Thursday, 7 September 2017

SEDIH LAGI MENYEDIHKAN....


Kejadian seorang anggota polis diserang dan ditetak sehingga menyebabkan kematiannya di sebuah balai kecil di Subang Jaya, baru-baru ini tentunya sesuatu yang menyedihkan kita semua.

Tugas pihak polis ialah menjaga keselamatan rakyat, tetapi nampaknya anggota polis sendiri turut terancam kedudukannya.

Ketika kejadian, balai polis tersebut tidak dilengkapi kamera litar tertutup atau CCTV sehingga mendatangkan sedikit kesukaran kepada pihak polis mengesan pelaku yang melakukan jenayah itu.

Dalam hal ini, jika anggota pasukan keselamatan sendiri tidak dilindungi oleh persekitaran yang terkawal, tentulah sukar bagi mereka menjalankan tugas dengan lebih berkesan.

Harapan kita tentunya agar kejadian di balai polis itu adalah yang pertama dan terakhir. Kita tidak mampu melihatnya berulangnya lagi di masa dan tempat yang lain.

Semalam, kita tentunya bertambah sedih apabila membaca kenyataan Timbalan Menteri Dalam Negeri, Nur Jazlan Mohamed yang menyebut ketiadaan CCTV di balai-balai polis ialah kerana kerajaan tidak cukup wang untuk memasangnya.

Aduhhh...kenapa sampai begitu sekali?

Di sebalik tranformasi sana, transformasi sini, ekonomi tumbuh sihat, KDNK makin meningkat, cukai GST RM42 bilion setahun dan nama Perdana Menteri sendiri dicatat sebagai penerima derma terbanyak dalam sejarah dunia,mrupa-rupanya negara masih ketiadaan wang untuk memasang CCTV di balai-balai polis.

Tidakkah ini sangat-sangat memalukan dan menyedihkan kita semua? 

Apakah Najib Razak juga berperasaan seperti kita? (ShahbudinHusin 07/09/2017)

146 comments:

  1. Replies
    1. Kalau duit derma arab tak di pulangkan, sekurang kurangnya dapat diguna untuk pasang cctv.

      Delete
    2. Duit di pulangkan tapi di gubah jadi rantai berlian pink..

      Delete
    3. Malang sungguh dapat pemimpin yang.......

      ....tak tau dah nak cakap yang macamana....


      Delete
    4. Mengapa Allah uji kita sampai macam ni....

      Delete
    5. Rasanya kena buat majlis 1Malaysia beristigfar...

      Delete
    6. Mr J dah menikus. Kena TKO tak bangun2 dah.

      Tunggu next posting, gamak buleh makan, baru dia post.

      Delete
    7. Anon 1926, aku kerja dan bukan ada kelapangan masa all the time. Tak ada nak takut golongan kat sini. Sememangnya saya dah tahu taksub ini membutakan mata hati. Kelakar juga dgn taksub golongan ini. Suatu PM yg rugikan rakyat beratus billion melalui skandal Forex, Perwaja, BMF, PKFZ dll dianggap suci dan tak bersalah atau tak bertanggungjawab. Fikiran ini hanya boleh didapati dlm PH kat Malaysia. Kat dunia luar tak pakai. RCI ini pun baru soal saksi dan belum masuk meneliti. Tunggulah kerana saksi pun canggah. Ada yg kata arahan atasan. Belum lagi track money trail. Belum kira tipu Parlimen kata 6 billion hilang bukan 32 billion. Sama sama lah kita tunggu konklusi.....

      Delete
    8. Rata2 rakyat 1 Msia tau negara kita dah kekurangan duit dan dana..........ini adalah punca dari berbilion duit rakyat hilang lesap........apabila berbilion duit lesap, negara terpaksa menanggung kerugian yg besar.

      Dulu 1 Msia tau duit SRC 42 juta masok akaun peribody tanpa disedari. Tuan punya akaun sendiri tak tau menahu dan tak sedar ada berjuta duit masok akaunnya. Ni cukop pelik.........nak kata bodoh tapi nampak macam cerdik.

      kemudian kita dikabarkan berjuta USD masok Blackstone BVI........yg kemudian masok pulak akaun Tanore.........lepas tu duit tu hilang lesap macam magik...........macam kes duit yg tetiba hilang dicuri toyol belaan.

      baru2 ni sepupu teman sorang pegawai penjawat awam kerajaan pergi buat check-up dan ambik ubat darah tinggi di Klinik Kesihatan Gomen di kawasannya. Dah bertahun2 dia ambik ubat darah tinggi untuk sebulan makan..........tapi semalam dia dibagi bekalan ubat hanya untuk 2 minggu saja..............dan dia disuruh datang lagi sekali untuk ambik ubat setelah ubat untuk 2 minggu tu habis.

      Bila ditanya kenapa tak boleh bagi bekalan untuk sebulan makan macam yg sudah2....?? Jawab staff Klinik Kesihatan Gomen.........”maaf encik kita kekurangan ubat........stok tak derr.....”.

      Beginilah jadinya bila peruntukan perubatan yg merupakan aspek yg paling utama rakyat dipotong. Ini yg dikatakan “Rakyat didahulukan”........bijak bebenor yeoopppp....

      Gitu jugak dengan peuntukan pendidikan rakyat..........dalam pada peruntukan Program Permata dapat jutaaan ringgit..........elaun guru pelatih pulak dihentikan.

      Dah yg terkini.........anggota polis sendiri kena bunoh di Balai Polis. Di mana rakyat nak letak kepercayaan kalo Balai Polis pon dah tak selamat......?? Elok pulak kedai jual handphone ada CCTV.

      Nak salahkan sape dalam hal ni.....?? Sumer punca dari kekurangan dana.

      Itu sebab kita jangan cepat termakan melatah dengan apa yg tertera “on paper”............peruntukan dan projek itu ini sumer milion2 billion2 tapi buatnya belom tentu lagi.

      Setakat “on paper” selagi belom dilaksanakan........belom dibuat dan disiapkan maka janganlah kita cepat sangat percaya.

      Apabila sudah dilaksanakan hingga siap sesuatu janji tu barulah boleh kita percaya.

      Ingat lagi insiden Freehold dikatakan Leasehold......ini satu contoh yg nyata.

      Sekarang ni zaman “derma” & “hadiah” dan sign buta............jadi jangan sampai kita kena jual dengan cerita dongeng pak pandir.

      Delete
    9. Mr J,
      sejak bila percaya money trail pulak ni..satu dunia tahu pasal money trail 1mdb, tapi J tolak..tetiba pulak nak track money trail..ooo lupa..untuk jatuhkan tun m, kena percaya le money trail ye..kalau untuk jatuhkan MO1, money trail tak boleh diambil kira..Mr j ni pening sebenarnye..

      EX umno JERAI

      Delete
    10. Aku tak tau la hang ni jenis akai bengap ka bangang tak tahu antara rugi dan lesap , masih nak cover Najib pemimpin tak AMANAH Dan penyeleweng dizaman sebelum najib tak ada pun masalah balai takda duit untuk menyelengara bagunan balai polis tapi zaman najib menteri sendiri akui kerajaan takda duit tapi pelik belanja projek Dan program permata Rosmah sampai 2 billion ringgit ada pulak , kau J boleh saja sebut isu isu di zaman Tun M tapi hakikat sebenar Tun M langsung tiada bukti terlibat contoh kes forex , tapi dlm Hal skandal 1MDB penyelewengan cukup besar berlaku terbukti dimakamah Singapore dan pertuduhan di 3 biah negara dgn fakta kukuh dan najib sendiri mengaku menandatangani semua transaksi keluar masuk wang syarikat 1 MDB dan menandatangani semua arahan arahan perjalanan syarikat cuma Najib kata dia tidak sedar apa yang ia tandangi..tapi cakap cakap ini orang otak haram jadah saja yang percaya dgn najib ini .

      Delete
    11. #sokongPH-PastiHalal

      MELIWAT ???

      Tak pe...
      Sokong je PH = Pasti Halal

      Tak caya?
      Jom kita tengok aksi gotong royong Macai Belaan ini menghalalknnya.

      .

      Delete
    12. Nur Jazlan tak pandai temberang kono belaja byk drpd mat kontra Budin2, cctv tidak di baiki atau dituka ... lebih cenderung coghito hal kotey diyo la, Budin & the gang apo lagi memanjangkan coghito mcm budak merah baru tubit dari perut omak diyo.si bedebah apo layi maki hamun la yg pandai. Memang bangsat punyo coghito ... patut ea bersimpati.

      Delete
    13. Cctv tak mampu psg




      Apatah lagi nak kejar pencuri 1mbabi...



      Cina jho muka sepet yg pernah sekatil mr jamilah ... Tak dapat d kesan


      Sebab batang pelir polis kita takde wifi... Tak d pasang gps...m m inspektor gadget ???


      Sebab apa polis kita tak tangkap jho babe low?


      Sebab bini najip tak bagi..



      SB tido ker ????


      Pencuri di lindungi asalkan kangkang kpd badak sumbu kuala pilah

      Delete
    14. #sokongPH-PastiHalal

      Kayakn Kroni dgn Konsesi ??

      Tak pe
      Sokong je PH = Pasti Halal


      Tak caya ?
      Jom kita lihat temberang Macai Belaan menghalalknnya.

      .

      Delete
    15. Semenjak Najib Lahanat ni jadi PM semakin sengkek M'sia nih.

      Yang tak sengkek cuma si Badak Berhias . huhuhu

      Delete
    16. Mr J7 September 2017 at 19:43

      RCI forex tak de saksi yg kaitkan kerugian disebabkan madey... Ko plak pandai2 buat fitnah..
      Tubuhkan RCI bmf dulu kalo berani...hehehe...asyik temberang ketja ko..
      RCI1 mdb takut nak tubuhkan...

      Delete
    17. MO1 dan Jho Low sudah cukup mentekedarah Wang Negara dan Rakyat sebab itu nak pasang cctv pun fulusss Tak Ada..........!!!

      Delete
    18. Nampak gayanya Mr. J ni cukup senang mengatakan PM yang rugikan duit rakyat melalui Forex , BMF , PKFZ dll ???

      Mr. J ,Cuba kamu terangkan satu persatu kerugian itu dari segi jumlahnya pun cukup . Ini ikut sedap mulut je .

      Lepas tu , cuba kamu jelaskan , ketika Najib mengambil alih tugas PM , hutang Negara ada di paras 250b ringgit . Selepas 8 tahun duduk di singgahsana , hutang Negara naik kepada 910b ringgit . Pertambahan sebanyak 660b ringgit . Apa Najib dengan duit duit itu ???

      Delete
    19. Let us watch :-
      Pandangan Tun Daim Zainuddin Tentang 1MDB
      https://youtu.be/eEX6QYhKuMM

      Delete
    20. Dlm temuramah tu diyo kato kerajaan tak tahu meniago, apo la banggang jadi ... Terlampau byk duit sampai tak tahu lagi dah nak komen. Hello ... Hello diyo dgn mantan dah tolampau kayo dah sbb dapek kuaso. Maso mantan belum pm sykt perumahan diyo byk hutang ... tahu tak bilo dilantik jadi o'ang kuat Nuar kemain diyo kayokan suku sakat diyo samo la dgn saing diyo Nuar & mantan. one m db adalah persyarikatan Malaysia tahu tak .? Sughupo Petronas & tak main la kroni krona la bahalol.

      Delete
    21. Ekau ni pon sorang yang pandai tak bolih di ikut , bodoh tak bolih di ajar .

      Persyarikatan Malaysia tu apo ko jadah nya ?? PETRONAS tu mano serupo dongan one m db ?

      PETRONAS tu taip tiap tahun ada buek odit , one m db , ado ko ??

      PETRONAS tu tiap tiap tahun ado keluarkan " financial statement " , one m db ado ko ?

      Delete
    22. Auditors 1MDB.....Ernst & Young, KPMG and Deloitte sumer surrender......laporan audit pon diOSAkan........apa kena dengan 1MDB ni gamaknya...???

      Delete
    23. Anggota Majlis Pimpinan Tertinggi PKR, Latheefa Koya membidas Rafizi Ramli atas apa yang didakwanya sebagai 'tanggapan' naib presiden PKR itu bahawa bekas pengerusi BERSIH, Datuk Ambiga Sreenevasan terlibat dalam penyingkiran bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

      Latheefa mendakwa 'arkitek Langkah Kajang' itu kini cuba menyalahkan orang seperti Ambiga, yang menentang langkah tersebut.

      Pada masa itu, katanya, Ambiga secara terbuka mengkritik Langkah Kajang dan lantang menentangnya.

      "Rafizi kemudian berpura-pura memohon maaf secara terbuka dan mendakwa dia akan menjelaskan kepada orang ramai.

      "Sekarang, lagu itu semuanya berubah, dia mendakwa sekarang... bahawa Ambiga juga memberikannya beberapa dokumen, untuk memberi tanggapan bahawa Ambiga mengambil bahagian dalam penyingkiran Khalid Ibrahim - padahal sebenarnya dia tahu sangat dia (Ambiga) tidak pernah terlibat dalam hal itu, atau apa-apa rancangan atau agenda lain parti," katanya dalam satu posting di Facebook.

      Delete
    24. 0008 Buek malu warigh yo ekau nih. Kocik2 tak nak mampus.

      Delete
  2. Nampak kaya tapi miskin....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai kata mana ade malaysia bankrap...duit banyak...hutang pon banyak...tapi kemana pegi duit tu?...buat 1 mrt bukan dlm masa 1 bulan ato 1 tahun..

      Delete
    2. Minyak pon naik tiap minggu walopun minyak mentah dunia menurun..

      Delete
    3. Kalo ekonomi bagussss sangat kenapa di hospital dan klinik gomen kekurangan ubat.

      Semalam sepupu teman ambik ubat darah tinggi.....selalu dia dibagi bekalan ubat untuk sebulan..........tapi semalam dia dibagi bekalan ubat untuk 2 minggu jerrr........pasal klinik kesihatan gomen kekurangan ubat dan tak der stok. Lepas 2 minggu disuruh pegi ambik ubat lagi.......tak ke susah orang jadinya.

      Setau teman......benda ni tak pernah terjadi waktu zaman Tun M dulu.

      Tak ke pelik peruntukan perubatan rakyat dipotong dan dikurangkan..??

      Sanggup perjudikan kesihatan rakyat..??

      Pemimpin didahulukan rakyat dicorotkan.

      Delete
    4. anon 18.49
      betul la tu...
      biar pape asal bergayeee...

      Delete
    5. #sokongPH-PastiHalal

      Skandal Terowong Dasar Laut PP ??

      Sokong je PH = Pasti Halal

      Tak caya ?

      Jom kita lihat aksi ketaatan Macai Ternakkn ini menghalalknnya..

      Delete
    6. Tubuh lah RCI skendel teriwong kalo berani...cakap kosong...poorah..nak saman SR dan WSJ ato ato cabar suasatan DOJ pon takut...hehehe...bodosssss

      Delete
    7. Skandal wayang pacak apa cerita?

      Delete
    8. Latheefa merujuk kepada penjelasan Rafizi semalam di mana beliau menafikan menganggap Ambiga sebagai "anti-HARAPAN", tetapi berkata beliau menegaskan bahawa Ambiga tidak menyokong pembentukan HARAPAN sejak dari hari pertama.

      Dalam penjelasannya yang panjang lebar itu, Rafizi juga menyatakan: "Sebelum Langkah Kajang, saya bertemu dengannya (Ambiga) secara peribadi di Pusat Membeli-belah Bangsar semasa makan tengahari untuk mendengar pandangannya tentang prestasi menteri besar Selangor ketika itu.

      Delete
  3. perasaan najib.....mmmm..

    selagi ada dedak, apa jadi pun tidak jadi hal......cash is king!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betol bro dad......pasal duit hilang malu hilang segan.

      Delete
  4. Berapa orang anggota polis bertugas?...khalid nak pencen tak fikir dah keselamatan anggota polis...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape barang isu polis2 nii...baik aku jadi pengurusi praasarana/duta khas keamanan

      Lagiiiii masyukkkkkkkk

      Delete
    2. Rakyat mati tak per yeopppp.....jangan pemimpin mati.

      Rakyat disuruh berkorban apa saja.....harta atau pon nyawa..........janji pemimpin selamat yeopppp.......

      Delete
    3. Menteri mati bini dia panggil caterer buat kenduri arwah siap dgn goodies lagi.

      Delete
    4. Yeoppp.....kalo pegi kenduri arwah orang kekaye ni.....ajokle teman sekali.....teringin benor dapat goodies tu yeoopppp......

      Mane kekawan kite yg lain niiii........tidor ke gamaknye...

      Delete
    5. Tak sior teman yeopppp oiiii...bior hidup susah asalkan jgn ambil hak orang lain

      Delete
    6. Pada pertemuan itu, beliau juga menyerahkan satu dokumen yang akhirnya membentuk salah satu pertimbangan penting yang membawa kepada keputusan PKR untuk menyingkirkan Khalid Ibrahim menerusi Langkah Kajang," katanya.

      Langkah Kajang diilhamkan pada 2014 untuk membolehkan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding di kerusi DUN Kajang dalam satu pilihan raya kecil, yang kemudiannya akan melayakkannya mengambil alih sebagai menteri besar Selangor, menggantikan Khalid.

      Bagaimanapun, PKR akhirnya terpaksa mencalonkan isteri Anwar, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail kerana kes Liwat II yang berisiko membuat Anwar tidak layak bertanding.

      Wan Azizah, yang memenangi pilihan raya itu, kemudiannya disokong oleh PKR dan DAP untuk mengambil alih jawatan menteri besar Selangor. Bagaimanapun, PAS, yang tidak bersetuju dengan Langkah Kajang dan enggan untuk bekerjasama.

      Delete
  5. UNTUK MENDAPAT ``RAHMAT KE SELURUH ALAM`` PILIH LAH PARTI PAKATAN HARAPAN DALAM PRU 14 NANTI.

    Memang sungguh menyedihkan lagi memalukan negara, cakap mendabik dada Malaysia negara paling selamat di dunia...

    Apa dah jadi????

    Anggota polis diserang dan dibunuh di balai polis sendiri.

    PM duit bilion bilion tak kan tak boleh derma CCTV utk balai polis....hampas betul la...

    Tak pe....nanti menang PRU14, naikkan GST 10% , boleh beli CCTV pasang di balai polis seluruh negara ye....

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak derma untuk cctv tak cukup la.. duit da bayak diperabis untuk bini n family gy holiday dan nyopping dan nak bayar kat macai lagi.

      macai2 semua boleh ar berdoa semoga bijan dapat derma billion2 sekali lagi.

      Delete
    2. Betol bro Mat Noor......kita pakat doa untung2 masok derma Tok Arab lagi......kali ni trilion pulak yeooopppp..........

      Delete
    3. #sokongPH-PastiHalal

      Guna Melayu Screw Melayu ???

      Sokong je PH = Pasti Halal

      Tak caya ?

      Jom kita lihat tahap kepatuhan MACAI BELAAN menghalalknnya..

      Delete
    4. Apa punya nasiblah pdrm.

      Kementerian tak ada duit tapi menteri ada RM230 juta dlm akaun.

      Itu dulu masa zaman TDM jadi PM skrng mungkin lebih lagi.

      Delete
    5. Bro Zack......itulah beza pemimpin dengan rakyat.

      Kan ke rakyat disuruh berkorban.....

      Bior rakyat susah tak per yeopppp.....janji pemimpin selamat....

      Delete
    6. Bro phantom

      Menteri makan isi rakyat makan kuah sajalah.

      Delete
    7. Bro Zack....gitule nampaknya.

      Padan muka teman dan family yeoooppp......dulu PRU13 kami sumer ngelenyor pangkah BN.......sekarang ni padan muka satu family nyesei...!! Ni yg tak sabor nunggu PRU14 ni yeoppp........udah tak sior lagi daahhh dengan BN.

      Sekarang pemimpin ratah daging.....kita dapat tulang jerrr.......kan ke rakyat perlu berkorban yeooppp.....

      Delete
    8. Teman pun ngundi umno juga yeop oiii masa pru 13.
      Menyesal tak sudah juga teman skrng ni.

      Delete
    9. benda da lepas tak payah nak menyesal..yang penting korang da tahu macam mana pemimpin2 umno sekarang kan?
      so next pru takkan tak reti reti yeopppp....

      Delete
    10. Dalam krisis politik itu, dua anggota Dewan Undangan Negeri PAS, Saari Sungib (Hulu Kelang) dan Hasnul Baharuddin (Morib) menyokong Presiden PKR, Wan Azizah tanpa restu PAS, yang membuat Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menuduh PKR "mencuri" wakil rakyatnya.

      Sultan Selangor akhirnya memilih Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Azmin Ali (foto, bawah, kiri) sebagai menteri besar.

      Latheefa menuduh Rafizi menyusun langkah Kajang semata-mata untuk menghalang Azmin daripada menjadi menteri besar.

      Beliau menambah Rafizi mendakwa telah mendapat sokongan daripada Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat untuk menyingkirkan Khalid sebagai menteri besar.

      "Tetapi satu perkara yang pasti - Hadi tidak pernah bersetuju.

      "Apa yang dilakukan oleh budak ini? Dia segera mendedahkan bahawa sebelum pilihan raya umum ke-13, Hadi tidak mahu Anwar menjadi perdana menteri dan bahawa sebenarnya Hadi mahu (veteran Umno) Tengku Razaleigh Hamzah.

      Delete
  6. Tak cukup duit pasang cctv kat balai? Isk isk isk nur jazlan patut sedia tin milo masa perhimpunan umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berani Nur Jazlan kata kerajaan tak cukup duit - kena buang keje baru tau!

      Delete
    2. Woiii nur jazlan pi minta duit dgn menterilah.

      Setakat cctv harga pun tak sampai RM1,000.
      Kat jln pasar di kl tu berlambak ada jual.
      Kat pasar malam pun ada.

      Delete
    3. Bro.......kedai runcit pon ada CCTV.....

      Delete
    4. #sokongPH-PastiHalal

      Skandal Banglo Terlajak Murah

      Tak de hal la

      Sokong je PH = Pasti Halal

      Tak caya ?

      Mari kita nikmati aksi MACAI TERNAKKN DAPig's menyondol menghalalkannya..

      Delete
    5. Diamlah gemok taukeh wayang pacak!!!

      Delete
    6. "Pendedahan yang dikatakan itu adalah tidak perlu, ia menimbulakan kemarahan Hadi," kata Latheefa sambil menambah bahawa ia menjadi permulaan pergeseran antara PAS dan Rafizi.

      Latheefa berkata beliau juga mempersoalkan hikmah Langkah Kajang itu ekoran kes liwat Liwat II yang sedang berjalan.

      "Saya bertanya kepadanya, bagaimana jika Anwar disabitkan (kerana pada masa itu, (kes) Anwar masih ditetapkan untuk pengurusan kes).

      "Anda tahu apa jawapannya?" 'Oops, saya tidak terfikir mengenainya. Adakah dia sekarang akan menafikan berkata demikian kepada saya?" soal Latheefa.

      Delete
  7. Zahid ade beratus jota.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bertuahlah sape dapat jadi menantu wak jahid ni....

      Delete
    2. Zahid lebih kaye dari kwrajaan malaysia...

      Delete
    3. Anwar pada 7 Mac 2014 didapati bersalah terhadap tuduhan meliwat oleh Mahkamah Rayuan. Mahkamah Persekutuan mengekalkan hukuman lima tahun penjara ke atas Anwar pada Februari 2015.

      Anwar mendakwa dakwaan terhadapnya bermotifkan politik. Beliau dijangka dibebaskan pada awal tahun 2018.

      Delete
  8. Adoi, adoi CCTV tak ada
    Balai polis tu, wa celita
    Apa hat tak cukup belanja
    Manyak bili emas permata?

    Bukan negara tak ada duit
    Tapi semua dia klepet
    Mewah bini rakyat sakit
    Hutang negara sudah bukit!

    Mana pigi cctv
    Taruk satu bilik bini
    Kita tengok nanti laki
    Bini marah telinga cari!

    Apa pasal CCTV tarak?
    Sebab wang bikin dedak
    Kasi J punya budak
    Sahabat, Singapork jugak lantak!

    Mana pigi suma wang
    Aiseyman.. Kasi sikit Hadik awang
    Apasal manyak sayang?
    Sebab serban tolong abang!







    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Fan Tun....ini baaagusss punya tembak ni bro....

      Well done..!!

      Delete
    2. Hippo Like Diamond7 September 2017 at 21:21

      Hahaha awesome Fan Tun. Awesome !

      J baca terkemut kemut lubang buntut dia huhuhu.

      Delete
    3. Menteri boleh beli beratus ekor lembu korban untuk di agih agihkan kepada semua masjid2 di kawasan dia.
      Tak kan nak beli cctv untuk satu balai polis pun tak ada duit?

      Baik kau pi kerja kilang sajalah nur jazlan.

      Delete
    4. Eerrr Bro Zack......ada ke kilang yg nak terima...?? Ater cerodik bebenor tu yeoppp....

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. Terbaik bro fan tun..

      Apa dah jadi balai polis kita
      Sampai cctv pun budget tiada
      Tak tahu lah apa kita nak kata
      Sedangkan kandang ayam pun, cctvnya ada..

      Selama ni apa sibijan buat
      Bersama semah bercuti, negara tak ingat
      Apakah kawalan yang ada untuk memantau penjenayah dan penjahat
      Agaknya bila terjadi sesuatu di balai, mungkin bomoh dipanggil untuk melihat..

      Ini menunjukkan betapa parahnya negara kita
      Takkan macai tak lihat dengan mata
      Masih lagi mereka mahu mendabik dada
      Ini PM terbaik yang malaysia ada..

      Delete
    7. Bro Perak Man.....teman salute dengan mike sangat committed dengan karya perjuangan mike......gitu jugak dgn Bro Fan Tun.

      Syabasss dengan mike berdua.
      Good job bros....!!

      Delete
    8. Dulu bomoh antarabangsa yg pagar balai tu.
      Bila bajet dah tak ada bomoh tu pun tarik baliklah pagar dia.

      Delete
    9. Pemimpin Gerakan Baju Merah Datuk Seri Jamal Yunos mendakwa DAP cuba menghalang rakan-rakan parti komponen Pakatan Harapan (HARAPAN) daripada menyertai demonstrasi bantahan anjuran Pemuda Umno di luar Kedutaan Myanmar esok.

      Jamal berkata beliau dihubungi oleh rakan-rakan dari PKR dan Parti Pribumi Bersatu (BERSATU) yang mengadu perkara tersebut.

      Delete
  9. Skandal Forex

    Sokong PH = Pasti Halal

    Tikus nk hashtag terbaru

    #Sokong PH = Pasti Halal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti ph dah menang 100biji cctv akan dipasang di setiap balai polis ..bajet untuk permata semah akan dipotong terus.banyak dah agensi kerajaan buat kerja yang sama dan bertindih..

      Delete
    2. “Saya dihubungi oleh rakan PKR, BERSATU dan kawan dari sebelah sana nak bersama sekali tapi dihalang oleh DAP.

      “Saya tak tahu kenapa HARAPAN tak benarkan PKR, BERSATU, untuk bersama kami menunjukkan solidariti, tunjuk dukacita terhadap penindasan kekerasan Myanmar terhadap Rohingya.

      “Hari ini kami bersama komponen yang lain dan kami alu-alukan rakan-rakan parti sebelah sana tak kiralah dari DAP.

      “Cuma rakan-rakan sebelah sana dihubungi kata mereka nak datang sebab ini bukan isu politik tapi mereka dilarang oleh DAP,” kata Jamal kepada pemberita selepas menyertai sidang akhbar berkaitan pembunuhan etnik Rohingya di PWTC.

      Sidang media itu turut disertai oleh Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin Abu Bakar serta barisan kepimpinan exco yang lain.

      Melalui sidang media tergempar di PWTC hari ini, Khairy turut menyatakan sokongan terhadap gesaan yang dibuat oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sebelum ini yang mahu penyelesaian daripada Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) berkenaan isu tersebut.

      Pemuda Umno dan beberapa NGO lain dijangka akan menyerahkan memorandum kepada Pejabat PBB pagi esok berkaitan pembunuhan etnik Rohingya.

      Manakala pada sebelah petangnya pula, mereka akan membuat perhimpunan aman di luar kedutaan Myanmar.

      Delete
    3. Pegi ler perang bantu rohinya...pemoda umno hanye berani demo jer..demo...demo...rohingya mati...

      Delete
  10. Kawan baek mr j...


    Azwan bro kaki rasuan benua selatan .....




    Bergembira rembat duit mara...


    Mana Azwan bro pemuda batang pelir sado... Nak enjoy sama mr j malam ni


    Azwan bro pemuda rasuah tegar didikan umno KJ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cari publisiti

      Jamal turut mengajak semua pihak termasuk pengerusi BERSIH Maria Chin Abdullah serta Datuk Ambiga Sreenevasan untuk sama-sama menyertai perhimpunan tersebut.

      Malah ketua Umno Bahagian Sungai Besar itu sempat berseloroh bahawa beliau sanggup menjemput Ambiga sekiranya kereta bekas pengerusi BERSIH itu rosak.

      “Ya (jemput Maria). Dulu yang mana beratus ribu, baju kuning BERSIH, inilah yang patutnya kita berdemo (isu Rohingya). Kalau nak pakai baju kuning pun tak apa. Saya akan pakai baju merah, kita lupakan fahaman politik untuk capai matlamat.

      “Saya bersedia kalau Ambiga keretanya rosak di tengah jalan, saya pergi ambil dia,” katanya sambil tersenyum.

      Delete
    2. Jamal ade ilmu kebal...bawak lah samsing2: umno dan mat ober pergi perang bantu rohingya...pemoda pas pon boleh diajak sama...

      Delete
  11. Mungkin PENYAMUN sapu habis kot?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penindasan sistematik terhadap minoriti Islam sedang makin melarat di serata Myanmar dan tidak hanya berlaku di negeri Rakhine, di mana keganasan baru-baru ini menyebabkan hampir 90,000 orang Islam Rohingya melarikan diri, kata pertubuhan hak asasi di Myanmar hari ini.
      Burma Human Rights Network berkata penindasan itu disokong kerajaan, golongan tertentu dalam kalangan sami Buddha di negara itu, dan kumpulan ultra-nasionalis.
      “Perubahan kepada demokrasi membolehkan prejudis popular mempengaruhi cara kerajaan baharu memerintah, dan memperkasakan naratif berbahaya yang orang Islam adalah orang asing di Burma yang majoritinya pengikut Buddha,” kata pertubuhan itu dalam satu laporan.
      Laporan itu berdasarkan lebih 350 temu bual di lebih 46 pekan dan perkampungan dalam tempoh lebih 8 bulan sejak Mac 2016.
      Kerajaan Myanmar tidak memberikan respons segera atas laporan itu. Pihak berkuasa menafikan diskriminasi dan berkata pasukan keselamatan di Rakhine sedang bertempur dengan “pengganas”.

      Delete
  12. Alahai, tukang kutip yg talipon tu kan ada...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selain orang Islam Rohingya, laporan itu juga mengkaji gambaran lebih luas mengenai orang Islam daripada etnik berbeza seluruh Myanmar ekoran gelombang keganasan komunal pada 2012 dan 2013.
      Laporan itu mengatakan ramai orang Islam daripada semua etnik tidak diberikan kad pengenalan, dan dihalang memasuki rumah ibadat di beberapa tempat.
      Sekurang-kurangnya 21 perkampungan serata Myanmar diisytihar sebagai “zon larangan” untuk orang Islam, dan tindakan itu disokong pihak berkuasa, menurut laporan itu.
      Di Rakhine, laporan itu mengetengahkan pemisahan yang semakin menjadi-jadi antara komuniti Buddha dan Islam. Sekatan jalan ke atas orang Islam Rohingya juga makin serius dan mengehadkan akses kepada rawatan kesihatan dan pendidikan.
      Ribuan orang Rohingya lari ke Bangladesh sejak 25 Ogos, apabila militan Rohingya menyerang pondok polis dan pengkalan tentera. Pertempuran itu dan serangan balas tentera selepas itu membunuh sekurang-kurangnya 400 orang.
      Layanan ke atas lebih kurang 1.1 juta penduduk Rohingya adalah cabaran terbesar pemimpin Myanmar Aung San Suu Kyi yang dikritik kerana tidak cukup berusaha melindungi minoriti Islam daripada penyeksaan.
      Berdasarkan laman webnya, Burma Human Rights Network yang beroperasi dari London menyertai komuniti antarabangsa memperjuangkan hak asasi manusia di Myanmar sejak 2012.

      Delete
    2. Pemoda umno hantarlah ahli2 yg diketuai oleh jamal dan azwan bro pegi perang di burma...mat ober ada anak tajudin pasir nyalak ade...pemoda pas pon ramai yg berjuang untuk islam...pegi lah...melalak jerbpandai..

      Delete
  13. aku tak percaya tak cukup duit..bukankah ekonomi malaysia berada di jalan yang betul..sentiasa berkembang dan kukuh...ameno yg cakap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa nak percaya?

      Sedangkan kat tiang2 letrik di seluruh jalan raya utara selatan timur barat pun dah lama pasang cctv.

      Delete
    2. Yeoppp......ekonomi bagus tapi belom tolak hutang dan faedah negara yg dekat2 trilion tu lagi......kalo dah tolak tah2 berapa yg tinggal bro.........??

      On paper memang sumer nampak baaaguss cantek yeoppp.....

      Delete
  14. Kako dah tahu jerajaan tak cukup duit suruh lah najib potong gaji dan elauun menter2 kabinet dan mp2..

    1000 cctv boleh beli...
    Bila kenakan GST najib tambah elaun mp2.. Buang penahat bergaji mentei

    Buang rizal mansur...kenapa rosmah oerlu ade pegawai khas...dia cuma bini PM...bukan pegawai kerajaan..
    Kurangkan kakitangan di JPM...buang semua pegawai JASA...ape kerja JASA ni?...habiskan boraih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depa dok tunggu cctv daripada negeri China kot.

      Delete
    2. Bro 21.37.....subsidi rakyat dihapuskan dan dipotong tak per bro........janji gaji dan elaun pemimpin2 dapat maintain atau ditambah nilai lagiiii....

      Pemimpin didahulukan.....rakyat dicorotkan.

      Delete
    3. #sokongPH-PastiHalal

      Guna Kalimah ALLAH di dalam BIBLE

      Tak de hal la

      Sokong je PH = Pasti Halal

      Tak caya ?

      Jom kita lihat MACAI BELAAN DAPig's berzikir menghalalkannya.

      Delete
    4. Dapat PHD sebab buat tesis wayang pajaklah kan..

      Delete
  15. Mintak mat maslan cadangkan semua mentri n timb kutip derma buat beli cctv. Conpim naik nama mat maslan. Berkorban utk rakyat apa salahnya kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mintak maslan potong gst cctv..

      Delete
  16. Bila nak tubuhkan RCI BMF plak?...kan CIA dah lapor madey terlibat kehilangan duit BMF...

    tg razali boleh jadi saksi...jangan tunggu ku li mati baru nak buat RCI....mcm forex gabnur dah kojol baru buat RCI...saksi2 pon tak kaitkan kerugian forex kerana tun madey...
    Seblm tubuh RCI tubuh panel siasatan dulu..buang masa dan wang kerajaan..
    Najib suka buat kerja bodos...layak ke jadi pm untuk untungkan negara?

    ReplyDelete
  17. Nur Jazlan: Bubar parlimen demi Umno

    Perdana Menteri boleh "membersihkan" tanggapan negatif terhadap diri, keluarga dan pentabdirannya dengan mengadakan pilihan raya lebih awal, kata Pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Awam (PAC) Datuk Nur Jazlan Mohamed.

    Katanya, Datuk Seri Najib Razak boleh mengambil jalan singkat membubarkan parlimen dan mengadakan pilihan raya bagi mendapatkan mandat baru.

    "Persoalan yang timbul ialah, sama ada hayat pemerintahan BN dan Umno boleh dipastikan bagi melanjutkan pemerintahan demi kepentingan parti terus terjamin," katanya dalam blog beliau.

    Dalam tulisannya yang agak panjang, Ahli Parlimen Pulai itu juga berkata, ahli Umno perlu memilih sama ada mahu memperjuangkan parti atau pemimpin mereka dalam pilihan raya umum akan datang.

    Katanya, ancaman terbesar Umno ialah faktor dalaman parti sendiri bukannya Pakatan Rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nur Jazlan pilih parti
      Macai dan mr JERBON pilih Najib dan jho lo..

      Delete
    2. Nak cepat kaya......pilih parti Jho Lo.

      Delete
    3. Hahaha...tapi macai2 bodos dan mr JERBON tetap miskin jugak....hutang keliling pinggang..

      Delete
    4. #sokongPH-PastiHalal

      Sebelum sokong PH.. DAP RASIS
      Selepas sokong PH.. DAP BRO & SIS

      Sokong je PH = Pasti Halal

      Tak caya ?

      Jom kita saksikan MACAI BELAAN menyalak menghalalknnya.

      Delete
    5. Macai belaan jho lo tak de ape nak citer...menyalak nak tunjuk masih hidop walopun kaciwa tun madey tidak dikaitkan dengan kerugian forex..hehehr

      Delete
    6. #sokongPH-PastiHalal

      Sokong MURTAD

      Tak pe hal kecik je tu

      Sokong je PH = Pasti Halal

      Tak caya ?

      Jom kita saksikan MACAI BELAAN menyalak menghalalknnya.

      Delete
    7. #sokongPH-PastiHalal

      PM bg Authority pd Nor Yaakop memperjudikn duit negara RM34,000,000,000 dn mengaku tidak tahu?

      Tak de hal la

      Sokong je PH = Pasti Halal

      Tak caya ?

      Jom kita saksikn aksi aksi berputar MACAI BELAAN menghalalknnya...

      Delete
    8. Diamlah taukeh wayang pacak!!!

      Delete
    9. Kasi can la kat dia bro zack! Masih under probation tu, belum confirm lagi! Kena hantar pulak ke department menyalak, itulah hasilnya. J dulu pun berapa tahun kat department ni, tapi dah naik pangkat supervisor! Tu yg sombong semacam tu! So cut him some slack!

      Delete
    10. Itu budak yg tercicir ponteng sekolah...mak bapak miskin...terpaksa jadi macai upahan jho lo nak cari rezeki...masuk sini kerana nak dapat upah jer..

      Delete
  18. as a minister in charge, this is an irresponsible comment came out from him. we are talking of a life loss of a government officer, that we expected him to put his life on the line for the people, for the country and yet the minister simply said no money.

    are we having ministers of primary school standard? it is a very sad day, that the value of life loss just because of no money, but jibo and his corroborator said the economy is damn great......where r u j? all this while u said no problem, but to spend few hundreds ringgit on cctv, u could not even afford?

    a police station/post is believed to be the safest place and this happened....what say u? could u tell us, if there is any place that we still can feel safe in malaysia?

    recent shooting of gani driver is still unknown....but the police already said, it has nothing to do with 1mdb??? how did the police knows when they now nothing?

    i remember those days, when no minister would dare to simply say stupid things, not even the government officer...but now, everybody does because the commander in chief does not give a shit! for him, cash is king!

    u speak lies j,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Life of a rakyat has no value.
      Life of a kleptocrat has every value.

      Delete
    2. Supir ghani petail kena tembak...polis blm siasat tapi dah tahu tiada kaitan dengan 1 mdb...kevin morais mati dlm tong simen...misteri...pengasas ambank mati kena tembak..motif sebenar masih misteri.altonya mati kena letup...dalang masih misteri...
      Umno tumbang baru misteri terjawab...

      Delete
    3. Allah saja yg maha mengetahui dan melaknat tangan iblis yang tersembunyi di sebalik tabir......
      Wallahu'alam bissawab......

      Delete
  19. Yg mate udah sampe ajal.dari dia kita dtg kepada dia kita kembali.
    Yg pergi tak akan kembali lg .yg dok ada taktau lg bila nak pi.
    Aku ingat kulibatak tarak duit.ropenya gomen pon tak cukop duit,bwat malu saja

    Kalu kulibatak yg duit tarak lambat lg mampuih ,gomen tak cukop duit bila mau mampuih.
    Mandeka !!mandeka !!
    Mandeka sampe tak cukop duit.
    Cam tu kata mandeka.puii.

    ReplyDelete
    Replies


    1. Minggu depan harga minyak hanya naik 2 sen sahaja.

      Duit bukan tak ada.. ada. Tapi kena sita kat US.

      Delete


  20. Tutup je semua Balai-Balai yang macam kedai nombor ekor, Kalau tak boleh pasang CCTV kenapa hanya seorang pegawai sahaja yang tunggu balai?

    Bukan CCTV je tak mampu.. nak tambah Polis pun tak mampu.

    Ke main gah masa perarakan Merdeka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeooppp....kalo Mr J dengor ni.....dicili2nya mike nanti.....Mr J kata ekonomi naik.....1MDB banyak aset......hutang negara udah nak selesei....

      Delete
    2. Mr J yg kuat temberang tuuu?...

      Delete
  21. SHAH ALAM - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, kerugian Bank Negara dalam urus niaga pertukaran mata wang asing (forex) pada era pentadbirannya berpunca daripada kegagalan melihat kesan Perjanjian Maastricht.

    Beliau berkata, perkara itu mendorong kepada pembentukan Kesatuan Eropah dan pengenalan mata wang tunggal.


    “Bank Negara memutuskan bahawa sebahagian daripada pengurusan rizab negara, termasuk perdagangan matang wang, dapat mengekalkan jumlah rizab.

    “Sudah tentu, dagangan mata wang adalah perniagaan yang sangat menguntungkan. Banyak dana lindung nilai berdagang mata wang.

    “Tetapi ia juga ada risiko. Kamu boleh untung dan kamu boleh rugi. Dan itu yang terjadi apabila mereka gagal jangkakan keputusan Perjanjian Maastricht.

    “Dan mereka kalah dalam pertaruhan. Bagaimana mereka rugi? Saya tidak tahu.

    “Saya diberitahu mereka berdagang mata wang tetapi saya tidak dimaklumkan maklumat terperinci,” katanya dipetik dalam wawancara portal berita, The Malaysian Insight, semalam.

    Mahathir berkata, Bank Negara kemudian menyerahkan laporan kepada Parlimen berkaitan kerugiannya.

    “Itulah sahaja yang kerajaan tahu,” ujarnya.

    Perjanjian Maastricht ditandatangani pada 7 Februari 1992.

    Jelasnya, urus niaga mata wang adalah perniagaan yang bergerak pantas dan Bank Negara sendiri bangga dengan kemahiran mereka.

    “Mereka buka pejabat di London dan saya diundang buka bilik perdagangan. Tetapi selain itu saya tidak tahu.

    “Dan akhirnya mereka rugi wang. Bila rugi, kerajaan putuskan tutup, berhentikan semua urus niaga,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies



    1. Bank Negara kira macam remiser lah jugak.. cuma tak ambil komisen.



      Bank Negara sendiri bangga dengan kemahiran mereka...


      Siapa Pegawai Bank yang bekerja di pejabat di London.


      Delete


  22. Peruntukan CCTV telah di ambil oleh Macai Najib untuk di beri dedak.

    Jangan ingat dedak yang kamu dapat itu tidak menyusahkan masyarakat dan tiada kaitan dengan kerajaan tak ada duit !

    ReplyDelete


  23. Kita ada RELA.
    Kita ada Wataniah.
    Kita ada PLKN ala askar.

    Tapi kita tak mampu beli CCTV dan tambah Polis?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti le yeoppp tunggu Sheikh Mat Jholo derma duit untuk beli CCTV.....

      Delete
  24. Best comment of the day bro phantom...kedai runcit pun ada cctv!!!!!....really; come to think about it..KEDAI RUNCIT PUN ADA CCTV!!!...omg, apa nak jadi malaysia ku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeoooppp....ada satu kedai runcit kat tempat teman ni.......tuannya pasang CCTV dalam kedai sebab susu paket untuk kanak2 asik kena curi.

      Customer beli satu barang.......bila dah dapat plastik bungkus deme buat2 tengok barang lain.....kemudian curi susu budak .

      Tuan kedai tak tahan banyak kali rugi dipasangnya CCTV.

      Kedai runcit lagi canggih yeoppp.....

      Delete
  25. Senangnya nak jadi bentara mentari kat malaysia. Perlu 3M aje. 1. Membodek 2. Mengangguk. 3. Alamak lupalah pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tau tak perrr yeooopp.....

      Delete
  26. 90 '/, drpd 100 '/, Melayu masih dgn kerajaan pimpinan Bn tahu tak, polis, askar, imegresin, kastam cukgu2 & kebykkan pekerja gomen dapat kenaikkan gaji byk hanya dari pimpinan skrg ni le. Ini adalah fakta. Bagi 10 '/, terpengaruh dgn Budin2 & the gang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fakta yg dikorek keluar dari lubang hidung! Bro! Ni bukan fakta bro, ni taik idung namanya!

      Delete
    2. Taik idung masin tuuuu.....

      Delete
    3. Mantan nelipon pm hello2 pasai byk hal, nyambung krona kroni tak berjawab ... lalu paneh bodan suruh Udin Umi & Matias Unggas poyi kisahkan one m db tapi kono cokau. Bahan tu dijadikan sonjato spai skrg tak lot tak jalan dgn junta2 tomasuk Budin2 buek gosip ek ang sumuwo tahu tak. One m db baru nak gorak tak spai setahun bawah tgn pm lanjutan dari pm sobolum ni. Jadi mcm mano nak jalan lanca dan kono lacur dek puak2 Budin & the gang, ti pasal dan torangkan tapi dinafikan sobab mantan la kalu dan tak suko torang mcm mano pun dipertikaikan. Dasa manusio hidup siyo2 dah jadi biawak hidup dah. Takpo lelamo dah ado kebenaran pun ko'ang nak jadi buto kayu, siyo2 yo hidup.

      Delete
    4. Anon 637 ni baru balik dari bulan, tak tau ujung pangkal, masuk nak beri komen!

      Delete


  27. Najib pun tak payah lah susah-susah berlakon nak bentang bajet Oktober ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu 0035
      Buat kita, jangan jadi lebih tolol dari mendengar pembentangan bajet hutang / difisit dah berbelas tahun. Bajet pak pandir nama nyerrr. Anggaran belanja lebih tinggi dari kemampuan . Ukur baju kat badan badak tapi badan sendiri macam cicak, bila pakai koyak rabak sebab tak cukup bajet. tapi sembang negara ada rizab rm400 bilion, ekonomi berkembang baik, perniagaan rancak, kehidupan rakyat mewah berbelanja, pengangguran 0%, kemiskinan dah kurang sebab dah beri BRIM, beri 14 sen tapi rembat balik rm19 sehari sekeluarga duna GST..AHHHHHH....HARAMJADAHHHHHHHHHHHHHHHH.

      Delete
    2. PENERIMA BRIM SEMAKIN BERTAMBAH TIAP TAHUN TU MAKNANYA SEMAKIN RAMAI RAKYAT YANG MISKIN PAPA KEDANA , BODOHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH PUNYA KERAjaan/ MALINGsia.

      Delete
  28. Bro Perak Man camtulah negara
    bro Phantom kata, kedai runcit pun ada
    Pasang CCTV belanja tak seberapa
    Sebab belanja ke lain, mem controller!

    Memang betul kata bro Dad
    Takde tempat yg selamat, you're dead
    Stay United Pakatan, you'll be great
    Sokong Anwar,Pakatan,of course Che Det!

    Bro Zack betul tu,cai wayang pacak
    Dapatlah upah berdiri tegak
    Disini konon si juara borak
    Di kuliah bro John..berserabut otak!

    Saya bangga yang amat sangat
    Bros dan sis Pakatan clever and smart
    Penuh azam penuh semangat
    Hanya mahukan negara selamat!

    Cai disini hanya merapu
    Tidak berfakta copy meniru
    Kebenaran semua buat tak tahu
    Akal pendek otak celaru!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Macy kata macaiii guna points taik idung.....hehehe

      Delete
    2. Terbaik bro fan tun..

      Mengikut bro phantom,bro macy kata macai guna points taik hidung
      Berapa lama pemimpin klepet ni agaknya macai2 nak lindung
      Kebangkitan rakyat dan PH sudah tak dapat dibendung
      Tunggulah saatnya karier dan dedak diaorang akan dipancung..

      Bros dan Sis pakatan menggunakan fakta
      Sehingga macai nak berhujah pun dah hilang punca
      Diasak dengan soalan tak diberi muka
      Soalan bro phantom tu bila Mr Jamilah nak jawab ye, jangan le asyik nak putar..

      Delete
    3. Salam pagi jumaat bro pakatan semua, dan juga macai pemusnah negara! Segala dan semua tindak tanduk najib sekarang adalah berkisar kepada usaha utk menyelamatkan dirinya jatuh dari takhta. Najib hanya berbelanja keatas sesuatu dimana perbelanjaan tersebut boleh memberi sedikit mileage kepada kareer politik beliau. Kalau semata mata utk kepentingan rakyat tanpa adanya keuntungan buat beliau, hanya boleh berharap, dan ianya akan berterusan selagi hayat beliau diatas sana. Tiada keikhlasan dalam pentadbiran beliau.

      Delete
    4. SELOPEH PRU14 KO LENGOK LAGI NAJIB ... KO O'ANG KATO PRU TAK TELUS LA ... BLA BLA BLA ... ITU LA ORG2 YG KECIWA & RUGI.

      Delete
    5. Ya! Tepat sekali, kita org org yg keciwa dan rugi. Kecewa kerana adanya makhluk yg masih menyokong penyamun dan rugi kerana penyamun masih melaksanakan kerjanya tanpa diadili. Bukan shj 1mdb tidak mempunyai penyata akaun, felda juga menghadapi masaalh yg sama. Penyata akaun utk 2015 dan 2016 masih lagi belum dibentangkan diparlimen!

      Delete
    6. OLEH SEBAB ITU WAHAI RAKYAT MALAYSIA
      MARI KITA PASTIKAN PAKATAN HARAPAN MEMENANGI PRU14 NANTI DENGAN KEMENANGAN TOTAL, TAK CUKUP HANYA 2/3 APATAH LAGI MAJORITI MUDAH.
      KEMENANGAN TOTAL SANGAT PERLU KERANA TIADA SIAPA AKAN BOLEH MEMPERTIKAI KEMENANGAN ITU. SAMA SAMA KITA BERUSAHA SEHABIS TENAGA BAGI MEMPASTIKAN PAKATAN HARAPAN MENANG BERGAYA DALAM PRU 14 BAGI KESEJAHTERAAN GENARASI BANGSA MALAYSIA AKAN DATANG. IN SYA ALLAH. AMIN.....

      Delete
  29. NAMPAKNYA TAK DAPAT BONUS ATAUPUN KENAIKAN LAH PENJAWAT AWAM LAGI HAIIIIII.APALAH NASIB ASYIK 500 JA

    ReplyDelete
  30. PEGAWAI ATASAN GAJI >RM10,000.00, KENAIKAN TAHUNAN 9% TETAP TIAP TAHUN, MENTERI >2RM20,000.00 KENAIKAN TAHUNAN 15% IKUT SELERA. PENJAWAT AWAM 2-3% TU PUN BERKIRA2 NAK BAGI. KPD PENJAWAT AWAM , TAHNIAH!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...