu pergi ke afganistan lagi afdal menenentang kesatuan soviet yg kuffar so nape lebabai tak ajak pengikut g sana?
      Knapa nak melawan mereka yg sama bershahadah cuma berlainan mabda atau ideologi?
      Nyata permulaan lebabai berpolitik sudah tersasar
      Menghukum tanpa berdakwah
      Nak g syurga tak de short cut bagai

      Delete
  27. Sudah makin terok admin tali barut Yahudi
    Dia mula rasa PH akan tewas kat peti undi
    Semua aota ke atas PM serba tak menjadi
    Kini beralih pulak hentam Tn Guru Hj Hadi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies


    1. Hadi makan pil



      Galop galop...patut la tganu menang berkuda pingat emas

      Delete
  28. Hj Hadi pun spt Madey juga boleh berubah
    Dulu Matdey cakap Anuat peliwat bedebah
    Kini, dgn Anuat, Madey pi melutut sembah
    Kit Siang ‘tidak kominis’ bila dia nak rebah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies




    1. Bugis itu keturunan lanun


      Merompak merogol memyamun


      Kerja lain adlah maki hamun


      Lanun mana mau ikut Kanun

      Delete
  29. Usah nak kelentong le Matdey nak bertobat
    Hati org Melayu & raja2, dah tak boleh ubat
    Bunuh orang2 Islam kat Memali, dia terlibat
    Dlm kubor nanti, terok le dia, malekat sebat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies




    1. Ajaran islam elok sokong lanun dari sokong kapir

      Biarpun kekalahan BN sudah makin hampir

      Hadi yahudi sangup di rogol bugis bergilir gilir

      Asalkan hidung nampak mancung seperti seeokor tapir

      Hadi tak sedar pas kini rupa udah mcm mat lampir



      Delete
    2. Bro malaysia baru ajaran islam dari rasullullah tidak seperti yg diamalkan oleh puak ini
      Ia disampaikan baginda dgn berhikmah
      Bnyak sirah baginda menunjukkan akhlak tinggi seperti peritiwa arab dusun kencing di masjid baginda tidak mengarah kan sahabat memukul si arab dusun sebaliknya mentarbiah
      Cara baginda yg melayan wanita yahudi buta yg slalu mencela baginda ttapi rasulullah setiap hari mnyuap kan makanan ke mulut wanita yahudi itu tanpa wanita itu sedar yg mnyuapnya adalah tangan yg mulia sampai rasullullah wafat diganti dgn sahabat yg mnyuap makanan wanita itu dapati tidak sama tangan yg mnyuap kan nya makan
      Dan sahabat bru mmberitahu yg mnyuapkan makan padanya selama ini ialah tangan mulia rasullullah saw
      Wanita itu sedang hari hari mencerca rasullullah kesal dan masuk islam
      So ini yg patut kita contohi bukan menghukum bagai
      Mana mungkin perbuatan ikhlas boleh disama kan dgn perbuatan yg riak
      Mana mungkin orang tertarik kalau tiada kasih sayang belas sesama insan dan seluruh makhluk
      Teladan ini utk kita tahu islam ini bukan dikulit sahaja tapi its all about in our life
      But pity some of them abusing it
      Damn for this people using this as instrument to fooling people
      Should be lost at next pru
      VOTE PAKATAN

      Delete
    3. Kau nak berceramah kat sini dah ada tauliah sultan dan pejabat agama ke? Tak pasal2 nanti kena denda pulak!

      Delete
    4. Kawan tak takut didenda oleh manusia tapi kawan takut utk mngunakan agama utk membela pkara mungkar geng najib aii meroyan nmpak datang bulan ker kahkahkah

      Delete
  30. Orang2 Melayu, Matdey cuba mahu peralat
    Dia tu, tak boleh menang kalu tak mengelat
    Sbb tu le ludah kahak pun dia sanggup jilat
    Itu lah sifat pluralist, yg tak mengenal kiblat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  31. Z. Pasaborong, Phyton, RATK, boDoe unta?
    Mana dah hilang itu semua cai-cai kaki aota
    Buat apa lagi kalau tak bedengkor membuta
    Hari minggu, suboh ke mana, buat taik mata

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang bugis dulukala pembunuh bersiri

      orang islam takut sampai cabut lari


      Anak dara kena rogol kanan dan kiri

      Di koyak sang bugis nafsu buas tidak berhati



      ......kesian atatoya.

      Delete
  32. Entah mengapa terasa resah di pagi minggu
    Adakah tak mesra lagii pensyarah dgn cikgu
    Hanya dpt berhibur, dengar dendangan lagu
    Tak muncul-muncul jugak Mas yg ku tunggu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Pas kini sudah sewel hilang pedoman

      Kepimpinan pas sudah celaru tidak aman

      Pengikut di tambat macam org tak siuman

      Pas dan Bugis ini macam beruk sedang mengawan


      Delete
  33. Hj Hadi nak minta maaf? Jangan harap. Hj Hadi dan PAS, duanya berangan2 seolah2 mereka makhluk dan parti suci. Dan ramai sijahil percaya dengan "kesucian dan karamah" dongeng Hadi dan PAS. Bukti tentang kesucian dan karamah tak dak tapi percaya buta tuli. Itulah definasi ketaksuban dan ekstrimism.

    Hj Hadi dan PAS yang berada dibawah kangkangnya adalah simbol kerosakan yang terhasil dari kepercayaan karut tanpa bukti dan ketaksuban serta sikap ekstrim. Hanya PAS kat Malaysia ni yang mempelopori budaya takfiri iaitu "suka mengkafirkan orang islam" yang tidak sehaluan dengan mereka. semua orang yg tak sependapat dengan mereka adalah kafir. hanya mereka ada monopoli atas kefahaman agama. Satu kegilaan dan bidaah!

    Dari segi politik, PAS ketika bersendirian langsung tidak mampu untuk melakukan perubahan mahupun manfaat kepada negara dan agama. Bahkan dengan sikap ketaksuban yang dibajai dengan kepercayaan karut dan taat buta tuli, PAS banyak mendorong orang2 Islam membenci dan menyisih dari melihat Islam sebagai agama yang tolerant dan membawa rahmat. PAS bukan berdakwah (penyampai mesej agama) tetapi lebih kepada penyusah dan perumit ajaran agama. Peneroka Bidaah agama dalam kata lain.

    PAS sudah tak relevan kepada Islam sebagaimana UMNO sudah tak relevan kepad orang melayu. PAS sudah ditolak oelh umat Islam sebagaimana UMNo sudah ditolak oleh orang melayu. Ini semua adalah hasil dari ketaatan dan ketaksuban membabi buta kepada pemimpin2 yang korup dan bermasalah serta jahil akan Islam dan polirtik. PAS dirosakkan oleh Hj Hadi dan UMNO diruntuhkan oleh Najib.

    Although there is a silver lining in all of this, Malaysia might have the change of getting rid of the politic of race and religion. And that could only happen if UMNO and PAS both be sent to the landfill of history.

    ASALKAN BUKAN PASU(PASUmno).

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di parlimen ada pasu bunga


      Diam macam takde telinga


      Semyap macam ada tak.kena

      Nick abudoh kah orangnyer


      Delete
    2. Cash is the king syirik
      King maker lagha
      Dua dua khurafat khalas

      Delete
  34. Hj Hadi tak mahu lagi join PH, geng perosak
    Dia dah pun solat istiharoh dan fikir masak2
    Tidak payak lah korang, cai2 nak terus asak
    Madey mintak maaf tu sbb dia dah terdesak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  35. Kesian lah cai2, buat2 mcm anjing menyalak
    Wal hal, dgn Pas, puak haprak dah giila talak
    Dlm hati depa tu, masih lagii gatal dan galak
    Tapi kesian, sudah muktamad, Pas menolak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  36. Matdey kini dah kian terok dan tak ketahuan
    Geng Bugis mengamok dia dah tak terlawan
    Pi'e buat hal, Sabah dah tak boleh nak tawan
    Dulu negarawan kini dia jadi sengsarasawan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  37. Cai2 selalu marah, emosional dan melenting
    Beri komen, tiada pun hujah atau isu penting
    Kalu pokok pun, tak ada daun, hanya ranting
    Bila udah mati akal, bak kuar 'Kejora bunting'

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si kojola memgaku dia hanya seorang guru
      Nak pikat orang yang lebih tinggi berilmu
      Setakat pensyarah pun tak dapat dia buru
      Habis tak d layan kapla butoh dia garu

      Delete
  38. Cai2 biol lari habis mcm binatang kena buru
    Mungkiin tiiada Seman, depa punya tok guru
    Yg masih komen pun cai bingai MelesiaHaru
    Serupa monyet jer caii sekor tu, tergaru-garu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dedak di tabur dikutip sakai
      Kojola tak serik berpantun suhai
      Admin masuk delete komen tak pakai
      Inilah kojola butir tahi machai



      Haaaaaaaaaaa haaaaa haaaaaaaa

      Delete
  39. kita perlu akui bahawa 'dilemma' yg d hadapi olih parti2 baru adalah apabila ia nya d penuhi dgn ahli2 yg pernah memegang jawatan 'kanan' dlm parti yg sdg memerintah.

    mari lah kita sama2 berdoa agar bagi DSSA, drpd 70 tuduhan2 d kenakan, tidak satu pun akan melekat.

    saya pernah menyarankan agar PH memulakan 'pembaruan politk' Negara dgn memilih calun2 yg 'bersih, pintar n cekap'.

    pemikiran saperti 'business as usual' n 'more of d same' wajib d kikiskan. ia nya perlu d ganti dgn slogan 'business 4 real'.

    selepas d kenalpasti n d pilih, maka saya mencadangkan agar mereka2 ( yg beragama islam) ini melakukan solat 'taubat nasuha'.

    Allah swt berfirman :-

    "katakana lah ; wahai hamba2 ku yg melampaui batas terhadap diri mereka sendiri jgn lah kamu berputus asa dari rahmat Allah.

    sesungguhnya Allah mengampunkan dosa2 semua nya. sesungguh nya Dia lah yg Maha Pengampun lagi Maha Penyayang" - Az-Zumar:53.

    syarat2 taubat :-

    1. ikhlas ingin bertaubat

    2. tidak akan emngulangi perbuatan dosa itu lagi

    3. menyesal atas perbuatan yg tlh d lakukan

    4. harus mempunyai tekad d dlm hati tidak akan melakukan dosa2 itu utk selama lamanya

    5.d kerjakan sebelum ajal tiba.

    kita bolih lihat betapa mewah nya gaya hidup sesetengah pemimpin2 ( termasuk ahli keluarga terdekat) kita. 'they r living way beyond their means'.

    saya percaya dgn solat taubat ini, mereka2 yg mempunyai matalamat palsu /tersembunyi utk konon nya berkhidmat utk 'bangsa ,agama n Tanah air' akan dgn sendiri nya mengundurkan diri drpd berebut utk menjadi calun bagi pru14 ini.

    wallahu'allam.







    ReplyDelete
  40. Pemikiran HARDY tak bolih pakai...
    Guna lutut lebih dari otak.

    ReplyDelete
  41. Si kojola memgaku dia seorang guru
    Nak pikat orang yang lebih berilmu
    Setakat mas pensyarah pun dia nak buru
    Habis tak d layan 24 jam kepala butoh dia garu



    Haaaaaa haaaaa haaaaa



    Kojola woi kojol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kojoa Cikgu?
      Ini mesti snb dpt masok pun pakai cable umno...
      sbb itu akal lebam benyai.
      sifat tetap taat totok.
      kerja lap mankok jamban kt institut latihan memperkasa umno pun mau kojola ni
      elok la jd sgt caipelahap Taek.
      kuat.
      ZAMAN MELAYU TOTOK TAK HINGAT PADA UMNO PENIPU DAH BERAKHIR.
      -sbb tu plastik beras pun letak muka Jubbo.
      Zaman Mekayu jumud pada PAS pun tak tk mungkin berterusan. Masakan Lobai berlagak Brahmuin suci, bodoh bengap kuat tido pulak tu.PAS dh mcm agensi mencari penhuni meraka. Bukan nk kearah baik lagi.
      L9NGKANGKAN UMNOBNPAS, SENANG ANAK CUCU

      Delete
    2. Cik gu bapok pun boleh bunting malu kat nyah

      Delete
  42. Dlm Parliimen ada tangga.
    Silap langkah jayuh tersungkur.
    Dlm dewan ada pasu bunga,
    Bunga layu sering berdengkur.

    PAS=UMNO,UMNO=PAS.
    UMNOBNPAS=LUPUS TARIKH,BASI dan BAHAYA DIGUNAKAN

    ReplyDelete
  43. Menjelang PRU viralkan semula Amanat Tok Hadi..

    ReplyDelete
  44. Bang Sahabudin,pak hadi dah tergelincir landasan dah.
    bang dah kupas..cantik
    d selang dgn mr nick at 717...cantik.
    Saudara Rahman jpc at 0809,sir, it goes well with the commentator in this blog too, if u agree.
    O my dear muslim brothers pls behave.
    Mara ttp mara..hingga PH bertapak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro ramly kat sini dah bertapak setiap hari dubuk disepak
      Puak lebabai kita tembak
      Mmang dowg kpala tak masak
      Merepek meraban tak ikut kitab
      B
      Smua dowg langgar terkoyak rabak
      Ulah dua puak yang amat hapak
      Membuai taik dimain pulak
      Tanda akan melingkup jatuh mendadak
      UNDI PAKATAN
      KAMI TAK PAKSA
      TAPI ANDA SEMUA TERPAKSA
      UNTUK UBAH PEMIMPIN KHIANAT
      FARDHU KIFAYAH MENUKAR PEMIMPIN KHIANAT
      KAMU TAK BUAT TAK MENGAPA
      KAMI PAKATAN DAH TUNAIKAN TUNTUTAN BERJUANG
      UNTUK BANGSA NEGARA TERSAYANG
      UNDI PAKATAN

      Delete
  45. Otak dia ni dah beku sebelah...dia boleh ingatkan perkara yang dah lalu tapi tak boleh bayangkan perkara semasa yang sedang bergelora menyusahkan rakyat.

    Tengok muka tak Nampak sikit pun 'nur'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otak Mamak Madey ni dah beku sebelah...dia boleh ingatkan perkara yang dah lalu tapi tak boleh bayangkan perkara semasa yang sedang bergelora menyusahkan rakyat.

      Tengok muka tak Nampak sikit pun 'nur'.

      Delete
  46. MACAI BOGIS PAKATON + MAMAK = BOGIMAK...
    ESOK BOGIS INDON DEMNOSTRASI BESARAN
    PASAL TUA RENTA BOGIMAK KERA'LA MAMAK
    CUMA BOGIMAK PAKATAN MENARI KERIANGAN


    KIJIKIKIKIKIKIKIKI....

    PESTA TANAH RUNTUH SUDAH BERMULA KINI
    PESTA BOGIMAK KELEPETOKWAN X DE SAMBUTAN
    BOBOI PUNYA PASAL TUA RENTA REDAH SANA SINI
    CUMA MACAI BOGIMAK SAJA RIANG RIA SAKAN


    KIKIKIKIKIKI...

    BOGIS INDONESIA DESAK TUA RENTA MINTAK MAAF
    MACAI BOGIMAK PAKATAN SAJA YG RIANG RUA DIBARUAKAN MAMAK KERA'LA


    KIKIKIKIKIKIKI...


    BERAMBUSSSS BOGIMAK SUMAN AMAT.. JIDIN.. KADIR JASIN... ZACK... POMEN BAWAH TANAH.. JONDOE.. MACY.. RPTK..RAMAN JPC BOGIMAK YG RELA DIBARUAKAN MAMAK....



    KIKIKIKI... BERAMBUSSSS BARUA SINGAPORK@DAP


    INI KALI HAAAHH...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1042 babgga dpt masok blog anti UMNOBNPAS utk tabur Taek.
      Perbuatan dangkal yg dijangka.
      Sah, dia tak peka bhw,
      Dia yg terpaksa rempoh maki hamun tabur taek. Bukan sebaliknya.Blog dan media UMNOBNPAS sudah jijik busuk dan tidak dipercayai lagi. Kemeriahan musyawarah hanya ada diBlog2 anti UMNOBNPAS.

      Usaha bodoh firefighting ini sudah cukup utk pamirkan kegigilan UMNOBNPAS keatas bongkaran Allah terhadap Mungkar UMNOBNPAS.
      Firefighting dgn Allah perkara yg tidak masok akal.
      Tapi 1042 mmg tak ada akal. Akalnya disita rejim jubbo n eddy.
      Melayu jenis jumud totok siata akal, sudah reput selama lebih 600 tahun. hanya Allah boleh selamatkan pelahaptaek hati buta, iman mati dan hati hitam berbaki ini.
      Tapi bilangan melayu kuno bawah tempurong sebegini sudah hampir pupus.

      Delete
  47. Bila pula hadi mahu bertobat dan minta maaf
    Ini tajuk entri Tuan Shahbudin sejak semalam
    Memang wajib lah hadi juga tentu ada khilaf
    Dia maknusia biasa bukan tuhan seluruh alam

    Walaupun hadi timbalan pengerusi ulama dunia
    Tapi itu hanya gelaran ciptaan sesama manusia
    Sepatutnya hadi gunakan ilmu NYA yg dikurnia
    Untuk kebaikan diri,keluarga,ummah serta nusa

    Sayang seribu kali sayang AMANAT Hj HADI ini
    Bukannya amanat tapi khurafat menyesat ummat
    Kesannya parah islam M`sia pecah hingga kini
    Sudah tersemat majlis fatwa AMANAT INI laknat

    Akibat AMANAT laknat ini ada ahli pas yg mati sesia
    Harussani kata lawan kerajaan tanpa senjata ``bughoh``
    Di Memali,buluh runcing, pisau parang senapang diguna
    Tantang kerajaan guna senjata bukan syahid harus bunoh

    Sayang sayang buah kepayang hadi pas bakal melayang
    Pas tumbang terhuyong hayang hala tuju terawang awang
    Kata pembangkang tapi lawan pembangkang Pas bangang
    Mahfuz sokong HARAPAN walau pahit nak dibuang sayang


    dinda perjuangan.....jangan kecewa ye....
    salam dari abang.....istiqa...lah

    ReplyDelete
  48. BENDA LAMA DI ULANG CERITA
    KAFIR MENGKAFIR BIO BERLALU SAJA
    PLURALIS MURTAD LANSUNG DIAM SUMA
    SOAL JAWAB BAB HUKUM MELANCAP SAJA


    KIKIKIKIKI.... BERAMBUSSSS BARUA SINGAPORK@DAP...

    KIKIKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. MATPORK, benda lama jangan dibuang begitu sahaja
      Kes FOREX dah 30 tahun dulu masih guna buat RCI
      1MDB benda baru RM2.6 bilion Najib samun diam je
      PAKATAN HARAPAN jadi KERAJAAN taula nasiblu cai

      Delete
  49. BOGIMAK DALAM PAKATAN DIGELAR LANUNNYA
    MAMAK GRAND STATEMEN OLD MAN PALA BANA
    1MDB DAH COVER BALIK HUTANGNYA SEMUA
    RCI DAH BENTANG TUA RENTA TUNGGU MASA AJE


    KIKIKIKIKI... BERAMBUSSSS BOGIMAK LANUN PAKATAN.... BARUA SINGAPORK@DAP...


    KIKIKIKI...

    ReplyDelete
  50. Dakyah tohmahan Shabudin, temui jln buntu
    Isu dia bawak, hamba patah satu demii satu
    Cai2 bingai ingin komen pun udah mati kutu
    Tiada lagi kelibat cai2 barua jahanam hantu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha, kejora kote x ada, otak tumpul
      Ingin tunjuk bijak,tpi sbenarnya samdul
      Camana mak dia ngandung,bapak dia mandul
      Jolok jubur sdiri, pastu cium cam bahlol


      Ho ho ho ho ho ho merrry krismas

      Delete
  51. TUN MAHATHIR BEKAS PERDANA MENTERI MALAYSIA 22 TAHUN
    MENJULANG MALAYSIA KE PERSADA DUNIA TIADA TANDINGAN
    MALANGNYA SEKARANG MALAYSIA DIPERINTAH OLEH PENYAMUN
    LANUN BUGIS DGN PAS BERCANDA DUA2 NI MEMANG BAJINGAN

    ReplyDelete
  52. Admin ini, ternyata sangat sesat jugak keliru
    Apa pula disuruh bertobat, sorang tuan guru
    Elok suruh bertobat, cai2 bingai yg haru biru
    Cai2 udah gelong sgt, spt tayar longgar skru

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cium jari jolok jubur, sikejora punya hobi
      Pas tu mengekek ketawa tak ubah macam babi
      Muka dah la hodoh, otak lembab macam labi
      Udahnya jual bontot, tapi blagak macam nabi


      Ho ho ho ho ho ho merry krismas

      Delete
    2. Macai 12:10 kamu yang sbenarnya sesat lagi keliru
      Tak tahu adat apatah lagi adab pakai redah melulu
      Dah menumpang di blog admin ni, admin pula dipalu
      Usahkan tuan guru, sahabat2 nabi pon tobat selalu

      Delete
  53. Madey kini kerisauan, tidor pun dah tak lelap
    Mau tidak nya, RM1.5 bilon, Pi'e dah songlap
    Terciriit ler dia hari2, mcm udah makan julap
    Dulu negarawan, kinii spt ketua kongsi gelap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otak sengkek, muka hodoh, ilmu pun x ada
      Nak lawan bro pkatan penuh isi auta tiada
      Kesian babi sekor tu panas mcm kena lada
      Oink oink oink nangis sedih sebak dada


      Ho ho ho ho ho ho merry krismas

      Delete
  54. Pantun cai biol, langsung tiada isi yg bernas
    Kata-kata dilempar hanya ikut hati yg panas
    Dah tu, tak ikut pula agama kita punya lunas
    Itulah hasil ikut si Madey, kepala pengganas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perangai mcm babi mmg patut kena maki
      Cakap mcm ustaz tapi hati penuh daki
      Mulut jahat,busuk lbih dri lbang
      Puki
      Jubur kena buasir kena tibai dgn laki


      Ho ho ho ho ho ho merry krismas

      Delete
  55. Ketua lanun bugis lebih banyak dan lebih besar skendel dari Tun madey...

    ReplyDelete
  56. Kalo Tun madey tidak kurangkan kuasa raja dan kurangkan kekebalan raja najib akan bertambah masaalah dlm pentadbiran...najib tidak mampu buat ape yg tun madey boleh buat...

    Jauh sekali kemampuan hj hadi yg hanye pandai bace kitab hukum islam...

    ReplyDelete
  57. Matdey dulu nya negarawan, bunga dikalong
    Tetiba menentang kerjaan terpekik terlolong
    Tak malu dgn tokong & peliwat minta tolong
    Dulu, negarawan ulong, skrng sawan polong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...