Wednesday, 27 September 2017

SALLEH 100 PERATUS SALAH

Salleh Said Keruak dilapor membidas segelintir pemimpin pembangkang yang didapati menggunakan bahasa kesat mencaci penyokong UMNO dan BN.


Beliau mengambil contoh Mohamad Sabu yang menggelar agamawan yang menyokong UMNO sebagai berfahaman celaka, Tun Mahathir Mohamad yang menganggap berdosa mengundi Pas serta BN dan Muhyiddin Yassin yang didakwanya pernah menggelar jahiliah kepada orang UMNO dan BN.


"Sebagai pemimpin parti yang berjuang untuk rakyat, tidak perlulah kita mencarut hanya kerana perbezaan dan persaingan dalam politik.


"Cukuplah sekadar menggariskan hala tuju perjuangan dan mengkritik kelemahan kerajaan BN," ujar Menteri Komunikasi dan Multimedia itu.


Di sebalik bidasan dan tegurannya kepada pemimpin pembangkang, Salleh sepatutnya terlebih dahulu melakukan perkara itu kepada Perdana Menteri, Najib Razak dan kelompok penyokong UMNO serta BN sendiri.


Kiranya beliau merasakan ungkapan berfahaman celaka oleh Mohamad Sabu, berdosa mengundi Pas dan BN oleh Tun Mahathir dan jahiliah oleh Muhyiddin sebagai carutan yang tidak sepatutnya diucapkan oleh mana-mana pemimpin politik, Salleh seharusnya sedar perkataan yang pernah dilafazkan oleh Najib jauh lebih teruk dan tidak patut lagi.


Hanya Najib yang pernah mengucapkan perkataan haram jadah, bangang dan bangsat secara terbuka di khalayak umum kepada mereka yang berbeza pendirian dengannya.


Tidakkah perkataan haram jadah, bangang dan bangsat itu lebih mencarut dan keji didengar berbanding fahaman celaka, berdosa dan jahiliah?


Selain itu, sebagai Menteri Komunikasi dan Multimedia, Salleh juga nampaknya kekurangan maklumat berhubung perlakuan sebenar penyokong UMNO dan BN di media-media sosial.


Jika beliau meluangkan lebih masa meninjaunya dan bukanlah rahsia lagi akan didapati bahawa penyokong UMNO dan BN, termasuk mereka yang agak dikenali ramai, lebih sering menggunakan perkataan kesat, lucah, mencarut serta maki-hamun yang keterlaluan terhadap penentang-penentang Najib.


Meskipun penentang Najib hanya melontarkan kritikan atau bidasan dengan bahasa yang sopan dan berhemah kepada Najib misalnya, seringkali ia dibalas dengan serangan yang kasar dan disertai pula dengan gelaran-gelaran tertentu, terutamanya melibatkan Tun Mahathir dan Anwar Ibrahim.


Lebih dari itu, dalam blog ini sendiri, jelas terbukti siapa yang lebih kerap melontarkan kata-kata carutan, lucah dan maki hamun itu?


Penyokong UMNO dan BN atau penyokong Pakatan Harapan dan perubahan yang lebih kerap mencarut, kasar dan melucah?


Selalunya apabila tidak mampu menjawab kritikan dan teguran atau terlalu ingin mempertahankan kesalahan pemimpin yang pada hakikatnya amat nyata di sisi Tuhan dan malaikat, jalan mudahnya ialah mereka akan menjawab dengan cara yang tidak beretika itu.


Seolah-olahnya dengan mencarut, memaki-hamun dan bersikap kasar itu lebih mulia daripada mengakui kesalahan  pemimpin yang memang diketahui salah itu.


Maka itu, sebelum Salleh mahu membidas orang lain, beliau sebenarnya lebih afdal menjeritkan teguran agar berhemah dan tidak mencarut itu ke telinga Najib dan para penyokong UMNO dan BN terlebih dahulu.


Mereka bukan saja lebih banyak mencarut, bahkan tahap carutannya lebih buruk dan teruk lagi.


Tindakan Salleh yang hanya melihat kesalahan pemimpin pembangkang, meskipun perilaku bosnya dan penyokong UMNO serta BN jauh lebih "nauzubillah" lagi, ia bukan saja memperlihatkan beliau 100 peratus salah, malah dengan jelas menunjukkannya cuba mempertahan dan melindungi amalan mencarut yang jauh lebih dahsyat serta terang-terang di depan mata. (ShahbudinHusin 27/09/2017)

183 comments:

  1. pkr dah kena hempas sama pas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha ..orang lemah boleh hempas yg lebih kuat.....teorri budak sekolah rendah....blm cukup akal..hihihi..

      Delete
    2. Kuat sangat ker PKR ni....Ketua ko pun dah gaduh sama sendiri...padan muka....
      Dengan tiada nyer PAS kali ni sama PH ...PKR Selangor akan Melingkop ler....

      Delete
    3. Bring it 2204 baru tau kuat xkuat raikan demokrasi

      Delete
    4. Tak Demokrasi ke M'sia ni....hihihi...

      Pkr Selangor akan Melingkop....
      Telor assmin mb jamban dah goyang kat Gombak...

      Delete
    5. Telur dubuk barisan seantero malaysia yg dh goyang sbnarnya

      Delete
    6. Macai najib datang bukan cover najib atau rosmah pun. Sibuk buat pantun lucah, maki hamun tokoh negara, biadap pada otai, hina kaum wanita buat gangguan seksual, provok rasis dan isu sensitif.

      Langsung macai najib tak sentuh isu kos sara hidup rakyat dan masalah negara yang paling utama - pemimpin lemah IQ dan EQ dengan kuasa eksekutif melampaui judiciary dan lawmakers!

      Delete
    7. DESPACITO MEREPUT BARISAN TUNGGU TUMBANG kipas susah mati kebulur xdapat dedak makanan upahan hikhikhik kemmpunannn

      Delete
    8. Tuan Budin hanya BN,Paspispus dan cai cai dedak yang selalu 'gajah di depan tidak nampak tapi kuman diseberang pun dapat di kira'.
      Semua pekak badak dan buta.

      Delete
    9. Salek dah lupa nila dia tunjuk jari kpd orang, 4 jari dah tunjuk kat dia dan Mr J.

      Delete
    10. 2 x 5 = 5 x 2 sama je Budin2 ... apo kono ko ni domam ko apo ... poyi la tolan ubek. Dah di namokan politik ... lain la kalo ko o'ang Mosojid.

      Delete
    11. 0831 ..knpe lak budin ..itu kenyataan yg dibuat salleh keruak ..ko cakap la kat salleh keruak ko tu '2x5=5x2=same je'...itu la yg budin nak sampaikan ..bodoh kau bah 0831.

      Delete
    12. 1004 PEMUJA MANTAN DAH KONO KANCIONG 22 TAHUN TAK BUAT APA2 DI S'WAK ... MASIH KO NAK PUJA LAGI? ADUH KASIAN ... POYI LA MABUK.

      Delete
  2. Budin,
    Golongan menteri Dan jentera propoganda UMNO BN dan penjilat najib sudah tiada fakta kukuh untuk diguna bagi mempertahankan kelemahan dan keburukan pemerintahan najib dan lain lain pemimpin dalam UMNO BN , kenyatan diberi semuanya hanya putar belit fakta dan merapu serta berbohong. Contoh jelas macam si keruak kerabau ini semakin bangang.

    ReplyDelete
  3. khairulryezall osman27 September 2017 at 20:59

    Pi mamposlah dgn dia ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. pi mamposlah ngan ko...

      Delete
    2. Budak mana ni?...

      Delete

    3. Ko pun gi mampuih la.

      Kahkahkah.

      Delete
    4. Rejim jiban alklepet dah gelabah puyuh tmpat safe penyokong tunggu bergulung

      Delete
    5. Penyokong Fukatan Haprak tunggu bergulung dengan taik Babi Dapigs belaan Ketua To' Kong Lim Kit Sial...

      Delete
    6. Barisan kemmpunann kipas susah mati dubuk belaan sudah kelaparan udah meroyan makin meraban hikhikhik layannnn

      Delete
  4. SETELAH ORANG SEMENANJUNG BAU HANCING, GILIRAN ORANG SARAWAK PULA KENA KENCING'''''
    Kunjungan Tun Mahathir ke Sarawak di anggap sebagai “milestone” kepada perjuangan DAP Sarawak.

    Sambutan ramai yang di terima oleh Tun Mahathir di takrif kan bahawa orang Sarawak telah menerima Tun Mahathir ke pangkuan mereka.

    Namun , ini hanya satu pandangan yang cetek dan salah.

    Tun Mahathir belum lagi mahu di peluk oleh orang Sarawak , seperti mana mereka menerima Datuk Seri Najib.

    Jika terlihat ramai rakyat datang mendengar ucapan Tun Mahathir, ia juga bukan tanda penerimaan.

    Majlis yang di anjur kan oleh DAP siap dengan kerahan ahli ahli nya turun mendengar bukan tanda Mahathir telah di terima , kerana “crowd” itu tidak mewakili pandangan orang Sarawak keseluruhan nya.

    DAP hanya mahu mempamerkan tawanan perang mereka kepada ahli nya dan orang Sarawak.

    DAP ada lah parti berpaksi Cina semenanjung, pandangan rasis dan ekstrim mereka tidak sama dengan pandangan rakyat Sarawak yang amat sederhana sikap mereka.

    Itu pun kerana majlis di buat di kawasan terbuka dan di kawasan bandar di mana sememang nya di kuaai oleh masyarakat Cina.

    Tun Mahathir dalam ucapan nya menyentuh kisah lampau yang tiba tiba ada dalam ingatan selektif nya.

    Jika perkara perkara menyentuh kepincangan diri , pasti sekali dia akan terlupa atau pun kata “Saya tak Tahu”.

    Tetapi beliau amat ingat hal hal zaman Tun Razak dan seperti biasa menyalahi orang sudah meninggal dunia , sama seperti dia menyalahi Tan Sri Jaafar Hussien , bekas gabenor Bank Negara.

    Ini negara demokrasi, biar lah Tun Mahathir bebas ke mana mana dalam atau luar negara , cakap apa sahaja kerana bagi mereka yang mengenali dan ,mengetahui nya, sudah lama dapat membaca dan menilai nya.

    Orang orang Sarawak terutama nya mungkin yang berkerumun pada malam itu tidak pernah melihat “watak” yang unik ini , maka mereka terhasut dengan kempen DAP yang mahu memperguna kan nya.

    Bagi orang di semenanjung, mereka sudah lama berbau hancing terkena percikan “kencing” nya.

    Kini biar lah giliran orang Sarawak pula mendengar ‘antic” nya.

    Pada PRU14 akan datang orang Sarawak pasti tahu siapa mereka akan pilih, PRN lalu mereka telah menunjuk kan hal semenanjung tidak ada faedah kepada mereka.

    Sumbangan kerja Najib Razak kepada orang Sarawak lebih bermakna dari berseloroh orang yang tidak buat apa apa untuk Sarawak ketika 22 tahun berkuasa.

    Apa yang dia boleh lakukan kali ini yang dia tidak pernah lakukan ketika berkuasa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah abis modal nak pulas PH...berbagai temberang direka...kononnye orang serawak tak tahu rompakan 1 mdb...tak tahu siapa ketua kumpulan rompakan berjemaah...orang serawak tak pernah tengok gambar jho lo.....hehehr bodoohnye macai2 tajaan jho lo..

      Delete
    2. Eleh dubuk jiban dh gelanah puyuh lar tue

      Delete
    3. Eleh dubuk jiban dahh gelabah puyuh larr tue

      Delete
    4. Eleh dubuk Madey dahh gelabah puyuh larr tue

      Delete
    5. Sarawak tu politk sempit...nak berkmpen pun kena sekat kat airport..pastu nak pikir nasib rakyat negeri dia jer sebijik,nasib negeri lain kat malysia ni??

      Delete
    6. Barisan jiban desperate pelan pelan reput anai anai belaan kak ros dan jiban dah xde tmpat nak brkoloni tnggu hari hujan jdi kelkatu kjar api matilah mereka itu sunnahtullah mpga jdi ibroh yaini teladan

      Delete
    7. 2105, mun ati ku sik ingin, sik ku sanggup berujan berangin ..maksudnya kalau org tak terima mahathir, takkan sanggup kne ujan mlm tu ...ko lihat la nnt pru14 ni

      Delete
  5. SABAH & SARAWAK BUKANNYA DI BAWAH UGANDA SEMASA DR M JADI PM
    Sepanjang 22 tahun Mahathir duduk dikerusi ketua kerajaan tiada sepatah cadangan sama ada dalam parlimen mahu pun dipentas ceramah supaya Perjanjian Malaysia 1963 (MA63) di semak semula .

    Dia nak tipu siapa sebenarnya?.Sedangkan sebelum beliau jadi perdana menteri Sarawak dan Sabah adalah negeri dalam Malaysia bukanya dibawah taklukan Uganda.

    Malah pada waktu Mahathir,beliau tidak mengambil tahu secara mendalam mengenai masalah rakyat pendalaman Sarawak dan Sabah.

    Mahathir bukan jadi perdana menteri negara ini selama empat tahun sebaliknya bermula sejak 1981 hingga 2003.Kenapa pada masa itu tidak bersuara?.Apakah Mahathir cuba memberi tahu rakyat Sarawak dan Sabah tertindas di bawah kerajaan yang diketuai Perdana Menteri,Datuk Seri Najib.Masa dia,dia buat apa?

    Mahathir boleh sahaja dengan mudah membatalkan Akta Pembangunan Petroleum 1974, salah satu halangan terbesar dalam hubungan Sarawak dan Sabah dengan Malaysia jika dia mahu ketika dia menjadi perdana menteri,tetapi dia melalak zaman Najib jadi perdana menteri.Kenapa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Sebab beliau prihatin terhadap kesengsaraan rakyat yg dibeban dgn gst dan kadar pegangguran yg amat dahsyat. Sementara Najib & Rosmah bukan main joli sakan makan angin, jumpa Trump '30 minit' tapi guna duit rakyat beratus juta. Dah tuu..ambil pulak duit KWSP konon nak mengukuhkan ekonomi Amerika, tak hal dah ada kira2 untuk klepet dgn 'mark-up' harga + komisyen.

      F A H A M M M ......?????

      Delete
    3. Mahathir dah curi over RM 26 B dp BNM. Forex lost only 5.7B ... BNM lost 32.5B... Lu substack tengok

      Understand???

      Delete
    4. What's that, what talking you, haaaa... is that english, gibberish or rubbish...??

      Delete
    5. Kalo ko tahu madey curi kenapa ko melalak...pegi lerr balai polis buar repot...temberang ko dah tak laku lagi....RCI tak jumpe bukti...ko patut bawak bukti kpd RCI..hegehe

      Delete
    6. ...aku tak ingat....

      Delete
    7. Bila org tanya
      Aku tak tau
      Bila org tanya
      Aku tak tau

      Bila org tanya kekayaan keluarga

      Baling bom asap , senang nak belah, tak mau jawab.

      Mangkuk punya org.

      Delete
    8. Macai najib meroyan bila Nor Yacob mengaku rugi Forex salah dirinya seorang.. najib disabotaj berterusan supaya gagal bubar parlimen awal. bijak-bijak.

      Delete
  6. Tn Shbdin,
    T.kasih sekali lagi kerana dgn berani menyata yg benar. Sekali lagi dlm kekalutan politik tanah air yg berpanjangan, timbul satu penegasan ke arah amar makruf. Semoga usaha tuan diberkati dan diberi ganjaran yg setimpal.
    Salam hormat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alo alo alo acai 2112 bawah ni,
      RCI forex tu ari lom settle kan...YDPA lom sain...nah...apa kata u pegi balai polis, buat repot bekas pm tu curi duit 32 bilion tu...jangan lupa bawak bahan bukti sekali atau saksi ke dulu utk yakinkan polis tu nanti ye...

      Delete
    2. Benar taik busuk kau tu..100 peratus karut..

      Delete
  7. NAK MAKLUM SAJA, BEKAS PM THAI DIPENJARA 5 TAHUN KERANA CUAI SEHINGGA RUGIKAN NEGARA, BEKAS PM KITA?
    MAHKAMAH Agung Thailand hari ini menjatuhkan hukuman penjara 5 tahun ke atas bekas Perdana Menteri Yingluck Shinawatra kerana kecuaian dalam perlaksanaan skim subsidi beras sehingga negara itu MENANGGUNG KERUGIAN KEWANGAN YANG BESAR.

    Yingluck bagaimanapun tidak hadir ketika keputusan diberikan kerana telah melarikan diri ke luar negara.

    Bagaimanapun itu bukan masalahnya, masalahnya ialah kes Yingluck ini mengingatkan kita semua dengan keadaan hampir sama yang berlaku di negara ini – SEORANG BEKAS PERDANA MENTERI CUAI SEHINGGA MENYEBABKAN KERUGIAN KEWANGAN YANG BESAR kepada negara.

    Sama dah tu seccara dasarnya tapi di negara kita belum berlaku lagi seperti di Thailand. Asyik tak tahu saja jawabnya.

    Penulis yakin, apa pun kecuaian Yingluck dalam kes tersebut, tidak sampai sebesar RM 32 billion kesannya kepada negara atau negara itu sudah mengalami kemelesetan sekarang, tak macam apa yang rakyat kita kena dalam skandal Forex dulu. Berdasarkan prosiding RCI yang dijalankan, footprint Mahathir hampir ada dimana-mana, kalau tak sebab melesapkan, mensenyapkan kerugian tersebut dari diketahui rakyat.

    Harapannya ada lanjutan dari prosiding RCI tempoh hari, rujuk ke Mahkamah ke contohnya untuk rakyat mendapat pembelaan. Mungkin kalau dibawa ke Mahkamah Mahathir akan tahu dan ingat semua yang berlaku.

    RM 32 billion ni, bukan kecik anak. Hari ini pun RM 32 billion tu besar, apatah lagi 25 tahun dulu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. RCI 'Torek' dah padam. Rumah dah siap, kenapa pulak pahat masih berbunyi......??

      Kalau tak puas hati, sila maju ke depan (jgn asyik memekak depan komputer), buat laporan polis & saman Tun Mahathir di muka pengadilan. Ada telur ker kamu.....???

      Delete


    2. Mahathir hidup dlm keadaan yg sangat susah sekrarang, Jadi jangan salah kan dia jika tak mampu nak beli ticket penerbangan dan terpaksa menggunakan jet peribadi!!!

      Lawak satu dunia!!!


      Delete
    3. Wak Suman Tempe ko tu pun sama memekak depam lap top...ko tu Bapuk tua mana ko tahu...

      Malam ni tak pi pasar malam lagi ker cari ahli...

      Ekeleh...parti ciput ..Meroyan jer lebih...Puihhhh...

      FAAAHHHAAAMMMM!...

      Delete
    4. Kami di JB sedang siap2 menanti kunjungan The World Renowned Grand Old Statesman hujung minggu ini.

      Tamatlah UMNO & HIDUP P. HARAPAN...!!

      Delete
    5. Wak Suman Jangan sombong dan angkuh sangat....nanti KACIWA.....

      Tak tahu ler sapa yang Melingkop...

      Delete
    6. Senangnye ko pegi balai polis buat repot.....dulu aku dah cakap buat ape buang masa tubuh RCI...repot polis jee...

      Delete
    7. ye ker...lupa plak....

      Delete
    8. Lantak ko leer kalo dah bongok...hehehe

      Delete
    9. arigato kuzaimas, koniciwak, kaciwak, bagero lu 2218

      Delete
    10. arigato kuzaimas, koniciwak, kaciwak, biawak hidup, bagero lu 2245

      Delete
    11. RCI FOREX sudah gagal sebab najib kena sabotaj. RCI 1MDB dan RCI Scorpene akan datang. Insya Allah.

      Delete


  8. Mungkin kata-kata celaka, berdosa dan jahiliah sudah melekat pada pemimpin dan penyokong UMNO.

    Kerana sejak kebelakangan ini Najib dah sasau dan bertindak pelik.

    Salleh minta pro pembangkang bercakap baik-baik supaya sial yang terkena pada mereka dapat di elakkan.

    Selama ini ingatkan semua kata-kata pemimpin pembangkang masuk angin keluar asap..

    Ke tepi kan lah kata-kata Mat Sabu, Tun Mahathir dan Muhyiddin tapi ambil lah apa yang mereka kata kan mengenai Najib, 1MDB,... Itu yang penting..


    - TC -

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setahu aku Mamak Madey Kutty tu yang Sasau...
      Mulut Longkang...tak lama lagi tersungkur dalam longkng taik ler tu....

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Dalam blog ini sendiri, jelas terbukti siapa yang lebih kerap melontarkan kata-kata carutan, lucah dan maki hamun itu?

      Penyokong UMNO dan BN atau penyokong Pakatan Harapan dan perubahan yang lebih kerap mencarut, kasar dan melucah?

      Selalunya apabila tidak mampu menjawab kritikan dan teguran atau terlalu ingin mempertahankan kesalahan pemimpin yang pada hakikatnya amat nyata di sisi Tuhan dan malaikat, jalan mudahnya ialah mereka akan menjawab dengan cara yang tidak beretika itu.

      Seolah-olahnya dengan mencarut, memaki-hamun dan bersikap kasar itu lebih mulia daripada mengakui kesalahan pemimpin yang memang diketahui salah itu.
      ----------------------------------
      Lagi setepek penumbuk tepat singgah ke muka Kejora Puaka.

      Syabas & terima kasih Sdra Budin.

      Delete
    4. ...tak ambik tahu....

      FAHAMMMMM!!!!!

      Delete
    5. 21.35 dan 21.51 menzahirkan kekecewaannye...tak dapat nak disorokkan lagi...

      ADA FAHAAAAMMMM NGOK

      Delete
    6. 21.58 tu menzahirkan kekecewaannye...tak dapat nak disorokkan lagi...

      ADA FAHAAAAMMMM NGOK

      Delete
    7. Hahaha...cai jho lo bongok sekolah darjah berape?...ini aku repot kat salleh kuak kang.....hehehe..

      Delete
    8. Hahaha...cai Dapigs lo bongok sekolah darjah berape? sekolah atap nipah ker...ini aku repot kat Nuar Al Juburi kang.....baru padan muka ko kena tonggeng...hehehe..

      Delete


    9. Ajak berhujah, kita menang berhujah.
      Hujah pro Najib hamzah, kopipes dan berulang-ulang.


      Macai Najib tak ada hujah guna mencarut, betul-betul first kelas punya,.kena carut balik sikit ...celaka, dosa dan jahiliyah.. Dah angkat bendera.
      .

      Kenapa ?

      Mahathir segala bapak carut dan gelaran Tun kena, selama 25 tahun .. tak ada minta Menteri cakap jangan buat macam itu ketika Tun jadi PM. Sehingga sekarang Tun di hina membabitkan Tok dia ... Tun tetap fokus .. Tun sikit pun tak goyah..

      Najib tak sampai 7 tahun .. Dah surrender ..

      Tapi sayang Salleh Keruak lambat sebab Tuan Budin dah ambil tindakan memadamkan komen lucah..

      - TC. -

      Delete


    10. Anak Tiri Najib mencarut sampai buat filem ....

      Berani Salleh Keruak menegur ..


      - TC. -

      Delete
    11. Najib Tun Razak puji Salleh Karuak dengan HARAMJADAH,BANGANG dan BANGSAT. Dah 5 PM Malaysia, ini kali pertama ada PM puji macam Najib Tun Razak!

      Delete
  9. hadi pun bercakap keras dan menurunkan amanat salah tak terlepas dari perkataan buruk dan melabel sebangsa pun dikira jelik jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulama boleh maki hamun dan fitnah orang lain. Maksum dan suci dosa. Kad ahli syurga dah tempah awal kat dunia lagi.

      Delete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. Spin fakt dan buat apa saje utk kempen,simbol parti dlm PH tetap jd pilihan.
    Isu utama 2.6b masuk dlm akaun peribadi tetap salah dr segi undang2 mahupun moral,lebih2 lagi yg punya badan dah mengaku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fukatan Haprak ni dah didaftarkan ke belum....cepat ler daftar pru dah dekat dah ni....

      Delete
    2. Daftar tak daftar bukan urusan ko...kenape ko plak yg risau sangat?...ko nak jadi calon?....ko perasan ko layak...hihihi

      Delete
    3. Kalau lulus pun Pendaftaran Fukatan Haprak ni bukannyer boleh Menang pun PRU...Meroyan jer lebih....memujuk hati....kih...kih...kih...

      Bagi Deposit Free pun aku tak Hingin nak jadi calon Fukatan Haprak....

      Delete
    4. 2138 @ Kathy kojola kunyit

      Delete
    5. 2227...dia lagi...memang kunyit busuk betul lah!!!

      Delete


    6. Pakatan Rakyat yang tak daftar tu pun boleh menang di Selangor dan Penang... Apa masalah daftar atau tidak ?

      Sekarang terpulang RoS nak luluskan atau tidak.. Harapan dah buat permohonan dan ikut arahan RoS...

      Sampai sekarang RoS senyap.. Lulus tidak .. Tolak pun tidak..

      Mungkin nak tambah syarat kot ..
      Tak boleh mencarut ..



      Delete
    7. Masa ada Pas boleh ler Pkr menang...ni Pas dah berambus...padan muka...

      Melingkop ler Pkr...sampaikan siAssmin Mb Jamban nak gi tanding kat Pekan...sebab tak yakin lagi kat kawasan Gombak...

      Delete


    8. Pintu untuk PAS tertutup rapat..

      PAS bukan bersendirian, PAS keseorangan ..

      Delete
    9. Orang gila saja yg akan undi pas

      Delete
    10. Parti lebai hanya berhalusinasi naper masa ytiga ekor ayam pencen lompat parti lebai xnak ikut sekali takut mati ker?

      Delete
  12. Pagi tadi jalan di TRX bangunan 100 tingkat sedang rancak dibina... banyak bangunan di sekitat TRX juga rancak dijalankan... FOREX hangus 32 billion. . TrX sedanng menjana keuntungan sekitar 6 billion bila siap nanti... beza pemimpin maha zalim dengan pemimpin yg adil...

    Posting atas jangan carut maki bila berkata kata...

    .....aaaahhhh... saya tak tahu lah...



    kikkikiki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...ko ni khsyal....tanah2 di TRX bukan dimajukan oleh 1 mdb lagi...tanah dah dijual...pemilik baru yg bina bangunan...duit jual tanah ni 1 mdb bayar hutang...1 mdb tak dapat ape pon...cian ko masih berharap 1 mdb buat untung...syarikat yg dah dirompak..

      Delete

    2. Tanah di pijak, bukan kita yang punya...

      Sedar lah wahai melayu..

      Delete
    3. Nak buat mcm mana menang bersorak saja lah tapi kampong tergadai. Itu pun masih tak tahu lagi.

      Delete
    4. TRX baru MOF recover lepas 1MDB buat taik berhutang tak tahu bayar. Recovery guna duit siapa? Mangkuk 12.41 dan kita semua yang duk bayar cukai haram GST 6%.

      Inilah pelan rasionalisasi 1MDB yang Hadi Awang puas hati. Sebab rakyat yang tanggung hutangnya sampai ke cucu cicit!

      Delete
  13. LAS LENAS MILIK ARUMUGAM DAN MAHATHIR BOLEH PESTA ARAK DAN JUDI DATANGLAH! TIADA LARANGAN
    1. Masuk bulan oktober pastinya isu OktoberFest, Better Beer Festival atau Pesta Arak muncul kembali dan menjadi kebisingan rakyat Malaysia. Bagi Negeri Selangor dan Pulau Pinang Negeri Pakatan merayakan Pesta Arak bukan masalah untuk mereka. Kelulusan tempat dan PBT mudah dapatkan. Namun di negeri BN, kelulusan pesta arak sukar diperolehi malah yang terbaru di Kuala Lumpur tidak diluluskan oleh DBKL.
    2. Bagi rakyat Malaysia dan mereka yang berfikiran liberal demi arak tu jangan susah kalau rasa pening pesta seperti ini masih dibuat di hotel-hotel atau pusat hiburan milik proksi Mahathir. Hotel dan pusat hiburan milik-milik Berjaya Group misalnya mereka ada penganjuran secara privasi. Bolehlah datang sana. Tak perlu pening.
    Las Lenas Argentina
    3. Kalau nak lebih seronok bolehlah ke Argentina. Pernah dengar Las Lenas? Las Leñas satu dari pusat peranginan ski terbesar di banjaran Andean di Amerika Selatan dan terletak di Wilayah Mendoza, Argentina. Mempunyai hotel 5 bintang Hotel Piscis dan kasino yang terletak dari 2300 aras laut (kasino tertinggi di dunia). Casino Las Leñas adalah salah satu destinasi kasino paling eksklusif di seluruh Amerika Selatan dan Tengah.
    4. Casino Las Leñas menempatkan hampir 30 mesin slot termasuk Blackjack, Baccarat dan Roulette. Untuk para VIP dan jika Mahathir dan anak-anaknya datang ke sini mereka mempunyai bilik VIP sesuai untuk pengalaman bercuti sambil bermain berjudi selain pusat hiburan bar menghiburkan. Pesta arak tak payah cakap. Pilihan saja minuman apa nak minum.
    5. Paling istimewa pemilik hotel dan resort Las Lenas adalah seorang rakyat Malaysia yang juga proksi Mahathir bernama Tan Sri A.Paquirri Arumugam. TS AP Arumugam dikatakan telah membeli tempat tersebut pada lewat 200 atas restu Mahathir. Beliau memiliki kira-kira 1.5 juta ekar tanah, resort dan mempunyai ladang biri-biri serta ladang pembiakan kuda. Beliau juga memiliki 30,000 ekar tanah berhampiran Buenos Aires di mana merupakan tempat menanam soya dan gandum.
    6. Siapa tidak kenal TS AP Arumugam antara jutawan yang dikayakan oleh Mahathir. Memiliki kekayaan berbilion dan sangat rapat Mahathir. Akhbar dan media British pada 1980-an dan 1990-an pernah melaporkan kontroversi Malaysia-Britain urusan beli senjata dan projek Pergau RM1.8bilion. Projek-projek lain RM500 juta avionik / navigasi kontrak untuk KLIA, EMU Railway (RM180 juta) dan lain-lain lagi.
    7. Mahathir dan TS Arumugam juga pernah kontroversi dengan pembelian 88 buah jet terpakai Skyhawk pada tahun 1982, RM640 juta tidak termasuk logistik. 53 dari 88 buah diangkut dari Mojave Desert California - 40 dibaik pulih, 22 dijadikan spare part, 1 dijadikan pesawat latihan. Bakinya masih tersadai di California. Dah dibayar.

    8. Hari ini Tan Sri AP Arumugam juga adalah antara Pemegang Amanah Yayasan Kepimpinan Perdana kesayangan Mahathir. Belum cerita berapa banyak syarikat Tan Sri Arumugam yang anak-anak dan keluarga Mahathir di dalamnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko pernah pegi hitel ni?...hahahs

      Delete
    2. wei boon 2145
      we are talking on ``government of the day`` , not in the past la wei...

      Delete
  14. Pengunjung Setia Las Lenas.
    9. Tun Mahathir adalah seorang pengunjung setia. Jika keluar negara mesti singgah di resort milik Tan Sri Arumugam ini. Pada tahun 2002 Mahathir pernah mengadakan lawatan ke resort Las Lenas itu menggunakan pesawat rasmi Kerajaan Malaysia untuk bercuti. Media massa tempatan pernah melaporkan lawatan Mahathir itu.
    10. Mahathir berbangga dan mempromosikan “resort” milik sahabat dan miliknya itu sebagai satu destinasi untuk rakyat Malaysia. Jadi jangan bersedih kerana Resort milik Arumugam dan Mahathir ini bebas. Bukan setakat Oktoberfest. Segala macam pun ada termasuk berjudi dikasino. Jadi rakyat Malaysia datanglah ke sini.
    11. Pada tahun 2006 media turut melaporkan kehadiran Mahathir ke sini lagi sehinggalah lawatannya pada Mac 2014 menggunakan dua jet peribadi dengan sekumpulan pelabur dan media tempatan. Media tempatan menulisnya
    “Dalam dua pesawat peribadi tiba di terminal udara antarabangsa kami, di mana kehadiran bekas Perdana Menteri Malaysia Mahathir Mohamed, yang juga salah satu daripada pemilik Valle de Las Lenas.”
    12. Jadi kalau rakyat Malaysia yang gaduh dan bising mengenai Pesta Arak atau Oktoberfest tak perlu risau. Datang je hotel Mahathir dan Arumugam ni. Minum dan main judilah sampai pagi. Mati pun tak apa. Tak payah balik Malaysia terus kuburkan kat situ.

    13. Artikel ini satu promosi pelancongan untuk hotel dan pernigaan rakyat Malaysia di luar negara sepertimana milik Arumugam dan Mahathir ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru bangun tido...pesta kali ke berapa ni?...sape yg lulus pesta arak yg lepas2?.....

      Delete
    2. Hadoi ko ni pon...jumpa tak JIBOHIPOKLEPTO dlm mimpi ko tadi...
      Ni kali ke 6 lah...DBKL BN la yg luluskan yg dah 5 kali tu...tapi yg ke 6 ni dah kensel...KLEPTO suruh kensel ...takut rakyat marah...tak dapat undi kang dalam pru 14...hah dan tau kan...jangan tanya lagi...pi sambong tido tu...

      Delete
    3. ...tak tahu ler aku....

      Delete

    4. Akhir nya UMNO mengaku kesalahan pemimpin UMNO selama ini ..

      Sehingga sekarang semua kesalahan besar Presiden akan di sembunyi ..

      Hahaha .. dedah lah lagi ..

      Delete
    5. ...tak ambik tahu....

      Delete
  15. Kuman didepan dia tak nampak
    Orang Pakatan mahu dihentak
    Bercakap kasar um-no yg hapak
    Tak tahu bahasa mana diletak!

    Pemimpin sendiri menyebut jadah
    'Bangang bodoh' keluarnya lidah
    Perangai sendiri sudah terdedah
    Sudah terantuk baru tengadah!

    Jika terdapat Pakatan kasar
    Salah um-no terlebih besar
    Libatkan negara rakyat dah gusar
    Wang negara habis disasar!

    Dalam blog dia menyerang
    Memaki hamun mencarut orang
    Blog pro Um-no dikunjung kurang
    Masuk ke Budin ajak berparang!

    Blog Pakatan lebih terbuka
    Blog Um-no tapis sentiasa
    Cai um-no berlucahnya suka
    Konon mencarut dia perkasa!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai haprak pun sama...3 x 5 jer....

      Delete
    2. Teruk dia kena belasah, kiri-kanan-atas-bawah-depan-belakang tiap hari, tapi memang muka tebal tak tahu malu macam Najib.

      Delete
    3. Dah minum ketum....sebab tu tahan..

      Delete
    4. Dubuk jiban dah gelabah puyuh lar jiban lari dlm kain kK ros hikhikhik

      Delete
    5. Teruk Wak Suman kena belasah, kena tonggeng kiri-kanan-atas-bawah-depan-belakang tiap hari, tapi memang muka tebal macam Singa Tua tak tahu malu macam Mamak Madey Kutty.

      Delete
    6. Zack...

      Dia nie lebih teruk lagi...keturunan anak jalang dari Lorang Haji Taib bersebelahan Chow Kit.

      Delete
    7. Teruk Wak Suman kena belasah, kena tonggeng kiri-kanan-atas-bawah-depan-belakang tiap hari, tapi memang muka tebal macam Singa Tua tak tahu malu macam Mamak Madey Kutty.

      Delete
  16. Mencarut ???.....rakyat hari hari mencarut sekarang ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bayar cukai haram GST 6% mau tak mencarut? Keluar duit sendiri di bank pun kena cukai! Najibab..

      Delete
  17. Diktator nyanyuk sendiri yang terima sampah ...
    PPBM, Bila Tong Sampah Tendang Keluar Sampah

    Orang yang sudah keluar PPBM gelar mereka yang masih berada dalam parti itu sebagai keldai, anjing, lembu dan lanun. Itulah gelaran yang diberikan oleh Ainina, bekas Ketua Srikandi PPBM.

    Manakala, Mahathir pula gelar orang yang sudah keluar itu sebagai sampah sahaja bagi dirinya dan partinya.

    “Kita (PPBM) sampah-sampah yang tak elok kita sapu lah keluar. Jika ada sampah yang keluar sendiri itu baguih (bagus),” kata Mahathir ketika berceramah di Bukit Merah Lake Town Resort, Perak pada 22 September 2017.

    Ini bukan kali pertama Mahathir menggelar orang dengan gelaran sampah. Mahathir mungkin sudah lupa, pada 1 November 2000, Mahathir pernah gelar Ezam Mohd Noor sebagai sampah.
    Apabila mereka berada di sana, golongan itu mungkin mendapati mereka dianggap sebagai sampah masyarakat dan dipandang hina kerana warna kulit yang berbeza” kata Mahathir kepada Ezam Mohd Noor. Mahathir marah kerana Ezam Mohd Noor ke Amerika Syarikat dan Eropah pada masa itu untuk desak campurtangan dari luar.

    Hari ini, Ezam turut sama dalam senarai nama yang sudah keluar daripada PPBM. Mereka yang telah menarik diri daripada menyertai PPBM selain Ezam adalah Hamidah Osman, Anina Saadudin, Kamarul Habibur Rahman dan Hasnita Hishamudin.
    Dah tahu dulu Ezam itu sampah, yang tong sampah pergi kutip masuk PPBM buat apa? Sekarang ini gelar semula mereka yang keluar itu sampah semula. Mudah sangat strategi Mahathir mengendalikan parti barunya ini.

    Kalau tidak suka, tendang keluar dan anggap sampah. Kalau ada duit hilang cakap sahaja “tidak tahu”. Sampai ke hari, ramai masih belum mengetahui berapa sebenarnya jumlah ahli PPBM ?

    Kalau benar, yang masih berada dalam PPBM adalah bukan sampah, mungkin sudah lama Mahathir dan Syed Saddiq akan umumkan jumlah keahlian mereka.

    “Saya juga tidak pasti siapa atau apakah sebenarnya sampah di dalam BERSATU itu sendiri. Benarkah yang keluar itu sampah, atau yang tinggal itu sampah?”: kata Cikgu Kamarul bila Mahathir gelar mereka yang keluar PPBM sebagai sampah.
    Mereka yang keluar dikatakan sampah kerana sayangkan anak emas. Siapa agaknya anak emas Mahathir dalam PPBM. Tidak lain tidak bukan, semua sudah boleh meneka orang itu sudah pastilah Mukhriz dan Syed Saddiq.

    Orang yang bertanya soalan mengenai kekayaan Mukhriz itulah yang menjadi sasaran baling kerusi semasa program Nothing To Hide 2.0 di Shah Alam. Anak emasnya tidak boleh disentuh langsung.

    Mereka yang cuba pertikai dan tegur, terus akan kena pecat dari PPBM. Bukan sedikit yang sudah keluar. Ramai yang sudah keluar. Beruang Biru ada menulis tentang keadaan parti PPBM yang hendak karam ini.
    Mahathir sudah tidak peduli lagi parti yang dibuatnya itu. Bila tidak ada sambutan dan gagal menarik ramai ahli, Mahathir sudah sedia “Plan B” untuk menjadikan anak emasnya iaitu Mukhriz sebagai Perdana Menteri.

    Mukhriz mungkin bertanding atas tiket parti lain untuk membolehkan cita cita Mahathir tercapai. Muhyiddin yang menjadi Presiden PPBM pun, Mahathir anggap macam tidak wujud sahaja. Hanya jadi lebai malang sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak de citer lain?...ko kitar citer lame...

      Delete
    2. Hehehe saleh kruak
      say pot kettle black
      Or paku dulang paku serpih term

      Delete
    3. Bosan..cerita lapok..next macai najib please!

      Delete
  18. nasi ke rabu = rice to wednesday

    ReplyDelete
    Replies
    1. maknanya jual pada hari selasa lah kan....heheheeee....ehhh...hari selasa masih ada ke dalam kalender kita ... ke dah diharamkan hari selasa nih???

      Delete
  19. Muhyiddin sudah lama pun ditanam sebagai sampah oleh Mahathir dalam PPBM. Sekadar melukut di tepi tong sampah sahajalah dalam PPBM
    Parti yang dibuat secara tidak ikhlas dan agenda peribadi tidak akan pergi jauh dan ke mana mana. Walaupun baru berusia setahun sejak diluluskan penubuhan oleh ROS, PPBM nampaknya sudah kucar kacir dan berkemacuk.

    PPBM yang hanya ada kerusi dan belum pun diuji dalam mana mana pilihan raya kecil atu pilihan raya umum nampaknya sudah pun hampir tenggelam. Kapal yang belum belayar tetapi sudah hendak tenggelam.

    Mereka yang ada di dalam diumpamakan seperti binatang dan lanun oleh Ainina. Mereka yang keluar parti dikatakan sebagai sampah oleh Mahathir.
    PPBM kini berstatus tenat. Tidak ada nampak pun di mana mana ada lagi sampah baru yang mahu menjadi ahli kepada PPBM. Tidak ada. Ramai yang sudah sedar tidak ada gunanya masuk ke dalam tong sampah.

    PPBM hanyalah parti untuk memecah belahkan orang Melayu sahaja. PPBM bolehlah disingkatkan dengan nama baru iaitu “Parti Pemecah Belah Melayu”, PPBM. Ini nama yang sesuai untuk parti baru Mahathir ini.

    Sampah sampah yang PPBM ini eloklah dikutip oleh Azmin. Boleh telefon Azmin Ali untuk kutip tong sampah ini. Azmin pernah kata “kalau anda nampak ada sampah belum kutip, anda ‘text’ saya”.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandai tukis cerpen rekaan dari otak suka berkhayal..

      Delete
    2. Bakal sasterawan negara tu...negara pasir dua butir...kikikikiiiii

      Delete
  20. Mereka yg suka maki hamun sah dari spices PAS. Ulamak mereka yg mengajar budaya maki hamun. Islam ala PAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Contoh zikir - Barwa, Bewoks, Butir tahiks, Anjing salak Babi, Pil Kude dan aneka maki hamun + fitnah.

      MULUT MACAM HADI AWANG. (peribahasa Melayu moden)

      Najib suka mencarut setiap hari sampai kawan-kawan menegur MULUT KAU MACAM HADI AWANG.

      Delete
  21. PERANGAI MAHATHIR...

    DIA SURUH ORANG BERSIH TAPI DIA SENDIRI KOTOR...

    DIA SURUH ORANG CEKAP TAPI DIA SENDIRI APAPUN "TAK TAHU"...

    DIA SURUH ORANG AMANAH DIA SENDIRI TIDAK PERNAH JUJUR...

    DIA SURUH ORANG MEMANJAT DIA DIBAWAH MENJOLOK...

    DIA SURUH ORANG HIDUP SEDERHANA BELIAU SENDIRI KAYA RAYA...

    DIA SURUH RAKYAT BELI PROTON DIA BELI BUGATI LAMBORGINI...

    DIA BUAT RUMAH MERPATI UNTUK RAKYAT DIA DUDUK RUMAH BANGLOW...

    DIA KATA JANGAN MAIN JUDI TAPI DIA SENDIRI JUDIKAN WANG BANK NEGARA 32bilion...RUGI...

    DIA SURUH KITA BELA AYAM LEMBU KAMBING DIA BELA "KUDA"...

    DIA SURUH KITA JADI PANDAI ANAK MANJA DIA BOBOI PUN BODOH PIANG...

    DIA SURUH KITA IKUTLAH ISLAM SEBENAR, TAPI ANAK2 DIA MAA SYA ALLAH PENGIKUT LGBT...

    DIA SURUH ORANG JALAN LURUS TAPI DIA SENDIRI BERJALAN SENGET...����

    #KhasBuatGengKabujingKelemjing

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg tak bersih tak jujur tak cekap tu najib....

      Delete


    2. Anon 22 11

      Kalau ini jer modal yang kau nak spin.. memang sah lah kepakaran kau mencarut je.

      Delete
    3. 2211 dipukul dengan penyapu oleh bapanya seorang penyokong Tun M sebab menghina Tun M macam mulut Hadi Awang.

      Maksudnya : Hadi Awang maki hamun 2211 sebagai anak derhaka dan tempah kad ahli neraka untuknya.

      Delete
  22. Sabah dah ubah baa...Salleh sendiri blm tahu nasib dia selepas pru 14..

    muka Salleh tak ceria lagi...Salleh tak berani lagi nak nafikan ato reka citer untuk menentang fitnah 1 mdb selepas DOJ failkan saman keatas perompak...

    ReplyDelete
  23. Salleh hanye mampu merayu supaya umno tidak di perlekeh dengan kata2 yg kurang menyenangkan perasaan nye..

    Cian Salleh Kuak...dulu bukan main eksyen lagi....sekarang nak tunjuk baik konon....dulu tun madey yg angkat dia jadi ketua menteri sabah...sekarang tunjuk tak kenang budi mcm najib..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah punah harapan si karabau untuk jadi KM Sabah semula

      Delete
  24. Sekarang salleh baru terasa perit menentang bekas boss yg penuh pengalaman dan bijak berpolitik...tibggal najib lagi perasan masih dapat sokongan yg kuat kerana dibuai punahsihat yg nak duit semata2...

    ReplyDelete
  25. Marilah kita semua berlapang dada, membuka minda yg selama ni terkatup rapat akibat terlalu tebal dgn dogma cacaian danmakian PH yg tak berkesudahan. Anggaplah apa yg diungkapkan oleh DS Salleh tu ingatan ikhlas oleh seorang bapa kpd anak2nya yg semakin jauh terpesong..sekali sekala perlu dikejutkan , w/pun kedengaran agak pahit utk ditelan. Sejarah dunia telah membuktikan betapa cacian , makian dan fitnah2 oleh golongan yg sentiasa berdendam kpd kerajaan yg sah telah membawa kpd huru hara kpd kehidupan masykt yg sentiasa cintakan kedamaian..jika di Msia. inilah yg dilakukan pleh PH dan ternyata, sedikit sebanyak telah menampakkan hasil negatifnya.Kita pun tak tau apa agenda keji yg tersembunyi..dan yakinlah, ia tak akan berhenti selagi cita2 tersebut tercapai. W/pun telah bbp kali gagal..cthnya konspirasi TDM, TSMY dgn 3 TS serta bantuan DOJ yg terburai tengah jalan, puak2 ni masih tak serik2 lagi, ada saja rancangan2 baru yg sedang diatur. Ternyata mereka ni umpama duri dalam daging, jika tidak dibebteras dari akar umbi, pasti akan merencatkan keharmonian negara.Belajar2lah utk musahabahkan diri...terima teguran DS Salleh dgn pemikiran yg positif ..jgn sampai nasi sudah menjadi bubur yg basi, 1 sen pun tak berguna, layaknya dihumbankan ke longkang aje..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salleh yg kena dengar cakap tun madey sebagai guru dan bapa...tun madey yg selamatkan sabah dari genggaman pairin kitingan dan memberi peluang kpd salleh menjadi ketua menteri....kacang lupa kulit

      Delete
    2. Geng najib ni spesis mr J ato mr J bertukar nama..

      Delete


    3. Apa kena mengena lah teguran mencarut dari Salleh Keruak dengan jangan sampai nasi jadi bubur.

      Selagi belum PRU tak boleh pihak mana cakap propaganda politik mana yang gagal...

      Apa benda lah duri dalam daging pulak.. Tun dan yang lain-lain dah keluar UMNO. Mereka sekarang bukan duri lagi tapi pisau tajam yang akan melapah daging ..

      Aduuiii..

      Delete
    4. Geng Najib menegur macai najib yang lain supaya jangan mulut macam Hadi Awang.

      Maksudnya : macai najib bertaubat daripada maki hamun dan fitnah untuk 1 posting sahaja. posting lain sambung maki hamun.

      Delete
    5. Dah kena tipu n klepet ko bleh sruh kta owg berlapang dada kakak ko geng najib kiya akan berlapang dada hingga kote jiban di karankan hingga dier jawab sume soalan nothing to hide serta dihmban ke dalam kandang mahkamah dunia ini that sure lapang dada

      Delete
    6. 'Nothing to Hide" dah jadi Run to hide...he..he...he..Mamak Madey Tua Nyanuk tak sadau diri....bila la nak mampos...

      Delete
  26. apa? najib pernah guna perkaTaan 'haram jaddah' ke?

    kalu benar, ini saya nak kata pd nya -

    "haram jaddah kau najib!. apa lah kamu ini. memalukan semua 'lanun2' bugis saja. kamu harus melakukan 'hara kiri' kerana tertangkap tanpa cawat".

    tapi bak kata tun m . dia ni sudah putus urat malu. kata lah apa pun kpd nya, dia akan membalas nya dgn semyum2 kambing :-

    dgn berkata ,'HE! HE! HE!. YOU LIKE OR I LIKE ?'.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa? Madey pernah guna perkaTaan 'haram jaddah' ke?

      kalu benar, ini saya nak kata pd nya -

      "haram jaddah kau Madey Mamak Kutty!. apa lah kamu ini. memalukan semua 'Mamak2' serato dunia saja. kamu harus melakukan 'hara kiri' kerana tertangkap tanpa cawat".

      tapi bak kata Dato' Najib . dia ni sudah putus urat kentut kemaluan. kata lah apa pun kpd nya, dia akan membalas nya dgn semyum2 kambing :-

      dgn berkata ,'HE! HE! HE!. YOU LIKE OR I LIKE ?'.

      ...Saya tak tahu....

      Delete
    2. anon 23:24

      'IMMITATION IS D BEST FORM OF FLATTERY'.

      HARAP U FAHAM MAKSUD NYA. HI HI!

      Delete
    3. ...saya tak faham....

      Delete
    4. .....Sebab kau tak sekolah.....

      Delete
    5. Mulut 2324 macam Hadi Awang.

      Maksudnya : 2324 suka memaki hamun depan orang ramai sesuka hati tanpa rasa berdosa sedikit pun.

      Delete
  27. Hehe GENG NAJIB dogma cacian cam kna ayat jer dogma tue ssuai pada puak ko danlebai dogma tie taksub maksud xtau sebut pandai patut ko dicarut

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe GENG MADEY dogma cacian cam kna ayat jer dogma tue ssuai pada puak ko dan To'Kong dogma tie taksub maksud xtau sebut pandai patut ko dicarut

      Delete
  28. budin tu 1000 peratus karut..yg benarnya pakatan haram dari pru lepas hingga ke pru14 ni hari2 maki hamun mencarut bohong fitnah dan macam2 kerja dajal..tak sedar lagi ke..tolong cermin diri dulu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. macai najib tak puas hati dan menjadi mulut macam Hadi Awang.

      Maksudnya : macai najib tiada hujah konkrit untuk pertahan najib lalu mencarut tanpa henti di dalam blog Shahbudindotcom.

      Delete
    2. Nasi xdingin pinggan xretak
      Kami xhingin jiban menyemak
      Sila berambuss

      Delete
    3. Nasi xdingin pinggan xretak
      Kami xhingin Mamak Madey menyemak
      Sila berambuss dan Mampos...

      Delete
    4. Hikhikhik rima pntun ko x kna 1104 plagiat ker

      Delete
  29. Menteri propoganda BN:
    SUDAH BERCAKAP,kRUAK gOEBEL,Bagaimana Hadi mengelar orangggg Natang,anjing,babi...
    bagaimana macai2 gelar DAPigggggggggg..
    meludah kena muka sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salleh Keruak marah macai najib mulut macam Hadi Awang.

      Maksudnya : macai najib kaki maki hamun kena potong elaun sebab lupa jilat jho low masa posting komen.

      Delete
  30. Hehe trbakar sudah emosi klah brhujah nk mencarut lak bila dah trbongek paisey kesipuan said keruak isu ko backlash it should checkmate syahmat ler terlingkup cash is the king al klepet si jiban

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kojola bapuk tak berniaga ke malam ni???

      Delete
    2. Nasi xdingin pinggan xretak
      Kami xhingin saleh keruak
      Memamg menyemak n xlayak
      Sila merambusss

      Delete
    3. Nasi xdingin pinggan xretak
      Kami xhingin Mamak Madey
      Memamg menyemak n xlayak
      Sila merambusss dan Mampos

      Delete
  31. Baca dulu art of war by sun tzu baru bkin tamadun baca cash is the king amal mati kubur brrasap nnti di pangkung nukar nakir

    ReplyDelete
  32. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete





  33. ehmm.. selalu nya pihak Najib lebih menekankan kepada ucapan-ucapan pemimpin Harapan dengan mendakwa ianya fitnah dan menghasut. Alih-alih pasal mencarut...

    Apabila Salleh Keruak hanya menyentuh mengenai mencarut bermakna perkara-perkara yang lain yang di bangkitkan mengenai Najib dan BN UMNO adalah betul, adakah begitu?



    ReplyDelete
  34. Mencarut lucah kat blog, bukan perkara baru
    Terutama sekali, dari kem DSN punya seteru
    Yg paling kuat carut kotor, cai MalaysiaHaru
    Hamba sering jadi sasaran, dia punya peluru

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang ko patut di pelurukan kerana bagi hujjah bongok..

      Delete
  35. Semua salah PEMBANGKANG!
    Sekarang Sahbery Cik menyalahkan PEMBANGKANG kerana
    rakyat TAK KIBAR JALUR GEMILANG pada hari Kemerdekaan!!!
    KAHKAHKAH.......lawak, lawak.
    Secara tak sedar, Shahberry Cik sudah menerima
    kenyataan, PEMBANGKANG AKAN MENANG BESAR dalam PRU14
    nanti kerana rakyat akan mengundi PEMBANGKANG sebab
    pembangkang amat berpengaruh sampai boleh kawal
    kibaran JALUR GEMILANG pada hari kemerdekaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PEMBANGKANG @ PAKATAN HARAPAN AKAN MENANG BESAR dalam PRU14. AMIN YA ROBBAL AALAMIN.

      Benar Cik Minah,
      Menang dengan bergaya, menguasai 2/3 dan sapubersih kerusi Parlimen dan DUN sangat penting lagi perlu agar tiada sesiapa pun boleh mempertikaikan kemenangan mutlak itu kelak. AMIN

      Delete
    2. PEMBANGKANG @ FUKATAN HAPRAK AKAN KALAH BESAR dalam PRU14. AMIN YA ROBBAL AALAMIN.

      Cik Minah dan anon 817...kalau ko nak tahu Kerajaan BN yang ditunjangi UMNO akan terus memerintah M'sia selepas PRU ke 14...Amin...

      Delete
    3. 1112 lebih teruk dari mulut Hadi Awang,

      Maksudnya : MAki hamun dan melucah menjadi lauk macai najib selepas dapat elaun daripada najib.

      Delete
  36. Ya, begitulah.

    Salleh Keruak bajet soleh, warak, umara, ulama, wala` wal haprak....

    Politik matang PAS.... ke... politik NNATANG???????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasi xdingin pinggan xretak
      Kami xhingin barisan lahanat
      Pru ini kita mencampak
      Lebai dan jiban yg mmang haprak

      Delete
    2. Pulut xdingin pinggan xretak
      Kami xhingin Fukatan Haprak Lahanat
      Pru ini kita mencampak
      Ketua To' Kong dan jiban yg mmang haprak

      Delete
    3. 1114 jangan jadi mulut Hadi Awang.

      Maksudnya : Maki hamun dan mencarut hanya dibenarkan Tuhan kepada Hadi Awang. macai najib perlu dapat permit maki hamun dulu.

      Delete
  37. Syahmat or checkmate pru14 jiban n lebai boleh rakyat tuntut isu tertunggak

    ReplyDelete
  38. Penjilat tegar najib ni cuma tahu nak menjilat. Org lain buat salah lagilah dia nak jilat lebih kata org salah. Tapi bila mo1 mencarut dia tambah lagi jilatnya. Porak dey !

    ReplyDelete
  39. Teringat lagu L. Ramlee, DARA PUJAAN

    Duhai dara kau manis jelita
    Senyum mu indah berseri-seri
    Hati ku selalu menjadi tergoda
    Ingatkan kau tiap jari

    Dikau lah yg ku puja-puja
    Jadi impian di waktu malam
    Aku dudok termenong kesepian
    Terkenang dara pujaan

    Tidak kah kau kasihan
    Ku menanti kepada mu selalu
    Biar kau rasa bosan
    Hati ku tetap pada mu


    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Geng Salleh Kuak ade bapuk..

      Delete
  40. Lagu A. Ramlie, Kenangan Mengusik Jiwa

    Walaupun jauh beribu batu
    Namun hatiku dekat padamu
    Ingatan mesra bingkisan rindu
    Dalam kenangan utus selalu

    Duhai sayang cintaku sejati
    Kenangan mesra lalu mengusik hati
    Indah nian mesra yang tercipta
    Kenangan mu selalu mengusik jiwa

    Biar bertahun dalam kembara
    Paduan jiwa cinta bertakhta
    Damai setia lukis didada
    Menanti Macy, sinar bahgia

    ReplyDelete
  41. Lagu A. Ramlie, Hidup Bersama

    Ditepi pantai yang indah
    Ku duduk seorang diri
    Suasana... sepi...

    Teringat dikau diwaktu malam
    Wajahmu selalu ku terbayang
    Kepadamu... duhai sayang...

    Aku meratap merayu
    Pada Macy puspita hatiku
    Ku tidak lupa akan janjiku
    Diwaktu pertemuan kita dahulu
    Hidup bersama... di sampingmu...

    ReplyDelete
  42. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  43. macam org negro us, sesama mereka selamba je panggil nigger...tapi kalo org putih panggil mereka nigger, boleh sampai membunuh..

    ReplyDelete
  44. Ini untuk pengetahuan umat muslimin, apa kata mereka..

    Theodore Hertzel - pencetus idea penubuhan negara Yahudi ( tulis buku Negara Yahudi : 1895 ) "misi kalian bukanlah mengeluarkan mereka dari Islam, walaupun yang terakhir ini merupakan keberhasilan yang paling gemilang. Tapi lebih pada usaha bagaimana menjauhkan mereka dari Islam..jadikanlah mereka sebagai orang Islam yang tidak kenal agamanya sendiri, orang Islam yang gemar berfoya-foya, suka dengan kemaksiatan, hidup semata-mata untuk cari harta dan jabatan..jika umat Islam sudah menjadi seperti ini, maka misi kalian sudah berhasil..laksanakan dan tunaikan misi kalian ini dengan penuh kesedaran - ucapan di Persidangan Yahudi di Basle, Switzerland : 1897.

    dan misi ini sedang berjalan sekarang di negara kita..

    ReplyDelete
  45. Alahai Salleh Keruak ooiii...menteri MCMC konon ceruk kampung pun semua ada jalurlebar konon... Apahal UiTM Sabah yg setua mak aku tu pun TAK ADA INTERNET kat kolej kediaman pelajar2 tu haaa?? Yg kau bagi UiTM cuma kat bangunan akademik, utk pensyarah dan staff saja?? Menganiaya budak2 tu nak belajar klu kolej tempat tinggal tak ada internet. Harapakan pakai broadband dan wifi sendiri. Pelajar2 yg miskin macam mana??

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...