Wednesday 25 October 2017

JHO LOW MASIH BELUM TERLEPAS


Perdana Menteri, Najib Razak barangkali amat gembira dengan pengesahan timbalannya, Ahmad Zahid Hamidi yang mengatakan siasatan pihak polis terhadap Jho Low sudah pun ditutup dan tiada lagi bantuan Interpol diperlukan untuk menangkapnya.

Ini bermakna, dari sudut Malaysia yang di ketika era kepimpinan Najib ini dikenali juga sebagai negara kleptokrasi, Jho Low adalah manusia paling bebas berbanding kita semua.

Beliau kini boleh bebas untuk pulang ke negeri kelahirannya di Pulau Pinang, singgah untuk berbual dan ketawa-ketawa dengan Najib di Putrajaya atau "makan besar" bersama Rosmah Mansor dan Riza Aziz di Seri Perdana, sambil dalam poketnya ada berkepuk-kepuk wang untuk dibelanjakan.

Malah, jika mahu, Jho Low juga boleh bersiar-siar di sekitar pejabat Tun Mahathir Mohamad di Yayasan Kepimpinan Perdana, KLCC atau Jalan Bukit Bintang tanpa ada perasaan takut akan ditahan atau diekori oleh sesiapa.

Zahid Hamidi sebagai Menteri Dalam Menteri, di sebalik skandal 1MDB masih disiasat di beberapa negara lain, telah memberikan lesen kebebasan yang amat besar kepada Jho Low.
Nasib dan kebebasan yang dinikmati Jho Low ketika ini  ternyata jauh lebih baik berbanding ribuan graduan lepasan universiti yang masih mempunyai hutang tertunggak dengan PTPTN dan disekat untuk ke luar negara.

Jho Low bukan saja kaya dengan wang songlapan dana 1MDB, yang jauh lebih bererti, sementara hutang syarikat pelaburan itu menjadi beban kepada kita semua, beliau akhirnya dilepaskan begitu saja.

Inilah "Malaysia Boleh" namanya, negara yang sejak dua hari lalu dinamakan "Darul Penyangak" oleh Tun Mahathir.

Tetapi, meskipun pengesahan Zahid Hamidi itu membuatkan Najib dan seluruh penghuni Seri Perdana bergembira, ia juga sebenarnya merupakan suatu inspirasi tambahan kepada kita semua untuk terus melakukan perubahan.

Ramai daripada kita mahu Jho Low ditahan, disiasat dan diadili berkenaan peranannya dalam 1MDB, kekayaan luar biasa dan daripada mana punca banyak wang yang dimilikinya. 

Sudahlah nama Najib dibersihkan oleh Peguam Negara, ada beberapa individu menghilangkan diri ke luar negara tanpa dapat dikesan, tiada sesiapa yang lain berkaitan 1MDB didakwa di mahkamah dan laporan SPRM kepada Pejabat Peguam Negara berhubung dana RM42 juta milik SRC International yang masuk ke akaun peribadi Perdana Menteri masih tak kunjung tiba, pengumuman Zahid Hamidi bahawa siasatan terhadap Jho Low sudah ditutup, ia merupakan satu lagi berita duka buat kita yang setiap hari semakin sukar menutup  poket daripada membayar cukai GST.

Mungkin ramai yang bertambah geram dan sakit sakit hati dengan kenyataan Zahid Hamidi menutup kes Jho Low. Jika itu yang kita rasa, penawarnya ialah dengan semua kita menguatkan lagi iltizam dan memberi lebih banyak undi kepada Pakatan Harapan.

Jho Low hanya dapat dicari, ditahan, disiasat dan diadili sekiranya Pakatan Harapan menguasai Putrajaya. Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Mahathir bersama pimpinan lain, jika kuasa sudah dalam tangan mereka, tentulah tahu bagaimana untuk mencari dan menangkap Jho Low nanti.

Yang penting, UMNO dan BN wajib disingkirkan dahulu. Dengan kuasa diberikan kepada Pakatan Harapan, mesej utamanya bukan saja negara dapat diselamatkan, malah Jho Low akan dapat ditangkap sama.

Mengekal dan terus memberi kuasa kepada UMNO dan BN, samalah seperti meneruskan kebebasan yang sudah diberikan kepada Jho Low.  Tidak mustahil  jika Najib kekal berkuasa, Jho Low akan terus merangka strategi untuk lebih memperkayakan dirinya dan dalam masa yang sama, "cara menjadi kaya seperti Jho Low" adalah trend dan akan budaya masa depan dalam negara kita.

Dalam hal ini, tindakan Zahid Hamidi mengumumkan penutupan siasatan kes Jho Low harus diambil secara positif dan mampu memberi keuntungan kepada Pakatan Harapan.

Selain itu, Zahid Hamidi juga barangkali ada tujuan serampang dua matanya. Di mata kasar, tindakannya mengumumkan penutupan siasatan terhadap Jho Low terlihat dapat menggembirakan Najib dan Rosmah, tetapi di sudut lain ia juga berupaya menambahkan lagi kebencian dan penolakan rakyat terhadap Perdana Menteri.

Walaupun kebencian rakyat kepada Najib secara langsung akan memberi keuntungan kepada Pakatan Harapan, Zahid Hamidi mungkin dapat mengaut labanya  jika BN menang lebih tipis berbanding PRU 13 atau berlakunya situasi Parlimen tergantung.

Jika demikian, sedarkah Najib, pengesahan tutupnya siasatan terhadap Jho Low oleh timbalannya dua hari lalu bukan saja belum pasti merupakan khabar gembira buat dirinya, malah selain Pakatan Harapan boleh mendapat inspirasi tambahan daripadanya, Zahid Hamidi juga menanti peluang yang sama untuk menduduki Seri Perdana? (ShahbudinHusin 25/10/2017).

249 comments:

  1. Jho lo hidup mewah tapi melayu tetap sokong geng kassim baba yg biarkan cina prompak ni bebas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jho low hanya runner fund sykt lahanat 1mdb tue tapi dgn tangkap dia keterangan penipuan klepet antara yg terbesar d dunia
      Rakyat malaysia amat bangga dengan pencapaian ini umumnya?any objection?
      No?so close case
      Apundi akan pantau kemudian nnti kalo ade open case lgi
      Mmg lahanat pelacur undang undang umpama nie
      That lies beneath lies and still lies till the truth are broken by people voice

      VOTE PAKATAN
      THROW ALL THE CULPRIT TO WHAT WE CALL JUSTICE

      Delete
    2. Petikan FMT News 24 Okt 2017.
      Azmin, who is also Selangor menteri besar, said this in response to the deputy prime minister’s office issuing a statement last night that “social media” reports had manipulated the answer given by Zahid in the Dewan Rakyat that police were seeking Interpol’s assistance to locate the businessman, also known as Jho Low.

      Zahid had earlier in the day responded to Azmin’s supplementary question in the Dewan Rakyat.

      “The position taken by the DPM in Parliament is crystal clear. He responded to me that police have contacted Interpol to locate Jho Low,” said Azmin, who is also PKR deputy president.

      Azmin said Zahid also said he had not received the final report from Interpol yet.

      “So, if you have not received the final report, how can you say that the matter is closed?” Azmin asked, adding he was shocked to learn about the denial.

      http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2017/10/24/interpol-issue-azmin-seeks-to-refer-zahid-to-rights-committee/
      ______________________________

      Lawak sarkis.......kalah kartun Disneyland....kejap begitu.....kejap begini....

      Macam lampu lip-lap.......lampu kelip2....kejap ada...kejap lagi daahhh terrrpadam.

      Ini macam kita nak percaya...??
      Pikio yeop....pikio.....

      PRU14 moh kita tukaarrrr.....kita undi Pakatan....!!

      Delete
    3. dah lama xde org dpt FIRST

      Delete
    4. Jho Low Laknatullah yang menghisap darah Rakyat Malaysia secara keseluruhan......!!!

      Delete
    5. Mahkamah Sesyen Shah Alam hari ini mengarahkan Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli dan bekas kerani Public Bank Johari Mohamad untuk membela diri mereka susulan pertuduhan yang mereka hadapi mengikut Akta Perbankan dan Institusi Kewangan 1989 (Bafia).

      Hakim Mahkamah Sesyen Zamri Bakar berkata selepas penilaian maksimum, beliau berpuas hati bahawa pihak pendakwa berjaya membuktikan kesnya dengan memenuhi semua elemen.

      "Pihak pendakwa berjaya membuktikan kes prima facie terhadap kedua-dua tertuduh dan mereka diarah untuk membela diri," katanya.

      Zamri memaklumkan bahawa kes berlaku pada 2012 dan mahu perbicaraan diteruskan segera.

      Johari bersama-sama dengan Ahli Parlimen Pandan yang juga Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli didakwa pada tahun 2012 mengikut Seksyen 97 Bafia berikutan pendedahan empat akaun dikaitkan dengan NFC dan Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail

      Kedua-dua mereka yang boleh dihukum mengikut Seksyen 103(1)(a) akta sama yang membawa hukuman penjara maksimum tiga tahun atau denda maksimum RM3 juta atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

      Delete
    6. Masak2lah kau Pizi..lepas satu satu bala datang menjenuk kau. Dahlah kes OSA tu tak settle lagi, tambah yang ni pulak...hebat tu.Nampak gaya, peluang kau sangkut sangat cerah. Agak2 kau lah, sanggup ke rakyat Msia nak derma kat kau lagi kalau kena denda maksimum 3 juta tu..tercirit lah lu kat dalam beb!

      Delete
    7. DALAM keadaan ekonomi yang makin meruncing, tekanan kenaikan harga barangan akibat pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST), selain jatuhnya nilai mata wang Ringgit, rakyat semakin terhimpit dengan situasi ini.

      Ramai sudah yang bergelar 'muflis' dan menjadi miskin secara 'instant' kerana krisis ekonomi yang agak merumitkan ketika ini. Walaupun kerajaan menafikannya, namun rakyat di bawah merasai gelodak panas tekanan ekonomi hari ini.

      Tiba-tiba datang seorang bekas Presiden Umno, Tun Dr Mahathir Mohammad yang melaungkan perubahan harus dilakukan oleh rakyat dengan menurunkan Perdana Menteri yang ada hari ini, Dato' Seri Najib Razak tanpa sedikitpun bekas Perdana Menteri itu menyebut mengenai usaha menurunkan Umno dari singgahsana pemerintahan negara.

      Semacam satu strategi mahu menyelamatkan Umno, dalam masa yang sama memastikan individu yang tidak disukai jatuh mengikut seleranya. Sebagai propagandis politik yang senior, beliau mahu semua pihak khasnya kini Pakatan Harapan mengikut rentaknya.

      Perlu diingat, pada zaman pemerintahannya selama 22 tahun, pelbagai skandal berlaku termasuk Forex, Perwaja dan Bank Bumiputera selain siri memangsakan musuh politiknya tidak kira dalam Umno mahupun pembangkang.

      Kempen Mahathir hari ini tidak lain tidak hanya mahu anak dan kroninya harus menjadi 'juragan ulung' mengemudi negara ini sebaik Najib berjaya dijatuhkan nanti, berbeza dengan pendirian PAS bahawa negara ini harus diselamatkan bukan sahaja dengan menolak Najib, tetapi dengan menolak Umno-BN itu sendiri.

      Inilah selera besar Mahathir, walhal yang memilih Najib menaiki tahta pemerintahan sebelum ini adalah beliau sendiri. Beliau dan Najib sama-sama lahir daripada kawah Umno yang telah bergelumang dengan najis rasuah, skandal dan penyelewengan. Terkini apa yang didedahkan Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) mengenai kewujudan sembilan dragon yang ada kaitan dengan perjudian juga membawa satu lagi bukti bahawa BN gagal menerajui negara ini.

      Cukup sudah rakyat mendengar arahan demi arahan Mahathir sejak sekian lama. Negara ini bukan milik Mahathir sahaja, negara ini milik rakyat yang sayangkan keharmonian, kesejahteraan dan di sinilah PAS berperanan membawa Budaya Politik Matang dan Sejahtera (BPMS) dengan resipi Wawasan Induk Negara Sejahtera (WINS) serta Dokumen Hijau bagi merubah seluruh sistem yang ada agar ia berpandukan Islam sebagai penyelamat Ummah.

      Maka apa yang dibebelkan Mahathir tidak harus menjadi ratiban rakyat lagi, kerana semuanya hanya bersandar kepentingan diri beliau dan kroninya sahaja, sementelahan pula cita-cita dan nafsu politik bekas PM itu tidak lebih sekadar 'menanti rebah' di penghujung masa

      Delete
    8. Dengar cakap penyamun lagi baik apa tah lagi dapat upah dedak grade 3.
      Tak kisah lah halal haram janji dapat makan.
      Beginikah nasib umat melayu yang mengaku beragama islam?

      Delete
    9. RATK...setau aku yang jadi Gate keeper utk Azmin and the gang ialah Adam Rosli, ketua AMK PKR tu. Dia yg tukang kutip segala bayaran dari kntraktor2 utk projek2 yg diluluskan oleh MB. Tentang Jho Low jadi runner fund 1MDB tak dengar cerita atau dapat apa2 maklumat pulak dari mana2 sumber yg sohih lagi boleh dipercayai. Sori geng...ini semua poyo lagi memoyokan! kikikikikikik...

      Delete
    10. Pendedahan bahawa sembilan ‘dragon’ mendalangi kegiatan perjudian haram dan aktiviti tidak bermoral sejak sekian lama sesuatu yang tidak boleh dipandang ringan.

      Presiden Teras Pengupayaan Melayu (Teras), Mohamad Azmi Hamid berkata, rakyat tidak mahu negara ini akhirnya dikenali sebagai negara yang dikawal gangster (kongsi gelap) sama ada dalam mahupun luar ne-gara.

      “Apatah lagi ini bukan sahaja melibatkan soal jenayah perlindungan kononnya kepada pihak tertentu untuk menjaga operasi haram mereka,” katanya.

      Malah dakwanya, kumpulan sembilan dragon itu mampu mengutip sebanyak RM5 bilion sebulan hasil daripada pusat perjudian seluruh negara melalui sistem hierarki yang dilaksanakan sejak sekian lama.

      Menurut Azmi, jika jenayah tersebut telah melibat kutipan RM5 bilion ia bukan dilihat sebagai jumlah wang yang besar tetapi ia boleh memberi ancaman kepada keselamatan negara.

      Katanya, isu tersebut sudah melangkaui kepada situasi keselamatan yang sangat serius.

      “Kita tidak tahu apa lagi yang dibuat mereka dan bukan sahaja melindungi judi haram mungkin juga benda lain termasuk soal sindikit perdagangan manusia.

      Sindikit sebegini boleh berleluasa jika dibiarkan begitu sahaja,” tegasnya.

      Jadi katanya, jika pendedahan yang dibuat itu benar maka pihak berkuasa tidak boleh bertanggguh lagi untuk mengambil tindakan yang drastik.

      Katanya, pihak berkuasa perlu adakan siasatan rapi untuk perangi jenayah tersebut.
      “Kita harap mereka siasat sehingga ke peringkat akar umbi kerana kebiasaannya yang menjadi mangsa orangorang yang kecil dan jika tidak dapat bayar mereka akan diugut dan sebagainya” dakwanya .

      Beliau berkata, kes tersebut bukan satu benda yang terlalu baharu kerana sebelum ini pernah terjadi ‘along’ memburu pelanggannya sampai ke peringkat menyerang rumah dan jenayah lain.

      Delete
    11. Geng Najib......ko tak pernah dengar citerrr tentang Jho Lo dan 1MDB...??

      Nampak sangat ko duduk bawah tempurong.....

      Cuba ko google Jho Lo dan 1MDB..........berrrrrderetttt blog2 dan berita2 yg akan keluar tentang tajuk runner fund ni.

      Bukan saja dari Msia tapi jugak dari media2 luar negara.

      Gitu jugak dengan You Tube........penoh dengan citerrr Jho Lo dan 1MDB.

      Yeopppp.....apa ko buta IT ke...?? Tapi nak kata buta.....tau pulaakkk masok blog Shahbudin ni.

      Ko tak buta.......tapi cuma buta bila kena pada berita2 dan artikel2 yg ko rasa macam telunjuk cocok bijik mata jerrrr....

      Tapi tak perrrr.......kami paham bebbb.....ini sumer dah sinonim dengan ko.

      It's ok braderrr......we know lies and deceit is in your DNA.

      Delete
    12. Dewan Ulamak PAS Pusat, (DUPP) menyifatkan tuduhan ke atas Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Tan Sri Dzulkifli Ahmad menjalin hubungan dengan wanita lain sangat berat dan melampau.

      Timbalan Ketua DUPP, Dr Ustaz Nik Zawawi Salleh menegaskan, Islam mengajar umatnya supaya mengemukakan empat saksi yang adil apabila mahu menuduh seseorang itu melakukan perbuatan keji.

      “Semua orang kena ingat dalam Islam pertuduhan yang mengham- piri zina satu perkara yang sangat berat,” katanya.

      Justeru tambah beliau, sebab itu Islam mengajar umatnya supaya kemukakan empat orang saksi yang adil apabila menuduh seseorang melakukan zina atau perkaraperkara yang seumpamanya seperti khalwat dan liwat.

      Beliau berkata, pertuduhan tersebut boleh memberi malu bukan sahaja kepada individu yang dituduh bahkan seluruh kaum keluarganya.

      Menurut beliau, sesiapa yang tidak boleh mengemukakan saksi yang adil mereka perlu dihukum dengan sebatan sebanyak 100 rotan.

      Dalam al-Quran katanya, ada menyebut, “Hendaklah kamu sebat penuduh tersebut sebanyak 100 kali.”

      Ini katanya, agar isu seumpama itu tidak menjadi satu amalan dan tuduahn seumpama itu kadangkala sangat melampau.

      “Tuduhan yang berlaku dalam negara ini banyak berunsur politik dan sesiapa yang sentiasa bercanggah dengan kerajaan maka mereka sentiasa dituduh dengan tuduhan pelbagai termasuk tuduhan zina, berkhalwat, bersama dengan isteri orang dan macam-macam lagi,” katanya.

      Beliau menegaskan, tuduhan itu seolah-olah sudah menjadi satu amalan dalam negara ini.

      Katanya, kes seumpama itu tidak boleh ditularkan, disiarkan dalam akhbar dan sebagainya sebelum perkara itu disabitkan oleh mahkamah.

      “Jika penuduh itu menuduh sewenang-wenangnya, orang yang menuduh itu perlu disebat di khalayak.

      Tuduhan itu yang dibuat itu perlu dibawa ke mahkamah dan dalam Islam pun setiap tuduhan perlu dibawa ke mahkamah,” tegasnya.

      Delete
    13. Sejak Jumaat lalu, rakyat Malaysia telah digemparkan dengan pendedahan tentang sindiket perjudian haram di bawah sebuah kumpulan yang dikenali sebagai ‘9 Dragons' oleh Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM).

      Ketua Aktivisnya, Datuk Nadzim Johan sebelum ini mendedahkan bahawa kegiatan kumpulan ini bukan sahaja sudah lama wujud dan diamalkan di Malaysia, malah sindiket tersebut turut mempunyai kuasa di dalam agensi penguat kuasa di negara ini.

      Dengan kuasa tersebut, kumpulan itu berupaya untuk menukar mana-mana penguatkuasa yang mampu mengganggu gugat operasi mereka dalam tempoh 24 jam.

      Kumpulan berkenaan sukar untuk diganggu atau diambil tindakan kerana pihak atasan organisasi terbabit telah menjalin hubungan dan saling bekerjasama dalam beberapa urusan selain turut diberi wang ‘perlindungan’.


      “Rangkaian tersebut bermula apabila pihak berkuasa atau individu berkepentingan di negara ini duduk semeja dengan kumpulan dragon untuk meminta bantuan.

      “Mereka kemudian tersepit apabila dragon mula meminta bantuan untuk melindungi kegiatan haram, tetapi perlu menurut kerana pernah menerima bantuan dahulu,” dakwanya lagi.

      Baca: PPIM Tidak Gentar Ugutan Sindiket 9 Dragons
      Tidak sampai 24 jam selepas kenyataan PPIM itu dikeluarkan, NGO tersebut telah menerima ugutan daripada sindiket itu yang mahu ‘mengajar’ mereka kerana mendedahkan aktiviti haram mereka.

      “Saya akui antara kandungan mesej diterima, mengatakan PPIM perlu ‘diajar’ selepas mendedahkan kegiatan mereka,” kata Nadzim dalam satu sidang khabar di Kuala Lumpur, Sabtu lalu.

      Dalam pada itu, Bernama melaporkan Kementerian Dalam Negeri meminta PPIM mengemukakan bukti dakwaan berkenaan.

      Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Nur Jazlan Mohamed, berkata pihaknya akan menyiasat dan mengambil tindakan sekiranya terbukti dakwaan itu benar.

      Delete
    14. Kopipes GN kena OSA nanti kah kah kah lulus upsr rupanya GN ni

      Delete
    15. “Kita mesti teruskan perjuangan. Saya ingin maklumkan kepada semua pengguna di Malaysia yang di luar sana, terima kasih banyak-banyak kerana solat hajat dan sebagainya, yang mendoakan kebaikan untuk kita, negara, rakyat dan sebagainya. Saya tidak akan berundur walaupun apa masalahnya.”

      Ketua Unit Tindakan Khas Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Yusuf Azmi semasa memberikan kenyataan selepas dibebaskan sebentar tadi.

      Beliau yang pada awalnya mengatakan bakal didakwa di bawah Seksyen 427/447 Kanun Keseksaan yang dibaca bersama Seksyen 109 Kanun Keseksaan, dibebaskan dengan ikat jamin RM 5,000.00 setiap orang bersama seorang lagi aktivis PPIM, Abang Ali.

      Penahanan mereka berikutan tuduhan menceroboh ke premis yang terpalit dengan kontroversi melibatkan isu kereta pengguna yang dijadikan kereta sewa.

      Dalam video penjelasan yang dimuatnaik oleh Yusuf Azmi semalam, beliau menjelaskan bahawa kejadian pada 10 Julai lalu, beliau bersama aktivis pengguna dan pemilik kenderaan menyerbu syarikat AGR untuk mengambil semula kereta yang diserahkan para pemilik kereta kepada syarikat tersebut untuk dijadikan kereta sewa.

      Pemilik kenderaan mendakwa mereka hanya mendapat bayaran pada bulan pertama sahaja, dan mengambil keputusan untuk melaporkan kepada PPIM berhubung penipuan itu. Kedua-dua pihak kemudian mencapai persetujuan dengan AGR menyerahkan lima kenderaan dan 53 kunci kereta kepada PPIM selepas aktivis pengguna dan pemilik berkumpul sekali lagi di hadapan pejabat syarikat itu di Kajang.

      Berkenaan tuduhan bahawa beliau bersama aktivis PPIM lain menceroboh premis tersebut, Yusuf Azmi menjelaskan semua pihak perlu faham bahawa pemilik sebenar tanah di premis tersebut tidak pernah membuat laporan polis terhadapnya atas tuduhan menceroboh.

      “…. yang boleh membuat laporan terhadap saya ialah pemilik tanah… pemilik tanah bukanlah syarikat AGR dan syarikat AGR juga tidak kena mengena dengan pemilik tanah. Dan pemilik tanah.. sepuluh pemilik tanah dalam isu AGR ini, ada 10 penama pemilik tanah dan sepuluh-sepuluh penama ini membuat laporan polis ke atas AGR. Bukan ke atas saya.”

      “Sekarang ini pemilik tanah sewakan kepada satu syarikat iaitu syarikat Wong, dan syarikat Wong ini tidak ada, tidak membuat laporan terhadap saya. Dia memberi sewa kepada AGR. Kalau ikut, perjanjian itu void, invalid. Saya tanya kepada polis macam mana nak tuduh saya? Dia kata, sebab AGR buat laporan menyatakan saya menceroboh.”

      Yusuf Azmi dalam kenyataan yang divideokan selepas bebas sebentar tadi menjelaskan bahawa dia memaafkan perlakuan pihak tertentu yang telah menyebabkan beliau dan Abang Ali menghadapi situasi tersebut. Beliau juga menyatakan bahawa pihak tertentu yang beliau maksudkan bukanlah dari pihak Polis Di Raja Malaysia.

      “Saya redha dengan apa yang berlaku, cuma, saya nak memberitahu, memberi maklum kepada orang yang melakukan sebegini kepada saya dan Abang Ali. Ini perkara yang kamu kena ingat dan kamu kena faham dan dengar dengan jelas apa yang ingin saya sampaikan… dengan saya hari ini kamu boleh lakukan sebegini di muka bumi Allah. Kamu harus tahu yang mentadbir muka bumi ini ialah Allah SWT dan saya ingin beritahu, saya maafkan kamu. Cuma saya nak beritahu, kamu akan dipertanggungjawabkan di Yaumal Qiyamah.”

      Delete
  2. Cai geng kassim baba nafikan kassim baba merompak 1mdb tapi kenapa geng kassim baba tak mao tangkap jho lo?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Petikan FMT News 25 Oct 2017.

      Pua mocks Najib’s ‘1MDB on profit track’ claim.

      PETALING JAYA: Tony Pua has ridiculed Prime Minister Najib Razak’s latest blog post on his economic vision and especially on the state-owned investment fund, 1MDB.

      Referring to the post by the prime minister prior to the Budget 2018 announcement on Friday, the Petaling Jaya Utara MP said the most outrageous claim was that 1MDB had not only “brought the country good” but “is on track to realise a profit”.

      “1MDB is currently an empty shell, holding absolutely nothing but some RM40 billion of debts.

      “How in the world is 1MDB ‘on track to realise a profit’? If this is not a brazen attempt by Najib to create ‘fake news’, what is?” Pua said, adding that such statements throw doubt on the entire credibility of the prime minister’s “economic vision”.

      The DAP national publicity secretary also took a dig at Najib for “admitting” the wrongs of the Barisan Nasional over the issue of independent power producers (IPP).

      “Najib argued that it was 1MDB which solved the lop-sided power purchase agreements and attributed it to the Barisan Nasional government of the past.

      “We are thankful that Najib finally admitted that those IPPs were allowed to profit astronomically from the BN administration of which he was a part for more than 30 years.

      “However, Malaysians are still clueless as to how 1MDB apparently ‘solved’ the above injustice,” he said.

      According to Pua, Malaysians had not received any benefit from 1MDB’s acquisition of IPPs as the electricity tariff has only increased and not decreased.

      “Worse, 1MDB’s RM12.1 billion misadventure in the power sector resulted in multi-billion ringgit losses when it was forced to dispose of its entire energy interests to a China outfit for a mere RM9.3 billion.”

      Pua then challenged Najib to really prove how 1MDB has been good for the country and will turn a profit by lifting the lid on the veil of secrecy that seems to have been placed on the issue for so long.

      “If the prime minister really thinks that 1MDB has been the saviour of Malaysia, then he should immediately lift the ban on 1MDB questions raised in the Dewan Rakyat.

      “He should then table a Ministerial Statement to ‘debunk’ all the so-called ‘lies’ by the members of the opposition and allow for a full debate on 1MDB,” Pua said.

      He added that the prime minister has even failed to debunk the issues raised by the US Department of Justice in its multiple civil suits to seize billions of dollars worth of assets purchased with funds allegedly embezzled from 1MDB.

      Pua was referring to the allegation by DoJ that from 2009 through 2015, more than US$4.5 billion (RM19 billion) belonging to 1MDB had been diverted by high-level officials of the fund and their associates.

      “Najib must think Malaysians are fools to believe in all his outrageous lies.”

      http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2017/10/25/pua-mocks-najibs-1mdb-on-profit-track-claim/
      ________________________________________

      Ini macam nak percaya...??
      Pikio yeop....pikio.....

      PRU14 moh kita tukaarrrr.....kita undi Pakatan....!!

      Delete
    2. Johari bersama-sama dengan Ahli Parlimen Pandan yang juga Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli didakwa pada tahun 2012 mengikut Seksyen 97 Bafia berikutan pendedahan empat akaun dikaitkan dengan NFC dan Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail

      Kedua-dua mereka yang boleh dihukum mengikut Seksyen 103(1)(a) akta sama yang membawa hukuman penjara maksimum tiga tahun atau denda maksimum RM3 juta atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

      Delete
    3. Presiden PAS hari ini menggariskan tiga laluan "politik Islam" yang menyasarkan bukan saja pilihan raya umum (PRU) dan kuasa sebaliknya berdakwah dan mendidik masyarakat.

      Kata Datuk Seri Abdul Hadi Awang "politik Islam" mewajibkan kepimpinan yang berciri Islam tanpa menentukan siapa yang menjadi perdana menteri.

      Menurut anggota parlimen Marang itu PAS berjuang bukan untuk mengangkat seseorang atas kapasiti individu sebaliknya mengutamakan dasar dan matlamat iaitu mencapai keredaan Allah, selain kebahagiaan di dunia dan akhirat.

      "Allah lebih mengenali siapa orangnya sama ada (dia) ikhlas atau tidak, termasuk beriman dan budimannya, kerana (seseorang) boleh berubah dan hanyut," kata Abdul Hadi dalam satu kenyataan hari ini.

      Menjelang PRU ke-14 PAS bertegas dengan pegangannya membawa slogan politik matang dan sejahtera dan memilih jalan tidak memihak sama ada kepada BN atau Pakatan Harapan (HARAPAN).

      Ketika banyak pihak meramalkan PAS tidak mempunyai peluang besar kerana bergerak sendirian, parti itu tetap yakin mampu melakar kemenangan dan bersedia meletakkan calon di kira-kira 100 daripada 222 kerusi parlimen.

      Daripada jumlah itu PAS yakin memenangi sekurang-kurangnya 40 kerusi parlimen yang ditandinginya. Parti itu juga percaya dapat memerintah di empat negeri di semenanjung.

      Bebas bertanding di mana saja

      Kata Abdul Hadi politik Islam juga memperjuangkan hadirnya rahmat Allah serta melaksanakan keadilan kepada semua, tanpa mengira agama dan kaum.

      Keadaan itu katanya hanya boleh dilaksanakan oleh Islam dan pemimpin yang beriman, budiman dan berilmu.

      Matlamat ketiga digariskan Abdul Hadi ialah memperjuangkan amalan budaya politik matang dan sejahtera yang akan membawa PAS berbeza daripada parti lain.

      "(Ia akan) mengeluarkan PAS daripada budaya politik fitnah, maki hamun dan bermusuhan yang sedang melanda semua pihak," katanya.

      Delete
    4. Hj Hadi setuju ato tidak geng kassim baba di bicarakan?...ikut islam geng kassim baba mesti dibicarakan...

      Delete
    5. DALAM wawancara beliau dengan akhbar mingguan The Edge Malaysia keluaran 19-25 Jun bertajuk “Run-Up to GE 14” (“Menjelang PRU 14”), Pengarah Pendidikan Politik Kebangsaan merangkap Pengerusi DAP Johor, Liew Chin Tong, menyebut bahawa sokongan pengundi bukan Melayu, khususnya pengundi Cina, terhadap PH sekarang menurun pada tahap 65% berbanding 85% di dalam Pilihan Raya Umum Ke-13.

      Kenyataan penuh Liew Chin Tong tersebut adalah berbunyi: “You could say non-Malay support for the opposition has stagnated or softened. In 2008, non-Malay support for the opposition was probably about 65% to 70% across the board. In places like Penang, it was a bit higher. In 2013, the support of non-Malays for the opposition, especially in Chinese constituencies, went up to 85%, in places like Penang 90%. But we are not at that level now. We are probably at 65%.”

      Alih-alih Presiden AMANAH, Mohamad Sabu, menyebut di dalam ucapan penggulungan beliau pada Konvensyen Nasional AMANAH di Alor Setar, Kedah, pada 22 Oktober lalu bahawa “bagi kita orang Tionghua kajian mana-mana pihak pun insya Allah 80% akan mengundi Pakatan Harapan”.

      Macam mana Mohamad Sabu boleh menyatakan dengan yakinnya bahawa 80% pengundi Cina menyokong Pakatan Harapan bila pemimpin tinggi DAP seperti Liew Chin Tong sendiri pun menyebut sokongan pengundi Cina terhadap Pakatan Harapan hanyalah berada pada tahap 65% sahaja?

      Tidakkah kenyataan Mohamad Sabu ini menunjukkan bahawa beliau lebih DAP dari DAP sendiri?
      Dan tidakkah kenyataan seumpama yang dibuat oleh Mohamad Sabu ini meletakkan parti-parti Melayu di dalam Pakatan Harapan seperti AMANAH sendiri dalam keadaan sukar untuk berhadapan dengan DAP di samping akan menaikkan lagi lemak para pemimpin DAP?

      Sudahlah begitu, disebut pula oleh Mohamad Sabu di dalam ucapan penggulungan beliau itu mengenai hasrat AMANAH untuk menghapuskan label Islam sedikit demi sedikit.

      Petikan ucapan Mohamad Sabu yang berkenaan adalah berbunyi seperti berikut: “Label ini dia pergi sampai ke peringkat-peringkat yang kalau kita tidak sekat ianya merebak dan merbahaya. Misalnya, “ini perubatan Islam”... Kemudian disebut pula “ini hospital Islam”, maka hospital lain itu seolah-olah hospital bukan Islam. Semua label-label seperti ini mesti kita ubah sedikit demi sedikit supaya orang melihat bahawa Islam itu bukan dalam bentuk form tetapi dalam bentuk nilai yang dipersembahkan”.

      Sudah tentu ucapan Mohamad Sabu yang mahu menghapuskan label Islam sedikit demi sedikit ini akan lebih memualkan lagi pengundi Islam terhadap AMANAH.

      Memang betullah Mohamad Sabu ini lebih DAP dari DAP sendiri.

      Delete
    6. Tong Sampah tarafnya lebih tinggi sedikit dari Jamban Berak.
      Jika manusia tarafnya sama dengan Tong Sampah......orang itu patut naik bangunan tinggi dan terjung.

      Hidup Tidak Berguna Untuk Bangsa Melayu.

      Delete
    7. Wujudnya ‘dragon’ dalam kegiatan perjudian haram dan semua aktiviti tidak bermoral di negara disebabkan undang-undangnya umpama ‘sarang labah’.

      Ini dakwa Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM), Ustaz Khalil Hadi, hanya pesalahpesalah kecil yang dikenakan tindakan sebaliknya pesalahpesalah besar dilepaskan malah kadang-kala tidak ada apa-apa tindakan.

      Justeru beliau menggesa seluruh rakyat negara ini perbaiki segala kepincangan dan kesilapan yang berlaku sejak dahulu lagi.

      Beliau berkata, apa yang didedah oleh Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) kegiatan perjudian dan aktiviti tidak bermoral didalangi sembilan orang ketua atau digelar ‘dragon’ sejak bertahun-tahun lamanya mem- perlihatkan kegagalan BN dan Umno memerintah.

      “Ini menunjukkan kegagalan parti pemerintah khususnya Umno kerana kes seperti itu tidak berhenti di situ sahaja kerana sebaliknya ia ada rantaian satu sama lain.

      “Apa yang berlaku itu memberi gambaran kesilapan sistem pemerintah dan sistem politik negara,” dakwanya.

      Malah dakwanya, kumpulan sembilan dragon itu mampu mengutip sebanyak RM5 bilion sebulan hasil daripada pusat perjudian seluruh negara melalui sistem hierarki yang dilaksanakan sejak sekian lama.

      Katanya, parti yang memerintah negara iaitu Umno-BN perlu mengambil tanggungjawab atas dakwaan tersebut.

      Dalam pada itu katanya, Pemuda PAS Malaysia menyokong penuh usaha yang dilakukan PPIM untuk menghapus penyelewengan, penipuan dan jenayah terancang seperti perjudian dan sebagainya.

      “Apa yang dilakukan oleh PPIM itu sebahagian daripada nahi mungkar dan Islam sendiri menyuruh umatnya bantu membantu untuk mencegah kemungkaran,” ujarnya.

      Justeru perubahan itu katanya, perlu dilaksanakan kerana PAS sebagai sebuah parti politik melihat sistem perundangan yang ada tidak boleh diubah secara menyeluruh melainkan diubah melalui peti undi.

      Katanya, rakyat perlu melakukan perubahan dalam Pilihan Raya Umum (PRU) 14 ini untuk memilih parti PAS untuk mengubah seluruh sistem perundangan ke arah yang memberikan keadilan kepada rakyat.

      Memetik laporan sebuah akhbar, 18 Oktober lalu, Ketua Aktivis PPIM, Dato’ Nadzim Johan mendakwa, sistem dragon itu telah lama diamalkan oleh kumpulan sindiket jenayah terbabit hinggakan semuanya mempunyai kuasa di dalam agensi penguat kuasa di negara ini.

      Delete
  3. Replies
    1. PAS menyuarakan sokongannya terhadap Persatuan pengguna Islam Malaysia (PPIM) yang dilihat giat membanteras sindiket judi dan menyifatkan usaha itu sebagai cukup membanggakan.

      Ketua Penerangan Nasrudin Hassan berkata, parti itu juga sentiasa konsisten dalam memerangi "teras kemungkaran" itu.

      "InsyaAllah PPIM tidak bersendirian. PAS bersama PPIM," katanya dalam siri kenyataan 'Sekali Serban Dililit' di laman Facebooknya, hari ini.

      Terdahulu, Ketua Aktivis PPIM Nadzim Johan mendakwa wujudnya sembilan ketua bergelar 'dragon' yang menjadi dalang kegiatan haram termasuk judi haram. Beliau mendakwa mereka mengutip RM5 bilion sebulan daripada pusat perjudian.

      Pada 20 Oktober lalu, Nadzim mendakwa dirinya dan PPIM diancam sindiket selepas membuat pendedahan itu, walaupun ketika itu tidak melaporkannya kepada polis.

      Nasrudin menyeru orang ramai tanpa mengira kaum dan agama agar turut bersama dalam membanteras perkara itu hingga ke akar umbi.

      "Malaysia mesti bebas daripada bahang panas judi yang merosakkan kesejahteraan rakyat dan kemakmuran negara. Ia mengundang ancaman kepada pihak tak bersalah, seperti keluarga dan masyarakat," katanya.

      Anggota parlimen Temerloh itu juga menggesa kerajaan agar lebih serius membanteras judi, antaranya dengan meningkatkan penguatkuasaan.

      Delete
    2. PEMBUNUHAN beramai-ramai atau genocide membabitkan etnik Rohingya di Myanmar ketika ini pada tahap ke-4, berdasarkan piawaian diperkenalkan pakar penyelidikan genocide antarabangsa.

      Ketua Eksekutif Centrha) Malaysia, Azril Mohd Amin berkata, penetapan tragedi itu pada tahap itu berdasarkan beberapa ciri yang boleh mengklasifikasikan sesebuah etnik itu akan atau telah digenocide.

      “Pengenalan tahap genocide telah dilakukan seorang penyelidik genocide dari Amerika Syarikat iaitu Professor Gregory Stanton. Beliau telah mengklasifikasikan tahap genocide kepada 10 tahap, berdasarkan kajian dilakukannya.

      “Tahap pertama genocide yang pertama adalah klasifikasi, tahap kedua simbol, tahap ketiga adalah diskriminasi dan tahap keempat adalah dihuminisasi,” katanya, semalam.

      Menurutnya, kes Rohingya telah berada di tahap keempat setelah pemerhatian dibuat, berhubung penindasan dialami etnik terbabit.

      Justeru, beliau mahu semua pihak berkaitan mengambil tindakan segera menyelesaikan isu berkenaan, sebelum ia semakin buruk.

      “Takkan kita nak tunggu sampai tahap ke-10, baru kita nak ambil tindakan?,” tegasnya.

      Jelas beliau lagi, bukti berlakunya genocide di Myanmar telah dibentangkan oleh seorang pemerhati hak asasi kebebasan manusia khas daripada Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB), Tomas Oje Quintana.

      Menurutnya, Tomas telah membentangkannya dalam satu persidangan khas PBB pada 2014, dengan menyatakan wujud elemen genocide di Rakhine.

      Delete
  4. Mr Jebon bermatian pertahankan jho lo kononnye jho lo tidak di dakwa dinegara yg siasat jho lo...

    Mr Hebon temberang DOJ dah tarik balik saman keatas jho lo...

    Jho lo billionaire segera yg diwujudkan oleh geng kassim baba...jho lo tak layah susah2 kerja hidup mewah....r jebon dan cai2 bodoos merempat kerja siang malam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apabila Muhammad Fadholi melafazkan ijab kabulnya untuk memperisterikan Ayu Puji Astutik, tidak ada yang lebih diingininya selain kebahagian dalam rumah tangga.

      Mereka dinikahkan di Pejabat Agama Ajung, Jember di Jawa Timur pada Julai lalu.

      Fadholi dari Glagahwero di daerah Panti baru berusia 21 tahun manakala Ayu, 23, dari Kampung Pancakarya, Ajung.

      Namun baru beberapa bulan melayari bahtera madu timbul 'bencana' buat pasangan itu. Cakap-cakap penduduk setempat mula tersebar pada September lalu.

      Kini Fadholi dan Ayu berdepan hukuman penjara sehingga enam atau tujuh tahun. Puncanya, Ayu bukan perempuan asli.

      Hasil rungutan dan aduan masyarakat setempat polis Jember bertindak segera dan menjalankan siasatan.

      Selepas mendapat maklumat meyakinkan polis melakuan pemeriksaan fizikal.

      Pegawai polis jember, Kusworo Wibowo, berkata pemeriksaan rapi mendapati Fadholi dan Ayu sama-sama lelaki.

      "Hari ini kami meneliti kertas siasatan pejabat agama dan keterangan keluarga suspek untuk tindakan lanjut," katanya dipetik Tempo.

      Arahan batal boleh dikeluarkan

      Menurut Kusworo Fadholi dan Ayu disiasat mengikut peruntukan kesalahan memalsukan dokumen rasmi kerajaan, serta berbohong.

      Sementara itu Tribunnews melaporkan pasangan terbabit sebelum ini sudah diarahkan hadir ke Pejabat Agama Ajung untuk memberikan keterangan.

      "Namun kedua-dua mereka tidak datang," kata pegawai di situ, Muhammad Erfan.

      Buat masa ini katanya pejabat agama terbabit akan menghantar laporan kepada pihak atasan di Jember untuk penelitian.

      "Kalau memang keduanya sejenis, maka pernikahan boleh dibatalkan," katanya.

      Delete
  5. Rakyat Didahulukan...
    Pencapaian Di utamakan ....
    Penyamun, Perompak dan Penyagak Dibebaskan..
    Pembela Rakyat, ditahan dan dikembirikan .....

    Hidup Rosmah,
    Hidup Najib,
    Pergi Mampos UMNO,
    Pergi Jahanam BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penceramah terkenal Prof Ridhuan Tee Abdullah menyarankan Umno tidak lagi memberikan kerusi kepada rakan komponennya MCA pada Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.

      Dalam tulisan yang disiar di laman Ismaweb, Ridhuan mengulas kenyataan Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai baru-baru ini yang berkata Umno dan PAS kini giat saling 'menggoda' antara satu sama lain.

      Liow ketika berucap di Sidang Kemuncak Belia Cina di Serdang Sabtu lalu berkata, keadaan itu berpunca daripada pengundi Cina yang menyokong DAP pada PRU lalu.

      "Ingatan saya kepada Umno, jangan atau berhentilah memberi lagi kerusi majoriti Melayu kepada MCA. Biar dia bergasak dengan DAP di kawasan majoriti Cina.

      "Jika mereka kalah kesemua kerusi kawasan Cina, tidak perlu lagi dilantik sebagai senator bagi membolehkan mereka merasai kerusi menteri. Biarkan mereka melopong," kata Ridhuan.

      Sejak bila Cina undi MCA?

      Ridhuan berkata sekiranya Umno tidak memberi laluan kepada MCA untuk bertanding di kawasan majoriti Melayu, parti berasaskan kaum Cina itu tidak mungkin wujud seperti hari ini.

      "Sejak bila orang Cina menyokong atau mengundi MCA? Atau MCA sahaja yang terlebih perasan?

      Delete
  6. Fbi susah payah diasat perompak 1 mdb kerana gubah wang haram di amerikana.....menteri malaysia dengan mudah arah polis tutup siasatan rompakan 1mdb....memalukan..

    Kalo rakyat malaysia nak hukum perompak 1mdb umno mesti ditumbangkan dlm pru14...

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Bersyukurlah wahai parti Cina MCA. Sila ambil cermin paling besar dan lihat muka sendiri. Tanya diri sendiri? Semua kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) yang dimenangi sehingga ke hari ini atas ehsan siapa? Melayu atau Cina?

      "Jika terlampau ultra kiasu, berhentilah daripada menjadi ahli politik kerana kehadiran dan kemunculan kenyataan kamu amat mengguris hati-hati Melayu. Jangan hiris lagi hati mereka yang telah memenangkan kamu," tulisnya.

      Ridhuan berkata, daripada tujuh kerusi parlimen yang dimenangi MCA pada PRU lalu, enam adalah kerusi majoriti pengundi Melayu.

      Manakala daripada 11 kerusi DUN, sembilan adalah kerusi majoriti Melayu ataupun lebih ramai pengundi Melayu daripada pengundi Cina.

      "Dalam kata lain, sejumlah 15 daripada 18 kerusi MCA (ataupun 83.3%) adalah terletak di kawasan Melayu luar bandar," katanya.

      'Kaya kerana belas ihsan'

      Ridhuan dalam tulisannya turut membangkitkan kekayaan kaum Cina di Malaysia yang didakwanya hasil daripada ihsan kerajaan yang dipimpin Melayu.

      "Sebenarnya ramai tidak tahu bahawa sebahagian Cina yang kaya raya hari ini, perantaranya adalah MCA dan Gerakan. MCA dan Gerakan melalui peranannya dalam kerajaan telah memperkayakan ramai Cina.

      "Mana mungkin Genting Highland boleh tersergam indah di puncak bukit tanpa pengantara dan tanpa belas ihsan pemimpin Melayu memberikan tanah dan laluan untuk menerokai hutan balak tersebut.

      "Begitu juga dengan projek-projek besar yang lain dan bangunan pencakar langit yang didirikan," katanya.

      'Cuba pacak 'Hua' di Thailand'

      Tambahnya, bangunan Persatuan Cina Hua Zong yang menjadi tempat berlangsung Sidang Kemuncak Belia Cina Malaysia bersama perdana menteri Sabtu lalu tidak mungkin berdiri tanpa bantuan kerajaan.


      Delete
  7. Sdr admin boleh tak tolong perbaiki ini ayat
    Tidak jelas:'Najib menjadi kebencian rakyat'
    Rentikan lah sdr, ini dongeng punya hikayat
    Madey & PH tu le yg dah nak tamat riwayat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tajuk FMT News 25 Okt 2017

      Pengarah: Alat perubatan pakai-buang selamat diguna semula

      Untuk bacaan selanjutnya...

      http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/10/25/pengarah-alat-perubatan-pakai-buang-selamat-diguna-semula/

      PRU 14 moh kita ubah......kita undi Pakatan...!!

      Delete
    2. Malah, katanya persatuan itu dibenarkan memasang papan tanda tulisan 'Hua' yang bermaksud Cina, di sebuah negara "berasaskan kenegaraan Melayu".

      "Semua dibenarkan atas dasar toleransi. Pernahkah dihargai? Cuba Hua Zong pacak perkataan ‘Hua’ itu di Thailand atau Indonesia. Agak-agak boleh dapat atau tidak? Tetapi, ia dibenarkan di Malaysia.

      "Jika nak disenaraikan, banyak lagi bangunan pencakar langit kepunyaan mereka berdiri megah dengan ehsan kerajaan yang diterajui Umno dengan MCA dan Gerakan menjadi orang tengah.

      "Dalam kata lain, kejayaan sebahagian jutawan Cina hari ini bukan hanya merupakan titik peluh mereka sendiri. Tanpa bantuan Umno, MCA dan Gerakan dalam kerajaan, mana mungkin mereka boleh mendapat projek yang berskala besar," katanya.


      Delete
    3. Wak kojolq kengkang kalau dah bunting tu buatlah cara bunting.
      Pi berehat...

      Delete
    4. Pernah ku baca kat komen2... Bijan ditipu habis oleh Jho low dan sekutunya. Seolah-olah begitu bebal sehingga mudah ditipu. The truth is, idea mungkin diberi oleh JLow, tapi plan menyamun dan kelulusan dan sokongan semuanya dari Geng Bijan.

      Delete
    5. Dewan Ulamak PAS Pusat, (DUPP) menyifatkan tuduhan ke atas Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Tan Sri Dzulkifli Ahmad menjalin hubungan dengan wanita lain sangat berat dan melampau.

      Timbalan Ketua DUPP, Dr Ustaz Nik Zawawi Salleh menegaskan, Islam mengajar umatnya supaya mengemukakan empat saksi yang adil apabila mahu menuduh seseorang itu melakukan perbuatan keji.

      “Semua orang kena ingat dalam Islam pertuduhan yang mengham- piri zina satu perkara yang sangat berat,” katanya.

      Justeru tambah beliau, sebab itu Islam mengajar umatnya supaya kemukakan empat orang saksi yang adil apabila menuduh seseorang melakukan zina atau perkaraperkara yang seumpamanya seperti khalwat dan liwat.

      Beliau berkata, pertuduhan tersebut boleh memberi malu bukan sahaja kepada individu yang dituduh bahkan seluruh kaum keluarganya.

      Menurut beliau, sesiapa yang tidak boleh mengemukakan saksi yang adil mereka perlu dihukum dengan sebatan sebanyak 100 rotan.

      Dalam al-Quran katanya, ada menyebut, “Hendaklah kamu sebat penuduh tersebut sebanyak 100 kali.”

      Ini katanya, agar isu seumpama itu tidak menjadi satu amalan dan tuduahn seumpama itu kadangkala sangat melampau.

      “Tuduhan yang berlaku dalam negara ini banyak berunsur politik dan sesiapa yang sentiasa bercanggah dengan kerajaan maka mereka sentiasa dituduh dengan tuduhan pelbagai termasuk tuduhan zina, berkhalwat, bersama dengan isteri orang dan macam-macam lagi,” katanya.

      Beliau menegaskan, tuduhan itu seolah-olah sudah menjadi satu amalan dalam negara ini.

      Katanya, kes seumpama itu tidak boleh ditularkan, disiarkan dalam akhbar dan sebagainya sebelum perkara itu disabitkan oleh mahkamah.

      “Jika penuduh itu menuduh sewenang-wenangnya, orang yang menuduh itu perlu disebat di khalayak.

      Tuduhan itu yang dibuat itu perlu dibawa ke mahkamah dan dalam Islam pun setiap tuduhan perlu dibawa ke mahkamah,” tegasnya.

      Delete
    6. Amanat tok guru hj hadi awang tak berat ker?
      Buta perut punya manusia.

      Delete
    7. Namun, Jazlan menasihatkan agar ahli-ahli kumpulan NGO tersebut agar jangan terlalu ghairah mendedahkan kegiatan kongsi gelap secara agresif yang dikhuatiri akan mengancam keselamatan diri.

      Juga: Kongsi Gelap: NGO Dinasihati Tidak Terlalu Ghairah
      “Perkara ini disiasat dan diambil tindakan oleh pihak berkuasa, jadi NGO-NGO ini jangan terlalu ghairah untuk mendapatkan ‘mileage’ politik semata-mata dengan membuat apa-apa tuduhan, nanti keselamatan mereka sendiri terancam ini kerana kongsi gelap ini mempunyai jaringan dan pengaruh yang begitu besar dan akan mengancam nyawa dan sebagainya.

      “Jadi kita jangan ambil ringan mengenai perkara ini, kalau betul ada bukti laporkan, kerana ini bukan perkara main-main dengan penggunaan media sosial dan internet kegiatan (kongsi gelap) mereka sukar dikesan,” katanya.

      Sementara itu, Tan Sri Musa Hassan, bekas Ketua Polis Negara (KPN) turut mengulas tentang isu hubungan antara kumpulan ‘underground’ (kongsi gelap) dengan pihak polis, awal hari ini.

      Dalam satu wawancara, Tan Sri Musa menceritakan kembali kisah bagaimana semasa beliau menjawat jawatan sebagai CPO Johor (Ketua Polis Johor), beliau telah mengarahkan ketua-ketua kongsi gelap di negeri itu ditahan.

      Tindakan itu menyebabkan ramai daripada mereka melarikan diri ke luar negara.

      Oleh itu, beliau telah mengarahkan pihak polis pada waktu itu untuk membuat satu senarai tangkapan. Jika ketua-ketua kongsi gelap ini pulang ke negara ini, mereka akan segera ditangkap.

      “Saya mengarahkan pegawai-pegawai saya pada masa itu, buat satu senarai, bila mereka balik tangkap, mereka ini terlibat dengan pelacuran, terlibat dengan dadah, terlibat dengan macam-macam (aktiviti haram),” katanya.

      Tindakan tegas itu katanya telah menimbulkan kemarahan pihak-pihak tertentu yang terlibat dengan kegiatan haram.

      “Apabila saya buat begitu, banyak pihak-pihak ataupun kumpulan-kumpulan, yang terlibat dengan kegiatan haram, (jadi) marah.

      “Jadi oleh sebab itu apabila saya tegas sangat di sana, mereka yang atas ni dah ‘complaint’ terutama sekali memberitahu kepada IGP (Ketua Polis Negara) terdahulu, memberitahu saya ni pasal apa mengambil tindakan-tindakan begini.

      “Pasal apa you tak ‘control’ CPO (Ketua Polis),” katanya.

      Musa turut mendedahkan, ada ahli politik tertentu yang datang ke pejabatnya kerana tidak berpuas hati apabila ketua-ketua kongsi gelap yang ditahan adalah rakan-rakannya.

      Katanya lagi, hubungan kongsi gelap dengan pegawai-pegawai polis dan ahli politik memang sudah lama wujud.

      “Bila saya mengambil tindakan terhadap kumpulan ‘underground’ (kongsi gelap) ini, memang terlibat dengan kawan-kawan mereka, termasuk pegawai polis atau pun orang politik, mereka dah lama wujud,” dedahnya.

      Katanya lagi, mereka (ahli politik dan pegawai polis terlibat) ini menjadi marah kerana habuan yang disebutnya sebagai ‘duit extra’ (duit haram) mereka terjejas.

      Dedahnya lagi, kumpulan kongsi gelap ini mampu mengawal ahli politik dan pegawai polis kerana mereka menjalankan aktiviti haram seperti dadah, pelacuran, pemerdagangan manusia, dan pengubahan wang haram.

      Justeru mereka tidak perlu membayar cukai kepada kerajaan menyebabkan mereka mempunyai dana yang besar untuk mengawal individu-individu yang disebutkan di atas.

      Dengan angka pusat perjudian meningkat daripada 600 kepada 3,000 di Lembah Klang sahaja dalam tempoh dua tahun kebelakangan ini, tindakan keras perlu diambil bagi membanteras kegiatan itu yang boleh menyebabkan kepincangan dalam masyarakat dan institusi kekeluargaan. –

      Delete
  8. LAGU A. RAMLIE: KASIH TAK SUDAH

    Tangis sedu, deru bayu
    Gundah pilu, di dlm kalbu
    Resah jiwa, dendam merindu
    Pada mu dinda, oh kasih ku

    Ku merintih, nada jiwa
    Tanda hati, merana kecewa
    Cemas debar, kasih mesra
    Tinggal kenangan, peristiwa

    Chorus:

    Sayang di sayang, pujaan sayang
    Cinta nan murni, ku ujikan
    Orang dikenang, kian menghilang
    Melepas kasih, di khayalan

    Dengan hati, pilu gundah
    Mengenang kasih, tak sudah-sudah
    Jiwa sedih, gelisah rasa
    Dalam suasana, ku derita

    _________________________
    Ku tujukan khas utk si Dia,
    Salam rindu di angin nan lalu.
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoiii!!! abang angau sengau mengigau mengiau .. pantat kau tu dah lemau dikerja bang sada sado bangla...sedau diri la woii...menyemak la kau angau nih ...oang nak bincang masa depan Malaysia la, bukak blog sendiri la nak angau...lemau woii....

      Delete
    2. Tan Sri Noh Omar hari ini memulangkan paku buah keras kepada Lim Kit Siang, dengan menggesa penasihat DAP itu menasihatkan anaknya Lim Guan Eng agar meletakkan jawatan sebagai ketua menteri Pulau Pinang susulan insiden tanah runtuh Sabtu lalu.

      September lalu, Kit Siang pernah mendesak Noh agar meletakkan jawatan selepas kebakaran Pusat Tahfiz Quran Darul Ittifaqiyah, Keramat Ujung bulan lalu, yang meragut 23 nyawa.

      Menyifatkan kejadian tanah runtuh itu bukan isu politik, Noh membidas pembangkang yang menurutnya sebelum ini suka mempolitikkan tragedi yang berlaku.

      "Seperti tahfiz terbakar, mereka cari peluang politikkan isu. Mereka tekan saya sebagai menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan untuk letak jawatan untuk bertanggungjawab terhadap kebakaran itu.

      "Hari ini, saya nak nasihatkan pula Kit Siang, tolong nasihatkan anaknya untuk letak jawatan dan bertanggungjawab terhadap tenah runtuh.

      "Tuhan Maha Kaya, (tragedi itu) terjadi pula di negeri anaknya. Suruhlah dia letak jawatan," katanya pada sidang media di Parlimen, hari ini.

      Kit Siang sebelum ini berkata Noh wajar dipecat atau sekurang-kurangnya dipindahkan ke kementerian lain kerana gagal menjalankan tanggungjawab memastikan 'kesejahteraan bandar'.

      Kerajaan negeri diminta bentang laporan

      Sementara itu mengulas insiden berkenaan, Noh berkata garis panduan Perancangan Pembangunan Di Kawasan Bukit dan Tanah Tinggi kerajaan negeri mungkin lebih menyeluruh berbanding kementeriannya.

      Bagaimanapun, Noh berkata kerajaan negeri Pulau Pinang diminta membentangkan laporan penuh berhubung insiden tersebut.

      "Kita sudah tulis surat kepada kerajaan negeri untuk mereka bentangkan laporan peristiwa tanah runtuh ini dalam mesyuarat majlis perancang fizikal negara untuk kita tahu lebih lanjut," tambah Noh.


      Delete
    3. LGE...Apa tunngu lagi, letaklah jawatan sekarang tanpa tangguh...tak payah nak putar, spin satu alam tuduh sana sini, sendiri salah tak mau t/jawab ka...lu mau ingat, itu kes banglo tarak setel lagi..lu sapa...lu langsi lu mati lah pek!

      Delete
    4. Apa yg kau merepek ni geng dildo? Balik main dildo lgi baik!

      Delete
    5. DAP diingat supaya menghentikan kebiadaban parti itu yang mutakhir ini galak mencampuri hal ehwal agama Islam. Cukup sudah dengan sentimen perkauman yang pernah diapi-apikan, kini DAP wajib menahan diri dari terus berwatak melampau. Jika tidak, sikap itu hanyalah mencabar kesabaran umat Islam yang sewajarnya tidak disentuh sama sekali dan mungkin mengundang kemarahan.

      Bukan sekali DAP secara terang-terangan campur tangan urusan umat Islam, malah sering menyerlahkan sikap anti-Islam. Permusuhan ditunjukkan DAP juga menjangkau kepada tokoh-tokoh penting umat Islam antaranya terhadap pendakwah perbandingan agama, Dr Zakir Naik. DAP bukan sahaja pernah menggelar secara keterlaluan, malah seolah-olah menjadikannya ancaman.

      Inilah paranoid DAP lalu mencipta kebencian dan persengketaan yang menyanggahi sama sekali kecenderungan umat Islam sedunia terhadap pendakwah itu. Dr Zakir Naik diakui dan diiktiraf atas keilmuan serta pendekatan beliau yang sederhana. Beliau mengemukakan pandangan secara akademik secara hujah perbincangan tanpa ada elemen hasutan dan ekstrem.

      Demikian itu penampilannya, mengapa pula DAP menunjukkan sikap bebal dan kecaman? DAP seharusnya matang untuk berdepan segala perbezaan langsung dengannya secara wacana atau debat sihat lagi harmoni. Namun, pastikan tujuannya ke arah menemukan dan mengakui hakikat kebenaran. Tidak perlu zahirkan busuk hati dan kedengkian terhadapnya tanpa alasan yang benar.

      Perlu diingati oleh DAP, Dr Zakir Naik bukan asing bagi negara ini di mana beliau pernah dinobatkan oleh Kerajaan Malaysia selaku Tokoh Maal Hijrah dan anugerah itu diterimanya sendiri dari Yang DiPertuan Agong. Oleh itu, DAP jangan bertabiat cabul untuk menjadikan beliau sasaran politik dan seolah-olah melancarkan perang terhadap kepentingan Islam di negara ini.

      Delete
    6. GN, bila kopipes kena OSA? kah kah kah kah

      Delete
  9. Di NEGARA DARUL PENYANGAK di mana CASH IS KING tiada apa yg MUSTAHIL. SISTEM NEGARA semakin BOBROK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lembaga pengarah Felda Investment Corporation Sdn Bhd (FIC) akan bermesyuarat esok untuk membincang kemungkinan menyaman Rafizi Ramli yang mendakwa firma itu menubuhkan syarikat baharu bagi tujuan pembelian hotel di London.
      Pengerusi Felda, Tan Sri Shahrir Samad menyifatkan tuduhan ahli Parlimen Pandan itu sangat berat dan fitnah besar.
      “Esok, FIC akan bincang untuk (saman) sebab kes ini serius. Tidak ada syarikat baharu didaftarkan sebab syarikat yang disebut ditubuhkan adalah milik FIC.
      “Jadi, apa perlu kita tubuh syarikat baharu?” katanya pada sidang media di luar Dewan Rakyat hari ini.
      Khamis lalu, Rafizi mendakwa pemilik Hotel Grand Plaza Kensington di London, FIC London Hotel Pte Limited (FLH) yang didaftarkan di British Virgin Islands (BVI) sudah ditutup.
      Naib presiden PKR itu mendakwa warta rasmi kerajaan BVI bertarikh 19 Mei 2016 menyenaraikan FLH dibatalkan pendaftaran dan dibubarkan kerana tidak membayar yuran tahunan.
      Semalam pula, Rafizi mendakwa anak syarikat FIC itu hanya didaftarkan pada 13 Oktober lalu, iaitu hari sama beliau membuat pendedahan mengenai firma itu tidak memiliki hotel di London.

      Delete
  10. Jho low masih belum terlepas dan masih bebas budin
    Nk harap kita tangkap mmg makin lesap dier slagi jiban masih ada
    UNDI PAKATAN
    KITA SERET PUAK LAHANAT NIE KESEMUANYA
    JHO LOW ITU KUNCI ULAH MEREKA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak mungkin deme nak tangkap Jho Lo.
      Sekali Jho Lo bukak mulot.......habis maammposs sumernya.

      Jangan harap boleh terjadi selagi deme pegang kuasa.

      Delete
    2. Abdul Rahman Dahlan today said Penang’s success in topping the list of states with the highest manufacturing-sector investments in the first half of 2017 shows that the federal government was fair to opposition-controlled states.

      The minister in the prime minister’s department said the approved investments totalling RM7.7 billion recorded in Penang proved Putrajaya did not discriminate in attracting and promoting investments in the country.

      He said further evidence lay in the government’s move to build infrastructure networks like the MRT, LRT and highways across Selangor, that is also ruled by federal opposition parties.

      He also cited the Digital Free Trade Zone as an “e-fulfilment hub” that would be located at the KLIA Aeropolis in Selangor, and the 25km Second Penang Bridge connecting the mainland and the island as other examples.

      “Amidst spreading false propaganda, Selangor and Penang enjoy the economic growth, development, prosperity and stability brought by the federal government,” he said.

      “Their modus operandi is to claim credit for all positive achievements in their states and blame the federal government for any negative news at the very first chance.

      “Malaysians must realise and judge for themselves which side has been busy managing the economy and which side has been busy politicking,” he said in a statement today.

      Rahman said credit should also be given to the Malaysian Investment Development Authority (MIDA) under the international trade and industry ministry for promoting Malaysia globally to attract direct investments.

      He said MIDA assisted and facilitated investors by cooperating with relevant agencies at both federal and state levels to secure infrastructure facilities, expedite regulatory approvals, extend support on reinvestments and expansions, and act as a one-stop centre for investors.

      He said incentives like the provision of “pioneer status” (PS) and “investment tax allowance” (ITA) were also offered by the federal government for manufacturing and services investors.

      Rahman added the opposition had made a series of “false allegations” that included among others that Malaysia was no longer a preferred investment destination; that its foreign investors were fleeing; and that it was a failed nation although data on the actual situation showed otherwise.

      “Net foreign direct investments (FDI) flow into Malaysia has been rising from RM23.9 billion (in 2008) to RM47.2 billion (2016), and since 2014 it has been steadily increasing despite external uncertainties such as plunging commodity prices and volatility in global financial markets,” he said.

      Delete
    3. Kerajaan PH Selangor dan Penang ni mana kenal erti bersyukur setelah begitu banyak bantuan yang telah diberikan oleh Federal kpd mereka. Dia orang ingat boleh survive ke tanpa k/sama kerajaan . Ini menutup mulut kata2 yg menuduh ujudnya diskriminasi terhadap mereka, 1 Malaya tau Azmin dan LGE ni merupakan manusia yg paling ego dan sombong, tak pernah nak bert/kasih atas segala bantuan yg telah diberikan oleh kerajaan selama ini...orang mcm ni lah yang bakal mengundang bala besar kpd Selangor dan Penang!

      Delete
    4. Wak kojala kengkang dah bunting lagi mau BOBROK

      Delete
    5. Geng dildo yg kegersangan!

      Delete
    6. KEZALIMAN terhadap etnik Rohingya di Myanmar boleh dikatakan unik dalam sejarah penzaliman.

      Pensyarah Jabatan Pengajian Strategik, Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, Profesor Dr Ruhanas Harun berkata, ini kerana penzaliman secara sistematik dan dunia mendiamkan diri.

      “Jika lihat pada perang dunia kedua, Hitler menzalimi orang Yahudi kerana merampas ekonomi Jerman.

      “Di Rwanda, sudah berlalu dan selesai, tiada penindasan asal usul. Ada juga masalah etnik di negara lain, tetapi tiada penzaliman sebegitu rupa seperti yang berlaku di Myanmar. Penzaliman berlaku secara sistematik,” katanya, semalam.

      Menurutnya, sejak merdeka lagi Myanmar dahulunya Burma, mahu membina nasionalisme asal nasionalis dan Buddha.

      “Itulah masalah Rohingya, mereka bukan Burma dan bukan Buddha, sedangkan etnik lain, mereka diiktiraf dan bukan beragama Islam.

      “Selepas itu berlaku penyingkiran sistematik orang Rohingya, berlaku operasi besar-besaran. Sebab itu, pada 1990-an, etnik itu lari ke Malaysia. Kenapa berlaku sebegini dan mengapa dunia mendiamkan diri?

      “Kenapa nasib Rohingya tidak terbela. Adakah kerana mereka stateless? Saya kira kepentingan negara lain boleh pengaruhi menyebelahi Myanmar," katanya.

      Ruhanas berkata, penderitaan etnik Rohingya itu berpunca daripada undang-undang Myanmar 1982 yang mengiktiraf 135 etnik sahaja, tidak Rohingya.

      “Sedangkan mereka sudah lama di situ sebelum kedatangan British lagi,” katanya.

      Delete
    7. GN, bila kopipes nak kena OSA kah kah kah

      Delete
  11. Hadehhhhh....jho low lepas ?? Dulu kat prlimen ckp cari tak jumpa.


    Bekas2 boss SRC,1MDB yg hilang menyorok dah jumpa blom?? Aku nak soal diorg sendiri ni....


    nk harap si pandi ali dh tutup kes la pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Persatuan Pesara Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Malaysia (5-PM) cawangan Kedah sebulat suara menentang sekeras-kerasnya cadangan kerajaan untuk meluluskan Sijil Peperiksaan Bersekutu (UEC) bagi pelajar menengah Cina dan penambahan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) di negara ini.

      Yang Dipertuanya, Nordin Kayat berkata, bantahan itu bukan kerana perkauman, tetapi disebabkan ia jelas menentang dasar perlembagaan negara.

      "Dasar perlembagaan negara hanya iktiraf Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan di seluruh negara," katanya.

      Beliau berkata demikian kepada pemberita pada alam sidang media selepas tamat Mesyuarat Ahli Jawatankuasa ( AJK) PM-5 di Sekolah Menengah Kebangsaan Tanjung Puteri, di sini hari ini.

      Menurutnya, Sijil Pelajaran Malaysia ( SPM) akan terjejas sekiranya UEC dilaksanakan.

      "Selama ini SPM adalah alat penyambung pengajian di IPT dan untuk memperoleh pekerjaan khususnya dalam sektor kerajaan.

      "Sekiranya UEC diluluskannya bermakna SPM tidak lagi diperlukan. Subjek dalam UEC itu sendiri tidak memartabatkan bahasa kebangsaan . Semua subjek melainkan Bahasa Melayu diajar dalam Bahasa Cina," katanya.

      Nordin berkata, kerajaan dilihat cuba menabur gula-gula politik bagi menarik sokongan masyarakat Cina.

      "Selain itu tiada keperluan mendesak tambah SJKC. Tetapi kini kerajaan sewenang-wenangnya mahu menambahkan bilangan SJKC," katanya.

      Delete
    2. Bukankah Nik Faisal Nik kamil ada di Sukarharjo jawa tengah.Siap ada gambar sekali dia di jawa tengah.Pegilah say hai ke dia..apalah susah sgt nk jumpa mamat tu.

      Delete
    3. Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng tidak boleh melepaskan diri daripada tanggungjawab berhubung kejadian tanah runtuh di tapak projek perumahan mampu milik di Lengkok Lembah Permai, Tanjung Bungah, Sabtu lalu.

      Menurut Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee, pemimpin DAP itu tidak boleh memandang ringan kejadian tersebut yang membabitkan 11 pekerja termasuk rakyat tempatan terkorban akibat tertimbus dalam kejadian tanah runtuh.

      "Guan Eng tidak boleh mengambil mudah insiden tersebut dan beliau sepatutnya memohon maaf secara terbuka kepada mangsa terbabit.

      "Ini bukan soal politik, tetapi ini soal nyawa manusia, mereka tertimbus hidup-hidup akibat kecuaian manusia.

      "Nyawa manusia yang terkorban dalam insiden tanah runtuh itu dalam tanggungjawab kerajaan negeri Pulau Pinang dan Guan Eng sewajarnya bertanggungjawab," tegasnya dalam catatan terbaharu di laman blog umnobahagiancheras.blogspot.my miliknya.

      Delete
  12. 1MDB ini pada umumnya bala atau rahmat pada negara malah dunia?
    Terlampau banyak kesangsian atau achievement cemerlang ketika beroperasi nya sykt lahanat nie?
    Andai cemerlang mengapa begitu huru hara keadaannya?
    Bukan dalam negara seantero dunia ambil perhatian dan tak kurang juga ambil tindakan
    Wang tak jelas datang di laburkan di negara luar sampai money trail bagai?
    Rasa ia bukan bisnes yg halal
    Untuk meransang ekonomi dalam dan luar
    Ia ciptaan ketua kumpulan penyamun yg ada undang undang
    Untuk menjarah harta kekayaan negara secara mudah dan tepat
    Dengan maklumat dihujung jari
    Meteka lupa money trail cukup jdi bukti ulah penyamun dowg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adun Tanjung Bungah dari DAP, Teh Yee Cheu dalam kenyataannya menggesa Kerajaan Pulau Pinang agar mengarahkan pemaju projek pembinaan rumah mampu milik 50 tingkat di Lembah Permai menjalankan kerja pembersihan sepenuhnya bagi memastikan tiada mangsa lain yang masih terperangkap.

      Dalam kenyataannya, Yee Cheu berkata, pada pagi hari kejadian, dia diberitahu bahawa terdapat lebih dari 20 orang terperangkap di tempat runtuhan tersebut.


      Menurutnya, kerajaan negeri perlu bertanggungjawab dalam memastikan tiada lagi mangsa yang masih terperangkap seperti yang didakwa.

      Difahamkan, Yee Cheu turut membuat laporan polis berhubung perkara itu kira-kira jam 3.25 petang tadi.

      Delete
  13. "humans propose but God disposes"

    kita mencadang tetapi Allah swt memutuskan nya.

    we plan but allah swt is d best of planners.

    kita merancang ,tetapi akhir nya perancangan Allah swt mengatasi segala galanya.

    saya percaya pengaruh rosmah tiada bandingan nya.

    drpd dulu lagi saya dah war2 kan slogan :-

    'utk mengeyahkan rosmah drpd menggangu gugat pentadbiran Negara, najib wajib d korbankan'.

    zahid n lain2 amat sedar tentang scenario ini.

    'disobey at yr own peril'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan mesti tentukan kemenangan di PRU14 nanti.......demi merubah 360 darjah lanskap politik negara dan nasib rakyat.

      Kalo sudah kehendak Allah swt......yg impossible pon boleh belaku.

      Insha-Allah Pakatan akan menang.....ameen.

      Delete
    2. Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP), Sahabat Alam Malaysia (SAM) dan Persatuan Penduduk Tanjung Bungah (TBRA) amat terkejut apabila mendapati bahawa kerajaan negeri dan Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) memilih untuk tidak mempedulikan bantahan oleh Jabatan Alam Sekitar (JAS) bagi tapak pembangunan projek kediaman di Lembah Permai, Tanjung Bungah.

      JAS telah menolak permohonan bagi kebenaran merancang selepas mengambilkira bahawa tapak pembangunan itu terletak berdekatan kawasan kuari dan tidak terdapat zon penampan antara projek apartmen dan aktiviti kuari berdekatan seperti yang dinyatakan dalam ‘Garis Panduan Tapak dan Zon Kawasan Kediaman dan Industri’.

      Dalam kenyataan yang dikeluarkan oleh kementerian sumber asli dan alam sekitar pada 22 Oktober 2017, dinyatakan bahawa kawasan persekitaran itu tidak selamat dan aman untuk penduduk mendiaminya.

      Kerajaan negeri dan MBPP mesti menjelaskan kenapa mereka tidak mematuhi saranan JAS.
      Jawatankuasa Pusat Sehenti MBPP terdiri daripada datuk bandar dan agensi teknikal seperti JAS, JKR, JPS, pejabat tanah dan daerah, dan sebagainya. Pihak majlis berunding dengan agensi teknikal yang merupakan badan pakar sama ada terdapat sebarang bantahan terhadap pembangunan.

      Kerajaan negeri dan majlis khususnya mesti menjelaskan alasan tidak mempedulikan saranan JAS.

      Bantahan oleh JAS tidak boleh dipandang ringan memandangkan pihak jabatan itu bertanggungjawab untuk memastikan keselamatan alam sekitar.

      Delete
    3. Pak Rahman tak minat jalan jalan ke Desa Sukaharjo jawa tengah.Manalah tau boleh jumpa Nik Faisal Nik Kamil.

      Delete
    4. PAS bersedia bekerjasama dengan Umno, namun ia hanya akan berlaku dalam konteks ‘sebelum’ dan ‘selepas’ pilihan raya.

      Pengarah Pusat Penyelidikan PAS, Dr Mohd Zuhdi Marzuki menjelaskan kerjasama yang dimaksudkan itu adalah melibatkan perihal seperti pemerkasaan syariah Islam, isu kemanusiaan Rohingya selain bersama dalam menyekat kemaraan DAP dalam politik negara.

      Sementara itu dalam konteks menghadapi pilihan raya, jelas Mohd Zuhdi, PAS tetap akan bersama blok ketiga Gagasan Sejahtera (GAGASAN) sebagaimana yang ditegaskan parti berteraskan Islam itu sebelum ini.

      "Kita (bekerjasama) bukan hanya untuk hadapi pilihan raya tetapi juga semua aspek-aspek yang dengan kepentingan Islam dan juga kepentingan orang Melayu. PAS kita bersedia bekerjasama dengan semua pihak termasuklah Umno yang menjadi tunjang kepada kerajaan. Itu dalam konteks sebelum pilihan raya dan juga selepas.

      Delete
  14. Kerajaan Pakatan Harapan kita harap jadi kenyataan
    Sebab mereka sudah ikrar derita rakyat akan diatasi
    100 hari pertama GST dihapuskan RCI 1MDB dijalankan
    Good Gvnance dilaksanakan rezab negara penuh berisi




    ReplyDelete
    Replies
    1. 100 hari pertama GST dihapuskan RCI 1MDB dijalankan
      Good Gvnance dilaksanakan rezab negara penuh berisi
      Pekerja asing pula diganti dengan rakyat tempatan
      Kuranglah pengangguran para graduan siswazah siswi

      Delete
    2. Pekerja asing pula digantikan dengan rakyat tempatan
      Kuranglah pengangguran para graduan siswazah siswi
      RCI 1MDB dijalankan semua yang khianat akan dibicarakan
      Perbicaran yang adil tanpa bias biar tiada dakwa dakwi

      Delete
    3. Seronok juga tengok cai1107 punya gurauan
      Kesian dia, dah tgh harii masih dibuai igauan
      Tidak ingat ke, pengakuan bekas negarawan
      3 penjuru, PH nak menang, di luar jangkauan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    4. RCI 1MDB dijalankan semua yg khianat akan dibicarakan
      Perbicaran yang adil tanpa bias biar tiada dakwa dakwi
      Ini bukan angan angan jika PH terajui pemerintahan
      Bila struktur pentadbiran menjalani transformasi

      Delete
    5. 11.07.....betol....pengangguran mesti ditangani. Kurangkan pekerja asing........

      Kita terlampau bergantung kepada pekerja asing.

      Kita patut gilap skill dan mahirkan rakyat Msia........bukan mahirkan pekerja asing.

      Delete
    6. Usahlah cai nak bermimpi di siang hari
      Tak kan rakyat nak sokong si Malabari
      Pengerusi parti caca merba haluan kiri
      Tapii tak apalah cai mau syok2 sendiri

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaahhh

      Delete
    7. Tidak ingat ke, pengakuan bekas negarawan
      3 penjuru, PH nak menang, di luar jangkauan
      Tuan percaya ke dengan itu bekas negarawan
      Jika begitu benarlah tuan hanya budak ingusan

      Delete
    8. Macai pasu mno menyampok terganggu my tumpuan
      Tak pe lah layan je tak nanti nangis melalak
      Ni macai 1133 saya nak kongsi sikit pengetahuan
      Terimalah kenyatan pas umno rakyat nak tolak

      Delete
    9. Itu wak kojola kengkang bunting karabau mau bertanding di kerusi belakang mati atas tiket umnongok

      Delete
    10. Berdasarkan kepada bantahan oleh JAS, seluruh proses kelulusan untuk projek itu seharusnya dianggap tidak sah kerana tidak mengikuti proses perundangan.

      Seterusnya, Rancangan Struktur Negeri Pulau Pinang (RSNPP) juga telah dilanggar oleh pihak berkuasa negeri dan MBPP.

      Menurut RSNPP yang diwartakan dan mempunyai kuatkuasa undang-undang, kawasan Tanjung Bungah dikhususkan sebagai ‘koridor kedua’. Seterusnya RSNPP menyatakan projek perumahan di kawasan ‘koridor kedua’ tidak boleh melebihi 15 unit seekar.

      Bagaimana projek perumahan seperti itu yang jelas melanggar Rancangan Struktur dibenarkan mestilah disiasat.

      Jelas sekali, satu Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) mestilah ditubuhkan bagi menangani isu perundangan dan kenapa pihak berkuasa Negeri dan MBPP tidak mematuhi undang-undang, RSNPP serta Garis Panduan dan Bantahan JAS.

      Ini bukan sekadar satu tragedi di tapak pembinaan. Ia jelas berkaitan dengan pembangunan tanah bukit dan proses yang meliputi kelulusan perancangan dan pencabulan undang-undang.

      RCI ini mestilah menyeluruh untuk memastikan semua pihak berkuasa bertanggungjawab dipertanggungjawabkan termasuk pihak berkuasa kerajaan berkenaan daripada ketua menteri hinggalah MBPP, pemaju dan kontraktor bertanggungjawab.

      JAS juga seharusnya lebih proaktif dalam mengambil tindakan apabila kerajaan negeri dan pihak berkuasa tempatan tidak mempedulikan saranan mereka. Ini bukan satu perkara yang kecil.
      Seterusnya, kami mengesa pihak kerajaan negeri dan majlis serta pemaju menyediakan pampasan yang sewajarnya kepada keluarga mangsa yang kehilangan nyawa dalam tragedi itu.

      Keluarga mangsa boleh datang ke Pejabat CAP untuk mendapatkan bantuan jika memerlukannya.
      Tambahan lagi, pembeli unit dalam projek itu seharusnya layak untuk mendapatkan semula pembayaran balik sepenuhnya dan projek itu perlu dihentikan dan tidak dibenarkan untuk dijalankan atas faktor keselamatan.

      Delete
  15. 1mdb ialah cash cow untuk jiban

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hartanah yang menempatkan Pusat Khidmat Dun Salor dan Parti Amanah Negara (PAN) di mukim Pendek kini dijual oleh pemiliknya.

      Berikutan itu hartanah tersebut biar pun dikatakan pernah diberi kebenaran pemiliknya kepada PAN beroperasi, namun sekarang ia terbatal kerana sudah dimiliki pihak lain.

      Difahamkan penjualan dibuat bagi menyelesaikan urusan tuntutan pusaka dan perkara lain yang berkaitan.

      Sumber PAS Kelantan memberitahu isteri arwah Ahmad Rosli Ibrahim, Haripah Dollah ada memaklum kepada seorang anggota keluarganya bagi menjual tanah tersebut.

      Ekoran itu katanya, anggota keluarganya memaklum kepada PAS negeri mengenai hasrat pemiliknya menjual hartanah terbabit.

      Dan setelah perundingan dibuat pemiliknya bersetuju menjual pada harga RM700,000 termasuk bangunan di lot berkenaan.

      “Urusan pindah milik selesai 18 September lepas dan berikutan itu notis dikeluar pejabat peguam bagi membolehkan mereka yang berada di bangunan di situ mengosong dalam tempoh sebulan.

      “Notis pengosongan beberapa kali dihantar namun tiada sesiapa di premis berkenaan. Ini menyebabkan notis ditampal di pagar pada 12 Oktober lepas,” katanya.

      Sebuah akhbar tempatan Khamis lalu melaporkan Adun Salor, Dato’ Husam Musa dihalau keluar daripada bangunan pusat khidmat Dun Salor di Pendek.

      Ekoran itu Adun PAN terbabit dilapor akan mencabar arahan mengosongkan bangunan itu yang dinamakan sebagai Wisma Tok Guru.

      Husam memberitahu beliau akan memfailkan kes berkenaan di mahkamah selepas menerima notis.
      Sumber terbabit juga memberitahu urusan penukaran nama pemilik dibuat di rumah Harifah memandangkan beliau masih dalam endah selepas kematian suaminya 27 Julai lepas.

      “Adalah tidak berbangkit ada konspirasi terhadap jual beli hartanah tersebut kerana ia sah dari sudut undang- undang,” ujarnya.

      Menurutnya juga pemilik baru hartanah tersebut akan mendapat perintah mahkamah selepas berakhir notis pengosongan bangunan itu dalam tempoh 30 hari setelah notis dihantar.

      Tanah yang dijual terdapat tiga lot. Menurut sumber lain pula pemilik asal tanah berkenaan ialah Minah Musa yang didaftarkan pada 1960.

      Bagaimanapun difahamkan berlaku pindah milik kepada orang kedua dipercayai diwakafkan menggunakan nama Haripahv Dollah pada 1993. Ahmad Rosli juga bekas calon PAS Dun Kok Lanas dan pernah dilantik sebagai senator bagi penggal 2008-2011.

      Allahyarham yang pernah menang di Dun Salor pada 1990 di atas tiket Semangat 46. Bagaimanapun selepas parti itu dibubar beliau menyertai Umno dan dilantik Setiausaha Umno Ke lantan.
      Geran pemilik baru tanah itu dilulus pada 11 Oktober lepas dengan menamakan

      Delete
  16. Pak.lebai pas kata haram kalau tak sokong umno najip dan jho low.


    Asalkan jho low bukan Dap maka wajin dan harus sokong umno dan Mca Jho low

    ReplyDelete
    Replies
    1. Imam Jho Low.......mazhab baru ke...??
      Bersih lagi suci.

      Delete
    2. Pendedahan bahawa sembilan ‘dragon’ mendalangi kegiatan perjudian haram dan aktiviti tidak bermoral sejak sekian lama sesuatu yang tidak boleh dipandang ringan.

      Presiden Teras Pengupayaan Melayu (Teras), Mohamad Azmi Hamid berkata, rakyat tidak mahu negara ini akhirnya dikenali sebagai negara yang dikawal gangster (kongsi gelap) sama ada dalam mahupun luar ne-gara.

      “Apatah lagi ini bukan sahaja melibatkan soal jenayah perlindungan kononnya kepada pihak tertentu untuk menjaga operasi haram mereka,” katanya.

      Malah dakwanya, kumpulan sembilan dragon itu mampu mengutip sebanyak RM5 bilion sebulan hasil daripada pusat perjudian seluruh negara melalui sistem hierarki yang dilaksanakan sejak sekian lama.

      Menurut Azmi, jika jenayah tersebut telah melibat kutipan RM5 bilion ia bukan dilihat sebagai jumlah wang yang besar tetapi ia boleh memberi ancaman kepada keselamatan negara.

      Katanya, isu tersebut sudah melangkaui kepada situasi keselamatan yang sangat serius.

      “Kita tidak tahu apa lagi yang dibuat mereka dan bukan sahaja melindungi judi haram mungkin juga benda lain termasuk soal sindikit perdagangan manusia.

      Sindikit sebegini boleh berleluasa jika dibiarkan begitu sahaja,” tegasnya.

      Jadi katanya, jika pendedahan yang dibuat itu benar maka pihak berkuasa tidak boleh bertanggguh lagi untuk mengambil tindakan yang drastik.

      Katanya, pihak berkuasa perlu adakan siasatan rapi untuk perangi jenayah tersebut.
      “Kita harap mereka siasat sehingga ke peringkat akar umbi kerana kebiasaannya yang menjadi mangsa orangorang yang kecil dan jika tidak dapat bayar mereka akan diugut dan sebagainya” dakwanya .

      Beliau berkata, kes tersebut bukan satu benda yang terlalu baharu kerana sebelum ini pernah terjadi ‘along’ memburu pelanggannya sampai ke peringkat menyerang rumah dan jenayah lain.

      Delete
  17. Jho lo rompak lebih 9 billion ikut siasatan fbi...wang 1 mdb lesap 28 billion ikut laporan PAC....

    Ahli2 umno tetap sokong geng kassim baba....bodoo betul melayu umno...kalo mat salleh dah terajang geng kassim baba dari kerusi PM...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jho Lo ada sijil halal toiyyiban.
      Itu pasal tak payah siasat.

      Delete
    2. "Mesti ada usaha yang dilakukan untuk halang DAP daripada dominan dalam politik Malaysia. Jadi ini melibatkan bukan hanya Umno dan PAS bahkan seluruh orang Melayu dan pengundi Islam mestilah menyedari kepentingan perkara ini dan bahaya DAP ini.

      "Kita punya pendirian dalam konteks menghadapi pilihan raya akan datang ini sebagaimana yang telah kita maklumkan. PAS akan hadapi pilihanraya ini dengan Gagasan Sejahtera (GAGASAN).. Itu memang sudah disepakati oleh pimpinan PAS bahawa kita akan masuk pilihan raya ini dengan gabungan baru GAGASAN," katanya ketika dihubungi Antarapos hari ini.

      Dalam pada itu, Zuhdi juga berkata kerjasama bersama Umno selaku parti pemerintah haruslah melangkaui batas kepartian khususnya ke arah pemerkasaan Islam dalam pentadbiran negara.

      "Kerjasama PAS dengan Umno bukan satu keperluan. Bukan satu keperluan pada pilihan raya ini tetapi kerjasama antara PAS-Umno mestilah melampaui batas kepartian. Bukan hanya persoalan politik tetapi juga persoalan yang lain iaitu ke arah untuk memperkasakan Islam dalam pemerintahan Malaysia.

      “Juga untuk memastikan bahawa sendi-sendi perlembagaan yang berkaitan dengan Islam, Raja-Raja Melayu, hak keistimewaan Melayu mesti dipertahankan," tambahnya.

      Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan bekas pengarah pilihan raya PAS, Datuk Mustafa Ali yang menyarankan parti pimpinan Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu menyambut cadangan rundingan yang pernah disuarakan Umno sebelum ini.

      Mustafa dalam kenyataan dilaporkan sebagai berkata, saranan itu wajar disambut oleh PAS demi kepentingan negara ini.

      Namun ujar Mustafa, PAS tidak semestinya perlu menyertai Barisan Nasional (BN) selepas berunding tetapi perlu berunding secara rasmi untuk bekerjasama dengan Umno.

      Pandangan Mustafa itu disuarakannya sebagai maklum balas kepada kenyataan Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Annuar Musa sebelum ini.

      Annuat baru-baru ini berkata kedua-dua parti itu perlu “duduk semeja” bagi mencari titik persamaan demi kepentingan umat Islam.

      Annuar juga membayangkan bahawa Umno dan PAS akan bekerjasama, kerana menurutnya kedua-dua parti itu mempunyai "DNA yang sama", iaitu memperjuangkan kepentingan orang Melayu dan Islam.

      Malah Annuar juga memaklumkan, Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak dikatakan telah mendapat lampu hijau daripada kepimpinan parti dalam mengadakan rundingan pakatan pilihan raya dengan PAS.

      Walaubagaimanapun, PAS terus konsisten dengan pendiriannya iaitu bersama GAGASAN yang terdiri daripada Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) dan Barisan Jemaah Islamiah Se-Malaysia (Berjasa) dalam perjuangannya menghadapi PRU14.

      Himpunan Fastaqim 2.0 yang diadakan di Terengganu pada awal bulan lalu turut menyaksikan Parti Cinta Malaysia (PCM) menyatakan sokongannya, dalam usaha memantapkan lagi blok ketiga yang ditunjangi PAS itu.

      Delete
  18. November 2015 Kuala lumpur Polis Diraja Malaysia (PDRM) tidak dapat mengesan dan menentukan di manakah jutawan berasal dari Malaysia, Low Taek Jho atau Jho Low kini berada.

    Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, polis tidak dapat mengesan Jho Low kerana hingga kini tidak ada siasatan yang dibuat terhadap jutawan yang berasal dari Pulau Pinang itu.

    “Tiada permohonan yang diterima daripada mana-mana pihak untuk meminta bantuan Interpol mengesan penama-penama berkenaan,” katanya dalam satu jawapan bertulis di Parlimen.


    Selain, Jho Low, pihak polis juga tidak dapat mengesan dua bekas Pengarah Eksekutif 1MDB, Casey Tang Keng Chee dan Jasmine Loo Ai Swan, Pengarah Urusan SRC International, Nik Faisal Ariff Kamil dan Pengarah Urusan Goldman Sachs di Malaysia, Datuk Yusof Annuar Yaacob.

    Zahid berkata demikian bagi menjawab pertanyaan Ahli Parlimen Kelana Jaya, Wong Chen yang meminta kerajaan menyatakan di manakah Jho Low, Casey Tang, Jamine Loo, Nik Faisal Ariff Kamil dan Tusof Annuar Yaacob.

    Nik Faisal gagal dikesan pada Julai selepas SPRM mula menyiasat syarikat itu. Dia dicari pihak berkuasa bagi membantu siasatan yang sedang berjalan melibatkan wang RM42 juta yang disalurkan ke dalam akaun bank Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

    Manakala, Casey Tang dan Jasmine Loo pula dicari oleh Bank Negara Malaysia (BNM) bagi membantu siasatan mengikut Akta Kawalan Pertukaran Wang 1953.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan semua kena kebumi dalam tempayan udah ler...


      Kahhh kahhh kahhh kahhh kahhh kikiki kuiii

      Delete
    2. Selain, Jho Low, pihak polis juga tidak dapat mengesan dua bekas Pengarah Eksekutif 1MDB, Casey Tang Keng Chee dan Jasmine Loo Ai Swan, Pengarah Urusan SRC International, Nik Faisal Ariff Kamil dan Pengarah Urusan Goldman Sachs di Malaysia, Datuk Yusof Annuar Yaacob.

      Zahid berkata demikian bagi menjawab pertanyaan Ahli Parlimen Kelana Jaya, Wong Chen yang meminta kerajaan menyatakan di manakah Jho Low, Casey Tang, Jamine Loo, Nik Faisal Ariff Kamil dan Tusof Annuar Yaacob.

      Delete
    3. Hoiiiiiii kejora mana kau sorok depa2 ni??

      Delete
    4. Sape saja yg terlibat dengan 1MDB memang akan gagal dikesan......

      Yg terlibat dengan Pakatan......30 tahun dulu pon masih boleh dikesan.....

      Delete
    5. Ini menunjukkan sesiapa pun takkan terlepas dari the long hands of the law. Yang bersalah, tak boleh lari, tetap akan menerima pengadilan yg sewajarnya. Rakyat tabik kpd agensi penguatkuasa yang gigih membongkar mereka, ingat kes2 lama tu akan dilupakan begitu saja ke..jangan haraplah. PDRM,SPRM..kami mohon agar mereka ni terus disiasat hingga ke lubang cacing sekalipun, dimulakan dengan kes KKLW Piee Pedal.Semoga bait2 lirik lagu Iwan Fals menjadi pembakar semangat...Bongkar, teruskan bongkar !

      Delete
    6. Sudah dildo! Najib ngan jho lo boleh lepas! Balik main dildo la kau!

      Delete
    7. Siasat lobang wak kojola kengkang laaa dulu.

      Delete
    8. Kikiki....sampai pencen ketua polis sorg tu pun tak jump2 jgk mencari.
      Ketua baru ni ntah la boleh pakai ke tak

      Delete
    9. Kalo adil dan saksama bawak Jho Lo dan siasat.......kalo salah...salah....kalo tak salah boleh lepaskan dia.....tak gituuu???

      Macm mana Jho Lo boleh terrrlepaass sedangkan namanya dikaitkan dengan skandal 1MDB......

      Bukan saja Singapore Court sebut tapi satu dunia tau Jho Lo terlibat dengan 1MDB.

      Siasat Jho Lo dan kemukakan sumer black & white evidence dan buktikan money trail tu fitnah.

      Kemudian saman WSJ bersabit dengan money trail tu. Kalo saman Sarawak Report boleh merentas benua......kenapa saman WSJ tak boleh...?? Tak payah tunggu Selasa.......hari lain pon boleh.

      Jangan tau siasat yg berkait dengan pembangkang jerrrr.........tapi sendiri punya pekong ditutop selagi boleh.

      Delete
    10. Cubalah berjalan jalan ke Desa Sukarharjo Jawa Tengah.InshaAllah terjumpalah Nik Faisal Nik Kamil disitu.apa susah sangat.

      Delete
    11. Looohhh.......kok sampe ke sana perginyaa donggg.....??

      Delete
    12. Iyalah Pak Phantom.udah aku bilang dari tahun kemarin,tapi ngak ada yang mau dengarin aku.Sebelum kes RCI Pak Faisal udah latihan mau kabur kemana.Udah sering panjat gunung di daerah jawa tengah.Terus bila kabur,nik faisal taulah mau ke mana.Pergi ajalah ke Jawa tengah.InshaAllah ketemu mamat tu.

      Delete
    13. 1. Judi adalah musuh negara. Tiada agama yang membenarkan judi. Justeru itu, pihak pemerintah mestilah serius membenteras judi. Pihak penguatkuasa juga mesti bertegas dan meningkatkan penguatkuasaan untuk menamatkan pengaruh industri judi yang semakin membarah dalam negara kita.

      2. Usaha PPIM memerangi judi amat dibanggakan. PAS bersama PPIM. Insyaallah PPIM tidak bersendirian. Lantaran PAS juga senantiasa konsisten dalam memerangi teras kemungkaran dalam negara ini.

      3. Malah saya menyeru agar seluruh rakyat tanpa mengira apa agama dan bangsa supaya bangkit dengan penuh sedar dan insaf untuk memerangi judi dan petualangnya hingga ke akar umbi.

      4. Jangan biarkan tamadun negara dibinasakan angkara judi dan pengusahanya yang mengaut keuntungan di atas penderitaan dan kesengsaraan mereka yang terjebak dalam kancah perjudian.

      5. Malaysia mesti bebas dari bahang panas judi yang merosakkan kesejahteraan rakyat dan kemakmuran negara. Judi inilah yang melahirkan permusuhan dan persengketaan sesama manusia. Akhirnya mengundang ancaman kepada pihak yang tidak bersalah seperti anak isteri dan masyarakat sekitar.

      Sejahtera Bersama Islam

      Sekian.

      Delete
    14. GN bila nak OSA kopipes kah kah kah

      Delete
  19. Hamba sengaja mau bagi cai2 kelam kabut
    Komen hamba buat pun cara lemah lembut
    Mmg PH akan tumbang, tak perlu nak ribut
    Lwn 3 penjuru BN menang Madey yg sebut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko yg kengkang yg kelam kabut bunting karabu....huhuhuuuu

      Delete
    2. Macai pasu mno nyampok terganggu my tumpuan
      Tak pe lah layan je tak nanti nangis melalak pulak
      Ni macai 1139, saya nak kongsi sikit pengetahuan
      Terimalah kenyatan, ini pas n umno rakyat nak tolak

      Delete
    3. Kita sedar bahawa situasi sentiasa berubah mengikut peredaran masa. Justeru, kita tidak wajar menilai hari ini berpandu situasi lampau. Peristiwa lampau hanya sesuai untuk dijadikan panduan.


      Kita takut untuk mengadakan kerjasama dengan UMNO kerana tidak mahu disengat dua kali dalam satu lubang. Tetapi kita boleh pula percaya kepada DAP yang pernah meninggalkan Barisan Alternatif. Kita bersungguh pula menubuhkan Pakatan Rakyat. Kenapa kita layan sesama muslim lebih keras daripada sikap kita terhadap DAP?

      Kita berkata lagi, kita berkerjasama dengan UMNO demi kepentingan Islam. Apakah berkerjasama dengan UMNO sebelum dan selepas PRU seperti pandangan Dr Mohd Zuhdi Marzuki, AJK PAS Pusat,tidak dalam agenda menguntungkan Islam? Apakah pandangan beliau tidak bertolak dari kekuatan hujah dan ilmu sedangkan beliau diamanahkan untuk mengetuai Pusat Penyelidikan PAS?

      Berkerjasama bukan bermaksud masuk BN. Salahkah berkerjasama antara blok dengan blok;GS dengan BN? Kerjasama ini mungkin tidak sesuai untuk semua negeri. Mungkin. Tetapi di Pulau Pinang, Selangor dan Johor sebagai contohnya, kerjasama itu boleh dirundingkan dan diperhalusi.

      Penulis yakin DAP yang tegar memusuhi Islam dapat ditumbangkan di Pulau Pinang. Kalau tidak pun, PAS akan ada suara di Dewan Undangan Negeri (DUN). Sekurang-kurangnya suara Islam makin kuat di kubu musuh Islam itu. Apakah kita yakin, suara kita akan bertambah di Pulau Pinang tanpa kerjasama dengan UMNO/BN? Bukankah kerjasama ini akan menguntungkan Islam di Pulau Pinang?

      Di Selangor, adakah kita yakin dapat merampas Darul Ehsan dalam keadaan kita kehilangan banyak sokongan bukan Islam? Mana yang lebih baik untuk kepentingan Islam; PAS menjadi kerajaan atau PAS sebagai pembangkang? Mudah untuk difikirkan, bukan?

      Begitu juga di negeri-negeri lain, seandainya suara PAS boleh masuk ke DUN-DUN dengan adanya pakatan percaturan kerusi dengan UMNO/BN, apakah ia tidak membawa kepada kepentingan Islam?

      Sebenarnya kita takut orang di bawah tidak memahami tindakan PAS kerana kita merasakan media kini sama dengan zaman Tengku Razaleigh memakai tengkolok.

      Masa semakin suntuk. Apa salahnya pandangan Cikgu Mustafa Ali diperhalusi. Kenapa ambil jalan kutuk-mengutuk sama sendiri. Kita pernah kehilangan Ustaz Nasaruddin Mat Isa dan Ustaz Hassan Ali kerana kegagalan kita mengurus pandangan yang berbeza.

      Akhirnya, apa salahnya untuk kita dengar apa yang dimahukan oleh UMNO? Kalau merugikan Islam, senang saja kita membuat keputusan. Asalkan pertemuan kali ini diketahui ahli. Bukan menyorok kerana takut pada bayang-bayang sendiri.

      Delete
  20. Kita patut syukur dgn kemakmuran negara
    Melayu pula kini makin gagah di nusantara
    Buat apa sengaja mau cetuskan huru hara
    Tidak perlu pun, Jho Low dibuat hal bicara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jho Lo lubuk pekung memang patut dibicarakan.

      Delete
    2. Lubang wak kojola kengkang pun patut dibicarakan

      Delete
    3. Kemakmuran negara memang kami syukuri
      Tapi tang mana Melayu gagah di nusantara tu
      Yg gah sekarang ni Melayu dicop Kleptokrasi
      11:47 ni memang macai haprak apa pun tak tau

      Delete
    4. Yg gah sekarang ini Melayu dicop Kleptokrasi
      11:47 ni memang macai haprak apa pun tak tau
      Pantun dikarang layu kuncop hanyalah fantasi
      Melayu Kleptokrasi tu cai seluruh dunia dah tau

      Delete
    5. 1. DAP diingat supaya menghentikan kebiadaban parti itu yang mutakhir ini galak mencampuri hal ehwal agama Islam. Cukup sudah dengan sentimen perkauman yang pernah diapi-apikan, kini DAP wajib menahan diri dari terus berwatak melampau. Jika tidak, sikap itu hanyalah mencabar kesabaran umat Islam yang sewajarnya tidak disentuh sama sekali dan mungkin mengundang kemarahan.

      2. Bukan sekali DAP secara terang-terangan campur tangan urusan umat Islam, malah sering menyerlahkan sikap anti-Islam. Permusuhan ditunjukkan DAP juga menjangkau kepada tokoh-tokoh penting umat Islam antaranya terhadap pendakwah perbandingan agama, Dr Zakir Naik. DAP bukan sahaja pernah menggelar secara keterlaluan, malah seolah-olah menjadikannya ancaman.

      3. Inilah paranoid DAP lalu mencipta kebencian dan persengketaan yang menyanggahi sama sekali kecenderungan umat Islam sedunia terhadap pendakwah itu. Dr Zakir Naik diakui dan diiktiraf atas keilmuan serta pendekatan beliau yang sederhana. Beliau mengemukakan pandangan secara akademik secara hujah perbincangan tanpa ada elemen hasutan dan ekstrem.

      4. Demikian itu penampilannya, mengapa pula DAP menunjukkan sikap bebal dan kecaman? DAP seharusnya matang untuk berdepan segala perbezaan langsung dengannya secara wacana atau debat sihat lagi harmoni. Namun, pastikan tujuannya ke arah menemukan dan mengakui hakikat kebenaran. Tidak perlu zahirkan busuk hati dan kedengkian terhadapnya tanpa alasan yang benar.

      5. Perlu diingati oleh DAP, Dr Zakir Naik bukan asing bagi negara ini di mana beliau pernah dinobatkan oleh Kerajaan Malaysia selaku Tokoh Maal Hijrah dan anugerah itu diterimanya sendiri dari Yang DiPertuan Agong. Oleh itu, DAP jangan bertabiat cabul untuk menjadikan beliau sasaran politik dan seolah-olah melancarkan perang terhadap kepentingan Islam di negara ini.

      Delete
    6. anon 15:23

      copypaste panjang2 buang masa je

      takde isu pun dap tu

      Delete
  21. Majlis Raja2 baru mengusulkan siasatan baru dan telus.
    Speaker ckp, tak boleh soal.

    Siapa Speaker ?
    Siapa Raja2 Melayu ?

    Siapa Melayu2 yg sokong speaker?
    Islamkah Melayu yg sokong tindakan Speaker?

    ReplyDelete
  22. J lho mungkin tengah ber karaoke lagu rod stewart i am sailing i am sailing. Budak felda macam Sahabat mana tau lagu nie...tau lagu dangdut aaah aaah jerrr kah kah kah

    ReplyDelete
  23. Hahaha umno semakin lemah.majoriti orang pekan pun tak mahu undi dia lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kecuali wak kojola kengkang lima kupang.

      Delete
    2. Eeeeh..Takkan kau tak tau, bini kau pun tak sokong jugak lah!

      Delete
    3. Ehhh..Ehhhh wak kojola kengkang lima kupang sejak bila berbini. Selama ni bujang lapok saja

      Delete
  24. Can't you see and feel the rumblings...
    Wak Jahid...AG Pundek dan KP SPRM...
    Why is RPK suddenly talking about AG Pundek...

    The mess that Najib created is beyond control...
    Now is dog eat dog...
    Wak Jahid...who would believe wahtever he said?
    So is Najib...both of them lied in Parliament!

    My main issue is with Malaysians.
    I just don't believe what they believe...
    They are blind not because they can't see...but they choose to be blind.
    They are deaf not because they can't hear...but they choose to be deaf.
    Fortunately they are not mute...but they utter the most unintelligent words...
    Stupid?....No...they choose to be stupid.
    Let them be haramjadah and bangsat...because that is their choice.

    Malaysia boleh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2 penyokong kuat geng kassim baba dah istihar perang....tanda kem geng kassim baba berantakan...heheheeee

      Delete
    2. Wak kojala kengkang dok tunggu peluang nak dapatkan dana untuk masuk wad bersalin

      Delete
    3. Bro PutraKraken......we'll see how it goes bro....

      Nature take its course.
      They reap what they sow.

      Delete
    4. Biaq pi lah, hang dok sibuk merapu wat pa..buang masa dan tenaga aja..lagi baguih hang baca Quran ke..zikir ke..ialah buat bekalan di hari tua, masa pun dah dekat sangat, rumah kata pi..pi.., kuboq kata mai..mai..hang tak takot ka?

      Delete
    5. Yang hang pon apa dok sebok merapu sini......hang pilah dok ataih sejadah buat solat tobat kaaa.....wirid, baca Quran kaaa....

      Yang dok susah pasai orang tu pasai paaaa......hang jaga diri hang sudahlah......

      Jangan ketegaq nooo.....sat ni masok neraka.
      Pi ambik wuduk.....hang pi solat naaa......jangan dok kalut mai sini naaa....

      Buat untuk bekalan hari tua.....masa pun dah dekat sangat, rumah kata pi..pi.., kuboq kata mai..mai..hang tak takot ka mamu....???

      Aku teringatkan Bro John Doe orang Penang tapi John Doe bukan dari DNA hang....

      Delete
  25. Penjilat jho lo selalu bertanya kenapa beliau tidak ditangkap di us walaupun diketahui melakukan kesalahan money laundering melibatkan dana 1mdb.

    Tindakan doj mrnangguhkan saman sivil dan mrmulwkan penyiasatan criminal charges adalah amat tepat. Saya berpendapat bahawa doj bukan shj ingin merampas harta rompakan, tetapi ingin menghukum sipelakunya. Undang2 amerika tidak membenar berlakunya apa yg dipanggil "double jeopardy" iaitu seseorg tidak boleh di dakwa dua kali diatas perkara yg sama. Sekiranya saman sivil mengambil tempat dan berjaya, hanya harta yg akan dirampas dan pelakunya akan lepas bebas. Sebaliknya jika pertuduhan jenayah dikenakan dan berjaya, sipelaku akan dihukum dan harta juga akan dirampas.

    Najib, jho lo dan reza sedar akan perkara ini. Itulah sbbnya jho lo dan reza melalui peguam mereka mendesak supaya sivil suit diteruskan. Jho lo dan reza mungkin akan kepenjara jika disabitkan dan najib pula akan diisytihar persona non grata kerana kekebalan diplomatik. Tetapi us boleh to certain extend impose on economic embargo keatad malaysia selagi najib berada di atas. Inilah puncanya najib terhegeh hegeh menyembah trump dan memberi komitmen utk menolong ekonomi us dgn mambawa masuk pelaburan puluhan billion ke us dgn harapan sekiranya apa yg disebutkan berlaku, sekatan ekonomi tidak dikenakan keatas malaysia. Ini kerana pelaburan yg dibawa masuk oleh najib adalah kepada perniagaan tertentu yg dimilki oleh bangsa yahudi dan kita tahu siapa yg mengawal white house.

    Utk menjayakan rancangan ini, najib telah memindahkan habibur rahman kedlm mas dan ini telah dapat di hidu oleh peter bellew. Beliau tidak mshu bersubahat dgn apa yg bakal dilakukan oleh najib melalui mas dan bertindak meletakkan jawatan. Syarikat pajakan nanti akan dikuasai oleh proxi najib dan sepertimans kita maklum, sebahagian urusniaga akan dilencongkan kepada dana pilihanraya kerana kantung dana telah susut dan ada yg telah dibekukan.

    Bersambung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terrrbaikkk Bro Macy....!!

      Delete
    2. Ape konen nr jebon dan geng najib kaki temberang?.....heheheeee

      Delete
    3. Ini semua poyo lagi memoyokan! kikikikikiki..

      Delete
    4. Kalo puji kipaasss puak ko baru tak poyo......ye idak....??

      Memang korang jenis tak boleh dikritik, tak boleh ditanya soal apa2......

      Tu sebab 2 Australian Four corners reporters dulu bukak jerrr mulot tanya sikit.........dah dibawak ke balai dan esok terus dihalau balik negara.

      Blogger pon ada yg kena block sampai sekarang.....Outsyed the Box, dulu Din Turtle....SR....etc

      The Edge, Malaysian Insider dan lain2 pon terkena jugaaakkk........Msian Insider sampai gulong tikar bungkus.

      Ada jugak rakyat yg kena didakwa sebab bagi komen...........yg jatuhkan belon pon kena jugaakkk....

      Regim apa ni....?? Ini kebebasan bersuara??? Bebas kepala bana....

      Sekarang ni rakyat banyak mengalah dan diam jerrr..........

      Kena ingat........setiap rakyat tu ada keluarga, sedara-mara, kawan-kawannya. Mereka bukan berseorangan..........cubit peha kanan peha kiri pon terasa jugaaakkk....

      Tuuunggu.........rakyat akan salorkan segala dendam dan marah yg terbuku di hati melalui kertas undi.

      Then you'll see the real power of the rakyat.

      Delete
    5. Geng najib musibat
      Bagi fakta la... debat
      Komen macam tahi palat
      Memang kena sebat
      Bro PH HEBAT!

      Delete
    6. Ada aku kesah? Lantak lah apa nak jadi pada diaorang tu, kan dah ada perpatah mengatakan Budaya Temenggung, Berani Buat Berani Tanggung..dah kau orang yg cari nahas dan bala, memang patutlah tu jadi makanan kau. Ini semua poyo lagi memoyokan !kikikikikikiki....

      Delete
    7. Tak ada siapa kesah kalau kau tak kesah.

      Delete
    8. Amboiiii! Mentanglah dapat dildo baru! Eksen!

      Delete
    9. 14.46..Dengar khabar bini kau pun dapat yg baru, siap yg ada mcm tanduk lembu lagi..kau tak perasan ke? Cuba kau check dlm beg tangan dia ! kikikikikikik...

      Delete
    10. wak kojola kengkang bawa beg tangan?
      Kihkihkihkih...

      Delete
  26. Kalau jho low belum terlepas, macam mana agaknya kalau kes di bawah ini betul dan benar???

    Saya terbaca komen individu bernama Hamid Abdul di ruangan Sarawak Report seperti berikut:

    Ada sesiapa boleh beri pencerahan akan keratan laporan dari Neil Keenan Update | What goes up must come down -Neil Keenan - Group K, Ltd

    Extract from “NEIL KEENAN UPDATE|WHAT GOES UP MUST COME DOWN-Neil Keenan-Group K, Ltd
    ...
    Another case of more, blatant corruption involves the “dynamic duo” of criminal behavior, Malaysian Prime Minister Najib Rasak, who is also the Minister of Finance, and his Deputy Prime Minister Ahmad Zahid Hamidi, who is also the Minister of Home Affairs.

    Partners in Crime: Ahmad Zahid-Hamidi and Najib Razak

    Recently, Razak took the “liberty” of emptying the bank accounts of a very wealthy Malaysian.
    Najib erroneously believed himself to be extremely clever by transferring this man’s Collateral Security Instruments being held in the Malaysian Central Bank to a local commercial bank account in the Prime Minister’s wife’s name, Rosmah Mansor.
    Razak then had the sneaky audacity to contact the UBS in Switzerland and to advise the bank that the Malaysian billionaire was “DEAD” and that he (Razak), as Minister of Finance, was the Executor of the man’s estate, thus claiming the entire funds of this individual, including his Trust Accounts.
    Meanwhile, UBS asked Razak to produce this man’s Official Death Certificate which the DPM could only provide with official notices in writing of the so-called
    Executor’s authority that only the PM could provide. These official documents were then sent to UBS who, fortunately, were in direct contact with the very much alive “Dead Man” throughout this ongoing scenario.
    Consequently, UBS knew that needless to say, dimwit Najib’s attempts were illegal and fraudulent as in Grand Theft on an international level.
    With transcripts and recordings of phone conversations in hand as well as the official documentation that was sent, UBS had more than enough to nail Najib to the wall! They then filed a major legal case with the International Court of Justice in the Hague.

    Ironically, in his increasing desperation Najib tried preventing the “Dead Man” from leaving Malaysia.
    To his immediate dismay, he was stopped abruptly by way of the timely intervention of the UN, IMF, the FED, and the Swiss government. The “Dead Man” is now living in Europe and will gladly testify before the ICJ in this matter.
    In the end Najib and Zahid are now the real “Dead Men Walking” with no place to run and no place to hide.
    Perhaps they best stand down, especially after the other previously noted past attempts failed to destroy the Malaysian economy.
    Karma has its rightful place in these matters of greed and corruptio

    ReplyDelete
  27. Ini TITAH Raja2
    Dihijab diMedia Sehala.
    Tentu ini menjadi Murka Derhaka.
    Masih ada Melayu2 Buta Celaka


    http://m.scmp.com/news/asia/southeast-asia/article/1864859/malaysias-sultans-call-transparent-probe-najibs-funds

    ReplyDelete
    Replies
    1. 12.14,

      Why is this piece of news of great importance not published by the many portals in malaysia?

      Cud any patriotic portal published this news? This is deadly serious and cud see justice for the rakyat....

      Delete
    2. 12.14 and 12.29

      Saya ada visit websites ini. Macam genuine tapi wallahuaklam.

      Adakah the start of ganglang war in najib's camps because of these 2 articles?????

      Delete
    3. 13.32...Saya ada terbaca jugak website tu..ntahlah, mcm fake dan direka2 aje. Apa tah lagi kalau yg disiarkan oleh SR tu, lidah penghasut dan pemfitnah no wahid di dunia. Memang patut pun si Claire Brown tu dah dikenakan interpol red alert di serata dunia, bila2 aje boleh kena tangkap. Saya nasihatkan awak, toksah caya sangat apa yang diputarkan oleh SR tu..boleh jadi mereng dan biol kepala dikerjakannya!Kita sebagai rakyat Msia yg wala, taat serta setia kpd negara patut mendapatkan maklumat dari sumber2 yg sohih lagi boleh dipercayai spt UM, BH, NST dan juga dari RTM 1, TV3 dll yg sewaktu dengannya..barulah minda kita cerah dan berinformasi dan tak mudah terjajah dgn berita karut marut yg dispinkan oleh PH and co!

      Delete
    4. Bila tv3 nak interview wak kojola kengkang pasal bapok bunting ni

      Delete
    5. Bro 1332,
      For sure, it`s genuine, not macam.
      Titah Raja Raja tu telah dikeluarkan semasa Persidangan Raja Raja Melayu 2015 saat rm2.6b meletop, namun akibat pindaan Perlembagaan yg tidak memerlukan tanda tangan YDPA ciptaan Mahathir dilulus oleh kabinet Najib maka Najib selaku ketua eksekutif memenfaatkan sepenuhnya Pemusatan kuasa kpd.nya. Mahathir tidak menyangka Najib akan menyalahgunakan pindaan perlembagaan itu sebagaimana beliau tidak menyangka samasekali Najib berbeza 360% dari ayahndanya Allahyarham Tun Abdul Razak. Justru itu Mahathir kini berusaha hingga ke hujung nyawanya utk menebus kembali kesilapannya kpd negara dan rakyat Malaysia. Dan kita doakan moga beliau berjaya dan bila berjaya rakyat kena pastikan beliau tidak berkelakuan seperti Najib. Jika sama juga , Kerajaan Pakatan Harapan tu pula kita humban ke lobang tandas pada pilihanraya berikutnya. Nak sokong dan bangkang, terpulang. Peace Not War.

      Delete
  28. LAGU A. RAMLIE: KENANGAN MENGUSIK JIWA

    Walaupun jauh, beribu batu
    Namun hatiku, dekat padamu
    Ingatan mesra, bingkisan rindu
    Dalam kenangan, utus selalu

    Chorus:

    Duhai sayang, cintaku sejati
    Kenangan mesra lalu, mengusik hati
    Indah nian, mesra yang tercipta
    Kenangan mesra lalu, mengusik jiwa

    Biar bertahun, dalam kembara
    Paduan jiwa, cinta bertakhta
    Damai setia, lukis didada
    Menanti dinda, sinar bahgia

    ________________________
    Kutujukan khas untuk si Dia,
    Salam rindu di angin nan lalu.
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kengkang bunting geng dildo..kikikiki

      Delete
    2. Hahaha...kojolla kenkang bapuk bunting geng dildo...patut merapoo dan meraba saje...

      Delete
    3. Malam tadi wak kojola kengkang lima kupang kena tojah oleh Mr. Balun Singh sampai berpusing pusing

      Delete
    4. Geng najib telah menempah dildo yg ada bijik kat kepala! Kikikikiki

      Delete
    5. 13.34..bukan ke tu jenis yg bini kau dok guna tiap2 hari sampai lunyai bendaalah tu dikerjakannya..dengar cerita bini kau, kau pun ada tumpang sekaki guna tapi sembunyi2, jugak kan ?

      Delete
    6. Wak kojolq kengkang lima kupang mcm mana dildo Mr Balun Singh malam tadi?

      Delete
  29. Lebih 9 billion jho lo rompak...7 keturunan tak abis...melayu rela merempat dari tangkap cina prompak ni....melayu bodooo....

    ReplyDelete
  30. Mmg lah hati cai2 semua nya busuk hapak
    Sesuka hati je menuduh PM kita perompak
    Mana buktinya dan siapa pulak yg nampak
    Cai2 biol ini, elok jer kalau dikasi penyepak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak kojola kengkang mcm mana penangan Mr. Balun Singh?

      Delete
    2. Ehh..Bukan ke kau yg kena balun dgn Balun Singh tu sampai tertcirit taik hijau dan melalak 1 kl dengar?

      Delete
    3. Kan bini kau pun kena. Habis bertabur tilam kekabu.

      Delete
    4. Dengar cerita wak kojola kengkang lima kupang sampai terberak berak kena balak Mr Balun Singh.

      Delete
  31. Biarlah kalau Jho Low mmg interpol nak cari
    Itu dah dikiira, urusan jenayah kat luar negeri
    Apehal yg kalut sangat cai2 Madey malabari
    Apa ke jadah, mau dimarah perdana menteri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak kojola kengkang lima kupang nak jadi perdana menteri di belakang mati

      Delete
    2. Sambil main dildo....heheheheee

      Delete
  32. Apa yang menyebabkan rafizi dikenakan hukuman dibawah akta OSA?

    Kerana beliau mempersoal kenapa duit yg dipulangkan balik masuk ke tanore finance yg dipunyai oleh eric tan aka jho lo yg dipetik dari audit report yg di OSA kan! Any comment j and the geng?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nikahkan saja jho low dgn Jamilah aka mr j

      Delete
    2. Jho punya x sunat, elok main dildo lagi dia cakap!

      Delete
    3. No one shall speak THE TRUTH in our country. We have to start practising how to lie, lie and more lie.

      No one respect the truth including those who claim they are experts of Allah's Quran and Nabi Muhammad SAW's Hadiths.

      Wallahukalam

      Delete
    4. 13.38

      Bro, tak payah buka sekolah agama atau tahfiz. Mereka tak dapat beza antara fitnah dan yang benar, auta dan fakta, fantasi dan realiti.

      Delete
    5. Ini semua poyo lagi memoyokan! kikikikikikikiki

      Delete
    6. Hari ni geng najib cai geng kassim baba jilat lagi jubo cina kapir prompak jho lo sambil main dildo.....heheheeee

      Delete
    7. 13.38.....you are right bro....

      Now everyone can lie....
      The truth is prohibited....!!

      Delete
    8. Geng kassim baba osakan laporan odit 1 mdb kerana takut pecah lobang dia ketua perompak 1mdb...

      Delete
    9. 14.27...Bukan ke lobang bini kau yang dah pecah kena balun dengan Mr Balun Singh, sampai masuk ICU ? kikikikikiki...

      Delete
    10. Dengar cerita bontot wak kojola kengkang lima kupang pecah kena balak Mr Balun Singh

      Delete
  33. Jho low budak china tembam kapir lahanat Mca yg berjaya kelentong najip


    Apa pasal najip.syang jho gigolo?

    batang jho dah masuk anu rosemah ka?

    Saaaaayang jho

    Sayaaaang koJHOla

    ReplyDelete
  34. Kalau 1MDB positif kenapa tak boleh bahas di parlimen?'

    25 Okt 2017, 1:14 tengahari (Dikemaskini 25 Okt 2017, 1:22 tengahari)

    Jika sememangnya 1MDB itu memberi kesan positif kepada negara mengapa kerajaan enggan menjawab isu berkenaan di parlimen, kata Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail.

    Mengulas kenyataan Datuk Seri Najib Razak semalam Saifuddin berkata kerajaan wajar membenarkan pelbagai persoalan yang dibangkitkan pembangkang dibentang di parlimen.

    Kemudian, katanya, boleh dibahaskan secara ilmiah dan berfakta.

    "Mengapa perlu takut untuk dijawab dan dibahaskan di parlimen?" katanya dalam satu kenyataan hari ini.

    Semalam perdana menteri menulis tentang isu semasa dalam blognya dan menyentuh beberapa subjek.

    Melalui catatan sepanjang 81 perkara bertajuk Visi Ekonomi Saya Untuk Malaysia itu Najib menyatakan 1MDB berperanan penting menyelesaikan masalah yang timbul akibat perjanjian ditandatangani "seorang bekas pemimpin" negara ini.

    Menurut perdana menteri perjanjian berkenaan yang dimeterai kerajaan sebelum ini bersifat berat sebelah.

    Kata Najib tindakan 1MDB berjaya menjimatkan negara ini sebanyak RM200 bilion bagi tempoh 20 tahun akan datang.

    Perlu siasatan polis

    Meski pun tidak menamakan sesiapa diyakini kenyataan Najib itu disasarkan kepada bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Selain menjadi seorang daripada pengkritik tegar Najib, Dr Mahathir kini dilantik menjadi pengerusi Pakatan Harapan.

    Kata Saifuddin masalah yang membelenggu Malaysia ketika ni perlu diselesaikan sekarang juga dan bukan menunggu sehingga 20 tahun akan datang.

    Jika perlu ditunggu sehingga dua dekad, katanya, bebanan 1MDB itu akan ditanggung oleh anak cucu generasi sekarang.

    "Syarikat 1MDB bukan saja membuat hutang seperti hutang kerajaan, malah telah berhutang sehingga berbilion ringgit," katanya.

    Pada hakikatnya kata Saifuddin 1MDB merupakan syarikat pembangunan strategik milik penuh kerajaan Malaysia.

    Ia dikuasai melalui Kementerian Kewangan dengan modal sebanyak RM1 juta.

    Read more at https://m.malaysiakini.com/news/399437#aIhhMyGa63bdRtvY.99

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng kassim baba kaki klentong...untung kat mana?....tanah trx dan aset edra dah abis kena jual nak bayar utang....utang ipic pon lewat bayar...

      Delete
    2. Terima kasih Bro 14.23.

      Kalo betol 1MDB ni lurus......tak derrr penyelewengan.....tak derrr penipuan.......daaah lama puak Kassim Baba ni bentangkan dalam Parlimen untuk padankan muka Pakatan......terutamanya Tun Mahathir.

      Bukan ke ini satu point dan jalan terbaik untuk kalahkan dakwaan Pakatan dan buktikan yang Pakatan salah....??

      Bukan ke ini satu peluang terrrrbaiikkk untuk mereka buktikan segala tohmahan mengenai 1MDB tu sumer fitnah belaka.

      Kalo betol 1MDB tu bersih dari skandal penyelewengan..........daaahh lama mereka gunakan sumer points, fakta, bukti2 hitam putih yg ada untuk "smackdownkan" dan malukan pihak Pakatan.

      Berani kerana benar.......takot kerana salah.

      Orang yg benar akan cuba sedaya upaya membersihkan namanya dan pertahankan maruahnya.

      Tak gituuu....???
      Pikior yeop....pikior...

      Delete
    3. Dah gunakan pun semua ponit2 dan fakta2 berinformasi dengan jelas sejelas2nya, tapi biasalah kalau dah ada mental block tahap dewa, terangkan mcm mana pun tak guna, bukannya nak berfikir secara rasional tapi ditolak mentah2...apalah yg nak diharapkan kalau dah otak dah diracun mcm ni, sampai kiamat pun tak boleh sedar beb!

      Delete
    4. Mcm mana ponit Mr Balun Singh?

      Delete
    5. Sila bentangkan isu 1MDB dalam Parlimen. Berhujah dengan sumer ahli2 Parlimen......

      Jangan baru bukak mulot tanya jerrr sikit dah ada satu pendekaarrr mustaaarrr yg cantas.

      Baru nak tanya soalan dah kena potong. Itu yg buat Tony Pua bising dalam media. Tak sempat nak tanya apa.

      Lagi dicantas lagi banyak spekulasi yg timbul....

      Bukan ke lebih baik dibentang dan diterangkan secara jelas dengan segala bukti2 sahih kepada sumer ahli-ahli Parlimen..........supaya tidak ada lagi permasalahan dan tanda tanya yg timbul ekoran dari isu 1MDB.

      Maka dengan itu ada baiknya isu 1MDB ni diperdebatkan di Parlimen dengan terang........dan diadakan sesi Q&A sekali.
      Sesi 2 hala......bukan sehala saja.

      Apa nak disorokkan.......kan 1MDB bersih lagi suci.........telus dan mulussss......tak ada apa2 penyelewengan....???

      Tak gituuu...yeoopppp...???

      Delete
    6. Zack...gi tanya bini kau...tentu dia ada jawapannya! kikikikikikikik...

      Delete
    7. The Phantom...kata kau ni IT Savvy, takkan lah kau tak tau apa yg TS Pandikar jelaskan berkaitan dengan kes 1 MDB ni. Gi lah google kat youtube sendiri apa katanya tu...buang masa aku aje nak terangkan kat sini..lepas tu hadam betul2, kasi cerah otak dan minda kau yg dah kelabu asap tu !

      Delete
  35. Geng najib suka main dildo
    Main dildo ngan kejora bodo
    Sbb tu otak dorang ni samdo
    Elok jer korang jual gado gado



    Kah kahhhh kahhhhhh kahhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut kami lah nak dildo ke tak
      Janji kami kenyang dpt dedak
      Dah x ada jantan yang hendak
      Mulut bwah kami nak juga dedak


      Kah kahhh kahhhhj kahhhhhhhhh

      Delete
  36. X elok GN , kejora buat cam tu
    Nnti barang kamu keras kematu
    Nak ori pm la kami bleh bantu
    Legalah skit otak korang yg buntu


    Kah kahhh kahhhhh kahhhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malulah kitorang nak ngaku
      Laki kitorang asyik ngan buku
      Dah lama kami ni x kena luku
      Sbb tulah hujah kami ni kaku


      Kah kahhhh kahhhhhh kahhhhhhhh

      Delete
    2. Ish ish kesiannya dgn korang
      Rupanya dah lama x dpt brg
      Gn, kejora jgn risau sekarang
      Nnti kami kuarkan babi dr kandang


      Kah kahhhh kahhhhh kahhhhhhhhhhhhh

      Delete
    3. Wak kojola kengkang dapat byk ker dari Mr Balun Singh malam tadi? Dengar cerita sampai terberak wak kojola kengkang..punggong pun pecah

      Delete
  37. Inilah dia PAS Hadi Awang. sebab islam PAS lah Umno dan najib bermaharaja lela. PAS hulur sikit 90 juta dah kelam kabut. I love umno...hhahahha

    "PAS will be patient and is capable of accepting defeat gracefully. (We don't want to) win just for the sake of winning.

    "PAS' vision is very wide...we must be steadfast with Islam, through this world into the next," he said.

    Read more at https://www.malaysiakini.com/news/399450#D6bUOim3BTb1OCow.99

    ReplyDelete
  38. Cmon GN, let me feel your tight pussy! Kikikikikikiki

    ReplyDelete
  39. Jgn cari pasal dgn punggong wak kojola kengkang lima kupang tu!!! Macam macam adaaaaaaaaaaaa....

    ReplyDelete
  40. MALAYSIA DARUL PEMIMPIN BOHONG

    Nak bukti.....Najib dan 2.6 bil....Zahid dengan jumpa pak arab.....zahid dengan isu interpol....seterusnya

    ReplyDelete
  41. Puas aku google semua website agensi penguatkuasa seluruh dunia, tak terjumpa pun nama Jho Low disenaraikan sebagai orang yg dikehendaki oleh mereka, malah kat FBI pun tak ada nama dia. Kat Interpol pun aku dah check, takde pun. Pelik bin ajaib lah adapulak yg tuduh mcm2 kat dia..penjenyah wanted lah..penyangak lah..Jadi memang patutlah DSZH umumkan siasatan terhadap JL ni dah dimuktamadkan..takde kes..case closed. Tu lah kita ni suka sangat menjatuhkan hukuman tanpa usul periksa dan merujuk kpd pihak yg berotoriti, kan dah dapat kemaluan yg amat besar. Mcm juga siMadey Al Kutty tu, tuduh bagai nak rak kat DSNR mcm2, tapi bila diminta bukti 1 pun tarak. Setakat tuduh pakai air liur basi aje, sapa2 pun boleh buat..tapi yg penting kemukakan bukti yg kukuh lah..nama aje negarawan ulung..ni bukan ulung, tapi sundel bolong! kikikikikikikikik....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau nak cari wak kojola kengkang senang saja. Tak payah google pun.
      Kalau yg berjalan terkengkang kengkang kat belakang mati tu dia lah..

      Delete
  42. bermacam hujah dan fakta isu 1mdb ini keluar.

    walaun tetap berpusing2 membela jho low.

    satu saja persoalan 1mdb ni....

    KENAPA SEORG MO1 BERURUSAN DGN JHO LOW ATAS PERAHU DI TENGAH LAUT SECARA SOROK2?

    kalau ia strategi Negara, kenapa tk melalui pakar2 ekonomi dan kementerian terbabit?

    biasanya yg buat sorok2 ni adalah benda jahat yg dibuat.

    dh buat sorok2, kenapa 1mdb dijamin oleh kerajaan?

    ini klausa yg paling jahat. kalau 1mdb tk dijamin kerajaan its ok.

    bila dijamin kerajaan bermakna dijamin oleh rakyat. rakyat menjamin salah laku rompakan. sudahlah begitu, duit pula diguna utk kemungkaran.

    rakyat miskin yg menabung utk ke mekah, diminta jamin 1mdb yg sebahagian duitnya diguna utk arak judi dan perempuan. termasuk duit org pas dn umno.

    inilah yg pas sokong sgt umno. apa punya bangang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana pulak tersorok sorok. Wak kojola kengkang lima kupang yg jadi watchman kpd najib.
      Dia mesti ada punya kat bawah tangga. Kalau malam dia pakai mini skirt.

      Delete
  43. amat sukar mencari seorg cina gemuk, polis Malaysia pun give up.

    hanya pakar dlm mencari DNA, air mani dn bulu anu.

    ReplyDelete
  44. TRUTH is the NEW HATE SPEECH.
    1MDB is the NEW HOLY BOOK bagi UMNOBNPAS.
    Siapa yg bantah akan diHARBIkan.

    Fatwa oleh GN,J,Kojolla ,CaipelahapTaek dan seangkatan dan 72 kumpulan lain yg menuju 72 jalan dan 72 pintu itu.
    Hanya 1 Jalan, dan 1 pintu yg sampai.
    Tgk dgn mata burung, buakan dari bawah tempurung.
    Melayu yg berlakon Islam sedang diseaatkan oleh UMNOBNPAS TV3 SUKU dan Media sehala.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...