Friday, 8 September 2017

MUNGKIN LAWAK JENAKA...TAPI INILAH CARA PAS MEMPERDAYA PENYOKONGNYA

Government in waiting....kah kah kah....

Ada sesiapa nak percaya atau ini satu lagi lawak jenaka daripada penjual-penjual agama?

Rasanya ramai yang ketawa sambil geleng-geleng kepala dengan kenyataan terbaru pemimpin Pas ini.

Macam mana Pas nak menang pilihanraya dan jadi kerajaan masa depan sedangkan mereka melalui Gagasan Sejahtera adalah gabungan paling kecil, selain hanya bertanding di kawasan Melayu semata-mata?

Lebih lucu target kemenangan pun 40 kerusi Parlimen saja.

Jadi, nak bersiap-siap untuk jadi government in waiting buat apa?

Lawak kan!!

Sebenarnya ini adalah satu lagi penipuan dan cara Pas memperdaya dan menipu para penyokong mereka.

Dulu,  mereka menjanjikan perjuangan menentang UMNO dan BN adalah jihad, bersamanya terkumpul banyak pahala dan syurga bakal menanti sebagai balasannya.

Kini, apabila apabila Pas menjadi mesra UMNO dan BN, semakin kurang kedengaran Pas mengatakan perjuangan mereka untuk mencari syurga.

Sebaliknya, apa yang dilakukan kini kononnya adalah matang dan sejahtera.

Namun, matang dan sejahtera Pas hanyalah kepada UMNO, BN dan Najib Razak saja. 

Kepada yang lain-lain...semuanya pantang belaka.

Bersendiriannya Pas atau bergebang atas nama Gagasan Sejahtera, tujuannya hanyalah sebagai alat dan perkakas untuk menjadi penyendal dan memberi kelebihan kepada UMNO dan BN terus berkuasa.

Pas tahu pendirian terbaru mereka bermesra-mesraan dengan UMNO dan BN, lebih-lebih lagi setelah Najib terkait dengan skandal 1MDB dan cara pemerintahan kerajaan sekarang sudah bertukar daripada demokrasi kepada kleptokrasi, turut tidak disenangi oleh ahli dan penyokong bawahan mereka.

Setelah diasuh dengan kafir-mengkafir, menolak sembelihan dan berimamkan orang UMNO, tidaklah semudah itu bagi semua ahli dan penyokong Pas untuk tiba-tiba beralih arah menjadikan musuh sebagai kawan karib.

Lantaran itu, walaupun hanya mewakili kelompok Melayu dan matlamat kemenangan cuma 40 kerusi, satu angka yang tidak pernah dicapai Pas selama ini dan lebih mustahil kerana bersendirian, cara parti itu memperdaya ahli dan penyokongnya ialah dengan memberi gambaran keyakinan bahawa kerajaan masa depan bakal menjadi milik mereka.

Ia adalah untuk melindungi muslihat sebenar Pas untuk memberi kelebihan kepada UMNO dan BN serta memastikan Najib kekal berkuasa yang secara tidak langsung ia juga bertujuan mengelakkan Perdana Menteri daripada diadili atas pelbagai skandalnya oleh kerajaan baru Pakatan Harapan yang bermatlamatkan memulihkan ekonomi dan menyelamatkan negara selepas pilihanraya akan datang.

Government in waiting...inilah kaedah terbaru Pas cuba memperdaya serta memperbodohkan ahli dan penyokong mereka. (ShahbudinHusin 08/09/2017)

155 comments:

  1. Replies
    1. Second..hehe

      Delete
    2. Mat Situt (siku lutut) third!

      Delete
    3. Aku...258!!!
      HAHAHA

      Delete
    4. Lebai penipu dah tak sabar nak dapat juta2 , biasa ahh sapa ada kabel dgn menteri umno mesti $$$ masyukkk punye.

      Jual agama memang ada Untung punyaaaa !
      halal haram itu belakang kira ...

      Delete
    5. Bang Nas oiiii....

      Bila baca impian pas niii....

      Lawak pun ada....sedih pun ada...

      Perasaan aku ni dah berbaur....aku jadi keliru...


      Adakah aku bermimpi....

      ...ahhh....mimpi basah rupanya....

      .....mengapa aku syok sendiri nii.....


      ...ohhhh....aku tonton ppv tadi....


      Delete
    6. Impian Pas boleh jadi kenyataan, caranya...

      Pas mencapai target iaitu 40 kerusi

      Ikatan dapat 98 kerusi

      Maka Gagasan sejahtera mendapat 138 kerusi dan berjaya membentuk kerajaan.

      Delete
    7. Teman tak taule gelak ke nak teroyak ke.......

      Apa penyakitnya PAS ni......

      Jadi hulubalang BN sudahle.

      Delete
    8. Imej ulamak Islam perlu diguna sebagai modal wahyu utk membodohkan orang ramai. Asal berimej ulamak Islam saja, sumer wajib taat patut tanpa banyak soal. Islam itu wahyu. Wahyu dari Tuhan. Nabi itu maksum. Ulamak pewaris nabi. Ulamak pun sudah hampir2 maksum jika pun tak semaksum nabi. Jadi kpd umat Islam dan penyokong, jangan banyak soal. Terima saja apa wakil tuhan dan pewaris nabi cakap. Ilmu mereka tinggi, ilmu wahyu dari tuhan. Jadi kita kene taat saja walaupun hal tak masuk akal.

      Delete
  2. Replies
    1. Beriya2 ostat ni nak jadi menteri rupenyer

      Delete
    2. Ustaz ni jadi menteri habis siaran PPV masuk Malaysia.

      Resit hotel dari Germany pun viral.

      Delete
    3. Bengong puak parti suci ni. Kot ya pun simpan lah sikit kebodohan tu. Yg p announce terang2 apa hal? Sahih puak parti berangan as a government in waiting. Depa confident menang dgn BN. Masing2 dah berangan jd MB, menteri or timbalan menteri.

      Delete
  3. Waah nampaknya ini isu kepimpinan negara
    Bolehkah hamba inii tumpang nak berbicara
    Dah agak lama juga hamba ini tak bersuara
    Bukan apa, sekadar mau jadi penglipor lara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  4. Lebai porno ni mabuk ketum kot.

    ReplyDelete
  5. Budin, apa lah yg boleh diharapkan oleh parti PAS ni ,perintah kelantan pun macam hidup segan mati Tak mahu, mereka cuma tahu bagi alasan saja untuk lepas pekung pada diri mereka , saya doa sangat sangat la kali ini PAS kubur terus besama sama umno kerana tak nampak faedah langsung kepada umat melayu Dan rakyat malaysia , apatah lagi bagi islam takda apa apa hasil pun cuma slogan bodoh dan pecah belah orang melayu dgn AMANAT karut marut, dieropah takda pun parti label islam,tapi agama islam berkembang luas dengan umat islam mempunyai akhlak dan cara FIKIR maju dan moden , malangnya dinegara yang ada label parti dan organisasi siasah islam umat mundur , berperang berbunuh bunuhan sesama islam dan hanya memalukan agama islam sudah tiba masanya parti politik Dan orang orang politik yang hanya tahu menguna agama untuk mendapat habuan dunia dalam mencari kuasa dihapuskan terus dari bumi Malaysia ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju 100%!

      Delete
    2. Kat Selangor kasi potong ustaz passarkas ni. Bini ramai letak jawatan pondan. Puik! Lepas PRU14 biar ada sekor kera sumbang je dalan Dewan Negeri. INSYA ALLAH Ustaz Pasarkas akan kerap ponteng sebab malu.

      Tapi jangan kasi pupus terus. Tinggal sikit puak-puak ni area Ganu dengan Ulu Kelate. Bagi depa dakwah Orang Asli Gua Musang dan budak muda. Kes rogol beramai-ramai dan sumbang mahram kan makin ramai belah-belah negeri puok Tuan Guru Presideng ni..pejadoh tau..

      Delete
    3. Ko buek doso ko'eng jo o'ang memperjuangkan agamo ... yo un poyi kato bagai2, baik ko tarik balik kato2 tu ... kalu naas sepanjang hidup ko nanti ... tarik balik tak. Oden kiro satu ... duwo ... copek tarik balik kato2 ko tu ... kato2 den ni berdaulat tahu tak. Copek deh ... tarik balik kato2 ko tu.

      Delete
    4. Pogi mampui dgn pas
      Anjing umnobn
      Dah hadi awang kulum tolor najib
      Semuo dah tahu
      Kahak thuiii pogi mampui lah pas

      Delete
  6. Apasal tuan admin jadi kalut sangat dgn Pas
    Entry pun tak ada isu hanya kosong hampas
    Parti puak haprak (PH) kini dah sesak napas
    Usah mimpi ler kerajaan korang nak rampas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha sudah2 lah tu asyik nak jilat lubang buntut najib lahanat je, tak lama lagi Najib Lahanat dgn Hadi Sesat akan bungkus.

      Lepas kena bungkus, kita buang dalam longkang.
      Hahahaha longkang selongkang longkang nya !

      Delete
    2. Kamu anon 21.27 kalut jgk takut pojibby kalah.... hehehe

      Delete
    3. Aku yakin kerjasama matang tiga penjuru akan memenangkan PAS dgn UMNO....

      Delete
    4. Mau tak kosong isinya Pasarkas. Hampas pun ada isi. Kena pulok isi gambo Ustaz Porno German dari Temerloh...

      Delete
    5. Macai tak tshu najib tengah gelabah nak lemahkan tun madey...

      Delete
  7. Hamba ni kembali untuk mencari seseorang
    Dia seorang tua bacul yg cuba lagak garang
    Cemburu dia meliihat pantun hamba karang
    Dia tak reti buat hanya tahu aota temberang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete


  8. PAS dah tenggelam. Kena cari isu. Boleh diterima atau tidak, itu kita lain.

    Pemuda PAS cuba tapi gagal bila kata undi AMANAH, undi DAP.

    Lebih baik main isu kafir dan boleh masuk syurga ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas tak de modal...ayat ni boleh syarah kat kampong jee..

      Delete
    2. Propa dah tak laku. Amanah rakyat bersatu tolak Najib Rosmah dan Pasarkas secara adil dan demokratik.

      Delete


  9. Ada kah ahli PAS se bodoh itu ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya...memang pun. Malah walaun pas lebih bangang dari yang tuan sangka.. kihkihkih

      Delete
  10. Orang yg hamba cari itu cekap main wayang
    Mau cabar hamba, jalan pun hoyong hayang
    Tapi dah agak lama tiada lagi kelibat bayang
    Agaknya dia dah mampos, nyawa melayang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolong ler sorang layan macai Najib dan tukang jilat lubang dubur Jho Taek Low ni.

      Meroyan sorang2 je daripada tadi. Tak kesian ke korang? Simpati sikit.

      Delete
    2. Bro 22:05 tak perlu layan buang saja tulang babi. Seronok sudah macai ni gigit.

      Delete
    3. Kejora, kojolla...
      Mulut masih bau longkang..
      Bila cakap.. hati busuk punya olang!

      Cakap shj besar..
      20sen punya macai..
      Mau cabar ka?
      Sini mari...!

      Delete
  11. Pas target nak perintah 5 negeri jer...

    Pada masa sekarang pas nak bersendirian dengan harapan dapat jadi king maker...pas ade keyakinan yg kabur dapat 40 kerusi parlimen....
    Mana2 parti yg perlukan pas untuk bentukkan kerajaan mesti ikut syarat yg dikehendaki oleh PAS...

    Bunyi cantek jika berjaya dapat 40 kerusi...dan jika tiada parti mencapai simple majoriti...

    Tapi jika menang kurang 20 kerusi dan ade parti yg berjaya mencapai simple majoriti cita2 PAS jadi angan2 Mat Jenin...
    MP Pas akan jadi MP bisu...

    Strategi parti yg tahu parti nye tiada kekuatan untuk menang...

    ReplyDelete
  12. Orang tua lahanat itu anasir subversif negara
    Dia racun fikiran rakyat untuk cetus huru hara
    Namun dgn hamba dah kerap kalii dia cedera
    Agaknya sudah berambus balik ke Singapura

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete


  13. Maksud Ustaz Nasa ialah kerajaan negeri, tak mustahil Kelantan dan Selangor akan di perintah oleh PAS, PKR sekarang dlm keadaan pecah belah... InsyaAllah dg berkat doa saudara/i semua, PAS pula akan memerintah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nauzubillahi min zalik ustaz kaki porno German jadi MB Kelantan. Selangor pun simpang malaikat 44. Pasarkas duk dalam perigi buta je... macam ADUN Pasarkas Selangor bagitahu. Itu lebih afdhol.

      Delete
    2. Tunggu le Nov in kalo mek salleh tu kalah pasti PKR pun kalah sama, UG le umnopas, apa lagi,

      Delete

    3. Bukankah di Kelantan PAS yang Kerajaan dan di Selangor PAS pun sebahagian dari Kerajaan.

      Kalau setakat negeri.. PAS dah ada pengalaman hilang kerajaan di Kedah dan Terengganu...

      Delete
  14. What a very ambitious joke
    Is it becoz of something he ate or something he smoke
    Can he even do the math before he spoke
    Now its all clear, what is pas hiding under the cloak..

    UG is what im guessing
    Thats why with um..no,no they're dating
    At first, 40 then 60 and then 100 seat and the number keeps climbing
    It shows from the start that pas is cheating..

    Government in waiting, Q7 is saying
    Little he knows that pas is dying
    It is normal for everyone to think about wining
    But in this case, i might say this guy is day dreaming..

    Hopefully god will show
    Pas will reap what they sow
    Too long they have been cause of peoples sorrow
    In 14th GE they will receive their final blow..



    ReplyDelete
  15. Orang tua hamba carii itu pengikut ayah Pin
    Dia cuba mahu bersilat tapi jadi tarian zapin
    Tidak sedar dirii, tidor malam pun berlampin
    Ingin cabar hamba, jalan pun kena dipimpin

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lubang rektum Jho Low Taek masam hanyir kut malam ni. Macai nak mengadu lettew.. cercite cerciter...

      Delete
  16. Indonesia pernah memiliki gus dur sebagai presiden dan kita tak sanggup ada satu lagi gus dur di Malaysia.

    Imej buruk Malaysia sudah pun keberadaan di peringkat dunia, jangan ditambah satu lagi imej yang memeningkan dunia.

    ReplyDelete
  17. Badut2 umno kan ramai yg dapat jadi pengarah dlm syarikat bawah MOF. Pas pun nak jadi mcm depa gak. Kalau BN menang ada la dua tiga org dapat jawatan dlm kerajaan nanti. Yang penting sekarang diorang kena buat persembahan yg paling mengasyikkan dihadapan penyokong2. Kasi dapat maksimum HA!

    ReplyDelete
  18. Rasanya, biarlah kinii hamba berterus terang
    Orang hamba cari itu si Othaman memerang
    Tidak padan tempang, ingin nak cabar orang
    Mmg lawak gilerr bila si bapok tunjuk garang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak Man. Kejora penjilat lubang dubur Jho Taek Low carik ni.. Kesian meroyan malam-malam nak mengadu. Jho Taek Low aka Eric Tan dah cirit pulak kat dalam toilet FBI. Tak flush tak sapu tisu. Kesian Kejora Pak Man. Kesian.

      Delete
    2. Kejora, kojolla..
      Mulut longkang..
      Pak Othaman ajak H2H..apa pasat lu diam? Lu takut kena hentam ka?

      Delete
  19. Ha ha " Goverment in Wetting " kut..

    ReplyDelete
  20. dalam hal ini aku tak suka nak cakap banyak .. semoga Allah menyegerakan balasan yang setimpal ke atas webmaster !!!

    ReplyDelete
  21. Soal korang dgn Pas biarlah apa yg nak jadi
    Hamba ini tampil mau settle urusan peribadi
    Tapi tidak muncul si Othaman pagan Yahudi
    Agaknya si tua iblis ni melekat kat meja judi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peribadi ler tu, jilat sampai licin baru tau Jho Taek Low cirit. Kesian Kejora. Lain kali buat pemeriksaan rektum dulu. Jangan main jilat je. Kurang sopan Macai Melayu buat begitu pada Cina tembam kesayangan Big Boss. Budi bahasa budaya kita.

      Delete
    2. Jho low kan gemuk jadi macai kojol-la jilat jubor dia macam jilat jubur babi lah. Lepas tu sembah tokong MCA dan MIC.
      Kah kah kah

      Delete
    3. Kejora, kojolla..
      Sekarang baru mau meroyan..
      Masa Pak Othaman ajak..
      Apa pasal lu diam?

      Delete
  22. klu undi pas pru14 ni boleh masuk syurga lg ka.. mmg benar, pas dh x byk sembang pasal syurga skrg nih.. lobai2 baru tersedar betapa hebatnya dunia di bwh ketiak najib.

    ReplyDelete
  23. Tidak muncul juga si Othaman mulut celupar
    Kalau hamba tiada, kemain dia acah gempar
    Tapi tak tahu di mana iblis ini dah terdampar
    Tak sabar muka si tua ni hamba nak tampar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh Kejora sambung tugas peribadi malam ni. Buat dengan sopan santun pada Cina tembam tu. Jangan gelojoh.

      Delete
  24. YG PENTING PAS TETAP DIHATI RAKYAT.


    PAS AKAN MEMILIKI KERUSI DI PARLIMEN.

    TERUSKAN PERJUANGAN UNTUK KEJAYAAN.

    PAS TETAP DIHATI NAJIB WALAU NAJIB XUNDI.

    ReplyDelete
  25. Entah apa nak jadi Othaman berok kongkang
    Kinii penyokong Bg Nuat, kaki main belakang
    Mahu tunjuk megah, jalan pun mengengkang
    Dengar kelibat hamba dia lari lintang pukang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jho Taek Low nama malam.
      Eric Tan nama siang.
      Jangan gelojoh kalau geram.
      Jilat licin sampai kenyang.

      Delete
  26. apa ? PAS nak menguasai Putrajaya?

    bagi peluang mentadbir kerajaan negeri trengganu, dia 'confuse' n sesat d tengah jalan.

    sebelum mentadbir kerajaan persekutuan, kita serah kan kerajaan 'Pasir Dua Butir' (filem laksamana do re mi)dulu. jika berkesan n berjaya baru bolih tadbir Negara ni.

    Apalah PAS ini. tak habis2 buat lawak. hi hi hi !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa tak confuse Kutty kerat royalti.

      Delete
    2. Lawak seram hihihi...
      Jadi MB Ganu sepenggal...
      Jadi MB Kedah sepenggal...
      Yang MB Perak sejak awal Hadi jadi bughahnya. Nak buat UG lepas PR menang...sepenggal juga...
      Bila driver bas mabok... Baca Quran pakai serban pun...tetap terjun masok gaung jawabnya.

      Delete
    3. PAS takkan dapat menguasai Putrajaya. Ia memang tak kena dengan flow.

      Kelantan, Terengganu, Kedah dan Perak berlaku betul-betul di atas sifat ringan ke berat untuk membongkar segala kepalsuan dan perdayaan pimpinan PAS ke atas pengikutnya (saya dah pernah huraikan dulu).

      Seperti Najib, PAS juga sudah menghampiri klimaks.

      Pada PRU kali ini PAS sudah tiada alasan lagi untuk wujud. Segala alasan mereka mewujudkan PAS sudah lagi tertolak oleh mereka yang menyambung kewujudan PAS.

      In shaa Allah PAS juga akan bersemadi di dalam buku sejarah.

      Delete
    4. Anon 22:52 ,

      memang Trengganu tak dapat royalty , tapi dapat wang ehsan .

      Masa Hadi menteri besar , Trengganu dapat hamper 1 billion . Apa dia buat ?? Dia 'renovate' Darul Iman . Permaidani pun tukar yang tebal dekat satu inci .

      Tak renti kat situ , dia pasang lagi satu bini . Saya tahulah kerana masa itu kerap ke Trengganu untuk mencari nasi dagang paling best !

      Delete
  27. Tidak sabar hamba menanti Othaman puaka
    Ntah ke mana menghilang inii monyet ungka
    Sudah sekian lama ifrit ini tiada kelibat muka
    Agak nya sudah ke akhirat, dijilat api neraka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa kau merepek ni syaitan

      Delete
    2. Jilat lubang rektum tak basuh itulah padahnya.

      Pesan Jho Low Taek sapu tisu seblom klua toilet.

      Delete
    3. penulis 22:48 ni mempunyai kebolehan
      menulis luar biasa dan bersahaja,
      Sebagai seorang pengamal perubatan,
      aku mentafsirkan dia seorang yang mendapat
      ilham dari iblis.

      Delete
    4. Haiya kejora, kojolla..
      Lu betul2..gila talak punya olang..
      Baik lu.. terjun sungai kelang..buang suwey.

      Delete
  28. Apa pun jangan bagi Pakatan Hancing menang nanti apek Kit Sial anak beranak semakin naik tocang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo semah dan jho lo naik tocang lagi besar bala..

      Delete
    2. Jangan lupa jilat apek Jho Taek Low aka Eric Tan. Kasi licin sampai putih tembam.

      Delete
  29. https://www.malaysiakini.com/news/394564 Bekas Hakim Mahkamah Persekutuan, Datuk Seri Gopal Sri Ram berkata, kenyataan Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) yang kononnya bekas penasihat Bank Negara Tan Sri Nor Mohamed Yakcop cuba melindungi Tun Dr Mahathir Mohamad berhubung skandal forex boleh mendatangkan kesalahan mengancam, menghina atau mencederakan saksi.

    Beliau merujuk kenyataan Ketua Pengarah JASA Datuk Mohd Puad Zarkashi semasa pendengaran Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) hari ini yang menuduh Nor Mohamed cuba melindungi bekas perdana menteri itu.

    Sri Ram memetik Seksyen 12 (2) Akta Suruhanjaya Siasatan 1950 yang menyatakan bahawa "mana-mana orang yang mengancam, menghina atau mencederakan orang lain yang memberikan keterangan, atau berdasarkan keterangan yang telah diberikannya kepada pesuruhjaya, melakukan suatu kesalahan dan boleh dipenjarakan bagi tempoh tidak melebihi dua tahun."

    Bekas hakim itu, bagaimanapun, berkata komen Mohd Puad itu mungkin tidak termasuk dalam definisi penghinaan di bawah Seksyen 14 akta yang sama.

    "Tetapi dia boleh didakwa melakukan kesalahan di bawah Seksyen 12 (2). Sama ada dia akan didakwa adalah soalan lain," katanya kepada Malaysiakini.

    Sri Ram adalah seorang peguam sebelum beliau dilantik sebagai hakim Mahkamah Rayuan pada tahun 1994. Selepas bersara pada tahun 2010 sebagai Hakim Mahkamah Persekutuan, beliau menubuhkan firma undang-undangnya sendiri.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Itu baru pendakwaan... Pembicaraan belum lagi... Dia ingat ISA ada lagi ke , lepas dakwa terus perosok ke penjara..... Tolong cakap kat Sri Ram... Undang rimba sudah berakhir.

      Delete
    2. Hihihi... Macai Jasa bekap Puad. Hihihi... Puad ni tempat sendiri kalah.

      Delete
    3. Puad zakarshit ini cuba nak bermain psychology . PhD pun philosophy .

      Dapat jadi wakil pun hanya se penggal . Tapi kerana bodek serta jilat kuat , walau pun kalah ,di lantik jadi pengarah JASA bertaraf menteri .

      Dengan kedudukkan sebagai pengarah JASA , di hantar keliling dunia ( guna duit rakyat ) utk mengadakan " coffee talk " berkenaan 1MDB .

      Ini betul betul baral punya doctor .

      Delete
  30. Lawak lah banyak2 sebelum hilang semua jawatan YB dlm pru nanti, dah tentu pengundi pandai memilih parti untuk masa depan bukannya parti yg melukut tepi gantang, melahirkan pengikut taksub dan ekstrim dgn amanat yg menyeleweng dan salah

    ReplyDelete
  31. Othaman mcm budak2 walau udah jadii atok
    Tak berani dia nak muncul, ini iblis tua kutok
    Merata benjol dekat kepala dia hamba ketok
    Terus gigil lutut, kalu didengar hamba batok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  32. Ustaz liberal joe doe tak masuk bertugas malam ini awal main burit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu je mampu TIKUS?

      Lemah otak sungguh.

      Delete
    2. Tikus kena sergah.

      Mencicit.

      Delete
    3. Alahai tikus 23:00..
      Hina betul pemikiran..

      Delete
  33. Othaman tin kosong hanya aota gebang lebat
    Tidak padan bapok ingin dia mau lagak hebat
    Tapi dah terok parah ifrit ni hamba tibai sebat
    Terkucil dia kalu dengar hamba punya kelibat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam semak ada duri
      Ayam hitam buat sarang
      Pak Othman usah di cari
      Awak sendiri kaki temberang

      Delete
    2. Dari perlis hingga ke melaka
      Taukeh wayang pacak gemok pendek ni mmg celaka!!!

      Delete
  34. Tuan Budin

    Walaubagaimana sekalipun kita melihat cara perdayaan PAS ini kelakar tapi kita kena akui ada orang yang akan terus percaya kepada PAS.

    Sudah separuh abad PAS wujud, daripada takfir sampailah kepada 'politik matang', daripada Hudud sampailah RUU355, daripada 'negara Islam' sampailah 'negara Islam tiada di dalam alQuran' dan kemudian berpatah balik mereka tetap wujud dan bergantung kepada ketaksuban pengikut semata-mata.

    Hanya Allah sahaja yang dapat membantu membuka mata para pengikut PAS daripada terus diperdayakan pemimpin mereka.

    Ia tetap akan berlaku.

    Tak lama dah, in shaa Allah. Aamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Problemnya Melayu ni pantang dengan Arab-araban, jubah dan serban.

      Nak syurga punya pasal bini boleh digadaikan pada ustaz porno. Pakai kad ahli dah konpem syurga. Alahai...

      Delete
    2. BUKA MATA NAMPAK KUTTYLAKNAT BUKA AKAL NAMPAK HH.

      Delete
    3. Buka mata nampak taukeh wayang pacak
      Tiba2 malam dia berpantun dan bersajak
      Batu nesannya selepas pru 14 nanti bakal terpacak
      Di atas kuburnya nanti anak cucu akan berak

      Delete
    4. Betul tu anon 23:17.

      Orang Melayu mudah sekali terpedaya oleh pakaian ala-ala Arab, walaupun pemakainya tidak mampu pun berbahasa Arab dan adakala tidak mampu pun membaca tulisan jawi, dan sangat lemah di dalam pembacaan AlQuran.

      Saya tidak mengatakan pakaian Arab seperti jubah dan serban itu tak baik, ia tetap sunnah Nabi.

      Cuma pemikiran orang kita yang mudah terpedaya dengan pakaian itu yang tak betul.

      Tapi jangan terlalu risau, kelak orang-orang yang ikhlas dan hanya terpedaya oleh orang-orang yang berpura-pura akan ditunjuki jalan yang benar.

      Ia tetap akan berlaku, tak lama dah, in shaa Allah. Aamiin.

      Reply kepada TIKUS at 23:23

      "Apabila gagal menjawab secara ilmiah maka mereka akan mula mencerca, setakat itu sajalah kemampuan mereka."

      Cercaan mereka langsung tidak menjadi kudis bagi orang-orang yang beriman; " Mereka berjuang pada jalan Allah dan tidak takut akan cercaan orang-orang yang mencerca."

      Delete
    5. 23:17 Gadai bini, pakai kad ahli bagai apa punya lembam khadam tokong.

      Delete
  35. Penantian hamba nampaknya hampa belaka
    Tak muncul juga Othaman bapok tua bangka
    Kalau dia masih hidup, cabaran hamba buka
    16/09/17 hamba tunggu di Dataran Merdeka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taukeh wayang pacak mula berseloka
      Hatinya gembira kerana pak otaman tak ada
      Di ajak mengeteh oleh pak othaman dia buat2 lupa
      Itu tandanya telor tak ada

      Delete
  36. Othaman dulu nya kemain lagi dada didabik
    Cakap megah riak mulut sentiasa mencebik
    Kena tibai mcm bapak kambing mengembik
    Tidak berani muncul lagii ini tua pelir lembik

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai..... Jho Low Taek minta 2nd round. Lu kasi jilat apek tembam lu dapat dedak. Kasi servis baek Jho Low Taek kasi lu duit maa..

      Naik kapal free... pink diamond... arak mahal... lukisan mahal... Ini malam kasi angkat apek kawan Big Boss lu - kasi masuk Hadi punya syurga. Wa caya lu Wa help lu.. dedak ma bukan raswah. Lu Melayu tak makan babi.

      Big Boss takut bini.

      Delete
    2. Apa kurangnya taukeh wayang pacak
      Hanya pandai tunjuk bijak
      Bila pak othaman tak ada dia mula melalak
      Datang pak othaman nanti taukeh wayang pacak akan senak

      Delete
    3. Caiii umno semua akal kurang..mnyumpah je pandai.memilih pemimpin yang bermulut merah lagi penting dari keluhan rakyat


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  37. Not only we have here in Malaysia a federal government which thinks very little of the people to the point that day in day out we hear speeches and see various actions taken which insults one's intellect to no end, but also now in the era of internet and social media there is around a political party whose leaders think nothing about its members and supporters – it is as if both sides in that political party are still living in the world of their own making…

    One does not know whether to cry or to laugh that this is the case.

    But I guess there is no surprise - birds of the same feather flock together. That is the federal government and that political party working together for whatever it is they say they are aiming for while all along the people are view and treated with contempt!

    And so we wish that none of the leaders or personalities on the side of Pakatan Harapan would behave the same way towards Malaysians and in particular to those who support them - for if that were to happen again and again and again be rest assured (regardless of whether you still have the umno dna intact or not!) the people may stop being so very patient. After all we have truly suffered much these past few years and as a result for some of us we just can’t take it anymore…

    Related to this, does anyone know the date for PKR's election for office bearers and positions in the central executive committee? Next year? Time to find new office bearers, etc. to replace those with the tendency of giving stupid troubles to others?

    ReplyDelete
  38. Petua mengeluarkan lemak daging dari kuah/kari:

    Masukkan ketulan ais dalam periuk separa bulat atau kuali.

    Apabila permukaan bawah periuk/kuali dah sejuk; rendamkannya sedikit demi sedikit ke atas kuah/kari yg berada di dalam periuk masak.

    Lemak akan membeku dan melekat di bawah permukaan periuk/kuali, dan boleh dibuang dari kuah/kari.

    Cuba lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macamana nak hilangkan lemak pemimpin PAS, mereka ni kategori banyak lemak atau orang kampung cakap mengada ngada....

      Delete
    2. Petua mengelakkan diri dari disamun;

      Hapuskan umno

      Delete
  39. Othaman bertindak, tidak fikiir panjang lebar
    Silap haribulan ler bila hamba dia nak cabar
    Bila dicabar balik terus dia teketar berdebar
    Apaa lagi, berselimut lah dia dlm kain gebar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  40. Baru dia tahu, Othaman pukiimak taik kuda
    Jalan hoyong hayang, rasa diri masih muda
    Kini dah kecut pelir, tak lagi mendabik dada
    Dia cabut larii, tak tahu di mana kini berada

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  41. Othaman pelir kecut, nak masuk gelanggang
    Jln pun mcm itiik pulang petang berlenggang
    Tiap hari bini dia terpaksa urut picit pinggang
    Tahu hamba ada, dia lari tonggang langgang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  42. Othaman dulunya kemain eksyen dan ranggi
    Asyiik saja dia nak lagak megah cakap tinggi
    Namun kinii dia sudah tak berani muncul lagi
    Kalau hamba jumpa, bersepai dia punya gigi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akal macam kau ni layak jadi pencuci jamban rosmah jer derr...iq rendah,muka hodoh,harta takde,bini hodoh..ada hati nak jilat ketiak semah jambul pulak

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  43. Othaman dulunya kemain lagi dia lagak juah
    Tapi dia ni pokok rendang yang tak berbuah
    Kalu berjumpa hamba pasti dia makan kuah
    Diia akan dapat malu serta tergadai maruah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak berkualiti lgsung akal orang umno ni upenyer..paling teruk si ghafur bangla ni

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    2. Sape name kau Kafur? Kufar ?? Gaipur?? Gaffuck??

      Pegi tido lah kat jamban umah bijan..



      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  44. Othaman tentu dlm keadaan gelisah gundah
    Tak berani muncul ini tua kutok haram jadah
    Kalau jumpa hamba, pastii dia terima padah
    Kalu tak wad jantong tempat dia wad bedah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak babi paling bodoh belaan najib dikalangan pendedak tegar umno dia ni..

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  45. Othaman kini kian resah ke hulu dan ke hilir
    Dah jadi mcm bapok kena rogol bergilir-gilir
    Nak muncul jwb dia takut kecut batang pelir
    Baca saja lah dia, sambil air mata mengalir

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari perlis hingga ke melaka
      Taukeh wayang pacak gemok pendek ni mmg celaka!!!

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  46. Othaman munafiiq pluralist, mcm si Malabari
    Terima lah nantii pembalasan kemudian hari
    Orang lain dlm syorga bertemankan bidadari
    Dia di neraka menelan buah zaqqum berduri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  47. http://taipingmali.blogspot.my/2017/09/rci-forex-mahathir-anwar-rangkaian.html?m=1

    LINK DI ATAS SKETSA YG CUKUP MENGHIBURKAN CERITA P RAMLEE VERSI DAN MISI BARU... BILA RAJA PENYAMUN JUMPA KETUA PENYAMUN .. MAKA LAHIRLAH PERSATUAN PENYAMUN MALAYSIA HUJUNG 90'AN... BILA LAHIR SAJA KESATUAN PENYAMUN MALAYSIA MAKA TERJADILAH ROMPAKAN TERANCANG JUDI FOREX .. TETAPI BILA KESATUAN PENYAMUN ALAMI KERUGIAN MAKA BERMULA LAH EPISOD CAMNA NAK COVER UP DAN KAW TIM KERUGIAN UTK DIKETAHUI RAKYAT JELATA.. MAKA SEMUA MACAI DAN KULI DI ARAH AUTA... SIMPAN.. BALANCING ACCOUNT. .. TIPU.. TUTUP SEMUA BERITA KERUGIAN SUPAYA TIDAK DI KETAHUI SATU LAGI KUMPULAN PENYAMUN MATA SEPET...

    DI HUJUNG USIA RENTA NAN SENJA SEMUA KETUA DAN RAJA PENYAMUN BERANTAKAN SESAMA SENDIRI BILA KEGIATAN PENYAMUNAN MEREKA DIBONGKAR...
    SELAMBER NYE RAJA PENYAMUN KATA TATAU APA YG PERNAH TERJADI DULU DAN EPISOD SALAH MENYALAH SESAMA SENDIRI MULA TERJADI SKG INI...

    CITER P RAMLEE VERSI BARU MULA TERSIAR
    ISKUNDUR ALJUB & DIAM DAIM WATAK UTAMA
    JUDI FOREX PENYAMUN DIBONGKAR DI WAR WAR
    MARI KITA LIHAT PENYAMUN SAPA YANG KENAA...

    DI USIA RENTA RAJA PENYAMUN BERANTAKAN
    22 TAHUN BERKUASA ANAK & KRONI DI BELA
    UNTUNG JUDI FOREX DEPA SAPU LICIN SAKAN
    BILA RUGI RAKYAT DI PAKSA BAYAR SEMUA
    TAK KE BABI NAMER NI KANN....!!!

    BERAMBUSSSS BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI NEGARA

    UBAH

    INI KALI LAH....

    BERAMBUSSS..!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh...elok kau keja cuci berak rosmah je setakat komen klise cmni

      Delete
    2. Bukan saja kojola tu boroi gemok pendek Kulub pula tu...

      Delete
  48. Walau apa pun kita lihat Pas dgn pelbagai gelagat bertemakan politik matang dan sejahtera, sudah tiba masanya semua pihak yg tidak sehaluan dgn Pas mengambil sikap lebih profesional dan beradab.

    Hormatilah Pas sebagai sebuah parti politik tertua yg mana jenama Pas itu sendiri mempunyai kekuatan yg boleh mencipta pelbagai kategori kejutan.

    Menyerang dan mengkritik Pas memang tugas lawan. Tetapi menghina, merendah dan mentertawakan Pad seolah2 kita terlalu pandai dan Pas terlalu bodoh sebenarnya merugikan kita sendiri.

    Adalah lebih penting bagi PH membangunkan kesepaduan dgn objektif jelas secara taktikal dan teknikal ke arah menghadapi pru14.

    Dgn menggembleng tenaga bersungguh2 sekurang2nya usaha dilakukan. Keputusan pru14 sahaja yg bakal menentukan pihak mana yg paling bijaksana.

    Kita boleh berusaha tetapi kita harus berlapang dada menerima ketentuanNya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini rayuan ke? Maaf. Rayuan kau ditolak mentah-mentah oleh seluruh pencinta agama Islam yang syumul.

      Pasarkas boleh pegi duduk dalam perigi buta... Jangan sebar ajaran Syiah dan Khawarij pada orang Islam. Kau belajar sahaja di Marang cara nak jadi terroris.

      Delete
    2. La ni yg naik pimpinan porno n kaki tambah bini / sparepart kereta. Zaman TGNA depa menyorok dalam jubah Hadi.

      Delete
  49. Othaman bangsat kini parah dalam dan luar
    Liihat hamba muncul, dia terkucil dlm seluar
    Mlm ini, si tua pelesit ini tak lagi jadi kelawar
    Terus dia besembunyi tak berani nak keluar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayaq masuk kaplabutoh ka? Awat hang jadi lagu ni?

      Delete



  50. 40 kerusi tu pun sekurang-kurangnya pas kalah separuh.

    Kerusi dia pun dah dalam tangan kalah.

    Jangan lupa dia lah yang bahas dalam parlimen keluar dari tajuk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Undi Pas paling rugi dunia- akhirat. Hantar wakil ke Parlimen hanya pandai berkecuali dan bahas luar tajuk.

      RUU164 yang diulas pun tiba-tiba jadi draf... sebab orang tahu Ustaz Pasarkas tak faham Undang2 Malaysia.

      Memalukan sangat.

      Boleh tak jatuh haram undi Pasarkas dengan hujah haram jadikan orang jahil sebagai pemimpin?

      Kalau jenis kafir boleh jadi haram, takkan jahil macam Pasarkas undi tak jadi HARAM?

      Delete
    2. Orang bingai jadi ketua buat pa? Mampuih pi depa tu.

      Delete
  51. Kini dia mula resah si Othaman dajal keparat
    Mencabar hamba, dia sengaja mau cari jerat
    Nak lagak hebat dah tua ganyut tiada kudrat
    Kena penumbuk hamba, terus dia ke akhirat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  52. Malapeh la ko Budin2 & the gang hasrat nak jadikan mantan pentadbir, tak mongompok doh ... angan2 jo la sampai kiamat tak mengasai wak ang. Tulis la cakap la tompi abok pun tak dak. Elok la belek kotey msg2 ado tajam ko, ado tumpo ko,ado bokarat ko, ado bongkak ko, ado bokudis ko ... drpd menyalak jo la kojo kau. Budin2 apo nak jadi ek ang ni.

    ReplyDelete
  53. Othaman kini pasti dlm keadaan resah gusar
    Silap ler bila dgn hamba dia ajak main kasar
    Anak cucu tolong pimpin kalau nak ke pasar
    Itu pun kemain, masih juga nak cakap besar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  54. Terbaek..bro Perak Man berhujah
    Tok Lobai menyorok dijubah
    Cai ke sini demam tak kebah
    Sokong Bijan dedak ditambah!

    Ini Lobai sudah berangan
    Parti dia nak tubuh kerajaan
    Tadbir Terengganu pun dulu pengsan
    Syok sendiri memang perasan!

    Dekat Jerman apa cerita
    Dengar porno melekat di mata
    Apalah lobai di luar negara
    Bil tak bayar buat malu aje!

    Nasib baik member DAP
    Tolong settlekan you're free
    Kalau tidak Pak Jerman berapi
    Lobai di uli seperti roti!

    Negara sendiri nak tunjuk alim
    Kafirkan ummah berlaku zalim
    Kini sedondon kulit dah salin
    "Wang besar, wang besar" kata Si Halim!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Pak lobai nak berangan takde masalah
      Cuma mampu ke pas untuk perintah
      Yang berkaliber dalam parti dah keluar, join amanah
      Pasti ke pas pru depan nanti diaorang tak kalah..

      Mandat yang ada sekarang pun tidak dijaga
      Ada hati pulak nak perintah negara
      Adakah pemimpin begini hendak di pilih warga
      Itu bil dekat jerman abang macamana mau kira?..

      Ukurlah baju dibadan sendiri
      Pas sekarang menyokong pencuri
      Pemimpin dijanjikan dedak dan jawatan menteri
      Lepas ni lagi rancaklah mereka menambah isteri!..

      Delete
  55. Othaman bunyii mcm angiin punya senapang
    Nak lagak megah, tak padan dgn jln tempang
    Jumpa hamba, sakit le inii tua anak gampang
    Bagi dia tau & rasa hamba punya pelempang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah..Kejora, kojolla..
      Sikalang..baru mau tunjuk kemaluan ye..heroin.
      Lasat lah..mau bagi rasa pelempang..? byk lakutlah..
      Mesti lu punyer pelembang ala2..separuh masak kan?






      Delete
  56. pemimpin pas sudah kehabisan modal kempen untuk menipu pengundi dan rakyat negara ini. Amanat hj hadi nak bacapun dah kecut telor sekarang. Hukum hudud pas dah tak laku dijual kepada orang melayu ibarat nasi lemak basi. Negara kebajikan dah bertukar sebaliknya menjadi penerima kebajikan umno. Yang tinggal hanya slogan politik matang.. maksudnya pemimpin pas memang terlebih matang untuk menipu penyokong parti pas sendiri..

    ReplyDelete
  57. Ntah apa nak jadi dgn Othaman sakai dayak
    Dgn si Nuat Ketum jubor dia tadah dan ayak
    Pak Sheikh tujah keluar taik mcm tempoyak
    Neraka jahanam lah tempat dia paling layak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  58. Othaman barua lahanat banyak tipu muslihat
    Sebab itu ler kepala dia hamba paku & pahat
    Tapi dia udah tak muncul lagi ini ifrit penjahat
    Agaknya 7 kaki dalam tanah dia dah berehat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya penulis ni bukan manusia. Ia setan yg dihantar oleh iblis BN. Dgn pantun bodoh standard budak terencat akal. Makan dedak banyak sgt mcmnilah jadinya. Xada komen yg berisi dan bermanfaat. PH penuh dgn org2 yg intelek. Org yg bangang shj dlm BN. Penulis pantun bodoh ni lah buktinya.

      Delete
    2. Kesian ke macai Najib. Daripada layan macai Najib.. baik layan bini kata walaunte berbini tiga.

      Ni macai bini halau tido luar.. curang jilat Jho Taik Low. Kesian 2 pagi meroyan lagi.

      Delete
  59. Kebanyakan kepimpinan PAS hari ini berjuang dalam parti dengan matlamat untuk mendapat habuan dari UMNO. Inilah gambaran sebenar politik matang dan sejahtera. Mereka sebenarnya sedar dan insaf dengan prestasi PAS dalam pilihanraya akan datang. Namun desakan naluri yang ingin mengejarkan laba dari UMNO, mereka sanggup memperjudikan nasib PAS. Penyokong PAS perlu sedar akan akibat dari pemusnahan parti Islam yang sekian lama berjuang atas nama agama kini terburai di tangan kepimpinan yang ada sekarang. Mereka ini perlu dipertanggungjawabkan. Sesal dulu pendapatan sesal kemudian PAS akan menjadi sejarah hitam kisah perjuangan Islam.

    ReplyDelete


  60. Habislah Jack Ma dan Li Chunrong.

    Tapi dia orang dah awal-awal study, kalau BN menang tak ada masalah. Dan kalau Harapan menang lagi bagus.

    Tak tahu lah kalau Tauke Besar China selepas baca kenyataan Nasarudin, mereka buat study jika PAS yang bakal jadi Government..

    Atau dari awal Tauke Besar China anggap PAS umpama tisu yang telah di buat pengesat ...

    ReplyDelete
  61. Sesiapa saja boleh bercakap dan menyemburkan air liur tetapi kenyataan (realiti) bukanlah semudah itu. Kata2 Nasrudin tu memang lawak sangat. Ibarat seperti membanggakan diri dengan bongkak konon2nya Si Nasrudin ni kalau masuk pertandingan lumba lari 100m pecut berlawan dengan Usain Bolt, Nasrudin ada peluang yang amat cerah untuk menang dan...memecahkan rekod dunia... Lawak wei!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies


    1. Memang semua org cakap bongok termasuk Mahathir, kecuali UMNO kerana UMNO adalah juara menunggu.

      Delete
    2. Betul. juara menunggu..yang sedang menghitung hari..nak kena terajang..oleh rakyat.

      Delete
  62. Diaorang dah kena Con dek Najib....Najib Cakap kat Hadi PAS akan Jadi Kerajaan jika bergabung dengan UMNO....Heh heh heh. Lepas menang besok kena campak masuk longkang

    ReplyDelete
  63. Mana mr j ye...rindu pulak dengan pusingan 380° dia...hahahaha

    ReplyDelete
  64. Geram benor kamu ye dengan PAS.
    Budin, dulu tentera musyrikin pun ketawakan tentera Islam bila tgk jumlah seciput, bawa senjata kolot. Tapi beberapa tahun kemudian tentera musyrikin tewas. Mengaku kemampuan kepimpinan umat Islam yg baru.

    Jadi percaturan politik harini pun banyak kemungkinan mengejutkan. Faktor jumlah kerusi ada mainkan peranan tetapi maksud kemenangan dtg dlm pelbagai cara.

    Bila kata bersedia bukan maknanya 100% PAS akan berkuasa tetapi mgkin maksudnya PRU 15 atau mgkin juga 30% kerusi dimenangi PAS menyebabkan PAS menjadi penentu kerajaan mana yg akan berkuasa maka PAS menjadi sebahagian dr kerajaan berkuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihihi...walaun datang bawa berita gembira. Lawak jenaka dari Penerangan Pasarkas Pusat yang berhutang bayar PPV dengan ADUN DAP belum cukup bagi meyakinkan walaunte.

      Walaunte pun reka satu cerita lawak baru bersandarkan sejarah Islam.

      Nabi ada tak tangguh2 buat usul dalam pentadbiran sampai 4x? Nabi ada tak berpuas hati dengan Abu Lahab sebab dia merompak?

      Nauzubillahi min zalik nak samakan Pasarkas dengan perjuangan Nabi SAW. Moga Allah ampun dosa walaunte sebab nak hina perjuangan Rasul...

      Delete
    2. Pas la ni bagai Hammam pada Firaun Umno.

      Delete
  65. Tu lah kau Nasrudin Tontowi...terlalu banyak tengok porno sampai otak dah tak waras dah....masih tgk lagi ke filem porno leni???

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...