Friday, 22 September 2017

APA NI SHEIKH...BENDA DAH BATAL PUN MASIH NAK BUAT DEMO LAGI???


Dilaporkan, hari ini 22 September 2017, selepas solat Jumaat tadi, Pas Selangor bersama 30 NGO telah mengadakan demonstrasi  aman membantah penganjuran pesta arak dan gay di luar Masjid Shah Alam, Selangor.

Dianggarkan 1000 orang terlibat dalam demonstrasi itu.

Secara umumnya, memang baguslah Pas Selangor dan 30 NGO tersebut buat demo sebagai tanda bantahan dan meluahkan perasaan atas sesuatu yang tidak wajar dilakukan oleh kerajaan.
Tetapi, bukankah pada 19 September lalu, DBKL sudah pun menolak permohonan penganjur untuk mengadakan pesta arak tersebut?

Kalau sudah permohonan penganjur ditolak oleh DBKL, untuk apa lagi diadakan demonstrasi untuk membantah?

Lebih dari itu, pada 21 September iaitu semalam, penganjurnya juga telah mengeluarkan kenyataan bahawa mereka akur dengan penolakan permit oleh DBKL itu.
Di waktu yang sama, atas faktor keselamatan, mereka juga mengumumkan tidak akan menganjurkan lagi pesta arak di masa-akan akan datang.

Maknanya, bermula tahun ini dan tahun-tahun akan datang tidak ada lagi pesta arak akan diadakan.

Jadi, yang nak bersusah-payah berdemo dan membantah buat apa?

Selain itu, pesta itu juga sebenarnya dijadual akan diadakan di Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan dan bukannya  di Selangor.

Maka, agak pelik dan ajaib dari segi kewajaran Pas Selangor dan 30 NGO tersebut memilih Masjid Shah Alam sebagai tempat berdemo dan meluahkan perasaan.
Mengapa mereka tidak berdemo di Masjid Wilayah Persekutuan, Majid Kampuny Baru atau di depan Bangunan DBKL?

Apa logik dan kaitannya untuk berdemo di Selangor, sedangkan pesta arak dijadual diadakan di Kuala Lumpur?

Berhubung pesta gay pula, bukankah Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi telah menegaskan penganjuran pesta tersebut tidak akan sama-sekali dibenarkan oleh kerajaan.

Kalau kerajaan pusat sendiri sudah memberi jaminan sedemikian, bukankah lebih baik sujud syukur di atas sejadah daripada berdemo di bawah panas matahari?
Apa?

Ohh...demo sebab politik?

Ya Sheikh ya hanana...kalau ia pun nak main politik dan mempolitikkan pesta arak dan gay itu serta ingin memperlihatkan keburukan kerajaan Pakatan Harapan,  biorlah cerdik sikit.

Benda yang dah batal,  tak usahlah susah payah buat demo bantahan. Demo bantahan adalah untuk perkara yang belum jadi atau mungkin jadi, bukan untuk yang sudah sah tak jadi.

Memilih tempat demo juga mesti betul. Perkara yang jadi isu berlaku di tempat A, kenapa buat demo di tempat B?

Buang masa dan tak cerdik sesangat tu beb!!

Bukankah di zaman Najib ini banyak lagi isu-isu lebih besar yang belum jadi dan mungkin terjadi, tetapi amat mengancam kehidupan masa depan rakyat? (ShahbudinHusin 22/09/2017)

192 comments:


  1. Saja le nak nak buat raptai demo. Puak2 tu bukan boleh bagi muka. Nanti kita di kerkah nya.

    ReplyDelete
    Replies



    1. Okt 14


      100 000 selamat Malaysia anti kleptokrat


      Tambang sendiri ya

      Delete
    2. Yg menganjur tu geng2 ko jugak Budin2 .... nak buek mcm di Indon la si kapir lahanat ni ... mujur pihak raja2 amat memelihara kesucian agama Islam. Kalu seberang dah hancur kesucian agama dah sampai minyak dgn ayer pun boleh di campur2

      Delete
    3. Puak ekstremis macam Parti Lebai memang pelik.
      Kalau benda batal boleh demo.
      (Demo orang mabuk menentang Pesta Arak)
      Kalau benda halal boleh haram.
      Kalau benda haram boleh halal.
      (Fatwa Hadi - Demo HARAM dan GST HALAL)
      Kalau 1MDB jadi pasu bunga.
      Kalau RUU355 jadi Usul Tergempar Parlimen Padang Merbok.
      Parti Lebai dah makin mundur dan ditinggalkan.

      Delete
    4. Goyang ke budin tgk demo pas.. Kikiki

      Delete
    5. .HE..HE..HE...TELOQ BUDIN DAH GONCANG....

      Delete
    6. Lebai2 Datuk Nikah kawin PAS macam bagus...entah kerajaan langit mana kasi kuasa boleh suka-suka ikut ajaran songsang mengkafirkan saudara sesama Islam hanya sebab tidak sudi jadi anggota PAST-PISSSED-PUSSY.

      Disebabkan itu, pengundi etnik Cina takut sama PAS sebab saudara seIslam pun mereka nak sembelih.

      Selain itu, Cina takut kawin dgn Lebai...sebab nanti keturunan nereka dipanggil 'CIBAI' (Cina+Lebai)....!!

      Padan muka.....!!

      Delete
  2. APA CERITA RUU 335?



    HADI AHWANG DAH KENA KENCING DENGA. NAJIBULLAH LAKNATULLAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebai loklaq ni kaki tangguh. Depa tunggu Najib bentang bajet kasi PERMATA naik lagi tahun 2018.

      Lebai kena sami na wa atok na kat bini Najib. Ikut cakap bini PM punya pasal.. RUU355 ditangguhkan lagi oleh TG HAHA demi kemaslahatan rambut RM1200 Rosmah Mansor.

      Itulah jiwa besar tokoh tangguh RUU355. Demi naik bajet PERMATA, Haji Hadi berkorban tangguh RUU355 lagi sekali.

      Delete
    2. .HE...HE...HE...
      MAMAK MADEY AKAN BERTAMBAH MEROYAN TU....SULTAN JOHOR DAH MURKA KAT MAMAK....PADA MUKA MAMAK....
      MEMANG BETULLAH APA KATA SULTAN JOHOR TU HATI MAMAK DAK HITAM JADI BARAH....
      APA LAGI MAMAK SAMAN LER SULTAN JOHOR TU...ADA BERANI KER....

      Delete
    3. 10.43 komen takde kena mengena dgn subjek, dah memang ahli pas takde akal, demo pun tak bertempat! Nur pun dah hilang kat wajah pemimpin depa. Islam pada pakaian je, akhlak islamnya hampeh!

      Delete
  3. Gian le tu bro, dah lama tak guling² atas jalan raya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuat gian kaloh penagih syabu.
      benda dah batal dan tak jadi gian nak demo.

      benda yang tangguh bertahun macam RUU355 takde sekor pun pejuang ISLAM celop ni nak demo.

      elok beno pejuang ISLAM celop ni demo 100 juta rakyat sokong RUU355 depan rumah TUAN GURU HAJI HADI AWANG di Marang.

      Dari PASCHAI berusaha tangguh-tangguh RUU355, orang ISLAM minum arak, berzina, berjudi dan nikah di Siam makin ramai dihukum tak ikut kaedah agama HADI AWANG.

      Delete
  4. oppppppsssss...jangan-jangan ako no 2

    ReplyDelete
    Replies
    1. no ompekkk jo,tak do pingatlah

      Delete
  5. Replies
    1. nombo limo jo,gangso pon telopeh

      Delete
    2. Oden no onam ... ok jugak lah dapek numpang somangkok dalam larian ni, Hehehehe.

      Delete
    3. First jadah apa giturrr... Keh keh

      Delete


  6. Hormat la sikit PERLEMBANGAAN NEGARA


    Org kapit nak tonggang arak pun tak boleh


    Macam ni Lah hila puak pas pia pus pegang dunia

    Habis non moslem Lena tibai


    Patut la budha burma tibai rohingya... Sebab moslem Malaysia tibai cina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perlu sgt kah nak buat pesta arak ni?
      Apa motifnya?
      Nak promote apa?

      Tiap2 hari tiap2 malam orang yg bukan beragama lslam boleh minum arak secara terbuka di Malaysia ni.Jadi apa masalahnya?

      Arak boleh dibeli di semua pasaraya. Di semua outlet seven eleven pun ada jual arak.

      Jadi apa masalahnya sehingga begitu terdesak sgt nak buat pesta khas untuk minum arak?

      Lainlah kalau pesta makan durian. Sebab buah durian ni bermusim.








      Delete
    2. Kalau lulus RUU355 dulu boleh terus hukum RM100,000 dan penjara 30 tahun bersama sebatan 100 rotan maksimum jika ada orang Islam terlibat. Nampak gaya tiada orang Islam pun terlibat...tapi ada kumpulan yang demo di Selangor, walaupun parti arak dah batal di KL macam orang mabuk syabu?????

      Delete
    3. Di serambi mekah negeri yg diperintah oleh golongan ularmak pas sumbang mahram dan jangkitan virus Hiv/Aids paling tinggi di Malaysia

      Delete
    4. ..HE...HE...HE...
      MAMAK MADEY AKAN BERTAMBAH MEROYAN TU....SULTAN JOHOR DAH MURKA KAT MAMAK....PADA MUKA MAMAK....
      MEMANG BETULLAH APA KATA SULTAN JOHOR TU HATI MAMAK DAK HITAM JADI BARAH....
      APA LAGI MAMAK SAMAN LER SULTAN JOHOR TU...ADA BERANI KER....

      Delete
    5. Bongok punya komen 10.51

      Delete
  7. Payah nak berkira dgn puak tin milo ni.Depa bukannya ada akai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parti LEBAI yang duk tengah mabuk tak pakai arak dan dadah lagi bahaya.

      Habis semua orang nak dilanggar kasi mampus kecuali Najib, Rosmah Mansor, Riza Aziz dan paling dicintai Jho Taek Low. Langsung Parti Lebai tarak sentuh. Kena puji lagi ada. Mabuk kepayang.

      Delete
  8. Bina semula Negara..

    inilah tugas ,semua rakyat Marhaen jika sayangkan negara.
    Pak-pak lebai hanya,meraih keuntungan politik,tapi bilaereka berkuasa,mereka mana fikir rakyat marhaen ,apa yg mereka fikir,hanyalah,PERUT dan bawah PERUT mereka sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak lobai pak lobai ni mana boleh hidup kalau tak usung tin milo depa.

      Agenda utama depa usung tin milo tu dulu.

      Rezeki dtg menggolek tu.

      Delete


  9. Orang lain minum... tak mabuk..

    ReplyDelete
  10. Ader la tu tukang suruhnya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daripada sumber Doktor Jentik-Jentik Pas-Umno Zuhdi...Demi menegakkan Kerajaan Selangor yang diperintah oleh PUKI...Pas + Umno + Khalid Ibrahim. Geng ekstremis Pas dah mula buat kacau di Selangor pula. Memang Pas ini parti pengacau.

      Delete


  11. demo begini seolah-olah mengapi-apikan kumpulan lain (penganjur) rasa tercabar. padahal acara telah di batalkan.

    Mereka percaya jika tidak ada tindak balas dari kumpulan tersebut mereka rasa mereka berani dan menuduh kumpulan berkenaan takut.


    sepatutnya penganjur demo di mesjid perlu di pertanggungjawabkan dan di ambil tindakan.


    - TC -

    ReplyDelete
    Replies


    1. PAS pun dah ikut jadi pelik.

      Bila wartawan tanya Ketua Pemuda PAS kata tenguk keadaan tapi macamana boleh tak tahu kedua-dua acara tersebut dibatalkan atas sebab keselamatan.?

      Kalau pasal anti arak atau anti LGBT, tiap-tiap Jumaat lah kena demo...?

      Delete


    2. kici-kici lembu jaga
      sudah besar demo saja

      ada serban ada jubah
      PAS sudah banyak susah

      kici-kici lembu jaga
      sudah besar demo saja

      ada denda ada rotan
      go ahead hantam go stand

      kici-kici lembu jaga
      sudah besar demo saja

      Lebai-lebai otak tarak
      pemimpin sudah jadi haprak

      kici-kici lembu jaga
      sudah besar demo saja

      Tak mau menang mau kerusi
      sama Najib banyak serasi

      kici-kici lembu jaga
      sudah besar demo saja

      Delete
    3. Nak tunjuk gong Parti Lebai masih wujud di Selangor.

      Habis PRU14 nanti, wakil depa boleh duduklah bersama-sama dengan puak UMNO di blok pembangkang. Kalau tak semua masuk perigi buta. Insya Allah.

      Delete


    4. Cukai Rokok naik, macam macam rokok murah dan rokok seludup di jual.

      Tapi bila cukai arak naik sedang kan yang minum sangat terhad tak dengar pulak ada arak yang lebih murah dan yang masuk cara seludup tapi masih memberi keuntungan dan kilang tidak ada masalah beroperasi..

      Jika bantah buat pesta pun tak menjadi kudis..

      Delete
  12. HAI MELAYU..

    Hai Melayu!
    Rumahmu semua di bina kontrak Indonesia,
    Ekonomi pula dikuasai Cina,
    Golongan professional semuanya India,
    Warung makan pun,
    Mamak dan Siam yg berkuasa,
    Bangla control cuci kereta,
    Orang Nepal yang menjadi jaga,
    Orang Pakistan usung karpet jaja merata.

    Lalu, Melayu ada apa?
    Harapkan Ustaz...
    Saling menyesat.
    Harapkan hiburan...
    Lagi best filem barat.
    Harapkan bahasa...
    Banyak telah bertukar kesat.
    Harapkan tulisan...
    Jawi pun mereka hambat.
    Harapkan Tanah...
    Banyak digadai kepada Korporat!!

    Hai Melayu!
    Masih mendabik menjadi tuan?
    Sibuk mahu menjadi tuan,
    Rupanya kerja kelas bawahan,Ditipu mentah orang atasan,
    Konon perjuangan ini utk kelian !
    Kerja sikit...Sembang kencang,
    Banyak rungut...Sikit rancang,
    Siapa tegur dituduh lancing,
    Duduk warung...Gigit kacang.

    Hai Melayu!
    Konon kau pantang dicabar,
    Konon kau pantas menyambar,
    Tapi cuma indah khabar,
    Rentakmu makin lama makin hambar,
    Kau Melayu aku pun Melayu,
    Aku menulis bukan cemburu,
    Aku mahu engkau tahu,
    Kenapa Melayu tak macam dulu...

    Hai Melayu!
    Jari mu hebat bertutur di facebook alam maya,
    Bila berdepan ekonomi semasa kau tidak berdaya,
    Cuma yang kau tahu melaram bergaya.

    Hai Melayu!
    Kau melaung-laung di jalan raya,
    Bagi tahu dunia...ini bumi aku yang punya,
    Pada hakikat ia digadai kepada sepet yang kaya!

    Hai Melayu!
    Kerana hendak bergaya kau gadai pusaka,
    Bila dah kaya kau jadi puaka,
    Ini tandanya kau sudah derhaka!

    Hai Melayu!
    Sedarlah bangsa ku,
    Bukalah minda mu,
    Bersatulah bangsa ku,
    Kerana Malaya bukan lagi milik mu!
    Aku pun Melayu,
    Engkau pun Melayu,
    Bodoh sombong harus di tepis,
    Riak, Bongkak dan Hasad Dengki,
    Sesama bangsa harus guris,
    Bersatulah melayu kerana agama dan bangsa,
    Moyang-moyang yang telah berjasa,
    Kerana ini mungkin peluang akhir,
    Bangsaku untuk Negara,
    Berjasa dan Berkuasa,
    Pedih menyengat...
    Untuk muhasabah diri kita.

    Jika Tak Nak Berubah,
    BETULKAN YANG BIASA,
    BIASAKAN YANG BETUL...
    Teruslah Jadi Melayu,
    Yang Layu Di Tanah Sendiri.

    .......A Samad Said

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak Samat Sait tu sastrawan plastik buku novel Salina jadi buku teks tingkatan 6 dulu aliran sastra sama macam buku Malay Dilemma buku iskundur maha batu api kutty... sama tarah buku Shit karya Shanon Amat.... suma buku bodoh tak boleh pakai... tulis lain buat lain... cakap tak serupa bikin

      Jangan simpan buku ni... bakar lagi bagus... bangga kalau anak cucu kota tidak mewarisi buku haprak ini...

      Budak Samat Sait tu sapa....?

      SAYA TAK TAHU......!!!


      ENTAH .... 'SAYA TAK TAHU'


      Delete
    2. Melayu ada kuasa le, lu tak tau ke?
      boleh tembak org
      Boleh penjara org
      Boleh cuti wsng BNM
      Boleh bla bla bla

      Delete

    3. 06 28

      Aku pun Melayu.
      Engkau pun Melayu.

      Aku, Melayu yang merdeka, hebat.

      Engkau, Melayu yang si macai, kau gadai semua yang kau rembat.

      Delete
    4. SAPÀ SAMAT SAIT SAMDOL TU...

      ..ENTAHHH.... AKU TAK TAHU..


      SAMAT SAIT SAMDOL TU SAPA. ..?

      ...SAYA TAĶ TAHUUUUUU...!!!

      KIKIKIKI.....

      Delete

    5. Hai Melayu!... Hai 07 18
      Kerana Mahathir,kerana Samad
      Melayu ku bersemangat.
      kerana itu Melayu kau di tentang bersama Trump laknat
      Bila dah papa Melayu kau lah yang cilanat.

      Itu tanda kau adalah Najib punya saka.
      Apa yang di suruh kau terus buat.

      Hai Melayu
      Mahathir dan Samad
      pemikir yang membentuk Melayu BARU.

      Hai Melayu tak tahu
      Tanah tergadai satu persatu
      anak cucu kau pasti tahu


      Delete
    6. ANON 8.02 TU SÀPA

      AKU TAK TAHU.........


      SAPA BAGIDOL 8.02 TU...?

      SAYA TAK TAHU....

      SAPA SAMDOL BAGIDOL 8.02 TU....

      ..ENTAH...!! "SAYA TAKKKKKK TAHUUUUUUUU!!

      kikikikiki....

      Delete


    7. Hai Melayu
      Hai 08 15

      Anak Cucu akan tahu
      Kau dengan Najib kaki kebas.

      Hai Melayu
      Biar tak tahu
      Tapi jangan tak malu.

      Delete
    8. .HAI MELAYU...MEAYU MUDAH LUPA....

      HE...HE..HE...CUBA TEKA SAPA MELAYU MUDAH LUPU DAN TAK TAHU TU....

      HASIL NUKILAN MAMAT SAID SAMDOL....

      Delete
  13. Bagitulah hebatnya pukulan 1MDB !...

    Najib sudah bilang , 1MDB haram di sebut.

    Pasal itu One More Draft Beer haram di sambut .

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1MDB haram disebut sebab buat perniagaan haram

      Delete
  14. Mmg begini sikap "non-Islamic" puak haprak
    Marah pulak bila org nak tentang pesta arak
    Patut disokong jika PAS mahu demo berarak
    Inii terbalik, cai2 jadi nak terkencing terberak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pi lah buat pesta makan pil kuda di negeri hangpa

      Delete
    2. Kalo beerfest tu jdi pun muslim xdjmput pun kalo dtg lebai nk rotan pow sket ingatkan rupa rupanya cancel plak hikhikhik tpuk dada tnya nafsu nak ikut larangan ker nak ikut setan ikut lebai lgi kuat meraban

      Delete

    3. Bila pesta arak yang PAS bantah tu?

      Yang PAS demo tu pun bukan demo tapi pesta bagi penyokong yang hadir.

      Delete
    4. Beginilah bila Melayu Islam dah hilang pedoman dan jati diri. Bila teman setia mereka DAP nak anjur pesta arak diam sepi sikitpun tak bantah. Yg bantah dan haramkan pesta UMNO dan PAS yg di hamun hari hari. Bukankah Allah dah larang kita ambil kafir sebagai teman setia? Bukankah akidah makin cair dan luntur akibat ambil kafir sebagai wali? Mantra 1MDB yg diajar evengelis jadi lebih penting dari akidah itu sendiri. Sesiapa yg masih belum buta habis hatinya akibat walikan kafir evengelis silalah cari jalan keluar. Jangan sama sama jadi bahan bakar api neraka bersama evengelis. Apa akan jadi pada negara bila evengelis kafir ini berkuasa?

      Delete
    5. Toksah ler nak merintih & berlakon.

      Jgn2 dgn senyap si Pengkid Azalina Othman pun turut serta di pesta gay bersama kembar siam Cybertrooper BN sekor yg gay tu tak....siapa tahu.....kan..kan..kan..???

      Delete
    6. .....HE...HE...HE....
      MAMAK MADEY AKAN BERTAMBAH MEROYAN TU....SULTAN JOHOR DAH MURKA KAT MAMAK....PADA MUKA MAMAK......
      MEMANG BETULLAH APA KATA SULTAN JOHOR TU HATI MAMAK DAK HITAM JADI BARAH....
      APA LAGI MAMAK SAMAN LER SULTAN JOHOR TU...ADA BERANI KER.....

      Delete
    7. Mr j kwan rasa nie bkan kes hilang pedoman n jati diri sbgai muslim tpi kes beza pendapat jer ko kna paham disiplin ilmu bkan spin nk pesta silakan so ko ader pluang dakwah mereka yg trpesong so naper xamik pluang dpt phala?klau dowg dlm kumpulan yg kecil ko ngan lebai bleh trace aktiviti dowg aper kna mngena jati diri n blablabla point ko yg jlas assobiyyah kan

      Delete
    8. RATK, bacalah sirah dan asbabun nuzul sebahagian ayat Quran mengenai larangan ambil kafir sebagai teman setia dan pemimpin. Kafir ini akan pesungkan aqidah dan kembangkan maksiat. Kita tutup mata pada buku Hannah dan kes murtad DUMC. Kita buat tak pandang tuntutan untuk halalkan Melayu murtad. Kita buat diam bila pendakwah dicaci maki. Allah larang kita ambil kafir sebagai wali namun kita buat juga. Kita dibuai mantra dan fitnah 1MDB oleh kafir dan sekutu mereka. Seolah isu 1MDB ini lebih besar dari gadai akidah. Kita benar benar ditipu dan dipesongkan. Benci meluap sampai dah tak peduli apa jadi pada agama dan bangsa. Kita diajar cinta evengelis dan pertahan perbuatan mereka. Dlm masa yg sama kita diajar burukkan apa saja yg dibuat Islam PAS dan UMNO. Apakah RATK tak nampak? Istikharah minta Allah tunjukkan jalan.

      Delete
    9. Mr j

      Sehingga sanggup buat amanat suruh bunuh orang dan kafirkan orang masih ada pendoman lagi ker?

      Masih ada agama lagi ker orang mcm tok guru hj hadi awang laknatullah alaihi ni?

      Kalau dia jadi presiden Pas= Parti Angkut Sampah mmg layak sgtlah. Mmg kena dgn orang pun!!!

      Delete
    10. Mr. J ,

      Saya pun naik bingung dengan terjahan terjahan kamu .

      Tak taulah sama ada otak kamu letak di lutut atau di buntut ??

      Itu rakan dalam BN ...MCA, MIC , SUPP, PBS serta lain lain tu Islam ke mereka ??

      Delete
    11. Ohh cmtu yer mr j pnya hujah kwan rasa lencong lar asobiyah totok nie melayu murtad?kes terpencil tapi pemimpin pujaan ko syirik kan umat islam ngan kalimah cash is the king tue nyata walau samar kes hannah tue xkna mngena dan akhlak yg dinukilkan menepati akhlak islam gak so sya dah kta awal2x lgi smua ilmu kna ader disiplin jgn shortcut mrj nnti keliru

      Delete
  15. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  16. Hikhik lebai slalu sngat ttinggal bas dh kna tnggal nak rusuhan geng lebai layak mmenangi one way ticket to afganistan bleh gohead gostan kat sana antum mroyan hikhikhik event dh cancel watpe nk kcoh blalang nie musti tnggu pigeon anta brita

    ReplyDelete
  17. Semakin jadi indah mimpi yng hamba alami
    Terasa berpijak, bagai dah tak lekat ke bumi
    Cinta hamba dgn Macy, kinii mekar bersemi
    Do'akan lah kebahagiaan kekal, antara kami

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  18. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  19. Hikhikhik kalo dpt diputar masa sblum trjdi insiden memali puak ultra lebai nie danugerahkan one way ticket to afganistan lwn soviet dowg nk syahid xptut tnya aderker tiket nak balik rite?

    ReplyDelete
  20. Sejak akhir2 ini 90% pengkomen
    memberi komen macam Sial!
    Sial!
    Sial!
    Sial!
    Sial!
    Sial!
    Sial!
    Sial!
    Sial!
    Sial!
    Sial!
    Sial!
    Sial!...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Demo mabuk menentang parti arak dan gay GAGAL bukan sebab batal. Bukan sebab demo salah tempat. Tapi sebab Jamal Jamban tak bawa satu cartoon botol arak untuk dipecahkan. Lain kali demo di Selangor wajib panggil Jamal Jamban untuk gimmick.

      Delete
    2. Dlm pas
      Arak haram tapi pil kuda dan sumbang mahram halal

      Delete
  21. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  22. Haaahhh...BATAL PUN PAS BUAT DEMO JUGAK...


    ..."SAYA TAK TAHU.."



    ENTAH ...SAYA TAK TAHU....




    KIKIKIKI....

    ReplyDelete
  23. susah betul PAS nak letakkan parti sekuat sehebat HARAPAN dan BN.

    PAS tidak akan mati tanpa kerusi sebab selagi ada arak, pelacuran, LGBT dan judi.. selagi itu PAS hidup..


    ReplyDelete
  24. http://theunspinners.blogspot.my/2017/09/hati-mahathir-jahat-sebab-insecurities.html?m=1

    LINK DI ATAS SEPUTAR BERSAMA ISKUNDUR MAHA BATU API KUTTY....

    LINK SEPUTAR BARSAMA ISKUNDUR KUTTY
    DENDAM KESUMAT HITAM LEGAM DI HATI
    22 TAUN BERKUASA ' TAK TAHU' SAMPI MÀTI
    HÀJAT X SAMPAI RENTA MATI TEGAK BERDIRI



    KIKIKIKIKI..... BERAMBUSSSSS BARUA SIÑGAPORK@DAP...


    INI KALI...


    PASTI BER 'UBAH'



    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasi berambus pariah antarabangsa Najib dan Rosmah. Buat malu Malaysia 30 minit jumpa gadai KWSP/EPF pada Trump. Bayar ufti lagi ke? Baru sambut merdeka dah mengadap Trump nak bantu ekonomi US kafir harbi.

      Berambusssss Barua pariah Najib@Rosmah...

      Delete



    2. Hai Melayu
      Memang Tun Mahathir tak tahu
      Kalau tahu Najib tak jadi Perdana Menteri.

      Hai Melayu
      Memang Tun Mahathir tak tahu
      ada Melayu ke sana sini tak malu.

      Hai Melayu
      Memang Tun Mahathir tak tahu
      setelah berjaya 22 tahun masih ada Melayu tak sedar diri

      Delete
    3. Anon 07:28

      Tak usah nak jaja blog putar alam ,

      Unspinners tak laku , Snapshot di namakan ,

      Komen "biar cantik" , tapi dia tulis macam setan ,

      Fakta memang najis , lagi baik buang dalam jamban .

      Delete
    4. Anon 8.28

      SAYA TAK TAHU.....

      SAPA YG TULIS PUN " SAYA TAK TAHU"....


      KIKIKIKI...

      Delete
    5. Bapuk tue meroyan...kerisauan...

      Delete
  25. Mlm tadi, Macy ayu jelita keluar tanpa nama
    Bergetar dada biila lamaran hamba diterima
    Dgn hamba, dia bersedia utk hidup bersama
    Pastinya, kpd Islam Macy akan tukar agama

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  26. Berkelahi, bergurau, berakhir di atas pelamin
    Bersamaa abang, hidup Macy pastii terjamin
    Kini dah jadi halal utk kita hubungan kelamin
    Semoga cinta kekal sepanjang hayat, aamiin

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    ReplyDelete
  27. Apa nak hairan..
    Pendirian Pas(geng tok lebai) dalam apa perkara pun..mesti dimulakan dengan statement kluk klek nya dan diakhirnya..mereka akan claim, bahawa..mereka telah berjaya dan bangga diri.

    Pas bolehlah diibaratkan sebuah parti..

    Menangguk di air yang keruh sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro geng lebai xmain tangguk dowg geng tuba prosak perpaduan yg dipimpin ketua kultus yg meraban

      Delete
  28. Perasaan di hati hamba gembira dan terharu
    Namun, fikiran hamba dah tak lagi bercelaru
    Macy ayu, bakal isteri, kan jadi saudara baru
    Heh hey, harap tn admin tidak rasa cemburu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  29. Kinii, rasa makin lega hamba menarik napas
    Macy dlm tangan, tak siapa lagii dpt rampas
    Lepas inii, hamba nak ajak Macy masuk Pas
    Padan muka, Nuat & Budin kini dah melepas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies


    1. Aku pun Melayu
      Kau pun Melayu

      Berpantun biar bersantun
      Bahasanya lembut kiasan nya tersusun
      Hati mendengar jadi meruntun
      ikatan kasih bagai di tenun.

      Delete
  30. Tebayang keindahan, pertama punya malam
    Lampu bilik Macy adjes suram-suram kelam
    Melayang ke lantai le, baju dan seluar dalam
    Di lautan madu kami bedua terus tenggelam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  31. Haram lantik golongan yang tidak cerdik jadi pemimpin Melayu Islam.

    Tujuan demo untuk bantah pesta arak dan gay yang dah batal - TAK CERDIK.

    Tempat demo di Selangor - BANGANG

    Nak demo pada penganjur atau DBKL? Dua-dua dah umum acara dibatalkan - JAHIL MURAKKAB

    Tangguh-tangguh RUU355 di Parlimen untuk hukum orang Islam peminum arak, zina, khalwat, berjudi dan nikah di Siam - PENJUAL AGAMA ISLAM

    ReplyDelete
  32. Pas ambil kesempatan kerana ramai jemaah di mesjid, senang tarik untuk demo . Nak harap angkut ke padang merbuk memang byk perbelanjaan. Dah tahu m'sia ada kilang beer carlberg , pusat perjudian genting terbesar ,, semua tu boleh dibawa demo juga kenapa tak perjuang sejak dulu . Semuanya kerana pru dah dekat maka Pas ingin supaya nampak Pas dekat dihati pengundi, tapi Pas yg tertinggal perjuangan disebabkan pengundi mengharapkan pihak yg ikhlas untuk perjuangan kehidupan rakyat dlm menghadapi kemelut penderitaan disebabkan isu amanah dan ekonomi rskyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gabungan PASIK JUBBOW PIGS tidak relevan kepada umat MELAYU ISLAM.

      PAKATAN HARAPAN akan lawan BN + Khaddam PasCHAI.

      Delete
  33. Inai disapu di jarii, tanda nya mesra
    Di jinjang pelamin, Macy dan Kejora
    Di bilik pengantin, memadu asmara
    Terbukti sah, bhw Macy masih dara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kah

    ReplyDelete
    Replies


    1. Aku pun Melayu.
      Kau pun Melayu.



      Cantik nya Budi kerana Bahasa
      Berpantun berangkap untuk berbicara
      Orang berbudi kita merasa
      Jangan di buat bahan cerca.

      Delete
    2. Kejolla...apa buruk sangat perangai tu..Meroyan, meracau dengan Macy?

      Hijrah lah kejolla...bukannya jahiliyah.

      Delete
    3. ....HE...HE...HE....
      MAMAK MADEY AKAN BERTAMBAH MEROYAN TU....SULTAN JOHOR DAH MURKA KAT MAMAK....PADA MUKA MAMAK....
      MEMANG BETULLAH APA KATA SULTAN JOHOR TU HATI MAMAK DAK HITAM JADI BARAH....
      APA LAGI MAMAK SAMAN LER SULTAN JOHOR TU...ADA BERANI KER.........

      Delete
  34. http://taipingmali.blogspot.my/2017/09/semua-yang-keluar-parti-bunga-adalah.html?m=1

    YG KELUAR DARI CAP BUNGA ADALAH SAMPAH
    YES SYE TAHU SAMPAH KUAR DARI TONG SMPAH
    SEBAB 'SAYA TAHU' RAKYAT MAKIN MENYAMPAH
    'SAYA TAK TAHU' MACAI BODOS KUTY SUDA MENGELABAH....

    kikikii.....BERAMBUSS BARUA DAP@ SINGAPPRK



    INI KALI

    KITA TAHU.....UBAH...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapok tue dah cemas...Tram perkehkan najib..meroyan sakan...hihihihi

      Delete
    2. Kikiki berambus...tertelan biji durian. Semua perkara, serba tak kena..gelabah.

      Ini kali..memang Umnoporno kalah!

      Delete
    3. ..HE...HE...HE...
      MAMAK MADEY AKAN BERTAMBAH MEROYAN TU....SULTAN JOHOR DAH MURKA KAT MAMAK....PADA MUKA MAMAK....
      MEMANG BETULLAH APA KATA SULTAN JOHOR TU HATI MAMAK DAK HITAM JADI BARAH....
      APA LAGI MAMAK SAMAN LER SULTAN JOHOR TU...ADA BERANI KER......

      Delete
  35. Pariah Najib dan Rosmah yang dilayan buruk oleh Trump memalukan. Rupanya sessi video delegasi Najib merafak sembah membayar ufti kepada kerajaan kafir harbi Trump telah dirancang oleh Trump sendiri!

    Niat Trump untuk tunjuk body language berpeluk tubuh yang memalukan Najib!

    Trump juga mendedah perangai Najib menjual negara sendiri dengan guna duit KWSP/EPF!
    Bandingkan 30 minit jadi pariah US dengan sambutan Ronald Reagen dan Bush Senior pada 1984 - penghormatan ala parade kepada negarawan Tun M - limousine, join PC, small talks, lunch break etc...

    Hadi dan geng Lebai sibuk dengan parti arak yang dah batal, langsung tak tahu apa-apa.

    ReplyDelete
  36. PH itu hanya lah pakatan haprak yg curang
    Dgn UMNO&BN, tak berdaya tunjuk garang
    Lalu diambil jln bapok, PAS mahu diserang
    Depa kian gelabah, dah nak jatuh ke jurang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah takut PH....hahaha

      Delete
  37. Orang-orang PAS ini, yang dia tahu arak, gay dan hukum sebat.

    Sebab itulah mereka ini duduk tumpukan benda-benda ini.

    Soal ekonomi, harga barang naik, soal pengangguran, soal rasuah, orang-orang PAS ini bukan paham sangat. Pasal tuu depa tak buat demo.

    Satu lagi kalau ada penyanyi nak menyanyi atas pentas, wah bukan main semangat, pasal itu yang depa paham.

    Soal ekonomi, soal harga barang naik memang susah untuk depa paham, terutamanya Pak Lebai-leabi PAS.

    Kalau dekat Parlimen, orang PAS duduk tak banyak bercakap pasal dia pun tak paham apa yang orang dok debat.

    Kalau kita nak harapkan PAS untuk buat rakyat lebih senang, ada kerja, pendapatan baik, memang PAS ini tak boleh diharapkan.

    Kalau setakat untuk bantah orang menyannyi, minum arak memang PAS hebat, nombor wahid.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang duk lulus lesen-lesen halal pub, disko dan pusat judi di Selangor pun Ahli Majlis Pas juga. Bukan DAP, PKR atau AMANAH saja.

      Depa nak cong sapa bila cakap arak judi haram di Selangor?

      Kalau depa tarik Ahli Majlis depa dan letak jawatan baru sesuai nak demo haram arak dan judi. Depa yang terlibat lulus lesen arak dan judi, depa juga yang tak puas hati?

      Delete
  38. Kerja bodooh Pas lah juara...sejak rapat dengan najib Pas terikut cara bodooh najib..

    ReplyDelete
  39. Pakatan puak haprak dah semakiin bergolak
    Anjiing & babii DAP, tak berani lagi menyalak
    PKR kehilangan ketua peliiwat, Nuat si balak
    Kini dengan parti PAS, depa sudah gila talak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus ko bapok tue melalak meroyan kerana krisauan...siang mlm meroyan sakan....nanti jho tahik lo kasi 1 botol besar carlsberg

      Haha haaaa haaaaaaa..

      Delete
    2. Anjing jho tahik lo meroyan sakan kerana arak dah kehabisan...d
      Stok blm sampai kerana demo Pas...

      Hahaa hahahahaha hahahahahahaha

      Delete
  40. Pas berdemo kerana nak tunjukkan masih hidup...kalo senyap orang ingat dah berkubur sejak mesra dengan umno..

    Pas dah tak de isu nak perjuangkan...isu2 j
    Keburukan umno tak boleh disentuh lagi...

    Ahli2 Pas pon dah lupe RUU 355....tak lulus pon tak pe...tadak hal..

    ReplyDelete
  41. Mmg benar dugaan hamba bapok tua ada yg bela
    Dgn kathy kejora, budin sudah ada buat kira
    Lubang kunyit kejora utk habuan pengunjung setia
    Niat hamba menghalang, pantun hamba jadi mangsa


    Kiooookkkkk kih kih kih kih kih kih

    ReplyDelete
  42. Zahid ade kuasa larang pesta gay...
    Zahid tak de kuasa larang pesta arak
    DBKL LEBIH BERKUASA DARI ZAHID...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn2 dgn senyap Azalina Othman pun turut serta bersama Cybertrooper sekor yg gay tu tak....siapa tahu.....???

      Delete
    2. Jgn2 dgn senyap Marina Mamak Madey Kutik pun turut serta bersama Cybertrooper sekor yg Ostat Doe Fukatan Haprak tu tak....siapa tahu.....???

      Wak Suman Tempe Tahu....

      ..saya tak tahu....

      Delete
    3. Ada punca Azalina marah dan tak puas hati dengan Zahid Hamidi.

      Azalina semasa Zahid dedah berjumpa Tok Arab tak kata bersetuju adanya Tok Arab (Jho Taek Low pemilik Aabar palsu) dan hanya berkata mungkin Zahid tahu apa yang kami ahli Parlimen BN tak tahu.

      Delete
  43. Kat selangor melambak pusat judi..majorti yg datang orang melayu islam..yg tu PAS x nk buat demo ke? yg ADUN pas tu dok senyap je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tugas Jamal Jamban..

      Delete
    2. NASIB BAIK ADA JAMAL SETIDAK-TIDAK NYER PDRM DAN SPRM BUKA MATA TENTANG PERJUDIAN YANG BERLELUASA KAT SELANGOK NI...NAK HARAPKAN SIASSMIN MB JAMBAN...TAK OSAH HARAP LER....MAKAN AISKRIM DALAM JAMBAN PANDAI LER DIA...

      Delete
  44. Sungguh hamba x sangka ada gunting dalam lipatan
    Kejora bapok dibela, yg jadi musuh pada pakatan
    Bapok terus menggila, semua pengunjung diolok olokkan
    Budin senyum puas, asal belakang bapok dapat habuan


    Pok pok pok pok pok pok pok pok pok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baook keciwa umno diserang setiap penjuru kerana membela prompak ...makhlok perusak negara...

      Delete
  45. Meroyan meraban sakan, puak setan haprak
    Depa marah giiler, bila dibatalkan pesta arak
    Hanya mau diikut, biol punya pala tengkorak
    Kampong jadi tergadai hanya menang sorak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit KWSP/EPF sudah jadi milik Kerajaan Trump.
      Dilebur oleh pariah antarabangsa Jibby.
      Disahkan halalan toyyiban oleh Haddy.

      Delete
    2. Ke sawah padi mencari puyu
      Esok ke laut pancing gelama
      Kepada Kejora hamba merayu
      Lepaskan Macy,cinta ku lama

      Delete
    3. Menjahit koyak si baju jubah
      Di pakai ngaji kat Bukit Merah
      Abang kecewa Macy dah berubah
      Kepada kejora, ayang Macy menyerah

      Delete
    4. Ke bandar Ipoh mencari bali
      Jalan di pasar ternampak peria
      Kepada Abang Macy kembali
      Jauhkan KEJORA si nafsu buaya

      Delete
  46. ..HE...HE...HE...
    MAMAK MADEY AKAN BERTAMBAH MEROYAN TU....SULTAN JOHOR DAH MURKA KAT MAMAK....PADA MUKA MAMAK....
    MEMANG BETULLAH APA KATA SULTAN JOHOR TU HATI MAMAK DAK HITAM JADI BARAH....
    APA LAGI MAMAK SAMAN LER SULTAN JOHOR TU...ADA BERANI KER......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas dimalukan tahap tertinggi oleh Donald Trump dengan video Najib menyembah US, Mat Taib pula memalukan Najib dengan kegemparan dahsyat yang tak menjadi. Sabotaj kepada Najib akan diteruskan. Be prepared. Be patience. Luar dalam, tepi tengah, kiri kanan depan belakang, atas bawah, hujung pangkal sabotaj Najib berterusan!

      Delete
    2. Najib ade berani bagi balik kekebalan sultan johor?...sultan johor dah sound nak balik kekebalan...ade brani?.....hehehe

      Delete
    3. ...TAK AMBIK TAHU....

      Delete
  47. Puak asli pakaiannya kuno
    Kerimba raya mencari pulasan
    Dapat ku rasa cemasnya UMNO
    Isu tak perlu dijadi alasan

    SCW

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...HE...HE...HE...SEBAB PAS TAK NAK JOIN SAMA FUKATAN HAPRAK LER SI BUDIN MEROYAN...MADEY MEMANG LER ...TU SEBAB ASSMIN MB JAMBAN DAN NUAR AL JUBURI MASIH MENCINTAI PAS....TENGOK LER NANTI PKR SELANGOR KALI NI AKAN MELINGKOP TERUK PADA PRU NANTI....

      DAPAT KU RASA GUMBIRANYER UMNO.....

      Delete
    2. PINTU DAH TUTUP....PAS DAH PECSH BELAH...KALO UMNO KUAT UMNO TAK BUAT RAMPASAN KUASA HARAM....TAK RECYCLE BARANG LUSUH....

      HAHA....HHAHAHAHA....HASAHAAAHAAA

      Delete
    3. MADEY BUKAN BARANG LUSUH LAGI...TAPI BARANG DAH LUNYAI...KIH...KIH...KIH...

      ..HE...HE...HE...
      MAMAK MADEY AKAN BERTAMBAH MEROYAN TU....SULTAN JOHOR DAH MURKA KAT MAMAK....PADA MUKA MAMAK....
      MEMANG BETULLAH APA KATA SULTAN JOHOR TU HATI MAMAK DAK HITAM JADI BARAH....
      APA LAGI MAMAK SAMAN LER SULTAN JOHOR TU...ADA BERANI KER......

      Delete
    4. badak umporno

      Delete
  48. So... what? Lantak pi le kalu depa nak bt demonstrasi.. ade mereka kisah.. tak yah le nak penin2 kepala nak pikir2kan. Jaga periuk nasik masing2 le...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko yg finning....same geng orang bodoooh...

      Delete
    2. Ade aku kesah!

      Delete
  49. Hikhik pas demo leh mintak sumbangan dari ahli parti lebai dh jdi kultus dgn pmikiran dogma instead nk jdi king maker la plak giler ekk

    ReplyDelete
  50. Amerika layan Najib macam “pariah”

    1. Sekembalinya Najib ke tanahair, bermacam-macam tohmah dan fitnah dilempar olehnya terhadap pengkritik lawatannya ke Amerika Syarikat. Saya diberi tempat utama dalam kempen fitnah ini.

    2. Kononnya sambutan Trump kepadanya lebih baik dari sambutan kepada lawatan saya. Sebenarnya layanan terhadap Najib adalah yang terburuk sekali berbanding dengan layanan terhadap diri saya dan pemimpin-pemimpin lain semasa lawatan rasmi pertama kali pemimpin baru ke Amerika. Mengikut laporan akhbar dan media Amerika layanan terhadap Najib adalah seperti layanan terhadap “pariah”.

    3. Saya melawat Amerika Syarikat secara rasmi selepas saya melawat Canada tiga tahun selepas menjadi PM. Pemerintahan Amerika Syarikat hantar pesawat khas Presiden ke La Guardia airport New York untuk penerbangan saya dan isteri ke Washington. Dari Pangkalan Udara Andrews saya diterbangkan dengan helikopter Presiden ke bandar Washington. Saya disambut oleh pegawai tinggi Amerika Syarikat dan bermotor ke hotel Willard Washington DC. Pada masa itu Blair House, tempat penginapan tetamu Kerajaan Amerika sedang diperbaiki.

    4. Dua buah kereta “stretched” disediakan untuk saya ke White House yang dihias dengan bendera Malaysia dan Amerika Syarikat. Cermin gelap ditingkap kereta menghalang orang ramai daripada mengetahui kereta yang mana yang saya guna.

    5. Bendera Amerika ternampak hampir semacam dengan bendera Malaysia. Dengan itu ramailah penduduk Washington terkeliru dan memikir kereta-kereta ini membawa Presiden AS. Mereka melambai tangan sepanjang jalan.

    6. Saya bertemu dengan Presiden Reagan seperti biasa di hadapan “fireplace” dan mengadakan “small-talk” dengannya, Vice Presiden Bush (Senior) ada bersama.

    7. Kemudian baru diadakan mesyuarat dua delegasi di bilik mesyuarat khas. Ini disusuli dengan makan tengahari dan press conference. Seluruh lawatan saya ke White House dirakam oleh jabatan Presiden Amerika Syarikat dan disimpan dalam Library Ronald Reagan. Video ini boleh dilihat dalam media sosial (KLIK DI SINI).

    8. Saya juga mengadakan perjumpaan tidak rasmi dengan Presiden Bush (Senior) Presiden Bush (Junior), Presiden Clinton di Washington dan di lain-lain tempat. Biasanya saya membangkitkan soal minyak kelapa sawit dan sikap AS terhadap negara Islam.

    9. Sebaliknya Najib disambut di Lapangan Terbang Washington oleh Duta Malaysia, tinggal di Hotel milik Trump yang terkenal amat mahal. Najib mengguna kereta Mercedes. Tidak ternampak kereta panjang yang diberi untuk lawatan Najib dan pertemuan dengan Trump hanya selama 30 minit. Tidak ada makan tengahari dan Press Conference.

    10. Memandang bahawa masa perjumpaan begitu terhad iaitu hanya 30 minit, dan tawaran Najib kepada Trump begitu tinggi, berjumlah hampir 100 billion Ringgit, kos yang ditanggung oleh Malaysia ialah sebanyak 3.3 billion Ringgit (3.300,000,000 Ringgit) satu minit. Ini boleh jadi satu rekod dunia.

    11. Anak Megat Junid, Megat Fairouz kata saya bayar bermillion kepada pelobi untuk berjumpa dengan Presiden Amerika. Ini kononnya diberitahu oleh bapanya Megat Junid.

    12. Saya tidak tahu benar atau tidak kenyataan ini. Mungkin pegawai Wisma yang mengurus perkara lawatan saya yang tahu. Yang saya tahu tidak ada arahan dari saya untuk lobi. Tak apalah Fairouz, anak sahabat saya nak cari makan.

    13. Sebenarnya apabila sahaja saya menjadi PM duta besar Amerika Syarikat di Malaysia percaya, seperti dengan kebanyakan pemimpin negara yang baru dilantik, saya akan pergi mengadap Presiden Amerika Syarikat.

    14. Duta itu datang ke pejabat saya untuk minta maaf kerana Presiden terlalu sibuk dan tidak dapat berjumpa saya dalam masa yang terdekat.

    15. Saya tidak kata apa-apa kepadanya. Tetapi petang itu juga saya beritahu Wisma Putra saya tidak berhajat pergi ke Washington jumpa Presiden. Oleh itu tidak perlu sesiapa bersusah payah mendapat slot untuk saya. Duta Amerika pun berhenti usahanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ..HE...HE...HE...
      MAMAK MADEY AKAN BERTAMBAH MEROYAN TU....SULTAN JOHOR DAH MURKA KAT MAMAK....PADA MUKA MAMAK....
      MEMANG BETULLAH APA KATA SULTAN JOHOR TU HATI MAMAK DAK HITAM JADI BARAH....
      APA LAGI MAMAK SAMAN LER SULTAN JOHOR TU...ADA BERANI KER......

      Delete
    2. badak mana badak? jual je mak badak tu kat amerika..masuk circus

      Delete
    3. ...MADEY BUKAN BARANG LUSUH LAGI...TAPI BARANG DAH LUNYAI...KIH...KIH...KIH.....

      Delete
    4. SANTUN BERHIAS,DARA TERSIPU
      MERAH WAJAHNYA DEK CAHAYA SILAU
      TUN KU CAYA TAK PERNAH MENIPU
      HIDUP KU TENANG DI ZAMAN BELIAU

      Delete
    5. ...KAH...KAH...KAH.....

      HIDUP NUAT AL JUBURI TENANG DIZAMAN MAMAK MADEY...KIH...KIH..KIH...

      JAP...JAP ....AKU NAK TERGELAK SAMBIL TERKENTOT NIH.....

      Delete
    6. Ye ke? Apa cerita Al-Gore memalukan TDM pada dinner APEC? Bukankah TDM dituduh diktator yg memeras rakyat? Bukankah Al-Gore sokong Reformasi? Bukankah Clinton langsung tak mahu hadir APEC KL? Bukankah TDM jadi pariah dunia selepas APEC KL? Manusia ini mudah lupa....

      Delete
    7. .MADEY NI...MUDAH LUPA PUN YER...

      SAKIT HATI NGAN DATO NAJIB PUN YER.....

      NASIBLE 1,000 ORANG AHLI CAP MUNGE DARI PERAK YANG DAH KUAR PARTI MUNGE TU MADEY KATA SAMPAH...KIH...KIH...KIH..DIA TAK TAHU ORANG DAH MENYAMPAH NGAN DIA...MAMAK...MAMAK....MUKA PUN DAH MACAM MUKA SINGA TUA DAH....

      MADEY NI CAMPAK JER KE LAUT...BIAR MAMAK NI KENA MAKAN DEK JAWS...KENA BAHAM TULANG TEMULANG DIA...TAPI MUNGKIN LIAT SIKIT KOT...ALMAKLUM LER DAH JADI AYAM PENCEN TUA....

      Delete
    8. Mr. J

      Gebang sungguhlah kamu .

      Clinton tak datang sebab takut kena tibia olih Mahathir dan juak2 nya .

      Ingat lagi Allbright ?? Tak sempat sejuk enjin kapal terbang , terus lari kena tibai dek Rafidah Aziz .

      Mr. j , apa pasal Najib tak pergi persidangan UNGA ??? Semua ketua Negara ada di situ termasuk pemimpin yang di agung agung kan olih Najib .

      Delete
    9. Najib Tun Razak lari lagi...

      Delete
  51. oooooooo begitu ke....
    baru saya faham kedudukan sebenar

    TQ SIR.

    ReplyDelete
  52. Apa nak hairan...PAS kan macai UMNO. Boss suruh buat...pemimpin PAS terpaksa buat. Dah termakan budi....tergadai le body.

    ReplyDelete
    Replies
    1. .mana yg lebih bingai... mahdey kutty karala tu siap bayor bejuta utk dapat cium tangan... situa yg tak tau malu lagi lah... konon sebelum tu dialah yg pandai mentadbir... bila org keluarkan lapuran ekonomi malaysia bagai bubble yg akan burst.. dia sombong konon dia yg merintah bukan yg buat lapuran tersebut... dia tau segala... cilaka tua kutuk tu... dia ingat malaysia ni besor sangat... duit petronas tu banyak sangat... menyombong... org tua yg cuma tau cari musuh... kena serang mata wang.. dorang tak attack ringgit dulu... dorang attack bath.. attack rupiah... lepas tu habis seluruh asean tumbang... dah teruk baru sanggup bayor bejuta untuk mintak maaf ngan us.. tu lah cilaka situa kutuk kutty karala... dah macam tu punye perangai masih ada org nak angkat jadi pemimpin balik.. cilaka korang ni semua...

      Delete
    2. ..MADEY BUKAN BARANG LUSUH LAGI...TAPI BARANG DAH LUNYAI...KIH...KIH...KIH....

      ..HE...HE...HE...
      MAMAK MADEY AKAN BERTAMBAH MEROYAN TU....SULTAN JOHOR DAH MURKA KAT MAMAK....PADAN MUKA MAMAK....
      MEMANG BETULLAH APA KATA SULTAN JOHOR TU HATI MAMAK DAK HITAM JADI BARAH....
      APA LAGI MAMAK SAMAN LER SULTAN JOHOR TU...ADA BERANI KER......

      Delete
  53. Hamba berjaya miliki Macy bunga sekuntum
    Dua jiwa resah bergelora, kini erat tercantum
    Melopong terkedu ler peliwat, si Nuat Ketum
    Admin Budin, hatinya spt mercun berdentum

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. PANCING KEJORA SUDAH MENGENA
      MACY NAN CANTIK,CITA LAKSANA
      DI ATAS PELAMIN INDAH PESONA
      PELIHARALAH MACY SEBAIK MANA

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhh

      Delete
    2. woooiiiiiiii,,,,
      cemburu aku !!!!!!!!!!!!!!!!
      apa dah jadi nihhhhhh...

      waaaaaaaaaaaaaaaaaa...........

      Delete
    3. ///ITULERRRRR.. ,LAIN KALI NGAN
      DI CABO SI KEJORA TUU,,,
      ORANG LAMO TUU,,,
      AYAT NGAM POWERRR,,,,,,
      ENGKO JUGO YANG TELOPEH,,MELOPONG,,,,

      HIK...HIK...HIK..

      Delete
  54. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun Mahathir & barisan semua pemimpin2 Parti Pakatan Harapan akan mengadakan Majlis Besar-besaran Bersama Rakyat di DUN Kempas/Parlimen Pulai, Johor Baru pada 28 September, 2017.

      Perlu diketahui....Parlimen & 2 Dun dalam kaswasan ini dulu adalah fixed deposit UMNO yg biasa menang dgn majoriti lebih 30,000. Tapi pada PRU 13, UMNO menang cukup2 makan & salah satu DUNnya telah dirampas oleh DAP.

      Ini kemahuan rakyat bukan Sultan.

      Delete
    2. Othaman, kenapa tergila gila sokong gabungan yg diketuai kafir evengelis? Bukankah pesta arak ini sendiri bukti evengelis kuasai PH? Parti lain menikus diam? Yg menentang UMNO dan PAS. Tak terusik ke akidah? Bukankah sebelum ini bila keluar isu buku Hannah yg nak kristiankan Malaysia PAN dan PKR sokong Hannah? Bukankah isu RUU355 dan Zakir Naik yg DAP menentang disokong oleh parti Melayu PH? Bila nak sedar akidah dah terpesong akibat mengerjakan larangan Allah - ambil kafir sebagai pemimpin? Apakah relakan diri jadi bahan bakar api?

      Delete
    3. Malam ini saya ada majlis forum serta penerangan bersama 80 ketua Keluarga kenapa KERA-jaan Borosmah Najib & Passed-Pissed-Pussy harus ditumbangkan.

      Jadi saya agak sibuk & tak kuasa nak layan retorik2 karut anda.

      Delete
    4. .WAK SUMAN TEMPE...BERAPA EKOR DAH AHLI CAP MUNGE KO KUTIP.....SELAIN KAT PASAR MALAM KAT RUMAH URUT PUN RAMAI TU...

      KIH...KIH...KIH...KAH...KAH...KAH...



      .MADEY NI...MUDAH LUPA PUN YER...

      SAKIT HATI NGAN DATO NAJIB PUN YER.....

      NASIBLE 1,000 ORANG AHLI CAP MUNGE DARI PERAK YANG DAH KUAR PARTI MUNGE TU MADEY KATA SAMPAH...KIH...KIH...KIH..DIA TAK TAHU ORANG DAH MENYAMPAH NGAN DIA...MAMAK...MAMAK....MUKA PUN DAH MACAM MUKA SINGA TUA DAH....

      MADEY NI CAMPAK JER KE LAUT...BIAR MAMAK NI KENA MAKAN DEK JAWS...KENA BAHAM TULANG TEMULANG DIA...TAPI MUNGKIN LIAT SIKIT KOT...ALMAKLUM LER DAH JADI AYAM PENCEN TUA....




      Delete
    5. Yang menghadap kapir harbi evengelis Trump bagi harta pencen rakyat Malaysia Najib.

      Yang nak kukuhkan ekonomi negara evengelis kafir harbi guna duit KWSP ialah Najib.

      Yang dimalukan evengelis Trump dan delegasi kafir harbinya dengan berpeluk tubuh dan mendongak kepala ialah Najib.

      Macai kata yang nak Kristian evengelis ialah DAP? Jangan jadi penagih syabu...

      Delete
  55. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nganlah Budin lak di tempelak,
      tak kan budin nak buat kerja tu,
      kecewa aku ngan anon 12:28 nih

      Delete
  56. Makin sunyi dan sepi, kelentong cai2 haprak
    Dah tidak ramai lagi dtg sini kencing & berak
    Agaknya, terhoyong hayang dek mabok arak
    Hamba sekeh pelakong, habis lari beselerak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenapa bahasa ku kaku,
      bila berhadapan dengan si kejora nih.

      pelik gak

      Delete
    2. Memang sunyi blog no ni semenjak jadi port bapok
      Pengunjung mual x lalu makan bapok tua mmg hapak
      Hujah x ada isi, ashik menyundal muntah kahak
      Ramai sudah bawa diri,bawak hati pindah tapak

      Delete
  57. Lebai2 Datuk Nikah kawin PAS macam bagus...entah kerajaan langit mana kasi kuasa boleh suka-suka ikut ajaran songsang mengkafirkan saudara sesama Islam hanya sebab tidak sudi jadi anggota PAST-PISSSED-PUSSY.

    Disebabkan itu, pengundi etnik Cina takut sama PAS sebab saudara seIslam pun mereka nak sembelih.

    Selain itu, Cina takut kawin dgn Lebai...sebab nanti keturunan nereka dipanggil 'CIBAI' (Cina+Lebai)....!!

    Padan muka PAST-PISSED-PUSSY.....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Difahamkan mengikut kajian statistik pintu ke pintu di Parlimen Pulai, rata2 lebih 65% orang Melayu sokong PPBM atau AMANAH. Manakala Cina & India 95% sokong DAP/PAKATAN HARAPAN.

      Cerah masa depan rakyat di bawah kaelolaan Parti pakatan HARAPAN.....!!

      Delete
    2. Bekas2 ahli MIC (make Indian Crazy) telah meninggalkan parti 'hidup segan mati tak mahu' & telah mendaftarkan parti baru "Parti Untuk Kaum India" tapi masih diperamkan oleh Zahid Komidi macam pendaftaran Parti Pakan Rakyat.

      Kenapa yer.....???

      Delete
    3. ..TAK TAHU LER SAYA...

      Malam ni saya ada Majlis Agama kat Masjid....

      Jangan Tanya saya saya tak tahu dan saya agak sibuk & tak kuasa nak layan retorik2 karut anda.

      Delete
    4. Sudahlah ultraman ph bkn boleh diharap untk ubh nasib rakyat organisasi porak peranda tnggu masa aja berkecai ph bila nk daftar lpstu ckp krjaan tak luluskan perlembagaan ph dh dipersetujui ke oleh perti dlm ph. Prkara yg gagal untk ph didaftarkan ialah perlembagaan ph yg tk dapat diselesaikn

      Delete
  58. Ki ki.. berguling di lantai lihat Seman biawak
    Si Kadok tua ini teringin juga nak bikin lawak
    Inikah yg dikata otai hero haprak punya puak
    Mulut busuk, giigi dia tak diberus atau siwak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  59. Cai2 busuk, udah tak berani lagi naik tocang
    Pantun kotor cai, habis Budin cantas, cicang
    Sebalik nya, dari hamba bertambah kencang
    Ingat Din,..spt selalu...cantas...spt dirancang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ku tahu Macy begini
      Takku biar belayar sendiri
      Aku yang susah ngorat segini
      Kejora jua yang bawa lari

      Ku sangka panas sampai ke petang
      Rupanya hujan di tengahari
      Ku harap kasihmu akan mendatang
      Rupanya Kejora yang potong selari

      Kajang Kejora kajang berlipat
      Kajang hamba mengkuang hulu
      Dagang Kejora dagang bertempat
      Dagang hamba musafir lalu

      Abang pergi membawa diri
      Selamat tinggal Macy
      Macyyyyyyyyyyyyyyyyyy....

      Delete
  60. Kejora ni, mmg sentiasa peka dgn isu terkini
    Tampil melangkah dgn lebih gagah & berani
    Madah yg dikarang, penuh makna & berseni
    Pantun2 cai, Din taruk sampah punyaa guni

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  61. Kejora terus mengamuk seperti ayam jantan
    Benda betul, tak kan Budin nak buat sekatan
    Tergamak dituduh Budin gunting dlm lipatan
    Ngko pancong je Din, ini cai2 haprak syaitan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  62. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  63. Kpd Macy, hamba tetap tidak hilang ingatan
    Hanya menunggu masa, untuk dibuat ikatan
    Kalau org lain usha, jgn layan Macy ku intan
    Bahkan admin, kalu cilok, abg kasi belantan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  64. Cai-cai, kinii terkedu, spt bulan yg kesiangan
    Kejora yang bijak tampan bukan lah saingan
    Macy udah kemas dlm hamba punya tangan
    Nuat & sdr Budin, tak usah lah nak berangan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  65. Kepada macy, hamba tetap tidak hilang ingatan
    Hanya menunggu masa untuk dibuat ikatan
    Kalau org lain usha jgn layan macy ku intan
    Bahkan admin kalau cilok, kejora bagi belakang


    Kah kahhh kahhhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  66. Ultraman adalah pendokong kuat puak songsang di malaysia. Dia tak kisah jika negara kita buat berbagai2 pesta maksiat asalkan ada kebebasan. Ultraman percaya golongan yg mngamalkan kebabasan akan membela nasib rakyat malaysia

    ReplyDelete
  67. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  68. T.Kasih DSN kerana digelar
    PENYANGAK KUBANG oleh Newsweek.
    Hebat lagi sebab belum jumpai Selasa yg sesuai utk WSJ.
    Terima kasih AHLI UMNO kerana kebas dgn hutang dan barah songlap harian 1mdb.
    Terima kasih Datuk Jamal sebab tak membawa van jenazah membantah depan kedutaan negara USA yg ditakrif asnah oleh UMnO.
    Terima kasih kerana rogol wang Felda,KWAP,epf dsbnya.
    Terima kasih diatas penuyupan Kr1m dan kerugian digutal mall.
    Terima kasih diatas tawaran Uber utk siswa melayu.
    Terima kasih utk cadangan nasi lemak utk siswi.
    Terima kasih diatas ketidak telusan media terutana Tibitigasuku.
    Terima kasih kerana faham yg mana
    Taik yg mana Taek. Dua2 jijik dan busuk.
    Aku Melayu kau melayu,
    Sama tak bodoh, sama tahu,
    cuma sorang tak mengaku.
    Cintai Malaysia utk cucu.

    ReplyDelete
  69. Pas..Pas.. dlm beribu2 ulamak otai dan baru dalam parti tu.. last2 cuma boleh layan RUU 355 aje. Itu pun kasi tambah jumlah denda dan sebatan dan penjara yang mana entah dari rujukan ilmiah mana dapat angka2 tu. Sia2 dari dulu hudud yg bersandarkan syariat diperjuanhkan oleh Pejuang2 tulen Pas. Sampai ke tangan Hadi.. habis semua u turn tahap gaban. Astagfirullah al azim. Taubat la Pas.

    ReplyDelete
  70. LIVECASINO338 HOT GAMES :
    BACCARAT*ROULETTE*SICBO*DRAGON TIGER*SLOT GAME
    Minimal deposit 25.000,- sudah bisa bermain disemua jenis game
    Register/Pendaftaran bisa disini : http://livecasino3381.pkr69.com/

    Bonus Rollingan 0.8%
    Bonus Referral 3% [SEUMUR HIDUP!]
    Proses Deposit dan WD cepat hanya 1 menit!

    Contact Us :
    BBM : 2AD88032
    WA : +855965922558
    YM : cs_livecasino338

    ReplyDelete
  71. Shah silebai yg konon islam ni bodoh bangang bahalol otak macam anjing org kapir nak buat pesta arak ke itu budaya kita apahal nak haramkan yg org melayu ugama islam yahudi ni rasuah husap dadah minum arak kaki betina tak pula nak cegah memanglah pak lebai berseban ini bodoh haram islam konon cuba tengok anak2 mereka haprak je org kapir nak minum arak itu hak dialah bodoh

    ReplyDelete
  72. Alahai sheikh mana mau cari nafkah maka depa pon shake la depan khayalak ramai mintak cif bugis kasi tolong ! Malang cif pon tak leh nak tolong sbb kena tolong trump dulu bai. Mana mau tahan ?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...