Sunday, 29 January 2017

WALAU TAK MUNGKIN BERLAKU, MASIH RAMAI PEMIMPIN UMNO MAHU NAJIB BERUNDUR


Semua orang sedar bahawa Najib Razak tidak mungkin berundur sebelum PRU 14 ini. Berundur bermakna beliau mengaku kalah dan menyerah, suatu sifat yang berkali-kali didakwanya bertentangan dengan semangat darah Bugis yang mengalih dalam tubuhnya.

Tetapi, agak menghairankan kerana rupa-rupanya masih ada (mungkin juga ramai) yang masih mengharapkan agar Najib berundur sebagai Perdana Menteri demi menyelamatkan masa depan UMNO.

Entah kenapa, beberapa hari kebelakangan ini,  saya agak kerap bertemu dengan pemimpin-pemimpin UMNO secara tidak sengaja. Ada yang terserempak di kelab golf (bukan saya main golf, kebetulan saja saya terjumpa mereka di sana ketika saya mahu berjumpa dengan seseorang), di pusat membeli-belah dan di kedai-kedai makan.

Dalam semua pertemuan itu, pertanyaan yang selalu ditanyakan ialah "Tak mahukah Najib berundur?", "Bila Najib nak undur?", "Buat apa kekal lagi jika hanya memperjudikan nasib UMNO?" dan lain-lain ayat senada dengannya.

Dalam masa yang sama, saya tidak pernah sesekali ditegur atau dijauhi hanya kerana mengkritik dan menghentam Perdana Menteri. Mereka masih mahu berkawan dan berbual-bual dengan saya. 

Mereka sebaliknya mengeluh bahawa UMNO semakin buruk keadannya di bawah kepimpinan Najib yang bukan saja lemah, tetapi juga paling banyak masalah serta tiada harapan lagi untuk terus mengekalkan kuasanya.

Sesetengahnya berkata, "teruskan lagi" iaitu agar saya terus menulis mengenai kelemahan serta keburukan Najib dan UMNO sepertimana sekarang.

Hakikatnya, ramai kalangan dalam UMNO sendiri sedar bahawa nasib parti itu dalam bahaya selagi ia terus dipimpin oleh Najib. Namun, tidak banyak yang mampu mereka lakukan kerana Najib nampaknya selesa dikelilingi oleh Salleh Said Keruak, Rahman Dahlan, Ahmad Maslan, Nazri Aziz, Puad Zarkhasi, Jamal Mohd Yunus dan lain-lain yang sering mendendangkan lagu-lagu merdu ke telinganya.

Siapa kata Najib ada sokongan yang bulat?

Najib bukan saja menimbulkan bahaya kerana 1MDB, hubungan dengan Jho Low, wang RM2,600 juta dan karenah isteirnya Rosmah Mansor, tetapi juga membebankan rakyat dengan penarikan subsidi, GST serta kenaikan harga barang yang berterusan.

Ini menjadikan kemarahan rakyat bukan lagi terhad kepada orang di bandar, golongan muda dan mereka yang memiliki telefon pintar, bahkan sudah merebak hingga ke kampung-kampung dan kalangan suri rumah.

Pantang bagi kaum wanita ialah apabila perbelanjaan dapur untuk keluarga mereka mula terjejas dan berkurangan.

Lantaran itu, bagi sesetengah pemimpin UMNO, jalan terbaik bagi memberi harapan lebih baik kepada UMNO dan BN untuk menang PRU 14 ialah dengan Najib segera berundur daripada jawatannya.

Kata mereka, jika Najib berundur, maka tiada lagi isu 1MDB, RM2,600 juta, Jho Low dan Rosmah untuk dilantunkan kepada rakyat. Pemimpin baru selepas itu, tambah mereka, boleh menumpukan sepenuhnya kepada usaha-usaha memulihkan ekonomi dan memberi kehidupan yang lebih baik untuk rakyat.

Cumanya, harapan untuk Najib berundur itu tidak mungkin berlaku.

Bagi Pakatan Harapan dan Bersatu, mereka juga ketika ini tidak mahu lagi Najib berundur. Jika Najib undur, hilanglah semua modal kempen mereka untuk menang pilihanraya akan datang.

Hanya dengan adanya Najib yang turut bersamanya ada 1MDB, wang RM2,600 juta, Jho Low, Rosmah Mansor dan lain-lain, harus diakui bahawa cahaya di hujung terowong amat cerah bagi UMNO dan BN ditumbangkan.

Untuk itu, sebenarnya eloklah Perdana Menteri terus kekal sehingga PRU 14 akan datang dan bagi pemimpin dan penyokong UMNO yang kecewa kerana pengharapan agar Najib berundur tidak kesampaian, hanya ada dua pilihan saja buat mereka - tidak keluar mengundi atau memberi undi kepada parti selain BN.

Sebagaimana mereka kecewa dengan Najib sekarang, percayalah kekecewaan itu akan berlipat kali ganda lagi jika kuasanya terus dikekalkan selepas pilihanraya. (SH 29/01/2017).

130 comments:

  1. Itu ahjibgor adalah anak derhaka kepada agama dan bangsa ... kalau tak percaya tanyalah si babi jholow.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita perang.. Gedang perang telah di palu.. Kita langgar.. Sekali Kita maju, undur tiada dalam kamus. Hidup Dan matiku demi Allah.. Ayuh kits jihad demi negara.. Allah hu Akbar!!!!

      Delete
    2. Mati itu pasti hidup insyallah!!!

      Delete
    3. Kepada Raja pada hari pembalasan.. Kami memohon supaya hari itu dipercepatkan dan lindungi lah negara kami wahai Allah tuhan sekalian Alam. Alif lam min.

      Delete
    4. Haha..melayu.. cakap berdegar2. Nak tunjuk kontol kontot pun takot.

      Sekali Rosmah kasik siku kepale, baru tau langit tinggi rendah.

      Delete
  2. .

    Yang berani berundur dengan mengistiharkan nya di hadapan perwakilan ialah Tun Mahathir.

    Walaupun ketika itu perasaan anti pada Mahathir begitu kuat, hati tersentap dan terdiam seketika mendengar pengumuman yang di buat nya sendiri.

    Ia memerlukan keberanian yang luar biasa untuk melepaskan kuasa tanpa desakan atau tekanan dari UMNO.


    Hari ini Mahathir membuat saya kagum kepada keberanian nya menentang UMNO untuk masa depan Malaysia yang lebih selamat.

    Najib tidak akan berundur selagi Abdullah Badawi, Ku Li, tidak berminat untuk selamatkan Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau mengharapkan Mahathir ,tok sah harap lah kau orang nak menang,lepas ni banyak lagi kes yg akan di ketengahkan yg bakal menyebabkan Mahathir terkedu kaku.Sedang Mahathir dan penyokongnyanya yg bergentayangan dekat sini membela diri yg hanya umpama menagakan benang basah,PM Najib dan Umno terus menghujannya dgn isu lain,sehingga tidak ada kesempatan utk menampilkan sebarang peracangan utk membela rakyat.Macam mana nak menang?.LKS pun sekarang tercungap-cungap kerana di desak utk menyatakan pendirian oleh bekas pengikut sendiri yg sudah mula kenal siapa LKS sebenarnya.Anwar dyg di dalam penjara pun sudah mula mengarahkan orang-orang nya (tidal termasuk Azmin) supaya menjarakkan diri dari Mahathir,apatah lagi bila melihat Mahahtir sedang mengambil alih tempat nya(berlagak )sebagai ketua Pakatan.

      Delete
    2. mcm mana ko bingai kata jgn harap TUN? 22 tahun tu sapa menangkan UMN1BN. Oh lupa pulak, mana naj ibgat..ko bingai

      Delete
    3. Good one, kipidap.. Good job,sambung lagi ceritera ini. Mmg menarik hati. Adegan nk buat tangkapan bila2 masa kena ada.. Tu finale suspen.. Sblm smbg episod baru. Try harder bro.

      Delete
    4. Kejora tuu budak hingusan umbun2 masih lembik. Dgn ilmu, pergaulan & pendidikan tak seberapa, apa yg dia tahu kisah2 lama. Bayangkan...nama dia sendiri pun dia tak tahu. Ngeja nama Tun Mahathir pun macam budak kelas tadika....!!!

      Delete
    5. Komen diatas utk anon 0002

      Delete
    6. Satu demi satu peluru kapur dilepaskan ke atas Tun M. Terbaru BMF dan Forex plak dah. Masih tiada kesan.

      Cuba lagi...

      Delete
    7. Org tua tu siap tunjuk kt muka surat mana yg menunjukkan diabtidak terlibat secara langsung dgn skandal bmf malah dia yg suruh mula siasatan terhadap bmf, kertas cia tu diturunkan taraf dr sulit kpd terbuka oleh cia, dn org tua tu baca semua lapuran tu bkn spt laskar umno yg baca sekerat, tu beza org tua tu dgn kebanyakan kita

      Delete
    8. Hari ni teman lambat join sebab sebok dengan kenduri kawin anak kakak teman. Sekarang baru le teman free nak menaip......

      Rasanya tak adil kalo hal 20 tahun dulu disiasat tapi hal 1MDB tidak disentuh langsung......padahal 1MDB ialah satu tajuk yg paling hangat dibualkan di dunia masa kini.

      Apa maksumnya sangat 1MDB ni hingga tak berbunyi langsung?? Kalo nak berlaku adil.......sila siasat kedua2nya sekali. Jangan ada pilih kasih dan bias dalam hal ni.

      Di sinilah letaknya maruah badan2 perundangan Malaysia untuk bertindak tanpa mengenal “siapa”.

      Tapi nampaknya sehingga kini........hal 1MDB didiamkan terus, tak diungkit langsung. Apakah pihak yg terlibat pikir kalo didiamkan lama-kelamaan diharap rakyat Msia akan lupa tentang 1MDB ni??

      Ada banyak persoalan yg menunjukkan ada yg tak kena dengan 1MDB:-

      1. Monetary Authority of Singapore (MAS) mengarahkan Bank BSI ditutop kerana didapati terlibat dengan pengalihan wang secara haram yg berkait dgn 1MDB.

      http://www.straitstimes.com/business/companies-markets/mas-to-shut-down-bsi-bank-in-singapore-for-alleged-money-laundering-6

      2. Monetary Authority of Singapore (MAS) mengarahkan jugak sebuah lagi bank ditutop iaitu Falcon Bank kerana didapati terlibat dengan pengalihan wang secara haram yg berkait dgn 1MDB.

      http://www.swissinfo.ch/eng/1mdb-investigation_singapore-closes-falcon-private-bank-for-malaysian-fund-link/42508008

      3. Yvonne Seah Yew Foong, bekas Private Banker Bank BSI dijatuhkan hukuman 2 minggu penjara dan denda SGD10,000 kerana didapati bersalah memalsukan dokumen2 dan gagal melaporkan kesangsian ke atas transaksi yg berkait dengan Low Taek Jho yg kita di sini panggil Jho Low.

      4. Yak Yew Chee (supervisor kepada Yvonne Seah) dijatuhkan hukuman 18 minggu penjara dan didenda SGD24,000 atas kesalahan yg sama.

      5. Yeo Jiawei (bekas kakitangan BSI Bank) dihukum penjara 30 bulan atas 4 tuduhan yg juga berkait dgn pengalihan wang secara haram yg dikatakan berkait dgn 1MDB. Pendakwaraya dapati Yeo mempunyai SGD23.9m dalam tempoh 1 tahun 3 bulan.

      http://www.straitstimes.com/singapore/courts-crime/1mdb-case-ex-bsi-banker-convicted-of-witness-tampering

      http://www.straitstimes.com/business/companies-markets/ex-bsi-banker-worked-closely-with-jho-low-says-witness

      Di atas ialah sikit ringkasan mengenai prosiding bicara mahkamah di Singapura........pada yg tak setuju........tak perlu nak melenting maki hamun sebab semua points yg di atas tu berada dihujung jari anda. Anda boleh access dalam internet dan baca sendiri. Ianya terbuka dalam internet.......tak ada paksaan......kalo nak nafikan.......itu terpulang. Tapi itulah hakikat yg diwar2kan di media Singapura dan luar negara.

      Dengan apa yg terkandung dalam prosiding mahkamah Singapura ni.........macam mana boleh kita nak kata 1MDB ni bersih lagi suci ??

      Adakah kita nak kata media Singapura The Straits Times ni berbohong?? Kalo begitu sila saman media tersebut........jangan biarkan pembohongan ni berlarutan sebab negara kita tentu malu kerana satu dunia dah baca.

      Persoalan:-
      Bagaimana mungkin di mahkamah Singapura hal 1MDB ni dikatakan berkait dengan pengalihan wang secara haram (money laundering)........tapi di Malaysia ia menjadi penuh suci, bersih dan halal toiyyiban?? Mungkin jugak Singapura pakai undang2 hutan agaknya........tak secanggih kita di Malaysia undang2 yg telus, adil, amanah dan saksama.

      Lagi diungkit kesah lama.......lagi rakyat tertanya bagaimana pulak halnya dgn cerita 1MDB..........kenapa tak disiasat sama dan tak der inisiatif yg diambik mengenainya??

      Apa pon renungkan dan pikir secara rasional. Setuju tak setuju tu masing2 punya hak.

      Delete
    9. Betul to bro phamton sampai ada mamat tu ingat penipuan si eric tan tu hanyalah 'alias'.terkedu aku dgn tahap kepandiran mamat tu.

      Delete
    10. Kawan2, tu yg kadang2 saya layan ikut rentak deme2 tu balik.. Cerodik tak boleh di ikut, bodoh tak boleh di ajor.. Itu yg di carut2 je.. Udah burok le perangai pulak.

      Delete
    11. Bro Mohamed & Bro Labu.....teman paham.....tapi kite sabor jer le, ape nak buat deme pikio pakei kepala lutut. Bukan deme tak tau hei yg sebenor.....tau....tapi saje setia menyondoi macam tenok....udah tak pandang kiri kanan....akei ada tapi tak boleh pakei udah beku.

      Bila kita kabokan hei yg betoi deme udah jadi hangat pijor. Lepeh tu mule le kite dicarutnye, merampuih, ngelejat....mulot jelabah....bukan ada satu fakta pon....cume yg deme pandei mencarut. Tulah kelebihan deme. Tu kadang kite rase tecabor.....tu yg hilang sabor dibuatnye. Ate....orang tinggei 6% katekan....tu yg meroyan sendri komen sendiri baleh. Kesiaaannn....


      Delete
    12. Setuju bebenor teman dgn kamu bro.

      Delete
    13. Kalo dipikiokan betui kata deme, The Phantom..tapi teman rase kalo dimatematikkan bilangan penyondoi najib kat blog tuan budin ni, ada le sorang due aje, idok ler sampe 6% dari pengunjung setia blog nie..kalo deme rama, takde le komen deme tu asyik copy paste aje..meraban teben dah puak2 tu..

      Delete
    14. 08.17 betoi teman setuju yeop. Jangan2 udah -6 (negatif 6).

      Delete



    15. Pakat2 pertahankan lah korang semua terhadap BAPA SEGALA RASUAH di abad 20 ini.




      Delete
    16. Kita bkn ke abad 21 sekarang, abad ke 20 tu zaman melanun.. Perang Selangor bagai.. Zaman pakai bedil dan tombak serta perisai. Tp abad 21 ni pun tak kurang hebatnya yeop, seorg amirul mukminin dpt derma berbillion dr Tok Arab.. Kagum teman.

      Delete
  3. Najib adalh BALA besar pada Mwlaysia. UmNu adalah Partai KleptoSonglap tersohor.
    Partai PIS adalah pendedar terbesar Jus Kincin Lobai berJampi jenama Ah Hud uh WalUnta ibnu Baghal.
    partai component BeEnd adalah oportunis terjijak.
    Rakywt berhajat tgk ketua2 lahanat ni dihukum gantung atau tembak kepala kerana menipu, menjual, mengwdai dan melelong agwma ,bangsa dan negarq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita doakan moga Raja pada hari pembalasan, balas dgn segera demi negara dan anak cucu Kita. Kita perang bro.

      Delete
  4. .

    Jika Najib tidak berundur dan ada nya tanda-tanda menunjukkan yang Najib akan terus berkuasa maka pakatan sepatutnya tidak membiarkan Najib dengan mengharapkan ianya satu kelebihan sedangkan rakyat dalam kesusahan.

    Dalam keadaan terpaksa, tanpa menunggu PRU yang entah bila, pakatan perlu membuktikan kesengsaraan rakyat seperti kemampuan memiliki rumah, pendapatan yang tidak mencukupi dan belanjawan keluarga (kesihatan dan pendidikan) di beri keutamaan selain skandal 1MDB dan hutang berbillion.

    Walaupun ianya dirasai dan satu realiti, suara pembangkang lebih berkesan mendapat perhatian dari pandangan kesatuan dan NGO.

    Biar kan Rafizi dengan kerja dia membongkar kerugian TH dan yang lain-lain.

    Biarkan Mahathir yang belasah Najib dengan 1MDB nya .

    ReplyDelete
  5. Haha...bukan shaja pemimpin UMnokBeend yg ingin melihat NajisBadak ini dengan Si Ketot ""dikickout"....rakyat yang terkesan dengan pentadbiran lanun lagi mengharapkan...sebab dia org tahu...ketua lanun dah terpalit dan berlapik tahi..2.6B.42m..etc..siapa mahu.???.rakyat bayar cukai..gst..beban / kos hidup meningkat..curi harta/duit rakyat..minta rakyat tolong bayar..dia orang nk hidup senang...rakyat bawahan..merana..nelayan..petani..buruh....ketua lanun senang jk melanun harta...cukai dibayar bukan utk satu keluarga lanun..utk seluruh rakyat Malaysia....klu lah pendedak masih menerima lanun..UmnokBeend masih memerintah...syarat Najisbadak berundur dia pelan naikkan sepupu dia..orang yang dpt "cover" dia ....dia takkan serahkan kepada lanun yang lain....itu yang ZahidKomedi dah mula bersuara..klu tak ikut kehendak ketua lanun sekarang...untuk jd MOI agak payah..NO WAY..NO ROAD...siapa nk tanggung /beri duit utk utk keluarga ne hidup mewah..sedangkan diri bekerja payah menyara keluarga...dia org shopping/beli beg/cincin/cuti keluar negara dengan senang hati...bukan benci org senang/kaya /berduit...tapi kekayaan dia org dr mana????...pendedak saja yg short thinking..ketua lanun berhutang/gadai harta ...generasi hari ini dan akan datang dah dibeban dengan hutang...so beerti dia menyediakan hutang untuk yg hidup hari ini dan yg belum lahir.....dia hutang utk kepentingan /manfaat sendiri....lanun lanun yg pendamba shja yg masih ingin bertuankan NajisBadak Ketot...👎👎

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabor bro. hehehe

      Delete
  6. Haha...bukan shaja pemimpin UMnokBeend yg ingin melihat NajisBadak ini dengan Si Ketot ""dikickout"....rakyat yang terkesan dengan pentadbiran lanun lagi mengharapkan...sebab dia org tahu...ketua lanun dah terpalit dan berlapik tahi..2.6B.42m..etc..siapa mahu.???.rakyat bayar cukai..gst..beban / kos hidup meningkat..curi harta/duit rakyat..minta rakyat tolong bayar..dia orang nk hidup senang...rakyat bawahan..merana..nelayan..petani..buruh....ketua lanun senang jk melanun harta...cukai dibayar bukan utk satu keluarga lanun..utk seluruh rakyat Malaysia....klu lah pendedak masih menerima lanun..UmnokBeend masih memerintah...syarat Najisbadak berundur dia pelan naikkan sepupu dia..orang yang dpt "cover" dia ....dia takkan serahkan kepada lanun yang lain....itu yang ZahidKomedi dah mula bersuara..klu tak ikut kehendak ketua lanun sekarang...untuk jd MOI agak payah..NO WAY..NO ROAD...siapa nk tanggung /beri duit utk utk keluarga ne hidup mewah..sedangkan diri bekerja payah menyara keluarga...dia org shopping/beli beg/cincin/cuti keluar negara dengan senang hati...bukan benci org senang/kaya /berduit...tapi kekayaan dia org dr mana????...pendedak saja yg short thinking..ketua lanun berhutang/gadai harta ...generasi hari ini dan akan datang dah dibeban dengan hutang...so beerti dia menyediakan hutang untuk yg hidup hari ini dan yg belum lahir.....dia hutang utk kepentingan /manfaat sendiri....lanun lanun yg pendamba shja yg masih ingin bertuankan NajisBadak Ketot...👎👎

    ReplyDelete
  7. .

    Nak buat ahli UMNO jangan keluar mengundi ? Nak suruh ahli UMNO jangan undi BN ?

    Setelah setiap kali .. sekurang-kurang 10 kali pru mereka tanpa berfikir panjang dan terus pangkah bila nampak dacing biru .. sanggup kah mereka sembunyikan diri dalam bilik apabila petugas bunyi kan hon kereta ? Adakah mereka akan memangkah pembangkang dengan tangan yang tidak terketar-ketar ?

    Ahli UMNO takut pada perubahan dan hanya bergantung pada nasib, untung lah batu kerana tenggelam, untung pulak sabut kerana timbul. Dah nasib orang melayu .. kata mereka !

    Ahli UMNO tidak ada keberanian seperti se orang tua yang berumur 90 tahun yang pernah paling atas dan sedang berada paling bawah .

    Ahli UMNO tidak dapat memahami mengapa Mahathir lawan Najib selain tahu yang anak nya akan di jadikan Perdana Menteri.

    Usaha Mahathir sedikit pun tidak ada kaitan dengan kehidupan mereka dan masa depan anak-anak mereka sedangkan mereka tahu jika Najib di jatuhkan kehidupan mereka lebih baik.


    Mereka tidak sanggup mengguna kan 5 minit untuk memikirkan apa yang harus mereka lakukan.

    Semuga Allah memberi kemenangan kepada rakyat yang mahukan Malaysia yang dinamik. Bukan Malaysia yang lembik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli Umno memang bijak itu lah sebabnya mereka sudah mula menolak Mahahtir sejak dari dari tahun 1999 lagi.Tambahan pula generasi Umno sekarang yg sudah tidak kenal siapa Mahahtir lagi ,itulah sebabnya boboi Mahahtir sentisa tertewas dalam pemilihan Umno.Dalam pertandingan Ketua Pemuda tewas,pertandingan naib Preseden pun tewas,kemudiannya bila di tendang keluar dari Umno dan kerusi MB,tak ada hiruk pikok dari ahli Umno yg membantah mjoritinya akur dgn keputusan pucuk pimpinan.

      Kalau Mahathir mengharapkan kemenang dgn sokongan dari ahli Umno,tunggulah sehingga akucing bertanduk pun confirm tak berhasil.

      Delete
    2. UMN1O akan mampus dulu...media konorg oun dh tk ada org peduli, itu sebab ko diarah dtg sini. kesian emak ko, duku masa lahir ko ok lg. Ini semua sbb mamah taek low bersalau nanah eric tan. Jus l9bai tu pun najis tu. Sedarlah kamu jauh terpes9ng tu. kesian

      Delete
    3. Dahlama tak baca CV Kejora yg selalu terhias indah di blog Putra Merdeka...harap sdra seperjuagan paparkan buat pedoman pembaca blog ini.

      Delete
    4. Untuk anon 0010..good job, kipidap...faktor generasi y tu blum di ambil Kira ke blum.. Generasi x mgkn 50:50,generasi umno totok byk dh meninggal..but good one..try harder.

      Delete
  8. sikit lagi masok la JingJilatJubboJibbyJahsnam kat sini. Dah la tinggsl bwki 5.8%, blog mereka sendiri pun dh hanbar. Media perdana tv3 suju , surwt khabar pun dh mampus...maka penjilat akan datang cuba rosakkan diskusi.
    Baki 3,,% Puak jual Jus Jampi Kincin Lobai A Hudi WalaUnta ibnu Baghal
    pun dh mati kutu, sebab dh ramai tinggalkan kerja jijik khianatkan agama babgsa dan negara.
    Hwbya sedikit baki yg sanggup mamah Taek Low kuah bernanah Eic Tan. S9ngkao kkepe5 dah terang bagai siang...Nothing to Hide. UMNUbEND, PaS is dead.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka cari makan bro. Halal atau haram biar dia jawab dgn Raja hari pembalasan.. Kita perang,berjihad utk negara Dan anak cucu kita. Klu org tua dh 90 tahun sanggup turun padang, kenapa tidak Kita yg masih muda ini.insyallah.

      Delete
    2. Betul tu bro labu,aku sentiasa berdoa agar perjuangan mencari kebenaran akan berjaya hendaknya dan aku akan sentiasa berada di belakang kalian untuk memberi sokongan moral.

      Delete
    3. Deme nk ugut nk angkut org tua tu dgn kita2 sekali pun boleh.. Idak le teman risor. Makan pakai di tanggung gomen,siap ada rawatan spital lg klu sakit. Amal boleh banyak2. Kita bkn bunuh org pun, kita nk jaga negara dan masa depan anak cucu Kita je.zalim le Kita, tinggal kan negara bangkrap dan pelaku Dan anak cucunya duduk negeri sejuk senang lenang. Sekupang pun Kita nk kutip balik klu itu duit negara.

      Delete
  9. orang nak bial amno nak bekubur bukan najib saja yang turun

    ReplyDelete
  10. MO1 & kuncu-kuncunya jangan di biarkan bebas begitu sahaja,,keadilan wajib ditegakkan dan dilaksanakan,,yang bersalah wajib menerima hukuman.....!!

    ReplyDelete
    Replies




    1. Yaaa, semua tu misti di siasat, benarkan Forex loss berjumlah RM40N atau 40B itu ada kaitan dg 488 syarikat milik kelurga bekas MO1



      Delete
    2. Kuasa di tangan benaweh Najib namun sampai lah ni pun nampaknya tiada apa yang dapat di siasat .....!!

      Delete
    3. Klu benar apa dikata, siasat jgn di siasat. Tp kes 1mdb to bg suruhanjaya bebas diraja siasat ada bran? Teman ada le ilmu sikit pasal accounting,auditing, investigation leh tolong.. Free pun tak pe.. Hanya bayor le expenses.. Abis teman nk makan apa.. Teman pun makan nasi jgk.

      Delete
  11. Salam sejahtera semua terutama pak othman yang muncul kembali selepas bbrp ketika. Kejora kecewa lagi nampaknya. Hehe.

    Sdr labu labi:-

    Tahniah sebab mengaku sdr kuat mencarut sejak kecil. Bukan tahniah kerana mencarut tapi kerana berani mengakui kebenaran dan tidak berpura-pura. Bro, u are a person with wits. U dont need to resort to mencarut to speak ur mind. Tengok sajalah Tun dan bandingkan lidahnya dengan lidah Najib yang memaki cybertrooper sendiri sbg 'bangang dan haramjadah', lidah mana yang kelihatan berkaliber.

    Sia-sia saya layan Mamat tu, ternyata dia memang Kejora. Kejora memang tahu saya bukan labu-labi dari awal tapi dia memang suka bermain-main sahaja. Lihat sajalah semua komennya yang lain. Semuanya bersifat kacau daun sahaja.

    Bro Fan Tun:-

    I can confirm to u that the said anon is Kejora. Fon Dan is highly likely him too. Undoubtedly he is definitely not ur match in pantun-memantun.

    I dont have to introduce him to u. U know how his character is and u had even wrote a legendary poem to descirbe him.

    Bro Tajul, bro Mohamed Noor dan bro Zack:-

    Terus terang cakap disebabkan dia inilah saya bertekad tinggalkan UMNO kerana melihat UMNO sudah rosak beyond repair.

    Bro PutraKraken.

    Baling batu sembunyi tangan memang satu karakter Mamat ni. Sebab tu ia memilih untuk menjadi anon. Supaya ia dapat melakukan perkara yg sama berulangkali.

    Bgmn saya yakin dia Kejora? Sebab dia sendiri pernah sebut old habits die hard. Apabila naik tocang ia akan kembali kepada habitnya bercakap kotor, menghina, mengulang2 benda yang ntah apa-apa dan macam2 lagilah. Berlakon menjadi bbrp orang juga adalah satu karakter dirinya.

    Ia juga telah menunjukkan sikap fujur melampau di dalam menghina sdr labu labi dan sdr fan tun. Merendah diri kepada orang sebegini adalah sia-sia. Kalimah kotor juga menjadi modal hinaannya.

    Hanya Kejora punyai sikap ini. Ia jelas hanya berpura-pura menjadi orang lain, tapi apabila suiz diON ia akan kembali menjadi dirinya.

    Malah apabila saya memanggilnya Kejori ia betulkan bukan Kejori tetapi Kejora.

    Betul kata pak Othman. Ia hanya mampu berselindung di sebalik anon tapi sembangnya innalillah.

    Saya kopipes beberapa posting sebelum ini yang menunjukkan memang Mamat ni adalah Kejora dan hanya berpura-pura menjadi orang lain dan bbrp komen yg menunjukkan ia adalah Kejora.

    ----------------------------------

    john doe 26 January 2017 at 09:39

    Ciri2 bebal dan bengap sudah jelas pada si ini.

    I rest my case.

    Anonymous26 January 2017 at 09:45

    Menuduh lagi, pembohong betu, bukti ada?

    Anyway, Kejora bukan Kejori bro, sifat gelojoh tu sifat orang bebal.

    You have no case.

    ----------------------

    Othaman Ahmad29 January 2017 at 15:21

    Kejora dah mula melalut, mengomen cakap sendiri.

    Anonymous29 January 2017 at 15:33

    kejora lagi ..... hahahahahah ....PARANOIA KEMBAL ....

    I salute you KEJORA ....

    Mohamed Noor29 January 2017 at 15:41

    Betul tu pak Othaman,kita tok sah layan ar asal dia happy sudah

    Anonymous29 January 2017 at 15:37

    pada kaum komen kat sini buang air liur, baik kau pegi jilat je pungkok mamak tua tu....

    Zack Armstrong29 January 2017 at 20:20

    Inilah budi bahasa orang2 umno skrng ni. Sudah tidak ada lagi kesopanan dan kesusilaan di dalam jiwa mereka.
    Adab agama pun jauh sekali.

    --------------

    Jangan terkejut nanti dia akan reply kpd saya minta bukti dia adalah Kejora.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gendang perang sudah di palu, Kita jgn alpa, rapat kan saf..dgn satu matlamat Dan satu tujuan. Salam jua utk saudara john doe, semoga Allah permudahkan urusan saudara. Klu kejora cross the line, he or she or what ever must be prepared to face the consequences.. Action will call for reaction.

      Delete
  12. betul lah tu...najib tak akan berundur dari memegang tampok pemerintahan....

    najib akan tetap mempertahankan kedudukkan dia sampai ketitisan darah terakhir...bukan kerana dia berdarah bugis saja tetapi kerana dosa dan kesalahan yang dia lakukan tidak membenarkan dia menarik diri atau berundur...itu yang pasti...

    kalau betul najib berani berundur....disaat dia menandatangani dokumen pengunduran belum sempat pen diangkat untuk diselitkan kepoket...dia akan dikelilingi oleh pihak berwajib seperti polis dan sprm....

    tak mungkin najib akan meletakkan jawatan kerana dia terpaksa berjawab terhadap orang yang melindungi dia selama ini....seperti apandi..salleh keruak..rahman dahlan...nazri aziz..jamal jamban ...tajudin rahman ..isa samad..dan ramai lagi....kalau najib dikelilingi penguatkuasa begitu juga mereka yang melindungi dia...

    semua bakal dihantar ke kajang tempat berehat untuk tempoh masa yang panjang...

    tak ketinggalan rosmah juga akan diadili selayaknya...jadi najib akan berhempas pulas tak kira apa saja jalan dan cara...bak kata omputeh...by hook or by crook...strive for life....

    sekarang ni pun pesalah pesalah politik sibuk nembersihkan diri...menghilangkan bukti salahlaku...sebab lepas ni...jatuh saja najib...semua akan digali...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita jihad bro.. Utk negara Dan anak cucu kita.ayuh..

      Delete
  13. 00.10, samada hang ni penipu atau buta perkembangan atau saja syok sendiri aku tak tau. Hang bukan orang kedah dan bukan ahli umno sini. Toksah dok cakap bagi pihak orang sini. Hang taktau apa satu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kipidap bro.. Dia cari makan, shoheh atau tidak maklumat dia,saudara dh buktikan. Kita jihad bro. Demi negara Dan anak cucu Kita.

      Delete
    2. Bro, Kejora memang benar adalah orang Kedah dan laginya ia adalah orang kuat Bashah. Itu adalah betul. Sebab itulah kata2nya pro Bashah (Walaupun kekadang muncul anon yang auta kejap ngaku sabahan kejap ngaku sarawakian, trademark Kejora berlakon dan mengaku segalanya).

      Maka tuduhan bro yang pertama ke atas Kejora saya dengan sukarela nafikannya.

      Ada pula pilihan kedua dan ketiga iaitu buta perkembangan atau saja syok sendiri itu bro pilihlah satu di antara keduanya.

      Tekaan saya ialah kedua-duanya tak betul. Yang betul ialah 'menggunakan kesempatan selagi masih ada'. Ia hanya perlu menunggu habis penggal ini sahaja untuk mendapat pencen. Selepas itu Najib dan Bashah kedua-duanya akan menerima lambaian bye bye darinya.

      Kelak kalau Najib dan Bashah tumbang pun ia boleh saja senyapkan diri.

      Sebab itulah ia kekal menjadi anon di alam maya sebab kelak apabila Najib benar-benar tumbang ia berhajat untuk tutup segala bukti bahawa ia adalah Kejora.

      Ia patut lebih khuatirkan orang-orang seperti tok Pon yang berkemungkinan akan dedahkan siapa Kejora.

      To Kejora:- sebagai gentleman aku tak dedahkan di alam maya apa2 butir diri hang melainkan yang hang sendiri pernah akui di alam maya. Asai Kedah, orang kuat Bashah dan menunggu pencen, hang sendiri yang dedahkan semasa di Putra Merdeka nooo..

      Delete
    3. Teman baru dlm grup ni, nampak gayanya kejora ni udah banyak benor onar di buat nya.. Ni dh tahap nk kena sundang penyalang ke blum ni?

      Delete
    4. John Doe, Labu & kawan2....kejora tu udah tue ropenye. Baru ari ni teman tau. Teman ingat bebudok hanyio belendio lagi. Ape macam itu terok rope perangeinya??? Sampei bende maknye pon disebut2. Ape ke hei udah tue2 pon mengelenyor lagi??

      Delete
    5. .

      Kalau benar begitu gambaran tentang kejora, amat menyedihkan .. kejora tidak ada kehidupan malah mungkin tidak langsung mempunyai hobi.

      Keindahan matahari terbenam di lautan yang luas, kesibukan kotaraya, kehijaun hutan belantara se hingga anak-anak kecil huru-hara di sekolah, tidak memberi apa-apa makna kepada kejora.

      Untuk menikmati ini semua, hati mesti bersih dan selalu bersyukur dengan merendahkan diri. Hati kejora tidak pernah di buka.. kalau sekali saja dia bukakan hati nya dan kemudian tertutup, dia pasti akan ingat nikmat yang ada pernah di rasai nya.

      Kehidupan kejora di habiskan dengan memaki dan menghina Mahathir dan Anwar Ibrahim. Semua waktu nya di gunakan untuk mempertahan kan Najib.

      Cari makan .. Cari makan juga.. Tapi jangan sampai makan bangkai busuk berulat.

      Terima lah sebagai nasihat .. atau sebagai peringatan sekira nya tekaan saya salah

      Delete
    6. Bro labu labi. Kejora telah mencipta nama besarnya semasa di Putra Merdeka dan bukan di sini.

      Di sini ia cuba berubah disebabkan di Putra Merdeka segala caci carutnya tiada kesan.

      Itu yang teman cakap bila suiznya diON ia kembali menjadi diri asalnya.

      Kalau melihat bagaimana ia membuat onar di sana boleh mengucap kita semua. Tuhan pun diberikannya nama Harun.

      Setakat penghinaan yang bro terima di sini adalah sangat2 ringan dibandingkan dengan penghinaan yang ia lempar kepada pak othman, pak rahman dan saya.

      Punyalah sakit jiwa si Kejora ni sehinggakan diciptanya syair anak-anak Tuhan Harun ke atas kami bertiga.

      Maka kalau bro sebut onar untuk gambarkan kelakuannya di sini maka cuba fikir kalimah apa yang patut diberikan kepadanya dengan kelakuannya di sana.

      Ia satu2nya projibo yang saya gelar fujur.

      Memang kasihan lihat si Kejora ni, tetapi ia yang memilih untuk menjadi sedemikian.

      Delete
    7. Salam rakan dan geng semua.. Gitu ke angkara Si kejora dan dia pun udah berumur ye.. Tp rasanya dera arwah mak teman dulu dgn cili kan mulut atau tonyoh dgn tempurung mulut nya.. Geran benor teman dengornya.

      Delete
    8. Kejora dah berumur? Hmmmm..

      Rasanya tak betul tu. Tapi biarlah. Teman kan gentleman, tak dedahkan maklumat di luar apa yang Kejora pernah akui dalam blog.

      Nasib baik teman jadikan ayahanda Tun sebagai ikutan, kalau teman ikut cara Najib, skandal peribadi Kejora pun teman dedahkan.

      Bro Kejora boleh percayakan teman. Cuma hati2 dengan Tok Pon nooo..

      Hehehe..

      Delete
  14. 1)MO1 menubuhkan 1MDB
    2)MO1 adalah menteri kewangan pada masa 1MDB ditubuhkan.
    3)MO1 adalah pengerusi dan penasihat 1MDB
    4)Berbillion masuk ke akaun peribadi MO1
    5)Kes telah di arah untuk di OSA kan...
    ////////////////////////////////
    1)Tun tidak menubuhkan BMf.
    2)Tun bukan Menteri Kewangan pada masa itu.
    3)Tun bukan Pengerusi atau Penasihat BMf.
    4)Tidak ada satu sen pun yang masuk ke akaun peribadi Tun atau secara kebetulan ada Pak Arab yang menderma.
    5)Kes telah dibawa ke mahkamah & dah selesai.
    Allah Ta'ala beri akal berfikir lah sejenak dan buka lah minda wahai rakyat Malaysia.....
    BMf dengan 1MDB, bezanya macam langit dengan bumi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kipidap sis.. Neutralize their lies.. Now call for jihad against batil for the truth to prevail.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. john doe30 January 2017 at 02:25
      Pada entry yg lalu seseorang telah katakan Tun M seorang yang gentelman dan mahu menang bergaya dan sebab itulah ia tidak lepaskan semua bukti sekaligus.

      Saya setuju yang pertama dan bukan yang kedua. Ia bukan isu menang bergaya tetapi fakta bahawa Tun M amat2 menjaga aib peribadi orang lain dan tidak akan dedahkan apa2 aib peribadi yang tiada kepentingan awam. Ini memang betul sekali.

      Di dalam laporan CIA sendiri sahkan Tun M tidak terlibat tetapi membuat rumusan yang bersifat hypothesis semata2 beliau berkemungkinan melindungi seseorang.

      Hanya 2 orang sahaja yang 'berkemungkinan' dilindungi iaitu bapa Hishamuddin (PM 1979 semasa pinjaman pertama diberikan kepada kumpulan Carrien ini) dan Ku Li iaitu Menteri Kewangan pada masa itu.

      Kalau Najib nak silalah buka kertas siasatan dan mari lihat respon Ku Li dan Hishammuddin pula.

      Tapi rumusan CIA ini pun saya tolak sebab siasatan dibuat secara telus bukan sahaja oleh pihak berkuasa Malaysia malah juga pihak berkuasa Hong Kong.

      Sekiranya dalang sebenar pembunuhan Jalil Ibrahim tidak dapat diketahui, ia bukanlah akibat dilindungi oleh pemerintah. Ia disebabkan si pembunuh upahan telah memilih untuk 'biar pecah di perut'.

      Ibarat kalau Sirrul Azhar dan Azilah Hadri mengunci mulut sehingga ke akhir siapa dalang pembunuhan Altantuya, maka segalanya akan tinggal spekulasi dan skandal.

      Cuma dalam kes Jalil, pembunuh upahan benar-benar tiada direct link dengan sesiapa sahaja. Altantuya?

      Itupun suspek dalang paling utama ialah ketua kumpulan Carrien dan bukan Ku Li, jauh sekali Tun M.

      Daripada sibuk dengan kisah dalang pembunuhan Jalil yang telah mati apa kata tubuhkan RI di dalam kes Altantuya pula. Bukankah kedua2 pembunuh upahan kes ini masih hidup?

      Atau Najib boleh juga buka siasatan mendalam tentang forex dan mari lihat respon TS Nor Mohamed Yaakob pula.

      Najib hanya akan main di permukaan semata-mata sebab ia mahu tunjukkan konon Tun M juga jahat seperti dirinya, sebab kalau isu BMF dan FOREX diselam lebih dalam, Hishamuddin, Ku Li dan Nor Yaakob pastu akan melompat dan sudah tentu bertindak balas.

      Tun M bukan sahaja tidak akan tumbang, malah akan mendapat sekutu baru di dalam menentang Najib.

      Malah hakikat bahawa Tun M telah cuba selamatkan apa yang ada di dalam saki baki BMF Hong Kong akibat kes berkenaan akan lebih meluas diketahui orang ramai.

      Daripada niat mahu jadikan Tun M penjahat tetiba watak hero sebenar yang akan tersebar.

      Azilah dan Sirrul juga akan lebih yakin untuk memberi 'keterangan tambahan' yg masih mereka lindungi.

      Najib kalau mahu ungkit kisah puluhan tahun dulu kenapa tidak diungkit juga kisah datuknya Tan Seri Mohd Noah yang usahakan Lim Goh Tong mendapat tanah Genting Sempah dan sbg balasan ia mendapat saham sykt Genting juga? Boleh juga minta pandangan ustaz Rahman mufti Pahang tentang orang Muslim yang makan hasil judi.

      Atau dibuat siasatan untuk menyiasat dakwaan Tunku Abdul Rahman bahawa peristiwa 13 Mei dicetuskan oleh.....

      Najib ada beran?

      Menurut satu maklumat dalaman saya, semasa isu skandal seks dimainkan oleh UMNO ke atas bbrp pemimpin PPBM seseorang juga telah cadangkan dedahkan kisah Najib di PD yang penuh madah berhelah itu tapi Tun tak benarkan sebab ia tidak berkepentingan umum. Jangan ingat Tun M tiada bukti.

      Lihat sahaja bgmn Musa Hitam kesipuan apabila surat Musa didedahkan untuk menyangkal tuduhan Musa ke atas Tun M.

      Tun M benar-benar menjaga aib peribadi. Seorang bekas MB Kedah dan bekas MB Selangor juga selamat dari keaiban disebabkan sikap Tun M ini.

      DSAI lain cerita sebab ia berkeras dan demikian tidak berikan pilihan lain kpd Tun M melainkan untuk memberi penjelasan tindakannya.

      Bgmn pula dengan tuduhan bahawa Tun M memecat Tun Salleh Abbas padahal di dalam jurnal rasmi (ya jurnal rasmi dan bukan cerita kedai kopi) kisahnya sangat jelas Tun M langsung tidak terlibat dan hanya kebetulan menjawat jawatan PM semasa kejadian.

      Delete
    4. Well-said bro.
      Salute.

      Delete
    5. Salam bro john doe.. In depth analytical chronology of events.. But the fact remain that Tun still jaga aib peribadi org walau pun dia kena balun kaw2.. saya agak2 le, menteri propaganda Kita pada ari peralihan kuasa, di bilik interrogation, lum bg apa2 layanan pun.. Akan bersembur keluar dr mulut.. Silap2 mgkn di tambah perisa lg.. Klu tengok Cara dia membodek.

      Delete
    6. Tun M kata sirul tu bodyguard yg pernah jaga dia, tak mungkin melakukan sesuatu tanpa arahan sesiapa, elok la siasat semula kes tu..

      Delete
    7. 08.27....setuju

      Delete
    8. Bro 8.27,lepas lanun da takda baru boleh buat penyiasatan yang telus sebab skarang ada hidden hand yang akan mengganggu siasatan.Wakaupun cuba dicover kes itu tapi bini razak baginda ada bagi hint sape dalangnya.

      Delete
    9. Kematian mendiang Altantuya Saribu harus dibela dan di siasat habis-habisan tentang dalang dan motif pembunuhan tersebut,,juga anak siapa yang di dalam kandungan mendiang Altantuya.......!!!

      Delete
    10. Si Peter yg duduk negeri org putih yg jaja citer altantuya siap dgn SD lg udah tukor kem.. Dengor citer, mewah jugak la Si kaki putar tu dapat, siap ampunan lg.. Skrg dia jd pengarah baru utk buat filem baru utk dia putar kan. Dengor citer, tak laku kt bandar.. Mgkn kampung2 kt Sabah yg deme nk attack tu mgkn laku. Warisan di Sabah kena get ready.. Krn kaki putar ni tersohor dan bayaran nya mahal.

      Delete
  15. Najib telah dengan beraninya mengeluarkan kalam 'biar halilintar membelah bumi saya tak akan berundur'. Jadi jangan haraplah ia akan berundur.

    Mereka yang sedar Najib sedang merosakkan UMNO tetapi masih memilih untuk kekal dalam UMNO itu sudah pasti ada sebab musabab yang lain. Dedak sudah pasti salah satunya dan yang paling utama (saya tak sebut dedak sbg satu2nya alasan).

    [ Untuk penjelasan lanjut tentang perkara ini mohon ASUN (anon-sahabat-unknown-nakhoda) tolong beri pencerahan sebab ini adalah di antara topik kegemarannya selain topik 'kuasa pemutus'. Di dalam entry2 yang tidak kena mengena pun ia asyik bangkitkan cerita ini. Bila keluar entry UMNO sedang perhalusi RUU355 (kononnya, padahal ia adalah akibat amaran MCA) ASUN tidak pula muncul jelaskan tentang 'kuasa pemutus' UMNO di dalam BN padahal ia adalah topik kegemarannya.]

    Tak apa pak Ajib tak perlu turun ataupun berundur. Setelah segala kerosakan yang telah pak Ajib lakukan kalimah turun ataupun berundur adalah terlalu ringan bagi pak Ajib. Pak Ajib sepatutnya 'terhempas' ataupun 'direntap'.

    Perbandingan pak Ajib kelak bukan dengan orang-orang yang berundur seperti Tun Hussein, Tun M ataupun Tun Dol tetapi dengan orang2 yang terhempas ataupun direntap dari kekuasaan seperti Marcos, Ben Ali, Gaddafi, Saddam dll.

    Dan disebabkan pak Ajib telah mencabar halilintar apabila mengeluarkan kalam yang disebut di awal komen ini, jangan terkejut sekiranya Pak Ajib dihempas atau direntap bukan melalui kerja tangan manusia tetapi melalui 'halilintar' dan yang sewaktu dengannya sama seperti yang menimpa Namrud, Firaun dan Haman.

    Saya tidak tahu bagaimana dan bila pak Ajib akan terhempas ataupun direntap, tapi saya sangat yakin dengan janji Allah bahawa ia pasti akan berlaku, kecualilah sekiranya pak Ajib membuat keputusan yang betul dan tidak berterusan menunjukkan sikap merasa aman dari kemurkaan Allah.

    Apa pun saya doakan pak Ajib diberi hidayah untuk kembali melakukan perkara yang betul sebelum ia menjadi terlalu lewat.

    Direntap dari kekuasaan di dalam keadaan masih bernyawa adalah lebih baik dari direntap nyawa seklaigus kekuasaan.

    Sekurang-kurangnya pilihan berundur ataupun direntap kekuasaan dalam keadaan bernyawa masih memberikan pak Ajib peluang untuk memohon kemaafan daripada rakyat yang telah ditipu dan keampunan daripada Allah yang memilih pak Ajib untuk diberikan kekuasaan dan kepimpinan itu.

    Pak Ajib sedarlah, pak Ajib hanya sedang diberi tempoh.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi Kita yg jahil ni, kuasa pemutus tu milik mutlak Raja pada hari pembalasan. Bkn milik makhluk..dia sebaik2 pemutus.. Kita tunggu. Janji2nya benar.

      Delete
    2. Setuju dgn Labu....percaturan Allah tak dapat kita jangka.

      Tunggu dan lihat.

      Delete
    3. Apabila Ahjibgor berundur dari Putragagal dia mesti bermastautin di Sg. Buloh.

      Delete
  16. Apadaaaaa...najibrazak hapus lenyap insyallah...umno hapuslenyap insyallah..bn hapus lenyap insyallah..amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei? Ini serupa doa gergasi tok lebai Pas di stadium bola speak. Jual tiket syurga dan melenyapkan oreng Muslim.

      Delete
  17. Thank you brother Othaman
    Cv kejora lama tersimpan
    saya nak cuba rakan dan teman
    Siapa yg ada sila keluarkan

    Perangai kejora banyak tercemar
    Suka berpura pelbagai nama
    Mencarut tersangat, dia gemar
    Benda lucah selalu digambar

    Flykite, kejora, nek tempoyak
    Di Putramerdeka, teruk diasak
    Dengan Pak Othaman,John Doe melanyak
    Dipulun habis kejora pun sesak

    Hari hari dia mencarut
    Rasa nak sumbat kasut di mulut
    Nasihat orang tak pernah nak ikut
    Ajak berdebat kejora pun cabut

    Kalah berhujah dia memaki
    Konon ketawa kikiki
    Elok juga kita jauhi
    Manalah tahu, tak gosok gigi

    Kejora merasa teramatlah bijak
    Faktanya kosong nipisnya otak
    Tuduh Mahathir sebagai perosak
    Jibbo di bela kerana dedak

    Dulu pernah di Tg Rambutan
    Tujuh tahun dalam rawatan
    Tidak dikurung dia berjalan
    Baling gelas mencampak pinggan

    Banyak menyamar nama tak susun
    Takut ditibai letaklah Unknown
    Kini kejora digelar ASUN
    Nama dibagi oleh brother John

    Menjelma anon disebut fondan
    Cuba berpantun carut makian
    Mungkin kejora bertukar badan
    Trick tak laku sungguh kesian

    Terima kasih sahabat dan rakan
    Pejuang kebenaran lelaki & perempuan
    Kita disini menentang kebatilan
    Demi agama, bangsa dan watan..







    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaiklah bro.

      Cuma pembetulan sikit ja. ASUN bukan Kejora. ASUN beradab orangnya dan memang bukan Kejora.

      Kejora produk UMNO Bashah dan ASUN pula produk JUSA Faisal.

      Cuma mungkin keduanya punya pangkal nama sebenar yang sama ja. Hehe..

      By d way bro fan tun buatlah pantun untuk cerita sikit latar belakang diri. Bro labu labi pun sudah. Bro Fan Tun bila lagi.

      Just a small request from a fellow fighter.

      Delete
    2. Setuju dgn john doe.. Apa lg bro fan tun..tepak dh dihulur, tanda minta bicara bermula,siapakah gerangan Si punya nama fan tun.. Dari mana asal muasalnya..

      Delete
  18. Bro John,

    Pernah dulu saya gambarkan
    Mungkin ramai teman tak perasan
    Semangat Johor ayah wariskan
    Sayangi negara minta lakukan

    Sudah lama ayah tiada
    Jika ada tentu kecewa
    Melihat umno begini rupa
    Dulu umno dia berjasa

    Saya kalah dengan bro Labu
    Dia tiga saya kurang satu
    Mencari ilmu dapat membantu
    Demi agama, negara dan Melayu

    Kesana kemari seluruh negara
    Kampung bandar diteroka juga
    Tanpa dana sebatang kara
    Memberi ingat si anak bangsa

    Menempuh kampung sungai dan hutan
    Di pinggir sawit jauh pendalaman
    Demi bangsa anak anak watan
    Berkorban segala, ilmu sampaikan

    Tun Mahathir, negarawan terkemuka
    Tak pernah termimpi bertemu dia
    Allah takdirkan bertemu juga
    Empat mata nasihat berharga..


    .








    ReplyDelete
    Replies
    1. Fan tun adalah pendidik rasanya, sama le dgn org umah teman tgh nk pulun master bila anak dh tua bangka 25 tahun.. He he.. Tp she did it for the sake of knowledge if which the whole family supported her.

      Delete
    2. Kalau begitu bro ni da half abab la ye?Sori kalau teman silap.

      Delete
    3. Terima kasih bro fan tun.

      Oooh, anak johor rupanya. FELDA ka bro, sebut sawit.

      Apa pun salam perkenalan.

      Tggu bro Mohamed Noor plak. Itu ari dijawabnya soalan dengan soalan. Manalah saya kenal Abu Bakar dan Adzam Adzam tu sapa. Hehe..

      Delete
    4. Salam bro John,FYI mereka tu otai dalam menegakkan kebenaran ketika kes mdb baru hangat dialam siber.

      Maaf la bro John buat masa ni belum sesuai for me to highlight saya dari mana.Perjuangan ikhlas ini bukan untuk diri saya cuma untuk sedara mara yang bertaburan dibumi bertuah iaitu MALAYSIA.Insya ALLAH bila kemenangan dipihak kita barulah boleh saya istiharkan.

      Delete
    5. Salam bro Mohamed Noor.

      Pak Othman ex son of Singapore dan pak Ismail son of Singapore pun turut menyokong kebenaran, so tiada apa-apa halangan dan kekurangan bagi sesiapa pun untuk muncul di sini.

      Apa pun its ok bro. Memilih untuk merahsiakan diri itu tetap lebih baik daripada menipu dan mengaku sbg orang lain.

      Salam perjuangan bro.

      Delete
    6. Thanks bro kerana memahami,
      happy to be with u all untuk menegakkan kebenaran.
      U all gerek seh hehehe.(geng pro TUN hope faham eh apa yang tersirat)

      Delete
  19. Kipidap fan tun,hehehe.jeles aku bila tahu fan tun pernah bertemu empat mata dgn TUN.Bilalah agaknya teman dapat peluang begitu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, saya pernah berpeluang bermesyuarat 6 mata dengan Ayah Tun. Lebih 1/2 jam dan kurang sejam gitu.

      Memang dalam mesyuarat itu semua perkara yang Tun tanya dan bangkitkan adalah kepentingan agama bangsa dan negara.

      Tun bukan maksum tapi untuk menuduh dia penyamun dsbgnya memang tak betul.

      Semua ahli kabinet Najib tahu hal ini dan sebab itulah apabila Tun muncul seorang pun tak berani berhadapan wwlaupun di kaca TV deme ni yang tembak Tun kaw kaw.

      Sekadar mahu berkongsi.

      Delete
    2. Cukup bertuah sesiapa yang dapat bertemu TUN secara face to face.Semoga Allah makbulkan doa ku untuk bersalam dgn TUN satu hari kelak.Amin.

      Delete
    3. Teman pun, nk ucapkan terima kasih krn jasa dia dpt le teman Dan famili keluor dr pusingan kemiskinan di bumi sendiri. Jgn salah anggap teman ni makan gaji bkn niaga berbillion. Tp dgn ilmu accounting, auditing dan investigation dpt le teman Cari sesuap nasi. Jasa tun teman kenang.

      Delete
    4. Betul bro labu,jasanya besar untuk bangsa melayu walaupun ada melayu haprak yang memanggil nya mamak,Hina sangat ke kalau ada darah mamak sehingga teman yang melayu ni pun disangka mamak.
      Hidup TUN.

      Delete
  20. Anyone bumping into dr fuad zakar
    Tell him he is an umno fucktard
    JASA boys are all scumbags
    Fit to be flushed into sewage system

    Anyone meeting tong taik faisal
    Tell him he is a moo moo
    Feeding on remaining green grass
    To be slauhgtered in very near future

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabor bro.. Klu keje mereka half baked, kita balun kaw2. Kdg2,klu kerja berbayor ni, fulus je nk lebih, keje di kurangkan. Nk suruh keje lebeh.. Fulus kasi tambah.. Gitu le cycle nya.. Tp teman Dan kawan2, kami fight utk survival negara Dan anak cucu kami masa dpn.. Free je pun. Reward Allah Taala je kami pohon.

      Delete
    2. Biasanya fulus sendiri yg terkeluar tanpa sponsor atau dedak dari sesiapa...macam hari itu saya & rakan2 anjur pertandingan futsal untuk kumpul anak2 muda mendaftar sebagai pengundi & sekali gus jadi ahli Bersatu.

      Delete




    3. Bila tidak dapat berhujah mula maki orang , ITU di di ajar oleh Mahathir.




      Delete
    4. Utk anon 0739,kami berhujah dgn fakta bkn auta. Klu nk fight buruk orang, lg byk buruk sendiri akan orang londehkan. Cer tengok entry byk fakta dr auta.kami tak ada strategic director kaki putar tersohor yg lari blk negeri sejuk yg sekarang jd sanjungan. Auta dia kami dh boleh jangka dan dgn sumber terhad pun leh kami neutralize kan.bila datang kebenaran yg bathil akan dihapuskan. Setiap sen di belanja kan utk flom dan permata akan kami soal lepas ini.. Utk apa Dan utk siapa? Kenapa? Bagaimana? Bila?...nk angkut kami ramai2 g SG buluh pun boleh.. Kami bkn penjenayah tp fight utk survival tanah air kami dan anak cucu kami. Kami bkn Ada duit berjuta utk lari ke negara sejuk bila negara dah bangkrap atau dh hancur. We can agree to disagree.. Kipidap.. Good one,good job.. Try harder and harder on why must we must support bijan..by making others look bad, may back fire..since the dossiers are also thick.. Just a right time to explode.

      Delete
    5. Anon 7.39.
      Iye ke? Tun yg ajar? Bila la awak nak keluar dari bawah tempurung tu..
      Mcm ni, pergi cari rocky...tanya kat dia sapa bayar hutang2 keliling pinggang dia dan sapa belikan Porsche cayane dia tu. Tu upah dedak la tu,dgn syarat tulis yg baik ttg sesorang yg jelas tak berapa nak baik!. Dia antara beberapa blogger yg terawal di panggil supaya tidak menentang beliau secara dlm penulisan. Paham ke dak? Gi tanya ye....jgn tak pergi pulak....saya nak tahu apa kata rocky....

      Delete
    6. .


      7 39

      6 37 tu bukannya berhujah.
      Kalau dia berhujah, dengan siapa anon nya di sini..

      6 37 melepaskan geram nya saja. Marah pada ASUN dan Kejora.

      Delete
    7. 7.39 dan 9.26,

      I know both fuad and tong faisal even b4 they were JASA operatives. I seldom condemn people unless they have done serious mistakes. I told them once in the face.

      Delete
    8. Gitu citer nya.. Elok benor deme kena balun, krn makan gaji buta Dan buat silap pulak tu.. Musti fatal mistakes.

      Delete
  21. So apa yg hampa komen tu hujah, buka kamus tengok maksud hujah dengan tong drum kosong. Lain lah tong drum berisi simen dan body.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya minta maaf byk2, mgkn hujah saya krg fakta maklumlah saya hanya baca urusan,harakah Dan berita tv3 je.. He he..

      Delete
  22. geng geng kami minta sangat gempa bumi berlaku di forest city...didasar laut yang ditambak tu ....biar padan muka pelahap pelahap duit haram tu....

    hidup menyusahkan rakyat...ALLAH dah tunjuk sikit demi sedikit musibah dan bala dalam masa najib memerintah....mh370..mh17...kemalangan darat yang meragut puluhan nyawa..kemalangan laut dan macam2...itupun masih tak sedar ...tak insaf...cepatlah pru...tak sabar nak tengok apa jadi pada yang pemimpin pemimpin yang korup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bala tentera Allah tak terhitung dr sekecil2 smpi sebesar2nya. Burung ababil membawa batu2 kecil, maka musnahlah tentera bergajah tersebut spt daun yg di makan ulat.. Klu Kita fast forward ke teknologi skrg..sama dgn dron dgn biological warfare...perancangan Allah yg terbaik... Ameen.

      Delete
  23. Modal yg perlu utk berjuang secara berhemah....10 juta je. RM bukan dollar Ada berani? Tak perlu takut gst. Rumah kita dapat,duit pun kita dapat. Nak tengok bertukar tidak tampuk pemerintahan. Jgn takut pandang jauh kedepan.....paling penting bukan mlm @ skim cepat kaya.
    Masalah di cipta utk di selesaikan,so tugas kita menyelesaikan. Laksanakan kuasa rakyat! Kita wajib berusaha.
    ADA BRAN?
    Ada 10 juta,mari kita open.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 10.27,

      I do not get the message. Boleh terangkan mesej anda secara ringkas dan mudah difahami?

      Thank you.

      Delete
    2. Bro. Nk berjuang pakai duit cuba lah geng umno,keme nohen tak berduit. Tp keme akan fight Cara keme. Cukup bg aku Allah dan Rasulnya..

      Delete
    3. Or this is umno paid servant trying to change tactic,telling everybody politic is like an investment with guarantee good return. If you live by the sword,get ready to die by the sword.. In Allah I seek refuge.

      Delete
    4. labu labi,

      Seiras ungkapan Bahari MCC,sekarang dia pun dah nak kena pulak.Tolonglah bantu dia macam masa dia dalam MCC dulu.tak patut kau orang buat tak tahu je.

      Delete
    5. Keme haram tau jabatan mana Si bahri ni dtg MCC? Lg pun keme bkn kenei pun sape bahri ni. Klu dia buat onar, tanggung le akibatnya. Negara Ada undang2. Let the rule of law take it own course.. Tak gitu ke geng.??

      Delete
    6. Klu mike sebut DS Dr zahid keme kenei le, krn ada le sesudu dua darah yg sama. Tp dia tak kenei pun teman. Krn teman ni low profile dlm umno, ahli biasa je kt ceruk kampung. Nampak kampung bangun dan maju, keme pangkah le dia. Jgn salah sangka pulak ye..blood is thicker than water.

      Delete
  24. Cuba kau orang fikir dah 2 tahun PM Najib di belasah dgn isu 1MDB oleh Mahahtir ,tapi apa yg jadi?.PM Najib tetap menjadi PM ,malah Mahahtir yg terpaksa menubuhkan parti baru dan menjilat segala kahak hijua nya.LKS yg lebih 30 tahu di musuhinya kina terpaksa di jadikan rakan kongsi.Anak Mahathir sendiri boboi pun tercampak macam mentimun buruk saja dari Umno,begitu juga dgn Muyeddin dan Shafie Afdhal yg menyokong Mahathir.

    Sekarang dalam keadaan begitu dan kedudukan PM Najib ye lebih mantap baik dalam Umno mahu pun di luar Umno,boleh lagi kalain berangan-angan Mahathir akan berjaya menjatuhkan PM najib dan Umno?>Ha,ha,ha....angan-angan Mat Jenin pun lebih realistik.

    Riauh rendah kat sini hanya syok sendiri dan menyedapkan hati,hakikatnya hari demi hari imeg Mahathir di koyak rabakan oleh pihak PM Najib dengan pendedahan isu yg selama ini di tutup oleh Mahahtir.Kalau dulu isu ini boleh di tutup nya ,tapi sekarang yg di tampuk kuasa adalah orang yg di musuhinya,bolehkan individu tersebut mendiamkan diri sahaj.Kena ingat walau pun musuhnya itu mungkin boleh di harap utk 'berbudi bahsa' menjaga aib Mahathir ,tapi orang di belakannya tidak semudah itu,kalian pun tahu kan?.

    Berlaku jujurlah pada diri sendiri ,lebih baik lakukan kerja lain dari pada hiruk pikok syok sendiri di sini,Mahathir pun dah makin tenggelam dan dua tiga hari ni tak terdengar pun tokoh-tokoh lain dari Pakatan yg membela Mahathir.Agaknya mereka pun mahu Mahahtir menerima akibatnya sendirian.Mampus lah kali ini.LKS masih mabuk-mabuk Kong hi fat cai,teruskan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, terima kasih krn kongsi maklumat. Tp kami dh maklom over and out.

      Delete
    2. Dulu ustaz ada citer, yg dajjal tu dtg dgn bermcm tipu helah. Duit nya berbillion. Ditunjuknya syurga, maka berduyun2 manusia masuk yg sebenarnya adalah neraka. Sama la mcm skrg.. Bijan bg Brim 5 billion di kautnya dgn GST 50 billion.. Tp ubat kt spital kerajaan tetap tak cukup.. Bijan siap pesan jgn bg alasan kata budget cut.. Tp nk bg alasan apa la kaki tangan gomen nk ckp.. Bijan suruh menipu apa2 je, tp jgn ckp budget cut.. Tu haram.

      Delete
    3. .

      Bila musuh senyap jangan ingat musuh dah kalah. Waspada !

      Kalau setakat nak rosakkan imej Mahathir, imej Najib lagi teruk.

      Kalau nak rabakan Mahathir, yang sedang rabak ialah negara.

      Pak Lah berundur kerana Najib ada geng dan geng ini mengawal segala geng dalam UMNO termasuk geng Zahid.

      Yang tenggelam bukan Mahathir tapi Zahid. Kerana tak ada geng sepertimana Najib bertindak ke atas Pak Lah mengunakan geng. Geng Zahid hanya lah Tajol Rosli .

      Delete
    4. Tima kasih krn kongsi info dan Intel.. Yg ini haram keme tau.

      Delete
    5. But I believed he is well informed by SB and army Intel. Our Intel group is among the best in world in particular our SB.. how do you think we won against the communist..salute.. For the king and country and God little acre.

      Delete
    6. Reply saya kepada bro projibo ni, kekalkanlah cara bersopan beri pandangan begini.

      Kopipes pun lebih baik dari menghina mencaci dan mencarut.

      Bayangkan lepas jibo tumbang kelak ASUN dan SUHARLI MASROP selamba ja join kami semua dengan satu bendera putih, kamu tu kena terus kekalkan diri dalam penyembunyian sebab terlalu banyak maki hamun dan hina orang lain.

      Sekali Tok Pon tukaq kapai teghuih dia dedahkan hang sapa sebab jeneh dia nak naik cepat walaupun tikam kawan.

      Pikiaq bro pikiaq.

      Delete
    7. Bro mana soo har lee tu ya?dah bertukar jadi anon ke.hihihi.

      Delete
  25. Assalamuallaikum
    Dari anak singapura

    Bro cass ko jangan doakan gempa bumi di forest city.
    Nanti pulau singapura aku pun kena tempias gempa.
    Habis rumah2 flat menyembah bumi
    Ko doakan yang lain lah bro.

    Wassalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam saudara Ismail, apabila Allah turunkan bala, yg tak baik dan yg baik terima akibatnya.Kita mohon sedara dlm kandung Allah sentiasa. Ameen.

      Delete
  26. Mengapa munafiq kegemaran orang berkuasa dan kononnya membela bangsa, agama dan negara?

    Saya dah puluhan kali meneliti video youtube bersama keluarga saya yang tonjolkan najib memperkatakan sabda Rasulullah s.a.w tentang 3 ciri2 orang munafiq.

    My youngest son asked a disturbing question,"is najib under influence of acohol when he appeared in the youtube video?".

    His question remained unanswered. But my eldest daughter joked, "dia belum baligh lagi, mana tahu dah keluar mani ke tidak".....everybody laughed in the family

    ReplyDelete
  27. Najib dok perkukuh kedudukan kewangan dia adalah dengan menjual tanah milik nenek moyang kita. Sudah lah dia jual pusaka kita ni,tipu pulak tu. Bila kita keluarkan bukti semua diam membisu cuba dialih kepada MBF dan Forex.

    Hang tak payah risau pasal tun he is capable of defending himself. That's what make him so great. Respected by friends and enemies Dia selalu fight his own battle tak macam najib kena guna geng 6.6 sebab kalu dia buka mulut lagi teruk keadaan spt pembohongan soal pemilikan forest city dan banyak lagi.

    Tun amat ambil berat tentang pemakanan dia, sebab tu masih sihat dan bergeliga otak dia. Sebab tu agama kita melarang memakan makanan dijamin tidak halal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sgt2 bro. Kamu adalah apa yg kamu makan.

      Delete
  28. Jom ramai2 minta appointment jumpa Tun yg kita sayangi, semua protun disini. Dpt jmpa 15 minit pun jadilah, tanda sokongan kita semua pada ayahanda Tun. Tuan Budin boleh tolong kaa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. I am willing to come up to Kl/putrajaya..at my own expense. I support a session with tun m. Just make an announcement in shah's blog.

      Delete
    2. Saya pun teringin jugak, just to say thank you to him.

      Delete
  29. Tentang 3 ciri orang munafiq walaupun ada yg mengatakan lebih dari 3 ada enam. Tapi main ada 3.

    Sesetengah pendapat mengatakan peringatan Nabi adalah untuk menilai diri kita sendiri. Not so much on others. Adakah kita ini tergolong dalam golongan munafiq agar kita dapat menghindar dari azab neraka terbawah sekali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg teman tau jihad kubro ialah jihad menentang hawa nafsu sendiri. Wallahualam.

      Delete
  30. salam bro ismail dari singapura...saya dah tak tau nak berharap apa lagi...sbb bila fikirkan pasal forest city ni saya jadi serabut kepala otak memikirkan 700 ribu unit rumah...dalam seunit tu pasti ada ahli keluarga...paling kurang suami..isteri dan 1 anak...kalau dihitung secara kasar 2.1 juta orang....banyak tu lebeh dari jumlah keseluruhan penduduk di sesetengah negeri....
    belum dicampur dengan pendatang tanpa izin lagi...
    betul seperti kata labu labi tu ...bila ALLAH turunkan bala disesuatu kawasan semuanya akan terkena...tengok tsunami di acheh...

    saya doakan agar kaum muslim disana tidak tertempias dengan apa juga musibah dan bala....ameen.

    ReplyDelete
  31. Assalamuallaikum
    Dari anak singapura

    Bro cass.

    Trompet dah ada di bibir israfil, dengan doa ko tertiup trompet kan sedih bro dengan sedara2 kita yang ingin pulang ke pangkal.

    Wasalam

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...