Friday, 15 September 2017

SELAMAT KEMBALI WIRA AMERIKA!!!


Sebagaimana yang tular di media-media sosial sejak semalam, terdapat surat jemputan yang dipercayai dikeluarkan oleh BN untuk menyambut kepulangan Perdana Menteri daripada lawatannya ke Amerika, malam ini.


Berdasarkan surat jemputan itu, Najib Razak dijangka akan tiba pada 7.45 malam, Jumaat (hari ini) 15 September 2017.


Sambutan akan diadakan di Kompleks Bunga Raya, KLIA dan mereka yang menyambutnya digalakkan membawa sepanduk dan kain rentang yang mengandungi  kata-kata semangat berhubung kejayaan lawatan Najib ke Amerika dan bertemu Donald Trump.


Sekiranya sebuah parti kecil yang jarang kita dengar namanya, Parti Punjabi Malaysia pun menerima jemputan, sudah barang tentu parti atau pelbagai pihak lain pun dijemput sama untuk ke KLIA petang ini.


Lawatan Najib ke Amerika dan bertemu Trump tidak dinafikan telah memberi kesan besar kepada rakyat Malaysia, terutamanya tentang tawaran beliau untuk mengukuhkan ekonomi negara kuasa besar itu.


Ia akan dilaksanakan melalui pembelian pesawat-pesawat Boeing, pembinaan infrastruktur menggunakan dana KWSP serta tambahan pelaburan oleh Khazanah yang secara keseluruhannya dianggarkan berjumlah RM100 bilion.


Dengan transformasi Najib melonjakkan nama Malaysia sebagai negara membangun yang saiz ekonominya mungkin 60 atau 70 kali lebih kecil berbanding Amerika, tetapi bernafsu besar untuk mengukuhkan ekonomi negara polis dunia tersebut, mahu tidak mahu, kita harus mengakui serta mengiktiraf beliau sebagai wira kepada Amerika.


Pedulilah tentang banyak lagi kemudahan prasarana dalam negara sendiri yang jelas kekurangan dan ketinggalan zaman, cadangan mahu mengukuhkan ekonomi Amerika itu adalah lambang kejayaan seorang pemimpin terhebat kelahiran Malaysia yang harus kita sama-sama raikan.


Oleh itu, sambutlah kepulangan Najib petang ini dengan sambutan paling meriah, gah  dan besar-besaran.


Mana tahu, hasil kejayaan mengukuhkan ekonomi Amerika itu, hasilnya akan melimpah juga kepada kita dengan kesediaan Najib menurunkan kadar GST, menstabilkan kos sara hidup rakyat serta dapat menjamin harga minyak tidak terus menaik sebagaimana yang telah dilalui sejak 11 minggu yang lalu.


Sekali lagi, jom beramai-ramai, terutama pengampu dan pembodek atau sesiapa yang pernah mendapat dedak,  ke KLIA petang ini.


Hidup Melayu, Hidup Melayu, Hidup Melayu!!!


Hidup Amerika, Hidup Amerika, Hidup Amerika!!! (ShahbudinHusin 15/09/2017)

270 comments:

  1. Lebai dijemput tak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ceo MAS adalah mat saleh yahudi


      Terus order us10b dgn boring walau hampir bankrap



      Kenapa takde CEO melayu ker MAS


      Yahudi mesti beli brg yahudi

      Bijan kena main dgn CEO !!

      Delete
    2. Kalo orang suka.......dengan sendiri orang akan datang.........tak payah disuruh2.

      Ini apa punya worang laaa......???

      Delete
    3. Bro Phantom,

      Jenis..muka tarak malu punya worang!

      Delete
    4. Woooo....itu macam kaaaa.....

      Delete
    5. Sdra2 Seperjuanganku,
      Malaysiabaru
      The Phantom
      Up the Moderates....

      Najib is worst than 'Masuk Bakul Angkat Sendiri'...sebab dia mendesak, memaksa & memngupah orang untuk melihat kelibat dia & bininya.

      Nak jumpa Trump pun dia terpaksa melobi & guna duit rakyat hanya untuk sesi '30 minit' saja. Dalam pada itu si Rosmah & keluarg mengambil kesempatan melepas dendam berahi joli sakan nyopping di Plaza Trump, tapi pakai duit rakyat. Penginapan & mentah kedarah mereka pun rakyat kita kena tanggung sebab White House kata Najib yg beriya-iya benar nak datang menyembah ke bawah duli.

      Baca laporan & pendapat media antarabangsa bagaimana Najib menghina diri sendiri sedemikan rupa.

      Delete
    6. Pak Othaman......gitule jadinya kalo udah terputus urat malu.

      Lebih rela berimaginasi berhalunisasi dengan keramaian orang yg datang menjulang placard "I love PM"...........teringat pulak kesah di Penang time PRU13 dulu.

      Ini sama macam citer Fantasy Island......situasi boleh direka-reka ikot kehendak sendiri.

      Nak terima realiti takot perit.......jadi duduklah dalam Fantasy Island......tapi hakikat sebenar jauh dari tuuuu....

      Inile cerodik buah pelior namanye.....

      Delete
    7. ENGLISH LESSON FOR BN CYBERTROOPER:

      Najib Razak’s recent White House soir√©e has brought Malaysia an unprecedented level of scrutiny and negative publicity. All major US newspapers, for example, unanimously panned the visit, highlighting the inappropriateness of inviting someone linked to an ongoing Department of Justice (DOJ) investigation (into 1MDB-related money-laundering charges).

      It is a measure of just how far Njib's reputation has fallen internationally after once having been feted everywhere as a reformist and moderate Muslim democrat. It is also a reminder of how little all of this really matters in a world dominated by realpolitik and the pursuit of strategic advantage.

      Certainly, Najib himself didn’t appear to lose too much sleep over all the bad press. For him, the visit was clearly about positioning himself for the next elections and burnishing his credentials as a well-respected.

      In order to demonstrate to both the US and China that they have much to gain both strategically and economically by being supportive of his administration, Najib has resorted to a form of chequebook diplomacy hitherto only used by rich and powerful countries – promising contracts, investments and big-ticket purchases in exchange for support and endorsement.

      In Washington, Najib opened his cheque book once again promising to buy more than RM42 billion in new aircraft for Malaysian Airlines (MAS), RM300 million in fighter jets for the Royal Malaysian Air Force (RMAF), and to direct RM12 billion to RM16 billion in new investments from the Employees Provident Fund (EPF) and Kazanah Nasional to US infrastructure projects.

      He also promised to “persuade” AirAsia to switch from British-made Rolls Royce engines to American-made GE engines.

      No doubt, this was all music to Trump’s ears, a small contribution to making American great again.

      American officials, of course, deny the visit will have any impact on the DOJ investigations but does anybody really believe that Najib would have made all those expensive promises simply to make Trump feel good?

      After this, expect European and Japanese salesmen-politicians to come knocking at our doors with hat in hand and high praise for Najib on their lips. For so long as there’s money to be made, inconvenient issues like human rights and good governance will not be allowed to get in the way.

      Worse still, the nation will have to pay a heavy price for Najib’s extravagant chequebook diplomacy. We are already heavily indebted to China; now we will be driven into even greater debt with billions of new borrowing to pay for Najib’s Washington promises.That the government of a cash-strapped developing country, which has had to impose a new tax (GST) on its own hard-pressed and long-suffering populace just to stay afloat, would offer such an extravagant economic boost to one of the richest economies in the world is both unprecedented and mind-boggling.

      Najib is once again caught full of bullshits.....!!

      Delete
    8. Najib memang Wira tetapi dalam Perang Salib Najib ibarat Crusader, panglima salib yang memenggal kepala Umat Islam!

      US negara pelopor kebebasan hak asasi termasuklah LGBT, Murtad, Atheis.

      Tapi pemimpinnya Trump Anti Islam, kafir harbi, memerangi musuh kepada sekutu mereka Israel.

      Najib dipetik sebagai berkata musuh Amerika ialah musuh Malaysia. MUSUH ISRAEL SEKUTU US IALAH PALESTIN & DUNIA ARAB!

      Secara rasmi di hadapan Duli Yang Maha Kafir Trump - Palestine - Najib iktiraf sebagai musuh wajib perang.

      Delete
    9. semalam j, mati2 cakap nama najib naik kat dunia.......apa yg naik, ntah.

      Delete
    10. Dad, kau orang ni macam dah kena rasuk benci kat DSN. Apa saja dibuatnya dispin dgn tujuan buruk. Mereka yg masih tidak tertutup akal dapat lihat yg benar. Mereka yg dah tertutup akal malangnya tidak dapat diubat. Macam mana pun Dad tolong baca tulisan ekonomist Dr Bruce Gale pasal Najibnomics. Lapanglah dada dan baca artikel ini dulu sebelum terus burukkan DSN.
      http://www.straitstimes.com/opinion/najibnomics-has-been-good-for-malaysias-economy

      Delete
    11. JEALOUS KER....

      Delete
    12. Tak sangka jugak yer....

      Rupenyer si BUDIN ni CEMBURU BUTA....

      kiki...kiki...kiki...kah..kah...kah...

      Budin...selamernyer la ko jadi Reporter FUKATAN HAPRAK PEMBANGANG......

      Muka ko..aku tengok dah sebiji macam Mamak Madey dah...

      Sama ler ngan hati Madey ..dah jadi hitam Khaldu...akan membesar macam BARAH...

      Delete
  2. Aku dulu...aku dulu...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Korang perasan dak, belum sempat Najib dan rumbungan mendarat .... Harga minyak mentah dan melonjak dp $49 ke $51 setong gmengikut NASDAQ.

      Melaysia mengeluarkan 600K tong sehari, ini bermakna peningkatan pendapatan kerajaan adalah sebanyak 2 Kali 600K Kali 4.2 bersamaan lebih korang RM 5 jota sehari.

      Bijak bijak ko Najib....


      Delete
    2. Terok kita kena pijaaakkkk.....

      PRU14 siaplah luuu......

      Delete
    3. Harga pasaran minyak mentah berdasarkan permintaan la bukan persepsi najib melawat trump....byk permintaan...tggi la harga minyak yg diniagakan....

      Delete
    4. CAI FUKATAN HAPRAK......

      MADEY DOK TANYER NI...NAJIB DAH KENA TANGKAP KE BELUM....

      Delete
    5. Terok kita kena pijaaakkkk.....

      PADAN MUKA KO ANON 18.25...

      BN DAH SENTIASA BERSIAP SEDIA MENGHADAPI PRU KE 14....

      YANG AKU GELI HATI....SI KETUA PELIWAT DARI TIRAI BESI...KESEDIHAN MELIHATKAN PERTELINGKAHAN YANG TAK KUNJUG REDA ANTARA SATU SAMA LAIN...

      NIAT TAK IKHLAS...NASIBLER CAI FUKATAN HAPRAK...ANJING KURAP BELAAN DAPIGS....

      Delete
  3. Barang yang di shopping nak dibawa turun masa bila pula budin...

    Katanya nak beli kapalterbang baru yang ruang bagasinya lebih luas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barang2 tu dalam kapalterbang yg lain.....mana muat naik dalam kapalterbang yg sama......banyak sakan tu bro.....

      Flight cargo barang2 tu sampai lusa. Yg tu dah ada koolie batak yang bertugas untuk mengangkut.

      Delete
    2. ala bro phanthom..wife aku teringin gak beg hermes..caner ni? dgn citer si badak dah ada semua kaler

      Delete
    3. 20.26....cuba buat baik dgn Jho Lo....lebih pada hermes dia boleh bagi yeoopp.....pink, red, yellow diamond pon boleh.....cakap jer colour apa nak.....

      Delete
  4. Sarat kapalterbang najib bawak pulang FDI dari amerikana...orang malaysia akan bertambah kaye...ringgit malaysia akan meningkat dibawah 4 ringgit sedollar....

    Selepas selesai dengan Tram najib akan mengaum nak selesaikan masalah islam Rohingya plak...

    Tapi rismah pergi penthouse tak?...kalo tak pegi kesian laa...mcm tak sampai amerika laa..

    Bila najib nak pulang ape upacara Tram untuk najib?....low class..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita tunggu dan lihat macam mana Trump bantu masalah Rohingya nanti......

      Tuunggguuu..........

      Delete
    2. JEALOUS KER...

      CAI FUKATAN HAPRAK......

      MADEY DOK TANYER NI...NAJIB DAH KENA TANGKAP KE BELUM....

      Delete
  5. #Hidup UMNO-Najib, Hidup Jho Low.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam perjuangan bro RD...lama tak dengar khabar berita, terasa kehilangan & kerinduan jugak.

      Delete
    2. Mr J dan macai Najib kena jadi pejuang LGBT, Atheis, Kristian Evengelis dan menjadi macai Trump.

      Demi membantu ekonomi US seperti tuan serigala mereka beritahu kena ikut evengelis TRUMP.

      Jangan lupa tuan serigala perlu bayar ufti guna KWSP dan dana GLC kepada US.

      Bantu ekonomi US untuk perkukuh LGBT, Atheis, kristian evengelis dan menjadi hamba rakyat Trump kafir harbi selama lebih 5-10 tahun.

      Delete
    3. Tak sangka jugak yer....

      Rupenyer si BUDIN ni CEMBURU BUTA....

      kiki...kiki...kiki...kah..kah...kah...

      Budin...selamernyer la ko jadi Reporter FUKATAN HAPRAK PEMBANGANG......

      Muka ko..aku tengok dah sebiji macam Mamak Madey dah...

      Sama ler ngan hati Madey ..dah jadi hitam Khaldu...akan membesar macam BARAH...

      Delete
  6. Nasib baiklah ada org macam najib ni, ko tak kebulur pak pak itam ngan mat saleh tu ye! X dpt la pulak nnti us ni nak pyung israel nanti!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sahabat amerika sahabat najib..

      Delete
    2. Najib sekor PM Melayu Malaysia yang terhegeh-hegeh nak bersalam dengan PM laknatullah Israel Zionis.

      Musuh US ialah musuh Malaysia. Najib declare war with PALESTINE????

      Delete
    3. JEALOUS SANGAT LER TUUU....

      CAI FUKATAN HAPRAK......

      MADEY DOK TANYER NI...NAJIB DAH KENA TANGKAP KE BELUM....

      Delete
  7. Najib lebih suka bantu orang amerika dari bantu mr Jebon sahabat jahil Suharli dan kojolla...

    Mr Jebon dan sahabat jahii dan seangkatan dah kayer ade kereta lenih dari senijik dan duduk rumah besar...orang putih amerika miskin merempat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat sendiri nak dicukai itu ini..subsidi ditarik dikurang.

      Last2 agen barat tu pulak nak dibantunya..segera war warkan kepada orang kampung dan felda perkara ini

      Kikikiki

      Delete
    2. ulasan tak berapa tepat...tak apa cuba lagi lain kali....

      Delete
  8. ketum anwar lagi kerap ulang alik pi Amerika la cai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tukang catat...banyak mana anwar kukuhkan ekonomi amrikana?..

      Delete
    2. SEBAB NUAR ALJUBURI SUKA MAIN KUDA DENGAN LELAKI DAN BETINA....
      KECIAN CAI FUKATAN HAPRAK BAKAL DAPAT PIEM M'SIA KE 7...

      Delete
  9. Pi melawat istana kedah


    Pi melawat HKL


    Masih kederingan suara anak kecil al hafiz di telinga belum.hilang


    Mak tolong mak tolong

    MAISwp nak rebus kami.....


    Tolooooooooo o o. o. ng api pan. a. ssss ss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa la yg pi approve permit walau tak cukup syarat2 wajib..patut orang tu kena sumbat penjara

      Delete
  10. ass, what are you trying to say?

    ReplyDelete
  11. yahoo..
    Najib dah balik woi..dgn rosmah,1leluarga siap pendedak pun ada
    Perhg!!! bangga nya,malaysia nak bantu pulihkan ekonomi amarika,najib ni mmg dahshat la...huekkkl..lepas trum tunjuk dia dan tanya "maybe you want to speek something..."najib terus cakap org puteh nak tolong amareka..satu dunia terperanjat,nak beli kapal terbang mcm beli nasi lemak je..ribu ribu juta tuu.hebat lah,itu baru jadi Presiden UMNO ,terlopong presiden Amarica ,sampai mungkin terpikir" i think this bold mamat had drink too much ketum water oh ...my ..god.."

    ReplyDelete
  12. Ada bagi makan tak? Cabutan bertuah?

    ReplyDelete
  13. Hebat msia. Negara miskin bantu negara kaya. Prof uum mustafa ishak puji bodek pm. Wow melambung beb. Pelaburan di AS untung terjamin. Hehehe. Duit tabung epf jadi mangsa. Perlu sangat ke Mas beli pesawat boeing AS? Adakah ini rasuah msia kpd AS. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba korang tinjau di KLIA tu, ada 2 buah kapalterbang milik MAS , saiz tiap satu +-1000 ekor badak malaya, tak terbang2, bertahun dah. Dengar khabar masih elok tapi tiada destinasi yg menguntungkan jika terbang. Dah jadi tukun di daratan. Kan lebih baik campak kan ke laut cina selatan tu biar betul2 jadi tukun tempat ikan membiak. Tak pu dermakan ke lautan hindi tempat MH370 tu...dapat dia berkawan....

      Delete
    2. apa yang ko merapu dan meroyan ni jang....

      Delete
  14. KWSP milik pekerja, bukan untuk ekonomi AS

    Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia tidak dapat memahami hakikat bahawa dana hampir RM17 bilion daripada Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) akan dilaburkan di Amerika Syarikat (AS) untuk membantu Presiden Amerika Syarikat untuk mengukuhkan ekonomi negara itu.

    Adakah AS sebagai kuasa besar dan ekonomi terbesar di dunia amat memerlukan simpanan persaraan pekerja Malaysia untuk mengukuhkan ekonomi sendiri?

    Kami memandang berat langkah kerajaan Malaysia memberi komitmen untuk melabur AS$4 (RM16.8 bilion) daripada dana KWSP untuk mengukuhkan ekonomi Amerika Syarikat.

    Komitmen ini tidak menggambarkan pendekatan positif di pihak kerajaan apabila ia mempertaruhkan dana pekerja untuk mengukuhkan ekonomi kuasa besar terutamanya apabila terdapat keperluan untuk mengukuhkan ekonomi negara kita sendiri, sekurang-kurangnya untuk menjayakan Wawasan 2020.

    Dalam iklim ekonomi global, kita tidak menolak atau mempertikaikan kerajaan memasuki pakatan perdagangan antarabangsa, tetapi sebelum bertindak begitu, kerajaan tidak boleh mengabaikan keutamaannya terhadap rakyatnya sendiri, terutama kebajikan pekerja dan menguruskan wang yang dimiliki oleh pekerja.

    KWSP milik pekerja dan ia harus dilaburkan untuk meningkatkan kebajikan pekerja agar tidak melabur dalam pasaran ekuiti AS untuk membantu infrastruktur dan pembangunan semula AS.

    Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia telah bercakap dan menulis secara peribadi kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib agar KWSP membayar dividen lebih baik bagi tahun 2016 iaitu dengan membayar kekurangan dividen sebanyak 0.7% KWSP.

    Permintaan ini dibuat kepada Perdana Menteri pada bulan Februari lalu dengan mengambil kira pendapatan tertinggi yang diperolehi oleh KWSP bagi tahun kewangan 2016 sejak kewujudannya dan untuk memastikan dana yang munasabah terkumpul dalam akaun pekerja individu yang merupakan satu-satunya perlindungan sosial pekerja untuk persaraannya.

    Sayangnya, kami belum menerima respons kepada permintaan ini tetapi difahamkan daripada akhbar dan media sosial mengenai pelaburan wang pekerja Malaysia untuk mengukuhkan ekonomi AS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok dividen EPF untuk 3 tahun kebelakangan......
      2014 - 6.75%
      2015 - 6.40%
      2016 - 5.70%

      Kalo betol dikatakan pelaburan baik kenapa peratus dividen semakin menurun...??

      Sekarang nak buat satu lagi peleburan.........eeehhh sori pelaburan yg baru pulaakkk dalam pada nilai RM jatuh terok........

      Petikan Malaysiakini 3 April 2017....
      Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) mencatatkan kerugian sebanyak RM203.18 juta apabila menjual saham-saham miliknya dalam Felda Global Ventures Holdings Berhad (FGV) pada bulan Ogos yang lalu.

      https://www.malaysiakini.com/news/377863

      Sekarang ada hajat lagi nak main dengan duit kederat rakyat...?? Tak cukop lagi rugi yg dah ada...??

      Silap haribulan.........pelaburan boleh jadi "peleburan"..........masa tu baru padan dengan muka sebab dividen EPF akan jadi semakin ciput kerana tanggung rugi...

      Braderrrr........PRU14 ni kita hapuskan kleptokrasi.....kita tukar kerajaan...!!

      Undi itu hak kita...!!

      Delete
    2. Bro phantom, agak agak najib ni mencarum tak? Wang kwsp adalah duit hasil keringat rakyat, gunakanlah utk kesejahteraan rakyat. Bukannya org x tahu dia cuba gunakan utk tujuan apa. Mmg parah mamat sekor ni!

      Delete
    3. Phantom, baca berita latest epf. Q2 2017 untung 11.51 billion banding 8.44 billion Q2 tahun lepas. Peningkatan 36%. Q1 hari pun lebih tinggi. InsyaAllah menikmati dividen lebih tinggi tahun depan. Zaman TDM dividen pernah merosot sampai 4.25%. Zaman DSN alhamdulillah sihat walau ada turun naik sihat. Zaman TDM dulu mula dividen cantik. Lepas tu makin merosot tahun ke tahun akibat berbagai skandal yg rugikan rakyat beratus billion. Sampai 4.25%. Sila check link....
      http://www.kwsp.gov.my/portal/about-epf/investment-highlights/dividend-rates

      Delete
    4. Saya sedang berusaha melobi pemimpin2 atasan Pakatan Harapan agar kita mengajak semua pekerja2 seluruh tanah air mengadakan demonstrasi besar-besaran membantah & menyekat duit simpanan para pekerja tidak dilakukan sewenang-wenangnya oleh si Lanun Bugis & bininya.

      Duit EPF bukan duit bapak & atuknya. Kalau dia nak mengukuhkan ekonomi Amerika, suruh Najib guna duit warisan atuknya di Pusat Perjudian Genting Highland & pemilik2 judi nombor 4 ekor.

      Delete
    5. Setuju dgn Pak Othaman...!!

      Delete
    6. Mr Jaws........selagi belom dikeluarkan kenyataan rasmi KWSP catitkan dividen yg lebih dari dulu.......dan selagi duit2 dividen tu masok ke akaun pencarum........sorrriiii beb.....aku tak dapat nak percaya.

      Kebelakangan ni punyalah banyak penyelewengan, penipuan, pembohongan.......hingga freehold boleh kata leasehold......sign pon sign buta sepatah haram tak baca........mula2 kata tak der duit masok akaun peribody......pastu kata ada tapi duit derma kesian........kemudian tak sedar dan tak tau menahu macam mana duit 42 juta boleh terrrrmasok dalam akaun peribody.....

      Mr Jaws........aku tak nak kena tipu laaagiii. Cukop-cukoplah aku kena goreng beb....

      Dulu zaman Tun M.........walau EPF dividend turun.........tapi suasana hidop masa tu tak macam sekarang.

      Aku berkali-kali boleh tukar kerja macam salin baju........tiap kali tukar kerja gaji lebih dari yg sebelomnya. Punyalah luas peluang pekerjaan ketika tuuu.....

      Alhamdulillah........waktu zaman Tun M tulah masa yg membolehkan aku mengumpul dana bisnes........yg kemudian aku resigned dan bukak bisnes sendiri..........walau bukan bisnes yg besar dan aku taklah kaya mana..........tapi aku boleh tanggung keluarga dan mak ayah di kampong dengan cukop.

      Kalo macam masa sekarang nilah........aku tak rasa boleh kumpul dana bisnes dan selesaikan loan rumah sebelom tempoh habisnya........hantar mak ayah ke Mekah......jugak belikan mereka a brand new Japan car (pasal steering kereta Jepun ringan, memandangkan tangan orang tua tak kuat sangat).

      Alhamdulillah.......sumer berkat dari Allah swt.........dan jugak berkat satu pentadbiran negara yg baik dan cekap.........yg bagi aku jalan kesempatan untuk maju dan berbakti pada kedua orang tuaku.

      Conclusionnya......apa2 on paper hari ini.....belom tentu jadi kenyataan......macam2 boleh jadi beb......sekarang banyak cerita kartun..........maka tu susah aku nak caya.....

      Delete
    7. Sdraku Phantom...

      Sejarah hidup sdra hampir mirip dgn saya. Saya pun tak pernah kerja dgn Kerajaan atau dapat apa2 imbuhan baik dari UMNO pusat maupun dari perhubungan negeri walau 18 tahun berhidmat diperingkat bahagian. Saya tak reti nak minta dedak & mengampu bodek ketua & majikan.

      Berpuluh tahun saya tak mampu membeli kenderaan tapi bernasib baik majikan saya memperuntukkan saya kenderaan + pemandu. Begitu juga rumah kediaman, saya hanya mampu menyewa tapi bila sampai umur 50 tahun, saya keluarkan duit EPF + simpanan dalam tabung haji & ASB untuk membeli rumah sewa saya secara cash bagi mengelak teterlibatan saya dgn riba + bunga bank yg diharamkan oleh kitab Taurat, Injil & Al Quran Nul Qarim. Tak seorang pun tahu, termasuk isteri & orang tua saya akan pegangan hidup saya sehinggalah saya umumkan di hari saya berjaya membeli rumah tanpa pinjaman bank.

      Salam Perjuangan.



      Delete
    8. Hebat pak othman ni..padan la si kejora tu panas ngan pak othman..respect..

      Delete
    9. tp pak othaman ..kat selangor..ameno cawangan tiap tahun lantik kroni jadi Ajk, ketua wanita pemuda..hujung tahun gi melancong..duit rakyat depa buat macam duit sendiri..sbb tu kat selangor ameno kalah teruk..dah tinggal nama dah ameno kat sini

      Delete
    10. Othaman, respek saudara tak terlibat riba'. Alhamdulillah.

      Delete
    11. mr j tinggalkn la ameno tu,,,selagi nyawa ko masih ada

      Delete
    12. Betul jugak. Noah dan Tun Razak pasti cukop berbangga jika cucu dan anak mereka Najib melabur di US guna hasil titik peluh mereka.

      Saham Kasino GENTING kalau digunakan untuk perkukuh ekonomi US pasti tiada kontroversi.

      Mr J dan macai Najib juga lebih mudah memberikan sokongan kepada LGBT, Atheis, Kristian evengelis dan perhambaan diri tuan serigala mereka.

      Seperti Najib sebuta musuh Amerika adalah musuh Malaysia. US sokong LGBT, Atheis, Kristian evengelis, penaklukan Palestine...bermakna tuan serigala juga sokong penuh.

      Sokongan tuan serigala dengan guna KWSP untuk bantu ekonomi US. Anjing bawahan perlu bagi kata2 pujian sebab tuan serigala bantu kafir harbi.

      Delete
    13. Tahniah kepada Pak Othaman......langkah yg dibuat sungguh berkesan. Pengalaman itulah yg menjadikan siapa Pak Othaman pada hari ini.

      Begitu banyak susah payah yg dilalui.....sumer menguatkan semangat jatidiri.

      Di sini....tanpa kita bertemu muka....kita berjaya sama2 jalinkan silaturrahim berjuang di blog2 dan secara langsung dengan kawan2, sedara mara........moga Allah memberi kekuatan kepada kita sumer di sini.

      Macam yg John Doe kata....one for all....all for one.

      Salam perjuangan kepada Pak Othaman......sumer rakan2 yg dikenali dan jugak Anon2 yg sekapal.

      Bersatu kita..!!

      Delete
    14. Tahniah Pak Othaman, Bro Phantom, anon2 dan juga J(sebab beliau sebut riba dan alhamdulillah).

      J, saya sokong 21:36. Ambil lah peluang..selagi kita ada nyawa.

      Delete


    15. Saya setuju dengan Pak Othaman.

      Rasanya Pak Othman lebih muda beberapa tahun dari saya.

      Sebab nya sesiapa yang dalam lingkungan Pak Othman memang boleh guna duit KWSP apabila mencapai umur 55 tahun. Tapi Pak Othman beli rumah masa umur 50 tahun mungkin jawatan Pak Othman lebih tinggi.

      Saya masih ingat bos cina saya kira jumlah KWSP dia apabila umur dia 55 tahun hampir 1 juta dan saya pula boleh dapat dalam 500,000 atau 600,000.

      Tetapi apabila umur capai 55 tahun saya cuma dapat dalam 400,000 sahaja.

      Sedang kan mengikut kiraan awal dan matlamat KWSP pada masa itu ialah ahli boleh beli dan selesaikan pembayaran rumah dan masih mempunyai baki untuk menjalani kehidupan selama beberapa tahun.

      Tapi kini ramai ahli telah habis duit KWSP nya sebelum umur mencapai tahun malah ada yang lebih awal sehingga merunsingkan KWSP. Malangnya ada menteri menuduh ahli tidak pandai berbelanja.. dan mencadangkan ahli tidak boleh keluarkan semua duit KWSP.


      Ini kerana apabila dividen semakin kurang maka kiraan ketika itu iaitu sebanyak 10% telah menyusut kan jumlah KWSP saya.

      J beri contoh KWSP yang rendah masa Tun Mahathir tetapi J tak cakap KWSP di gunakan untuk Putrajaya, KLCC, Highway dan KLIA... Pada masa itu memang rendah kerana pulangan untung nya belum dapat balik..

      Adakah anak muda yang berumur dalam 30an sekarang ini boleh melakukan seperti Pak Othman. Tidak. Kerana untuk bayar deposit pun tak cukup setelah mereka bekerja lebih kurang 5 tahun bagi gaji 4,000.

      Matlamat KWSP satu rumah untuk ahli telah gagal.

      Delete
    16. UP, saya bukan ahli UMNO pun. Jadi tiada istilah nak keluar. Saya sokong apa yg terbaik untuk agama, bangsa dan negara. Saya hanya ingin melihat kesatuan hati org Islam bela agama dan negara. Memang terang bagi siapa yg lihat bahwa PKR dan PPBM hanya ditubuh untuk melayan nafsu politik yg rakus dua individu. PAN pula adalah ternakkan DAP untuk tarik undi Islam. Disebalik semua parti ini Evengelis DAP yg memegang ubun ubun mereka. Tiada niat baik DAP terhadap Islam dan Melayu. Saya sokong sangat kerjasama PAS dan UMNO. Ini juga merupakan doa saya di Padang Arafah. Saya tiada perasaan hasutan benci dlm diri. Maka saya dapat lihat gambaran yg besar. Ramai disini yg terperangkap dlm benci yg dipupuk evengelis dan sekutunya. Maka mereka tak boleh cari jln keluar dari spin fitnah yg sentiasa disalurkan. Mereka dah tak nampak perbuatan mereka rosakkan agama dan bangsa. Keluarlah dari keadaan ini UP dan Anon.

      Delete
    17. NASIB BAIK KWSP NI DAPAT KAT NAJIB.....
      KALAU DAPAT KAT MAMAK MADEY KUTTY TU DAN SI DAIM SI MISAI PUTIH YANG penDIAM TU....HABIH LUNYAI DIKERJAKANNYER BERJUDI DALAM FOREX....

      Delete
    18. Tahniah Pak Othanam dan terima kasih kerana membuktikan bahawa kita boleh hidup tanpa meminjam dan melibatkan diri dengan riba.

      Delete
  15. Nasib baiklah ada Malaysia membantu ekonomi Amerika....rakyat berasa amat kagum dan bangga...welcome home

    ReplyDelete
  16. Ape hadiah POTUS Presdent Of The United State kpd najib kerana telah menawarkan skim bantuan yg sangat besar kpd negara super power...

    ReplyDelete
  17. Kena lah berfikir & bertindak di luar kotak minda.
    Untuk maju perlu jadi extra ordinary.
    Negara maju bantu melabur dinegara membangun itu biasa. Keuntungan pun biasa2 aje.
    Negara membangun bantu melabur di negara maju. Ini luar biasa. Untungnya pun akan jadi luar biasa.
    Hebat pemikiran PM Najib.
    First class...dlm low class

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ade dlm dunia pemikiran PM mcm PM malaysia...melabur dinegara kaye nak bantu ekonomi negara kayer...pulangannye lumayan beb..maklum lah orang kayer..

      Delete
    2. Najib siang mlm berfikir ..sekarang otak najib semakin lemah penat berfikir...

      Delete
    3. Negara kita memang luar biasa dan unik........

      Kalo orang buat laporan pasal kecurian.......orang yg melapor tu yg ditangkap tapi yg mencuri tu tak apa2......elok jerrr selamat.....

      Tempat lain mana ada ini macaaaammmm yeoppp.....

      Inilah Malaysia tanahairku...!!

      Delete
    4. Mana ada Najib berfikir?

      Tandatangan pun dia sign buta saja.

      Tak percaya tanya Hassan Ripin cari makan dan Apandi tukang lambai bukti money trail.

      Delete
    5. JEALOUS SANGAT LER TUUU....

      CAI FUKATAN HAPRAK......

      MADEY DOK TANYER NI...NAJIB DAH KENA TANGKAP KE BELUM....

      Delete
  18. Jangan terkejut...nanti najib umumkan cctx untuk balai polis akan dipasang...kerana untung besar pelaboran di amerikana...polis tak bimbang mati katak lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni utk JALANG 1751 kat bawah nih
      Cuba ko tinjau di KLIA tu, ada 2 buah kapalterbang milik MAS , saiz tiap satu +-1000 ekor badak malaya, tak terbang2, bertahun dah. Dengar khabar masih elok tapi tiada destinasi yg menguntungkan jika terbang katanya. Dah jadi tukun di daratan. Kan lebih baik campak kan ke laut cina selatan tu biar betul2 jadi tukun tempat ikan membiak, dapat nelayan tambah pendapatan bila ikan banyak. Tak pun dermakan ke lautan hindi tempat MH370 tu...dapat dia berkawan....

      Delete


    2. Dia tak tahu berapa kos yang rugi sehari. Dia ingat RM 10,000 atau RM 20,000..

      Kapal Terbang seperti air Asia SQ kena pastikan pesawat berada di Udara. Jika maintenance tak boleh lebih dari 3 hari.

      Macam pemandu teksi sewa yang kena bayar sewa hari 100 Dia kena pastikan dapat lebih dari 150..

      Delete
  19. Memang sah pembankang terlampau tertekan dgn lawatan ini. Cuba halang tak dapat kini cuba burukkan. Macam macam modal diputar untuk tujuan ini. MAS perlu kapalterbang. Pilihan antara Boeing atau Airbus. Jadi MAS beli Boeing. Inipun jadi isu?? KWSP diberi mandat untuk labur max 20% wangnya luar negara untuk meningkatkan pulangan. KWSP dah pun melabur sebahagian sebelum ini di US dan negara lain. Kini KWSP akan tambah pelaburan di US. Susah sangat ke nak faham? Tak perlu MBA. Paling akhir KWSP buat pengumuman untung suku kedua naik 30% banding tahun lepas. Untung suku pertama hari tu pun lebih tinggi. InsyaAllah kita akan nikmati dividen lebih baik tahun depan. Ada sesiapa nak syukur pada Allah dan terima kasih pada DSN? Takkan DSN semua tak betul kot....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dsn tu bagus track record dia x apa la, ni apa yg dia buat jadi tahik. Dah kering duit fgv, kwap, ni duit kwsp pulak. Apa pearasaan kau j kena jilat ludah sendiri? Bos kau tu gi perkasakan ekonomi bapak zionis yg sentiasa menjadi musuh islam. Lepas ni kau cuba cari jln nak pusing psl benda ni pulak. Pengkhinat negara dan bangsa!

      Delete
    2. Mr Jaws.........

      Petikan Malaysiakini 3 April 2017....
      Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) mencatatkan kerugian sebanyak RM203.18 juta apabila menjual saham-saham miliknya dalam Felda Global Ventures Holdings Berhad (FGV) pada bulan Ogos yang lalu.

      https://www.malaysiakini.com/news/377863

      Kerugian KWSP yg melibatkan peleburan FGV tu pon belom dapat dipulihkan sepenohnya............ini dah nak leburkan lagi duit kederat tulang 4 kerat rakyat...??

      Kalo ye pon tunggulah kerugian lama dapat dipulihkan sepenohnya......

      Apa salahnya guna kapalterbang yg dah sedia ada tu dulu.........kalo nak tambah pon tambahlah 5, 6 bijik jerrr.......ini tak.....sampai 25 bijik...

      Tak boleh ke berbelanja dengan berhemah.........hutang dahlah bertimbun....

      Dalam pada hutang negara hampir2 trilion........hutang IPIC belom selesai.......FGV rugi menimbun........nilai RM jatuh terok.....masih lagi nak leburkan duit tak tentu hala....??

      Pikirlah sikit apa implikasinya ke atas rakyat kalo rugi sekali lagi.

      Tak boleh ke belajar berjimat sikit.......jangan boros nak nyopping sakan jerrr.....???

      Delete
    3. bodoh mr j..apa perlu MAS berli plane baru ..sekarang MAS tgh untung ke? alahay bodohnye..lainla mcm airasia tiap tahun untung bolehla depa pkai plane baru..orang ameno mcm mr j ni memang bodoh, mcm tuan dia gak

      Delete
    4. Macy, dunia global kini. Ada pelabur masuk Malaysia dan sebaliknya ada pelaburan Malaysia diluar negara. Contoh pelaburan di Battersea di UK. Petronas melabur di lebih 40 negara didunia. Begitu juga bank bank Malaysia melabur diluar negara. Cawangan bank Malaysia boleh dijumpai di Sing, Thailand, Indon dsb. Kan Air Asia juga labur di Thailand, Indon, philippines dsb? Apa nak heran? Apakah polisi pembangkang? Nak berhentikan pelaburan Malaysia keluar? Macam Venezuela, Zimbabwe dan North Korea? Kan pelaburan ini bawa untung pada syarikat, negara dan rakyat? Duit untung di bawa pulang? Aneh pembangkang ini - polisi dia tak benar pelabur masuk (dikira jual negara) dan tak bagi pelabur Malaysia keluar. Inikah tahap mentaliti pembangkang yg Macy suruh saya undi? Memang caca marba pembangkang tanpa pimpinan dan polisi yg menasabah. Sila baca catatan Najibnomics dlm artikel oleh ekonomist Dr Bruce Gale dlm Surat Khabar Singapore ST. Bacalah Macy kalau Macy ikhlas nak faham tujuan dan hasil polisi ekonomi DSN. http://www.straitstimes.com/opinion/najibnomics-has-been-good-for-malaysias-economy

      Delete
    5. Hang ni sampai bila nak sedaq, asyik dok poja penyelewengan no 1 negara, MAS yang aku cukup faham dari laporan Audit negara mengalami defisit yg besar hampir RM 6 billion sekarang mereka lebih menumpukan kerja kerja mengurang dan mengstruktur semula hutang mereka alhamdullilah nampak positif tapi bila baru nak bernafas cilaka punya najib nak tambah beban hutang RM 10 billion ini kerja gila la , kemudian KWSP DIVIDEN setiap tahun semakin rendah tapi tipu untung banyak ialah banyak pelaburan mereka menghasilkan pulangan rendah sebab ekonomi dunia kerna harga minyak dunia jatuh serta nilai ringgit merosot, tapi yang mengada ngada nak bagi duit KWSP untuk bina infrastruktur USA buat apa bangang , biar la duit rakyat malaysia yang bersusah payah ini dilaburkan dinegara ini untuk bantu ekonomi dan tambah lagi peluang pekerjaan bagi rakyat yang penganguran makin meningkat ,ini menambahkan pekerjaan di US apa punya bangsat punya PM. PM macam ini patut dihumban dalam perigi buta pasai sebab buta perut tapi yang sokong pun sama tongkol kayu.

      Delete
    6. Mr j ada MBA U mana? Subject apa? Dah 3 hari elak? Spm gred berapa? At least sahabat ngaku dia lulus spm.

      Delete
    7. Orang2 lama seperti pak rahman jpc, diny yusof, dad & saya sendiri dapat menilai dari gaya penguasaan jelek bahasa Inggerisnya.

      Delete
    8. Mr Jaws......kami tak kata suruh hentikan pelaburan ke luar negara......tapi kami suruh ukor baju di badan sendiri......berbelanja dengan berhemah........bukan main rapu-raban semata nak menangkan hati orang rakyat yg kena pijaakkk....

      Nak melabur pon agak-agaklah sikit......bukan tak boleh langsung melabur..........tapi biar berhemah.......ukor baju di badan sendiri......

      Jangan duit ada 100 tapi beli barang sampai 500......dahlah macam tu ada pulaakkk hutang yg menimbun-nimbun.

      Sedarlah diri sikit.....kita bukan negara maju kaya macam Jepun.

      Ko paham tak tuuu Mr Jaws.....

      Delete
    9. J mana paham...lulus spm macam sahabat jugak.

      Delete
    10. J, yg tersurat dan yg tersirat. Melabur tu mmg perlu esp utk dana awam seperti kwsp, tbung hji dsbnya, supaya dorang boleh kembangkan equity and get good returns. Tapi kat sini yg menjadi persoalan adalah keperluan utk berbuat demikian dan timing. Juga apa yg ada disebalik batu. Belum citer lgi sudut agamanya! Ph have more than able persons to ensure malaysia economy is taking care of. Najib has proven himself to be a loser, he will make things worse.

      Delete
    11. palah bangang sangat si jamban ni..kalu dah kaya sangat ko bayar lah kat syarikat konsesi tol tu...dpt gak kurangkan atau hapuiskan tol China yg kaya pun x ckp nk bantu ekonomi amerika..alahai mr j memang dasar ameno

      Delete
    12. Anon 1852, kalau saya beritahu nama U pun apakah saudara percaya? Saya pun tak nak keluarkan maklumat peribadi. Mcm mana buatpun saudara takkan percaya juga...

      Delete
    13. Mr J bila nak jadikan musuh US sebagai musuh?

      Sokong bantu ekonomi US makna sama-sama bantu ideologi sokong LGBT, atheis, Kristian evengelis dan anti Islam.

      Adakah lawan LGBT, atheis, Kristian evengelis dan anti Islam masih dalam agenda Mr J?

      Idola Mr J Najib kini pembayar ufti tetap kepada kerajaan kafir harbi US. Apakah method serangan terhadap PH akan diubah - sebab semua fitnah kembali kepada macai?

      Delete
    14. j...yg ko cakap banyak melabur kat luar tu corporate entity. yg kwsp ni bukan corporate entity. ini cuma pension fund.

      air asia, petronas, maybank, cimb....dia org business. ko boleh tak explain apa bezanya semua ni dgn kwsp?

      ko ada mba kan, takan benda ko tak tau.

      hari tu kwsp rugi dlm fgv, apa cite?

      Delete
    15. J...salah ke bagitau nama U, subject MBA kau? Bukan nama kau!!!!Kah kah kah Confirm j tarak MBA....kah kah kah patut la tulis macam Sahabat spm gred 3. Baik kau ngaku ada PhD kah kah kah

      Ikhlas from me...illinois class of 94, B.BA (finance)

      Delete
  20. Malaysia yang membentangkan belanjawan sekitar RM260 bilion pada tahun lalu mampu untuk membantu AS yang belanjawan persekutuan tahunannya sekitar AS$3.2 trilion dan mencatatkan keluaran dalam negara kasar sebanyak AS$17 trilion.
    _______

    Selamat pulang Dato Seri Najib Tun Razak! Anda memang seorang PM yang terlebih bijak! Tiada seorang pun..PM dalam dunia mempunyai otak bergeliga seperti kamu.

    Sebuah negara yang belanjawannya sekitar RM260 Bilion sahaja, mampu untuk membantu sebuah negara yang belanjawannya ber TRILION-TRILION!

    You are so awesome Najib! Tidak sia-sialah..dunia memberi gelaran kepada kamu: Najib the kleptokrasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan najib sorang jer kena bagi kredit ni, manjing manjing dia juga patut dapat kredit diatas kecemerlangan mereka!

      Delete
    2. Airbus yg dibeli dah sampai?..

      Delete
    3. Bros UP & Macy.....jangan risau negara kita ada tabong babi.......oooopps sori......tabong baby yg boleh selamatkan perbelanjaan negara.

      Don't worry be happy...!

      Delete
  21. Ini bukti mr J kaki temberang...entri lepas mr Jerbon cakap najib tak pernah cakap nak saman WSJ..

    https://www.google.com/amp/www.astroawani.com/berita-malaysia/najib-akan-fail-saman-terhadap-wsj-selasa-ini-64875%3famp=1

    Najib akan fail saman terhadap WSJ Selasa ini
    Astro Awani | Published Julai 05, 2015 17:26 MYT
    Najib dikatakan akan fail saman terhadap Wall Street Journal Selasa depan.
    Najib dikatakan akan fail saman terhadap Wall Street Journal Selasa depan.

    KUALA LUMPUR: : Datuk Seri Najib Razak akan memfailkan saman terhadap Wall Street Journal (WSJ) pada Selasa berhubung laporan mengaitkan beliau dalam dakwaan penyelewengan wang berjumlah RM2.6 bilion, lapor portal berita The Star Online.

    Portal itu memetik sumber yang rapat dengan Perdana Menteri bahawa Najib akan membuat pengumuman menangani perkara berkenaan dalam satu majlis di Semenyih petang ini.

    "Beliau akan memfailkan saman itu melalui peguamnya di Kuala Lumpur," sumber itu dipetik sebagai berkata.

    Perdana Menteri dijadualkan mengadakan sidang media di Masjid Bandar Rinching, Semenyih pada pukul 6.15 petang nanti.

    Jumaat lalu, WSJ menyiarkan laporan yang mendakwa dana hampir AS$700 juta (RM2.6 bilion) milik 1Malaysia Development Berhad (1MDB) disalurkan ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri sebelum Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

    Dalam kenyataan menjawab tuduhan tersebut, 1MDB menafikan dan menegaskan tidak ada dana dipindah ke dalam akaun peribadi Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah banyak kali Najib berbohong kpd rakyat. Dulu kata tiap derma mesti ada Resit Penerimaan Sah bagi mengelak rasuah. Tahu2nya RM2.6 bilyon masuk ke rekening peribadinya & buat2 bodoh. Bila dh terkantol, membohong pulak konon ada Arab Dogol bagi. Kita pun sekarang tahu Arab Saudi ekonominya berkeadaan susah hingga terpaksa meminjam dgn IMF. Masuk akal ker kebohongan Najib kata Arab Saudi yg menderma kat dia RM2.6 bilyon....???

      Delete
    2. Kalo astro awani siar berita palsu adekah astro awani ditegur oleh PMO dan astroawsni telah memohon maaf?

      Astro awani nigeng saper?...

      Delete
    3. Anon, didakwa oleh portal dan buat kenyataan sangat berbeza. Cuba konfirm bila dan dimana kenyataan dibuat. Saya lampirkan youtube Menteri Luar Saudi pun tak terima. Ini pula dakwaan portal jadi hujah yg diyakini??

      Delete
  22. Demikianlah Budin o. Dah hilang punca. Maruah dan negara entah ke mana? Jenuh anak cucu kemudian nak pulih balik maruah yang tercemar teruk.

    ReplyDelete
  23. Teram saje nak pekena Jibby, lepas ni dia kata "Sorry Mr. Prime Minister, we prefer you strengthen your country first.." Teram jugak dapat nama...bijak Teram..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kebodohan & ketidak ada maruah Najib membuat negara kita dibuli bagai 'punching bag' oleh kuasa2 besar Amerika, Republik Komunis China & Russia. Contoh terbaik...apa kesudahan cerita pesawat MAS yg ditembak jatuh membunuh semua anak2 kapal & penumpangnya? Apa Najib boleh & sanggup buat kecuali melutut & meraih simpati saja....??

      Delete
    2. Alooo babi lu balik singapork balik... lu tak layak jadi warga Malaysia. .. berambusss... kali ni lu mme nak msmpos...

      Delete
    3. rumah ko mesti bela babi sebab biasa cakap dengan babi..makan babi kot ko ni alang-alang dah banyak bela babi..selfie muka sikit? Fokus tang hidung tau..

      Delete
    4. Pak othaman,

      Ada terhidu tak Bau busuk orang desperate nak dapat perhatian?

      Desperate bebenor...

      Delete
    5. Alamak bro john, saya baru nak suap nasi hidangan isteri kesayangan.

      Abis hilang selera.

      Tak apa...Salam Perjuangan yg tak reti kenal lelah selagi hayat dikandung badan.

      Delete
    6. Bro john and pak othaman, tengah berak tapi hilang bau taik sendiri, busuk betul makhluk manjing ni!

      Delete
    7. macai umpronopaspork 1845 tu tengah nazak , sakarat dah kat rengkong tu, tu yg meracau nampak babi je merata rata, puas org ajo `laillaaha`illallah` tapi mulutnya tetap sebut babi...babi...babi...maklom lah...sejak berkawan ngan CHINA BEJING LA TU....tobat la oiiii....cian nyerrrr...

      Delete
    8. say no to amenopork/passpork

      Delete
    9. Bro Macy......teman mengekek sorang baca tulisan mike....mike memang orang yg ada sense of humour.

      Ropenye ada lagi musim anjing rabies ni ye........jaga2 bahaya ni kalo kena.

      Pak Othaman & Bro John Doe......nasib baik kome berdua udah immune dengan virus rabies ni.....jadi idokle berkesan virus tu dah.....

      Selumber rock jerrr teman nengok kome berdua.......

      Syabasss well done...good job bros...

      Kikikikiki

      Delete
  24. syabas!!!

    kalau d benarkan, saya akan bawa penghuni Tanjung Rambutan utk ikut serta menyambut 'saudagar kobis'yg dgn suka relanya tlh nenawar utk membeli 'kobis' bagi menolong merancakkan ekonomi Amerika.

    saya rasa pemikiran najib sekarang banyak saperti penghuni d Tg Rambutan. bila 'muncul bulan purnama', ada sesetengah drdp mereka mula/mampu bercakap bersendirian bagaimana mereka bolih dgn sekelip mata, memulihka ekonomi dunia.

    jgn lah bercakap utk membantu ekonomi Negara kerana selama 40 thn menjadi wakil rakyat Pekan pun,bandar d raja itu masih lagi saperti 'back water town'.

    Chini yg berada d bawah kawasan parliament Pekan lagi lah mundur. pergi saja melawat kawasan tasik chini yg penuh dgn cerita2 lagenda. ia nya tidak langsung mendapat perhatian yg sewajar nya.

    ini lah akibat nya bila kita dpt pemimpin yg sudah menjadi a 'confused joker'.

    pd saya slogan yg sesuai utk menyambut nya ia lah :-

    "SEAMAT KEMBALI SAUDAGAR KOBIS"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Another excellent write-up from an experienced Malay intellect.

      Keep it up & on pak rahman jpc....!!

      Delete
    2. Kalau Najib saudagar kobis maka sudah tentu Husin Lempoyang jauh lebih pandai meniaga daripada dia.

      WOW!! Meniaga orang lagi untung dari meniaga unta...

      Delete
    3. bro jd,

      betul sangat2 tu. hi hi !

      Delete
    4. Dari jual kobis....baik le jual badaaak tuuuu.....lebih menguntungkan.

      Delete
    5. itu lah sedih nya. drpd 'pahlawan bugis' aleh2 jadi 'saudagar kobis'.

      mek semah puduli apa asalkan dia masih lagi kakal sebagai 'd power behind d throne'.




      Delete
  25. Najib=AhmadMaslan=dua2 bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Phoooòooaaattttt zakar shit pun bodoh.

      Dulu jawatan menteri
      Sekarang berjawatan ketua pengarah saja
      Lepas ni mungkin berjawatan despatch boy
      Itu pun dia dah senang hati.

      Dah kalah tu buat cara kalah laaaa...fool Art oiiiii

      Delete
    2. Bro Zack......reti ke kawan tu baca alamat nak despatch barang tuuu....??

      Delete
  26. Baru picit sebelah,100 billion. Picit lagi sebelah?
    Beliau bukan suka2 tu beb tapi terpaksa,takde dah pilihan. Lain kali kalau ada banyak salahlaku,senang lah org balun kita. Luaran nampak mcm bagus,tapi dalaman...rasa direbus2 tu! Nak buat mcm mana, tu kos kalau dah dipicit2 oleh org!
    Tu pun kalau ada,kalau takde apa yg nak dipicit?
    HAHAHA......

    ReplyDelete




  27. Puak2 yg cemburu dg kejayaan Najib memang tak sedar, mereka pun sebenarnya membantu jutawan menjadi lebih kaya lagi. Mereka sebenarnya juga membantu org kaya menjadi lebih kaya.

    Bukan kan mereka memberi barangan di pasarraya2 , dan pasarraya pendapat keuntungan berpuluh2 jotu setahun

    Kalau mereka ilhlan hendak membantu org miskin, mereka sepatutnya beli barangan dp petani, nelayan, pesawah dll kerana mereka adalah orgmiskin

    .
    Tokey supermarket se.uanya millionaire, billionaire belaka.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok nanti aku balik kedah aku beli padi dari petani; aku bagi hang kilang sampai dapat beras..kah kah kah kelakar la kau nie bahlol betul; tu laaa asyik makan gaji, sistem perniagaan pun tak tau apa, nak suruh orang beli direct dari petani, nelayan, pesawah. Berapa banyak nelayan jual ikan, udang, sotong direct? Berapa ramai orang miskin meniaga? Bodoh!!!

      Delete
    2. Bijak sungguh Tikus @ 19:12.

      Sungguh bijak komennya sehingga saya tergamam seketika, tak mampu nak komen balas, sama mcm Trump tergamam bila Jibby kata 'kehadiran kami adalah untuk membantu ekonomi Amerika. "

      Dulu saya pernah cakap tak tau nak gelak atau menangis bila melihat video tu, tapi sekarang lepas dah melepasi tempoh terkejut itu, saya dah tak mampu menahan gelihati lagi.

      Wow!! Jual orang lagi untung dari jual tikus.

      Delete
    3. 'kehadiran kami (Najib & Rosmah) adalah untuk membantu ekonomi Amerika.
      -------------------------------

      The most most idiotic & moronic joke of all times.

      Well done bro John for highlighting some idiot's stupidity.

      Salam perjuangan.

      Delete
    4. Bro John Doe,

      Bab.. kami datang untuk membantu ekonomi AS tu..adalah babak terbaik dumb and dumber. Hanya penjilat tegar, pemakan dedak dan tikus jalanan sahaja yang sanggup telan najis..the klepet.

      Delete
  28. Doksuri sudah kembali,
    Smlm Api...
    Apa la lagi nanti,
    tak reti reti....

    ReplyDelete
  29. Puak2 yg cemburu dg kejayaan Najib memang tak sedar, mereka pun sebenarnya membantu jutawan menjadi lebih kaya lagi. Mereka sebenarnya juga membantu org kaya menjadi lebih kaya.

    Bukankah mereka memberi barangan di pasarraya2 , dan pasarraya pendapat keuntungan berpuluh2 jotu setahun

    Kalau mereka ilhlas hendak membantu org miskin, mereka sepatutnya beli barangan dp petani, nelayan, pesawah dll kerana mereka adalah org miskin

    Tokey supermarket semuanya millionaire, billionaire belaka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam Jho Low & Reza Aziz...dari tidak ada apa2, tiba2 jadi 'Oernight Billionaire'... threw & splashing wild parties & champagne, giving out donations & personal gifts of jewelries worth couple millon US dollars.

      Delete
  30. nnt pos la pic pendedak smbut pasangan berahi shoping balik malaysia..teringin nak tgk cmna ramai dak..pi tempt len x kalut pun upah berhimpun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malam ni suratkaba tengah print....esok keluarlah gambarnya......termasoklah muka2 kumpulan yg dapat surat yg Tuan Admin tunjukkan di atas tuuuu......

      Delete
  31. hahaha......real punya surat!! yang si bodoh..percaya pulak! dah..dah kena dah..si bodoh + si bangang..nasib la badan....

    ReplyDelete
  32. Salam sehati serasuah, 

    Orang lain sibuk buat duit mereka sibuk buat alasan, mereka sakit mereka salahkan jin buka kerana tak jaga kesihatan, mereka mundur mereka salahkan yahudi bukan kerana mereka malas kuasai ilmu, mereka miskin mereka salahkan Cina bukan kerana mereka suka makan subsidi dan harapkan kuota, sampai bila mereka mahu sedar ia salah diri sendiri tidak tahulah.

    Jika bangsa lain boleh maju tanpa subsidi dan kuota, kenapa orang bumiputra tidak boleh?

    Semua orang tidak kira bangsa dan agama adalah hamba Tuhan dengan kualiti tersendiri, semua boleh berjaya.

    Hanya sesetengah orang mengharapkan yang haram atau tidak adil untuk berjaya seperti kuota untuk tempat di IPT dan kabel untuk kerja dan projek, sungguh memalukan orang jenis ini cakap pong pang pong pang tapi rampas tempat org lain di IPT, jawatan kerja dan projek kerana kelayakan sendiri tidak melayakkan.

    Kita semakin kreatif menjustifikasikan yang haram, terbaru, prestasi sekolah turun kerana makanan tidak berkhasiat? (bukan sebab tukang ajar pun dari golongan tak skor periksa ke) tinggi kes rogol kerana berpakain seksi? (bukan kerana kurang kesedaran agama ke) miskin kerana ada halangan halal haram? (bukan kerana malas dan nak kuota ke) vvip pilih hospital luar negara krn mereka banyak duit (bukan sbb staff kesihatan diploma cabok dari kolej swasta cabok dgn syarat yang sangat longgar ke) sampai bila kita nak berdalih dari punca sebenar?

    #KEDEPAN ( KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian , SPM 5A degree dan guru , 3A -4A diploma , 1A -2A sijil , 0A buruh , pembantu rumah dan pekerja am ) adil ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya. Negara tidak perlukan buruh asing.

    ReplyDelete
  33. Wira yahudi...aku rasa otak dia dah kacau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemikiran sehati sejiwa Musa Hitam yg meranapkan DEB ketika dia mempengerusikan Pembangunan Wilayah Iskandar setelah pengunduran Tun Mahathir.

      Musa Hitam yg langsung tidak menghormati kredibiliti wanita Melayu....tak pernah pun menikah dgn permpuan Melayu. Anaknya tunggal lelakinya pun dinamakan 'Carlos' hingga benar lost ditimbus sewaktu kejadian keruntuhan Highland Towers.

      Duit UMNO perhubungan negeri habis diratah oleh Musa Hitam untuk membiayai hidup gaya ala barat.

      Delete
  34. Kononnya anti yahudi...amarikha tu bukan pro yahudi ke? Yang si najip nak pegi tolong bangunkan infrastruktur amarikha dengan duit rakyat Malaysia apehal? Sedangkan infrastruktur dalam negara pun mengecewakan.

    Ingat lagi anggota polis kita yg dibunuh di balai polis? TAKDE CCTV.

    Ingat lagi GST? TARIK SUBSIDI? POTONG PERUNTUKAN? bla bla bla

    ReplyDelete
  35. i if terjmpa ular tedung ngn bijan nie .. bijan yg i tembak dulu ..

    ReplyDelete
  36. Komen2 spt di atas mmg hamba dah jangka
    Cemburu giler cai, DSN pergii lawat Amerika
    DSN pulang sbg wira, cai jadii bersedih duka
    Meroyan meraban habis semua padan muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. wira biasa dapat bawak sesuatu kemenangan.. apa yg najib dapat? FB nk bukak Hq kat malaysia ke? or Apple nk bukak kilang kat Malaysia..bodoh macai amenonooo

      Delete
    2. Elok la tu cai20:33...jadi la ko HAMBA jibohipoklepto sampai mampussss.......

      Delete
  37. PM kiita ke Amerika, utk kepentingan negara
    Mmg sewajar nya lah dia disambut sbg wira
    Cai2 rasa cemburu pedih di hati tidak terkira
    Terutama sekali si tua pendatang Singapura

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepentingan negara ? oh lupa sekarang ni 1USD= RM1

      Delete
    2. Kahkahkahkah...taukeh wayang pacak!!!!

      Delete
  38. Kesiian sungguh, cai2 bingai Matdey bangka
    Sesama sendiri depa ni syok & bersuka-suka
    Tetapi ending nya nanti mmg dapat dijangka
    Kalah rapat dlm PRU, mula ler monyok muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. sian cai ameno..kena tipu ngan badak

      Delete
  39. Pandai juga pepatah orang lama-lama:

    berok dihutan disusukan
    anak di rumah mati kelaparan

    siakap senohong,lidah ikan duri
    bercakap bohong,dah lama mencuri

    UNDI RAKYAT LEBIH KUAT DARI AURA TRUMP

    ReplyDelete
  40. SELAMAT PULANG WIRA KU
    ANDA MAMPU MENSEJAHTERAKAN RAKYAT
    ANDA JUGA PENYELAMAT AMERIKA!!!!
    RAKYAT AMERIKA MENANGISI JASA MU!!!

    ReplyDelete
  41. Dah senyap pun Seman & boDoe otak sabut
    Monyet dua ekor tu dah mula le kelam kabut
    Lihat keliibat hamba, terus depa belah cabut
    Nama hamba pun depa dah tak berani sebut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. badak mana badak? dah kena jual ke badak tu?

      Delete
    2. pas PRu najib sekeluarga boleh larik ke amerika..macai ameno jadi kuli jer

      Delete
    3. hang ni tak habih nak perasan sendiri..
      macamlah hebat sangat...
      Cuba buat huraian yang membina sikit..


      Delete
  42. Untuk diterima pres Trump bukan le calang2
    DSN dah tunjuk ke dunia Msia punya belang
    Disambut pulak sebagai wira setelah pulang
    Melopong tekedu le semua cai bingai jalang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah lobi bayar berjuta dpt le jumpa ..apa nk heran..dulu time tun M , x jemput pun, datang jer si AL - GORE tu

      Delete
    2. apa hebat najib? dapat bawak balik pelaburan berbelion ke Malaysia? atau dapat pengecualian visa?

      Delete
  43. Ameno dah nk expired..tu yg najib ke Amerika nk minta nyawa..Ingat dia jumpa terum rakyat Malaysia heran.. Ade aku kesah?

    ReplyDelete
  44. Ngan Trump dah bergambo., ngan netanyahu dah bergambo..ngan Altantoya?

    ReplyDelete
  45. Dia dah kembali ke tanah air, kita punya wira
    Kita rakyat terasa amat bangga dan gembira
    Hubungan M'sia-US, negara makin sejahtera
    Inii lah yg dicemburui oleh cai2 monyet kera

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berok mst yeh terlepas...terus .eroyan...siang malam..

      Delete
  46. Othaman tua khunsya udah tak tentu haluan
    Dgn hamba, ifrit ini udah terok dapat habuan
    Lintang pukang dia larii, spt binatang buruan
    Terima lah nasib, akibat jolok sarang tabuan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  47. Beratus pantun dijual, Seman tak beranii beli
    Di blog Parpukarii dulu, terok dia hamba buli
    Pelir dah mampos, pantat bini tak dapat gali
    Pak Man, burit bini ko, kasii ler aku try sekali

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti mak bapak ko nyesal dapat ko

      Delete
    2. ..semua salh bapak ko..kalu dia x bantai mak ko mlm tu mesti ko xde

      Delete
  48. Seman bapok tak berani lagi nak dabik dada
    Diia hanya lantang celupar kalu hamba tiada
    Nak lagak megah hebat tapi hanya taik kuda
    Pak Man..jual kat akulah ko punya bini muda

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. cian ko ..jadi pencacai semah..ko dpat tak beg hermes

      Delete
    2. Komen megah Seman dah tak lagii bergema
      Sepi je walau muka dia hamba ludah gelema
      Tapi muncul jugak menikus guna tektik lama
      21:39 dia tibai hamba sbg anon tanpa nama

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    3. cian ko meroyan kat sini..oh lupa anjing K9 pakai samsung A9

      Delete
    4. Anon 21:35 troll bodoh.

      Delete
  49. `` TUN ABDUL RAZAK, ANDAI KATA MASIH BERNAFAS, PASTINYA PADA HARI INI, AKAN KECEWA DAN RALAT.................``

    ReplyDelete
  50. Blog Budin Langau kelihatan dah makin sepi
    Ke mana otai2 cai haprak dah habiis menepi
    Takkan le lenyap kerajaan baru punya mimpi
    Atau takut terlanggar pesan 'datok' jpc jampi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi lah ko HAMBA tebusan abadi jibohipoklepto hingga ke mati......macai 20 sen.....

      Delete
  51. Seman bacul kini bersembunyi dalam kamar
    Agak nya diia sdg tunggu Bg Nuat dtg lamar
    Habiss le jubor dia, dgn taik kunyit tercemar
    Tapi dia masih muncul sbg anon menyamar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  52. Udah habis menyepi, cai2 haprak ibliis hantu
    Hamba dah sekeh pelakong, satu demii satu
    Tidak berani nak lawan hamba tibai dan latu
    Takkan le tidor awal, kan ke ini malam Sabtu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  53. Cai2 haprak nampaknya mcm bersedih sayu
    Takkan hamba tibai sikit, semangat dah layu
    Sedar dan insaf lah semua cai-cai kuda kayu
    Usah ler diikut Matdey yg nak bunuh Melayu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  54. The worst US president meeting the worst M'sia PM...

    Bring me down to memory lane during the late 60's where I used to sing and play along with my classmates, "Reflection of my life"....

    What a terrible world.
    The world is a terrible place
    A terrible to live
    but I don't wanna die.

    Oh my sorrow
    Sad tomorrow
    Take me back
    to my old home

    ReplyDelete
  55. C&P edisi Newsweek selepas lawatan wira.
    "From a pure public relations point of view, it’s a meeting the White House should avoid. . . . Even a photo op with Kim Jong-un would be better”. [Newsweek].

    PangCyTrompah A9 dan Libai Kuseben,
    Mu Fahe dog ? Kalu tak aku nak terjemah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Copy Paste From My Own Hand Out Serves As Repeat Broadcast:

      Adakah Najib benar2 prihatin terhadap penderitaan rakyat dek kelembapan ekonomi, pengangguran, harga barang keperluan yg terus naik melambung ekoran gst & penarikan sabsidi Kerajaan...??

      Tergamaknya pasangan laki bini ini berbelanja ratusan juta untuk kos penerbangan guna pakai jet mewah kerajaan untuk mengangkut rombongan besar Rosmah/Najib, kos melobi, persiapan & mengatur orang untuk menyambut kedua laki bini di sana...HANYA untuk menghadap & menyembah ke bawah duli yg Di Pertuan Presiden Donald Trump sekadar untuk '30 minit' saja. Kunjungan ini pun bukan Kunjungan Rasmi yg biasanya disambut dgn ledakan meriam & perbarisan hormat kpd pembesar negara. Kunjungan kali ini sebenarnya adalah sekadar kunjungan 'terdesak' Najib untuk meraih simpati Amerika saat2 PRU 14 menjelang tiba tak lama lagi. Apakah perlu dibawa Rosmah bersama? Kerja2 merayu, mengampu bodek & menjilat tak bermaruah ini tak pernah dibuat oleh Tun Dr. Mahathir, malah Presiden George Bush & Presiden Bill Clinton kena penangan adalah...!!

      Apakah mereka akan terus kembali ke tanah air setelah peruntukan '30 mnit' itu berakhir, atau lazimnya mengikut selera nafsu Rosmah mengelilingi kota2 besar menyopping sakan pakai duit rakyat & negara..?? Mentelah lagi apabila negara sedang berkabung dgn kemangkatan Sultan Kedah.

      Sama-sama kita lihat kepedulian mereka terhadap kesengsaraan & musibah yg sedang melanda di tanah air...!!

      Justru... haruskah kita akan terus dipimpin oleh seorang dayus, school drop-out, tak berintigriti, pentingkan diri, perompak, boros & tunduk kehendak bini & kuasa2 besar.....???

      Delete
  56. Suka nya membaca blog ini tapi bukan pada artikel nya yang hampeh melainkan komen-komen tolol dibawah nya.Ada seorang kawan yang mula-mula tunjukkan tentang blog Budin ni dia kata dia ketawa sampai terkentot-kentot membaca komen-komen fikiran kacau yang menghentam najib.Dia kata tak pernah terfikir bahawa wujud nya manusia2 kurang siuman spt yang terdapat dalam blog ini.Bila ditengok memang betul sangat laaaa

    ReplyDelete
  57. C&P edisi Newsweek selepas lawatan wira.
    "From a pure public relations point of view, it’s a meeting the White House should avoid. . . . Even a photo op with Kim Jong-un would be better”. [Newsweek].

    MEMALUKAN NEGARA !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 22:36...

      Spot on bro...the truth always prevail.

      Delete
    2. Dlm newsweek depa panggil najib crook

      Delete
  58. "The plane..the plane" sudah pun sampai
    Ahli kita ramai melambai
    Angkat sepanduk Bunga Manggar dicapai
    Ramai nampak puteri um-no bersidai!

    Ohh.. Sudah pun turun si wira kita
    Ditemani isteri bercermin mata
    Oh wiraku..apa cerita
    Tak sabar Pakatan kami nak tala!

    Takpe, takpe, takpe Datuk Seri
    Beli Boeing kami restui
    Mahathir dulu tak pernah beli
    Datuk Seri hebat,dermawan lagi!

    Tertunduk terkejut nampaknya Trump
    Dipeluk tubuhnya sejuk dan seram
    Baru dia tahu Datuk Seri melaram
    Pakatan dengar tentunya geram!

    "heh.. Heh..you all tahu saya pun auta
    Hihi..paling penting dapat bergambar
    Nanti tunjukkan kat Makcik Felda
    Saya tak ditangkap pun di Amerika!"


    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib & Rosmah berbelanja berjuta-juta duit rakyat guna pakai jet mewah kerajaan hanya untuk berbual dgn Presiden Trump untuk 30 minit. Apa perlunya...nak bincang pasal isu Muslim Rohingya...??
      Bukan Najib tak tahu Trump anti Islam dan menghalau pendatang Islam ke Amerika? Kenapa Najib sendiri tak pergi ke Myanmar seperti Tun Mahathir datang sendiri ke Bosnia ketika bangsa itu disembelih oleh puak Serbia kalau dia benar2 ada darah panglima Bugis? Tahu kenapa? Sebab dia jenis Lip Service, pengecut & penakut, hanya berani gembar gembur, no action talk only.

      Bercakap ttg Najib ke Amerika, kenapa back home ada tindakan mafia terhadap saksi kes 1mdb.... PEMANDU Tan Sri Abdul Ghani Patail yang telah ditembak dan cedera minggu lalu didakwa sebagai amaran kepada bekas peguam negara itu agar tidak bekerjasama dengan pihak berkuasa Amerika Syarikat dalam siasatan skandal 1MDB. Kenyataan Biro Siasatan Persekutuan Amerika Syarikat (FBI) itu dipetik oleh sumber berita Bloomberg, dalam laporan berita bertajuk "1MDB Stolen Funds Witnesses are scared to talk, FBI says" (Saksi-saksi kecurian dana 1MDB takut untuk bercakap, kata FBI). FBI turut memetik laporan-laporan berita Malaysia berkenaan pegawai-pegawai tempatan yang telah ditangkap kerana berperanan di dalam menyiasat penyelewengan dana 1MDB, dan baru-baru ini pada 30 Ogos lalu, pemandu kepada bekas Peguam Negara, telah ditembak dan cedera kemungkinan sebagai amaran kepada bekas pendakwaraya itu agar tidak bekerjasama dengan Amerika Syarikat kata FBI.

      Kebetulan....
      dulu ada ada tak Pegawai Penyiasat Pendakwa Raya mati disimen dalam tong saat2 si mendiang telah menyiap laporan salah laku/penyelewengan 1mdb/Najib Razak.....??

      Dulu juga ada tak pengasas Ambank mati ditembak sejurus membuat laporan (Polis & Bank Negara) RM2.6 bilyon masuk ke akaun peribadi Najib Razak...??

      Delete
    2. Apa yg ko merapu ni Seman penjilat gelema
      Boleh pakai ker cakap orang tak ada agama
      Ko ini, sama nyanyok dgn Madey 'apa nama'
      Balik- balik, ulangi hujah lapok basi yg lama

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    3. Nko muncul jugak, Othaman anak gampang
      Masih nak megah lagii, dah hencot tempang
      Bila blh jumpa? nak hadiah sebiji pelempang
      Pak Man, burit bini nko, kasi le aku tumpang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  59. DSN ini hebat dan tinggi dia punya wswasan
    Dia ke US sebagai rakyat Msia punya utusan
    Udah tentu, akan ada pelaburan sbg balasan
    Ini le yg buat cai2 jadi spt cacing kepanasan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  60. DSN sering bantu golongan nelayan & petani
    BR1M & pelbagai bantuan diberii sana & sini
    Matdey pulak asyik sakau untuk anak & bini
    Projek berbilion dikaut melalui proksi & kroni

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  61. Dlm banyak2 PM, DSN le yg paling berbakat
    Dia sentiasa disukai Presd Amerika Syarikat
    Cai2 geram di hati, tak dapat terima hakikat
    Ini kerana hati cai semua busuk hitam pekat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  62. setiausaha perbendaharaan irwan serigar kata pelaburan kwsp di us bukan untuk mengukuhkan ekonomi US....ha ha apa mendernyerrrr nieeee????? Nanti trump marah la weiihhh

    ReplyDelete
  63. MAS dah buang ribu pekerja...Ape ke jadahnye nak beli kapalterbang baru?....
    Nak hantam komisen?...

    ReplyDelete
  64. PM kita Najib pegi US mewakili rakyat jelata
    Para pemimpin satu dunia tebeliak biji mata
    Kini dia selamat pulang wira kita yg tercinta
    Meraban dan meroyan le semua macai unta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  65. Othaman nyah bapok dah tidak lagi berdetik
    Dia buat bodoh je, biar telor dia hamba jentik
    Agaknya sdg pakai gincu nak kasi diri cantik
    Kotey tu potong jerr, cincang kasi makan itik

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  66. Dah tak nampak lagi cai haprak punya hujah
    Habis bertempiaran lesap, hamba tibai tujah
    Cai2 haprak, udah tak ada lagii kelibat wajah
    Blok Budin Langau spt dah kena tawan jajah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang dah tidur. Esok masuk ofis. Kau kat felda bangun jam 12pm tak pa laaa.

      Delete
    2. Cai2 haprak nampaknya dah habis mati kutu
      Hamba dah sekeh pelakong, satu demii satu
      Tinggal cai bingai 00:15 spt udah kena hantu
      Ofis haper ke bender, kan ke esok hari Sabtu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...