Thursday, 21 September 2017

SAMA ADA MAT TAIB DIRAIKAN BEGITU MERIAH ATAU 7 ADUN PKR IKUT MASUK UMNO BERSAMANYA, IA TETAP PELIK


Walaupun Muhammad Mohd Taib ketika ini sedang berada di London bersama keluarganya dan pemergiannya yang dilihat tergesa-gesa malam Ahad lalu iaitu hanya beberapa jam setelah disambut meriah untuk kembali semula ke pangkuan UMNO, pelbagai pihak masih bertelagah mengenai kemasukannya itu.

Di dalam UMNO sendiri, perbezaan itu cukup ketara menjadi perbualan di kalangan pemimpin dan ahli-ahlinya.

Satu pihak mempertahankan tindakan Najib Razak mengadakan sidang media khas itu semata-mata untuk menyambut Mat Taib seorang saja dengan alasan beliau adalah pemimpin kanan UMNO sebelum ini serta ada pengalaman sedikit sebanyak bersama Pas dan PKR.

Pengalaman itu,  bersama Mat Taib sendiri pernah menjadi Menteri Besar Selangor selama 11 tahun, dikatakan amat berguna untuk UMNO menawan kembali Selangor, meskipun hakikatnya beliau sudah menjadi pemimpin yang "expired"  dan tidak lagi berpengaruh.

Dikatakan juga, Najib memanggil semua Ahli MT UMNO untuk bersamanya menerima kemasukan Mat Taib  adalah untuk memperlihatkan persetujuan sebulat suara daripada pimpinan parti, suatu mesej tentang kebulatan hati dan permuafakatan yang jitu sebelum pilihanraya umum diadakan.

Satu pihak lain, hanya setelah Najib banyak ditertawakan lantaran sidang media khas itu dilihat tidak sepadan apabila Mat Taib seorang saja yang masuk UMNO, mula mempercayai ia sebenarnya berkaitan dengan tujuan menumbangkan kerajaan negeri Selangor.

Kata yang membawa cerita, tidak mungkin sidang media khas dengan semua Ahli MT dipaksa hadir hanya untuk menerima kemasukan Mat Taib semata-mata.

Lalu diberitakan bersama kemasukan Mat Taib itu kononnya ada 7 Adun PKR akan turut menyeberang yang akhirnya akan menyebabkan kerajaan negeri pimpinan Azmin Ali serta-merta tumbang.

Dikatakan juga 13 Adun Pas turut setuju dengan perancangan untuk mewujudkan kerajaan campuran di Selangor, malah menjadi bualan kononnya Hadi Awang pada petang Ahad itu sudah pun sedia menunggu di Pejabat Pas di Jalan Raja Laut, tidak jauh dari tempat sidang media Najib di PWTC di mana Presiden Pas itu didakwa akan segera pergi ke ibu pejabat UMNO untuk sama-sama Najib meraikan tumbangnya kerajaan Pakatan Harapan di Selangor.

Perkara itu bagaimanapun dikatakan terhalang kerana ada campurtangan pihak-pihak berpengaruh di Selangor, lantaran Azmin dapat menghidunya dengan lebih awal.

Itulah sebabnya dikatakan 7 Adun berkenaan tidak muncul bersama Mat Taib di sidang media khas tersebut.

Bagaimanapun, semua itu tidak pernah disahkan kebenarannya dan ia kekal sebagai khabar angin sehingga ini.

Boleh jadi juga perkara itu sengaja direka untuk menutup malu Najib yang baru tersedar Mat Taib telah terlebih diberikan sambutan sehingga menjadikannya bahan ketawa dunia.

Hakikatnya, jika benar ada 7 Adun PKR mahu menyertai UMNO, adakah Mat Taib pemimpin yang benar-benar mampu menarik mereka untuk meninggalkan Azmin Ali?

Adakah Mat Taib punya hubungan rapat dengan mereka sebelum ini?

Tidakkah juga, jika  benar ketujuh-tujuh Adun berkenaan  akan menyertai UMNO, mereka itu sepatutnya dibawa bertemu Najib terlebih dahulu sebelum sidang media khas diadakan, diminta menandatangani surat perjanjian yang mungkin bersama sedikit cengkeman dan kemudian disembunyikan  di tempat tertentu agar tidak dapat dicari oleh sesiapa untuk tujuan memujuknya?

Kiranya semua perkara itu dilakukan, tentulah isu ketidakmunculan 7 Adun PKR itu di saat-saat akhir dapat dielakkan.

Namun, sama ada sidang media itu hanya untuk menerima kemasukan Mat Taib seorang saja atau bersama dengan 7 Adun PKR yang akan melompat parti, kedua-duanya adalah satu lagi perkara pelik yang telah dilakukan oleh Najib dalam tindakannya selama ini.

Mengadakan sidang media khas dengan kehadiran semua Ahli MT UMNO, termasuk Timbalan Perdana Menteri, Menteri Besar dan Menteri-Menteri hanya semata-mata untuk menyambut Mat Taib yang sudah "expired", memang amat pelik, keterlaluan dan berlebih-lebihan.

Sebagaimana pernah ditulis dalam blog ini beberapa hari lalu, seseorang yang sudah tiga kali janda tidak harus diraikan macam dapat menikah dengan gadis jelita.

Mat Taib bukanlah lagi figura penting dan berpengaruh, jika matlamat menawan Selangor mahu diutamakan. Impak kemasukannya boleh dikata kosong kepada UMNO dan pengundi muda tidak tertarik sama-sekali dengan beliau, lebih-lebih lagi rekod lamanya ketika menjadi Menteri Besar Selangor banyak yang negatif berbanding positif.

Dalam pada itu,menumbangkan kerajaan Selangor melalui acara lompat katak 7 Adun PKR juga sebenarnya kelihatan pelik kerana tempoh perlunya diadakan pilihanraya umum sudah terlalu dekat.

Apa gunanya kerajaan negeri ditumbangkan sekarang jika beberapa bulan selepas itu terpaksa bertarung lagi untuk mengekalkannya? 

Bukankah ia hanya membuang masa? 

Tidakkah lebih memalukan jika setelah kerajaan negeri dapat ditumbangkan melalui pintu belakang, tetapi dalam pilihanraya umum nanti ia kembali semula kepada Pakatan Harapan?

Tentulah lebih bermanfaat jika Najib, UMNO dan BN menumpukan sepenuh perhatian, tenaga dan wangnya yang banyak itu kepada usaha menawan Selangor dalam pilihanraya umum saja.

Jika kedua-duanya, mengadakan sidang media khas untuk menerima Mat Taib seorang diri dan merancang kemasukan 7 Adun PKR yang tidak menjadi kenyataan tetap diaggap pelik, kenapa Najib melakukannya juga?

Sebenarnya Najib dan kepelikan memang tidak dapat dipisahkan. Sebagaimana beberapa perkara pelik yang dilakukannya sebelum ini seperti  wang RM2,600 juta dalam akuan peribadinya, membenarkan isterinya bebas menggunakan jet kerajaan tapi beliau sanggup naik kapalterbang komersial untuk pulang meninjau banjir di Pantai Timur tiga tahun lalu, melabel blogger yang menyokongnya sebagai bangang, peneroka Felda dikatanya haram jadah dan dua minggu baru-baru ini mahu menawarkan bantuan mengukuhkan ekonomi Amerika, apa yang dilakukan Najib Ahad lalu hanyalah satu lagi kesinambungan sikap peliknya saja.

Jika mahu dibariskan satu persatu, terlampau banyak perkara-perkara pelik yang dilakukan Najib selama ini. Berbuat atau bercakap pelik memang tidak dapat dipisahkan dengan dirinya. 

Sementara kita  pelik kerana masih ada yang sanggup menyokong dan mempertahankannya, kita juga akan bertambah pelik jika beliau kekal lagi berkuasa selepas PRU 14 akan datang.

Malaysia tidak akan menjadi lebih baik di bawah kepimpinan Najib, tetapi akan terus menjadi negara yang pelik di mata dunia. (ShahbudinHusin 21/09/2017)

307 comments:

  1. First.......haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah bro, nanti dapat hadiah dari budin

      Delete
    2. Tiga anggota DAP hari ini menghantar memorandum kepada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) mendesak parti itu mempamerkan senarai nama yang layak mengundi dalam pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC).

      Timbalan Pengerusi DAP Cawangan Taman Ehsan, Klang, L. Pannerselvam; Timbalan Pengerusi Taman Murni, Sepang A. Thirumalvalavan dan bekas pengerusi DAP Bagan Luar, Pulau Pinang G. Asoghan menyerahkan tiga memorandum itu kepada wakil RoS di perkarangan Kompleks D di sini.

      Bercakap kepada pemberita, ketiga-tiga perwakilan DAP itu mahu senarai nama, kad pengenalan dan cawangan 2,576 perwakilan berdasarkan senarai nama pada 2012 perlu dipamerkan di dalam akhbar serta portal berita tempatan sebelum pemilihan itu.


      Pannerselvam berkata senarai itu bagi membolehkan DAP menjalankan pemilihan CEC secara telus dan terbuka serta sahih agar senarai nama perwakilan tidak dipertikaikan.

      Menurutnya, pada pemilihan 2013, DAP didakwa telah membawa 120 cawangan tambahan sebagai undi hantu.

      “Kami sudah hilang kepercayaan kepada DAP adakan pemilihan tanpa pamerkan senarai nama," katanya.

      Dalam memorandum itu, tiga perwakilan itu mahu kertas undi pemilihan itu dikira di hadapan perwakilan serta proses itu perlu diaudit oleh firma audit yang disahkan oleh RoS.

      Pada 17 Julai, DAP menerima surat daripada ROS yang mengarahkan parti itu mengadakan pemilihan semula CEC.

      Arahan itu dikeluarkan berikutan ROS masih belum menerima dan mengiktiraf pemilihan parti yang dijalankan oleh DAP pada 15 Disember 2012 dan pemilihan semula pada 29 September 2013.

      Menurut laporan media sebelum ini, Naib Pengerusi DAP Teresa Kok dilaporkan berkata pemilihan semula dicadangkan pada 10 September

      Delete
    3. kok...kok...kok...
      Ayam tengah ber kokok...
      Dapigs tengah bergelumang ngan Tahi Ayam....

      Delete
    4. Former PPBM vice-president Hamidah Osman said she quit the party because of the uncouth behaviour of PPBM youth chief Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, and the support he appeared to receive from the party leadership.
      “It’s not just about Syed Saddiq, but the whole party culture itself. The culture propagated by Syed Saddiq, that does not at all represent us as Malays and Malaysians.
      “We should respect the elderly and when we want to reprimand them, there are better ways to do so. Instead of telling (me) to get lost,” she told FMT.
      She was referring to Syed Saddiq’s statement to FMT in May, where the youth chief told Hamidah to “berambus” (get lost), after accusing her of masterminding the surprise resignation of more than 1,000 Perak PPBM members en masse.
      He had also called Hamidah, the former Gopeng Umno Wanita chief, a hypocrite who was upset with party president Muhyiddin Yassin’s decision not to name her as PPBM Perak state chief.
      Hamidah had previously responded to his claims, saying that she would write a letter to the party’s disciplinary board urging it to take action against Syed Saddiq.
      She however, said today that she never sent the letter, because there “was no point in doing so when it appeared that the party leaders weren’t interested” in taking any action.
      “To me, PPBM wasn’t formed just to win elections and become the government. It was also meant to educate, especially the youth, to embrace good values.
      “But we see that this goal is non-existent in the party. They only aim to form a government,” Hamidah said.
      She added that while leaving PPBM was not an easy decision for her to make, she had to do so as her heart was no longer with the party.
      “I wanted to save the country not because it was the party’s goal. As you know, I had voiced out my concerns about the way the country was managed even before the party was formed.

      When I was sacked (from Umno) for speaking out, there wasn’t even a rumour about another party being formed. So, it was never about position for me.
      “However, after being accused of being power crazy, all those words used against me broke my spirit.”
      Hamidah tendered her resignation letter last Friday. Relaying what had happened when she handed the letter to Muhyiddin, Hamidah said the party president told her that if it was her final decision, then he would respect it.
      She resigned just a day before PPBM founding member, Anina Saadudin, also quit the party.
      Anina and another PPBM founding member, Kamarulazman Habibul Rahman, had both accused PPBM leaders of cronyism. They said those who are close to the party leaders would be appointed to top positions, while those who actually worked for the party were sidelined. Kamarulazman, who was also a PPBM supreme council member, resigned from the party in April.
      Hamidah agreed with them, saying that appeared to be the trend looking at what has been happening in the party recently.
      “This is the trend now. I had even issued a statement about it, urging the leaders to go down to the ground and listen to what the grassroots are really saying,” she said.

      Delete
    5. I doubt very much 11:56 knows & understands what he posted above... when we jolly well know that this bugger is only has the capacity to kopipes and writing garbage stuff with full load of lewd vulgarities based on his upbringing & poor education.

      Delete
    6. ....cap Munge dah me LAYU....

      He...he...he...nak mampos ler tu...
      tu sebab muka Madey dah macam SInga Lapau....sapa lalu dia dok Tapau....

      Barah Hati Madey dah Membarah Tahap 4...
      dah me Rasai orang tua nyanyuk ni...

      Delete
    7. Bunga Raya PPBM adalah juga Bunga Kebangsaan Negara. Merah jingga bunga raya tanda ia tetap semarak, berkobar-kobar & menyala semangat untuk memulihkan kestabilan & maruah negara yg telah dihancur leburkan oleh Najib & Rosmah.

      Delete
    8. he...he...he...8 jer ker....kih...kih...kih...ingat dah 8,000...8 orang tu pun bila dah tengok muka Madey yang macam Singa lapau tu...semua caklikbut...nak-nak yang datang tu miskin papa kedana...lagi ler si Jidin Pagoh tak layan...

      Eh...Wak si Jidin ngan Makwe baru tu senyap jer sekarang....Totok Jidin dah jadi Katok...kih..kih...kih...

      Delete
  2. Replies
    1. PAS menuduh kerajaan Pulau Pinang membuat ugutan di samping cuba “membantutkan pembangunan Islam” selepas amaran exco agama, Datuk Abdul Malek Kassim untuk menutup sekolah tahfiz di negeri itu yang tidak menepati piawaian.
      “Hairannya, kerajaan negeri tidak pula pantas untuk menutup premis judi, arak dan kilang haram di negeri ini yang mendatangkan pelbagai kesan negatif. Bahkan dilihat pula melindunginya,” kata Ketua Penerangan PAS Pulau Pinang, Mohd Yusni Mat Piah.
      “Di mana suara Malek dalam perkara ini?” soalnya.
      Yusni berkata amaran itu adalah bukti Pulau Pinang di bawah pentadbiran DAP dan PKR “tidak ada beza dengan kerajaan Umno-BN yang tidak mesra Islam”.
      Sebelum ini, Malek menyelar sekolah agama yang tidak mengambil berat aspek keselamatan para pelajar, susulan kebakaran di Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah di Kuala Lumpur minggu lalu yang meragut 23 nyawa.

      Yusni menyifatkan amaran itu “sangat naif, dangkal dan tidak bertamadun”, sambil berkata ia membuktikan “permusuhan terhadap perkara berkaitan Islam” oleh kerajaan negeri yang diketuai DAP.
      Yusni turut mendakwa amaran Malek tidak menyelesaikan masalah tetapi menjurus kepada cubaan menghapuskan institusi tahfiz.
      “Beliau sepatutnya matang dan bijak menangani kekurangan entiti yang sedia wujud dan mendatangkan manfaat besar kepada awam seperti menyalurkan dana kerana kebanyakan maahad tahfiz di Pulau Pinang bergerak secara persendirian,” katanya.
      Menurutnya, kerajaan negeri juga enggan membantu sekolah agama yang diuruskan PAS.
      “Sikap pilih kasih kerajaan negeri itu jelas menunjukan sikap hipokrasi dan bermuka-muka terhadap sekolah agama rakyat dan maahad tahfiz.

      Delete
    2. Ketua To'Kong Dapigs punyer ANGKARA.....

      Delete
    3. Sebelum mati lagi budak baik tutup dulu sekolah yg dapat duit derma tapi keselamatan diabaikan..

      Delete
    4. A distrust for politicians and the lack of interest in politics have contributed to the low number of young voters in Peninsular Malaysia, a public opinion survey shows.
      The survey, titled “Public Opinion Survey: Youth Perception on the Economy, Leadership and Current Issues”, showed that 70% of the 604 surveyed were not interested in politics.
      Some 66% were of the view that politicians were not trustworthy, 54% felt that politicians did not care about people’s problems, and 66% felt that politicians themselves were the cause of many problems.
      A whopping 71% of those surveyed felt that they had no influence on the government, and 75% felt that politics was complicated.
      Some 69% felt that public officials did not care about the public.
      The results of the survey, carried out in early August and released last night, also found that almost 40% of those surveyed were not registered to vote.

      Half said they did not have time to register, and one in four felt that voting did not make a difference.
      Another 17% of the number polled said they did not know how to register.
      “Perhaps this feeling of disenfranchisement is what has underpinned the lacklustre voter registration results since 2013,” said Merdeka Center programme director and co-founder Ibrahim Suffian.
      There are an alarming 3.8 million eligible Malaysians who have not registered as voters as of March 31, according to the Election Commission.
      Two-thirds of them are aged between 21 and 30, making them the largest bank of non-voters in the country.
      In a racial breakdown, the survey showed that Indians were the least interested in politics, with 75% saying they were not interested, followed by the Malays (71%) and Chinese (62%).
      The survey, a joint project between Watan, a youth voter registration NGO, and Merdeka Center, was carried out between Aug 3 and 8.
      It involved 604 respondents, aged between 21 and 30, across all states and parliamentary constituencies in Peninsular Malaysia.

      Delete
    5. 11:36...

      Di Penang ada tak Pengasas Ambank ditembak mati sejurus membuat laporan kpd pihak polis & Bank Negara duit berbilyon0bilyon masuk ke rekening akuan Ambank penyamun Najib Razak....???

      Di Penang ada tak Kevin Morales, seorang pegawai atasan Pejabat Peguam Negara dibunuh dgn kejam (mayatnya disimen dalam tong) setelah beliau menyiapkan laporan & kertas tuduhan terhadap penyamun Najib Razak yg ada bukti & fakta lengkap mensabit si penyamun ke muka keadilan di atas penyelewengannya terhadap berbilyon-bilyon duit 1mdb & berpuluh juta duit SRC...??

      Delete
    6. ...tak tahu ler aku....

      Delete
    7. Umur setahun jagung, pergaulan entah dgn siapa, pengalaman, asuhan & pendidikan entah apa....jika tak tahu, lebih baik diam & jgn ikut campur urusan orang2 tua....itu biadab namanya...FAHAMMMM......???

      Delete
    8. He...he...he..Wak Suman Tempe dah Meroyan....
      Wak...pinjam aku ko punyer Merc buruk tu.....aku nak pi ziarah Ketua Peliwat ko tu lah kat sepital....kih...kih...kih...

      Delete
    9. A person is tobe seen by his action & not mere words...especially rubbish talk.

      Susulan dari perjumpaan dgn 8 pakcik2 tempohari, saya dijemput datang ke Taman perumahan mereka untuk berforum & penerangan dengan penduduk setempat yg bakal dihadhiri oleh 80 ketua2 keluarga pd Sabtu 24/9/17. Sekarang ini tengah sibuk menyiapkan slide-slide guna untuk overhead projector bagi ceramah saya.

      Saya akan mengajak teman2 dari AMANAH, DAP, PKR turut serta dan membawa borang keahlian masing supaya selepas tamat majlis tersebut, ketua2 keluarga & ahli keluarga boleh mendaftar sebagai ahli komponen P Harapan.

      Delete
  3. Nak buka umno bahagian london kot?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Datuk Hamidah Osman berkata, beliau meninggalkan PPBM disebabkan sikap kasar ketua Pemudanya, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman dan sokongan yang beliau terima daripada pucuk pimpinan parti.
      “Ia bukan hanya mengenai Syed Saddiq, tetapi seluruh budaya parti itu sendiri. Budaya yang disebarkan Syed Saddiq langsung tidak mewakili kita sebagai orang Melayu dan rakyat Malaysia.
      “Kita sepatutnya menghormati orang tua dan apabila mahu menegur mereka, ada cara lebih baik untuk melakukannya, bukannya suruh saya berambus,” katanya kepada FMT hari ini.
      Bekas naib presiden PPBM itu merujuk kenyataan Syed Saddiq kepada FMT pada Mei lalu, di mana ketua Pemuda itu meminta Hamidah berambus, selepas mendakwa beliau ialah punca lebih 1,000 ahli PPBM Perak keluar parti secara beramai-ramai.
      Beliau turut menyifatkan bekas ketua Wanita Umno Bahagian Gopeng itu sebagai hipokrit yang kecewa dengan keputusan Presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak melantiknya mengetuai PPBM Perak.
      Hamidah ketika menjawab dakwaan itu berkata, beliau akan menulis surat kepada Lembaga Disiplin PPBM untuk mendesak tindakan diambil terhadap Syed Saddiq.
      Hari ini, katanya, beliau tidak menghantar surat itu kerana “tiada gunanya berbuat demikian apabila pemimpin parti nampaknya tidak berminat” mengambil tindakan terhadap Syed Saddiq.
      “Bagi saya, PPBM tidak ditubuhkan sekadar untuk memenangi pilihan raya dan membentuk kerajaan. Ia juga bertujuan mendidik, khasnya golongan belia untuk menerima nilai-nilai baik.
      “Tetapi, kita nampak matlamat ini tidak wujud dalam parti. Mereka hanya mahu menubuhkan sebuah kerajaan.”
      Hamidah berkata, bukan mudah untuk beliau membuat keputusan meninggalkan PPBM, tetapi beliau terpaksa berbuat demikian kerana hatinya sudah tidak bersama parti itu.

      “Saya mahu menyelamatkan negara bukan kerana ia adalah matlamat parti. Seperti yang anda tahu, saya menyuarakan kebimbangan mengenai cara negara ini ditadbir walaupun sebelum PPBM ditubuhkan.
      “Ketika saya dipecat (daripada Umno) kerana bersuara lantang, tiada khabar angin mengenai parti lain akan ditubuhkan. Jadi, ia bukan mengenai jawatan bagi saya.
      “Bagaimanapun, selepas didakwa gila kuasa, semua dakwaan yang dilemparkan kepada saya melemahkan semangat saya.”
      Hamidah menyerahkan surat peletakan jawatannya Jumaat lalu dan Muhyiddin ketika itu berkata, beliau akan menghormatinya jika ia adalah keputusan muktamadnya.
      Beliau meletak jawatan sehari sebelum seorang daripada 7 pengasas PPBM, Anina Saadudin, turut meninggalkan parti itu.
      Anina dan seorang lagi pengasas PPBM, Kamarulazman Habibul Rahman mendakwa pemimpin PPBM mengamalkan kronisme, di mana mereka yang rapat dengan pemimpin parti akan dilantik memegang jawatan tinggi, sementara ahli yang benar-benar berjuang untuk parti dipinggirkan.
      Kamarulazman yang juga ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM keluar parti April lalu.
      Hamidah yang sependapat dengan mereka berkata, keadaan itu menjadi trend berdasarkan apa yang berlaku dalam parti itu, baru-baru ini.
      “Ini trend sekarang. Saya sudah mengeluarkan kenyataan mengenainya dan menggesa pemimpin turun padang untuk dengar suara akar umbi.”

      Delete
    2. Seblm berjangkit kudis buta umno baik yg berkudis buta cabut dulu.

      Delete
    3. ....cap Munge dah me LAYU....

      He...he...he...nak mampos ler tu...
      tu sebab muka Madey dah macam SInga Lapau....sapa lalu dia dok Tapau....

      Barah Hati Madey dah Membarah Tahap 4...
      dah me Rasai orang tua nyanyuk ni...

      Delete
    4. Former PPBM member Anina Saadudin has questioned why the issue of locus standi cropped up when PPBM president Muhyiddin Yassin was asked to hold a debate with her, as both are co-founders of the same party.
      “I am not sure if he is dreaming. Maybe he thinks he is still the deputy prime minister of Malaysia.
      “He is no longer the DPM. He is, just like me, a co-founder of PPBM,” said Anina when contacted by FMT today.
      Anina had earlier challenged both Muhyiddin and PPBM deputy president Mukhriz Mahathir to a debate on any current issue after she sets up an NGO following her resignation from the party yesterday.
      She also said Muhyiddin’s current position in the party was not a post he was elected to by the masses but one he was appointed to by the party’s leadership.
      “So what locus standi is he referring to?
      “Mukhriz accepted an invitation by his former officer, who was at the time an Umno member, to a debate. Muhkriz did not question the officer’s locus standi.
      “So why can’t he (Muhyiddin) accept my invitation for a debate?”
      Anina said although her resignation may have come as a shock to some, she was sure they would eventually accept her decision and support her as she was speaking the truth.
      “I have full confidence that people will somehow realise that what I am doing is right. This is not for me, this is for the people.
      “Today, I’ve come out again to tell the public that I’ll speak the truth. I will keep doing it,” she said referring to the time when she resigned as a Langkawi Umno member.

      Delete
    5. Again I reiterate....

      I doubt very much 11:56 knows & understands what he posted above... when we jolly well know that this bugger is only has the capacity to kopipes and writing garbage stuff with full load of lewd vulgarities based on his upbringing & poor education.

      Delete
    6. Melayu Mudah lupa....Madey Tun Taik....

      Wak malam ni ko tak pi pasar malam kat JB ker ....pungut malaun-malaun untuk jadi ahli cap Munge ...kan nak Cover 1,000 ahli cap Munge dari perak yang dah caklik but tu....kih...kih...kih...kah...kah...kah...

      Delete
    7. A person is to be seen by his action & not mere words...especially rubbish talk.

      Susulan dari perjumpaan dgn 8 pakcik2 tempohari, saya dijemput datang ke Taman perumahan mereka untuk berforum & penerangan dengan penduduk setempat yg bakal dihadhiri oleh 80 ketua2 keluarga pd Sabtu 24/9/17. Sekarang ini tengah sibuk menyiapkan slide-slide guna untuk overhead projector bagi ceramah saya.

      Saya akan mengajak teman2 dari AMANAH, DAP, PKR turut serta dan membawa borang keahlian masing supaya selepas tamat majlis tersebut, ketua2 keluarga & ahli keluarga boleh mendaftar sebagai ahli komponen P Harapan.

      Delete
  4. Falsafah Cina..."Work Hard, Eat Hard & Play Hard" (Kerja Kuat, Makan Kuat & Main Kuat) memang tepat ada pada pada kedua badigol ini..Najib & Mat Taib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. patut ler midah merajuk....si sadek segaregar suruh dia berambus...sebab sadek kata midah dah huru harakan cap Munge perak...1,000 orang ahli dah keluar parti....

      kah...kh...kah...

      Hai kome durian tengah munge....
      tapi munge me LAYU kat Tanah...
      banyak tak jadi buah...kih...kih...kih...
      nak mampos ler tu...

      Delete
    2. Datuk Rizal Mansor hari ini mencabar Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli mendedahkan pendapatan dan perbelanjaan dana pusat penyelidikan Invoke.
      Pegawai khas perdana menteri itu berkata sehingga kini banyak persoalan yang belum dijawab secara terang oleh Rafizi berhubung wang yang diterima dan dibelanjakan Invoke.
      Berikutan itu, Rizal mencabar Rafizi untuk menjawab 5 soalan berkaitan aliran wang Invoke sebanyak RM2.7 juta jika dia benar-benar telus seperti yang dilaungkannya.
      “Butiran lengkap mengenai derma orang ramai sebanyak RM857,000. Siapa yang menderma? Waktu bila? Di mana?
      “Butiran kutipan langganan perkhidmatan sukarelawan sebanyak RM1.063 juta. Siapa sukarelawan ini, berapa ramai yang melanggan perkhidmatan ini?
      “Bukti dia melaburkan duit Amanah Saham Bumiputera (ASB) dan Tabung Hajinya ke dalam Invoke sebagai modal, tidak pernah ditunjukkan sebarang bukti pengeluaran dan kemasukan wang.
      “Sewa pejabat Invoke berbelas buah di seluruh negara. Benarkah itu? Bukankah pejabat Invoke banyak beroperasi di pejabat cabang PKR?” soal Rizal di laman Facebooknya.
      Rizal turut mempersoalkan ketelusan Rafizi membayar gaji 80 pekerja Invoke yang bekerja sepenuh masa berikutan dakwaan gaji yang dibayar seperti gaji pekerja buruh.

      “Bayaran gaji 80 kakitangan sepenuh masa Invoke (purata gaji mereka adalah RM1100 sebulan).
      “Apakah bukti mereka ini menerima gaji dari Invoke seperti pendaftaran atau pemotongan EPF dan Socso? Tidak pernah pun ditunjukkan Rafizi bagaimana selama ini beliau sering mengaku beliau seorang yang telus,”soalnya lagi.
      Rizal berkata banyak lagi persoalan yang akan dibangkitkannya kepada Rafizi pada masa akan datang.
      “Tetapi saya beri peluang kepada Rafizi untuk jawab dengan terang dan jelas dahulu mengenai 5 perkara di atas.
      “Saya menjangkakan Rafizi akan mengeluarkan jawapan bersifat ‘politik’ untuk mengalihkan isu ini,” katanya.
      Pada 5 Mei lalu, Rafizi mendedahkan Invoke sejak ditubuhkan sehingga 30 April 2017, memperoleh pendapatan sebanyak RM2,780,652 dan antara pendapatan yang diperolehinya adalah menerusi jualan meja, tiket dan barangan semasa majlis kutipan dana; suntikan dana beliau sendiri dan jualan barangan secara online melalui eShop.
      Manakala perbelanjaannya sehingga 30 April 2017 berjumlah RM2,394,440 dan antara perbelanjaan yang dibuat adalah mengubahsuai pejabat di 17 lokasi pejabat, kelengkapan bukan elektronik; kelengkapan elektronik; kelengkapan call centre dan sistem kaji selidik elektronik.
      Rafizi dalam masa yang sama turut mendedahkan jumlah baki wang Invoke berjumlah RM386,212.
      Sebelum ini, Ketua Pemuda PKR Ampang Datuk Adam Rosly menuntut Rafizi mendedahkan dana pusat penyelidikan Invoke dan Pendedahan Maklumat Kebangsaan (NOW).
      Beliau turut menuntut Rafizi telus berkaitan dana 2 NGO yang diasaskannya itu dan menyatakan tidak boleh berdiam diri lagi kerana sudah lama bersabar.

      Delete
    3. Rizal mansur dibayar gaji oleh umno ato fuit kerajaan?..kalo dibayar oleh jerajaan baik buang jee...mengapa bini PM perlu ade pegawai khas...bini PM sama taraf dengan rakyat lain..

      Delete
    4. he...he...he...
      pru ke 14...si rapuji pondan sotong dah tak boleh nak tanding...tu sebab dia kuat meroyan...

      Meroyan dekat si assmin mb jamban plak tu uhu.....kih...kih...kih...nak mampos ler pkr tu...
      ah ler kena HEMPAS sama Pas...

      Delete
    5. Silap tu bro.

      FalsFah Cina
      banyak kerja banyak senang

      Falsafah Melayu
      Banyak kerja banyak susah

      Delete
    6. Berbalik ke tajuk asal portal ini (toksah menceceh mengarut yg tak ada kena mengena),

      Apa ker barang nak samakan Tun Mahathir dgn Mat Taib & Najib...??

      1. Ada Mat Taib atau Najib diberi penghormatan, dijemput & diminta nasihat untuk mentadbir seperti negara Oman & Sudan dalam simposium antarabangsa hingga Najib jeles minta negara2 tersebut tidak menjemput Tun Mahathir lagi.

      2. Ada tak Mat Taib atau Najib diberi penghormatan berucap & sessi soal jawab di Oxford, UK...?

      3. Ada tak Mat Taib atau Najib diberi penghormatan berdailog dgn pengusaha2 terkemuka di Jepun kerana kebanyakan mereka dah cabut lari ke negara lain dek kebodohan Najib mentadbir negara.

      4. Pernahkah Tun Mahathir didakwa di mahkamah luar negara kerana klepet wang seperti Najib di USA & Mat Taib di Australia....??

      5. Adakah nama Mat Taib atau nama Najib sentiasa disebut2 kerana ketokohan & kehebatan di bumi Bosnia & Arab, terutama di Palestin, Mekah & Medinah seperti The World Class Grand Old Statesman, Tun Mahathir Mohamed.....???

      6. Pernahkah Mat Taib & Najib setia dgn isteri masing2 malah menceraikan mereka dan terlibat dgn skandal seks..??

      7. Pernahkah Tun Mahathir melarikan bini & anak orang macam Mat Taib melarikan Ku Yah sehingga masyhur Almarhum Sultan Selangor amat murka....dan Najib merampas bini orang hingga terpaksa bayar & tebus lalaq dgn suami kedua Rosmah Mansor ketika itu.....????

      Delete
    7. ..tak tahu ler....

      Delete
    8. Umur setahun jagung, pergaulan entah dgn siapa, pengalaman, asuhan & pendidikan entah apa....jika tak tahu, lebih baik diam & jgn ikut campur urusan orang2 tua....itu biadab namanya...!!

      ADA FAHAMMMM......???

      Delete
    9. He...he...he..Wak Suman Tempe dah Meroyan....
      Wak...pinjam aku ko punyer Merc buruk tu.....aku nak pi ziarah Ketua Peliwat ko tu lah kat sepital....kih...kih...kih...

      Delete
    10. Why did the punk avoid answering my questions? ....???

      Ada tak dia menjawab soalan2 cepumas saya?

      Delete
    11. Melayu Mudah lupa....Madey Tun Taik....

      Wak malam ni ko tak pi pasar malam kat JB ker ....pungut malaun-malaun untuk jadi ahli cap Munge ...kan nak Cover 1,000 ahli cap Munge dari perak yang dah caklik but tu....kih...kih...kih...kah...kah...kah...

      Delete
    12. A person is to be seen by his action & not mere words...especially rubbish talk.

      Susulan dari perjumpaan dgn 8 pakcik2 tempohari, saya dijemput datang ke Taman perumahan mereka untuk berforum & penerangan dengan penduduk setempat yg bakal dihadhiri oleh 80 ketua2 keluarga pd Sabtu 24/9/17. Sekarang ini tengah sibuk menyiapkan slide-slide guna untuk overhead projector bagi ceramah saya.

      Saya akan mengajak teman2 dari AMANAH, DAP, PKR turut serta dan membawa borang keahlian masing supaya selepas tamat majlis tersebut, ketua2 keluarga & ahli keluarga boleh mendaftar sebagai ahli komponen P Harapan.

      Delete
  5. Baruuuuuuuu dua minggu lepas Najib perli Tun Mahathir katanya orang dah bersara tu buat buat lah bersara.

    Ahad lepas dia bawak masuk pesara Mat Taib yang umur dah 72 Tahun.

    Najib ni dah jadi macam badut. 10 benda dia cakap, 11 benda kita jangan percaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ....saya tak tahu....

      Delete
    2. Datuk Ibrahim Ali berkata DAP cuba menunjukkan mereka “jaguh” memperjuangkan agenda orang bukan Islam dalam berdepan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) tentang pembatalan festival “Better Beer” 2017.
      Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) itu berkata DAP biadap kerana mempertikaikan tindakan DBKL menolak permohonan permit penganjur semalam selepas PAS menyuarakan bantahan kepada penganjuran festival arak itu.
      DAP, bersama seorang ahli Parlimen PKR Tan Kee Kwong, dalam satu kenyataan bersama semalam terkejut dan kesal dengan tindakan DBKL yang dilihat cuba melencong daripada tanggungjawab pihak berkuasa tempatan dengan bertindak seperti “jaguh agama”.
      “Memang kita akui sikap keterbukaan dan kebebasan tetapi harus diingatkan negara Malaysia majoriti Islam. Jangan tuduh (PBT) jalankan tugas membabi buta kerana kepentingan politik,” kata Ibrahim Ali pada sidang media di ibu pejabat Perkasa hari ini.
      “DAP nak tunjuk dia juara perjuangkan orang bukan Islam. Masih lagi nak persoalkan itu dan ini, konon tak salah undang-undang.”
      Semalam, Ahli Parlimen Tan Kok Wai, Teresa Kok, Fong Kui Lun dan Lim Lip Eng berkata tindakan DBKL tidak bertimbang rasa, mengabaikan semangat muhibah dan tunduk kepada permainan politik, dan menyeru keputusan menolak permohonan permit festival arak yang dijadualkan 6-7 Oktober depan di Solaris Dutamas dikaji semula.
      Penganjur, MyBeer Malaysia, semasa mengesahkan pembatalan acara itu berkata pegawai Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) mengarahkan mereka membatalkan acara itu kerana isu pelesenan dan keputusan itu dibuat “disebabkan sensitiviti politik berhubung acara itu”.
      Ibrahim bagaimanapun berkata DAP tidak sepatutnya menyerang DBKL kerana arak membawa banyak keburukan.
      “Apa motif nak buat festival arak itu? Kalau (minum) terlalu banyak akan tersasar seperti boleh menyebabkan perkara buruk seperti kemalangan atau pergaduhan.
      “Keputusan DBKL masuk akal dan saya pelik kenapa DAP pertahan macam nak hilang nyawa,” katanya.

      Delete
    3. Tak tahu ker pasal Dap ni..

      Delete
    4. ...tak tahu tak ambik tahu....

      Delete
    5. Umur setahun jagung, pergaulan entah dgn siapa, pengalaman, asuhan & pendidikan entah apa....jika tak tahu, lebih baik diam & jgn ikut campur urusan orang2 tua....itu biadab namanya...!!

      FAHAMMMM......???

      Delete
    6. He...he...he..Wak Suman Tempe dah Meroyan....
      Wak...pinjam aku ko punyer Merc buruk tu.....aku nak pi ziarah Ketua Peliwat ko tu lah kat sepital....kih...kih...kih...

      Delete
    7. Why did the punk avoid answering my questions....???

      Ada tak dia menjawab soalan2 cepumas saya?

      Delete
    8. Melayu Mudah lupa....Madey Tun Taik....

      Wak malam ni ko tak pi pasar malam kat JB ker ....pungut malaun-malaun untuk jadi ahli cap Munge ...kan nak Cover 1,000 ahli cap Munge dari perak yang dah caklik but tu....kih...kih...kih...kah...kah...kah...

      Delete
    9. A person is to be seen by his action & not mere words...especially rubbish talk.

      Susulan dari perjumpaan dgn 8 pakcik2 tempohari, saya dijemput datang ke Taman perumahan mereka untuk berforum & penerangan dengan penduduk setempat yg bakal dihadhiri oleh 80 ketua2 keluarga pd Sabtu 24/9/17. Sekarang ini tengah sibuk menyiapkan slide-slide guna untuk overhead projector bagi ceramah saya.

      Saya akan mengajak teman2 dari AMANAH, DAP, PKR turut serta dan membawa borang keahlian masing supaya selepas tamat majlis tersebut, ketua2 keluarga & ahli keluarga boleh mendaftar sebagai ahli komponen P Harapan.

      Delete
  6. Tuan2 dan puan2 ...kalu pergi cawangan bank, perhatikan bahawa banyak counter dan meja staff kosong, walau customer ramai. Orang bank sendiri bagitau saya, banyak branch nak ditutup, staff kena assign ke branch lain (kalu tak mau pergi; terpaksa resign), VSS bakal datang lagi. Bank officer bagitau saya; deposit merudum sbb customer tak ada duit nak simpan. Ekonomi macam taik....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...tak tahu ler....

      Delete
    2. Mr J simpan billion dari pelaboran luar negara..

      Delete
    3. Bahana Najibnomics. Tapi sekarang rakyat dok tatap najibcomics dulu.Hehehekikikihahahakahkahkah

      Delete
    4. Anak lelaki Allahyarham Tan Sri Megat Junid Megat Ayub menegaskan bekas menteri itu pernah membantu Tun Dr Mahathir Mohamad mengatur pertemuan dengan Presiden Amerika Syarikat George W Bush di White House dengan membayar jutaan ringgit pada Mei 2002.
      Megat Fairouz Junaidi berkata bapanya telah membantu mengatur pertemuan itu kerana beliau sangat setia kepada Dr Mahathir yang merupakan perdana menteri pada masa itu.
      “Dalam pengetahuan saya, adalah benar yang Tan Sri Megat Junid telah diarah untuk mengaturkan pertemuan antara Tun Dr Mahathir dan Presiden George W Bush. Inisiatif untuk mengadakan mesyuarat itu bermula pada April 2001,” kata Megat Fairouz yang dipetik The Star.
      “Ayah saya telah bertemu dengan orang-orang tertentu, termasuk membayar pelobi, untuk memastikan pertemuan itu menjadi kenyataan. Mesyuarat itu akhirnya diadakan pada bulan Mei 2002,” katanya.
      Megat Junid adalah timbalan menteri dalam negeri ketika Dr Mahathir memimpin portfolio kementerian dalam negeri pada 1980-an, dan menjadi menteri berkaitan perdagangan dalam negeri dan kepenggunaan dari 1997 hingga 1999.
      Beliau meninggal dunia akibat kanser pada 2008.
      Kelmarin, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menempelak Dr Mahathir sebagai hipokrit kerana bekas perdana menteri itu sanggup berbelanja berjuta-juta ringgit untuk bertemu bekas presiden AS pada 2002.

      Ketika mendedahkan perkara itu, Najib berkata Dr Mahathir pernah membayar RM7 juta untuk melobi dan berjumpa Bush melalui seorang pelobi yang bermaustatin di Hong Kong.
      “Dr Mahathir gunakan arwah Tan Sri Megat Junid sebagai perancang utamanya. Bayaran dibuat melalui kontrak TNB Batu Arang… berjuta-juta dibayar kerana hendak sangat jumpa Bush.
      “(Dr Mahathir), Janganlah jadi hipokrit. Tetapi (Dr) Mahathir tidak mendapat sambutan macam saya dengan Presiden Amerika Syarikat ke-45 Donald J Trump,” katanya ketika berucap di hadapan kira-kira 1,000 penyokong yang memberi tepukan gemuruh di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).
      Dr Mahathir yang kini menjadi pengerusi PPBM dan Pakatan Harapan mendakwa Najib tersilap jika beliau fikir pertemuannya dengan Donald Trump pada 12 September lalu telah membantu memenangi hati rakyat Malaysia.

      Delete
    5. Baru kluor citer...orang ramai dah lame tahu kerana tun madey jumpa bush bawak isu...bukan mcm najib suap Tram....hehehe..

      Delete
    6. ya ker....tak tahu ler....

      Delete
    7. Tajuk kali pasal Mat Taib, apa kejadahnya cerita orang lain...??

      Penyakit Najib mudah lupa dah tertular & menjangkit kpd balaci2 & pencacainya...bila ditanya siapa nama kamu, dia jawab dia orang Pahang & bininya bernama Rosmah Mansor.

      Delete
    8. ...tak ambik tahu.....

      Delete
    9. Umur setahun jagung, pergaulan entah dgn siapa, pengalaman, asuhan & pendidikan entah apa....jika tak tahu, lebih baik diam & jgn ikut campur urusan orang2 tua....itu biadab namanya...!!

      FAHAMMMM......???

      Delete
    10. He...he...he..Wak Suman Tempe dah Meroyan....
      Wak...pinjam aku ko punyer Merc buruk tu.....aku nak pi ziarah Ketua Peliwat ko tu lah kat sepital....kih...kih...kih...

      Delete
    11. Why did the punk avoid answering my questions....???

      Ada tak dia menjawab soalan2 cepumas saya?

      Delete
    12. Melayu Mudah lupa....Madey Tun Taik....

      Wak malam ni ko tak pi pasar malam kat JB ker ....pungut malaun-malaun untuk jadi ahli cap Munge ...kan nak Cover 1,000 ahli cap Munge dari perak yang dah caklik but tu....kih...kih...kih...kah...kah...kah...

      Delete
    13. A person is to be seen by his action & not mere words...especially rubbish talk.

      Susulan dari perjumpaan dgn 8 pakcik2 tempohari, saya dijemput datang ke Taman perumahan mereka untuk berforum & penerangan dengan penduduk setempat yg bakal dihadhiri oleh 80 ketua2 keluarga pd Sabtu 24/9/17. Sekarang ini tengah sibuk menyiapkan slide-slide guna untuk overhead projector bagi ceramah saya.

      Saya akan mengajak teman2 dari AMANAH, DAP, PKR turut serta dan membawa borang keahlian masing supaya selepas tamat majlis tersebut, ketua2 keluarga & ahli keluarga boleh mendaftar sebagai ahli komponen P Harapan.

      Delete
  7. Lebih pelik kedai rakyat 1 Malaysia (KR1M) dah tutup tapi ada hati nak bantu perkukuhkan ekonomi Amerika.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adik perempuan Datuk Hamidah Osman, naib presiden PPBM yang mengumumkan keputusan keluar parti itu semalam berkata, beliau juga akan mengambil langkah yang sama.
      Hamizura Osman mendedahkan perkara itu di laman Facebook dengan berkata “ya” sebagai respons kepada soalan sama ada bercadang untuk keluar selepas berkongsi kenyataan rasmi PPBM mengenai peletakan jawatan kakaknya semalam.
      “Ikut sekali,” kata Hamizura apabila ditanya sama ada beliau akan meninggalkan parti itu.
      Hamizura juga berkata beliau tidak akan menyertai semula Umno atau PKR, yang merupakan komponen Pakatan Harapan (PH) bersama PPBM.
      “Insya-Allah, saya tidak akan membuat U-turn,” kat beliau.
      Pada 13 September, Hamizura mencetuskan kontroversi apabila membuat kenyataan berbaur perkauman menerusi Facebook.

      Anggota biasa PPBM itu berkata: “Dalam usaha kita nak turunkan Najib. Dalam masa yang sama, jangan bagi Cina pijak kita. Tak perlulah memuji sang Cina dalam kalangan kita.”

      Delete
    2. he...he...he...kecian Madey....

      Delete
    3. Lebih banyak kudis buta cabut lagi baik....najib boleh buat sidang media lebih genpak...boleh jemput Tram...hehehe

      Delete
    4. ya ker...tak ambik tahu ler aku...

      Delete
    5. Ko bodoos mana tau...ko tak tau per2 pon...hehehe

      Delete
    6. ...tak ambik tahu...

      Delete
    7. Tajuk kali pasal Mat Taib, apa kejadahnya cerita orang lain... Hamidah Osman tidak ada kena mengena dgn tajuk portal ini, kenapa bengap & baghal sangat pencacai Najib ini......??

      Penyakit Najib mudah lupa dah tertular & menjangkit kpd balaci2 & pencacainya...bila ditanya siapa nama kamu, dia jawab dia orang Pahang & bininya bernama Rosmah Mansor.

      Delete
    8. Kenyataan Tan Sri Muhyiddin Yaasin yang mendakwa Anina Saadudin meninggalkan Parti Pribumi kerana masalah kewangan membuktikan parti itu bersifat eksklusif bagi individu yang mempunyai kemampuan saja.

      Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP) menyifatkan kenyataan Muhyiddim itu juga sebagai biadap.
      Presiden PMSP, Ramesh Rao berkata, kenyataan Muhyiddin itu jelas membuktikan parti pimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad hanya mengutamakan golongan elit dan orang kaya serta meminggirkan rakyat yang miskin.

      “Penganggur, orang susah yang perlukan bantuan, jangan sertai parti bunga raya sebab parti itu mengutamakan yang kaya sahaja, jadi terbukti dalam kes Anina. Saya minta rakyat Malaysia fikirkan balik bila nak sokong parti Tun M.

      “Ini terbukti dalam kes Anina yang dipinggirkan kerana dia miskin, tiada jawatan dan tiada harta untuk digadaikan. PPBM bukan parti orang miskin tapi parti untuk orang-orang kaya, orang miskin tak payahlah,” katanya pada sidang media di pejabatnya, di Petaling Jaya, pada Selasa.

      Beliau mengulas kenyataan Muhyiddin semalam yang memberi alasan Anina menyatakan hasrat untuk berhenti dan mungkin keluar daripada parti disebabkan kerana tiada duit dan tiada kerja.

      Sementara itu, Pegawai Tugas-Tugas Khas PMSP, Shafik Abdullah pula mempersoalkan kenyataan Muhyiddin itu kerana ia menghina masyarakat miskin di negara ini yang menyokong parti serpihan UMNO itu.

      “Adakah Tan Sri Muhyiddin ini memandang rendah dengan rakyat sebegitu (miskin). Untuk saya itu (tindakan) biadap.

      “Sebagai seorang pemimpin dan bekas pemimpin UMNO, jangan biadap, Allah Maha Kuasa, tak baik kata macam itu,” tegasnya.
      Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2017/09/majlis-bandaraya-pulau-pinang-mengalami.html#5mgjYWP6sUHzXKf1.99

      Delete
    9. Tajuk kali ini pasal Mat Taib, apa kejadahnya cerita orang lain... Ramesh Rao tidak ada kena mengena dgn tajuk portal ini, kenapa bengap & baghal sangat pencacai Najib ini......??

      Penyakit Najib mudah lupa dah tertular & menjangkit kpd balaci2 & pencacainya...bila ditanya siapa nama kamu, dia jawab dia orang Pahang & bininya bernama Rosmah Mansor.

      Itulah padahnya jika umur setahun jagung nak berlagak pandai. Sekolah, asuhan entah dari mana...hanya tahu kopipes bahan sampah mykemut & Melayu Murtad RPK, paling2 bila dah kena konar, mencarut, cerita lucah gay, ramalan 4 no. ekor & bermacam-macam karut marut panduan & tunjuk ajar yg diberi oleh JASA & Beruk Tata Negara.

      Delete
    10. Melayu Mudah lupa....Madey Tun Taik....

      Wak malam ni ko tak pi pasar malam kat JB ker ....pungut malaun-malaun untuk jadi ahli cap Munge ...kan nak Cover 1,000 ahli cap Munge dari perak yang dah caklik but tu....kih...kih...kih...kah...kah...kah...

      Delete
  8. Lepas kincin muka najib mat taib cabut lari ke london...hancing muka najib ...otai berpengelaman cara nak hancingkan najib....hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya ker...tak tahu ler aku....

      Delete
    2. Ko bodoos mana tau...ko tak tau per2 pon...hehehe

      Delete
    3. ...tak ambik tahu....

      Delete
    4. Ko bodoos mana tau...ko tak tau per2 pon...hehehe

      Delete
    5. ...tak ambik tahu....

      Delete
    6. Bagus...lebih baik diam supaya lebih selamat & tak menampakkan kebodohan.

      Delete
    7. Melayu Mudah lupa....Madey Tun Taik....

      Wak malam ni ko tak pi pasar malam kat JB ker ....pungut malaun-malaun untuk jadi ahli cap Munge ...kan nak Cover 1,000 ahli cap Munge dari perak yang dah caklik but tu....kih...kih...kih...kah...kah...kah...

      Delete
  9. Krisis kepimpinan PPBM terus bergolak apabila seorang lagi daripada 7 pengasasnya, Anina Saadudin meletak jawatan dalam parti itu hari ini.
    Katanya, beliau keluar parti kerana terlalu kecewa dengan pucuk pimpinan PPBM.
    Ini termasuk cara “kejam” beliau dipecat daripada jawatan ketua Wanita PPBM, kemudian digugurkan sebagai ahli Majlis Pimpinan Tertinggi dengan “menendangnya” daripada kumpulan WhatsApp Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM, selain tidak mendapat jemputan rasmi ke sambutan ulang tahun pertama parti itu.
    “PPBM tidak lagi mendokong prinsip keadilan, ketelusan dan integriti dalam pentadbiran parti. Fitnah menjadi asas membuat keputusan dan secara tidak langsung dihalalkan untuk kepentingan politik yang kononnya untuk kebaikan rakyat.
    “Parti ini sedang ditadbir dengan buruk, namun berselindung di sebalik nama negarawan, Tun Dr Mahathir Mohamd.
    “Jika bersuara lantang, maka hukuman bunuh ke atasnya akan dilakukan hanya dalam satu hembusan nafaz. Bagaikan ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri) saya dihukum tanpa dibicarakan dan tiada hitam putih dikeluarkan untuk hukuman politik dalam PPBM,” katanya merujuk keputusan PPBM melucutkan jawatannya sebagai ketua Wanita Disember tahun lalu.
    Anina mendakwa PPBM menjadi wadah untuk mencatur kepentingan individu tertentu.
    “Kini parti yang saya asaskan secara bersama dengan 6 lagi individu, yang 5 daripadanya masih kekal dalam barisan kepimpinan parti, tidak lagi menepati prinsip perjuangan saya yang diaspirasikan pemikiran marhaen seperti saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kudis buta umno dah cabut....lega

      Delete
    2. nak mampos le tu...Munge bertaburan di Pusara....

      Delete
    3. Hahahaha...umno yg nak mampos...

      Delete
    4. Hahahaha...Munge nak mampos...

      Delete
    5. Tajuk kali pasal Mat Taib, apa kejadahnya cerita orang lain... Hal dalaman PPBM tidak ada kena mengena dgn tajuk portal ini, kenapa kepoh, bengap & baghal sangat pencacai Najib ini......??

      Penyakit Najib mudah lupa dah tertular & menjangkit kpd balaci2 & pencacainya...bila ditanya siapa nama kamu, dia jawab dia orang Pahang & bininya bernama Rosmah Mansor.

      Delete
    6. Kenyataan Tan Sri Muhyiddin Yaasin yang mendakwa Anina Saadudin meninggalkan Parti Pribumi kerana masalah kewangan membuktikan parti itu bersifat eksklusif bagi individu yang mempunyai kemampuan saja.

      Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP) menyifatkan kenyataan Muhyiddim itu juga sebagai biadap.
      Presiden PMSP, Ramesh Rao berkata, kenyataan Muhyiddin itu jelas membuktikan parti pimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad hanya mengutamakan golongan elit dan orang kaya serta meminggirkan rakyat yang miskin.

      “Penganggur, orang susah yang perlukan bantuan, jangan sertai parti bunga raya sebab parti itu mengutamakan yang kaya sahaja, jadi terbukti dalam kes Anina. Saya minta rakyat Malaysia fikirkan balik bila nak sokong parti Tun M.

      “Ini terbukti dalam kes Anina yang dipinggirkan kerana dia miskin, tiada jawatan dan tiada harta untuk digadaikan. PPBM bukan parti orang miskin tapi parti untuk orang-orang kaya, orang miskin tak payahlah,” katanya pada sidang media di pejabatnya, di Petaling Jaya, pada Selasa.

      Beliau mengulas kenyataan Muhyiddin semalam yang memberi alasan Anina menyatakan hasrat untuk berhenti dan mungkin keluar daripada parti disebabkan kerana tiada duit dan tiada kerja.

      Sementara itu, Pegawai Tugas-Tugas Khas PMSP, Shafik Abdullah pula mempersoalkan kenyataan Muhyiddin itu kerana ia menghina masyarakat miskin di negara ini yang menyokong parti serpihan UMNO itu.

      “Adakah Tan Sri Muhyiddin ini memandang rendah dengan rakyat sebegitu (miskin). Untuk saya itu (tindakan) biadap.

      “Sebagai seorang pemimpin dan bekas pemimpin UMNO, jangan biadap, Allah Maha Kuasa, tak baik kata macam itu,” tegasnya.
      Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2017/09/majlis-bandaraya-pulau-pinang-mengalami.html#5mgjYWP6sUHzXKf1.99

      Delete
    7. Penyakit Najib mudah lupa dah tertular & menjangkit kpd balaci2 & pencacainya.

      Apa ker bengapnya pencacai Najib suka alih tiang gol & lari tajuk...bila ditanya siapa nama kamu, dia jawab dia orang Pahang & bininya bernama Rosmah Mansor.

      Delete
    8. Melayu Mudah lupa....Madey Tun Taik....

      Wak malam ni ko tak pi pasar malam kat JB ker ....pungut malaun-malaun untuk jadi ahli cap Munge ...kan nak Cover 1,000 ahli cap Munge dari perak yang dah caklik but tu....kih...kih...kih...kah...kah...kah...

      Delete
    9. Susulan dari perjumpaan dgn 8 pakcik2 tempohari, saya dijemput datang ke Taman perumahan mereka untuk berforum & penerangan dengan penduduk setempat yg bakal dihadhiri oleh 80 ketua2 keluarga pd Sabtu 24/9/17. Sekarang ini tengah sibuk menyiapkan slide-slide guna untuk overhead projector bagi ceramah saya.

      Saya akan mengajak teman2 dari AMANAH, DAP, PKR turut serta dan membawa borang keahlian masing supaya selepas tamat majlis tersebut, ketua2 keluarga & ahli keluarga boleh mendaftar sebagai ahli komponen P Harapan.

      Delete
    10. he...he...he...8 jer ker....kih...kih...kih...ingat dah 8,000...8 orang tu pun bila dah tengok muka Madey yang macam Singa lapau tu...semua caklikbut...nak-nak yang datang tu miskin papa kedana...lagi ler si Jidin Pagoh tak layan...

      Eh...Wak si Jidin ngan Makwe baru tu senyap jer sekarang....Totok Jidin dah jadi Katok...kih..kih...kih...

      Delete
  10. Orang buat gembak najib pon nak buat gempak...najib yg tergempak..

    Orang buat RCI najib pon nak buat RCI jugak
    RCI makan najib..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya ker...tak tahu ler....

      Delete
    2. Ko bodoos mana tau...ko tak tau per2 pon...hehehe

      Delete
    3. ...tak ambik tahu.....

      Delete
    4. Ko bodoos mana tau...ko tak tau per2 pon...hehehe

      Delete
    5. ...tak ambik tahu....

      Delete
    6. Cai umno bodoos...tak tau per2 pon...hehe

      Delete
    7. Cai Munge bodoos...tak tau per2 pon...hehe

      Delete
    8. Hahaha...sudah tukar ayat...terasa bodoos...hihihi

      Delete
    9. ...tak tahu ler aku....

      Delete
    10. Cai umno bodoos...tak tau per2 pon...hehe

      Delete
    11. Cai Munge bodoos...tak tau per2 pon...hehe

      Delete
  11. Dalam masyarakat lama dan baru
    Nak buat sesuatu pilih yang tahu
    Supaya kerja tak jadi celaru
    Orang dungu selalu keliru!

    Buat kerja tak guna otak
    Ikut hati fikir tak nak
    Asal jadi ikut kehendak
    Mati akal perut dah senak!

    Hanya kerana Tyson seorang
    Sanggup dia buat temberang
    Ahli yang jauh dipaksa datang
    Program berjalan sudah terhalang!

    Bergegas ke KL menteri2 pun datang
    Ingatkan palu si gendang perang
    Parlimen bubar PRU di canang
    Rupa2nya sayang Tyson seorang!

    Mungkin benar bagai dikata
    Ada tujuh nak lompat juga
    PKR habis turunlah tahta
    Tapi kesian..tak jadi nyata!

    Itu sebab dipanggil mereka
    Selangor jatuh mahu berpesta
    Hajat tak sampai malunya muka
    Mike Tyson nak buat apaa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya ker...tak tahu ler aku...

      Delete
    2. Ko bodoos mana tau...ko tak tau per2 pon...hehehe

      Delete
    3. ...tak ambik tahu....

      Delete
    4. Ko bodoos mana tau...ko tak tau per2 pon...hehehe

      Delete
    5. ...tak ambik tahu....

      Delete
    6. Ko bodoos mana tau...ko tak tau per2 pon...hehehe

      Delete
    7. ...tak ambik tahu....

      Delete
    8. Cai umno bodoos...tak tau per2 pon...hehe

      Delete
    9. Cai Munge bodoos...tak tau per2 pon...hehe

      Delete
    10. Hahaha...sudah tukar ayat...terasa bodoos...hihihi

      Delete
    11. ...tak tahu ler aku....

      Delete
    12. Cai umno bodoos...tak tau per2 pon...hehe

      Delete
    13. Cai Munge bodoos...tak tau per2 pon...hehe

      Delete
  12. Mana duitnya, tanya peneroka Felda
    Sheridan Mahavera
    Sheridan Mahavera
    Dikemaskini satu hari yang lalu · Diterbitkan pada 20 Sep 2017 7:34AM ·

    Mana duitnya, tanya peneroka Felda
    Peneroka yang ditemui pada ceramah Malam Semarak Kasih Felda yang diadakan malam tadi di Jengka,Pahang rata-rata menyuarakan sudah tidak mengharapkan janji insentif kerajaan membantu mereka ditunaikan. – Gambar The Malaysian Insight oleh Zainal Abd Halim, 20 September, 2017.

    DUA bulan selepas mendengar khabar durian runtuh untuk mereka yang diumumkan pentadbiran Najib, peneroka Felda kini semakin skeptik yang janji itu akan ditunaikan.

    Ketidakpastian ini, kebanyakannya muncul daripada generasi kedua peneroka akan memberi kesan kepada keupayaan pentadbiran sekarang untuk meraih undi mereka. Undi yang sangat penting, yang selama ini secara tradisinya menjadi milik Barisan Nasional (BN).

    Pada hujung Julai lalu, Perdana Menteri Najib Razak berikrar akan memberikan bonus sebanyak RM5,000 untuk 94,956 keluarga peneroka. Bonus itu dikatakan sepatutnya dibayar pada penghujung Ogos.

    “Kita dah nak sampai penghujung September tapi satu sen tak nampak lagi,” kata Mohamad Tarmizi dari Felda Jengka 10 di Pahang.

    “Cek contoh dah serah pada kawasan kita, tapi duitnya tak nampak lagi,” katanya yang berusia 39 tahun.

    Tunggu parlimen bubar najib akan agihkan duit tu...ini umpan pilihanraya kerana najib tahu melayu bukan cedik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...mana aku tahu....

      Delete
    2. Ko bodoos mana tau...ko tak tau per2 pon...hehehe

      Delete
    3. ...tak ambik tahu....

      Delete
    4. Ko bodoos mana tau...ko tak tau per2 pon...hehehe

      Delete
    5. ...tak ambik tahu....

      Delete
    6. Cai umno bodoos...tak tau per2 pon...hehe

      Delete
    7. Cai Munge bodoos...tak tau per2 pon...hehe

      Delete
    8. Hahaha...sudah tukar ayat...terasa bodoos...hihihi

      Delete
    9. ...tak tahu ler aku....

      Delete
    10. Cai umno bodoos...tak tau per2 pon...hehe

      Delete
    11. Cai Munge bodoos...tak tau per2 pon...hehe

      Delete
  13. Shah tak usah mimpilah bn nak tawan selangor aku lebih rela Dap perintah malaysia klu pemimlin Islam lebih teruk dari firaun topeng islam penuh dgn rasuah menindas rakyat curi duit rakyat org melayu tak sedar cakap je islam tapi taj guna otak

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya ker...tak tahu ler aku....

      Delete
    2. Ko bodoos mana tau...ko tak tau per2 pon...hehehe

      Delete
    3. ...tak ambik tahu....

      Delete
    4. Ko bodoos mana tau...ko tak tau per2 pon...hehehe

      Delete
    5. ...tak ambik tahu....

      Delete
    6. Cai umno bodoos...tak tau per2 pon...hehe

      Delete
    7. Cai Munge bodoos...tak tau per2 pon...hehe

      Delete
    8. Hahaha...sudah tukar ayat...terasa bodoos...hihihi

      Delete
    9. ...tak tahu ler aku....

      Delete
    10. Cai umno bodoos...tak tau per2 pon...hehe

      Delete
    11. Cai Munge bodoos...tak tau per2 pon...hehe

      Delete
  14. 20, 2017
    JANGAN MAYI KOJOL - Kepada Tuan Ibrahim : Adakah PRU14 itu "Perang Ahzab" @ "Perang Azab"???
    JANGAN MATI KOJOL.

    Tuan Ibrahim Tuan Man menyifatkan pilihan raya ke-14 merupakan perang "ahzab" bagi Pas kerana ia akan berhadapan dengan dua gabungan Pakatan Harapan dan Barisan Nasional. Tampaknya Pas dapat membaca apa yang berlaku dan bacaan ini seperti kebijaksanaan Pas.

    Namun apabila ia sudah tahu yang dia dikepung menerusi pilihan raya "ahzab" itu tetapi Pas masih tetap berkeras untuk bertahan ditakuk lama, bersendiri, di sinilah menyerlahkan kedangkalan atau "kebundakan" politik Pas.

    Cara Pas yang sengaja mendedahkan diri untuk dibaham arus itu tidak menggambarkan Pas mempunyai kebijaksanaan dalam politik dan kesendirian Pas itu lebih menunjukkan kebabilan dan kedegilan parti berkenaan yang diaspirasikan pemimpin tertingginya.

    Jika Pas pintar dia harus bersekutu sama ada dengan PH atau BN bagi mengelakkan ia dibelasah hingga muntah darah dalam perang itu. Inilah baru dikatakan kecerdikan sejati.

    Dan kepada pengundi di luar pula usahlah terperangkap dengan bentuk dan kaedah perang yang diambil Pas kerana kalah atau mati dalam peperangan yang sengaja mendedahkan diri kepada bahaya adalah perang atau mati yang sia-sia.

    Iya kalau anda mahu sahaja mahu mati kojol dan menerima konsep "kalah itu kemenangan" sialah berada di pihak ketumbukan berwarna hijau itu. Trims.

    ReplyDelete
    Replies
    1. he...he...he...PH masih mengharapkan Pas....

      Delete
    2. Hahaha...pintu sudah tutup...

      Delete
    3. Pengerusi P HARAPAN Tun Mahathir telah menetapkan jgn buang masa dgn PAS PIS PUS yg bergelumang dgn Lebai2 tahap datuk Nikah kahwin ajer. Kapal kita dah angkat sauh & akan terus belayar sampai ke destinasinya.

      Delete
    4. angkat sauh ke selak kain.....kih...kih...kih....

      Tan Tin Tun Tong Maha Taik....

      Delete
    5. Hey budak mentah...

      Pernahkah Tun Mahathir buruk laku melarikan bini & anak orang macam Mat Taib melarikan Ku Yah sehingga masyhur Almarhum Sultan Selangor amat murka....

      ....dan Najib merampas bini orang hingga terpaksa bayar & tebus lalaq dgn suami kedua Rosmah Mansor ketika itu.....????

      Delete
    6. Melayu Mudah lupa....Madey Tun Taik....

      Wak malam ni ko tak pi pasar malam kat JB ker ....pungut malaun-malaun untuk jadi ahli cap Munge ...kan nak Cover 1,000 ahli cap Munge dari perak yang dah caklik but tu....kih...kih...kih...kah...kah...kah...

      Delete
  15. Pelik ataupun memang Najib ini sememangnya bodoh tidak cerdik.

    ReplyDelete
  16. di jadi pelik sejak kantoi 1mdb..tau dah nak pakai baju oren..so dia buat apa saja utk kekalkn kedudukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...tak tahu ler....

      Delete
    2. Sah sah bodoh...

      Delete
    3. Jika tak tahu, lebih baik diam & jgn ikut campur urusan orang2 tua....itu biadab namanya...FAHAMMMM......???

      Delete
    4. He...he...he..Wak Suman Tempe dah Meroyan....
      Wak...pinjam aku ko punyer Merc buruk tu.....aku nak pi ziarah Ketua Peliwat ko tu lah kat sepital....kih...kih...kih...

      Delete
    5. Why did the punk avoid answering my questions....???

      Ada tak dia menjawab soalan2 cepumas saya?

      Delete
    6. In case he forgets....

      1. Ada Mat Taib atau Najib diberi penghormatan, dijemput & diminta nasihat untuk mentadbir seperti negara Oman & Sudan dalam simposium antarabangsa hingga Najib jeles minta negara2 tersebut tidak menjemput Tun Mahathir lagi.

      2. Ada tak Mat Taib atau Najib diberi penghormatan berucap & sessi soal jawab di Oxford, UK...?

      3. Ada tak Mat Taib atau Najib diberi penghormatan berdailog dgn pengusaha2 terkemuka di Jepun kerana kebanyakan mereka dah cabut lari ke negara lain dek kebodohan Najib mentadbir negara.

      4. Pernahkah Tun Mahathir didakwa di mahkamah luar negara kerana klepet wang seperti Najib di USA & Mat Taib di Australia....??

      5. Adakah nama Mat Taib atau nama Najib sentiasa disebut2 kerana ketokohan & kehebatan di bumi Bosnia & Arab, terutama di Palestin, Mekah & Medinah seperti The World Class Grand Old Statesman, Tun Mahathir Mohamed.....???

      6. Pernahkah Mat Taib & Najib setia dgn isteri masing2 malah menceraikan mereka dan terlibat dgn skandal seks..??

      7. Pernahkah Tun Mahathir melarikan bini & anak orang macam Mat Taib melarikan Ku Yah sehingga masyhur Almarhum Sultan Selangor amat murka....dan Najib merampas bini orang hingga terpaksa bayar & tebus lalaq dgn suami kedua Rosmah Mansor ketika itu.....????

      Delete
    7. Melayu Mudah lupa....Madey Tun Taik....

      Wak malam ni ko tak pi pasar malam kat JB ker ....pungut malaun-malaun untuk jadi ahli cap Munge ...kan nak Cover 1,000 ahli cap Munge dari perak yang dah caklik but tu....kih...kih...kih...kah...kah...kah...

      Delete
  17. hakikatnya hanya pasukan DS najib dan mike tyson yang tahu apa yang mereka sedang rancang..yang lain hanya ingin menimbulkan spekulasi kerana mereka sudah bimbang dengan perkembangan tersebut..walupun pahit untuk diterima, yang pasti pakatan di Selangor sedang goyah kerana bukan semua sukakan Tun Mahathir kerana PKR ditubuhkan untuk melawan Tun mahathir..apa gunanya lagi bila Tun mahathir menyelinap masuk dalam pakatan dan secara shortcut mengambil alih peranan PKR dalam pakatan harapan.

    ReplyDelete
  18. Tuan Budin,

    Mari lupakan Mat Taib selahi tiada benda baru tentanh mamat ni selepas PC mangkuk tempoh hari.

    Dengan cerita CEO MAS bagitau Najib bukan nak beli Boeing atas nama MAS tapi atas nama sebuah syarikat lain dan syarikat ini yang akan pajak kepada MAS. Wow!!

    Kalau betul CEO MAS buat kenyataan ini, ini memang kleptokrasi tahap gaban.

    Saya mohon dan cadang Tn Budin cover cerita ni.

    Mari kita balun habis2 sampai rancangan ini (kalau benar) dibatalkan. Biarlah selepas itu mereka nak spin atau nafi bahawa perancangan ini wujud, asalkan idea gila ini dibatalkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenyataan Tan Sri Muhyiddin Yaasin yang mendakwa Anina Saadudin meninggalkan Parti Pribumi kerana masalah kewangan membuktikan parti itu bersifat eksklusif bagi individu yang mempunyai kemampuan saja.

      Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP) menyifatkan kenyataan Muhyiddim itu juga sebagai biadap.
      Presiden PMSP, Ramesh Rao berkata, kenyataan Muhyiddin itu jelas membuktikan parti pimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad hanya mengutamakan golongan elit dan orang kaya serta meminggirkan rakyat yang miskin.

      “Penganggur, orang susah yang perlukan bantuan, jangan sertai parti bunga raya sebab parti itu mengutamakan yang kaya sahaja, jadi terbukti dalam kes Anina. Saya minta rakyat Malaysia fikirkan balik bila nak sokong parti Tun M.

      “Ini terbukti dalam kes Anina yang dipinggirkan kerana dia miskin, tiada jawatan dan tiada harta untuk digadaikan. PPBM bukan parti orang miskin tapi parti untuk orang-orang kaya, orang miskin tak payahlah,” katanya pada sidang media di pejabatnya, di Petaling Jaya, pada Selasa.

      Beliau mengulas kenyataan Muhyiddin semalam yang memberi alasan Anina menyatakan hasrat untuk berhenti dan mungkin keluar daripada parti disebabkan kerana tiada duit dan tiada kerja.

      Sementara itu, Pegawai Tugas-Tugas Khas PMSP, Shafik Abdullah pula mempersoalkan kenyataan Muhyiddin itu kerana ia menghina masyarakat miskin di negara ini yang menyokong parti serpihan UMNO itu.

      “Adakah Tan Sri Muhyiddin ini memandang rendah dengan rakyat sebegitu (miskin). Untuk saya itu (tindakan) biadap.

      “Sebagai seorang pemimpin dan bekas pemimpin UMNO, jangan biadap, Allah Maha Kuasa, tak baik kata macam itu,” tegasnya.
      Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2017/09/majlis-bandaraya-pulau-pinang-mengalami.html#5mgjYWP6sUHzXKf1.99

      Delete
    2. Ostat Doe Fukatan Haprak Anjing kurap belaan Dapigs dah masuk syif dan terus Meroyan....

      Delete
    3. Najib tak abis2 buat kerja 'middle man', 'mark-up tender', 'gasak komisyen' tapi menjual harta pusaka negara & rakyat.

      Delete
    4. ya ker wak...tak tahu ler aku.....

      Delete
    5. Itulah padahnya bila kita ada pemimpin tak babis pengajian (school drop-out), cetek pengalaman, tak ada asas berniaga & ekonomi, dan paling mengerikan......DAYUS takut pd bini & kuasa2 besar.

      Delete
    6. Ramesh Rao bapak klentong balaci najib plak tak puashati dengan muhyiddin...ramesh boleh kasi duit kpd anina...hahahaha ..

      Delete
    7. ...tak tahu ler aku...

      Delete
    8. 13.05 anjing kurap haprak belaan cina prompak jho lo dah menyalak..

      Delete
    9. ...tak ambik tahu...

      Delete
    10. ...mantap, yang ni teruja ambil tahu...

      Delete
    11. ...terbaik...perlu ambik tahu....

      Delete
    12. ...tak perlu ambik tahu....

      Delete
  19. Kalo najib berjaya rampas selangor secara kotor pru14 untungkan najib...
    Tapi bila gagal najib bertambah beraat

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh ya ker....tak tahu lak aku.....

      Delete
    2. Adun pkr mungkin nak mainkan najib dan umno..tinggal yo bodoo2 dlm umno

      Delete
    3. ....tak ambik tahu.....

      Delete
    4. ...yang ni teruja ambik tahu....

      Delete
    5. Yg ni aku ambik tahu...najib dan umno memang bodoooh

      Delete
    6. ...tak tahu ler...

      Delete
  20. Memang pelik kalau PRU nanti najib bungkus, hadi bungkus, . Yg tak pelik bila mahathir dapat kemudi dan menang pilihanraya, semua parti bersatu menubuh kan kerajaan , husam musa jadi MB . Masa tu banyak RCI ditubuhkan untuk cungkil keburukan kesalahan yg terbabit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ambik tahu...cai bodooos tak tahu..

      Delete
    2. ...tak ambik tahu...

      Delete
    3. Dah ambik tahu.

      Delete
    4. ..tak tahu ler...

      Delete
  21. Dalam urus hal ehwal perniagaan Trump akan selalu berjumpa dan berbincang dengan ahli ahli perniagan atau CEO syarikat gergasi dunia. Jika pertemuan ini penting maka Trump akan memakai tali leher merah. Jika yang ditemuinya dianggap Mat Lekeh maka Trump tidak akan memakai tali leher merah. Dia akan memilih warna yang lemah.

    Beberapa bulan lalu Presiden Trump telah bertemu dengan Xi Jinping Setiausaha Parti Komunis China. Dalam pertemuan resmi dan sidang akhbar bersama Xi Jinping, Presiden Trump dilihat memakai tali leher berwarna merah. Ertinya untuk Trump pertemuan ini amat-amat penting.

    Cuba teka warna apa tali leher yang dipakai oleh Trump ketika berjumpa Najib minggu lalu? Kesah dan Najib ini ada tersebar dalam YouTube. Dari potongan 5min 47 saat klip YouTube kita semua dapat melihat bagaimana Presiden Trump melihat Najib. Pada hari pertemuan Trump memakai tali leher berwarna biru tidak merah.

    Malah dari bahasa badan Presiden Trump jelas dapat difahami bahawa Si Trump ini melihat Najib ini sebagaai budak lekeh. Ini bukan tohmah dan fitnah dari Hishamuddin Rais. Jangan percaya bulat-bulat apa yang saya tulis. Silat rujuk dan lihat sendiri klip YouTube ini.

    Saksikan bagaimana ‘ kurang hajar’ nya Si Trump. Ketika Najib bercakap dia hanya memelok tubuh. Berlagak sebagai gedebe di sempadan Sungai Golok. Atau saperti Polis berjaya menahan Mat Pet yang naik motosikal tanpa lesen. Mata Trump ke atas ke bawah memandang Mat Lekeh bernama Najib.

    Kalau saya ini penyokong Najib. Kalau saya ini ahli parti United Malays National Organisation pasti saya akan marah. Saya akan naik minyak. Presiden parti Ketuanan Melayu saya ini dihina. Malah saya akan susun ratusan ahli parti saya untuk berdemo di hadapan Kedutaan Amerika sambil kami menonggengkan bontot ke muka Presiden Trump.

    Tapi saya bukan penyokong Najib. Maka saya hanya sempat berkata - pada muka!

    Dengan berpelok tubuh dan kurang hajar Si Trump ini telah menjadikan Najib gelabah. Pertuturan Bahasa Inggeris Najib dihadapan Presiden Trump ini terputus-putus penuh gementar. Pada hemat saya pertuturan Najib dihadapan Presiden Trump minggu lalu hanya baik sadikit dari pertuturan Tan Seri Muhamad Taib ketika dia cuba melintasi ruang kastam di lapangan terbang Melbourne Australia pada bulan April 1997 dahulu.

    Kegementaran Najib dapat dirasakan hanya dengan menonton klip YouTube. Sebenarnya suasana takut Najib ini ada sebab musabab. Najib jadi takut kerana dia telah lama ditakut-takutkan.

    Najib, Jho Low dan anak Rosmah dengan suami pertamanya kini berhadapan dengan kes jenayah di mahkamah Los Angles Amerika. Ini berikutan dengan kes mendobi duit 1MDB yang berjumlah berbiion ringgit. Najib sedar akan hal ini.

    Tujuan sabenarnya Najib berjumpa dengan Presiden Trump ialah untuk membuktikan kepada rakyat Malaysia bahawa polis Amerika tidak akan menangkap Najib. Najib bebas terbang ke Amerika dan Eropah. Dalam perkiraan Najib bila dia berjumpa Presiden Trump maka Mak Cik dan Pak Cik Felda akan terpancut berbangga. Tapi kesahnya lebih dari itu.

    Dua tahun lalu Jabatan Keadilan Amerika - Department of Justice America - DOJ telah memulakan kes mendobi duit 1MDB. Ketika Najib mengarahkan ‘macainya’ melanggan syarikat lobi di Amerika untuk ‘cari lubang’ bertemu Trump - lembaga DOJ telah mengeluarkan kenyataan ke dua.

    Kali pertama dahulu kes 1MDb ini hanya kes sivil. Kali kedua ini kes 1MDB telah beralih menjadi kes jenayah. Yang ini mungkin Mak Cik Felda kurang arif.

    Walau pun Najib tidak memiliki apa apa ijazah dari Nottingham Universiti, Najib masih ada keupayan untuk membaca akhbar The New York Times, Washington Post dan The Wall Street Journal.

    Pasti Najib tahu bagaimana akhbar dan media Amerika telah tidak putus-putus mengutuk dan memperlekehkan dirinya. Kes duit curian 1MDB ini telah menjadi umpan untuk semua media Amerika mengutuk Najib. Najib pasti sedar hal ini walau pun kita tidak terbaca laporan media tentang Najib terkencing dalam seluar ketika melintasi ruang kastam dilapangan terbang JFK New York.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...tak tahu ler....

      Delete
    2. at 14:34
      Cian ko setba tak tahu...tanda nak mampoos tu....hihihi..

      Delete
    3. Tram kurang ajat betul dengan presiden bani melayu..
      Tapi Tram pandang najib sangat kerdil..

      Delete
  22. lebih pelik bila pahlawan bugis suruh kapal berlayar tapi sauh kapal pula di suruh labuh kan..sah dia memang pelik (atau perkataan tepat..bangang tahap gaban).

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...tak tahu ler aku.....

      Delete
    2. Cian ko setba tak tahu...tanda nak mampoos tu....hihihi..

      Delete
    3. ...saya tak tahu....

      Delete
  23. Dah ada macai tersedak dedak reply semua komen.
    Mat Taib dah dapat duit, apa lagi pergi bercuti la. Bangkai2 Umno macam tu la, angkat jari sikit buat keje kena pegi bercuti berminggu. Macam bos depa dan keluarga hanyir depa tu.

    ReplyDelete
  24. Patut le terasa mcm ada bau hanyir hancing
    Seman tua, sambil sergah sambil terkencing
    Dia dah rasa kecut dgn kekuatan cap Dacing
    Kemain..., nak kejar hamba ke lobang cacing

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...