Friday, 6 October 2017

TAK BAIK PAS MENOLAK HASRAT KERJASAMA UMNO, JADILAH PARTI YANG MENGENANG BUDI


Apabila Ketua Penerangan UMNO, Annuar Musa menyatakan Pas dan UMNO akan bekerjasama dalam pilihanraya akan datang kerana mendakwa mereka mempunyai DNA yang sama, ia tentulah disebabkan ada maksud tertentu dapat atau boleh dicapai melaluinya.

Yang paling mudah, jika kerjasama itu dibentuk, maksud yang boleh dicapai ialah UMNO mungkin lebih cerah untuk mengekalkan kuasanya di peringkat Pusat, manakala Pas barangkali akan beroleh beberapa negeri untuk ditadbir.

Selain itu, dengan UMNO sebagai parti yang memperjuangkan Melayu dan Pas mendakwa memperjuangkan Islam, bergabungnya mereka bukan saja memungkinkan kuasa dapat dipertahankan, malah skandal-skandal yang selama ini diperkatakan ramai pun boleh ditutup sama.

Bukankah itu sebenarnya baik, bukan saja untuk UMNO tetapi juga kepada Pas?
Skandal 1MDB dan skandal balak misalnya, mungkin antara yang boleh ditutup begitu saja jika UMNO dan Pas benar-benar bekerjasama dan seterusnya menang pilihanraya.

Jadi, mengapa Idris Ahmad yang mewakili Pas begitu cepat menolak kenyataan Annuar Musa itu?

Dengan Naib Presiden Pas itu menyanggah kenyataan Annuar Musa sambil mengingatkan agar jangan perasan kedua-dua parti mempunyai DNA yang sama, apakah Pas sebenarnya menolak kebaikan bersama yang boleh dicapai melalui kerjasama tersebut?

Lagi pun, bukankah musuh Pas adalah DAP, sama  seperti musuh UMNO juga, sudah tentu hanya dengan bekerjasama saja kekuatan berganda dapat diserlahkan untuk menghadapi musuh bersama itu.

Bagaimana untuk melawan DAP dan Pakatan Harapan yang kononnya dikuasai oleh DAP, malah ada pemimpin Pas juga berkata, mengundi Pakatan Harapan sama seperti mengundi DAP, jika Pas tidak sedia menjadi lebih kuat dan bergabung tenaga dengan UMNO?

Lebih penting daripada itu, Najib Razak selaku Presiden UMNO adalah pemimpin yang banyak berbuat baik kepada Pas. Selain menunjukkan sikap berbaik dan membenarkan usul persendirian RUU355, Najib juga telah membawa pemimpin Pas melalui Jamil Khir Baharom, minum teh tarik di London, sepentas memperjuangkan nasib umat Islam Rohingya dan mungkin turut berbuat banyak budi lain  yang kita tidak ketahui.

Maklumlah, Najib bukan saja seorang bilionaire, tetapi juga amat pemurah. Di sana sini telah didedahkan bagaimana Najib menghulur RM1 juta, RM2 juta dan ada yang sampai RM9.5 juta kepada orang-orang tertentu yang disukainya.
Donald Trump yang juga bilionaire pun tidak semurah Najib hatinya.

Oleh itu, apabila Annuar selaku orang kanan Najib menyatakan UMNO dan Pas akan bekerjasama kerana mempunyai DNA yang sama, Idris Ahmad tidak sepatutnya begitu cepat menolak dan menyanggah.

Jangan begitu cepat lupa tentang budi baik Najib terhadap Pas selama ini wahai Idris, Ahli Parlimen Bukit Gantang.

Bukankah budi dan sikap baik hati Najib kepada Pas sejak kebelakangan ini dan kesediaan Pas menyambutnya menunjukkan UMNO mempunyai DNA yang sama dengan Pas?

Kalau tak percaya juga, cuba Idris tanya kepada Hadi Awang, Nasaruddin Tantawi atau Nik Abduh, sama atau tidak DNA UMNO dengan Pas sekarang ini? (ShahbudinHusin 06/10/2017).

240 comments:

  1. Replies
    1. Tahniah..nii hadiahnya prOoTtπŸ’¨πŸ’¨πŸ’¨..πŸ™ŠπŸ™Š..

      Delete
    2. 2

      papar sabah

      Delete
    3. ted,hadiah yang camtu kasi sama macai2 najib je la.

      Delete
    4. HE..HE..HE...TAK LAMA LAGI SHAFIE APDAL....AKAN MAKAN PEDAL AYAM LER...KIH...KIH...KIH...

      Delete
    5. 1. TAHALUF BUKAN BERGABUNG

      Tahaluf adalah bermaksud perjanjian bersama atau kerjasama. Ia bermaksud beberapa pihak yang berbeza bersatu atas titik-titik yang dipersetujui bersama dalam perjanjian.

      Maka tahaluf tidak bermaksud mereka adalah sebahagian dari kita dan kita sebahagian dari mereka.

      Kita cuma bergerak bersama dalam satu kenderaan untuk ke destinasi tertentu. Bila sampai di destinasi yang dimaksudkan, masing-masing akan teruskan dengan agenda masing-masing.

      Prinsip agree to disagree adalah satu kemestian dalam tahaluf. Kita tak boleh perjuangkan apa yang mereka perjuangkan, dan kita tak boleh minta mereka bersetuju dengan semua agenda kita.

      Kalau buang prinsip ini, maka tiada lagi erti tahaluf. Ia sudah bertukar kepada indhimam atau indimaj bererti bergabung dan menyertai. Perjuangan kita dan perjuangan mereka jadi sama. Kalau mereka beragenda meminggirkan agama dari politik, Adakah kita sanggup melaksanakan agenda sama?

      2. TAHALUF BUKAN SEKADAR DALAM PERKARA POLITIK

      Secara umumnya orang faham tahaluf itu adalah kerjasama politik. Tapi bukan semua tahaluf itu bersifat siasi dan bukan juga semua tahaluf siasi itu bermatlamat siasah walaupun anggotanya adalah institusi politik.

      Boleh jadi objektif utama tahaluf siasi lebih kepada dakwah. Contohnya matlamat kerjasama dengan parti dominasi bukan Islam sebenarnya untuk menembusi kelompok bukan Islam supaya Islam sampai kepada mereka. Dengan tahaluf siasi, kita boleh dijemput ke pentas parti bukan Islam dan berkenalan dengan sasaran mereka. Sudah tentu ia menguntung dakwah.

      Boleh jadi juga tahaluf antara parti politik bermatlamat kebajikan. Contohnya bertahaluf dengan parti yang memiliki kuasa atau yang memiliki pengikut ramai. Tujuannya adalah supaya agenda kebajikan dapat dilakukan melalui kuasa yang mereka ada ataupun dengan pengaruh mereka terhadap pengikutnya.

      Delete
    6. Aiii Idris dah puas bergulung gulung lidah cium mulut pink najib rosmah tiba tiba jemu pulak,
      dah habis madu buntut masam najib rosmah kau sedut tiba tiba nak condem balik,
      Letih letih annuar musa cakap kalau umno pas melancap, dna air mani jenis sama keluar iaitu air longkang,

      Delete





    7. 50 ekor ahli totol pas masuk umnopork di pasir mas



      Apa dah jadi nik abudoh???

      Hadi tak marah ker umno dok pancing?

      ALAMAK HADI YG BAGI RESTU 108 KERUSI UMNO PAS TAK TANDING TERMASUK PASIR MAS


      LAAA itu cerita nyeeer

      Delete
    8. lagi lambat pilihanraya.. lagi tinggi lah demand Lobai..

      Ada ke SS yang setahun jagung di tawarkan RM 5 juta.. PAS yang tunggang langgang pasal Najib punya hal.. tak dapat apa-apa?

      Delete
    9. Tahalul Pakatan Harapan 'no hal' sebab itu kita telah mengajukan permohonan untuk mendaftarkan 'perkahwinan sah' tapi malangnya masih didengki peram oleh Jahid Komidi & Najis kerana menggigil takut serta ngompol dalam seluar melihat kekuatan padu gabungan 4 entiti, AMANAH, KEADILAN, BERSATU & DAP.

      Dalam pada itu, BN & PAS sedar pengundi Cina takut bersetongkol dgn Lebai2, sebab...

      Jika berkahwin (Cina + Lebai) nanti, anak mereka akan dicap keturunan "C I B A XX".

      Ada faham semua....???

      Delete
    10. TahaluF Pakatan Harapan 'no hal' sebab itu kita telah mengajukan permohonan untuk mendaftarkan 'perkahwinan sah' tapi malangnya masih didengki peram oleh Jahid Komidi & Najis kerana menggigil takut serta ngompol dalam seluar melihat kekuatan padu gabungan 4 entiti, AMANAH, KEADILAN, BERSATU & DAP.

      Dalam pada itu, BN & PAS sedar pengundi Cina takut bersetongkol dgn Lebai2, sebab...

      Jika berkahwin (Cina + Lebai) nanti, anak mereka akan dicap keturunan "C I B A XX".

      Ada faham semua....???

      Delete
    11. Pak Othman

      Siapa.lebai zubor yang rembat juta. Lot banglo ampang??


      Org kuat pas?


      Ginilah org pas yg tak terpisah dgn MLM dan skim cepat lobai kaya


      Apa.nak jadi dgn gAMPANG .. Semua kaki pecah botol arak.. Kaki MLM skim cepat kaya kaki pelakon dajal..

      Rumah assmin di ampang???

      Iskander semak pun Ampang juger??

      Zuredah pun Ampang???


      Gampang betul.Ampang !!!

      Delete
    12. Wak Suman Tempe....ko ULANG Banyak kali pun....

      .....Aku Tak FAHAAHHAAAMMMM.....

      .....KO FAAAHHHAAAMMMAN TAK NI....

      Delete
    13. Level kamu perlu diulang banyak kali kerana kamu nie jenis lembab & bengap dek salah asuhan & tak habis sekolah, mengerti...??

      So...apalah yg boleh disandar & dipercayai pd kojolla yg kuat mencarut, pantun sampah, tidak bersopan & beradab pd orang tua2, cerita lucah dirinya gemar seks sonsang main bontot stor kunyit, kaki tiru kopipes bahan sampah...dan pengampu raja klepet/kleptokrasi Cash is King......??

      Let's whack & blast this soundrel good till he becomes like a deadwood....!!

      Delete
  2. kalu tak perak , gangsa, aku hah..haa

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3. TAHALUF BUKAN SEKADAR UNTUK PILIHANRAYA

      Apa yang berlaku di Malaysia, parti-parti politik cuma bergabung hanya untuk menghadapi pilihanraya. Wacana yang sering diketengahkan untuk menjustifikasikan tujuan pakatan atau kerjasama yang dibuat hanyalah supaya dapat memenangi pilihanraya.

      Keadaan ini telah menyebabkan banyak parti politik yang bercerai berai usai pilihanraya. Apabila sudah dapat kuasa yang dikehendaki, mulalah mereka buat hal kepada rakan tahaluf kerana merasakan rakan itu tidak lagi diperlukan untuk pilihanraya akan datang, atau mengganggu agenda sebenar mereka.

      Ini sekaligus adalah bentuk pembodohan terhadap rakyat. Rakyat mengundi satu-satu pihak adalah bertujuan untuk dipimpin oleh mereka. Kalau selepas PRU mereka ubah haluan atau bentuk kerjasama, maka mereka telah melakukan pengkhianatan terhadap kepercayaan dan undi rakyat.

      Sebaliknya dengan bertahaluf selepas pilihanraya, ianya adalah satu perkara yang baik. Masing-masing membawa kekuatan tersendiri hasil sokongan rakyat terhadap ideologi perjuangannya dan bekerjasama untuk menguruskan politik negara, samada menjadi pemerintah bersama atau pembangkang bersama.

      Model tahaluf sebegini lebih profesional dan rasional untuk kebaikan rakyat. Ia boleh jadi sebagai unity government ataupun government coalition. Turki, UK, Palestin dan Tunisia antara negara yang mengamalkannya.

      4. TIDAK BERTAHALUF TIDAK BERERTI TIDAK BOLEH BERSAMA

      Tidak ada sebarang persefahaman politik tidak bermakna bermusuhan. Jika bermusuhan sekalipun, tidak bermakna tidak boleh langsung duduk sekali. Hatta jika ada ketetapan untuk tidak terlibat dengan sebarang akitiviti parti tertentu sekalipun, ia masih tidak bermakna tidak bertegur sapa dan menjauhi terus ahli parti tersebut.

      Tahaluf hanya untuk mencapai matlamat bersama dalam beberapa perkara. Tanpa berkongsi matlamat yang sama sekalipun, perbezaan wadah politik sama sekali tidak boleh menafikan hubungan sesama insan.

      Delete
    2. Tahaluf Pakatan Harapan 'no hal' sebab itu kita telah mengajukan permohonan untuk mendaftarkan 'perkahwinan sah' tapi malangnya masih didengki peram oleh Jahid Komidi & Najis kerana menggigil takut serta ngompol dalam seluar melihat kekuatan padu gabungan 4 entiti, AMANAH, KEADILAN, BERSATU & DAP.

      Dalam pada itu, BN & PAS sedar pengundi Cina takut bersetongkol dgn Lebai2, sebab...

      Jika berkahwin (Cina + Lebai) nanti, anak mereka akan dicap keturunan "C I B A XX".

      Ada faham semua....???

      Delete
    3. Wak Suman Tempe....ko ULANG Banyak kali pun....

      .....Aku Tak FAHAAHHAAAMMMM.....

      .....KO FAAAHHHAAAMMMAN TAK NI....

      Delete
  3. Pas mmg bingaii..dah ada peluang tumbangkan bn mereka persia2kan..tergadaii bodylah jawapnya..πŸ’πŸ’πŸ’

    ReplyDelete
    Replies
    1. 5. TAHALUF ANTARA PARTI DAN TAHALUF SESAMA ORGAN NEGARA

      Perlu dibezakan antara kerjasama sesama parti politik dan kerjasama dengan kerajaan, NGO, syarikat atau mana-mana individu undang-undang (legal person). Meminta kerjasama JKKK ahli Umno untuk menandatangani borang permohonan ahli PAS tidak bermakna PAS telah bekerjasama politik dengan Umno.

      Berapa ramai ahli PAS yang menjadi guru di sekolah-sekolah kerajaan? Berapa ramai ahli PKR yang bekerja sebagai penjawat awam? Semua mereka secara adalah kakitangan kepada kerajaan, yang mana ketuanya adalah Perdana Menteri Malaysia. Bukan ahli Umno. Dia presiden Umno!

      6. TAHALUF BUKAN SATU-SATUNYA BENTUK PERHUBUNGAN

      Dalam fiqh dakwah dan siasah Islam, tahaluf bukan hanya satu bentuk jalinan yang boleh diadakan antara institusi Islam dan pihak lain. Perlu difahami bahawa di sana terdapat konsep lain seperti Taawun, Himayah, Sulh, Muahadah dan sebagainya.

      Jika tidak dapat mencapai syarat-syarat tahaluf, maka tidak semestinya tidak boleh ada langsung hubungan dalam bentuk yang lain. Boleh dilihat konsep-konsep yang lain untuk diterapkan mengikut syarat-syarat khususnya.

      Walaupun ditakdirkan antara PKR dan PAS tidak lagi memiliki tahaluf, maka tidak semestinya PAS wajib memisahkan diri dari semua negeri yang diterajui PKR. Perlu dilihat dari sudut undang-undang, kesan dan ruang yang ada bagaimana boleh untuk meneruskan agenda agama dan rakyat melalui kuasa yang ada tanpa mempedulikan hubungan politik yang dingin.

      Delete
    2. Mcm tak faham shj orang cerita hal Tahaluf ini, bukan memahamkan, bertambah kusut jadinya.. senang tulis melayu BERGABUNG shj..istilah arab tapi tak boleh nak terang.

      Delete
    3. Rakyat Malaysia harus mendukung pendekatan wasatiah serta memperjuangkan maqasid syariah (tujuan-tujuan syariah) untuk kekal sebagai negara Islam yang memilih jalan tengah, sederhana dan progresif.

      Seruan itu dinyatakan dalam khutbah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) hari ini yang mengulas berkaitan ancaman sikap melampau terhadap kesatuan ummah.

      Mimbar juga menegaskan ekstremisme tidak boleh ditangani dengan ekstremisme.

      Pertikaian dalam hal itu juga, kata khutbah, lebih rumit berbanding yang disangkakan.

      “Krisis di timur tengah umpamanya bukan tercetus semata-mata disebabkan pertembungan mazhab atau sikap ekstrem umat Islam,” menurut teks khutbah hari ini.

      “Tetapi ia adalah gabungan beberapa faktor ditambah dengan percaturan kuasa-kuasa besar yang mempunyai pelbagai agenda dan kepentingan.

      “Dalam hal ini, kita perlu menyedari betapa kompleksnya cabaran ini malah respon dalam bentuk keganasan yang serupa tidak akan mampu menyelesaikan masalah bahkan mendatangkan kemusnahan yang lebih besar.”

      “Keberanian melulu” dengan menyertai golongan militan juga dalam hal itu tidak melambangkan ajaran Islam sebenar yang mementingkan aspek kebijaksanaan dalam bertindak, kata khutbah lagi.

      Delete
  4. gangsa hoiiiii...yooooo,,budin oiii
    aku dapek gangsa...
    Trima kasih kepada rakan-rakan yang telah
    memberi perangsang dan motivasi sehingga
    aku mendapek gangsa hari ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEPERTI yang sudah dinyatakan dalam tulisan lepas, Azmin tidak akan berani cari pasal dengan PAS. Beliau tahu tanpa PAS, tiada lagi yang boleh diharapkan. Pimpinan PKR sudah lama berbulu mata melihat Azmin di tampuk kuasa itu. Kini bulu itu tambah lebat bila exco-exco PAS juga masih di situ.

      PAS memiliki 13 kerusi Dun sahaja di Selangor. Ia bersamaan dengan 23% daripada jumlah 56 kerusi di Selangor. Untuk memerintah, 29 kerusi diperlukan. Secara asasnya PAS tidak mampu memerintah dengan hanya 13 kerusi ini sahaja.

      Tetapi apa yang dapat kita lihat, PAS berdaya untuk kekal dalam kerajaan Selangor walaupun hampir pasti tidak lagi bertahaluf dengan PKR. Pengumuman Azmin semalam untuk mengekalkan PAS membuat rakan-rakan PH terlopong kempunan. Dengan kuasa eksekutif utama negeri, PAS boleh terus membawa agenda perjuangannya tanpa perlu lagi terikat dengan disiplin atau perjanjian dengan mana-mana parti politik lain.

      Itulah hikmatnya kingmaker. Di peringkat nasional, PAS mensasarkan 40 kerusi sahaja, iaitu sekitar 18% dari jumah 222 kerusi parlimen Malaysia. Walaupun tampak lebih kecil bilangannya, tetapi situasi kerusi itu tidak boleh disamakan dengan Selangor kerana BN di sana lemah. Di peringkat nasional, kekuatan PH dan BN boleh dikatakan sekata sekarang. Maka 40 kerusi sudah cukup untuk berperanan sebagai kingmaker.

      PAS bijak menggunakan kerakusan nafsu politikus untuk berkuasa sebagai leverage menjadi kingmaker. Matlamat politikus dalam politik sememangnya mahu berkuasa, walau apa jua cara. Jika mereka melihat dengan bersama PAS mereka mampu meraih kuasa, maka mereka tidak akan teragak-agak walaupun secara zahirnya agenda perjuangan antara mereka dan PAS amat berbeza. Inilah ajaran politik Machiavelli.

      Dengan kerakusan ini, bargaining power PAS akan lebih kuat. PAS akan tawarkan sesiapa sahaja boleh menumpang kekuatan PAS untuk sama-sama mendapatkan kuasa, dengan syarat mereka boleh setuju dengan agenda perjuangan PAS. PAS tidak kisah individu mana sekalipun di teraju utama negara, asalkan mereka boleh pastikan agenda perjuangan PAS direalisasikan.

      Najib nak jalankan Islam? Silakan. Lim Kit Siang sanggup peluk Islam dan mahu laksanakan Islam? Silakan. Asalkan agenda Islam mengikut perancangan. Biar PAS di belakang mencatur. Mereka di depan hanya bertindak akur.

      Jika mereka ingkar setelah berkuasa, PAS boleh batalkan kerjasama bila-bila yang menyebabkan kehilangan kuasa dan jatuh. Sanggupkah mereka? Kini Azmin sudah menunjukkan contoh, apakah mereka berani atau tidak.

      Inilah maksud kingmaker. Raja pencatur.

      Delete
    2. Aku tengah terfikir, adakah khadam Jho Low adalah king maker???

      Jho Low dengan Riza buat filem lucah The Wolf of The Wall Street pun tak boleh tegur, itu king maker ke???

      Itu sama-sama penyamun!!!

      Delete
  5. false flag mandalay bay shooting

    http://bumiyangtercinta2.blogspot.my/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada tahun 2015, Hisomudin Bakar dari Ilham Center membuat analisa bahawa anak muda kecewa dengan politik Malaysia. Mereka sudah hilang minat terhadap politik dengan sikap ahli politik dan keadaan politik negara hari ini. Analisa tersebut mendapati bahawa kadar pendaftaran keahli parti politik dari golongan muda merosot begitu ketara sekali.

      Namun sejak tahun itu juga, atau lebih tepatnya selepas muktamar 'pembersihan' sebilangan politikus dari PAS, PAS mula menerima pendaftaran keahlian yang berbondong-bondong. Ribuan permohonan diterima saban bulan hingga sekarang (2017). Hampir kesemuanya adalah anak muda!

      Dalam kajian-kajian yang dibuat oleh berbagai pihak pula seperti Bersatu, Merdeka Center, IDE, PPP, IKS dan badan-badan bebas lain termasuk melalui undian facebook sejak 2016 menunjukkan PAS menjadi parti paling popular mengatasi BN dan parti-parti PH.

      Ini menunjukkan kepada satu perkara, iaitu PAS sudah berjaya menemui ubat kepada alergik politik di kalangan kaum muda. PAS berjaya menarik kembali minat golongan muda terhadap politik.

      Kenapa mereka memilih PAS? Kerana PAS memperkenalkan pendekatan terbaru dalam politik, iaitu Budaya Politik Matang dan Sejahtera (BPMS). Nyata ramai yang muak dengan politik sebenarnya bukan kerana tidak tahu kepentingan politik terhadap masa depan negara, tetapi kerana tidak suka budaya politik yang diamalkan politikus Malaysia selama ini. Mereka mengharapkan agar Malaysia berubah kepada budaya yang lebih harmoni dan profesional.

      Maka menjadi kemestian kepada ahli PAS untuk menghadam sebaik mungkin tentang BPMS, dan menyebarluaskan tentangnya. Perkenalkan BPMS kepada setiap ceruk Malaysia, terutama orang muda. Kawan-kawan sekolah, rakan sekerja, jiran tetangga, ahli-ahli kelab hobi, sanak saudara dan semuanya.

      Jangan malu lagi untuk bercakap mengenai politik. Saya yakin dengan memahami BPMS, ramai yang mampu terima dan sokong. BPMS lebih lunak dengan naluri manusiawi, lebih menepati kehendak Islam, dan lebih dekat dengan jiwa halus orang melayu.

      Delete
    2. Banyak lah ko punya matang... Parti kluk klek... Butir tahik umno... Memang le sama DNA

      Delete
    3. Sudah-sudah lah menipu. Aku yang tengah buat translation pun lagi bertambah stress!!!

      Kau tunjuk aku bukti beribu-ribu orang masuk PAS???

      Hari tu di Fastaqim 2.0 kata tokoh-tokoh negara beramai-ramai nak masuk PAS, seorang pun haram tak ada!!!

      Ni kau nak cakap beribu-ribu orang pulak???

      Berhentilah tunjukkan diri sendir bodoh!!!

      Delete
    4. Wak kojola kengkang nak masuk pas
      Jadi najib tak buatlah press conference

      Delete
    5. Ekeleh anon 1827....kalau ko tu Stress!!!...buat apa nak Meroyan Tidoq jer lah Bodos....ko dok Melancap depan Lap top ker...tu sebab Stress ...kih...kih...kih....

      Delete
  6. kami pahlawan-pahlawan BERSATU
    dan rakan-rakan PH yang lain
    sentiasa berdoa agar UMNO dan PAS bersatu

    SENANG KIT MASO PRU-14,KAMI NAK LATU!!!!!

    kalu BRANI 1 lawan 1,
    JANGAN JADI PENGECUT HA....HAHHH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laen macam jer bonyi nyer..... atau jiwa kacau 200K fastakim tu...


      kikikiki.... lex luuuuuuuuuu

      Delete
    2. PENSYARAH Kanan Universiti Utara Malaysia (UUM) Dr Kamarul Yusoff menggesa lebih ramai ahli akademi menyertai desakannya untuk meminta Pendaftar Pertubuhan (RoS) membatalkan pendaftaran DAP.

      Dalam posting di Facebook pagi ini, Kamarul berkata kira-kira 100 orang sudah bersetuju menandatangani memorandum kepada RoS untuk mengeluarkan surat tunjuk sebab kepada DAP berhubung kenapa pendaftarannya tidak patut dibatalkan.

      “Alasan utama memorandum ini ialah untuk bertanya kenapa ramai aktivis DAP menentang kedudukan Islam sebagai agama rasmi Malaysia dan kedudukan Melayu dan Bumiputera,” tulis Kamarul.

      Memorandum itu berasaskan kepada Seksyen 2A(1) Akta Pertubuhan yang menyatakan setiap pertubuhan berdaftar perlu memastikan aktiviti mereka tidak mencabar Islam sebagai agama Malaysia, atau kedudukan Melayu dan Bumiputera di negara ini, kata Kamarul.

      “Satu lagi undang-undang yang digunakan ialah Seksyen 13(1)(c) Akta Pertubuhan iaitu pendaftar boleh membatalkan pendaftaran mana-mana pertubuhan jika ia melanggar peraturan, atau menentang keamanan dan harmoni dalam Persekutuan,” katanya.

      Kamarul berkata terdapat lebih 100 ahli akademik tempatan termasuk 18 profesor dan 24 profesor madya yang bersetuju untuk menandatangani memorandum itu atas kapasiti peribadi.

      Katanya, ahli akademik itu dari 21 universiti tempatan termasuk Malaya, Universiti Kebangsaan Malaysia, Universiti Putra Malaysia, Universiti Sains Malaysia dan Universiti Teknologi Malaysia.

      “Mana-mana ahli akademik yang turut berminat menjadi penandatangan kepada memorandum ini boleh berbuat demikian dengan menghubungi saya, dengan syarat anda mempunyai ijazah doktor falsafah (PhD),” katanya.

      Pensyarah sains politik UUM itu menjadi tumpuan sejak minggu lalu selepas beliau membuat laporan polis terhadap Speaker DUN Selangor Hannah Yeoh berkaitan buku autobiografinya bertajuk Becoming Hannah”.

      Menerusi Facebook, beliau berkata buku Yeoh mengandungi rujukan kepada Kristian dan mendakwa Yeoh melakukan cubaan memurtadkan Melayu Islam dengan bukunya itu.

      Delete
    3. 1712. pas talkin?

      Delete
    4. Kalau pas tak ada agama lslam tak ujud ker di Msia?

      Delete
    5. Peminta Sedekah...Pas tak kuat pun...tak perlu nak Meroyan...nah Sehinggit pi main jauh-jauh...pi jaga kandang BABI ko tu....

      Delete
    6. Pensyarah penyokong umno yg sangat bodooh...buku hanna yeoh langsung tak menjemput sesiapa pon masuk kristian....pensyarah ni perasan dia bijak sangat...

      Delete
  7. Main DNA lak......tau ke DNA tu ape?

    Kata orang...selisih malaikat 44...UMNO/PAS ada DNA yang sama!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laungan takbir, hidup Islam dan kutukan terhadap DAP bergema berselang-seli semasa lebih 100 orang berkumpul dalam demonstrasi aman membantah penganjuran pesta arak hari ini.

      Berlangsung di pekarangan Masjid Kota Damansara mereka berkumpul sebagai tanda menolak sebarang program berkaitan pesta arak di Selangor.

      Antara laungan bersemangat yang dapat didengar semasa protes itu ialah "Hidup Islam" dan "Hancur DAP".

      Peserta juga membawa beberapa sepanduk dan poster yang menyatakan bantahan mereka kepada program melibatkan arak.

      Mereka juga memohon Sultan Sharafuddin Idris Shah - sebagai ketua agama Islam negeri - campur tangan bagi menangani isu berkenaan.

      Turut menjadi tumpuan bantahan mereka ialah hal-hal berkaitan pusat perjudian, rumah urut dan pelacuran. Tidak ketinggalan menjadi fokus mereka, isu gay.

      Himpunan berkenaan dianjurkan Lajnah Keselamatan Aamar Makruf Nahi Mungkar Masjid Kota Damansara.

      Sebagai membuktikan bantahan itu mereka menghantar memorandum kepada polis Kota Damansara.

      Melalui memorandum itu kariah masjid terbabit mengingatkan pihak berkuasa bahawa penganjuran pesta arak dan aktiviti tidak bermoral di kawasan penempatan terbabit hanya mengundang kesan negatif kepada masyarakat.

      Bercakap kepada media selepas menyerahkan memorandum itu imam II masjid tersebut, Mohd Najih Irsyad Ahmad Puhad, berkata pihaknya tidak ada masalah jika program berkenaan dibuat dalam kawasan tertutup dan tidak diperbesar-besarkan.

      'Kau kacau kau tunggu'

      Namun apa yang berlaku hari ini, katanya, jelas menunjukkan pesta arak adalah budaya di negara ini.

      “Kami menggesa pihak polis memantau dan tegas menolak sebarang penganjuran aktiviti seumpamanya kerana bimbang beri kesan negatif kepada keharmonian penduduk kawasan sekitar Kota Damansara.

      Delete
    2. Patutlah dulu kapirkan skrng tinggal bersama.
      Rupa2nya ada DNA yg sama
      Astafirullah..

      Delete
  8. Kerjasama PAS-UMNO sepatutnya menguntungkan PAS. PAS boleh demand jawatan PM untuk PAS dan buat pertama kali nya dalam sejarah negara; pemimpin PAS kelantan boleh di usulkan menjadi PM. Calon terbaik ialah Nik Abduh; dia sangat mahir hal ekonomi dan fasih english; dia boleh majukan kelantan dan perlis dan seluruh malaysia. Idris ahmad ni tak berwawasan sungguh apabila menolak kenyataan annuar isk isk iiiiiisk

    ReplyDelete
    Replies
    1. “Kami tak bantah jika mereka buat tempat tertutup dan jangan buat secara terbuka, kerana (jika dibuat terbuka) ia seolah-olah mempromosi kehidupan seperti itu adalah budaya rakyat Malaysia,” kata Mohd Najih (gambar).

      Manakala, ahli kariah lain yang ditemui turut berdukacita dengan keadaan yang berlaku hari ini.

      Mohd Nazmi Karim yang juga wakil pertubuhan Muslim Care berkata Islam adalah agama rasmi negara yang tidak ada satu agama lain pun boleh melangkauinya.

      Oleh itu katanya adalah menjadi tuntutan kepada orang bukan Islam agar menghormati serta menjaga adab dalam negara Islam.

      “Negara ini ada agama rasminya Islam. Islam ini lebih tinggi darjatnya dan tidak ada satu agama boleh melangkauinya.

      “Kita tak sekat orang bukan Muslim untuk makan apa sahaja tapi biar beradab,” tegas Mohd Nazmi.

      Katanya kalau majlis itu berlaku dalam rumah orang bukan Islam, ia tidak mendatangkan masalah.

      Namun katanya apabila ia dianjurkan sehingga menjadi tahap pesta, ia dianggap mencabar sensitiviti orang Islam.

      “Kami nak pesan kepada bukan Muslim, jaga adab kamu dengan kami, kami ada had kesabaran.

      “Aku tak kacau kau, kau jangan kacau aku. Tapi kalau kau kacau aku, kau tunggu,” tegas Mohd Nazmi (gambar).

      Sementara Ketua Lajnah Keselamatan Aamar Makruf Nahi Mungkar Shaari Karim berkata pihaknya membuat bantahan untuk "melindungi dan memandaikan masyarakat".

      “Menghalang pelaksanaan pesta arak bukanlah bererti menentang kebebasan, tapi satu usaha untuk melindungi dan memandaikan masyarakat.

      “Ia bukan tindakan keras dan agresif tetapi lebih kepada perasaan kasih sayang serta keinginan untuk saling melindungi satu sama lain,” kata Saari.

      Tambah Saari, menganjurkan acara yang menjurus kepada mempromosikan gaya hidup meminum arak beri kesan berbeza.

      Untuk rekod kawasan Kota Damansara agak signifikan dalam perkembangan politik di Selangor.

      Dalam pilihan raya umum (PRU) ke-12 kerusi Dewan Undangan Negeri Kota Damansara dirampas pembangkang melalui calon Parti Sosialis Malaysia (PSM) yang menggunakan logo PKR, Dr Nasir Hashim.

      Nasir yang juga presiden PSM memenangi kerusi berkenaan dengan majoriti 1,075 undi mengatasi calon BN Datuk Zein Isma Ismail.

      Bagaimanapun pada PRU ke-13 (2013) kerusi berkenaan kembali ke tangan BN melalui calonnya Halimaton Saadiah Bohan yang memenanginya dengan majorti 1,527 undi.

      Delete
    2. Dulu dah bercerai
      Lepas tu terhegeh hegeh pi kahwin dgn DAP
      Bila kena cerai talak 3 dgn DAP
      Pi mengorat pula umno
      Skrng dah kahwin senyap2

      Delete
    3. Berita Terkini...50 orang ahli Pas di Pasir Mas..tinggalkan Pas dan masuk UMNO....he..he...he...tak timbul pun citer Pas kahwin Umno...Tapi citer Pas dah talak Tiga ngan Pkr tu adeler...kih...kih...kih...suka hati aku Pkr dan kena HEMPAS sama Pas...

      Delete
    4. Kelakar betul pasal Nik Abduh tadi hahaha!!!

      Aku cuba bandingkan dia dengan pemimpin-pemimpin hebat Erdogan, Abdullah Gull, Morsi, dengan Dr Mahathir orang tua 92 tahun pun kalah hahahahahaa!!!

      Apa punya teruklah Nik Abduh tu!!!

      Delete
    5. ...tak kelakar pun....

      tak apa...jangan putus asa...cuba lain kali...mungkin lebih kelakar....

      Delete
  9. Dna xsama kot tpi bab nk brmukah tahaluf siyasi mmg class pak lebai nie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) mempertikaikan cara Menteri Besar Selangor menguruskan isu rumah serta binaan di pekarangan Masjid Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah di Subang.

      Kata JASA Datuk Seri Azmin Ali boleh berunding dengan penjual nasi lemak anak dara yang berniaga tanpa lesen, manakala rumah urut, pusat perjudian dan "rumah maksiat haram" di Selangor tidak dirobohkan serta-merta.

      Bagaimanapun kata agensi yang terletak di bawah Kementerian Komunikasi dan Multimedia itu, kerajaan negeri bertindak menghalau serta merobohkan binaan di pekarangan masjid berkenaan tanpa memberi sebarang pampasan.

      Langkah itu juga katanya dilihat berlaku secara terburu-buru.

      "Berbeza dengan pendekatan Azmin dalam soal penganjuran pesta arak.

      "Pesta arak bakal dibuat di Kelang selepas Majlis Perbandaran Kelang membenarkan program berkenaan diadakan walaupun mendapat bantahan penduduk," kata JASA dalam satu kenyataan hari ini yang merujuk kepada Festival F& B Jerman.

      Pada 4 Okt lalu penguat kuasa Majlis Bandaraya Shah Alam dan Pejabat Tanah dan Daerah Petaling (PTP) merobohkan dua rumah serta tiga kedai yang dibina di atas tapak yang dipajakkan kepada Malaysian Airports Holdings Bhd (MAHB).

      Cukup kejam sekali

      Rumah dan kedai tersebut sebelum ini didiami bekas ahli jawatankuasa Masjid Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah.

      Difahamkan penghuni tersebut membawa isu berkenaan ke mahkamah pada Mei lalu dan hakim memutuskan tuntutan plaintif ditolak.

      Delete
    2. Peminta sedekah dah Mengidam Batang Zakar plak dah kih...kih...kih...Oiii peminta sedekah orang beri sedekah tu bukan digunakan untuk tujuan maksiat....

      Delete
    3. Nampak sangat serbu membabi buta saja JASA tu...

      Ni kronologi berkenaan rumah dan kedai di perkarangan masjid Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz di Subang, Selangor yang tiba tiba menjadikan Azmin sasaran serangan pelbagai pihak.

      1- Tanah adalah hak milik Pengarah Tanah Persekutuan (PTP) dalam Daerah Petaling Jaya dengan Nombor geran hak milik 19583.

      2- Dipajak kepada Malaysia Airport Holding Berhad (MAHB) dengan tujuan pembangunan lapangan terbang dan sebahagiannya untuk tapak Masjid Sultan Abdul Aziz Shah.

      3- Diatas tanah tersebut telah didirikan empat struktur tanpa kebenaran iaitu dua buah rumah, sebuah gerai makan dan sebuah Garaj meskipun Orang Besar Daerah Petaling pada Oktober 2016 memaklumkan kepada PTP tiada sebarang aktiviti dibenarkan atas tanah tersebut.

      4- Rentetan itu Pejabat Tanah dan Daerah Petaling telah mengeluarkan notis pengosongan kepada penghuni pada 9 hb November 2016.

      5- Pihak MAHB telah mengadakan perbincangan dengan penghuni premis bagi pemberian pampasan sebanyak RM10,000.00 dan tawaran pembelian rumah di bawah Skim Rumah Selangorku.

      6- Tapi penghuni premis telah membawa kes ini ke Mahkamah pada Mei 2017 bagi tujuan saman tuntutan.

      7- 8 hb September 2017 Mahkamah Tinggi memutuskan untuk menolak tuntutan plaintif dengan kos RM5,000.00 bagi setiap defendan dengan alasan tiada locus strandi untuk membawa tuntutan tersebut.

      8- Pejabat Tanah dan Daerah Petaling diarah oleh Pengarah Tanah Persekutuan (PTP) untuk menguatkuasakan tindakan ke atas penceroboh harta Persekutuan itu selaras dengan Seksyen 425 & 426 KTN.

      9- Tiada rayuan dibuat oleh penghuni berhubung keputusan Mahkamah itu, oleh itu operasi meroboh telah dijalankan pada 26hb September 2017 bermula jam 7.00 pagi oleh Pejabat Tanah dan Daerah Petaling bersama agensi Penguatkuasaan yang lain.

      10- Sewaktu operasi seorang Penguatkuasa Majlis Bandaraya Shah Alam telah dikasari, oleh itu pihak Polis mengarahkan operasi dihenti sementara bagi tujuan rundingan.

      11- Dalam rundingan pihak PTP dan PTD Petaling dengan Penghuni-penghuni, persetujuan telah dicapai supaya mereka diberi tempoh hingga 1hb Oktober 2017 untuk membolehkan barang-barang mereka dibawa keluar dari premis.

      12- Dan penguatkuasaan akan diteruskan selepas tarikh tersebut...

      Pada 4 Okt lalu penguat kuasa Majlis Bandaraya Shah Alam dan Pejabat Tanah dan Daerah Petaling (PTP) merobohkan dua rumah serta tiga kedai yang dibina di atas tapak yang dipajakkan kepada Malaysian Airports Holdings Bhd (MAHB).

      Salah Azmin kah?...

      Delete
  10. Amanat tok guru di banggol peradong tue camner dah brapa ramai kapir umno mca mic gerakan sertai kultus lebai?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mendakwa acara pesta arak itu diingini oleh "pemimpin DAP" JASA seterusnya berkata Azmin tidak dapat berbuat apa-apa dalam isu berkenaan apabila dua Anggota Parlimen Petaling Jaya Tony Pua dan Teresa Kok (Seputeh) bersungguh-sungguh mempertahankannya.

      Kata JASA Azmin tidak boleh menghalang "pesta arak yang dimahukan DAP" namun kerajaan negeri dengan mudah merobohkan bangunan berkenaan.

      "Inilah cara pentadbiran Azmin dan DAP di Selangor. Cukup kejam sekali.

      "Apalah salah rumah kuarters itu berbanding pesta arak?" katanya.

      Delete
  11. ada pula blogger tulis..PENTADBIRAN NAJIB JAUH LEBIH HEBAT DARI MAHATHIR..heeee
    baca tajuk je dah rasa nak termuntah..
    jgn ada pula yg gelak sampai guling2 sdh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setelah tindakan meroboh dikuat kuasa dan kes ini menjadi isu, barulah kerajaan negeri Selangor nak beri rumah,” katanya yang juga pembantu isteri perdana menteri Rosmah Mansor.

      Menulis di Facebook, Rizal berkata dalam kes itu perbincangan hendaklah dibuat terlebih dahulu, lebih-lebih lagi apabila ia tidak melibatkan banyak keluarga.

      “Tidak bolehkah berbincang dengan baik dahulu, bukannya ramai cuma dua keluarga sahaja,” katanya.

      “ Tanpa perbincangan, terus roboh sehingga keadaan menjadi kecoh sampai FRU terpaksa berkeras,” katanya.

      Delete
    2. Anon 1705 ko tu Mabuk Todi ke Mabuk Ketum....

      Delete
  12. Camner ruu lak lebai dah kendur ker tentangan mca pda lebai? Or depa dh tukar jdi mohd aleng bin abululah?how about dakwah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam mana dia (Annuar Musa) boleh kata matlamat PAS dan Umno sama? Kalau sama, tak perlulah ada lagi Umno.

      “PAS wujud kerana matlamat Umno tidak sama dan kami ingin menegakkan Islam secara lengkap dan bukan saja dalam bentuk ritual,” kata Idris yang dipetik Sinar Harian, hari ini.

      Menurut anggota Parlimen Bukit Gantang itu, Umno dan PAS ibarat ikan keli dan ikan sembilang yang kedua-duanya nampak sama tetapi sebenarnya berlainan.

      “Mungkin mereka (Umno) ingat DNA sama tapi jangan perasanlah kerana PAS tak sama dengan parti lain," kata Idris dipetik Sinar Harian.

      Rabu lalu, Annuar berkata, jika dahulu PAS dilihat mencari-cari perbezaan antara parti itu dengan Umno, namun di bawah pucuk kepimpinan PAS yang ada sekarang menunjukkan sedikit perubahan apabila mereka mula mencari titik kebersamaan itu.

      Katanya, menjelang pilihan raya umum akan datang, beliau percaya akan ada pengumuman yang menggembirakan umat Islam dan kaum Melayu terutamanya atas kepentingan agama dan bangsa, memandangkan pucuk pimpinan kedua-dua parti dilihat mempunyai titik kebersamaan dan taawun.

      Delete
  13. Replies
    1. Namun bagi Idris, perbezaan Umno dengan PAS masih menyerlah terutama berhubung peranan parti masing-masing menegakkan Islam.

      Katanya, PAS secara lengkap menegakkan Islam buat seluruh rakyat di negara ini tetapi tidak pada perjuangan Umno.

      “PAS memperjuangkan Islam di dunia dan akhirat malah parti ini juga turut berpolitik dengan cermat," kata Idris.

      Delete
    2. Yang betul perbezaan pas dan umno mmg ader hanya pada jubah dan serban jer akan tetapi persamaan nafsu bermukah mnyebab kan mereka tiada perbezaan lnsung mmbela rakyat trkesan akibat gst kos sara hidup kerana kefakiran blh mnggugat iman ke lmbah kekufuran kemudian akan disalah kan lebai dgn ruu yg mnyebat bontot mereka juga memupuskan harta dgn denda yg mahal?kenapa dari awal tidak dibela mereka supaya mereka dapat mncari nafkah yg halal?lebai beri tak mereka peluang ekonomi?tiada ekonomi macam mana nak kurang kadar jenayah?
      So jelas lebai mengubal ruu umpama menangguk di air keruh lebai seorang opurtunis cuba memerah keringat rakyat akibat mereka kurang didikan dasar lahanat

      Delete
    3. RATK-Rogol Anak Tiri Ker...Tak perlu nak MEROYAN Siang dan Malam...Pas bukan kuat pun....

      Delete
  14. FASTAKIM HIMPUN 200,000 ORANG SAJE... SEJAK HIMPUNAN ITU BLOGGER BUDIN & MACAI BUAH MAMAK KUNDUR KUTTY TAK SENANG HATI... RIMAS.. JIWA KACAU... CEMAS ... GELABAH.. DLL...

    KIKIKIKI.. RELEX LA BROOOO.... LMBT LAGI NAK PRU SAKAU JER DEDAK YG BUAH KUNDUR KUTTY DAN TOKONG BAGI... LEPAS PRU NNTI DAH X ADE CHANCE NAK SAKAU DEDAK... SILAP ARI BILAN TOKONG BAGI PENAMPAU SEKO SORANG KAT LAHABAU LAHABAU SUMA...!!! SUMA CALON PH KALAH HILANG DEPOSIT... KIKIKIKIKI

    KIKIKIKIKIKI..... RELEX DLUUUUU....

    BERAMBUSSSSS BARUA DAP@SI SINGAPORK

    INI KALI LAH


    UBAH & SIMEN....


    LEX LUUUUUUUU..... SAKAU APER SAJA DEDAK YG TOKONG BERI..... LEX LAAAAAA....


    LEX LUUUUUU.....



    KIKIKIKKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fastaqim? Hanya bahasa rojak yg mndahulu kan pas dalam melacur kan agama yg suci lgi syumul dasar lahanat

      Delete
    2. Ramai orang Melayu percaya jika Umno dan BN kalah maka DAP akan memerintah Malaysia. Lebih dari itu Lim Kit Siang akan jadi Perdana Menteri.

      Ada di antara mereka yang anggap saya sudah mengkhianati Melayu dengan bekerjasama dengan Kit Siang dan DAP. Mereka tidak boleh terima DAP sama sekali kerana DAP ini anti-Melayu.

      Sebenarnya sayalah orangnya yang mempersetankan DAP. Dalam politik jika kita nak kalahkan musuh, kita terpaksa memburukkan imej musuh. DAP adalah musuh parti saya dan saya sendiri.

      Pendekatan saya amat berkesan walaupun saya juga dipersetankan oleh DAP.

      Demikian kesannya usaha saya dan rakan-rakan dalam mempersetankan DAP sehingga orang Melayu tidak boleh terima DAP dan sesiapa yang mendampingi DAP sama sekali.

      Delete
    3. Ko mmg rasis sejati anon 1741
      Moga anak cucu ko jdi rohingya for sure

      Delete
    4. He...He..He...Mamak Madey sedang BERASMARA DANA sama Lim Kit Sial...Madey KULUM dan JILAT jangan tak JILAT Juboq si Ketua To' Kong tu...

      Delete
  15. Carutan erotik dubuk jiban mana untuk menuju fatamorgana?

    ReplyDelete
  16. kih...kih..kih...Budin yang dah sakit JIWAnyer dah MEROYAN pasal Pas....Pusing-pusing...siBudin ni mesti balik citer pasal Pas....

    Sebab PAS ni nanti lah kalau ko orang sokmo cai Fukatan Haprak nak tahu....selepas PRU nanti Fukatan Haprak akan MELINGKOP....tu yang si MAMAK MADEY marah sangat pasal Pas tu....

    ReplyDelete
  17. Pas kan penuh dengan sikap tawadhuk, tentu lah perasaan malu menebal bagi ciri~ciri orang beriman. Kerana malu tu sebagian dari iman, apatah lagi kalau soal lamaran Umno di tanya secara terbuka. Tentu lah malu dan tertipu~sipu untuk mengakui nya. Sedangkqn ramai mata yg melihat ,mereka ini jilat~menjilati dibelakang rumah. Hehehekikikihahahakahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Gunung Tak Tahan...Setahu aku ler...Terkini..

      "jilat -menjilati di belakang rumah" tu adalah si Mamak Madey...Tengah Siot Menjilat Juboq si Lim Kit Sial...

      Delete
  18. Repekan dakyah songsang dubuk n lebai mana?bring it geng pakatan tunggu utk bgi pencerahan

    ReplyDelete
  19. Kemon dubuk n lebai jgn malu nk meraban?

    ReplyDelete
  20. Dari ruang lingkup politik semasa pun pas boleh ditakwil kan sebagai trtinggal keretapi dlm mnangani isu semasa dan tak peka dlm lanskap masyarakat berbilang bangsa amat menakutkan lgi dipimpin oleh pemimpin mereka yg bodoh tak boleh diajar dan pandai mereka tak dapat diikut oleh mereka yg bodoh sekalipun amat mngerikan kultus ini

    ReplyDelete
  21. Dan yg paling utama agenda mnjatuhkan rejim pimpinan jiban al klepet pd pru akan datang untuk mnyelamatkan anak cucu kita dri mrempat akibat ulah si jiban lahanat nie fullstop

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuyoo...RATK-Rogol Anak Tiri Ker...Tengah kuat MEROYAN...mati depan lap top ler gamaknyer ni...

      Delete
  22. Ideologi Lobai Brahmin Al Liur Funny Fu'uh dan Bangsatwan Umno sudahpun sampai diambang senja.
    Allah dah turunkan tirai yg nenghijab mungkar nyata.
    Senjata stigma liberal, pluralist, petualang nelayu.. bermacam label lg. Ini semata tektik utk zip mulut orang2 melayu Malaya sudah lapok.

    Tujuannya senata stigma utk elak musyawarah berhemah. Minda akal marhaen dikunci sudah terlalu lama.
    Allah tak pernah pun lantik sheriff utk kawal akidah. Tali Allah tepat dan kuat.
    Bila Nakhoda seleweng, umah dibekal akal, utk Sanggah atau Hijrah. Tiada pilihan utk terus buta ikut Mungkar nyata.
    Usah la lgi nk auta.

    Malah pembawaan Islam sudahpun diseleweng dgn terang. Diminta Taat juga tanpa had. Itu sudah sah jalan TAK BETUL.

    Yg perlu pegang bukan totok bangsa dan luaran serban jumud
    Yang kekal nyata janji Allah.
    MUNGKAR AKAN MUSNAH
    ...Dah bersiri2 kepincangan Allah beri serlah, buka lah mata hati.
    Apa nak tunggu lagi


    ReplyDelete
  23. FASTAKIM PAS KOMPOL 200 000 RIBU UMAT
    TOKONG ISKUNDUR & MACAI CEMAS SANGAT
    LEX LUUUUUU... NAPE RASA GELABAH YA AMAT...
    SAKAU JER DEDAK TOKONG BERI TU LAHANAT...!!


    KIKIKIKIKIKK...


    BERAMBUSSSS DAP@SINGAPORK


    INI KALI LAH



    UBAH DAN SIMEN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Riak yg Nyata dipamir 1738.
      Bagus sgt la kira tu?
      Hebat berpalit taek.Itu yg nyata juga

      Delete
    2. ITU BUKAN RIAK DI PAMER NGOK...!!
      FAKTA DAN BOKTI YANG NYATA
      TUNGGU PRU 14 NANTI KITA TENGOK
      PH KALAH 5 NEGRI PUN HILANG JUGA

      kikikikikiki...

      LEX LUUUUUU ITU BARU FASTAKIM
      BARU NAK HIMPUN ORANG KELILING
      PAS BUKAN PARTI HAPRAK MISKIN
      PRU 14 TIBA BARU KUAR TARING

      Kikikikiki...



      BRRAMBUSSS BARUA DAP@SINGAPORK



      UBAHHHH...

      Delete
    3. Hebat 1812,.
      Dengan sengat semangat juang bertongkat salut taek Pas akan fastalkin menuju kehayaan.
      Maka sudah sah Oas nk tongkat taek dan belot PH. (Tapi PH tak diberi restu kutuk Pas).
      Cantek..cantek pembawa ko, penuh BERAKDAH, oops berakhidah dan hidayah. Ko yakin Air tak campor minyak, Taek bukan Najis. Rasuah tak0a, jgm beer (kecuali beer Arab dan Barbikan-walaupun berak hohol).
      Cabtek indah pemikiran ko.
      Ko tak bongok....
      Ko hebat hancing hopeless.
      Hebat la kira tuu.
      Happy?

      Delete
    4. Itu sahaja hujah mu anon kuar tajuk dan pengucapnya inzal kelelahan mngikut nafsu setan lahanat

      Delete
    5. Malaysian Cybertrooper6 October 2017 at 18:39

      Pas Talkin yg kununnya sampai 200 ribu orang datang adalah kiraan menyeluruh.
      Kalau diambik purata setiap keluarga yang hadir terdiri daripada 1 org suami, 1 org isteri & 2 org anak maka yang betul-betul mendengar Talkin tu cuma 50 ribu org je. Jadi toksah gebang la.

      Delete
    6. he...he...he...50k pun ok....tapi 10k kat JB tu hadir Perhimpunan cap Munger....heboh MEROYAN....macam dah Takluk Johor....Jangan nak Berangan ler....

      Delete
  24. Dgn keadaan Pas bersendirian, PH sepatutnya CERDIK sikit dlm berpolitik. Walaupun PAS tidak bergabung dlm PH, tetapi PAS juga belum join BN.
    Sekiranya PH terus-terusan mengutuk dan menghina PAS, takdirnya suatu hari PAS yg akan jd kuasa penentu dlm membentuk gabungan kerajaan campuran, apa yg akan jd? Masa Nik Aziz ada dulu ok lah. Laa Ning dah jd cerita lain.
    Sbb tu UMNO lebih cerdik dlm berpolitik. PAS tak bergabung dgn UMNO pun tak apa, asalkan jgn berbalah dgn mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oohhh, bijak la tu. Berhemah mulia ler tu.
      PAS kencing jgn ditegur, buat diam saja. PH ready nak ditikam PAS pun senyum yakin lagi. Yakin apanya, apabila Pas tongkat Mungkar UMNOBN JOBBO TAEK yg NYATA. PAS pun kenal taek low. Dlm Pas pun ada yg tertelan 90juta taek.
      Dan bila Pas main licik kotor , itu hak Pas pulak?
      Kira Mulia berhemah, berakhidah Islamuah lerr mcm tu.
      Betakhidah? Bukan BERAKDAH? sure?

      Delete
    2. PH baik sgt ke?
      Kalau beginilah cara pembangkang berfikir dlm politik, payahlah nak menang. Kalaulah pembangkang cerdik, sejak pru12 lagi BN dah tumbang. Pembangkang di Malaysia memang BODOH.

      Ulang

      Pembangkang Malaysia memang BODOH.

      Delete
    3. 1837,
      ok ko menang.
      PAS lg pandai
      Makan Taek, mungjar SAH.
      Apapun kita pefang janji Allah.
      Ko yakin, Kami Yakin.
      Satu jalan betul. Tawakal, Jgn tembak siapa yg bodoh.
      Itu satu JALAN YG tak BETUL ko ambil dah tu. Baik2 jalan, tgk bawah

      Delete
    4. Anon 1837....Aku ULANG Balik yer....

      'Pembangkang Malaysia Memang BODOH'..

      lebih-lebih lagi si Mamak Madey tu....

      Tengah Asyik Dok Menggelitin sama Ketua To' Kong Dapigs...Elok ler tu Orang Tua Nyanyuk tak Sedau Diri...Rumah Kata Pigi...Kubur Kata Mai...Mai...Mai.ler Mahataik Madey....

      Delete
  25. Sebolehnya ingin mengelak untuk memberi komen berkaitan PAS kerana takut digelar sebagai pengkhianat ugama sekiranya komen tidak menepati halwa telinga pentaksub PAS. Tetapi perlu difahami PAS bukannya islam dan islam bukannya PAS, walaupun kita bersetuju PAS memperjuangkan islam pada asasnya.

    Islam adalah agama yg sempurna, sedangkan PAS hanyalah sebuah parti yg semestinya mempunyai kecacatan dan kelemahan. PAS hanyalah melakukan " kerja kerja islam" yg mana ianya tidak ekslusif kepada parti PAS sahaja, tetapi kepada semua jemaah islam.

    Kemana halatuju parti PAS , masih lagi menjadi tanda tanya kepada mereka yg berada diluar PAS, hanya boleh difahami oleh mereka yg berada di dalam PAS shj. Berinteraksi dgn pentaksub PAS bukanlah sesuatu yg mudah kerana mereka akan cenderung utk melabelkan kita sbg "infidel" sekiranya tersilap menyusun ayat ayat ketika berkomunikasi dgn mereka.

    Disuatu ketika, keadaan nampak terang dan bersinar apabila umno bersetuju utk membantu PAS membentangkan hudud atau ruu355, tetapi keadaan menjadi agak suram bila mereka sedar niat sebenar umno hanyalah untuk menangguk di air keruh. Memburukkan lagi keadaan apabila segelintir kecil pimpinan PAS yg tak tersengaja termakan budi dan terpaksa membalas budi tersebut walaupun terpaksa menghadapi tentangan dari ahli ahli bawahan kereka sendiri. Bergabung dgn umno akan membawa kepada penentangan secara besar besaran dan lebih terbuka kerana bencinya ahli bawahan PAS kepada umno adalah seperti muslim benci kepada anjing dan babi; sepertimana bencinya PAS sekarang ini kepada DAP dan PAN. Mereka juga tahu, bersendirian bersama gagasan sejahtera dalam menghadapi pru14 akan membawa kesipuan kerana bakal kehilangan kerusi yg banyak.

    Dalam situasi yg dikejar x dapat dan yg dikendung bakal berciciran, maka timbul istilah "king maker" hanya semata mata ingin meredakan keresahan penyokong penyokong mereka dan dalam masa yg sama ingin memberitahu kepada parti lain bahawa mereka lebih dari
    relevan dlm persada politik tanahair padahal mereka sebenarnya menunggu masa utk dikapankan bersama sama umno pru14 nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Sebolehnya ingin mengelak untuk memberi komen berkaitan PAS kerana takut digelar sebagai pengkhianat ugama sekiranya komen tidak menepati halwa telinga pentaksub PAS. Tetapi perlu difahami PAS bukannya islam dan islam bukannya PAS".

      Bull's eye bro.

      Delete
    2. Pandai juga, Macy cakap pasal Islam
      Elok ler kalau Macy pelajari lebih dlm
      Tak teruk nanti abg nak ajar tika mlm
      Nanti, ngaji ke mana, udah atas tilam

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh

      Delete


    3. PAS kena tarik handbreak.. kejap jer.

      Jika tidak di dedah oleh Husam mengenai surat pemimpin Kanan PAS yang membantah gabungan UMNO-PAS, lain jadi cerita nya..


      - TC -

      Delete


    4. Bukan ke Walaun ini yang kata PAS tak kisah kena kencing berkali-kali ?

      Delete
    5. si Husam yang Bermuka KUSAM tu ker...kih...kih...kih...

      Delete
  26. http://www.theedgemarkets.com/article/manhattan-apartment-linked-1mdb-sale-us45-million-says-wsj KUALA LUMPUR (Oct 6): The Manhattan penthouse at the centre of the 1Malaysia Development Bhd (1MDB)-related United States Department of Justice (DoJ) investigations is up for sale at US$45 million, according to the Wall Street Journal (WSJ).

    WSJ in a report overnight said that now, in the wake of allegations that it was purchased with funds related to the alleaged US$4.5 billion 1MDB financial scandal, the unit is returning to market for US$45 million, according to people with knowledge of the plans.

    The swank unit with sweeping views of the Hudson River, the World Trade Center, and the Statue of Liberty, along with a jet, a yacht, and diamond jewellery, was part of US$4.5 billion worth of assets the DoJ wished to forfeit via a series of court filings.

    The DoJ said that between 2009 and 2015, the sum was diverted from 1MDB to fund the lavish lifestyles of the family and business associates of "Malaysian Official 1", who has since been identified as Prime Minister Datuk Seri Najib Razak.

    WSJ said the owner of the apartment, described as "pedigree" among Manhattan’s finest, was free to sell it now that the DoJ had applied to stay seizures of assets linked to 1MDB so that it could initiate criminal proceedings.

    The newspaper said that authorities alleged that the owner of the penthouse, a company named 212 West 18th Street LLC, is controlled by Abu Dhabi businessman Khadem Al Qubaisi, who they say bought it with money illegally siphoned from Malaysian state fund 1MDB.

    WSJ said Al Qubaisi’s attorney declined to comment.

    It said an attorney for 212 West 18th Street didn’t return a call seeking comment.

    1MDB has previously denied any wrongdoing and said it would cooperate with any lawful investigation.

    Najib has also denied wrongdoing, and has been cleared by Malaysia’s attorney general.

    ReplyDelete
  27. Nk kumpul berapa banyak lebai untuk fastaqim silakan lebai bru demokrasi pihak pakatan ttap dlm menentang rejim klepet dan kita takkan undur utk brjuang demi negara dan masa depan anak cucu kita

    ReplyDelete
  28. kes saman malu hj hadi terhadap SR n CRB akan mula d dengar mulai 20 okt ini.

    keputusan nya akan memberi impak kpd masa depan PAS.

    kita tunggu saja. tapi saya khuatir hadi akan d nasihat utk menarik balik saman nya jika semasa 'proceeding' pihak peguam bela berjaya menyakinkan hakim utk memanggil MO1 k kandang saksi.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Memang itu tujuan SR ...

      Kena susun giliran saksi.. Hadi ada lah saksi terakhir ...

      Teringat kat Parlimen Malaysia semasa mencadangkan RUU .. itu pun Hadi gabra ...

      Macamana lah dalam mahkamah nanti..

      Delete
    2. ...itu senang saja pak mahu jawab.....

      ...SAYA TAK TAHU...SAYA TAK TAHU....

      +MAHATAIK MADEY...

      Delete
  29. Usah dimimpi lah kerajaan, PH nak rampas
    Hakikatnya, yg terlepas tetap akan terlepas
    Bila tibai BN tidak jln, balik semula tala Pas
    Tak ke mana biar 10 kali Budin cuba kupas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elooooo adik bapoookkkk! Dah practice ker tarian tonggengggg?

      Kah kah kah kah

      Delete
  30. Cerita pasal Pas ini dah naik muak meloya
    Lebih baik kalau dibuat citer Matdey buaya
    Bawa keluar kisah dia mau lwn pilihanraya
    Bagaimana rakus dia nak tawan Putrajaya

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eloooo adik bapookkk! Abg jamal sihat ker?

      Kah kah kah kah

      Delete
  31. Biila Boboi tewas, Matdey terus rasa gelap
    Makin tertutup le ruang nak sakau songlap
    Siang malam meraban tidor udah tak lelap
    Berak semakin caiir, spt lebih makan julap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eloooo adik bapookkkk! Penyapu dah beli kerrrr?


      Kah kah kah kah

      Delete
  32. Bermimpi?lagi baik dari berangan nk jadi king maker bagai bela lak rejim klepet lahanat

    ReplyDelete
  33. Kekalahan Boboi bikin Matdey menderita
    Makin tipis peluang nak sakau kaut harta
    Maka citer 1MDB diolah kilas dibuat aota
    Itu le kerja dia tiap hari bawa jaja merata

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eloooooo adik bapoookkk! Abg jamal kirim salammm!


      Kah kah kah kah

      Delete
  34. Pembangkang Malaysia memang BODOH
    Pembangkang Malaysia memang BODOH

    Kalau pembangkang Malaysia CERDIK, dah lama BN tumbang.

    Pembangkang Malaysia memang BODOH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elooooo adik bapokkkkk! Mlm ni tak niaga kerrrr?


      Kah kah kah kah

      Delete
    2. Malaysian Cybertrooper6 October 2017 at 18:46

      Penyokong UMNO memang BODOH
      Penyokong UMNO memang BODOH

      Kalau penyokong UMNO CERDIK, dia takan masuk dalam blog ni dan meroyan tak tentu pasal. Nampak sangat UMNO gabra tahap gaban.

      Penyokong UMNO memang SANGAT BODOH

      Delete
  35. 1MDB, 1MDB...itu jer isi Madey punya ayat
    Namun tak semudah itu dia nak tipu rakyat
    Fitnah tohmah ini, akan tinggal jadi hikayat
    Nanti lenyap bersama Madey punya mayat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eloooooo adik bapookkkk!
      Abg sardar ngan man singh tgh tungguuu! Kelas gitu.. dua org skali

      Delete
  36. Mcm2 aota yg Matdey tua nyanyuk tu reka
    Dia kata Najib nak ditangkap, FBI Amerika
    Meloncat sakan ler cai2 biol bahalol puaka
    Biila Najib balik selamat, cai2 merah muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1851,
      Byk sikit membaca, tampunglah ilmumu dik. Ini bukan blog Mykemut ata Haramkah. Disini perlu bethujah dgn ada isi. Bukan port org2 yg bodoh brrzip bibir.
      Aib org nmpk kebobrokan tuu, kesian kt mak.

      Delete
    2. 18.57 anak kancil merasa dirinya gajah
      Tak semena-mena bapok ini nak terjah
      Usah cari pasal, nanti kena tunjal tujah
      Bukan apa.. takut kelak berubah wajah

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    3. bersungguh2 hang maki orang tua tu na, walaupun orang tua tu menentang kebathilan, hang mencarut kat dia satu family siang malam sampai temonyeh ruang komen blog si budin nih.hang memang first class setan. hanya Allah yang akan membalas usaha hang yang bersungguh-sungguh tu. insyaAllah.

      Delete
    4. 18.57 ini ke yg mengaku bangla sadar
      Nak komplen org, diri tu kena le sedar
      Sebelum muka cai ini jadi pucat pudar
      Ada baiknya kalau cai segera beredar

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    5. 19:09
      yg geng hangpa dok mencaghut siang malam, dok kutok umpat kat PM laki bini, hang tak kata pulak Allah nak balaih...

      awat yg hang pi jadi dabel stended lagu ni?

      hang mengaji pondok mana ha, pondok ayah pin ka??

      Delete
    6. Anon 1918 mengaji kat mana dulu?.....kat lorong belakang umah KEJORA ker....

      Delete
  37. Matdey kata Najib tak boleh ke luar negeri
    Sana & sini, FBI Amerika tunggu mau gari
    Najib ke Amerika, sambutan meriah diberi
    Melopong terkedu ler, keling tua Malabari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. BILA LAK SAMBUTAN MERIAH DIBERI
      SETAKAT TURUN KERETA, SALAM,CAKAP 6 MINIT,
      BALIK....

      APA AMERIKA BERI PADA MALAYSIA, BODOH!!
      MELABUR PUN BELUM UNTUNG LAGI

      BODOH PIANG...KEJORA...TIANG

      Delete
    2. Biasa la anon 1927...puak2 umno ni suka melebih-lebih....riak dan takbur tu dah jadi makanan mereka......Astrafirullah.......

      Delete
  38. punya merepet pemimpin umno nk thn kuasa sampai bodek pas dna sama..adohaiii..
    mmg terdesak sgguh n terasa terancam smpai terpaksa ckp dna sama ngan pas.hope pas terima kerjasama n bolehlah umno kekalkn kerusi n ttp bangkai gajah.

    ReplyDelete
  39. annuar musa, ku nan, keruak org pilihan najib. rormah pun sama. apa najib ni tadak taste ka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PENJARA SUNGEI BULOH MERINDUKAN GENG-GENG INI

      Delete
    2. SI KEJORA SEKALI....

      KURUNG DIA,JANGAN KASI BAJU.\,
      IKAT DALAM KEADAAN MENONGGENG..
      BIO GITU SELAMA SEMINGGU...

      HIK...HIK....HIK.....HIK

      Delete
  40. Madey kata Kit Siang kominis antiMelayu
    Tetapi kini dipuji nya DAP dgn nada sayu
    Dgn Kit Siang, dia pegi melutut & merayu
    Owh Kit Siang, my deer friend, I love you

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dacing karat love komunis......

      Delete
    2. PENJARA SUNGEI BULOH MENANTI MU,
      BILO PH MENANG NANTI,,,,
      BUKANNYA LAME ...2 BULAN LAGI!!!

      KIH...KIH...KIHHHH

      Delete
    3. Kini kajolla plak jadi talibarut kominis di mesia...

      Delete
  41. Matdey kata Nuat tiada moral mmg ketara
    Nuat dia perdajal & dihumban dlm penjara
    Kini dia kata kita Islam semua bersaudara
    Dulu kata peliwat kini nak angkat jadi wira

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. KISAH BULAN FEBRUARI 2018

      WARDEN : IKAT BAPUK INI, BISING NNYERRRR
      KEJORA : LEPAS AKU!!!!LEPAS AKU!!!!
      WARDEN : IKAT BAGI TERTONGGENG
      KEJORA : AWWWW...AWWWW..
      WARDEN :BIOKAN SELAMA 2 BULAN GITU...
      KEJORA : AWW...AWWWW...AW.....
      WARDEN : AMBIL PENYAPU LIDI, BIO KAN
      DIA SODOK SENDIRI

      KAH...KAH...KAH

      Delete
  42. Dimana2 shj didunia ini, angin dan CAHAYA perubahan sedang melanda..

    Tiada sapa menduga WILD-card sprt Donald Trump akan mnjd US president!? Itu tanda sekecil2 paradigm shift yg tlh trjd..

    Itulah perubahan ENERGY yg cantik lg positif yg sedang berlaku demi mengubah DARK-energy yg dah serta sedang berlalu pergi..

    World-WAR atau World-WAR3 yg slalu diapi2kan serta dikonspirasikan itu adalah drama2 usang dan lapuk yg tak relevan lg kpd generasi internet yg luas terbuka kini..krn majoriti generasi internet diserata dunia kini memiliki 'elegance-MIND', yg timbul kesedaran utk KASEH sesama insan, SAYANG dan simpati trhdp haiwan hatta trhdp alam tumbuh2an gunung ganang dan juga lautan..

    Ramai yg suka memberi makan kpd GELANDANGAN termasuklah haiwan2 yg gelandangan wpun tiada mndpt liputan media glamor dan sanjungan..

    Yg GELAP dan KORUP pasti gelisah takleh tidur malam krn CAHAYA yg terang sedang dan sentiasa menyuloh trhdp ONAR songlapan mrk setiap masa menuju keakhir kuburan masing2..

    Raut diwajah2 mereka NAMPAK jelas berserabut dan umur mereka juga turut seolah2 sgt laju memakan usia mereka sendiri demi mengejar maut yg tidak mrk sedari..

    CAHAYA yg terang bukan shj dtg nya dari maklumat2 data AUDIT yg tepat lg terperinci dgn sgl skandal yg mrk telah lakukan, ttp juga CAHAYA "alam" telah pun datang dgn signal2 PETIR RIBUT KEBAKARAN demi KEBAKARAN dan BANJIR-besar utk menghapuskan yg KORUP yg maseh sdondon "addicted" ddlm KEGELAPAN..

    Raikanlah CAHAYA harapan baru yg pasti lg PASTI berlaku, dan ENERGY yg positif ini wajib kita raikan bersama2 krn ENERGY atau POWER itu ada ddlm diri kita sendiri demi cinta-KASEH kita kpd bumi yg indah ini agar ceria segar dan bersinar kembali..

    ReplyDelete
  43. Kita tiada pilihan melainkan ubah kerajaan dan jatuhkan rejim klepet lahanat nie jika kita tak mahu anak cucu mrempat akibat ulah cash is the king rejim lahanat nie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu pilihan kau si bahlol lahanat.
      Raja Auta Taik Kuda.

      Delete
    2. 2002..sayang ko ngan lobai hardy al bawang dan miss badak ..kikii, terlebih dedak ke?

      Delete
  44. DAH SONYAP DAH SI KEJORA NIHHH..
    MUNGKIN DIA DAH LARI.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pegi kutip botol arak jst pintu pagar pejabat suk...mungkin ade lagi 5 ato 6 titik....sempat lagi merasa...

      Delete
  45. Dengan ingatan tulus ikhlas, saya menghadiahkan bacaan Al-Fatihah buat para penyokong PAS dan UmNo mudah-mudahan mereka sedar dan dapat melihat kebenaran dari kaca kebenaran dan bukan dari kaca mata ketaksuban.

    Aamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ostat fasiq perasan dgn Tuhan dia ada radar
      Agak nya terasa diri pahlawan perang Badar
      Mahu melontar komen pun biarlah ala kadar
      Nak doa Pas-Umno, doa ler Nuat bagi sedar

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhhhh

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Bro john...hati puak2 ni dah hitam...puak umno duit bu**t dan togok arak perkara biasa...puak serban taksub dengan ulamak...

      Delete
    4. Kasihan Kejora,

      Saya telah menghadiahkan kepadanya bacaan Al-Fatihah mudah2an ia mendapat petunjuk tetapi dibalasnya dengan olok-olokan dan main-mainan.

      Yang demikian itu adalah kerana ia daripada kaum yang tidak memikirkan.

      Kasihaaaaan....

      Delete
  46. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Membaca komen saudara 19:56 mmg amat menyedihkan! Saya dapat simpulkan bahawa tuan kekurangan ilmu utk brhujah atau memberi pendapat sesuatu isu. Tuan juga mempersendakan ugama islam semahu bila skejap bertutur lucah dan maki hamun dan dimasa lain menggunakan nama Allah. Tuan mmg tidak mempunyai nilai dimata penyokong ph dan juga bn. Berubahlah sbelum bala menimpa.

      Teguran ikhlad

      Delete
  47. bolehke pas nk control si badak tu

    ReplyDelete
  48. Ostat boDoe, populariti murah tetap diharap
    Kali ni hujah sedikit tak bawa sampah sarap
    Udah habis idea, guna nahu & sastera Arab
    Elok dudok dlm PH pluralist, ini 'ostat' kurap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bang sadar besar teguh dan peramah.....pujaan hati kajolla...mlm ni beres...bang sadar pesan akan datang ketempat biasa.kul 10.30....wokeyyy darling kajolla

      Delete
    2. 2016..lobai hardy dpt bisnes makeup..ko pakai lipstik merah kn mlm ni nk menjual

      Delete
    3. Ulang siaran:-

      Kasihan Kejora,

      Saya telah menghadiahkan kepadanya bacaan Al-Fatihah mudah2an ia mendapat petunjuk tetapi dibalasnya dengan olok-olokan dan main-mainan.

      Yang demikian itu adalah kerana ia daripada kaum yang tidak memikirkan.

      Kasihaaaaan....

      Delete
  49. Umno yg nampaknye mengada2 nak berbaik dengan Pas berharap pas bagi tongkat pru24... Hehrhr

    ReplyDelete
  50. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sian ko..badak x nak ke?

      Delete
    2. Bang sadar besar teguh dan peramah.....pujaan hati kajolla...mlm ni beres...bang sadar pesan akan datang ketempat biasa.kul 10.30....wokeyyy darling kajolla

      Delete
    3. Jamal kaki botol arak...kajolla pon kaki togok jugak...huhuhuhuuuu

      Delete
  51. Idris selalu nafikan kerjasama sengan umno...pe impin umno secara terang mengakui kerjasama....hj hadi tak oernah nafi...Pas ade muslihat ape?...

    ReplyDelete
  52. Lobai pas dapt bisnes kosmetik dari ameno..hihi bnyak le lobai yg bertukar rupa menjelang mlm

    ReplyDelete
  53. Menteri jilat semula ludah sendiri
    HARAKAHDAILY 06 OCTOBER 2017

    NASIONAL
    PREVIOUS ARTICLE
    PAS bantu mangsa roboh rumah di Subang
    NEXT ARTICLE
    Batalkan Pesta F&B Jerman: Elak ulangi tragedi Las Vegas
    DI SEBALIK memperlekeh usaha Kerajaan Negeri Selangor menyelesaikan masalah perumahan di negeri itu, Menteri KPKT, Tan Sri Noh Omar terpaksa menggunakan kepakaran kerajaan negeri untuk menyelesaikan masalah pengurusan kediaman berstrata.

    Menurut Pengerusi Jawatankuasa Tetap Perumahan, Pengurusan Bangunan Dan Kehidupan Bandar negeri, Datuk Iskandar Abdul Samad, ini kerana di dalam Konvensyen Nasional JMB/MC peringkat kebangsaan pada 7 Oktober ini, wakil dari Selangor telah dijemput untuk membentangkan kaedah untuk menangani masalah penduduk yang enggan membayar caj penyelengaraan.

    Walau bagaimanapun, katanya menteri tersebut terus menyerang kerajaan negeri, maka beliau seolah-olah menjilat semula ludah beliau apabila menggunakan kepakaran kerajaan negeri.

    Noh omar otak udang....dah tak de yg cedik terpaksa najib lantik jadi menteri

    ReplyDelete
  54. http://www.theedgemarkets.com/article/manhattan-apartment-linked-1mdb-sale-us45-million-says-wsj KUALA LUMPUR (Oct 6): The Manhattan penthouse at the centre of the 1Malaysia Development Bhd (1MDB)-related United States Department of Justice (DoJ) investigations is up for sale at US$45 million, according to the Wall Street Journal (WSJ).

    WSJ in a report overnight said that now, in the wake of allegations that it was purchased with funds related to the alleaged US$4.5 billion 1MDB financial scandal, the unit is returning to market for US$45 million, according to people with knowledge of the plans.

    The swank unit with sweeping views of the Hudson River, the World Trade Center, and the Statue of Liberty, along with a jet, a yacht, and diamond jewellery, was part of US$4.5 billion worth of assets the DoJ wished to forfeit via a series of court filings.

    The DoJ said that between 2009 and 2015, the sum was diverted from 1MDB to fund the lavish lifestyles of the family and business associates of "Malaysian Official 1", who has since been identified as Prime Minister Datuk Seri Najib Razak.

    WSJ said the owner of the apartment, described as "pedigree" among Manhattan’s finest, was free to sell it now that the DoJ had applied to stay seizures of assets linked to 1MDB so that it could initiate criminal proceedings.

    The newspaper said that authorities alleged that the owner of the penthouse, a company named 212 West 18th Street LLC, is controlled by Abu Dhabi businessman Khadem Al Qubaisi, who they say bought it with money illegally siphoned from Malaysian state fund 1MDB.

    WSJ said Al Qubaisi’s attorney declined to comment.

    It said an attorney for 212 West 18th Street didn’t return a call seeking comment.

    1MDB has previously denied any wrongdoing and said it would cooperate with any lawful investigation.

    Najib has also denied wrongdoing, and has been cleared by Malaysia’s attorney general.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini mr Jebon gerenti tak berani nak ulas berita dari evangelis...

      Nangis lah Semah tempat dia selalu bersantai kena jual...

      Anuar myso cakap dipenang doj blm saman baru laaporan...blm saman doj dah berani jual harta orang?...puak umno kuat klentong ...

      Delete
  55. Khir Toyo: Umno needs new faces, professionals to retake Selangor
    By Shazwan Mustafa Kamal
    Published: October 6, 2017 11:15 AM GMT+8

    SHARE THIS ARTICLE


    40


    21


    0


    Former Selangor mentri besar Dr Khir Toyo claims that Umno has a bad public reputation right now and does not appeal to a new generation of voters. — Picture by Yusof Mat Isa
    Former Selangor mentri besar Dr Khir Toyo claims that Umno has a bad public reputation right now and does not appeal to a new generation of voters. — Picture by Yusof Mat Isa
    KUALA LUMPUR, Oct 6 ― Umno needs to bring in younger professionals to contest the next general election if it hopes to win back Selangor, according to Dr Khir Toyo.

    The former Selangor mentri besar claimed that Umno had a bad public reputation right now and did not appeal to a new generation of voters.

    To remedy this, he suggested that first-time candidates ― businessmen, doctors, engineers be brought in to attract voters and to help change Umno’s image.

    “We need to repair Umno from the outside. We need professionals to repair Umno; we need to bring in icons from the outside into the party.

    “We need to give them a chance now. This is the only way to repair Umno’s house now,” Dr Khir told Malay Mail Online.

    He admitted that such a suggestion would upset some Umno divisions as traditional division chiefs or leaders are chosen from the grassroots.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khir toyo tak yakin strategi Noh otak udang kitar semula barang lusuh seperti mat taib dan abu hassan boleh bantu umno rawan selangor...
      Awal2 lagi umno dah kalah di selangor...

      Delete
    2. maka dengan ini kHIR ANAK TOYOL mengakui dakwaan Tun Mahathir bahawa HANYA YANG BODOH2 SAJA YANG MASIH ADA DALAM UMNO. Beliau terpaksa mencadangkan agar diberi peluang para profesional eg. doktor engineers, buisnessmen dari luar umno / bukan ahli umno bagi memulihkan imej umno yg sangat buruk sekarang ni walau mungkin akan ada orang dalam yang akan kaciwa....he..he..he...he...

      Khir toyol ni memang dulunya pemimpin muda umno yg pragmatis ... sayangnya sangat gelojoh lagi biadap...

      Delete
  56. Pernah tengok Ust. Pak Itam ni berbahas tentang ekonomi atau bajet di Parlimen? Atau tunggu habis satu penggal kalau kalah atau tak terpilih jd calon dpt pencen walapun bercakap di Parlimen tak sampai 10 jam sepanjang jd MP.

    ReplyDelete
  57. Pemuda Umno Kedah mahu ajar Pulau Pinang cara atasi banjir

    SETIAUSAHA Pemuda Umno Kedah, Syed Abdul Hafiz Syed Mustafa menasihatkan kerajaan Pulau Penang agar meminta tunjuk ajar daripada kerajaan Kedah, untuk mengatasi banjir secara berkesan.

    "Sekiranya kerajaan Negeri Pulau Pinang pimpinan DAP serius mahu tangani masalah banjir, mereka boleh minta tunjuk ajar daripada Kedah,"

    "Walaupun negeri ini mempunyai sumber pendapatan jauh lebih kecil, namun masalah banjir diatasi secara berkesan," katanya seperti yang dipetik oleh sebuah halaman facebook pro Barisan Nasional.

    Kita tak tahu sama ada Hafiz ni cakap sambil minum air ketum atau tengah hisap gam.

    Cara dia kata nak ajar kerajaan Pulau Pinang atasi banjir, macam dia tak tahu bahawa beribu orang ditempatkan di pusat pemindahan banjir di Kedah baru-baru ini.

    Ibarat kata orang, "Bagaikan ketam mahu mengajar anaknya cara berjalan dengan betul," tempat sendiri pun banjir teruk tak pernah selesai, ada hati nak ajar orang cara atasi banjir dengan berkesan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. amno kedaH dan penang? hurmm dah lama lingkup

      Delete
  58. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apalah yg boleh disandar & dipercayai pd kojolla yg kuat mencarut, pantun sampah, tidak bersopan & beradab pd orang tua2, cerita lucah dirinya gemar seks sonsang main bontot stor kunyit, kaki tiru kopipes bahan sampah...dan pengampu raja klepet/kleptokrasi Cash is King......??

      Let's whack & blast this soundrel good till he becomes like a deadwood....!!

      Delete
    2. Kojola adalah produk umno

      Masuk asrama mrsm sbp bukan nak asah IQ tapi nak bontot junior..

      Bila.ketagih di belasah buntut bini


      Akhirnya kawan kawan d blog ini pun dia nak try


      INI PRODUK UMNO.MASUK SBP ASRAMA KERAJAAN KLUAR MASUK UNIV LEPASTU KERJA. LEPASTU MAKAN RASUAH MAIN BUNTUT DAN BERLAGAK CERDIK

      SEMUA BERMULA DARI UPSR 6A KEMUDIAN SBP KEMUDIAN UNIV KEMUDIAN PTD KEMUDIAN MENCURI KEMUDIAN .... MACC ..LAST SINGGAH D BLOG BUDIN SBLUM KE SG BULOH


      INI LAH KOJOLAAAA

      Delete
    3. Wah, ada dia kadok bacul anak kelawar
      Masa posting Jamal, kencing dlm seluar
      Dah sunyi reda, baru menyelinap keluar
      Apa sampah yg Pak kadok nak war-war

      Kah kaahh kaaahhh kaahhhh kaaahhh

      Delete
    4. Apalah yg boleh disandar & dipercayai pd Seman Kadok yg kuat mengarut, pantun BI tak reti, tidak bersopan & beradab pd orang muda2, cerita megah dirinya gemar angkat diri main pukul curi, kaki tiru kopipes bahan sampah...dan pengampu raja jilat ludah/lickspiltokrasi U-Turn is King......??

      Let's whack & blast this old skunk till he becomes like a deadwood....!!

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. Kajolla ni masih tak pegi jumpa bang sadar...bang sadar dah resdy dengan sebotol cap kepala anjing kesukaan kajolla kasi kajolla setim dulu...

      Huhuhu huhuhuhuuuu huhuhuhuuuuu

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    9. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    10. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  59. Dulu, dgn Pas lah pakatan bergantong kuat
    Tapi kinii, dgn pakatan Pas rasa sgt meluat
    Tak relaa lagi ikut telunjuk DAP babi ketuat
    Kalau Umno ajak berpakat, apa boleh buat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Umno memang terhegeh2 ajak Pas berpakat...tapi sekarang Plak PAS jual mahal...mungkin bila tengok Jamal ketua samsing jamban pegang botol arak dan mulut kajolla bau masam...

      huhuhuhuhu

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  60. Hok aloh hj hadi dah pening macamana nak bagi faham ahli sendiri termasuk pemimpin sendiri supaya terima saja persaudaraan dgn puak umno ni supaya hidup makan tak susah cari , semua telah dihidang hasil dari sumber misteri dari najib...kalau macam ni susah najib nak buat pilihanraya bila2 masa sebab hadi nak kena terkam dengan ahli sendiri...Hahaha

    ReplyDelete
  61. MAHAKUTTY TIDAK MAHU MASUK DEWAN DI SEPANG KERANA KERUSI CERAMAH KOSONG?

    Ceramah Hapus Kleptokrasi yang dibuat di Dewan Serbaguna Bandar Baru Salak Tinggi, Sepang gagal walaupun nama-nama besar ada dijemput sebagai penceramah untuk menarik minat orang ramai.

    Paling best berita yang sampai ke telinga Keris adalah Madey tak mahu turun kereta selepas dapat tahu orang yang hadir cuma macam gambar di bawah.



    Sudah jelas orang Sepang dan sekelilingnya pun tak mahu datang biarpun dibuat pada malam minggu yang sepatutnya akan ramai hadir. Ini merupakan satu mesej penting rakyat Selangor yang menolak Pakatan.

    K7L : Berani Madey komen isu Pesta Arak?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko baca blog klentong...mengikut ketetangan saksi yg hadir tun madey sampai lebih awal dari waktu mula majlis...kaki klentong kutip dari blog tong sampah...

      Delete
    2. mahadey sampai awal ko yang kelentong..aku ada gambar masa majlsi tu BONGOK..
      kelentong tu memang respi mamakton dan pakatan ngok.. sebb tu tak menang2 pon.. haram tak berkat!

      p/s: macaii.. SAMPAH jangan sebut kuat2..itu istilah untuk parti chap Munge..muahahhaha

      Delete
  62. Bila lah pendaftaran PH ni nak diluluskan..kelujan ramai penyokong2nya. Apa lah sangat disibukkan pasal tu, lulus ke tak, takde bezanya...PH kofom takde apa2 harapan menanag dlm PRU nanti...sapa lah nak nyokong parti dream merchant ...penjual impian palsu tu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak geng najib terlalu yakin...yg bagi kelulusan ROS bawah wak Jahid Ponorogol ko...kalo tak takut kenapa peram lame sangat...hehehe...kokok kuat sangat tapi tengok sendiri kat ekor ko ape yg bau busuk..

      Delete
  63. Takde harapan meamag???


    Najip atatuya 1mababi kapal tak selam ni ahli nujum???

    Patut laaa jatuhnkapir dok syirik dgn nujum..


    Geng NAJIS ni tahu pulak pakatan akan kalah??? hebat kerja SPR luat menipu .. Nih sampai harapan kalah ....

    Atau geng NAJIS NI dah terkena botol arak Jamal jamban sampai TOLOL ???

    ReplyDelete
  64. LOPEH PRU 14 NIH , PAS TAK UJUD LAGI
    HANYA TINGGAL 1 KERUSI PARLIMEN JEEEEEE

    RAKYAT DAH SIAP NAK SIMEN....
    MARAPU PUNYA PARTI

    ReplyDelete
    Replies
    1. TUANGBEER!!!! TUANGBEER!!!!!

      Delete
    2. Itu kerja faverit kajolla...

      Delete
  65. Dah PAS kata UMNO tu parti kafir, nak kerjasama camnerr? Bebal bebal lebai , tapi faham lah jugak peribahasa bila Najib kata
    ``LAYAR SUDAH DIKEMBANGKAN, SAUH SUDAH DILABUHKAN``
    mmme tak ke mana lak bahtera umno tu, terpecah belah le jawabnya kan lebai. Lebai presiden kan orang Gganu, tok kang dok pahang dok..

    ReplyDelete
  66. KIKIKIKIKI... ALAHAI

    LAYAR SUDAH DIKEMBANG BAGAI
    SAUH SUDAH DILABUH LA PULAK
    FASTAKIM 200,000 TURUN RAMAI
    MAMAK TOKONG KALAH & MATI TEGAK


    KIKIKIKIKIKI.....

    LAYAR SUDAH DIKEMBANG SELUAS IDUNG MAMAK
    SAUH PULAK TERTINGGAL KAT RUMAH TOKONG
    LAJU KAPAL BELAYAR TONGGANG TERBALIK PULAK
    PENUMPANG NAK MAMPOS TERJERIT TERLOLONG

    KIKIKIKIKIKIKI.....

    BERBAMBUSSS BARUA DAP@SINGAPORK

    MINGGU DEPAN HUJAN LEBAT MLM & SIANG
    RAKYATNYA TENGGELAM DAP YG MENANG
    PADAN LA MUKO ORANG ORANG PENANG
    NAK WAT CAMNO TELAN JER WALAU TGH BENGANG


    BERAMBUSSSS BARUA DAP@SINGAPORK...

    ReplyDelete
  67. PPBM DIBUBARKAN SEBAB MAHATHIR NAK MASUK DAP?

    Selama Keris membesar di zaman Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri. Tak pernah sedikit pun Keris mendengar dia memuji DAP dan Lim Kit Siang. Dari dulu tak pernah dengar dia puji.

    Tapi dek kerana nak Melawan DS Najib Razak yang tidak memenuhi permintaannya, dia sanggup jilat kembali air liur yang telah diludahkan kepada DAP selama puluhan tahun. Apa punya dendam manusia bernama Mahathir ni.

    Hari ini dia kata persepsi dia selama ini salah. Sama jugak dia kata Mat Sabu pun dia nilai dengan salah. Bodoh kalau siapa yang percaya. Sebab 22 Tahun benci dan suruh rakyat benci tiba-tiba kata selama ini salah?

    Jadi perjuangan puluh tahun dalam UMNO salah? Hanya kerana benci dengan DS Najib Razak terus sayang DAP? Kalau betul persepsi itu salah. Kenapa tidak bubarkan sahaja PPBM dan sertai DAP?


    K7L : Nyanyuk orang tua ni...

    p/s: aku rase bukan nyayok tapi itulah watak SYAITAN dikenali! Keje Syaiton ialah menyesatkan dan menipu hamba2-NYA

    muahahahahaa

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...