Monday, 4 September 2017

SATU LAGI SUARA BERHARGA DARI ISTANA


Negara punya institusi yang lebih baik dan memiliki lebih kebebasan pada 'zaman awalnya' ketika ia dipimpin golongan penguasa yang tidak menyalahgunakan kuasa mereka, kata Tunku Zain al-Abidin Tuanku Muhriz, presiden Institute for Democracy and Economic Affairs (Ideas).

"Saya fikir sangat penting untuk mengenal pasti golongan elit yang menyalahgunakan instrumen dan jentera kerajaan untuk memperkaya diri mereka.

"Saya kira jika melihat kembali pada sejarah, saya fikir kita akan bersetuju pada zaman awalnya, ketika kita dipimpin oleh golongan elit (yang tidak berhasrat untuk memperkaya diri mereka), kita memiliki semak dan imbang yang lebih baik, kepimpinan yang lebih baik, intitusi yang lebih baik. Kita memiliki kebebasan yang lebih," kata beliau dalam dalam satu sidang demokrasi di Kuala Lumpur semalam.

Siapa Tunku Zain al-Abidin Tuanku Muhriz?

Beliau adalah anakanda kepada Tuanku Muhriz Tuanku Munawir, Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan Darul Khusus.

Bermakna, satu lagi suara daripada Istana telah muncul yang jelas memperlihatkan keadaan negara ketika ini tidaklah sebaik seperti yang digembar-gemburkan oleh media propaganda.

Keadaan negara, hakikatnya bukan saja tidak diyakini akan menjadi lebih baik pada masa depan dengan kepimpinan sedia ada, malah ternyata lebih buruk jika dibandingkan dengan era-era terdahulu.

Sebelum ini, Sultan Perak, Sultan Nazrin Shah dan Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim adalah dua suara keramat dan berdaulat daripada Istana yang kerap tampil memperkatakan tentang rasuah dan penyalahgunaan kuasa dalam negara.

Sesungguhnya, kemunculan suara-suara daripada Istana seperti ini adalah pedoman paling berharga buat rakyat untuk memastikan negara ini sentiasa menjadi lebih baik, lebih baik dan terus lebih baik di masa-masa hadapan.

Lalu, marilah kita bersatu mewujudkan kerajaan baru untuk masa depan Malaysia yang lebih jitu dan tidak haru-biru. (ShahbudinHusin 04/09/2017).

313 comments:

  1. JOM REPUBLIK




    HAPUSKAN RAJA SAUDI WAHABI GILABABI



    JOM REPUBLIK

    ReplyDelete
    Replies
    1. King siulman !!!


      Mana 3 putera Arab yang ko kidnap atas arahan anak putera darah muda otak mereng ko tengku mahakota

      Marilah berdoa. Dua kota suci di 'rampa$ ' oleh keturnan sayedina ali.. Mereka yang telah bersyiah untuk pertahankan khalifah ali dari golongan bid'ah wal jamaah


      JOM REPUBLIK

      Delete
    2. Sebelum sapa sapa wahabi HADI nak.komen ...


      JOM MELANCONG KE TENRAN DAN QOM ... ADA BILIK UTK BACKPACKERS... GOOGLE HOSTEL TEHRAN... KAWAN BAIK ANA URUSKAN.. SIAP WIFI BREAKFAST BARU USD15



      JOM MELAWAT IRAN ... MASUK KE MASJID 'SYIAH' BUKA KITAB 13(-1) IMAM IMAM TERSOHOR.. BANDINGKAN DGN AJARAN HADI WAHABI RUSILA..


      Jgn lupa naik pesawat QATAR airways..ke sana.. Aluakbar..

      Delete
    3. Negara punya institusi yang lebih baik dan memiliki lebih kebebasan pada 'zaman awalnya' ketika ia dipimpin golongan penguasa yang tidak menyalahgunakan kuasa mereka, kata Tunku Zain al-Abidin Tuanku Muhriz, presiden Institute for Democracy and Economic Affairs (Ideas).

      "Saya fikir sangat penting untuk mengenal pasti golongan elit yang menyalahgunakan instrumen dan jentera kerajaan untuk memperkaya diri mereka.

      "Saya kira jika melihat kembali pada sejarah, saya fikir kita akan bersetuju pada zaman awalnya, ketika kita dipimpin oleh golongan elit (yang tidak berhasrat untuk memperkaya diri mereka), kita memiliki semak dan imbang yang lebih baik, kepimpinan yang lebih baik, intitusi yang lebih baik. Kita memiliki kebebasan yang lebih," kata beliau dalam dalam satu sidang demokrasi di Kuala Lumpur semalam.



      Biar seribu kerabat bersuara....totok anjing umno bukan nak peduli,yang depa peduli umno mesti disokong sampai mampossssssss....tak kita melayu merempat,merana,mwlingkop janji umno mesti hidup bak kata jamal tongkol kayu

      Delete
    4. Semasa Tun Razak atau Tun hussen yg d gelar org istana kebanyakan telah guna I.S.A melalui tan Sri Ghazali



      Yang aku heran Y.a.M tunku kerabat raja kedah tak berani nak I.S.A kan Lee kuan yuu???


      Mana telor tunku???? British pegang ker?


      Setiap P.M Malaysia tak kira keranat atau elit mereka semua haram jadah sumbat org dalam penjara tanpa bicara!!!

      Jangan kita kasi muka sama golongan 'hero baru' dari keturunan kerabat jika mereka enggan lepaskan 'title' DYTM dan masuk ke gelanggang politik bersama rakyat marhaen mcm raja bahrin dan tengku puji !!!! Jgn kita terpedaya sama IDEAS kolot ini

      Delete
    5. Idea apa yang kolot bro?

      Delete
    6. Di ulang balik cerita lama

      Statement IDEAS BERTUMPU kpd yang lalu. Tiada idea baru . Seperti reformasi pilihanraya atau transformasi kerajaan..

      IDEAS SUDAH TIDAK RELEVEN BERBANDING INVOKE YANG LEBIH KEDEPAN DAN MENYELURB..


      IDEAS NI MACAM UCAPAN DYMM SULTAN NAZRIN.. YANG DIPETIK HARAKAH DAN UTUSAN....

      BAGI KAMI SATU KEADAAN DI MANA UCAPAN SULTAN ATAU RAJA MUDA YANG DI AMBIL SERIUS OLEH KERAJAAN ??? YANG KATA KATA MULIA INI DI TRANSFORM KEPADA ACTION OLEH PIHAK KERAJAAN



      MANA TINDAKAN TERHADAP 1MDB YANG DI SEBUT DALAM MESYUARAT MAJLIS RAJA RAJA ???


      APAKAH 1MDB DI.AMBIL ALIH MOF SUDAH MENCUKUPI?? DAN MEMUASHATI MAJLIS RAJA RAJA???

      APA IDEAS TAKUT UNTUK MEMIHAK??? IDEAS LEBIH KOLOT DARI INVOKE

      Delete
  2. Tonton BBC WORLD NEWS


    4PUTERA RAJA SAUDI KENA KIDNAPPED


    ANAK SEDARA RAJA SALMAN PUN HILANG LESAP...DI GENEVA MASUK PESAWAT SAUDEE TERUS DISSAPEARED


    HAPUSKAN RAJA HILA RAJA FIRAUN IKAN SALADMAN



    JOM REPUBLIK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya Malaysiabaru.

      Delete
    2. Syukran ahlan wasalan


      Selamat hari qurban...


      Hari raya haji adalah bahasa ungkapan kurang tepat..menyimpang sebab kami tak tunai haji pun tahun ini

      Tapi qurban ada buat


      5hari cuti kami qurban duit belanja kpd Najib melalui GST sebanyak rm 381.00 in 5 days

      That means we have spent 106% more.. Kalau bijak mcm asmin mangkok ali.. Lu boleh kira brp..

      Delete
  3. Ada betulnya kata-kata dia ni.
    Golongan elit sekarang ni lebih mirip mempergunakan kedudukan dan status masing-masing untuk memperkayakan diri sendiri, mengenepikan hak rakyat hingga boleh membawa keburukan kepada negara.
    Juga terdapat golongan istana yang bersikap sama seperti ini kerana mereka juga sebahagian daripada golongan elit.
    Yang melopong rakyat marhain.

    ReplyDelete
  4. Di Malaysia

    MAHARAJA NAJIP


    AGONG PUN TARAK KYASA DI BAWAH SISTEM RAJA PERLEMBAGAAN NAK GANTI PM KLEPTOKRAT



    APA GUNA ANAK RAJA BERSUARA KALAU SETAKAT BUNYI MCM ITIK DALAM KANDANG SRI MENANTI...


    MENANTI LAAAAH SAMPAI NAJIP DI GANTIIII



    KALAU BERANI DYM JADILAH MACAM Y.M RAJA BAHRIN SHAH. BARU KELAS!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'Labu' di atas tu belum makan Ubat lagi ... Tu yg duk merepet macam org di T Rambutan.

      Delete
    2. SEBAB BANYAK SANGAT MINUM AIR KETUM...TU SEBAB MEROYAN BENAU DIA PAGI NI ....
      HE...HE...HE..KECIAN MALAYSIA...BARU...KONON...

      Delete
    3. Malaysia baru bermakna

      Tiada yang kolot dan lama


      Tiada pemimpin yg lahir dari burit umno... Tiada yang pernah makan dedak umno..


      Malaysi baru adalah Malaysia tanpa amalan lama...semua amalan baru..


      Bukan saja otak baru pemikiran baru tapi segala galanya negara baru..

      Siapa pergi bersih 5.0 mesti paham apa itu Malaysia baru..!!!


      Lu komen macam tahap tahi umno walau lu dah join pkr.. Masih wujud amalan umno dalam pkr...

      Kami lebih tabik bersatu cap munge kerana sudah 100% taubat tanpa ada sikit pun amalan lama umno!!!

      Delete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat berbelanja ya, Mba Sri...

      ...kasi putaran banyak banyak..

      Delete


  6. Akhirnya dapat juga dengar suara dari Istana Adat Pepatih.

    JOHOR, PERAK DAN NEGERI SEMBILAN.
    NEGERI-NEGERIBLAIN RAKYAT NYA TERKILAN..


    Harap Istana Perlis pulak lah selepas ini..

    ReplyDelete
  7. Malaysia dulu memang bebas dan negara dipimpin oleh penguasa yg tak meyalahguna kuasa...

    Perubahan yg ketara berlaku pada zaman madey:

    1) Media cetak dan elektronik dikawal oleh dia

    2) Institusi kehakiman dikacau dan diubah

    3) Institusi raja di kacau oleh madey

    4) ISA digunakan secara semberono termasuk kpd musuh politik

    5) Kes2 kerugian berbillion ringgit diletak dibawah carpet (mudah nak buat semua ni sebab media dikontrol oleh Madey)

    6) Salah guna kuasa dan kayakan Kroni berleluasa

    7) Byk perjanjian konsesi yg merugikan rakyat ditandatangani tanpa melihat impak masa hadapan

    8) Rasuah pun banyak tapi tak tersebar sebab media dikawal oleh Madey.

    9) Sebab tu Mat Sabu pernah kata Madey bapak perompak negara....Lim Kit Sinag kata negara kerugian lebih 200 billion sebab kroni.....Anwar kata Madey bapak rasuah negara....dan byk lagi..

    10) Byk lagi.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...
      AKU DAH LUPA....
      MELAYU MUDAH LUPA....MACAM MADEY...
      SEBAB DIA DAH NYANYUKKKK....KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete
    2. Malaysian Cybertrooper4 September 2017 at 10:15

      Anon Talibarut 0952,
      Jangan cakap macam org bodoh la...

      1) Media cetak & elektronik dikawal oleh Tun konon... Weh! BANGANG! Internet muncul zaman siapa? Zaman Najib ke? Elok ja Tun benarkan pengunaan Internet. Takde di kontrol pun. Suratkhabar Harakah & sebagainya boleh pun dapat kelulusan untuk penerbitan mereka.

      2) Institusi kehakiman dikacau & di ubah? Itu kerja boss ko si Najib.

      3) Institusi Raja dikacau? Ada ke raja-raja bersuara macam sekarang ni kalau betul Tun kacau institusi diraja.

      Jangan buat lawak bodo la Cai.

      Delete
    3. Anon 0952, terima kasih kerana mengingatkan kembali mereka yg 'terlupa' ini sebab mereka rakyat bangun menentang TDM. Kini mereka mahu kitar semula pimpinan yg 'rosak' ini. Mereka sibuk dgn saham FGV jatuh tapi lupa 'kehilangan' berbillion billion duit rakyat dari Forex sampai ke Perwaja. Hatta mereka marah RCI Forex diadakan. Mereka tuduh keluarga DSN kaya tapi lupa pada keluarga TDM yg super kaya. Mereka sibuk menuduh DSN menyamun walau satu siasatan pun tak menyokong demikian. Mereka cukup percaya dgn kafir CRB dan LGE dan menolak org Islam seperti Menteri Luar Saudi. Mereka benci dan caci ulama PAS/UMNOdan masa yg sama cinta dan percaya dgn kafir DAP. Mereka dah tak nampak buruk perbuatan mereka bahkan setan perlihatkan perbuatan mereka sebagai indah. Seolah hati mereka dah tertutup - na'uzubillah. Kita doa Allah akan perlihatkan mereka kebenaran.

      Delete

    4. Kalau dah kata zaman TDM teruk, mengapa zaman najib ni bertambak teruk dan parah lagi barah rasuah, salah guna kuasa dan penindasan kebebasan bersuara?

      Perbaiki lah, bukan buat lebih teruk lagi.

      Delete
    5. saham FGV jatuh???????

      keluarga DSN kaya?????

      DSN menyamun???????


      Kita doa Allah akan perlihatkan mereka kebenaran.......

      Delete
    6. Mr J at 11:28,
      "keluarga DSN kaya tapi lupa pada keluarga TDM yg super kaya."

      TYT Sarawak mantan KM Sarawak tak nak masukkan dlm buku sekali ke...?

      Delete
  8. HE...HE...HE...
    MALAYSIA LAMA DAH MEROYAN....KIKI....KIKI...KIKI...
    SUDAH LER KO BUDIN...
    SIAASMIN MB JAMBAN DAN NUAR AL JUBURI MASIH MENGHARAPKA ADA SINAR ANTARA PKR DAN PAS....
    KIKI...KIKI...KIKI...KAH...KAH...KAH..AJH..
    BIASA LER ORANG KALAU DAH GILA TALAK....
    MEMANG AKAN JADI SEWEL....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1 cent worth idea

      Delete
    2. anon 10.04

      baca komen dan fikirkan dengan hati yg bersih..

      Itupun kalau kau betul2 nak cari kebenaran

      Delete
    3. Baca ulasan dipenuhi istilah najis & kotor dgn hati yg bersih...?

      Delete
    4. Serupalah jugak dgn organisasi kunun "pembela" BN si anon 10:10.

      Organisasinya bersih tapi pemimpinnya kotor.
      Rumusannya: Rakyat harus terima pentadbirannya dgn hati yg bersih dan terbuka.

      WALHAL, rakyat juga ada pilihan lain dan bebas utk memilih...!!!
      Masih nak kekalkan yg sedia ada dgn alasan "terima dgn hati yg bersih"...???

      Tak ke bangang tahap cipan namanya tu...

      Delete
    5. Nak buat camner... setidak2nya 47% rakyat Malaysia yg layak mengundi dah memang bodoh...

      Delete
  9. Malaysian Cybertrooper4 September 2017 at 10:07

    Anon 0952 & 0958

    Sediri komen sendiri balas... Kesian... Dah takde orang nak sokong Bijan ko tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 10.07

      baca komen dan fikirkan dengan hati yg bersih..

      Itupun kalau kau betul2 nak cari kebenaran

      Delete
    2. Kebenaran?
      Selami apa perkara paling asas yg rakyat mahu:
      • tadbir urus berorientasikan kebajikan rakyat. Tggjwb asas kerajaan yg memerintah - penyediaan insfrastruktur, perumahan, pendidikan, kesihatan.
      • tadbir urus penuh amanah.
      • pentadbir yg tidak dicemari salahlaku.
      • tadbir urus yg bebas ketirisan.
      • kebijaksanaan tadbir urus yg merancakkan ekonomi rakyat dan negara.
      • tadbir urus yg boleh membudayakan sahsiah, sikap & keperibadian contoh di klgn rakyat.
      • pentadbiran yg mampu membenteras & cegah potensi utk berlakunya salahlaku & ketirisan dlm tadbir urus.

      Delete
    3. Sambungan...

      Yang ini, BN sudah tidak mampu

      Delete
  10. Tunku Zain...ni umur dia berapa??

    Dia pernah hidup zaman madey tak??

    Madey boleh berkuasa 22 tahuan sebab media dia kontrol dan masa tu tak ada internet..

    Kalau ada internet dan media tak dikawal , rasanya madey tak lama memerintah..

    Zaman Najib:

    1) Media ada kebebasan tetapi kena patuh regulation yg ditetapam

    2) Ada internet - itu pun pembangknag masih kalah.

    3) Lebih bebas bernbanding masa zaman Madey

    Makna demokrasi yg masih ramai tak faham:

    - Pilihanraya adalah untuk memeilih kerajaan.

    - Selepas piliharnaya sepatutnya semua rakyat termasuk pembangknag yg kalah, kena bersama-sama dengan kerajaan yg dipilih menyokong semua apa yg dirancang oleh kerajaan yg dipilih

    - Bukan berterusan berpolitik.

    - Kalau nak berpilitik atau berkempen, tunggu 5 tahun lagi. Masa tu boleh nilai samada kerajaan yg dipilih telah melaksnakan tugas denagn baik atau tidak. Kalau tak puas hati, boleh bertanding untuk PRU yg berikutnya..

    Di Malaysia, pembangknag tak demokratik.
    Dah kalah, tapi masih nak berplitik dan nak menjatuhkan kerajaan.
    Tunggulah 5 tahun lagi next PRU..

    Inilah yg Tunku Zain kena stresskan...

    Kalau tidak , apa guna demokrasi??
    Kalau yg kalah masih cuba nk jatuhkan kerajaan yg menang secara dmokrasi dan mengganggu serta mensabotaj semua rancangan kerjaan yg terpilih....


    ReplyDelete
    Replies
    1. Demokrasi ala najib semua BERPILIH.
      rci untuk orng lain,rci untuk kes altantuya?
      rci untuk 1mdb?
      Inilah sebab raja2 sekarang dah sedar,rakyat kena gst,pemimpin bermewah2 dgn shopping dgn jet peribadi

      Delete
    2. 10:07,

      Bukanlah suatu yg pelik, berlaku di serata negara dlm dunia pun; jika pihak pembangkangnya tak henti2 berpolitik.
      Yg kononnya tak support usaha pentadbiran kerajaan yg menang.

      Tetapi..., kerajaan yg menang, tak henti2 menghabiskan effort masa, duit & tenaga dgn tak henti2 berpolitik berpropaganda hingga urusan mentadbir & memakmurkan negara jadi terabai, adalah suatu perkara yg PELIK...!
      Not fit utk memerintah.
      Moral: wajib ditukar...!

      Delete
    3. Anon 1007, mereka pilih pilih org istana. Bila Sultan Johor basuh TDM tiada lapur. Bila Agung Sultan Kedah tidak layan tuntutan TDM minta pecat DSN juga tidak dilapur. Cubalah siasat apa pendapat Agung kini terhadap TDM. IDEAS ini memang merupakan pertubuhan liberal pendokong pembangkang yg diketuai Wan Saiful Wan Jan. Apakah nak heran kalau mereka dlm organisasi ini cuba burukkan kerajaan? Memang itu tujuan tubuhnya NGO ini.

      Delete
    4. J, taik tu org x cakap busuk kalau bukan kerana ianya betul betul busuk. Kalau kau suka cium taik, jgn pula nak suruh org lain ikut sama!

      Delete
  11. High time for the rakyat,to get rid the dacing berkarat and naked kris..
    hUMBAN PENJAJAH DACIN/UMNO..FOREVER.Warisan penjajah barat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysia makmur dibawah BN

      Hidup UMNO dan BN

      Tumbang PH yang akan hancur sblm PRU

      Lepas PRU nanti amanah dan pbbm akan berkubur

      PRU dah dekat ni....PH masih tak didafter lagi

      Jgn jadi penipu rakyat sekali lagi!!!

      Delete
    2. Cepatlah bubarkan Parlimen... kan PH masih tak berdaftar.

      Apa lagi nak ditunggu...?
      BN berada pada titik yg lemah, lagging time tak akan mampu pulihkan situasi titik yg lemah tersebut...

      Delete
  12. dalam banyak raja kat malaysia..ada srg maharaja..

    Ada orang nak mati bersama dia.
    Ada orang sanggup mati demi dia.
    Ada orang janji. setia pd dia sampai mati..
    Ada orang sanggup berjuang demi dia..
    Ada orang sanggup dihina demi dia..
    Ada orang sanggup dikambingkan demi dia


    Itulah maharaja najibul ulam raja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ADA SATU LAGI MAHARAJA......TERSOHOR....
      MAHARAJA KUTTY....MAHAZALIM DAN MAHAFIRAUN....
      SIAPA LAGI....KALAU ...MADEY MAMAK KERALA KUTTY....
      KIKI...KIKI....KIKI...

      Delete
    2. anon 10.17

      Terbaekkk....mahafiraun dan mahazalim.

      Siapa yg bagi gelaran tu??? Yg bagi tu semua sekarang tengah jilat ludah berkahak hijau dia

      memang tak malu dan tak ada prinsip hidup!!!

      Delete
    3. Menyokong penyamun kira prinsip hidup korang ke cai..bangang..kecik2 taknak mampus, besar2 menyusahkan orang!..

      Delete
  13. PH akan hancur sebelum PRU

    Anwar sokong Azmin berbincang dgn PAS
    Rakan2 PH yg lain tak setuju
    Madey pun tak setuju

    Anwar cerdik sebab dia tahu Amanah dan PBBM tak boleh diharap untuk menangkan PH.
    PKR pun kalau tak ada PAS akan lingkup jugak
    Yg untung nanti ialah DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah masukkan PAS dlm picture.
      PAS sudah tak relevan.
      Furthermore, PAS bukannya kerajaan memerintah yg perlu ditumbangkan.
      Perjuangan PAS bukan utk memerintah, apatah lagi mengambil alih pentadbiran kpd yg lebih baik.

      Dibawah adalah contoh... waima telah mendpt peluang terbaik, PAS memilih utk kekalkan pentadbiran UMNO.

      Ketika krisis "kopek pangkat" MB Tganu 2016, Ahmad Said mengemukakan usul undi tidak percaya terhadap Ahmad Razif dengan sokongan 8 Adun Umno dan wakil tunggal Adun PKR.

      Namun 14 Adun PAS diketuai Hadi enggan memberikan sokongan. Kerajaan negeri kekal di bawah UMNO, Ahmad Razif kekal jadi MB.

      Delete


    2. rundingan dengan PAS bukan secara berterusan tetapi mengikut keadaan dan keperluan.

      Anwar kata kajian dari masa ke semasa perlu di buat kerana keadaan sering berubah.

      PAS pun akan berubah balik ke asalnya seperti mana Tun Mahathir balik ke asal nya untuk menjadi pemimpin.

      Yang kekal dari dulu kini dan selama-lamanya menyamun dan yang melupuskan hak orang Melayu ialah UMNO. Tak akan berubah.

      Delete
  14. Sejahat2 tUN,TAK PERNAH involve kes membunuh kekasih!!sudahlah dibunuh dgn kejam,di C4 pula tu!!
    Pembunuh ada ??boleh berpoya-poya lagi di ostolia.
    LAWAK DLM SEJARAH KES PEMBUNUHAN "TAK ADA MOTIF"Hanya di zaman najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe...masih ada lagi org yg pecaya cerita ni

      Delete
    2. ORANG YANG SEWEL JER PERCAYA...
      ATAU ORANG YANG DAH NYANYUKKKK...

      Delete
    3. hei mamat nemang betul la,tunggu bn kalah,siap kau najib..Itu sebab najib bagai nak meroyan menipu rakyat sana-sini,termasok kau"macai bengap" tak dapat bezakan antara duda dan teruna,janda dan anak dara.

      Delete
    4. suka hati kau lah anon 10.25..

      Tulah kalau hati dan otak dibagi makan berita2 fitnah dan palsu hari2, inilah jadinyer

      Delete
    5. Betul tu anon 10.25...
      Nuar Al Juburi...
      tak dapat nak bezakan antara yang mana satu tino dan satu jantan....kiki...kiki...kiki

      Delete
    6. Rakyat Diperbodoh4 September 2017 at 11:11

      Gaya bahasa 10:29 = Mr J.
      Dah guna ID Anonytikus pulak...

      Delete
  15. Pada aku lah...
    Biar PH kalah tanpa Pas.
    Daripada PH menang bersama Pas.
    Aku sekeluarga ada 8 undi di Marang.
    Semuanya pangkah PH. Dulu untuk Pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BUDIN DAN MACAI FUKATAN AHPRAK...ANJING KURAP BELAAN TO' KONG DAPIGS...
      SUARA KEKASIH PAS TELAH BERKUMANDANG....
      MINTA DIPUTUSKAN PERPISAHAN INI...
      APAKAN DAYA SI NUAR ALJUBURI DAN SIASSMIN MB JAMBAN MASIH MENGHARAP...KIKI...KIKI....KIKI...

      Delete
    2. Betul tu biar PH kalah...

      Sebab PH tak didaftar lagi

      Parti2 didalamnya teruk..

      Aku akan sokong BN dan UMNO

      Delete
    3. HE...HE..HE..ANON 10.21....
      AKU SOKONG KO 200%....

      Delete
    4. sendiri cadang sendiri sokong. 1 cent nilai kamu.

      Delete
    5. anon 10.27..

      kau punya tak ada harga langsung...lagi teruk

      Delete
    6. kEJORA, UMNO PORNO APA MCMANA? SUDAH BUSUK SAMPAI KE USUS..

      AL JIBBY BILA NAK PII JUMPA TRUMP BONEKA YAHUDI? JANGAN LUPA..JUMPA SEKALI DENGAN DOJ UNTUK KAUTIM SAMAN CIVIL KE SAMAN JENAYAH. BAWAK SEKALI MAK HIPPO.

      KEJORA..SELEPAS KE AMERIKA, TOLONG SINGGAH KE SHENZENG CHINA..UNTUK PROJEK ECRL, BENDERA KOMUNIS BELUM PASANG HABIS LAGI..

      Delete
    7. KEJORA...APA PASAL...SENDIRI CADANG SENDIRI SOKONG? KEPALA ADA PUSING KA..? PII MAKAN UBAT DULU..

      Delete
    8. HE...HE...HE...
      SR-SARAWAK ROKET....DAH NAK MAPOH....
      ROKET DAH NAK MENJUNAM....

      Delete
    9. UP the Moderates...

      Komen kau lucu lah..
      Komne tak ada value
      Komen bodoh

      Rasnaya tak perlu dilayan.

      Pembangkang akan kantoi selepas Najib balik dari US nanti..
      Nanti satu dunia akan tahu siapa dalang disebalik DOJ...siapa yg byr DOJ ???

      hehehe....Dengki sanagat pembangknag bila pelaburan berbillion ringgit masuk ke malaysia

      Bagi mereka, biar ekonomi Malsysia hancur supaya senang nak take over kerajaan.

      Tapi ini tak berlaku...sabotaj ekonomi tak berjaya....KDNK negara berkembang baik


      Delete
    10. Don't worry 10:15.
      PH akan menang besar tanpa Pas.
      Dengan syarat takda krisis kritikal.
      Allah tidak akan bersekongkol
      dengan pemimpin zalim dan rasuah.
      Serta menyusahkan rakyat yang beri undi.
      Insyaalah.

      Delete
    11. Kejora, CAI... brp byk berbillion BAWA MASUK TU..?




      Delete
    12. HE...HE...HE...

      Dengan syarat takda krisis kritikal.

      KAH...KAH...KAH...

      AHLI PKR DOK TENGAH BERGADUH SESAMA SENDIRI...PASAL PAS....

      BARU KO TAHU PENANGAN PAS...

      HABIS DIA HEMPAS SOKMO...TERMASUK FUKATAN HAPRAK.....KETUA TO' KONG DAPIGS...

      Delete
    13. Anon 10.49

      Hehehe....kau masih berangan2.
      PH dah pasti akan tumbnag
      Apa yg bagus sangat PH ni??

      Memanglah tak memerintah lagi.
      Tapi yg rakyat nak tengok ialah pakatan yg jitu
      Satu suara
      Satu pemimpin
      Satu hati
      Mempunyai pemimpin yg berwibawa
      Parti yg boleh berkerjasama atas niat untuk membantu rakyat ..Bukan atas dendam dan kecewa

      Ada tak semua tu dalam PH???

      Apa2 pun...BN still the best
      Sebab kita tak ada alternatif yg bagus semacam BN atau lebih bagus dai BN....Itu realiti sekarang...

      Delete
    14. Tak habis ayat tu...
      BN still the best... utk 47% yg layak mengundi.
      Malangnya stats 47% tu makin menyusut dan menyusut dan menyusut...
      ...and still counting!

      Delete
    15. Hairan jugak aku....
      kata undi semakin menyusut...
      tapi BN still menang ....
      kah...kah...kah...
      SPR ler tu salahh.....

      Delete
    16. Bubarkanlah Parlimen sekarang...

      Delete
  16. Di zaman najib.
    Duda tinggalkan isteri.Janda tinggalkan suami.Mereka berkahwin spoilt brat suami-isteriTak pernah dlm sejarah PM2 Malaysia,isteri PM,ambil gelaran FLOM,dari permaisuri agong.adakan permata,isteri pm sebuk di parlimen.Tak pernah isteri pm bawa anak sendiri dari laki lami ikut tugas resmi kerajaan.Tak pernah sejarah PM,kawin anak di khazakistan angkut saudara mara gunakan jet peribadi negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berkahwin tu dah jodh
      Isteri PM guna gelaran FLOM tu siapa yg tulis??
      Permata untuk didik anal bangsa....apa maslah kau?
      Isteri sibuk di parlimen?? Apa yg kau mencarut. Org biasa pun boleh gi sana.

      Betul ke guna jet peribadi???..atau baca dlm internet pembangkang

      Delete
    2. KAH...KAH...KAH...
      TU SEBAB PKR KAHWIN NGAN PAS SEKEJAP JER....
      SEBAB PKR KUAT SANGAT MEROYAN....
      MANA PAS BOLEH TAHAN....KIKI...KIKI...KIKI..

      Delete
    3. memang kau ni totok dibawah tempurung,hanya tenguk tv3/utusan.
      kau tak tenguk ka,rosmah invite isteri2 pemimpin dunia ketiga visit/meeting di langkawi.1st lady of malaysia.ada banner semasa visit tu.
      Didik anak bangsa ka apa?kementerian pendidikan tak cukup ka?hindun,puan sri rahah,siti hasmah tak buat pun tak terhegeh2 nak duduk parlimen moniter menteri2 kabinet.
      Kau tak nampak ka,orang monitor radar tahun lepas 181 jet peribadi najib melawat o/sea shopping.

      Delete
    4. HE...HE...HE...
      TERLEBIH BACA SUARA KEADILAN...
      YANG TAK BERAPA ADIL....
      HANYA ADIL UNTUK NUAR AL JUBURI...KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete
    5. Dah bagi FAKTA,korner baring pulak dah.
      yg kau tahu al-juburi.Biasanya orng yg selalu sebut tu,dia suka yg ni kot.

      Delete
    6. Anon 10.33

      Kau tak baca berita

      Semua tu palsu dan telah diexplain

      Kau tak baca ke???

      Aik mcm mana semua penjelsan kau tak tahu???

      Tulah, mana ada semua penjelasan di keluarkan dlm laman pembangknag atau suara keadilan

      Tujuan untuk memeperbodoh orang macm kamu

      Delete
    7. 1043

      Derma dan selasa yang tak kunjung tiba...

      Delete
  17. setakat suara2 je...x menjejaskan bn katanya...yeay bn hebat

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...
      TAK LER SEHEBAT FUKATAN HAPRAK...KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete
    2. TAK SEHEBAT KEJORA..HATI BUSUK HAPRAK.

      Delete
    3. siapa nak lagi kepada "dacing yg berkarat" hanya orng sakit mental aje beli barang nak timbang dgn dacing berkarat.

      Delete
    4. TAK SEHEBAT MADEY..HATI KHALDU BUSUK HAPRAK...MACAM FUKATAN HAPRAK...

      Delete
    5. siapa nak lagi kepada "cap MUNGE yg semakin MElayu" hanya orng sakit mental dan NYANYUK aje yang terhegeh-hegeh nak sokong....

      Delete
    6. Kercedasan minda dari "dacing berkarat" macam sakit mental jerr

      Delete
    7. SEHEBAT TUN M. HEBAT LAGI...SI KEJORA KAKI PORN HAPRAK.

      Delete
    8. Dacing yg kau nampak berkarat sebab hati kau berkarat..

      Majoriti rakyat tengok bersinar...sebab tu nak Dacing lagi

      Delete
    9. SEHEBAT-HEBAT MADEY HEBAT LAGI...SI NUAR AL JUBURI KAKI KONGKET. BAKAL PIEM KE 7...FUKATAN HAPRAK....KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete
    10. yg berkarat pun kau nampak bersinar apa maknanya tu!!maknanya kau sakit mental la!!

      Delete
    11. kau nampak berkarat sebab buta hati dan busuk hati

      Delete
    12. 10:46,
      "Majoriti rakyat tengok bersinar...sebab tu nak Dacing lagi"

      Bubarkanlah Parlimen sekarang.
      Buat apa tunggu lagi...?

      Delete
    13. 1046...

      Majoriti?????????????????????????

      Delete
  18. istana sudah mula bersuara. beberapa mantan KPN n anggota kanan PDRM sudah juga secara ikhlas memberi pandangan.

    saya pernah berkhidmad d Kementah selama 8 tahun n mempunyai kenalan yg besara sebagai 'panglima'.
    saya tahu ramai drpd mereka amat 'proffesional' n menyanjung tinggi kaedah 'd rule of law'.

    tapi sedih nya saya belum lihat mereka secara persendirian atau berkelompok memberi pandangan mengenai isu2 semasa.

    mereka perlu ke depan sekarang n berkongsi dgn rakyat perasaan mereka.

    jika pihak istana,mantan peg2 PTD (yg banyak sudah kecewa),mantan peg2 kanan PDRM, mantan Panglima2 tentera n mantan politikus national bersatu hati utk memerangai kemungkaran, maka saya yakin kerakusan akan dpt d bendung.

    wallahu 'alam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE....
      KECIAN AKU TENGOK KAT BUDIN NI...
      PUAS DIA KATA FUKATAN HAPRAK SUPAYA LUPAKAN SAJA PAS NI....
      TAPI APAKAN DAYA....SIASSMIN MB JMBAN DAN SI NUAR ALJUBURI...MASIH MENCINTAI PAS....KIKI...KIKI...KIKI...
      PADAN MUKA PKR...BARU MACAI TAHU PENGANGAN PAS ....
      HABIS KENA HEMPAS SEMUA TERMASUK FUKATAN HAPRAK...

      Delete
    2. Ini negara demokrasi

      Bebas berbiicara dan memeberi pandangan. Termasuk pihak istana, pegawai kerajaan, bekas dan sesiapa...

      Intulah zaman najib sekarang....semuanya diberi kebebasan untuk mengkritik asalkan kritikan tu membina ...


      Kalau zaman Madey mungkin dh kena humban bawah ISA..

      Tapi janganlah bila baca kritikan, maka terus anggap mereka menyebelahi pembangknag...

      Sekarang kerajaan BN memerintah, dah tentu ada byk pandangan.....mana ada kerajaan di dunia boleh puaskan hati 100 peratus rakyatnya...

      Sebab tu kita guna demokrasi...pandangan yg terbanyak...

      Apa2 pun...BN still the best
      Sebab kita tak ada alternatif yg bagus semacam BN atau lebih bagus dai BN....Itu realiti sekarang...


      Delete
    3. LAGI KESIAN AKU TGK SI KEJORA...TAK ADA ORANG NAK BUAT KAWAN..SENDIRI TULIS SENDIRI SOKONG..MANJANG SUKA MEROYAN.. KURANG KASIH SAYANG DAN PERHATIAN.

      ITULAH DIA SI KEJORA..HIDUP DALAM 2 ALAM.HARAP, SI KEJORA..DIBERI JALAN HIDAYAH YANG TERANG.

      Delete
    4. The best apa ka bendanya,nak upkan ekonomi,buat GST,PENDAKWAAN MASIH BERPILIH,jika kena batang hidung pembangkang "SPEED BOF LIGHT" jika kena batang hidung sendiri,macam kura-kura.
      Demokrasi apabenda-Di media perdana najin/dacaing berkarat dia aje yg bercakap.orng lain hanya semuanya salah.
      Najib lah satu PM dalam dunia digelar kleopotrasi(perompak).

      klau macam ni atok aku pun boleh jadi PM.

      Najib akan di tabib jika:membenarkan rci untuk 1mdb,rci untuk kes altantuya.
      Media perdana bebas,sesiapa boleh bercakap di atas kebenaran.Masa kempen PR14 nanti semua calon dibenarkan mengunakan media perdana untuk menefesto partti masing2.

      Pada aku najib adalah PM paling haprak memerintah malaysia.
      Hutang malaysia hampir 1 trillion rakyat kena bayar dgn GST,7 keturunan anak cucu-cit kita mebayarnya.

      Delete
    5. MAKA....
      UNDI LAH BN...
      INSYAALLAH...KERAJAAN BN YANG DITUNJANGI UMNO AKAN TERUS MEMERINTAH M'SIA SELEPAS PRU KE 14...AMIN...

      Delete
    6. 10:53,

      Kehebatan zaman regim Najib:
      "Bebas berbicara"
      Memang special.
      Utk kebykn isu tahap nasional + internasional = Najib membisu 1,000 bahasa kunci mulut tak berbicara.
      Cai2 kabinet + sekutu2 cai yg digalas tugad memberi ulasan utk berbicara bagi pihaknya.

      "diberi kebebasan untuk mengkritik asalkan kritikan tu membina"
      ...dan kmdnnya dikondemkan kritikan membina itu.

      Delete
    7. Setuju dengan pak rahman jpc tapi tak teruja dengannya.

      Bagi saya biarlah mereka yang masih memilih untuk menjadi pemerhati kekal menjadi pemerhati. Kalau mereka memilih untuk turut berjuang Alhamdulillah untuk mereka tapi kalau mereka memilih untuk kekal menjadi pemerhati pun tak apalah untuk mereka.

      Saya lebih teruja dengan semangat orang-orang yang telah memilih untuk terjun ke dalam gelanggang seperti tuan Budin dan pak rahman jpc sendiri dan berharap golongan ini terus istiqamah. Inilah golongan yang bagi saya adalah benteng utama di dalam perjuangan ini.

      Dan saya juga lebih bersemangat untuk berusaha memberikan kefahaman kepada mereka yang ikhlas tetapi sedang bingung di dalam membuat pertimbangan berbanding mereka yang tahu dan faham keadaan hari ini tetapi memilih untuk tidak bersuara apa-apa disebabkan mereka merasa apa yang mereka sudah ada sudah cukup untuk diri mereka.

      Ada pula yang memilih dedak cash is king biarkan mereka dengan pilihan mereka. Kelak mereka akan mendapat apa yang mereka tempah.

      Di sinilah letaknya perbezaan pejuang yang berjuang demi khalayak terbanyak dengan mereka yang berjuang hanya untuk diri sendiri.

      Sekurang-kurangnya kita akan dapat melihat siapakah di antara orang-orang yang mengaku sebagai pejuang yang benar-benar pejuang dan siapa pula yang hanya berkerjaya.

      Syabas pak rahman kerana telah membuktikan diri adalah seorang pejuang dan bukan sekadar seorang yang berkerjaya.

      Semoga usaha pak rahman (termasuk tuan Budin dan semua rakan-rakan lain) kekal dirahmati Allah. Aamiin.

      Delete
    8. Hehehe....kau masih berangan2 Ustaz Fukatan Haprak.
      PH dah pasti akan tumbnag
      Apa yg bagus sangat PH ni??

      Memanglah tak memerintah lagi.
      Tapi yg rakyat nak tengok ialah pakatan yg jitu
      Satu suara
      Satu pemimpin
      Satu hati
      Mempunyai pemimpin yg berwibawa
      Parti yg boleh berkerjasama atas niat untuk membantu rakyat ..Bukan atas dendam dan kecewa

      Ada tak semua tu dalam PH???

      Apa2 pun...BN still the best
      Sebab kita tak ada alternatif yg bagus semacam BN atau lebih bagus dai BN....Itu realiti sekarang...

      Delete
    9. Tempoh masa bermain masih belum tamat.

      Kalimah angan-angan masih lagi berstatus pra matang.

      Tunggu saja apabila tempoh itu tamat.

      Delete
  19. Tahniah TunkuZain....

    Drp
    sgom1989@gmail.com

    ReplyDelete
  20. Najib adalah PM yg paling open

    Dia tak kisah dikritik asalkan kritikan membina dan melalui saluran dan cara yg baik

    Kalau kritik dan komen cara yg tak baik, dah tentu Najib tak akan layan sebab bagi dia, itu hanayalah menggangu dan mebuang masa dia untuk memberi yg terbaik utk rakyat...

    Dah byk yg dia buat untuk negara...Itupun kalau nak lihat guna mata hati yg bersih dan ingin melihat kebenaran serta hati yg sentiasa bersyukur dan redho..


    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib buat untuk negara:
      Negara jadi terkenal dgn nama kleopotrasi.
      Ekonomi negara di buat dgn gunakan GST rakyat.
      Pendidikan university dunia malaysia do=pt no terbanyak 456..hebat tu,zaman mahathir dpt no sikit jer 197.
      Duit di bazirkan dgn tertubuh permata,sedangkan kementerian wanita,pendidikan,kebajikan masyarakat dah ada.
      Pembelian jet peribadi dari 6 jadi 8.
      Hebat anak beranak,anak tiripun boleh bersama 2 dgn najib visit lawatan resmi luar negara.
      Pembaziran tak kira banyakkanya.dgn family,harijadi/kawin anak.
      Bonus kerajaan hanya rm500 jer,sementara neger2 PH 2 BLN GAJI.
      OSA:Official secret act di cipta,"segala keboborokan menteri bn/najib,di masukkan dlm osa.Rakyat tak boleh tanya/bantah jika rakyat buat juga kedalam.lebih kurang isa.
      Najib memerintah cuma sambung apa yg dibuat oleh tun,Tak payah crack kepala nak buat lrt,pembangunanan, sebab master plan dah ada.
      Felda berhutang berbillion ringgit.FGV dari 4.60 jadi 1.60.
      Hebatnya najib memerintah,hutang negara hampir 1 trillion.
      HEBAT-HEBAT HEBAT NAJIB JADI PM

      Delete
    2. Ya ka? Bukan ada yang tangkap?

      Delete
    3. HE...HE..HE...
      HEBAT ANAK BERANAK MADEY DAN KRONI....
      KAYA RAYA....MACAI FUKATAN HAPRAK JER YANG MEMINTA-MINTA.....
      PADAN MUKA....

      Delete
    4. 1) Malaysia bukan negara kleptrokasi...kamu tak faham baca berita.

      2) GST dilaksana di lebih 160 negara didunia..Dan antara yg terendah didunia ..6%
      Negara eropah ada yg sampai 25 %

      3) Pendidikan University ranking turun naik sebab byk faktor....kamu tak faham.

      4) Permata Negara....elok baca website Permata Negara....baru kamu faham. Payah cerita pada org yg otaknya dah beku dan hitam..

      5) Jet peribadi...? Kamu byk sanagt baca berita dari rafizi

      6) Bonus kerajaan...untuk 1.7 juta . Bonus kerjaan negri untuk puluh ribu staff ajer..

      7)Hutang kerajaan hanya 55& dari GDP negara.
      Itu biasa....kalau tak faham ekonomi, tak payahlah komen...nampak bodoh

      Delete
    5. Lagi hebat naajib mengalahkan Tun dlm account Ambank 2.6 billon.dia mengaku fakta.kata tok arab derma,sampai sekarang nama tok arab tu tak kenal.dah bagi balik tak ada receipt.
      2 juta diberikan pada ustaz2 indon yahana,yahana,yahana.Selepas tu dia bersalala,salala,salala

      Delete
    6. Alahaiii! Shahdunya nya pujian pujian utk najib. Sebak sekejap hati ni bila ada org puji najib macam tu. Rasa terawang awang antara mimpi dgn kenyataan. Bagus tu! Kita patut cari kebaikan dalam seseorg dari mencari keburukannya. Tidak pernah merasa gembira apabila terpaksa memburukkan seseorg bila menulis. Tapi setiap kali melihat sekeliling, saya merasa lagi sedih dan marah bila melihat keadaan jiran tetangga dan sahabat handai yg kekadang terpaksa berhutang kiri dan kanan utk mencukupkan perbelanjaan, yg terpaksa menjual kenderaan buruk mereka utk menanggung perbelanjaan anak di kolej dan yg terpaksa mengadai maruah diri utk si penyamun terus bermaharajalela. Inilah realiti yg terpaksa saya lalui hari berganti hari sambil berharap mungkin janji supaya rakyat disejahterakan terlaksana walaupun saya pasti ianya hanyalah cuma cakap kosong shj. Lantas apa pilihan yg ada utk mereka mereka ini selain kuasa yg seciput yg masih tinggal yg dapat disandarkan harapan. Tetapi kuasa yg seciput, jika digemblengkan dan disatukan akan menjadi kuasa yg besar yg dapat mengegarkan tembok yg tampak semakin uzur. Kepada pentaksub diluar sana, undi adalah hak kami, jgn dipertikaikan hak kami dan jgn cuba menghalang niat kami utk melihat perubahan dgn tulisan tulisan kamu yg pasti x akan dapat sedikitpun menghilangkan keperitan hidup kami. Jika anda x ingin membantu, jgn tambah siksa kami.

      Delete
    7. Macy..

      Kerajaan sentiasa ingin membantu rakyat
      Tapi kalau ekonomi kita sentiasa disbaotaj oleh penghkinaat negera, macam mana kita nak terus maju

      Tapi mungkin itulah yg mereka mahu bila rakyat memebrontak sebab harga naik, kos sara hidup naik dan sebagainya...

      marilah kita membantu kerajaan dan negara kita untuk terus maju

      tak amsuk akal langsung bila ada org kaa kalau tukar kerajaan
      1) Harga brg turun
      20 Kos hidup jadi bagus
      3) Pebelanjaan harian akan turun
      4) harga mintak akan naik

      Tiba2 rakyat jadi senang

      Hanya org bodoh sahaja yg akan percaya semua tu



      Delete
    8. HE...HE...HE...
      TAK DAK SAPA PUN NAK PERTIKAIKAN UNDI KO TU...TAK DAK SAPA PUN NAK MENGHALANG....

      HE...HE...HE....
      SHAHDU NYER AKU....JAGN TAMBAH SIKSA KAMI....KAH...KAH...KAH...

      KECIAN AKU...SIKSA BETUL JIWA KACAU KO...
      KIKI...KIKI...KIKI...

      Delete
    9. betul macai anon 11.48

      Aku pun tak heran kalau PH kalah teruk

      memang itu yg selayaknya....sebab itu yg mereka nak...sebab tu mereka selalu nak berantakan...

      hehehe..

      Delete
    10. anon 11.36

      2.6 billion tu derma ...kan dah dijelaskan.
      kau tak baca berita ke??
      Penjelasan tak ada dlm suara keadilan dan blog pembangknag...

      Bukaklah minda tu.....

      nak penjelasan, tapi bila dah dijelaskan , tak nak baca pulak..

      Kamu ni ketinggalan info

      Delete
    11. Nanti sblm PRU 15, akan ada undang2 baru tebtang derma untuk parti politik..

      Skrg ni tak ada...sebab tu parti politik bebas terima dana dari luar

      Lepas ni semua dana perlu di istiharkan dan diaudit..

      Masa tu baru kita akan tahu berapa byk dana yg masuk dalaam akaun atas nama dana parti..


      Delete
    12. Kalah menang tu mmg adat dalam pertandingan. Tidak menjadi kudis sekiranya ph kalah lagi kerana mmg itulah keputusan dari semenjak merdeka lagi. Tetapi keadaan telah semakin berubah, dari pru ke pru jumlah yg mengundi utk perubahan semakin bertambah dan yg lepas menyaksikan bn hanya dapat 47% undi popular. Saban hari kita lihat ramai yg mengeluh termasuk yg mengundi bn pd pru yg lepas. Jgn letakkan kesalahan dibahu org lain jika diri sendiri yg x pandai mengurus negara. Rakyat bangkit bersebab. Apa pula sebab anda menyuruh org lain menelan segala kezaliman dan penindasan sedangkan pilihan ditangan masing masing?

      Delete
  21. PH buatlah yang terbaik
    untuk menumbangkan BN/UMNO.
    Janganlah ada lagi krisis dalaman
    yang menggugat kestabilan PH.
    Azmin dan Rafizi, buang yang
    keruh ambil yang jenih.
    Kedua mereka penting dalam PH.
    Apabila semuanya telah digembelingkan
    yang lain tu serahkan pada Allah.
    Sega-galanya ketentuanNya jua...

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE....
      KECIAN AKU TENGOK KAT BUDIN NI...
      PUAS DIA KATA FUKATAN HAPRAK SUPAYA LUPAKAN SAJA PAS NI....
      TAPI APAKAN DAYA....SIASSMIN MB JMBAN DAN SI NUAR ALJUBURI...MASIH MENCINTAI PAS....KIKI...KIKI...KIKI...
      PADAN MUKA PKR...BARU MACAI TAHU PENGANGAN PAS ....
      HABIS KENA HEMPAS SEMUA TERMASUK FUKATAN HAPRAK...

      Delete
    2. Buang yang keruh..ambil yang jernih....
      baru ler boleh PAS kembali kepangkuan PKR dan Fukatan Haprak....kiki...kiki....kiki...
      KECIAN anon....

      Delete
    3. PKR akan berpecah

      Lathefaa Koya bukan main ganas dia hnetam Rafizi

      Katanya Rafizi adalah barah dalam parti..

      PBBM dah berpecah pecah dah dari dulu lagi..
      Ahli masuk dan keluar
      Cuba tanya berapa ahli PBBM sekarang....kalau ada data pun itu tak termasuk yg dah keluar beramai ramai

      PBBM tak ada matlatmat....kabur.
      Ahli tak faham apa yg diperjuang oleh madey
      Sebab tu mereka keluar parti lepas dah tahu mereka kena tipu

      Inilah parti yg kalau diasaskan atas niat yg tak baik, dendam, busuk hati...pasti akan GAGAL

      Delete
    4. HE...HE...HE...
      LATHEFAA KOYAKKKKK............

      Delete
    5. Muhyiddin Yassin bila nak bertaubat??

      Bertaubatlah....darah yg mengalir adalah darah UMNO. Kamu kan UMNO totok..

      Aku percaya Muhyiddin adalah mangsa keadaan.

      Dia telah terperangkap dan diperangkap.

      Masalah dia ialah Telur dia dipegang oleh seseoarang...sebab tu dia tak boleh nak kata apa melainkan hanya menurut perintah seseorang..

      Kasihan dia!!

      Semoga Allah berikan dia jalan keluar yg terbaik...

      Delete
    6. HE...HE..HE....
      TELOR JIDIN DAH DIPEGANG OLEH MADEY....
      KECIAN JIDIN....

      Delete

  22. Zaman matdey berkuasa dulu bukan main lagi dia, buang habis kuasa Sultan2 dan raja2 Melayu.... Sekarang bila org dah tak sokong dia barulah nak cari bantuan/sokongan Sultan2/Raja2 Melayu, tak malu betul le.... Perasan Sultan2 suka pada dia LA tu !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh bagi maklumat secara tepat, tarikh dan masa Tun cari sokongan Sultan/Raja2 Melayu serta sokongan dalam bentuk apakah yang di minta oleh beliau.

      Delete
    2. Anon 11.49...

      Apa yg madey buat pada institusi raja semua rakyat dah tahu
      Itu hakikat

      Delete
    3. NTAH LER...TAK INGAT LER.....
      DAH LUPA PLAK....
      NANTI AKU TANYA KAT MADEY.....

      Delete
    4. 1153...

      Soalan aku....


      Boleh bagi maklumat secara tepat, tarikh dan masa Tun cari sokongan Sultan/Raja2 Melayu serta sokongan dalam bentuk apakah yang di minta oleh beliau....

      kan ko tulis....

      Sekarang bila org dah tak sokong dia barulah nak cari bantuan/sokongan Sultan2/Raja2 Melayu, tak malu betul le.... Perasan Sultan2 suka pada dia LA tu !!!!


      Aku nak tau tentang maksud kau "sekarang"...

      Delete
  23. Anon 11.02

    Kau masih tak faham apa yg berlaku
    Kau ingat Anwar senang2 nak maaaf Madey ??
    Kau ingat Anwat percaya Madey ke??
    Kau ingat Madey tu betul2 nak sokong Anwar dibebaskan ke??
    Dalam PH byk pakatan songsang...

    Anwar still percaya pada PAS dari PBBM
    Dia tak nak Madey menguasai PH
    Anwar cerdik.
    Dia tak yakin dengan Amanah dan PBBM untuk menangkan PH
    PBBM dan Amanah tak boleh diharap..

    PBBM parti opurtinist....memperguna Anwar dan musuh politik madey yg lain sebagai keldai tunggangan dia..

    Amanah - tak boleh diharap sebab tak ada pemimpin yg berkeliber...Mat Sabu lembik...mcm pondan tua

    Tapi Anwar lupa..
    Mcm mana PAS nk kerjsama dgn PKR bila PKR pun kerjasmaa dengan Amanah , musuh utama PAS..

    Memang berbelit belit...


    Apa2 pun...sebab tu BN still the best
    Sebab kita tak ada alternatif yg bagus semacam BN atau lebih bagus dai BN....Itu realiti sekarang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian ko....kenyataan yang pahit memang sukar untuk ditelan. Bersabarlah yaa....

      Delete
    2. Ko memang betul dan bijak
      Aku sokong

      Delete
    3. terbaeeekk untuk BN

      Delete
  24. Ringkas dari saya;

    Dengan atau tanpa golongan istana pun, kita teruskan saja perjuangan menentang pemimpin khianat dan konco-konconya.

    Percayalah bahawa kemenangan sudah semakin hampir. Dengan atau tanpa golongan istana ia tetap akan berlaku.

    Tak lama dah, in shaa Allah. Aamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tak lama da..PH ni

      Akan berkubur selepas PRU 14

      Owh sorry...tak berdaftar lagi

      Hehehe...

      Delete
    2. JAGA-JAGA USTAZ FUKATAN HAPRAK DAH MASUK...

      Delete
    3. Cai ohh cai2..

      Belum daftar ke..Tak boleh daftar sebab kejahatan Umno Porno.In Shaa Allah Kuasa mutlak di tangan Rakyat.

      Beritahu pada Najib the klepet...bila PRU14?

      Delete
    4. PRU ialah sebelum May 2018...ada faham?

      lama lagi la...

      BN still the best

      Delete
    5. TAK KISAH LER....CEPAT KE LAMBAT KER...
      BN TETAP AKAN MENANG PRU....
      TAPI SEKARANG NI...BERTAMBAH LAMBAT PRU....
      MACAM-MACAM PERTELINGKAHAN YANG BERLAKU DALAM PKR....
      BARU PADAN MUKA KO....DAH DIHANTAM OLEH PAS....
      LAST-LAST FUKATAN HAPRAK ...MELEPAS...

      Delete
  25. Muhyiddin Yassin bila nak bertaubat??

    Bertaubatlah....darah yg mengalir adalah darah UMNO. Kamu kan UMNO totok..

    Aku percaya Muhyiddin adalah mangsa keadaan.

    Dia telah terperangkap dan diperangkap.

    Masalah dia ialah Telur dia dipegang oleh seseoarang...sebab tu dia tak boleh nak kata apa melainkan hanya menurut perintah seseorang..

    Kasihan dia!!

    Semoga Allah berikan dia jalan keluar yg terbaik...

    ReplyDelete
  26. PKR akan berpecah

    Lathefaa Koya bukan main ganas dia hnetam Rafizi

    Katanya Rafizi adalah barah dalam parti..

    PBBM dah berpecah pecah dah dari dulu lagi..
    Ahli masuk dan keluar
    Cuba tanya berapa ahli PBBM sekarang....kalau ada data pun itu tak termasuk yg dah keluar beramai ramai

    PBBM tak ada matlatmat....kabur.
    Ahli tak faham apa yg diperjuang oleh madey
    Sebab tu mereka keluar parti lepas dah tahu mereka kena tipu

    Inilah parti yg kalau diasaskan atas niat yg tak baik, dendam, busuk hati...pasti akan GAGAL

    ReplyDelete
  27. BN /Najib the best..Pembangunanan/lrt pun ikut master plan TUN..

    bONUS HANYA BOLEH BERI RM500?
    HUTANG BERBILLION2?
    Rakyat kena GST..
    Hanya orng sakit mental sahajalah yg kata BN the best.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bonus 500..syukur. boleh dapat lebih byk kalau tak ada pengkhianat yg sabotaj ekonomi negara

      Hutang berbillion....hanya 55% dari GDP...itu biasa. Tak faham ekonomi ke?? nampak sgt telah diperbodoh

      GST - lebih 160 negara didunia laksana GST. Malaysia antara terendah...6 %

      BN still the best

      Delete
    2. setakat rm500 jelah yg mampu dibagi. itu pun sbb nak ambil hati rakyat. rakyat bayar cukai lebih dr rm500 dan BR1M setahun. tp ameno kata ekonomi baik sentiasa berkembang...sentiasa bantu rakyat. yg rakyat tak blh lupa ialah bila laksana BR1M harga barang turun..

      Delete
    3. HE...HE...HE...
      HANYA ORANG DAH SEWEL DAN NYANYUK MACAM TUAN DIA SAJA LER YANG UNDI FUKATAN HAPRAK...

      Delete
    4. anon 11.51

      Bersyukurlah dapat 500

      Kau byr cukai berapa?? Kalau kau byr cukai 2000, tak kan kau nak bonus 2000??
      Kau ni tak faham ekonomi la...

      BR1M....apa masalah kau???

      Kerajaan nak bantu orang yg susah pun kau bising....kalau tak bantu pun kau bisisng jugak

      Kau ni lebih bagus dok kat singapore atau thailand...

      Delete
    5. sebab Madey dengki Najib bagi rakyat BR1M, dia kata macm2 pasal BRIM

      Lepas tu ada macai macai tak ada otak, ikut ajer cakap medey

      Delete
    6. Mahunya BN sekarang tak best, polisi cash is king kan...
      Duit jatuh dari langit.
      Easy money.

      Delete
    7. MADEY KATA....
      KALAU FUKATAN HAPRAK MENANG PRU....
      GST DAN BRIM AKAN DIKEKALKAN....
      WOOOO ALOHHH....KAH..KAH...KAH

      Delete
    8. LAGI SEWEL..MACAM SI KEJORA..
      TEPUK NYANYUK PUN TAK MATI..
      BALING GELAS TAK PECAH..
      CAKAP BANYAK..MACAM TIN KOSONG..
      BILA TANYA BILA PRU14..BADAN MULA..
      SERAM SEJUK..TAK TAHU MALU.

      Delete
    9. TEPUK NYANYUK....KAH...KAH...KAH...
      SAH LER KO DAH NYANYUK.....

      Delete


  28. Raja pun manusia. Cuma kerana kedudukan lalu mereka hanya bersuara apabila melihat kerosakan begitu teruk sekali sehingga tidak ada harapan untuk memulihkan nya melainkan negara tergadai satu demi satu.

    Bukan nya di sebabkan Najib bersikap terbuka tetapi kerana tindakan Najib yang membuat kerabat Istana pun tidak tahan dengan pentadbiran Najib.

    Jika rakyat yang tuli membiarkan Najib buat tak malu dan ikut sekehendak hati dalam apa jua tindakan nya yang lebih mengutamakan keluarga nya di anggap sebagai macai dan dunggu maka begitu lah kerabat Istana akan mengelar kerabat yang lain dengan gelaran yang seakan sama.

    Sekarang apa perasaan kerabat Istana terutama yang lebih muda setelah kerabat Johor di ikuti Perak dan terkini Negeri beradat menyampaikan hal tidak baik mengenai pemerintah sekarang.

    Mengatakan tindakan kerabat tidak berpihak kepada mana-mana parti adalah tidak tepat kerana isu yang di sentuh adalah dalam kuasa pemerintah masa kini.

    Bagaimana pun sekurang-kurangnya mereka semakin sedar kerana kegigihan Tun Mahathir yang telah berusia masih lagi ingin menyelamatkan negara.

    Tentu kerabat lain akan merasa malu apabila satu hari nanti cucu cicit nya tahu Datuk nya adalah antara kerabat Istana yang membisu langsung tak bercakap apa-apa mengenai Tun Mahathir lawan Najib.

    Semoga Kerabat dari Negeri Beradat teruskan bersuara melalui majlis-majlis yang di hadiri kerana mengikut adat penganti Yang Di Pertuan bukan lah automatik kepada anaknya.

    Ingat tak sebelum ini MB Negeri Beradat menyindir Najib dan Zahid dan sekarang Kerabat Istana pula yang menyindir Najib dan UMNO.



    ReplyDelete
    Replies
    1. MADEY NAK SELAMATKAN KRONI DAN KEKAYAAN ANAK BERANAK DIA JER.....

      Delete
    2. Madey nak selamatkan Malaysia???

      Nak selamatkan malsysia atau nak selmaatkan kroni dia???

      Delete
    3. Masalah atau cerita pasal 1MDB adalah cerita palsu yg direka....memang 1MDB ada masalah pentadbiran tapi tak ada salah laku jenayah..

      Cerita yg diputar belit dan dikitar semula menyebakan ada rakyat yg terpengaruh...

      Apa kesan kes 1MDB kepada negara selain dari imej negara yg diburukkan oleh pengkhianat negara?

      Delete
    4. Ini negara demokrasi

      Bebas berbiicara dan memeberi pandangan. Termasuk pihak istana, pegawai kerajaan, bekas dan sesiapa...

      Intulah zaman najib sekarang....semuanya diberi kebebasan untuk mengkritik asalkan kritikan tu membina ...


      Kalau zaman Madey mungkin dh kena humban bawah ISA..

      Tapi janganlah bila baca kritikan, maka terus anggap mereka menyebelahi pembangknag...

      Sekarang kerajaan BN memerintah, dah tentu ada byk pandangan.....mana ada kerajaan di dunia boleh puaskan hati 100 peratus rakyatnya...

      Sebab tu kita guna demokrasi...pandangan yg terbanyak...

      Apa2 pun...BN still the best
      Sebab kita tak ada alternatif yg bagus semacam BN atau lebih bagus dai BN....Itu realiti sekarang...

      Delete

  29. Terima kasih Datuk Najib yg bermurah hati memberi bantuan RM 200 setiap bulan pada musim tengkujuh kpd penoreh2, dg bantuan tersebut lega lah sikit kami penoreh2 ni.

    Mungkin puak2 sana berkata harga barangan naik .... Tapi kalo tak ada duit, tentulah tak boleh beli apa2 pun walau pun harga murah.

    Biarlah harga naik sikit asalkan ada duit.... Ada faham ke?


    ReplyDelete
    Replies
    1. ini macam pengtaksub najib pun ada?klu bagi duit ciput,tapi ambil duit berbillion?
      hanya setakat tengkujuh.Tapi ambil GST rakyat setiap minute.
      dari bayi,pak-makcik yg tua semua di kaut.
      Si pentaksub membenarkan GST DAN COMPARE NEGARA YG EKONOMI NEGARA maju yg shopisticated.
      negara mereka rakyat tak taksub macam macai umno.Di singapore contoh duitnya hebat,ekonomi meletup2,negara kecil takda minyak,pertanian tapi duitnya hebat mengalahkan malaysia.gaji minima hebat.Contohnya pm dia tak membazir lawatan keluar negara naik singapore ailine jerr,bininya tak shopping sakan.berpadan2 ,tak ada pink diaomond/cincin 24 juta.
      Gaji minima mereka berapa,bila pm atau menteri2 kabinet mereka membazir rakyat mereka smart.Mereka ada dua parti system macam malaysia.parti yg dah berkarat pun diangap bersinar.

      Delete
    2. kesian. kesian.

      Jika di jumlahkan kesemua penoreh getah yang bergantung hidup pada hasil pokok berapa ramai lah sangat.

      Sudah tentu pemberian sebanyak RM200 sebulan itu dicampur kan kesemua nya tak sama nilai dengan cincin permata yang di pakai tak kira musim.

      Musim tengkujuh kalau di hitung habis lama sebulan sahaja. Maka dapat lah penoreh duit cuma RM 200.

      Padahal belanja buat kajian supaya pokok terus mengeluarkan hasil sepanjang masa telah di jalankan.

      Apa kata Kerajaan beli terus tanah getah tersebut dan tenguk apa negara China boleh lakukan..

      Delete
    3. Ye la kasi rm200, kaut rm2.6b..bahlol!

      Delete
    4. anon 12.20

      Yg kau tu bahlol

      Derma 2.6 billion...bukan curi

      derma untuk PRU...guna tak byk
      Yg lebih dah pulang balik
      Semua dah dijelaskan

      Delete
    5. 1225...

      Lawak...lawak....ko memang lawok....

      Delete
    6. Ha ha ha derma, pastu pulang balik! Tapi pulang balik masuk akaun eric tan aka jho lo! Mmg lawak mega! Cai cai

      Delete
    7. Ha ha ha derma, pastu pulang balik! Tapi pulang balik masuk akaun eric tan aka jho lo! Mmg lawak mega! Cai cai

      Delete
    8. Bro Macy

      Lagi kelakar, pihak yang didakwa memberi derma itu kini melutut membuat pinjaman daripada IMF. Bukan sikit tapi 10b.

      Dulu prnerima derma pulangkan baki derma kini penderma pula buat pinjaman untuk cover perbelanjaan dia termasuklah belanja 'menderma'.

      Sikit punya tuurr ka..

      Delete
  30. Hari ini hari gaji
    Pada pendedak Bijan dah janji
    Masuk dedak 4 petang nanti
    Dengan syarat menggila pagi!

    Itu sebab cai pun masuk
    Siapa banyak tentulah syok
    Dedak dibagi jenis yang elok
    Siapa komen Bijan nak tengok!

    Komen, komenlah apa sahaja
    Walau merapu isi tak ada
    Janji masuk Bijan teruja
    Hina Mahathir itulah kerja!

    Hina betul hidup mereka
    Buta perut, buta mata
    Tak dapat beza intan dan kaca
    Sokong sungguh pengkhianat negara!

    Jangan dibanding Mahathir dan Bijan
    Mahathir jauhhhh berada didepan
    Bijan dunia telah hinakan
    Raja Klepto sepanjang zaman!

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE...HE...HE...
      FAN TUN TAIK DAH MASUK OFIS.....

      Jangan dibanding Najib dan Madey
      Najib lebih steady
      Madey dunia telah hinakan
      Raja 'MAHAZALIM' dan 'MAHAFIRAUN' sepanjang zaman!

      Delete
    2. ooooooooooooi duit masyuuk rupanya,padanlah penyamun dianggap wira negarawan taraf tinggi.Padahal najib kerjanya cuma sambung master plan yg dibuat zaman tun dulu.TU SEBAB NAJIB BANYAK MASA SENGANG,boleh set-up 1MDb untuk klepet duit rakyat.

      Delete
    3. Yg Hina madey dulu ialah Mat Sabu, Anwar, Rafizi, Lim Guan eng, Lim Kit Sinag dan byk lagi

      Kami hanya mengesahkan selepas semua berita yg dulunya tersembunyi telah terbongkar...

      Untuk selamat, sebab tu madey kena berkawan dengan mereka ni semua untuk meembersihkan dosa madey yg banyak tu

      Delete
    4. ooooooooooooi ELAUN lambat masyuuk rupanya,padanlah pencacai Fukatan Haprak meroyan.Padahal Madey dan Lim Kit Sial dah beri...Mana ko songlap duit tu haaa....

      Delete
    5. master plan tun dulu:
      Putrajaya di bina,supaya traffic jam di bandar dihindari.
      Buat kediaman PM:Najib rosmah duduk.
      Buat proton hasil pandang ka timor.Najib datang bawak penjajah china besar,ambil alih proton.
      LRT bandar dah lama siap:najib sambung jerr.
      Stadium sukan negara dah ada:najib sambung jerr.
      Felda zaman tun:penduduknya mewah bisness meletup-letup.Zaman najib hutang berbillion2.
      EKONOMI negara:Zaman tun pandang ka timur.Boleh bagi rakyat saham/bumi pink form lagi.rumah teres 4 tengkat dikl <400k dlm masa 22 thn.Najib ambil alih rumah yg sama ah jadi 1juta >tak sampai 3thn jadi pm.Ramai pelabur datang.NEC,Motorolla,rca,mitsubisi,alcatel.dan banyak lagi.
      sekarang ni siapa yg datang..hanya dari tanah besar china.ZTE/HUAWEI..Company2 tempatan di anaktirikan,banyak gulung tikar.polisi najib buy china 1st.
      Zaman najib:Pendatang asing dah 4juta>..wowohh..woowhh..anak2 dara kita dah bekerja dgn mereka..Mereka ada kedai perabut,kedai kain,mkn,pemborong,berniaga pasar malam....Dimana peniaga2 tempatan kesimpatan.

      Di harap bila pH PERINTAH NANTI PASTIKAN MEREKA DIHANTAR BALIK CUMA TINGGAL 500K SHJ.
      Lelaki buruh kasar,perempuan amah shj.

      Delete
    6. 1222...

      Betulkah...

      Madey dunia telah hinakan
      Raja 'MAHAZALIM' dan 'MAHAFIRAUN' sepanjang zaman!

      Dunia?????????


      Yang aku tau gelaran yang dunia bagi

      ....kelentong kerasi.....

      Delete
    7. Terbaik bro fan tun..

      Cai bekerja pasal dedak dah abih
      Siang malam overtime nak dedak lebih
      Yang tak tahan tu,sendiri komen, sendiri balas itu yang sedih
      Dah kurang dari 6%, kesian diaorang, mana tak letih..

      Komen isunya ntah apa apa
      Isinya bercampur maki dan auta, Kadang kadang langsung tak kena, tajuk tak baca
      Sejarah silam diulang, sekarang ni cai dah tahun berapa?..

      Pemimpin menjalankan tanggungjawab satu tuntutan
      Tapi kemungkaran yang dilakukan bukannya tontonan
      Wajib ditegur untuk disedarkan
      Kalau tak jalan juga, kita ubah dengan tangan..

      Pada PRU yang akan datang
      Rakyat harus memilih dengan matang
      Integriti BN sudah menghilang
      Pada Pakatan Harapan berilah peluang..

      Delete
    8. Boleh bagi peluang pada Pakatan Haprak
      Tapi kenalah tunjukkan yg baik
      Kalau sekadar nk cuba2 ..tapi parti masing2 pun tak terurus dan berpecah, maacm mana nak mmerintah ??

      Delete
    9. 1.Kalau tak jalan juga, kita ubah dengan tangan..

      KAH...KAH...KAH...TANGAN MADEY MAMAK KERALA KUTTY.....KER TANGAN SI NUAR AL JUBURI....

      2.Pada Pakatan Harapan berilah peluang..

      WOO ALOH...KECIAN AKU DENGAR RINTIHAN KO...JANGAN TERLALU MENGHARAP.....
      NANTI KECEWA...

      Delete
    10. Kurrrr! Kurrrrr! Nah amik dedak ni!

      Delete
  31. Shah sibinatang anjing dan bai ini bukan peduli apa yg penting kaya dan harta dah mereka disokong oleh syitan dan iblis seta binatang org2 melayu pula yg bodoh bangang dapat dedak itu saja

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 12.19....
      dah kena sebijik kat MADEY MAMAK KERALA KUTTY....

      Delete
    2. 1225...

      “Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahlah DAP, Syaitan pun saya boleh terima,” – YAB Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat, Mursyidul Am PAS dan Menteri Besar Kelantan, 23 Januari 1999.

      Delete
  32. Dunia masih memuji Malsysia dan najib

    Siapa yg kata negara kleptrokasi??? Dh terbukti ke?
    Apa cerita dengan siasatan DOJ??? Dah kantoi ke??

    rasnya Malasyasia ni teruk pada pandanagan segelintir org disini disebabkan, berita yg mereka baca adalah berita palsu, tak tepat dan komen gila dlm suara keadilan, dan lamnan pro pembangknag ...

    Mereka ni tak ubah seperti katak bawah tempurung..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memuji najib,hanya orng sakit mental shjalah memuji najib,yg nampak dacing berkarat bersinar.

      Delete
    2. hehehe....buta mata hati sebab hati bususk dan hitam akibat dah rosak disebakan baca berita palsu, fitnah dari suara keadilan dan blog poro pembangknag...

      Semoga Allah bukakan hati mu yg dah gelap

      Delete
  33. Aku sebulan di US buat attachmnent

    Tak ada satu berita yg buruk pun pasal malasyia dan najib
    Org US tahu Malasyaia is a moderate islamic country dan mereka akui

    Aku ada tanya jugak pasal akhbar WSJ dan bebrapa akhbar disana....mereka kata, tak boleh percaya apa yg ditulis kerana semuanya bergantung siapa yg bayar mereke untuk berita tu diterbitkan...

    Org kat US pun tak caya...kita yg kat malysia jadi macam org bodoh percaya 100 % akhbar mereka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan kat us,tuan pergi mana?la hollywood ka?atau meniaga laksa kat embassy malaysia.
      nak kata bodo,dahmemang bodo pun.
      Kau tak baca berita kat singapore ka?kalau kau ada sedara elok gi sana.Di singapore kes ni dah berjalan bank yg terlibat dah di pupuskan terlibat dah ditangkap.Kau baca kat switztland ka!! JANGAN BUATTTTTTTTTTTTTTTTTT K TAHU.

      Kamu tahu tak kita tinggal dinegara dunia ketiga macam negara Mugabe.
      Hanya berita najib sahaja tip-top,tAPI PERBUATAN NAJIB,DISEMBUNYIKAN semahu2nya.

      Delete
    2. Dia tanya dalam bahasa melayu,mana omputeh nak faham!

      Delete
    3. Anon 12.48

      Yg kat singapore kena penjara dan bank yg telah ditutup tu adalah kesalahan orang yang mengedalikan urusan bank disitu....Duit 1MDB yg mereka salah kendalikan tak ikut prosedur.

      kalau duit kau simpan dalam bank, tapi disalahguna oleh bank, adakah kau bersalah??
      Itu yg berlaku di singapore. Sebab tu 1MDB tak didakwa...

      Tapi cara penulisan berita digambarkan seolah-olah 1MDB yg buat salah dan terlibat....hati2 baca berita esepcially yg ditulis oleh penulis upahan...

      Delete
    4. 1239...

      Sebaiknya kita cuma perlu percaya pada Utusan saja, lagi satu.... dengar cerita tak berapa laku...

      Mengapa ya....

      Delete
    5. macy

      kenapalah bododh sangat kamu ni??

      Tapi tak heran lah....memang bodoh pun

      Delete
    6. anon 13.04

      aku tak baca utusan ajer
      aku baca semua blog
      sebab aku nak mencari kebenaran

      ada faham ka??

      Delete
    7. Tak tau pulak org pandai eja bodoh tu bododh! He he

      Delete
  34. Aku pun ada tanya jugak pasal 1MDB, tak ada sorang pun orang yg aku tanya tahu apa benda tu

    maknanya mereka pun tak baca berita pasal 1 MDB atau mereka tak bother sebab bagi mereka betul ke cerita tu

    Pasal DOJ pun kelakar jugak....ada pengkhianat buat laporan pada DOJ kata ada org curi duit dari 1MDB dan guna untuk beli aset di US..sepatutnya DOJ tanya 1MDB dulu samada betul ke ada duit yg hilang atau dicuri...

    Mana ada siasatan dibuat tanpa,bertanya dengan org yg didiakwa duitnya telah dicuri atau hilang...kalau 1MDB kata tak ada duit yg hilang atau dicuri, apa hak org lain boleh kata macm tu...

    DOJ pun sebab dah dibayar, buat siasatan sekadar nak show off ajer....ramapas lepas tu bagi balik...

    Konspirasi!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org yg mencuri mana nak mengaku mencuri! Kalau 1mdb mengaku duit hilang, agak agak siapa yg terkena? 1mdb tu sendiri diterajui oleh siapa? Akal kat mana?

      Delete
    2. Hanya yg berkarat dacingnya shj buat tak tahu..kAU INGAT MAHKAMAH DI LUAR NEEGRA YG BERTEMADDUN BOLEH DI BAYAR??macam najib bayar kat AG Apandi,bila AG GHANI PATAIL DIBUANG SEBAB PATAIL ADA MAKLUMAT TENTANG 1MDB.

      hANYA ORANG SAKIT MENTAL SAHAJA KATA 1MDB KONPIRASI..

      nEGARA MALAYSIA DI DITINGGALKAN TUN SEBAGAI THE BEST INSFRASTRUCTURE in the world,bila najib take over negara ini dah jadi macam negara mugabi/escobar di negara columbia.Penghanut2 najib didoktrinkan macam najib /dan rosmah berkahwin mereka anak dara/anak teruna.

      Delete
    3. Org yg mencuri mana nak mengaku mencuri! Kalau forex (BNM) mengaku duit hilang, agak agak siapa yg terkena? forex tu sendiri diterajui oleh siapa? Akal kat mana?


      Hanya yg berkarat idung besar shj buat tak tahu..kAU INGAT Clinton Foundation BOLEH DI BAYAR?? macam matdey bayar SR untuk fitnah 1MDB

      hANYA ORANG SAKIT MENTAL SAHAJA KATA 1MDB benar2 berlaku

      nEGARA MALAYSIA DI DITINGGALKAN TUN SEBAGAI THE worth INSFRASTRUCTURE in the world,bila najib take over negara ini dah jadi macam negara termaju di rantau ini .

      Delete
    4. anon 12.56

      kau ingat DOJ tu bersih ke??

      Kau masih mentah
      Kau ingat kat luar negara tak boleh dibeli

      hehehe..negara bertamadun??

      Kalau benda macam ni pun kau tak tahu, rasanya you are not my level untuk berdebat...

      hehehe...sorry la



      Delete
    5. anon 13.05

      Info kamu dangkal
      Byk yg kamu tak tahu
      Sebab tu jgn baca suara keadilan atai blog pro pembangknag ajer...
      Baca semua blog dengan niat untuk mencari kebenaran..

      Nanti kamu akan nampak caahaya kebenaran...percayalah!!

      Allah bersama org yg benar...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...