Saturday, 30 September 2017

TRUMP MENGECEWAKAN NAJIB??


Selepas kunjungan Perdana Menteri, Najib Razak ke White House bertemu Donald Trump pada 12 September lalu, heboh diperkatakan kemudiannya bahawa Presiden Amerika itu akan melakukan kunjungan balas ke Malaysia, November ini.

Kunjungan itu dianggap sebagai mengesahkan lagi hubungan akrab Najib dengan Trump dan akan dipergunakan untuk manfaat pilihanraya, meskipun di sebaliknya DOJ terus melakukan siasatan jenayah dan mengemukakan saman sivil berkaitan  aset-aset yang dibeli menggunakan wang curi 1MDB.

Namun, berita ini tentunya mengecewakan Najib dan sekalian pengampu serta penyokongnya.

Trump, dalam jadual kunjungannya ke Asia pada 3 hingga 15 November depan hanya melawat Tokyo, Seoul, Beijing, Hanoi dan Manila, sebaliknya Kuala Lumpur dan Putrajaya terkecuali sebagai destinasi kunjungannya.

Apa sudah jadi? Kenapa Trump tidak singgah ke negara kita?

Tidak mahukah beliau bertemu Najib yang sudah mencurahkan bantuan kira-kira RM100 bilion kepada Amerika?

Setelah berbilion-bilion dicurahkan untuk membodek Trump dengan hujah membantu mengukuhkan ekonomi Amerika, apa alasan sebenar beliau tidak singgah ke Malaysia?

Apakah Trump jenis manusia yang tidak mengenang budi dan mudah melupai  bantuan yang diberikan Najib?

Atau adakah keputusan itu kerana Trump kini mula mendengar kecaman pelbagai pihak di Amerika yang menasihatkannya agar menjauhi Najib yang dianggap sebagai "pemimpin crook" di peringkat dunia?

Sudahlah kunjungannya ke Amerika sebelum ini merupakan hanya kunjungan biasa, bukan lawatan rasmi sebagai ketua kerajaan, tiada jamuan rasmi, malah sarapan pagi pun ditanggung sendiri dan kereta juga kena diletakkan di basement atau bawah tanah, Trump dilihat sekali lagi menghampakan Najib kerana tidak datang ke Kuala Lumpur dan Putrajaya dalam program lawatannya ke Asia.

Bilion-bilion yang dicurahkan nampaknya macam tidak bermakna apa-apa.

Apakah semua ini merupakan tanda-tanda buruk buat 1MDB di Amerika? (ShahbudinHusin 30/09/2017)

370 comments:

  1. Salam.
    Yahoo, saya first (johan), agak-agaknya. Alhamdulillah. Hehehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku turut bergembira dgn kejayaan mu, setelah berpuluh tahun gagal, berjaya akhirnya, berlinang air mata ku

      Delete
    2. Takpa besok dia mai, hang boleh canang pm suapkan diyo, Budin2

      "It is understood from the meetings that Trump will visit Malaysia this November to ink several agreements, including Malaysia’s purchase of Boeing planes."

      Delete
    3. Tahniah, dapat juga akhirnya ye...

      Delete
    4. 11.44 yeah "it is understood....". If he comes to deliver aeroplanes; then there is nothing to shout about. After all, our boss went to his house to announce the buying of those aeroplanes!!!(very wierd way of doing business). If he comes with billions of FDI money, then we will shall be very happy

      Delete
    5. Terima kasih atas ucapan tahniah saudara-saudara. Hehehehe...

      Delete
    6. Najib cuba nak lacurkan diri tapi Trump bo layan......malunya muka, seluruh dunia ketawa jijik dgn sikap bacul/dayus Najib.

      Delete
    7. HE...HE...HE...WAK SUMAN TEMPE...APA SAL MALAM TADI KAT SEPANG KERUSI BERBORAK DENGAN KERUSI...KIH...KIH...KIH...

      Delete
    8. Wow..ana ucapkan tahniah buat mahligai seni kerana dapat merangkul pingat emas hari ni!!

      Ante tunggu ana punya turn plak lepas ni....hehe

      Delete
    9. Tuan 13:25, teruskan usaha anda. Sambil itu, jom kita berkomentar dengan baik, tetapi berfaedah kepada perjuangan membina negara Malaysia yang berwajah baharu. Ayuh, saudara!

      Delete
    10. WAJAH BARU MACAM MANA AIKKK....!!!!
      WAJAH BERSERI MACAM MAHLIGAI KER....KIKIKIKI...

      Delete
  2. Lepas mengesahkan kedudukan, baru boleh komen. Macam ni, pasal posting Tuan Budin ni, memang patut pun PM kita ni dikecewakan Trump. PM kecewakan majoriti rakyat Malaysia, maka hukum karmanya, PM dikecewakan pihak lain. Okey tak pandangan saya ini? Betul atau tidak, saya masih menggunakan bahasa yang baik dan tidak mencarut serta tidak memaki-hamun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Excuse meeee! Not so fast! Kita tunggu spin dri sebelah pagar sana nanti. Harap sabar!

      Delete
    2. 100 bilion mana cukup nak pulih ekonomi
      Amerika yang besar tu. Beli dan beri lagi.
      Mudah-mudahan Trump datang gak. Kita kan
      nak kawan lama.

      Delete
    3. Jgn jiban gadai kojola ngan mr j sudah sbb teram nk suruh isap kote dier so dubuk jiban ader job mmbantu kegersangan presiden amerika so jiban tambah jasa nnti kojola ngan mr j mati syahid kater lenai kankankan

      Delete
    4. Hikhikhik syhh kater lebai

      Delete
    5. Itu baru kecewa cinta tak berbalas Trump...belum lagi kecewa rakyat terajang Najib di PRU 14.

      Delete
    6. WAK SUMAN TEMPE ...KITA TENGOK LER NANTI SAPA KENA TERAJANG....
      JANGAN KACIWA NANTI UDAH LER..JANGAN CAKAP ANGKUH DAN SOMBONG....

      Delete
    7. Ya betul tu MAHLIGAI SENI...apa2 pun kena check kedudukan dulu. Lepas tu baru baca...lepas tu baru komen....hehehe

      Delete
    8. GELOMBANG PERUBAHAN BERULANG PULA DI JOHOR BAHRU:

      Tanpa dipaksa, diugut, disogok, diupah, diberi gula2, disediakan bas & pengangkutan, ribuan rakyat dari pelbagai lapisan masyarat setempat berpusu-pusu datang tanpa menghiraukan hujan & padang berlumpur. Alhamdulillah syukur ke hadrat Allah SWT, 'Majlis Pelancaran/Perluaskan P. HARAPAN' peringkat Negeri Johor berjalan cukup lancar & berjaya dgn kehadhiran tidak kurang 10,000 penduduk setempat dalam Parlimen Pulai. Dalam basah kuyup & padang digenangi air, kerusi habis dipenuhi & ramai terpaksa berdiri hanya untuk mendengar & menyaksi ceramah Saifuddin Nasution, Lim Kit Siang, Saifuddin Ayub, TSMY & Tun Dr. Mahathir Mohamed. Tun Mahathir yakin dgn sambutan hangat jitu di Sarawak & kini di JB, UMNO pasti tumbang di negeri kelahirannya.

      Selain ribuan hadhirin, kami dimaklumkan oleh Pengerusi Majlis, bahwa Majlis Malam ini ditonton juga 'live' oleh 1.1 juta orang di seluruh pelusuk tanah air di internet.

      HIDUP P. HARAPAN.....!!!

      Delete
    9. EKELEH...INGATKAN 50,000 ORANG TAPI 10,000 ORANG JER...TU PUN KAUM DAPIGS YANG RAMAI...DOK BERANGAN JER LA WAK SUMAN TEMPE FUUUKKKTTTAAAN HAAPPPRRRAAAKKK NI NAK TAWAN JOHOR....

      Delete
    10. Saudara 13:30, ya, itulah strateginya kalau nak menang, menurut bekas jurulatih skuad Harimau Malaya. Aoa-apapun kita perlu berkomentar dengan sopan dan berisi juga selepas itu supaya dapat membantu Tuan Budin membentuk Malaysia yang berwajah baharu. Ayuh, tuan!

      Delete
    11. ANON 1446...APA KO MERAPU NI.....

      Delete
    12. Kita sah dulu kedudukan; baru kita bersekedudukan. Kemudian kita berdedak dedakan.

      Delete
  3. Adoiii mr trump, how can you do this to our leader, our country? We spent money to help your economy, you cannot give face aaaah? What la you; cisss. Like this we drop our water face laaa. Cannot come nevermind, can fly over kl aaa? We line up and wave your flag, we stand, not kneel down like nfl players kah kah kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cm kwan komentarkan sbelum nie dimata pihak teram si jiban hanyalah talam dua muka krana jiban dah deal ngan china musuh amerika dan polisi negara mereka amat tidak berkompromi ngan china dasar luar mereka pun dh mnunjukan kearah itu begitu juga pihak china vice versa jiban hanya badut bgi mereka nsib jiban umpama melukut di tepi gantang macais barisan toksah bangga melulu

      Delete
    2. I'm sorry malaysians, not that i dont like you guys but you know...i just dont want to look bad seeing with somebody you know...arghh..you know what i mean..but i've gotta tell you that "strenghtening us economy" was a hell of good joke, i tell ya...he he he..so long malaysians.
      Take my advice! Kick his ass out will you guys! He he.good luck!

      Delete
    3. Kehkehkeh macy kita trangkan dubuk jiban nie teknik sekolahkan kit siang sindirkan jiban hasilnya backfire lor hikhikhik biar jiban jdi alas kubur

      Delete
    4. TAK TAHU LER SAPA KAFAN SAPA NANTI TENGOK JER LA...JANGAN ANGKUH DAN SOMBONG SANGAT....

      Delete
    5. Angkuh tidak sombong pun tidak masa berhujah bring it ur point 1330 cam pasrah nampak

      Delete
    6. RATK...MENANG MEROYAN LER KO DARI TADI....

      Delete
    7. Kahkahkah ko dah terkesima xdapat jwab ko kata aku meroyan dh terkunci lidah ker? Simpulan bahasa alas kubur tue simpulan bahasa cina xder kena mengena ngan kain kapan bagai sama macam jiban yg mmegang ubi kledek panas perlu pncerahan tamya kit siamg atau tiong lai moron

      Delete
    8. ...SAYA TAK TAHU....

      Delete
  4. WANG TIDAK DAPAT MEMBELI SEGALANYA!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rite1155 hakikat nyer cash is the king adalah mahzab penyembah duit golongan ini adelah materialistik harta sgunung boleh dowg ratakan harta selaut boleh dowg keringkan dasar pemupus

      Delete
    2. RATK....NI KER YANG KO KATA HUJAH BERNAS TU...BERNAS TAIK KUCING....

      Delete
    3. Haha bernas bukan pada yg tanya bernas pafa yg buat keje si jiban al klepet tue

      Delete
  5. SEMASA MELAKA DI AMBANG PERANG,
    SULTAN MELAKA TELAH MENGUPAH
    (TENTERA UPAHAN DARI INDIA DAN JAWA),
    BILA PORTUGIS SERANG,
    MEREKA SEMUA CABUT LARI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rite 1200 masa itu pertahan maruah negara pun nk dedak tak hairan tamadun melingkup so jgn biar ia berulang lgi

      Delete
    2. ...TAK AMBIK TAHU....

      Delete
    3. Tak amik tahu psal kna dedak al jiban dan berakidah cash is the king tue yg jdi pnjilat

      Delete
    4. ...SAYA TAK TAHU....

      Delete
  6. kita jgn terlalu gembira. kuasa n pengaruh 'lobbyist' d Amerika amat kuat.

    if d price is right, mereka masih bolih masuk kan dlm itinerary lawatan Trump k rantau ini. singgah beberapa jam pun memadai utk menutup malu.

    saya percaya PMO n Wisma Putra sudah pun giat mengusahakan nya. kalau mereka masih gagal, maka sahlah looney Trump tak ambil pod dgn tawaran najib utk membantu merancakkan ekonomi USA.

    MALU!!!

    ReplyDelete
    Replies


    1. Teruk-teruk Trump masih jaga maruah yang ada.

      Walaupun di bagi langit dan bintang, Trump akan tolak.

      Trump sanggup ke Hanoi dan Manila berbanding dengan Malaysia yang ekonomi nya pesat ..

      Dulu kita malu dengan Singapore. Lepas tu kita malu dengan Indonesia.

      Sekarang kita di malukan oleh Hanoi dan Manila...

      - TC -

      Delete
    2. Patut ler malam tadi ribuan orang ketawa terbahak-bahak. Kiranya Tun Mahathir berjenaka ada ker patut Najib berlawak nak membantu memperkasakan infrastruktut ekonomi Amerika.

      Tak patut..tak patut..tak patut..!!

      Delete
    3. PATUT LER MALAM TADI KAT SEPANG KERUSI BERBORAK SAMA KERUSI...RUPENYER MADEY TAKUT NAK DATANG...ORANG PUN TAKUT TENGOK MUKA SINGA TUA MAMAK TU...

      patut...patut...patut...!!!!!

      Delete
    4. Ribuan hadhirin bergelak sorak menahan perut bila Tun Mahathir mengungkit...

      "adakah patut negara kerdil & korup Malaysia pimpinan Najib yg berhutang keliling pinggang & dicemuh seluruh dunia gara2 klepet/kleptokrasi konon nak membantu memperkasa infrastruktur ekonomi negara Amerika yg dah tentu2 67 kali lipat ganda Pendapatan Kasar (GDP) mereka berbanding negara kita".

      Betul2lah Najib nie berangan Mat Jenin & Awang Kenit...!!

      Delete
    5. AIK ...INGAT PULAK ORANG TUA MADEY NI...INGAT DAH NYANYUK ...BOLEH LAINGAT LAK UNGKIT PERKARA LAMA....

      Betul2lah Mamak Madey nie Hipokrit dan Mangkok Hayun...!!

      Delete
    6. Hehe dubuk al jiban dh paan n gegel lar tue

      Delete
    7. ...TAK AMBIK TAHU...

      Delete
  7. Friends,

    During trump's visit to ASIA, DoJ is expected to proceed action on those involved, directly or indirectly in the greatest thievery in this century. So, trump wud not embarrass najib.......

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kojola malam tadi byk dapat ker kat lorong chow kit tu?

      Delete
    2. 12:15...

      Many thanks for self-exposing your idiocy.

      Needless to say, you're out of luck.
      Come on you gay, your English sucks.

      Delete

    3. Way to go, Saudara Othaman.
      Sock it to him, the lowlife cretin.

      Delete
    4. WAK SUMAN BERAPA RIBU DAH AHLI CAP MUNGE...SETAKAT CIPUT JER TAK OSAH LER MEROYAN...

      Delete
    5. Malam tadi kojola dapat berapa kupang?

      Delete
    6. aik...peminta sedekah ni...nak Tanya orang lain plak...dah beri 50 sen tak cukup...nah SEHINGGIT...pi main jauh-jauh...jaga kandang BABI tu...jangan ada sekoq pun yang nak lari...nanti marah plak si Mamak Madey tu...

      Delete
  9. Jibo ni sebenarnya dah membahayakan nyawa semua rakyat malaysia. Dalam masa trump dan kim jong-un bergaduh dan masing2 membuat ugutan serangan bom nuklear, jibo boleh pukul gendang jumpa trump. Ini seperti memberi sokongan pada trump.
    Dua hari lepas keluar travel ban rakyat malaysia diharamkan ke korea utara.

    Aku pun pening. Apa signal yang jibo nak beri pada korea utara sampai nak beli berpuluh kapal terbang. Sanggup bayar pelobi untuk jumpa trump. Sedangkan korea utara tak pernah kacau kita pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Signal sarkis jiban bikin huru hara

      Delete
    2. HE...HE...HE...SAPA YANG BAYAR SAPA PLAK NI...SETAHU AKU MADEY....YANG JUARA PELOBI....

      Delete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete


  11. Jangan kau orang pandang rendah pada Najib.

    Kalau tak cukup apa yang Najib bagi itu hari semasa pertemuan Trump di US, 7 dulang air mata anak dara dan 7 dulang hati nyamuk pun Najib sanggup bagi.

    Trump bukan bodoh macam pemimpin Melayu UMNO... dia tahu yang Najib akan cuba sesuatu untuk tawarkan supaya Trump datang ke Putrajaya...

    Tapi.....

    Amat memalukan Negarawan yang di sambut kepulangan nya oleh sang pendedak tidak di peduli oleh Pemimpin dunia ...

    - TC -

    ReplyDelete
    Replies


    1. Sebab kat Malaysia yang ramai ialah pendedak dan pengampu.

      Pelobi tak ada.

      Itu yang Trump terlupa pasal Najib.


      - TC -

      Delete


    2. Try bagi Trump pekena Musang King..

      hahaha...

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. Hikhikhik kwan kwan xyah blaja ilmu aero angkasa pun nk ksan skill klepet tipu jiban tgk citer doremi dh tau dowg buat buat mati tpi saper mati dulu misteri so mat jun umum nk bagi hadiah pd siapa yg tau mrungkai kes nie haha si do ngan minah kaki klepet pun nk join praduan sdang ia subjek sngat tamak dan bodoh akhir satu kampung lari ketakutan org mati dah idup balik hehe pru nie camtu lah siapa nk hadiah geng matjum umdi pakatan nmpak jiban lari jjauh kahkahkah aii aku plak yg kena marah dah ko peras air mata aku hikhikhik

      Delete
    5. ANON 1229...KO NI MABUK TODI KE MABUK KETUM...

      Delete
  12. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Listen me now, listen me good
      Don't be a cow, you stupid dude
      You ain't nothing but public nuisance
      Rubbish talking with no substance

      Delete
    3. WAK SUMAN KADOK BAPUK TUA DIBERI NAMA ...ADA KE PATUT...

      PATUT...[ATUT...PATUT...!!!!!

      Delete
  13. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AKU PASTI WAK SUMAN TEMPE KADOK YANG SOMBONG BONGKAK TU...AKAN JADI SAMPAH MACAM MUJIBUR RAHMAN...

      Delete
  15. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  16. 5 daerah di Kedah dilanda banjir kilat hari ni. Pemimpin PAS cepatlah buat report polis macam kat penang itu ari. Tak kan tak prihatin kot...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kota belud pun banjir. PAS cepat pi report

      Delete
    2. anon 1506...ko ni mabuk todi ker mabuk ketum...

      Delete
    3. Chow kit pun banjir. Pili bomba pecah. Kojola punya angkara

      Delete
    4. ...tak apa ko boleh minta sedekah kat tempat lain....nah SEHINGGIT...jangan nak merendeng duit orang jer...

      Delete
  17. Trump ni memang terkenal sebagai sorang yg amat gemar membuat surprise..banyak tindakan2nya tak terduga, hatta oleh pegawai2 white house sendiri. Tengok ajelah arahan presidental executivenya dulu bila dilantik sebagai president, semua kemasukan personel dari negara2 islam dibankan..tapi sekarang ditarik balik. Tak mustahil. Malaysia yg tak termasuk dalam jadual rangka lawatannya ke Asia akan dimasukkan di saat2 akhir...dia tau betapa pentingnya negara ini sebagai partner US dalam bidang ekonomi dan khususnya memerangi ancaman DAESH di rantau ini..senang cerita, Msia menjadi penanda aras dalam menentukan kestabilan Asean.Trump masih ingat janji2 PM...sesiapa yg memusuhi US, adalah musuh kpd Msia juga!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak geng najib perasan plak...najib tu kerdil jeer bagi tram..
      Lawatan presiden amerika bukan mcm lawatan presiden fiji....kalo melibatkan presiden amerika perkara utama ialah keselamatan...bukan boleh main terjah bila2 masa boleh buat lawatan...cia dan fbi akan datang dulu dan atur jalan mana yg oleh dilalui..

      Delete
    2. Psst jiban u bleh bantu tak? Sruh geng najib itu jumpa i nk sruh isap kotey i kata u nak bantu hikhikhik sell out

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. RATK...tu ke hujah ko yang kata bernas tu...apa ni mencarut tak keruan...

      bernas taik kucing....

      Delete
    5. Hikhikhik jgn marah sekolah kan kit siang sindirkan jiban so aku mncrut lh sket

      Delete
  18. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  19. Tahniah semua ahli pertubuhan peladang , penternak dan nelayan yang menerima durian runtuh rm 200 tiap seorang pada pertengahan November ni.

    Tabur...tabur...taburrrrrrrrrrrrrr......kur...kur.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. MEMANG PATUT PUN...KO JEALOUS APA HAL......

      Delete
    2. Alahhh tak tabur sekupang dua kat kojola

      Delete
    3. aik...Peminta sedekah ni....tadi dah beri SEHINGGIT tak cukup lagi ker....kau nak duit syiling jugak ker...tak tahu menilai betul koni...tu sebab layak jadi peminta sedekah jer....

      Delete
  20. It's all about pride you have none
    You'ld like to try all, priest or nun
    Creating enmity is all you want
    Enslaving yourself to the Klepto one!

    Such an entangled being you're here
    A nuisance in mind,a snapped brainwire
    Arguing frantically like a lost lawyer
    Exactly like a car losing a front tyre!

    for sure you think you're religious
    Praying at dawn but smears and curses
    only you to heaven it's obvious
    you're just Joe of the three stooges!

    Smearing cursing is all you know
    An ex inmate of Tampoi, that we know
    In Batu Gajah you tried to glide snow
    Should be in assylum a little bit more!

    To my Pakatan Bros here comes a lunatic
    As a child he was a known spastic
    Current status his behaviour idiotic
    Should drown himself in the Atlantic!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...I don't know....

      Delete
    2. U dunno psal u msuk mahzab cash is the king ketua kultus dier jiban n lebai kpundek

      Delete
  21. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The world could see the Fan Tun's classic hand-out as against the garbage stuff of that son of a bitch.

      Like wise...in comparison to The World Class Leader Tun Mahathir with the Most Stupid & Moronic PM Najib which has become the laughing stock in the entire world and universe.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  22. Trump akan siram air kencing dan taik berak dia je bila lalu ruang angkasa negara malaysia dalam lawatan nya itu nanti.

    JIBOHIPOKLEPTO sila arahkan 3.5 jua ahli UMNO untuk menadah siraman tu utk mendapatkan keberkatan hasil pelaburan rm100 bilion jibo ke amaerika beberapa minggu lalu. kah..kahh...kahhh...kaaaahhhh....kaaaaahhhhhhh,,,

    ReplyDelete
  23. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo bagi Tram try kajolla 1 mlm Tram akan singgah di malaysia.....pulang je US Tram singgah 1 mlm lagi....

      Hihihi hihihi ihihiiiiii..

      Delete
    2. Kajola mana pernah dok kat hotel pun. Bawah tangga saja

      Delete
    3. ...Peminta Sedekah...nah ambik SEHINGGIT...lepas ni jangan mintak mintak lagi tau...pi main jauh-jauh...tunggu kat kandang BABI...jaga BABI tu baik-baik...jangan bagi terlepas...

      Delete
  24. Komplek Islam Hadhari Gong Badak Terengganu mengalu alukan kehadiran pengunjung ke Karnival JOM HEBOH TV3 suku yg sedang berlangsung sekarang bersebelahan dengan Perhimpunan Fastakim PAS 2017 ... cantik...
    sambil zikir sambil buat sale ...amal maaruf suku...amal mungkar suku...dok gitu ...ostaz....hi..hi...hi....

    ReplyDelete
  25. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bunyi hingar bingar, jenguk keluar nak tenguk
      Kasut tumit tinggi, rambut palsu panjang spai tengkuk
      Tenguk skali mcm bapok, dua kali mcm babi kena benguk
      Kena halau org kmpung, pergi pun masih nak berlengguk

      Delete
  26. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Kau ni bodoh ke?

      Apa fakta dalam pantun kau?

      kalau kau nak serang peribadi, tak adanya bawa manfaat kepada masyarakat!!!

      Sekarang aku tanya kau, duit PM janji nak bagi kepada peneroka Felda RM 5,000 hingga RM 10,000 seorang dah bagi ke belum???

      sekarang aku tanya kau fakta, kau jawablah dengan fakta dah dapat ke tak duit tu???

      Sekarang ni warga Felda pun rakyat juga, kalau kesusahan mereka kau tak ambil berat kau ni manusia ke binatang???

      Jangan cerita RM 200 kat peladang dan sebagainya kalau janji tak ditepati atau dicapati!!!

      Aku sedang sibuk sekarang, kotlah baca blog ni boleh menambah ilmu sambil menenangkan fikiran, baca pulak sampah sarap serangan peribadi daripada kau!!!

      Tunjuklah kau ni ada otak sikit!!!

      Delete
    3. anon BENGAP 1441...baca Blog ni boleh menenangkan fikiran ker...kah...kah...kah....apa ko MEROYAN ni cai....kobaru bangun tidoq ker....

      Delete
    4. ANON 1441...PEDULI APA AKU... KO SIBUK...
      KO PUNYER PASAL LAH...NAK MEROYAN PLAK KAT ORANG LAIN....
      BOS KAU TU BERI BANYAK KERJA...PI BUAT KEJA TU CEPAT...JANGAN NAK MENGELAT PLAK...
      NAK CAKAP TAPI OTAK LETAK KAT LUTUT....

      Delete
  27. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This bloody nuisance BN cybertrooper troll fond of agitating others to start fights with stupid ridiculous torments. We can witness that his presence disrupt forums with off-topic comments, brag nonstop about himself, ridicule the thoughts of others or insert controversial comments to disrupt conversations.

      He spreads lies, deceive and cause damage, and he enjoys every minute he can make someone else miserable. Troll like him is basically cyberbully on drugs – cowards afraid to show their face. They are often fairly tech savvy, willing to dig up a comment or information from your past to distort, thereby “justifying” their actions.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. Hahaha taraf puak jiban ngan pakatan
      Umpama motobot ngan sampan
      Pakatan tinggal ini dubuk jiban beribu nautika ke depan
      Tinggal ini dubuk kebuluran kelaparan
      Perut lapar nk berak pun tak leh nak teran kahkahkah

      Delete
    6. FUKATAN HAPRAK NI DAH DIDAFTARKAN KE BELUM...PRU DAH TAK LAMA LAGI NI...

      Delete
  28. Apabila beeend tewas kah kah kah kaaah bertukar jadi huk...huk...huk...

    ReplyDelete
  29. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Abg kejora kalu bertiga boleh?

      Delete
    3. Biar dia masuk bakul humban & syok sendiri.

      Delete
    4. Kau ni bodoh ke sokong pantun bodoh???

      Apa isi pantun tu???

      Hanya orang tak waras je sokong pantun bangang macam tu!!!

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  30. Aiiyoyo trump; please come see our appa.

    ReplyDelete
  31. Patut masa Najib melawat Trump cakap la mcm nie:

    "I came with three value propositions...one..i would like you to be a President of Malaysia...please make us the greatest barua of yours...second..i have many jobless people...you can have Indons...Banglas...Mymars..Vietnamese..even Malaysian to work on your infrastructure development as slaves..to help strengthen your economy with free labours...and you only need to feed us with dedak...cheap ones will do nicely. Lastly you can have our country...do as you please...all i asked is not to touch EPF, Khazanah and Petronas since i'm still in the midst of spring cleaning the money inside their piggy bank. You can have 1MDB instead and all including the First Lady...for all i care do whatever you want. So...Mr President...can we be buddies now?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ANON 1443...KO NI MABUK TODI KER MABUK KETUM....

      Delete
    2. Maksud ANON 1443 mmg tepat...alang2 nak jual negara kasi jual borong terus la. Terhina rasa bila MO1 berdepan Trump mcm budak darjah satu kena buli...siap berpeluk tubuh si Trump memperlekeh si Najib...rasa geli geliman tengkuk bila Trump cuma kata great...great walhal berbillion dollar sudah commit. Ye laa...ibarat dapat pau 10-20 sen duit belanja sekolah budak tak berbaloi nak puji lebih2. Bila dibandingkan masa lawatan Tun M mmg berbeza rasa lebih2 lagi bila Reagan...siap ada Bush Snr masa tu melayan Tun M mcm PM yg dihormati sebagai mewakili negara yg mengepalai ASEAN. Betapa strategiknya Tun M masa melawat US dgn kad2 mainan politik yg setara. Tak tau la kut2 geng2 Najib nie dah tak rasa apa2 psl maruah negara lagi bila nengok najib kt youtube kena kutuk kaw2 dgn media Barat mengendeng2 Trump yg jugak dianggap badut di US sampaikan kena main dgn Presiden Korea Utara yg masih budak2.

      Delete
    3. MAMAK MADEY RAJA TAIK HIPOKRIT...RAJA PELOBI DAN RAJA U TURN TU KER....
      PI MAMPOS LA SAMA ORANG TUA NYANYUK TU....

      Delete
  32. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  33. Manusia merancang dan berusaha, tapi ALLAH yang menentuakn takdirnya. Kesian Jibby, bagi nak rak
    berusaha, tapi satu pun perancangan dan usahnya
    tak menjadi. Ini jelas membuktikan MONEY CANNOT
    BUY EVERYTHING. Sah, Allah memakbulkan doa orang
    orang teranaya.
    Good bye Najib and good riddence.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janda menopous dah keluar dari jamban

      Delete
    2. JANDA MINAH NI KALO DAPAT KAT NUAR AL JUBURI ...KENDURI BESAU NI...

      Delete
    3. Rite cik minah ini lah akibat mengangkat wang sebagai raja bagai mahzab yg cuba dkmbangkan oleh jiban al klepet

      Delete
  34. Pemimpin lain pergi Amerika sain kontrak melabur, membina kilang, jambatan, jalan. Orang tempatan negara berkenaan dapat kerja kelak. Gaji dibelanjakan kat kedai beli makanan, barangan harian. Kedai kena gaji lebih pekerja tempatan, beli bekalan dari pembekal tempatan. Aktiviti begini bantu ekonomi tempatan.

    Pemimpin kita pergi Amerika beli kapalterbang, bagi duit RM100 bilion, macam pergi kedai beli tas tangan. Bayar duit RM100 bilion orang Amerika yang akan guna duit ni bayar gaji pekerja, pembekal diAmerika. Yang bermanfaat RM100 bilion ni, orang Amerika.

    Rakyat biasa Malaysia dapat apa selepas pemimpin belanja RM100 bilion di Amerika? Kapalterbang baru! Abang dan kakak, duit beli tiket naik kapalterbang baru ada ke?

    RM100 bilion boleh buat apa di Malaysia?
    = Bina sekolah dan universiti
    = Bina hospital
    = Bina kilang
    = Cegah banjir
    = Mencipta lagi banyak pekerjaan untuk rakyat Malaysia
    = Gaji ramai akademik asing yang bijak ajar anak-anak kita
    = dan lain lain.

    RM100 bilion tu berapa duit?
    RM 100,000,000.00
    Jikalau sebungkus nasi lemak biasa RM4.00, kita dapat 25 juta bungkus. Tiap orang di Semenanjung Malaysia dapat satu bungkus!

    RM100 bilion dapat beli 2,777 kereta Proton Saga baru. Cukup bagi sebuah kereta kepada setiap penduduk Kampung Janda Baik, termasuk kanak-kanak dan bayi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah yg Tun Mahathir malam tadi katakan....

      Najib, UMNO dan segala balaci2 & pencacai2 termasuk si Kojolla tak tahu buat simple mathematic (kira2 mudah).

      Masuk akalkah DAP boleh memerintah negara jika P. HARAPAN menang di PRU 14 nanti sedangkan DAP hanya bertanding maksima 50 kerusi parlimen saja. Bersatu parti Melayu, Amanah & Keadilan juga didominasi orang Melayu. Mana logiknya momokan Najib & UMNO konon DAP yg akan memerintah.....??

      Ohh... alangkah bodoh & bahlolnya Najib beserta balaci2 & pencacai2nya.....disambut gelak ketawa ribuan hadhirin....!!

      Delete
    2. MAMAK MADEY NI BIAWAK ...LIDAH BERCABANG TIGA....KO TAHU TAK WAK SUMAN TEMPE....DAPIGS SEKARANG NI YANG TERBESAR JUMLAH NYER DALAM FUKATAN HAPRAK....SEKARANG NI PUN KO TENGOK PANTANG DIBERI MUKA ...MACAM-MACAM DIA BOLEH BUAT KAT ORANG MELAYU...TAK SEDAR KER KO...KALAU JUMLAH DIA DAH BANYAK...LAGI NAIK KADOK DIA BERTAMBAH...MADEY LUPA YANG LIM KIT SIAL TU RASIS...AL MAKLUM LER SATU KAPAL SEKARANG...ESOK LUSA ...ENTAH-ENTAH SEBELUM PRU DAN PENGAGIHAN KERUSI AKAN BERKECAMUK...KENA KENCING JYGAK SI MADEY SATU HARI NANTI...

      Delete
    3. Sekarang dlm parlimen walo pun bil dap yg ramai bukan dap yg perintah ngok...
      Pru 14 lain keputusanye ngok...ade 3 parti melayu lagi...

      Delete
    4. Tak berniaga ker kojola malam ni

      Delete
    5. 3 PARTI MELAYU TU AKAN KENA KENCING NGOK...
      KO SEMBAH LER SECUKUP RASA KETUA TO'KONG DAPIGS TU....NGOK....
      PRU 14 FUKATAN HAPRAK AKAN MELINGKOP....NGOK...

      Delete
    6. aik...peminta sedekah baru lapor diri...tak pi pasar malan ker...mintak sedekah....

      NAH SEHINGGIT ...pi main jauh jauh...jimat sebulan....

      Delete
    7. 16.40 andaian orang bongok nak temberang....ko dah ketakutan umno nak melingkup...hrhehe

      Delete
    8. Beza barisan dgn pakatan
      Umpama motobot dgn sampan
      Pakata tinggal ini barisan
      Beribu nautika jauh di depan
      Dubuk terbongek tidak keruan
      Dalam blog budin dowg meroyan
      Jiban gelak sauh diturunkan
      Aderkah ini betul hai kawan kawan? Jual pada dubuk jiban silakan

      Delete
    9. Huu Aloh...anon 1706...dah ler ko tu BENGAP...BONGOK pulak.....

      Delete
    10. anon 1731 ni...lagi teramat BONGOK.....konek dia terselioh kot...kikikikikikikiki...

      Delete
  35. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  36. Lima enam ekor anjing suruhan DAP menggelupur kena pantun kejora. Chief anjing dah cabut lari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang main bola sepak, kau pergi nak masuk main bola jaring sambil bogel, malu ler...klu seksi x per la jgk, ni kurap panau, segala jenis penyakit kulit ada, lari ler..berjangkit pulak nanti

      Delete
    2. Janda menopous

      Hihihihi....

      Delete
    3. Sde 1 anjing jho lo tapi bongok..

      Delete
  37. Terima kasih blog administrator. Saya sedang sibuk sekarang ada beberapa kertas kerja nak buat. Lepas tu saya baca blog ni nak release stress dan tambahkan ilmu apa yang ada.

    Sekarang saya terpaksa baca pantun bangang macam tu. Sekarang ni bukan berkenaan sokong En. Othaman atau tak tetapi fakta. Kalau si bodoh tu beri fakta menyokong UMNO oklah juga. Ni merpau meraban!!!

    Saya harap kalau blog admin kalau ada tulisan2 bangang macam tu buang je lah daripada memperbodohkan pembaca.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  38. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  39. Kejora pembohong
    Pantun macam bengong
    Elok simen dalam tong
    Ambe sokong admin potong.

    Tak ada isi cakap merapu
    Nak berpantun tak reti isu
    Maka jadi kaki menipu
    Tak payah baca padam je dulu!

    ReplyDelete
  40. Autraman kadok baru berani kluor dari lubang biawak

    Muahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAMAK MADEY ...BIAWAK LIDAH BERCABANG TIGA....SELAIN DARI RAJA U-TURN...MAMAK JUGA RAJA HIPOKRIT...

      Delete
    2. SYAHMAT KAN MACY KAHKAHKAH

      Delete
    3. NAIKKAN SYAHWAT MACY KAHKAHKAH...

      Delete
    4. Najib lagi banyak cabang....kelentong sana klentong sini..

      Delete
    5. Kojola bawa baldi la kalau nak cuci pungkoq

      Delete
    6. ...Peminta sedekah ni pi mana jer ada dia....NAH SEHINGGIT...pi main jauh-jauh...pi mintak kat Piji Sotong plak...

      Delete
  41. Sokong nobody 15.12
    Cuba baca blog a.kadir jasin dan jebat must die..
    Byk fakta bernas diperolehi,penyokong b..n..dlm blog ni hampas,jgn dilayan..melainkan jika ada yg menyamar,kononnya penyokong ph agaknya..
    Pro ph...jgn layan haprak2 tu
    Hidup Tun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehee pd pndapat kwan xyah potong mlh di alu alukan blh kira brapa jmlah statistik dubuk jiban yang kipas susah mati tue kahkahkah

      Delete
    2. KADIR JASIN TU...KRONI MAMAK MADEY....

      TAK TAHU LER SAPA YANG AKAN JADI HAMPAS SELEPAS PRU NI....SAMPAH SARAP CAP MUNGE PUN DAH BANYAK BERTABURAN SANA-SINI....

      Delete
    3. Aku pun sokong.
      Delete semua komen yg menghentam PH. Publish semua komen yg kutuk, hina dan hentam Najib/BN.

      Barulah telus dan adil namanya.

      Delete
    4. ...Ini Tidak Adil....Mungkin ko terlebih baca SUARA KEADILAN yang tak berapa ADIL....

      Delete
    5. Najib bugis tak de kroni?....

      Apa jadi bila 'dedak' disumbat pula ke hidung... mampus, kata Dr M

      Geraldine Tong
      30 Sep 2017, 1:02 tengahari

      Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad mengingatkan rakyat mengenai 'jenis-jenis' kepimpinan Umno sekarang dan mahu rakyat menolak mereka dalam pilihan raya umum yang akan datang.

      Ini kerana mereka masih mempercayai Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak secara membuta tuli, katanya merujuk kepada perbualannya dengan seorang menteri.

      "Saya jumpa dengan seorang menteri. Saya tak nak sebut nama dia. Saya tanya 'eh Shahidan... ah, tersilap-silap, saya bukan nak sebut nama dia...," kata Mahathir dalam satu ceramah di Pulau, Johor malam tadi.

      Menurut Mahathir beliau bertanya kepada menteri itu mengapa dia masih ikut (Najib) sebagai pemimpinnya.

      Mahathir merujuk kepada Tan Sri Shahidan Kassim, bekas menteri besar Perlis dan kini menjadi menteri di Jabatan Perdana Menteri.

      "Jawab Shahidan 'dak, dia tak ambik apa pun'. Katanya Peguam Negara, Mohamed Apandi Ali kata dia tak ambik (wang). Jadi dia percaya kepada Apandi

      "jadi, kalau ada pemimpin boleh percaya seseorang yang dilantik khusus untuk menyelamatkan Datuk Seri Najib, kita tahulah jenis-jenis kepimpinan Umno yang ada sekarang. Semuanya tutup mata, tutup telinga, tutup mulut," kata Mahathir.

      Kata Mahathir pemimpin berkenaan yang menjadi menteri dan timbalan menteri, semuanya disumbat dengan dedak ke dalam mulut, telinga dan mata.

      Tidak lama lagi, dakwanya, Najib akan menyumbat 'dedak' ke dalam hidung mereka.

      "Apabila dedak masuk hidung apa jadi? mampus. itulah yang akan berlaku kepada mereka.


      Read more at https://m.malaysiakini.com/news/396837#pGWB9Heu0ucBLfyq.99

      Delete
    6. Pertanyaan A Kadir Jasin tak de macai umno berani jawab..

      Delete
    7. Peminta sedekah ni mana pegi jer dia ada....diberi Sehinggit tak nak ...beri lima kupang baru nak....

      Delete
  42. macai dan pengampu je yg syok sendiri buat cerita yg najib dapat sambutan hebat masa kunjungan ke amerika..kunun. ahli ameno pun pakat angguk setuju..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahli ameno yg tahu sorak dan angguk je...dah tak hairan dah..

      Delete
    2. Jealous ker...

      Delete
  43. Masa Malaya dah ada PAP
    Ujud Malaysia, PAP masih ada hingga 1963
    1963 UMNO / Malaysia jual S`pore 60,000.00 pound kpd Lee Kuan Yu
    S`pore negara merdeka jadi negara maju bawah PAP dlm tempuh 10 tahun / 2 penggal - jadi pusat kewangan terpecaya kelas dunia , tapi tak sama Caymen. Ada org kata , S`pore kecil , senang tadbir - alasan bodoh. Di M`sia PAP tukar jadi DAP, anak didik PAP katanya, dgn itu dikambing hitamkan semaunya demi mengekalkan kuasa yg telah 60 tahun kini. 60 tahun umno bn berkuasa, tak mampu MENGHARAMKAN sebuah parti politik yg di katakan extremis chauvenis cina yg bernama DAP - mengarut lah. Ketahuilah wahai Melayu Melayu bodoh, DAP sengaja dibiarkan hidup oleh KERAjaan (khusus sekarang ni) sebagai alat propaganda bagi memenangi setiap PRU lalu mengekalkan kuasa memerintah umno bn.
    Maka berterusanlah mereka menjarah kekayaan negara secara berjemaah sedangkan rakyat keringat diperah.

    Masih suka kah dikerah diarah dan diperah , pilihan di tangan anda!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP talian hayat umno...kalo dap tak mampu umno beli PAS plak..

      Delete
    2. Umno tu menatang apa? Idup lagi ker?

      Delete
    3. Menatang kaki dua tak de kemaluan...selambe jeer

      Delete
    4. Barulah nyaman rasanya masuk blog ni! Kalau x bau busuk pekong, hanyir, hancing x boleh nak bernafas. Apa menatang di mentekadarah bapok sekor tu pun x tau lah. Babi pun x busuk cam tu!

      Delete
    5. Moron punya dubuk beza maksud syahwat ngan syahmat pun xtau nie tntu xpnah setabel ngan kasparov nie nak fire owg lak hikhikhik so bring it dubuk

      Delete
    6. Naikkan SYAHWAT Macy...kah...kah...kah...

      Delete
    7. 16:45..melayu plg bodh kaulah..fakta kau merepek2..

      Delete
  44. Tram bagi petunjuk taraf mana najib dan malaysia...

    Macai dah bersorak november Tram akan lawat najib kerana Tram sangat baik dengan najib...

    Sekarang macai melopong...

    Najib tak disambut dengan tembakan meriam kerana Tram bimbang najib pengsan

    Najib seperti biasa tak de kemaluan...buat muka selamba ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tunggula kau trump, dtg malaysia ni, c4 la ko jawabnyer

      Delete
    2. ...tak ambik tahu...

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  45. Hikhikhik kater teram jiban n geng xpandai servis kencing pun brcabang g bro

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...tak ambik tahu...

      Delete
    2. ..ada bau taik itik.....rupanya kejOra itik....kaki peniru.....kikikiki

      Delete
    3. Kejora Khaty Geng KUnyit otak kosong....

      Delete
    4. ...TAK TAHU AKU...

      Delete
  46. Selepas admin block komen drp kejora, barulah lima enam ekor anjing suruhan DAP ni berani keluar dari lubang biawak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. padan muka kejora itik kena blok....asyik nek meniru je....dah la bau taik itik......kikikiki

      Delete
  47. unt puak2 rejim laknat pakatan..klu nak mng pru bukan cara mcm ni..mencari aib org..maki hamun pemimpin..yg ikut sgt diktator nyanyuk apa kah bodohnya..org ni semua 'tak tau'..yg dia tau membodoh2kan pengikt2nya..admin dan kroni2 byk sgt najis politik dlm kepala otak kau org..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...