Thursday, 26 October 2017

BAJET PAS DIBENTANG ESOK SEBELUM SOLAT JUMAAT?


Sekarang ini adalah musim pembentangan bajet. Pihak yang ingin menjadi kerajaan dan parti yang sedang menguasai kerajaan, inilah masanya membuat tawaran masing-masing kepada rakyat.

Semalam Pakatan Harapan telah membentangkan bajet alternatifnya sebagai tawaran kepada rakyat jika mereka berjaya mengambil alih kerajaan.

Tentu ramai yang teruja dengan tawaran menarik PH itu terutamanya pemansuhan GST dan penghapusan tol, selain pendidikan percuma, rumah mampu milik, pemberian royalti minyak 20 peratus dan beberapa yang lain lagi.

Esok pula, Najib Razak sebagai Menteri Kewangan akan membentangkan bajet 2018 bagi pihak BN sekiranya mereka kekal lagi sebagai kerajaan selepas PRU 14.

Jika tawaran Najib pada esok tidak lebih baik berbanding apa yang telah dtawarkan oleh PH, tentu saja rakyat tidak tertarik lagi untuk terus mengekalkan BN memerintah negara ini.

Untuk apa rakyat terus memilih parti dan pemimpin yang hanya akan menyusahkan mereka dalam meneruskan kehidupan?
Melihat kepada tawaran-tawaran yang dibuat oleh PH, tidak mustahil Najib ketika ini sedang sibuk membuat beberapa pindaan terhadap bajetnya untuk disesuaikan agar tidak terlalu jauh tertinggal sehingga memungkinkan BN kecundang mudah dalam pilihanraya yang dijangka akan diadakan dalam dua tiga bulan akan datang.

Jika semata-mata bergantung kepada BR1M, tetapi tiada tawaran yang menarik berkenaan GST, perumahan, perubatan, tol dan seumpamanya, kemungkinan PH, tambahan lagi dengan adanya Tun Mahathir Mohamad bersama gabungan pembangkang sekarang ini, lebih merupakan pilihan di hati rakyat untuk menerajui kerajaan.

Namun demikian, sepertimana yang ditanyakan oleh seorang pemimpin DAP - mana bajet Pas iaitu satu satu lagi pihak yang juga bercita-cita mahu menubuhkan kerajaan?

Bukankah Pas bersama Gagasan Sejahtera juga bercita-cita besar untuk membentuk kerajaan dengan menumbangkan BN dan mengalahkan PH?

Jika benar ingin menjadi kerajaan, apa tawaran mereka berkenaan GST, tol, perumahan, pendidikan dan sebagainya?

Apakah Pas masih mahu melaksanakan hudud atau memadai dengan Akta 355 saja?

Sesungguhnya, untuk membuktikan Pas bersama Gagasan Sejahtera mampu untuk membentuk kerajaan dengan mengalahkan dua pesaingnya yang lain serta  ada tawaran tersendiri untuk rakyat, mereka  masih berkesempatan lagi untuk berbuat demikian.

Najib hanya akan membentangkan bajetnya pada Jumaat kira-kira jam 4.00 petang, maka Pas bolehlah melakukan pembentangan lebih awal iaitu sebelum sembahyang Jumaat.

Dalam tempoh 24 jam ini, Pas dan Gagasan Sejahtera haruslah memerah tenaga, otak dan segala input daripada pelbagai sumber untuk bajet tersebut bagi meyakinkan rakyat mereka benar-benar ingin jadi kerajaan yang lebih baik daripada BN atau PH.

Kalau idea bajet pun tiada, nak jadi kerajaan macam mana?

Takkan jadi kerajaan nak ceramah saja sepanjang masa?

Atau jika tidak sempat menyediakan bajet itu, lebih baik Pas cepat-cepat bertindak setuju terhadap saranan Mustaffa Ali bagi pembentukan kerjasama dengan UMNO dalam pilihanraya akan datang ini.

Satu kenyataan daripada Hadi Awang mengatakan Pas setuju untuk bekerjasama dengan UMNO saja pun sudah memadai bagi tujuan itu.

Bila sudah setuju dan ada kerjasama dengan UMNO, jadinya bajet Najib petang esok adalah sama  seperti  bajet Pas juga. 

Mudah kan? (ShahbudinHusin 26/10/2017)

258 comments:

  1. Replies
    1. Siapa pakar ekonomi pas?


      Dr rosli yakop bekas pen gabenor dah lari


      Apa ada pada pas pis pus


      Ekonomi fail tapi dendm.kesumat pya pasal.pinjam.duit umno beli wisma tok garu!!!


      Ini pas pis pus


      Party lebai bodoh hya reti potong tangan kaki dan pelir


      Rakyat mati tak.makan takpe yg penting huuuuuuduuuuuud


      Eh silap pulak mana pas buat hudud



      Pas buat haram celaka ruu335

      Haram jadah umno punya rang undng undang tapi pas yg bentang


      Bodooooo pas

      Delete




    2. Bodooo tahap


      .... (korng sambung).. apa ayat sesuai nak gambarkan pas ni....



      Delete
    3. Ayuh!! undi Pakatan Harapan jadikan Kerajaan

      Delete
    4. Ayuh!! undi Pakatan Harapan jadikan Kerajaan

      Delete
    5. SAH HARAP LER.....

      Delete
    6. Tuan Guru Ustaz Mokhtar Senik kan pakar ekonomi lepasan Universiti Harvard yang Pas ada boleh sediakan draf Bajet PIGS untuk di bentang sebelum jumaat esok.

      Delete
    7. Apabila ulama2 dan opang2 alim yang memperjuangkan dan mempertahankan agama dihina dan dikeji, sesungguhnya tunngulah..akan sampai masa dan ketikanya untuk turunnya bala Allahs.w.t kepada sesuatu kaum dan negara, yang mana pasti akan memusnahkan mereka atas segala kedurjanaan dan kemunfiqan yg mereka telah lakukan !

      Delete
    8. Skang ni malaysia dah kena pun kena bala! Habis harta benda kena gadai! Sat lagi dgn kau dan mak kau punya puki pun kena gadai ngan najib!

      Delete
    9. Blom memerintah pun dah kehulu kehilir usung tin milo berpuluh tahun dah.

      Bayangkan kalo jadi gomen, boleh robek duit poket bayaq cukai mcm BN jugak.

      Mengkala melawan, maka bersepailah air liur bagi contoh zaman nabi dgn para khulafaknya. Ayat Quran jgn cakap la.. habis sumer ayat pun tuhan suruh kutip cukai jugak la.

      Delete
    10. Kenapa Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng keluar makan bersama pemaju yang terlibat dengan tragedi tanah runtuh di Tanjung Bungah?

      Itu persoalan Naib Presiden Gerakan, Datuk Dr. Dominic Lau Hoe Chai merujuk kepada gambar yang tersebar di media sosial itu dimana Guan Eng kelihatan makan bersama pemaju berkenaan pada sebelah malam selepas melawat tapak tragedi pada 21 Oktober lalu.

      “Saya syak sesuatu kerana dia makan bersama pemaju. Saya hairan sebab kerajaan Pulau Pinang kata mereka senarai hitamkan kontraktor, kenapa tak senarai hitamkan pemaju? Apa kaitkan pemaju dengan kerajaan negeri saya tak faham.

      “Mereka sepatutnya batalkan semua projek bukan hanya di Tanjung Bungah. Ini kerana kita tak tahu berapa banyak projek yang mereka tak patuhi, berisiko tinggi dan berapa banyak lagi nyawa yang akan terkorban di masa akan datang,” tegas Dominic dalam sidang medianya hari ini.

      Beliau juga mencabar kerajaan negeri untuk menyenarai hitamkan pemaju dan menutup semua projek yang dijalankan pemaju berkenaan di negeri itu.

      Dalam masa sama, Dominic meminta Kementerian Sumber Asli dan Sekitar mendedahkan senarai projek-rojek yang tidak diluluskan kementerian namun masih diteruskan kerajaan negeri.

      Ini ekoran kenyataan kementerian sebelum ini yang mendedahkan projek itu tidak mendapat kelulusan namun kerajaan negeri di bawah pimpinan DAP tetap memberi lampu hijau kepada projek berkenaan.

      “Kita tak tahu berapa banyak lagi projek yang diteruskan walaupun tidak mendapat sokongan kementerian. Kita suspek banyak lagi projek yang tidak diluluskan tetapi diluluskan kerajaan negeri.

      “Kita minta kerajaan untuk senaraikan projek yang tidak diluluskan untuk kita buat semakan adakah masih diteruskan,” katanya.

      Justeru, beliau mempersoalkan mengapa Majlis Perbandaran Pulau Pinang terus berdegil meski sudah dinasihatkan untuk tidak meneruskan projek di Tanjung Bungah itu dan tertanya-tanya mungkin ada agenda tersembunyi

      Delete
    11. Anon 1307

      Ape ke hal lari topik.. babee betul ko ni memyemak sondol dalam.blog ni...kmak tuan najip ko

      Delete
    12. WOII ABU LAHAP...KO TAK PERASAN KER DAP PUN DAH USUNG TIN MILO CARA PAS BUAT MASA PERHIMPUNAN ANTI KELOPE KAT PADANG PJ LU...
      SERUPA FUKATAN HAPRAK JUGAK LER...BEPUM MEMERINTAH DAH LELUAR BAJET HARAPAN....PARTI TAK TAHU MALUUUU!!!!!

      Delete
    13. Ahli-ahli DAP di peringkat akar umbi terus mempertikaikan kejujuran pe­mimpin tertentu parti itu yang hendak mengadakan pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) seperti diarahkan oleh Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS).

      Sehingga kini, menurut mereka, kepemimpinan parti masih bersikap acuh tidak acuh terhadap pelbagai isu dibangkitkan oleh ahli-ahli berkaitan pemilihan semula itu yang dijadualkan pada 12 November ini.

      Bekas Setiausaha DAP Cawangan Taman Bukit Emas, S. Vijayan berkata, sehingga kini, kepemimpinan DAP masih enggan mempamerkan senarai nama para perwakilan yang akan mengundi dalam pemilihan itu di akhbar pelbagai bahasa se­perti didesak ahli.

      Katanya, para perwakilan juga belum menerima surat jemputan bagi menghadiri pemilihan berkenaan yang dibuat melalui kongres khas.

      “Ahli-ahli dan para perwakilan sudah muak dengan cara DAP melayan kami di peringkat akar umbi. Mengapa sampai saat ini masih hendak berselindung dan tidak telus dengan pemilihan semula ini.

      “Pemimpin DAP harus ingat bahawa tanpa ahli akar umbi maka tidak akan ada pemimpin. Jangan abaikan ahli-ahli seperti kami,” katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

      Pertikaian antara ROS dengan DAP bermula pada April 2013 apabila parti itu diberitahu barisan kepemimpinan yang dilantik pada 2012 adalah tidak sah. Ia kemudian memaksa DAP me­ngadakan pemilihan semula pada September 2013.

      Pada Julai lalu, ROS mengesahkan telah menghantar surat kepada DAP meminta supaya pemilihan semula dilakukan bagi CEC parti itu.

      Vijayan berkata, ahli-ahli DAP tetap bertegas supaya pemilihan semula itu diadakan melalui kongres kebangsaan dan bukannya kongres khas seperti dimahukan oleh sesetengah pemimpin tertentu.

      “Kongres khas akan membo­leh­kan beberapa agenda mesyuarat ditiadakan seperti pembentangan penyata kewangan dan ahli-ahli tidak dapat mengemukakan usul dan berbahas.

      “Ini akan dapat mengelakkan isu dan masalah parti dibangkitkan hingga menjadi pengetahuan ramai,” ujarnya.

      Delete
    14. GN, nanti kopipes kena OSA kah kah kah

      Delete
    15. Kenyataan Presiden AMANAH, Mohamad Sabu, di dalam ucapan penggulungan beliau pada Konvensyen Nasional AMANAH di Alor Setar, Kedah, pada 22 Oktober lalu bahawa “semua label-label seperti ini (“perubatan Islam”, “hospital Islam” dan sebagainya) mesti kita ubah sedikit demi sedikit” sebenarnya membawa implikasi besar kepada hala tuju AMANAH.

      Tercatat dalam rekod sejarah betapa, hasil dari ucapan dasar Tun Dr Mahathir Mohamad di dalam Perhimpunan Agung UMNO Kali Ke-54 pada 11, 12 dan 13 Mei 2000 yang menghentam dengan kuat PAS maka timbullah cadangan supaya perkataan “Islam” diharam dari digunakan di dalam nama parti-parti politik di dalam Perhimpunan Agung UMNO ini dengan Tun Dr Mahathir sendiri turut kemudiannya bersetuju dengan desakan ini.

      Bagi menghadapi isu ini, PAS telah menubuhkan “Panel Menangani Usaha Penghapusan Nama Islam” yang dipengerusikan oleh Penasihat Umum AMANAH, Ustaz Ahmad Awang, yang kemudiannya melaporkan kepada Mesyuarat Jawatankuasa Kerja PAS Pusat pada 15 Disember 2000 bahawa “secara keseluruhannya para mufti, termasuklah Mufti-Mufti Perak, Pahang, Kelantan, Terengganu, Pulau Pinang, Wilayah Persekutuan dan Negeri Sembilan, memiliki pendirian yang selari dengan PAS” dalam isu penghapusan nama Islam ini.

      Bagaimanapun, berlawanan dengan kehendak Tun Dr Mahathir ini, Mesyuarat Majlis Raja-Raja Melayu kali ke-188 pada 22 Mac 2001, yang bertindak di atas perakuan Mesyuarat Majlis Fatwa Kebangsaan pada 15 Februari 2001, telah memutuskan bahawa tiada halangan untuk perkataan Islam digunakan oleh mana-mana pertubuhan di negara ini asal sahaja penggunaan perkataan Islam ini dibuat dengan berdisiplinkan ilmu, iman dan ihsan.

      Bila Mohamad Sabu selaku Presiden AMANAH mengumumkan bahawa AMANAH akan menghapuskan sedikit demi sedikit perkataan Islam ini, apakah beliau telah mendapat persetujuan Ustaz Ahmad Awang selaku Penasihat Umum AMANAH sebelum berbuat demikian kerana Ustaz Ahmad Awang diketahui mengetuai penentangan ke atas usaha penghapusan perkataan Islam ini sewaktu ia dibuat oleh Tun Dr Mahathir dahulu?

      Bila Mohamad Sabu selaku Presiden AMANAH mengumumkan bahawa AMANAH akan menghapuskan sedikit demi sedikit perkataan Islam ini, apakah beliau tidak sedar mengenai keputusan Mesyuarat Majlis Raja-Raja Melayu kali ke-188 yang membenarkan penggunaan perkataan Islam ini ataupun apakah beliau sedar mengenainya tetapi beliau tetap berkeras dengan hasrat ini hanya semata-mata untuk mencapai kepentingan politik AMANAH?

      Delete
    16. Anon 14:02,
      Tak pernah dengar pun Ustaz Mokhtar Senik kelulusan Harvard,
      Jangan pakai tulis aje sesuka hati,
      Ingat senang nak masuk Harvard tu, kena interview bagai,
      Universiti Pakistan adalah,

      Delete
    17. Assalamualaikum,,,

      Heboh pasal Pemuda PAS tak berakhlak merempuh wisma Tok Guru.Kononnya wisma tu hak PAN kerana Husam dah diberi kebenaran bertulis oleh pemilik asal tanah untuk menggunakannya sampai bila bila.Tapi Husam dan peguam PAN ingat ahli PAS tak tahu beza antara tanah dan bangunan yang dituntut itu.Tapi mana dokumen kebenaran itu? kenapa tak diviralkan sebaliknya Husam berbelit belit kata mahu fail saman kat mahkamah untuk cabar notis pengusirannya tapi sampai hari ini mana samannya? Husam nak tunjuk hero bila menegaskan PAN akan terus menduduki bangunan yang dicatkan oren itu sampai keputusan mahkamah keluar.Tapi Husam dan gengnya gagal menyebut siapa yang membiayai pembinaan bangunan tersebut, PAN ker atau ahli PAS?

      Kalau bangunan itu dibina dengan hasil sumbangan ahli ahli PAS(sebenarnya tak ada kalau kalau lagi, memang sah hasil sumbangan ahli dan penyokong PAS), kenapa PAN dan Husam serta penjilatnya buat muka tak malu terus menduduki malah mengubah cat bangunan dari hijau kepada oren?

      Husam tak berani nak sebut pasal pembiayaan pembinaan sebaliknya mereka cerita bahawa dia mendapat kebenaran bertulis untuk menggunakan tanah itu sampai bila bila oleh pemilik asal dan mempertikaikan jual beli tanah tersebut dengan berbagai bagai ulasan dan alasan.Di sini nampak benar Husam dan PAN klentong dengan cuba menunjukkan sahnya kebenaran bertulis tersebut kerana jual beli tidak sah.Tapi Husam dan PAN terlupa bahawa kebenaran bertulis untuk menggunakan tanah bukan bangunan itu tidak kuat kalau ada pun sebab bangunan itu bukan milik tuan tanah tetapi dibina dengan dana sumbangan ahli PAS.Apakah peguam PAN tidak sedar perkara ini, mana mungkin tuan tanah memberi kebenaran menggunakan bangunan, kalau hanya menggunakan tanah itu oklah, boleh diterima.Bermakna Husam dan PAN boleh guna tanah tetapi tetap kena keluar dari bangunan itu.Husam atau PAN atau penjiatnya yang tak malu mahu mendakwa bahawa bangunan itu bukan milik penderma PAS sebaliknya milik penuh ahli PAN? Silakan, peguam peguam PAN yang rancak mempertahankan Husam dan PAN dengan hujah, kebenaran bertulis dan jual beli yang tidak jelas itu boleh bawa hujah bangunan itu milik siapa?

      Nafikan ia milik PAS! kita nak lihat hujah dan bukti mengatakan bangunan itu dibina setalah PAN ditubuhkan dan dengan menggunakan dana sumbangan ahli PAN.

      Husam dan PAN terus memanupulasikan isu tanah tetapi tidak sedikitpun menyentuh hak bangunan, sedangkan sekarang PAN bukan duduk di atas tanah tersebut tetapi dalam bangunan.

      Muka tak malu Husam ditunjukkan ketika mengutuk pemuda PAS yang memasang bendera diluar tanah tersebut.Berbagai bagai dakwaan kononya pemuda PAS tidak berakhlak kerana provokasi melampau, mujur ahli PAN tidak melayan provokasi tersebut serta dakwaan pemuda PAS tidak tahu undang undang dan berbagai lagi.

      Peguam PAN siap bertanya tidak adakah peguam PAS yang menasihatkan PAS dalam soal tuntutan ini, tetapi tidak pula bertanya kenapa tiada peguam PAN yang menunjukkan beza antara tanah dan bangunan yang dituntut itu?

      Inilah wajah wajah muka tak malu mendakwa sesuatu yang tidak munasabah serta menberikan hujah berjela jela tanpa ada point apa apapun.....

      Delete
    18. Sokong YB dan Presiden Pas memang bodoh.

      Bajet Pas / Gagasan Sejahtera pun tak boleh buat.

      Nak jadi kerajaan?

      Delete
    19. Elok sgt tu wak kojola kengkang lima kupang tiga suku sembah tok guru hadi awang

      Delete
  2. cepat2 time ni nak tabur dedak juta2

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEORANG wanita dirogol di tepi jalan yang sibuk pada waktu siang di barat India pada Ahad lalu.


      Kejadian yang dirakamkan itu menyaksikan beberapa pejalan kaki melalui jalan tersebut tidak tampil untuk menyelamatkan wanita berkenaan.

      Mangsa diserang dan dirogol oleh seorang tukang cuci berusia 23 tahun dalam kejadian pada kira-kira pukul 2.30 petang.

      Wanita tersebut dilaporkan meninggalkan keluarganya yang tinggal di pinggir bandar dua hari sebelum itu, selepas bergaduh dengan suaminya.

      Suspek perogol, Ganji Siva didakwa merogolnya di tepi jalan.

      "Ketika kejadian, mangsa sangat lemah kerana tidak makan selama beberapa jam dan tidur di kaki lima di bawah pokok.

      "Siva yang dalam keadaan mabuk kemudian melakukan serangan seksual," kata inspektor polis bandar Visakhapatnam IV, K Suresh kepada Hindustan Times.

      "Bagaimanapun pejalan kaki tidak menghalang perbuatannya malah mangsa terlalu lemah untuk melawan, apatah lagi untuk menjerit," tambahnya.

      Beberapa orang awam mula merakamkan kejadian itu, dan salah satu video yang dirakamkan dari seberang jalan dibawa kepada polis.

      Suspek bagaimanapun telah beredar sebaik sahaja polis tiba di tempat kejadian.

      Berdasarkan keterangan saksi dan bukti video, Siva dikenal pasti dan ditahan.

      Video wanita dirogol itu tular di media sosial membangkitkan kemarahan orang ramai yang mempersoalkan mengapa mangsa tidak diselamatkan daripada dirogol.

      Delete
    2. Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) pernah mengeluarkan statistik pada tahun 2015 bahawa 65 peratus daripada pencarum mempunyai simpanan di bawah RM50,000 pada usia 54 tahun. Sedangkan unjuran jangka hayat penduduk Malaysia kini meningkat sehingga 75 tahun.


      Hal ini agak membimbangkan kerana bererti kebanyakan pesara mempunyai simpanan hanya sebanyak itu untuk digunakan sepanjang kehidupan lagi 20 tahun. Ini belum difaktorkan oleh keperluan untuk pembayaran khidmat kesihatan atau sebarang desakan berkaitan kewangan lainnya.

      Perkara ini berbeza dari situasi dihadapi oleh para pesara kerajaan yang mungkin agak selesa dengan jumlah pencen diterima. Pun begitu, dengan cabaran kos sara hidup kian meningkat saban hari kini, jumlah pencen yang diterima juga boleh semakin berkurangan kuasa belinya.

      Maka dalam mencapai kesejahteraan semua golongan, perhatian kepada golongan pesara ini perlu sentiasa dicaknai oleh pihak kerajaan. Setelah juga diakui bahawa tenaga yang mereka curahkan sepanjang tempoh perkhidmatan merupakan sebahagian sumbangan kepada negara.

      Teladan seumpama boleh diaplikasikan dari pendekatan dilaksanakan Khalifah Umar Al Khattab RA yang pernah memberi insentif khas kepada golongan ini. Usaha dilakukannya menunjukkan pemerintah menaungi golongan ini ketika mereka tidak lagi punya keupayaan mencari pendapatan.

      Beliau berkata, “Kita tidak berlaku adil kepadanya apabila kita mengutip cukai daripadanya semasa dia muda, tetapi kita biarkan dia melarat semasa tuanya. Sedekah itu diberikan kepada orang-orang fakir dan miskin. Orang tuan ini termasuk daripada golongan itu.”

      Perkara itu dinyatakan Umar ketika terjumpa seorang tua Yahudi yang buta dan miskin, lalu dengan kata-kata itu mempolisikan bantuan. Insentif khas itu diberi secara berterusan melalui baitulmal bagi golongan itu melangsungkan kehidupannya ke akhir hayat.

      Sedangkan, pada sesi-sesi bajet negara yang lalu, bantuan lebih bersifat symptomatic iaitu sekadar hanya untuk kegunaan cabang. Sedangkan desakan yang wujud kepada golongan pesara kini memerlukan pendekatan systemic yakni bersistem menyelesaikan punca masalah.

      Oleh itu, sempena sidang Pembentangan Bajet 2018 oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak, suka untuk kami mencadangkan beberapa inisiatif yang boleh dikemukakan kerajaan bagi dipertimbangkan ke arah menangani permasalahan yang kami dinyatakan.

      Pertama, perkasakan fungsi Baitulmal bagi membantu rakyat menghadapi tekanan kos sara hidup yang tinggi. Walaupun Baitulmal di bawah bidang kuasa negeri, kerajaan pusat dapat berbincang dengan negeri-negeri menerusi Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) bagi menyeragamkan inisiatif ini.

      Inilah penyelesaian yang diceritakan Allah di dalam surah Yusuf berkenaan pelan tindakan untuk menghadapi tahun-tahun mencabar. Ia dikoordinasi melalui bantuan secara berpusat dan diuruskan oleh mereka yang hafizun alim dipercayai lagi bijaksana dalam mentadbir).

      Kedua, mewujudkan inisiatif menjadikan golongan pesara sebagai mentor kepada golongan muda. Selain daripada kepakaran para pesara dapat dimanfaatkan, ia juga memberikan a sense of purpose kepada mereka dalam menyumbang pembinaan negara khususnya kepada golongan muda.

      Ketiga, menyedia peruntukkan bagi pembangunan pusat aktiviti warga pesara di setiap daerah. Konsep ini diambil daripada sistem pondok bagi warga tua di Kedah dan Kelantan. Tempat ini menyediakan pengisian rohani dan aktiviti bagi mereka.

      PAS sebagai organisasi politik juga telah menyediakan penyelesaian lebih menyeluruh melalui Wawasan Induk Negara Sejahtera (WINS). WINS merupakan model pentadbiran negara di mana dihasratkan untuk dilaksana kepada Malaysia yang akan diterajui pemerintahannya oleh PAS.

      Usaha itu ke arah membina masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredhaan Allah. Inilah sebahagian cadangan kami yang diharap dapat dipertimbangkan kerajaan untuk manfaat kepada rakyat.

      KHAIRIL NIZAM KHIRUDIN
      Timbalan ketua Pemuda Pemuda PAS.

      Delete
  3. Pas pon sedar diri tanding100 kerusi mana mungkin dapat tubuh kerajaan...namun begitu Pas masih bercakap pasal islam dlm penerintahan...Pas tak ade pakar ekonomi...

    Cadangan aT Takiri Q7 untuk kutop cukai dari bursa saham ganti GST telah di hentam oleh rafizi.....Pas tiada idea lain...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas hanya pandai bercakap tentang sejarah silam saja. Itu pun bukan sejarah mereka.

      Delete
    2. Bukankah Allah kisahkan tentang sejarah silam para nabi dan rasul2 tu sebagi iktibar dan pedoman utk manusia sepanjang zaman agar mereka mengambil iktibar dan pedoman darinya?

      Delete
    3. Gn, dah dildo blum ari ni?

      Delete
    4. Akak geng najib perjuangan rasul dan nabi nabi tue jauh panggang dari api daripada perjuanhgan lebabai dan puak jiban nie
      So jgn nk kelirukan umat tntang ajaran yg diajar oleh rasul dan nabi ia ajaran yg lurus
      Bukan bengkang bengkok cam ajaran lebabai dan puak jiban nie
      Adalah besar celaka kalau berpendapat ajaran dua puak lahanat nie dikatakan mengikut ajaran islam itu adalah pembohongan yg nyata dan memutarkan ajaran yg sebenar
      Dasar penjual agama dan pedagang dusta adalah

      Delete
    5. Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) pernah mengeluarkan statistik pada tahun 2015 bahawa 65 peratus daripada pencarum mempunyai simpanan di bawah RM50,000 pada usia 54 tahun. Sedangkan unjuran jangka hayat penduduk Malaysia kini meningkat sehingga 75 tahun.

      Hal ini agak membimbangkan kerana bererti kebanyakan pesara mempunyai simpanan hanya sebanyak itu untuk digunakan sepanjang kehidupan lagi 20 tahun. Ini belum difaktorkan oleh keperluan untuk pembayaran khidmat kesihatan atau sebarang desakan berkaitan kewangan lainnya.

      Perkara ini berbeza dari situasi dihadapi oleh para pesara kerajaan yang mungkin agak selesa dengan jumlah pencen diterima. Pun begitu, dengan cabaran kos sara hidup kian meningkat saban hari kini, jumlah pencen yang diterima juga boleh semakin berkurangan kuasa belinya.

      Maka dalam mencapai kesejahteraan semua golongan, perhatian kepada golongan pesara ini perlu sentiasa dicaknai oleh pihak kerajaan. Setelah juga diakui bahawa tenaga yang mereka curahkan sepanjang tempoh perkhidmatan merupakan sebahagian sumbangan kepada negara.


      Delete
    6. GN, nanti kopipes kena OSA kah kah kah

      Delete
    7. Kerana mahalnya undi Cina DAP, G18 sanggup lawan Presiden sendiri. Akhirnya lari membawa hati. Laknat bai’ah tidak peduli. Tertubuhlah PAN, mercutanda sebuah pengkhianatan.



      Kerana mahalnya undi Cina DAP, PKR sanggup berpatah haluan. Rela bersama DAP dalam Pakatan. Lim Guan Eng dijadikan majikan. Lepaslah sikit menanggung beban. Gaji dan dedak ‘dragon’ dah sediakan. Andai Saifuddin dan Wan Ji belum cukup berkesan. Dedak masih berlebihan untuk Rafizi patuk kemudian.

      Kerana mahalnya undi Cina DAP, BERSATU remehkan bangsa sendiri. Veto dipegang oleh si pelupa. Malaysian Malaysia menjadi suci. Muhyiddin Yassin tak terkata apa. Segala idealisma rosak belaka. Berpatah balik akhir sudahnya. Mat Taib tersenyum menanti masanya.

      Kerana mahalnya undi Cina DAP, Lim Guan Eng terpalit rasuah, dikatakan dikhianati. Tambak laut mengancam kehidupan, flora dan fauna, di mana teguran? Bukit ditarah, banjir lumpur menjadi-jadi, 11 nyawa digalang ganti. Dragon DAP dikritik tidak sekali.

      Cina sendiri sudah marah-marah. Banjir lumpur masuk ke rumah. Meniaga kasi tutup. Itu pemimpin manyak tailingong. Bukit manyak luntuh wo, bangunan itu mahu lingkup. Aiya, belapa kali mahu banjir lo. Melayu PAKATAN saja yang tak sedar diri. Menggapai Putrajaya itulah ilusi. Siang menjadi angan-angan, bila malam menjadi mimpi.

      Demikianlah Melayu hilang haluan. Pabila Quran dan hadis tidak dijadikan rujukan. Berjuang ikut, rasa, nafsu dan kebendaan. Firman berikut jadikanlah pegangannya.

      “Hai orang-orang yang beriman, sukakah kamu Aku tunjukkan suatu perniagaan yang dapat menyelamatkan kamu dari azab yang pedih? (Iaitu) kamu beriman kepada Allah dan Rasul-Nya dan berjihad di jalan Allah dengan harta dan jiwamu. Itulah yang lebih baik bagi kamu jika kamu mengetahuinya, niscaya Allah akan mengampuni dosa-dosamu dan memasukkan kamu ke dalam surga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai, dan (memasukkan kamu) ke tempat tinggal yang baik di dalam surga Adn. Itulah keberuntungan yang besar." (QS. Al-Shaff: 10-12)

      Delete
    8. Nyah Nyah pun kena ambil iktibar drp wak kojola kengkang lima kupang mcm mana dia boleh bunting

      Delete
  4. Pas hebat bercakap saja
    Mana tahu buat bajet pun
    Usung tin milo ke hulu ke hilit mereka tahulah
    Itulah pun bajet mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teladan seumpama boleh diaplikasikan dari pendekatan dilaksanakan Khalifah Umar Al Khattab RA yang pernah memberi insentif khas kepada golongan ini. Usaha dilakukannya menunjukkan pemerintah menaungi golongan ini ketika mereka tidak lagi punya keupayaan mencari pendapatan.

      Beliau berkata, “Kita tidak berlaku adil kepadanya apabila kita mengutip cukai daripadanya semasa dia muda, tetapi kita biarkan dia melarat semasa tuanya. Sedekah itu diberikan kepada orang-orang fakir dan miskin. Orang tuan ini termasuk daripada golongan itu.”

      Perkara itu dinyatakan Umar ketika terjumpa seorang tua Yahudi yang buta dan miskin, lalu dengan kata-kata itu mempolisikan bantuan. Insentif khas itu diberi secara berterusan melalui baitulmal bagi golongan itu melangsungkan kehidupannya ke akhir hayat.

      Sedangkan, pada sesi-sesi bajet negara yang lalu, bantuan lebih bersifat symptomatic iaitu sekadar hanya untuk kegunaan cabang. Sedangkan desakan yang wujud kepada golongan pesara kini memerlukan pendekatan systemic yakni bersistem menyelesaikan punca masalah.

      Oleh itu, sempena sidang Pembentangan Bajet 2018 oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak, suka untuk kami mencadangkan beberapa inisiatif yang boleh dikemukakan kerajaan bagi dipertimbangkan ke arah menangani permasalahan yang kami dinyatakan.

      Pertama, perkasakan fungsi Baitulmal bagi membantu rakyat menghadapi tekanan kos sara hidup yang tinggi. Walaupun Baitulmal di bawah bidang kuasa negeri, kerajaan pusat dapat berbincang dengan negeri-negeri menerusi Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) bagi menyeragamkan inisiatif ini.

      Inilah penyelesaian yang diceritakan Allah di dalam surah Yusuf berkenaan pelan tindakan untuk menghadapi tahun-tahun mencabar. Ia dikoordinasi melalui bantuan secara berpusat dan diuruskan oleh mereka yang hafizun alim dipercayai lagi bijaksana dalam mentadbir).

      Kedua, mewujudkan inisiatif menjadikan golongan pesara sebagai mentor kepada golongan muda. Selain daripada kepakaran para pesara dapat dimanfaatkan, ia juga memberikan a sense of purpose kepada mereka dalam menyumbang pembinaan negara khususnya kepada golongan muda.

      Ketiga, menyedia peruntukkan bagi pembangunan pusat aktiviti warga pesara di setiap daerah. Konsep ini diambil daripada sistem pondok bagi warga tua di Kedah dan Kelantan. Tempat ini menyediakan pengisian rohani dan aktiviti bagi mereka.

      PAS sebagai organisasi politik juga telah menyediakan penyelesaian lebih menyeluruh melalui Wawasan Induk Negara Sejahtera (WINS). WINS merupakan model pentadbiran negara di mana dihasratkan untuk dilaksana kepada Malaysia yang akan diterajui pemerintahannya oleh PAS.

      Delete
  5. Bajet


    Audi Q7


    Beli lori dan kapal terbang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seorang bekas pembantu tadbir di pejabat Menteri Besar Selangor direman selama tiga hari bermula hari ini, bagi membantu siasatan kes rasuah dan salah guna kuasa dalam pemberian projek membekal cenderahati ke pejabat Menteri Besar Selangor pada 2016.

      Perintah tahanan reman ke atas wanita berusia 38 tahun itu dikeluarkan oleh Majistret Shah Alam, Khairul Nizam Abu Bakar.

      Turut ditahan reman selama tiga hari ialah seorang pemilik syarikat pembekalan cenderahati berusia 59 tahun dan isterinya yang berusia 52 tahun.

      Media semalam melaporkan bahawa bekas kakitangan pejabat Menteri Besar terbabit disyaki menerima wang rasuah sebanyak RM16,566 daripada pemilik syarikat pembekalan cenderahati itu tahun lepas, sebagai balasan mengesyorkan syarikat itu sebagai pembekal cenderahati kepada pejabat berkenaan.

      Delete
  6. So lebabai cuba bentang budget antum kita boleh tolong analisis dan komentarkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isteri pemilik syarikat pembekalan cenderahati itu ditahan kerana dipercayai bersekongkol dengan kedua-dua suspek.

      Siasatan ke atas ketiga-tiga suspek yang ditahan semalam dibuat mengikut Seksyen 17 (a) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009.

      Delete
    2. 16.16.. Tu baru bekas PT pejabat MB Selangor, belum cerita mengenai si Azmin lagi, puluh2 ribu ni tak main lah..puluh2 kalau tak pun ratus2 juta barulah betul beb..dia ni kan proksi kuat dan anak didik Madey Al Kutty Al kerala !

      Delete
  7. Bajet odiQ7



    Beli.bini



    Geran buat kosmetik


    Bankrap tak.perlu bayar balik.. najip.cover pakai duit 1mbabi



    ReplyDelete
    Replies
    1. Jumlah pelarian Rohingya yang melarikan diri dari Myanmar ke Bangladesh sejak 25 Ogos telah mencecah 604,000, lapor agensi berita China Xinhua memetik kenyataan seorang jurucakap Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) pada Rabu.

      "Pelarian terbabit telah mencari tempat perlindungan di Bangladesh sejak meletusnya keganasan di Myanmar pada 25 Ogos," kata timbalan jurucakap PBB, Farhan Haq, pada taklimat berita harian, memetik kenyataan Pejabat Penyelarasan Hal Ehwal Kemanusiaan (OCHA).

      Lebih separuh daripada ketibaan baharu bagi mengelak keganasan di negeri Rakhine, Myanmar kini tinggal di kem pelarian Kutupalong yang diperluas, merangkumi beberapa penempatan sementara dan tanah yang diperuntuk oleh kerajaan, katanya.

      "Hampir 570,000 telah menerima bantuan makanan manakala hampir 310,000 orang menerima penjagaan kesihatan," kata Haq, sambil menambah bahawa terdapat kebimbangan mengenai sanitasi memandangkan kurang satu perempat daripada kem pelarian yang dihuni pelarian mempunyai akses kepada air bersih.

      Sementara itu, satu persidangan kemanusiaan yang disokong PBB pada Isnin berjaya mengumpul dana lebih US$344 juta bagi membiayai program bantuan untuk pelarian Rohingya.

      Delete
  8. Malaysian Cybertrooper26 October 2017 at 12:14

    Ada betulnya juga saranan pemimpin DAP tersebut, saya juga teringin untuk melihat sejauh mana PAS kemampuan daya fikir PAS dalam menguruskan negara. Selama ini kita cuma dengar PAS berceramah bahawa orang lain semua tak betul, kununnya cuma PAS saja yang mampu menyelamatkan negara.

    Teringin jugak nak lihat idea PAS untuk membangunkan ekonomi negara, apa idea mereka untuk mengurangkan inflasi, mengecilkan jurang perbezaan pendapatan rakyat dan sebagainya.

    Salam perjuangan buat semua rakan-rakan PH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perintah kelantan pon lintang pukang...tanah lembah sireh dapat kpd pemaju AEON mall..balak hilang....

      Delete
    2. Menafikan hak asal orang asli dengan menebang hutan balak menyebabkan hidup mereka yg bergantung dgn hasil hutan jdi terjejas
      Menyembih brown orang asli nak cari makan sampai bekalan air sungai utk kegunaan harian mereka juga habis tercemar?
      Ini yg dinamakan membangun bersama islam?gagasan sejahtera atau gagasan celaka?

      Delete
    3. Islam melarang suami-isteri mendedahkan aib pasangan masing-masing kepada umum, namun selepas berkawan dengan Siti Kassim, Asiah Abd Jalil bertindak mendedahkan ‘keburukan’ suaminya di Facebook peribadinya yang boleh dibaca secara terbuka.

      Selain mendedahkan tabiat ‘buruk’ suaminya, Asiah juga turut memburuk-burukkan PAS, parti yang disertai suaminya itu.

      Kassim Ahmad dituduh murtad sepanjang hujung usianya. Tapi bila dia meninggal dunia, berebut pula pak lebai PAS dengan paderi Kristian untuk kebumikan jenazahnya. Kononnya atas kepentingan dan kemuliaan Islam.

      Pak lebai perlu diajar tentang implikasi tuduhan murtad terhadap seseorang!

      Saya sudah tiga hari sengaja meninggalkan solat fardhu. Encik suami tuduh saya murtad kerana berkawan dengan Siti Kasim. Saya nak tunjuk kat dia, apa implikasi jika saya sudah murtad. Perkahwinan terbatal, semua ibadah saya sudah tidak sah, malah darah saya sudah halal untuk dibunuh.

      Pagi ni encik suami bagitau, dia mimpi hantu. Dia yakin itu petunjuk Allah bahawa saya telah dirasuk jin dan syaitan. Tanda-tandanya ialah saya sudah tidak solat. Encik suami paksa saya ikut dia jumpa bomoh untuk berubat.

      Demikianlah cara suami ala pak lebai berfikir. Bertahun-tahun saya mentally depressed dengan masalah rumah tangga. Saya ajak encik suami pergi jumpa ustaz, qadhi, marriage counsellor, psychologist, psychiatrist, doktor sakit puan, doktor sakit tuan, you name it. Tapi semua encik suami enggan.

      Alih-alih baru tiga hari saya tak solat, encik suami ajak saya pergi jumpa bomoh. Dia rasa kerasukan jin dan syaitan pada saya itulah punca utama keretakan rumah tangga kami.

      Dia dan geng pak lebainya perlu diajar tentang implikasi tuduhan murtad terhadap seseorang!

      Asiah mengakui kesalahan suaminya apabila menunjal kepala dan badannya yang enggan mengerjakan solat subuh.

      Encik suami tunjal-tunjal kepala dan badan saya untuk kejut solat Subuh. Continuously for 30 minutes. Seriously sakit dan annoying.

      Saya cakap, saya menyampah dia buat macam tu. Saya enggan solat sehinggalah kami bercerai. Lepas sah bercerai nanti, saya akan qadha semua solat saya.

      Encik suami kata, saya tak suka dia tunjal-tunjal saya sebab syaitan dalam badan saya yang rasa sakit.

      Akhirnya saya bangun dan tunjal kepala encik suami dua kali. Encik suami tersentak dan bagitau dia tak suka perbuatan saya. Maka terbuktilah lelaki soleh yang jaga solat pun tak suka bila kepala ditunjal.

      Delete
    4. Anon 1629 kawan cite nasib orang asli di hutan kelantan yg di gondol bukan cite perihal siti kasim atau kassim ahmad tu nnti ada bab lain
      Tumpukan pada point soalan objektif rumusan penakulan n blablabla bukan kuar tajuk
      Kesian dah tua pun autisma gi

      Delete
  9. Macam mana pas nak buat bajet...niaga kosmetik dengan modal yg kassim baba bagi pon pon bangkrap...heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana tak bankrap modal dari sumber haram...ulamak pas tahu tak boleh guna duit haram tapi tibai jugak...wang modal 90 jota yg kassim baba rompak dari 1 mdb...

      Delete
    2. Elooo fakta salah tuu

      90juta baru 10%

      Baru baru nih dah sign dgn bijan bagi lagi 20% (180) juta

      Nak senang cakap geng pas kata dah dapat 200 juta


      Tapi raja pantatera tahi sisasisa kerabat pengecut tak puas hati

      Nak 50% ! Dia tibai apundek ali si komander prebet najip

      Umno berjanji tak ikut janji..

      Marah lah machai broker sisasisa tahik kerabat pas nih..

      Kaki.murtad atheis pun pas buat kawan....

      Ehh abang dia ceo di selangor gaji rm470 000 sebuln..bodo punya assmin bela jin murtad


      90 juta + 180 juta (30%) tak cukup lagi hadi lebai oii? Betul kau pelahap najip.umno kaw kaw. Dah tahu akan kalah pru14 demi umno dan 900 juta (100%)

      Delete
    3. Asiah berkata kini dia telah memfailkan saman cerai melalui kaedah perceraian secara hakam.

      Melalui kaedah hakam, hasrat isteri untuk bercerai dengan suaminya dapat direalisasikan walaupun suami enggan menceraikannya. Meskipun suami itu tiada sebarang cacat cela dari segi tanggungjawab zahir dan batin tetapi isteri tetap ingin bercerai hanya disebabkannya enggan lagi menjadi isteri kepada suami itu atau hatinya telah berpaling arah atau disebabkan suami berpoligami.

      Masalah rumah tangga saya akibat ketaksuban melampau encik suami terhadap PAS sudah bermula sejak tahun 2007. Pada tahun itulah saya lari dari rumah dan nekad untuk sambung belajar sebagai persediaan masa depan.

      Sengaja saya cari kampus di luar Pahang, agar dapat tinggal berjauhan dari encik suami. Saya dah jemu menghadap kesibukan encik suami dengan aktiviti parti syurga dia. 7 tahun saya sambung belajar, kami tinggal berasingan, maka perkahwinan kami bertahan untuk 7 tahun lagi.

      Tahun 2014 saya grad dan balik ke Kuantan. Saya sangkakan encik suami akan slow down bila keluarga sudah semakin besar. Rupa-rupanya dia sudah dahsyat didoktrin oleh PAS, hinggakan dia rasa sehari tanpa kerja jemaah akan mendekatkan dia dengan neraka.

      2007 hingga 2017, telah 10 tahun berlalu. Enough is enough. Saya sudah letih berebut encik suami dengan parti syurga untuk hak-hak saya dan anak-anak yang sentiasa encik suami anggap nombor dua. Nevermind, PAS boleh ambil encik suami sekarang untuk jadi hamba abdi parti sepenuh masa.

      Jadi kepada sesiapa yang fikir tindakan saya memfailkan perceraian hari ini hanyalah kerana hormon wanita mengandung, mungkin kalian boleh fikir semula apa perasaan saya ketika berjuang untuk rumah tangga saya selama sedekad ini.

      Delete
  10. Usahlah tuan2 nak hina & memperlekeh Pas
    Cara Pas, bukanlah Putrajaya mau dirampas
    PH kemain buat bajet walau tau nak tumpas
    Maklum le, berbilion Madey sakau 22 thn lps

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Temberang si kengkang...kenape ko takut repot polis?....sebab ko temberang auta ..huhuhuhuuuu

      Delete
    2. Malaysian Cybertrooper26 October 2017 at 12:31

      Kojolla bunting... Ko diam lah. Ko bukan tuhan yang boleh tahu PH akan tumpas.
      Tapi tak tau la pulak sejak dah berkawan dengan pemegang kunji syorga ni mungkin Ayahtulah Hahadi AhWang dah bagi ko mukjizat untuk tahu masa depan kot.

      Delete
    3. Anon1216 kalau tak mahu merampas putrajaya buat apa bertanding pru
      Buat apa jadi king maker
      Mereka layak jadi alas kubur jiban bila sama sama melingkup pas pru nanti
      UNDI PAKATAN

      Delete
    4. Kena hina kojol.terasa


      Kuatkan semNgat cari lah pakar ekonomi..

      Ini tak dok kutuk rapizi

      Pas apa ada.. anak anak setan yg dok sokong pas skrg..

      Delete
    5. 15.29...Bukan ke mak bapak kau penyokong tegar PAS yang tolong edarkan tabung derma kalau ada ceramah kat kampong kau dulu ? Takkan kau dah lupa kot! kikikikikikikikik..

      Delete
    6. GN, nanti kopipes kena OSA kah kah kah

      Delete
    7. MASIH lagi hangat dengan cerita kongsi gelap 9 Dragons Malaysia susulan pendedahan Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) baru-baru ini.

      Semalam MiLo SuaM ada menyiarkan kembali kenyataan bersumpah seorang pegawai polis berpangkat ASP yang menceritakan bagaimana “tangan ghaib” mengawal PDRM di Johor.

      Kali ini, kita siarkan pula pendedahan yang dibuat oleh Tan Sri Musa Hassan, bekas Ketua Polis Negara (KPN) tentang isu hubungan antara kumpulan “underground” (kongsi gelap) dengan pihak polis.

      Dalam satu wawancara, Tan Sri Musa menceritakan kembali kisah bagaimana semasa beliau menjawat jawatan sebagai CPO Johor (Ketua Polis Johor), beliau telah mengarahkan ketua-ketua kongsi gelap di negeri itu ditahan.

      Tindakan itu menyebabkan ramai ketua-ketua kongsi gelap melarikan diri ke luar negara.

      Oleh itu beliau telah mengarahkan pihak polis pada waktu itu untuk membuat satu senarai tangkapan. Jika ketua-ketua kongsi gelap ini pulang ke negara ini, mereka akan segera ditangkap.

      “Saya mengarahkan pegawai-pegawai saya pada masa itu, buat satu senarai, bila mereka balik tangkap, mereka ini terlibat dengan pelacuran, terlibat dengan dadah, terlibat dengan macam-macam (aktiviti haram),” katanya.

      Tindakan tegas itu katanya telah menimbulkan kemarahan pihak-pihak tertentu yang terlibat dengan kegiatan haram.

      “Apabila saya buat begitu, banyak pihak-pihak ataupun kumpulan-kumpulan, yang terlibat dengan kegiatan haram, (jadi) marah.”

      “Jadi oleh sebab itu apabila saya tegas sangat di sana, mereka yang atas ni dah ‘complaint’ terutama sekali memberitahu kepada IGP (Ketua Polis Negara) terdahulu, memberitahu saya ni pasal apa mengambil tindakan-tindakan begini,”

      “Pasal apa you tak ‘control’ CPO (Ketua Polis),” katanya.

      Ahli politik pun bela kongsi gelap
      Tan Sri Musa turut mendedahkan, ada ahli politik tertentu yang datang ke pejabatnya, tidak berpuas hati apabila ketua-ketua kongsi gelap yang ditahan adalah rakan-rakannya.

      Katanya lagi, hubungan kongsi gelap dengan pegawai-pegawai polis dan ahli politik memang sudah lama wujud.

      “Bila saya mengambil tindakan terhadap kumpulan ‘underground’ (kongsi gelap) ini, memang terlibat dengan kawan-kawan mereka, termasuk pegawai polis atau pun orang politik, mereka dah lama wujud,” dedahnya.

      Katanya lagi, mereka (ahli politik dan pegawai polis terlibat) ini menjadi marah kerana habuan yang disebutnya sebagai “duit extra” (duit haram) mereka terjejas.

      Dedahnya lagi, kumpulan kongsi gelap ini mampu mengawal ahli politik dan pegawai polis kerana mereka menjalankan aktiviti haram seperti dadah, pelacuran, pemerdagangan manusia, dan pengubahan wang haram.

      Justeru mereka tidak perlu membayar cukai kepada kerajaan menyebabkan mereka mempunyai dana yang besar untuk mengawal individu-individu yang disebutkan di atas.

      Delete
    8. Orang bunting mmg mudah terasa. Pembawakan budak...

      Delete

  11. Apb CAHAYA ddlm diri mu
    Terang memancar menyuloh KALBU
    CAHAYA-Cinta NYA Tak Samar Keliru
    Jelas lah sgl2nya yg "MENYAMAR" Menipu


    CAHAYA-Cinta NYA Agung dan Luhur
    CAHAYA-Cinta NYA Bersih dan Suci
    CAHAYA-Cinta NYA.. Indah Teratur
    AUDIT-Integrity Halus Terperinci


    Ddlm GELAP.... Tanpa CAHAYA
    Memakai 'Serban' disangkakan Wali
    Jiwa yg GELAP....Semayang ber'DOA
    Hanyalah "PENUTUP", Bangkai yg Keji


    When u turn dLIGHT on...d darkness gone!

    d darkness in ur HEART s wel s in ur MIND too when disappear, u'll start to fall inLUV with evryONE n evrything tht u c.. s Bilal said: "AHAD-AHAD-AHAD", n indeed d whole UNIVERSE is ONE-AHAD-AHAD-AHAD, my dearONE..

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Tambah sikit


      Kaaaah kaaaaah kaaaaaahhh

      Delete
    3. Assalamualaikum,

      Selawat dan Salam ke atas Junjungan,,,

      Ketua Pegawai Eksekutif Institut Demokrasi dan Hal Ehwam Ekonomi (Ideas) menyatakan Pas perlu beri jawapan tuntas terhadap jemputan Umno.Apa lagi yang PAS nak jawab? Apa pula jemputan Umno? Yang nampak Umno cuma berangan angan agar PAS bergabung dengan mereka, jadi apa pentingnya menjawab kepada angan angan Umno ini? CEO Ideas ini juga merujuk kepada kenyataan Cik Gu Pa yang kononnya dibuat kerana melihat keadaan tidak pasti di kalangan rakyat bahawan kerana tidak pasti dengan pendirian PAS.Apa punya bangang pendapat sebegini!

      Tiada yang tak pasti dengan pendirian PAS.yang ada sekarang ialah angan angan Umno supaya PAS bergabung dengan mereka dan gembar gempur PH terutama PAN bahawa PAS sedang mempertahankan Najib kerana nak UG dengannya.

      Kenyataan Cik Gu Pa pula tidak sedikitpun celaru dan lari dari prinsip politik matang dan sejahtera PAS yang hanya menekan kepada kerjasama bukan politik untuk kebaikan rakyat.PH dan Umo serta seorang CEO buat buat tak faham tu kenapa?

      Mengada ngada pula minta PAS jawab kepada pelawaan Umno.Mana ada pelawaan cuma angan angan Umno saja, kenapa perlu PAS layan? Lagipun sudah lama PAS jawab tentang persoalan UG yang ditimbulkan dan baru baru ini MSU mengulanginya.kenapa tak jelas lagi?

      Kalau tak jelas suka saya ulangi rangkuman jawaban PAS itu, ia itu PAS tidak akan mengadakan apa apa kerjasama politik untuk berkongsi kuasa dengan sekular ia itu Umno dan liberal ia itu PH, sebaliknya PAS sedang membina blok ketiga dikenali sebagai Gagasan Sejahtera(GS) yang diharapkan akan bersedia menjelang PRU 14 nanti.Jadi sesiapa yang nak bersama PAS, bagi yang belum, bersedialah menerima kehadiran GS.

      Delete
  13. Apa punya bodoh piang bahalol taukey babi DAP tu. Nak lagak hero, tapi otak zero!

    Pas bukan mcm puak haprak pencacai DAP yg berangan-angan nak guling kerajaan & tawan Putrajaya.

    Jadi Pas tak perlu jadi mcm mat jenin & mat kera mcm puak2 pakatan yg terloncat- loncat nak tunjuk bajet biol mereka tu.

    Bodoh bangang punya China tokong!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysian Cybertrooper26 October 2017 at 12:33

      This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Malaysian Cybertrooper26 October 2017 at 13:37

      Woyooo... Sudah Operate ka bro Zack? Itu Nepal banyak suka kalau sudah potong buang.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. Aii akak geng najib bru tadi tarbiah kita sirah rasul dan nabi bagai
      Ni dah melucah pulak
      Cepat betul akak ghairah
      Dah tandus idea nak sanggah kah?
      Hahaha dah berak taik dibuat main
      Betul betul dah dementia puak nie

      Delete
    9. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    10. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  14. Siian ler dgn cai2 bingai lenggang kangkong
    Kemain lagii suka, cai2 dgn soalan si tokong
    Pas bukan mcm PH, asyiik gila buka pekong
    Abok pun tak ada, sebaliknya kena pelakong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan kena dgn mr Balun singh ker wak kojala kengkang.
      Masa buat menyorok dah bunting menunjuk

      Delete
    2. Eddy Ah Wang mencandat sotong membawa tong
      Tak dapat sekor pun sebab bau mulutnya kohong
      1238 ni macai pasu mno musibat penuh pekong
      Pakatan Harapan perintah sok depa ni kena pasong

      Delete
    3. Punggong wak kojola kengkang lagi kohong sebab dah melopong

      Delete
  15. Mau rm2billion rawat pesakit hiv positif di kelantan kah kah kah

    ReplyDelete
  16. Senang ajerr,Bajet PAS,kan dia nak jadi king maker,taknak memerintah...CUT & PASTE jerr,kedua2nya,dari BN dan PH...

    KE..HEHHE..HEHE..

    ReplyDelete
  17. Hamba inii, tampil sebagai seorang perwira
    Utk menangkis serangan petualang negara
    Namun hatii, kekadang diganggu rindu lara
    Sukar nak ku lupa, asyiik terkenang si dara
    _______________________________
    LAGU L. RAMLEE: DARA PUJAAN
    (https://www.youtube.com/watch?v=46fHcfhV9kc)

    Duhai dara kau manis jelita
    Senyum mu indah berseri-seri
    Hati ku selalu menjadi tergoda
    Memandang kau tiap hari

    Engkaulah yang ku puja-puja
    Gadis impian di waktu malam
    Aku duduk termenung kesepian
    Terkenang dara pujaan

    Chorus:

    Tidak kau kasihan
    Ku menanti kepadamu selalu
    Biar kau rasa bosan
    Hati ku tetap pada mu

    Beginilah hidup dalam dunia
    Selalu sama saling bercinta
    Marilah dinda pujaan kesuma
    Mengikat janji asmara

    _______________________
    Kutujukan khas buat si Dara,
    Salam rindu di angin nan lalu.
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. AKU NAMPAK SIKEJORA NI LAIN MACAM
      DULU TAK PERNAH GINI....
      SIAP BAWAK NAIK LAGU-LAGU CINTA PULA
      DULU MASA AKU BERCINTA
      MACAM NI LAK JUGA

      hahahahahahahahahahah

      AKU PASTI DIA DIBALU
      GILA CINTA TAHAP 4
      MACAM AKU DULU,GINILAH


      BERSABOLAH KOJOLLA

      Delete
    3. Dulu tak bunting. La ni dah bunting dah berbadan dua

      Delete
  18. Kesian ler, hamba tengok cai2 Matdey kutty
    Asyiik disebut kerajaan baru, tak henti-henti
    Depa tak tahu, PH tu rakyat tak senang hati
    Tunggu tengok jer ler keputusan PRU nanti

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kecian kojolla kengkang bersastra bela pas....kalo pas tak nak perintah malaysia buat ape masuk pru?....nak nyibok...hadi asik cajap pemerinhan cara islam....hudud.Pas..Ruu Pas....bodoo si kenkang dildo ni sekor...

      Delete
  19. Mereka udah mula malu, cai2 Matdey kerala
    Bajet yg PH bentang, terok kena taji dan tala
    Kini caii2 nak cucuk ajak Pas buat bajet pula
    Tapii Pas tak mau jadi spt parti PH yang gila

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak kojola kengkang lagi gila. Ada ker bila dah bunting baru nak tunjuk kat orang

      Delete
  20. Tak payah lah apa-apa bajet. Duit dalam kocek sendiri paling penting. Bagilah RM10, RM50, RM200 tak kesah lah. Asalkan duit tu masuk terus kocek sendiri. Tu GST, 1MDB, tol, petrol semua tak penting.

    ReplyDelete
  21. Cai2 unta kelihatannya udah diam menyepi
    Malu agak nya, teruja cakap si tokong DAP
    Mereka karang bagjet secara igauan mimpi
    Lps itu cucuk pula Pas, ajak sama main api

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  22. Mungkin PAS tak nak bentang budget merapu macam PH. PH ni polisi dan strategi tak ada tapi tiba tiba muncul budget berdasar 'isu'. Pasal nak undi maka GST disifarkan, Uni free, Tol free dan sebagainya. Cukai korporat nak dinaikkan. Pun tak dapat nak tampung kehilangan GST. Belum campur nak cari berbillion duit untuk 'freekan' Uni dan Tol. Belum campur berbillion lagi yg akan lesap akibat TDM naik. Inilah resepi bencana untuk negara. Fahamlah ekonomi sikit saudara. Lebih 160 negara laksana GST kerana inilah cara paling adil dan efficient untuk kutip cukai. Dunia juga beralih ke arah kurangkan cukai korporat kerana nak tarik pelaburan. Larilah pelabur kalau cukai dinaikkan. Akibat tiada apa apa polisi termasuk polisi nak tarik pelabur maka berteraburlah budget PH. Namun tetap diraikan oleh mereka yg dah taksub. Dlm pada itu PH tiada apa apa rekod turunkan harga rumah atau tol atau Uni atau cukai rumah/tanah di negeri negeri yg dikuasainya. Kena temberang lagi mereka yg undi PH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Dulu mana ade GST...tun madey mampu buat macam2... Hutang negara pon kecik...bodoo mr Jebon..

      Delete
    3. 14.28..1 Malaya tau Madey Al Kerala Al Kutty memang ada track record yang bagus dan hebat..bagus dan hebat dari segi merembat duit rakyat dan kerajaan untuk diri, anak beranak dan kroni2nya. Bukan 100 juta, tapi 100 billion beb. FOREX dah menjadi bukti nyata, tu tak termasuk ganjarannya menganugerahkan projek2 mega pada kroni2 dan side kicknya, bayangkan bukan setahun dua, 22 tahun..lu kiralah sendiri berapa banyak tu. Kalau tak, takkan senang2 aje dia jolok Dragon LKS 1 billion utk jadi pengerusi PH, 650 juta dah dibayar upfront, 250 juta lagi kalau dia jadi PM ke7. Tu tak campur lagi dengan nilai sykt2anak beranaknya yg dipayungnya sejak jadi PM..sampaikan ada sykt anaknya yg nak bankrap, dipaksanya DSAI bailoutkan guna duit rakyat...betul ke cara mcm ni? Memang wajiblah LHDN bongkar habis2an sykt2 tu, dengar khabar sejak ditubuhkan tak pernah bayar cukai dan banyak jalankan urusan2 under the counter. Patutlah kerajaan rugi besar dari segi kutipan cukai. Bodohnya kau , takkan hilangkan beratus billion tak susahkan rakyat..inilah sebabnya kau ni jadi mcm kerbau dicucuk hidung, apa aje yg dibuatnya semua suci, murni...jkalau bini kau digadaikannya pun kau redho aje lah. Untung besar Madey dan PH dapat penyokong totok mcm kau...patutlah sampai sekarang PH masih tak dapat tawan Putrajaya , rupa2nya orang yg mcm kau ni melambak2 dan bersepah dalam ph! kikikikikikikikik...

      Delete
    4. Ewah menjadi akak ngan geng dia mr j nie dah berak taik pula dibuat main blum g akhirat kat dunia dah nmpak menyanyah akibat bela puak mungkar kat dunia lgi dihina kesian moga dapat hidayah
      UNDI PAKATAN NANTI INSYAALLAH

      Delete
    5. Anon 1418, fikir fikirlah sikit. Lebih 160 negara laksana GST. Takkan semua perancang ekonomi negara negara ini jahil kot. Negara ini termasuk semua negara maju. Takkan percaya LGE saja kot. Begitu beriman dgn dakyah DAP. Kalau LGE pandai sangat tak lah 11 orang mati tanah runtuh.

      Delete
    6. Dah ajal mereka mr j ko nk salah kan guan eng bukan guan eng ni dilantik jadi malaikat maut khalas bila mati mesti ada sebab mana mati takde sebab mana bleh salah kan owg lain atau malaikat maut dgn sebab kematian tue kita kena kembali kepada sang pecipta ini adalah akidah mr j perkara asas dlm islam iaini tauhid pun ko tak ikut ini lagi ilmu cabang dan ranting ape nie yg ko panggil islam?

      Delete
    7. RATK, kesudahan segala urusan adalah ketentuan Allah. Namun manusia kena usaha. Membiarkan kontraktor yg melahap projek yg tidak dapat kelulusan DOE adalah kesalahan besar yg perlu dipertanggungjawabkan.

      Delete
    8. Mr J...fikir fikir kan lah, kalu MBA sekolah pondok sapa nak caya kau kah kah kah

      Delete
    9. Anon 1621, menghina aku tak akan ubah realiti bahwa 160 negara termasuk semua negara maju mengamalkan cukai ini. Walau pahit realiti ini terpaksa diterima oleh PH.

      Delete
    10. Mr J rasa terhina sebab sah memang SAH kau tak ada mba. Woi bodoh...isunya bukan berapa negara amal gst...isunya ialah kenapa perlu gst dan ke mana ianya dibelanjakan. Ini lah cara orang ada MBA berfikir...mba sekolah pondok fikir macam kau kah kah kah kah

      Delete
    11. Doe kakak ko mr j kawan cite ajal dari sudut kemanusiaan buat baik di balas baik
      Buat taik kena lah sucikan
      Tapi peminpin taik kita kena tukarkan
      UNDI PAKATAN
      MR J

      Delete
  23. Mana dia menghilang, si biol Z.Pasaborong
    Idung dah tak mancung pipi pula tersorong2
    Bodoh biingai, tetapi ingin masuk bertarong
    Agaknya bapok ni balik berniaga kat lorong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko rindu kat Z

      Apahal

      Ko.nak.sontot jugeer

      Ko ingat harapan ni gay macam pas... umno taruk depan.. party cinta malaysia truk.belakang

      Apahal pcm pun join PIGS blok 3? Nak main cinta depan belakang ker?

      Delete
  24. Najib jadi PM....bUDGET Putrajaya 16bILLION.

    mAHATHIR MEMERINTAH selama 22 tahun,last sekali 2002 budget putrajaya cuma 8billion....

    Pandainya najib..tak sampai 9 thn budget dah cecah 16billion..

    Kalau PH memerintah,SURE,GST,PTPTN,bIASISWA PADA BUDAK YG PANDAI ada....subsidi makanan ruji kita akan dapat balik.............

    NAJIBNOMIK..IALAH PERAH RAKYAT DGN gst....Bukan investment...

    ReplyDelete

  25. Apb CAHAYA-Cinta mu berputik dikalbu, kau sgt2 inginkan CAHAYA-Cinta itu kau kongsi rai n suburkan bersama2 diatas bumi TUHAN yg sgt2 indah lg bertuah ini..

    When u LUV to share, give give give n GIVIN.. dLIGHT n LUV in u'll 'double' "triple" more n 'll grow n keep growing my dearONE wow!

    ..n dLIGHT n LUV in u, along with d spirit of sharing n GIVIN , will attract more n more MIRACLEs of unlimited infinite ABUNDANCE in this land/planet my dearONE..

    ..u'll b inspired with more innovative n CREATIVE IDEAs to share with n b manifested in so many ways hu hu..




    Apb CAHAYA ddlm diri mu
    Terang memancar menyuloh KALBU
    CAHAYA-Cinta NYA Tak Samar Keliru
    Jelas lah sgl2nya yg "MENYAMAR" Menipu


    CAHAYA-Cinta NYA Agung dan Luhur
    CAHAYA-Cinta NYA Bersih dan Suci
    CAHAYA-Cinta NYA.. Indah Teratur
    AUDIT-Integrity Halus Terperinci


    Ddlm GELAP.... Tanpa CAHAYA
    Memakai 'Serban' disangkakan Wali
    Jiwa yg GELAP....Semayang ber'DOA
    Hanyalah "PENUTUP", Bangkai yg Keji


    CAHAYA-Cinta NYA, semuanya Indah
    CAHAYA-Cinta NYA.. semua Cemerlang
    Miracle-'ABUNDANCE'..Tak wujud Rasuah
    Berkuburlah pngKhianat, "Musang" yg Curang


    When u turn dLIGHT on...d darkness gone!

    d darkness in ur HEART s wel s in ur MIND, when disappear, u'll start to fall inLUV with evryONE n evrything tht u c..

    ..s Bilal said: "AHAD-AHAD-AHAD", n indeed d whole UNIVERSE is ONE-AHAD-AHAD-AHAD in d purestLUV-CORE of Integrity n Transparency, my dearONE..

    ReplyDelete
  26. Aiik Pas pun ada bsjet untuk Malaysia jugak, agaknya hadi dah turn untuk berdikari tubuh kerajaan sendiri tak mahu UG dengan najib , lagi pun senarai calun satu Malaysia dah sedia, nanti kalau UG nanti lagi marah dengan bakal calun yg tengah berangan nak jadi YB. Akhirnya najib pilu kerana byk dah habis belanja hadi tapi hasilnya dapat takziah

    ReplyDelete
  27. Apa jasa najib sejak memerintah???/

    Subsidi makanan ruji malaysia ditarik balik.
    Harga minyak tak menentu seminggu sekali.
    Haega rumah........mak datok mahal gilerr.
    Biasiswa budak2 dean's list TAK DER..takada JPA lagi..
    Ribuan mahasiswa mengangur..
    \Bagi kat china tanah besar kontrat...Tapi manpower ,barang semuanya dari china..
    Pendatang asing mencecah sehingga 6.7jute.

    Apa yg najib buat untuk ekonomi???/

    INTEL/RCA/NEC/ALCATEL/SIEMEN GIANT COMPANY dah belah..pergi invest kat vietnam...Najib amik company china tanaH besar..TAPI TAKADA TRANSFER TECNOLOGY,semua orang2 dia,bahasa dia dan barang2 dia..Menafaat orang2 tempatan "ELEK PURCEK"

    pADA felda PULA,CERITA KAT ORANG KAMPONG,ADA INVEST HOTEL KAT LONDON,tapi duit felda digunakan oleh geng najib,simpan kat British Vigin Island..Nama felda tak ada,duit tu dapat kat orang2 lain.
    Felada hutang 40billion..Nak bayar dgn APE??
    pembaziran ZAMAN Najib menjadi2...
    Jet Pribadi..
    guna harata kerajaan macam MAKBAPAQ DIE..
    bELANJA ADMIND PUTRA-JAYA AJERR 16BILLION..

    tUGAS NAJIB BANYAK..
    dIA pm..
    dia menteri keewangan..
    pengerusi mkn..
    pengurusi 1mdb..
    APA DIA DAH BUAT??/HUTANG DAH MENCECAH HAMPIR 1 TRILLIOOOOOOOOOOON.

    JASA NAJIB YG PALING BESAR PADA NEGARA DAN RAKYAT......
    Ialah dasar ekonomi NAJIB Perah rakyat dgn GST..Tak payah kerik kepala...rakyat bising..Bubuh under akta "osa"...........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bina mrt 100 billion untuk Kl ke kajang...

      Delete
    2. Jasa jiban memperkenalkan malaysia dengan aksi sarkis klepet terulung dalam sejarah ketamadunan dunia khalas

      Delete
    3. 14.02..Apa jasa Madey Al Kutty selama 22 tahun rejimnya...DIA BERJAYA MENEMPATKAN DIRINYA SEBAGAI KAKI KLEPET HARTA RAKYAT YANG KEDUA TERHEBAT DALAM KETAMADUNAN MANUSIA SELEPAS HOSNI MUBARAK, MARCOS PUN TABIK SPRING 1000x PADA DIA BEB! kikikikikikikikikikok...

      Delete
    4. GN lulus upsr ...nanti posting kena OSA kah kah kah

      Delete
    5. Wak kojola kengkang kami kemutttt...

      Delete
    6. geng...yg diiktiraf serata dunia raja klepet ni kan najib bin razak. news mana ko baca?

      org suroh belajr, lain yg ko buat.

      Delete
  28. Cai2 kelihatan udah makin kehabisan modal
    Kini bergantung dgn hujah puak DAP sundal
    Si tokong bodoh bahalol, mahu lagak handal
    Tidak pasal2 dia kena pelakong sekeh bedal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    __________________________
    Mengkudu bara, tepinya jagung
    Masakan India, sedap tak jemu
    Berindu lara, sepinya kutanggung
    Biarkan si dia, mengadap ilmu

    Kah kaahh kaaahh kaaahhh kaahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  29. 1335 ni macai pasu mno angau lemau lagi sengau
    Macam partinya masuk tanding tapi takmau menang
    Jelaslah lagak mcm rimau hakikatnya cuma langau
    Pakatan Harapan menang tanding pasu mno tecengang

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1406 pantun aku tu utk ko , 1335 ko jugak tu kan?
      Pekong kohong ko tu kuat sangat...kalah bau rm2.6b tu...kih kih kih kihkih ......

      Delete
    2. Kjolla kengkang tak reti nak berhujjah...cai kassim baba bodoo2...

      Delete
    3. Orang bunting tu..mmg byk mulut

      Delete
  30. Siiaan cai2 anak kancil yg merasa diri gajah
    Burok tingkah laku, mesti burok jugak wajah
    Tak ada apa2 isu pun, kemain masuk terjah
    Seperti tidak sekolah saja, cai2 punya hujah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhhh

    ReplyDelete
    Replies


    1. Ooi DAP lu siapa??, kitarang PAS dah biasa dg bajet sejak memerintah Kelantan 30 tahun dulu,... Lu pun beringus lagi... Baru 8 taun buat bajet nak bongkak semacam.... Bodooo


      Delete
    2. Ya kelantan hebat...hiv positif tertinggi kah kah kah

      Delete
    3. Sendiri kena terjah dgn mr balun singh sampai terberak berak

      Delete
  31. Maklumat Rahsia.
    Dlm mesyuarat tergenpar semalam, PAS telah siapkan pembentangan syumul dan mampan yg mampu mengalahkan pembentangan dari UMNOBN dan PH
    Demi memertabatkan maruah PAS, PAS/Gugusan akan membentangkan kaedah yg sahih akan menentukan peningkatan hasil kerajaan secara mendadak.
    Jauh berbanding UMNOBN dan PH.
    Tn Guru akan hanya perlukan dalam 1 mini 15 saat utk siapkan ucapannya.
    Beliau akan bawa dan bentang
    satu TIN MILO bersaiz XXL utk ditunjukkan pada Dewan Rakyat.
    SEMUA ahli2 dewan dan speaker dijangka akan ramai2 teriak, TAKBIRRR X 17 KALI !!!

    ReplyDelete
  32. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  33. 14.50...Apa yang kau dah merepek meraban ni shoitan. Berapa botol todi campur ketum campur ubat nyamuk yang kau dah togok haah? Kalau nak stim tu janganlah sorang2 aje, ajak sekali RATK, Macy dan ZACK ! Tak patut betullah kau ni, lokek yang amat sangat...kikikikikikikikikikikik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku lak ko petik akak geng najib nie
      Nak goda kawan lah tue tak cukup ngan madingo
      Kawan pun dier ngidam hehe
      Kuat akak berfantasi ekk

      Delete
    2. GN jangan fitnah orang minum todi nanti posting kena OSA kah kah kah....

      Delete
    3. Zack..Balun singh yg tutuh mak kau tu sampai terkincit2 tu ke? kikikikikikikikik..

      Delete
  34. Gurindan seloka hamba jadikan sbg senjata
    Kemas indah, diia punya susunan kata-kata
    Bukan saja tengadah terkedu caii2 biol unta
    Bahkan si dia sorang tu pun dah jatuh cinta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  35. Cite pas ni,sejarah akhir th 1920an berulang lagi,pertembungan antara kaum tua dgn kaum muda,kaum tua jumud,hanya membicarakan soal syurga dan neraka,alam kubur saje,mcm pas hari ni,mereka fikir mentadbir sebuah negara mcm mengurus sebuah pasantren!,tak pernah terdengar pemimpin2 pas berbicara soal ekonomi dan sains...
    Kenyang ke budin dengar ceramah aje,sedangkan ajaran Islam itu dinamik dan progresif....

    ReplyDelete
  36. MASTER OF PUPPET
    METALLICA

    END OF PASSION PLAY
    CRUMBLING AWAY
    IM YOUR SOURCE OF SELF DESTRUCTION
    VEIN IN PUMP WITH FEAR
    SUCKING DARKESS CLEAR
    LEADING ON YOUR DEATH CONSTRUCTION
    TASTE ME YOU WILL SEE
    MORE THAT ALL YOU NEED
    DEDICATED INTO
    HOW IM KILLING YOU

    COME CRAWLING FASTER
    OBEY YOUR MASTER
    YOUR LIFE BURN FASTER
    OBEY YOUR MASTER MASTER
    MASTER OF PUPPET
    IM PULLIN YOUR STRING
    TWISTING YOUR MIND
    AND SMASHING YOUR DREAM
    BLINDED BY ME
    YOU CANT SEE A THING
    JUST CALL MY NAME
    COS I HEAR YOUR SCREAM
    MASTER! MASTER! MASTER!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1532....LAGU MAK KO BUNTING NAK BERSALIN....

      Delete
    2. MASTER MASTER I DONT WHAT YOU DOING AFTER
      MASTER MASTER
      PROMISE ONLY LIES
      LAUGHTER LAUGHTER
      ALL I SEE IS LAUGHTER
      LAUGHTER LAUGHTER
      LAUGHTER AT MY CRIES

      Delete
    3. Tak paham google translate anon taklah nmpak bodoh

      Delete
    4. RATK...Dulu aku dah cakap lagu2 yang kau puja2 ni semuanya menyembah setan. Tu haah..master of puppet tu kan iblis laknatullah ! Tak caya..google translatelah...kikikikikikikikik...

      Delete
    5. geng...tu la pasal. dulu suroh belajr, ko main klepet je keje. apa pulak google translate. ko translate la sendiri.

      ko baca betul2. lagu tu cerita org2 macam ko la. otak ada tapi dah tak boleh pakai. jadi la macam patung....org suroh angkat, ko angkat. org suroh jilat pun ko jilat.

      klu ikut lagu tu cerita org dah mabuk cocaine. dah rasa sedap, nak lagi. otak dah out, jadi la macam patung.

      sama macam geng2 ko. dah jilat sikit, nak lagi. lama2 sama la tu.

      Delete
    6. Akak geng najib master penjilat

      Delete
    7. ada satu lagu aku tuju khas untuk najib and the gang....."kleptocracy" dari band perancis. dalam dunia ni satu2 nya pemimpin yg sudah di iktiraf raja klepet, najib la.

      klu ko nak dengar boleh...tapi ko habuk pun tak paham nanti........ai-je raison?

      Delete
  37. PUOKKKKKK PAS NAK JADI PENASIHAT DAN RAKAN BERSUBAHAT JER DGN UMNO.SO TAK PERLU BELANJAWAN KAT PAK LEBAI KUPIAH...

    SO APA BAJET UMNO BUAT ITU LA BAJET PAS.LAGIPUN LOBAI2 MANA TAHU NAK BUAT BELANJAWAN..SETAKAT KUTIP DERMA TIN MILO BOLEH LA PUOKKKKK PAS NI


    KAHHH KAHHH KAHHH KAHHHHKAHHH

    ReplyDelete
  38. Dedak disuap ke mulut kejora
    Hanya berumpan dgn duit brim
    Bangga pulak anjing kejora
    Tiap tahun merayu dedak brim


    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  39. Kojola tepaks buat pantatun macam pantat



    Supaya kita tak dapat hujah



    Dari pas mengapa Pas tak buat bajet bayangan spt di U.K?



    Pantatun umno utk kami harapan alih owrhatian dari kebodohan lebai ulaaAaaaaarmak bodooooo tak dapat jawab



















    KahaaaaaaaaaaakaaaaaaAaakkkmmhhhb

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1545...TEROK NO KO MEROYAN....SIAN KO....

      Delete



  40. Jiwa Yg GELAP... HITAM Kelabu
    Ber Jubah-Sorban, Disangkakan Wali
    Ber Ulang ke Mekah.. Umrah Selalu
    TOPENG Penutup.... Bangkai yg Keji


    CAHAYA-Cinta NYA ddlm Kalbu
    Terang ber CAHAYA walau dimmana
    CAHAYA-Cinta NYA...Big-PICTURE ygSATU
    In dLIGHT nLUV..all problems Solve rkyt Gumbira




    ReplyDelete
  41. Apa udah jadi dgn anda duhai MelesiaHaru
    Terasa pedihkah kena hamba punya peluru
    Atau hamba bijak pantun, sdr jadii cemburu
    Kelihatan nya sdr mcm kera je tergaru-garu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  42. saya meletakkan kehancuran UMNO sepenuhnya ke atas Najib kerana menjadikan parti sebagai perisai utk melindungi dia daripada kemungkaran yg nyata. UMNO bersalah secara keseluruhan kerana mementingkan individu tersebut berbanding dgn rakyat yg kita sedia maklum meletakkan mereka di situ dgn amanah yg mereka sendiri khianati. Tun M sudah menunjukkan jalan dan membuka peluang ke arah kemakmuran org2 melayu tetapi skrg beliau hanya mengesahkan apa yg pernah dikatakan oleh pemerintah British dahulu betapa melayu ini tidak boleh dipercayai dgn wanita, kekayaan dan kuasa. Kaum melayu akan hanyut dengan ketiga2 godaan tersebut.

    Apa lagi yg kurang utk melonjakkan melayu ini ke martabat yg mulia? Najib adalah specimen terbaik utk dikaji. Ayah dia seorang yg cukup berjasa. Platform UMNO sememangnya sudah utuh dan terkenal dgn warisan membela nasib org2 melayu. Dia diberi laluan utk membuktikan warisan ayahnya mampu diteruskan olehnya dalam era yg serba moden, cukup segala yg diperlukan hasil perit jerih Tun M. Tapi sayang...siapa sangka benih yg baik ini melahirkan manusia seperti najib. Segala tersedia di hadapan mata utk menjadi manusia yg meninggalkan legasi yg berguna tapi jalan mana yg dipilih oleh Najib? Utk org2 melayu, kita telah dianugerahkan pemimpin bertaraf dunia utk memimpin ke arah pemodenan minda org2 melayu. Mengikuti perjalanan politik malah hidup Tun M ini...takde siapa yg boleh menafikan beliau mmg arif apa yg diperlukan oleh melayu untuk berjaya tetapi akhirnya beliau juga menyedari rata2 melayu tidak ada elemen2 yg diperlukan utk jadi bangsa yg berjaya. Melayu tidak mempunyai jiwa yg besar dan kental utk berubah utk menyahut cabaran era pemodenan. Melayu bukan Jepun, Korea Selatan, China malah Singapura. Jiwa yg besar itu lah yg menjadikan sesuatu yg kecil dilihat hebat. Terus terang saya katakan betapa meluatnya saya bila ada pemimpin2 UMNO yg menjerit2 terlolong hidup melayu semata2 mahu mendengar penyokong2 menyahut balik ala2 teriakan maju sebelum perang. Nampak mcm kosong dan bodoh la sapa2 yg terjerat dgn teknik lapuk cara ahli2 politik sebegini menarik sokongan. Balik rumah muka datuk2 seri...muka datin2 agaknya tersenyum lebar betapa mudahnya melayu setempat ini digula-gulakan hanya dgn air liur. Agaknya supaya perancangan Tun M tidak terbantut maka terpaksa la beliau menerima seadanya kualiti pemimpin2 sebegini asalkan saja ada sokongan rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ....TAK SEMUA MELAYU MUDAH LUPA....

      KECUALI- MAMAK MADEY BUAH KUNDUR KEPALA BANA KUTTY... TUA NYANYUK ...MELAYU MUDAH LUPA...

      Delete
    2. 16.01..Mulia ke melayu kalau berimamkan Madey Al Kerala Al Kutty dan Dragon LKS...lu pikir lah sendiri !kikikikikikikiikikik...

      Delete
    3. Mulia ke melayu berktuakan kassim baba perompak?...bersahabat baik dengan cina kominis...aset dijual kpd cina kominis...MCIP dikuantan dipenuhi ribu2 cina kominis....jualbeli pakai yuan...geng najib bodooo...

      Delete
    4. Berimankan Mr Balun Singh tak mengapa

      Delete
  43. Budget kali ini harap bukan harvester of sorrow utk rakyat if jiban still buat people should throw him from throne yg dia dok skang by election hehe peluh sejuk nk bentang bsok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1602...HEHEHEHE...PELUH SEJUK UNTUK PUAK FUKATAN HAPRAK....

      EKELEH...BN NAK BENTANG FUKATAN HAPRAK PUN TERHEGEH-HEGEH NAK BENTANG.....MACAM LER DIA JADI KERAJAAN....TAK TAHU MALU....

      NAK HAPUSKAN TOL, BAYARAN YURAN PERCUMA, PTPTN,BRIM DLL KONON....
      HAPUSKAN DULU TOL KAT TO' KONG PENANG TU DULU...KAT SELANGOK...UNISEL TU FREEE KER...
      KAT SELANGOK AIR SERINGKALI TAK ADA ...YG BANYAK TOLONG SELESAIKAN PUN ADUN BN...NAK HARAPKAN PENTADBIRAN SI ASSMIN MB JAMBAN TU...SAH HARAP LER...

      Delete
    2. Caiii 16.28 si anak haprak
      Bodohnya sampai ke tahap haprak
      Ketua umno si najib haprak
      Yang manyokong najib lagi la haprak



      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
  44. Caii2 hanya lontar komen kosong, isii tiada
    Ternyata cai-cai bingai hanya lah taik kuda
    Sdg hamba ni, tangkas penuh ilmu di dada
    Sebab itu lah si dia seorang tu jadi tergoda

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhhh

    _______________________
    Peria dan pauh, diganggu unggas
    Mentimun mati, di desa ternama
    Si dia menjauh, dibelenggu tugas
    Namun di hati, sentiasa bersama

    Kah kaahh kaaahh kaaahhh kaahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kojolla kenkang bentah hujjah haprak...huhubuhuuu

      Delete
    2. Menangis kejora dimaki orang
      Nak lari pula maruah tercabar
      Tahan jela kejora sorang sorang
      Tak ckup handal jgn la mencabar



      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. Mengah tu nak berlari sebab dah bunting

      Delete

  45. Mengaji diarab singgah disyiria
    Mendengar letupan cabut ke mekah
    Menghafal berceramah memaki kerjanya
    Diupah diumpan gelojoh serakah

    ReplyDelete
  46. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAMAK MADEY SUKA NAIK KUDA......
      HARI-HARI MADEY NAIK KUDA.......
      PERANGAI NYANYUK DAH TERBAWA-BAWA....
      TAK LAMA LAGI TERPEROSOK DIPIJAK KUDA....

      MAMAK MADEY SUKA BELA KUDA...
      EKELEH FUKATAN HAPRAK PUNYA BAJET...BAJET GULA-GULA....

      Delete
    2. Mr Balun Singh naik kojola kengkang

      Delete
  47. Caiiii kejora mahu berpantun
    Pantunnya kosong takda berinti
    Mmg power geng ph pnya pantun
    Kejora menangis tak henti henti


    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  48. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  49. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menangis kejora dimaki orang
      Nak lari pula maruah tercabar
      Tahan jela kejora sorang sorang
      Tak ckup handal jgn la mencabar



      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
    2. Kojolla kengkang risau umno nak tumbang....kassim baba tak keruan nak bentang bajet nak sembelih rakyat...duit tak cukup...

      Delete
    3. Kasim baba mencuri emas
      Emas dicuri berguni guni
      Geng PH semuanya ganas
      Nanti kami bungkus ke dalam guni


      Menangis kejora dimaki orang
      Nak lari pula maruah tercabar
      Tahan jela kejora sorang sorang
      Tak ckup handal jgn la mencabar



      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
    4. Mau kojola tak menanggis....Senak Kena dgn Mr Balun singh sampai terberak

      Delete
  50. Kalo cabar Pas sediakan bajet terberak lah hj hadi...hj hadi tau cakap prinsip islam dlm pemerintahan sahaja...tapi tanding 100 kerusi sahaja...harap belas kasihan umno...

    ReplyDelete
  51. DSNR menyatakan Msia mampu menjimatkan 200 bilion dalam masa 20 tahun akan datang bila 1MDB memasuki pasaran jana kuasa tenaga. Ia akan membertulkan perjanjian berat sebelah yg telah dimeterai oleh Madey Al Kutty Al Kerala semasa menjadi PM dulu. Madey hanya menguntungkan kroni2nya saja dengan memberikan projek2 IPIC kpd mereka dengan harga yang terlalu tinggi dari pasaran. Sudah tentu, dia kan mendapat GANJARAN yang sewajarnya dari kroni2 tersebut. Dengan 1MDB memasuki pasaran tenaga letrik tersebut, tiada lagi berlaku perjanjian pilih kasih spt yang telah diamalkan oleh Regim Madey dulu. 1MDB juga terbukti mampu membiayai pembinaan 8 buah pengkalan tentera, jauh lebih banyak dari apa yg telah dibina sepanjang regim pemerintahan Madey. Ini secara tak langsung telah mewujudkan peluang pekerjaan yg amat banyak dalam sektor pembinaan kpd rakyat tempatan. Tu tak termasuk pembinaan ECRL, RAPID PENGERANG dan PAN BORNEO, serta menaik taraf Kuantan dan Melaka Port. Terbuktilah 1MDB ni lebih banyak mampu utk mensejahterakan negara dan rakyat dan amat bercanggah dengan apa yang dituduh2 PH selama ini, khususnya fitnah2 songsang yg didendangkan berterusan oleh Pizi dan Madey Al Kutty Al Kerala, dan disambut dengan gumbiranya oleh balaci2nya yang bersepah2 kat seluruh negara!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pooraah...kassim baba bapak klentong....kalo boleh jimat 200 billion kenapa jual edra dan tanah2 trx untuk bayar utang 1 mdb....itu aset strategik negara....nak bayar hutang IPIC pon lewat dari jadual...

      Odit mana yg sahkan 1mdb jimat 200 billion?....geng najib selalu kena kincin dengan kassim baba....hehehe..

      Delete
    2. Kah kah kah kah kah, kak dildo buat lawak, lawak dildo la tew! sapa nak percaya cakap sipembohong ,raja klepto!

      Delete
    3. Yg untung bila edra dijual ialah vina kominis yg akan keluarkan tenaga letrik...kassim baba beli IPP burok yg dah hampir tamat tempoh dengan harga yg tinggi..

      ECRL untuk pengetahuan geng najib yg bodoo dibina oleh cina kominis...pekerja bahan binaan dan jentera semua datang dari cina kominis....1 mdb tiada kaitan langsung dengan Rapid port dan ecrl...temberang lebih geng najib...1 mdb bawak bala kpd rakyat malaysia...aset begara hilang...TH pon jena veli tanah trx dengan harga yg mahal...divuden TH rendah...

      Delete
    4. Ooooii Geng najib kaki temberang....TH dah beli tanah trx lebih 3 tahun ...berapa tahun lagi tanah ini akan dimajukan oleh TH?...ato TH nak tunggu balak tumbuh....hehehe...siapa yg rugi?...otak ko dah mereng geng najib....

      Delete
    5. mimpi lg geng najib ni. mana ada power plant lagi da...komunis punya sekarang. hutang je yg tinggal. bengap!

      nanti ko kowtim la macamana nak mintak murah, klu chungkuok nak bagi. nanti geng klepet nak jugak percent. ujung2, rakyat jugak yg bayar.

      Delete
  52. Wong Chen desak Mustapa buktikan kritikan terhadap belanjawan Harapan
    Oct 26 2017 / Suara Keadilan
    Ahli Parlimen Kelana Jaya, Wong Chen hari ini mendesak Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed membuktikan kritikannya terhadap belanjawan alternatif Pakatan Harapan yang dibentangkan semalam.

    Desakan itu dibuat Wong susulan tuduhan Mustapa yang mendakwa belanjawan Harapan tidak bertanggungjawab dalam aspek fiskal dan berdasarkan jangkaan semata-mata.

    “Merujuk kepada tuduhannya yang angka-angka perbelanjaan kami meragukan, beliau sendiri gagal mengemukakan hujah balas atau data yang wajar. Ini kerja malas.

    “Menteri kanan dengan barisan penasihat dan kakitangan yang boleh dikerah pada bila-bila masa sepatutnya memberikan angka-angka dalam jawapannya.

    “Tidakkah hipokrit apabila menteri kanan menuduh angka fiskal kami tidak bertanggungjawab, sedangkan beliau sendiri (gagal memberikan hujah sewajarnya) dalam balasannya?” kata Wong dalam kenyataannya.

    Wong juga hairan apabila Mustapa mengelak daripada mengulas hasrat Harapan untuk menutup kekurangan hasil kutipan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) kelak dengan penjimatan sebanyak RM20 bilion daripada ketirisan akibat rasuah.

    “Mungkinkah beliau percaya yang kerajaan sekarang tidak membazir dan rasuah? Atau beliau sebenarnya sudah putus harapan dalam mengimpikan Malaysia yang bebas rasuah?” katanya lagi.

    ReplyDelete
  53. Raja fitnah dan hasutan se Malaya, si Pizi diperintah membela diri oleh mahkamah sesyen Shah Alam tas tuduhan mendedahkan penyata akaun NFC, bersama dgn bekas kerani bank, yg didakwa bersubahat dgnnya. Peguam belanya ialah Lateefa Kooya. Kita pun tau b/mana hubungan Lateefa dgn Pizi ni, memang musuh ketata w/pun dalam parti yang sama. Khabarnya, inilah peluang yg sangat baik utk Lateefa mengenakan Pizi yg selama ni banyak memalukan dan mengaibkannya dalam banyak isu yang melibatkan PKR. Tak mustahil, adalah caranya utk dibuat agar Pizi kalah dalam kes tu...kalau orang dah berdendam ni, bukan senang2 begitu saja nak melupakannya. Mcmlah jugak dendam DSAI pada Madey, takkan dilupakan begitu saja...nampak mcm rencung di luar, tapi sebenarnya pepat di dalam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape nak kesah si tipah koya
      Aku sepak jatuh terguling
      Lantak la kau wahai si koya
      Rakyat mahu umno terguling


      Caiiii kejora mahu berpantun
      Pantunnya kosong takda berinti
      Mmg power geng ph pnya pantun
      Kejora menangis tak henti henti


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
    2. Anak anjing sekor ni tak paham2 jgk upenyer.....org dh tak kesah ape isu pun,piji ka,latipah ka,anuar ka,kit siang ka apa2 lagi. Asal najib mamposssssss org akan undi pakatan harapan

      Delete
    3. Senang jeer kassim baba nak melindungi dirinye dan puak2 prompak dengan osa dan buat akta maklumat...

      Bila plak shahrir nak saman rafizi kes felda beli hotel di london atas nama syarikat persendirian?...sahrir dan razali buat duit felda mcm hak bapak dia punyer...
      Ngaum mcm nak runtuh langit nak saman rafizi raje fitnah...messyuarat lembaga felda dah 2 hari tapi mana samannye?....ato shahrir nak tunggu kassim baba osakan lembelian hotel?...shahrir dan razalu ingat merompak di luar negara irang tak tahu...sama mcm kassim baba dan jho lo merompak duit 1 ndb di luar negara...tuhan tunjukkan jugak kejahatan...

      Peguam tersohor mualaf shafeei bila nak saman rafizi kerana fitnah.. terima duit haram 1 mdb 9.5 jota dari kassim baba?...

      Mengganas lah puak2 kassim baba merompak duit rakyat...

      Kerajaan dah bagi puluh jota kpd nfc...kembu sekir pon tak ade...yg ade geng najib kojolla kenkang dan mr jebon mcm lembu...lesap duit kerajaan puluhan jota dengan akta maklumat bank...

      Delete
    4. 18.04..Anak khinzir sekor ni masihbtak paham2 lagi rupanya yee. Rakyat 1 Msia dah tak kesah apa isu pun yg dispin dan diputar belitkkan oleh puak2 PH ni..yang penting asal Madey mampos, dan BN akan menang dengan majoriti yg teramat besar dalam PRU nanti ! kikikikikikikik...

      Delete
  54. Caiiii kejora mahu berpantun
    Pantunnya kosong takda berinti
    Mmg power geng ph pnya pantun
    Kejora menangis tak henti henti


    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  55. 1) Hasil.
    Tin Milo size XXL.
    2) Ekonomi.
    Cukai dan Sewa tapak gerai Ceramah 'Lanyak' (atau Lawak, Nyanyi, Konci Surga).
    3) Pendidikan.
    Tahfiz 'tanpa api'.
    4) Undang2.
    Kitab 3.5 versi 100S/30T/RM100k.
    *tertakluk mood , dan TIDAK terpakai bagi golongan Brahmin dan Bangsatwan Melayu beragama Islam dlm Kad Pengenalan.
    5) Kajiselidik Mampan
    Mengusulkan sykt Nestle utk keluarkan product packing Milo size Tong Drum Petrol isipadu Standar.

    Takbir!! (16-20 kali)

    ReplyDelete
  56. 18.00...Tak abis2 lagi dengan merepek kau yg tak tau hujung pangkal ni..dah puas togok todi campur ketum, sekarang nyabu dgn Mat Syabu pulak dah. Nanti kena sumpah dengan PAS jadi katak puru baru tau ! kikikikikikikikikik...

    ReplyDelete
  57. Hemmmmm, ke mana pergi macai unmo ahli pas angau tadi
    Geng najis, kojol la, tikus angau serta rakan taulan
    O tengah meeting buat belanjawan nak bentang esok pagi
    Rasanya telah pitam dan pengsan kena PH punya pukulan

    ReplyDelete
  58. geng semalam ko cakap bukan anjing belaan. tapi ko bukan lagi macam anjing belaan...macam anjing gila.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dad..kau tu jadi khinzir belaan Dragon LKS , standby utk disembelih masa mesyuarat pemilihan semula CEC DAP bulan November nanti ! kikikikikikikikikik..

      Delete
    2. ha ha ha....semalam kan ko sendiri yg tulis tak nak jadi anjing?

      ha ha tu la....lain kali pikir dulu baru tulis.....kan dah kena batang sendiri.

      Delete
  59. Akak naper msg akak banyak kena potong ngan budinn
    Mencarut ekk padan muka memyanyah saja
    Cite kote melompat suka
    Kalau komen merapu saja
    Manatak madingo dah tunggang dier
    Kahkahkah
    BIAR PANDAI JANGAN MEMANDAI
    NANTI AKAK KENA TIBAI
    hehe hip hop lak

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...