Thursday, 21 September 2017

BELI ATAU PAJAK...BERAPA LAMA LAGI CEO MAS INI BOLEH KEKAL ATAU NASIBNYA JUGA AKAN JADI SEPERTI NOR MOHAMED YAKCOP?


Ketika bertemu Presiden Amerika, Donald Trump baru-baru ini, antara perkataan yang dilafazkan Najib Razak mengenai pembelian kapalterbang untuk MAS adalah seperti berikut:-


"Kami mahu membantu memperkukuh ekonomi AS. Saya datang dengan tiga cadangan khusus. 


"Pertama, kami mahu mempertingkat pembelian Boeing oleh MAS.


"Kami bersedia untuk 25 pesawat 737 MAX 10 dan lapan 787 Dreamliners. Dan terdapat kebarangkalian kukuh, bukan kemungkinan, kebarangkalian kami akan tambah 24 lagi pesawat 737 MAX 10 pada masa hadapan.


"Jadi, dalam tempoh lima tahun, rundingan ini akan bernilai lebih AS$10 bilion. 


"Itu yang pertama, kami juga akan cuba memujuk AirAsia untuk membeli enjin GE."

Tentunya tidak sukar untuk sesiapa pun memahami kata-kata Najib itu. Ia dengan jelas menyebut tentang pembelian kapalterbang Boeing oleh MAS, bahkan sekembalinya dari Amerika pun beliau mengulanginya dengan mengatakan pembelian pesawat itu untuk menjadikan MAS mampu terus bersaing dan membawa lebih ramai pelancong ke Malaysia.


Tapi, apa pula kata CEO MAS, Peter Bellew ini.


Beliau dilaporkan berkata, MAS tidak akan membeli atau membiayai pembelian pesawat itu, sebaliknya syarikat pemajak antarabangsa yang akan membelinya dan kemudian memajaknya kepada MAS.


Kata beliau, amalan memajak pesawat adalah perkara lumrah dalam industri penerbangan moden sekarang ini.


Bellew juga dipetik sebagai berkata, pembelian yang diumumkan Najib itu berkebetulan dengan berakhirnya perjanjian pajakan MAS.


Jadi, mana satu yang betul - beli atau pajak?


Antara kata-kata Najib dengan Bellew yang menguruskan MAS, siapakah yang lebih dipercayai?


Jika selama ini MAS hanya memajak pesawat, pembelian yang diumumkan Najib itu untuk siapa?


Apakah, tanpa kita ketahui, Najib mungkin membeli pesawat Boeing tersebut bagi pihak syarikat pemajak antarabangsa yang kemudiannya syarikat tersebut akan memajaknya kepada MAS?


Siapa pemilik syarikat pemajak antarabangsa tersebut?


Jika Najib membelinya bagi pihak syarikat pemajak antarabangsa, apa pula perjanjiannya?


Adakah sesiapa yang akan mendapat komisyen daripada pembelian yang diumumkan Najib itu?


Soalan akhir, berapa lama lagi agaknya Bellew akan kekal berkhidmat dengan MAS dan adakah beliau bakal menerima nasib seperti Nor Mohamed Yakcop yang baru-baru ini secara tiba-tiba meletakkan jawatan sebagai Timbalan Pengerusi Khazanah berikutan keterangannya yang dilihat tidak menggembirakan Najib kepada RCI forex? (ShahbudinHusin 21/09/2017)

277 comments:

  1. Replies
    1. BUDIN


      GUE HERAN LA


      MANA PERGI MURAD MURAI


      MURAD AGEN MOSAD INI YANG BUKAK CERITA RCI


      RUPENYER MAMAK YAKOB PUNYER KERJA


      ELOOOOO KORANG JGB MAIN MAMAK BROTHERHOOD !!!

      ONE FOR ALL AND ALL FOR ONE


      MANA MURAD MURAI CIBAI???


      MANA MURAD

      HITLER KATA NAK KELENTONG JANGAN LEBIH 3 KALI

      NUAR DI FITNAH BARU 2 KALI ORG PAS MASIH PERCAYA GAY

      ITU SEBAB HADI BUAT BODO JER NUAT DOK DALA... TAK SINPATI LANGSUNG


      WOI MURAD APASAL KO TAK MASUK RCI

      Delete
    2. Murad balaci najib...RCI lingkop dia tak berani berkukok..

      Delete
    3. Sehari sebelum PRU 14

      Murad akan kkuar suara murai di utusex meloya mcm biasa setiap pru

      Walau RCI GAGAL.. NAMUN MURAD MURAI AKAN COVER KEGAGALAN RCI DAN BERKOKOK

      JGN LUPA BACA UTUSEX MELOYA VERSI HIJAU..DAN BERITA HEROIN DAN NST UTK NIKMAT IBARAT DADAH TIRUAN

      Delete
    4. Bro Malaysiabaru,

      Tanpa ragu-ragu lagi panel RCI ini adalah panel kanggaru.

      Walaupun murad dah masuk list saksi tetapi permintaan peguam Hanif Khatri utk Murad dipanggil untuk beri keterangan telah ditolak oleh panel.

      What a joke.

      Delete
    5. Nombor Arbaah (empat). Hehehehe

      Delete
    6. Ya akhi J D


      rakyat Malaysia sungguh terharu
      Najib nak bikin RCI lagi satu
      Walau kami ada rasa ragu ragu
      Takut Nanti RCI jadi mahkamah kangaruu


      Kaaaah kaaaaah kaaaaaaaah

      Delete
  2. CEO MAS YAHUDI


    YAHUDI BELI BARANG YAHUDI


    NAJIP.YANG RUGI

    BODOOO

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang kau tali barut yahudi apa bezanya campur lagi tali barua dapigs..lagi hina..

      Delete
    2. yang kau tali barut yahudi apa bezanya campur lagi tali barua umnossss..lagi lagi lagi hina..

      Delete
    3. Tali barut cina kominis daa

      Delete
    4. Hina lagi machai 1mbabi

      Curi duit lepastu hantaq pi Mekah

      Hina betul.org Islam.melayu.cari akhirat melalui jalan curi !!!


      Haaaak ptuiiiih

      Delete
  3. Pandai MAS yahudi


    Nak kapal suruh perbadanan yang beli dan berhutang. Mas sewa jer


    Nak bankrap ker lagiii



    Bodo Najip

    ReplyDelete
  4. Takde siapa nak naik.mas


    Naik singapok aways lagi best


    Apa mas ada... Nasi lemak telanjang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua urusan, saya yg buat.

      Delete
  5. Semua soalan yg budin blogger tu apa susahnya nak jawab..... mudah jer jawab tu..."SAYA TAK TAHU"

    so what...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib, salleh and mat maslan on the plane to us:

      Salleh: if i throw one one hundred ringgit note, whoever finds it will be happy

      Mat selann; if i throw two one hundred ringgit note, i'll two people happy

      Najib: if i throw ten one hundred ringgit note, ten people will be happy

      Pilot mumbling: why don't you throw yourselves out, 31 million will be happy...

      Delete
    2. Haaaaa haaaa haaaaaaaa


      Kejora nangis tau big bro najip di campak..

      Delete
    3. Macy KahKahKahKah

      Delete
  6. Bila nak tersungkur si lahanat no 1 negara ni ahh.

    Pegi US cakap nak tolong ekonomi US KahKahKahKah

    Memalukan ahh dapat PM Lahanat Bodoh Nak Mampos !

    Presiden Umno eh ? KahKahKahKah Macai Bongok ikut pemimpin cam ni KahKahKah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tersungkur si lahanat mahathir kutty laknatullah dan pencacai2nya Insya Allah selamatlah negara ini dr fitnah dan bala!

      Delete
    2. lagi cepat lagi bagus si pengkhianat diktator mahafiruan mahayahudi..

      Delete
    3. tersungkur si lahanat najib albijan laknatullah dan pencacai2nya Insya Allah selamatlah negara ini dr fitnah dan bala!

      Delete
    4. lagi cepat lagi bagus si pengkhianat kleprokrat maharugi memanjang mahayahudi..

      Delete
  7. Dari segi pencapaian ekonomi, tak berapa nampak sangat apa bagusnya Najib berbanding Mahathir. Malah Pak Lah juga macam tu. Lagipun Mahathir dah buat semua benda untuk malaysia. Dari negara penoreh getah naik jadi negara industri yang hebat. Siapa boleh lawan sumbangan Mahathir dalam bab tu?

    Tadi terbaca pulak tulisan Tun Mahathir bagaimana Presiden Amerika menyambutnya ketika dia buat lawatan ke sana ketika jadi PM dahulu. Saya salin semula apa yang Tun M tulis:

    Saya melawat Amerika Syarikat secara rasmi selepas saya melawat Canada tiga tahun selepas menjadi PM. Pemerintahan Amerika Syarikat hantar pesawat khas Presiden ke La Guardia airport New York untuk penerbangan saya dan isteri ke Washington. Dari Pangkalan Udara Andrews saya diterbangkan dengan helikopter Presiden ke bandar Washington. Saya disambut oleh pegawai tinggi Amerika Syarikat dan bermotor ke hotel Willard Washington DC. Pada masa itu Blair House, tempat penginapan tetamu Kerajaan Amerika sedang diperbaiki. 

    Dua buah kereta “stretched” disediakan untuk saya ke White House yang dihias dengan bendera Malaysia dan Amerika Syarikat. Cermin gelap ditingkap kereta menghalang orang ramai daripada mengetahui kereta yang mana yang saya guna. 

    Bendera Amerika ternampak hampir semacam dengan bendera Malaysia. Dengan itu ramailah penduduk Washington terkeliru dan memikir kereta-kereta ini membawa Presiden AS. Mereka melambai tangan sepanjang jalan. 

    Saya bertemu dengan Presiden Reagan seperti biasa di hadapan “fireplace” dan mengadakan “small-talk” dengannya, Vice Presiden Bush (Senior) ada bersama. 

    Kemudian baru diadakan mesyuarat dua delegasi di bilik mesyuarat khas. Ini disusuli dengan makan tengahari dan press conference. Seluruh lawatan saya ke White House dirakam oleh jabatan Presiden Amerika Syarikat dan disimpan dalam Library Ronald Reagan. Video ini boleh dilihat dalam media sosial (KLIK DI SINI). 

    Saya juga mengadakan perjumpaan tidak rasmi dengan Presiden Bush (Senior) Presiden Bush (Junior), Presiden Clinton di Washington dan di lain-lain tempat. Biasanya saya membangkitkan soal minyak kelapa sawit dan sikap AS terhadap negara Islam. 

    Baru saya sedar betapa beza macam langit dan bumi layanan Amerika terhadap perdana menteri kita antara Najib dan Mahathir. Mungkinkah Trump yang jadi presiden sekarang ini jenis orang kasar dan tiada protokal maka dia layan Najib macam layan CEO syarikat besar dan bukannya sebagai Pemimpin tinggi sesebuah negara.

    Bagaimana Amerika layan Najib

    Bila dapat tahu yang Najib hanya bersembang dengan Trump selama 30 minit, lagilah terasa sayu dan marah dengan sikap Trump tu. Malah Najib kena pergi sendiri dan kena bermalam di hotel sahaja. Hotel Trump pulak tu, kes aniaya nampaknya pada pemimpin negara aku sendiri !.

    Ketara sangat antara dua presiden Amerika itu.

    Tapi tak boleh salahkan Presiden amerika sebab itu adalah lawatan rasmi antar dua negara. Maka tak boleh nak bandingkan antara Trump dan Reagan.

    Rumusan yang boleh saya buat adalah Tun Mahathir jelas hebat dan segala kritikannya terhadap Najib adalah penting untuk didengari terutamanya oleh Najib sendiri. Bukannya buat tohmahan dan fitnah malah perlekehkan pula Tun M.

    Bukan payahpun. Pergi ambil nasihat Tun M, betulkan apa yang dia kritik dan sama-sama laksanakan demi kebaikan rakyat keseluruhannya. Atau kalau tak dapat nak buat apa yang beliau sarankan, masih tak dapat nak perbetulkan presepsi buruk orang ramai, masih tak dapat nak yakinkan negara luar supaya hormati pemimpin No 1 negara... letak saja jawatan. Bukannya payahpun !

    Tak seronok bila orang ejek pemimpin negara kita sendiri. Apatah lagi orang luar pulak. Tak selesa bila orang tuduh pemimpin kita seperti seekor kera jantan yang seronok bersetubuh dengan Gajah Betina. Yang seronok terpancut-pancut adalah kera sedangkan Gajah kehairanan tak rasa apa-apa !

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak sanjung biar berotak si diktator tu..poorah..kepala dah tak betul tu..

      Delete
    2. nak sanjung biar berotak si KLEPTOKRAT tu..poorah..kepala dah tak betul tu..

      Delete
    3. Cai bengap tajaan jho lo Jealous...najib pemimpin low class..

      Delete
    4. Siapa gajsh dan siapa kera?....hehehe

      Delete
    5. Teram tu kedekut taik idung masin. Najib bertandang, belanja makan pun idak.Hehehekikikihahahakahkahkah

      Delete
  8. Yang ini Rafizi terlepas pandang.
    Siasat Rafizi jangan tak siasat.

    ReplyDelete
  9. Fbi dan DoJ dah tangkap ka belom...? Bila.... bila lagi.?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila najib bubarkan parlimen dan umumkan

      tarikh Pru14 , DOJ dan FBI akan keluar

      statement untuk mulakan criminal

      proceeding... Jeng Jeng Jeng..tunggu dan

      lihat... dahhh tak lama lagi nihh.

      Delete
    2. Bilamana ia berlaku kelak... Najib akan

      terkencing dalam seluar manakala Mah

      Badak akan terberak dalam kain, Riza Aziz

      akan menangis meraung raung....memikirkan

      dia akan menjadi lauk di dalam penjara US

      Budak cina gemok macam babi tu takde

      problem sebab dia dah jadi saksi utama

      bagi pihak FBI dan DOJ...


      Delete
    3. tun m akan bertanding di putrajaya?
      mampus dan bungkus ku nan...

      Delete
    4. tak tahu ler sapa yang mampus...

      Delete
  10. najib nak adakan PR14,memerlukan wang yg besar.Wang 1MDB DAH DIBEKUKAN OLEH dOj.nampak gayanya CEO MAS yg kena.sEJAK CEO ini mengetuai MAS,MAS sudah mula mencatit keuntungan. CEO ini cukup tegas,tak rasuah,bijak mengurus.dia dah nampak permainan najib.Nakkan commision,macam commision 500usd kapal selam.

    nampak gayanya,akan ada satu lagi trajedi,macam keven morales,jika ceo mas,berkeras.

    najib/rosmah,by HOOK or by CROOK,mesti kena dapatkan commission juga..kalau tidak macamana BN nak menang.

    ReplyDelete
  11. MinYAK DUNIA NAIK REKOD DALAM TEMPOH 2TAHUN


    TAPI RON 97 95 TURUN ??? GUE HERAN OOO


    patut naik 50 sen tau !!! Sebab brent crude daro 52 mgu lepas Skrg 57!!! 5dollar semingu jadi 50sen laaa naik


    Baru lah inflasi tidak tegar naik 5.8% !!! Best ooo tambang bas sekolah akan naik rm400 dari 200!

    Tolong lah naik kan harga petrol!!! Bukan nak bakar tahfiz tapi nak DEMO !!!! 14 OKTOBER

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang cilako lah bila si najib lahanat tadbir.. porak peranda negara oiii

      Esok lusa ibu bapa antar anak gi sekolah naik kereta lembu je bro.

      Nak kena kumpul duit beli lembu ni...

      Delete
    2. Apa benda kau merepek aja. Kau ingat pemimpin hamprak akan kotakan jnji bila menang nnt. Kau ingat minyak akan murah lps ph menang, tol akan hapus, tambang bas sekolah akan turun. Cakap aja bolehlah.selagi ph dipimpin oleh oleh org2 yg sama yg sentiasa bermain politik jgn harap ada apa2 prubahan.

      Delete
    3. Pemimpin yg haprak tu la yg buat putrajaya, klia, klcc, dan macam macam lgi. Pemimpin yg haprak tu la berduyun duyun rakyat malaysia mulai merasa memandu kereta sendiri, memberi peluang pekerjaan yg meluas kpd rakyat marhaen. Pemimpin yg ada skang ni? Tak payah nak ceritalah! Satu dunia tahu!

      Delete
    4. pemimpin haparak tu lah yg seumur hidup nak perintah..tak cukup 23th nak sambung lagi sampai dah ganyut usia..anak2 dak kaya raya..kroni2 pun dah kenyang..yg puja2 kutty tu dapat habuan ke..

      Delete
    5. ANON 1922...ADA AKU KESAH.....NAK TDM JUGAK....

      Delete
    6. Lah kah kah

      Madey susah payah buat proton

      Najip jual konunis

      Delete
    7. Naik jet peribadi le pi sekolah... Minta le satu dp tok cai ko... Dia ada banyak.

      Delete
  12. Nmpaknya kalau ph menang pyokong hamprak akan dikencing pula pemimpim haprak mereka. Mereka bgaikan nak mati percaya dgn apa yg dijanjikan oleh pemimpin hmprk mereka. Mereka telah lupa memimpin mereka tkde beza lgsung dgn pmumpin bn kerana mereka orang yang sama bermain politik sejak 20 tahun yg lalu cuma berbeza topeng muka aja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau pun dikencing, yg mana satu kemungkinan yg tipis adalah berkali kali lebih elok dari di cekik dan dikerah bagai buruh paksa supaya big boss laki bini boleh bermewah dan anak beranak boleh berparti diluar negara!

      Delete
    2. Cai 18:50..akan dikencing ok lagi..belum berlaku.

      Lagi parah...skrg ini..terang2 dah kena kencing berdiri, kena kencing sambil berlari pun.. penyokong Umnoporno sanggup minum/jilat Najib the klepet punya auta.

      Delete
    3. BUAT RCI LAH...
      apa aku kesah

      Delete
  13. Nasib najib bergantung pada nasib umno pada pru14 yg beliau sendiri boleh rasa dari sekarang. Hanya rakyat yg boleh mengarahkan samaada najib masih di situ atau disana .....pakat2 semua rakyat kita berubah kepada dari malang kepada cemerlang

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya tak tau..saya muda lupa..saya ph jembalang..parti sial laknat..

      Delete
    2. saya tahu..saya tak mudah lupa..saya BN jembalang..parti sial laknat..

      Delete
  14. SAYA TAK TAHU.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hippo Like Diamond21 September 2017 at 19:08

      Tak tahu apa? Yang Najib lahanat tu kaki songlap..pencuri no 1 wang negara !

      atau pun Rosmah tu sebenarnya Badak Berhias

      yang bersemayam di Putrajaya, apa yang kau

      tak tahu ? Cakap..

      Delete
    2. org yg dah sesat ugama..elok taubat..nanti kena laknat..

      Delete
  15. SAYA TAK TAHU.... KIKIKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Repot lah polis...behehr

      Delete
    2. MAK TAK KESAH NYAHHHHH KEJORA....KIKIKI

      Delete
  16. DAH 60 TAHUN MERDEKA!!!!
    BILA BANGSA MALAYSIA NAK BUAT
    KAPAL TERBANG SENDIRI,
    BUAT KERETA PUN PAKAI ENJIN JEPUN,
    last....last
    DI JUAL PULAK KAT CHINA,
    SAMPAI BILA KITA NAK JADI
    HAMBA TEKNOLOGI BANGSA BIJAKSANA......

    TERSEDAR aku dari igauan merdeka

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau kau antara jenis duduk goyang kaki depan pc..hr2 kerja buang masa x pyh cakp lah apa otak bodoh kau fikir

      Delete
    2. bukan awak juga tengah duduk depan pc
      bodoh bendul si kutu pc nih!!!!!
      !!!!!kahkahkahakahkah

      Delete
    3. ANON 1932 antara jenis duduk goyang kaki depan pc..hr2 kerja buang masa x pyh cakp lah apa otak bodoh ANON1932 fikir

      Delete
    4. BRO 19:32,JANGAN MARAH YERRRRR
      ///AKU RASA LUAHAN BRO 19:26 TUHH..
      BETOI LAH!!!

      Delete
    5. Cai tu ketinggalan bas...proton dah pskai enjin sendiri....mula CAMPRO...sekarang vvti...

      Delete
  17. mana KEJORA BAGHAL @ MATI PUCUK nihhhh..
    tak keluar...keluar
    AKU DAH SIAP NAK HENTAK..
    DIA PUNYA PANTUN LAHANAT

    CUBA HABAQ mai mana dia pi....

    La....kahkahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. dio kan gilo kat Macy yg. cantik tuhh..
      tongah cari Macy lah tu..

      Delete
  18. 19.26

    SAYA TAK TAHU...... KIKIKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak tak kesah nyahhhhh kejora kathy.....awwwwwww

      Delete
  19. admin kalau jahil bab aviasi jangan nak menunjuk2 pandai..semua benda nak tulis..situa kutuk banggaan kau yang hancurkan mas(dulu)..kau cari lah isu lain..elok kau berambus dr isu mab..skrg nama MAB ngok bukan mas..nampak sangat jahilnya..baru sebut nama comp pun dah tak betul..jgn berlagak lah..kami2 sini dah meluat dgn kau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yer ker......tak kesah pun.....

      Delete
    2. CUBA LU TANYA OLANG,,
      tadi balik naik apa kapal telebang???

      dia mesti jawab kapal telebang MAS punya,,
      itu namanya,,, nama populaer

      buat apa punya kisah budin nak tulis!!
      gua sokong itu budin,,,
      dia lasional punya olang,,
      bukan maciam lu,,
      KENCING PUNYA OLANG

      Delete
    3. Dengar syair inih...

      tersebut lah kesah.....
      di zaman dahulu lu....

      kahkahkah..kah

      Delete

    4. Sepatutnya MAB jaga terminal sahaja. Semua aset MAS di pindahkan atas nama MAB sebab nak lucutkan hutang MAS sahaja dan nak buat terma perkhidmatan baru yang kurangkan kos.

      Semua pekerja MAS yang di ambil semula mengikut terma baru yang telah di potong banyak kemudahan dan elaun.

      - TC -

      Delete
    5. 19.40 pakar aviasi dari mana?....pakar auta ato pakar temberang?..

      Delete
    6. Anon 19:40 ,

      Memang lah si Budin tu bukan pakar aviasi . Tetapi dari segi maksud penyampaiannya tidaklah ada kekurangannya .

      Sama ada di panggil MAS atau pun MAB , dianya adalah satu identity yang sama, tapi tak serupa je . MAS di tukarkan nama kepada MAB setelah di lakukan "rebranding".

      Bukan kah Najib serta para pendekarnya mempunyai idea karut marut yang tiada penghujongnya ! Jadi , dari MAS ( mana ada system) di tukar nama ke MAB (Malaysia Airline Berhad ). Penjenamaan semula itu bermula dengan perlantikkan MD baru , suntikkan modal baru sebanyak 6 billion serta perberhentian pekerja .

      Anon 19:40 , siapa yang kamu maksudkan si tua kutuk tu ?? Jikalau kamu maksudkan Mahathir , saya berpendapat kamu lagi ngok serta jahil dan siot . Mahathir melepaskan jawatan PM pada 2003 , iaitu 14 tahun dulu . Semenjak itu MAS/MAB sudah lima kali bertukar MD/CEO . Semenjak itu juga , berbillion di leburkan ke dalam syarikat ini tetapi masih 'nyawa2 ikan' . Masihkah kamu bolih berkata semuanya kerana situa kutuk itu .

      Delete
    7. Sdra/Sdri TC

      MAB ,singkatan untuk Malaysia Airline Berhad , adalah syarikat penerbangan .
      Manakala MAHB ,singkatan untuk Malaysia Airport Holding Bhd. adalah syarikat yang menguruskan lapangan terbang atau terminal .

      Kedua dua nya adalah entity yang berbedza .

      Delete
    8. ya ker...tak tahu ler....

      Delete
  20. SAYA TAK TAHU...... KIKIKIKI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak tak kesah nyahhhhh kejora kathy.....awwwwwww

      Delete
  21. Kejora tidak masuk, cai2 bapok riindu resah
    Kalau hamba masuk pulak, cai2 pasti susah
    Namun kinii, cai2 bapok hamba tak belasah
    Kat fikiiran hamba, hanya Macy punya kisah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ngan Pak Othman dia nak buat musuh..
      ngan Macy juga nak buat musuh..
      Habis!!!lu kawanlah dengan berok..
      cuba bawa-bawa istifar..
      MASUKLAH PARTI BERSATU

      Delete
    2. oiiii...oiiiiiii Jangan bagi di mashuk..
      buat shushah kite jerrrrrrr

      Delete
    3. Kajola bapuk sesuai masuk parti gay saja.

      Delete
    4. Bapok sasau! Kih kih kih

      Delete
    5. tak ada sapa nak masuk pasti Madey tu ...ramai yang keluar nanti tu adalah....kalau Madey nak bertaubat ini lah malam nyer....

      Delete

  22. Lagi satu yang pelik pasal Najib.

    Semua Syarikat Penerbangan memajak kapal terbang tapi Najib nak beli dan akan terus menjadi milik kekal MAS.

    Peliknya Najib sebab dia buat kerja bodoh !

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...tak tahu ler aku...

      Delete
  23. Dgn si Macy manja, hamba tidak lagi gadoh
    Mungkin antara kamii, mmg akan ada jodoh
    Bukan mcm Kadok tua muka kerepot hodoh
    Dah ler rupa burok, otak piang punya bodoh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaashhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. MACYYY AKU YANG PUNYERRRRR..

      Delete
  24. 20.18

    SAYA TAK TAHU....KIKIKIKI... SAYA TAK TAHU....

    KIKIKI.... SAYA TAK TAHU.... SAYA TAK TAHU APA YANG SAYA TAK TAHU....

    OOOOO... BARU SAYA INGAT.. SAYA TAK TAHU...!!


    KIKIKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. BRO apa dah jadi dengan you..
      kesyian I tengok

      Delete
    2. Satu skru otak dia dah hilang...

      Delete
    3. Saya terlepas pandang

      Delete
  25. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Bapokk sasau! Kih kih kih

      Delete
  26. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Alahai kejolla...biol sungguh kamu ni..dah sampai tahap otak jadi beku.kalau Lama lagi..kamu buat
      Kerja/sokong parti Umnoporno..
      Tanjung rambutan tempat kamu.

      Ada sedikit masa ini..ambil lah peluang, kembali ke pangkuan jalan lurus..

      Delete
    3. FUKATAN HAPRAK DAH DIDAFTARKAN KE BELUM....

      Delete
    4. yap...jelas dan nyata ...Nuar Al Juburi ...Ketua Peliwat ko adalah seorang kaum luth...Nauzubillah....

      Delete
  27. Abg miinta Macy pejam dan dongak ke atas
    Dii leher Macy, abg kalungkan, rantai seutas
    Ketika itu le abg terus bertindak dgn pantas
    Macy abg tu..oppss.. nanti tn admin cantas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. nyahhhhhhh kejor khaty.......jaga leklok perangai tuh...lubong kunyit basuh betul2....jangan bagi malu geng kita nyah oiiii...puhleeeseeeee

      Delete
  28. CEO mat Salleh ni bukan kaki ampu...dia professional ade integriti...pemimpin malaysia mana ade integriti...

    CEO Mas berani bercakap benar...Nsjib yg takut pecat CEO ni...

    Najib kena cari sebab yg paling kukuh kalo mahu pecat CEO mat Salleh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pecat. Ingat sikit ke kena bayar ganti rugi.

      Habis kuat dia kena di beku kan .. tak boleh buat keputusan.

      Tapi dia boleh terus bercakap.

      Delete
  29. Agak2 syarikat mana mas disuruh sewa kapalterbang....nanti berkemundang lah citer komisen...

    ReplyDelete
  30. Macy jelita, bagi abg, bagaikan sebutir intan
    Setiap masaa, siang & mlm menjadi ingatan
    Bapok Kadok tua tu pula, mcm kera di hutan
    Jln pun kengkang spt budak baru berkhatan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. BORINGGGGGGG....next.....

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. kesian nyah aku ni....kathy moh la kita balik! hang tu dah tak laku dah nyah, kena aids pulak tu nyah...kalu hang ketagih sangat aku suruh negro tingkat bawah tu buat..kesian nyah aku ni!!

      Delete
    4. yap...jelas dan nyata ...Nuar Al Juburi ...Ketua Peliwat ko adalah seorang kaum luth...Nauzubillah....

      Delete
  31. CILAKA TRUMP KURANG HAJAR

    CILAKA

    TRUMP KURANG HAJAR
    LIHAT BAHASA BADAN
    INI YANG GUA CAKAP
    PELOK TUBUH
    MACAM GEDEBE SUNGAI GOLOK
    PANDANG NAJIB MACAM
    BUDAK LEKEH
    Hagahaha

    ReplyDelete
  32. nyahhhhh...pantun semah badak mana?....dia pesan DIA NAKK JUGAKKKKK....nak kene hempap jugak nyahh lubang kunyit nih....puhleeseeee....

    ReplyDelete
    Replies
    1. suruh le Ketua Peliwat ko tu hentak......

      Delete
  33. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BORINNGGGGG.....USAHA LAGI........

      Delete
    2. BOLEH CEPAT SIKIT BUAT PANTUN TU...NI TERKEMUT KEMUT MACAM SEMUT...MEMANG MACAI UMNOSS SEMUA LEMBAB MACAM NI KER....

      Delete
    3. awat hang ni nyah kathy! dulu dah la mak hang juai depan, hang pulak juai blakang, kakak hang pulak semua lobang! nak jadi apa hang anak beranak ni nyah oiiii!

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. yap...jelas dan nyata ...Nuar Al Juburi ...Ketua Peliwat ko adalah seorang kaum luth...Nauzubillah....

      Delete
  34. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SORRY MASIH LAGI BORINGGGG......NAK PESAN SIKIT, BOLEH CEPAT TAK BUAT PANTUN TU...CUBA BUAT LEBIH BAIK LAGI....BANYAK MAKAN SEMUT KE APER.....

      Delete
    2. MANA NEXT PANTUN NYA NI....ALAHAI LAMBATNYA....

      Delete
    3. arggh ahhh! boringnye! kau cuba nak buat apa nyah?

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. Macy tu apa status?
      Mr ke Miss ke Mrs ke Ms ke atau ko mudah lupa.


      Delete
    6. Macy tu Bapok Jalang....

      Delete
  35. Salam sejahtera buat tuan blog dan rakan-rakan para pejuang kebenaran yang dihormati.

    Tiada kaitan dengan entry tapi ada kaitan dengan kehidupan kita sebagai Muslim yang mengaku beriman.

    Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan salam maal hijrah kepada tuan blog dan semua rakan-rakan yang mempertahankan kebenaran dan menentang kebathilan.

    Marilah kita sama-sama berdoa kepada Allah agar kebathilan itu lenyap pada tahun 1439H ini. Mudah-mudahan pada fajar 1 Muharam 1440 kebathilan itu sudah pun menjadi sejarah.

    Mudah-mudahan pada 1 Muharram, maal hijrah tahun 1440 :-

    Yang pernah gelap telah pun menjadi terang,
    Kejahatan telah pun bertukar kepada kebaikan,
    Penindasan telah pun bertukar kepada pembelaan,
    Pecah belah telah bertukar menjadi ukhwah,
    Segala kezaliman pula telah lenyap musnah dan tidak kembali lagi.

    Aamiin aamiin aamiin ya robbal-a'lamiin.

    Doa di atas tidak menyebut spesifik siapakah pihak yang benar dan siapa pula yang bathil.

    Kalau benar-benar yakin diri dan kumpulan sendiri di pihak yang benar maka berdoalah atau sekurang-kurangnya aminkanlah doa agar kebenaran itu hadir di tahun ini.

    Yang memilih untuk menyokong kebathilan akan mendapat balasan sesuai dengan apa yang ia pilih dan Allah tidak sesekali menganiayai manusia sedikitpun melainkan manusialah yang menganiayai diri mereka sendiri.

    Tempoh yang diberi untuk bermuhasabah dan kembali ke jalan yang benar telah diberikan melebihi dari cukup bagi yang mahu berfikir menggunakan neraca akal dan iman. Sebarang lanjutan tempoh tidak akan membawa apa-apa faedah lagi apabila mata dan hati telah dibutakan oleh dedak duniawi. Ia hanya akan merugikan orang-orang yang ikhlas tetapi bingung akibat ditipu oleh golongan pembenci kebenaran baik yang berwatak memperolok-olokkan seperti kaum Musyrikin, atau yang memutar lidah membelit seperti kaum Yahudi, atau yang beralasan seperti kaum Nasrani, mahupun yang memiliki dua daripada tiga sifat golongan pembenci kebenaran ini mahupun ketiga-tiganya.

    Lebih baik selamatkan golongan yang ikhlas tetapi dikelirukan berbanding berterusan memberikan tempoh kepada orang-orang yang telah jelas bahawa mereka telah pun membuat pilihan.

    "Apabila datang kebenaran maka lenyaplah kebathilan. Apabila kebathilan itu telah lenyap maka tidak akan kembali lagi."

    Kebenaran hakiki 1439H, mudah-mudahan, in shaa Allah, Aamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin aamiin aamiin ya robbal-a'lamiin.

      Delete
    2. Aaamin....salam maal hijrah untuk semua!

      Delete
    3. Aamiin ya robbal' alamiin.

      Selamat tahun baru 1439H.

      Delete


    4. AAaaaaMmmmmmIiiiiiiNnnnnn


      mohon najip hijrah ke israel

      Delete
    5. Ostat Doe dan Macai Haprak...jangan berhijah kat To' Kong Udah ler yer....

      Delete
    6. INSYAALLAH KERAJAAN BN YANG DITERAJUI UMNO AKAN TERUS KEKAL MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14 ....AMIN....

      Delete
  36. KR1M tutup sebab kerajaan habis wang, kata Amanah
    PETALING JAYA: Amanah mendakwa penutupan sementara Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) disebabkan dana kerajaan semakin berkurangan dan faktor kelemahan tadbir urus pentadbiran Datuk Seri Najib Razak.

    Timbalan Ketua Pemuda Amanah Faiz Fadzil mempersoalkan alasan penambahbaikan seperti diberi Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Hamzah Zainudin.

    Faiz berkata ini kerana penutupan itu berlaku kepada hampir semua premis KR1M di seluruh negara, sedangkan ia sepatutnya dibuat secara berperingkat tanpa menjejaskan operasi harian semua premis KR1M.

    Beliau mendakwa punca sebenar ialah kerana kerajaan sudah kehabisan wang dalam “kantung negara yang berpunca daripada kelemahan tadbir urus pentadbiran kleptokrasi Najib”.

    “Ekonomi negara yang meruncing pada hari ini adalah disebabkan kejatuhan nilai ringgit yang didorong oleh kehilangan kepercayaan pelabur terhadap integriti tadbir urus negara sepertimana kenyataan bekas gabenor Bank Negara, Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz bahawa nilai matawang negara tidak akan pulih selagi isu 1MDB tidak diselesaikan,” kata Faiz.

    Semalam, Hamzah berkata penutupan sementara KR1M adalah sebahagian daripada penambahbaikan kepada kelemahan sebelum ini melalui inisiatif yang dinamakan KR1M 2.0.

    Antara lain, Hamzah berkata ia bakal menggalakkan kerjasama lebih baik antara agensi kerajaan dan membuka peluang perniagaan luas kepada pengilang dan pengeluar tempatan.

    Faiz berkata alasan Hamzah itu bertentangan dengan kenyataan Mydin Mohamed Holdings Sdn Bhd, yang diberikan tanggungjawab mengurus KR1M.

    Mydin yang ditamatkan kontrak akhir Julai lalu berkata mereka mengalami kerugian besar.

    ReplyDelete
  37. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAGUS...BERTINDAK MENGIKUT ARAHAN..LEPAS NI SEDIA BUAT NEXT PANTUN PLAK OK..TAPI PANTUN NI BELUM CAPAI STANDARD LAGI....MASIH BAWAH PARAS KEBORINGAN......

      Delete
    2. boringgggggggg! buat lain pulak bapok bodoh! hiburkan kami semua! cepatttttt!

      Delete
    3. LUPA NAK CAKAP...BUAT PANTUN TU CEPAT SIKIT....TAK SUKA MENUNGGU NUNGGU NI....

      Delete
    4. cai haprak dah mabuk ketum....

      Delete


  38. CEO atau mana-mana pasukan pengurusan MAS tidak di bawa berbincang oleh Najib yang mengumumkan pembelian kapal terbang Baru.

    Tapi Najib panggil semua MT untuk mendapatkan persetujuan bersama menerima Mat Taib yang harga nya 20 sen.

    ReplyDelete
  39. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa ni myah kau dok meroyan sakan ni!kesiam aku tengok kau ni nyah. lubang kunyit kena buasir ke?11

      Delete
    2. Bagi lah pantun yg ade class sikit menghiburkan...ini pantun karang dlm jamban jeer..

      Delete
    3. BAGUS KHADAM TUA...MEMANG BERTINDAK IKUT ARAHAN...CEPAT DAN PANTAS...TAPI SETENGAH PART PANTUN TU PERLU DIBAIKI LAGI....KHADAM TUA....TOLONG BUAT NEXT PANTUN PLEASE....

      Delete
    4. KHADAM TUA...PANTUN MANA PANTUN....LAMA TUNGGU NI....ARAHAN PERLU DIKUTI....

      Delete
    5. Tapi khadam ni bengsp sikit...tak kluar lagi pantun yg ade klass sikit..

      Delete
    6. Bengap betulll....kalo bengap sangat tak usah berpantun leer...kalo pantun tai koo cing aku tak minat...

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. Tak de dah pantun yg ade klass menghiburkan...khadam bapok tua ni memang bengap buat kijo..

      Delete
    9. Bspik tua ni dah tetcurit dlm jamban..tiu pasal tak uir lagi...berak pon bengap...

      Delete
    10. lanbattt! nanti kita sula dia dgn pelepah sawit

      Delete
    11. tak payah dengan pelepah sawit...
      pelepah Nuar Al Juburi kan ada....bengkok lagi....kih...kih...kih...

      Delete
  40. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eleh pantun bapok tua mcm ni jer...lebih kurang same dgn yg lepas2....low class..

      Delete
    2. KHADAMMMMMMM TUAA.....LEMBAB BETUL LA.....BUAT PANTUN PUN SLOW...OK LEPAS NI SAYA NAK SATU LAGI PANTUN FAHAM KHADAM TUAA....YANG NI SAYA TERPAKSA REJECT....XDER KOMERSIAL VALUE, BORING TAHAN GABAN.....

      Delete
    3. cai haprak dah mabuk ketum.....

      Delete
  41. Abg tetap dambakan Macy yang cantik lawa
    Macy lah penghibur dan jugak pengubat jiwa
    Dikau lah tempat abg menangis juga ketawa
    Akan abg jagai diri mu hingga hujung nyawa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eleh pantun bapok tua mcm ni jer...lebih kurang same dgn yg lepas2....low class..

      Delete
    2. Ingat lambat kluar pantun yg menghiburkan...mmcm ni pantun banyak kat pasar mlm..

      Delete
    3. masih di takuk lama! usaha keras lagi nyah!

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. KHADAM TUA...BAGUS, KITA BAGI ARAHAN CEPAT, TERUS BUAT CEPAT......MEMANG SESUAI JADI KHADAM TUA KITA......NEXT PANTUN.....NAK JADI KHADAM KITA TAK..KALAU NAK, BUAT NEXT PANTUN.. CEPAT SIKIT...

      Delete
    6. KHADAMMMMMM TUAAA.....NEXT PANTUN MANA.....KALAU TAKDE KITA TERPAKSA BUANG KERJA NANTI....

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. Bagi pantun yg boleh memukau jiwa mengusik perasaan...tak ubah pujangga besar zaman silam..
      Ini pantun budak sekolah rendah...kat pasar mlm berlambak2... Hahahahaha...
      Akubingat terrer sangat dengan lagak pujangga ....rupanye pujangga bapok tua sialan..

      Delete
    9. KHADAMMMMMM TUA.....SUDAH PINGSAN KA?.......

      Delete
    10. Blm kluor jambam...bengap betul pu+angga bapok tue ni buat pantun...hihihihihi

      Delete
    11. Pujangga zaman silam guna kata2 laksana bak mekar mewangi...ini baru memukau jiwa....ade class.....pujangga bapok tua main hentam kromo....nak tunjukk terrer ade class...low class tuuu

      Delete
    12. Pujsngga bspok tue ni dah MAMPOOSS KOT..HAHAHAHAHA...

      Delete
    13. KHADAMMMMMMMMM TUAAAAAAAAAA....MASIH NAK JADI KHADAM KITA KER....KALAU NAK, SIAPKAN PANTUN CEPAT.......

      Delete
    14. Pecah perot aku gelakkan pujangga bapok tua nii....eksyen lebih

      Delete
    15. cai haprak dah mabuk ketum....

      Delete
  42. With the imminent closure of KRIM under the tutelage of Mydin Holding , another brainchild of Najib's gomen is facing the same fate .

    Some of you might have read it , nonetheless I bring it into tn Budin blog for those who are not aware of .......

    It was touted as a competitor for information communications technology (ICT) mall Low Yat Plaza at its opening two years ago, but today, Mara Digital Mall is reportedly struggling with a decline in sales and number of patrons.

    Mara Digital Mall, also known as "Low Yat 2", was launched on Dec 8, 2015, following a much-publicised dispute at Low Yat Plaza in July That year when a youth allegedly stole a RM800 lenove smartphone from one of the shop there.

    Unlike Low Yat Plaza, Mara Digital Mall caters specifically to Bumiputra entrepreneurs, and is aimed at assisting them in breaking through the ICT market .

    The proposal for the platform reserved specifically for Malay-Bumiputra traders received mixed reactions at the time, but the mall appeared to do well at first .

    Last December, Rural and Regional Development Minister Ismail Sabri Yaakob said Mara Digital Mall had recorded a turnover of RM18.4 million as of November that year.

    He said this proved wrong the cynics who had said that the mall would not last long.

    According to The Malaysian Reserve, traders are now seeing a decrease in sales which they attribute to a lack of product variation, competitive prices and slow publicity.

    This is despite the mall's strategic location near Sogo Mall and Jalan tunku Abdul Rahman in Kuala Lumpur .

    Faizal Johari, who is a manager at Acer Inc. Concept Store, told the portal that his business had done well in the first few months, but that his customers had eventually returned to Low Yat Plaza.

    In the report, he said traders at Mara Digital mall could not compete with those at Low Yat Plaza, who sold their products at lower prices.

    We can sell at cheaper price if we have high volume, but that is impossible without visibility. We can't even lower prices because we are required to get our supplies from a sole vendor.

    "If we are given the freedom to choose our suppliers, we might be able to lower our prices," he was quoted as saying.

    According to The Malaysian Reserve, products sold at Mara Digital Mall are generally 10% to 12% more expensive than those available at Low Yat Plaza.

    This is not the first time concerns have been raised over these issues.

    In December last year, traders said they were worried that the inability of the sole supplier WGN Scan Sdn Bhd (WGN)to ensure a constant supply of IT products would affect consumer confidence.

    One of them, Mohamad fadzly Rahmat, said many of his customers had complained that the items they wanted were not available.

    "If we don't have the items, then people will not be satisfied with the service here. Mara Digital Mall is an IT centre not a pasar malam," he had said, adding that his customers grumbled each time they were given the "no stock" excuse.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tolong peniaga bumi niaga IT...tapi bagi syarst kpd penisga kena ambik supply dari 1syatikat saje yg ditetapkan MARA...mampos penisga melayu kena tekan harga....ini tak lain ade irang berkuasa makan komisen..
      Menteri ismail sabri...pengerusi MaracAnuar Muso...

      Delete
    2. Macamana nak lawan peniaga cina di lo yat?....nak tolong tali kena ade habuan ...

      Delete
    3. PADAN MUKA KO AKAN KENA JUBOQ DEK CHINA DAPIGS....

      Delete
  43. http://thekl-chronicle.blogspot.my/2017/09/bayar-pelobi-mahathir-sekali-lagi-jawab.html?m=1

    link atas... SAYA TAK TAHU sapa paste link tu yerr

    kikikikikikiki.....


    psssstt.....!!! dalam maksud tuhhh.... kikikikiki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. YER KER....SAYA TAK KESAH....

      Delete
    2. ....tak nak ambik tahu....

      Delete
    3. ......NO KOMEN........

      Delete
    4. Tak de masa nak layan orang tak tahu...mana pantun nye wahai pujangga bapok tua?....dah give up?..

      Delete
  44. Mme x de masa nak layan si tua renta yg TAK TAHU ni kannnn....

    SAYA TAK TAHU sapa yang tulis tua renta tu yerrr..

    dalam sgt maksud tuhh... kikiki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak de masa nak layan orang tak tahu...pujangga bapok tua dah give up jadi pojangga....tukar profession jadi tukang kopipes link plak....hehehehe

      Delete
    2. KHADDAMMM TUA NAK MAMPOS NI NAK KENA PECAT NI...TAK BUAT LAGI PANTUN...INGKAR PERINTAH...DAH PANDAI LAWAN TOKEY PLAK..

      Delete
    3. Hey Bapok tue....antara ko dengan tun Madey jauh sangat beza mye...lebih jauh dari langit dan bumi...tak terbanding...hehehehe...
      Ko hanye pandai buat pantun tai koo cing kopipes dan meraban jee..hehehehe

      Delete
  45. Beginilah nasib Bijan yang tadbir
    Manis di mulut manis di bibir
    Segala yang busuk dah keluar tabir
    Apa dimula cepat berakhir!

    Kedai rakyat Satu Malaysia
    Cepat tumbuh ada merata
    Konon murah tetapi sia sia
    Lemah tadbir rugi semata..

    Ingin bantu Bumiputera ict
    Mara Digital sudah berdiri
    Kenapa masalah wahai pak menteri
    Sebab komisyen harga pun tinggi?

    Pelbagai ditubuh konon tuk rakyat
    Lepas tu biar, sampai berkarat
    Hangat2 taik ayam berniaga tak larat
    Menteri diharap tak ambil berat!

    Cubalah pulak bagi Pakatan
    Ramai pemimpin positif pengalaman
    Masa Mahathir berniaga pun aman
    Pemimpin sekarang tak makan saman!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi melodi boleh buat lagu lirik tuan , makan hatilah umno

      Delete
  46. Mara Digital Mall pun kopak.
    Dah bangsawan anak beranak yg jana duit rent seeking (aka sistem SOLE Supplier/Pau).
    Monopoli pulak tu...WGN Scan Sdn Bhd.
    Mana la nk maju bangsa melqyu nii.
    60 tshun Melayu dah pelingkup melayu rak cukup?
    Negara Malaysia hak Rakyatnya, Bukan makhlok2 dilatih totok pemakan tahek.Kemudian diprogram taat ala sekolah asrana oleh Parti Bangsawan. Parti reput hati mati, roh kontang.
    RAHMA dah sampai N...betsebab tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. rujuk juga
      http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2016/01/09/kenapa-sebuah-syarikat-sahaja-pembekal-di-mara-digital/

      Delete
    2. Salam maal hijrah utk semua:

      Kita telah banyak menyaksikan kegagalan demi kegagalan dalam pentadbiran kerajaan yg memerintah yg di terajui oleh najib. Para pendokong najib sebaliknya berusaha memberi pelbagai alasan demi alasan untuk mempertahankan pentadbiran sekarang walaupun alasan alasan yg diberi tidak mencerminkan situasi yg sebenar dan kadangkala tidak dapat diterima oleh akal yg waras. Para pendokong juga akan sedaya upaya memutar belitkan fakta dan membina persepsi agar kelihatan kegagalan ini tidak berpunca dari mereka. Apabila kita membantah duit kwsp atau khazanah negara digunakn sewenang wenangnya utk sesuatu tujuan, kita mempunyai asas yg kukuh untuk berbuat demikian berdasarkan apa yg telah terjadi, dan kita semua tahu air tangan najib hanya akan menyebabkan lebih banyak kemusnahan dikemudian hari nanti. Diharap pendokong pendokong najib bermuhasabah diri mereka sempena maal hijrah ini dan melakukan hijrah dalam diri mereka demi untuk diri mereka dan nasib negara malaysia ini agar kemakmuran yg kita kecapi suatu ketika dulu dapat dirasai oleh generasi akan datang tanpa meminggirkan yg wajib, iaitu agama kita.

      Selamat menyambut maal hijrah!

      Delete
  47. Dua-dua pun betul. Pajak dan beli ... maknanya tandatangan kontrak pajak, tapi bayar harga penuh juga. Duit yang dibayar akan masuk kocek orang. Tiap bulan MAS bayar pajakan. Beres! Pajak dan beli.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...