Tuesday, 19 September 2017

NOR MOHAMED YAKCOP TERIMA SATU LAGI BAHAGIANNYA....

Serentak dengan hari terakhir pendengaran RCI forex hari ini, saksi penting berhubung siasatan kerugian urusniaga matawang asing, Nor Mohamed Yakcop menerima satu lagi "bahagian" dalam hidupnya apabila mengumumkan perletakan jawatan sebagai Timbalan Pengerusi Khazanah, cabang utama pelaburan milik kerajaan.

Perletakan jawatan beliau akan berkuatkuasa pada 30 September ini.

Ketika menjadi saksi RCI forex baru-baru ini, beliau secara terbuka mengaku bertanggungjawab terhadap segala urusniaga matawang asing serta kerugian yang ditanggung oleh Bank Negara pada tahun 90an dahulu.
Nor Mohamed Yakcop juga memberitahu, sepanjang mengendalikan urusan itu, beliau tidak pernah mengadakan sebarang perbincangan,  baik dengan Perdana Menteri mahu pun Menteri Kewangan.

Sehubungan itu, jelasnya, berikutan kerugian yang dialami oleh Bank Negara ketika itu, beliau telah menerima "bahagiannya" dengan diarahkan meletakkan jawatan serta-merta setelah berkhidmat selama 25 tahun.

Bagaimanapun, tegas Nor Mohamed Yakcop kerugian itu memberinya pengalaman berguna dalam membantu menangani krisis matawang pada 1997/98 dan berjaya menyelamatkan lebih banyak wang negara.
Tun Mahathir Mohamad dalam keterangannya kepada RCI forex semalam turut mengakui peranan penting Nor Mohamed Yakcop dalam perkara itu  dan menganggapnya sebagai penyelamat dalam menangani krisis matawang.

Keterangan beliau itu tentunya dianggap sebagai "pukulan maut" kepada Najib Razak yang menubuhkan RCI forex yang tidak diragui umum, malah diakui oleh Tun Mahathir sendiri, adalah semata-mata bertujuan untuk memburukkan dirinya dan juga Anwar Ibrahim.

Dengan Nor Mohamed Yakcop secara sukarela mengakui beliau yang bertanggungjawab, bukan sesiapa selainnya, akan jadi "kartunlah" kalau tiba-tiba kesalahan tentang kerugian urusniaga matawang asing itu dibebankan kepada pihak lain.

Sehubungan, ramai yang mengandaikan kedudukan beliau di Khazanah pasti terancam kerana keterangannya, meskipun berasaskan kebenaran, tetapi dilihat tidak sealiran dengan kehendak kerajaan.
Berikutan perletakan jawatan itu, Nor Mohamed Yakcop setakat ini telah menerima "dua bahagian"  berhubung kerugian urusniaga matawang asing.

Satu bahagian ketika diarahkan meletakkan jawatan di Bank Negara dan yang keduanya dengan meletakkan jawatan di Khazanah.

Bagaimana dengan hasil keputusan RCI forex yang dijangka akan diumumkan pada bulan depan?

Apakah nanti Nor Mohamed Yakcop akan menerima "bahagiannya yang ketiga"  pula atau "dua bahagian" saja sudah memadai baginya? (ShahbudinHusin 19/09/2017).

273 comments:

  1. Replies


    1. belum sempat Najib nak guna kuasa dan helah nak pecat konon Nor Yaakob adalah kambing hitam Mahathir.. Dia dah letak jawatan..

      Jawatan Nor Yaakob menjadi idaman pendedak tapi Nor Yaakob sanggup tinggalkan.


      Mungkin tempat Nor Yaakob akan di isi oleh Deris Gampang.

      Delete
    2. Sekarang tiba masa siasatan dokumen dan money trail. Tenguk siapa yg benar dan siapa yg bohong. Anwar sahkan TDM dan TDZ luluskan judi forex. Macam macam cara pendokong PH cuba untuk sucikan TDM.....seolah 32 billion hanya remeh dan PM tiada tanggungjawab.

      Delete
    3. J jadah,
      Bukan sucikan TDM , cuma kamu yg bodoh bingai susah nak faham asyik MENIPU, tulis benda merapu bukan fakta Dan tak sedar diri.

      Delete
    4. Mrj yg dh settle tu biar la..jgn la di pulun sgt.buat pulak rci 1mdb,SRC,MARA, yang itu baru dapat bersihkan bijan yang disanjung tinggi oleh kau tu...tun M tu biar la bsok lusa sampai la seru tu..dah tua sgt pun.


      Buat sekali rci untuk isu derma 2.6billion tu..lagi cantikkkk

      Delete
    5. Alahai , Mr. J dah mula nak spin .

      Anwar tak kata TDM dan TDZ luluskan forex trading . Anwar hanya kata " Mahathir is aware of the losses incurred from the forex trading ".

      Mr. j , what money trail are you taking about ?? Sudah sudah lah Mr. J .

      Delete
    6. J, money trail 1mdb x nak citer ker? Yg tu org ramai tgh tunggu ni!

      Delete
    7. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
    8. Jebon niberteori temberang lebih...kenapa buang masa...patut siasat money trail...tak perlu rci pon...umno dan jebon memang bodoos...eksyen lagak pandai..

      Delete
    9. Akhirnye Jebon akan jadi gila kerana wang hilang tapi tak de siapa dihukum...ha4... Hahahaha

      Delete

    10. Ooiii 22.15.
      Kau jangan nak hina mamak.
      Kau tengok dalam kerajaan sekarang ni berapa ramai mamak yang ada.
      Kau tengok dalam perkhidmatan awam berapa ramai mamak ada.
      Bermula dari KSN sampai ke bawah.
      Kau tengok berapa ramai mamak jadi ketua bahahagian umnonok kau.
      Dan kau tengok pulak kedai mamak berapa banyak sekarang ni.
      Kalau takda mamak ni mampuih kebuloq orang melayu tau.
      Respek sikit kat mamak.

      Delete
    11. J... tlg tukar seluar dlm laaa...

      Delete
    12. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
    13. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mad GILA dapek number dua jerr..
      Padanlah ekauu meroyan MAD,ekauuuuuuuuu CONFIRM GILO..
      hANYO ORNG gilo/mad tak ngaku dio gilo.


      kihhhhh..kihhh..kihhh..teheheheheh..hoohooho

      Delete
    2. MAD Loqlaq..Dia mai rumah orng tak bagi salam,pastu dia kata pula orang mai rumah dia..
      Dia marah tuan rumah pulaq.
      Pastu dia ajak kawan2 lain dalam rumah belah,TAK MAU MAI DAH.
      Lepas tu..dia maii lagi.....
      orang utara kata..muka jebon muka tak malu..
      PERANGAI LOQLAQ SERUPA DGN NICK mad dia.perangai 3/4.

      Delete
    3. Woi.. mad iblih 20:46 mangkaq haram pelaq
      Hang tu bodo piaang seghopa ghebau balaq
      Awat nya, yg kat aku ni, mcm2 hang pi gelaq
      Dok buat lagu tu, org tengok hang lagi loklaq

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    4. Kahkahkahakkkk anon 20:55 ni troll bapok tua....hahahahaha

      Delete
    5. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
    6. Mad ni mcm jebon nugak nak jadi gila..

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
    9. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete


  3. Jadi Ahli PPBM terus.

    Jangan tunggu-tunggu..

    ReplyDelete
  4. Pahlawan bugis Berjaya menambahkan lagi "kudis" yang berselirat di seluroh badan .

    Apa yang mampu di buatnya jikalau dia di kelilingi olih para walaunta yang punya penyakit mental taraf kronik saperti si anon 20:37 !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
    2. Najib pun berkata .." kalau Mahathir di selamatkan olih mamak Nor Yakcob , aku apa kurang "

      " aku ada Ali Hamsa , Irwan Serigar , Rizal Merican , Azeez Rahim "

      Delete
    3. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
    4. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  5. Secara Tiba-Tiba Mahathir Mendapat Ingatannya Semula

    Sejak semalam, ramai dikalangan rakyat Malaysia mentertawakan jawapan klise Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr Mahathir Mohamad yang seringkali menjawab tidak tahu ketika ditanya tentang skandal kehilangan RM 32 bilion wang forex. Malah, Tun Daim Zainuddin yang turut menjadi saksi semalam juga mengikut jejak langkah Mahathir dengan menjawab tidak tahu dan tidak ingat dalam siasatan ini.

    Namun hari ini, lain pula halnya. Setelah berjaya memperbodohkan dirinya dengan menjawab tidak tahu dan tidak ingat, hari ini, ingatannya telah pulih kembali. Dalam kenyataannya ketika menyentuh tentang masa depan PAS pada Pilihan Raya Umum ke 14 yang akan datang, Mahathir boleh pula meramalkan PAS bakal kehilangan wang deposit mereka sekiranya bertanding kelak.
    Malah, Mahathir juga secara terbuka mempersoalkan hal ehwal dalaman PAS seperti mana yang berlaku semasa dia menjadi Perdana Menteri satu ketika dahulu. Hairan juga, jika semalam hilang ingatan, hari ini ingatannya telah pulih seperti sediakala?

    Jika ada sesiapa perasan, sehari sebelum berlangsungnya sidang Suruhanjaya Siasatan DiRaja, Mahathir juga turut mengeluarkan kenyataan yang masih lagi menyentuh tentang isu 1MDB yang sengaja direka olehnya. Cuma pada hari berlangsungnya RCI, ingatannya terus luput dan seolah-olah terlalu naif untuk mengingati apa yang berlaku sepanjang 1988 sehingga 1992.

    Mahathir juga seperti berada di bilik yang sama dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim semasa kes liwat pertama dan kedua sehinggakan boleh menghuraikan dengan cukup mendalam, apa yang dilakukan Anwar terhadap mangsanya. Namun dalam isu forex, segala ingatannya hilang seolah-olah daya ingatannya disedut keluar semasa melintasi pintu gerbang keselamatan yang dipasang.

    Hebat juga lakonan Mahathir, Daim dan Anwar. Mereka seperti berpakat untuk tidak mendedahkan apa jua perkara dalam isu kehilangan wang forex berkenaan. Mereka juga seolah-olah berpakat untuk menjawab perkataan tidak tahu dan tidak ingat walaupun jumlah yang dilesapkan cukup tinggi nilainya pada negara pada waktu itu.
    Namun, ingatan ketiga-tiga mereka kembali pulih apabila membicarakan tentang Datuk Seri Mohd Najib dan kuasa politik. Mungkin jugalah, faktor umur menyebabkan ketiga-tiga individu ini menjadi cepat pelupa. Namun harus diingat, Mahathir yang berusia 93 tahun, Anwar yang berusia 70 dan Daim yang berusia 79 tahun adalah individu yang masih ligat dalam mencari kuasa politik dan wang.

    Mahathir adalah pengerusi PPBM dan Pakatan Harapan. Anwar pula adalah Ketua Umum Pakatan Harapan dan PKR dan Daim pula adalah seorang yang cukup kaya mungkin hasil dari menabung sejak kecil. Persamaan antara ketiga-tiga mereka, mereka tidak cepat lupa jika ada perkara yang menguntungkan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 20.45,
      Kenapa bodoh sgt dengan menulis panjang lebar dalam blog ini, buat penat dan takda hasil pun selagi tulisan kamu semata mata untuk cover line imej penyelewengan NAJIB dan memburuk kan orang lain , tak ada siapa dalam Malaysia Dan dunia yang Akan berminat dengan apa kamu tulis sebab Najib sudah terkenal sebagai pencuri wang rakyat diseluruh dunia terima la hakikat itu...macam mana pun terus la kebodohan kamu.

      Delete

    2. Had tu, yg setengah ingat setengah tak ingat tu, itu namanya ingatan yg terpilih.... Satu syndrome baru kena kpd org PH saja... Perkara yg suka dia boleh ingat, yg bergerun dia bole switch off.... Supaya tak ingat ... Bill Gates sedang mengkaji bagaimana otak puak2 ini berfungsi supaya dapat di applikasi kan dlm program AI (Artificial Intelligence) yg baru.

      Delete
    3. ekauuuuuuuuuu,ikut tak perkembangan perbicaraannya oooooooooo lupo den ekauuuuu "cut % paste "jerr"

      PERBEZAAN KEHILANGAN WANG INI DGN NAJIB IBARAT LANGIT DAN BUMI.
      pertamo:
      Forex adolah BISNESS/1MDB Adalah money Loundering.
      Keduo.
      Pengendalian Bisness dibuek di BNM,manakal 1MDB satu entity baru disetupkan pandai2 diri shj.
      Ketigo
      BNM Sudah ado orginisasinya sendiri,seluruh dunia bank2nya buek bisness forex,ada hala-tuju bisness.Parlimen mengesahkan kewujudan BNM.mANAKALA 1MDB disetupkan,tiada kajian menyeluruh untuk pengesahan parlimen,orginisasinya hanyalah kawan2-rakan2 kenalan shj.apa bisnessnya,penyata keewangannya?TAKAAAAADA.
      Keempat:
      Forex hanya yg pakar shj buek kerja,manakala Najib sebagai pm/menteri keewangan /rosmah terlibat cara langsung dlm 1mdb.
      kelima:
      forex adat bisness ada untung ruginya,dikhabarkan ang yg rugi dikembalikan balik,manakala 1mdb ruginya shj,bayaran balik melalui rakyat GST.
      KEENAM
      bNM-Forex hanya ketua dan pakar2 trader yg terlibat,manakala 1mdb anak-beranak,anaktiri,jolo,ramai kenalan terlibat.
      ketujuh
      forex hanya di malaysia shj,manakala 1mdb sisatan di 6 buah negara.
      kelapan
      Tiada asset dicuri/asset/money laoundring berada di usa dan banyak tempat.
      kesembilan.
      siti hasmah-tiada pinkdiamond,manakala 1mdb ada filem lucah hollywood,learnardo decarpio,mirander kerr,reza aziz

      ONCE for ALL

      tUN TAK HADIAHKAN GST DISEBABKAN RUGI BISNESS UNTUK RAKYAT dan cover balik,MANAKALA NAJIB dGN KEBIJAKSANAANYA yg taktahu apa bisnessnya MENGHADIAKAN GSSST UNTUK RAKYAT dan HUTAAANG HAMPIR 1 TRILLON untuk 7 keturunan nanti...

      Delete
    4. Bro!!. Kurangkan hisap syabu tu, bawak~bawak la tido. Teruk betul bro punya halusinasi.

      Delete
    5. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
    6. Itu kopipes recycle...kerja kejora gila...

      Delete
    7. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  6. Mahathir Adalah Perdana Menteri Yang Paling Tidak Tahu
    Bekas Perdana Menteri, Mahathir Mohamad kini boleh juga dikenali sebagai Perdana Menteri paling tidak tahu di negara ini dan mungkin juga di rantau ini. Ini kerana beliau merupakan Perdana Menteri paling lama berkuasa iaitu selama 22 tahun dari tahun 1981 hingga 2003.

    Hari ini, apabila beri keterangan dalam Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) tentang skandal kerugian dagangan mata wang asing (FOREX) pada masa itu yang berjumlah RM31.074 bilion, Mahathir kata beliau tidak tahu. Apa sahaja kontroversi dan skandal melibatkan Mahathir, jawapan dari beliau, pastinya tidak tahu.

    Untuk rekod, beberapa skandal pada zaman Mahathir kebanyakannya melibatkan kerugian wang sehingga mencecah berbilion bukan jutaan dan ia adalah kehilangan yang besar.

    Bagi Mahathir semuanya, bukan dalam pengetahuannya.

    Paling popular zaman 90-an dulu ialah skandal Perwaja Steel yang rugi RM10 bilion. Syarikat Perwaja ini ditubuhkan pada 1982 untuk merintis Projek Besi Keluli Kebangsaan dan pada masa itu ia menanggung beban hutang berjumlah RM10 bilion membabitkan RM926 juta liabiliti semasa.

    Pada tahun 1989, Mahathir lantik Mendiang Tan Sri Eric Chia rakan baiknya sebagai Pengarah urusan Perwaja kononnya untuk memulihkan Perwaja tapi sebenarnya Eric mengambil lebih banyak wang dari syarikat itu.

    Perwaja kemmudian lingkup dan Eric letak jawatan pada tahun 1995. Pada tahun 1998, Mahathir berkata akan dakwa Eric jika ada bukti mencukup tapi tidak berbuat demikian sampai dia bersara.

    Eric akhirnya ditahan berhubung kes penyelewengan dalam Perwaja melibatkan kerugian RM2.9 bilion pun hanya pada tahun 2004 (pecah amanah RM76.4juta) ketika Tun Abdullah Ahmad Badawi sudah menjadi Perdana Menteri. Namun dibebaskan pada tahun 2007 selepas pendakwa didapati gagal membuktikan kes terhadapnya.

    Kalau tanya Mahathir pasal ni, sudah lantik Eric yang dijadikan kambing hitam padahal Mahathir yang songlap duit, dia akan kata tak tahu.

    Lain-lain skandal yang ada tapi Mahathir kata tak tahu ialah skandal Bank Bumiputera (RM10 bilion), skandal Maminco Makuwasa (RM1.6 bilion) dan Mahathir guna wang Petronas sebagai bank untuk selamatkan atau ‘bail out’ banyak syarikat dan bank termasuk milik anaknya.

    Pada 1998, Petronas dikatakan menghadapi masalah kerana hutangnya yang dikawal oleh anak sulung, Mahathir, Mirzan melalui Konsortium Perkapalan pada nilai RM226 juta dan menganggarkan jumlah sebenar mencecah RM324 juta.

    Pada November 2012, Petronas Carigali Sdn Bhd dilaporkan memberi kontrak RM700 juta kepada Sapura Kenchana Petroleum Bhd, yang mana anaknya, Mokhzani merupakan naib pengerusi.

    Tun Dr Mahathir kemudiannya membalas dengan nada sindiran ketika menjawab persoalan tentang konflik kepentingan (conflict of interest) dalam situasi tersebut.

    “Ya pastinya, dia (Mokhzani) diberikan kontrak tersebut kerana saya yang mengarahkan Petronas. Masukkannya dalam akhbar anda. Saya menjadi pengerusi untuk segala-galanya.

    “Saya yang beritahu, berikan kepada anak saya dan bukan kepada orang lain. Itu yang saya lakukan selama ini. Ketika saya menjadi perdana menteri, semuanya diberikan kepada anak-anak saya. Namun ketika segala-galanya diberikan kepada anak-anak perdana menteri lain, anda tidak memaklumkan kerana individu tersebut merupakan orang yang baik,” kata Mahathir.
    Cuba tanya sekarang apa yang dibuat oleh Mahathir pada masa itu, sudah pasti dia tidak tahu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau TUN M jawab tak tahu atau tak ingat kira munasabah lah juga. Beliau sudah berumur 92 thn. Ni... Si najib yg kata tak tahu duit SRC masuk akaun dia ,apahal pulak. Tang belanja sakan ,tahu pula dalam akaun ada duit. Hehehekikikihahahakahkahkah

      Delete
    2. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
    3. Recycle lah banyak2 kali..

      Delete
    4. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahlahakkkktuih troll bapok tua..

      Delete
    2. Daripada berpantun lucah angkara berahi yg meluap~luap sehingga memperlihat kamu hilang kemaluan. Lebih baik kamu pergi kedai ,beli sabun Lux ( wangi sikit) bawak~bawak lah melancap. Masa nak pancut kamu hala anu kamu ke muka kamu sendiri. Hehehekikikihahahakahkahkah

      Delete
    3. Bro! Kejora ni bapok la bro, punai dia tersumbat dlm botol kicap. Skang kerja jual bontot. Dulu dia berlegar kat bangunan umno. Skang ni x ada function kat sana masuk sini cari pelanggan!

      Delete
    4. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
    8. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  8. Mahathir Ikut Gaya Anwar, Merepek Bukan-Bukan Dalam Prosiding
    Pengerusi Bersatu, Mahathir Mohamad sekali lagi ikut gaya bekas Timbalannya, Anwar Ibrahim ketika dalam satu-satu prosiding rasmi iaitu tidak menjawab soalan dengan betul sebaliknya melencong dan menyalahkan orang lain yang tidak ada kena mengena dalam isu yang sedang dibincangkan.

    Sepatutnya, beliau memberikan kenyataan kepada panel Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) berkenaan penglibatan beliau dalam skandal dagangan mata wang asing (FOREX) pada sekitar tahun 90-an ketika menjadi Perdana Menteri. Tapi, Mahathir sebut pasal lain dengan mempertikaikan penubuhan RCI untuk menyiasat skandal yang berlaku lama kira-kira 25 tahun lepas.

    Katanya, penubuhan RCI itu adalah untuk memberi tekanan kepada pengkritik Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tentang isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

    “Setakat pengetahuan saya, segala permasalahan berkaitan isu tersebut telah pun ditangani oleh Bank Negara Malaysia dengan memperkenalkan pelbagai langkah kawal selia selepas daripada itu, secara khususnya dengan penggubalan Akta Bank Negara Malaysia 2009 dan peraturan tertentu di bawahnya.

    “Walaupun sudah 25 tahun isu forex sudah berlalu dan dipercayai bukannya satu isu yang memerlukan perhatian atau membebankan masyarakat, namun secara tiba-tiba, bekas penolong gabenor BNM telah menyuarakan semula isu ini,” katanya di Istana Kehakiman Putrajaya, semalam.

    Taktik ini sama dengan Anwar kerana Mahathir cuba buat ‘diversion’ mengalihkan tumpuan dan pengaruh ahli panel RCI khususnya Pengerusinya, Tan Sri Mohd Sidek Hassan supaya khilaf dan pemikiran mereka menjurus kepada apa yang diperkatakan Mahathir bukan fokus utama RCI berkenaan.

    Ketika Anwar dalam perbicaraan liwat, dia bising dan kecoh kata tuduhan ke atasnya adalah kerana perancangan konspirasi jahat Mahathir pada masa itu untuk menjahanamkan karier politiknya ketika prosiding bicara dan tidak langsung membuat kenyataan membela diri ketika itu.

    Dua kali dibicarakan kes liwat, dua kali Anwar kata benda merepek yang orang ada niat jahat pada karier politiknya. Sampai sekarang pun kalau dilihat, riwayat politik Anwar tidak berakhir pun malahan makin ligat dan kini bekerjasama pula dengan Mahathir untuk sama-sama jatuhkan Barisan Nasional (BN).

    Dalam prosiding RCI, Mahathir yang merupakan saksi ke-24 kata, beliau tidak tahu Bank Negara Malaysia (BNM) jalankan urusniaga FOREX dan tak tahu ada kerugian sebanyak lebih RM30 bilion.

    Saksi lain yang utama pada zaman skandal ini berlaku pun beri kenyataan benda yang sama iaitu tak tahu menahu dan tidak pernah dimaklumkan.

    Mudahnya mereka ini buat kerja.

    ReplyDelete
  9. JANGAN SERAH NEGARA KEPADA “MR TAK TAHU” YANG CUCI TANGAN
    Benar juga pendapat seorang bekas pemimpin UMNO apabila dia kata Tun Dr Mahathir Mohamad suka buat perkara menggunakan orang lain atau pun pihak ketiga.



    Lebih buruk tabiatnya ketika berkuasa adalah, memberi arah dan menyuruh orang lain melakukannya dengan cuma menggunakan air liur sahaja tanpa sebarang hitam putih.



    Maka jika apa-apa terjadi, dia senang sahaja cuci tangan dan menafikannya.



    Orang yang kena jawab pula tentu tidak dapat membuktikan bahawa dia telah di arah.



    Itulah cara Tun Mahathir.



    Semalam di Istana Kehakiman Putrajaya, seperti yang di jangka Tun Mahathir menjawab dengan nada serba tidak tahu.



    Sebagai seorang yang boleh mengetahui cara bekas timbalannya, Datuk Seri Anwar Ibrahim melakukan kepada mangsanya di dalam bilik ketika meliwat tanpa orang melihat, tiba-tiba jadi bodoh dan biol tidak tahu apa-apa berkenaan kerajaan kepimpinannya sendiri.



    Wang derma RM2.6 bilion dia boleh tahu, tetapi wang rakyat lesap bawah batang hidungnya dia boleh tidak tahu pula.



    Malah kisah 1MDB dia boleh tahu macam-macam walaupun tidak bekerja di dalam pejabat 1MDB tetapi kisah wang rakyat hilang kerana judi mata wang ketika dia jadi Perdana Menteri, dia boleh tidak tahu pula. Bukan kecil jumlahnya – RM32 billion.



    Sebenarnya cara yang Tun Mahathir akan jawab di RCI sudah di tulis oleh seorang yang amat tahu “modus operandi” Tun Mahathir.



    Tun akan berlagak bodoh dan blur jika perkara menyepitkan dirinya, dan Tun akan berlagak maha tahu jika kepentingannya terhalang.


    Jika jawapan Tun di RCI semalam boleh di jadikan kayu ukur, maka jelaslah Tun Mahathir jangan di beri lagi dekat kepada kuasa.



    Biarlah dia bersilat dan berguling dalam pembohongannya sendiri, biar yang memujanya mencari alasan bodoh untuk menyokongnya.



    Pada PRU14 ini janganlah rakyat menyerahkan kuasa kepada orang yang akan jawab “tidak tahu” bila tersepit dan maha tahu segalanya bila ada kepentingan.



    Dalam “tidak tahu” nya, semua sahabat dan kroni mendapat faedah dan kekayaan.



    Selain itu anak dan kroninya juga mendapat faedah dalam keadaan dia jadi Perdana Menteri yang serba tidak tahu selama 22 tahun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kemungkinan Mahathir pada awalnya tidak di beritahu tentang perniagaan forex yang di jalanan olih BNM . Tambahan tiada satu pun enakmen yang mengatakan gerak laku yang di buat olih BNM terletak di bawah bidang kuasa Mahathir .

      Sedangkan 1MDB yang tertakluk dibawah kuasa Najib melalui artikel 117 penubohan 1MDB pun mengaku tidak tahu kemana perginya pelaburan 1MDB dijalankan .

      Sebab itu jawapannya setiap kali bercerita kes 1MDB hanya berkata "saya tak curi ".

      Delete
    2. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
  10. Madah si anon penuh berhelah,
    Carut dan lucah zikir harian,
    otaknya gila memang terserlah,
    Siang malam asyik meroyan,

    Astaghfirullah astaghfirullah

    ReplyDelete
  11. BUKAN SAJA MELAYU BERPECAH, UMNO JUGA BERPECAH
    KERANA DR M

    Naib Presiden Pas, Idris Ahmad membidas Tun Dr Mahathir Mohamad sebenarnya yang banyak memecahbelah orang Melayu, malahan perpecahan dalam UMNO juga berpunca daripada bekas perdana menteri itu sendiri.

    Idris berkata, semasa pentadbiran Dr Mahathir, orang Melayu paling teruk berpecah disebabkan terlalu mahu memegang kuasa sehingga sanggup melakukan apa sahaja.

    “Melayu paling teruk pecah zaman beliau. Bukan setakat Melayu berpecah, UMNO asal pun hancur.

    “Tiga Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Presiden terpelanting. Paku dulang, paku serpih, mengata orang dia yang lebih,” katanya dalam satu kenyataan.

    Idris merujuk ketika pengharaman UMNO pada 1987 sehingga menyaksikan penubuhan parti serpihan, Semangat 46 dan juga pemecatan tiga timbalan perdana menteri, Tun Musa Hitam, Allahyarham Tun Ghafar Baba dan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Menurut Idris lagi, Dr Mahathir apabila sudah hilang kuasa baharu sedar akan kesilapan lampau dilakukannya.

    “Tidak ada siapa berani sanggah fakta Tun, kerana dia berkuasa penuh. Siapa lawan siap. Sekarang apabila tidak ada kuasa baru Tun sedar Rabu, Khamis dan Jumaat.

    “Apa yang pemimpin UMNO buat sekarang kepada dia, hasil air tangannya,” katanya lagi.

    Semalam Dr Mahathir – melalui catatan di blognya – mendakwa Pas memecah-belahkan orang Melayu dan menyebabkan ahli keluarga berkelahi.

    Antara lain katanya, disebabkan fahaman Pas berlaku sembahyang dua imam, jenazah dikebumikan di tanah perkuburan berbeza dan kafir-mengkafir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berpecah kerana prompak...ade jugak melsyu bidooiss sokong prompak...

      Delete
  12. Puok UMNO atas tu dh gigil terok tu. Meroyan merawet.
    Md Nor buat kantoi laak.
    Dah laa Mohdx2 lambong lari p london.
    Deris PAS lupa Selasa.
    NRWSWEEK pagge SWAMP CROOK aka Penyangak Kubang. *Kubang apa tak tau laa.
    Video gogil depan Maharaja Tiram utk hantar Ufti pun tular hingga masok show LAWAK popular kt USA.
    Adoi...minggu ni saja berapa baldi punya kantoi cirit Tahek Low.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
    2. Yg ni gila meratib...mcm2 gila cai haprak umno bila RCI lingkop...hehehehe

      Delete
    3. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  13. PPBM KINI UMPAMA KAPAL YANG SEDANG KARAM
    Rasanya liang lahad dan kain kafan sudah boleh disediakan. Batu nisan pun sudah boleh ditempah. Nama pada batu nisan tersebut adalah Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), ‘anak kepada’ DAP.

    Ini kerana PPBM yang diasaskan oleh Mahathir pada 9 September 2016 itu sudah nazak dihujung nyawa. Sudah setahun, 10 hari usia PPBM. Ibarat rumah kata pergi, kubur kata mari. Lebih pendek nyawanya berbanding Semangat 46 dulu.

    Jumlah ahli pun tidak berani diumumkan berapa ramai? Syed Saddiq kata hendak umum pada November 2016, sudah hendak sampai November 2017 sudah. Senarai ahli PPBM tidak berani pun Syed Saddiq umum. Macam mana hendak jadi menantu Azmin kalau takut begini.

    Yang pasti, ramai sudah melompat keluar dari kapal PPBM ini. Memang ramai yang akan lompat bila tahu kapal hendak karam. Yang tidak tahu kapalnya hendak karam adalah Mahathir sahaja. Ini kerana, Mahathir sekarang ini sudah dilanda sindrom ‘tidak tahu” segala apa yang berlaku.

    Bermula dengan drama pergaduhan sesama sendiri. Memang pada awalnya PPBM nampak seolah macam bersatu – sebab itu perkataan ‘bersatu’ dipilih oleh 3M iaitu Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz.

    Itu pun nama bersatu itu pun ciplak motto UMNO “Bersatu Bersetia Berkhidmat” dan skrip lagu UMNO. Warna merah pun ciplak dari UMNO. Logo bunga raya diciplak pula daripada logo sebuah klinik botox. Memang sudah ditakdirkan, parti yang menciplak ini tidak akan tahan lama.

    Bukan bersatu yang menjadi amalan dalam PPBM. Mereka bergaduh dan berebut tempat dalam kapal PPBM. Pergaduhan yang terbuka dan diketahui oleh ramai orang.

    Dimulakan dengan orang kuat Mahathir iaitu Khairuddin Abu Hassan sebulan selepas PPBM ditubuhkan. Dengar kata gaduh sebab jawatan dengan Muhyiddin.

    Begitu juga Ezam Mohd Nor yang bertindak keluar PPBM tiga bulan selepas dia menyertai parti itu. Menurut sumber dia juga bergaduh kerana tidak dapat jawatan tinggi dalam parti itu.

    Satu demi satu kelopak parti bunga gugur layu. Di Baling, Kerteh, Pandan, Ipoh, Putrajaya Teluk Kemang, Rembau, Sik sudah ramai ahli PPBM sudah keluar parti. Baca pautan ini :

    Terbaru, empat orang kuat PPBM sudah keluar parti dalam tempoh tidak sampai 3 bulan. Mereka adalah Kamarulzaman Habibur Rahman, Anina Saadudin, Hamidah Osman dan Mastura Othman (PPBM Terengganu).

    Yang keluar ini berjawatan Setiausaha Kerja, Naib Presiden dan Ketua Srikandi. Bukan kecil kecil jawatannya. Semuanya sudah hilang kepercayaan dan mengakui kepimpinan PPBM amat mengecewakan.

    Barah keretakan dalam PPBM amat serius. Lihat bagaimana Anina sebut bahawa dia keluar PPBM kerana dia bukan keldai, lembu dan anjing. Siapa keldai, lembu dan anjing yang dimaksudkan Ainina itu?

    Keldai mana yang sebar cerita Ainina klimaks sampai empat kali itu? Atau keldai yang bergaduh besar dengan Hamidah?

    Malah pemimpin PPBM begitu ‘kuku besi’ sehingga memecat Anina daripada jawatan parti seperti seorang lanun menghumban kelasinya ke dalam laut. Ini yang Ainina sebut. Ainina kata pemimpin PPBM sudah macam lanun.

    Ini gara-gara Muhyiddin tidak mampu menjawab dan takut untuk berdebat dengan Anina apabila bekas Ketua Srikandi itu cabarnya untuk berdebat soal kepimpinan PPBM. Muhyiddin dianggap lanun oleh Ainina.

    Lanun yang sekarang ini menjadi nakhoda kapal PPBM yang sedang karam. Apa kata, Anina dan Hamidah tubuh sahaja sebuah parti baharu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buman umpama lagi...kapal bugis dah bocor...hampir nak karam...behehehehe

      Delete
    2. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  14. Mungkin parti ini khusus untuk golongan yang telah tertindas atau ditindas dalam PPBM seperti mana jejak langkah Ezam dan Khairuddin menubuhkan Parti Anti Rasuah yang kurang menjadi itu.

    Dengan populariti Anina sebagai ‘4 kali klimaks’, tidak mustahil parti baharunya itu dapat mengumpul lebih ramai pihak yang sedang muak dengan PPBM, Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz. Sudah pasti boleh bertanding di Langkawi tanpa diganggu lagi oleh Mukhriz.

    Anina harus bangun dari katilnya dan menjadi seorang tokoh politik agar dapat memberi cabaran buat Dyana Sofya dan Rara dari DAP. Mungkin inilah caranya untuk Anina dan Hamidah membalas dendam terhadap PPBM yang akan karam sedikit masa lagi.

    Apa boleh buat, inilah nasib yang menimpa parti yang dibuat secara tidak ikhlas dan hanya untuk kepentingan diri sendiri sahaja. Agenda Melayu sudah tidak lagi keutamaan Mahathir dalam PPBM, Mahathir sendiri cakap dalam Dewan Perhimpunan Cina bersama sama pemimpin DAP bahawa Ketuanan Melayu tidak lagi penting.

    Dalam kalangan parti yang ada dalam Pakatan Harapan, PPBM adalah parti yang lemah sekali. Paling sedikit kerusi dan paling sedikit ahli. PAN yang diketuai Mat Sabu lagi kuat dan ramai ahlinya dari PPBM. Oleh itu, Mahathir tidak layak mengaku dia sebagai “top dog” lagi dalam Pakatan Harapan.

    Semua orang tahu ‘top dog’ sebenar adalah DAP. Mahathir dan PPBM hanyalah alat DAP sahaja untuk memancing undi orang Melayu pada PRU14. Itu sahaja tujuan PPBM dikekalkan dalam Pakatan Harapan. Lepas itu, bergaduh besarlah nanti parti parti yang ada dalam Pakatan Harapan. Masing masing gila kuasa dan gila jawatan.

    Mahathir pula hanya tahu suatu benda sahaja, mahu jadikan anaknya sebagai Perdana Menteri. Benda lain semua dia tidak tahu sekarang ini. Rugi sampai RM32 billion dia tidak tahu. Yang dia tahu adalah jadikan anaknya sebagai PM.

    Parti PPBM yang baru berusia 59 kali Jumaat ini pun sudah hendak karam. Itu pun Mahathir tidak tahu. Padan muka, siapa suruh masuk parti yang hendak karam. Sekarang ini tenggelamlah bersama sama nakhoda yang tidak tahu itu sekali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kudis buta umno dah lari...bersatu bebas penyakit umno..

      Delete
    2. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  15. Tiada lagii kelibat muka, si Kadok bapok tua
    Apa si berok makyeh ini, sembunyii dlm gua
    Dgn hamba, langsong tak berani nak bersua
    Dia dgn boDoe, hamba beranii, satu lwn dua

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkahakkkruiihh piiirahhh troll bapok tua...

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  16. MAHATHIR TAHU TAK ANINA PERNAH DIKATAKAN ‘KLIMAKS 4 KALI’?
    ANINA SAADUDIN pernah mengemparkan tanah air apabila dituduh dan dikaitkan dengan isu ‘klimaks 4 kali’ yang dipercayai dibocorkan sendiri oleh ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) pada Disember tahun lepas.

    Makna ‘klimaks 4 kali’ tersebut adalah merujuk kepada ‘mesej seks’ yang tersebar dipercayai antara bekas Ketua Srikandi PPBM itu dengan bekas pembantunya sendiri menurut laporan FMT.

    Reputasi Anina yang juga merupakan pengasas kepada PPBM mula merudum jatuh apabila ‘klimaks 4 kali’ tersebut tular dan menjadi trending ke seluruh negara dalam masa tidak sampai 1 hari sahaja.

    Ini mengakibatkan Anina hilang jawatannya selaku Ketua Srikandi dan diketepikan dalam Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) PPBM.

    Tinggalkan Anina dengan isu lamanya itu. Mungkin sudah ramai yang melupakan ‘tragedi hitam’ tersebut yang telah menjangkau lebih 10 bulan lamanya.

    Apa yang lebih menarik untuk kita perkatakan adalah mengenai pengetahuan bossnya iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad sendiri.

    Adakah Dr Mahathir selaku Pengerusi PPBM dan juga idola Anina mengetahui tentang skandal ‘klimaks 4 kali’ yang dipalit dengan anak buahnya tersebut?
    ukan apa, Dr Mahathir pada prosiding RCI Forex semalam telah memberitahu para panel bahawa dia tidak tahu apa-apa tentang kerugian wang berjumlah RM31 bilion ketika dia bergelar Perdana Menteri.

    Logik itu, kita mahu bertanya dengan penuh sopan – adakah Dr Mahathir tahu tentang skandal seks yang dilibatkan dengan bekas pemimpin partinya sendiri iaitu Anina?

    Manalah tahu Dr Mahathir mempunyai bukti-bukti mikro tentang skandal seks Anina seperti mana yang dia tahu secara terperinci terhadap isu Datuk Seri Anwar Ibrahim memasukkan kemaluan ke dalam dubur bekas pembantu peribadi sendiri sekitar tahun 1999 dahulu.

    Bertanya tidak salah, yang menjawab tak semestinya betul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nsk kaitkan tahu dan tak tahu..hihihi..bodosnye cai..
      Jawapan kpd RCI najib yg paling sesuai ialah tak tahu...isu basi..

      Delete
    2. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  17. DULU MAHAFIRAUN, KINI MAHA U-TURN, SELAMANYA MAHA TAK TAHU
    Agak canggung apabila kita mula mengetahui, bagaimana seorang yang selama ini di”dewatarayakan” sebagai hebat dan terulung, mula sedikit demi sedikit terlerai ikatan kehebatannya. Satu demi satu, bukan dari mulut orang lain, tetapi dari mulut empunya diri.

    Merasakan dirinya sahaja betul, atau sememangnya mempunyai agenda peribadi, beliau sekadar memberi bayangan bahawa apa yang ditujukan kepada dirinya selama ini adalah benar. Mahafiraun, atau lebih tepat gambaran sikap kuku besi, diterjemahkan dengan luahan bekas-bekas ahli PPBM sendiri. Ia tidak mengejutkan, kerana bagi penulis, bila bicara soal Mahathir, it is all about Mahathir, not anyone else.

    Tidak cukup dengan itu, kenyataan oleh Dr. Mahathir kini sangat bercanggah dengan kenyataan-kenyataannya yang lalu. Contoh terbaru, bagaimana pada 2005 beliau mahu KWSP melabur di luar negara, kini pelaburan luar negara oleh KWSP dilihat seolah-olah seperti satu dosa. Juga terjadi dalam isu BR1M, apabila tunggang terbalik kenyataannya, sekaligus membuktikan inisiatif BR1M oleh pentadbiran Najib Razak adalah bertepatan sekali demi kesejahteraan rakyat.

    Selaku orang nombor satu negara ketika itu, bagaimana mungkin beliau tidak tahu tentang kerugian berbillion ringgit oleh Bank Negara Malaysia berhubung skandal urusniaga matawang asing. Itu belum kita tanyakan tentang PERWAJA, MAS, MISC dan sebagainya. Mungkin kita perlu bersedia dengan jawapan yang sama; TIDAK TAHU.

    Terfikir juga, bagaimana pula jika jawapan “TIDAK TAHU” itu terbit dari mulut Perdana Menteri Najib Razak. Tentu Dr. Mahathir orang pertama yang akan memberi komentar, selain Mahfuz Omar.

    Barangkali, dulu mahafiraun, kini maha u-turn, selamanya maha tak tahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Recycle...hihihi..

      Delete
    2. Kejora tak de daah recycle?..

      Delete
    3. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  18. Aduh....nak baca komen yg bernas jd malas..pnya la pnjang p&c
    Anyway esok minyak naik lagi ke

    ReplyDelete
  19. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr. J terpekik terlolong mengatakan PH penuh dengan LGBT .

      Tambahnya , penjumut UMNO/BN terdiri yang betul betul betina , yang betul betul jantan .

      Rupa rupanya terdapat juga walaunta yang tak dapat bedzakan yang mana belakang , yang mana depan .

      Delete
    2. Bro diny,

      Bapok ni sundal upahan j and co!

      Delete
    3. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
    4. Mr J tu kenal tak En Azlina JPM..

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  20. MAHATHIR PUNYA TERLEPAS PANDANG, MERUGIKAN RAKYAT RM 32 BILLION
    PENUTUP prosiding RCI Forex hari ini diakhiri dengan Mahathir akhirnya dilaporkan “mengakui” kecuaian sehingga negara dan rakyat kerugian RM 32 billion dalam kerugian perdagangan Forex era 90-an. Sudah tentu cara mengaku tu bukan direct tapi indirect, dengan mengatakan dia terlepas pandang.

    Iyalah sangat terlepas pandang, sampai RM 32 billion lesap, tinggi betul kosnya kepada rakyat bila Mahathir terlepas pandang ya.

    Pada penulis sendirlah, ini bukan terlepas pandang tapi lebih kepada kecuaian. Seorang Perdana Menteri kalau tak sedar RM 32 billion hilang itu bukan terlepas pandang, tapi kecuaian. Tiada manusia dalam dunia boleh terima alasan sebegitu keluar dari mulut pemimpin apatah lagi yang sedang berusaha untuk menjadi Perdana Menteri semula.

    Itu belum kita masuk lagi bagaimana 2 kali kemelesetan ekonomi melanda negara ini sepanjang 22 tahun pemerintahannya. Itu apa nak cakap tu, terlepas pandang juga? Kena ingat ni, bukan semua negara Asean terjejas oleh krisis kewangan Asia 1997, Brunei, Vietnam dan Singapura tak kena. Samalah kesnya bila ia akhirnya selesai, bukan kita saja yang berjaya keluar dari kemelesetan itu, negara terjejas lain pun keluar juga.

    Justeru, inikah dia orang yang macai Pakatan nak jadikan semula sebagai Perdana Menteri? Dah habis akal ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak repot polis?

      Delete
    2. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  21. MAHATHIR & SELECTIVE MEMORY
    BUDAK tadika bolehlah percaya seorang Perdana Menteri dan Menteri Kewangan tidak tahu rizab merosot lebih separuh dari yang sepatutnya. Itu pun kena tengok tadika mana, kalau tadika Kemas harapan percaya tu besar, tapi kalau tadika swasta ni, silap-silap kena gelak dengan budak-budak.

    Perancangan perbelanjaan kerajaan persekutuan tak dapat tidak mesti melihat kepada rizab Bank Negara atau di negara lain dipanggil bank pusat. Dasar-dasar kewangan yang ditentukan Bank Negara mesti terlebih dahulu dibincangkan di peringkat kabinet untuk mendapat kelulusan sebab ia membabitkan polisi kerajaan.

    Kalau Bank Negara boleh buat semua keputusan mengenai polisi kewangan tanpa kerajaan diberitahu mengenainya terlebih dahulu, itu seperti wujud kerajaan dalam kerajaan. Siapa pun Perdana Menteri dan Menteri Kewangan yang membiarkan keadaan ini berlaku adalah seorang yang sangat tidak bertanggungjawab.

    Sistem pentadbiran di Malaysia ada 3 cabang pemisahan kuasa, Eksekutif; Parlimen; Kehakiman – Bank Negara bukan salah satu daripadanya sehingga nak kata kerajaan tak boleh masuk campur langsung dalam operasi mereka!!

    Rizab bank negara atau apa nama sekalipun adalah wang rakyat, diurus oleh kerajaan yang dipilih oleh rakyat. Rakyat tidak memilih siapa Gabenor Bank Negara, rakyat memilih kerajaan yang kemudian melantik Gabenor Bank Negara untuk menguruskan wang rakyat ini.

    Bercakap tentang Mahathir, dia bukan sekali ini terlibat dalam siasatan Suruhanjaya Diraja. Sebelum ini Mahathir terlibat dalam RCI mengenai pemberian IC kepada pendatang asing di Sabah. Itu ceritanya lagi lama – 1985, tapi jarang yang kita dengar Mahathir guna alasan tak tahu macam dalam RCI Forex sekarang, tak ingat tu banyaklah.

    Ini namanya memori berpilih.

    ReplyDelete
  22. Assalamualaikum Terima kasih admin kerana siarkan kisah saya .. Terlebih dahulu saya nak minta maaf jika apa yang saya luahkan ini ada sesetengah pihak yang tidak suka.. Saya cuma nak tanya pendapat dengan semua orang yang sudah berumahtangga.. saya dah kahwin 3 tahun dan mempunyai 1 orang anak.. Masalah yang saya hadapi sekarang ini ialah tentang suami saya.. Sejujurnya saya cakap yang saya ni sedikit pembersih lah orangnya.. saya tak boleh nak hidup dengan suami saya yang agak pengotor.. sampaikan saya sendiri dah tak ada nafsu nak bersama dengan dia lagi.. apa yang saya perasan Tentang Dia dia suka Biarkan kuku kaki dia panjang-panjang sampai hitam.. Lepas tu bila nak bersama tu faham-faham sajalah.. memang seram lah rasanya sampai nak nangis pun ada.. Lepas tu dia ni jarang gosok gigi tau.. 2 3 hari baru sekali dia gosok gigi.. Kau rasa apa perasaan aku hahahaha.. bukan tu aje boxers ataupun spender yang selalu dipakai itu sama juga 2 3 hari baru tukar.. saya Geli tahu tak.. seluar jean pula kalau dia pakai dia takkan terus nak basuh.. dia akan simpan seluar yang dia dah pakai dekat belakang pintu banyak-banyak.. Dia ingat saya ni tak rimas dan bau busuk ke dalam bilik tu.. kalau bab pasal kebersihan diri tu Jangan cakaplah.. taik telinga pun tak nak bersihkan.. sebulan sekali macam tu baru bersihkan sekali dia korek Oh mak aiii Jangan cakaplah boleh koma tahu.. lepas je korek telinga datanglah lap dekat saya pula.. duduk dalam bilik hisap rokok Lepas tu simpan Abu rokok dalam bilik banyak-banyak.. banyak lagi pasal dia tapi saya dah tak larat dah nak taip hehehe Saya bukan tak pernah tegur dia ..dah banyak kali dah saya tegur.. sampaikan setiap sudut setiap tempat saya tulis nota n tampal.. tapi dia tak makan saman jugak. Jujurlah saya cakap saya dah tak boleh dah nak bersama dengan dia bila dia minta.. saya gelilah saya tak ada nafsu dan saya tak boleh nak terima dengan sikap Pengotor dia tu.. Macam mana ya Saya nak ubah sikap suami saya??
    Pembetulan dari kisah tadi admin
    *** kuku tangan dan kuku kaki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puan,

      Penyakit suami puan mmg memberi masaalah. Satu cara utk menyedarkan suami puan adalah dgn gunakan "reverse physcology" iaitu dgn buat benda yg sama suami puan buat. Dgn cara ini dia akan sedar akan perkara yg perlu dia perbaiki.

      Atau puan boleh suruh dia tinggalkan saja parti umno kerana org umno mmg pengotor dan jijik!

      Harap dapat membantu.

      Delete
    2. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
    3. Tu pon recycke dari bapok kejora...

      Delete
    4. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  23. MAHATHIR: DARI MAHA TAHU KEPADA MAHA TIDAK TAHU
    Che Det dan Tak Tau
    (Dari Maha Tahu kepada Maha Tidak Tahu).
    Bila kena batang hidung sendiri semua dia tak tau.

    Bank Negara Hilang RM 30 Bilion dia tak tau.

    Perwaja rugi dia tak tau.

    Ada perjanjian sulit antara kerajaan dan Tajudin Ramli ketika diarahkan beli MAS dengan harga mahal, dia tak tau juga.

    Petronas bail out syarikat anak dia pun dia tak tau.

    Tanah Lumba Kuda yang dibeli dengan harga mahal oleh Petronas dari AK pun dia tak tau.

    Ibrahim Libya kena tembak pun dia tak tau.

    Tapi sebab nak jatuhkan Najib Razak, yang arab songlap duit syarikat asing di luar negara pun dia tau dan kata salah Najib Razak.

    Kalau semua tak tau tak payahlah sibuk nak betulkan Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  24. MAD/Gilo..ekauuuuuuuu datang umah orng ekauuuuuuuuuu sonang2 jerr ..boleh berjoget di sini,berdodang sayang pulaq tuuuu

    ReplyDelete
  25. Hati dan mulutnya sama sama puaka,
    Siang malam diulang carut dan cerca,
    Apakah mengharap menghuni neraka,
    Bertaubat lah anon sebelum ditimbang neraca,

    Astaghfirullah astaghfirullah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
    2. Blm habis sigila ni meratib..

      Delete
    3. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  26. ekauuuuuuuuuu,ikut tak perkembangan perbicaraannya oooooooooo lupo den ekauuuuu "cut % paste "jerr"

    PERBEZAAN KEHILANGAN WANG INI DGN NAJIB IBARAT LANGIT DAN BUMI.
    pertamo:
    Forex adolah BISNESS/1MDB Adalah money Loundering.
    Keduo.
    Pengendalian Bisness dibuek di BNM,manakal 1MDB satu entity baru disetupkan pandai2 diri shj.
    Ketigo
    BNM Sudah ado orginisasinya sendiri,seluruh dunia bank2nya buek bisness forex,ada hala-tuju bisness.Parlimen mengesahkan kewujudan BNM.mANAKALA 1MDB disetupkan,tiada kajian menyeluruh untuk pengesahan parlimen,orginisasinya hanyalah kawan2-rakan2 kenalan shj.apa bisnessnya,penyata keewangannya?TAKAAAAADA.
    Keempat:
    Forex hanya yg pakar shj buek kerja,manakala Najib sebagai pm/menteri keewangan /rosmah terlibat cara langsung dlm 1mdb.
    kelima:
    forex adat bisness ada untung ruginya,dikhabarkan ang yg rugi dikembalikan balik,manakala 1mdb ruginya shj,bayaran balik melalui rakyat GST.
    KEENAM
    bNM-Forex hanya ketua dan pakar2 trader yg terlibat,manakala 1mdb anak-beranak,anaktiri,jolo,ramai kenalan terlibat.
    ketujuh
    forex hanya di malaysia shj,manakala 1mdb sisatan di 6 buah negara.
    kelapan
    Tiada asset dicuri/asset/money laoundring berada di usa dan banyak tempat.
    kesembilan.
    siti hasmah-tiada pinkdiamond,manakala 1mdb ada filem lucah hollywood,learnardo decarpio,mirander kerr,reza aziz

    ONCE for ALL

    tUN TAK HADIAHKAN GST DISEBABKAN RUGI BISNESS UNTUK RAKYAT dan cover balik,MANAKALA NAJIB dGN KEBIJAKSANAANYA yg taktahu apa bisnessnya MENGHADIAKAN GSSST UNTUK RAKYAT dan HUTAAANG HAMPIR 1 TRILLON untuk 7 keturunan nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
  27. Tun Mahathir buat-buat lupa
    USTAZ IDRIS AHMAD 19 SEPTEMBER 2017
    TUN Mahathir kata kerana kewujudan PAS Melayu berpecah. Bukankah sebelum adanya Umno 1946, sudah ada Parti Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM) pada 17 Oktober 1945 yang ditubuhakn di Ipoh Perak. Pimpinan awalnya Mokhtarudin Laso, Dr Burhanudin Alhelmi, Ahmad Boestaman, Ustaz Abu Bakar Al Baqir.

    Persoalannya Umno dengan PKMM siapa beranak dulu. Parti mana yang pemecah orang Melayu, PAS atau Umno? Melayu paling teruk pecah zaman beliau. Bukan setakat Melayu berpecah, Umno asal pun hancur. Tiga Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Presiden terpelanting. Kata dulang, paku serpih, mengata orang dia yang lebih.

    Apa hendak hairan dengan Tun Mahathir fakta sejarah pun dia putar belit. Dulu Tun pernah sebut PAS ditubuh oleh penjajah. Dia cuba hendak padam sejarah bahawa Umno sebenarnya dalam dakapan penjajah.

    Ketika semua parti politik kiri diharamkan oleh penjajah Inggeris 1948, Umno hidup segar bugar. Tidak ada siapa berani sanggah fakta Tun, kerana dia berkuasa penuh. Siapa lawan siap. Sekarang apabila tidak ada kuasa baru Tun sedar Rabu, Khamis Jumaat.

    Apa yang pemimpin Umno buat sekarang kepada dia, hasil air tangannya. Insya-Allah umur Tun Mahathir panjang sebagaimana doa Almarhum Ustaz Fadhil Nor. Biar Tun Mahathir tengok hasil kerja tangannya selama 22 tahun.

    Yang paling kelakar demi cita-cita politik, Tun Mahathir sanggup pakai tag "Free Anwar". Siapa yang aib DS Anwar? Mata DS Anwar lebam pun dia kata Anwar yang cedera sendiri. Siapa yang perosok DS Anwar dalam penjara? Sekarang beliau U turn 360 darjah. Sejahtera Bersama Islam, bersama Gagasan Sejahtera

    ReplyDelete
  28. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  29. Kenali musuh Islam sebenar
    RIDHUAN TEE ABDULLAH 18 SEPTEMBER 2017
    PAS bukan sahaja patut mempertahankan kerusinya, malah menambah lagi kerusi sedia ada dalam PRU 14. Menang kalah, belakang cerita. Semua maklum bahawa, sebelum wujudnya pakatan pembangkang, PAS sudah bertapak di kesemua kerusi majoriti Melayu, berhadapan dengan komponen BN (Umno). PAS tidak perlu melayan parti nyamuk, seperti PAN.

    Sejak tertubuhnya PKR, banyak kerusi PAS terpaksa dikorbankan, termasuk kawasan kubu kuat PAS, terutama Kelantan, Terengganu, Kedah dan Perlis. Logiknya, tidak satu pun kawasan yang patut diberikan, tetapi atas dasar setiakawan, PAS berkorban.

    Kini, PAS diminta berkorban lagi walaupun tidak berada dalam Pakatan, untuk memberi laluan kepada PAN, bagi mengelakkan pertandingan tiga penjuru.

    Sepatutnya PKR dan ultra kiasu memberi laluan kepada PAN kerana sekapal. Persoalan, di manakah PAN akan bertanding, jika bukan di kawasan PAS? Jika ini berlaku, ultra kiasu tidak akan mengundi PAS dan memberikannya kepada PAN. Sebab itu, PAN amat yakin bahawa mereka boleh menang.

    Ultra kiasu dari awal lagi sudah mengumumkan akan meletakkan calon di lapan Dun Selangor yang dimenangi oleh PAS. PAS membidas dan mengisytiharkan ‘perang’ akan mempertahankan kesemua kerusinya. Perisytiharan ‘perang’ dijawab dengan bongkaknya oleh ultra kiasu.

    Mereka amat yakin akan menang lapan kawasan PAS dengan meletakkan calon Melayu celup, dalam rangka strategi untuk menjadi Menteri Besar Selangor. Sebab itu ultra kiasu sudah bersedia awal dengan melantik calon Melayu celup sebagai calon Ahli Majlis Ampang Jaya walaupun tidak tinggal di Ampang.

    Psywar dan psyop ini amat licik. Saya amat mengharapkan, jika berlaku pertandingan sebegini, Umno akan mengundurkan diri dan pakat-pakat membenamkan ultra kiasu, bagi PAS mempertahankan kerusi lamanya.

    Itu sahaja cara untuk menunjukkan keikhlasan Umno yang menghulur tangan ke arah kerajaan perpaduan. Umno dan PAS perlu sedar bahawa ultra kiasu adalah musuh yang paling bahaya hari ini.

    Ingatan ini turut ditujukan kepada Melayu PKR. PKR boleh dikatakan ‘kuat’ hari ini disebabkan PAS memberikan laluan dan mengundi PKR. Jika tidak, PKR putih mata. Justeru, jangan berlagak. Mungkin PKR akan berkata, PAS menang banyak kerusi disebabkan oleh PKR mengundi PAS.

    Jawapannya, PKR tidak ada pilihan melainkan mengundi PAS kerana Umno sudah menjadi seteru mereka selepas Anwar Ibrahim ditendang keluar. Lagipun, PAS sudah terlibat dalam politik, sejak sistem pilihan raya diperkenalkan. Bukan seperti PAN. Baru setahun jagung, begitu berani meminta itu dan ini.

    Saya tidak nampak Majlis Perjanjian Pakatan Harapan 2015 dan Deklarasi Rakyat menguntungkan Islam, melainkan ultra kiasu. Sampai bila kita harus diperbodohkan oleh ultra kiasu demi kuasa? Ultra kiasu akan terus memperalatkan orang Islam untuk menguburkan PAS.

    Maka alasan kebobrokan Umno BN dan PAS digunakan bagi tujuan mendapat kuasa. Apabila kuasa diperoleh nanti, lihatlah apa yang akan berlaku, seperti realiti di Pulau Pinang. Melayu ke mana, Islam di mana? Wakil rakyat PKR sudah ditendang keluar daripada memegang jawatan dalam syarikat kerajaan di sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. fantasy,cerita duduy anak nak tidor

      Delete
    2. Salam untuk Pak Ridzuan Tee...
      Anda sebenarnya terperangkap antara
      kecelaruan bangsa yang menyakiti.
      Situasi politik negara sewaktu ini
      tidak sesuai untuk anda. Bawakan berehat.
      Jangan memaksa diri memilih feri yang
      tersilap .Terkadang-kadang kita perlu
      batalkan pelayaran kerna lautan sedang
      bergelora.

      IKHLAS

      Delete
    3. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
    4. Reduan dah kluar mca...sekarang parti mana?

      Delete
    5. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  30. Justeru, saya harap Melayu PKR bertindak rasional dalam hal ini. PAS berhak mempertahankan kerusi yang mereka menangi memandangkan itu hak mereka. Sekadar peringatan untuk Umno, tidak mustahil PAS menambah kerusi dalam PRU 14 jika Umno masih tidak berubah.

    Perkasa sudah mengingatkan orang Melayu agar berwaspada dengan percubaan ultra kiasu bagi mengambil hati orang Melayu menjelang PRU14. Walaupun ultra kiasu sering berkata partinya berbilang kaum, berasaskan perlembagaan, tetapi berapa kerat muka Melayu.

    Kepimpinan tertinggi mereka adalah muka-muka yang mahu menjahanamkan Melayu. Lihatlah bapa mereka di Singapura, adakah Melayu diberi peluang dalam jawatan membuat keputusan, polis, imigresen dan tentera, misalnya. Jawapannya, putih mata.

    Baru-baru ini, saya bersama rakan, pergi ke Singapura menggunakan jalan darat atas urusan peribadi. Sampai di Imigresen Woodland, saya diminta turun. Pemeriksaan dilakukan. Saya dilayan seperti pengganas. Gambar dan cap jari saya diambil. Setelah lebih dua jam bersoal jawab, datang surat mengatakan, saya tidak dibenarkan masuk ke sana.

    Alasan tidak diberikan. Tetapi saya yakin ia amat berkaitan dengan komen saya terhadap ultra kiasu selama ini. Lihatlah pakatan mereka. Saya pun di escort sampai melepasi Tambak. Saya tidak rugi satu sen pun tidak ke Singapura. Cuma, saya hanya mahu mengingatkan betapa bahayanya ultra kiasu.

    Wahai umatku, inilah perjuangan. Sedikit sangat, jika dibanding dengan apa yang dilalui oleh Baginda Rasulullah SAW. Kenalilah ultra kiasu sebenarnya. Mereka tidak akan puas selagi negara ini tidak berada dalam genggaman. Jangan disokong, termasuk majlis peguamnya, kerana mereka musuh Islam yang nyata

    ReplyDelete
    Replies
    1. uuuuuuuuuuuuuuuuuaappppppppppppp........nak tidorrrrrr

      Delete
    2. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
  31. Dia buat blog tuan shah macam blog dia sendiri.
    sahabat2 rakan2 jika setuju,kita align dgn tuan shah to think on how to get rid this scrap ni..
    salah satu,to find software yg boleh buat..
    any suggestion frens..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
    2. Setuju...si gila ni jual kepada benggali pon ok jugak..

      Delete
    3. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  32. Orang Melayu kalau publisiti murahan cukup minat, yang makan gaji haram, tipu mc, masuk lambat balik awal urus anak, guna harta pejabat meniaga online, datang punch in pastu hilang pegi urus bisnis luar tak kisah pula ye

    ReplyDelete
  33. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  34. Pembelotan Mat Taib: Cerita Mengarut Jahabar Sadiq
    Jahabar Sadiq dari The Malaysian Insight lakukannya sekali lagi. Hari ini dia keluar dengan cerita tidak masuk akal sekali lagi, yang boleh anda baca di bawah. Jahabar mesti minum terlalu banyak arak malam tadi dan masih lagi mabuk kerana dia pasti masih khayal.

    Menurut Jahabar, ‘sumber’ beliau memberitahunya bahawa pembelotan Muhammad Muhammad Taib a.k.a. Mat Taib semalam sepatutnya bersama dengan lapan orang ADUN Pakatan Harapan atau ADUN. Walau bagaimanapun, itu tidak berlaku, kata Jahabar, dan akhirnya Mat Taib belot seorang sahaja.

    Jahabar mesti pergi ke Sekolah Kewartawanan Clare Rewcastle Brown. Siapa yang disebut sebagai sumbernya ini? Namakan mereka. Janganlah seperti Laporan Sarawak yang selalu bercakap mengenai sumber yang tidak disebutkan namanya, yang hampir dengan siasatan, mengikut dokumen yang mereka lihat, dan sebagainya. Itulah jenis pelaporan klasik Clare Rewcastle Brown: yang banyak bercakap tetapi kosong.
    Yang lebih penting lagi, Jahabar berkata lapan ADUN Selangor seharusnya telah berhijrah bersama Mat Taib. Jika anda tahu terdapat lapan ADUN maka, tanpa ragu, anda akan tahu siapa mereka.

    Namakan mereka! Mengapa melaporkan lapan ADUN tanpa nama?
    Kami mencabar Jahabar Sadiq untuk menamakan sumber yang disebutnya dan juga menamakan lapan ADUN Pakatan Harapan itu dan menceritakan rahsia di sebalik pembelotan Mat Taib semalam – kisah sebenar, bukan kisah dongeng dari Jahabar Sadiq.

    Hanya dua minggu lalu, Mat Taib bertemu dengan ketua Umno Selangor, Noh Omar dan Azeez Rahim di Mekah. Mat Taib dan Noh Omar adalah kawan lama dari sekolah jadi hubungan mereka masih sangat mesra walaupun perbezaan politik mereka.

    Dalam perbualan mereka, Mat Taib merungut tentang masalah yang dihadapi beliau. Beliau berkata DAP secara praktikal adalah pembuat keputusan dalam Pakatan Harapan dan selebihnya perlu melakukan apa sahaja yang diputuskan oleh DAP. “Pakatan Harapan yang sebenarnya Pakatan Cina,” kata Mat Taib. “Melayu hanya baruah Cina.”

    Mat Taib kemudian memberitahu Noh Omar dan Azeez Rahim tentang rasuah yang berleluasa dan terang-terangan di Selangor. “Azmin teruk, lagi teruk dari aku,” kata Mat Taib, yang menyebabkan Noh Omar dan Azeez Rahim tergelak. Sekurang-kurangnya Mat Taib jujur tentang ketidakjujurannya.

    Mat Taib berkata beliau tidak boleh mendapatkan kelulusan kerajaan negeri untuk membangunkan tanah Yayasan FAS di Kelana Jaya melainkan jika beliau bersetuju membayar Menteri Besar Selangor Azmin Ali ‘komisyen di bawah meja’.

    “Azmin nak ambik daging, tinggal aku tulang je,” kata Mat Taib dengan nada marah. Mat Taib menjelaskan bahawa Azmin sedang merancang untuk mengambil alih dari Dr Wan Azizah Wan Ismail untuk jawatan presiden PKR. “Sebab tu dia makan keliling,” kata Mat Taib. Dan Azmin akan memastikan bahawa hanya orang dia sahaja dipilih sebagai calon dalam pilihan raya umum akan datang untuk menjadikan Wan Azizah ‘bersendirian’ dan mengepung beliau dengan orang-orangnya.

    Noh Omar dan Azeez Rahim kemudian bertanya kepada Mat Taib mengapa dia terus membuang masa di Pakatan Harapan. Mengapa tidak kembali kepada Umno? Itulah masanya, hanya dua minggu yang lalu, idea Mat Taib untuk kembali ke Umno telah diperkatakan. Dan ini berlaku di Mekah dan tiada kena mengena dengan ‘Selangor Move’ à la ‘Perak Move’, sebagaimana yang dikelirukan oleh Jahabar Sadiq. Bagaimanakah dalam masa dua minggu mereka dapat merundingkan pembelotan Mat Taib bersama-sama dengan lapan ADUN Selangor? Itu tidak boleh dilakukan antara 31hb Ogos dan semalam.
    Ia adalah mengenai mengapa beliau meninggalkan Pakatan Harapan dengan rasa tidak puas hati. Inilah yang sepatutnya diperkatakan oleh The Malaysian Insight. Dan Mat Taib hanya satu lagi siri pembelotan dari Pakatan Harapan. Dan menurut sumber kami (Malaysia Today juga boleh menulis seperti The Malaysian Insight dan Sarawak Report), terdapat banyak lagi pembelotan yang akan datang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejira recycle citer auta...

      Delete
    2. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  35. Kenapa Perdana Menteri Najib Tun Razak mahu jadikan ‘episod Perak’ di Selangor, seperti bagaimana dicadangkan Jahabar Sadiq? Pilihan raya umum akan datang sudah hampir. Jika anda ingin menggulingkan kerajaan negeri melalui pembelotan anda lakukan pada permulaan tempoh dan bukan pada akhir tempoh. Najib tidak akan bodoh untuk mengambil alih Selangor hanya beberapa bulan sahaja. Lebih baik membiarkan sahaja Selangor dan kemudian mengambil alih kerajaan dalam pilihan raya umum, yang boleh berlaku jika Umno Selangor membuat kerjanya dengan betul.

    Selangor lemah dan sedia untuk pengambilalihan. Satu-satunya masalah ialah Umno dan Barisan Nasional Selangor bukannya lebih baik daripada PKR dan Pakatan Harapan Selangor. Jadi bukan pertandingan untuk tempat pertama tetapi pertandingan untuk tempat terakhir. Selangor bukan untuk Pakatan Harapan untuk menang

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak ambil selangor dari pakatan?..r u day dreamn'

      bukan senang,pengundi2 selangor majority adalh educated, there's no such thing tunjuk publicity pkr/ppbm masuk umno, boleh influence voters no way man.
      2008 berapa ramai top gun pkr cabut lari timbalannya..chandra muzaffar/ezam/ruslan kassim..tv3 putar siang malam siap rewind lagi..tapi kalah juga.
      2013 PR13..Pun sama setiausaha agong belah,ditunjuk ditv ahli2 pkr bergaduh,orang2 india belah pkr...Menang juga hingga 2/3 majority.

      Conclusion majority voters dlm selangor..
      WELLLLLLLLLL INFORM.
      Qalashh

      Delete
    2. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
    3. Najib ni pencuri. Bukan pemerintah. Dalam 1 hari dia boleh curi 100b KWSP bagi pada Trump.

      Delete
    4. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  36. SEPTEMBER 18, 2017

    7
    Perdana Menteri @NajibRazak Yang Mengadakan Sidang Media Parti, Kenapa Pembangkang Yang Melompat?
    Mungkin inilah 'Lembu', 'Kaldai' dan 'Anjing' yag dikatakan oleh bekas ahli Parti Chap Bunga, Ainina Saadudin ketika berucap semasa meninggalkan parti dua hari lepas. Mungkin Ketua Armada, Parti Chap Bunga ini terlalu mentah untuk membicarakan tentang Sidang Media bagi pembubaran Parlimen.

    Perdana Menteri memanggil perjumpaan Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO untuk mendapatkan kembali persetujuan menerima kembali TS Muhammad Taib. Di dalam kes TS Muhammad Taib, adalah penting persetujuan daripada Ahli MKT diperolehi memandangkan sebelum TS Muhammad Taib keluar dari UMNO, beliau adalah orang yang penting dalam hireiki parti.

    Inilah pembangkang, bila dibuat pengumuman, dikatakan tidak penting. Jika tidak dibuat pula, dikatakan keputusan tidak mengambil kira pandangan dan persetujuan Ahli MKT UMNO. Perlu diingat pentadbiran parti UMNO bukanlah dibuat melalui 'Whatsapp Group' sahaja seperti parti PKR dan Parti Chap Bunga.

    Kedua, takkanlah pembangkang tidak mengetahui tatacara Sidang Media atau pengumuman pembubaran Parlimen? Syed Saddiq lainlah. Dia bodoh. Membubarkan Parlimen adalah urusan Kerajaan bukan parti UMNO. Perdana Menteri akan menghadap YDP Agong, mengadakan Mesyuarat Kabinet yang terakhir sebelum mengumumkan pembubaran Parlimen di Jabatan Perdana Menteri.

    Ketiga, pastinya semua pemimpin-pemimpin komponen Barisan Nasional akan dijemput ke majlis tersebut. Sekalipun sudah mendapat perkenan daripada YDP Agong, adalah tidak munasabah pengumuman mengenainya dibuat di PWTC dan pada hari minggu dan cuti hari Ahad. Tidak mungkin pengumuman dibuat tanpa kehadiran Anggota Jemaah Menteri. Namun apabila sidang akhbar dipanggil bersama Majlis Tertinggi UMNO, dibuat di Ibu Pejabat parti di PWTC, maka ianya pasti adalah hal parti dan politik.

    Kenapa pembangkang bodoh sangat. Kalau Syed Saddiq, saya boleh terimalah. Ini Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali juga turut terkena 'troll' daripada Perdana Menteri. Lihatlah posting di laman sosial Twitter beliau bagaimana beliau meroyan. Sekali-sekala Perdana Menteri bergurau pada hari Ahad, janganlah emosi sangat.

    Azmin Ali mungkin terlupa, apabila TS Muhammad Taib menyertai PKR, beliaulah intan dan berlian. Apabila beliau meninggalkan parti berkenaan, beliau menjadi surat khabar lama. Mungkin Azmin Ali terlupa kata-katanya dahulu, saya tolong ingaatkan balik

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak ambil selangor dari pakatan?..r u day dreamn'

      bukan senang,pengundi2 selangor majority adalh educated, there's no such thing tunjuk publicity pkr/ppbm masuk umno, boleh influence voters no way man.
      2008 berapa ramai top gun pkr cabut lari timbalannya..chandra muzaffar/ezam/ruslan kassim..tv3 putar siang malam siap rewind lagi..tapi kalah juga.
      2013 PR13..Pun sama setiausaha agong belah,ditunjuk ditv ahli2 pkr bergaduh,orang2 india belah pkr...Menang juga hingga 2/3 majority.

      Conclusion majority voters dlm selangor..
      WELLLLLLLLLL INFORM.
      Qalashh

      Delete
    2. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
    3. Dah kantoi Najib kuat main belakang.

      Delete
    4. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  37. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Usah nak bersembunyi dibalik nama tikus lain semata mata nak post komen untuk kelirukan admin la kejora! Datang dari ip yg sama. Baik hentikan sebelum terlambat!

      Delete
    2. Cai2 sudah mula balik, kotor punya muslihat
      Digunakan balik kopipes, budaya tidak siihat
      Ini semata2 supaya admin lihat hamba jahat
      Budin pasti ambil tindakan selepas dia rehat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    3. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  38. SAMA-SAMA KITA BENAM PARTI PAS
    MASA PRU NANTI,
    SEMOGA MEREKA TIDAK TIMBUL LAGI,,,

    'INGAT,SEMASA BERTEMUNYA DAJAL DAN AL-MASIH,
    DI BELAKANGNYA (DAJAL) ADA 30,000
    PENGIKUT YANG BERJUBAH HIJAU'

    PANDAI GAK YAHUDI PILIH WARNA HIJAU!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
  39. Adun PKR lompat parti sekadar cerita rekaan BY RAFIZI
    Dakwaan kononnya terdapat lapan Adun PKR akan melompat parti menyertai Umno bersama bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Muhammad Taib, tidak benar.

    Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli berkata, berita itu hanya rekaan semata-mata yang dibuat pihak tertentu.

    “Berita itu tidak betul. Saya pun tidak pernah dengar. Tidak ada langsung desas-desus. Kita sekarang sedang sibuk membuat persediaan menghadapi PRU14.

    “Saya rasa, cerita itu sengaja direka untuk mengurangkan rasa malu, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak (atas pengumuman Muhammad yang menyertai Umno),” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

    Kelmarin, sidang media khas diadakan untuk mengumumkan penyertaan Muhammad kembali kepada Umno.

    Terdapat laporan portal berita mengatakan, Muhammad sepatutnya membawa lapan Adun PKR dan 13 Adun Pas bersama menyertai Umno, namun hanya beliau yang muncul pada sidang media, berkenaan.

    Muhammad sebelum ini keluar daripada Umno untuk menyertai Pas pada 2013, sebelum meninggalkan parti tersebut dan bersama PKR pada tahun 2015.

    Sementara itu, Pengarah Strategi PKR, Sim Tze Tzin turut menafikan laporan berkenaan dan menyatakan ia hanya cerita dongeng yang sengaja direka-reka untuk menutup malu sidang media yang dibuat Najib, kelmarin.

    Dalam pada itu, Rafizi menghormati keputusan Muhammad meninggalkan PKR. Ketiadaan beliau untuk bersama Umno bagaimanapun, tidak menjejaskan PKR.

    “Cuma saya terkilan kerana kami banyak meluangkan masa turun ke kampung-kampung bersama (berkempen) . Saya tahu jiwa beliau rapat dengan orang kampung.

    “Beliau rasa, Umno adalah platform terbaik untuk membela orang Melayu dan penduduk kampung. Saya hormati pandangan beliau. Pendekatan PKR dalam membela orang Melayu berbeza dengan yang dibawa Umno,” katanya.

    ReplyDelete
  40. NILAH MESEJ YANG AZMIN ALI TAKUT KELUAR DARI MAT TAIB?

    Semalam ramai yang terkejut dan ada juga yang bingung mengapa Tan Sri Muhammad Taib diterima kembali dan hari ini kita dapat lihat pembangkang resah dan mula melakukan 'Character Assasination' terhadap TS Muhammad Taib.

    Tetapi belum sempat sejuk, TS Muhammad Taib telah mula mengeluarkan kenyataan yang menjadi ketakutan daripada pihak pembangkang. Berikut adalah mesej yang jelas menyebabkan Pakatan tidak senang duduk.

    Menang sorak kampong tergadai.
    ----------------

    Saya hanya hadir mesyuarat MT Keadilan beberapa kali.

    Mendukacitakan

    Yg kuat bercakap/bertekak Sivarasa, Tian Chua, Surindren, Dr Tan, Wong Chen dan lain2 Cina & India.

    Yang Melayunya asyik berperang antara satu sama lain. Jatuh menjatuh macam tak ada kerja lain. Geng Azmin 'berperang' dgn geng Rafizi.

    Yg bukan Melayu sokong Azmin. Azmin selesa dibuai oleh geng2 ini. Jual banyak tanah2.

    Tak pernah sebut pun hal dan kepentingan Melayu.

    Kalau inilah rupa kerajaan yg nak memerentah negara tak tahu kemana nanti kepentingan orang2 Melayu dan Islam.

    Daripada terlambat biarlah saya balik kpd Umno. Tentu arah perjuangan untuk org Melayu.

    Pemimpin datang pemimpin pergi. Wadah perjuangan tak perlu bertukar.

    Melayu pernah hilang kuasa 1511.

    Mengambil masa yg panjang untuk dapatkan semula kuasa 1957.

    Janganlah pisang berbuah dua kali.

    Amat tak seronok bila pemimpin2 PH dengan megah berkata 'we need only 20% Malay support. 80% we will get from Chinese support'.

    We know who the real 'kingmaker' is!

    Ikhlas

    Tan Sri Muhammad bin Muhd Taib

    ReplyDelete
  41. SELEPAS MAT TAIB, MUNGKINKAH MUHYIDDIN PULA SERTAI UMNO?
    KENAPA Presiden UMNO Datuk Seri Najib Razak menyambut kepulangan semula Tan Sri Muhammad Muhd Taib ke dalam parti itu bagaikan mertua sedang menyambut menantunya?

    Ramai yang sudah mula lupa. Sebenarnya, Najib dan Muhammad atau lebih terkenal dengan panggilan Mat Taib merupakan rakan sepasukan yang pernah digeruni kawan dan lawan.
    Team Wawasan dalam UMNO ini cukup berbisa dan telah membuatkan parti keramat tersebut menang bergaya dalam beberapa siri pilihan raya, serta terus memperlihatkan bagaiman Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tun Abdullah Hj Ahmad Badawi amat berpengaruh dalam politik waktu itu.

    Semuanya ‘hasil kerja’ Team Wawasan inilah. Mereka berganding bertiga-tiga dalam memastikan agar Mahathir, Abdullah dan parti terus menjadi sebuah pembela bangsa dan pemaju negara.

    Siapakah Team Wawasan? Mereka terdiri daripada Najib, Mat Taib dan seorang lagi iaitu Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin.
    Arakiannya, kenapa Najib membuat ‘upacara’ menyambut kembali Mat Taib ke dalam UMNO sudah terjawab. Kedudukan Mat Taib pada diri Najib sebenarnya lebih besar daripada apa yang beliau ada sekarang.

    Siapapun tidak terfikir Mat Taib akan bergabung semula dengan Najib dalam mengharungi PRU14. Sedangkan, jika kita amati betul-betul, Mat Taib adalah pemimpin yang kerap duduk di barisan paling depan dan paling hampir dengan Dr Mahathir khususnya bila berceramah di pentas pembangkang.

    Apa mesej yang mahu diberitahu? Fikirlah dengan akal yang panjang.



    Team Wawasan akan lahir semula?

    Cumanya, hanya tinggal seorang sahaja lagi untuk digabungkan menjadi Team Wawasan pasca baharu menjelang PRU14 ini. Sekiranya pemimpin itu kembali ke pangkal jalan dan ingin bersama-sama Najib kembali, maka terbentuklah Team Wawasan baharu.

    Pemimpin berkenaan adalah Muhyiddin, Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia atau PPBM.

    Apakah perkara ini mustahil berlaku?

    Melihat kepada senario politik yang sedang dialami oleh PPBM sekarang ini, Muhyiddin benar-benar berada dalam kancah kekeliruan dan kesempitan sendiri.

    Hakikatnya, Muhyiddin sudah mula kecewa sekarang ini kerana dalam PPBM itu peranan serta fungsinya sudah semakin kecil berbanding peranannya ketika dalam UMNO dan kerajaan dahulu.

    Apatah lagi bossnya, Dr Mahathir tidak langsung memberi ruang dan peluang kepadanya. Semua perkara yang penting akan didominasi sendiri oleh Dr Mahathir walaupun dia sekadar Pengerusi parti.

    Dr Mahathir juga telah menggunakan jawatannya itu untuk melebih-lebihkan anak kandung sendiri yang juga Timbalan Presiden PPBM, Datuk Seri Mukhriz Mahathir. Tidak hairanlah, kerana itupun cita-citanya dalam menentang Najib.

    Dalam herarki Pakatan Harapan juga Muhyiddin dilihat sekadar ‘fill in the blank‘ dan tidak ubah seperti ‘kayu tunggul’.
    Percayalah, tidak mustahil dengan roh Team Wawasan berpuluh tahun dahulu yang dibina dengan prinsip setiakawan yang utuh, Muhyiddin akhirnya akan mengikut jejak langkah Mat Taib untuk kembali ke pangkal jalan.

    Jika benar bagai dikata, maka PPBM akan bertukar menjadi sebuah parti keluarga yang hanya dikuasai oleh anak beranak semata-mata.

    Oleh yang demikian, khusus kepada Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan pembangkang harus lebih berhati-hati selepas ini sekiranya Najib atau UMNO membuat kejutan lagi dengan mengadakan sidang media khas di PWTC.

    Pada saat itu, semua mata harus tertumpu dan mencari dimanakah kelibat susuk tubuh bekas Team Wawasan UMNO bernama Muhyiddin Mohd Yassin.

    ReplyDelete
  42. TIDAK MUSTAHIL MAHATHIR KEMBALI KEPADA UMNO SELEPAS KUCAR-KACIRKAN PEMBANGKANG,
    Lebih ramai bekas ahli UMNO akan kembali ke pangkuan UMNO kerana kecewa dengan perjuangan parti pembangkang dalam tempoh terdekat, kata Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa.

    “Insya-Allah akan ada lagi bekas ahli UMNO yang bakal menyertai keluarga besar ini,” katanya.

    Semalam bekas Naib Presiden UMNO, Tan Sri Muhammad Muhd Taib diterima semula oleh UMNO selepas menyertai PAS dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) selama lima tahun.

    Bekas Menteri Besar Selangor itu menyfatkan perjuangan bersama pembangkang adalah sia-sia kerana PKR tidak memperjuangan hak Melayu dan agama. Beliau bimbang parti lain akan mengambil alih kuasa berikutan perpecahan Melayu yang ketara sekarang ini.

    secara sinis meramalkan Pengerusi PPBM Tun Dr. Mahathir Mohamad kemungkinan kembali menyertai UMNO menuruti jejak Muhammad yang meninggalkan parti pembangkang semalam.
    tidak mustahil andai Tun Dr Mahathir pula diumum kembali menyertai UMNO kerana seperti sedia maklum, Mahathir telah berkhidmat dengan baik untuk mengucarkacirkan pembangkang dan berjaya memberi kredit kepada UMNO untuk bertahan pada PRU 14

    ReplyDelete
  43. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  44. SELEPAS KEMASUKAN MAT TAIB KE UMNO, WHO IS NEXT?
    Pertama sekali, UMNO sekarang sudah berjaya mengurangkan musuh kita. Mat Taib yang dahulunya “musuh” kerana berada dalam Pembangkang kini sudah menjadi kawan. One enemy down.

    Kedua, Mat Taib terlibat dengan pihak pembangkang di Selangor selama 5 tahun. Ini bermakna kita (UMNO) mendapat seorang ahli baru yang telah berada behind enemy lines. Sudah semestinya beliau mempunyai maklumat-maklumat sulit yang boleh digunakan oleh UMNO – BN bagi merampas Selangor pada PRU – 14 yang akan datang.

    Ketiga, penerimaan semula Mat Taib kedalam keluarga besar UMNO oleh YAB Presiden parti serta kepimpinan MKT membuktikan pemimpin UMNO berjiwa besar dan tidak pernah berdendam. Apa yang dilakukan dan segala keputusan yang dibuat adalah supaya perjuangan memartabatkan Agama, Bangsa dan Negara diteruskan secara konsisten dan istiqamah.

    Persoalanya sekarang, selepas kemasukan Mat Taib, siapa lagi yang akan membuat U-Turn dan masuk semula kedalam keluarga besar UMNO?

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  45. MENGENALI NAJIB, IA BUKAN HABIS SETAKAT SIDANG MEDIA…
    APRIL 2013 lalu, bekas Naib Presiden Umno Tan Sri Muhammad Muhd Taib bertindak keluar parti kerana terpedaya dengan hasutan PKR dan DAP.



    Apatah lagi pada ketika itu dia dipercayai dijanji dengan pelbagai perkara daripada pembangkang menjelang PRU13.



    Hari ini, dihadapan Datuk Seri Najib Tun Razak, bekas Menteri Besar Selangor itu mengumumkan kembali semula kepada parti lamanya itu.



    Ramai di media sosial seolah-olah mengejek dan merendah-rendahkan tindakan Presiden Umno yang bagi mereka membuang masa dan membuat lawak – anjurkan sidang media tergempar semata-mata untuk umumkan Muhammad kembali ke Umno.



    Bolehlah mereka bergelak ketawa dan mengejek sakan Umno pada hari ini sejurus Muhammad kembali kepada Umno.



    Sedangkan mereka akan alpa serta tergamam sendiri selepas ini dengan langkah Najib yang seterusnya.



    Apa maknanya? Maknanya sidang media kemasukan semula Muhammad ke Umno ini adalah langkah pertama sahaja. Langkah yang hanya ingin melihat ‘mood‘ rakyat serta pembangkang.



    Yang ramai tidak tahu bahawa Najib mempunyai 6 lagi langkah hingga mengcukupkan 7 langkah kesemuanya bagi ‘menghancurkan’ Pakatan Harapan secara ‘smart‘.



    Hanya yang mahir berfikir sahaja akan dapat menghidu setiap langkah dan gerak geri Najib ini. Percayalah, sidang media tergempar pada Ahad petang ini bukanlah setakat itu sahaja.



    Presiden Umno tersebut seorang pemerhati, pendengar dan pembuat keputusan dalam kecemasan yang amat baik. Justeru, langkah kedua Najib akan tiba tidak lama lagi.



    Sedikit demi sedikit setiap langkah Najib ini akhirnya akan membunuh Pakatan Harapan sehingga terduduk.



    Ya, gelaklah kamu wahai pembangkang pada petang ini. Tapi percayalah, tidak lama lagi kamu akan meraung kesakitan dan kalah tersungkur di kaki Najib Tun Razak.



    Tak percaya? Tunggu dan lihat nanti… Bak kata Najib ketika ditanya oleh wartawan ‘Ada apa-apa lagi kah Datuk Seri?’



    Lantas beliau menjawab ‘Sabar dahulu…

    ReplyDelete
    Replies
    1. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  46. HANYA SENI POLITIK HALUS BUATKAN PEMBANGKANG MEROYAN SAKAN

    KHAS UNTUK BAHLOL BAHLOL YANG TAK TAHU SIFIR ASAS GAMES/ PSYKO POLITIK TAHU SEMBANG LEBIH TERUTAMANYA SIBUDIN
    http://headbomb.blogspot.my/2017/09/hanya-seni-politik-halus-buatkan.html

    FROM ARMAND AZHA

    SYABAS PM ...
    Majoriti menganggap Najib akan bubarkan Parlimen, tetapi mereka hanya semberono mengatakan begitu, sedangkan itu adalah mesyuarat tergempar MT UMNO. Sekiranya ingin bubarkan Parlimen untuk apa diadakan di PWTC.

    Dikalangan pembangkang sendiri sudah menjadi kalut, apakah sebenar yang ingin Najib lakukan, manakan tidak, mereka ternanti-nanti, mandi tidak basah, makan tidak kenyang, tidur tidak lena kerana PERMAINAN TEKA-TEKI INI.
    Seni politik adakalanya mampu buatkan lawan jadi sawan, malah jadi tidak keruan, mereka pening, mereka tergugat, malah mereka belum bersedia untuk pilihanraya walaupun mereka kalau sembang, ibarat langit boleh runtuh,
    Setelah teka-teki terjawab, rupanya selepas bermesyuarat bersama barisan MT UMNO, DS Najib mengumumkan bahawa TAN SRI MUHAMAD BIN MUHD TAIB (MAT TAIB) KEMBALI KE UMNO!

    Selepas pengumuman itu, ramai berkeluh kesah, malah ada yang mengatakan permainan apa ini semua, tetapi hakikat, seni ini sudah membuatkan pemimpin atasan pembangkang juga terperangkap.

    Sudahlah itu adalah Mesyuarat UMNO, sidang media UMNO, yang penatkan diri menunggu untuk apa?
    'Perang ini bukan hanya untuk anda menilai, tetapi untuk anda menghadapkannya realiti perang politik pada zaman ini'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Recycle...politik halus bodoooh

      Delete
    2. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
    3. Huhuhu..Kantoi Najib kaki main pintu belakang pun macai bekap.

      Delete
    4. ...TAK TAHU SAYA.....

      Delete
  47. Biarlah mereka terjun dgn labu2nya.

    sebenarnya pertarungan ini PR14,adalh pertembungan di antara MARHAEN rakyat menentang bangsawan/brahmin.

    PR12/PR13..pKR/PAS TAKLAH SEKUAT MANA ahli pkrpun tak sampai 500k.Ditv3 setiap mengundi,ditunjukkan hari2 ramai ahli pkr menyeberang ka umno,keburukkan sahaja.

    TETAPI kenapa mereka menang di selangor,SEBAB Majority rakyat dah "MELUAT &MENYAMPAH" dgn umno/bn..pada itu rakyat dah tak kisahdah sesiapa jadi pembangkang HATTA Pas yg terpernah menag disesalngor itupun boleh menang.

    JADI sekarang adalah BONUS,Bila TUN ada,maknanya apa..
    maknanya pakatan dapat 52% dulu manakala bn dapat 48& tak cukup ambil putrajaya.Maknanya jika TUN dapat injakkan 2% shj lagi maknanya ada SIMPLE MAJORITY..

    NAK NAK TUN JADI KETUA PH..tun PERLU LONJAKKAN MELAYU KAMPONG/FELDA SHJ LAGI..Jika tun boleh dapat 4% dikira hebat tu.
    inilah SEBABNYA Najib,hari2 hantam tun,tak kira ditv,surat khabar..siang malam,najib dah tak hantam nuar lagi.

    Kalu BN kuat takkan nak hantam TUN 92 thn tu hari2 ,yg dikatakan baling glass pun tak pecah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete


  48. Kata selepas ini ada lagi pemimpin PKR yang masuk UMNO.

    Dengan perletakkan jawatan Nor Yaakob apa kah ada pemimpin pembangkang yang akan keluar dari parti?

    Perletakkan Jawatan Nor Yaakob bukan semata-mata kerana kenyataan yang di beri dalam RCI, tetapi kerana Najib nak tarah duit rakyat - Khazanah.

    Hanya yang dunggu dan sesat sahaja yang bersama Kerajaan Kleptrokasi, Najib.

    - TC -

    ReplyDelete
    Replies


    1. Tak ada hari lain ke?

      Kenapa hari Selasa jugak yang di pilih...

      Delete



    2. Kira kuat juga pengaruh Tun. Sampai ada yang sanggup letak jawatan...

      Nampaknya politik kita kembali menjadi serious selepas Najib bikin lawak bodoh.

      - TC -

      Delete
    3. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete



    4. Kena jugak kau Najib dengan Mamu.
      Sebelum kena lagi lebih baik pecat atau tukar sekelian Mamak.

      Itu lah nak jugak buat RCI.

      RCI belum sampai penghujung dah kena se biji..

      Pasti panel RCI gelabah siot dan kesipuan .. kerana menolak untuk mengambil tindakan ke atas JASA.

      - TC -

      Delete
    5. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
    6. Dah kena ugut tu. Gani Patail pun kena. Mat Taib sah kena jugak. Lari terus gi London. Hahaha...

      Delete
  49. hehe mamaq keralaharamjadah
    pula akan menyusul tak lama lagi
    lol

    ReplyDelete
  50. MEmanglah di media perdana najib macam dapat 100% sokongan,,....TETAPI NAJIB BANGSAWAN ni tahukan erti derita rakyat yg tinggal di ppr,pekerja awam yg gaji ciput..pekerja profesional yg nampak hapraknya kerajaan,middle class melayu yg dah lama menyampah umno..
    PETANDA YG PALING BESAR RAKYAT TUNJUK BILA MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN..ada tak sebelom tun,paklah dulu,rzakyat bersusah payah beli bendera rm10hinggit,ada company2 besar bermurah hati beri bendera di tepi jalan...

    ada kita nampakkkkkkkkkkk..nak cari ratio 1:1000pun susah..apa tandanya,penomena ini diperhatikan seperti PR12/13...APA MAKNANYA........Maknanya rakyat simpan duit untuk beli bendera untuk sama mencipta sejarah i putrajaya.kerajaan baru di putra jaya.


    everybody malaysia,from all walk of life....we sing a song........
    fuihh..fuiih...fuihh..fuihhh..fuihhh..fuihh..fuiihhh

    wind of changeeeeeeeeeeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
  51. Kalau nak baca senua komen anon2 lat atas tu yang panjang, membosankan.

    Yang ini lebih mudaah.

    Saya cukup umur 21 tahun pd 1977. Hingga PRU13, dah berapa PRU diadakan?
    Tak ingat? ... tak apa.

    Setiap PRU antara 1977 hingga sekarang, tiada lambang lain yang sy pangkah kecuali DACING.

    TETAPI

    Sekarang dacing dah MERENG.

    Mulai skrg, dan untuk PRU akan datang saya buang dacing mereng, JELAS dah tentu rosak, khianat dan bermacam macam.

    Hidup Tun ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
    2. HE...HE...HE...ANON 2235...OTAK DAH MERENG...KIH...KIH...KIH...KAH...KAH...

      Delete
  52. Nor yakkob lebih menghormati mahathir drp najib, sanggup berkata benar bhw mahathir Anwar tak terlibat, dan tidak sayang melepaskan tim pengerusi khazanah tapi banding najib boleh berbohong pada dunia fasal derma drp tok arab pada nya 2.6b boleh mencatat record dlm guieness book penerima derma tertinggi dpd seorang individu tapi najib masih degil nak kekal disitu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
    2. Kalau dia mula nak tipu kesan dia muka jadi macam Najib masa jumpa Trump.

      Muka nak kena YOU ARE FIRED!

      Delete
  53. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamak Nor Mohamed Yakcop - Penyelamat Saya =Mamak Madey kata...kih...kih...kih...

      Delete
  54. Hairan hamba, mulutnya penuh carut, makian dan nista,
    Namun selamba blog budin tak sita,
    Bertaubatlah wahai terkutuk si pendusta,
    Semoga akal, jiwa dan kemaluanmu tidak meronta

    Astaghfirullah astaghfirullah

    ReplyDelete
  55. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  56. Alahai troll bapok tua awwww,,.

    ReplyDelete
  57. Encik budin,adakah blog tuan sudah menjadi tempat berkumpulnya makhlok yang berjasad manusia tetapi berhati iblis yang suka mencarut marut?

    ReplyDelete
    Replies


    1. Itu sebab nya saya - TC - buat territory untuk saya sendiri.


      Saya tak kena kacau. Tuan Budin pun senang buat kerja delete. Yang penting bersih dari perkataan lucah dan kotor.

      Tapi kalau Pak Othman atau John Doe bukak teritori sendiri tak tahu lah.. Sebab mereka ada lah di antara yang menjadi sasaran.

      Saya pun ada sedikit keciwa dengan Tuan Budin apabila memadamkan komen carut sedangkan komen yang berulang dan komen yang tak ada kena mengena adalah punca dari kejola dan kopipes pengomen blog ini mencarut.

      Bila di saat akhir ada komen dari pro Najib yang sedikit baik yang mampu kita balas tapi tak dapat masuk se olah-olah kita mati dengan hujah tersebut.

      Saya tak salahkan Tuan Budin.

      Delete
    2. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete
  58. kali ni satu estate turun,tulacam rusa msuk kampung.
    aaiiiiiiiiiii daiiii kasi roti najib satu.kuah takmau.

    ReplyDelete
  59. Dicadangkan komen yg mengandungi perkataan lucah walau sepatah disekat oleh tuan punya blog....terutamanya pantun si psycopathic pathetic


    Bole merosakkan minda ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. BERITA TERKINI......................

      KETUA PELIWAT - KETUA UMUM PKR.....
      DIKEJARKAN KE WAD ICU...............
      DARAH BEKU NAIK BAWAH KEPALA........
      BAHANA MEMIKIR MUSIBAH PKR..........

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...